Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volty místo oktanů: s elektrickým endurem můžete jezdit i pod vodou

Ochránci přírody mají proti motorkám jeden zásadní argument, a tím je hlučnost a emise motorek. Rakouská KTM přišla s řešením, které jim možná vezme vítr z plachet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P46e16t48r 28N40e42h37a53s57i22l 4122925264334

Lesu vadí všechno co vytvořil člověk.

Lidem vadí v lese motorky kvůli hluku, jedům co vypouští do vzduchu, který pak dýchají a také samozřejmě i rozježděná půda mimo cesty. Někteří lidi do lesa běhají, či jezdí hlavně z důvodu toho, že se tam můžou dýchat krásný čerstvý a čistý lesní vzduch a místo toho když potkají motorku, která jim tam do cesty vypustí jedy, které se navíc v lese dost těžko rozfoukavají, protože je to uzavřené mezi stromy a drží se tam ty jedy dost dlouho.

Takže určitě je lepší elektromotorka, která eliminuje 2 největší problémy motorkářů, než smradlavá benzínová verze.

Co se tyhle motorky týká přijde mi, že baterie je hodně předražená. Vždyť to co stojí tadý baterka 2,5 kWh, to stojí baterka do Nissan Leafu která má ale 10 větší kapacitu!

0/0
3.12.2014 15:15

K95a77r36e23l 15S27t14r74ž81a17n37o87v54s77k38ý 1628965735

Lesu nevadí hluk, stromy jsou hluché. Vadí rozježděná půda.

+3/0
2.12.2014 6:28

P77e33t73r 64K46a67l20v44o28d84a 9695597869524

Kanci ale slyší dobře. O další zvěři nemluvě.

0/0
2.12.2014 6:36

V23l31a93d28i14m53í69r 39B29e39n77e60š 2732625144743

Tu ale silně erodují i cyklisté, nikdo je ale nenahání, proč? Stačí se zajít podívat nad Zbraslav na arch. lokalitu, zničené, rozhrabané cesty všude kam se podíváš, prasata.

0/0
3.12.2014 9:07

P55e83t44r 77K28a61l85v37o66d90a 9945297569544

V lese neruší? A co když bude probijet do kance.

0/0
2.12.2014 6:23
Foto

F86i39l93i15p 92Š35v72e84h91l67a 1546483558237

Jaky ridicak je na to treba? je to jako motorka do 50 kubiku nebo vic?

0/0
2.12.2014 5:49

S90t83a62n45i88s44l50a91v 40C34h65y85t64r13a 3334833957259

Docela zajímavá otázka. Asi to budou posuzovat podle konstrukční rychlosti. Zajímavé pak bude, jak na to bude pohlížet pojišťovna, když chce platit taky z objemu.

0/0
2.12.2014 8:45

O52n88d45ř72e66j 47Č88a29p82k87a 6381941323154

Padesátka nestačí, ale měla by stačit A1 (125ky od 16 let). Teoreticky by u nás mohl stačit i řidičák na auto (ruční řazení to nemá a výkon snad odpovídá).

0/0
2.12.2014 16:44

M70a12r73t31i11n 60K78l64u23v62á72n17e50k 9892128883873

Před uvedením na trh se hodně diskutovalo o odolnosti motorky proti vlhkosti, což je u zařízení, které pracuje s velkými proudy, poměrně důležité.

U zariadenia pracujúceho s vysokými prúdmi NIKOLIV. S vysokým napätím ANO.

+1/0
2.12.2014 0:50

Z75l25a64t13u82š56e 52J94e43l61í11n15k54o69v35á 1625632217432

Jasně, neruší, ale les vám rozorá jako ty rámusící krámy.

+3/0
1.12.2014 21:06

M11a72r15t41i12n 88K25l37u31v75á44n10e41k 9162728723913

Stále lepšie ako keď tu jazdí jeden magor a obťažuje ma 1km vzdialenosti.

0/−1
2.12.2014 0:45

R49o58m27a16n 40Š68v10a54c34h 8949863989192

smutné,

další důkaz že evropa je s elektromobilitou asi 10let za USA

viz.: KTM vs. Zero motorcycle

volkswagen, renault, atd vs. Tesla motors

snad je někdy dotáhnem.

0/0
1.12.2014 20:40

L95i17b87o38r 82K56e73j35í49k 3740604794181

Já čekal pořád kdy uslyším to ticho.

+2/0
1.12.2014 20:18

L93i12b55o38r 41F61i29l76á45k 3560805733113

Až pojede kolem posedu, tak jediný co bude slyšet, je řev, až mu myslivec nasype broky do kožichu...

+1/0
1.12.2014 19:47

J28a80r46o24m89í16r 41K24r86á15l 4260849414469

;-D

0/0
2.12.2014 7:04
Foto

P33e27t88r 77P19r21o38c22h70á22z71k74a 3202636612244

Podle mě hodně předražené.Vzhledem k parametrům je to tak pro mládež či začínající motorkáře.Jenže cena předčí daleko lepší stroje a nevyváží to ani absence hluku a smradu.Aby se to vůbec dalo používat chce to ještě jednu náhradní baterku a to je další výdaj.Právě baterka se mi jeví jako nejslabší místo.Složená s 300 článků byť ošetřebných elektronikou bude dost náchylná.Nebál bych se poškození vodou,ale spíše otřesů,kterých v terénu je docela dost.Je to sice zajímavá cesta,ale nemyslím,že ta nejsprávnější.Zatím vítězí spalovací motor a to jak cenou tak dojezdem a výkonem.

0/0
1.12.2014 18:12

M42a86r20t12i19n 59V45o42k43o45u91n 9128773263246

poskozeni otresama? u liion baterek? mate tuseni co pohani vas telefon?

0/0
1.12.2014 18:30
Foto

P90e18t44r 40P98r35o44c52h61á39z15k18a 3712146362534

Viděl jste někdy rozebranou podobnou baterku?Je to jeden vedle druhého a u každého deska s elektronikou.Spousta spojů,spousta smd součástek spousta možností poškození.

0/0
1.12.2014 18:34

Z26d81e10n94ě23k 74M81o11r89á82v52e85k 5177438218973

Já si myslím, že to ohrožení otřesama zase tak vážné nebude, opravdu baterie v mobilu toho musí snášet mnohem víc a delší dobu.

0/0
1.12.2014 20:04
Foto

P79e14t37r 43P21r37o26c71h80á56z15k93a 3472556182874

Baterie v mobilu je pevný blok složený se tří,případně čtyř článků.Většinou bez elektroniky,kterou zastupuje software v mobilu.Baterie v motocyklu stejně jako třeba v elektrokolech je v podstatě několik desítek až stovek baterií jako v mobilu spojených do sériové,nebo sérioparalelní kombinace.K vůli ochraně jednotlivých článků při nabíjení a někdy i vybíjení jsou doplněné deskou s čipem a řídící elektronikou.V konkrétním motocyklu je jestli se nepletu 300 článků uchycených v jednotlivých patrech nad sebou a spojených do 300V baterie.Jízda na teréním motocyklu se dá přirovnat k tomu,jako kdybyste svůj mobil hodil do míchačky či pračky a pustil odstřeďování,nebo praní.Je to směs různých vybrací,nárazů a podobně,které ani ty nejlepší tlumiče plně neeliminují.Vše je samozřejmě o konstrukci a pevnosti provedení.K dalšímu problému dochází při zátěži a to juak při vybíjení tak nabíjení článků.Pracují na svých krajních hodnotách.I když články fa:Samsung použité v motocyklu jsou s těch kvalitnějších odhaduji jejich životnost někam k pěti letům videálním případě.U elektrokol odchází po třech letech.Většinou nevydrží některý s článků a musí se vyměnit.Doporučuji navštívit některé s internetových stránek kde se nejen o tomto motocyklu dovíte víc jak na Idnes.

0/0
1.12.2014 20:18
Foto

P26e62t90r 17P63r51o42c88h27á60z86k23a 3282116402624

Problémy s podobnou baterií i když o trochu větší měla svého času i firma Boing a myslím že i Airbus.Nakonec se vrátili k osvědčeným článkům do doby než právě baterie LIpol a jejich odvozeniny budou dokonalé.

0/0
1.12.2014 20:20
Foto

P59e11t80r 37P92r97o36c54h11á53z88k29a 3362366912114

http://www.lerepairedesmotards.com/essais/motos/ktm-freeride-e-xc.php

0/0
1.12.2014 20:23

Z66d88e93n98ě78k 68M65o89r85á75v55e97k 5187258408273

Myslím si, že srovnání článků použitých v motorce KTM s články v elektorkolech, která jsou vesměs čínské produkce, poněkud kulhá. Zjevně předpokládáte, že si v KTM nezkusili, co jejich baterie vydrží, než to vypustili na trh.

0/0
1.12.2014 20:27
Foto

P95e13t23r 20P61r19o60c71h61á47z27k44a 3242166962254

Všechno neotestujete.Baterie v motorce jsou výrobek firmy Samsung.Tedy Korea.Měl jsem rozebrané baterie několika kol a mohu říct,že krom jednoho výrobku skládaného německou firmou s článků Sanyo to bylo na jedno brdo a kvalita nic moc.Bohužel i u těch s Německa došlo po čase k poruše článku a následně shoření celé řídící elektroniky.Režim ve kterém baterie jedou je extrémní a stejně tak podmínky.Já netvrdím,že se musí vyskytnout problém,ale k vůli vysoké pravděpodobnosti bych do toho nešel.Cena baterie je navíc šílená na to co vám nabídne.Stejně tak je to s cenou motorky.

0/0
1.12.2014 20:34

Z93d97e28n28ě31k 71M96o68r25á14v80e94k 5897218238823

Korea není Čína.

0/0
1.12.2014 20:42
Foto

P56e85t16r 26P73r81o49c93h37á55z81k44a 3532596922694

To jsem nikdy netvrdil.Jinak ale Čína je na tom s elektroskůtry a elektrokoly asi nejdál.

0/0
1.12.2014 20:47

Z81d57e78n88ě93k 68M30o37r87á18v38e66k 5297498588773

Problém Číny není v tom, že by neuměli vyrobit kvalitní věci, oni umí vyrobit i kvalitní věci, ale ne levné a když chcete levné, tak vám je vyrobí taky, ale už nebudou kvalitní. A pak záleží na tom, co se sem doveze. To kvalitní by se kvůli ceně neprodalo, tak máme zkušenost většinou s těma levnýma a podle toho to vypadá.

0/0
1.12.2014 20:52
Foto

P89e41t37r 97P41r24o75c98h69á71z46k85a 3272476752544

S tse nedá než souhlasit.Ale všeobecně baterie použitelné do elektromobilů jsou na začátku a vývoj i když jde rychle bude ještě nějaký čas trvat.Pak je určitá šance,že to bude možné rozšířit ve větší míře.Do té doby je třeba budovat infrastrukturu a to také nebude levné.Možná že se nakonec ukáže,že je to slepá cesta a vývoj půjde jinudy.Kdo ví.

0/0
1.12.2014 21:00

M31a32r25t10i27n 53K62l29u96v96á87n16e62k 9102458583653

Presne tak.R^

0/0
2.12.2014 0:52

J50a16n 55H27u78b93e82n86ý 4160528172517

Pro motorky je dostatek jiných terénů. Lesy bych rozhodně nechal chodcům, příp. ohleduplným cyklistům, kteří nesjíždějí turistickou značku šedesátkou. Proč? Protože lesy musí zůstat bezpečnou oázou určenou pro odpočinek lidí od všudypřítomného hluku, smogu atd., protože takových míst už moc není.

+5/0
1.12.2014 17:21

M81a60r42t85i15n 50K28l32u14v24á70n43e39k 9192358613743

Súhlas. Ale stále je lepší tichý blázon ako hlučný blázon.

0/0
2.12.2014 0:53

P62a21v16e94l 78F70o29l96t60á48n 4450192564

Tichý blázen má správně sedět u vody s udicí.

0/0
2.12.2014 1:36

M19a12r79t67i63n 21K81l65u43v76á41n43e93k 9162768463913

Mne je jedno kde tichý blázon je pokiaľ ostane tichý :)

0/0
2.12.2014 7:42

M26a28r29e75k 98S56ý38k80o62r63a 9813470696406

Motorky a koně jsou mor. Vyrazí po dešti, rozryjí zem, která když uschne a ztvrdne je nepoužitelná. Nehledě na mrak prachu, který se za rozjetou motorkou v létě na hliněné cestě valí.

+2/−2
1.12.2014 16:01

T70o23m12á43š 12R79e28k37t69o27r 1978314767229

Na motorkáxh v lase vadí hlavně rámus a smrad. Cesty ničí spíše těžká mechanizace, nebo koňská kupodivu kopyta a to díky tomu, že si tam jezdí i v blátě...

V blátivém terénu by tam prostě nemělo jezdit nic.

+3/0
1.12.2014 15:46

Z88d12e34n37ě79k 41M28o69r20á10v80e30k 5277148818723

Jenže ta těžká mechanizace (a většinou i koně) jezdí jen po těch cestách, motorkáři si vyjíždějí stezky mimo cesty.

+1/0
1.12.2014 15:50

M22a34r71e63k 39S10ý91k36o57r18a 9323980306976

Po turistické pěšině těžká mechanizace neprojede. Jednostopý motorkář a kůň jo.

0/0
1.12.2014 16:02

Z97d85e67n35ě56k 35M83o50r28á10v30e70k 5427808268973

Jako základní problém vidím cenu. Ne že by byla extra vysoká, ona je prostě nesmyslná. Bez baterek a nabíječky to celé stojí  přes 200 tisíc, přitom to srovnejte s motorkou, kterou koupíte pod 200 tisíc. Třeba taková Honda NC750 stojí kolem 160 tisíc a má to složitý spalovací motor a převodovku. Tady je jednoduchý elektromotor, převodovka se nekoná. Proboha za co chtějí těch 200 tisíc? Co stojí na nabíječce 22 tisíc? Nesmysl.

+1/0
1.12.2014 14:20

J96a55n 24F44r55o44l90í76k 6306620545254

106 kg a vysoko posazené těžiště díky umístění aku je hlavní zásdrhel. Ten vedlejší je kapacita baterií o ceně nemluvě.

0/−1
1.12.2014 13:09

M14a80r21t29i70n 33B41l54a73s91s 3291409536221

Na jednu stranu je absence hluku super, ale motorka má být slyšet (ono to platí i pro auta) pro lepší bezpečnost...

+2/−2
1.12.2014 12:23

M13a10r31t57i83n 92P38i11t93u86c52h85a 8162318653155

Nemusi. Nebo snad cekate, ze v lese budu uskakovat nekam ke kraji cesty? Naopak, mozna vam jeste strcim do cesty vetev. Spis cekam ze zpomalite a mineme se minimalni rychlosti, pak jsem v pohode.

+2/−1
1.12.2014 13:03

M80a41r30t13i38n 98B38l95a38s86s 3171349776661

Samozřejmě je to o vzájemné toleranci... 

V lese je absence hluku spíše výhodou, ve městě a v normálním provozu nevýhodou.

+5/0
1.12.2014 13:13

J11i12n41d54ř23i43c92h 36M33i52t30t27e37r 6351220483663

Tak to ji musíte nosit v ruce. Něz se sehnete pro větev je motorka v tahu. A když se vám povede chlapa na motorce sejmout, nemusí to být výhra. Bejvaj to drsní kluci.

0/0
1.12.2014 18:44

J36i73ř41í 70K26o12c54u82r17e71k 6435504595248

Jo, mordparta jsou drsní kluci. S těma nevyběhnete jak s měšťákem. Protože pokud toho týpka zabijete, tak to bude vyšetřováno jako vražda.

0/0
1.12.2014 18:55

J71i10n90d55ř97i71c72h 38M39i80t37t20e12r 6751130853883

V mordpartě by měli být chytří kluci. Jinak můžou být drsní jak chtějí ale nevypátraj nic.

+1/0
1.12.2014 18:58

M39i12c22h74a62l 61M63o55u28c34h82a 9788919433214

Mě se to líbí, jezdím na motorce v přírodě rád (a to skutečně ohleduplně, pozn. pro ekology), ale občas je mi samotnému protivné, jaký motorka dělá hluk (i s tlumičem homologovaným FIM enduro) a tohle by se mi moc líbilo. Trochu by mi vadila zadní brzda na ruku (ale to se snad bude nechat předělat) a hodně by mi vadila výdrž baterie. Na to vyšťavit se v nějakých trialových pasážích je hodina až až, ale na pěknou projížďku je to zkrátka málo.

+2/0
1.12.2014 11:42

J61a52n 38H71o38r62s49k20ý 2376550467315

Chlap, který si koupí tento stroj (co vydává zvuk jak dětské autíčko na matějské pouti), aby nerušil klid v lese, by měl odevzdat nejen řidičák, ale i občanku!

+3/−6
1.12.2014 11:31

M67i49c97h68a92l 76M68o30u75c95h62a 9178539723314

Jo a chlap co lítá po lese na něčem, co je slyšet x kilometrů daleko, by měl dát sám sobě pár facek...

+7/0
1.12.2014 11:46

J25a92n 79H94o27r29s83k80ý 2406460507465

Ano, s tím souhlasím.

0/0
1.12.2014 20:50

O77n11d56ř75e53j 93Č21a65p86k34a 6561231573264

Něco lepšího, na čem se dá blbnout klidně i večer na pozemku za barákem, aniž by vás sousedi po týdnu chtěli zabít ?

+1/0
1.12.2014 12:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.