Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bezpečnost na silnicích zlepší snížení rychlosti, radí odborník

„Na směrově nedělených silnicích by se mělo jezdit nejvýš sedmdesátikilometrovou rychlostí, projíždět křižovatky maximálně padesátkou a místa, kde se pohybují chodci, maximálně třicetikilometrovou rychlostí,“ říká dopravní odborník Jiří Landa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I29v48a88n95a 49N69o35v55á 2922902719358

Já bych nařídila chození pěšky. Bylo by to ekologické, bouračky by se přes noc staly minulostí. Akorát zlodějstán by přišel o výpalné v podobě spotřební daně a DPH. To by se ale zase dalo ošetřit zákonem, že každý je povinen platit spotřební daň jakoby stejnou trasu co ujde ujel autem. Nebo by se zavedla daň z chůze.

0/0
2.2.2015 17:54

J31i78ř51í 70H52o28r82á93k 6114334743856

Kravina! Jezdím kolem 60 tis. km ročně. Tam kde je silnice "náročnější", tam lidi běžně jedou do 70 km/hod. i tak. A pokud tam někdo jede jako prase, pojede tam tak bez ohledu na oficiální limit. A vpálit do stromu při sedmdesátce je právětak smrtelné jako při stovce. Tam už prostě co do "smrtelnosti" není rozdíl.

Vidím ale jeden  zcela opomíjený moment při regulaci dopravy: policajti se stále soustřeďují na snadný finanční profit. Je to snadno vyčíslitelné: uložili jsme X pokud v celkové výši Y korun ... A je to SNADNÉ ! - Plus buzerace. Jedete, nic jste neudělali krom toho, že jste zastavili na benzínce u dálnice koupit si keksy. A už vás při výjezdu kontrolují. A zas: je to SNADNÉ! Sedí převážně v autě a sem-tam vylezou. A ty co jedou po dálnici 180-kou ani nevidí. Ti parkovištěm neprojíždějí.

Jenže se zcela opomíjí ZPŮSOB JÍZDY! Zapomnělo se na to před lety, když se udělovaly houfně licence na výuku nových řidičů. Autoškoly na to kašlou, v rámci existujícího systému je k tomu nic nenutí a vlastně v tom minimu hodin jízdy na to není moc čas. A záleží na instruktorovi. Kdo a jak kontroluje jejich práci? Ne testem v lavici, ale na silnici! Kdo a jak bude přeškolovat ty co je autoškoly vyprodukovaly jako "rychlokvašáky" , jak se bude tohle zachraňovat? To co politici před léty zmršili a dodnes se v tom pokračuje! Kdo kontroluje způsob jízdy v terénu tj. na silnicích? V situaci, kdy v této věci i dopravní policajti mají chaos (viz dopraváci v okrese Bruntál)?

Ale samozřejmě, to by potřebovalo poctivou práci (policajtů a přidružených složek) a do té se nikomu nechce. Takže se pak divte, že každý kdo má v ři-ti díru se prohlásí za dopravního experta a jako správný génius nás spasí svým geniálním vynálezem: řekne snižte rychlost!

Budoucí výsledek? Psal jsem to nahoře: buzerace. Ä žádný reálný výsledek. Zato se víc vybere na pokutách a policajti si zlepší statistiku. Uloží víc pokut ve větší celkové výši.-Pamatujete dopravního "experta" ministra Šlinka? Neprošel testy!

0/0
18.12.2014 4:30

V63l72a40d42i92m97í19r 65P13a36v50l40í52č12e41k 5856733415786

...já vám teda něco povím: ÚPLNĚ BY STAČILO DODRŽOVAT SOUČASNÉ RYCHLOSTNÍ LIMITY....

0/−1
17.12.2014 12:36

Š46t71ě59p18á14n 96B97u28r96i25a73n 3683943721125

Kdo je odborník Landa? Viz článek na DF http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014120101

Další dojič kapitalismu, vydávající se za odborníka. ;-€

+5/0
2.12.2014 8:47

T41o75m39á91š 61B94u81r16a 4322946374

Někde by to opravdu mohlo pomoci. Ale jako systémové řešení je to dle mne špatně. Při plošné aplikaci takovéto vize se může stát, že přestaneme kupovat automobily a budeme jezdit třeba na koních jako naši předci před třista- a více lety.

Pokud zrovna toto není koncepčním cílem předmětné rady. Mělo by to samozřejmě své výhody. Především v oblasti ekologie. A následně by stát ušetřil za údržbu a výstavbu komunikací.

Jak tak o tom uvažuji, ono by to nemuselo být špatné: místo benzínek přepřahací stanice, jízda kudykoliv, odpadly by problémy s parkováním, okamžitě bychom přestali být z valné části závislí na ropě ...

To by nám Evropa mohla jenom tiše závidět.

0/0
16.11.2014 0:14

M20i27r49o85s95l30a68v 54B38u23d14a 9642352457942

A koně byste "parkoval" kde? Místo závislosti na ropě (která ovšem neslouží jen pro výrobu PHM) závislost na krmivu pro koně. Všude by bylo naděláno a děsný smrad ;-D

0/0
16.11.2014 18:36

J78o22s49e39f 67Š54e67m50e69l65í56k 7819781820647

Ale Babiš by nemusel rozdávat kobiížky. Každej by měl svoje.

+1/0
17.12.2014 21:19

V65l36a22d76i86s79l78a21v 29N52e98k50o44l87a 2379213134566

Nikoliv snížení rychlosti,ale dodržování předpisů a ne jezdit jako hovada!!!Např.kolik

idiotů předjíždí na dabl plné,kolik blbů jezdí na červenou a j.Dokud se nebudou brát řidičáky na doživotí tak se ta prasáckost nezmění.

+3/0
15.11.2014 14:51

J66a25r69o66s92l36a82v 52L76e78b30e49d48a 3896709737570

Nikoliv dodržování zbytečných předpisů (ty potřebné samozřejmě uznávám) ale ROZUM. I na dvojité plné se dá předjet (cyklista nebo traktůrek například), když se při tom _neriskuje_.

+2/0
2.12.2014 14:47

D76u51š58a57n 24V10í11t30e85k 8675142327616

Lidičky, podívejte se do okolních i neokolních, ale vyspělých států. Zlomek nehod. A jezdí stejně nebo rychleji. Ale mají lepší projektanty silnic a lepší lidský materiál za volantem.

Tyto "odborné" rady jsou vážně jen k tomu, aby odvedly pozornost od podstaty problému.

+4/0
15.11.2014 9:55

K41a53r52e34l 22N67e94d97o43p85i92l 7438126989894

Já bych tydlety auta, odborníky na auta a internetu zakázal.

+4/0
14.11.2014 22:11
Foto

I78r14e19n78a 69V39o60s69t54o97u51p25a67l46o16v67á 2784293248462

první věta stačí.....silniční fašismus v plné nahotě.;-O

+8/0
14.11.2014 15:17

J75a96n 23T76a13r78a59b42a 4656646249219

V kterém ústavu je pan "odborník" hospitalizován?

Určitě je jiný odborník se stejnou diagnózou, který by nás rád oblažil podobně hodnotnou myšlenkou, že kdyby se všechno obyvatelstvo chladného a arktického pásma přestěhovalo ho do mírného pásma, ušetřilo by se za vytápění a snížily se enviromentální vlivy.

Plácat teoretické pravdy je jedna věc, domyslet jejich reálné dopady, pokud by někdo měl tak málo rozumu, že by je realizoval, věc druhá.

+6/0
14.11.2014 13:38

T10o20m50a80s 58K34r61o32p80a83c96e35k 7699514362614

Odbornik ma naprostou pravdu. Vite co je pomuze? Treba zakazat auta!

Tyhle nesmyslny reci radoby odborniku me dokazou pekne nakopnout.

Nepotrebujeme vubec resit omezovani rychlosti! Co potrebyujeme resit je chovani ridicu. Potrebujeme zmenit system vychovy ridicu (novych i zkusenejsich). Jedna se o odpovednost ridicu behem rizeni. Odpovednost za sebe i lidi kolem sebe. Snizovani rychlosti nevyresi vubec nic.

+9/0
14.11.2014 8:56

T36o27m24á23š 87Z61e24m81a90n 3415758904795

A odpovědnost lidí okolo za své chování - tedy ne že za vše může řidič.

+2/0
14.11.2014 9:37

P89e83t39r 24H57e94j35h19a53l 4661914658907

Doporučuji jako odborník chodit pěšky, pak hrozí nejméně dopravních nehod.

+2/0
14.11.2014 6:52

P79e17t51r 39R37i77h65a10k 7181708558956

Nejnebezpecnejsi je elemenet mezi pedaly a volantem bez mozku a inteligence.

0/0
14.11.2014 0:04

T32o81m13á34š 24Z48e81m20a65n 3495828164755

Toho chlapa upálit na hranicic z ohřících pneumatik..

p.s. Nebyla ut nedávno studie z tuším Nizozemí která ukazovala že zvýšení rychlosti vedlo ke snížení počtu nehod?

Dtto rakouský pokus zvýšit rychlost na ádlnicích na 160 - na testovacím úseku klasla nehodovost.

Řidiči kteří řídí a nemají čas se kvůli řízení rozptylovat nesmysly (mobil atd.) prostě bourají méně, než ti kteří ukolébání falešným pocitem bezpečí dělají všechno kromě samotného řízení.

+7/−1
13.11.2014 23:00

J61a36n 45M90a94t95ú49š 5127210915456

Co takhle snížit radikálně počet samozvaných odborníků.

+12/0
13.11.2014 17:41

J76a33n 73M41o15h39y78l54a 6372519729851

Tak v tomhle se s panem Landou sice neshodnu, nicméně je v republice jen málo lidí (jestli vůbec někdo), kteří by měli větší odbornost a zkušenosti na to, aby mluvili do bezpečnosti silnic, takže to jste moc netrefil.

0/−5
13.11.2014 19:10

M86a92r44t31i68n 52V24a66n68ě33k 9614257382643

Tak určitě! Pán je velký "odborník" i metro v Brně naplánoval ve své studii na rok 2015 jako rok zahájení stavby. Takže ano, jeho zkušenosti, odbornost a hlavně jasná mysl je dokázána.

+5/0
13.11.2014 19:24

J26a74n 58M55o92h21y89l67a 6562899739491

A jak vás výzvratek souvisí s tématem článku, výchozího nebo mého příspěvku? Odpovím - nijak.

0/−3
13.11.2014 22:38

J15i36ř70í 37H77a33v88e50l58k97a 2607741797590

Snižováním rychlosti, mnohdy zbytečné, dochází k častějšímu a nebezpečnému předjíždění těmi, kteří nedodržují dopravní předpisy. Předpisy dodržující slušný řidč je nebezpečně předjížděn za hlasitého troubení těch neslušných s gesty "uhni blbečku a nepřekážej". Bohužel řidičů, kteří nedodržjüjí nic, je příliš noho. V rychlosti to není, je to v lidech a ve vymáhání zákonů.

+5/−1
13.11.2014 17:14

J95a34n 75M52o71h58y12l49a 6222139949811

V ČR je jedním z problémů i omezování nebo značení tam, kde se to nehodí, což následně vede k tomu, že značení ztrácí v očích řidičů autoritu i tam, kde by to bylo potřeba.

+15/0
13.11.2014 19:12

J58a60n 94D29l45o53u56h28ý 7464879950419

Tricitka ma smysl tak akorat na pesi zone. Kdekoliv jinde je to nesmysl, ktery zpusobuje dopravni nehody z nepozornosti. Mnoho ridicu pri teto rychlosti blouma po okoli a nevenuje se plne rizeni.

+8/0
13.11.2014 22:48

J54i38ř35í 87P16ř28i24b83y74l 7436245658905

Nejlepší řešení - auta budeme tlačit. Zvýšíme si fyzickou kondici a případné nehody budou mít zanedbatelné důsledky.

+3/0
13.11.2014 17:07

K13a28r25e47l 64L23o66p41a95t73a 8376547391617

Jiří Landa? Co to je za býka??? Já myslím, že by bylo nejbezpečnejší půlku řidičů poslat zpět do autoškoly a nebo dle pana odborníka jezdit všude max 20km/h.

+1/0
13.11.2014 16:57
Foto

J16i28ř60í 22K17r38á44k97o43r32a 9249433

Fabiánský socialismus v praxi - krájíme kolečko po kolečku.

Dopravní "odborníci" na iDnes a podobných plátcích mě nechávají chladným. Skutečnost je totiž mnohem prozaičtější. Řidiči se naučili vnímat úseková měření a radarové pasti, tudíž se obcím začaly snižovat zisky. Je potřeba snížit rychlosti na nesnesitelnou úroveň, aby se zvýšila pravděpodobnost porušení předpisů a tím pádem i ziskovost. Až se finančně vyčerpají třicítky a padesátky, začnou podobní prodejní "odborníci" mluvit o potřebě snížení rychlosti na dvacet a třicet. Nakonec tu budeme všichni jezdit krokem a zainteresované osoby začnou vymýšlet, jak z té dojné krávy, zvané doprava, něco vydojit nějakým jiným způsobem.

+21/0
13.11.2014 16:29
Foto

I92v88o 21P16e25t46e39r37k42a 4346405807809

Přesně. Rychlost za to nemůže. I v článku je to vlastně uvedeno - nejbezpečnější jsou dálnice.

+9/0
13.11.2014 16:35
Foto

J73i38ř98í 57K63r97á42k76o65r17a 9659233

Tak je jasné, že havárie ve vyšší rychlosti je fatálnější než ta v nižší rychlosti, ale příčin nehody je hodně a nejčastěji je to špatný odhad. Nejde říci, že vysoká rychlost je nebezpečná sama o sobě. Nebezpečná je jakákoliv rychlost v místě, které pro ni nebylo zamýšleno. Člověk může je dvoustovkou po rovné a prázdné dálnici a pojede stejně bezpečně, jako jiný, který pojede třicítkou po klikatící se silnici nad útesy v Monte Carlu.

http://www.juwra.com/images/kuvitus/594_monte.jpg

+1/0
13.11.2014 16:43
Foto

I30v17o 37P56e15t84e91r32k31a 4296765307889

Tak ta je - tam bych jel opravdu krokem. Ano, i rychle se dá jet bezpečně - nejlépe mi to zatím předváděli němečtí řidiči na německých dálnicích.

+2/0
13.11.2014 16:48
Foto

I58v90o 25P11e29t80e86r79k41a 4436985447499

Silnice jsou nebezpečné, protože lidi nesmyslně předjíždějí a spoléhají, že jim předjížděný a řidič v protisměru uhnou. Konkrétně Svitavy - Lanškroun je silnici, kde je málo přehledných míst, a tak tam blázni předjíždí i tam, kde není vidět. Není proto divu, že tam nejvíc lidí umírá. Stále se na tom nejvíc podílí český předjížděcí fetiš.

+8/0
13.11.2014 16:26

M79i34r81o65s37l81a55v 92B94u39d12a 9792372497472

Pan "odborník" se zcela jistě zbláznil8-o Doufám, že nesedí na postě z kterého něco rozhoduje. Nebo ať jde do Brusele...

+8/−1
13.11.2014 16:01

M58i59r54o61s77l68a14v 16B26u74d46a 9352782437882

...už z té "bezpečnosti" fakt začínají někteří magořit a jak já stále tvrdím, za bezpečnost se schová kdejaké zvěrstvo!!Rv

+3/0
13.11.2014 16:05

M73i37r21o64s15l67a49v 65B91u93d74a 9942632617232

...další level bude jízda autem v přilbách. Proč? No protože je to bezpečnější! 8-o

+4/0
13.11.2014 16:09

M31i90r41o48s30l80a87v 47B66u80d74a 9282642897892

...doufám, že mu tu jeho posedlost bezpečností někdo pořádně vysvětlí, alespoň z kruhu jeho kamarádů ;-O

+1/0
13.11.2014 16:14

M56i76l59a16n 65N73o68v71á44k 6795180931

kde se jen ti "odborníci" berou? 8-onemívají oni nějaké vzdělávací pobyty v Bohnicích? Ty jejich nápady tomu vcelku odpovídaj ...

+3/0
13.11.2014 15:53

K61a66m13i72l 49V53a13š53í54č92e39k 4225170845895

Střed zájmů / skrytá reklama  jako vyšítá z učebnice. Technický ředitel firmičky zabývající konzultací/poradanstvím ve stavebnictví.(Nic nestaví jen radí za domnívám se, že z dotačních fondů = Evropské peníze) Sama nic nedělá není výrobní závod jen doporučuje navrhuje =lobuje= zprstředkovává)

Firma kdyby neexistovala nic by se nedělo to co umí jejich Top Managemtn bych se styděl prentovat:-) pak nemají bý silnice tak drahé!!!

 http://www.af-cityplan.cz/o-spolecnosti-1404041570.html 

[>-];-D

+9/0
13.11.2014 15:51

K54a83m39i49l 84C74h12m47e97l45í57k 4959490618298

Pan Landa není odborník, je jen technickým ředitelem firmy, která by na tom profitovala.

+13/0
13.11.2014 15:46

J95a67n 21P86r36o80v62a18z34n73í61k 6458444620461

A to si vemte, kolik by bylo nehod, kdyby všude byla maximální povolená rychlost 10 km/h.

+1/0
13.11.2014 15:44

J46a97r79o82s23l87a14v 40D33r28o59b28n14ý 6366918577637

Doufám že "expert" už visí

+2/0
13.11.2014 15:31

P90e35t96r 71B10á29č57a 8195906755155

30km/h  v krizovatkach ;-D , nemam rovnou vystoupit a to auto tlacit ty experte?

Ty jses ale hlavinka, vic takovych Rv

+7/0
13.11.2014 14:53

P75e32t38r 66A83g61u97l58á25r 4657478410904

V podobném smyslu bcyh navrhl propuštění většiny politiků a státních úředníků, zrušení úřadů a státních institucí. Sníží se tím výrazně korupce.

+7/0
13.11.2014 12:48

K37r87y67š76t61o58f 80L42a25n97í53k 1199650745465

mozna jedine vymenou za automaticke rizeni, aby si "sofer" mohl treba cist noviny, sledovat TV ci pracovat.

0/0
13.11.2014 11:36

M77a32r73t32i21n 98V64a10n89ě91č44e52k 4383428412965

A co osoby co umějí v rychlém na dálnici uhánět 80 ti nic (navíc je to většinou plečka co ani kloudně nesvítí? Co ti co nenechávají rozestupy na předjíždění (když už nechtějí předjíždět)? Co policajti co měří na rovných úsecích a u nemocnice u zastávky kde sou mraky lidí (kde každý normální ubere), Učmoděnej kamion z Rumunska co se šine 60 - 70 kmh a za ním 5 aut, denní svícení co nesvítí dozadu a a přední co skoro škrábe vozovku a přes každou menší muldu není z protisměru vidět? . . . jezdím denně a ..........;-€;-€. úvahy tohoto typu jsou pro mě zamyšlení jen jedním jasně vyhraněným směrem nikoliv zamyšlení se nad problémem jako celkem;-€;-€ . . . rád pána provezu po obecní 3třídě 90 aby viděl že to není nic drastického, tuplovaně u novejších Aut

+6/0
13.11.2014 10:48

M53a92r15t43i22n 61V80a57n42ě94č71e59k 4343838562285

PS: kolik pán najezdí? osobně si připadám v tuhle chvíli jako větší odborník než on :-)

+4/0
13.11.2014 10:50

T86o61m80á92š 90V25e29s91e72l87ý 5775838270159

pán nejspíš jezdí po silnici jedině na kole...

0/0
13.11.2014 12:27

A51n98d83r10é 10T25u60p40e33c 7269508266897

tzv.: "cyklozmrd" ;-D

+2/0
13.11.2014 16:13

P26. 36N15o74v15á45k 1255659756

Co po silnici, nejraděj po dálnici ! ;-D;-D;-D

0/0
13.11.2014 21:15

P61e48t16r 37M73i22c70h34a82l 2960404371522

Denní svícení dozadu svítit ani nemá.

0/0
13.11.2014 19:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.