- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak nevim, asi jezdim jindy, nebo jinde, nez autor... Najezdim kolem 45 tis. km rocne, prevazne po Severni Morave a spíše se mi zda, ze agrese ubyva, lidi jsou ohleduplnejsi, nez drive. A silnice podstatne lepsi, nez kdysi. Zrovna vcera jsem jel z Lince pres Mikulov do Ostravy a uz neni podstatnejsi rozdil v kvalite silnic. Je to o hodne lepsi, nez pred 10 lety. Nemluvim o Strednich Cechach... Jen u nas je horsi zpusob znaceni omezení treba pri stavbe, rovny, siroky usek, nikde nikdo a třicítka, kterou pro jeji nesmyslnost nikdo nedodrzi. Asi stavbari nemeli jinou znacku a jeste jsou lini ji po sichte sklopit... Prave na tohle by se nejaka kontrola mohla zamerit a davat pokuty i stavbarum. Tyhle nesmysly castecne zpusobuji nerespektování znacek. V Kladne se mi zase stalo, ze jsem jel po ceste bez znacky "hlavni cesta," takze prednost zprava, zprava za rohem domu zastavilo auto, zastavil jsem taky a daval prednost zprava a az pak jsem si vsiml, ze on tam ma znacku "dej prednost." Oba jsme se chovali spravne a diky spatnemu znaceni jsme se vzajemne prekvapili. Takze, state, kontroluj lepe znaceni silnic, oprav cesty ve strednich Cechach, at si tam taky uziji kvalitu a dej na cesty vice policistu z kancelari, kteri budou kontrolovat dodrzovani predpisu ferovym zpusobem a i spravnost znaceni omezeni u staveb. To vyjde levneji a bude to ucinnejsi, nez nejake blbiny, zuzovani a jina omezeni, myslim. Ale je to naivni...:-)
Nevadí mi ani tak omezení na 30km/h u tramvajové zastávky s přechodem kde chodí děti do školy.
Vadí mi, že se už nikdo neobtěžuje za zastávku dát konec omezení a ta třicítka platí dalších 400m k další křižovatce na úplně rovném a přehledném úseku kde se chodci prakticky nevyskytují a ve kterém je v protisměru padesátka.
Značení tohoto druhu totálně podkopává smysl takových omezení a je jen logické, že se pak jakékoliv omezování rychlosti nesetkává s pochopením řidičů.
Tak samozřejmě že nejbezpečnější by bylo všude jezdit max 20km/h. To se fakt nikdo nezabije
Na druhou stranu by se pak mohly zrušit autoškoly. Protože na to už fakt člověk speciálně vzdělaný být nemusí. Jezit s trakařem umí každý...
Snažit se někoho předělat většinou skončí nezdarem. Vyprávět by o tom mohlo kdejaké nezdařené manželství. Mnohem efektnější je obvykle stav situace pochopit a snažit se minimalizovat jeho dopad.
Máme tady spoustu chytrolínů, jako tady pana autora, kteří se domnívají, že lze buzerací donutit lidi, aby se nestávali nehody. Svezou se i úředníci, protože těm vždy vyhovuje, když jsou "třeba" a navíc to otvírá korupční prostory, protože se tu vytváří celé odvětví o které lidi nestojí, ale dobře to sype. Je tu armáda úředníků, kteří vymýšlejí omezení, zavádí je do praxe, vymýšlejí "zklidňovací" stavební úpravy, vypisují výběrová řízení a pak se staví všelijaká esíčka, zůžují silnice, instalují omezující značky, buzerační semafory, které trestají řidiče červenou, staví stacionární radary a úsekové měření, parkovací zóny, nízkoemisní zóny a nakonec je tu armáda dalších úředníků a MP, kteří se živí výberem pokut. Z toho všeho zbyde něco do městského rozpočtu, pro firmy přisáté na tento cecek a samozřejmě skrze tyto firmy i pro ty zastupitele města.
Já myslím, že regulací je už dávno přespříliš. Čas ukázal, že to nefunguje. Už teď se běžný člověk těžko orientuje v přehršle nařízení. Navíc takový systém odnaučuje člověka přemýšlet a chovat se podle zdravého úsudku.
To co skutečně potřebujeme je udžet míru byrokracie na silnici na rozumné míře a především pozvednout úrověň silnic.
Nejde jen o to stavět nové silnice, což se děje, ikdyž slimáčím tempem díky korupci.
Jde i o to stavět silnice tak, aby minimalizovali důsledky nehod, které se prostě budou stávat. Nejenom že často chybí vedle silnic únikové zóny, ale naopak je vedle silnic mnoho překážek, které následky nehod zhoršují. Chybí svodidla, vedle silnic jsou nastražené všelijaké vybetonované mostky, řady vzrostlých stromů. Rozhledy v táhlých zatáčkách jsou zakryté vzrostlými nálety atd. To jsou drobné úpravy, které se dají udělat hned a zas tak moc by to nestálo.
jak ale přinutit ty kteří v zásadě nedodržují žádná pravidla aby začali dodržovat ty nové, další? v tomto veškeré úvahy pokulhávají.
Takže další "odborník" který chce trestat ty řidiče kteří dodržují pravidla provozu a přispůsobí rychlost vozovce a počasí.
Aneb jak praví moje manželka: horší je na silnici potkat blondýnu ve velkým SUV či namachrovanýho svalovce v čemkoliv, co jedou 30, u ucha telefon a nepředvídatelně kličkují od krajnice ke středové čáře (někdy i přes). Horší je toto, než jet plynule 110 na silnici kde nikoho neohrožuji a neomezuji.
ale jezdit "s telefonem u ucha" není povoleno ani při 30 km rychlosti, ale to je zase jen nějaké nesmyslné omezení....
ale mělo by se jim nařídit, aby s telefonem u ucha nesnižovali rychlost pod 110 a nenarušovali tak plynulost provozu!
PS: (2000 znaků mi nestačí)
Myslím si, a myslím že oprávněně, že řada problémů se dnes řeší příliš draho (nákladně), nebo s velkou mírou represe. Stačí přitom zavést mnohem účinnější a levnější řešení. Stačí na kritická místa a úseky dát informativní značku doporučené nejvyšší rychlosti. Modrý čtverec. Policie pak se může věnovat krizovějším úsekům, kde je opravdu represe nutná. Nemusí pak nesmyslně stát v nepřehledných úsecích a mnohdy i na nepřehledných místech vozidla zastavovat.
Pokud se informativní dopravní značky doplní příslušným ustanovením v zákoně a to i s oporou u pojišťoven ve vztahu k jednotlivým škodním událostem, vytvoří se mnohem účinnější psychologický tlak na jedince a na jejich uvažování za volantem.
Samozřejmě je potřeba toto doplnit výukou nových řidičů v autoškolách a masivní mediální kampaní, která stávající řidiče o této změně bude informovat.
Prostě dobře umístěná čtverhranná modrá značka, je mnohem lepší než nesmyslné zábrany, tuny betonu, či bílo červené kruhové cedule a vyčkávající policie za rohem.
Vážení, v dopravě se pohybují jako koníčkem již 25 let, profesně pak přes 15 let. Mám Ing. i Bc. z dopravy, SPŠ mám také z dopravy, dokonce z automobilové.
Přesto jak tu píší jiní, nepovažuji se za nějakého dopravního odborníka, ale to co je tu uvedeno je opravdu spatlané vše dohromady. Já jsem zažil na silnicích již mnoho, řidičem jsem již 20 let, přesto mezi velmi aktivní se počítám teprve posledních 11 let kdy jsem najel celkem asi 300.000 km... A to cca 90.000 km i v základu všech aut, v Trabantu. Říkám dopravu (provoz, konstrukci a vše kolem) mám jako koníček 25 let.
Během jediného dne jsem schopen přesednout a vystřídat 4 auta, odlišná vznikem (datem), konstrukcí, pohonem, výkonem i vlastnostmi.
To vše o sobě píšu, aby jste viděli, že nejsem nějaký pseudo odborník, že se o vlastní provoz velmi zajímám jak po odborné, teoretické tak i praktické stránce.
Přes to přeze všechno se za všeznajícího odborníka nepovažuji. Ale naučili mě v životě používat logiku, logické myšlení a uvažování, využívat kombinatoriky a určité chybějící informace odhadnout a domyslet si. Což jsem později zúročil ve své praxi.
No a teď k tématu, stojím za čtenáři a diskutími v tomto článku i v článku, na který se odkazujete.
Řada represivních opatření kýženého efektu nedosáhne.
Kdysi se používalo na silnicích více značek tzv. doporučujícího (informativního) charakteru, které v určitých úsecích doporučovali rychlost. Dnes jich je již velmi málo, ale přesto se občas najdou, nejznámější je kousek za Prahou na D1 ve směru na Brno, která ve stoupání a v oblouku doporučuje 110 km/h.
Myslím si, že kdyby se upravili předpisy podobně jako v SRN, tj. že v místě s doporučenou rychlostí pojede-li řidič rychleji, pak mu pojišťovna velmi omezí případné plnění škody, pokud dojde k nehodě jejíž zaviněním bude právě nepřiměřená rychlost, máme psychologický efekt mnohem lepší a silnější než omezení rychlosti apod. Já pokud takový úsek dnes potkám, dávám nohu z plynu, protože tato značka mě upozorňuje víc...
Podstatné je aby číslo na značce dávalo smysl.
No to je zase "výzkum". Dost často jezdím do Německa, a byť tam je na dálnících mnohdy neomezená rychlost, nehodu jsem tam potkal za posledních patnáct let jednou. Zato projet se po D1, a nepotkat mezi Prahou a Brnem nejméně dvě nehody, je celkem rarita. Pánové "rádobyodborníci", v rychlosti to doopravdy nebude.
ne jen o rychlosti to opravdu není. Je to o chování řidičů při určité rychlosti, jako je například dodržování odstupů, přehled o tom co se děje v okolí atd. atd. Zatímco chování německých řidičů umožňuje neomezenou rychlost, při úrovni chování českých řidičů je evidentně 130 na D1 moc vysoká.