Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová mapa českých silnic smrti. Nejbezpečnější jsou dálnice

Českou „silnicí smrti“ je komunikace I/43 v Pardubickém kraji. Zjistili to dopravní experti při hodnocení silnic v rámci celoevropského programu EuroRAP. Hodnocení zkoumá riziko, že se řidič stane součástí nehody. Mapu nebezpečných silnic má i Česko, podívejte se na aktualizovanou verzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A59n45t88o35n15í22n 13Č84e46c26h 9241869786525

Třeba se dočkáme nových dopravních značek "Silnice smrti", když nejsou peníze na opravu - úpravu    ;-)

0/0
22.11.2014 12:42

P87e91t33r 20N71o77v56á55k 8225269970

nový objev že dálnice je bezpečnější :o

kolik stojí 1 km dálnice ve všech evropských zemích?

není někde nějaká tabulka

nejlépe za 1 km v "běžném" terénu

+1/0
22.11.2014 10:02

M45a52r61t91i95n 13Č39e75r93n25ý 7181594921

Nebezpečné nejsou silnice, ale "lidé" kteří po nich jezdí.

+5/0
13.11.2014 10:45

M74i44c90h31a69l 87P67a20v24l98á60t 9393703744119

Mate pravdu. Ale pokud cca 1/3 lidi za volantem realne vubec neumi ridit, je vhodne ty silnice tomuto tristnimu stavu aspon trochu prizpusobit.

+3/0
14.11.2014 16:17

J91a68r13o32s71l37a69v 68K50a91d50l23e83c 5211839362791

Nejbezpečnější by byl automobil bez pedálů a volantu... zadám GPS a jedu... nevidím problém... stát by ušetřil nejen na silnicích, ale i zdravotnictví, policii, hasičích...

0/−1
13.11.2014 8:59

M42i39c45h36a86l 35V85o34j58t87a 2307537116615

Když jsou nejbezpečnější dálnice, tak to můžou poldové strčit ty stíhací Passaty do garáže, ne?

+1/−1
12.11.2014 18:14

P35e38t38r 82N35o22v84á86k 8655149750

ale kde jinde by si bezpečně vydělávali ?

8-o ;-D

0/0
22.11.2014 10:03

Z49d38e29n73e82k 97B40e71d79n96a40r 7397746157439

Mapa je výstup tak na úrovni diplomky. Neskutečně málo zpracovaných údajů. Dost by mně zajímalo kolik to stálo.

+1/0
12.11.2014 7:49

M27i97l22o49s49l24a49v 39U24r84b55a38n 4588249940543

V článku je, že nemají peníze. Tak co byste chtěl?;-)

+2/0
12.11.2014 9:05

A73l40e60š 46K95o65f59r74á88n89e81k 9302642945980

Nejbezpečnější jsou dálnice. Tak proč sakra ten stát pořád přešlapuje na místě a nestaví je? R35, pořád se o ní jen mluví, už 20 let, okruh Prahy také v nedohlednu, protože si stát nedovede poradit s NIMBYstama, D3 u Prahy to samé, R52, D8, jeden obrovský bordel.

+7/0
12.11.2014 7:45

T62o76m91á94š 86K73n25a64i60f10l 6983140887370

Možná proto, ze dálnice se nepostavi aama, ale je potřeba zaplatit?

+1/−1
12.11.2014 8:33

J69a80n 57B84u52b65i97k 9242681462607

problém bohužel není v penězích, ty jsou, navíc máme možnost využít i peněz z operačního fondu doprava. Problém je, že ŘSD, MD, státní úředníci a úředníci samosprávy nejsou schopni stavby legislativně a projektově připravit.

R1 na JV straně Prahy - zrušené ÚR kvůli chybě magistrátu; D8 - stát  není schopen se vypořádat s procesními obstrukcemi Dětí země; R1 na severu a D3 jižně od Prahy - hádky mezi starosty kudy povede (nebo spíše nepovede), takže není vůbec v územním plánu, případně jej soud zrušil; R35 - není územně stabilizována; R6 - dílem nejsou vykoupeny pozemky, dílem není územně stabilizována; R4 dtto; R7 se vůbec neví, zda se bude dokončovat apod.

Stát měl mít dávno připravené projekty a vydaná SP, ze kterých by čerpal, jenže nemá nic

Asi je to také tím, že každý ministr dopravy a každá vláda ZÁSADNĚ nesouhlasí s tím, co udělali ti předchozí, vše se rozmetá a začíná od počátku..... Rv

+12/−1
12.11.2014 10:10

T47o47m60á58š 42K28n74a29i85f91l 6603660287170

Legislativa je bohužel natolik komplikovaná (a pravidla veřejných soutěží natolik šílené), že připravit soutěž a stavbu tak, aby se to stihlo v historicky krátké době .. je prakticky nemožné.

0/−8
12.11.2014 10:21

J79a58n 75B10u45b96i60k 9692471292187

Legislativu nám nevnucují Marťani, tu jsme si do značné míry zkomplikovali sami. Pravidla veřejných souteží jsme si také utáhli sami natolik, že dnes vyhrává nejnižší cena, i když všichni vědí, že je nesmyslná.

Kdyby vlády, poslanci a senátoři chtěli, už DÁVNO mohli převzít pravidla třeba z Německa, nebo se alespoň jimi inspirovat.

Už dlouho to na mne dělá spíše dojem, že vlády problém řešit nechtějí. Protože je to skvělá výmluva - milí voliči, my bychom rádi, my dokonce chceme, my víme, že jste nás proto volili, ale to víte, máme tu legislativní překážky, nesmyslné zákony, občanská sdružení.........

Takže se pak peníze musí utratit jinak, třeba za........

+11/0
12.11.2014 10:36

P33a45v22e39l 10M48a17t54a44s 1481365640157

Už jsem to nevydržel:

Diskuze o ničem. Nebezpečné nejsou silnice, ale řidiči, kteří po nich jezdí. A žádná mapa silnic smrti tenhle fakt nezmění!

+4/−4
12.11.2014 0:36

J27a81n 33M84o13h44y18l24a 6382769719161

To toho moc nevydržíte. Možná proto o problematice bezpečnosti silnic ani nic nevíte.

+2/−1
12.11.2014 0:47

P31e24t33r 48N98e76s98v40a50d19b82a 2624895846539

Tak se rozepište ať nám to osvětlíte:-/. Jakým způsobem přesně silnice ovlivňuje řidiče aby nedával pozor, nejezdil jak dobytek, předjížděl jen na přehledných úsecích atd.

+2/−1
12.11.2014 8:44

J53a21n 83M67o52h92y70l81a 6622729759661

Zaprvé, je to na dlouho a ani můj studentský čas není tak levný, abych tu poučoval někoho, kdo o to stejně nestojí. Zadruhé, když chci něco vědět, něco pro to udělám. V tomhle případě by pro základní nástin stačilo vlézt na stránky společnosti, která tady ten průzkum provádí. Vím, že tam je hned několik článků na dané téma. Zvláště jeden od ing. Landy je i pro laiky celkem hezký a poučný. Nicméně pořád narazíme na problém, jestli chtějí kritici (a tím teď na nikoho konkrétního ne ukazují) neví skutečně vědět nebo jen mektat o něčem, o čem nic neví.

Také je celá řada věcí, o kterých vím prd, ale buď mlčím nebo se vyjádřím jen do míry odpovídající mým znalostem.

+2/−1
12.11.2014 9:52

J12i20ř92í 93S67c49h32w78a34c82h 8168444718376

ano ostrý nůž je "nebezpečnější" než tupý, ale když se s ním pořežu je to jen moje vina a blbost, ten nůž za to vůbec nemůže!

+2/−1
12.11.2014 11:32

J33o64s18e98f 70N94o28v90a63k 5138542186288

Vážně? A proč tedy na jedné silnici řidiči bourají výrazně víc než na druhé? Nebude ta druhá silnici z nějakých záhadných důvodů bezpečnější?

+2/−1
12.11.2014 8:30

T22o60m41á70š 74K33n20a96i30f56l 6243250227660

Ono tohle by bylo na hlubší analýzu. Zkušenosti ze zahraničí (a i z cech, orirozene) totiž potvrzují opak - nejvíce, resp. Hodně nehod bývá na rovných prehlednych silnicích, které tím svádí k mnohem rychlejší a riskantnejsi jízdě, než nepřehledné, úzké a podobne "nebezpecne" silnice.

+1/−1
12.11.2014 8:36

T15o28m69á14š 48V95a25l69d15e73r 7633120809

Sakra. Zrovna silnice na kterých mě baví řídit,  mají vysoké a středně vysoké riziko. Ale k věci. Je na řidiči, aby jezdil se zapnutým mozkem. Pokud silnici nezná, jsou zhoršené povětrnostní podmínky, zhuštěný provoz apod nepojede nadoraz. Skutečnost je ovšem přesně opačná. Závěr je, že spousta řidičů je nezodpovědná množina potenciálních vrahů.Paradoxně pokud silnici napřímíte a rozšíříte  může se stát nebezpečnější, jelikož otevírá příležitost k většímu hazardu.  Např vynucování předjíždění a výsledek: tři vozy vedle sebe

+3/0
11.11.2014 23:22

J47a20n 56M89o49h58y31l19a 6272929229401

Plnohodnotné posouzení podle pravidel EuroRAPu je o nebezpečnosti samotné silnice, nikoli chování řidičů na ní. Přesněji je zohledněno jen ve formě nehodových statistik.

+1/−1
11.11.2014 23:24

P21e60t39r 13N17e92s83v58a37d22b71a 2924975156229

A čím přesně je silnice nebezpečná? Tím že na konci rovinky je zatáčka? Nebo že je ne ní nepřehledný horizont před kterým je plná čára a řidiči tam stejně předjíždí?

+2/−1
12.11.2014 8:46

M12a52r54t66i17n 72T52e71s85a72ř 2669733653893

Třeba tím, že se nedá dlouho předjíždět, v čele jede nějaký král kolony (dříve avia, dnes cokoliv), nerváci to nevydrží a doplácejí na to všichni. A preventivně prosím o netrousení babských rad, že nerváci nemají na silnici co dělat, takové rady jsou pro kočku a nikomu nepomůžou. Krásným příkladem, jak zvýšit bezpečnost silnice, bylo rozšíření průtahu v buchlovských kopcích. Teď se tam jezdí nádherně a umírají tam povětšinou jen motorkáři.

+3/−1
12.11.2014 10:44

M57i87r35o57s73l37a45v 85D66u96f79e78k 1527522351

Plně souhlasím,je to požitek,ale někdy jsou nervy na pochodu.

0/0
12.11.2014 4:02

M47a62r90e43k 46H28r66u71b35y 6157662681888

Takže policie teď bude měřit rychlost na okreskách? ;-)

Nebo ty jsou nebezpečné kvůli tomu, že policie na nich řeší _jenom_ rychlost?;-)

+5/0
11.11.2014 23:09

J52a39n 50M29o27h67y79l34a 6462459349771

Okresky, přesněji silnice 1. třídy jsou nebezpečné především díky vysoké intenzitě dopravy, tendenci k rychlejší jízdě než jakou podmínky dovolují, absence svodidel, směrového rozdělení a další.

+2/−1
11.11.2014 23:23

M75i26l85a56n 85M37a30c98h 8450486201748

No tak mapu máme. Tak schválně kolik toho stihne naše udatná vláda přestavět.... :(

+1/0
11.11.2014 23:07

L39u29k70á89š 25V10a52ň17u67r55a 1425364563603

Silnice v ČR mají nevhodné zatáčky, nepřehledné horizonty, chybné náklony silnic. Vetšinou nejsou stavěné na vysoké rychlosti. Plno řidičů předjíždí kam nevidí, ohrožují ostatní řidiče. Bohužel ani narovnání silnic nepomůže, je to vidět třeba na silnici mezi D8 a Mělníkem. Přesto, že je přehledná (a možná právě proto), dochází tam k jízdě vysokou rychlostí a předjíždění přes plnou čáru.

+1/0
11.11.2014 22:31

L61u83k71á11š 11V26a66ň65u69r12a 1805254483773

A pokud jde o dálnice, tak mnoho z nich nemá vhodné nájezdy a sjezdy. A dalším problémem jsou samotní řidiči. Pokud jedu po dálnici sám, není problém jet rychle - nikoho neohrožuji. Ale jak houstne počet aut na dálnici, začnou být auta jedno druhému nebezpečné a většinou hrozí mnohem větší nebezpečí ze střetu aut, než nebezpečí havarování mimo dálnici.

+1/0
11.11.2014 22:27

L46u68k52á14š 28V74a88ň96u96r88a 1185454923263

Nebezpečné nejsou silnice, ale řidič, kteří po nich jezdí.

+5/−3
11.11.2014 22:22

T20o30m83á58š 10Z35e74m45a36n 3445468934185

Tímto by se mělo argumentovat u soudů, které vyžadují "synergické efekty" u posuzování vlivu dálnice.

Tedy že  výstavbou se sníží nehodovost, což převyšuje požadavky vesnice, která je od dálnice vzdálená 1,5km přes kopec, le,s železnici a hlavní silnici (viz. stavba D3 přes Posázaví).

+3/0
11.11.2014 21:42

P73a59v68e19l 10J60e73ř70á97b12e37k 7181802704637

A která ta trasa D3 je ta pravá a správná. Ta dražší a nebo ta levnější? A je ta levnější skutečně levnější a dražší skutečně dražší?

O tom je řeč už nějaké desetiletí

+1/0
11.11.2014 21:47

T86o82m91á64š 33Z49e54m48a28n 3315248234125

U dálnice D3 jsou 3 varianty:

a) Nulová - nic nebude (zatím vítězí)

b) Stabilizovaná - smysluplná, ale řvou chatičkáři z Posázaví

c) Promika - totální nesmysl, kdy D1 a D3 povedou kus paralelně vedle sebe.

0/−1
11.11.2014 23:14

T10o42m18á67š 34K66n24a47i38f78l 6183840287550

On o promice ještě někdo uvažuje? To tu bejkovinu ještě neshodili ze stolu?

0/0
11.11.2014 23:47

T21o27m55á50š 29Z63e20m58a53n 3525808694675

Zelení, Duha, Děti Země a Taliban..

+2/0
12.11.2014 0:31

P28a20v49e87l 84J46e70ř69á65b93e69k 7821242564267

Přes Posázaví je problém s geologickým podložím. Až když sjel svah na D8, tak se začalo naslouchat tomu co říkají geologové.

Promika, ač nesmysl, je pořád ekonomicky přijatelnější, než přechody přes údolí Sázavy a jejích přítoků, poddolovaná území apod.

Takže je stále o čem uvažovat do doby, než stát na stavbu bude mít peníze.

Takže bych to viděl na variantu a).

+1/0
12.11.2014 1:12

T58o13m82á79š 14K93n42a31i71f79l 6943590917510

Ekonomická prijatelnost promiky je jediným jejím plusem. Žádné další nejsou, a zapory vyrazne převažují.

+1/0
12.11.2014 8:32

J87a64n 85B63u97b94i37k 9872901332477

jen mne tak napadlo, jak to asi dělají ve Švýcarsku a v Rakousku, kde vedou dálnice v zářezech na bocích horských masivů ;-D

svah na D8 dle kamaráda geologa byl narušen Prackovickým lomem. který je nad silnicí...

+2/−1
12.11.2014 10:24

M57i84c55h32a85l 66S14l17a93v98í49č68e11k 1659738852879

Což je pravda. Problém je v tom, že lom existoval před stavbou D8 a projektant toto zřejmě podcenil.

+1/0
22.11.2014 10:32

M76i17c89h86a78l 28H76o39r83a28k 8252600889697

Silnice nejsou nejkvalitnější co si budem nalhávat, ale to je v pravidlech.Přizpůsobit jízdu stavu vozovky a jsme u řidičů to je ten problém.Nejvyšší povolená rychlost neznamená cíl opravdu tak nemusíme jezdit

+9/−5
11.11.2014 19:59

T22o59m41á56š 18Z86e98m85a23n 3895518964515

Problém našich silnic je v jejich nečitelnosti.

Něco se jeví jinak než tomu opravdu je.

Kolikrát si při jízdě (tedy pokud sledujete provozoz a ne jen tachometr) řeknete "kua a co má bejt tohle?!" Když zjistíte, že co vypadalo jako nájezd je slepý pruh, co jako díra v křoví křižovatka, že značka u silnice upravuje jinou, která je o kus dál schovaná v křoví atd..

Prostě jízda uatem je bezpečná s nějakou pravděpodobností, špatná silnice to zhoršuje a dobrá zlepšuje.

Tvrzení ,že když všichni budou dodržovat předpisy tak se nic nestane je mylné už jen z výkladu a omylu při jeho dodržování.

p.s. Zrušením max. rychlosti by špatní řidiči přišli o onu berličku kterou popisujete.

+4/−1
11.11.2014 21:40

T48o95m83á97š 33Z19e48m20a82n 3425598774665

Jinými slovy, passaty jsou na dálnicích jen formou dodatečného zdanění a bylo by lepší je poslat aby zahušťovaly provoz na silnicích nižších tříd..

+7/0
11.11.2014 19:50

J77a92n 12D47r88á56b15e38k 6378187698180

na dálnicích většinou nevylítneš ze zatáčky a nevrazíš do stoletýho stromu, kde vítěz je daný...

0/−1
14.11.2014 10:06

P65e97t88r 89N93e98s45v81a75d38b42a 2984305906509

Nebezpečné silnice nejsou. Jsou pouze stupidní řidiči kteří nerespektují dopravní značky a pravidla silničního provozu.

+9/−15
11.11.2014 19:10

T49o58m38á26š 80Z77e50m18a15n 3835748114945

To by nehodovost přímo odpovídala počtu průjezdů.

+8/0
11.11.2014 19:44

P91a23v20e86l 24J88e67ř21á58b30e88k 7431242954907

Ne průjezdů ale náhodnosti vyskytnutí nesprávného řízení auta v tom kterém místě

0/−5
11.11.2014 21:49

T49o59m12á27š 96Z15e64m78a98n 3915878394245

Které přímo závisí na počtu průjezdů.

+4/0
11.11.2014 23:16

J88o82s15e29f 97N49o88v61a28k 5558842416338

Jistě. A jak vysvětlíte několikanásobně rozdílnou nehodovost na různých silnicích?

+1/0
12.11.2014 8:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.