Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Škoda měla supersport před 60 lety, unikát znovu ožil

Ve své době se stal nejrychlejším československým automobilem a právem patřil mezi závodní elitu 50. let minulého století. Jedinou dochovanou verzi supersportu Škoda 966 si můžete od poloviny listopadu prohlédnout v mladoboleslavském muzeu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96e42t31r 97M39i66c19h78a73l 2530334901312

Pěkný kousek.

0/0
25.11.2014 0:20

J23a43r81o57s95l45a49v 14D11r15o61b36n35ý 6226418867647

autounion mělo opravdový supersport o 10 - 15 let dřív

0/0
24.11.2014 0:44

K79a19r62e53l 73F38a33j82t 5848762391523

Krása ...

0/0
23.11.2014 22:19


M10i40c92h95a46e20l 26K58o37n51e81č94n37ý 6692703139539

Krásný auto a pochvala tomu kdo dělal fotky. Super.R^

+5/0
23.11.2014 16:46

M90i19c72h23a37e76l 48K14o57n73e20č67n19ý 6602463679609

Samozřejmě i článek je dobrej

+2/0
23.11.2014 16:48

J95i42ř25í 94V76o48g31e80l 1204709789109

Pro ukázku, co v té samé době provozovali Italové. Podotýkám, že ta Alfa je také do 1500 cm3 - http://cs.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_158

Tedy 8 válců, 297 kW výkon a maximálka na 310 Km/hod.

U nás závodní auta té doby zpravidla vycházela z úprav sériových konstrukcí. Vývoj podhodnocen po všech stránkách. Samozřejmě můžeme obdivovat, co Ti konstruktéři dokázali za daných podmínek, ale výsledek poukazuje na to, že nám v tomto ohledu začal ujíždět vlak.

+7/0
23.11.2014 14:47

M62a21r81t33i62n 61L54ž72i85č12a25ř 9575417612514

Tak tomuto počinu tleskám, nádherný stroj R^R^R^

+12/0
23.11.2014 9:40

R47a69d42i31m 57Š68o18t74o70l37a 6802231708513

Škodovka by s zase měla vrhnout tímhle směrem. Chybí mi pořádný kabrio, kupátko, ... nějakej speciál. Myslím že kupců by se našlo dost.

+6/0
23.11.2014 9:14

J41a26k16u69b 14F94e62i38f43a56r 7989919936739

Dnes už je na to pozdě. Trh je plný různých kupátek a kabrioletů a i koncernová auta EOS a Sirocco končí kvůli nízkým prodejním číslům.

0/0
23.11.2014 10:23

M93a26r67t62i24n 95L83ž21i77č49a30ř 9405547462214

Šíro v žádném případě nekončí

+2/0
23.11.2014 11:00

J94i80ř47í 83V31o53g84e19l 1874379669889

Je to krásné auto. Na druhou stranu ukazuje omezenost našeho poválečného průmyslu. Podívejte se na soutežní speciály z konce předválečného období. Podívejte se, co v té době produkoval Mercedes, nebo Auto Union.

+4/0
23.11.2014 8:47

M18a35r84t31i65n 74L43ž80i53č69a27ř 9975737672304

R^R^R^

0/0
23.11.2014 11:01

T48o65m49á72š 49H25o27r48a 2759615188725

V tomto si dovolím celkem zásadně nesouhlasit. Československý průmysl byl před druhou světovou válkou velmi konkurenceschopný, ale ani v tomto období nevzniknul žádný závodní speciál který by byl schopen konkurovat zahraniční špičce. Za zmínku pochopitelně stojí že především Německé automobilky (Auto Union a Mercedes) ale i Italské závodní vozy hodně těžili z oficiální podpory tehdejších vlád (Hitler a Musoliny).

Po druhé světové válce naopak český automobilový průmysl vyprodukoval několik pozoruhodných závodních speciálů, ať už v článku zmíněnou Škodu, ale třeba i Aero Minor LeMans, které vyhrálo ve své třídě slavný závod a celkově skončilo na stupních vítězů, nebo Tatra se svým Tatraplás Sport a následně Tatrou 607 která byla stavěna dle předpisů tehdejší Formule 1.

Podle mě byl toto počin na který můžeme být právem hrdí. A český průmysl se neztratil ani později, kdy Jawa podukovala skvělé plochodrážní stroje, nálsedně i velice dobré silniční motocykly (Františe Šťastný skončil v MS na druhém místě a vyhrál čtyři závody MS na Jawe), Čezeta bojovala o tituly v MS motokrosu a vyhrávala šestidenní.

To kam to následně pod vládou soudruhů došlo je věc jiná, ale československým automobilovým a motocyklovým konstruktérům třetí čtvrtiny minulého století rozhodně patří uznání.R^

+4/0
23.11.2014 18:15
Foto

D18a17n 78R35u57b17í74n 4843923289

Jeden o koze, druhý o voze. Poválečný? Předválečný?

0/0
24.11.2014 11:53

J63i65ř20í 65S66c35h62w48a19c63h 8338464528486

tak to byla úplně jiná nesrovnatelná třída.

0/0
23.11.2014 13:48

J64i26ř72í 90V86o18g68e57l 1124239719469

To máte sice pravdu, ale v článku zazněl pojem supersport. Měla to být prezentace špičky tehdejšího národního průmyslu.

Skutečnost, že jsme nikdy do té skutečně špičkové třídy nezasáhli, plně koreluje s tím, co jsem uvedl.

+1/0
23.11.2014 14:08

R89o91b50e66r91t 44B54o47u84k16a39l 4594605230

Krásný vůz.

+8/0
23.11.2014 8:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.