Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnost na silnicích zlepší snížení rychlosti, radí odborník

„Na směrově nedělených silnicích by se mělo jezdit nejvýš sedmdesátikilometrovou rychlostí, projíždět křižovatky maximálně padesátkou a místa, kde se pohybují chodci, maximálně třicetikilometrovou rychlostí,“ říká dopravní odborník Jiří Landa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I17v34a77n44a 21N46o72v13á 2742652709278

Já bych nařídila chození pěšky. Bylo by to ekologické, bouračky by se přes noc staly minulostí. Akorát zlodějstán by přišel o výpalné v podobě spotřební daně a DPH. To by se ale zase dalo ošetřit zákonem, že každý je povinen platit spotřební daň jakoby stejnou trasu co ujde ujel autem. Nebo by se zavedla daň z chůze.

0/0
2.2.2015 17:54

J82i70ř11í 10H25o69r24á43k 6414694653756

Kravina! Jezdím kolem 60 tis. km ročně. Tam kde je silnice "náročnější", tam lidi běžně jedou do 70 km/hod. i tak. A pokud tam někdo jede jako prase, pojede tam tak bez ohledu na oficiální limit. A vpálit do stromu při sedmdesátce je právětak smrtelné jako při stovce. Tam už prostě co do "smrtelnosti" není rozdíl.

Vidím ale jeden  zcela opomíjený moment při regulaci dopravy: policajti se stále soustřeďují na snadný finanční profit. Je to snadno vyčíslitelné: uložili jsme X pokud v celkové výši Y korun ... A je to SNADNÉ ! - Plus buzerace. Jedete, nic jste neudělali krom toho, že jste zastavili na benzínce u dálnice koupit si keksy. A už vás při výjezdu kontrolují. A zas: je to SNADNÉ! Sedí převážně v autě a sem-tam vylezou. A ty co jedou po dálnici 180-kou ani nevidí. Ti parkovištěm neprojíždějí.

Jenže se zcela opomíjí ZPŮSOB JÍZDY! Zapomnělo se na to před lety, když se udělovaly houfně licence na výuku nových řidičů. Autoškoly na to kašlou, v rámci existujícího systému je k tomu nic nenutí a vlastně v tom minimu hodin jízdy na to není moc čas. A záleží na instruktorovi. Kdo a jak kontroluje jejich práci? Ne testem v lavici, ale na silnici! Kdo a jak bude přeškolovat ty co je autoškoly vyprodukovaly jako "rychlokvašáky" , jak se bude tohle zachraňovat? To co politici před léty zmršili a dodnes se v tom pokračuje! Kdo kontroluje způsob jízdy v terénu tj. na silnicích? V situaci, kdy v této věci i dopravní policajti mají chaos (viz dopraváci v okrese Bruntál)?

Ale samozřejmě, to by potřebovalo poctivou práci (policajtů a přidružených složek) a do té se nikomu nechce. Takže se pak divte, že každý kdo má v ři-ti díru se prohlásí za dopravního experta a jako správný génius nás spasí svým geniálním vynálezem: řekne snižte rychlost!

Budoucí výsledek? Psal jsem to nahoře: buzerace. Ä žádný reálný výsledek. Zato se víc vybere na pokutách a policajti si zlepší statistiku. Uloží víc pokut ve větší celkové výši.-Pamatujete dopravního "experta" ministra Šlinka? Neprošel testy!

0/0
18.12.2014 4:30

V66l55a10d87i12m38í25r 34P27a74v31l17í41č42e13k 5576193275626

...já vám teda něco povím: ÚPLNĚ BY STAČILO DODRŽOVAT SOUČASNÉ RYCHLOSTNÍ LIMITY....

0/−1
17.12.2014 12:36

Š79t72ě73p56á28n 78B76u73r91i73a26n 3903473681125

Kdo je odborník Landa? Viz článek na DF http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014120101

Další dojič kapitalismu, vydávající se za odborníka. ;-€

+5/0
2.12.2014 8:47

T76o64m46á84š 11B46u50r45a 4102176494

Někde by to opravdu mohlo pomoci. Ale jako systémové řešení je to dle mne špatně. Při plošné aplikaci takovéto vize se může stát, že přestaneme kupovat automobily a budeme jezdit třeba na koních jako naši předci před třista- a více lety.

Pokud zrovna toto není koncepčním cílem předmětné rady. Mělo by to samozřejmě své výhody. Především v oblasti ekologie. A následně by stát ušetřil za údržbu a výstavbu komunikací.

Jak tak o tom uvažuji, ono by to nemuselo být špatné: místo benzínek přepřahací stanice, jízda kudykoliv, odpadly by problémy s parkováním, okamžitě bychom přestali být z valné části závislí na ropě ...

To by nám Evropa mohla jenom tiše závidět.

0/0
16.11.2014 0:14

M92i68r81o66s66l33a23v 16B84u12d92a 9982802197342

A koně byste "parkoval" kde? Místo závislosti na ropě (která ovšem neslouží jen pro výrobu PHM) závislost na krmivu pro koně. Všude by bylo naděláno a děsný smrad ;-D

0/0
16.11.2014 18:36

J63o32s59e10f 83Š82e47m38e64l48í21k 7349251260397

Ale Babiš by nemusel rozdávat kobiížky. Každej by měl svoje.

+1/0
17.12.2014 21:19

V36l72a49d78i84s18l90a35v 17N91e76k40o82l98a 2839653654746

Nikoliv snížení rychlosti,ale dodržování předpisů a ne jezdit jako hovada!!!Např.kolik

idiotů předjíždí na dabl plné,kolik blbů jezdí na červenou a j.Dokud se nebudou brát řidičáky na doživotí tak se ta prasáckost nezmění.

+3/0
15.11.2014 14:51

J75a81r28o84s10l32a65v 55L39e27b28e55d98a 3976899557750

Nikoliv dodržování zbytečných předpisů (ty potřebné samozřejmě uznávám) ale ROZUM. I na dvojité plné se dá předjet (cyklista nebo traktůrek například), když se při tom _neriskuje_.

+2/0
2.12.2014 14:47

D58u11š33a26n 71V95í52t17e16k 8525632387806

Lidičky, podívejte se do okolních i neokolních, ale vyspělých států. Zlomek nehod. A jezdí stejně nebo rychleji. Ale mají lepší projektanty silnic a lepší lidský materiál za volantem.

Tyto "odborné" rady jsou vážně jen k tomu, aby odvedly pozornost od podstaty problému.

+4/0
15.11.2014 9:55

K54a58r48e43l 21N51e72d26o23p39i77l 7738176619924

Já bych tydlety auta, odborníky na auta a internetu zakázal.

+4/0
14.11.2014 22:11
Foto

I78r49e37n33a 63V16o63s51t59o19u31p42a91l26o23v90á 2104463458102

první věta stačí.....silniční fašismus v plné nahotě.;-O

+8/0
14.11.2014 15:17

J50a58n 56T43a33r55a41b87a 4936486979889

V kterém ústavu je pan "odborník" hospitalizován?

Určitě je jiný odborník se stejnou diagnózou, který by nás rád oblažil podobně hodnotnou myšlenkou, že kdyby se všechno obyvatelstvo chladného a arktického pásma přestěhovalo ho do mírného pásma, ušetřilo by se za vytápění a snížily se enviromentální vlivy.

Plácat teoretické pravdy je jedna věc, domyslet jejich reálné dopady, pokud by někdo měl tak málo rozumu, že by je realizoval, věc druhá.

+6/0
14.11.2014 13:38

T90o23m37a12s 35K15r26o74p90a17c88e33k 7889184792104

Odbornik ma naprostou pravdu. Vite co je pomuze? Treba zakazat auta!

Tyhle nesmyslny reci radoby odborniku me dokazou pekne nakopnout.

Nepotrebujeme vubec resit omezovani rychlosti! Co potrebyujeme resit je chovani ridicu. Potrebujeme zmenit system vychovy ridicu (novych i zkusenejsich). Jedna se o odpovednost ridicu behem rizeni. Odpovednost za sebe i lidi kolem sebe. Snizovani rychlosti nevyresi vubec nic.

+9/0
14.11.2014 8:56

T98o47m76á36š 71Z60e52m30a92n 3925988184745

A odpovědnost lidí okolo za své chování - tedy ne že za vše může řidič.

+2/0
14.11.2014 9:37

P74e56t21r 21H42e51j78h87a21l 4641944308697

Doporučuji jako odborník chodit pěšky, pak hrozí nejméně dopravních nehod.

+2/0
14.11.2014 6:52

P18e42t68r 32R54i25h74a41k 7871558708706

Nejnebezpecnejsi je elemenet mezi pedaly a volantem bez mozku a inteligence.

0/0
14.11.2014 0:04

T27o39m70á17š 18Z41e15m17a10n 3255598774225

Toho chlapa upálit na hranicic z ohřících pneumatik..

p.s. Nebyla ut nedávno studie z tuším Nizozemí která ukazovala že zvýšení rychlosti vedlo ke snížení počtu nehod?

Dtto rakouský pokus zvýšit rychlost na ádlnicích na 160 - na testovacím úseku klasla nehodovost.

Řidiči kteří řídí a nemají čas se kvůli řízení rozptylovat nesmysly (mobil atd.) prostě bourají méně, než ti kteří ukolébání falešným pocitem bezpečí dělají všechno kromě samotného řízení.

+7/−1
13.11.2014 23:00

J56a66n 11M21a87t82ú81š 5167110525196

Co takhle snížit radikálně počet samozvaných odborníků.

+12/0
13.11.2014 17:41

J60a69n 48M83o42h43y85l10a 6492499249211

Tak v tomhle se s panem Landou sice neshodnu, nicméně je v republice jen málo lidí (jestli vůbec někdo), kteří by měli větší odbornost a zkušenosti na to, aby mluvili do bezpečnosti silnic, takže to jste moc netrefil.

0/−5
13.11.2014 19:10

M17a80r12t32i88n 22V68a91n81ě90k 9204967572733

Tak určitě! Pán je velký "odborník" i metro v Brně naplánoval ve své studii na rok 2015 jako rok zahájení stavby. Takže ano, jeho zkušenosti, odbornost a hlavně jasná mysl je dokázána.

+5/0
13.11.2014 19:24

J29a10n 72M88o63h25y86l60a 6562479919301

A jak vás výzvratek souvisí s tématem článku, výchozího nebo mého příspěvku? Odpovím - nijak.

0/−3
13.11.2014 22:38

J74i66ř38í 58H37a71v41e54l93k40a 2847591917930

Snižováním rychlosti, mnohdy zbytečné, dochází k častějšímu a nebezpečnému předjíždění těmi, kteří nedodržují dopravní předpisy. Předpisy dodržující slušný řidč je nebezpečně předjížděn za hlasitého troubení těch neslušných s gesty "uhni blbečku a nepřekážej". Bohužel řidičů, kteří nedodržjüjí nic, je příliš noho. V rychlosti to není, je to v lidech a ve vymáhání zákonů.

+5/−1
13.11.2014 17:14

J41a59n 36M68o59h51y36l68a 6232859379601

V ČR je jedním z problémů i omezování nebo značení tam, kde se to nehodí, což následně vede k tomu, že značení ztrácí v očích řidičů autoritu i tam, kde by to bylo potřeba.

+15/0
13.11.2014 19:12

J84a98n 34D55l34o64u39h68ý 7464129630329

Tricitka ma smysl tak akorat na pesi zone. Kdekoliv jinde je to nesmysl, ktery zpusobuje dopravni nehody z nepozornosti. Mnoho ridicu pri teto rychlosti blouma po okoli a nevenuje se plne rizeni.

+8/0
13.11.2014 22:48

J62i47ř64í 12P79ř88i25b23y95l 7696825368345

Nejlepší řešení - auta budeme tlačit. Zvýšíme si fyzickou kondici a případné nehody budou mít zanedbatelné důsledky.

+3/0
13.11.2014 17:07

K86a87r50e93l 16L52o52p31a75t86a 8426307471157

Jiří Landa? Co to je za býka??? Já myslím, že by bylo nejbezpečnejší půlku řidičů poslat zpět do autoškoly a nebo dle pana odborníka jezdit všude max 20km/h.

+1/0
13.11.2014 16:57
Foto

J30i29ř33í 57K39r95á13k16o21r86a 9339873

Fabiánský socialismus v praxi - krájíme kolečko po kolečku.

Dopravní "odborníci" na iDnes a podobných plátcích mě nechávají chladným. Skutečnost je totiž mnohem prozaičtější. Řidiči se naučili vnímat úseková měření a radarové pasti, tudíž se obcím začaly snižovat zisky. Je potřeba snížit rychlosti na nesnesitelnou úroveň, aby se zvýšila pravděpodobnost porušení předpisů a tím pádem i ziskovost. Až se finančně vyčerpají třicítky a padesátky, začnou podobní prodejní "odborníci" mluvit o potřebě snížení rychlosti na dvacet a třicet. Nakonec tu budeme všichni jezdit krokem a zainteresované osoby začnou vymýšlet, jak z té dojné krávy, zvané doprava, něco vydojit nějakým jiným způsobem.

+21/0
13.11.2014 16:29
Foto

I34v70o 24P63e25t25e96r31k47a 4766885737399

Přesně. Rychlost za to nemůže. I v článku je to vlastně uvedeno - nejbezpečnější jsou dálnice.

+9/0
13.11.2014 16:35
Foto

J58i20ř11í 85K60r31á81k41o82r93a 9929723

Tak je jasné, že havárie ve vyšší rychlosti je fatálnější než ta v nižší rychlosti, ale příčin nehody je hodně a nejčastěji je to špatný odhad. Nejde říci, že vysoká rychlost je nebezpečná sama o sobě. Nebezpečná je jakákoliv rychlost v místě, které pro ni nebylo zamýšleno. Člověk může je dvoustovkou po rovné a prázdné dálnici a pojede stejně bezpečně, jako jiný, který pojede třicítkou po klikatící se silnici nad útesy v Monte Carlu.

http://www.juwra.com/images/kuvitus/594_monte.jpg

+1/0
13.11.2014 16:43
Foto

I21v52o 40P30e80t76e62r70k27a 4286805177229

Tak ta je - tam bych jel opravdu krokem. Ano, i rychle se dá jet bezpečně - nejlépe mi to zatím předváděli němečtí řidiči na německých dálnicích.

+2/0
13.11.2014 16:48
Foto

I70v27o 32P26e67t53e40r58k27a 4806845127299

Silnice jsou nebezpečné, protože lidi nesmyslně předjíždějí a spoléhají, že jim předjížděný a řidič v protisměru uhnou. Konkrétně Svitavy - Lanškroun je silnici, kde je málo přehledných míst, a tak tam blázni předjíždí i tam, kde není vidět. Není proto divu, že tam nejvíc lidí umírá. Stále se na tom nejvíc podílí český předjížděcí fetiš.

+8/0
13.11.2014 16:26

M59i64r51o56s50l75a30v 89B13u71d65a 9112662987352

Pan "odborník" se zcela jistě zbláznil8-o Doufám, že nesedí na postě z kterého něco rozhoduje. Nebo ať jde do Brusele...

+8/−1
13.11.2014 16:01

M21i39r38o93s73l89a13v 59B25u24d50a 9622232937712

...už z té "bezpečnosti" fakt začínají někteří magořit a jak já stále tvrdím, za bezpečnost se schová kdejaké zvěrstvo!!Rv

+3/0
13.11.2014 16:05

M55i28r60o26s96l29a70v 76B15u85d31a 9672552657252

...další level bude jízda autem v přilbách. Proč? No protože je to bezpečnější! 8-o

+4/0
13.11.2014 16:09

M11i53r14o55s15l51a55v 17B54u69d61a 9912402367342

...doufám, že mu tu jeho posedlost bezpečností někdo pořádně vysvětlí, alespoň z kruhu jeho kamarádů ;-O

+1/0
13.11.2014 16:14

M75i19l10a20n 81N15o82v37á83k 6505620331

kde se jen ti "odborníci" berou? 8-onemívají oni nějaké vzdělávací pobyty v Bohnicích? Ty jejich nápady tomu vcelku odpovídaj ...

+3/0
13.11.2014 15:53

K17a52m31i57l 92V10a23š96í58č67e87k 4305100205165

Střed zájmů / skrytá reklama  jako vyšítá z učebnice. Technický ředitel firmičky zabývající konzultací/poradanstvím ve stavebnictví.(Nic nestaví jen radí za domnívám se, že z dotačních fondů = Evropské peníze) Sama nic nedělá není výrobní závod jen doporučuje navrhuje =lobuje= zprstředkovává)

Firma kdyby neexistovala nic by se nedělo to co umí jejich Top Managemtn bych se styděl prentovat:-) pak nemají bý silnice tak drahé!!!

 http://www.af-cityplan.cz/o-spolecnosti-1404041570.html 

[>-];-D

+9/0
13.11.2014 15:51

K56a45m36i39l 50C79h28m54e57l55í55k 4429950698758

Pan Landa není odborník, je jen technickým ředitelem firmy, která by na tom profitovala.

+13/0
13.11.2014 15:46

J71a64n 88P31r10o12v47a13z97n40í22k 6368184180311

A to si vemte, kolik by bylo nehod, kdyby všude byla maximální povolená rychlost 10 km/h.

+1/0
13.11.2014 15:44

J78a19r71o97s36l91a56v 20D21r52o88b96n73ý 6126478677267

Doufám že "expert" už visí

+2/0
13.11.2014 15:31

P37e81t94r 32B40á78č20a 8135186415385

30km/h  v krizovatkach ;-D , nemam rovnou vystoupit a to auto tlacit ty experte?

Ty jses ale hlavinka, vic takovych Rv

+7/0
13.11.2014 14:53

P98e37t52r 19A45g36u75l45á69r 4967438830254

V podobném smyslu bcyh navrhl propuštění většiny politiků a státních úředníků, zrušení úřadů a státních institucí. Sníží se tím výrazně korupce.

+7/0
13.11.2014 12:48

K53r76y77š21t15o72f 11L59a72n95í98k 1369230975485

mozna jedine vymenou za automaticke rizeni, aby si "sofer" mohl treba cist noviny, sledovat TV ci pracovat.

0/0
13.11.2014 11:36

M40a61r94t27i59n 27V21a83n10ě78č61e47k 4353128962295

A co osoby co umějí v rychlém na dálnici uhánět 80 ti nic (navíc je to většinou plečka co ani kloudně nesvítí? Co ti co nenechávají rozestupy na předjíždění (když už nechtějí předjíždět)? Co policajti co měří na rovných úsecích a u nemocnice u zastávky kde sou mraky lidí (kde každý normální ubere), Učmoděnej kamion z Rumunska co se šine 60 - 70 kmh a za ním 5 aut, denní svícení co nesvítí dozadu a a přední co skoro škrábe vozovku a přes každou menší muldu není z protisměru vidět? . . . jezdím denně a ..........;-€;-€. úvahy tohoto typu jsou pro mě zamyšlení jen jedním jasně vyhraněným směrem nikoliv zamyšlení se nad problémem jako celkem;-€;-€ . . . rád pána provezu po obecní 3třídě 90 aby viděl že to není nic drastického, tuplovaně u novejších Aut

+6/0
13.11.2014 10:48

M92a96r78t77i63n 10V97a97n44ě40č77e36k 4413538822325

PS: kolik pán najezdí? osobně si připadám v tuhle chvíli jako větší odborník než on :-)

+4/0
13.11.2014 10:50

T37o37m14á17š 12V26e34s96e42l92ý 5775418530359

pán nejspíš jezdí po silnici jedině na kole...

0/0
13.11.2014 12:27

A74n57d74r75é 15T38u43p29e83c 7409628956817

tzv.: "cyklozmrd" ;-D

+2/0
13.11.2014 16:13

P28. 48N84o51v55á94k 1385209976

Co po silnici, nejraděj po dálnici ! ;-D;-D;-D

0/0
13.11.2014 21:15

P96e88t27r 76M72i80c44h69a32l 2660544191642

Denní svícení dozadu svítit ani nemá.

0/0
13.11.2014 19:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.