Diskuze
GLOSA: Dokud nezačneme myslet, musíme jezdit pomalu
Děkujeme za pochopení.
P50a57v24e70l 30Š80e29d79l39b22a70u49e12r
Tak nevim, asi jezdim jindy, nebo jinde, nez autor... Najezdim kolem 45 tis. km rocne, prevazne po Severni Morave a spíše se mi zda, ze agrese ubyva, lidi jsou ohleduplnejsi, nez drive. A silnice podstatne lepsi, nez kdysi. Zrovna vcera jsem jel z Lince pres Mikulov do Ostravy a uz neni podstatnejsi rozdil v kvalite silnic. Je to o hodne lepsi, nez pred 10 lety. Nemluvim o Strednich Cechach... Jen u nas je horsi zpusob znaceni omezení treba pri stavbe, rovny, siroky usek, nikde nikdo a třicítka, kterou pro jeji nesmyslnost nikdo nedodrzi. Asi stavbari nemeli jinou znacku a jeste jsou lini ji po sichte sklopit... Prave na tohle by se nejaka kontrola mohla zamerit a davat pokuty i stavbarum. Tyhle nesmysly castecne zpusobuji nerespektování znacek. V Kladne se mi zase stalo, ze jsem jel po ceste bez znacky "hlavni cesta," takze prednost zprava, zprava za rohem domu zastavilo auto, zastavil jsem taky a daval prednost zprava a az pak jsem si vsiml, ze on tam ma znacku "dej prednost." Oba jsme se chovali spravne a diky spatnemu znaceni jsme se vzajemne prekvapili. Takze, state, kontroluj lepe znaceni silnic, oprav cesty ve strednich Cechach, at si tam taky uziji kvalitu a dej na cesty vice policistu z kancelari, kteri budou kontrolovat dodrzovani predpisu ferovym zpusobem a i spravnost znaceni omezeni u staveb. To vyjde levneji a bude to ucinnejsi, nez nejake blbiny, zuzovani a jina omezeni, myslim. Ale je to naivni...:-)
L84u62d27v82í39k 92G72a31j29d79o59š60í41k
Nevadí mi ani tak omezení na 30km/h u tramvajové zastávky s přechodem kde chodí děti do školy.
Vadí mi, že se už nikdo neobtěžuje za zastávku dát konec omezení a ta třicítka platí dalších 400m k další křižovatce na úplně rovném a přehledném úseku kde se chodci prakticky nevyskytují a ve kterém je v protisměru padesátka.
Značení tohoto druhu totálně podkopává smysl takových omezení a je jen logické, že se pak jakékoliv omezování rychlosti nesetkává s pochopením řidičů.
T61o29m88á25š 91Ž85i77t39n66ý
Tak samozřejmě že nejbezpečnější by bylo všude jezdit max 20km/h. To se fakt nikdo nezabije
Na druhou stranu by se pak mohly zrušit autoškoly. Protože na to už fakt člověk speciálně vzdělaný být nemusí. Jezit s trakařem umí každý...
J97a91n 42P17r97i88b89y88l
Snažit se někoho předělat většinou skončí nezdarem. Vyprávět by o tom mohlo kdejaké nezdařené manželství. Mnohem efektnější je obvykle stav situace pochopit a snažit se minimalizovat jeho dopad.
Máme tady spoustu chytrolínů, jako tady pana autora, kteří se domnívají, že lze buzerací donutit lidi, aby se nestávali nehody. Svezou se i úředníci, protože těm vždy vyhovuje, když jsou "třeba" a navíc to otvírá korupční prostory, protože se tu vytváří celé odvětví o které lidi nestojí, ale dobře to sype. Je tu armáda úředníků, kteří vymýšlejí omezení, zavádí je do praxe, vymýšlejí "zklidňovací" stavební úpravy, vypisují výběrová řízení a pak se staví všelijaká esíčka, zůžují silnice, instalují omezující značky, buzerační semafory, které trestají řidiče červenou, staví stacionární radary a úsekové měření, parkovací zóny, nízkoemisní zóny a nakonec je tu armáda dalších úředníků a MP, kteří se živí výberem pokut. Z toho všeho zbyde něco do městského rozpočtu, pro firmy přisáté na tento cecek a samozřejmě skrze tyto firmy i pro ty zastupitele města.
Já myslím, že regulací je už dávno přespříliš. Čas ukázal, že to nefunguje. Už teď se běžný člověk těžko orientuje v přehršle nařízení. Navíc takový systém odnaučuje člověka přemýšlet a chovat se podle zdravého úsudku.
To co skutečně potřebujeme je udžet míru byrokracie na silnici na rozumné míře a především pozvednout úrověň silnic.
Nejde jen o to stavět nové silnice, což se děje, ikdyž slimáčím tempem díky korupci.
Jde i o to stavět silnice tak, aby minimalizovali důsledky nehod, které se prostě budou stávat. Nejenom že často chybí vedle silnic únikové zóny, ale naopak je vedle silnic mnoho překážek, které následky nehod zhoršují. Chybí svodidla, vedle silnic jsou nastražené všelijaké vybetonované mostky, řady vzrostlých stromů. Rozhledy v táhlých zatáčkách jsou zakryté vzrostlými nálety atd. To jsou drobné úpravy, které se dají udělat hned a zas tak moc by to nestálo.
J78a37n 44K92r47p41e66c
jak ale přinutit ty kteří v zásadě nedodržují žádná pravidla aby začali dodržovat ty nové, další? v tomto veškeré úvahy pokulhávají.
J96a64r45d14a 30S76o64k20o87l
Takže další "odborník" který chce trestat ty řidiče kteří dodržují pravidla provozu a přispůsobí rychlost vozovce a počasí.
V28l98a89d23i30m83í70r 71B28u75l28d90r96a
Aneb jak praví moje manželka: horší je na silnici potkat blondýnu ve velkým SUV či namachrovanýho svalovce v čemkoliv, co jedou 30, u ucha telefon a nepředvídatelně kličkují od krajnice ke středové čáře (někdy i přes). Horší je toto, než jet plynule 110 na silnici kde nikoho neohrožuji a neomezuji.
J84i73ř42í 38S89c79h32w95a67c81h
ale jezdit "s telefonem u ucha" není povoleno ani při 30 km rychlosti, ale to je zase jen nějaké nesmyslné omezení....
ale mělo by se jim nařídit, aby s telefonem u ucha nesnižovali rychlost pod 110 a nenarušovali tak plynulost provozu!
V57l93a31d42i34m45í19r 43B81u53l88d97r97a
PS: (2000 znaků mi nestačí)
Myslím si, a myslím že oprávněně, že řada problémů se dnes řeší příliš draho (nákladně), nebo s velkou mírou represe. Stačí přitom zavést mnohem účinnější a levnější řešení. Stačí na kritická místa a úseky dát informativní značku doporučené nejvyšší rychlosti. Modrý čtverec. Policie pak se může věnovat krizovějším úsekům, kde je opravdu represe nutná. Nemusí pak nesmyslně stát v nepřehledných úsecích a mnohdy i na nepřehledných místech vozidla zastavovat.
Pokud se informativní dopravní značky doplní příslušným ustanovením v zákoně a to i s oporou u pojišťoven ve vztahu k jednotlivým škodním událostem, vytvoří se mnohem účinnější psychologický tlak na jedince a na jejich uvažování za volantem.
Samozřejmě je potřeba toto doplnit výukou nových řidičů v autoškolách a masivní mediální kampaní, která stávající řidiče o této změně bude informovat.
Prostě dobře umístěná čtverhranná modrá značka, je mnohem lepší než nesmyslné zábrany, tuny betonu, či bílo červené kruhové cedule a vyčkávající policie za rohem.
V76l68a94d66i71m74í70r 22B75u10l79d70r70a
Vážení, v dopravě se pohybují jako koníčkem již 25 let, profesně pak přes 15 let. Mám Ing. i Bc. z dopravy, SPŠ mám také z dopravy, dokonce z automobilové.
Přesto jak tu píší jiní, nepovažuji se za nějakého dopravního odborníka, ale to co je tu uvedeno je opravdu spatlané vše dohromady. Já jsem zažil na silnicích již mnoho, řidičem jsem již 20 let, přesto mezi velmi aktivní se počítám teprve posledních 11 let kdy jsem najel celkem asi 300.000 km... A to cca 90.000 km i v základu všech aut, v Trabantu. Říkám dopravu (provoz, konstrukci a vše kolem) mám jako koníček 25 let.
Během jediného dne jsem schopen přesednout a vystřídat 4 auta, odlišná vznikem (datem), konstrukcí, pohonem, výkonem i vlastnostmi.
To vše o sobě píšu, aby jste viděli, že nejsem nějaký pseudo odborník, že se o vlastní provoz velmi zajímám jak po odborné, teoretické tak i praktické stránce.
Přes to přeze všechno se za všeznajícího odborníka nepovažuji. Ale naučili mě v životě používat logiku, logické myšlení a uvažování, využívat kombinatoriky a určité chybějící informace odhadnout a domyslet si. Což jsem později zúročil ve své praxi.
No a teď k tématu, stojím za čtenáři a diskutími v tomto článku i v článku, na který se odkazujete.
Řada represivních opatření kýženého efektu nedosáhne.
Kdysi se používalo na silnicích více značek tzv. doporučujícího (informativního) charakteru, které v určitých úsecích doporučovali rychlost. Dnes jich je již velmi málo, ale přesto se občas najdou, nejznámější je kousek za Prahou na D1 ve směru na Brno, která ve stoupání a v oblouku doporučuje 110 km/h.
Myslím si, že kdyby se upravili předpisy podobně jako v SRN, tj. že v místě s doporučenou rychlostí pojede-li řidič rychleji, pak mu pojišťovna velmi omezí případné plnění škody, pokud dojde k nehodě jejíž zaviněním bude právě nepřiměřená rychlost, máme psychologický efekt mnohem lepší a silnější než omezení rychlosti apod. Já pokud takový úsek dnes potkám, dávám nohu z plynu, protože tato značka mě upozorňuje víc...
T90o86m83á86š 91Z60e27m42a65n
Podstatné je aby číslo na značce dávalo smysl.
J35i62ř37í 47L81i65b84e18r
No to je zase "výzkum". Dost často jezdím do Německa, a byť tam je na dálnících mnohdy neomezená rychlost, nehodu jsem tam potkal za posledních patnáct let jednou. Zato projet se po D1, a nepotkat mezi Prahou a Brnem nejméně dvě nehody, je celkem rarita. Pánové "rádobyodborníci", v rychlosti to doopravdy nebude.
J53i95ř75í 44S61c31h84w65a33c91h
ne jen o rychlosti to opravdu není. Je to o chování řidičů při určité rychlosti, jako je například dodržování odstupů, přehled o tom co se děje v okolí atd. atd. Zatímco chování německých řidičů umožňuje neomezenou rychlost, při úrovni chování českých řidičů je evidentně 130 na D1 moc vysoká.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!