Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: S nebezpečím rally jezdci počítají, ostatní to musí přijmout

Motorsport je nebezpečný, právě proto je tak krásný. Víkendová tragédie ale ukázala, že neštěstí se nevyhýbá ani nejzkušenějším.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J88a53n 67K76o40n15e93č89n12ý 2769936410161

Poznámka pod textem pobavila...;-D

0/0
11.11.2014 11:11

V82e39r11o95n69i11k15a 90H21u58b51á43č62k88o63v59á 3456905666305

ano, to je velmi rozumný a nezaujatý komentář. díky. za mě R^

+7/0
10.11.2014 22:44

S82t92a12n30i95s51l33a72v 71P93a27v77l64u 5868925158706

Nelze než souhlasit.

+7/0
10.11.2014 19:34

J49i62ř19í 63D85v97o42ř19á35k 5968513148350

Někde jsem slyšel , že v severních státech , Švédsko , Norsko , Finsko mají tzv . přípravku pro ralky. Jezdci od zhruba 15.let , uzavřený okruh , a závodní auto nesmí mít větší hodnotu než 100 euro. Nejezdí 150 km/h. , ale naučí se ovládat auto .Proč to nejde u nás ?

+4/0
10.11.2014 19:34

J52i41ř13í 73D85v10o46ř97á74k 5738593818270

pardon "rally" omlouvám se , překlep.

0/0
10.11.2014 19:37

J48i64ř33í 64D96v12o70ř54á74k 5508143208280

Pardon omluva , vypadla nula , samozřejmě ne 100 , ale 1 000 € .

0/0
11.11.2014 20:20

J16a14n 86M86o25h36y30l66a 6682749469601

Není to v zásadě přípravka. Jsou to prostě závody, které se smí jezdit už od nízkého věku a je omezena cena vozidla, nicméně jezdit to může každý, kategorií je více.

+2/0
10.11.2014 21:28

P23e16t14r 33L50i86n45h13a13r79t 2928534114413

Ale takový šampionát v ČR je. Jmenuje se Pohár mládeže a vesměs splňuje výše popsané podmínky (jen ta cena auta pod 100 euro je krapet nesmysl).

0/0
11.11.2014 0:26

R53o12m63a96n 65K61r69a74t80o39c93h87v85í43l 6556957806954

Tam je něco podobného nejenom pro rallye, tam jsou uzavřené okruhy i pro normální řidiče, školy smyku, zalévané dráhy atd.

V jednom díle Top Gearu to bylo.

0/0
11.11.2014 8:30

M57i28r45o88s64l49a50v 10F27r74i24š 8123339927422

Pochybná zábava pro vypatlance s narušeným egem....

0/−18
10.11.2014 19:27

D24a93v75i64d 14N76o79v98o52t41n32ý 2927562975589

Proč mám jenom pocit, že vypatlanec s narušeným egem jste zrovna vy...

+18/0
10.11.2014 19:37

V69l57a82d21i57m52í23r 17B23e98n57e25š 2612515984663

Dívím se, že po dočtení Hamleta, či krásné literatury, najdete čas pro plebs, aby ste ho obohatil o své myšlenky. Budete šlechetná bytost!

+1/0
11.11.2014 12:32

M36a69r93t53i28n 60Š29t26ě90p80á47n46e45k 3327263573521

Myslite vase komentovani na iDnes?

0/0
11.11.2014 12:37

L28a25d54i54s50l81a83v 71P80r67o50t15i29v64a 7466116414654

Závodit v přírodě je stupidnost. Omezuje to život lidí, zvířat, ničí to přírodu. Když se chtějí magoři zabijet, tak prosím ale na uzavřených umělých tratích. I tak škodí vzduchu a životnímu prostředí vůbec. Nejdebilnější jsou snad závody náklaďáků ! Lidská vzpupnost a nezohlednost. Žádného potom není škoda

+5/−19
10.11.2014 18:53

M65i85r14o15s50l95a62v 94B66u71d74a 9702772757402

Tvoje příjmení se nezapře:-P

" I tak škodí vzduchu a životnímu prostředí vůbec"...těch pár aut8-o Na tom je vidět, jaký jsi zaslepenec!

+9/0
10.11.2014 19:10

M67i18r32o83s21l81a29v 22B68u56d79a 9602752847602

Jinak, zdržím se dalších komentářů protože se zoufalcem tvého formátu prostě nejde diskutovat-

+1/−3
10.11.2014 19:12

P82e10t43r 90T59. 90D66v24o19ř13á58k 4864858273

Omlouvám se za nechtěný mínus.

0/0
11.11.2014 5:23

M10i15r96o72s39l87a96v 37B77u57d54a 9832662917462

Ježíši, do toho ještě Kuchař8-o

Tak zdar.

0/0
10.11.2014 19:13

D92a25v12i29d 80N20o91v69o43t84n80ý 2757512185739

Piloti a spolujezdci v rally nejsou magoři, nechtějí se zabíjet. Magoři jsou ti, co si to o nich myslí.

+2/0
10.11.2014 19:22

F17r33a42n35t51i56š74e63k 12M55o72r85a71v65e42c 8157164102

Podle Vás je tedy lepší postavit uzavřenou trať, nejlépe něco jako Nurburgring, než na pár dní v roce uzavřít pár okresek.

+1/0
11.11.2014 7:01

Z31b72y20n42ě84k 66Č45e88j23k36a 5386538171303

to je přece ekologičtější :-)))

+1/0
11.11.2014 12:09

R85o68m83a46n 60K33r66a94t46o50c48h26v35í47l 6156977776514

Jednou začas se projedou speciály v přírodě - to se toho stane.........:-P

0/0
11.11.2014 8:30

T75o69m50a85s 10N96o89v57o67t15n66y 3611366738119

Dobře napsáno, na rozdíl od různých senzacechtivých bulvárních článků o každé nehodě (viz např. kauza Lopeník)

+12/0
10.11.2014 18:23

M65i65l84a95n 58T67r54i75b64u77č72e90k 5454507204510

Jenomze Vagner, zas tak zkuseny jezdec nebyl. Jeho hlavni cinnosti byla mechanicina, kde spolupracoval s nejlepsimi republice. Zavodnik byl prilezitostni.

+7/−3
10.11.2014 16:53

M17i38l59a12n 41T59r44i82b82u48č70e75k 5974887794880

A zase minus. Proc? Vzdyt je to pravda. Zavodit zacal v roce 2001, ale odjel pouze 43 zavodu. To neni velezkuseny zavodnik, jak pise autor clanku.

+4/0
10.11.2014 19:10

P21e51t33r 81L49i23n81h91a17r24t 2748314324343

Není to pravda. Závodů odjezdil hodně, spoustu kilometrů odjel v závodním autě na testech. Jak chcete definovat spojení "velezkušený závodník"?

+1/−1
11.11.2014 0:28

R97o21m26a94n 24K53r97a23t98o33c15h49v22í75l 6286837986654

Zkušeností měl dost:

http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=3556&t=Milos-Vagner

+1/−1
11.11.2014 8:32

L87u92k12á33š 97V85a69ň66u24r76a 1195334443693

Problém dnešních závodů je ve velmi silných vozech a často dostatečně nezajištěných tratích. Pak stačí drobná nepozornost a nebo špatný odhad či povrch a pokud není úniková zóna a naopak je zeď nebo roh domu, dopadne to vždy špatně. Moje teta má chalupu na Kokořínsku, pod Houskou a když se jezdil Mšenský okruh, sousedovi vždy někdo projel vraty do dvora. Tak nechal jednou vrata na dvůr otevřená a jeden bIb mu projel zahradou a rozbil vrata od stodoly. Prostě automobilové závody patří na okruh a ne na silnice a už vůbec né do chráněné přírody.

+11/−19
10.11.2014 16:28

P60e59t24r 71M64i80c93h64a44l 2230384331572

Místa, která jsou extrémně nebezpečná (zvlášť v obcích), bývají řešena pomocí retardérů. Jenže všechno a všude se tak udělat nedá. ... Mimochodem, kdyby to ten soused řešil s pořadatelem hned po prvním projetí vrat, tak by určitě našli nějaký kompromis.

A jinak automobilové závody na okruh patří, ale ne rally. Ta patří ven. Ovšem souhlasím s tím, že v chráněných oblastech by se jezdit nemělo.

+4/−1
10.11.2014 16:39

J43o72s68e26f 87Z40a74h64á44l40k94a 4863289188536

Původní myšlenka (a také účel) rally je jízda ve vymezeném čase kontrolovaném v časových kontrolách a v normálním provozu. Později se pro zpestření přidaly tzv. SS (special stage), tedy speciální úseky. To proto, že se uzavřely běžnému provozu a jezdci mohli předvést své umění, aniž by koho ohrozili. Ovšem záleží kde a kudy se takový úsek vybere. Neměl by ohrozit přihlížející ani okolí. V Čechách se tohle rovnou pojmenovalo zkouškou rychlostní, aby bylo jasné oč půjde. A v rámci atraktivity klidně i přes ves. Není to špatně ani dobře, záleží na pořadateli jak dokáže zabezpečit výše požadované.

+4/0
10.11.2014 17:40

P86e82t45r 89L98i70n79h61a26r14t 2228444844923

No, ta původní myšlenka se v soutěž na měřených úsecích změnila už hodně dávno - právě proto, aby se soutěžilo jen na těchto měřených úsecích a ne v normálním provozu.

0/0
11.11.2014 0:30

T37o67m20á69š 62F22o33j51t 3189918454145

Jan Mohyla: v textu jsem nenapsal nic, co by nebylo pravdou, ale zrejme jste ujetej na minusy. Kdyz nevite, o cem je rec, ktera bije, tak se radeji nijak nevyjadrujte! Vam bych teda mohylu nepostavil...

0/0
10.11.2014 16:13

J93a95n 24M83o75h77y62l85a 6202579409911

A) Dát mínus nemusí být poukazem na nějakou nepravdu, kterou jste mohl/nemusel napsat, ale např. pouhým nesdílením stejného pohledu na věc. Výklad mínusu zde není nikde striktně definován a útočit na mne jen proto, že ho chápete jinak, je (z mého pohledu) přinejmenším dětinské. B) Hned v úvodu jste napsal, že "...na zacatku bylo napsano velezkuseny jezdec, v textu je to potom popreno, ale nechtene.." - to je nepravda. Ono to není nechtěně popřeno, není to tam popřeno vůbec. Jen je napsáno, že byl velezkušený a jinde je napsáno, že se za volant dostávají i jezdci, kteří tam nepatří - dvě odlišné, spolu nesouvisející informace v jednom článku, které jedna druhou nijak nezpochybňují. Takže ano, je mi líto, ale nepravdu jste (byť věřím, že nechtěně) napsal. C) O mých zkušenostech/vědomostech stran rally nevíte zhola nic (stejně jako já o vašich), proto bych doporučoval se k nim nevyjadřovat, neboť nejmenší opravdu nejsou. D) Vtipná narážka na mé jménoR^, nicméně já bych vás do křesla starosty taky nejspíše neposadil.

+3/0
10.11.2014 19:29

J43a57k72u92b 17V10r83b28a 4409794518131

Tak byl ten Vagner jen trouba, co mel balik penez nebo zkuseny ridic? Trochu nechapu ten clanek a jeh spojitost s tou nehodou ...

0/−7
10.11.2014 15:45

T37o76m58á55š 41F62o41j37t 3969638654845

jo, tak na zacatku bylo napsano velezkuseny jezdec, v textu je to potom popreno, ale nechtene. Jen je poukazano, ze rallye jezdi i nezkuseni, kteri maji balik penez. Miloš Vágner byl profík, znal auto do posledního dílu. Sám byl mechanik, dokázal si auto nastavit a věděl jak se chová. Bohužel někdy ten nahoře není v ten správný čas na správném místě. Tohle byla veliká smůla ve všech ohledech. Co se stalo, jestli jezdecká chyba nebo závada na technice, to nevíme, ale asi jezdecká chyba. Možná neměl dostatečně zahřáte pneumatiky a prostě mu to uklouzlo a bylo to. Bohužel to hned skončilo takhle tragicky. Miloš za celou kariéru jen jednou boural a dvakrát urazil kolo. Jezdil hlavou a zbytečně neriskovat, co se opravdu stalo, to nevíme, ale je to hrozné. Znal jsem ho dobře a odešel strašně fajn člověk, který auta a rallye miloval a uměl se i o auta starat :-) Byla to jeho největší láska! Snad si teď zazávodí S McRaem, Burnsem a dalšími...

+15/−1
10.11.2014 15:54

J64a11n 30F45r66o31l17í26k 6206780765284

Hodně záleží na stavbě trati, resp. měřených úseků. Když se dívám na WRC Řecko, Španělsko.... jsou to nesmírně těžké šotoliny, ale rychlostky jsou volené velmi dobře a chyba většinou neznamená rána do pevné překážky. I proto je tam tak málo smrťáků. U nás je ovšem hustá zástavba a najít dobrý relativně bezpečný úsek musí být fakt umění.

+1/0
10.11.2014 16:14

J64a59n 57M10o91h61y85l63a 6262729809481

Je to dáno hodně krajinou. Stačí porovnat Španělsko, Řecko, Sicílii, Sardinii na jedné straně a Česko, Polsko, Británii nebo třeba Finsko na straně druhé a je jasné, co je kde za problém, bohužel.

+2/0
10.11.2014 19:35

P10e14t40r 78L93i98n63h45a92r16t 2188524984633

A přesto i tam se smrťáky stávají, jen média (tamější i ty české) se k takovým situacím stavějí úplně jinak.

0/0
11.11.2014 0:33

P81e72t57r 44M85i26c96h80a36l 2760134821372

Řek lbych, že Vágner byl profík, co buď udělal jednu tragickou chybu (to se stává i nejlepším) bohužel na hodně špatném místě, nebo měl smůlu a zradila technika. Jinak je článek i o dalších, kteří profíky zdaleka nejsou, ale mají dost peněz.

+4/0
10.11.2014 15:59

V15l12a79d30i48s37l49a96v 65B27a75r47e25š 3799228819707

Zkušený možná byl, ale jezdecky žádná hvězda; za svou kariéru se pohyboval ve druhé nebo třetí desítce absolutního pořadí, a to i s vozy třídy wrc nebo s2000, a ve své třídě býval většinou mezi pátým a desátým místem, s občasným výkyvem k lepšímu (http://ewrc-results.com/profile.php?p=3556&t=Milos-Vagner).

0/0
10.11.2014 19:49

P52e49t57r 92M96i13c90h67a38l 2930314131322

Vcelku dobře popsáno.

+11/0
10.11.2014 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.