Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volty místo oktanů: s elektrickým endurem můžete jezdit i pod vodou

Ochránci přírody mají proti motorkám jeden zásadní argument, a tím je hlučnost a emise motorek. Rakouská KTM přišla s řešením, které jim možná vezme vítr z plachet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53e97t98r 28N26e80h22a90s40i29l 4802725164374

Lesu vadí všechno co vytvořil člověk.

Lidem vadí v lese motorky kvůli hluku, jedům co vypouští do vzduchu, který pak dýchají a také samozřejmě i rozježděná půda mimo cesty. Někteří lidi do lesa běhají, či jezdí hlavně z důvodu toho, že se tam můžou dýchat krásný čerstvý a čistý lesní vzduch a místo toho když potkají motorku, která jim tam do cesty vypustí jedy, které se navíc v lese dost těžko rozfoukavají, protože je to uzavřené mezi stromy a drží se tam ty jedy dost dlouho.

Takže určitě je lepší elektromotorka, která eliminuje 2 největší problémy motorkářů, než smradlavá benzínová verze.

Co se tyhle motorky týká přijde mi, že baterie je hodně předražená. Vždyť to co stojí tadý baterka 2,5 kWh, to stojí baterka do Nissan Leafu která má ale 10 větší kapacitu!

0/0
3.12.2014 15:15

K31a46r69e59l 14S86t81r69ž64a53n38o84v96s54k62ý 1868475465

Lesu nevadí hluk, stromy jsou hluché. Vadí rozježděná půda.

+3/0
2.12.2014 6:28

P74e79t44r 56K86a48l78v26o32d58a 9505127219844

Kanci ale slyší dobře. O další zvěři nemluvě.

0/0
2.12.2014 6:36

V31l94a24d39i87m51í43r 48B39e48n21e27š 2582615364833

Tu ale silně erodují i cyklisté, nikdo je ale nenahání, proč? Stačí se zajít podívat nad Zbraslav na arch. lokalitu, zničené, rozhrabané cesty všude kam se podíváš, prasata.

0/0
3.12.2014 9:07

P15e42t73r 28K84a68l90v56o66d35a 9135267479124

V lese neruší? A co když bude probijet do kance.

0/0
2.12.2014 6:23
Foto

F52i41l94i87p 82Š85v69e40h91l32a 1166853378117

Jaky ridicak je na to treba? je to jako motorka do 50 kubiku nebo vic?

0/0
2.12.2014 5:49

S17t57a98n67i98s73l95a23v 28C15h51y57t76r39a 3704963947769

Docela zajímavá otázka. Asi to budou posuzovat podle konstrukční rychlosti. Zajímavé pak bude, jak na to bude pohlížet pojišťovna, když chce platit taky z objemu.

0/0
2.12.2014 8:45

O23n36d31ř72e25j 15Č29a41p94k32a 6561141863914

Padesátka nestačí, ale měla by stačit A1 (125ky od 16 let). Teoreticky by u nás mohl stačit i řidičák na auto (ruční řazení to nemá a výkon snad odpovídá).

0/0
2.12.2014 16:44

M46a83r70t38i34n 94K68l48u43v53á67n97e73k 9642798273823

Před uvedením na trh se hodně diskutovalo o odolnosti motorky proti vlhkosti, což je u zařízení, které pracuje s velkými proudy, poměrně důležité.

U zariadenia pracujúceho s vysokými prúdmi NIKOLIV. S vysokým napätím ANO.

+1/0
2.12.2014 0:50

Z25l91a45t88u42š33e 93J30e76l93í82n67k76o81v32á 1815942527882

Jasně, neruší, ale les vám rozorá jako ty rámusící krámy.

+3/0
1.12.2014 21:06

M47a33r22t33i48n 88K41l62u34v80á61n61e42k 9312678753863

Stále lepšie ako keď tu jazdí jeden magor a obťažuje ma 1km vzdialenosti.

0/−1
2.12.2014 0:45

R14o75m53a48n 80Š94v10a11c47h 8709483699982

smutné,

další důkaz že evropa je s elektromobilitou asi 10let za USA

viz.: KTM vs. Zero motorcycle

volkswagen, renault, atd vs. Tesla motors

snad je někdy dotáhnem.

0/0
1.12.2014 20:40

L31i90b41o97r 31K39e35j54í21k 3760184844141

Já čekal pořád kdy uslyším to ticho.

+2/0
1.12.2014 20:18

L88i24b69o12r 16F25i49l10á24k 3280655843703

Až pojede kolem posedu, tak jediný co bude slyšet, je řev, až mu myslivec nasype broky do kožichu...

+1/0
1.12.2014 19:47

J79a72r52o52m88í39r 24K63r41á90l 4610219394359

;-D

0/0
2.12.2014 7:04
Foto

P77e64t73r 49P98r36o14c85h24á95z58k55a 3782666912164

Podle mě hodně předražené.Vzhledem k parametrům je to tak pro mládež či začínající motorkáře.Jenže cena předčí daleko lepší stroje a nevyváží to ani absence hluku a smradu.Aby se to vůbec dalo používat chce to ještě jednu náhradní baterku a to je další výdaj.Právě baterka se mi jeví jako nejslabší místo.Složená s 300 článků byť ošetřebných elektronikou bude dost náchylná.Nebál bych se poškození vodou,ale spíše otřesů,kterých v terénu je docela dost.Je to sice zajímavá cesta,ale nemyslím,že ta nejsprávnější.Zatím vítězí spalovací motor a to jak cenou tak dojezdem a výkonem.

0/0
1.12.2014 18:12

M51a41r82t12i72n 49V82o41k13o65u42n 9248583103156

poskozeni otresama? u liion baterek? mate tuseni co pohani vas telefon?

0/0
1.12.2014 18:30
Foto

P69e24t62r 37P70r87o50c11h21á30z80k45a 3472656742424

Viděl jste někdy rozebranou podobnou baterku?Je to jeden vedle druhého a u každého deska s elektronikou.Spousta spojů,spousta smd součástek spousta možností poškození.

0/0
1.12.2014 18:34

Z64d18e62n33ě68k 14M87o93r93á61v11e98k 5267948108303

Já si myslím, že to ohrožení otřesama zase tak vážné nebude, opravdu baterie v mobilu toho musí snášet mnohem víc a delší dobu.

0/0
1.12.2014 20:04
Foto

P81e81t98r 54P73r96o76c52h23á69z94k61a 3702386612604

Baterie v mobilu je pevný blok složený se tří,případně čtyř článků.Většinou bez elektroniky,kterou zastupuje software v mobilu.Baterie v motocyklu stejně jako třeba v elektrokolech je v podstatě několik desítek až stovek baterií jako v mobilu spojených do sériové,nebo sérioparalelní kombinace.K vůli ochraně jednotlivých článků při nabíjení a někdy i vybíjení jsou doplněné deskou s čipem a řídící elektronikou.V konkrétním motocyklu je jestli se nepletu 300 článků uchycených v jednotlivých patrech nad sebou a spojených do 300V baterie.Jízda na teréním motocyklu se dá přirovnat k tomu,jako kdybyste svůj mobil hodil do míchačky či pračky a pustil odstřeďování,nebo praní.Je to směs různých vybrací,nárazů a podobně,které ani ty nejlepší tlumiče plně neeliminují.Vše je samozřejmě o konstrukci a pevnosti provedení.K dalšímu problému dochází při zátěži a to juak při vybíjení tak nabíjení článků.Pracují na svých krajních hodnotách.I když články fa:Samsung použité v motocyklu jsou s těch kvalitnějších odhaduji jejich životnost někam k pěti letům videálním případě.U elektrokol odchází po třech letech.Většinou nevydrží některý s článků a musí se vyměnit.Doporučuji navštívit některé s internetových stránek kde se nejen o tomto motocyklu dovíte víc jak na Idnes.

0/0
1.12.2014 20:18
Foto

P66e27t75r 49P25r45o96c17h90á93z32k81a 3922556492194

Problémy s podobnou baterií i když o trochu větší měla svého času i firma Boing a myslím že i Airbus.Nakonec se vrátili k osvědčeným článkům do doby než právě baterie LIpol a jejich odvozeniny budou dokonalé.

0/0
1.12.2014 20:20
Foto

P31e63t49r 46P45r92o60c64h62á87z36k90a 3612736332974

http://www.lerepairedesmotards.com/essais/motos/ktm-freeride-e-xc.php

0/0
1.12.2014 20:23

Z98d39e70n63ě44k 42M12o15r41á83v19e75k 5887858588903

Myslím si, že srovnání článků použitých v motorce KTM s články v elektorkolech, která jsou vesměs čínské produkce, poněkud kulhá. Zjevně předpokládáte, že si v KTM nezkusili, co jejich baterie vydrží, než to vypustili na trh.

0/0
1.12.2014 20:27
Foto

P87e11t15r 30P29r40o95c27h79á40z56k64a 3792436282634

Všechno neotestujete.Baterie v motorce jsou výrobek firmy Samsung.Tedy Korea.Měl jsem rozebrané baterie několika kol a mohu říct,že krom jednoho výrobku skládaného německou firmou s článků Sanyo to bylo na jedno brdo a kvalita nic moc.Bohužel i u těch s Německa došlo po čase k poruše článku a následně shoření celé řídící elektroniky.Režim ve kterém baterie jedou je extrémní a stejně tak podmínky.Já netvrdím,že se musí vyskytnout problém,ale k vůli vysoké pravděpodobnosti bych do toho nešel.Cena baterie je navíc šílená na to co vám nabídne.Stejně tak je to s cenou motorky.

0/0
1.12.2014 20:34

Z12d70e18n68ě56k 50M78o60r10á15v14e42k 5867288808533

Korea není Čína.

0/0
1.12.2014 20:42
Foto

P22e46t14r 12P82r45o96c93h19á50z33k48a 3252326742844

To jsem nikdy netvrdil.Jinak ale Čína je na tom s elektroskůtry a elektrokoly asi nejdál.

0/0
1.12.2014 20:47

Z29d39e41n70ě31k 56M29o78r42á57v79e49k 5797958228753

Problém Číny není v tom, že by neuměli vyrobit kvalitní věci, oni umí vyrobit i kvalitní věci, ale ne levné a když chcete levné, tak vám je vyrobí taky, ale už nebudou kvalitní. A pak záleží na tom, co se sem doveze. To kvalitní by se kvůli ceně neprodalo, tak máme zkušenost většinou s těma levnýma a podle toho to vypadá.

0/0
1.12.2014 20:52
Foto

P96e68t45r 97P89r16o27c96h68á35z33k59a 3562696192754

S tse nedá než souhlasit.Ale všeobecně baterie použitelné do elektromobilů jsou na začátku a vývoj i když jde rychle bude ještě nějaký čas trvat.Pak je určitá šance,že to bude možné rozšířit ve větší míře.Do té doby je třeba budovat infrastrukturu a to také nebude levné.Možná že se nakonec ukáže,že je to slepá cesta a vývoj půjde jinudy.Kdo ví.

0/0
1.12.2014 21:00

M65a87r20t22i43n 61K24l79u75v82á55n62e66k 9632458383113

Presne tak.R^

0/0
2.12.2014 0:52

J53a52n 13H55u76b25e82n40ý 4510638142587

Pro motorky je dostatek jiných terénů. Lesy bych rozhodně nechal chodcům, příp. ohleduplným cyklistům, kteří nesjíždějí turistickou značku šedesátkou. Proč? Protože lesy musí zůstat bezpečnou oázou určenou pro odpočinek lidí od všudypřítomného hluku, smogu atd., protože takových míst už moc není.

+5/0
1.12.2014 17:21

M60a52r19t96i33n 78K70l29u55v87á86n56e12k 9452748353503

Súhlas. Ale stále je lepší tichý blázon ako hlučný blázon.

0/0
2.12.2014 0:53

P24a22v72e65l 95F20o41l17t32á22n 4830632444

Tichý blázen má správně sedět u vody s udicí.

0/0
2.12.2014 1:36

M27a78r82t38i21n 77K95l12u24v54á47n15e32k 9822338573673

Mne je jedno kde tichý blázon je pokiaľ ostane tichý :)

0/0
2.12.2014 7:42

M88a68r80e94k 75S38ý62k44o47r79a 9523110226476

Motorky a koně jsou mor. Vyrazí po dešti, rozryjí zem, která když uschne a ztvrdne je nepoužitelná. Nehledě na mrak prachu, který se za rozjetou motorkou v létě na hliněné cestě valí.

+2/−2
1.12.2014 16:01

T62o96m42á13š 32R21e83k66t91o96r 1398454267699

Na motorkáxh v lase vadí hlavně rámus a smrad. Cesty ničí spíše těžká mechanizace, nebo koňská kupodivu kopyta a to díky tomu, že si tam jezdí i v blátě...

V blátivém terénu by tam prostě nemělo jezdit nic.

+3/0
1.12.2014 15:46

Z51d50e71n35ě84k 49M88o36r95á55v58e96k 5867618818243

Jenže ta těžká mechanizace (a většinou i koně) jezdí jen po těch cestách, motorkáři si vyjíždějí stezky mimo cesty.

+1/0
1.12.2014 15:50

M60a63r43e12k 46S91ý83k29o35r24a 9633660566956

Po turistické pěšině těžká mechanizace neprojede. Jednostopý motorkář a kůň jo.

0/0
1.12.2014 16:02

Z38d83e40n33ě97k 30M19o11r60á50v21e77k 5577538768353

Jako základní problém vidím cenu. Ne že by byla extra vysoká, ona je prostě nesmyslná. Bez baterek a nabíječky to celé stojí  přes 200 tisíc, přitom to srovnejte s motorkou, kterou koupíte pod 200 tisíc. Třeba taková Honda NC750 stojí kolem 160 tisíc a má to složitý spalovací motor a převodovku. Tady je jednoduchý elektromotor, převodovka se nekoná. Proboha za co chtějí těch 200 tisíc? Co stojí na nabíječce 22 tisíc? Nesmysl.

+1/0
1.12.2014 14:20

J65a35n 68F14r45o56l31í65k 6166170485354

106 kg a vysoko posazené těžiště díky umístění aku je hlavní zásdrhel. Ten vedlejší je kapacita baterií o ceně nemluvě.

0/−1
1.12.2014 13:09

M43a10r29t62i22n 42B87l11a10s58s 3771519906611

Na jednu stranu je absence hluku super, ale motorka má být slyšet (ono to platí i pro auta) pro lepší bezpečnost...

+2/−2
1.12.2014 12:23

M43a34r10t85i50n 72P50i77t69u85c40h89a 8702698783945

Nemusi. Nebo snad cekate, ze v lese budu uskakovat nekam ke kraji cesty? Naopak, mozna vam jeste strcim do cesty vetev. Spis cekam ze zpomalite a mineme se minimalni rychlosti, pak jsem v pohode.

+2/−1
1.12.2014 13:03

M76a76r64t13i92n 21B25l77a77s37s 3891649926761

Samozřejmě je to o vzájemné toleranci... 

V lese je absence hluku spíše výhodou, ve městě a v normálním provozu nevýhodou.

+5/0
1.12.2014 13:13

J33i67n55d66ř15i40c13h 72M82i47t48t91e37r 6781830513553

Tak to ji musíte nosit v ruce. Něz se sehnete pro větev je motorka v tahu. A když se vám povede chlapa na motorce sejmout, nemusí to být výhra. Bejvaj to drsní kluci.

0/0
1.12.2014 18:44

J57i20ř39í 88K97o55c24u84r77e30k 6175734355948

Jo, mordparta jsou drsní kluci. S těma nevyběhnete jak s měšťákem. Protože pokud toho týpka zabijete, tak to bude vyšetřováno jako vražda.

0/0
1.12.2014 18:55

J71i50n79d31ř47i23c46h 11M33i37t70t46e60r 6401190733753

V mordpartě by měli být chytří kluci. Jinak můžou být drsní jak chtějí ale nevypátraj nic.

+1/0
1.12.2014 18:58

M84i50c57h15a22l 46M29o23u38c66h68a 9588269283934

Mě se to líbí, jezdím na motorce v přírodě rád (a to skutečně ohleduplně, pozn. pro ekology), ale občas je mi samotnému protivné, jaký motorka dělá hluk (i s tlumičem homologovaným FIM enduro) a tohle by se mi moc líbilo. Trochu by mi vadila zadní brzda na ruku (ale to se snad bude nechat předělat) a hodně by mi vadila výdrž baterie. Na to vyšťavit se v nějakých trialových pasážích je hodina až až, ale na pěknou projížďku je to zkrátka málo.

+2/0
1.12.2014 11:42

J61a39n 73H66o42r17s43k71ý 2336190967915

Chlap, který si koupí tento stroj (co vydává zvuk jak dětské autíčko na matějské pouti), aby nerušil klid v lese, by měl odevzdat nejen řidičák, ale i občanku!

+3/−6
1.12.2014 11:31

M86i74c27h52a48l 27M89o96u10c58h19a 9318929733194

Jo a chlap co lítá po lese na něčem, co je slyšet x kilometrů daleko, by měl dát sám sobě pár facek...

+7/0
1.12.2014 11:46

J10a92n 33H72o65r68s21k29ý 2426460567435

Ano, s tím souhlasím.

0/0
1.12.2014 20:50

O12n27d18ř50e71j 50Č23a20p25k45a 6781921413724

Něco lepšího, na čem se dá blbnout klidně i večer na pozemku za barákem, aniž by vás sousedi po týdnu chtěli zabít ?

+1/0
1.12.2014 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.