- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Agregat s účinností okolo 40% to je to, co zde většina obhajuje? Závislost na OPEC a tedy i Rusku?
Davat ropny produkt do agregatu vyuzivajiciho kyvavy vratny pohyb je asi tak stejne chytre jako topit plastickou trhavinou v krbu.
Kdo chce, ať si to koupí je to prostě nabídka trhu a své fandy si jistě najde, jako každá jiná ptákovina alá novinka, ale dokud nevymyslí trvanlivější a spolehlivější zdroj energie, tak nebrat a za ty prodejní ceny už vůbec ne. Jsou to ale paradoxy. Na jednu stranu EU šaškuje se žárovkami, které totálně zarušují rozvodné soustavy, dále řeší motory ve vysavačích a kdo ví co ještě přijde na řadu, že by pračky a ledničky? Na druhou stranu by jim už ale nevadilo extrémně zvednout spotřebu el.energie a enormně zatížit el. sítě, opravdu banda hlupáků. Navíc ta energie se musí někde vyrobit a ačkoliv je atomová energie nejčistější, tak tady zase proti ní všichni brojí, tak nevím kde ji budou vyrábět, asi v těch jejich větrných nebo solárních elektrárnách a nebo budou všechny motoristy nutit přesedlat na okapotované elektrokola, čemuž bych se při rádoby inteligenci bruselských úředníků ani nedivil
Na to, že náš stát má cca 10 000 000 lidí, tak 140 hlupáků nevypadá tak hrozivě.
Už teďka má přenosová soustava kolikrát problémy. Rychlodobijecí stanice má příkon až 19,2 kW, obvykle kolem 6kW.
Dovedete si představit, jak stojí na parkovišti před obchodním centrem 1500 aut, a všichni dobijí s příkonem třeba 10kW (dnes 3,3 kW, 6,6kW a Tesla S 10-20kW)? To je aktuální příkon 15 GW, jen na jedno střední parkoviště před obchoďákem. Nedovedu si představit, co by všechno kvůli tomu muselo předělávat, na víc elektromobily nebudou dobíjený jen v době mimo špičku...
Šílenost že? Na základě výpočtu, ve kterém se seknete o tři řády (má tam být 15 MW) dělat dalekosáhlé závěry.
A teď si vemte, že se z nádraží rozjíždí tři vlaky, s lokomotivou o výkonu až ... chvilka napětí ... 6MW každá.
Elektromobil je slepá vývojová větev. Čím méně jich tu bude, tím lépe.
Už jsem se lekl, že jde zase o naplňování nějaké povinné směrnice EU a ono jde jen o statistiku, tak to uf :-).
Mě by zajímalo, kde se bude všechna elektřina brát?
část se získá modernizacemi stávajících elektráren, část z dalších obnovitelných zdrojů a část úsporami v jiných odvětvích. Nové elektrárny nějak není potřeba stavět. Horší je to s přenosovou soustavou.
Problém je právě v ceně baterek a jejich životnosti. Navíc výrobci elektromobilů prodejní ceny nadhodí. Jediné řešení je malé vozidlo s dotací státu při koupi. Nejlepší by bylo vyrábět elektromobily v TPCA. A dořešit systém rychlodobíjení a nebo systém rychlovýměny a pronájmu baterií.
Navíc to souvisí i s výstavbou dobíjecích stanic u obchodních domů, na parkovišti zaměstnavatele, na parkovišti u bytového domu apod.
Soudruzi z Roland Berger ve své studii cudně opomněli čtyři faktory. Pořizovací cenu, cenu náhradních akumulátorů, dojezd a hmotnost. Přece jen je rozdíl, když si za 200 litrů koupím nějaký menší tříhrnek o váze pod 850 kg a jezdím 10 let za 5l/100 km aniž bych musel měnit podstatnou část auta - sadu baterií. No a pokud v zimě uvíznu v nějaké koloně a nemám prázdnou nádrž mohu si topit i svítit několik hodin.
Také jsem si říkal, kdepak jim ta cena vs. kupní síla vypadla (ty další věci ještě budiž, je dost lidí, co by si to auto koupili na pojíždění po městě a v blízkém okolí).