Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový Opel Corsa nezhubl, ale dostal módní turbo. A jezdí výborně

Corsa je jedním z nejprodávanějších opelů, od roku 1983 se jich prodalo už 12,5 milionu. A v páté generaci má namířeno k tomu, aby byla dalším bestsellerem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i54c22h94a65l 66K45l61e48m77e18n45t 9269396508319

Prostě Opel dělá čím dál lepší auta a Fábka se za novou Corsou nemůže ani podívat.

+2/−6
12.11.2014 14:23

J70i56ř95í 66S42c47h74w55a65c49h 8178234168316

a jeleni se klidně pasou....;-)

+6/−1
12.11.2014 14:40

R76u66d88o56l73f 48P31e39k48á42r15e46k 9392901759553

jj pohádky...

+1/0
12.11.2014 18:01


L50a21d93i38s95l82a96v 14S34o38k20o64l 1670222525892

A jé, škodomil.

0/0
13.11.2014 8:23

P60e21t39r 10M49i26c57h33a37l 2100454641882

Každá automobilka dělá čím dál lepší auta. To je technickým vývojem. :-)

+4/−1
12.11.2014 15:40

P92e66t12r 22M91i42c93h68a83l 2320454381662

Nevypadá to zle. Jen mě překvapuje, proč "moderní a ekologický" přeplňovaný tříválec žere 7 litrů? Ekosoudruzi udělali asi někde chybu.

+1/−1
12.11.2014 10:41

V71í82ť54a 31K43r22u19t21i36š 1340984375307

Proč? Třeba proto, že sami redaktoři svou jízdu hodnotili jako ostrou sportovní? A tudíž režim, kdy motor jede často na plný výkon a žere prakticky jako jakýkoliv jiný benzín s 85kW, protože fyzika platí stále?

+5/0
12.11.2014 11:12

P11e54t69r 87M51i89c89h56a51l 2930754811612

To je pravda. Nicméně jsem spíš narážel na to, že díky byrokracii se dělají pořád úspornější motory a auta mají pořád stejnou spotřebu. :-)

+1/0
12.11.2014 15:30

V86í41ť29a 58K39r91u41t85i59š 1610784475867

Pořád stejnou? U benzínu jde s ohledem na výkon a přechod na přeplňovani za posledních několik generací motoru o pokles často okolo 20%. Kde spotřeba příliš neklesá jsou dnes čím dál složitější diesely.

0/0
12.11.2014 16:42

P73e88t14r 20M13i50c34h34a97l 2670814621122

Měl jsem benzínovou atmosféru 1,6, 74 kW. Ať jsem dělal co jsem dělal, spotřeba byla kolem 7,5 litru. Teď lidi co mají novější benzíny, tak jezdí většinou kolem 7 litrů, někdo víc, někdo míň.

Spotřeba naftových motorů moc neklesá, protože tam už se do vývoje dost investovalo. Navíc moderní ekologické doplňky (DPF, EGR) motorům snižují výkon, takže logicky spotřeba, byť by byla u nových motorů nižší, těmito opatřeními opět o něco stoupne. Ovšem pořád ty diesely jezdí oproti benzínům s podstatně nižší spotřebou.

+1/0
12.11.2014 16:58

V14í75ť52a 69K70r97u37t18i55š 1880674165867

No vidíte. Motor, který zmiňujete je přesně tím mnou uvedeným případem, jak si ověříte na stránkách s reálnými spotrebami.

1.6MPI 74kW v OI - průměrná spotřeba 7,73. Dnes výkonově i dynamicky lepší 1.2 TSI 77 kW v OIII - 6,04. Pokles o 22%. Do spotřeby te staré atmosféry se teď bez problémů dostanete s motory výkonově o dvě třídy výše - 1.4 TSI 103 kW - 6,76. 1.8 TSI 132 kW - 7,52.

A dnešnímu benzínu srovnatelné 1.6 TDI 77 kW - 5,36. Proti současnému benzínu jen o 11% méně. A historické zlepšení proti legendárnímu 1.9 TDI 81 kW v OI, které bralo 5,67, o pouhých 5%.

To jsou suchá statistická fakta.

+2/0
12.11.2014 20:15

V86l48a83d67i92m75í44r 63H15l19u41c60h66ý 7269427579323

Otázka je co ten "motorek" vydrží...:-P

0/0
12.11.2014 21:22

J71a22k55u45b 45F54e82i26f78a98r 7339829486599

protože je to reálný údaj z provozu a ne marketingový blábol, ostatně nedávno zde byl článek, o kolik se až liší údaje reálné a ty udávané výrobci. Doporučuji přečíst...

0/−1
12.11.2014 11:50

P12e15t93r 41M96i72c14h31a58l 2830244511932

To já vím. I když já mám na naftě psanou v techničáku spotřebu 6,1 - 4,0 - 4,8 l/100 km (město - mimo město - kombinace) a skutečnou spotřebu mám dlouhodobě 4,9 - 5 litrů. Takže u mě tak obrovský rozdíl není. Pravda je, že jezdím normálně, nezávodím, využívám dynamiku auta. A nejsem brzda provozum jezdím běžně tachometrových cca 100 km/h, na dálnici 130 - 145 (podle hustoty provozu apod.).

0/0
12.11.2014 15:39

P29e76t72r 85K11u96l81i13c18h 9710471792205

nemyslím si na rozdíl od pana redaktora, že novinka v motorizaci- přeplňovaný výkonný agregát bude stát to samé, co jejich současná nejnižší motorizace 3 válec 48 kW se zrychlením 0-100 přes 18 s...

+2/0
12.11.2014 9:53

V67l36a19d43i37m48í56r 31H97a75v69r78á59n63e41k 7556176570677

základ je litr jako u fabie, ale parametry má mnohem lepší...kde soudruzi z VW udělali chybu? jinak moc pěkné auto...R^

+3/−1
12.11.2014 9:42

Z62d48e23n42ě28k 74H62a57n26z23l 1651706142614

Nikde,stejne se tady proda jen par kusu

0/−1
12.11.2014 9:45

P95e76t43r 14K68u90l85i85c16h 9840431112195

litr z fabie je atmosféra, tohle je přeplňovaný. takže proto.

+3/0
12.11.2014 9:50

J24i69ř60í 54S38c68h93w70a57c71h 8518254648686

"základem" u Oplu bude ta atmosféra 1.2/51kW, ano má optoti Fabii trochu vyšší výkon ale auto je taky těžší....;-)

0/0
12.11.2014 11:17

T54o60m69á90š 48R91e90k25t82o56r 1798714267839

Poslední dobou mám problém tyhle auta různých značek od sebe rozeznat, Může to být fiat, opel, kia či hyundai, dokud k tomu člověk nedojde na blízko aby našel firemní symbol tak si nemůže být jistý... Ten design snad dělá jeden člověk.

+1/−1
12.11.2014 8:56

M78i21r14o95s74l20a56v 26K96r12a59h75u72l76í46k 6737604594

to chce lepší oči :-)

Ano, je tam jistý podobný trend, ale ta auta si moc splést opravdu nejde.

+2/0
12.11.2014 10:02

Z19d67e93n77ě83k 56D59u95f80e68k 2234244108

Jen doufám, že IT odborníci z Opelu použili hlavu a navigace umožňuje i současný poslech rádia. To IT hoši ze Škodovky nějak nedomysleli, že by řidič rád při dlouhé cestě využíval služeb navigace a současně poslouchal autorádio.

+3/0
12.11.2014 8:50

R73u86d76o21l13f 78H59r14a60z69d66í69r71a 1485319933108

to jako fakt? To jsem nevěděl, pěkná hovadina.

+2/0
12.11.2014 9:55

Z40d65e84n19ě17k 92D30u11f37e56k 2464784398

Minulý týden ve čtvrtek v autosalonu testovali Š Fabii a tohle tam zjistili. A ať jsou to novináři, nevěřím, že by v tom množství aut, které projde těmto lidem rukama by si nedokázali zapnou autorádio či navigaci. Doslova prones, že by za to IT ze škodovky postavil ke zdi. Jediný řešení, že si prý budete pouštět hudbu přes externí zařízení. Což si myslím, že pokud mám auto vybaveno autorádiem a chci poslouchat oblíbenou rozhlasovou stanici, tak by měli tyto dvě zařízení fungovat současně.

+3/0
12.11.2014 10:03

S18t37a12n79i38s56l39a89v 66P93a55v20l74u 5318225358316

Zase koncernový naschvál,že jim to za to stojí,dělat z lidí blbce.

0/0
12.11.2014 10:19

T55o34m18á98š 61M25a58l82ý 5143586713

. Což si myslím, že pokud mám auto vybaveno autorádiem a chci poslouchat oblíbenou rozhlasovou stanici, tak by měli tyto dvě zařízení fungovat současně.  - CO TEN PRAVOPIS? Zařízení by měla....

0/0
12.11.2014 11:39

V83l69a64d91i63m83í92r 18H55l55u55c12h88ý 7599877869303

A ona to fakt "nejlepší kára ve vesmíru" neumí? Mě teda v Oplu funguje rádio i navigace naráz a rádio se vždy pěkně utlumí, když dává pokyny navigace...:-)

+2/0
12.11.2014 12:03

Z39d51e84n88ě89k 85D57u15f48e48k 2714354538

Prý ne. A to je ta funkce, kterou chápu a je ideálním řešením, které IT Opelu vymyslelo elegantně. Vy dostanete pokyn od navigace a rádio se utlumí. Asi ulítla klukům z IT Škoda malá masařka no. Jinak si jízdní vlastnosti hodně chválili.

+1/0
12.11.2014 12:47

M69i59c28h17a21l 75K66l85e67m89e79n84t 9679256678259

IT odborníci z Opelu nejsou takoví tupci, jako ve Škodovce...

+2/0
12.11.2014 14:20

P79e46t96r 31G72a57z86d34a 6108932829167

85kw na litr .... slušné

+1/0
12.11.2014 8:32

L47u22k30á44š 71K60m14e13n31t 5699897894680

Opel by se mohl inspirovat v odtučňovací kůře konkurence. Techniku má sice podobnou, ale odeberte autu 80 kilo a zlepší se hned ve všech vlastnostech. Bude živější, obratnější, lepší na brzdách a samozřejmě půjde dolů spotřeba.

+2/−2
12.11.2014 8:32

T79o22m72á92š 16R27e91k59t98o53r 1558584127649

Pokud tedy jeho majitel naopak 80 kilo nepřibere...

+2/0
12.11.2014 8:54

J40a97n 97B84u11b38i84k 9352301952717

Živější jistě. Obratnější možná. Spotřeba dolů půjde určitě. Ale na českých silnicích bude (při rozvoru 2,5 metru) trochu skákat  jako koza. Stejně jako Fabie či Hyundai

Ona těžká "kastle" na lehkém zavěšení má také jisté výhody.

+1/−1
12.11.2014 9:55

J22i25ř95í 54S41c56h77w31a72c32h 8898744298296

to jsou hlouposti, pokud se podvozek naladí na nižší hmotnost, tak žádné "skákání" nehrozí

+1/−1
12.11.2014 11:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.