Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: S nebezpečím rally jezdci počítají, ostatní to musí přijmout

Motorsport je nebezpečný, právě proto je tak krásný. Víkendová tragédie ale ukázala, že neštěstí se nevyhýbá ani nejzkušenějším.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J36a47n 92K84o25n92e58č11n44ý 2499486100801

Poznámka pod textem pobavila...;-D

0/0
11.11.2014 11:11

V21e33r63o91n49i31k89a 50H23u78b17á49č48k87o85v84á 3826545426165

ano, to je velmi rozumný a nezaujatý komentář. díky. za mě R^

+7/0
10.11.2014 22:44

S80t12a68n91i63s56l55a91v 23P67a66v52l77u 5228345968636

Nelze než souhlasit.

+7/0
10.11.2014 19:34


J67i33ř23í 65D34v81o63ř24á58k 5668383518380

Někde jsem slyšel , že v severních státech , Švédsko , Norsko , Finsko mají tzv . přípravku pro ralky. Jezdci od zhruba 15.let , uzavřený okruh , a závodní auto nesmí mít větší hodnotu než 100 euro. Nejezdí 150 km/h. , ale naučí se ovládat auto .Proč to nejde u nás ?

+4/0
10.11.2014 19:34

J81i33ř17í 48D35v67o66ř71á83k 5158773748830

pardon "rally" omlouvám se , překlep.

0/0
10.11.2014 19:37

J41i43ř59í 38D95v92o76ř12á38k 5428183678560

Pardon omluva , vypadla nula , samozřejmě ne 100 , ale 1 000 € .

0/0
11.11.2014 20:20

J77a35n 28M29o61h11y28l35a 6132829269511

Není to v zásadě přípravka. Jsou to prostě závody, které se smí jezdit už od nízkého věku a je omezena cena vozidla, nicméně jezdit to může každý, kategorií je více.

+2/0
10.11.2014 21:28

P20e96t82r 58L59i92n27h71a24r76t 2398664914303

Ale takový šampionát v ČR je. Jmenuje se Pohár mládeže a vesměs splňuje výše popsané podmínky (jen ta cena auta pod 100 euro je krapet nesmysl).

0/0
11.11.2014 0:26

R74o34m86a48n 64K68r88a62t74o50c39h71v29í53l 6746867716284

Tam je něco podobného nejenom pro rallye, tam jsou uzavřené okruhy i pro normální řidiče, školy smyku, zalévané dráhy atd.

V jednom díle Top Gearu to bylo.

0/0
11.11.2014 8:30

M86i55r86o58s28l63a58v 84F81r43i30š 8943789457882

Pochybná zábava pro vypatlance s narušeným egem....

0/−18
10.11.2014 19:27

D93a69v58i27d 34N90o94v96o42t58n24ý 2567982285599

Proč mám jenom pocit, že vypatlanec s narušeným egem jste zrovna vy...

+18/0
10.11.2014 19:37

V65l31a42d20i21m40í56r 94B52e56n57e38š 2182895154233

Dívím se, že po dočtení Hamleta, či krásné literatury, najdete čas pro plebs, aby ste ho obohatil o své myšlenky. Budete šlechetná bytost!

+1/0
11.11.2014 12:32

M79a24r60t73i62n 54Š42t96ě77p13á26n95e45k 3967223963811

Myslite vase komentovani na iDnes?

0/0
11.11.2014 12:37

L44a73d85i52s42l96a21v 88P45r41o17t24i60v58a 7546436604554

Závodit v přírodě je stupidnost. Omezuje to život lidí, zvířat, ničí to přírodu. Když se chtějí magoři zabijet, tak prosím ale na uzavřených umělých tratích. I tak škodí vzduchu a životnímu prostředí vůbec. Nejdebilnější jsou snad závody náklaďáků ! Lidská vzpupnost a nezohlednost. Žádného potom není škoda

+5/−19
10.11.2014 18:53

M16i17r83o31s67l65a29v 75B27u73d28a 9572432557282

Tvoje příjmení se nezapře:-P

" I tak škodí vzduchu a životnímu prostředí vůbec"...těch pár aut8-o Na tom je vidět, jaký jsi zaslepenec!

+9/0
10.11.2014 19:10

M16i24r27o97s29l66a38v 83B48u46d60a 9432782307422

Jinak, zdržím se dalších komentářů protože se zoufalcem tvého formátu prostě nejde diskutovat-

+1/−3
10.11.2014 19:12

P15e89t47r 17T41. 65D24v52o98ř73á58k 4564148463

Omlouvám se za nechtěný mínus.

0/0
11.11.2014 5:23

M26i28r55o96s32l41a63v 32B71u80d69a 9742862867232

Ježíši, do toho ještě Kuchař8-o

Tak zdar.

0/0
10.11.2014 19:13

D66a18v98i98d 11N92o84v91o27t27n40ý 2567162255839

Piloti a spolujezdci v rally nejsou magoři, nechtějí se zabíjet. Magoři jsou ti, co si to o nich myslí.

+2/0
10.11.2014 19:22

F61r34a56n13t70i17š30e26k 51M11o92r41a16v16e78c 8407564232

Podle Vás je tedy lepší postavit uzavřenou trať, nejlépe něco jako Nurburgring, než na pár dní v roce uzavřít pár okresek.

+1/0
11.11.2014 7:01

Z15b92y56n67ě75k 97Č49e11j55k57a 5626898371633

to je přece ekologičtější :-)))

+1/0
11.11.2014 12:09

R97o59m85a26n 24K73r11a58t28o93c82h92v81í25l 6926917496274

Jednou začas se projedou speciály v přírodě - to se toho stane.........:-P

0/0
11.11.2014 8:30

T61o38m28a18s 94N18o90v26o37t70n13y 3491876308199

Dobře napsáno, na rozdíl od různých senzacechtivých bulvárních článků o každé nehodě (viz např. kauza Lopeník)

+12/0
10.11.2014 18:23

M16i24l98a75n 22T93r19i86b60u61č16e35k 5414447764140

Jenomze Vagner, zas tak zkuseny jezdec nebyl. Jeho hlavni cinnosti byla mechanicina, kde spolupracoval s nejlepsimi republice. Zavodnik byl prilezitostni.

+7/−3
10.11.2014 16:53

M30i44l46a21n 31T72r82i38b87u80č39e15k 5134537714120

A zase minus. Proc? Vzdyt je to pravda. Zavodit zacal v roce 2001, ale odjel pouze 43 zavodu. To neni velezkuseny zavodnik, jak pise autor clanku.

+4/0
10.11.2014 19:10

P62e75t43r 89L81i17n17h76a73r10t 2198454774183

Není to pravda. Závodů odjezdil hodně, spoustu kilometrů odjel v závodním autě na testech. Jak chcete definovat spojení "velezkušený závodník"?

+1/−1
11.11.2014 0:28

R42o54m37a86n 63K86r94a72t12o18c39h10v69í12l 6426877526754

Zkušeností měl dost:

http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=3556&t=Milos-Vagner

+1/−1
11.11.2014 8:32

L47u63k17á18š 33V57a24ň90u57r49a 1955744833593

Problém dnešních závodů je ve velmi silných vozech a často dostatečně nezajištěných tratích. Pak stačí drobná nepozornost a nebo špatný odhad či povrch a pokud není úniková zóna a naopak je zeď nebo roh domu, dopadne to vždy špatně. Moje teta má chalupu na Kokořínsku, pod Houskou a když se jezdil Mšenský okruh, sousedovi vždy někdo projel vraty do dvora. Tak nechal jednou vrata na dvůr otevřená a jeden bIb mu projel zahradou a rozbil vrata od stodoly. Prostě automobilové závody patří na okruh a ne na silnice a už vůbec né do chráněné přírody.

+11/−19
10.11.2014 16:28

P14e44t16r 59M13i32c84h89a58l 2250324741472

Místa, která jsou extrémně nebezpečná (zvlášť v obcích), bývají řešena pomocí retardérů. Jenže všechno a všude se tak udělat nedá. ... Mimochodem, kdyby to ten soused řešil s pořadatelem hned po prvním projetí vrat, tak by určitě našli nějaký kompromis.

A jinak automobilové závody na okruh patří, ale ne rally. Ta patří ven. Ovšem souhlasím s tím, že v chráněných oblastech by se jezdit nemělo.

+4/−1
10.11.2014 16:39

J56o80s65e48f 90Z81a59h61á90l66k89a 4323699678736

Původní myšlenka (a také účel) rally je jízda ve vymezeném čase kontrolovaném v časových kontrolách a v normálním provozu. Později se pro zpestření přidaly tzv. SS (special stage), tedy speciální úseky. To proto, že se uzavřely běžnému provozu a jezdci mohli předvést své umění, aniž by koho ohrozili. Ovšem záleží kde a kudy se takový úsek vybere. Neměl by ohrozit přihlížející ani okolí. V Čechách se tohle rovnou pojmenovalo zkouškou rychlostní, aby bylo jasné oč půjde. A v rámci atraktivity klidně i přes ves. Není to špatně ani dobře, záleží na pořadateli jak dokáže zabezpečit výše požadované.

+4/0
10.11.2014 17:40

P19e16t48r 67L85i15n78h41a55r15t 2248904174783

No, ta původní myšlenka se v soutěž na měřených úsecích změnila už hodně dávno - právě proto, aby se soutěžilo jen na těchto měřených úsecích a ne v normálním provozu.

0/0
11.11.2014 0:30

T74o65m63á47š 22F49o64j24t 3529688904615

Jan Mohyla: v textu jsem nenapsal nic, co by nebylo pravdou, ale zrejme jste ujetej na minusy. Kdyz nevite, o cem je rec, ktera bije, tak se radeji nijak nevyjadrujte! Vam bych teda mohylu nepostavil...

0/0
10.11.2014 16:13

J15a28n 39M71o42h96y49l32a 6512479729981

A) Dát mínus nemusí být poukazem na nějakou nepravdu, kterou jste mohl/nemusel napsat, ale např. pouhým nesdílením stejného pohledu na věc. Výklad mínusu zde není nikde striktně definován a útočit na mne jen proto, že ho chápete jinak, je (z mého pohledu) přinejmenším dětinské. B) Hned v úvodu jste napsal, že "...na zacatku bylo napsano velezkuseny jezdec, v textu je to potom popreno, ale nechtene.." - to je nepravda. Ono to není nechtěně popřeno, není to tam popřeno vůbec. Jen je napsáno, že byl velezkušený a jinde je napsáno, že se za volant dostávají i jezdci, kteří tam nepatří - dvě odlišné, spolu nesouvisející informace v jednom článku, které jedna druhou nijak nezpochybňují. Takže ano, je mi líto, ale nepravdu jste (byť věřím, že nechtěně) napsal. C) O mých zkušenostech/vědomostech stran rally nevíte zhola nic (stejně jako já o vašich), proto bych doporučoval se k nim nevyjadřovat, neboť nejmenší opravdu nejsou. D) Vtipná narážka na mé jménoR^, nicméně já bych vás do křesla starosty taky nejspíše neposadil.

+3/0
10.11.2014 19:29

J11a28k42u59b 44V79r85b75a 4729444528821

Tak byl ten Vagner jen trouba, co mel balik penez nebo zkuseny ridic? Trochu nechapu ten clanek a jeh spojitost s tou nehodou ...

0/−7
10.11.2014 15:45

T45o35m74á14š 24F63o28j49t 3799938314725

jo, tak na zacatku bylo napsano velezkuseny jezdec, v textu je to potom popreno, ale nechtene. Jen je poukazano, ze rallye jezdi i nezkuseni, kteri maji balik penez. Miloš Vágner byl profík, znal auto do posledního dílu. Sám byl mechanik, dokázal si auto nastavit a věděl jak se chová. Bohužel někdy ten nahoře není v ten správný čas na správném místě. Tohle byla veliká smůla ve všech ohledech. Co se stalo, jestli jezdecká chyba nebo závada na technice, to nevíme, ale asi jezdecká chyba. Možná neměl dostatečně zahřáte pneumatiky a prostě mu to uklouzlo a bylo to. Bohužel to hned skončilo takhle tragicky. Miloš za celou kariéru jen jednou boural a dvakrát urazil kolo. Jezdil hlavou a zbytečně neriskovat, co se opravdu stalo, to nevíme, ale je to hrozné. Znal jsem ho dobře a odešel strašně fajn člověk, který auta a rallye miloval a uměl se i o auta starat :-) Byla to jeho největší láska! Snad si teď zazávodí S McRaem, Burnsem a dalšími...

+15/−1
10.11.2014 15:54

J74a92n 20F86r44o41l12í44k 6336440765364

Hodně záleží na stavbě trati, resp. měřených úseků. Když se dívám na WRC Řecko, Španělsko.... jsou to nesmírně těžké šotoliny, ale rychlostky jsou volené velmi dobře a chyba většinou neznamená rána do pevné překážky. I proto je tam tak málo smrťáků. U nás je ovšem hustá zástavba a najít dobrý relativně bezpečný úsek musí být fakt umění.

+1/0
10.11.2014 16:14

J10a58n 47M57o43h79y56l85a 6702379549351

Je to dáno hodně krajinou. Stačí porovnat Španělsko, Řecko, Sicílii, Sardinii na jedné straně a Česko, Polsko, Británii nebo třeba Finsko na straně druhé a je jasné, co je kde za problém, bohužel.

+2/0
10.11.2014 19:35

P11e36t25r 92L55i90n85h18a95r50t 2658854814513

A přesto i tam se smrťáky stávají, jen média (tamější i ty české) se k takovým situacím stavějí úplně jinak.

0/0
11.11.2014 0:33

P45e33t41r 76M49i10c62h68a10l 2950194611722

Řek lbych, že Vágner byl profík, co buď udělal jednu tragickou chybu (to se stává i nejlepším) bohužel na hodně špatném místě, nebo měl smůlu a zradila technika. Jinak je článek i o dalších, kteří profíky zdaleka nejsou, ale mají dost peněz.

+4/0
10.11.2014 15:59

V24l68a39d77i23s16l31a58v 47B10a89r38e79š 3729468329167

Zkušený možná byl, ale jezdecky žádná hvězda; za svou kariéru se pohyboval ve druhé nebo třetí desítce absolutního pořadí, a to i s vozy třídy wrc nebo s2000, a ve své třídě býval většinou mezi pátým a desátým místem, s občasným výkyvem k lepšímu (http://ewrc-results.com/profile.php?p=3556&t=Milos-Vagner).

0/0
10.11.2014 19:49

P78e82t16r 38M95i81c88h76a26l 2430354201412

Vcelku dobře popsáno.

+11/0
10.11.2014 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.