Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prokletý start výroby passatu. Roboti svařovali, jak se jim chtělo

Volkswagen má problémy se zahájením výroby nové generace modelu Passat. V továrně v Emdenu na severu Německa se během září a října kupil jeden problém za druhým. Zaměstnanci tak budou muset výpadky produkce dohánět přesčasy o Vánocích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54a45r36e38k 67H15r59u16b88y 6517152361448

To je pech. Kdyz uz se podari nejakeho passata slozit aby fungoval, tak ho hned ukradnou ;-)

A nebo obracene - az nemecka policie potka cloveka sediciho uprostred silnice v hromade plechu, bude velka sance, ze je to majitel passatu :-P

+2/0
21.11.2014 16:09

A27l49e93š 72J11a72n89á47č27e63k 3183974866683

Nám ve fabrice málo kdy zavařil robot něco správně, to je normálka :-). Nechtěl bych hákovat v VW o vánocích :-D

0/0
21.11.2014 0:42

Z64d49e52n63ě48k 30H60a42n57z76l 1171586892244

Me by to za ty jejich prachy nevadilo

+1/0
21.11.2014 3:24

D61a98l58i36b44o57r 49R14o96z76s66y48p21a84l 7360803286399

Vždy se hned vše napoprvé nepodaří. Ale auto je to krásné.

0/0
20.11.2014 23:26

L79u46b94o66š 45L86i65š15č82á83k 5919261653527

Hm , kde němečtí soudruzi udělali chybu?

+2/0
20.11.2014 22:37

P82e75t84r 28T15. 80D63v38o28ř59á52k 4754958103

Super hláška! To ještě nikdo nikdy neslyšel / nečetl.

0/0
12.12.2014 5:18

M18a74r16t75i58n 77J77e53z28e94r62s70k69ý 9384737642222

tahle planeta už klesla na úplný dno - lidi si musí věci kupovat už aj od robotů :-/

+1/0
20.11.2014 21:16

T79o21m24á65š 45M10i18h74á46l75i50k 3280444240698

Chyba v jednom řadku, se stava no... :)

0/0
20.11.2014 20:25

J90o65s95e17f 77N25o67v86a74k 5398562896648

Už se to sype a to to ještě nevyjelo z fabriky. Já to říkal furt, z tak melého objemu tak velkej výkon, se spolehlivostí to bude průšvih ;-D

+2/−4
20.11.2014 20:16

J44i21ř34í 64D62v47o71ř63á81k 5438723748970

Na velké objemy zapomeň.443/2009 .eu

0/0
20.11.2014 20:23

J11a21k12u36b 34R83o80u92s 3793130414662

;-(;-(;-(;-(;-(

0/0
21.11.2014 1:30

J86a95n 22M34a49t36o88u20š52e40k 6356507850644

jasně, malý objemy se špatně svařují ;-D

+7/0
20.11.2014 20:30

J96a51n 16S18m31e33j41k78a24l 6554848472

Obrněný Passat Alltrack. To je asi verze pro Bundeswehr :-D :-D Asi jako Octavia Scout pro naši armadu. Diky redaktore ;-) :-D

0/0
20.11.2014 20:08

T14o72m18á71š 63R17á92k96o74s 7519590394429

nebo jako škoda favorit henlein :-o

+2/0
21.11.2014 0:12

J17i83ř64í 54D69v85o60ř49á69k 5858383858710

Pardon , ale to má VW nejlepší roboty na světě.Mají vlastní přání.Teda alespoň podle nadpisu "článku".

0/0
20.11.2014 19:20

F80r17a34n18t80i65š48e11k 32H25o11r80á75k 2272579886884

Hmm - asi nejnovější generace robotů, s umělou inteligencí.... (takže si dělají to, co sami uznají za vhodné)....

0/0
20.11.2014 23:01

F55i91l76i74p 24P49e75t33e53r 1688336964431

Děláme díly do tohoto auta. A taky máme problém s robotem. :) Až se bude VW ptát proč nám linka nejede jak má, řeknu, že máme stejný problém jako oni :D

+3/0
20.11.2014 16:33

J85o79s84e91f 35V84a71c66u69l93a 9898406846675

A ze etalon tridy a kvality ;-D;-D;-D

+4/−1
20.11.2014 16:24

J63i73ř93í 68J13u60ř79i40c46a 2188953661

Ano jsou, na rozdíl od automobilky kde jsem pracoval nad tím nemávli rukou a těch 700 karoserií nepustí dál.

+5/0
20.11.2014 19:44

F67r58a83n36t95i24š13e87k 39H30o94r82á90k 2712269316844

Hmm - ovšem takových 700 karoserií je docela dost .... To už zaplní celkem velkou plochu na parkovišti (pokud se naskládají vedle sebe) ...

0/0
20.11.2014 23:07

L97í85d43a 39J81e22l59í59n10k29o46v62á 4545420760956

Nechtěla bych teď být v kůži manažera svařovací linky...:-/

+3/0
20.11.2014 14:02

P68a26v23e82l 42R96i74e37d95l 4374427781209

Ten už teď žádnou kůži nemá ;-D

+8/0
20.11.2014 16:25

R41a43d58o54s48l32a61v 36K84l45a33u76d94a 5944668344832

Konečně umělá inteligence... Roboti svařovali, jak se jim chtělo;-D

+11/0
20.11.2014 13:31

M87i28l86o32s54l12a48v 52U10r20b16a42n 4548789800493

Asi nějaké nepřizpůsobivé programové vybavení.

0/0
20.11.2014 16:12

P87e12t14r 10V93o54ř43í41š41e76k

Stanice NDR1, tomu říkám ostalgie. :-P

+3/−1
20.11.2014 13:01

K58a65r11e79l 69V70e52j54v59o32d54a 8859408192126

v němčině to znamená Norddeutsche Rundfunk :-P

+4/0
20.11.2014 13:23
Foto

J47a21n 55M92r40á66z 5520366719161

raději Norddeutscher Rundfunk

+1/0
20.11.2014 16:30

M63a30r83t92i73n 53H89o23u35b88a 6853971399458

úžasné takže člověk si koupí nového pašíka a vlastně nemá jistotu, jestli nukpuje "havárku" - co jiného asi tak znamená "špatně svařená karoserie, která prodělá ještě ve výrobním závodě servis".

pikantní je, že kdyby se toto neprovalilo, tak naivní majitel pašíka se bude stále tvářit, že má tzv. koncernové auto, které je nejlepší v celém vesmíru (pardon, hned po oktávce) a až mu začnou odpadat díly z auta,tak bude přemýšlet, kde asi udělal chybu a ze servisu ho buď poženou svinským krokem nebo s pořádně mastnou fakturou (asi jako hrdé majitele oktávek s TSI motorem, kterým jaksi nevydžel rozvodový řetěz)

+9/−4
20.11.2014 11:31

D71a11n34i30e27l 77K12r70o93n96e55r 7424864476107

Tovarne repasovany vyrobek muze byt klidne ve 100% stavu a poruchovost takovych vyrobku muze byt nizsi nez ostatnich, protoze musi projit pres kontrolu kvality (zalezi samozrejme na konkretni tovarne, jak tam maji nastaveny procesy testovani kvality).

+1/0
20.11.2014 11:43

M20a15r39t38i73n 15H50o68u60b85a 6783631719158

muze ale nemusi. v clanku pisou, ze chyba se tezko odhaluje, coz taky muze znamenat, ze se neodhali, ale teprve casem nekde projevi majiteli.

faktem je, ze kdyz si clovek koupi nove auto a nasledne zjisti treba ze to bylo bourane, tak ho to dost nas...re. Takhle jsem si kdysi koupil novou Oktavku (moje prvni a posledni tzv. koncernove auto) a kdyz jsem ji po 3 letech prodával, tak jsem zjistil, že to bylo bourané. A protože já to neboural, ani prodejce (bral jsem to auto prakticky s v leku, kdyz to privezli - nestihli by to opravit) tak to boural někdo ve fabrice (ve znackovem autosalonu potvrdili, ze se to stava). Moje auto melo opravovanou strechu, takze jim na to v tovarne neco spadlo, nebo to nekde otocili a pak opravovali. Opraovovanou - odrizlou, navrenou novou a nove lakovanou (aspon podle sily laku byl lak na strese novejsi a v miste spoju silnejsi - vic vrstev). Dokud jsem s tim jezdil a nevedel to, tak mi to samozrejme nevadilo, kdyz jsem to ale prodaval, tak mi ta bouracka dost srazila prodejni cenu.

0/0
20.11.2014 11:54

D30a25n48i80e19l 31K39r41o32n19e93r 7144924356867

Tak to je samozrejme jiny pripad, ale pokud nekde chybi svar a oni ho tam dodelaji, tak je to plnohodnotny vuz (dokonce pak muze byt jeste lepsi). To je proste na posouzeni inspektoru, zda lze vuz plnohodnotne opravit, nekdy to mozne neni a vyrobek se likviduje. To, co popisujete, by se dit nemelo, ale to nesouvisi to prilis s tim, ze repasovany vyrobek je spatny.

0/0
20.11.2014 12:13

M47a40r65t51i23n 24H82o56u68b65a 6403301429728

lepsi byt nemuze, protoze kazde svarovani zmeni mechanicke vlastnosti materialu. a pokud se to savrovani dela mimi technologicky postup, tak to vylepsit nemuze. ale ok, asi by ve finale nemelo byt horsi, pokud tedy a to prijdou (jak se pise v clanku, je dost problematicke to najit).

ale nechme to, moje rekace na tento clanek je silne ovlivnena osobni negativni zkusenosti, tudiz nejsem objektivni

0/0
20.11.2014 12:26

J43a47k23u39b 64Š73a81f16a61n77d26a 7695787821291

Otázka je, kdy na ten chybějící svár přijdou. Hned za svařovnou? Nebo až to je třeba nalakované?

+1/0
20.11.2014 12:51

D44a68n22i25e81l 23K55r22o22n58e90r 7464674786247

to zcela urcite

0/0
20.11.2014 14:15

F78r10a96n68t87i70š79e73k 37H60o14r40á77k 2872359526444

Někdy třeba až na (první) STK .....

0/0
20.11.2014 23:19

V10i37k34y95r 28B15o60h58u87m35i11l 79S73t36r23a37n47s98k25y 9727198936589

V době před 20 lety bylo běžné, že se některé vozy po závěrečném výrobním testu vracely na spec. pracoviště ve fabrice, kde se jim odstraňovaly závady a pak šly po přezkoušení do prodejní sítě ve 100% stavu. Mimochodem mi to připomíná dobu výroby prvních Superbů, kdy jsem na parkovišti za špagátem viděl cca 8 ks. černých určených přímo do šrotu. Na dotaz odpovězeno: posun ve svárech kastle, nevyplatí se opravovat.

0/0
20.11.2014 13:07

F64e93r84d63i76n82a76n34d 85S15l55a46v40í54k 1275602942469

co takhle čáct, ty vadné karoserie byly sešrotovány.

0/0
20.11.2014 16:30

D19a10n45i77e93l 62K34r90o12n40e87r 7204794356157

Plany se maj plnit o Vanocich...;-)

+11/0
20.11.2014 9:59

M77i68c11h42a50l 83M75e20č10i25a73r 1270890829815

Určite sa im na riadiacom PC aktualizovala Java... Keď sa mi aktualizuje, vždy len čakám, čo zas nebude fungovať.. ;-D

+14/0
20.11.2014 9:55

P29e48t29r 35B98a92u23e86r 9100315397849

Ve VW koncernu se naštěstí neaktualizuje nic automaticky, kromě záloh :-)

0/0
20.11.2014 12:28

R79o46m45a75n 35P30o40l61á85č25e27k 5546629435

Dělníci budou z 95% rádi, že budou v práci, protože to dostanou zaplacené..:-)

+2/−2
20.11.2014 9:42

P89e44t62r29a 45M43a18l30á 7211498891535

v česku to tak je ale u nich...kdo ví

0/0
20.11.2014 11:12

M35a21r64t80i11n 21H20o97u94b73a 6633481489968

taky

a lepe, protoze maji silnejsi odbory

+1/0
20.11.2014 11:25

V58l30a94s13t30i74m72i64l 13B77e34d80n84á94ř 3763592355956

Já se jen divím ,že to někdo zveřejnil.Asi budou ve vw padat hlavy!!

0/0
20.11.2014 9:41

L85a81d93i28s95l15a24v 15T43r63i48s26k80a 4245797480

Proč hned padání hlav? Náběh výroby sebou vždycky nese nutnost odlaďování. To už by musel být hodně velký problém a ztráty. Na to se mi 700 karosérií zdá dost málo.

+8/−1
20.11.2014 9:56

M84a86r34t17i28n 25H79o69u18b86a 6563291369248

ztrátyu nejsou jen tech 700 karoserií, ale ztráty z neuskutečněných prodejů a z přesčasů pro dělníky. taky penále/slevy z pozdních dodávek (ano, i to někteří prodejci mimo čr dělají).

krom toho, mnoho firem se stále snaží mít něco, čemu se říká dobré jméno. a tomu jistě neprospěje to, když se zákazník dozví, že vlastně nekoupil ato nové, bezvadné, ale servisované.

0/0
20.11.2014 11:35

R30u45d48o67l62f 65H12r39a33z89d87í25r40a 1185269863958

Nikdy si nekupovat hned nový model. Jedno jestli ten nebo ten výrobce. Lepší chvilku počkat, až se odladí mouchy.

+22/0
20.11.2014 9:29

L20a11d46i20s89l34a27v 76T69r11i34s20k19a 4575947780

My se ve škole učili o takzvané vanové křivce. Název je odvozen od toho, že skutečně svým tvarem připomíná vanu. Tato křivka ukazuje, že při náběhu a ukončování výroby dochází k vyšší míře defektů. Při náběhu výroby je to dáno tím, že se ještě dolaďuje výroba a lidé se stále ještě učí, jak danou věc správně vyrobit a jak výrobní stroje obsluhovat a na konci výroby zase narůstá počet defektů díky tomu, že obsluha věnuje starému modelu méně pozornosti, protože "už to přeci umí" a navíc často dochází k přesunu zkušených pracovníků na práci na rozběhu nového modelu. Takže rada zní, raději se vyhnout prvním kusům po náběhu výroby a také těm na konci výroby.

+5/0
20.11.2014 9:54

P28e42t13r 77B22a60l24o46g 4541629446280

No ještě že jim z linky nezačaly padat karoserie třeba Fordu, to by byl teprv "masakr"

+11/0
20.11.2014 9:28

L13a83d70i53s31l89a46v 28T88r14i40s20k30a 4905917630

Ach ta čeština pane redaktore ....

Dovolil bych si upozornit autor článku, že slovo robot se v češtině vyskytuje jak v živé, tak neživé verzi - roboti a roboty. Ty průmyslové, které svařují auta nazýváme roboty, protože neumí samostatně myslet. Roboti jsou naopak stroje, vyskytující se zatím snad jen ve sci-fi literatuře, které mají díky mozku dar samostatného myšlení. Proto je považujeme za něco "živého".

Jinými slovy správný nadpis článku, tedy pokud VW nemá ve své továrně roboty s umělou inteligencí, by měl znít "Roboty svařovaly, jak se jim chtělo."

+12/−3
20.11.2014 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.