Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prokletý start výroby passatu. Roboti svařovali, jak se jim chtělo

Volkswagen má problémy se zahájením výroby nové generace modelu Passat. V továrně v Emdenu na severu Německa se během září a října kupil jeden problém za druhým. Zaměstnanci tak budou muset výpadky produkce dohánět přesčasy o Vánocích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20a27r93e49k 50H65r65u16b88y 6727922861718

To je pech. Kdyz uz se podari nejakeho passata slozit aby fungoval, tak ho hned ukradnou ;-)

A nebo obracene - az nemecka policie potka cloveka sediciho uprostred silnice v hromade plechu, bude velka sance, ze je to majitel passatu :-P

+2/0
21.11.2014 16:09

A36l51e21š 48J88a83n68á70č43e51k 3713784966483

Nám ve fabrice málo kdy zavařil robot něco správně, to je normálka :-). Nechtěl bych hákovat v VW o vánocích :-D

0/0
21.11.2014 0:42

Z98d36e23n19ě14k 43H20a47n57z71l 1221926412844

Me by to za ty jejich prachy nevadilo

+1/0
21.11.2014 3:24

D14a77l23i47b88o70r 80R11o90z61s88y65p20a84l 7760753316709

Vždy se hned vše napoprvé nepodaří. Ale auto je to krásné.

0/0
20.11.2014 23:26

L52u27b66o79š 74L63i88š52č60á87k 5939491353947

Hm , kde němečtí soudruzi udělali chybu?

+2/0
20.11.2014 22:37

P82e65t65r 37T34. 89D35v66o96ř44á61k 4294488323

Super hláška! To ještě nikdo nikdy neslyšel / nečetl.

0/0
12.12.2014 5:18

M34a70r81t49i51n 49J23e27z34e12r58s58k45ý 9194917172502

tahle planeta už klesla na úplný dno - lidi si musí věci kupovat už aj od robotů :-/

+1/0
20.11.2014 21:16

T35o92m22á37š 28M21i47h96á79l27i59k 3680444230448

Chyba v jednom řadku, se stava no... :)

0/0
20.11.2014 20:25

J49o29s36e27f 21N98o83v55a38k 5648412626788

Už se to sype a to to ještě nevyjelo z fabriky. Já to říkal furt, z tak melého objemu tak velkej výkon, se spolehlivostí to bude průšvih ;-D

+2/−4
20.11.2014 20:16

J75i53ř26í 73D89v93o35ř36á35k 5948153588440

Na velké objemy zapomeň.443/2009 .eu

0/0
20.11.2014 20:23

J52a70k32u63b 58R89o87u24s 3183250824742

;-(;-(;-(;-(;-(

0/0
21.11.2014 1:30

J94a51n 51M47a83t71o86u57š67e31k 6366117850784

jasně, malý objemy se špatně svařují ;-D

+7/0
20.11.2014 20:30

J50a87n 17S23m34e30j67k76a56l 6224328742

Obrněný Passat Alltrack. To je asi verze pro Bundeswehr :-D :-D Asi jako Octavia Scout pro naši armadu. Diky redaktore ;-) :-D

0/0
20.11.2014 20:08

T16o50m73á64š 66R37á42k98o93s 7529820884519

nebo jako škoda favorit henlein :-o

+2/0
21.11.2014 0:12

J33i28ř11í 75D30v44o31ř77á78k 5498103168930

Pardon , ale to má VW nejlepší roboty na světě.Mají vlastní přání.Teda alespoň podle nadpisu "článku".

0/0
20.11.2014 19:20

F90r62a17n28t93i38š24e19k 64H46o82r12á63k 2972679856844

Hmm - asi nejnovější generace robotů, s umělou inteligencí.... (takže si dělají to, co sami uznají za vhodné)....

0/0
20.11.2014 23:01

F97i14l28i71p 10P12e65t10e35r 1778116964371

Děláme díly do tohoto auta. A taky máme problém s robotem. :) Až se bude VW ptát proč nám linka nejede jak má, řeknu, že máme stejný problém jako oni :D

+3/0
20.11.2014 16:33

J11o72s57e72f 45V79a90c75u57l53a 9748426686805

A ze etalon tridy a kvality ;-D;-D;-D

+4/−1
20.11.2014 16:24

J27i72ř65í 45J62u90ř92i51c95a 2878323901

Ano jsou, na rozdíl od automobilky kde jsem pracoval nad tím nemávli rukou a těch 700 karoserií nepustí dál.

+5/0
20.11.2014 19:44

F60r50a27n67t60i22š21e36k 44H19o54r90á61k 2872949196494

Hmm - ovšem takových 700 karoserií je docela dost .... To už zaplní celkem velkou plochu na parkovišti (pokud se naskládají vedle sebe) ...

0/0
20.11.2014 23:07

L59í53d38a 41J30e48l36í68n41k48o16v43á 4595760690506

Nechtěla bych teď být v kůži manažera svařovací linky...:-/

+3/0
20.11.2014 14:02

P54a28v50e57l 88R92i61e30d41l 4464177281749

Ten už teď žádnou kůži nemá ;-D

+8/0
20.11.2014 16:25

R83a74d94o83s11l45a44v 92K58l40a12u89d98a 5284738154922

Konečně umělá inteligence... Roboti svařovali, jak se jim chtělo;-D

+11/0
20.11.2014 13:31

M84i42l83o50s16l68a53v 60U60r66b90a18n 4108839400173

Asi nějaké nepřizpůsobivé programové vybavení.

0/0
20.11.2014 16:12

P93e57t73r 20V58o57ř40í35š56e95k 0

Stanice NDR1, tomu říkám ostalgie. :-P

+3/−1
20.11.2014 13:01

K87a48r66e89l 73V87e24j48v60o74d44a 8339768152516

v němčině to znamená Norddeutsche Rundfunk :-P

+4/0
20.11.2014 13:23
Foto

J33a50n 78M53r83á58z 5550706829141

raději Norddeutscher Rundfunk

+1/0
20.11.2014 16:30

M69a98r94t43i36n 12H58o92u20b79a 6143921699918

úžasné takže člověk si koupí nového pašíka a vlastně nemá jistotu, jestli nukpuje "havárku" - co jiného asi tak znamená "špatně svařená karoserie, která prodělá ještě ve výrobním závodě servis".

pikantní je, že kdyby se toto neprovalilo, tak naivní majitel pašíka se bude stále tvářit, že má tzv. koncernové auto, které je nejlepší v celém vesmíru (pardon, hned po oktávce) a až mu začnou odpadat díly z auta,tak bude přemýšlet, kde asi udělal chybu a ze servisu ho buď poženou svinským krokem nebo s pořádně mastnou fakturou (asi jako hrdé majitele oktávek s TSI motorem, kterým jaksi nevydžel rozvodový řetěz)

+9/−4
20.11.2014 11:31

D12a92n61i32e65l 72K69r80o67n67e35r 7174604816727

Tovarne repasovany vyrobek muze byt klidne ve 100% stavu a poruchovost takovych vyrobku muze byt nizsi nez ostatnich, protoze musi projit pres kontrolu kvality (zalezi samozrejme na konkretni tovarne, jak tam maji nastaveny procesy testovani kvality).

+1/0
20.11.2014 11:43

M46a41r77t83i84n 13H87o29u14b33a 6723851399658

muze ale nemusi. v clanku pisou, ze chyba se tezko odhaluje, coz taky muze znamenat, ze se neodhali, ale teprve casem nekde projevi majiteli.

faktem je, ze kdyz si clovek koupi nove auto a nasledne zjisti treba ze to bylo bourane, tak ho to dost nas...re. Takhle jsem si kdysi koupil novou Oktavku (moje prvni a posledni tzv. koncernove auto) a kdyz jsem ji po 3 letech prodával, tak jsem zjistil, že to bylo bourané. A protože já to neboural, ani prodejce (bral jsem to auto prakticky s v leku, kdyz to privezli - nestihli by to opravit) tak to boural někdo ve fabrice (ve znackovem autosalonu potvrdili, ze se to stava). Moje auto melo opravovanou strechu, takze jim na to v tovarne neco spadlo, nebo to nekde otocili a pak opravovali. Opraovovanou - odrizlou, navrenou novou a nove lakovanou (aspon podle sily laku byl lak na strese novejsi a v miste spoju silnejsi - vic vrstev). Dokud jsem s tim jezdil a nevedel to, tak mi to samozrejme nevadilo, kdyz jsem to ale prodaval, tak mi ta bouracka dost srazila prodejni cenu.

0/0
20.11.2014 11:54

D35a46n40i79e85l 50K90r96o33n15e19r 7434884416367

Tak to je samozrejme jiny pripad, ale pokud nekde chybi svar a oni ho tam dodelaji, tak je to plnohodnotny vuz (dokonce pak muze byt jeste lepsi). To je proste na posouzeni inspektoru, zda lze vuz plnohodnotne opravit, nekdy to mozne neni a vyrobek se likviduje. To, co popisujete, by se dit nemelo, ale to nesouvisi to prilis s tim, ze repasovany vyrobek je spatny.

0/0
20.11.2014 12:13

M18a29r50t76i30n 72H47o36u18b83a 6873231739568

lepsi byt nemuze, protoze kazde svarovani zmeni mechanicke vlastnosti materialu. a pokud se to savrovani dela mimi technologicky postup, tak to vylepsit nemuze. ale ok, asi by ve finale nemelo byt horsi, pokud tedy a to prijdou (jak se pise v clanku, je dost problematicke to najit).

ale nechme to, moje rekace na tento clanek je silne ovlivnena osobni negativni zkusenosti, tudiz nejsem objektivni

0/0
20.11.2014 12:26

J97a92k85u39b 25Š42a30f94a36n74d40a 7805497181711

Otázka je, kdy na ten chybějící svár přijdou. Hned za svařovnou? Nebo až to je třeba nalakované?

+1/0
20.11.2014 12:51

D73a51n24i56e91l 95K14r31o19n19e91r 7864204316947

to zcela urcite

0/0
20.11.2014 14:15

F96r37a26n49t34i21š32e13k 72H97o15r23á92k 2742459486334

Někdy třeba až na (první) STK .....

0/0
20.11.2014 23:19

V39i63k43y42r 73B65o80h60u93m70i76l 30S32t55r20a72n40s76k12y 9647988826609

V době před 20 lety bylo běžné, že se některé vozy po závěrečném výrobním testu vracely na spec. pracoviště ve fabrice, kde se jim odstraňovaly závady a pak šly po přezkoušení do prodejní sítě ve 100% stavu. Mimochodem mi to připomíná dobu výroby prvních Superbů, kdy jsem na parkovišti za špagátem viděl cca 8 ks. černých určených přímo do šrotu. Na dotaz odpovězeno: posun ve svárech kastle, nevyplatí se opravovat.

0/0
20.11.2014 13:07

F51e47r50d57i85n82a20n55d 72S69l68a57v55í86k 1625332702459

co takhle čáct, ty vadné karoserie byly sešrotovány.

0/0
20.11.2014 16:30

D88a40n50i55e82l 49K52r94o49n61e97r 7434834336557

Plany se maj plnit o Vanocich...;-)

+11/0
20.11.2014 9:59

M13i91c94h32a18l 94M76e82č24i14a59r 1630960649845

Určite sa im na riadiacom PC aktualizovala Java... Keď sa mi aktualizuje, vždy len čakám, čo zas nebude fungovať.. ;-D

+14/0
20.11.2014 9:55

P77e52t40r 29B19a52u19e95r 9640115147909

Ve VW koncernu se naštěstí neaktualizuje nic automaticky, kromě záloh :-)

0/0
20.11.2014 12:28

R42o57m57a39n 85P44o11l52á94č67e11k 5626499215

Dělníci budou z 95% rádi, že budou v práci, protože to dostanou zaplacené..:-)

+2/−2
20.11.2014 9:42

P56e35t50r32a 85M55a40l63á 7831548121645

v česku to tak je ale u nich...kdo ví

0/0
20.11.2014 11:12

M23a13r92t95i39n 31H13o13u44b34a 6663741739298

taky

a lepe, protoze maji silnejsi odbory

+1/0
20.11.2014 11:25

V94l22a89s19t51i76m78i96l 94B83e54d42n24á58ř 3603782725126

Já se jen divím ,že to někdo zveřejnil.Asi budou ve vw padat hlavy!!

0/0
20.11.2014 9:41

L36a30d30i97s58l97a37v 79T59r46i76s31k68a 4755577650

Proč hned padání hlav? Náběh výroby sebou vždycky nese nutnost odlaďování. To už by musel být hodně velký problém a ztráty. Na to se mi 700 karosérií zdá dost málo.

+8/−1
20.11.2014 9:56

M59a28r72t73i13n 35H85o26u17b19a 6513961169538

ztrátyu nejsou jen tech 700 karoserií, ale ztráty z neuskutečněných prodejů a z přesčasů pro dělníky. taky penále/slevy z pozdních dodávek (ano, i to někteří prodejci mimo čr dělají).

krom toho, mnoho firem se stále snaží mít něco, čemu se říká dobré jméno. a tomu jistě neprospěje to, když se zákazník dozví, že vlastně nekoupil ato nové, bezvadné, ale servisované.

0/0
20.11.2014 11:35

R52u65d61o64l47f 53H98r96a62z91d81í70r27a 1415309723258

Nikdy si nekupovat hned nový model. Jedno jestli ten nebo ten výrobce. Lepší chvilku počkat, až se odladí mouchy.

+22/0
20.11.2014 9:29

L77a83d58i98s42l15a97v 97T11r44i14s89k49a 4565397730

My se ve škole učili o takzvané vanové křivce. Název je odvozen od toho, že skutečně svým tvarem připomíná vanu. Tato křivka ukazuje, že při náběhu a ukončování výroby dochází k vyšší míře defektů. Při náběhu výroby je to dáno tím, že se ještě dolaďuje výroba a lidé se stále ještě učí, jak danou věc správně vyrobit a jak výrobní stroje obsluhovat a na konci výroby zase narůstá počet defektů díky tomu, že obsluha věnuje starému modelu méně pozornosti, protože "už to přeci umí" a navíc často dochází k přesunu zkušených pracovníků na práci na rozběhu nového modelu. Takže rada zní, raději se vyhnout prvním kusům po náběhu výroby a také těm na konci výroby.

+5/0
20.11.2014 9:54

P93e21t69r 13B37a14l66o61g 4641809916420

No ještě že jim z linky nezačaly padat karoserie třeba Fordu, to by byl teprv "masakr"

+11/0
20.11.2014 9:28

L17a53d94i43s93l72a22v 56T54r19i59s62k65a 4465187930

Ach ta čeština pane redaktore ....

Dovolil bych si upozornit autor článku, že slovo robot se v češtině vyskytuje jak v živé, tak neživé verzi - roboti a roboty. Ty průmyslové, které svařují auta nazýváme roboty, protože neumí samostatně myslet. Roboti jsou naopak stroje, vyskytující se zatím snad jen ve sci-fi literatuře, které mají díky mozku dar samostatného myšlení. Proto je považujeme za něco "živého".

Jinými slovy správný nadpis článku, tedy pokud VW nemá ve své továrně roboty s umělou inteligencí, by měl znít "Roboty svařovaly, jak se jim chtělo."

+12/−3
20.11.2014 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.