Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová mapa českých silnic smrti. Nejbezpečnější jsou dálnice

Českou „silnicí smrti“ je komunikace I/43 v Pardubickém kraji. Zjistili to dopravní experti při hodnocení silnic v rámci celoevropského programu EuroRAP. Hodnocení zkoumá riziko, že se řidič stane součástí nehody. Mapu nebezpečných silnic má i Česko, podívejte se na aktualizovanou verzi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A23n73t47o17n66í55n 87Č22e97c79h 9351789296925

Třeba se dočkáme nových dopravních značek "Silnice smrti", když nejsou peníze na opravu - úpravu    ;-)

0/0
22.11.2014 12:42

P60e27t84r 30N39o51v57á34k 8315719910

nový objev že dálnice je bezpečnější :o

kolik stojí 1 km dálnice ve všech evropských zemích?

není někde nějaká tabulka

nejlépe za 1 km v "běžném" terénu

+1/0
22.11.2014 10:02

M78a54r96t16i98n 85Č54e65r96n52ý 7141784531

Nebezpečné nejsou silnice, ale "lidé" kteří po nich jezdí.

+5/0
13.11.2014 10:45


M24i79c44h15a52l 41P88a23v80l47á66t 9153973394339

Mate pravdu. Ale pokud cca 1/3 lidi za volantem realne vubec neumi ridit, je vhodne ty silnice tomuto tristnimu stavu aspon trochu prizpusobit.

+3/0
14.11.2014 16:17

J55a55r64o49s25l45a73v 76K43a24d91l80e49c 5331629952181

Nejbezpečnější by byl automobil bez pedálů a volantu... zadám GPS a jedu... nevidím problém... stát by ušetřil nejen na silnicích, ale i zdravotnictví, policii, hasičích...

0/−1
13.11.2014 8:59

M23i15c75h24a71l 23V28o78j39t13a 2657727586485

Když jsou nejbezpečnější dálnice, tak to můžou poldové strčit ty stíhací Passaty do garáže, ne?

+1/−1
12.11.2014 18:14

P93e86t25r 42N51o95v48á39k 8385789150

ale kde jinde by si bezpečně vydělávali ?

8-o ;-D

0/0
22.11.2014 10:03

Z67d71e37n48e17k 72B57e83d70n95a84r 7337566407839

Mapa je výstup tak na úrovni diplomky. Neskutečně málo zpracovaných údajů. Dost by mně zajímalo kolik to stálo.

+1/0
12.11.2014 7:49

M51i30l46o15s70l21a69v 65U53r86b61a18n 4308549210733

V článku je, že nemají peníze. Tak co byste chtěl?;-)

+2/0
12.11.2014 9:05

A74l47e44š 65K54o56f51r89á94n91e25k 9732762965110

Nejbezpečnější jsou dálnice. Tak proč sakra ten stát pořád přešlapuje na místě a nestaví je? R35, pořád se o ní jen mluví, už 20 let, okruh Prahy také v nedohlednu, protože si stát nedovede poradit s NIMBYstama, D3 u Prahy to samé, R52, D8, jeden obrovský bordel.

+7/0
12.11.2014 7:45

T90o85m20á22š 95K19n91a73i44f56l 6113700947300

Možná proto, ze dálnice se nepostavi aama, ale je potřeba zaplatit?

+1/−1
12.11.2014 8:33

J21a48n 63B26u84b20i58k 9192951282967

problém bohužel není v penězích, ty jsou, navíc máme možnost využít i peněz z operačního fondu doprava. Problém je, že ŘSD, MD, státní úředníci a úředníci samosprávy nejsou schopni stavby legislativně a projektově připravit.

R1 na JV straně Prahy - zrušené ÚR kvůli chybě magistrátu; D8 - stát  není schopen se vypořádat s procesními obstrukcemi Dětí země; R1 na severu a D3 jižně od Prahy - hádky mezi starosty kudy povede (nebo spíše nepovede), takže není vůbec v územním plánu, případně jej soud zrušil; R35 - není územně stabilizována; R6 - dílem nejsou vykoupeny pozemky, dílem není územně stabilizována; R4 dtto; R7 se vůbec neví, zda se bude dokončovat apod.

Stát měl mít dávno připravené projekty a vydaná SP, ze kterých by čerpal, jenže nemá nic

Asi je to také tím, že každý ministr dopravy a každá vláda ZÁSADNĚ nesouhlasí s tím, co udělali ti předchozí, vše se rozmetá a začíná od počátku..... Rv

+12/−1
12.11.2014 10:10

T72o93m24á74š 29K54n91a75i89f60l 6273440437980

Legislativa je bohužel natolik komplikovaná (a pravidla veřejných soutěží natolik šílené), že připravit soutěž a stavbu tak, aby se to stihlo v historicky krátké době .. je prakticky nemožné.

0/−8
12.11.2014 10:21

J77a64n 55B70u30b97i55k 9802931742807

Legislativu nám nevnucují Marťani, tu jsme si do značné míry zkomplikovali sami. Pravidla veřejných souteží jsme si také utáhli sami natolik, že dnes vyhrává nejnižší cena, i když všichni vědí, že je nesmyslná.

Kdyby vlády, poslanci a senátoři chtěli, už DÁVNO mohli převzít pravidla třeba z Německa, nebo se alespoň jimi inspirovat.

Už dlouho to na mne dělá spíše dojem, že vlády problém řešit nechtějí. Protože je to skvělá výmluva - milí voliči, my bychom rádi, my dokonce chceme, my víme, že jste nás proto volili, ale to víte, máme tu legislativní překážky, nesmyslné zákony, občanská sdružení.........

Takže se pak peníze musí utratit jinak, třeba za........

+11/0
12.11.2014 10:36

P76a19v60e21l 90M41a75t24a93s 1971465960587

Už jsem to nevydržel:

Diskuze o ničem. Nebezpečné nejsou silnice, ale řidiči, kteří po nich jezdí. A žádná mapa silnic smrti tenhle fakt nezmění!

+4/−4
12.11.2014 0:36

J68a37n 55M77o29h39y59l30a 6292819859411

To toho moc nevydržíte. Možná proto o problematice bezpečnosti silnic ani nic nevíte.

+2/−1
12.11.2014 0:47

P92e63t34r 96N98e26s23v29a10d48b77a 2814245776699

Tak se rozepište ať nám to osvětlíte:-/. Jakým způsobem přesně silnice ovlivňuje řidiče aby nedával pozor, nejezdil jak dobytek, předjížděl jen na přehledných úsecích atd.

+2/−1
12.11.2014 8:44

J85a67n 29M15o79h28y57l21a 6612699989121

Zaprvé, je to na dlouho a ani můj studentský čas není tak levný, abych tu poučoval někoho, kdo o to stejně nestojí. Zadruhé, když chci něco vědět, něco pro to udělám. V tomhle případě by pro základní nástin stačilo vlézt na stránky společnosti, která tady ten průzkum provádí. Vím, že tam je hned několik článků na dané téma. Zvláště jeden od ing. Landy je i pro laiky celkem hezký a poučný. Nicméně pořád narazíme na problém, jestli chtějí kritici (a tím teď na nikoho konkrétního ne ukazují) neví skutečně vědět nebo jen mektat o něčem, o čem nic neví.

Také je celá řada věcí, o kterých vím prd, ale buď mlčím nebo se vyjádřím jen do míry odpovídající mým znalostem.

+2/−1
12.11.2014 9:52

J74i44ř30í 55S88c78h35w58a47c22h 8888964988296

ano ostrý nůž je "nebezpečnější" než tupý, ale když se s ním pořežu je to jen moje vina a blbost, ten nůž za to vůbec nemůže!

+2/−1
12.11.2014 11:32

J83o38s68e88f 77N95o14v60a89k 5448612616808

Vážně? A proč tedy na jedné silnici řidiči bourají výrazně víc než na druhé? Nebude ta druhá silnici z nějakých záhadných důvodů bezpečnější?

+2/−1
12.11.2014 8:30

T61o74m15á22š 45K38n27a21i54f65l 6273310927450

Ono tohle by bylo na hlubší analýzu. Zkušenosti ze zahraničí (a i z cech, orirozene) totiž potvrzují opak - nejvíce, resp. Hodně nehod bývá na rovných prehlednych silnicích, které tím svádí k mnohem rychlejší a riskantnejsi jízdě, než nepřehledné, úzké a podobne "nebezpecne" silnice.

+1/−1
12.11.2014 8:36

T52o20m47á55š 40V17a79l97d73e81r 7913800319

Sakra. Zrovna silnice na kterých mě baví řídit,  mají vysoké a středně vysoké riziko. Ale k věci. Je na řidiči, aby jezdil se zapnutým mozkem. Pokud silnici nezná, jsou zhoršené povětrnostní podmínky, zhuštěný provoz apod nepojede nadoraz. Skutečnost je ovšem přesně opačná. Závěr je, že spousta řidičů je nezodpovědná množina potenciálních vrahů.Paradoxně pokud silnici napřímíte a rozšíříte  může se stát nebezpečnější, jelikož otevírá příležitost k většímu hazardu.  Např vynucování předjíždění a výsledek: tři vozy vedle sebe

+3/0
11.11.2014 23:22

J16a69n 82M39o21h37y26l54a 6952729169751

Plnohodnotné posouzení podle pravidel EuroRAPu je o nebezpečnosti samotné silnice, nikoli chování řidičů na ní. Přesněji je zohledněno jen ve formě nehodových statistik.

+1/−1
11.11.2014 23:24

P60e69t12r 71N83e13s70v56a12d68b18a 2784955156319

A čím přesně je silnice nebezpečná? Tím že na konci rovinky je zatáčka? Nebo že je ne ní nepřehledný horizont před kterým je plná čára a řidiči tam stejně předjíždí?

+2/−1
12.11.2014 8:46

M72a81r75t41i39n 52T57e94s14a83ř 2819873193643

Třeba tím, že se nedá dlouho předjíždět, v čele jede nějaký král kolony (dříve avia, dnes cokoliv), nerváci to nevydrží a doplácejí na to všichni. A preventivně prosím o netrousení babských rad, že nerváci nemají na silnici co dělat, takové rady jsou pro kočku a nikomu nepomůžou. Krásným příkladem, jak zvýšit bezpečnost silnice, bylo rozšíření průtahu v buchlovských kopcích. Teď se tam jezdí nádherně a umírají tam povětšinou jen motorkáři.

+3/−1
12.11.2014 10:44

M48i63r56o19s95l11a97v 88D19u73f13e11k 1737592241

Plně souhlasím,je to požitek,ale někdy jsou nervy na pochodu.

0/0
12.11.2014 4:02

M31a93r81e23k 96H74r45u18b22y 6167662981308

Takže policie teď bude měřit rychlost na okreskách? ;-)

Nebo ty jsou nebezpečné kvůli tomu, že policie na nich řeší _jenom_ rychlost?;-)

+5/0
11.11.2014 23:09

J81a46n 47M48o20h64y32l66a 6672269719781

Okresky, přesněji silnice 1. třídy jsou nebezpečné především díky vysoké intenzitě dopravy, tendenci k rychlejší jízdě než jakou podmínky dovolují, absence svodidel, směrového rozdělení a další.

+2/−1
11.11.2014 23:23

M39i41l62a47n 30M11a81c17h 8380936421358

No tak mapu máme. Tak schválně kolik toho stihne naše udatná vláda přestavět.... :(

+1/0
11.11.2014 23:07

L25u11k75á73š 27V47a96ň88u43r97a 1675374373653

Silnice v ČR mají nevhodné zatáčky, nepřehledné horizonty, chybné náklony silnic. Vetšinou nejsou stavěné na vysoké rychlosti. Plno řidičů předjíždí kam nevidí, ohrožují ostatní řidiče. Bohužel ani narovnání silnic nepomůže, je to vidět třeba na silnici mezi D8 a Mělníkem. Přesto, že je přehledná (a možná právě proto), dochází tam k jízdě vysokou rychlostí a předjíždění přes plnou čáru.

+1/0
11.11.2014 22:31

L62u62k93á91š 64V35a65ň51u27r45a 1145544733843

A pokud jde o dálnice, tak mnoho z nich nemá vhodné nájezdy a sjezdy. A dalším problémem jsou samotní řidiči. Pokud jedu po dálnici sám, není problém jet rychle - nikoho neohrožuji. Ale jak houstne počet aut na dálnici, začnou být auta jedno druhému nebezpečné a většinou hrozí mnohem větší nebezpečí ze střetu aut, než nebezpečí havarování mimo dálnici.

+1/0
11.11.2014 22:27

L65u27k22á52š 52V14a23ň94u63r55a 1915494773743

Nebezpečné nejsou silnice, ale řidič, kteří po nich jezdí.

+5/−3
11.11.2014 22:22

T88o94m43á93š 20Z92e45m29a53n 3435128764985

Tímto by se mělo argumentovat u soudů, které vyžadují "synergické efekty" u posuzování vlivu dálnice.

Tedy že  výstavbou se sníží nehodovost, což převyšuje požadavky vesnice, která je od dálnice vzdálená 1,5km přes kopec, le,s železnici a hlavní silnici (viz. stavba D3 přes Posázaví).

+3/0
11.11.2014 21:42

P59a59v57e37l 23J91e33ř13á77b80e55k 7831842604487

A která ta trasa D3 je ta pravá a správná. Ta dražší a nebo ta levnější? A je ta levnější skutečně levnější a dražší skutečně dražší?

O tom je řeč už nějaké desetiletí

+1/0
11.11.2014 21:47

T67o40m45á71š 85Z86e75m37a49n 3705608624915

U dálnice D3 jsou 3 varianty:

a) Nulová - nic nebude (zatím vítězí)

b) Stabilizovaná - smysluplná, ale řvou chatičkáři z Posázaví

c) Promika - totální nesmysl, kdy D1 a D3 povedou kus paralelně vedle sebe.

0/−1
11.11.2014 23:14

T29o96m67á19š 49K36n23a45i14f96l 6643360857510

On o promice ještě někdo uvažuje? To tu bejkovinu ještě neshodili ze stolu?

0/0
11.11.2014 23:47

T85o27m61á48š 36Z18e84m79a85n 3125658144235

Zelení, Duha, Děti Země a Taliban..

+2/0
12.11.2014 0:31

P72a82v29e87l 52J41e69ř21á57b82e86k 7731442334357

Přes Posázaví je problém s geologickým podložím. Až když sjel svah na D8, tak se začalo naslouchat tomu co říkají geologové.

Promika, ač nesmysl, je pořád ekonomicky přijatelnější, než přechody přes údolí Sázavy a jejích přítoků, poddolovaná území apod.

Takže je stále o čem uvažovat do doby, než stát na stavbu bude mít peníze.

Takže bych to viděl na variantu a).

+1/0
12.11.2014 1:12

T32o36m47á17š 58K11n34a51i32f18l 6213360827440

Ekonomická prijatelnost promiky je jediným jejím plusem. Žádné další nejsou, a zapory vyrazne převažují.

+1/0
12.11.2014 8:32

J26a81n 16B83u31b10i71k 9302761752837

jen mne tak napadlo, jak to asi dělají ve Švýcarsku a v Rakousku, kde vedou dálnice v zářezech na bocích horských masivů ;-D

svah na D8 dle kamaráda geologa byl narušen Prackovickým lomem. který je nad silnicí...

+2/−1
12.11.2014 10:24

M54i80c73h68a78l 61S61l72a60v54í62č75e27k 1969638712579

Což je pravda. Problém je v tom, že lom existoval před stavbou D8 a projektant toto zřejmě podcenil.

+1/0
22.11.2014 10:32

M59i73c19h83a71l 28H40o65r34a45k 8102720989217

Silnice nejsou nejkvalitnější co si budem nalhávat, ale to je v pravidlech.Přizpůsobit jízdu stavu vozovky a jsme u řidičů to je ten problém.Nejvyšší povolená rychlost neznamená cíl opravdu tak nemusíme jezdit

+9/−5
11.11.2014 19:59

T49o34m47á45š 55Z22e56m92a22n 3585298134695

Problém našich silnic je v jejich nečitelnosti.

Něco se jeví jinak než tomu opravdu je.

Kolikrát si při jízdě (tedy pokud sledujete provozoz a ne jen tachometr) řeknete "kua a co má bejt tohle?!" Když zjistíte, že co vypadalo jako nájezd je slepý pruh, co jako díra v křoví křižovatka, že značka u silnice upravuje jinou, která je o kus dál schovaná v křoví atd..

Prostě jízda uatem je bezpečná s nějakou pravděpodobností, špatná silnice to zhoršuje a dobrá zlepšuje.

Tvrzení ,že když všichni budou dodržovat předpisy tak se nic nestane je mylné už jen z výkladu a omylu při jeho dodržování.

p.s. Zrušením max. rychlosti by špatní řidiči přišli o onu berličku kterou popisujete.

+4/−1
11.11.2014 21:40

T57o65m88á25š 14Z98e12m14a69n 3685288384935

Jinými slovy, passaty jsou na dálnicích jen formou dodatečného zdanění a bylo by lepší je poslat aby zahušťovaly provoz na silnicích nižších tříd..

+7/0
11.11.2014 19:50

J85a37n 94D76r87á58b42e69k 6298347318150

na dálnicích většinou nevylítneš ze zatáčky a nevrazíš do stoletýho stromu, kde vítěz je daný...

0/−1
14.11.2014 10:06

P42e16t27r 13N79e96s35v51a24d70b17a 2684555846679

Nebezpečné silnice nejsou. Jsou pouze stupidní řidiči kteří nerespektují dopravní značky a pravidla silničního provozu.

+9/−15
11.11.2014 19:10

T10o19m45á63š 78Z26e27m27a69n 3655278814405

To by nehodovost přímo odpovídala počtu průjezdů.

+8/0
11.11.2014 19:44

P54a36v86e45l 64J92e98ř65á94b86e66k 7871312124527

Ne průjezdů ale náhodnosti vyskytnutí nesprávného řízení auta v tom kterém místě

0/−5
11.11.2014 21:49

T70o66m86á17š 42Z72e73m69a20n 3875668354255

Které přímo závisí na počtu průjezdů.

+4/0
11.11.2014 23:16

J87o98s42e24f 79N53o20v69a43k 5308332896918

Jistě. A jak vysvětlíte několikanásobně rozdílnou nehodovost na různých silnicích?

+1/0
12.11.2014 8:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.