Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volty místo oktanů: s elektrickým endurem můžete jezdit i pod vodou

Ochránci přírody mají proti motorkám jeden zásadní argument, a tím je hlučnost a emise motorek. Rakouská KTM přišla s řešením, které jim možná vezme vítr z plachet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e84t40r 91N87e28h34a79s39i19l 4942935134154

Lesu vadí všechno co vytvořil člověk.

Lidem vadí v lese motorky kvůli hluku, jedům co vypouští do vzduchu, který pak dýchají a také samozřejmě i rozježděná půda mimo cesty. Někteří lidi do lesa běhají, či jezdí hlavně z důvodu toho, že se tam můžou dýchat krásný čerstvý a čistý lesní vzduch a místo toho když potkají motorku, která jim tam do cesty vypustí jedy, které se navíc v lese dost těžko rozfoukavají, protože je to uzavřené mezi stromy a drží se tam ty jedy dost dlouho.

Takže určitě je lepší elektromotorka, která eliminuje 2 největší problémy motorkářů, než smradlavá benzínová verze.

Co se tyhle motorky týká přijde mi, že baterie je hodně předražená. Vždyť to co stojí tadý baterka 2,5 kWh, to stojí baterka do Nissan Leafu která má ale 10 větší kapacitu!

0/0
3.12.2014 15:15

K72a34r53e20l 84S66t77r89ž17a88n16o17v18s95k72ý 1808165175

Lesu nevadí hluk, stromy jsou hluché. Vadí rozježděná půda.

+3/0
2.12.2014 6:28

P71e22t27r 48K97a50l35v45o17d27a 9875147629584

Kanci ale slyší dobře. O další zvěři nemluvě.

0/0
2.12.2014 6:36


V79l55a41d44i90m48í77r 22B46e29n94e32š 2132805204263

Tu ale silně erodují i cyklisté, nikdo je ale nenahání, proč? Stačí se zajít podívat nad Zbraslav na arch. lokalitu, zničené, rozhrabané cesty všude kam se podíváš, prasata.

0/0
3.12.2014 9:07

P83e66t38r 87K85a40l92v54o84d54a 9685587309704

V lese neruší? A co když bude probijet do kance.

0/0
2.12.2014 6:23
Foto

F71i29l84i53p 58Š37v49e40h46l25a 1686923988797

Jaky ridicak je na to treba? je to jako motorka do 50 kubiku nebo vic?

0/0
2.12.2014 5:49

S29t13a28n32i64s95l11a14v 47C33h69y92t24r48a 3884153927189

Docela zajímavá otázka. Asi to budou posuzovat podle konstrukční rychlosti. Zajímavé pak bude, jak na to bude pohlížet pojišťovna, když chce platit taky z objemu.

0/0
2.12.2014 8:45

O62n26d57ř33e13j 27Č36a60p87k43a 6351911713264

Padesátka nestačí, ale měla by stačit A1 (125ky od 16 let). Teoreticky by u nás mohl stačit i řidičák na auto (ruční řazení to nemá a výkon snad odpovídá).

0/0
2.12.2014 16:44

M46a92r73t65i51n 50K36l65u74v70á24n47e29k 9872438343913

Před uvedením na trh se hodně diskutovalo o odolnosti motorky proti vlhkosti, což je u zařízení, které pracuje s velkými proudy, poměrně důležité.

U zariadenia pracujúceho s vysokými prúdmi NIKOLIV. S vysokým napätím ANO.

+1/0
2.12.2014 0:50

Z56l20a74t83u46š63e 71J78e25l14í37n44k22o69v21á 1415962757772

Jasně, neruší, ale les vám rozorá jako ty rámusící krámy.

+3/0
1.12.2014 21:06

M54a24r49t51i67n 36K59l82u62v87á79n17e72k 9532188433443

Stále lepšie ako keď tu jazdí jeden magor a obťažuje ma 1km vzdialenosti.

0/−1
2.12.2014 0:45

R61o51m61a56n 20Š92v71a35c31h 8389393579532

smutné,

další důkaz že evropa je s elektromobilitou asi 10let za USA

viz.: KTM vs. Zero motorcycle

volkswagen, renault, atd vs. Tesla motors

snad je někdy dotáhnem.

0/0
1.12.2014 20:40

L35i87b89o66r 56K46e42j69í33k 3260194144871

Já čekal pořád kdy uslyším to ticho.

+2/0
1.12.2014 20:18

L26i36b34o30r 71F67i61l76á96k 3440345253973

Až pojede kolem posedu, tak jediný co bude slyšet, je řev, až mu myslivec nasype broky do kožichu...

+1/0
1.12.2014 19:47

J14a55r79o41m15í30r 52K14r43á54l 4280819854609

;-D

0/0
2.12.2014 7:04
Foto

P96e12t91r 27P44r47o15c14h54á97z95k18a 3672886912574

Podle mě hodně předražené.Vzhledem k parametrům je to tak pro mládež či začínající motorkáře.Jenže cena předčí daleko lepší stroje a nevyváží to ani absence hluku a smradu.Aby se to vůbec dalo používat chce to ještě jednu náhradní baterku a to je další výdaj.Právě baterka se mi jeví jako nejslabší místo.Složená s 300 článků byť ošetřebných elektronikou bude dost náchylná.Nebál bych se poškození vodou,ale spíše otřesů,kterých v terénu je docela dost.Je to sice zajímavá cesta,ale nemyslím,že ta nejsprávnější.Zatím vítězí spalovací motor a to jak cenou tak dojezdem a výkonem.

0/0
1.12.2014 18:12

M89a54r42t41i47n 37V24o52k83o13u82n 9458213913796

poskozeni otresama? u liion baterek? mate tuseni co pohani vas telefon?

0/0
1.12.2014 18:30
Foto

P11e89t81r 10P79r94o52c16h79á60z97k50a 3342426182224

Viděl jste někdy rozebranou podobnou baterku?Je to jeden vedle druhého a u každého deska s elektronikou.Spousta spojů,spousta smd součástek spousta možností poškození.

0/0
1.12.2014 18:34

Z84d25e51n95ě37k 36M53o29r58á73v76e74k 5607438328683

Já si myslím, že to ohrožení otřesama zase tak vážné nebude, opravdu baterie v mobilu toho musí snášet mnohem víc a delší dobu.

0/0
1.12.2014 20:04
Foto

P42e16t26r 17P77r17o91c76h94á12z35k60a 3862386732274

Baterie v mobilu je pevný blok složený se tří,případně čtyř článků.Většinou bez elektroniky,kterou zastupuje software v mobilu.Baterie v motocyklu stejně jako třeba v elektrokolech je v podstatě několik desítek až stovek baterií jako v mobilu spojených do sériové,nebo sérioparalelní kombinace.K vůli ochraně jednotlivých článků při nabíjení a někdy i vybíjení jsou doplněné deskou s čipem a řídící elektronikou.V konkrétním motocyklu je jestli se nepletu 300 článků uchycených v jednotlivých patrech nad sebou a spojených do 300V baterie.Jízda na teréním motocyklu se dá přirovnat k tomu,jako kdybyste svůj mobil hodil do míchačky či pračky a pustil odstřeďování,nebo praní.Je to směs různých vybrací,nárazů a podobně,které ani ty nejlepší tlumiče plně neeliminují.Vše je samozřejmě o konstrukci a pevnosti provedení.K dalšímu problému dochází při zátěži a to juak při vybíjení tak nabíjení článků.Pracují na svých krajních hodnotách.I když články fa:Samsung použité v motocyklu jsou s těch kvalitnějších odhaduji jejich životnost někam k pěti letům videálním případě.U elektrokol odchází po třech letech.Většinou nevydrží některý s článků a musí se vyměnit.Doporučuji navštívit některé s internetových stránek kde se nejen o tomto motocyklu dovíte víc jak na Idnes.

0/0
1.12.2014 20:18
Foto

P51e93t69r 59P95r50o82c72h62á37z79k30a 3312756412294

Problémy s podobnou baterií i když o trochu větší měla svého času i firma Boing a myslím že i Airbus.Nakonec se vrátili k osvědčeným článkům do doby než právě baterie LIpol a jejich odvozeniny budou dokonalé.

0/0
1.12.2014 20:20
Foto

P26e75t80r 91P36r91o15c17h18á58z28k42a 3342286682714

http://www.lerepairedesmotards.com/essais/motos/ktm-freeride-e-xc.php

0/0
1.12.2014 20:23

Z44d13e56n18ě48k 61M19o46r64á42v43e24k 5797218568733

Myslím si, že srovnání článků použitých v motorce KTM s články v elektorkolech, která jsou vesměs čínské produkce, poněkud kulhá. Zjevně předpokládáte, že si v KTM nezkusili, co jejich baterie vydrží, než to vypustili na trh.

0/0
1.12.2014 20:27
Foto

P35e92t40r 69P62r91o35c24h12á64z51k87a 3902646402384

Všechno neotestujete.Baterie v motorce jsou výrobek firmy Samsung.Tedy Korea.Měl jsem rozebrané baterie několika kol a mohu říct,že krom jednoho výrobku skládaného německou firmou s článků Sanyo to bylo na jedno brdo a kvalita nic moc.Bohužel i u těch s Německa došlo po čase k poruše článku a následně shoření celé řídící elektroniky.Režim ve kterém baterie jedou je extrémní a stejně tak podmínky.Já netvrdím,že se musí vyskytnout problém,ale k vůli vysoké pravděpodobnosti bych do toho nešel.Cena baterie je navíc šílená na to co vám nabídne.Stejně tak je to s cenou motorky.

0/0
1.12.2014 20:34

Z18d21e58n85ě71k 84M20o77r24á71v54e71k 5587718928383

Korea není Čína.

0/0
1.12.2014 20:42
Foto

P47e71t68r 97P34r37o11c81h21á30z93k46a 3962666582724

To jsem nikdy netvrdil.Jinak ale Čína je na tom s elektroskůtry a elektrokoly asi nejdál.

0/0
1.12.2014 20:47

Z77d13e85n70ě10k 96M86o63r18á29v91e48k 5307798518533

Problém Číny není v tom, že by neuměli vyrobit kvalitní věci, oni umí vyrobit i kvalitní věci, ale ne levné a když chcete levné, tak vám je vyrobí taky, ale už nebudou kvalitní. A pak záleží na tom, co se sem doveze. To kvalitní by se kvůli ceně neprodalo, tak máme zkušenost většinou s těma levnýma a podle toho to vypadá.

0/0
1.12.2014 20:52
Foto

P92e58t59r 53P91r71o39c83h82á57z14k60a 3632266412274

S tse nedá než souhlasit.Ale všeobecně baterie použitelné do elektromobilů jsou na začátku a vývoj i když jde rychle bude ještě nějaký čas trvat.Pak je určitá šance,že to bude možné rozšířit ve větší míře.Do té doby je třeba budovat infrastrukturu a to také nebude levné.Možná že se nakonec ukáže,že je to slepá cesta a vývoj půjde jinudy.Kdo ví.

0/0
1.12.2014 21:00

M14a95r98t79i67n 17K66l47u74v80á44n26e18k 9182438893493

Presne tak.R^

0/0
2.12.2014 0:52

J51a91n 13H18u98b28e84n41ý 4550868262487

Pro motorky je dostatek jiných terénů. Lesy bych rozhodně nechal chodcům, příp. ohleduplným cyklistům, kteří nesjíždějí turistickou značku šedesátkou. Proč? Protože lesy musí zůstat bezpečnou oázou určenou pro odpočinek lidí od všudypřítomného hluku, smogu atd., protože takových míst už moc není.

+5/0
1.12.2014 17:21

M81a12r53t13i60n 30K25l83u52v72á34n51e91k 9152278893943

Súhlas. Ale stále je lepší tichý blázon ako hlučný blázon.

0/0
2.12.2014 0:53

P66a73v48e70l 69F23o73l48t23á95n 4950792944

Tichý blázen má správně sedět u vody s udicí.

0/0
2.12.2014 1:36

M36a60r79t30i35n 97K41l71u15v57á22n74e65k 9982298783653

Mne je jedno kde tichý blázon je pokiaľ ostane tichý :)

0/0
2.12.2014 7:42

M17a22r67e50k 59S29ý51k98o21r41a 9403380226176

Motorky a koně jsou mor. Vyrazí po dešti, rozryjí zem, která když uschne a ztvrdne je nepoužitelná. Nehledě na mrak prachu, který se za rozjetou motorkou v létě na hliněné cestě valí.

+2/−2
1.12.2014 16:01

T28o87m71á76š 96R89e21k84t91o91r 1638944687909

Na motorkáxh v lase vadí hlavně rámus a smrad. Cesty ničí spíše těžká mechanizace, nebo koňská kupodivu kopyta a to díky tomu, že si tam jezdí i v blátě...

V blátivém terénu by tam prostě nemělo jezdit nic.

+3/0
1.12.2014 15:46

Z58d94e57n73ě28k 44M39o88r66á37v85e11k 5607778358863

Jenže ta těžká mechanizace (a většinou i koně) jezdí jen po těch cestách, motorkáři si vyjíždějí stezky mimo cesty.

+1/0
1.12.2014 15:50

M98a40r75e44k 14S55ý77k37o52r80a 9753940376756

Po turistické pěšině těžká mechanizace neprojede. Jednostopý motorkář a kůň jo.

0/0
1.12.2014 16:02

Z58d94e34n81ě18k 61M46o82r63á93v72e87k 5977148498213

Jako základní problém vidím cenu. Ne že by byla extra vysoká, ona je prostě nesmyslná. Bez baterek a nabíječky to celé stojí  přes 200 tisíc, přitom to srovnejte s motorkou, kterou koupíte pod 200 tisíc. Třeba taková Honda NC750 stojí kolem 160 tisíc a má to složitý spalovací motor a převodovku. Tady je jednoduchý elektromotor, převodovka se nekoná. Proboha za co chtějí těch 200 tisíc? Co stojí na nabíječce 22 tisíc? Nesmysl.

+1/0
1.12.2014 14:20

J87a60n 16F65r14o63l63í92k 6556530485784

106 kg a vysoko posazené těžiště díky umístění aku je hlavní zásdrhel. Ten vedlejší je kapacita baterií o ceně nemluvě.

0/−1
1.12.2014 13:09

M46a75r62t63i92n 38B61l37a15s35s 3941279356621

Na jednu stranu je absence hluku super, ale motorka má být slyšet (ono to platí i pro auta) pro lepší bezpečnost...

+2/−2
1.12.2014 12:23

M57a21r50t41i66n 78P32i12t69u86c44h31a 8192538413705

Nemusi. Nebo snad cekate, ze v lese budu uskakovat nekam ke kraji cesty? Naopak, mozna vam jeste strcim do cesty vetev. Spis cekam ze zpomalite a mineme se minimalni rychlosti, pak jsem v pohode.

+2/−1
1.12.2014 13:03

M88a61r17t96i13n 26B28l20a34s15s 3741879836821

Samozřejmě je to o vzájemné toleranci... 

V lese je absence hluku spíše výhodou, ve městě a v normálním provozu nevýhodou.

+5/0
1.12.2014 13:13

J34i20n48d78ř11i15c81h 15M22i80t10t24e72r 6911760573173

Tak to ji musíte nosit v ruce. Něz se sehnete pro větev je motorka v tahu. A když se vám povede chlapa na motorce sejmout, nemusí to být výhra. Bejvaj to drsní kluci.

0/0
1.12.2014 18:44

J51i82ř73í 64K16o64c27u64r54e93k 6325314425738

Jo, mordparta jsou drsní kluci. S těma nevyběhnete jak s měšťákem. Protože pokud toho týpka zabijete, tak to bude vyšetřováno jako vražda.

0/0
1.12.2014 18:55

J56i24n85d14ř20i20c70h 74M39i64t17t56e94r 6251130123543

V mordpartě by měli být chytří kluci. Jinak můžou být drsní jak chtějí ale nevypátraj nic.

+1/0
1.12.2014 18:58

M27i57c56h67a46l 10M18o68u14c82h60a 9468609863814

Mě se to líbí, jezdím na motorce v přírodě rád (a to skutečně ohleduplně, pozn. pro ekology), ale občas je mi samotnému protivné, jaký motorka dělá hluk (i s tlumičem homologovaným FIM enduro) a tohle by se mi moc líbilo. Trochu by mi vadila zadní brzda na ruku (ale to se snad bude nechat předělat) a hodně by mi vadila výdrž baterie. Na to vyšťavit se v nějakých trialových pasážích je hodina až až, ale na pěknou projížďku je to zkrátka málo.

+2/0
1.12.2014 11:42

J90a48n 35H66o58r16s71k47ý 2956790177445

Chlap, který si koupí tento stroj (co vydává zvuk jak dětské autíčko na matějské pouti), aby nerušil klid v lese, by měl odevzdat nejen řidičák, ale i občanku!

+3/−6
1.12.2014 11:31

M10i98c18h32a48l 50M91o76u13c84h27a 9888769843944

Jo a chlap co lítá po lese na něčem, co je slyšet x kilometrů daleko, by měl dát sám sobě pár facek...

+7/0
1.12.2014 11:46

J51a16n 87H23o92r13s29k73ý 2136760767445

Ano, s tím souhlasím.

0/0
1.12.2014 20:50

O95n20d84ř19e70j 65Č92a73p68k15a 6731381963194

Něco lepšího, na čem se dá blbnout klidně i večer na pozemku za barákem, aniž by vás sousedi po týdnu chtěli zabít ?

+1/0
1.12.2014 12:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.