Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku má být za rok 700 elektromobilů, v roce 2030 až čtvrt milionu

Počet elektromobilů na českých silnicích by se měl příští rok zdvojnásobit na 700 vozidel. Jen letos jich v registru vozidel přibylo 140. Podle nejnovější studie by v Česku mohlo v roce 2030 jezdit až čtvrt milionu aut na elektřinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38e34t38r 13E27b76r 2222740483220

Agregat s účinností okolo 40% to je to, co zde většina obhajuje? Závislost na OPEC a tedy i Rusku?

Davat ropny produkt do agregatu vyuzivajiciho kyvavy vratny pohyb je asi tak stejne chytre jako topit plastickou trhavinou v krbu.

0/−2
17.11.2014 7:35

M83a77r68e10k 60J39a27n81e65č73k27a 1637926573861

Kdo chce, ať si to koupí je to prostě nabídka trhu a své fandy si jistě najde, jako každá jiná ptákovina alá novinka, ale dokud nevymyslí trvanlivější a spolehlivější zdroj energie, tak nebrat a za ty prodejní ceny už vůbec ne. Jsou to ale paradoxy. Na jednu stranu EU šaškuje se žárovkami, které totálně zarušují rozvodné soustavy, dále řeší motory ve vysavačích a kdo ví co ještě přijde na řadu, že by pračky a ledničky? Na druhou stranu by jim už ale nevadilo extrémně zvednout spotřebu el.energie a enormně zatížit el. sítě, opravdu banda hlupáků. Navíc ta energie se musí někde vyrobit a ačkoliv je atomová energie nejčistější, tak tady zase proti ní všichni brojí, tak nevím kde ji budou vyrábět, asi v těch jejich větrných nebo solárních elektrárnách a nebo budou všechny motoristy nutit přesedlat na okapotované elektrokola, čemuž bych se při rádoby inteligenci bruselských úředníků ani nedivil :-)

+1/0
16.11.2014 15:25

E56r50i86c26h 40B61e67r74n84a46t56í81k 5203988390144

Na to, že náš stát má cca 10 000 000 lidí, tak 140 hlupáků nevypadá tak hrozivě.

+4/−3
15.11.2014 13:49

T26o92m28á38š 96B68e93n66d90a 4610559790967

Už teďka má přenosová soustava kolikrát problémy. Rychlodobijecí stanice má příkon až 19,2 kW, obvykle kolem 6kW.

Dovedete si představit, jak stojí na parkovišti před obchodním centrem 1500 aut, a všichni dobijí s příkonem třeba 10kW (dnes 3,3 kW, 6,6kW a Tesla S 10-20kW)? To je aktuální příkon 15 GW, jen na jedno střední parkoviště před obchoďákem. Nedovedu si představit, co by všechno kvůli tomu muselo předělávat, na víc elektromobily nebudou dobíjený jen v době mimo špičku...

+5/−1
15.11.2014 13:31

J43i51ř77í 86K26o11c46u59r16e72k 6375474305858

Šílenost že? Na základě výpočtu, ve kterém se seknete o tři řády (má tam být 15 MW) dělat dalekosáhlé závěry.

A teď si vemte, že se z nádraží rozjíždí tři vlaky, s lokomotivou o výkonu až ... chvilka napětí ... 6MW každá.

+3/0
15.11.2014 18:37

T89o60m98á22š 65B72e54n87d66a 4330629290647

No jo máte pravdu, jsem to ale trouba ;-D Ještě jsem střízlivím z pátku. Ale říkám si, že by se stejně musela přestavět rozvodná síť, přecejen to nebude na to stavěné, u železnice se už s tím nějak počítá.

+3/0
15.11.2014 18:41

J88i40ř46í 43K28o26c96u96r30e55k 6455594925658

Železnice je napájená z rozvodné soustavy. Pouze v Německu má železnice vlastní rozvodnou soustavu.

+1/0
15.11.2014 18:57

T76o78m71á41š 48B46e68n81d11a 4280169670237

Díky za vysvětlení, jsem hned chytřejší :-)

0/0
15.11.2014 18:58

P72e79t31r 23B97á85č63a 8135416885755

Dekuji, nechci !!

0/0
15.11.2014 12:06

J40a27k74u50b 39R67o43u45s 3863100224482

Elektromobil je slepá vývojová větev. Čím méně jich tu bude, tím lépe.

+6/−4
15.11.2014 6:23

V29l64a80s28t45i82m72i32l 69S47v94o82b98o43d90a 7413288135884

Už jsem se lekl, že jde zase o naplňování nějaké povinné směrnice EU a ono jde jen o statistiku, tak to uf :-).

0/0
14.11.2014 23:56

J45a60r96o90m19í77r 35K45r24á28l 4930289924189

Klid, ta směrnice přijde. :-/

0/0
15.11.2014 7:25

R97a13d77i25m 23D40r42b92o93h91l41a82v 5821186213637

Jsem jedině pro, jak jinak chcete ve městech očistit vzduch? Elektromobil do města je jasná volba, je tichý, nesmrdí, a je jen otázka času, kdy spalovací auta do center měst nebudou smět. Čím dřív to bude, tím líp.

0/−2
15.11.2014 14:27

V53í98t 35N13o31v39á51k 5384445141279

jasně elektřina jde ze zásuvky a z tý se nečoudí, že?

+3/0
15.11.2014 17:40

M53i39r61o49s90l15a83v 30B60u97d34a 9192962147772

Elektřina snad roste na stromech? Proč tedy zakazují žárovky a vysavače? O kolik více se jí bude muset vyrobit? Jak zvládne výkyvy rozvodná soustava?

+2/0
16.11.2014 11:39

D23a81n97i23e80l 45U87r24b71á88n51e78k 6627988609368

Mě by zajímalo, kde se bude všechna elektřina brát?

+2/−3
14.11.2014 23:51

J68i11ř80í 53Z12ý85k57a 9619323191850

část se získá modernizacemi stávajících elektráren, část z dalších obnovitelných zdrojů a část úsporami v jiných odvětvích. Nové elektrárny nějak není potřeba stavět. Horší je to s přenosovou soustavou.

+1/0
14.11.2014 23:58

T54o56m94á56š 88M48o40r37a57v97č25í12k 3267636873815

Nejspíš se vyrobí. Všech 700 aut bude moct jezdit.

+2/0
15.11.2014 0:15

J85a91r54o57m61í59r 27K80r16á20l 4560269904719

700 ano, čtvrt milionu ne.

0/0
15.11.2014 7:23

J22i68ř34í 50K41o35c32u58r23e31k 6645834575198

Spotřeba je asi 16 kWh na 100 km. Řekněme, že auto v průměru ujede 100 km za den. (35.000 km/rok) Spotřeba celkem 4 GWh za den. 170 MW ... tedy nárůst spotřeby elektřiny o 2 %. 

Ovšem pokusd jste přesvědčen, že auto žere 150 kW ikdyž stojí v garáži, pak je veškerá fyzika slabá a proti fanatické víře nemá šanci.

+1/0
15.11.2014 18:43

J14i22ř98í 67Š19v40a10g10r 3718910145476

V roce 1950 bude ve všech domech zavedeno elektrické osvětlení, kde se ta elektřina bude brát? 

V roce 2000 budou mít v každé domácnosti televizi a počítač a mixér a elektrický vařič a bla bla bla. No kde se ta elektřina bude brát?

V Česku má být za rok 700 elektromobilů, v roce 2030 až čtvrt milionu, to by mě zajímalo, kde se ta elektřina bude brát?

+3/0
15.11.2014 1:13

D45a47n40i96e76l 28U68r32b57á83n75e92k 6157738609318

Jak myslíte...

0/0
15.11.2014 12:34

J18i95ř47í 56Š46v28a23g96r 3788560255286

Já? Já jen kopíroval....

0/0
15.11.2014 16:29

J78a17r30o88m13í10r 37K55r39á53l 4970169984819

To není až takový problém.  Horší je, jak ji dostat k zákazníkovi.  Např. doma budete muset mít místo jističe 20A  o dva stupně vyšší.  A podívejte se, kolik se za něj bude platit.  K tomu musítě získat souhlas k navýšení odběru, což ani dnes není leckde jednoduché kvůli omezení rozvodné soustavy.

+1/0
15.11.2014 7:22

M25i98c47h47a46l 11P43a61v52l35á73t 9903503654909

Pri velkem usili se daji postavit elektrarny (tzn. samozrejme jaderne). Ale to je ten nejmensi problem. Mnohem narocnejsim ukolem by bylo extremni(!) posileni rozvodne soustavy. A to fakt nehrozi..

0/0
18.11.2014 9:25

L24u78k96á21š 47V43a54ň82u47r47a 1755304613243

Problém je právě v ceně baterek a jejich životnosti. Navíc výrobci elektromobilů prodejní ceny nadhodí. Jediné řešení je malé vozidlo s dotací státu při koupi. Nejlepší by bylo vyrábět elektromobily v TPCA. A dořešit systém rychlodobíjení a nebo systém rychlovýměny a pronájmu baterií.

0/−3
14.11.2014 23:35

L18u24k31á57š 97V79a75ň94u44r93a 1725924143253

Navíc to souvisí i s výstavbou dobíjecích stanic u obchodních domů, na parkovišti zaměstnavatele, na parkovišti u bytového domu apod.

0/0
14.11.2014 23:36

J79i32n21d84ř58i57c28h 16M64i61t26t43e77r 6321270853323

Ano chtěl bych dotaci na Teslu S. Tak aspoň 2 melouny. Milión bych si zaplatil sám. Takže z daní těch chudších, co nemají na takové auto bych si to pořídil a ještě ušetřil na dani za PHM, kterou by naopak moji  spoluobčané, kteří mi přispěli na Teslu museli platit. Ono z něčeho se ty dotace zaplatit musí, že . To je tak zvrhlé že to volá do nebes.

+6/0
15.11.2014 0:02

J91a29n 40F94r37o93l24í54k 6306950515844

Soudruzi z Roland Berger ve své studii cudně opomněli čtyři faktory. Pořizovací cenu, cenu náhradních akumulátorů, dojezd a hmotnost. Přece jen je rozdíl, když si za 200 litrů koupím nějaký menší tříhrnek o váze pod 850 kg a jezdím 10 let za 5l/100 km aniž bych musel měnit podstatnou část auta - sadu baterií. No a pokud v zimě uvíznu v nějaké koloně a nemám prázdnou nádrž mohu si topit i svítit několik hodin.;-)

+4/0
14.11.2014 23:15

P91e94t67r 21M42o96t88y88č56k24a 1964611913804

Také jsem si říkal, kdepak jim ta cena vs. kupní síla vypadla (ty další věci ještě budiž, je dost lidí, co by si to auto koupili na pojíždění po městě a v blízkém okolí).

0/0
14.11.2014 23:25

J52i34ř79í 93Z53ý13k25a 9639763651200

jakožto akcionáře ČEZu by mne naplnění téhle prognózy potěšilo. Ale přesto bych raději viděl v nabídkách automobilek spalovací 5, 6 a 8 válce i v "běžných" autech.

+2/0
14.11.2014 23:08

P10a34v11e24l 43J72e64ř32á47b52e29k 7281532874757

elektromobil je ideální dopravní prostředek pro úředníky, kteří se pohybují v okolí svých úřadů (třeba po "malém" okrese). Výjimečně za den najedou nad 100 km, navíc v místě jednání mohou energii "dočerpat".

0/0
14.11.2014 22:06

R13o87m69a10n 48P86o69l56á10č70e51k 5156429735

To je dost sporné... Když se vezme v potaz pořizovací cena, tak to takové terno nebude...

0/0
14.11.2014 23:03

P29e81t94r 43M19o27t63y25č34k33a 1754531413734

Úředníci. Stát nás ochotně oloupí nějakou novou daní (samozřejmě pro naše dobro, jak jinak) a jim to zadotuje. To máte stejné jako s jejich úřady, podívejte se, v kolika městech sedí úředníci v centru (kde jejich klienti nemají ani jak zaparkovat), v historických budovách (drahá údržba, drahé vytápění, drahá lokalita, kterou by si firma nemohla dovolit) a to také nebude zrovna terno. Přesto to tak je.

0/0
14.11.2014 23:23

R36a64d58i75m 15D82r12b76o75h17l18a20v 5391816943817

Pořizovací cena přece není všechno, kolik vás  potom stojí provoz? Na krátké trasy s častým startováním je elektromobil ideální.

0/0
15.11.2014 14:31

P68a52v82e37l 14J43e11ř63á38b63e51k 7371432374367

Dřív se biomasa strčila do žlabu a biomotor jí načerpal. A potom sice pomaleji, ale vytrvale lecos přepravil, dopravil apod. Navíc, když byl na cestě, tak s výjimkou neúrodných území, biomasa - biopalivo bylo stále k dispozici v poměrně dostatečné míře.

Dnes biomasa se za pomocí ropy, mnoha tun železa a dalších hmot zpracuje do peletek, doveze do elektrárny, z toho vyrobí elektřina, která se následně načerpá do akumulátorů elektromobilů.

Co k tomu říci?

Nic !

0/0
14.11.2014 22:03

P21e32t21r 79M93o86t48y38č65k66a 1204701643604

Ano, civilizace bohužel dospěla do stavu, kdy se nechává dobrovolně vláčet partou nestoudných lhářů, kteří jim tvrdí, že tohle je správné.

0/0
14.11.2014 23:26

J23i45ř94í 71K50o95c71u20r40e19k 6975104175488

Zato jiní poslouchají ideály PolPota. Ten za své vlády vyvraždil téměř 1/4 obyvatel jím ovládaného území. Takový masakr nespáchal ani Hitler ani Stalin (ikdyž na Ukrajině v zimě 1932/33 byl blízko)

0/0
15.11.2014 18:49

J70a54r75o64m53í94r 38K26r52á43l 4660259114419

Nereálné.

+1/0
14.11.2014 20:48

J21i71ř53í 29D65v68o65ř23á55k 5648333968260

Věda a technika mládeži,časopis z roku 1955.Odhadoval budoucnost v roce 1975.Kolonizace Marsu , pravidelná dopravní linka Praha - Mars, v každém domě malý štěpný reaktor , no a v autě taky , ..... .Na konci článku se omlouval , že bodoucnost zcela jistě předběhne jeho nástin budoucnosti.

+5/0
14.11.2014 19:25

M23i31c14h40a32l 41K71r73e21j70č81í 1546220261563

To byly časy technologického optimismu, kdy lidstvo vzhlíželo k zítřkům R^

Dneska vzhlíží leda k iPhonům. Rv

0/0
14.11.2014 23:45

V29í92ť40a 38K33r28u90t73i50š 1410864615827

Je to mj. o daňovém systému. Dnes jsou náklady na palivo na 1 km u elektromobilu okolo 0,90 Kč. U běžného auta s lze dostat na 1,80 Kč s tím, že polovinu této ceny tvoří daně. Tzn. bez vlivu státu provozní náklad prakticky shodný, rozdíl v pořizovacích nákladech a užitné hodnotě nebetyčný.

+5/0
14.11.2014 18:44

J47a57r59o50m32í90r 96K93r21á70l 4920149404599

Provozní náklady shodné nejsou.  Musíte započítat pořizovací náklady a náklady na servis.  A ty jsou u elektromobilu podstatně vyšší.

+2/−1
14.11.2014 20:50

V66í59ť36a 71K46r74u35t83i31š 1460424335747

Stačí dočíst poslední větu....

0/0
14.11.2014 21:17

J80a43r51o56m83í83r 22K32r88á78l 4840609114559

Jen říkám, že do nich se musí započíst minimálně ten servis a rozdíl nákupní a (po létech) prodejní ceny.

0/0
14.11.2014 21:37

V63á25c62l79a71v 72J91e28b37a74v16ý 8120399463146

Zrovna servis je u elektromobilu mnohem levnější, což se potvrdilo už u EV1.

Problém jsou baterie, chybějící infrastruktura a vysoká cena.

+1/0
14.11.2014 23:11

J33a83r68o87m48í49r 19K36r57á69l 4240609744169

Jenomže baterie jsou právě ten servis. ;-D

0/0
15.11.2014 7:24

J58o79z18e30f 22H54r22i58c54i24š95i10n 4743410220206

Tak naftak co jezdí za 6L při cene bez daní 17kč je na 1kč/km,  elektromobil při 15kwh/ 100km bude bez daní na 0,6kč/km. Rozdíl 40%.

Důležité je si říci na co to auto potřebujete. Jestli na cestu do práce a z práce a na nákup, a máte garáž tak až elektromobily ještě trochu zlevní může to být cesta.

0/0
15.11.2014 14:22

J79i59ř37í 63H10a39v44á51č73e96k 1923100123

Auta už nebudou mít motory, ale motůrky od stěračůRvRvEU;-€

0/0
14.11.2014 18:36

J15i64n24d21ř19i16c62h 61L89u80k91á89š 8377831930565

tak pokud budou podávat náležitý výkon, tak to snad není problém, nebo vy byste měl v autě nejraději parní stroj?

0/0
14.11.2014 18:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.