Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: S nebezpečím rally jezdci počítají, ostatní to musí přijmout

Motorsport je nebezpečný, právě proto je tak krásný. Víkendová tragédie ale ukázala, že neštěstí se nevyhýbá ani nejzkušenějším.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J76a98n 83K43o92n51e73č71n56ý 2759466430811

Poznámka pod textem pobavila...;-D

0/0
11.11.2014 11:11

V11e50r12o54n22i83k96a 94H81u85b96á50č35k41o42v28á 3826295606945

ano, to je velmi rozumný a nezaujatý komentář. díky. za mě R^

+7/0
10.11.2014 22:44

S60t67a32n40i81s52l65a67v 13P81a13v48l82u 5788865918726

Nelze než souhlasit.

+7/0
10.11.2014 19:34

J23i46ř47í 52D72v79o14ř11á56k 5958103488390

Někde jsem slyšel , že v severních státech , Švédsko , Norsko , Finsko mají tzv . přípravku pro ralky. Jezdci od zhruba 15.let , uzavřený okruh , a závodní auto nesmí mít větší hodnotu než 100 euro. Nejezdí 150 km/h. , ale naučí se ovládat auto .Proč to nejde u nás ?

+4/0
10.11.2014 19:34

J23i56ř63í 24D31v15o88ř43á32k 5818123538380

pardon "rally" omlouvám se , překlep.

0/0
10.11.2014 19:37

J23i81ř25í 47D86v58o62ř41á90k 5568463578230

Pardon omluva , vypadla nula , samozřejmě ne 100 , ale 1 000 € .

0/0
11.11.2014 20:20

J25a58n 59M76o50h18y71l12a 6422739349351

Není to v zásadě přípravka. Jsou to prostě závody, které se smí jezdit už od nízkého věku a je omezena cena vozidla, nicméně jezdit to může každý, kategorií je více.

+2/0
10.11.2014 21:28

P25e71t69r 66L33i12n25h70a70r35t 2748874734793

Ale takový šampionát v ČR je. Jmenuje se Pohár mládeže a vesměs splňuje výše popsané podmínky (jen ta cena auta pod 100 euro je krapet nesmysl).

0/0
11.11.2014 0:26

R62o61m80a59n 25K72r66a83t57o75c28h72v31í34l 6136297516794

Tam je něco podobného nejenom pro rallye, tam jsou uzavřené okruhy i pro normální řidiče, školy smyku, zalévané dráhy atd.

V jednom díle Top Gearu to bylo.

0/0
11.11.2014 8:30

M81i72r61o32s47l68a30v 88F23r54i97š 8533879337122

Pochybná zábava pro vypatlance s narušeným egem....

0/−18
10.11.2014 19:27

D62a44v90i49d 80N92o74v20o52t15n85ý 2197572835519

Proč mám jenom pocit, že vypatlanec s narušeným egem jste zrovna vy...

+18/0
10.11.2014 19:37

V45l32a54d45i93m97í89r 10B57e22n55e52š 2762695124773

Dívím se, že po dočtení Hamleta, či krásné literatury, najdete čas pro plebs, aby ste ho obohatil o své myšlenky. Budete šlechetná bytost!

+1/0
11.11.2014 12:32

M83a96r32t49i84n 60Š40t11ě79p85á21n94e63k 3437793653701

Myslite vase komentovani na iDnes?

0/0
11.11.2014 12:37

L55a14d52i11s56l26a50v 91P58r80o44t61i63v10a 7376256174784

Závodit v přírodě je stupidnost. Omezuje to život lidí, zvířat, ničí to přírodu. Když se chtějí magoři zabijet, tak prosím ale na uzavřených umělých tratích. I tak škodí vzduchu a životnímu prostředí vůbec. Nejdebilnější jsou snad závody náklaďáků ! Lidská vzpupnost a nezohlednost. Žádného potom není škoda

+5/−19
10.11.2014 18:53

M19i66r51o23s81l69a84v 63B96u19d23a 9462272917182

Tvoje příjmení se nezapře:-P

" I tak škodí vzduchu a životnímu prostředí vůbec"...těch pár aut8-o Na tom je vidět, jaký jsi zaslepenec!

+9/0
10.11.2014 19:10

M96i14r40o31s69l41a95v 75B33u44d67a 9802292457342

Jinak, zdržím se dalších komentářů protože se zoufalcem tvého formátu prostě nejde diskutovat-

+1/−3
10.11.2014 19:12

P56e94t35r 27T72. 85D61v88o62ř39á28k 4854418853

Omlouvám se za nechtěný mínus.

0/0
11.11.2014 5:23

M94i49r66o96s44l71a90v 40B21u75d57a 9482352547462

Ježíši, do toho ještě Kuchař8-o

Tak zdar.

0/0
10.11.2014 19:13

D58a35v27i82d 76N72o88v88o32t65n89ý 2337282775429

Piloti a spolujezdci v rally nejsou magoři, nechtějí se zabíjet. Magoři jsou ti, co si to o nich myslí.

+2/0
10.11.2014 19:22

F17r12a77n88t90i57š71e40k 62M47o88r84a13v94e16c 8957374222

Podle Vás je tedy lepší postavit uzavřenou trať, nejlépe něco jako Nurburgring, než na pár dní v roce uzavřít pár okresek.

+1/0
11.11.2014 7:01

Z62b17y91n68ě60k 24Č13e27j75k77a 5186228161103

to je přece ekologičtější :-)))

+1/0
11.11.2014 12:09

R16o91m97a25n 41K33r76a57t66o76c54h51v24í35l 6986147286694

Jednou začas se projedou speciály v přírodě - to se toho stane.........:-P

0/0
11.11.2014 8:30

T83o37m89a65s 78N98o20v18o37t76n53y 3531636848399

Dobře napsáno, na rozdíl od různých senzacechtivých bulvárních článků o každé nehodě (viz např. kauza Lopeník)

+12/0
10.11.2014 18:23

M77i13l88a23n 97T22r80i39b40u43č11e83k 5684617134500

Jenomze Vagner, zas tak zkuseny jezdec nebyl. Jeho hlavni cinnosti byla mechanicina, kde spolupracoval s nejlepsimi republice. Zavodnik byl prilezitostni.

+7/−3
10.11.2014 16:53

M77i14l92a45n 26T77r12i41b45u42č23e67k 5304897324100

A zase minus. Proc? Vzdyt je to pravda. Zavodit zacal v roce 2001, ale odjel pouze 43 zavodu. To neni velezkuseny zavodnik, jak pise autor clanku.

+4/0
10.11.2014 19:10

P86e38t95r 32L35i24n79h69a39r76t 2838494674753

Není to pravda. Závodů odjezdil hodně, spoustu kilometrů odjel v závodním autě na testech. Jak chcete definovat spojení "velezkušený závodník"?

+1/−1
11.11.2014 0:28

R16o53m17a91n 50K23r17a34t82o42c86h20v21í65l 6766477266714

Zkušeností měl dost:

http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=3556&t=Milos-Vagner

+1/−1
11.11.2014 8:32

L23u21k60á68š 73V74a54ň54u78r77a 1645564483353

Problém dnešních závodů je ve velmi silných vozech a často dostatečně nezajištěných tratích. Pak stačí drobná nepozornost a nebo špatný odhad či povrch a pokud není úniková zóna a naopak je zeď nebo roh domu, dopadne to vždy špatně. Moje teta má chalupu na Kokořínsku, pod Houskou a když se jezdil Mšenský okruh, sousedovi vždy někdo projel vraty do dvora. Tak nechal jednou vrata na dvůr otevřená a jeden bIb mu projel zahradou a rozbil vrata od stodoly. Prostě automobilové závody patří na okruh a ne na silnice a už vůbec né do chráněné přírody.

+11/−19
10.11.2014 16:28

P56e95t73r 46M60i75c81h40a59l 2730314701492

Místa, která jsou extrémně nebezpečná (zvlášť v obcích), bývají řešena pomocí retardérů. Jenže všechno a všude se tak udělat nedá. ... Mimochodem, kdyby to ten soused řešil s pořadatelem hned po prvním projetí vrat, tak by určitě našli nějaký kompromis.

A jinak automobilové závody na okruh patří, ale ne rally. Ta patří ven. Ovšem souhlasím s tím, že v chráněných oblastech by se jezdit nemělo.

+4/−1
10.11.2014 16:39

J91o37s69e57f 72Z10a46h32á95l61k93a 4923489288756

Původní myšlenka (a také účel) rally je jízda ve vymezeném čase kontrolovaném v časových kontrolách a v normálním provozu. Později se pro zpestření přidaly tzv. SS (special stage), tedy speciální úseky. To proto, že se uzavřely běžnému provozu a jezdci mohli předvést své umění, aniž by koho ohrozili. Ovšem záleží kde a kudy se takový úsek vybere. Neměl by ohrozit přihlížející ani okolí. V Čechách se tohle rovnou pojmenovalo zkouškou rychlostní, aby bylo jasné oč půjde. A v rámci atraktivity klidně i přes ves. Není to špatně ani dobře, záleží na pořadateli jak dokáže zabezpečit výše požadované.

+4/0
10.11.2014 17:40

P67e61t55r 14L76i40n71h84a18r79t 2728784204463

No, ta původní myšlenka se v soutěž na měřených úsecích změnila už hodně dávno - právě proto, aby se soutěžilo jen na těchto měřených úsecích a ne v normálním provozu.

0/0
11.11.2014 0:30

T39o29m19á10š 52F82o14j85t 3509948974745

Jan Mohyla: v textu jsem nenapsal nic, co by nebylo pravdou, ale zrejme jste ujetej na minusy. Kdyz nevite, o cem je rec, ktera bije, tak se radeji nijak nevyjadrujte! Vam bych teda mohylu nepostavil...

0/0
10.11.2014 16:13

J35a20n 72M77o83h66y82l42a 6222839159691

A) Dát mínus nemusí být poukazem na nějakou nepravdu, kterou jste mohl/nemusel napsat, ale např. pouhým nesdílením stejného pohledu na věc. Výklad mínusu zde není nikde striktně definován a útočit na mne jen proto, že ho chápete jinak, je (z mého pohledu) přinejmenším dětinské. B) Hned v úvodu jste napsal, že "...na zacatku bylo napsano velezkuseny jezdec, v textu je to potom popreno, ale nechtene.." - to je nepravda. Ono to není nechtěně popřeno, není to tam popřeno vůbec. Jen je napsáno, že byl velezkušený a jinde je napsáno, že se za volant dostávají i jezdci, kteří tam nepatří - dvě odlišné, spolu nesouvisející informace v jednom článku, které jedna druhou nijak nezpochybňují. Takže ano, je mi líto, ale nepravdu jste (byť věřím, že nechtěně) napsal. C) O mých zkušenostech/vědomostech stran rally nevíte zhola nic (stejně jako já o vašich), proto bych doporučoval se k nim nevyjadřovat, neboť nejmenší opravdu nejsou. D) Vtipná narážka na mé jménoR^, nicméně já bych vás do křesla starosty taky nejspíše neposadil.

+3/0
10.11.2014 19:29

J25a45k25u96b 96V71r64b29a 4729534848251

Tak byl ten Vagner jen trouba, co mel balik penez nebo zkuseny ridic? Trochu nechapu ten clanek a jeh spojitost s tou nehodou ...

0/−7
10.11.2014 15:45

T64o72m39á27š 32F83o56j68t 3639808424965

jo, tak na zacatku bylo napsano velezkuseny jezdec, v textu je to potom popreno, ale nechtene. Jen je poukazano, ze rallye jezdi i nezkuseni, kteri maji balik penez. Miloš Vágner byl profík, znal auto do posledního dílu. Sám byl mechanik, dokázal si auto nastavit a věděl jak se chová. Bohužel někdy ten nahoře není v ten správný čas na správném místě. Tohle byla veliká smůla ve všech ohledech. Co se stalo, jestli jezdecká chyba nebo závada na technice, to nevíme, ale asi jezdecká chyba. Možná neměl dostatečně zahřáte pneumatiky a prostě mu to uklouzlo a bylo to. Bohužel to hned skončilo takhle tragicky. Miloš za celou kariéru jen jednou boural a dvakrát urazil kolo. Jezdil hlavou a zbytečně neriskovat, co se opravdu stalo, to nevíme, ale je to hrozné. Znal jsem ho dobře a odešel strašně fajn člověk, který auta a rallye miloval a uměl se i o auta starat :-) Byla to jeho největší láska! Snad si teď zazávodí S McRaem, Burnsem a dalšími...

+15/−1
10.11.2014 15:54

J59a96n 17F94r93o53l62í96k 6176350935824

Hodně záleží na stavbě trati, resp. měřených úseků. Když se dívám na WRC Řecko, Španělsko.... jsou to nesmírně těžké šotoliny, ale rychlostky jsou volené velmi dobře a chyba většinou neznamená rána do pevné překážky. I proto je tam tak málo smrťáků. U nás je ovšem hustá zástavba a najít dobrý relativně bezpečný úsek musí být fakt umění.

+1/0
10.11.2014 16:14

J67a68n 70M52o97h35y19l15a 6472299929681

Je to dáno hodně krajinou. Stačí porovnat Španělsko, Řecko, Sicílii, Sardinii na jedné straně a Česko, Polsko, Británii nebo třeba Finsko na straně druhé a je jasné, co je kde za problém, bohužel.

+2/0
10.11.2014 19:35

P11e20t13r 93L60i30n22h55a81r43t 2648984224663

A přesto i tam se smrťáky stávají, jen média (tamější i ty české) se k takovým situacím stavějí úplně jinak.

0/0
11.11.2014 0:33

P21e77t58r 40M61i67c64h13a32l 2490264861972

Řek lbych, že Vágner byl profík, co buď udělal jednu tragickou chybu (to se stává i nejlepším) bohužel na hodně špatném místě, nebo měl smůlu a zradila technika. Jinak je článek i o dalších, kteří profíky zdaleka nejsou, ale mají dost peněz.

+4/0
10.11.2014 15:59

V20l82a17d86i53s59l86a12v 35B51a52r92e22š 3739738709227

Zkušený možná byl, ale jezdecky žádná hvězda; za svou kariéru se pohyboval ve druhé nebo třetí desítce absolutního pořadí, a to i s vozy třídy wrc nebo s2000, a ve své třídě býval většinou mezi pátým a desátým místem, s občasným výkyvem k lepšímu (http://ewrc-results.com/profile.php?p=3556&t=Milos-Vagner).

0/0
10.11.2014 19:49

P86e36t87r 97M23i51c93h69a69l 2610164431552

Vcelku dobře popsáno.

+11/0
10.11.2014 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.