Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Škoda měla supersport před 60 lety, unikát znovu ožil

Ve své době se stal nejrychlejším československým automobilem a právem patřil mezi závodní elitu 50. let minulého století. Jedinou dochovanou verzi supersportu Škoda 966 si můžete od poloviny listopadu prohlédnout v mladoboleslavském muzeu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96e44t58r 24M11i48c71h90a49l 2390114511402

Pěkný kousek.

0/0
25.11.2014 0:20

J25a59r45o47s55l10a10v 65D66r14o67b85n93ý 6126858907397

autounion mělo opravdový supersport o 10 - 15 let dřív

0/0
24.11.2014 0:44

K52a67r50e32l 87F86a92j74t 5538772321943

Krása ...

0/0
23.11.2014 22:19

M14i82c56h16a62e79l 94K45o64n13e20č13n71ý 6402393909389

Krásný auto a pochvala tomu kdo dělal fotky. Super.R^

+5/0
23.11.2014 16:46

M17i46c84h10a19e85l 42K11o17n37e72č51n71ý 6112323779699

Samozřejmě i článek je dobrej

+2/0
23.11.2014 16:48

J62i30ř21í 78V41o32g90e54l 6742482576468

Pro ukázku, co v té samé době provozovali Italové. Podotýkám, že ta Alfa je také do 1500 cm3 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_158

Tedy 8 válců, 297 kW výkon a maximálka na 310 Km/hod.

U nás závodní auta té doby zpravidla vycházela z úprav sériových konstrukcí. Vývoj podhodnocen po všech stránkách. Samozřejmě můžeme obdivovat, co Ti konstruktéři dokázali za daných podmínek, ale výsledek poukazuje na to, že nám v tomto ohledu začal ujíždět vlak.

+7/0
23.11.2014 14:47

M60a56r56t12i46n 46L41ž46i94č93a95ř 9245157552514

Tak tomuto počinu tleskám, nádherný stroj R^R^R^

+12/0
23.11.2014 9:40

R31a93d91i11m 87Š35o11t76o19l78a 6582751248933

Škodovka by s zase měla vrhnout tímhle směrem. Chybí mi pořádný kabrio, kupátko, ... nějakej speciál. Myslím že kupců by se našlo dost.

+6/0
23.11.2014 9:14

J54a43k47u84b 63F55e79i25f49a35r 7639909406739

Dnes už je na to pozdě. Trh je plný různých kupátek a kabrioletů a i koncernová auta EOS a Sirocco končí kvůli nízkým prodejním číslům.

0/0
23.11.2014 10:23

M67a34r95t73i85n 79L68ž60i81č47a68ř 9205587792474

Šíro v žádném případě nekončí

+2/0
23.11.2014 11:00

J32i86ř69í 27V52o49g60e58l 6392502986708

Je to krásné auto. Na druhou stranu ukazuje omezenost našeho poválečného průmyslu. Podívejte se na soutežní speciály z konce předválečného období. Podívejte se, co v té době produkoval Mercedes, nebo Auto Union.

+4/0
23.11.2014 8:47

M15a53r66t46i96n 94L36ž18i83č81a84ř 9895437342934

R^R^R^

0/0
23.11.2014 11:01

T60o98m25á52š 95H10o77r26a 2489935738875

V tomto si dovolím celkem zásadně nesouhlasit. Československý průmysl byl před druhou světovou válkou velmi konkurenceschopný, ale ani v tomto období nevzniknul žádný závodní speciál který by byl schopen konkurovat zahraniční špičce. Za zmínku pochopitelně stojí že především Německé automobilky (Auto Union a Mercedes) ale i Italské závodní vozy hodně těžili z oficiální podpory tehdejších vlád (Hitler a Musoliny).

Po druhé světové válce naopak český automobilový průmysl vyprodukoval několik pozoruhodných závodních speciálů, ať už v článku zmíněnou Škodu, ale třeba i Aero Minor LeMans, které vyhrálo ve své třídě slavný závod a celkově skončilo na stupních vítězů, nebo Tatra se svým Tatraplás Sport a následně Tatrou 607 která byla stavěna dle předpisů tehdejší Formule 1.

Podle mě byl toto počin na který můžeme být právem hrdí. A český průmysl se neztratil ani později, kdy Jawa podukovala skvělé plochodrážní stroje, nálsedně i velice dobré silniční motocykly (Františe Šťastný skončil v MS na druhém místě a vyhrál čtyři závody MS na Jawe), Čezeta bojovala o tituly v MS motokrosu a vyhrávala šestidenní.

To kam to následně pod vládou soudruhů došlo je věc jiná, ale československým automobilovým a motocyklovým konstruktérům třetí čtvrtiny minulého století rozhodně patří uznání.R^

+4/0
23.11.2014 18:15
Foto

D34a17n 74R66u32b85í18n 4623163259

Jeden o koze, druhý o voze. Poválečný? Předválečný?

0/0
24.11.2014 11:53

J10i71ř25í 32S70c62h49w12a79c82h 8278554988586

tak to byla úplně jiná nesrovnatelná třída.

0/0
23.11.2014 13:48

J23i96ř12í 70V37o37g28e52l 6332172126108

To máte sice pravdu, ale v článku zazněl pojem supersport. Měla to být prezentace špičky tehdejšího národního průmyslu.

Skutečnost, že jsme nikdy do té skutečně špičkové třídy nezasáhli, plně koreluje s tím, co jsem uvedl.

+1/0
23.11.2014 14:08

R19o25b62e13r35t 71B87o44u98k52a37l 4734385250

Krásný vůz.

+8/0
23.11.2014 8:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.