Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová mapa českých silnic smrti. Nejbezpečnější jsou dálnice

Českou „silnicí smrti“ je komunikace I/43 v Pardubickém kraji. Zjistili to dopravní experti při hodnocení silnic v rámci celoevropského programu EuroRAP. Hodnocení zkoumá riziko, že se řidič stane součástí nehody. Mapu nebezpečných silnic má i Česko, podívejte se na aktualizovanou verzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A74n74t42o77n70í74n 64Č75e55c54h 9531269506175

Třeba se dočkáme nových dopravních značek "Silnice smrti", když nejsou peníze na opravu - úpravu    ;-)

0/0
22.11.2014 12:42

P95e91t84r 78N66o22v41á95k 8945969810

nový objev že dálnice je bezpečnější :o

kolik stojí 1 km dálnice ve všech evropských zemích?

není někde nějaká tabulka

nejlépe za 1 km v "běžném" terénu

+1/0
22.11.2014 10:02

M94a18r21t40i96n 31Č65e51r83n76ý 7571884851

Nebezpečné nejsou silnice, ale "lidé" kteří po nich jezdí.

+5/0
13.11.2014 10:45

M35i44c17h70a96l 22P78a89v18l90á87t 9333293644169

Mate pravdu. Ale pokud cca 1/3 lidi za volantem realne vubec neumi ridit, je vhodne ty silnice tomuto tristnimu stavu aspon trochu prizpusobit.

+3/0
14.11.2014 16:17

J69a75r77o79s44l94a74v 65K52a44d58l33e87c 5731659402471

Nejbezpečnější by byl automobil bez pedálů a volantu... zadám GPS a jedu... nevidím problém... stát by ušetřil nejen na silnicích, ale i zdravotnictví, policii, hasičích...

0/−1
13.11.2014 8:59

M12i97c52h32a14l 69V98o82j28t91a 2857277336165

Když jsou nejbezpečnější dálnice, tak to můžou poldové strčit ty stíhací Passaty do garáže, ne?

+1/−1
12.11.2014 18:14

P76e65t58r 81N18o98v77á53k 8905609770

ale kde jinde by si bezpečně vydělávali ?

8-o ;-D

0/0
22.11.2014 10:03

Z63d35e48n87e89k 25B51e60d49n30a31r 7227836647159

Mapa je výstup tak na úrovni diplomky. Neskutečně málo zpracovaných údajů. Dost by mně zajímalo kolik to stálo.

+1/0
12.11.2014 7:49

M78i95l25o12s87l48a29v 38U80r66b39a91n 4578409690583

V článku je, že nemají peníze. Tak co byste chtěl?;-)

+2/0
12.11.2014 9:05

A16l91e53š 50K44o59f93r38á76n43e66k 9832842555530

Nejbezpečnější jsou dálnice. Tak proč sakra ten stát pořád přešlapuje na místě a nestaví je? R35, pořád se o ní jen mluví, už 20 let, okruh Prahy také v nedohlednu, protože si stát nedovede poradit s NIMBYstama, D3 u Prahy to samé, R52, D8, jeden obrovský bordel.

+7/0
12.11.2014 7:45

T74o26m12á29š 80K37n87a71i39f43l 6963670317590

Možná proto, ze dálnice se nepostavi aama, ale je potřeba zaplatit?

+1/−1
12.11.2014 8:33

J32a93n 29B78u71b24i29k 9392241702297

problém bohužel není v penězích, ty jsou, navíc máme možnost využít i peněz z operačního fondu doprava. Problém je, že ŘSD, MD, státní úředníci a úředníci samosprávy nejsou schopni stavby legislativně a projektově připravit.

R1 na JV straně Prahy - zrušené ÚR kvůli chybě magistrátu; D8 - stát  není schopen se vypořádat s procesními obstrukcemi Dětí země; R1 na severu a D3 jižně od Prahy - hádky mezi starosty kudy povede (nebo spíše nepovede), takže není vůbec v územním plánu, případně jej soud zrušil; R35 - není územně stabilizována; R6 - dílem nejsou vykoupeny pozemky, dílem není územně stabilizována; R4 dtto; R7 se vůbec neví, zda se bude dokončovat apod.

Stát měl mít dávno připravené projekty a vydaná SP, ze kterých by čerpal, jenže nemá nic

Asi je to také tím, že každý ministr dopravy a každá vláda ZÁSADNĚ nesouhlasí s tím, co udělali ti předchozí, vše se rozmetá a začíná od počátku..... Rv

+12/−1
12.11.2014 10:10

T12o86m35á53š 81K45n52a35i22f64l 6743550207870

Legislativa je bohužel natolik komplikovaná (a pravidla veřejných soutěží natolik šílené), že připravit soutěž a stavbu tak, aby se to stihlo v historicky krátké době .. je prakticky nemožné.

0/−8
12.11.2014 10:21

J31a27n 29B24u16b46i90k 9722781532497

Legislativu nám nevnucují Marťani, tu jsme si do značné míry zkomplikovali sami. Pravidla veřejných souteží jsme si také utáhli sami natolik, že dnes vyhrává nejnižší cena, i když všichni vědí, že je nesmyslná.

Kdyby vlády, poslanci a senátoři chtěli, už DÁVNO mohli převzít pravidla třeba z Německa, nebo se alespoň jimi inspirovat.

Už dlouho to na mne dělá spíše dojem, že vlády problém řešit nechtějí. Protože je to skvělá výmluva - milí voliči, my bychom rádi, my dokonce chceme, my víme, že jste nás proto volili, ale to víte, máme tu legislativní překážky, nesmyslné zákony, občanská sdružení.........

Takže se pak peníze musí utratit jinak, třeba za........

+11/0
12.11.2014 10:36

P46a14v23e40l 34M44a11t40a10s 1781505620287

Už jsem to nevydržel:

Diskuze o ničem. Nebezpečné nejsou silnice, ale řidiči, kteří po nich jezdí. A žádná mapa silnic smrti tenhle fakt nezmění!

+4/−4
12.11.2014 0:36

J57a97n 54M42o18h94y56l47a 6182909499961

To toho moc nevydržíte. Možná proto o problematice bezpečnosti silnic ani nic nevíte.

+2/−1
12.11.2014 0:47

P98e25t18r 34N37e38s17v81a13d44b40a 2384935876309

Tak se rozepište ať nám to osvětlíte:-/. Jakým způsobem přesně silnice ovlivňuje řidiče aby nedával pozor, nejezdil jak dobytek, předjížděl jen na přehledných úsecích atd.

+2/−1
12.11.2014 8:44

J73a24n 19M18o79h64y11l65a 6172909589631

Zaprvé, je to na dlouho a ani můj studentský čas není tak levný, abych tu poučoval někoho, kdo o to stejně nestojí. Zadruhé, když chci něco vědět, něco pro to udělám. V tomhle případě by pro základní nástin stačilo vlézt na stránky společnosti, která tady ten průzkum provádí. Vím, že tam je hned několik článků na dané téma. Zvláště jeden od ing. Landy je i pro laiky celkem hezký a poučný. Nicméně pořád narazíme na problém, jestli chtějí kritici (a tím teď na nikoho konkrétního ne ukazují) neví skutečně vědět nebo jen mektat o něčem, o čem nic neví.

Také je celá řada věcí, o kterých vím prd, ale buď mlčím nebo se vyjádřím jen do míry odpovídající mým znalostem.

+2/−1
12.11.2014 9:52

J83i95ř12í 38S23c72h43w34a28c92h 8168724498426

ano ostrý nůž je "nebezpečnější" než tupý, ale když se s ním pořežu je to jen moje vina a blbost, ten nůž za to vůbec nemůže!

+2/−1
12.11.2014 11:32

J79o24s23e66f 26N47o29v74a82k 5328972816688

Vážně? A proč tedy na jedné silnici řidiči bourají výrazně víc než na druhé? Nebude ta druhá silnici z nějakých záhadných důvodů bezpečnější?

+2/−1
12.11.2014 8:30

T41o96m59á10š 42K78n74a33i84f11l 6153270647600

Ono tohle by bylo na hlubší analýzu. Zkušenosti ze zahraničí (a i z cech, orirozene) totiž potvrzují opak - nejvíce, resp. Hodně nehod bývá na rovných prehlednych silnicích, které tím svádí k mnohem rychlejší a riskantnejsi jízdě, než nepřehledné, úzké a podobne "nebezpecne" silnice.

+1/−1
12.11.2014 8:36

T63o11m79á18š 46V68a47l83d86e52r 7503740209

Sakra. Zrovna silnice na kterých mě baví řídit,  mají vysoké a středně vysoké riziko. Ale k věci. Je na řidiči, aby jezdil se zapnutým mozkem. Pokud silnici nezná, jsou zhoršené povětrnostní podmínky, zhuštěný provoz apod nepojede nadoraz. Skutečnost je ovšem přesně opačná. Závěr je, že spousta řidičů je nezodpovědná množina potenciálních vrahů.Paradoxně pokud silnici napřímíte a rozšíříte  může se stát nebezpečnější, jelikož otevírá příležitost k většímu hazardu.  Např vynucování předjíždění a výsledek: tři vozy vedle sebe

+3/0
11.11.2014 23:22

J43a19n 22M78o40h41y13l11a 6362689929731

Plnohodnotné posouzení podle pravidel EuroRAPu je o nebezpečnosti samotné silnice, nikoli chování řidičů na ní. Přesněji je zohledněno jen ve formě nehodových statistik.

+1/−1
11.11.2014 23:24

P93e74t18r 93N23e17s48v60a86d65b72a 2134245606239

A čím přesně je silnice nebezpečná? Tím že na konci rovinky je zatáčka? Nebo že je ne ní nepřehledný horizont před kterým je plná čára a řidiči tam stejně předjíždí?

+2/−1
12.11.2014 8:46

M31a56r20t16i59n 66T67e40s24a72ř 2319743853603

Třeba tím, že se nedá dlouho předjíždět, v čele jede nějaký král kolony (dříve avia, dnes cokoliv), nerváci to nevydrží a doplácejí na to všichni. A preventivně prosím o netrousení babských rad, že nerváci nemají na silnici co dělat, takové rady jsou pro kočku a nikomu nepomůžou. Krásným příkladem, jak zvýšit bezpečnost silnice, bylo rozšíření průtahu v buchlovských kopcích. Teď se tam jezdí nádherně a umírají tam povětšinou jen motorkáři.

+3/−1
12.11.2014 10:44

M58i36r41o86s43l51a92v 38D88u73f44e11k 1247332771

Plně souhlasím,je to požitek,ale někdy jsou nervy na pochodu.

0/0
12.11.2014 4:02

M45a18r64e78k 28H81r53u26b61y 6427162351448

Takže policie teď bude měřit rychlost na okreskách? ;-)

Nebo ty jsou nebezpečné kvůli tomu, že policie na nich řeší _jenom_ rychlost?;-)

+5/0
11.11.2014 23:09

J92a31n 91M42o62h98y37l38a 6412269799191

Okresky, přesněji silnice 1. třídy jsou nebezpečné především díky vysoké intenzitě dopravy, tendenci k rychlejší jízdě než jakou podmínky dovolují, absence svodidel, směrového rozdělení a další.

+2/−1
11.11.2014 23:23

M29i91l67a46n 71M57a52c44h 8610786631658

No tak mapu máme. Tak schválně kolik toho stihne naše udatná vláda přestavět.... :(

+1/0
11.11.2014 23:07

L95u67k78á14š 20V78a53ň37u25r58a 1455674803123

Silnice v ČR mají nevhodné zatáčky, nepřehledné horizonty, chybné náklony silnic. Vetšinou nejsou stavěné na vysoké rychlosti. Plno řidičů předjíždí kam nevidí, ohrožují ostatní řidiče. Bohužel ani narovnání silnic nepomůže, je to vidět třeba na silnici mezi D8 a Mělníkem. Přesto, že je přehledná (a možná právě proto), dochází tam k jízdě vysokou rychlostí a předjíždění přes plnou čáru.

+1/0
11.11.2014 22:31

L47u24k94á48š 14V91a83ň69u97r88a 1855784893843

A pokud jde o dálnice, tak mnoho z nich nemá vhodné nájezdy a sjezdy. A dalším problémem jsou samotní řidiči. Pokud jedu po dálnici sám, není problém jet rychle - nikoho neohrožuji. Ale jak houstne počet aut na dálnici, začnou být auta jedno druhému nebezpečné a většinou hrozí mnohem větší nebezpečí ze střetu aut, než nebezpečí havarování mimo dálnici.

+1/0
11.11.2014 22:27

L62u90k81á24š 66V35a45ň94u30r32a 1285614713523

Nebezpečné nejsou silnice, ale řidič, kteří po nich jezdí.

+5/−3
11.11.2014 22:22

T92o69m56á98š 64Z68e19m38a48n 3235748704815

Tímto by se mělo argumentovat u soudů, které vyžadují "synergické efekty" u posuzování vlivu dálnice.

Tedy že  výstavbou se sníží nehodovost, což převyšuje požadavky vesnice, která je od dálnice vzdálená 1,5km přes kopec, le,s železnici a hlavní silnici (viz. stavba D3 přes Posázaví).

+3/0
11.11.2014 21:42

P36a68v88e28l 40J88e68ř73á34b76e31k 7101552654527

A která ta trasa D3 je ta pravá a správná. Ta dražší a nebo ta levnější? A je ta levnější skutečně levnější a dražší skutečně dražší?

O tom je řeč už nějaké desetiletí

+1/0
11.11.2014 21:47

T92o71m30á51š 30Z41e75m37a42n 3855248304745

U dálnice D3 jsou 3 varianty:

a) Nulová - nic nebude (zatím vítězí)

b) Stabilizovaná - smysluplná, ale řvou chatičkáři z Posázaví

c) Promika - totální nesmysl, kdy D1 a D3 povedou kus paralelně vedle sebe.

0/−1
11.11.2014 23:14

T34o51m68á48š 95K52n19a35i40f14l 6863720137780

On o promice ještě někdo uvažuje? To tu bejkovinu ještě neshodili ze stolu?

0/0
11.11.2014 23:47

T67o92m35á98š 18Z13e66m44a76n 3915328504505

Zelení, Duha, Děti Země a Taliban..

+2/0
12.11.2014 0:31

P59a40v55e41l 25J67e93ř49á81b18e81k 7141122554267

Přes Posázaví je problém s geologickým podložím. Až když sjel svah na D8, tak se začalo naslouchat tomu co říkají geologové.

Promika, ač nesmysl, je pořád ekonomicky přijatelnější, než přechody přes údolí Sázavy a jejích přítoků, poddolovaná území apod.

Takže je stále o čem uvažovat do doby, než stát na stavbu bude mít peníze.

Takže bych to viděl na variantu a).

+1/0
12.11.2014 1:12

T62o66m43á78š 27K62n17a44i17f86l 6163270177880

Ekonomická prijatelnost promiky je jediným jejím plusem. Žádné další nejsou, a zapory vyrazne převažují.

+1/0
12.11.2014 8:32

J74a76n 26B55u12b59i94k 9842721702157

jen mne tak napadlo, jak to asi dělají ve Švýcarsku a v Rakousku, kde vedou dálnice v zářezech na bocích horských masivů ;-D

svah na D8 dle kamaráda geologa byl narušen Prackovickým lomem. který je nad silnicí...

+2/−1
12.11.2014 10:24

M85i84c52h94a15l 56S50l81a19v57í53č32e87k 1519958482549

Což je pravda. Problém je v tom, že lom existoval před stavbou D8 a projektant toto zřejmě podcenil.

+1/0
22.11.2014 10:32

M19i49c85h59a17l 41H64o58r10a95k 8312770939717

Silnice nejsou nejkvalitnější co si budem nalhávat, ale to je v pravidlech.Přizpůsobit jízdu stavu vozovky a jsme u řidičů to je ten problém.Nejvyšší povolená rychlost neznamená cíl opravdu tak nemusíme jezdit

+9/−5
11.11.2014 19:59

T73o18m33á31š 59Z63e90m10a69n 3665178644285

Problém našich silnic je v jejich nečitelnosti.

Něco se jeví jinak než tomu opravdu je.

Kolikrát si při jízdě (tedy pokud sledujete provozoz a ne jen tachometr) řeknete "kua a co má bejt tohle?!" Když zjistíte, že co vypadalo jako nájezd je slepý pruh, co jako díra v křoví křižovatka, že značka u silnice upravuje jinou, která je o kus dál schovaná v křoví atd..

Prostě jízda uatem je bezpečná s nějakou pravděpodobností, špatná silnice to zhoršuje a dobrá zlepšuje.

Tvrzení ,že když všichni budou dodržovat předpisy tak se nic nestane je mylné už jen z výkladu a omylu při jeho dodržování.

p.s. Zrušením max. rychlosti by špatní řidiči přišli o onu berličku kterou popisujete.

+4/−1
11.11.2014 21:40

T72o32m24á17š 97Z45e27m60a64n 3325788774525

Jinými slovy, passaty jsou na dálnicích jen formou dodatečného zdanění a bylo by lepší je poslat aby zahušťovaly provoz na silnicích nižších tříd..

+7/0
11.11.2014 19:50

J86a46n 15D60r28á14b24e85k 6788247648300

na dálnicích většinou nevylítneš ze zatáčky a nevrazíš do stoletýho stromu, kde vítěz je daný...

0/−1
14.11.2014 10:06

P83e63t19r 79N29e51s51v23a91d35b84a 2874325416769

Nebezpečné silnice nejsou. Jsou pouze stupidní řidiči kteří nerespektují dopravní značky a pravidla silničního provozu.

+9/−15
11.11.2014 19:10

T20o19m85á53š 52Z16e75m54a93n 3185478134505

To by nehodovost přímo odpovídala počtu průjezdů.

+8/0
11.11.2014 19:44

P42a92v17e59l 86J62e61ř63á51b83e13k 7361352394947

Ne průjezdů ale náhodnosti vyskytnutí nesprávného řízení auta v tom kterém místě

0/−5
11.11.2014 21:49

T20o30m72á95š 71Z47e74m69a38n 3205768394175

Které přímo závisí na počtu průjezdů.

+4/0
11.11.2014 23:16

J18o24s70e80f 48N11o79v98a28k 5358102696788

Jistě. A jak vysvětlíte několikanásobně rozdílnou nehodovost na různých silnicích?

+1/0
12.11.2014 8:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.