Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový Opel Corsa nezhubl, ale dostal módní turbo. A jezdí výborně

Corsa je jedním z nejprodávanějších opelů, od roku 1983 se jich prodalo už 12,5 milionu. A v páté generaci má namířeno k tomu, aby byla dalším bestsellerem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83i82c15h96a24l 82K50l42e23m59e81n48t 9389676878979

Prostě Opel dělá čím dál lepší auta a Fábka se za novou Corsou nemůže ani podívat.

+2/−6
12.11.2014 14:23

J55i62ř98í 83S84c48h10w16a83c74h 8758424248456

a jeleni se klidně pasou....;-)

+6/−1
12.11.2014 14:40

R19u30d41o18l25f 86P11e92k64á95r36e89k 9152911629423

jj pohádky...

+1/0
12.11.2014 18:01

L49a98d83i36s81l32a19v 86S52o98k96o66l 1950182985742

A jé, škodomil.

0/0
13.11.2014 8:23

P66e80t45r 45M38i18c35h79a81l 2680604161282

Každá automobilka dělá čím dál lepší auta. To je technickým vývojem. :-)

+4/−1
12.11.2014 15:40

P88e21t19r 10M90i22c42h92a25l 2610824471182

Nevypadá to zle. Jen mě překvapuje, proč "moderní a ekologický" přeplňovaný tříválec žere 7 litrů? Ekosoudruzi udělali asi někde chybu.

+1/−1
12.11.2014 10:41

V97í38ť43a 11K94r96u98t28i89š 1400354815967

Proč? Třeba proto, že sami redaktoři svou jízdu hodnotili jako ostrou sportovní? A tudíž režim, kdy motor jede často na plný výkon a žere prakticky jako jakýkoliv jiný benzín s 85kW, protože fyzika platí stále?

+5/0
12.11.2014 11:12

P13e69t74r 10M11i49c50h36a46l 2800184551862

To je pravda. Nicméně jsem spíš narážel na to, že díky byrokracii se dělají pořád úspornější motory a auta mají pořád stejnou spotřebu. :-)

+1/0
12.11.2014 15:30

V17í18ť61a 34K86r30u82t55i69š 1260814535357

Pořád stejnou? U benzínu jde s ohledem na výkon a přechod na přeplňovani za posledních několik generací motoru o pokles často okolo 20%. Kde spotřeba příliš neklesá jsou dnes čím dál složitější diesely.

0/0
12.11.2014 16:42

P58e20t30r 88M92i28c68h65a40l 2450894541852

Měl jsem benzínovou atmosféru 1,6, 74 kW. Ať jsem dělal co jsem dělal, spotřeba byla kolem 7,5 litru. Teď lidi co mají novější benzíny, tak jezdí většinou kolem 7 litrů, někdo víc, někdo míň.

Spotřeba naftových motorů moc neklesá, protože tam už se do vývoje dost investovalo. Navíc moderní ekologické doplňky (DPF, EGR) motorům snižují výkon, takže logicky spotřeba, byť by byla u nových motorů nižší, těmito opatřeními opět o něco stoupne. Ovšem pořád ty diesely jezdí oproti benzínům s podstatně nižší spotřebou.

+1/0
12.11.2014 16:58

V81í46ť68a 56K12r95u30t86i51š 1220204815777

No vidíte. Motor, který zmiňujete je přesně tím mnou uvedeným případem, jak si ověříte na stránkách s reálnými spotrebami.

1.6MPI 74kW v OI - průměrná spotřeba 7,73. Dnes výkonově i dynamicky lepší 1.2 TSI 77 kW v OIII - 6,04. Pokles o 22%. Do spotřeby te staré atmosféry se teď bez problémů dostanete s motory výkonově o dvě třídy výše - 1.4 TSI 103 kW - 6,76. 1.8 TSI 132 kW - 7,52.

A dnešnímu benzínu srovnatelné 1.6 TDI 77 kW - 5,36. Proti současnému benzínu jen o 11% méně. A historické zlepšení proti legendárnímu 1.9 TDI 81 kW v OI, které bralo 5,67, o pouhých 5%.

To jsou suchá statistická fakta.

+2/0
12.11.2014 20:15

V11l93a76d29i24m15í83r 28H95l24u76c36h60ý 7299617679473

Otázka je co ten "motorek" vydrží...:-P

0/0
12.11.2014 21:22

J51a31k87u96b 74F96e72i32f57a34r 7519389386339

protože je to reálný údaj z provozu a ne marketingový blábol, ostatně nedávno zde byl článek, o kolik se až liší údaje reálné a ty udávané výrobci. Doporučuji přečíst...

0/−1
12.11.2014 11:50

P77e76t81r 45M90i63c45h67a69l 2390804971272

To já vím. I když já mám na naftě psanou v techničáku spotřebu 6,1 - 4,0 - 4,8 l/100 km (město - mimo město - kombinace) a skutečnou spotřebu mám dlouhodobě 4,9 - 5 litrů. Takže u mě tak obrovský rozdíl není. Pravda je, že jezdím normálně, nezávodím, využívám dynamiku auta. A nejsem brzda provozum jezdím běžně tachometrových cca 100 km/h, na dálnici 130 - 145 (podle hustoty provozu apod.).

0/0
12.11.2014 15:39

P71e42t35r 69K68u67l88i53c72h 9400561222965

nemyslím si na rozdíl od pana redaktora, že novinka v motorizaci- přeplňovaný výkonný agregát bude stát to samé, co jejich současná nejnižší motorizace 3 válec 48 kW se zrychlením 0-100 přes 18 s...

+2/0
12.11.2014 9:53

V11l32a51d81i35m92í54r 85H47a13v81r52á79n32e56k 7866846300367

základ je litr jako u fabie, ale parametry má mnohem lepší...kde soudruzi z VW udělali chybu? jinak moc pěkné auto...R^

+3/−1
12.11.2014 9:42

Z44d25e74n14ě84k 91H26a68n68z64l 1881326192154

Nikde,stejne se tady proda jen par kusu

0/−1
12.11.2014 9:45

P43e51t48r 65K47u87l98i72c34h 9270561862665

litr z fabie je atmosféra, tohle je přeplňovaný. takže proto.

+3/0
12.11.2014 9:50

J86i25ř19í 31S25c52h70w91a69c66h 8178754768496

"základem" u Oplu bude ta atmosféra 1.2/51kW, ano má optoti Fabii trochu vyšší výkon ale auto je taky těžší....;-)

0/0
12.11.2014 11:17

T10o38m26á77š 47R91e29k69t26o22r 1458464637889

Poslední dobou mám problém tyhle auta různých značek od sebe rozeznat, Může to být fiat, opel, kia či hyundai, dokud k tomu člověk nedojde na blízko aby našel firemní symbol tak si nemůže být jistý... Ten design snad dělá jeden člověk.

+1/−1
12.11.2014 8:56

M55i25r12o79s67l45a38v 11K81r49a78h10u93l62í72k 6597784984

to chce lepší oči :-)

Ano, je tam jistý podobný trend, ale ta auta si moc splést opravdu nejde.

+2/0
12.11.2014 10:02

Z39d22e32n32ě33k 88D39u19f29e93k 2944494158

Jen doufám, že IT odborníci z Opelu použili hlavu a navigace umožňuje i současný poslech rádia. To IT hoši ze Škodovky nějak nedomysleli, že by řidič rád při dlouhé cestě využíval služeb navigace a současně poslouchal autorádio.

+3/0
12.11.2014 8:50

R12u16d33o37l79f 20H90r73a95z81d64í98r25a 1955969233288

to jako fakt? To jsem nevěděl, pěkná hovadina.

+2/0
12.11.2014 9:55

Z75d63e49n85ě67k 64D58u43f92e78k 2564774168

Minulý týden ve čtvrtek v autosalonu testovali Š Fabii a tohle tam zjistili. A ať jsou to novináři, nevěřím, že by v tom množství aut, které projde těmto lidem rukama by si nedokázali zapnou autorádio či navigaci. Doslova prones, že by za to IT ze škodovky postavil ke zdi. Jediný řešení, že si prý budete pouštět hudbu přes externí zařízení. Což si myslím, že pokud mám auto vybaveno autorádiem a chci poslouchat oblíbenou rozhlasovou stanici, tak by měli tyto dvě zařízení fungovat současně.

+3/0
12.11.2014 10:03

S28t81a86n53i39s94l90a55v 48P31a97v87l48u 5478355508686

Zase koncernový naschvál,že jim to za to stojí,dělat z lidí blbce.

0/0
12.11.2014 10:19

T88o24m23á31š 80M75a73l50ý 5623306653

. Což si myslím, že pokud mám auto vybaveno autorádiem a chci poslouchat oblíbenou rozhlasovou stanici, tak by měli tyto dvě zařízení fungovat současně.  - CO TEN PRAVOPIS? Zařízení by měla....

0/0
12.11.2014 11:39

V72l30a75d96i94m49í13r 57H80l42u19c52h83ý 7339837179113

A ona to fakt "nejlepší kára ve vesmíru" neumí? Mě teda v Oplu funguje rádio i navigace naráz a rádio se vždy pěkně utlumí, když dává pokyny navigace...:-)

+2/0
12.11.2014 12:03

Z63d69e75n20ě95k 67D38u86f87e91k 2154604158

Prý ne. A to je ta funkce, kterou chápu a je ideálním řešením, které IT Opelu vymyslelo elegantně. Vy dostanete pokyn od navigace a rádio se utlumí. Asi ulítla klukům z IT Škoda malá masařka no. Jinak si jízdní vlastnosti hodně chválili.

+1/0
12.11.2014 12:47

M77i64c53h38a34l 82K58l76e22m50e52n84t 9469206188809

IT odborníci z Opelu nejsou takoví tupci, jako ve Škodovce...

+2/0
12.11.2014 14:20

P13e77t96r 52G88a43z61d66a 6948962209797

85kw na litr .... slušné

+1/0
12.11.2014 8:32

L39u66k61á24š 64K75m81e13n74t 5289787554810

Opel by se mohl inspirovat v odtučňovací kůře konkurence. Techniku má sice podobnou, ale odeberte autu 80 kilo a zlepší se hned ve všech vlastnostech. Bude živější, obratnější, lepší na brzdách a samozřejmě půjde dolů spotřeba.

+2/−2
12.11.2014 8:32

T27o15m91á63š 69R53e81k90t75o79r 1208114817179

Pokud tedy jeho majitel naopak 80 kilo nepřibere...

+2/0
12.11.2014 8:54

J34a74n 20B76u67b86i60k 9662411212847

Živější jistě. Obratnější možná. Spotřeba dolů půjde určitě. Ale na českých silnicích bude (při rozvoru 2,5 metru) trochu skákat  jako koza. Stejně jako Fabie či Hyundai

Ona těžká "kastle" na lehkém zavěšení má také jisté výhody.

+1/−1
12.11.2014 9:55

J32i32ř54í 42S98c98h13w78a73c43h 8608434618136

to jsou hlouposti, pokud se podvozek naladí na nižší hmotnost, tak žádné "skákání" nehrozí

+1/−1
12.11.2014 11:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.