Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový Ford Mondeo: základní verze jezdí skvěle, je to ale nenasyta

Atletická mondea předchozích generací nahrazuje důstojný elegán. Stále jezdí výborně, ale už vás neponouká ke skopičinám. Ohromí hlavně komfortem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20a86r21t36i36n 77S23t25e33r97n 3332584254134

Ta maska je oskliva, stary mondeo se mi libi vic.

0/0
14.1.2015 15:54

M79i67c83h52a76l 24H80o88r41a20k 2644745897602

Konečně, alespoň slušný a kvalitní interiér, který snese i přísnější měřítko. Škoda, že na tom podobně není i nový Ford Focus, který sice nevypadá špatně a možná bych do něj i šel, ale tím interierem to zase pohřbili.:-/ Zkrátka klasický Ford a interiér ala 10 let starý korejský auta. Nevím, někomu se to možná líbí, ale mě ty jejich interiéry přijdou strašne lacinný a tak nějak prapodivně vyřešený, zkrátka tak nějak po Korejsku. Je mi jasný, že tu sklidím velkou kritiku od lidí co např. nesnáší koncern VW, ale přesto si neodpustím, že v tomhle jsou u VW zkrátka někde úplně jinde. Je to škoda, protože interier je asi jediným důvodem proč bych si Focuse nekoupil.

0/0
23.12.2014 23:28

J25a30n 96D50l49o82u55h29ý 7704279480679

Bych chtel pripomenout ze slehkou nohou jezdilo mondeo ve 2.5l V6 za 8,5l/100km. Kdyz to clovek hodne trapil jezdilo za 12. Jenze ta V6 mela jak peknej zvuk, tak poradnej zatah. Tohle nove mondeo je za ty penize k smichu...

+1/0
5.12.2014 18:21

J98i94ř87í 67S38c67h74w23a52c27h 8158874118216

až na to, že toto s lehkou nohou bude jezdit za 7 a když se na to vznese "požadavek", tak to zatáhne stejně jako ten starý V6, jen s tou výhodou, že při mnohem nižších otáčkách ;-)

+1/−1
5.12.2014 18:32

J70a31n 54D11l71o60u86h62ý 7984139100819

Jenze V6 je V6 a 4 valcovy turbo tomu nesaha ani po kotniky. Objem nicim nenahradis. A zvuk motoru uz vubec ne.

+2/0
7.12.2014 0:35

J18i42ř56í 59S96c66h14w19a24c85h 8108734808956

to už je o prioritách každého soudruha.....na druhou stranu to bude lacinější, lehčí a úspornější, objem (co se týká výkonu) turbem nahradíš naprosto "lehce", takže pojede to přibližně stejně....a to o těch kotnících je nesmysl....

+1/−1
7.12.2014 1:00

J98a76n 18D96l24o19u49h38ý 7214349740699

Nastudujte si neco o udrzbe turba a o tom jak jsou namahany urcite casti motoru, pokud je preplnovan. Ve vysledku po 300000km to vas turbo motor bude v servisnich nakladech astronomicky vysoko, oproti te V6, respektive jakekoliv atmosfere.

+1/0
7.12.2014 19:02

J54i86ř80í 46S94c84h66w56a58c42h 8658914308486

myslím, že ve vláknu o nějaké údržbě a výdrži nepadlo dosud ve vláknu ani slovo....tedy že se rovnávaly jiné parametry....;-)

+1/−1
7.12.2014 22:11

P82e91t95r 84M30i80c29h74a60l 2190544111872

Jeden a půl tunové auto a přeplňovaná patnáctistovka, no, žádná hitparáda. Ale když jsem dočetl do bodu, že tam chystají foukaný litrový tříhrnek, tak jsem šel málem do kolen. Papírově to bude mít nízkou spotřebu i emise, ekoteroristé budou ukojeni, ale v realitě to bude žrát i trávu kolem cesty.

+3/0
4.12.2014 2:00

M90i42c79h30a32l 84P37l21a26c37á76k 1890255170338

Jezdím v Mondeu MK IV po faceliftu s motorem 1.6 EcoBoost, předtím jsem měl Modeo MK II s 1.8 benzínem se spotřebou 7.8 l.

Za dva a půl roku je průměrná reálná spotřeba u 1.6 EcoBoost 6.22 l (počítač hlásí 5.7 l km). S opravdu lehkou nohou na plynu se dá jet podle počítače za 4.8 l - ověřeno cestou do Prahy na veletrh, cca 60 % cesty mimo město, 15 % Praha, 25 % dálnice. Ano, v obci se jelo 55 km/h, v zatáčkách na Dubou 75 - 85 km/h, na dálnici max. 140 km/h. Obsazenost auta byla 3 dospělé osoby.

Samozřejmě jsou borci, kteří jezdí brzda plyn s rychlostí hodně vzdálenou za rychlostními limity. Opravdu je to s tímto motorem zábava, ale s tím logicky roste spotřeba. Ano dá se s ním jezdit za 10 l, jak autor článku uvádí, ale určitě si jízdu náležitě užíval jinak to není možné ani u nezajetého motoru.

Co se týká životnosti ukáže čas. Nevěřím tomu, že vydrží tolik jako staré atmosférické motory. Ale máme dnes nějakou jinou možnost? Diesel? To je snad ještě větší zlo - EGR, vstřiky, DPF filtr a co to teď dávají, aby splnili EURO 6? K tomu česká nafta a vyšší pořizovací náklady. Děkuji nechci...:-)

+4/0
3.12.2014 20:25

J47i66ř21í 25S76c74h35w56a42c36h 8148934498786

no konečně jeden z mála rozumných názorů na benzínová turba R^

+2/0
3.12.2014 22:26

J35a70n 91D93l95o75u24h77ý 7214439160929

Duratec 1.4l s nim jezdim mimo mesto i za 5.6l / 100km. Je to benzinova atmosfera od Fordu. Ale ta jizda je totalne o nicem. Kdyz jedu aby me to bavilo jsem na 7 litrech. I tak bych to za ecoBoost nemenil!

0/0
5.12.2014 18:25

J37i66ř63í 28S93c14h73w95a36c93h 8978384338236

tak 1.5-1.6 EB je výkonově opravdu někde jinde oproti 1.4 duratec.....;-)

0/0
5.12.2014 18:36

J64a84n 47D93l27o90u86h41ý 7904669840959

Poukazuji pouze na to, ze i atmosfera umi jezdit za malo a to je motor z roku 2008! Samozrejme turbo musi mit vetsi vykon nez atmosfera, otazka je jestli za to stoji ten servis....

0/0
7.12.2014 19:10

L28u40k19á68š 54V76a18ň83u47r68a 1925234413983

Benzínové turbomotory jsou pokrokové, ale musí se brát v úvahu, v jak těžkém autě budou běhat. Každý motor je stavěný na optimální zatížení. Když je zatížení větší jak optimální, tak motor má moc velkou spotřebu a malou životnost, když je pod optimální, tak je životnost v pořádku, ale většinou je vyšší spotřeba.

+1/0
3.12.2014 12:21

M30a53r52t40i71n 62V69o82j21á38č40e27k 9252258158947

jakou životnost může mít takový motor ,když tahá takovou váhu ?? kamarád měl 3litr jak svýho času měla i policie a to auto mělo tah R^ v podobné paralele by se měla fiesta prodávat jako šlapací auto8-o8-o

+1/0
3.12.2014 11:09

J75a96n 43K97o85n42v85a67l49i31n30k49a 5740951911335

Třílitrové Mondeo ST 220? Vynikající. Ideální jako kombi - prostorný a praktický sporťák.

+1/0
4.12.2014 9:35

J61a28n 70K43o88n59v94a31l35i45n29k79a 5370361611925

Fordy jsem měl vždy rád. Za deset let jsem měl tři. Nejlepší z nich bylo Mondeo s 1.8 atmosférickým benzínem. Tichý, silný a pružný motor bez zbytečných kur.ítek. Shodou okolností a díky svému nadšení pro jinou značku jsem si opatřil vůz s třílitrovým turbodieselem. Hmotnostně a velikostně je to srovnatelné s novým Mondeem. Třílitr je pro tohle auto naprosto optimální. Nedovedu si představit, že s takovou krávou by dokázal pohnout motor o třetinovém objemu. 

A ještě bych zmínil jednu věc. Bytostně se mi příčí současné ekoteroristické tendence. Downsizing, filtry pevných částic, biosr.čky v palivu apod.... Neskutečně si pak užívám, když můžu prošlápnout plyn k podlaze a zmizet v oblaku černých sazí ;-D a nechat za sebou všechny EcoBoosty, EcoTecy, TSI, apod.

0/−1
3.12.2014 8:17

L77u51k91á95š 79V43a23ň86u66r84a 1905504423303

Doporučuju se odstěhovat do nějaké rozvojové země, tam si oblaků černých sazí můžete užívat ve velkém. Ale naši malou českou zemi nám prosím nezamořujte. Myslete na svoje děti a jejich děti.

+2/0
3.12.2014 16:16

J17a24n 46K17o64n96v53a71l16i26n11k21a 5720491221155

Děkuji za doporučení. :-/

0/0
4.12.2014 9:22

J39a22n 68D36l71o33u13h95ý 7534289150829

Ne kazdy ecoTec je eko :-) tyto motory ma opel na trhu pres 15 let a kdysi patrily k tem nejvykonejsim ve sve tride.

0/0
5.12.2014 18:29

B75o14r67i53s 88S15y38k14o43r30a 4716647480

Nemozem si pomoct ale ten predok na mna posobi nejak disproporcne... uzke svetla vedla masivneho chladiaceho otvoru... vobec mi to neladi. Rv

+1/0
3.12.2014 0:02

J15i45ř75í 93S67c70h72w73a60c54h 8778804158586

ale v létě to bude dobře chladit, uchladit nějakých 100kW - 150 kW není žádná sranda ;-)

0/0
3.12.2014 0:33

M83a21r49t62i45n 91J69i95r11o57u57s31e66k 7216185715188

Váží 15 centů. Už dloho jsem nic takového nečetl. Jinak, maska je neskutečně odporná.

0/−1
2.12.2014 23:01
Foto

P50a14v87e65l 86Č36e12r84n57í41k 1198245580880

Je vtipné, jak se EU snaží o snižování emisí aut na hranici fyzikálních možností, zatímco ve zbytku světa vesele jezdí lidi s autama jejichž spotřeba ani v tom nejlepším případě neklesá pod 10L. Vlastně ani takových 20L není žádnou velkou výjimkou

0/0
2.12.2014 22:18

J71i82ř55í 53S92c93h67w35a71c77h 8198444288456

mě je celkem u zadele, že se to odůvodňuje emisemi CO2 (na jeho vliv na globální oteplování nevěřím) ale kvituji s tím související omezení produkce dalších škodlivin.

0/0
2.12.2014 22:49
Foto

P46a13v61e65l 88Č46e37r75n27í91k 1968835470760

Jenže k čemu to je, když mimo EU si s tím nikdo hlavu neláme a vesele vzduch sviní tunama emisí? Vzduch je globální. Nemůžeme čekat, že když bude EU čistá, tak se tam negativní vlivy znečištěného počasí neprojeví. Samozřejmě že projeví.

+2/0
3.12.2014 5:07

J87i60ř60í 80K51o67c84u48r21e66k 6245764495248

Ukazujete na USA? Běžný automobil v USA kupodivu nemá V8 7,1 litru. Naopak, většina amíků jezdí s něčím, co má L4 2,2 až V6 3,4. A kupodivu jsou ty americké dvoulitry a třílitry podobně žíznivé jako evropské. Neplést si 22 mpg se spotřebou 22 litrů na sto, děkuji.

0/0
3.12.2014 18:19
Foto

P41a19v55e51l 18Č65e48r54n78í52k 1358225600950

Neukazuji. Myslím to všeobecně. Třeba poslední dvě auta která jsem řídil v austrálii žrala 16, s hodně velkou snahou jsem to dokázal stlačit na 13. A to šlo vesměs o minivozítka. Kolem mě jezdí neustále SUVčka která musí žrát aspoň o půlku víc jak moje auto.

Jenže v unii se řeší, jestli auto dává 5 nebo 6 ... A když přijde auto které žere 8 tak se mu říká "nenasyta"... tož jako kde to jsme?

0/0
4.12.2014 11:13
Foto

P65a63v56e18l 55Č89e47r21n27í38k 1918595600960

Jen pro doplnění - to moje má V6 3,6l

0/0
4.12.2014 12:49

J91i94ř50í 21S95c23h44w17a45c54h 8748814378436

Jestli si někdo myslí, že pokud by výrobce dnes dal místo 1.5 EB nově vyvinutou atmosféru 2.0 s nějakými 160 koníky a ta by vydržela půl mega tak nechť si dál sní svůj vlhký sen. Prostě optimalizace na cenu.....

Ty Skyakctiv motory od Mazdy nad 200kkm toho (ve služebním zápřahu) už budou mít taky dost. ;-)

0/0
2.12.2014 21:48

J80i17ř55í 39S17c88h81w56a19c15h 8318594768296

no jo....skyactiv....:-/

0/0
2.12.2014 22:50

L91u27k59á58š 15V50a61ň82u12r23a 1255474613573

Auto nežene výkon, ale moment. Porovnávat výkony není optimální. Většina řidičů nejezdí v otáčkách maximálního výkonu, ale mezi 2000-3500ot.

0/0
2.12.2014 21:46

J27i12ř42í 73S62c13h40w19a82c61h 8528714258446

auto žene výkon, menší moment při vyšších otáčkách se dá zvýšit větším převodem (např. podřazením). Ale pro běžného řidič je výhodnější, když ten moment a tedy i výkon se dostaví při nižších otáčkách a to je případ turbomotorů ať benzínových nebo dieselových.....

0/0
2.12.2014 22:06

R84i44c89h46a45r24d 24G28e93n26š76e85r80o96v15s42k24ý 2685375334396

Ford Mondeo 1.0 ;-D;-D;-D za par let tu bude i Koenigsegg Agera R Eco 1.2 Octaturbo ;-D;-D

0/0
2.12.2014 21:21

J17i72ř56í 95S72c88h82w44a97c16h 8428354278976

Supersport Bugatti 3.5 quattroturbo tu byl už před cca 25 lety....takže prostě by to byl jen další vývoj.... ;-)

0/0
3.12.2014 0:46

R66i32c78h11a46r42d 97G17e26n96š75e32r42o14v50s46k82ý 2435905144776

3.5 litru neni zrovna ekoteroristicky objem.

+1/0
3.12.2014 8:41

J71i42ř49í 72S34c41h83w95a20c43h 8608624988476

tak to srovnej s ostatními supersporty nejvyšší kategorie od té doby až po dnešek.Kolik z nich mělo atmo motor pod 4 litry?

0/0
3.12.2014 12:47

K19a45r66e89l 90N41e98d55o59p30i49l 7568776939604

Pristi rok tam maji montovat EcoBoost jednovalec o objemu 0.2l a vykonu 190 konich pri 12500 otackach za minutu. 

Urcite si to koupim.

+3/0
2.12.2014 20:48

R32i97c44h22a29r94d 89G38e38n22š11e24r21o16v63s25k68ý 2425665404116

ano ano. aneb motor ze sekacky s turbem. kam ten svet speje :-/ ano unie tlaci vyrobce kvuli emisnim limitum, tak Ford vymyslel tenhle nesmysl a Mazda vymyslela SkyActive. Ja bych pri nutnosti si vybrat mezi temahle dilema nemel.

0/0
2.12.2014 21:13

J26i53ř10í 72Z78ý26k82a 9299323771620

Ford na tom údajně moc nevymyslel. Agregát vyvíjeli převážně technici od Mazdy, foukání technici od Volva.

0/0
2.12.2014 21:48

J89i44ř86í 44S25c49h79w52a29c16h 8388774888266

a ty si snad myslíš, že Mazdí skyaktive odlehčený kam se podíváš, vydrží víc jak 300kkm? Příčemž posledních 100kkm bude o přežití?

0/0
2.12.2014 21:51

R86i49c95h14a79r23d 21G62e58n16š54e43r49o50v78s16k19ý 2155445474346

nerikam ze vydrzi. jen proste jede lip nez motor ze sekacky s turbem. a taky rikam ze vsichni tlaci motory dolu s cpou turba, ale mazda si klidne udela dvoulitrovou atmosferu. nejsem priznivec mazdy ale ale v tomhle je mi hodne sympaticka. doba nesmrtelnych motoru je pryc proto bych si radeji vybral motor ktery jede a vydrzi 200 tkm nez motor ktery nejede a vydrzi taky 200 tkm

+1/0
3.12.2014 8:34

V75í28ť28a 98K29r62u23t21i93š 1860754205557

To je právě to ... on totiž jaksi líp nejede.

0/0
3.12.2014 8:53

J90i76ř86í 24S52c63h51w36a85c80h 8888814108386

turbomotory mají maximální výkon při cca 4500-5000 ot oproti atmosférám na 6000-7000 ot.. Takže ten trend jsi opravdu vůbec netrefil.;-)

0/0
2.12.2014 21:39

K73a22r96e33l 42J51e91r20o30n76ý15m 6609609967506

Kašlat na nějaké mikromotory s turbem, objem člověk ničim nenahradí a o něco vyšší spotřeba je kompenzována pořádnou výdrží agregátu...

+5/0
2.12.2014 18:55

J64i28ř78í 33S92c58h11w29a93c62h 8808944968896

ještě si odečti mizerný výkon atmosféry ve spodní polovině otáček, protože jak táhne ten "mikromotor" při běžných provozních otáčkách (2k-4k) táhne jen diesel, benzínová atmosféra je prostě oproti tomu lenoch....

0/0
2.12.2014 21:36

J47a39n 27K28o33n49v98a95l63i42n67k63a 5790551201195

Řídil jsi někdy vůz s benzínovou atmosférou od 2.0 výš? I relativně slabá 1.8 (85Kw), kterou mělo Mondeo MkII jela od 1500 otáček. Vytáčet nad 3000 bylo zbytečné. A to byla hloupá jednaosma.

0/0
4.12.2014 9:44

J90i12ř53í 85S30c61h20w57a16c79h 8718914128706

mám atmo 1.8/104kW ;-) ale nejsem "zalepenej atmosférista".

Řídil jsi například 1.2TSI/77kW  nebo 1.4 TSI/90kW? Jo  ta fordí atmosféra nějak táhla, ale turba už od nějakých 1500-1600 mají krouťák na maximu, takže táhnou prostě líp....a to tak, že o dost líp....a nemusí se vytáčet nad 2-2.5tisíce otáček.

Prostě je fakt, že 1.2 TSI/77kW je schopna dodat ve 2000 ot vyšší výkon jak atmo 1.8 atmo/104kw

0/0
6.12.2014 23:31

V61a55c94l30a81v 46M86e41d36e57k 5501672645455

"Hlavně záď se oproti předchůdci změnila jen velmi málo. Na druhou stranu, u konkurenčního VW Passatsi na tomhle přístupu zakládají, tak to mondeu nevyčítejte."

Kdo chce konzervativní auto, ten si koupí toho Passata, a nebo něco dalšího z německé produkce. Mondeo tu bylo pro ty méně konzervativní. Pro mě je nová generace zklaamáním.

+1/0
2.12.2014 18:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.