Diskuze
Toyota veze do Evropy auto na vodík, stát má 2,2 milionu korun
Děkujeme za pochopení.
R10i19c95h98a94r48d 25S80n50a86h91a
A také jediný co dokáže krásně vybuchnout. Dokonce lépe a efektněji než jádro těžkých kovů.... Děkuji, ale nechci
O90n80d41ř68e89j 56B54u35r86á70ň
Toyota vsadila na spravnou kartu, podle me v dnesni dobe a nasledujicich aspon 20 let vodik je jediny co dokaze nahradit fosilni paliva.
Automobilky uz davno maji vymyslene baterie s dobrym dojezdem a s rychlosti nabijeni by dokazali kvalitne nahradit dnesni pohon ale na masivni rozsireni neexistuje technologie vyroby energie aby uspokojila poptavku.
I kdyby na elekro auta s baterii preslo jedno mesto o rozlove Brna tak by bylo potreba postavit nekolik bloku jaderne eletrarny aby bylo dostatek energie, a v celosvetovem meritku by to byl tak velky pocet bloku ze dnesni zasoba uranu na 80 let by se scvrkla mozna ani ne na rocni, o realizaci tak rychle tezby ani nemluve. Asi proto se do toho nikdo nezene i kdyz by vedeli jak na to.
Vyroba vodiku elekrolizou by mozna pomoci vodnich, vlnovych, vetrnych a solarnich elektraren mohla byt nadejna, nejen z duvodu ze neni problem s vodou v blizkosti.
A35n60d85r51e88j 80O13l63e75k62s25a
Výroba vodíku pomocí elektřiny, je jen jedna zbytečná ztrátová přeměna energie. Auto nakonec pojede také na elektřinu-vyrobenou nazpět z vodíku. Auto bude rozhodně efektivnější, pokud bude tankovat hotovou energii, která se může vyrábět ve velkém a ve stabilních zdrojích.
L53u53d42v16í57k 62G19a14j59d58o56š96í45k
"...Tento proces neprodukuje žádné emise kromě vodní páry..."
Když si uvědomíme, že 95% skleníkových plynů způsobujících zahřívání planety tvoří právě vodní pára, tak z hlediska globálního klimatu planety to velký rozdíl oproti běžnému spalovacímu motoru není. Jenže musíme přičíst ještě emise vznikající při mimořádně energeticky náročné výrobě vodíku.
Ve výsledku ten koncept nijak zvlášť "zelený" není. Pořád to je ale o něco lepší než u elektromobilu na baterky.
J19a95k36u98b 47F32e26i37f65a24r
Ani toto není nic super ekologického, vodík se vyrábí elektrolýzou, tedy pokud nebude energie pouze z jádra a/nebo obnovitelných zdrojů, bude to kouřit někde jinde.
L54u81d42v38í57k 69G71a51j80d91o39š34í16k
Ten rozdíl je v tom, že znečišťovatelem nebude každé auto, ale bude centrální a navíc bude patřit státu. U spalovacích motorů přinejmenším regulační zásahy mají setrvačnost mnoho (i desítky) let. Elektráren je pár a lze je daleko lépe hlídat, a regulovat. Potud se situace výrazně zlepší.
Druhá věc jsou ztráty, které vznikají skladováním energie ve vodíku.
J89o56h27a42n 67Z34i46n80g48e44l
Vodík může být vyráběn mnoha způsoby z širokého spektra vstupních zdrojů. Roční světová produkce vodíku je přibližně 55 milionů tun. V globálním měřítku dominuje v současné době výroba z fosilních paliv. Využívání takto vyrobeného vodíku může pomoci lokálně snížit produkci některých zdraví poškozujících látek, globálně by však vedlo pouze k méně hospodárnému využívaní primární energie a s tím souvisejícímu nárůstu produkce oxidu uhličitého (a dalších škodlivých látek).
Dokud nebudou fungovat v širším měřítku reaktory 4.generace, nemá takový pohon smysl.
P89a68v89e48l 87K30r97e94u37z14i96g74e41r
Designově to vypadá, že jde o verzi pro Ameriku. Doufám, že v Evropě představí hezčí model.
M34i25c95h88a45l 35H69r42u56b89o12š
Ten názov modelu by ešte mali prehodnotiť, ja by som navrhoval TOYOTA HINDENBURG
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Instalatér do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč