Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bezpečnost na silnicích zlepší snížení rychlosti, radí odborník

„Na směrově nedělených silnicích by se mělo jezdit nejvýš sedmdesátikilometrovou rychlostí, projíždět křižovatky maximálně padesátkou a místa, kde se pohybují chodci, maximálně třicetikilometrovou rychlostí,“ říká dopravní odborník Jiří Landa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I90v19a61n86a 94N39o30v66á 2932832649278

Já bych nařídila chození pěšky. Bylo by to ekologické, bouračky by se přes noc staly minulostí. Akorát zlodějstán by přišel o výpalné v podobě spotřební daně a DPH. To by se ale zase dalo ošetřit zákonem, že každý je povinen platit spotřební daň jakoby stejnou trasu co ujde ujel autem. Nebo by se zavedla daň z chůze.

0/0
2.2.2015 17:54

J77i58ř53í 77H15o76r89á10k 6444814463886

Kravina! Jezdím kolem 60 tis. km ročně. Tam kde je silnice "náročnější", tam lidi běžně jedou do 70 km/hod. i tak. A pokud tam někdo jede jako prase, pojede tam tak bez ohledu na oficiální limit. A vpálit do stromu při sedmdesátce je právětak smrtelné jako při stovce. Tam už prostě co do "smrtelnosti" není rozdíl.

Vidím ale jeden  zcela opomíjený moment při regulaci dopravy: policajti se stále soustřeďují na snadný finanční profit. Je to snadno vyčíslitelné: uložili jsme X pokud v celkové výši Y korun ... A je to SNADNÉ ! - Plus buzerace. Jedete, nic jste neudělali krom toho, že jste zastavili na benzínce u dálnice koupit si keksy. A už vás při výjezdu kontrolují. A zas: je to SNADNÉ! Sedí převážně v autě a sem-tam vylezou. A ty co jedou po dálnici 180-kou ani nevidí. Ti parkovištěm neprojíždějí.

Jenže se zcela opomíjí ZPŮSOB JÍZDY! Zapomnělo se na to před lety, když se udělovaly houfně licence na výuku nových řidičů. Autoškoly na to kašlou, v rámci existujícího systému je k tomu nic nenutí a vlastně v tom minimu hodin jízdy na to není moc čas. A záleží na instruktorovi. Kdo a jak kontroluje jejich práci? Ne testem v lavici, ale na silnici! Kdo a jak bude přeškolovat ty co je autoškoly vyprodukovaly jako "rychlokvašáky" , jak se bude tohle zachraňovat? To co politici před léty zmršili a dodnes se v tom pokračuje! Kdo kontroluje způsob jízdy v terénu tj. na silnicích? V situaci, kdy v této věci i dopravní policajti mají chaos (viz dopraváci v okrese Bruntál)?

Ale samozřejmě, to by potřebovalo poctivou práci (policajtů a přidružených složek) a do té se nikomu nechce. Takže se pak divte, že každý kdo má v ři-ti díru se prohlásí za dopravního experta a jako správný génius nás spasí svým geniálním vynálezem: řekne snižte rychlost!

Budoucí výsledek? Psal jsem to nahoře: buzerace. Ä žádný reálný výsledek. Zato se víc vybere na pokutách a policajti si zlepší statistiku. Uloží víc pokut ve větší celkové výši.-Pamatujete dopravního "experta" ministra Šlinka? Neprošel testy!

0/0
18.12.2014 4:30

V55l20a80d35i15m55í33r 11P26a78v83l51í29č73e47k 5746623305836

...já vám teda něco povím: ÚPLNĚ BY STAČILO DODRŽOVAT SOUČASNÉ RYCHLOSTNÍ LIMITY....

0/−1
17.12.2014 12:36


Š89t95ě72p20á83n 48B44u51r54i11a25n 3593193711715

Kdo je odborník Landa? Viz článek na DF http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2014120101

Další dojič kapitalismu, vydávající se za odborníka. ;-€

+5/0
2.12.2014 8:47

T41o83m58á93š 61B48u59r62a 1109986

Někde by to opravdu mohlo pomoci. Ale jako systémové řešení je to dle mne špatně. Při plošné aplikaci takovéto vize se může stát, že přestaneme kupovat automobily a budeme jezdit třeba na koních jako naši předci před třista- a více lety.

Pokud zrovna toto není koncepčním cílem předmětné rady. Mělo by to samozřejmě své výhody. Především v oblasti ekologie. A následně by stát ušetřil za údržbu a výstavbu komunikací.

Jak tak o tom uvažuji, ono by to nemuselo být špatné: místo benzínek přepřahací stanice, jízda kudykoliv, odpadly by problémy s parkováním, okamžitě bychom přestali být z valné části závislí na ropě ...

To by nám Evropa mohla jenom tiše závidět.

0/0
16.11.2014 0:14

M73i11r57o40s38l25a46v 23B96u56d92a 9822102957862

A koně byste "parkoval" kde? Místo závislosti na ropě (která ovšem neslouží jen pro výrobu PHM) závislost na krmivu pro koně. Všude by bylo naděláno a děsný smrad ;-D

0/0
16.11.2014 18:36

J70o13s78e98f 11Š28e74m79e57l42í62k 7269681680457

Ale Babiš by nemusel rozdávat kobiížky. Každej by měl svoje.

+1/0
17.12.2014 21:19

V39l42a71d20i19s46l85a21v 25N85e77k45o21l24a 2789573824616

Nikoliv snížení rychlosti,ale dodržování předpisů a ne jezdit jako hovada!!!Např.kolik

idiotů předjíždí na dabl plné,kolik blbů jezdí na červenou a j.Dokud se nebudou brát řidičáky na doživotí tak se ta prasáckost nezmění.

+3/0
15.11.2014 14:51

J17a89r44o80s62l98a79v 98L30e10b97e74d97a 3776549617270

Nikoliv dodržování zbytečných předpisů (ty potřebné samozřejmě uznávám) ale ROZUM. I na dvojité plné se dá předjet (cyklista nebo traktůrek například), když se při tom _neriskuje_.

+2/0
2.12.2014 14:47

D59u21š88a85n 49V83í91t62e23k 8325822627656

Lidičky, podívejte se do okolních i neokolních, ale vyspělých států. Zlomek nehod. A jezdí stejně nebo rychleji. Ale mají lepší projektanty silnic a lepší lidský materiál za volantem.

Tyto "odborné" rady jsou vážně jen k tomu, aby odvedly pozornost od podstaty problému.

+4/0
15.11.2014 9:55

K78a83r79e63l 61N77e11d57o79p71i40l 7198256859234

Já bych tydlety auta, odborníky na auta a internetu zakázal.

+4/0
14.11.2014 22:11
Foto

I49r86e10n90a 58V95o28s46t92o74u66p16a52l27o49v76á 2964463648302

první věta stačí.....silniční fašismus v plné nahotě.;-O

+8/0
14.11.2014 15:17

J23a94n 44T26a75r60a69b79a 4486586769339

V kterém ústavu je pan "odborník" hospitalizován?

Určitě je jiný odborník se stejnou diagnózou, který by nás rád oblažil podobně hodnotnou myšlenkou, že kdyby se všechno obyvatelstvo chladného a arktického pásma přestěhovalo ho do mírného pásma, ušetřilo by se za vytápění a snížily se enviromentální vlivy.

Plácat teoretické pravdy je jedna věc, domyslet jejich reálné dopady, pokud by někdo měl tak málo rozumu, že by je realizoval, věc druhá.

+6/0
14.11.2014 13:38

T97o78m23a35s 31K90r14o68p59a47c85e88k 7939714572394

Odbornik ma naprostou pravdu. Vite co je pomuze? Treba zakazat auta!

Tyhle nesmyslny reci radoby odborniku me dokazou pekne nakopnout.

Nepotrebujeme vubec resit omezovani rychlosti! Co potrebyujeme resit je chovani ridicu. Potrebujeme zmenit system vychovy ridicu (novych i zkusenejsich). Jedna se o odpovednost ridicu behem rizeni. Odpovednost za sebe i lidi kolem sebe. Snizovani rychlosti nevyresi vubec nic.

+9/0
14.11.2014 8:56

T39o94m42á72š 60Z64e98m53a52n 3835248974365

A odpovědnost lidí okolo za své chování - tedy ne že za vše může řidič.

+2/0
14.11.2014 9:37

P48e96t44r 97H42e18j73h14a23l 4541154418947

Doporučuji jako odborník chodit pěšky, pak hrozí nejméně dopravních nehod.

+2/0
14.11.2014 6:52

P69e75t19r 54R31i14h12a39k 7491538258136

Nejnebezpecnejsi je elemenet mezi pedaly a volantem bez mozku a inteligence.

0/0
14.11.2014 0:04

T72o42m78á68š 81Z47e76m15a42n 3215498504895

Toho chlapa upálit na hranicic z ohřících pneumatik..

p.s. Nebyla ut nedávno studie z tuším Nizozemí která ukazovala že zvýšení rychlosti vedlo ke snížení počtu nehod?

Dtto rakouský pokus zvýšit rychlost na ádlnicích na 160 - na testovacím úseku klasla nehodovost.

Řidiči kteří řídí a nemají čas se kvůli řízení rozptylovat nesmysly (mobil atd.) prostě bourají méně, než ti kteří ukolébání falešným pocitem bezpečí dělají všechno kromě samotného řízení.

+7/−1
13.11.2014 23:00

J60a62n 83M35a26t49ú37š 5407640935336

Co takhle snížit radikálně počet samozvaných odborníků.

+12/0
13.11.2014 17:41

J44a96n 61M20o94h95y97l53a 6282949699751

Tak v tomhle se s panem Landou sice neshodnu, nicméně je v republice jen málo lidí (jestli vůbec někdo), kteří by měli větší odbornost a zkušenosti na to, aby mluvili do bezpečnosti silnic, takže to jste moc netrefil.

0/−5
13.11.2014 19:10

M93a45r40t17i38n 35V62a58n35ě68k 9644707502283

Tak určitě! Pán je velký "odborník" i metro v Brně naplánoval ve své studii na rok 2015 jako rok zahájení stavby. Takže ano, jeho zkušenosti, odbornost a hlavně jasná mysl je dokázána.

+5/0
13.11.2014 19:24

J14a33n 14M87o71h17y47l54a 6342849849651

A jak vás výzvratek souvisí s tématem článku, výchozího nebo mého příspěvku? Odpovím - nijak.

0/−3
13.11.2014 22:38

J20i45ř22í 95H31a93v89e86l88k88a 2847411977150

Snižováním rychlosti, mnohdy zbytečné, dochází k častějšímu a nebezpečnému předjíždění těmi, kteří nedodržují dopravní předpisy. Předpisy dodržující slušný řidč je nebezpečně předjížděn za hlasitého troubení těch neslušných s gesty "uhni blbečku a nepřekážej". Bohužel řidičů, kteří nedodržjüjí nic, je příliš noho. V rychlosti to není, je to v lidech a ve vymáhání zákonů.

+5/−1
13.11.2014 17:14

J12a45n 96M75o42h90y68l76a 6912749489401

V ČR je jedním z problémů i omezování nebo značení tam, kde se to nehodí, což následně vede k tomu, že značení ztrácí v očích řidičů autoritu i tam, kde by to bylo potřeba.

+15/0
13.11.2014 19:12

J33a62n 37D49l21o55u31h71ý 7254269450399

Tricitka ma smysl tak akorat na pesi zone. Kdekoliv jinde je to nesmysl, ktery zpusobuje dopravni nehody z nepozornosti. Mnoho ridicu pri teto rychlosti blouma po okoli a nevenuje se plne rizeni.

+8/0
13.11.2014 22:48

J46i69ř79í 62P38ř24i47b71y89l 7666155128575

Nejlepší řešení - auta budeme tlačit. Zvýšíme si fyzickou kondici a případné nehody budou mít zanedbatelné důsledky.

+3/0
13.11.2014 17:07

K58a52r92e96l 42L53o47p56a90t70a 8376597491777

Jiří Landa? Co to je za býka??? Já myslím, že by bylo nejbezpečnejší půlku řidičů poslat zpět do autoškoly a nebo dle pana odborníka jezdit všude max 20km/h.

+1/0
13.11.2014 16:57
Foto

J39i19ř35í 88K84r98á67k38o71r21a 9159483

Fabiánský socialismus v praxi - krájíme kolečko po kolečku.

Dopravní "odborníci" na iDnes a podobných plátcích mě nechávají chladným. Skutečnost je totiž mnohem prozaičtější. Řidiči se naučili vnímat úseková měření a radarové pasti, tudíž se obcím začaly snižovat zisky. Je potřeba snížit rychlosti na nesnesitelnou úroveň, aby se zvýšila pravděpodobnost porušení předpisů a tím pádem i ziskovost. Až se finančně vyčerpají třicítky a padesátky, začnou podobní prodejní "odborníci" mluvit o potřebě snížení rychlosti na dvacet a třicet. Nakonec tu budeme všichni jezdit krokem a zainteresované osoby začnou vymýšlet, jak z té dojné krávy, zvané doprava, něco vydojit nějakým jiným způsobem.

+21/0
13.11.2014 16:29
Foto

I77v36o 76P50e66t56e35r91k61a 4136385747819

Přesně. Rychlost za to nemůže. I v článku je to vlastně uvedeno - nejbezpečnější jsou dálnice.

+9/0
13.11.2014 16:35
Foto

J72i96ř81í 55K97r51á13k88o45r18a 9619633

Tak je jasné, že havárie ve vyšší rychlosti je fatálnější než ta v nižší rychlosti, ale příčin nehody je hodně a nejčastěji je to špatný odhad. Nejde říci, že vysoká rychlost je nebezpečná sama o sobě. Nebezpečná je jakákoliv rychlost v místě, které pro ni nebylo zamýšleno. Člověk může je dvoustovkou po rovné a prázdné dálnici a pojede stejně bezpečně, jako jiný, který pojede třicítkou po klikatící se silnici nad útesy v Monte Carlu.

http://www.juwra.com/images/kuvitus/594_monte.jpg

+1/0
13.11.2014 16:43
Foto

I76v29o 12P89e29t79e81r90k93a 4746215797499

Tak ta je - tam bych jel opravdu krokem. Ano, i rychle se dá jet bezpečně - nejlépe mi to zatím předváděli němečtí řidiči na německých dálnicích.

+2/0
13.11.2014 16:48
Foto

I14v79o 34P57e26t35e80r59k16a 4216125847819

Silnice jsou nebezpečné, protože lidi nesmyslně předjíždějí a spoléhají, že jim předjížděný a řidič v protisměru uhnou. Konkrétně Svitavy - Lanškroun je silnici, kde je málo přehledných míst, a tak tam blázni předjíždí i tam, kde není vidět. Není proto divu, že tam nejvíc lidí umírá. Stále se na tom nejvíc podílí český předjížděcí fetiš.

+8/0
13.11.2014 16:26

M72i68r12o59s41l27a24v 85B88u37d32a 9122422327552

Pan "odborník" se zcela jistě zbláznil8-o Doufám, že nesedí na postě z kterého něco rozhoduje. Nebo ať jde do Brusele...

+8/−1
13.11.2014 16:01

M83i86r96o85s12l15a93v 71B78u40d29a 9812792147692

...už z té "bezpečnosti" fakt začínají někteří magořit a jak já stále tvrdím, za bezpečnost se schová kdejaké zvěrstvo!!Rv

+3/0
13.11.2014 16:05

M17i10r14o46s16l23a88v 44B42u92d64a 9622242527112

...další level bude jízda autem v přilbách. Proč? No protože je to bezpečnější! 8-o

+4/0
13.11.2014 16:09

M54i82r13o35s75l29a24v 25B81u76d78a 9952322287222

...doufám, že mu tu jeho posedlost bezpečností někdo pořádně vysvětlí, alespoň z kruhu jeho kamarádů ;-O

+1/0
13.11.2014 16:14

M44i44l81a28n 29N32o96v94á25k 6415930521

kde se jen ti "odborníci" berou? 8-onemívají oni nějaké vzdělávací pobyty v Bohnicích? Ty jejich nápady tomu vcelku odpovídaj ...

+3/0
13.11.2014 15:53

K63a91m46i52l 78V28a76š85í45č78e53k 4375500925835

Střed zájmů / skrytá reklama  jako vyšítá z učebnice. Technický ředitel firmičky zabývající konzultací/poradanstvím ve stavebnictví.(Nic nestaví jen radí za domnívám se, že z dotačních fondů = Evropské peníze) Sama nic nedělá není výrobní závod jen doporučuje navrhuje =lobuje= zprstředkovává)

Firma kdyby neexistovala nic by se nedělo to co umí jejich Top Managemtn bych se styděl prentovat:-) pak nemají bý silnice tak drahé!!!

 http://www.af-cityplan.cz/o-spolecnosti-1404041570.html 

[>-];-D

+9/0
13.11.2014 15:51

K31a69m37i26l 65C26h30m58e30l80í95k 4329770578878

Pan Landa není odborník, je jen technickým ředitelem firmy, která by na tom profitovala.

+13/0
13.11.2014 15:46

J86a93n 80P76r59o32v45a33z98n76í55k 6428754640891

A to si vemte, kolik by bylo nehod, kdyby všude byla maximální povolená rychlost 10 km/h.

+1/0
13.11.2014 15:44

J54a77r36o48s74l34a87v 24D38r35o43b43n25ý 6706828957977

Doufám že "expert" už visí

+2/0
13.11.2014 15:31

P37e57t91r 59B55á73č43a 8605856455375

30km/h  v krizovatkach ;-D , nemam rovnou vystoupit a to auto tlacit ty experte?

Ty jses ale hlavinka, vic takovych Rv

+7/0
13.11.2014 14:53

P48e20t83r 53A92g40u35l27á95r 4397818620974

V podobném smyslu bcyh navrhl propuštění většiny politiků a státních úředníků, zrušení úřadů a státních institucí. Sníží se tím výrazně korupce.

+7/0
13.11.2014 12:48

K78r52y50š25t88o29f 62L26a80n56í14k 1289720395975

mozna jedine vymenou za automaticke rizeni, aby si "sofer" mohl treba cist noviny, sledovat TV ci pracovat.

0/0
13.11.2014 11:36

M14a91r87t88i87n 59V74a28n51ě88č50e84k 4443648982685

A co osoby co umějí v rychlém na dálnici uhánět 80 ti nic (navíc je to většinou plečka co ani kloudně nesvítí? Co ti co nenechávají rozestupy na předjíždění (když už nechtějí předjíždět)? Co policajti co měří na rovných úsecích a u nemocnice u zastávky kde sou mraky lidí (kde každý normální ubere), Učmoděnej kamion z Rumunska co se šine 60 - 70 kmh a za ním 5 aut, denní svícení co nesvítí dozadu a a přední co skoro škrábe vozovku a přes každou menší muldu není z protisměru vidět? . . . jezdím denně a ..........;-€;-€. úvahy tohoto typu jsou pro mě zamyšlení jen jedním jasně vyhraněným směrem nikoliv zamyšlení se nad problémem jako celkem;-€;-€ . . . rád pána provezu po obecní 3třídě 90 aby viděl že to není nic drastického, tuplovaně u novejších Aut

+6/0
13.11.2014 10:48

M54a93r92t79i13n 32V27a71n66ě82č21e67k 4633788352305

PS: kolik pán najezdí? osobně si připadám v tuhle chvíli jako větší odborník než on :-)

+4/0
13.11.2014 10:50

T10o37m23á13š 51V92e73s48e13l34ý 5985368470439

pán nejspíš jezdí po silnici jedině na kole...

0/0
13.11.2014 12:27

A27n60d81r86é 58T33u78p58e94c 7809748256317

tzv.: "cyklozmrd" ;-D

+2/0
13.11.2014 16:13

P15. 48N17o63v71á63k 1305849176

Co po silnici, nejraděj po dálnici ! ;-D;-D;-D

0/0
13.11.2014 21:15

P51e94t27r 60M29i54c76h77a33l 2890334321652

Denní svícení dozadu svítit ani nemá.

0/0
13.11.2014 19:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.