Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Česku má být za rok 700 elektromobilů, v roce 2030 až čtvrt milionu

Počet elektromobilů na českých silnicích by se měl příští rok zdvojnásobit na 700 vozidel. Jen letos jich v registru vozidel přibylo 140. Podle nejnovější studie by v Česku mohlo v roce 2030 jezdit až čtvrt milionu aut na elektřinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P55e55t55r 39E48b18r 2902480513820

Agregat s účinností okolo 40% to je to, co zde většina obhajuje? Závislost na OPEC a tedy i Rusku?

Davat ropny produkt do agregatu vyuzivajiciho kyvavy vratny pohyb je asi tak stejne chytre jako topit plastickou trhavinou v krbu.

0/−2
17.11.2014 7:35

M11a86r67e64k 29J55a45n64e21č15k98a 1477726233541

Kdo chce, ať si to koupí je to prostě nabídka trhu a své fandy si jistě najde, jako každá jiná ptákovina alá novinka, ale dokud nevymyslí trvanlivější a spolehlivější zdroj energie, tak nebrat a za ty prodejní ceny už vůbec ne. Jsou to ale paradoxy. Na jednu stranu EU šaškuje se žárovkami, které totálně zarušují rozvodné soustavy, dále řeší motory ve vysavačích a kdo ví co ještě přijde na řadu, že by pračky a ledničky? Na druhou stranu by jim už ale nevadilo extrémně zvednout spotřebu el.energie a enormně zatížit el. sítě, opravdu banda hlupáků. Navíc ta energie se musí někde vyrobit a ačkoliv je atomová energie nejčistější, tak tady zase proti ní všichni brojí, tak nevím kde ji budou vyrábět, asi v těch jejich větrných nebo solárních elektrárnách a nebo budou všechny motoristy nutit přesedlat na okapotované elektrokola, čemuž bych se při rádoby inteligenci bruselských úředníků ani nedivil :-)

+1/0
16.11.2014 15:25

E50r13i41c35h 19B43e93r81n60a30t12í80k 5113138380934

Na to, že náš stát má cca 10 000 000 lidí, tak 140 hlupáků nevypadá tak hrozivě.

+4/−3
15.11.2014 13:49


T48o21m74á36š 64B28e91n81d59a 4800959330427

Už teďka má přenosová soustava kolikrát problémy. Rychlodobijecí stanice má příkon až 19,2 kW, obvykle kolem 6kW.

Dovedete si představit, jak stojí na parkovišti před obchodním centrem 1500 aut, a všichni dobijí s příkonem třeba 10kW (dnes 3,3 kW, 6,6kW a Tesla S 10-20kW)? To je aktuální příkon 15 GW, jen na jedno střední parkoviště před obchoďákem. Nedovedu si představit, co by všechno kvůli tomu muselo předělávat, na víc elektromobily nebudou dobíjený jen v době mimo špičku...

+5/−1
15.11.2014 13:31

J18i56ř17í 82K25o93c67u87r16e26k 6735664925848

Šílenost že? Na základě výpočtu, ve kterém se seknete o tři řády (má tam být 15 MW) dělat dalekosáhlé závěry.

A teď si vemte, že se z nádraží rozjíždí tři vlaky, s lokomotivou o výkonu až ... chvilka napětí ... 6MW každá.

+3/0
15.11.2014 18:37

T14o98m52á63š 62B17e75n15d98a 4610489270847

No jo máte pravdu, jsem to ale trouba ;-D Ještě jsem střízlivím z pátku. Ale říkám si, že by se stejně musela přestavět rozvodná síť, přecejen to nebude na to stavěné, u železnice se už s tím nějak počítá.

+3/0
15.11.2014 18:41

J84i49ř52í 58K62o96c58u27r21e55k 6725284875448

Železnice je napájená z rozvodné soustavy. Pouze v Německu má železnice vlastní rozvodnou soustavu.

+1/0
15.11.2014 18:57

T36o60m14á57š 61B96e34n16d77a 4590379410697

Díky za vysvětlení, jsem hned chytřejší :-)

0/0
15.11.2014 18:58

P35e42t51r 17B31á76č75a 8815126655725

Dekuji, nechci !!

0/0
15.11.2014 12:06

J24a14k94u36b 85R87o96u90s 3443290414772

Elektromobil je slepá vývojová větev. Čím méně jich tu bude, tím lépe.

+6/−4
15.11.2014 6:23

V48l56a89s65t86i59m43i73l 97S34v65o87b91o77d14a 7643968215674

Už jsem se lekl, že jde zase o naplňování nějaké povinné směrnice EU a ono jde jen o statistiku, tak to uf :-).

0/0
14.11.2014 23:56

J98a25r78o39m48í93r 19K91r35á47l 4180739334899

Klid, ta směrnice přijde. :-/

0/0
15.11.2014 7:25

R18a16d28i93m 30D63r81b36o93h24l62a85v 5761416953327

Jsem jedině pro, jak jinak chcete ve městech očistit vzduch? Elektromobil do města je jasná volba, je tichý, nesmrdí, a je jen otázka času, kdy spalovací auta do center měst nebudou smět. Čím dřív to bude, tím líp.

0/−2
15.11.2014 14:27

V34í56t 59N15o25v84á30k 5234985401969

jasně elektřina jde ze zásuvky a z tý se nečoudí, že?

+3/0
15.11.2014 17:40

M62i47r24o86s96l37a48v 78B65u79d90a 9982322687262

Elektřina snad roste na stromech? Proč tedy zakazují žárovky a vysavače? O kolik více se jí bude muset vyrobit? Jak zvládne výkyvy rozvodná soustava?

+2/0
16.11.2014 11:39

D88a84n24i84e18l 42U60r39b24á82n26e73k 6837928309968

Mě by zajímalo, kde se bude všechna elektřina brát?

+2/−3
14.11.2014 23:51

J80i30ř32í 84Z73ý56k10a 9749873481910

část se získá modernizacemi stávajících elektráren, část z dalších obnovitelných zdrojů a část úsporami v jiných odvětvích. Nové elektrárny nějak není potřeba stavět. Horší je to s přenosovou soustavou.

+1/0
14.11.2014 23:58

T26o66m54á64š 59M82o55r68a41v37č84í55k 3887296853845

Nejspíš se vyrobí. Všech 700 aut bude moct jezdit.

+2/0
15.11.2014 0:15

J72a24r21o74m93í72r 58K93r28á12l 4450419254389

700 ano, čtvrt milionu ne.

0/0
15.11.2014 7:23

J24i19ř30í 92K68o22c57u37r60e23k 6115464615658

Spotřeba je asi 16 kWh na 100 km. Řekněme, že auto v průměru ujede 100 km za den. (35.000 km/rok) Spotřeba celkem 4 GWh za den. 170 MW ... tedy nárůst spotřeby elektřiny o 2 %. 

Ovšem pokusd jste přesvědčen, že auto žere 150 kW ikdyž stojí v garáži, pak je veškerá fyzika slabá a proti fanatické víře nemá šanci.

+1/0
15.11.2014 18:43

J52i44ř76í 95Š53v69a24g12r 3728370275326

V roce 1950 bude ve všech domech zavedeno elektrické osvětlení, kde se ta elektřina bude brát? 

V roce 2000 budou mít v každé domácnosti televizi a počítač a mixér a elektrický vařič a bla bla bla. No kde se ta elektřina bude brát?

V Česku má být za rok 700 elektromobilů, v roce 2030 až čtvrt milionu, to by mě zajímalo, kde se ta elektřina bude brát?

+3/0
15.11.2014 1:13

D92a95n70i41e80l 20U37r25b98á70n46e68k 6367278729258

Jak myslíte...

0/0
15.11.2014 12:34

J85i59ř60í 91Š35v95a37g74r 3668680455706

Já? Já jen kopíroval....

0/0
15.11.2014 16:29

J67a10r16o56m64í50r 89K63r41á89l 4810309364349

To není až takový problém.  Horší je, jak ji dostat k zákazníkovi.  Např. doma budete muset mít místo jističe 20A  o dva stupně vyšší.  A podívejte se, kolik se za něj bude platit.  K tomu musítě získat souhlas k navýšení odběru, což ani dnes není leckde jednoduché kvůli omezení rozvodné soustavy.

+1/0
15.11.2014 7:22

M49i53c73h39a36l 27P52a51v86l85á77t 9663393674989

Pri velkem usili se daji postavit elektrarny (tzn. samozrejme jaderne). Ale to je ten nejmensi problem. Mnohem narocnejsim ukolem by bylo extremni(!) posileni rozvodne soustavy. A to fakt nehrozi..

0/0
18.11.2014 9:25

L42u66k23á50š 91V53a40ň70u39r21a 1705754813603

Problém je právě v ceně baterek a jejich životnosti. Navíc výrobci elektromobilů prodejní ceny nadhodí. Jediné řešení je malé vozidlo s dotací státu při koupi. Nejlepší by bylo vyrábět elektromobily v TPCA. A dořešit systém rychlodobíjení a nebo systém rychlovýměny a pronájmu baterií.

0/−3
14.11.2014 23:35

L54u69k78á71š 98V71a87ň31u92r38a 1185534253573

Navíc to souvisí i s výstavbou dobíjecích stanic u obchodních domů, na parkovišti zaměstnavatele, na parkovišti u bytového domu apod.

0/0
14.11.2014 23:36

J29i69n86d83ř59i95c41h 56M25i17t84t42e94r 6221130103253

Ano chtěl bych dotaci na Teslu S. Tak aspoň 2 melouny. Milión bych si zaplatil sám. Takže z daní těch chudších, co nemají na takové auto bych si to pořídil a ještě ušetřil na dani za PHM, kterou by naopak moji  spoluobčané, kteří mi přispěli na Teslu museli platit. Ono z něčeho se ty dotace zaplatit musí, že . To je tak zvrhlé že to volá do nebes.

+6/0
15.11.2014 0:02

J55a75n 68F35r41o18l86í67k 6676360545444

Soudruzi z Roland Berger ve své studii cudně opomněli čtyři faktory. Pořizovací cenu, cenu náhradních akumulátorů, dojezd a hmotnost. Přece jen je rozdíl, když si za 200 litrů koupím nějaký menší tříhrnek o váze pod 850 kg a jezdím 10 let za 5l/100 km aniž bych musel měnit podstatnou část auta - sadu baterií. No a pokud v zimě uvíznu v nějaké koloně a nemám prázdnou nádrž mohu si topit i svítit několik hodin.;-)

+4/0
14.11.2014 23:15

P30e22t82r 10M24o22t20y50č82k90a 1314641233224

Také jsem si říkal, kdepak jim ta cena vs. kupní síla vypadla (ty další věci ještě budiž, je dost lidí, co by si to auto koupili na pojíždění po městě a v blízkém okolí).

0/0
14.11.2014 23:25

J63i63ř24í 39Z91ý18k89a 9379913961480

jakožto akcionáře ČEZu by mne naplnění téhle prognózy potěšilo. Ale přesto bych raději viděl v nabídkách automobilek spalovací 5, 6 a 8 válce i v "běžných" autech.

+2/0
14.11.2014 23:08

P88a92v38e78l 96J91e37ř14á11b79e86k 7711582944967

elektromobil je ideální dopravní prostředek pro úředníky, kteří se pohybují v okolí svých úřadů (třeba po "malém" okrese). Výjimečně za den najedou nad 100 km, navíc v místě jednání mohou energii "dočerpat".

0/0
14.11.2014 22:06

R89o89m73a72n 84P46o70l28á94č33e13k 5536969625

To je dost sporné... Když se vezme v potaz pořizovací cena, tak to takové terno nebude...

0/0
14.11.2014 23:03

P36e39t83r 90M12o75t33y26č22k14a 1934391363184

Úředníci. Stát nás ochotně oloupí nějakou novou daní (samozřejmě pro naše dobro, jak jinak) a jim to zadotuje. To máte stejné jako s jejich úřady, podívejte se, v kolika městech sedí úředníci v centru (kde jejich klienti nemají ani jak zaparkovat), v historických budovách (drahá údržba, drahé vytápění, drahá lokalita, kterou by si firma nemohla dovolit) a to také nebude zrovna terno. Přesto to tak je.

0/0
14.11.2014 23:23

R20a82d76i51m 79D95r20b98o47h28l34a63v 5511316203827

Pořizovací cena přece není všechno, kolik vás  potom stojí provoz? Na krátké trasy s častým startováním je elektromobil ideální.

0/0
15.11.2014 14:31

P72a87v83e16l 48J52e56ř87á66b92e31k 7651722604677

Dřív se biomasa strčila do žlabu a biomotor jí načerpal. A potom sice pomaleji, ale vytrvale lecos přepravil, dopravil apod. Navíc, když byl na cestě, tak s výjimkou neúrodných území, biomasa - biopalivo bylo stále k dispozici v poměrně dostatečné míře.

Dnes biomasa se za pomocí ropy, mnoha tun železa a dalších hmot zpracuje do peletek, doveze do elektrárny, z toho vyrobí elektřina, která se následně načerpá do akumulátorů elektromobilů.

Co k tomu říci?

Nic !

0/0
14.11.2014 22:03

P89e17t44r 19M83o49t35y12č26k65a 1264391453724

Ano, civilizace bohužel dospěla do stavu, kdy se nechává dobrovolně vláčet partou nestoudných lhářů, kteří jim tvrdí, že tohle je správné.

0/0
14.11.2014 23:26

J76i21ř81í 93K12o30c31u50r52e11k 6715404305628

Zato jiní poslouchají ideály PolPota. Ten za své vlády vyvraždil téměř 1/4 obyvatel jím ovládaného území. Takový masakr nespáchal ani Hitler ani Stalin (ikdyž na Ukrajině v zimě 1932/33 byl blízko)

0/0
15.11.2014 18:49

J22a13r87o42m74í66r 65K73r43á86l 4100979324629

Nereálné.

+1/0
14.11.2014 20:48

J81i89ř82í 36D26v51o93ř26á20k 5838773588470

Věda a technika mládeži,časopis z roku 1955.Odhadoval budoucnost v roce 1975.Kolonizace Marsu , pravidelná dopravní linka Praha - Mars, v každém domě malý štěpný reaktor , no a v autě taky , ..... .Na konci článku se omlouval , že bodoucnost zcela jistě předběhne jeho nástin budoucnosti.

+5/0
14.11.2014 19:25

M68i65c90h18a22l 19K15r48e13j61č38í 1956700151203

To byly časy technologického optimismu, kdy lidstvo vzhlíželo k zítřkům R^

Dneska vzhlíží leda k iPhonům. Rv

0/0
14.11.2014 23:45

V47í47ť16a 11K31r97u87t69i21š 1870144145217

Je to mj. o daňovém systému. Dnes jsou náklady na palivo na 1 km u elektromobilu okolo 0,90 Kč. U běžného auta s lze dostat na 1,80 Kč s tím, že polovinu této ceny tvoří daně. Tzn. bez vlivu státu provozní náklad prakticky shodný, rozdíl v pořizovacích nákladech a užitné hodnotě nebetyčný.

+5/0
14.11.2014 18:44

J28a86r77o58m95í17r 28K14r76á94l 4910849234569

Provozní náklady shodné nejsou.  Musíte započítat pořizovací náklady a náklady na servis.  A ty jsou u elektromobilu podstatně vyšší.

+2/−1
14.11.2014 20:50

V42í85ť30a 96K29r79u88t15i72š 1450704565257

Stačí dočíst poslední větu....

0/0
14.11.2014 21:17

J69a77r31o96m34í14r 11K37r84á74l 4600479744979

Jen říkám, že do nich se musí započíst minimálně ten servis a rozdíl nákupní a (po létech) prodejní ceny.

0/0
14.11.2014 21:37

V91á42c69l21a19v 45J84e40b36a35v66ý 8160839403386

Zrovna servis je u elektromobilu mnohem levnější, což se potvrdilo už u EV1.

Problém jsou baterie, chybějící infrastruktura a vysoká cena.

+1/0
14.11.2014 23:11

J81a14r22o34m59í12r 44K98r73á93l 4600189554159

Jenomže baterie jsou právě ten servis. ;-D

0/0
15.11.2014 7:24

J10o55z46e81f 15H89r23i39c74i59š46i78n 4843460930706

Tak naftak co jezdí za 6L při cene bez daní 17kč je na 1kč/km,  elektromobil při 15kwh/ 100km bude bez daní na 0,6kč/km. Rozdíl 40%.

Důležité je si říci na co to auto potřebujete. Jestli na cestu do práce a z práce a na nákup, a máte garáž tak až elektromobily ještě trochu zlevní může to být cesta.

0/0
15.11.2014 14:22

J67i97ř26í 96H55a91v55á34č50e47k 1883970703

Auta už nebudou mít motory, ale motůrky od stěračůRvRvEU;-€

0/0
14.11.2014 18:36

J46i24n84d75ř83i31c34h 20L68u12k35á47š 8687731460735

tak pokud budou podávat náležitý výkon, tak to snad není problém, nebo vy byste měl v autě nejraději parní stroj?

0/0
14.11.2014 18:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.