Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku má být za rok 700 elektromobilů, v roce 2030 až čtvrt milionu

Počet elektromobilů na českých silnicích by se měl příští rok zdvojnásobit na 700 vozidel. Jen letos jich v registru vozidel přibylo 140. Podle nejnovější studie by v Česku mohlo v roce 2030 jezdit až čtvrt milionu aut na elektřinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e26t82r 39E33b83r 2742210463110

Agregat s účinností okolo 40% to je to, co zde většina obhajuje? Závislost na OPEC a tedy i Rusku?

Davat ropny produkt do agregatu vyuzivajiciho kyvavy vratny pohyb je asi tak stejne chytre jako topit plastickou trhavinou v krbu.

0/−2
17.11.2014 7:35

M70a84r64e48k 20J71a94n46e90č79k75a 1597396223171

Kdo chce, ať si to koupí je to prostě nabídka trhu a své fandy si jistě najde, jako každá jiná ptákovina alá novinka, ale dokud nevymyslí trvanlivější a spolehlivější zdroj energie, tak nebrat a za ty prodejní ceny už vůbec ne. Jsou to ale paradoxy. Na jednu stranu EU šaškuje se žárovkami, které totálně zarušují rozvodné soustavy, dále řeší motory ve vysavačích a kdo ví co ještě přijde na řadu, že by pračky a ledničky? Na druhou stranu by jim už ale nevadilo extrémně zvednout spotřebu el.energie a enormně zatížit el. sítě, opravdu banda hlupáků. Navíc ta energie se musí někde vyrobit a ačkoliv je atomová energie nejčistější, tak tady zase proti ní všichni brojí, tak nevím kde ji budou vyrábět, asi v těch jejich větrných nebo solárních elektrárnách a nebo budou všechny motoristy nutit přesedlat na okapotované elektrokola, čemuž bych se při rádoby inteligenci bruselských úředníků ani nedivil :-)

+1/0
16.11.2014 15:25

E83r90i25c42h 42B55e64r51n97a36t48í88k 5543918770864

Na to, že náš stát má cca 10 000 000 lidí, tak 140 hlupáků nevypadá tak hrozivě.

+4/−3
15.11.2014 13:49

T63o70m59á23š 23B55e83n66d33a 4830189440807

Už teďka má přenosová soustava kolikrát problémy. Rychlodobijecí stanice má příkon až 19,2 kW, obvykle kolem 6kW.

Dovedete si představit, jak stojí na parkovišti před obchodním centrem 1500 aut, a všichni dobijí s příkonem třeba 10kW (dnes 3,3 kW, 6,6kW a Tesla S 10-20kW)? To je aktuální příkon 15 GW, jen na jedno střední parkoviště před obchoďákem. Nedovedu si představit, co by všechno kvůli tomu muselo předělávat, na víc elektromobily nebudou dobíjený jen v době mimo špičku...

+5/−1
15.11.2014 13:31

J35i24ř86í 69K32o48c92u58r78e13k 6545154435668

Šílenost že? Na základě výpočtu, ve kterém se seknete o tři řády (má tam být 15 MW) dělat dalekosáhlé závěry.

A teď si vemte, že se z nádraží rozjíždí tři vlaky, s lokomotivou o výkonu až ... chvilka napětí ... 6MW každá.

+3/0
15.11.2014 18:37

T22o71m81á49š 54B22e91n21d87a 4780989930387

No jo máte pravdu, jsem to ale trouba ;-D Ještě jsem střízlivím z pátku. Ale říkám si, že by se stejně musela přestavět rozvodná síť, přecejen to nebude na to stavěné, u železnice se už s tím nějak počítá.

+3/0
15.11.2014 18:41

J16i58ř18í 58K47o30c70u71r22e60k 6285324525848

Železnice je napájená z rozvodné soustavy. Pouze v Německu má železnice vlastní rozvodnou soustavu.

+1/0
15.11.2014 18:57

T37o83m66á14š 17B78e87n70d93a 4510449620317

Díky za vysvětlení, jsem hned chytřejší :-)

0/0
15.11.2014 18:58

P87e23t35r 17B70á37č19a 8855106705545

Dekuji, nechci !!

0/0
15.11.2014 12:06

J17a84k71u93b 10R20o62u26s 3123370634372

Elektromobil je slepá vývojová větev. Čím méně jich tu bude, tím lépe.

+6/−4
15.11.2014 6:23

V31l73a91s24t49i44m63i65l 24S84v97o81b58o85d53a 7573948425974

Už jsem se lekl, že jde zase o naplňování nějaké povinné směrnice EU a ono jde jen o statistiku, tak to uf :-).

0/0
14.11.2014 23:56

J37a23r21o96m31í16r 93K70r83á87l 4270609934339

Klid, ta směrnice přijde. :-/

0/0
15.11.2014 7:25

R85a14d42i77m 22D69r51b46o14h40l31a86v 5891456233667

Jsem jedině pro, jak jinak chcete ve městech očistit vzduch? Elektromobil do města je jasná volba, je tichý, nesmrdí, a je jen otázka času, kdy spalovací auta do center měst nebudou smět. Čím dřív to bude, tím líp.

0/−2
15.11.2014 14:27

V14í30t 68N38o36v23á19k 5764705181559

jasně elektřina jde ze zásuvky a z tý se nečoudí, že?

+3/0
15.11.2014 17:40

M73i79r77o95s34l13a57v 71B81u20d79a 9822722567902

Elektřina snad roste na stromech? Proč tedy zakazují žárovky a vysavače? O kolik více se jí bude muset vyrobit? Jak zvládne výkyvy rozvodná soustava?

+2/0
16.11.2014 11:39

D18a79n75i43e26l 57U57r27b82á96n90e65k 6967718939658

Mě by zajímalo, kde se bude všechna elektřina brát?

+2/−3
14.11.2014 23:51

J17i14ř23í 77Z65ý36k44a 9959833411720

část se získá modernizacemi stávajících elektráren, část z dalších obnovitelných zdrojů a část úsporami v jiných odvětvích. Nové elektrárny nějak není potřeba stavět. Horší je to s přenosovou soustavou.

+1/0
14.11.2014 23:58

T40o55m34á47š 94M80o45r15a38v10č36í90k 3967256613935

Nejspíš se vyrobí. Všech 700 aut bude moct jezdit.

+2/0
15.11.2014 0:15

J97a42r46o60m10í87r 54K71r78á58l 4780349804449

700 ano, čtvrt milionu ne.

0/0
15.11.2014 7:23

J78i59ř84í 84K26o71c58u59r95e84k 6615664655658

Spotřeba je asi 16 kWh na 100 km. Řekněme, že auto v průměru ujede 100 km za den. (35.000 km/rok) Spotřeba celkem 4 GWh za den. 170 MW ... tedy nárůst spotřeby elektřiny o 2 %. 

Ovšem pokusd jste přesvědčen, že auto žere 150 kW ikdyž stojí v garáži, pak je veškerá fyzika slabá a proti fanatické víře nemá šanci.

+1/0
15.11.2014 18:43

J80i22ř26í 61Š13v42a45g62r 3468790725526

V roce 1950 bude ve všech domech zavedeno elektrické osvětlení, kde se ta elektřina bude brát? 

V roce 2000 budou mít v každé domácnosti televizi a počítač a mixér a elektrický vařič a bla bla bla. No kde se ta elektřina bude brát?

V Česku má být za rok 700 elektromobilů, v roce 2030 až čtvrt milionu, to by mě zajímalo, kde se ta elektřina bude brát?

+3/0
15.11.2014 1:13

D10a62n67i45e11l 20U33r92b30á76n16e22k 6987898449488

Jak myslíte...

0/0
15.11.2014 12:34

J46i61ř98í 42Š32v88a89g65r 3428270305486

Já? Já jen kopíroval....

0/0
15.11.2014 16:29

J98a26r22o14m21í73r 70K94r90á59l 4820509424719

To není až takový problém.  Horší je, jak ji dostat k zákazníkovi.  Např. doma budete muset mít místo jističe 20A  o dva stupně vyšší.  A podívejte se, kolik se za něj bude platit.  K tomu musítě získat souhlas k navýšení odběru, což ani dnes není leckde jednoduché kvůli omezení rozvodné soustavy.

+1/0
15.11.2014 7:22

M44i14c16h14a62l 23P96a96v26l84á80t 9393303214719

Pri velkem usili se daji postavit elektrarny (tzn. samozrejme jaderne). Ale to je ten nejmensi problem. Mnohem narocnejsim ukolem by bylo extremni(!) posileni rozvodne soustavy. A to fakt nehrozi..

0/0
18.11.2014 9:25

L12u13k82á89š 84V93a14ň63u12r10a 1345294493573

Problém je právě v ceně baterek a jejich životnosti. Navíc výrobci elektromobilů prodejní ceny nadhodí. Jediné řešení je malé vozidlo s dotací státu při koupi. Nejlepší by bylo vyrábět elektromobily v TPCA. A dořešit systém rychlodobíjení a nebo systém rychlovýměny a pronájmu baterií.

0/−3
14.11.2014 23:35

L86u77k58á10š 59V53a85ň59u37r64a 1175504113983

Navíc to souvisí i s výstavbou dobíjecích stanic u obchodních domů, na parkovišti zaměstnavatele, na parkovišti u bytového domu apod.

0/0
14.11.2014 23:36

J37i32n81d53ř58i32c87h 55M98i60t56t76e39r 6491130143373

Ano chtěl bych dotaci na Teslu S. Tak aspoň 2 melouny. Milión bych si zaplatil sám. Takže z daní těch chudších, co nemají na takové auto bych si to pořídil a ještě ušetřil na dani za PHM, kterou by naopak moji  spoluobčané, kteří mi přispěli na Teslu museli platit. Ono z něčeho se ty dotace zaplatit musí, že . To je tak zvrhlé že to volá do nebes.

+6/0
15.11.2014 0:02

J92a57n 48F38r17o32l38í69k 6666840515754

Soudruzi z Roland Berger ve své studii cudně opomněli čtyři faktory. Pořizovací cenu, cenu náhradních akumulátorů, dojezd a hmotnost. Přece jen je rozdíl, když si za 200 litrů koupím nějaký menší tříhrnek o váze pod 850 kg a jezdím 10 let za 5l/100 km aniž bych musel měnit podstatnou část auta - sadu baterií. No a pokud v zimě uvíznu v nějaké koloně a nemám prázdnou nádrž mohu si topit i svítit několik hodin.;-)

+4/0
14.11.2014 23:15

P28e81t44r 91M14o36t78y27č80k70a 1264681403774

Také jsem si říkal, kdepak jim ta cena vs. kupní síla vypadla (ty další věci ještě budiž, je dost lidí, co by si to auto koupili na pojíždění po městě a v blízkém okolí).

0/0
14.11.2014 23:25

J97i52ř82í 24Z46ý55k33a 9369243921620

jakožto akcionáře ČEZu by mne naplnění téhle prognózy potěšilo. Ale přesto bych raději viděl v nabídkách automobilek spalovací 5, 6 a 8 válce i v "běžných" autech.

+2/0
14.11.2014 23:08

P70a29v10e52l 82J90e47ř45á79b80e77k 7221832344227

elektromobil je ideální dopravní prostředek pro úředníky, kteří se pohybují v okolí svých úřadů (třeba po "malém" okrese). Výjimečně za den najedou nad 100 km, navíc v místě jednání mohou energii "dočerpat".

0/0
14.11.2014 22:06

R34o85m55a31n 40P79o96l38á34č85e86k 5526489955

To je dost sporné... Když se vezme v potaz pořizovací cena, tak to takové terno nebude...

0/0
14.11.2014 23:03

P51e90t67r 51M39o43t16y77č73k97a 1794781323604

Úředníci. Stát nás ochotně oloupí nějakou novou daní (samozřejmě pro naše dobro, jak jinak) a jim to zadotuje. To máte stejné jako s jejich úřady, podívejte se, v kolika městech sedí úředníci v centru (kde jejich klienti nemají ani jak zaparkovat), v historických budovách (drahá údržba, drahé vytápění, drahá lokalita, kterou by si firma nemohla dovolit) a to také nebude zrovna terno. Přesto to tak je.

0/0
14.11.2014 23:23

R96a29d40i97m 89D33r31b46o79h91l61a81v 5721906753667

Pořizovací cena přece není všechno, kolik vás  potom stojí provoz? Na krátké trasy s častým startováním je elektromobil ideální.

0/0
15.11.2014 14:31

P95a47v97e49l 37J88e19ř70á53b89e16k 7551212574517

Dřív se biomasa strčila do žlabu a biomotor jí načerpal. A potom sice pomaleji, ale vytrvale lecos přepravil, dopravil apod. Navíc, když byl na cestě, tak s výjimkou neúrodných území, biomasa - biopalivo bylo stále k dispozici v poměrně dostatečné míře.

Dnes biomasa se za pomocí ropy, mnoha tun železa a dalších hmot zpracuje do peletek, doveze do elektrárny, z toho vyrobí elektřina, která se následně načerpá do akumulátorů elektromobilů.

Co k tomu říci?

Nic !

0/0
14.11.2014 22:03

P61e56t46r 41M14o55t87y62č24k73a 1154211753884

Ano, civilizace bohužel dospěla do stavu, kdy se nechává dobrovolně vláčet partou nestoudných lhářů, kteří jim tvrdí, že tohle je správné.

0/0
14.11.2014 23:26

J56i70ř25í 12K17o11c41u79r81e32k 6175204685538

Zato jiní poslouchají ideály PolPota. Ten za své vlády vyvraždil téměř 1/4 obyvatel jím ovládaného území. Takový masakr nespáchal ani Hitler ani Stalin (ikdyž na Ukrajině v zimě 1932/33 byl blízko)

0/0
15.11.2014 18:49

J98a27r75o34m31í49r 98K35r35á58l 4710219174849

Nereálné.

+1/0
14.11.2014 20:48

J82i75ř32í 77D42v80o96ř29á89k 5528143568200

Věda a technika mládeži,časopis z roku 1955.Odhadoval budoucnost v roce 1975.Kolonizace Marsu , pravidelná dopravní linka Praha - Mars, v každém domě malý štěpný reaktor , no a v autě taky , ..... .Na konci článku se omlouval , že bodoucnost zcela jistě předběhne jeho nástin budoucnosti.

+5/0
14.11.2014 19:25

M81i73c24h34a93l 85K43r62e96j97č79í 1886360891313

To byly časy technologického optimismu, kdy lidstvo vzhlíželo k zítřkům R^

Dneska vzhlíží leda k iPhonům. Rv

0/0
14.11.2014 23:45

V45í66ť40a 95K93r55u95t16i98š 1390764865567

Je to mj. o daňovém systému. Dnes jsou náklady na palivo na 1 km u elektromobilu okolo 0,90 Kč. U běžného auta s lze dostat na 1,80 Kč s tím, že polovinu této ceny tvoří daně. Tzn. bez vlivu státu provozní náklad prakticky shodný, rozdíl v pořizovacích nákladech a užitné hodnotě nebetyčný.

+5/0
14.11.2014 18:44

J79a37r32o30m74í39r 27K60r20á34l 4770349724329

Provozní náklady shodné nejsou.  Musíte započítat pořizovací náklady a náklady na servis.  A ty jsou u elektromobilu podstatně vyšší.

+2/−1
14.11.2014 20:50

V85í76ť52a 88K16r90u74t82i32š 1220184615637

Stačí dočíst poslední větu....

0/0
14.11.2014 21:17

J84a66r25o94m26í97r 86K82r69á75l 4590239954729

Jen říkám, že do nich se musí započíst minimálně ten servis a rozdíl nákupní a (po létech) prodejní ceny.

0/0
14.11.2014 21:37

V69á34c42l62a71v 30J33e20b39a55v50ý 8690959813956

Zrovna servis je u elektromobilu mnohem levnější, což se potvrdilo už u EV1.

Problém jsou baterie, chybějící infrastruktura a vysoká cena.

+1/0
14.11.2014 23:11

J14a19r22o23m74í41r 93K94r39á60l 4350859484269

Jenomže baterie jsou právě ten servis. ;-D

0/0
15.11.2014 7:24

J11o92z74e20f 27H14r58i89c59i46š41i40n 4743370680536

Tak naftak co jezdí za 6L při cene bez daní 17kč je na 1kč/km,  elektromobil při 15kwh/ 100km bude bez daní na 0,6kč/km. Rozdíl 40%.

Důležité je si říci na co to auto potřebujete. Jestli na cestu do práce a z práce a na nákup, a máte garáž tak až elektromobily ještě trochu zlevní může to být cesta.

0/0
15.11.2014 14:22

J56i12ř15í 85H64a65v47á10č31e41k 1753390133

Auta už nebudou mít motory, ale motůrky od stěračůRvRvEU;-€

0/0
14.11.2014 18:36

J11i45n44d83ř92i37c62h 74L59u78k76á46š 8237581740805

tak pokud budou podávat náležitý výkon, tak to snad není problém, nebo vy byste měl v autě nejraději parní stroj?

0/0
14.11.2014 18:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.