Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prokletý start výroby passatu. Roboti svařovali, jak se jim chtělo

Volkswagen má problémy se zahájením výroby nové generace modelu Passat. V továrně v Emdenu na severu Německa se během září a října kupil jeden problém za druhým. Zaměstnanci tak budou muset výpadky produkce dohánět přesčasy o Vánocích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a81r79e92k 17H35r80u89b62y 6177322771208

To je pech. Kdyz uz se podari nejakeho passata slozit aby fungoval, tak ho hned ukradnou ;-)

A nebo obracene - az nemecka policie potka cloveka sediciho uprostred silnice v hromade plechu, bude velka sance, ze je to majitel passatu :-P

+2/0
21.11.2014 16:09

A63l56e49š 64J73a20n26á22č41e50k 3373894806443

Nám ve fabrice málo kdy zavařil robot něco správně, to je normálka :-). Nechtěl bych hákovat v VW o vánocích :-D

0/0
21.11.2014 0:42

Z98d28e34n84ě23k 30H88a56n72z31l 1181306452914

Me by to za ty jejich prachy nevadilo

+1/0
21.11.2014 3:24


D98a96l15i23b26o70r 68R84o15z24s30y50p45a54l 7840413526139

Vždy se hned vše napoprvé nepodaří. Ale auto je to krásné.

0/0
20.11.2014 23:26

L35u89b81o70š 38L31i19š56č30á16k 5829271553537

Hm , kde němečtí soudruzi udělali chybu?

+2/0
20.11.2014 22:37

P74e33t22r 43T45. 23D73v20o75ř24á23k 4194638713

Super hláška! To ještě nikdo nikdy neslyšel / nečetl.

0/0
12.12.2014 5:18

M83a43r71t41i78n 14J94e55z20e37r68s83k14ý 9684497622112

tahle planeta už klesla na úplný dno - lidi si musí věci kupovat už aj od robotů :-/

+1/0
20.11.2014 21:16

T86o67m76á75š 22M41i50h94á38l38i24k 3240664560288

Chyba v jednom řadku, se stava no... :)

0/0
20.11.2014 20:25

J66o46s71e86f 43N50o47v51a58k 5288222846738

Už se to sype a to to ještě nevyjelo z fabriky. Já to říkal furt, z tak melého objemu tak velkej výkon, se spolehlivostí to bude průšvih ;-D

+2/−4
20.11.2014 20:16

J61i19ř14í 70D23v22o35ř51á86k 5948713118300

Na velké objemy zapomeň.443/2009 .eu

0/0
20.11.2014 20:23

J46a49k74u79b 41R53o79u50s 3263660954622

;-(;-(;-(;-(;-(

0/0
21.11.2014 1:30

J28a59n 48M26a27t56o10u56š76e43k 6296347530104

jasně, malý objemy se špatně svařují ;-D

+7/0
20.11.2014 20:30

J53a31n 76S78m51e10j84k22a14l 6974758772

Obrněný Passat Alltrack. To je asi verze pro Bundeswehr :-D :-D Asi jako Octavia Scout pro naši armadu. Diky redaktore ;-) :-D

0/0
20.11.2014 20:08

T86o67m14á32š 44R51á17k17o94s 7629850344699

nebo jako škoda favorit henlein :-o

+2/0
21.11.2014 0:12

J47i70ř54í 53D12v29o50ř36á40k 5988583738460

Pardon , ale to má VW nejlepší roboty na světě.Mají vlastní přání.Teda alespoň podle nadpisu "článku".

0/0
20.11.2014 19:20

F25r95a76n15t54i50š50e48k 69H41o51r53á97k 2762269456154

Hmm - asi nejnovější generace robotů, s umělou inteligencí.... (takže si dělají to, co sami uznají za vhodné)....

0/0
20.11.2014 23:01

F90i44l51i19p 13P38e40t68e11r 1778346514561

Děláme díly do tohoto auta. A taky máme problém s robotem. :) Až se bude VW ptát proč nám linka nejede jak má, řeknu, že máme stejný problém jako oni :D

+3/0
20.11.2014 16:33

J68o55s58e97f 36V21a40c88u17l45a 9838306776395

A ze etalon tridy a kvality ;-D;-D;-D

+4/−1
20.11.2014 16:24

J12i10ř14í 51J33u89ř34i18c24a 2318373211

Ano jsou, na rozdíl od automobilky kde jsem pracoval nad tím nemávli rukou a těch 700 karoserií nepustí dál.

+5/0
20.11.2014 19:44

F66r46a46n52t71i25š95e23k 72H95o93r10á50k 2152159266824

Hmm - ovšem takových 700 karoserií je docela dost .... To už zaplní celkem velkou plochu na parkovišti (pokud se naskládají vedle sebe) ...

0/0
20.11.2014 23:07

L97í66d88a 35J98e38l68í96n35k10o61v31á 4605410360696

Nechtěla bych teď být v kůži manažera svařovací linky...:-/

+3/0
20.11.2014 14:02

P25a53v93e52l 63R72i67e33d63l 4664157151139

Ten už teď žádnou kůži nemá ;-D

+8/0
20.11.2014 16:25

R11a28d84o18s34l25a64v 48K84l67a17u77d55a 5454248444902

Konečně umělá inteligence... Roboti svařovali, jak se jim chtělo;-D

+11/0
20.11.2014 13:31

M22i64l66o39s34l61a21v 73U29r34b97a64n 4708429320623

Asi nějaké nepřizpůsobivé programové vybavení.

0/0
20.11.2014 16:12

P93e34t81r 75V23o35ř25í71š31e40k 0

Stanice NDR1, tomu říkám ostalgie. :-P

+3/−1
20.11.2014 13:01

K84a85r73e18l 37V53e87j71v53o50d47a 8729768662726

v němčině to znamená Norddeutsche Rundfunk :-P

+4/0
20.11.2014 13:23
Foto

J44a15n 89M65r82á23z 5350836249601

raději Norddeutscher Rundfunk

+1/0
20.11.2014 16:30

M21a42r67t77i85n 48H94o18u93b75a 6343981209968

úžasné takže člověk si koupí nového pašíka a vlastně nemá jistotu, jestli nukpuje "havárku" - co jiného asi tak znamená "špatně svařená karoserie, která prodělá ještě ve výrobním závodě servis".

pikantní je, že kdyby se toto neprovalilo, tak naivní majitel pašíka se bude stále tvářit, že má tzv. koncernové auto, které je nejlepší v celém vesmíru (pardon, hned po oktávce) a až mu začnou odpadat díly z auta,tak bude přemýšlet, kde asi udělal chybu a ze servisu ho buď poženou svinským krokem nebo s pořádně mastnou fakturou (asi jako hrdé majitele oktávek s TSI motorem, kterým jaksi nevydžel rozvodový řetěz)

+9/−4
20.11.2014 11:31

D54a75n98i87e81l 25K30r56o24n13e77r 7304354166487

Tovarne repasovany vyrobek muze byt klidne ve 100% stavu a poruchovost takovych vyrobku muze byt nizsi nez ostatnich, protoze musi projit pres kontrolu kvality (zalezi samozrejme na konkretni tovarne, jak tam maji nastaveny procesy testovani kvality).

+1/0
20.11.2014 11:43

M26a59r11t58i56n 25H20o29u93b67a 6113521649828

muze ale nemusi. v clanku pisou, ze chyba se tezko odhaluje, coz taky muze znamenat, ze se neodhali, ale teprve casem nekde projevi majiteli.

faktem je, ze kdyz si clovek koupi nove auto a nasledne zjisti treba ze to bylo bourane, tak ho to dost nas...re. Takhle jsem si kdysi koupil novou Oktavku (moje prvni a posledni tzv. koncernove auto) a kdyz jsem ji po 3 letech prodával, tak jsem zjistil, že to bylo bourané. A protože já to neboural, ani prodejce (bral jsem to auto prakticky s v leku, kdyz to privezli - nestihli by to opravit) tak to boural někdo ve fabrice (ve znackovem autosalonu potvrdili, ze se to stava). Moje auto melo opravovanou strechu, takze jim na to v tovarne neco spadlo, nebo to nekde otocili a pak opravovali. Opraovovanou - odrizlou, navrenou novou a nove lakovanou (aspon podle sily laku byl lak na strese novejsi a v miste spoju silnejsi - vic vrstev). Dokud jsem s tim jezdil a nevedel to, tak mi to samozrejme nevadilo, kdyz jsem to ale prodaval, tak mi ta bouracka dost srazila prodejni cenu.

0/0
20.11.2014 11:54

D90a47n44i93e91l 20K17r24o47n12e98r 7404634276647

Tak to je samozrejme jiny pripad, ale pokud nekde chybi svar a oni ho tam dodelaji, tak je to plnohodnotny vuz (dokonce pak muze byt jeste lepsi). To je proste na posouzeni inspektoru, zda lze vuz plnohodnotne opravit, nekdy to mozne neni a vyrobek se likviduje. To, co popisujete, by se dit nemelo, ale to nesouvisi to prilis s tim, ze repasovany vyrobek je spatny.

0/0
20.11.2014 12:13

M10a65r23t87i69n 76H26o33u49b62a 6813431559158

lepsi byt nemuze, protoze kazde svarovani zmeni mechanicke vlastnosti materialu. a pokud se to savrovani dela mimi technologicky postup, tak to vylepsit nemuze. ale ok, asi by ve finale nemelo byt horsi, pokud tedy a to prijdou (jak se pise v clanku, je dost problematicke to najit).

ale nechme to, moje rekace na tento clanek je silne ovlivnena osobni negativni zkusenosti, tudiz nejsem objektivni

0/0
20.11.2014 12:26

J30a80k71u64b 73Š33a64f43a35n43d95a 7405127211981

Otázka je, kdy na ten chybějící svár přijdou. Hned za svařovnou? Nebo až to je třeba nalakované?

+1/0
20.11.2014 12:51

D59a25n60i92e64l 92K12r87o63n94e15r 7734244946417

to zcela urcite

0/0
20.11.2014 14:15

F20r75a60n19t27i30š37e75k 89H92o10r65á39k 2782919386744

Někdy třeba až na (první) STK .....

0/0
20.11.2014 23:19

V14i34k89y46r 30B50o90h21u27m91i18l 68S67t59r49a47n93s33k29y 9797918936779

V době před 20 lety bylo běžné, že se některé vozy po závěrečném výrobním testu vracely na spec. pracoviště ve fabrice, kde se jim odstraňovaly závady a pak šly po přezkoušení do prodejní sítě ve 100% stavu. Mimochodem mi to připomíná dobu výroby prvních Superbů, kdy jsem na parkovišti za špagátem viděl cca 8 ks. černých určených přímo do šrotu. Na dotaz odpovězeno: posun ve svárech kastle, nevyplatí se opravovat.

0/0
20.11.2014 13:07

F32e49r70d98i63n37a71n18d 70S66l40a69v88í14k 1935882342689

co takhle čáct, ty vadné karoserie byly sešrotovány.

0/0
20.11.2014 16:30

D97a98n38i28e17l 31K43r60o28n45e55r 7714574816197

Plany se maj plnit o Vanocich...;-)

+11/0
20.11.2014 9:59

M56i67c96h58a50l 37M83e54č83i46a11r 1370890599425

Určite sa im na riadiacom PC aktualizovala Java... Keď sa mi aktualizuje, vždy len čakám, čo zas nebude fungovať.. ;-D

+14/0
20.11.2014 9:55

P98e43t93r 20B93a94u49e13r 9420495657139

Ve VW koncernu se naštěstí neaktualizuje nic automaticky, kromě záloh :-)

0/0
20.11.2014 12:28

R18o36m61a98n 19P58o59l42á46č96e39k 5826419245

Dělníci budou z 95% rádi, že budou v práci, protože to dostanou zaplacené..:-)

+2/−2
20.11.2014 9:42

P53e53t81r15a 92M53a10l84á 7451228761465

v česku to tak je ale u nich...kdo ví

0/0
20.11.2014 11:12

M87a24r16t63i64n 19H84o34u74b27a 6313471919788

taky

a lepe, protoze maji silnejsi odbory

+1/0
20.11.2014 11:25

V40l26a95s12t13i21m78i79l 50B94e30d36n55á22ř 3123332905496

Já se jen divím ,že to někdo zveřejnil.Asi budou ve vw padat hlavy!!

0/0
20.11.2014 9:41

L31a71d69i44s35l81a42v 30T97r16i49s35k32a 4445237240

Proč hned padání hlav? Náběh výroby sebou vždycky nese nutnost odlaďování. To už by musel být hodně velký problém a ztráty. Na to se mi 700 karosérií zdá dost málo.

+8/−1
20.11.2014 9:56

M22a82r87t42i18n 65H67o18u73b21a 6433371639728

ztrátyu nejsou jen tech 700 karoserií, ale ztráty z neuskutečněných prodejů a z přesčasů pro dělníky. taky penále/slevy z pozdních dodávek (ano, i to někteří prodejci mimo čr dělají).

krom toho, mnoho firem se stále snaží mít něco, čemu se říká dobré jméno. a tomu jistě neprospěje to, když se zákazník dozví, že vlastně nekoupil ato nové, bezvadné, ale servisované.

0/0
20.11.2014 11:35

R31u50d36o81l25f 30H18r95a90z23d69í82r22a 1715399243718

Nikdy si nekupovat hned nový model. Jedno jestli ten nebo ten výrobce. Lepší chvilku počkat, až se odladí mouchy.

+22/0
20.11.2014 9:29

L85a23d40i98s29l45a58v 40T64r14i61s69k24a 4485147650

My se ve škole učili o takzvané vanové křivce. Název je odvozen od toho, že skutečně svým tvarem připomíná vanu. Tato křivka ukazuje, že při náběhu a ukončování výroby dochází k vyšší míře defektů. Při náběhu výroby je to dáno tím, že se ještě dolaďuje výroba a lidé se stále ještě učí, jak danou věc správně vyrobit a jak výrobní stroje obsluhovat a na konci výroby zase narůstá počet defektů díky tomu, že obsluha věnuje starému modelu méně pozornosti, protože "už to přeci umí" a navíc často dochází k přesunu zkušených pracovníků na práci na rozběhu nového modelu. Takže rada zní, raději se vyhnout prvním kusům po náběhu výroby a také těm na konci výroby.

+5/0
20.11.2014 9:54

P35e84t98r 98B50a28l91o16g 4261919746710

No ještě že jim z linky nezačaly padat karoserie třeba Fordu, to by byl teprv "masakr"

+11/0
20.11.2014 9:28

L35a53d94i77s59l48a57v 23T32r72i11s14k77a 4505607250

Ach ta čeština pane redaktore ....

Dovolil bych si upozornit autor článku, že slovo robot se v češtině vyskytuje jak v živé, tak neživé verzi - roboti a roboty. Ty průmyslové, které svařují auta nazýváme roboty, protože neumí samostatně myslet. Roboti jsou naopak stroje, vyskytující se zatím snad jen ve sci-fi literatuře, které mají díky mozku dar samostatného myšlení. Proto je považujeme za něco "živého".

Jinými slovy správný nadpis článku, tedy pokud VW nemá ve své továrně roboty s umělou inteligencí, by měl znít "Roboty svařovaly, jak se jim chtělo."

+12/−3
20.11.2014 9:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.