Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový Ford Mondeo: základní verze jezdí skvěle, je to ale nenasyta

Atletická mondea předchozích generací nahrazuje důstojný elegán. Stále jezdí výborně, ale už vás neponouká ke skopičinám. Ohromí hlavně komfortem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48a41r40t79i10n 15S96t12e55r69n 3592894704364

Ta maska je oskliva, stary mondeo se mi libi vic.

0/0
14.1.2015 15:54

M39i33c73h90a31l 63H95o20r24a38k 2154115537862

Konečně, alespoň slušný a kvalitní interiér, který snese i přísnější měřítko. Škoda, že na tom podobně není i nový Ford Focus, který sice nevypadá špatně a možná bych do něj i šel, ale tím interierem to zase pohřbili.:-/ Zkrátka klasický Ford a interiér ala 10 let starý korejský auta. Nevím, někomu se to možná líbí, ale mě ty jejich interiéry přijdou strašne lacinný a tak nějak prapodivně vyřešený, zkrátka tak nějak po Korejsku. Je mi jasný, že tu sklidím velkou kritiku od lidí co např. nesnáší koncern VW, ale přesto si neodpustím, že v tomhle jsou u VW zkrátka někde úplně jinde. Je to škoda, protože interier je asi jediným důvodem proč bych si Focuse nekoupil.

0/0
23.12.2014 23:28

J59a87n 29D55l43o81u73h67ý 7924539160429

Bych chtel pripomenout ze slehkou nohou jezdilo mondeo ve 2.5l V6 za 8,5l/100km. Kdyz to clovek hodne trapil jezdilo za 12. Jenze ta V6 mela jak peknej zvuk, tak poradnej zatah. Tohle nove mondeo je za ty penize k smichu...

+1/0
5.12.2014 18:21


J45i81ř25í 69S44c47h16w93a54c86h 8138284798166

až na to, že toto s lehkou nohou bude jezdit za 7 a když se na to vznese "požadavek", tak to zatáhne stejně jako ten starý V6, jen s tou výhodou, že při mnohem nižších otáčkách ;-)

+1/−1
5.12.2014 18:32

J33a37n 26D11l73o97u60h20ý 7514669490149

Jenze V6 je V6 a 4 valcovy turbo tomu nesaha ani po kotniky. Objem nicim nenahradis. A zvuk motoru uz vubec ne.

+2/0
7.12.2014 0:35

J55i88ř61í 70S39c30h84w87a28c23h 8948544938666

to už je o prioritách každého soudruha.....na druhou stranu to bude lacinější, lehčí a úspornější, objem (co se týká výkonu) turbem nahradíš naprosto "lehce", takže pojede to přibližně stejně....a to o těch kotnících je nesmysl....

+1/−1
7.12.2014 1:00

J94a58n 41D72l83o10u74h36ý 7584469510919

Nastudujte si neco o udrzbe turba a o tom jak jsou namahany urcite casti motoru, pokud je preplnovan. Ve vysledku po 300000km to vas turbo motor bude v servisnich nakladech astronomicky vysoko, oproti te V6, respektive jakekoliv atmosfere.

+1/0
7.12.2014 19:02

J79i17ř80í 35S39c57h29w40a91c26h 8428834568826

myslím, že ve vláknu o nějaké údržbě a výdrži nepadlo dosud ve vláknu ani slovo....tedy že se rovnávaly jiné parametry....;-)

+1/−1
7.12.2014 22:11

P43e91t87r 19M41i71c17h16a13l 2120774781822

Jeden a půl tunové auto a přeplňovaná patnáctistovka, no, žádná hitparáda. Ale když jsem dočetl do bodu, že tam chystají foukaný litrový tříhrnek, tak jsem šel málem do kolen. Papírově to bude mít nízkou spotřebu i emise, ekoteroristé budou ukojeni, ale v realitě to bude žrát i trávu kolem cesty.

+3/0
4.12.2014 2:00

M48i38c28h40a25l 29P46l49a76c17á92k 1820475340628

Jezdím v Mondeu MK IV po faceliftu s motorem 1.6 EcoBoost, předtím jsem měl Modeo MK II s 1.8 benzínem se spotřebou 7.8 l.

Za dva a půl roku je průměrná reálná spotřeba u 1.6 EcoBoost 6.22 l (počítač hlásí 5.7 l km). S opravdu lehkou nohou na plynu se dá jet podle počítače za 4.8 l - ověřeno cestou do Prahy na veletrh, cca 60 % cesty mimo město, 15 % Praha, 25 % dálnice. Ano, v obci se jelo 55 km/h, v zatáčkách na Dubou 75 - 85 km/h, na dálnici max. 140 km/h. Obsazenost auta byla 3 dospělé osoby.

Samozřejmě jsou borci, kteří jezdí brzda plyn s rychlostí hodně vzdálenou za rychlostními limity. Opravdu je to s tímto motorem zábava, ale s tím logicky roste spotřeba. Ano dá se s ním jezdit za 10 l, jak autor článku uvádí, ale určitě si jízdu náležitě užíval jinak to není možné ani u nezajetého motoru.

Co se týká životnosti ukáže čas. Nevěřím tomu, že vydrží tolik jako staré atmosférické motory. Ale máme dnes nějakou jinou možnost? Diesel? To je snad ještě větší zlo - EGR, vstřiky, DPF filtr a co to teď dávají, aby splnili EURO 6? K tomu česká nafta a vyšší pořizovací náklady. Děkuji nechci...:-)

+4/0
3.12.2014 20:25

J39i42ř87í 35S58c25h81w57a36c78h 8108174308446

no konečně jeden z mála rozumných názorů na benzínová turba R^

+2/0
3.12.2014 22:26

J29a37n 80D43l39o86u53h79ý 7494849330559

Duratec 1.4l s nim jezdim mimo mesto i za 5.6l / 100km. Je to benzinova atmosfera od Fordu. Ale ta jizda je totalne o nicem. Kdyz jedu aby me to bavilo jsem na 7 litrech. I tak bych to za ecoBoost nemenil!

0/0
5.12.2014 18:25

J23i78ř18í 13S22c48h21w37a56c94h 8898554548676

tak 1.5-1.6 EB je výkonově opravdu někde jinde oproti 1.4 duratec.....;-)

0/0
5.12.2014 18:36

J31a14n 98D56l68o35u11h14ý 7964439130789

Poukazuji pouze na to, ze i atmosfera umi jezdit za malo a to je motor z roku 2008! Samozrejme turbo musi mit vetsi vykon nez atmosfera, otazka je jestli za to stoji ten servis....

0/0
7.12.2014 19:10

L90u26k11á16š 36V75a46ň70u70r47a 1675354333803

Benzínové turbomotory jsou pokrokové, ale musí se brát v úvahu, v jak těžkém autě budou běhat. Každý motor je stavěný na optimální zatížení. Když je zatížení větší jak optimální, tak motor má moc velkou spotřebu a malou životnost, když je pod optimální, tak je životnost v pořádku, ale většinou je vyšší spotřeba.

+1/0
3.12.2014 12:21

M47a64r31t72i42n 44V67o46j21á47č82e47k 9482928758197

jakou životnost může mít takový motor ,když tahá takovou váhu ?? kamarád měl 3litr jak svýho času měla i policie a to auto mělo tah R^ v podobné paralele by se měla fiesta prodávat jako šlapací auto8-o8-o

+1/0
3.12.2014 11:09

J81a74n 98K43o57n93v35a50l67i24n19k82a 5950831451735

Třílitrové Mondeo ST 220? Vynikající. Ideální jako kombi - prostorný a praktický sporťák.

+1/0
4.12.2014 9:35

J32a86n 87K46o82n34v10a68l20i54n14k62a 5320881361525

Fordy jsem měl vždy rád. Za deset let jsem měl tři. Nejlepší z nich bylo Mondeo s 1.8 atmosférickým benzínem. Tichý, silný a pružný motor bez zbytečných kur.ítek. Shodou okolností a díky svému nadšení pro jinou značku jsem si opatřil vůz s třílitrovým turbodieselem. Hmotnostně a velikostně je to srovnatelné s novým Mondeem. Třílitr je pro tohle auto naprosto optimální. Nedovedu si představit, že s takovou krávou by dokázal pohnout motor o třetinovém objemu. 

A ještě bych zmínil jednu věc. Bytostně se mi příčí současné ekoteroristické tendence. Downsizing, filtry pevných částic, biosr.čky v palivu apod.... Neskutečně si pak užívám, když můžu prošlápnout plyn k podlaze a zmizet v oblaku černých sazí ;-D a nechat za sebou všechny EcoBoosty, EcoTecy, TSI, apod.

0/−1
3.12.2014 8:17

L93u61k65á92š 35V89a33ň53u38r79a 1155284343843

Doporučuju se odstěhovat do nějaké rozvojové země, tam si oblaků černých sazí můžete užívat ve velkém. Ale naši malou českou zemi nám prosím nezamořujte. Myslete na svoje děti a jejich děti.

+2/0
3.12.2014 16:16

J49a36n 12K19o24n60v15a39l35i56n74k39a 5320121881715

Děkuji za doporučení. :-/

0/0
4.12.2014 9:22

J28a77n 86D65l87o44u28h52ý 7474429630449

Ne kazdy ecoTec je eko :-) tyto motory ma opel na trhu pres 15 let a kdysi patrily k tem nejvykonejsim ve sve tride.

0/0
5.12.2014 18:29

B18o13r28i80s 44S35y14k77o60r23a 4746747470

Nemozem si pomoct ale ten predok na mna posobi nejak disproporcne... uzke svetla vedla masivneho chladiaceho otvoru... vobec mi to neladi. Rv

+1/0
3.12.2014 0:02

J64i36ř18í 28S95c67h30w63a66c61h 8378414688956

ale v létě to bude dobře chladit, uchladit nějakých 100kW - 150 kW není žádná sranda ;-)

0/0
3.12.2014 0:33

M15a18r59t70i81n 96J70i31r32o38u92s94e96k 7976215215158

Váží 15 centů. Už dloho jsem nic takového nečetl. Jinak, maska je neskutečně odporná.

0/−1
2.12.2014 23:01
Foto

P12a22v27e33l 18Č20e33r51n73í42k 1798505510900

Je vtipné, jak se EU snaží o snižování emisí aut na hranici fyzikálních možností, zatímco ve zbytku světa vesele jezdí lidi s autama jejichž spotřeba ani v tom nejlepším případě neklesá pod 10L. Vlastně ani takových 20L není žádnou velkou výjimkou

0/0
2.12.2014 22:18

J49i74ř39í 97S68c11h51w92a76c75h 8438134798346

mě je celkem u zadele, že se to odůvodňuje emisemi CO2 (na jeho vliv na globální oteplování nevěřím) ale kvituji s tím související omezení produkce dalších škodlivin.

0/0
2.12.2014 22:49
Foto

P10a69v32e51l 55Č56e34r29n50í71k 1968965350290

Jenže k čemu to je, když mimo EU si s tím nikdo hlavu neláme a vesele vzduch sviní tunama emisí? Vzduch je globální. Nemůžeme čekat, že když bude EU čistá, tak se tam negativní vlivy znečištěného počasí neprojeví. Samozřejmě že projeví.

+2/0
3.12.2014 5:07

J17i64ř89í 79K80o46c53u30r66e98k 6515194625198

Ukazujete na USA? Běžný automobil v USA kupodivu nemá V8 7,1 litru. Naopak, většina amíků jezdí s něčím, co má L4 2,2 až V6 3,4. A kupodivu jsou ty americké dvoulitry a třílitry podobně žíznivé jako evropské. Neplést si 22 mpg se spotřebou 22 litrů na sto, děkuji.

0/0
3.12.2014 18:19
Foto

P44a50v89e14l 40Č98e50r13n19í38k 1948945660290

Neukazuji. Myslím to všeobecně. Třeba poslední dvě auta která jsem řídil v austrálii žrala 16, s hodně velkou snahou jsem to dokázal stlačit na 13. A to šlo vesměs o minivozítka. Kolem mě jezdí neustále SUVčka která musí žrát aspoň o půlku víc jak moje auto.

Jenže v unii se řeší, jestli auto dává 5 nebo 6 ... A když přijde auto které žere 8 tak se mu říká "nenasyta"... tož jako kde to jsme?

0/0
4.12.2014 11:13
Foto

P33a66v11e71l 74Č32e84r21n85í63k 1328435790790

Jen pro doplnění - to moje má V6 3,6l

0/0
4.12.2014 12:49

J12i32ř98í 45S92c24h83w98a81c91h 8668364778136

Jestli si někdo myslí, že pokud by výrobce dnes dal místo 1.5 EB nově vyvinutou atmosféru 2.0 s nějakými 160 koníky a ta by vydržela půl mega tak nechť si dál sní svůj vlhký sen. Prostě optimalizace na cenu.....

Ty Skyakctiv motory od Mazdy nad 200kkm toho (ve služebním zápřahu) už budou mít taky dost. ;-)

0/0
2.12.2014 21:48

J54i61ř83í 85S78c34h95w10a96c79h 8448404338326

no jo....skyactiv....:-/

0/0
2.12.2014 22:50

L64u35k80á96š 28V70a11ň85u38r59a 1115514443333

Auto nežene výkon, ale moment. Porovnávat výkony není optimální. Většina řidičů nejezdí v otáčkách maximálního výkonu, ale mezi 2000-3500ot.

0/0
2.12.2014 21:46

J83i18ř14í 48S53c81h65w33a78c46h 8638554838126

auto žene výkon, menší moment při vyšších otáčkách se dá zvýšit větším převodem (např. podřazením). Ale pro běžného řidič je výhodnější, když ten moment a tedy i výkon se dostaví při nižších otáčkách a to je případ turbomotorů ať benzínových nebo dieselových.....

0/0
2.12.2014 22:06

R35i29c10h62a89r61d 44G55e20n69š17e17r12o67v32s33k83ý 2375885714266

Ford Mondeo 1.0 ;-D;-D;-D za par let tu bude i Koenigsegg Agera R Eco 1.2 Octaturbo ;-D;-D

0/0
2.12.2014 21:21

J87i74ř94í 85S51c65h40w56a44c42h 8718864978606

Supersport Bugatti 3.5 quattroturbo tu byl už před cca 25 lety....takže prostě by to byl jen další vývoj.... ;-)

0/0
3.12.2014 0:46

R19i58c48h60a82r88d 37G96e44n40š46e79r97o11v54s62k36ý 2665215844466

3.5 litru neni zrovna ekoteroristicky objem.

+1/0
3.12.2014 8:41

J53i14ř75í 48S94c13h98w75a36c45h 8308134168236

tak to srovnej s ostatními supersporty nejvyšší kategorie od té doby až po dnešek.Kolik z nich mělo atmo motor pod 4 litry?

0/0
3.12.2014 12:47

K73a44r75e15l 81N88e89d40o64p48i71l 7678396119814

Pristi rok tam maji montovat EcoBoost jednovalec o objemu 0.2l a vykonu 190 konich pri 12500 otackach za minutu. 

Urcite si to koupim.

+3/0
2.12.2014 20:48

R16i15c74h23a24r65d 54G71e22n86š85e37r31o17v94s26k75ý 2905865804276

ano ano. aneb motor ze sekacky s turbem. kam ten svet speje :-/ ano unie tlaci vyrobce kvuli emisnim limitum, tak Ford vymyslel tenhle nesmysl a Mazda vymyslela SkyActive. Ja bych pri nutnosti si vybrat mezi temahle dilema nemel.

0/0
2.12.2014 21:13

J59i60ř38í 95Z55ý22k49a 9369763371720

Ford na tom údajně moc nevymyslel. Agregát vyvíjeli převážně technici od Mazdy, foukání technici od Volva.

0/0
2.12.2014 21:48

J97i93ř29í 39S54c89h91w57a29c72h 8638284958606

a ty si snad myslíš, že Mazdí skyaktive odlehčený kam se podíváš, vydrží víc jak 300kkm? Příčemž posledních 100kkm bude o přežití?

0/0
2.12.2014 21:51

R68i33c68h32a94r76d 51G30e63n55š53e45r26o68v52s14k44ý 2445595224396

nerikam ze vydrzi. jen proste jede lip nez motor ze sekacky s turbem. a taky rikam ze vsichni tlaci motory dolu s cpou turba, ale mazda si klidne udela dvoulitrovou atmosferu. nejsem priznivec mazdy ale ale v tomhle je mi hodne sympaticka. doba nesmrtelnych motoru je pryc proto bych si radeji vybral motor ktery jede a vydrzi 200 tkm nez motor ktery nejede a vydrzi taky 200 tkm

+1/0
3.12.2014 8:34

V37í86ť65a 70K85r97u39t60i54š 1950414425447

To je právě to ... on totiž jaksi líp nejede.

0/0
3.12.2014 8:53

J85i87ř80í 14S80c60h31w76a39c73h 8848184728326

turbomotory mají maximální výkon při cca 4500-5000 ot oproti atmosférám na 6000-7000 ot.. Takže ten trend jsi opravdu vůbec netrefil.;-)

0/0
2.12.2014 21:39

K14a25r37e28l 68J82e30r41o45n13ý60m 6199779217696

Kašlat na nějaké mikromotory s turbem, objem člověk ničim nenahradí a o něco vyšší spotřeba je kompenzována pořádnou výdrží agregátu...

+5/0
2.12.2014 18:55

J19i58ř22í 13S80c81h63w33a40c63h 8988904618966

ještě si odečti mizerný výkon atmosféry ve spodní polovině otáček, protože jak táhne ten "mikromotor" při běžných provozních otáčkách (2k-4k) táhne jen diesel, benzínová atmosféra je prostě oproti tomu lenoch....

0/0
2.12.2014 21:36

J23a79n 62K22o75n35v44a26l77i72n59k24a 5540521761535

Řídil jsi někdy vůz s benzínovou atmosférou od 2.0 výš? I relativně slabá 1.8 (85Kw), kterou mělo Mondeo MkII jela od 1500 otáček. Vytáčet nad 3000 bylo zbytečné. A to byla hloupá jednaosma.

0/0
4.12.2014 9:44

J71i81ř19í 17S29c24h72w15a90c49h 8498914968646

mám atmo 1.8/104kW ;-) ale nejsem "zalepenej atmosférista".

Řídil jsi například 1.2TSI/77kW  nebo 1.4 TSI/90kW? Jo  ta fordí atmosféra nějak táhla, ale turba už od nějakých 1500-1600 mají krouťák na maximu, takže táhnou prostě líp....a to tak, že o dost líp....a nemusí se vytáčet nad 2-2.5tisíce otáček.

Prostě je fakt, že 1.2 TSI/77kW je schopna dodat ve 2000 ot vyšší výkon jak atmo 1.8 atmo/104kw

0/0
6.12.2014 23:31

V69a90c67l43a32v 33M97e95d12e85k 5341912805485

"Hlavně záď se oproti předchůdci změnila jen velmi málo. Na druhou stranu, u konkurenčního VW Passatsi na tomhle přístupu zakládají, tak to mondeu nevyčítejte."

Kdo chce konzervativní auto, ten si koupí toho Passata, a nebo něco dalšího z německé produkce. Mondeo tu bylo pro ty méně konzervativní. Pro mě je nová generace zklaamáním.

+1/0
2.12.2014 18:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.