Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Toyota veze do Evropy auto na vodík, stát má 2,2 milionu korun

Toyota představuje futuristický sedan, který jezdí na vodík. Jmenuje se Mirai. Auto, které si z s pomocí reakce vodíku s kyslíkem vyrábí elektřinu pro pohon elektromotoru, se příští rok začne prodávat i v Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40e92t45r 58G96a30z24d41a 6468942319637

sedět na vodíku mne nikdo nedonutí .....

0/0
20.1.2015 0:08
Foto

R24i62c38h67a35r92d 26S46n32a37h63a 4901747526848

A také jediný co dokáže krásně vybuchnout. Dokonce lépe a efektněji než jádro těžkých kovů.... Děkuji, ale nechci :-)

0/0
25.11.2014 14:50

O46n59d82ř41e24j 49B63u38r38á57ň 1714649408376

Toyota vsadila na spravnou kartu, podle me v dnesni dobe a nasledujicich aspon 20 let vodik je jediny co dokaze nahradit fosilni paliva.

Automobilky uz davno maji vymyslene baterie s dobrym dojezdem a s rychlosti nabijeni by dokazali kvalitne nahradit dnesni pohon ale na masivni rozsireni neexistuje technologie vyroby energie aby uspokojila poptavku.

I kdyby na elekro auta s baterii preslo jedno mesto o rozlove Brna tak by bylo potreba postavit nekolik bloku jaderne eletrarny aby bylo dostatek energie, a v celosvetovem meritku by to byl tak velky pocet bloku ze dnesni zasoba uranu na 80 let by se scvrkla mozna ani ne na rocni, o realizaci tak rychle tezby ani nemluve. Asi proto se do toho nikdo nezene i kdyz by vedeli jak na to.

Vyroba vodiku elekrolizou by mozna pomoci vodnich, vlnovych, vetrnych a solarnich elektraren mohla byt nadejna, nejen z duvodu ze neni problem s vodou v blizkosti.

0/0
22.11.2014 11:49


A58n80d46r47e76j 18O32l73e63k75s11a 3695161227161

Výroba vodíku pomocí elektřiny, je jen jedna zbytečná ztrátová přeměna energie. Auto nakonec pojede také na elektřinu-vyrobenou nazpět z vodíku. Auto bude rozhodně efektivnější, pokud bude tankovat hotovou energii, která se může vyrábět ve velkém a ve stabilních zdrojích.

+1/0
23.11.2014 12:57

L92u15d72v24í83k 13G40a30j23d27o70š64í87k 2885603724322

"...Tento proces neprodukuje žádné emise kromě vodní páry..."

Když si uvědomíme, že 95% skleníkových plynů způsobujících zahřívání planety tvoří právě vodní pára, tak z hlediska globálního klimatu planety to velký rozdíl oproti běžnému spalovacímu motoru není. Jenže musíme přičíst ještě emise vznikající při mimořádně energeticky náročné výrobě vodíku.

Ve výsledku ten koncept nijak zvlášť "zelený" není. Pořád to je ale o něco lepší než u elektromobilu na baterky.

0/−1
21.11.2014 10:02

J62a26k70u47b 75F53e27i50f17a82r 7839819716179

Ani toto není nic super ekologického, vodík se vyrábí elektrolýzou, tedy pokud nebude energie pouze z jádra a/nebo obnovitelných zdrojů, bude to kouřit někde jinde.

+3/0
20.11.2014 14:57

L37u57d44v32í83k 57G79a37j96d37o66š28í75k 2215303434232

Ten rozdíl je v tom, že znečišťovatelem nebude každé auto, ale bude centrální a navíc bude patřit státu. U spalovacích motorů přinejmenším regulační zásahy mají setrvačnost mnoho (i desítky) let. Elektráren je pár a lze je daleko lépe hlídat, a regulovat. Potud se situace výrazně zlepší.

Druhá věc jsou ztráty, které vznikají skladováním energie ve vodíku.

+1/0
21.11.2014 10:12

J90a52k47u53b 44R73o39u49s 3873320164112

Takže takovej ještě víc gayskej prius...

0/0
20.11.2014 2:05

J29o58h58a16n 89Z23i30n64g14e12l 2911945656871

Vodík může být vyráběn mnoha způsoby z širokého spektra vstupních zdrojů. Roční světová produkce vodíku je přibližně 55 milionů tun. V globálním měřítku dominuje v současné době výroba z fosilních paliv. Využívání takto vyrobeného vodíku může pomoci lokálně snížit produkci některých zdraví poškozujících látek, globálně by však vedlo pouze k méně hospodárnému využívaní primární energie a s tím souvisejícímu nárůstu produkce oxidu uhličitého (a dalších škodlivých látek).

Dokud nebudou fungovat v širším měřítku reaktory 4.generace, nemá takový pohon smysl.

+1/0
19.11.2014 23:18

P13a29v98e41l 96K17r93e90u40z44i27g72e62r 7274930430619

Designově to vypadá, že jde o verzi pro Ameriku. Doufám, že v Evropě představí hezčí model.

+1/0
19.11.2014 22:22

P51e77t17r 48B77á60č38a 8625906645385

Dekuji, rozhodne nechci !!

0/0
19.11.2014 20:52

M20i98c57h80a64l 40H54r39u18b90o25š 4210197882235

Ten názov modelu by ešte mali prehodnotiť, ja by som navrhoval TOYOTA HINDENBURG :-)

+4/0
19.11.2014 19:19

P41a42v36e94l 36R31i52e60d23l 4864277191529

Mohlo by se to jmenovat Toyota Hindenburg ;-D

Ne, ale vážně: to si opravdu japonci myslí, že za takovou cenu to tady prodají? A ještě s bonusem, že není kde natankovat?

Přijde mi, že auta na baterky jsou přeci jen výhodnější:

- nižší cena

- méně komplikovaný 'palivový' systém

- naládovat lze u každé zásuvky. V podstatě je benzinka/hydrogenkav každém baráku (o střeše plné solárů se bavit nemusíme)

0/0
19.11.2014 17:22

P89e45t50r 41G77a83z91d81a 6628612419187

a máme tady skvělou teslu s ........ jenže já nemá ni na tu teslu na tož na toho japonce :-P

0/0
20.1.2015 0:10

M87i84c52h45a39e67l 28K34o46n27e11č67n64ý 6432853589849

Technologie určitě skvělá a auto bude i perfektně udělaný. jen ten design, to je fakt děsný.

+2/0
19.11.2014 17:12

P69e63t54r 87V63o92ř67í58š46e37k 0

Proč musí každej ten hybrid taky jako hybrid vypadat? Začalo to nevzhledným Priusem a pokračuje to dál. Nic proti variantám ke spalovacími motoru, ale design by měl být "méně nekonvenční".

+1/0
19.11.2014 16:52

M27i16r60o78s11l28a17v 50M77e16d 3314546

Nekonvenční? Proč rovnou nenapíšeš, že ta kára je až neuvěřitelně ošklivá? ;-)

+2/0
19.11.2014 18:44

K68r91y72š34t88o77f 84L97a91n34í17k 1219970165525

mne se prius libi. tohle uz mene.

0/0
20.11.2014 8:56
Foto

J53i93ř27í 92K98r12á50k21o72r66a 9259813

Tak to je doslova EXPLOZIVNÍ novinka. Můžeme se u fatálních havárií těšit nejen na zmačkané plechy a těla, ale také pěkné pyrotechnické efekty.

+1/−1
19.11.2014 16:49

P60e24t64r 78V37o39ř11í71š81e62k 0

LPG/CNG je podobně reaktivní a jezdí jich celá řada.

+7/0
19.11.2014 16:53
Foto

J73i25ř81í 59K54r12á20k94o62r72a 9579733

Jenže ty jsou reaktivní až při zapálení, kdežto vodíku stačí kontakt s kyslíkem, kterého je všude plno.

+1/−2
19.11.2014 16:54

O22n32d84ř17e28j 14Č56a29p15k18a 6161261703434

Jenom kontakt nestačí, nepletete si to s kyslíkem a mastnotou (oblíbená to věc při svařování autogenem) ? Při poškození nádrže by to mělo v nejhorším případě normálně vyhořet.

0/0
19.11.2014 17:08
Foto

J22i96ř76í 19K36r34á89k79o78r44a 9429533

Omlouvám se, fakt jsem to nějak popletl.

0/0
19.11.2014 17:13

M98i40l26a20n 93W67e18l47s90e78r 5702188358541

Jsem hlupák hloupý. Neprovokuji, chci vysvětlení. Opravdu stačí vodíku kontakt s kyslíkem a výbuch (nebo jiná prudká reakce) se spustí?

Já jsem si také myslel, že je potřeba zapálit (zažehnout). 

A jak říkám, opravdu bych chtěl normální vysvětlení pro laika.

0/0
19.11.2014 17:10

M51i75c53h66a97e20l 25K41o15n43e84č36n47ý 6672933439869

Musíte to zapálit a ještě to musí být třaskavá směs, aby to vybuchlo. tj určitej podíl vodíku a určitej kyslíku , jinak to jen shoří modrým plamenem

0/0
19.11.2014 22:32

H41a82n55u98š 24H14o13r37á17k 9891624246423

Velmi slabe namodralym plamenem. To je jeden z velkejch problemu pozaru vodiku, neni skoro videt, protoze vetsina svetelneho zareni je vyzarena v UV. Druha vec je, ze ten pomer vodik/vzduch kdy to boucha je extremne sirokej a treti, ze ta iniciacni energie(treba jiskry) je velmi mala, tedy staci mit na sobe triko z blbyho materialu nebo si jenom prohrabnout blbe vlasy.

0/0
20.11.2014 10:17

M64i13c68h29a40e60l 89K27o92n29e51č89n32ý 6812633629349

Na druhou stranu pokud ten vodík z nádrže nějak lehce uniká tak valí na horu a ani se nestihne žádná ta výbušná směs vytvořit. To by to muselo bý v úplně uzavřeným prostoru

0/0
20.11.2014 18:20

P50e34t76r 97U35r64b51á83n73e76k 3361439977878

Že vy jste chyběl na základce při chemii?

0/0
19.11.2014 17:12

J49a50n 92K42o52v60á92ř 8654311769137

Nechybí vám tam nula? Normální vozidlo určitě ujede víc než 50 km. Řekl bych, že tam mělo být 500 km.

+11/−1
19.11.2014 16:26

Z65d75e42n50ě49k 12D66u64f84e26k 2174104608

Už tu vidím, jak si někdo takové auto vezme a pojede s ním třeba na služebku do Ostravy a po ujetých 50 km si dá nucenou přestávku. Asi bych se přiklonil k Vašemu odhadu na 500 km.

0/0
19.11.2014 16:37

N54i62k33o56l28a 15Č79e10c96h 9891389126

To je jen špatně převzatý článek.

0/0
19.11.2014 16:40

M68i68l28a56n 72K85r92á97l 8753518331361

Redaktor nemá ani řidičák proto nemá ánung kolik běžný vůz má dojezd

+2/0
19.11.2014 16:44

M34i75l42a12n 32W43e91l80s67e15r 5402418748571

Nějak jsem v článku nenašel, kolik stojí natankování vodíku.

Nebo na kolik přijde kilometr jízdy.

když už je auto tak drahý, tak provoz bude ještě dražší?

+3/0
19.11.2014 16:19

Z97d41e40n68ě84k 13O47r79š43u47l18í22k 1395230117842

jediná rozumná alternativa.nesmysly které ujedou na ele.20 či 50 km jsou o ničem..dobíjení neskutečná štrapáce.jako uživatel potřebuji natankovat a jet.a ne čekat tady 3 hodiny, tady 2 hodiny.můžete psát co chcete ale tohle jsou auta budoucích let.nemám obavy že konstruktéři nepříjdou na vylepšení co se týče skladování vodíku.a dizajn mě nebere.je to druhý auťák takže ty kecy tady jsou o ničem.konečně někdo...  krávoviny typu zelenej čtyřlístek ať si automobilky strčí někam.a navíc všude uvádějí v podstatě vymyšlený spotřeby.ať naložej auťák 5 dospělými  lidmi, rakev na střechu, lyže do ní  a hajdy třeba do alp tak na 1500 km.a pak bych rád viděl ty jejich 2 litry na 100km.a po dálnici žádnejch 130 ale skrz němce a hezky aspoň 170.a když tohle někdo předvede tam i zpět tak sním svoje džíny...;-)

+1/0
19.11.2014 16:08

V43á30c35l98a79v 85V13á56v66r14a 5186709961387

Na skladování (nádrž) vodíku, skončily úvahy o vyrábění aut na spalování vodíku. Bezpečnost posádky je zákon. A pracovali na tom FORD, GM i Chrysler. Pracovali i Japonci.

Všichni do jednoho to vzdali.

0/0
19.11.2014 16:10

J36i53ř98í 74B54o62l39f 8895477858565

No tak spíš "všichni až na jednoho" to vzdali, ne? :-)

0/0
20.11.2014 6:39

V89á38c33l88a91v 29V90á95v34r84a 5146419931707

Viděl a vyzkoušel jsem tuto "novinku" před 14 lety a s ní i Forda který jezdil a jezdí na vodík (spalování vodíku)  a GM SUV které jezdilo a jezdí stále na vodíkové palivové články.

Směs vodíku s kyslíkem braného z ovzduší pracuje ale v praxi zavedeno nikdy nikde nebude. Články, že to bude někdo vyrábět a prodávat jsou nesmyslné podobně jako prodej čínských aut v Evropě. Jsou to jen "kachny" nahozené čtenářům k pobavení jejich autorů a redakcí. Čína v nejbližších letech nemůže prodávat v odpovídající kvalitě žádné automobily.

Skromný dotaz:

Proč se tento zázrak neobjevil na jakémkoliv seriózním "Autoshow" ??

0/0
19.11.2014 15:56

P93e83t73r 63H75l42o50u50š16e93k 9196463845601

proč tyhle auta s převratným pohonem od Toyoty jsou vždycky tak hnusné?

+9/0
19.11.2014 15:48

V70á93c94l43a78v 19V51á61v23r63a 5466229221467

to je  věc vkusu. Evropská auta jsou daleko hnusnější a v USA neprodejná. A to mluvím o značkách jako Mercedes, VW (všechny modely) i BMW.. Na první pohled tuctová auta co zde v USA nezaujmou. VW nedokáže vyrobit auto, o kterém by Amík řrkl že je pěkné. Včetně evropského miláčka Golfa.

Evropská auta jsou nevýrazná a neoslovují jednotlivé věkové skupiny a pohlaví. Jsou pro dědka jako pro mladíka..

V poslední době chválím Nissan Altima, která v provedení 2015 je dělo, Toyota Camry a Corrola jsou docela.. Honda Accord snad.. Americké Chevy Camaro, nejprodávanější compact Cruze, Ford Focus, maličká Fiesta, slušný Escape.. Dodge Charger, Viper, Chevy Corvette, a desítky dalších..

Takový Ford Mondeo by se v USA neprodával vůbec a v Evropě frčí. Nebo evropské "kombíky" to je otřes. Jako nejošklivější auto považuju VW Touareg.

0/−3
19.11.2014 16:04

Z21d34e94n58ě37k 79O70r87š75u23l15í45k 1155820447242

jasně.emerický krávovitý auťáky pro jednoho či dva co?objem 4 litry, spotřeba tak 10litrů ale mám velký auto...pročpak se ševrolet stáhl z evropy?ty jejich hnusný plechovy se nehodí ani šrot.nikdo to tady nechce...

+1/0
19.11.2014 16:10

M52i17r68o30s11l38a50v 34S32t52a19n80ě29k 9373502634954

Chevrolet se sice stahuje z evropy a to hlavně z důvodu, že se chce věnovat a vložit více energie a prostředků do automobilů značky Opel (což jsem rád) Chevrolet se vyráběl jen pod tímto logem v automobilce Daevoo, což nepřinášelo, ani nepřináší nic dobrého a pokud jsem četl správně, nějak se obě firmy nedohodly na další spolupráci.

0/0
19.11.2014 16:20

P38e26t21r 44H80l66o24u71š93e80k 9886973735351

Chevrolet Cruze, což je vlastně velké Daewoo je docela fajn i designově, což se o jiných Chevroletech moc říci nedá (kromě Camara, které je naopak nádherné :-))

0/0
19.11.2014 16:37

Z17d47e70n56ě76k 91H20a17n70z98l 1711156282974

Americane jsou jini,hlavne ze jse jejich autum dari?Neni to tak davno co byli na bankrot

0/0
19.11.2014 16:15

P92e91t65r 43H41l88o61u67š29e80k 9536103115921

ano, je to věcí vkusu, mě se velká část americké produkce také nelíbí. Ptal jste se všech Američanů jak se jim líbí VW? VW je tam tedy neprodejné? Potom nechápu odkud se bere ta spousta nabídek na dovoz VW z USA ;-D .

V Evropě daleko víc než Mondeo frčí ošklivý Focus, který dle vašeho příspěvku je i v USA oblíbený. mě se ale taková auta nelíbí, zvenku ještě OK, ale uvnitř úplný korejec - děs. Co na autech amerických značek oceňuji je pohodlí a že tam ještě nepřišly do módy 1,5válce 0,5 l quadturbo. 3litrový šestiválec který jsem tam měl v pontiacu byl úžasný, přestože to auto celkově nic moc a interiér ten bych hodnotil jako šedivou šeď

0/0
19.11.2014 16:35

V85í92t 69N31o82v15á39k 5374265271379

a proto každej kdo chce v usa dokázat že na to má, tak jezdí v nehezkým evropským autě;-D

+1/0
19.11.2014 19:50

T89o22m69á58š 48Z28e82m44a60n 3285188284385

A proto se BMW X5 vyrábí v USA

0/0
19.11.2014 21:51

J17i87n53d18ř42i49c56h 92M89i43t86t83e77r 6281870283733

Evropská auta jsou daleko lepší.Neprodávají se proto, že jsou drahá. Mají naprosto jiné jízní vlasnosti. Líp brzdí, zatáčí, mají lepší tlumiče. Pokud koukám na americké filmy, tak když chtějí dát najevo, že je někdo fakt bohatej, přijede v evropském autě. Např. Breaking Bad paní Blacková spelečnice pana Whita v Grey matter měla Bentley. V Evropě jsou zase neprodejná americká auta. Kupují je jen fandové. Jsou americká auta, která jsou hezká ale jak říkám, jen pro pár znalců,masový prodej to není. Zrovna vámi uváděná Corvetta, Viper, Camarro to se dá, ale stejně to nemá tu eleganci jako Ferrari, BMW, Porsche, Lamborghini, Maserati a další sporťáky.

0/0
20.11.2014 0:35

Z56d30e96n84ě57k 23D60u72f44e27k 2554804508

Souhlasím, Toyota má špičkové technologie, ale jejich designérům se nějak nedaří vymyslet pěkné auto.

+1/0
19.11.2014 16:39

J68a67n 64M61a42c39h96a95c86e68k 1336461569352

A co na to ekologove?? Nejvetsi sklenikovy efekt ma prece vodni para. Okamzite zakazat !!!!

+1/−3
19.11.2014 15:47

V31á74c32l31a44v 87V89á32v86r86a 5966599381327

jak jsi na to přišel? Pára je to nejmenší co by teoreticky mohlo škodit přírodě.

0/0
19.11.2014 16:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.