Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový Opel Corsa nezhubl, ale dostal módní turbo. A jezdí výborně

Corsa je jedním z nejprodávanějších opelů, od roku 1983 se jich prodalo už 12,5 milionu. A v páté generaci má namířeno k tomu, aby byla dalším bestsellerem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76i26c23h47a26l 17K13l94e72m70e26n25t 9529866938569

Prostě Opel dělá čím dál lepší auta a Fábka se za novou Corsou nemůže ani podívat.

+2/−6
12.11.2014 14:23

J26i13ř83í 24S66c59h51w37a36c41h 8668364178116

a jeleni se klidně pasou....;-)

+6/−1
12.11.2014 14:40

R35u59d75o52l27f 67P27e86k42á57r81e88k 9652421369733

jj pohádky...

+1/0
12.11.2014 18:01

L46a43d19i79s28l68a47v 31S12o49k84o55l 1200192165772

A jé, škodomil.

0/0
13.11.2014 8:23

P44e96t28r 98M56i35c98h61a97l 2430244271812

Každá automobilka dělá čím dál lepší auta. To je technickým vývojem. :-)

+4/−1
12.11.2014 15:40

P39e84t14r 92M26i60c48h66a68l 2790334191902

Nevypadá to zle. Jen mě překvapuje, proč "moderní a ekologický" přeplňovaný tříválec žere 7 litrů? Ekosoudruzi udělali asi někde chybu.

+1/−1
12.11.2014 10:41

V95í16ť58a 20K19r96u60t62i89š 1190164365227

Proč? Třeba proto, že sami redaktoři svou jízdu hodnotili jako ostrou sportovní? A tudíž režim, kdy motor jede často na plný výkon a žere prakticky jako jakýkoliv jiný benzín s 85kW, protože fyzika platí stále?

+5/0
12.11.2014 11:12

P47e98t94r 62M45i38c61h26a18l 2320334171532

To je pravda. Nicméně jsem spíš narážel na to, že díky byrokracii se dělají pořád úspornější motory a auta mají pořád stejnou spotřebu. :-)

+1/0
12.11.2014 15:30

V49í36ť53a 35K16r31u91t97i24š 1890634475807

Pořád stejnou? U benzínu jde s ohledem na výkon a přechod na přeplňovani za posledních několik generací motoru o pokles často okolo 20%. Kde spotřeba příliš neklesá jsou dnes čím dál složitější diesely.

0/0
12.11.2014 16:42

P33e17t75r 13M72i65c93h31a97l 2120384171622

Měl jsem benzínovou atmosféru 1,6, 74 kW. Ať jsem dělal co jsem dělal, spotřeba byla kolem 7,5 litru. Teď lidi co mají novější benzíny, tak jezdí většinou kolem 7 litrů, někdo víc, někdo míň.

Spotřeba naftových motorů moc neklesá, protože tam už se do vývoje dost investovalo. Navíc moderní ekologické doplňky (DPF, EGR) motorům snižují výkon, takže logicky spotřeba, byť by byla u nových motorů nižší, těmito opatřeními opět o něco stoupne. Ovšem pořád ty diesely jezdí oproti benzínům s podstatně nižší spotřebou.

+1/0
12.11.2014 16:58

V24í85ť66a 88K61r19u83t65i71š 1540404965217

No vidíte. Motor, který zmiňujete je přesně tím mnou uvedeným případem, jak si ověříte na stránkách s reálnými spotrebami.

1.6MPI 74kW v OI - průměrná spotřeba 7,73. Dnes výkonově i dynamicky lepší 1.2 TSI 77 kW v OIII - 6,04. Pokles o 22%. Do spotřeby te staré atmosféry se teď bez problémů dostanete s motory výkonově o dvě třídy výše - 1.4 TSI 103 kW - 6,76. 1.8 TSI 132 kW - 7,52.

A dnešnímu benzínu srovnatelné 1.6 TDI 77 kW - 5,36. Proti současnému benzínu jen o 11% méně. A historické zlepšení proti legendárnímu 1.9 TDI 81 kW v OI, které bralo 5,67, o pouhých 5%.

To jsou suchá statistická fakta.

+2/0
12.11.2014 20:15

V90l46a57d10i28m70í54r 69H35l87u59c24h11ý 7359147259413

Otázka je co ten "motorek" vydrží...:-P

0/0
12.11.2014 21:22

J72a38k48u48b 42F40e88i40f33a91r 7929499356959

protože je to reálný údaj z provozu a ne marketingový blábol, ostatně nedávno zde byl článek, o kolik se až liší údaje reálné a ty udávané výrobci. Doporučuji přečíst...

0/−1
12.11.2014 11:50

P83e66t25r 65M75i60c52h42a12l 2280124101842

To já vím. I když já mám na naftě psanou v techničáku spotřebu 6,1 - 4,0 - 4,8 l/100 km (město - mimo město - kombinace) a skutečnou spotřebu mám dlouhodobě 4,9 - 5 litrů. Takže u mě tak obrovský rozdíl není. Pravda je, že jezdím normálně, nezávodím, využívám dynamiku auta. A nejsem brzda provozum jezdím běžně tachometrových cca 100 km/h, na dálnici 130 - 145 (podle hustoty provozu apod.).

0/0
12.11.2014 15:39

P41e83t46r 76K20u36l33i15c97h 9660311602225

nemyslím si na rozdíl od pana redaktora, že novinka v motorizaci- přeplňovaný výkonný agregát bude stát to samé, co jejich současná nejnižší motorizace 3 válec 48 kW se zrychlením 0-100 přes 18 s...

+2/0
12.11.2014 9:53

V65l17a77d44i57m84í68r 72H93a47v50r81á71n22e23k 7706386620177

základ je litr jako u fabie, ale parametry má mnohem lepší...kde soudruzi z VW udělali chybu? jinak moc pěkné auto...R^

+3/−1
12.11.2014 9:42

Z57d92e22n29ě96k 67H86a51n68z74l 1321536582574

Nikde,stejne se tady proda jen par kusu

0/−1
12.11.2014 9:45

P96e25t93r 56K43u54l18i61c44h 9580221342625

litr z fabie je atmosféra, tohle je přeplňovaný. takže proto.

+3/0
12.11.2014 9:50

J49i97ř69í 97S49c73h19w40a24c96h 8298364758826

"základem" u Oplu bude ta atmosféra 1.2/51kW, ano má optoti Fabii trochu vyšší výkon ale auto je taky těžší....;-)

0/0
12.11.2014 11:17

T61o24m24á45š 50R34e87k24t77o67r 1628754287579

Poslední dobou mám problém tyhle auta různých značek od sebe rozeznat, Může to být fiat, opel, kia či hyundai, dokud k tomu člověk nedojde na blízko aby našel firemní symbol tak si nemůže být jistý... Ten design snad dělá jeden člověk.

+1/−1
12.11.2014 8:56

M45i67r58o79s98l96a87v 11K93r64a91h39u60l37í69k 6487204934

to chce lepší oči :-)

Ano, je tam jistý podobný trend, ale ta auta si moc splést opravdu nejde.

+2/0
12.11.2014 10:02

Z29d40e71n21ě19k 70D96u56f93e86k 2314514508

Jen doufám, že IT odborníci z Opelu použili hlavu a navigace umožňuje i současný poslech rádia. To IT hoši ze Škodovky nějak nedomysleli, že by řidič rád při dlouhé cestě využíval služeb navigace a současně poslouchal autorádio.

+3/0
12.11.2014 8:50

R14u15d59o60l25f 98H40r34a80z28d69í84r62a 1175799843778

to jako fakt? To jsem nevěděl, pěkná hovadina.

+2/0
12.11.2014 9:55

Z29d58e37n89ě64k 18D86u47f21e63k 2924764558

Minulý týden ve čtvrtek v autosalonu testovali Š Fabii a tohle tam zjistili. A ať jsou to novináři, nevěřím, že by v tom množství aut, které projde těmto lidem rukama by si nedokázali zapnou autorádio či navigaci. Doslova prones, že by za to IT ze škodovky postavil ke zdi. Jediný řešení, že si prý budete pouštět hudbu přes externí zařízení. Což si myslím, že pokud mám auto vybaveno autorádiem a chci poslouchat oblíbenou rozhlasovou stanici, tak by měli tyto dvě zařízení fungovat současně.

+3/0
12.11.2014 10:03

S47t96a88n14i40s23l61a96v 45P67a91v34l43u 5778635408346

Zase koncernový naschvál,že jim to za to stojí,dělat z lidí blbce.

0/0
12.11.2014 10:19

T92o76m97á66š 95M66a43l62ý 5653936943

. Což si myslím, že pokud mám auto vybaveno autorádiem a chci poslouchat oblíbenou rozhlasovou stanici, tak by měli tyto dvě zařízení fungovat současně.  - CO TEN PRAVOPIS? Zařízení by měla....

0/0
12.11.2014 11:39

V67l47a53d92i36m91í23r 38H70l11u20c44h27ý 7859947249583

A ona to fakt "nejlepší kára ve vesmíru" neumí? Mě teda v Oplu funguje rádio i navigace naráz a rádio se vždy pěkně utlumí, když dává pokyny navigace...:-)

+2/0
12.11.2014 12:03

Z36d33e82n93ě69k 23D95u95f20e21k 2844414948

Prý ne. A to je ta funkce, kterou chápu a je ideálním řešením, které IT Opelu vymyslelo elegantně. Vy dostanete pokyn od navigace a rádio se utlumí. Asi ulítla klukům z IT Škoda malá masařka no. Jinak si jízdní vlastnosti hodně chválili.

+1/0
12.11.2014 12:47

M18i72c75h17a13l 18K75l77e94m72e76n52t 9959176168819

IT odborníci z Opelu nejsou takoví tupci, jako ve Škodovce...

+2/0
12.11.2014 14:20

P83e18t69r 42G59a68z95d80a 6988702379417

85kw na litr .... slušné

+1/0
12.11.2014 8:32

L17u94k96á14š 65K93m92e16n35t 5509177104500

Opel by se mohl inspirovat v odtučňovací kůře konkurence. Techniku má sice podobnou, ale odeberte autu 80 kilo a zlepší se hned ve všech vlastnostech. Bude živější, obratnější, lepší na brzdách a samozřejmě půjde dolů spotřeba.

+2/−2
12.11.2014 8:32

T81o82m37á75š 86R87e39k87t36o76r 1608254447239

Pokud tedy jeho majitel naopak 80 kilo nepřibere...

+2/0
12.11.2014 8:54

J19a12n 48B74u95b22i78k 9722391772827

Živější jistě. Obratnější možná. Spotřeba dolů půjde určitě. Ale na českých silnicích bude (při rozvoru 2,5 metru) trochu skákat  jako koza. Stejně jako Fabie či Hyundai

Ona těžká "kastle" na lehkém zavěšení má také jisté výhody.

+1/−1
12.11.2014 9:55

J46i69ř65í 98S81c42h35w86a15c83h 8818174508206

to jsou hlouposti, pokud se podvozek naladí na nižší hmotnost, tak žádné "skákání" nehrozí

+1/−1
12.11.2014 11:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.