Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komentář: Víc než dva pruhy na dálnici jsou nám nanic

Toto je vzkaz pro řidičku Opelu Corsa, která ve středu 19. listopadu v půl sedmé večer překážela v prostředním pruhu tříproudé dálnice D1 ve směru na Brno: Jeďte v pravém pruhu! Že telefonujete za volantem a jedete stovkou, je mi hluboce jedno, bezdůvodná jízda prostředním pruhem je ale hulvátství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M83i87r71o64s51l49a45v 19S95t46e65i94n79e13r 1235505148163

Na D1 je pravý pruh téměř nesjízdný. V tom levém je zvlnění vozovky o dost menší. Já jsem na D1 zlomil přední péro na Mercedesu E270CDIT. Na německých dálnicích se to za 200 tis. km nestalo.

0/−1
15.12.2014 22:17
Foto

L25u61k40a69s 51Z88m76i15z11i65k 8762713200228

nějaký dodatek k jízdním pruhům v obci

http://www.zmizik.com/jizda-v-jizdnich-pruzich/

0/0
4.12.2014 8:12

V83l74a42d10i41s66l45a39v 23N68e86k70o74l56a 2469653624276

Tak mi připadá,že kdo nemá "papíry"na řízení 1 páru volů,tak ono neumětelství dává o sobě vědet na kterékoliv silnici i dálnici!!!!!!Pokud se nebudou odebírat řidičáky za

velmi hrubé přestupky,jako předjíždění na dabl plné na doživotí,tak zde budou jezdit

jako prasata a obzvláště ti kteří nemají ony papíry ani na pár volů!

0/0
29.11.2014 11:36


P91. 45N84o58v96á23k 1455829876

Jak to tady čtu, skoro se bojím vyjet na dálnici. Tolik "rádobyznalých skorošoférů" se hned tak nevidí. Takže si tu diskuzi shrňme.

Na víceproudé komunikaci :

1. Vpravo MIMO OBEC skutečně předjíždět nesmím, nezáleží na tom, zda měním či neměním směr jízdy. (To by taky mohlo skončit soudem o to, jak daleko za tím vlevo jedoucím vozem jsem přejel do pravého pruhu, a to už je právnická ptákovina...) Musím přejet do úplně levého, předjet a pak se vrátit do úplně pravého, nebo blikat a troubit za tím blbem v levém pruhu. Vypadá to blbě, ale je to tak.  ANÉBRŽ pokud Vás ten kamion v prostředním pruhu (proč používat ubohý případ blondýnky v trabantu, že jo ?), který začne blikat doprava a při Vašem podjíždění, aniž by Vás viděl,  Vás odsune do pole - on na vině nebude a Vám život nevrátí !!! A protože zákon v tomto případě nerozlišuje kamiony a trabanty, platí to obecně.

2. Pokud někde vpředu, typicky za značkou "práce na silnici", se neznalí a hloupí řidiči řadí do průběžného pruhu kilometr před skutečnou potřebou zipu, pak policie toleruje a NEPOVAŽUJE ZA PŘEDJÍŽDĚNÍ, když se chovám správně a jedu tak dlouho ve svém pruhu, až narazím na kolonu v obou pruzích. Tady to policie bere jako souběžnou jízdu, před snížením počtu pruhů, takže je to podobné městu. Ale to se proboha netýká blondýny v trabantu uprostřed na opuštěné dálnici !!!

Pokud se tímto někdo neřídí, riskuje pokutu - nedejbože i život, ale to vzácně. Na to snad máme předpisy. A že je naše policie trapně ubohá, pokutuje za prošlé lékárničky a chybějící výstražnou vestu a provozu skutečných blbců se bojí, to je o něčem jiném.

A teď upřímně, prakticky. Tak jako jedu po dálnici 150, většinou tudíž vlevo a uhýbám těm, co jedou 200, stejně tak v reálu tu blondýnu podjedu zprava. Ani se nebojím neschopných policajtů. Kamionu bych se ale bál.

Na konec jen jednu poznámku - osobně si myslím, že velké % bouraček nedělají rychlí řidiči, ale naopak ti pomalí, co překáží.

+4/−2
25.11.2014 21:19

P45e48t79r 41B34á36č53a 8205156705225

posledni vetu tesat do kamene !!

0/0
27.11.2014 18:35

D19u47š70a85n 48P71e81š80e23k 3295689444130

Důvod, proč hodně lidí nejezdí pravým pruhem D1, je všeobecně známý - nechtějí si ničit auto na hrbolech.

+4/0
25.11.2014 15:08

P59a78v73e36l 35K76u28r64a58l 5771984890430

tak tak, důvodem jízdy vlevo je pravý pruh dálnice

+3/0
26.11.2014 15:41

J37i61r43i 31R45u41s94n49o18k 4545742987203

Vsiml jste si toho, ze clanek byl uplne o necem jinem, ze?

+1/−1
26.11.2014 16:40

P35e40t64r 68B67á76č13a 8765806555625

Vzhledem k tomu, ze i ve mestech je kde jakej pacient jedouci jak s hnojem narvan neustale v levym pruhu, bych si nebyl tak jistej tim, ze je to jenom stavem dalnice.

0/−2
27.11.2014 18:37

V26á84c38l51a57v 59V68l70a94c15h 5430304468916

Pozdrav pro všechny,

pročítám si tady Vaše příspěvky, s někým souhlasím a s někým naopak. Já najezdím ročně cca 50-60tis. km a více jak polovinu na dálnicích. Povětšinou D1, z z toho 2x denně právě zmiňovaný tříproudý úsek u Prahy. Ještě se mi nestalo, ani jednou !!! , že by se většina řadila jinam než do středního pruhu, my Češi to opravdu neumíme. Nejvíce je to vidět v době prázdnim, kdy nesmí na dálnici v určitých hodinách kamióny. To se až musím smutně pousmát, pravý pruh je nejbezpečnější...zkrátka proto, že tam nejsou auta. Pokud jedu úsporně, což snad každý ví, že kolem100km/hod se dá jet ne moc pomalu, ale i ekonomicky, zapnu tempomat a jedu v pravém pruhu. Tzn. z kopce, do kopce stále stejně rychle. Pokud jedou v levém pruhu "rychlíci" , ať si jedou, potom ale v klidu a bez pocitu viny "střeďáky" prostě podjíždím. To oni by totiž měli být na mém místě...v pravém pruhu... a na druhou stranu, podle mého odhadu se sunou nějakých 90-95km/hod, nemám důvod jet rychle v levém pruhu a mít vír v nádrži.

Jeden krátký čas, nedávno, byl u nájezdu z Průhonic billboard a na něm nápis, hodně velký. "I PRAVÝ PRUH JE SOUČÁSTÍ DÁLNICE" . Přemýšlím, že si udělám z LED ten samý nápis a dám si to za zadní okno. Potom, při každém podjetí ho rozsvítím. A místo těch reklamních billboardů kolem dálnice, kterých je jako smetí, by ten nápis měl být všude! Já opravdu nevím proč, ale asi tu platí nějaké dogma, že pravý pruh je pro nákladní auta ??? Třípruhých ůseku se u nás moc nenachází, ale pokud jsou, neumíme v nich jezdit. V Německu jsou za to pokuty, u nás jsem slyšel jednou jedinkrát, že si to policie pohlídala.

Umím jezdit i rychle, velmi rychle až do zásahu omezovače, ale to si troufnu jenom v Německu, ne kvůli policii, ale kvůli našim řidičům. Ono je to potom stejně jenom brzda plyn, pokud to není hodně pozdě v noci. Jet Praha-Brno ve dne "na krev" a nebo v klidu je v současné době rozdíl cca 15-20min??? A to jaksi nemá význam.

Takže řidiči, proboha prosím....VPRAVO !!!

+9/−1
24.11.2014 16:43

J82a36n 49T62a51r33a97b37a 4256506869989

Ta paní nepochybně, jako ostatně statisíce jiných, nezná předpisy a ty co náhodou zná, tak stejně nerespektuje.

V daném případě máte v zásadě tři možnosti:

1) Asertivně vyčkat za ní, až budete v souladu s předpisy, tedy aniž byste ohrozil či omezil řidiče za sebou či řidiče v levém pruhu přijíždějící, mít možnost přejet do pruhu levého a tu dámu předjet, ale neškolit, protože ji bude ruka zákona ignorovat, ale vaše školení by vám mohlo přinést i pět let natvrdo, jak je v této zemi zvykem.

2) Asertivně jet za ní a blikat a troubit tak dlouho, až jí to sepne. Může to být ovšem hodně dlouho.

3) Nebo v duchu zákona a stanoviska dopravní služby Policie pokračovat dál ve volném pravém pruhu, bez ohledu na to, že paní v středním či levém jede pomaleji, neboť podle policie nejde o předjíždění. Tím by se úkon stal až změnou jízdního pruhu, tedy například zařazením se před "předjížděné" vozidlo. Pokud jízdní pruh nezměníte před ani po míjení vozidla, nepředjíždíte. Ministerstvo dopravy a někteří rigidní právníci jsou sice jiného názoru, ale ti vás stavět a pokutovat nebudou. Policie dle jejího vlastního výkladu také ne.

0/0
24.11.2014 15:43

J89i20r32i 86R65u55s16n80o14k 4605122527903

Jak byste nazval situaci, kdy vyssi rychlosti mijeta v levem pruhu auta, ktera jedou pomaleji v pruhu pravem (standardni situace na dalnicich). Jelikoz nemenite pruh, tak nejde o predjizdeni?

V zakone jsou odlisene dve veci:

a) mijite stojici auto - a tento ukon se nazyva OBJIZDENI

b) mijite jedouci auto - a tento ukon se nazyva PREDJIZDENI (vubec tam neni receno, ze musite menit pruhy. Dokonce zakon i predpoklada, ze je menit nemusite, nebot rika, ze POKUD MENITE, tak musite ukzovat.

To, ze si nejaky strejda na Policii mysli, ze zna silnicni zakon, neznamena, ze ma pravdu.

Nicmene souhlasim s tim, ze lide z MD vas zastavovat nebudou. Na druhou stranu vas muze zastavit policista a nasledne si vymenite nazory na to, co je to predjizdeni a pokud se neshodnete (= v realu neakceptujete policistovu verzi), tak skoncite u soudu, ktery to rozhodne. A tam bych vase sance prilis vysoke nevidel (viz vyklad zakona i selskym rozumem).

Osobne si myslim, ze misto predjizdeni zprava by policiste museli zacit napred trestat bezduvodnou jizdu mimo pravy pruh. Jenze to se spatne doklada - viz cela tato diskuse, tudiz je pro ne lehci plnit spravne kolonky naprosto nevyvratitelnymi prestupky jako jsou prekroceni rychlosti, spatne parkovani, jizda na cervenou.

+2/0
24.11.2014 16:20

O58n84d13ř13e14j 90M20a27r76e84k 2492627232395

hmm... tři pruhy, v prostředním jede madam stovkou a jak teda madam ucpala dálnici pane autore, když se po dálnici může jezdit rychlostí 130 km/h ?  za ten telefon je ovšem zralá na pár facek, ale myslím že nebude sama žéé

+2/−2
24.11.2014 8:04

P31. 63N87o69v86á63k 1575699586

Už máte vůbec řidičák, že se tu tak ztrapňujete ? Vpravo předjíždět nesmím, 100 je moc pomalu - takže všem normálním zbývá jediný pruh. Zúžení na 2 pruhy při opravě je proti takovéto blondýně procházka růžovým sadem... Kapišto, italiano ??? ;-D;-D;-D

+3/0
24.11.2014 8:35

O48n17d48ř86e23j 65M86a32r34e95k 2702927482945

klídek ať Vám něco nepraskne, byla by Vás určitě škoda :-P jestli máte jiný názor tak ho sem v klidu napište. Nebo že by jste byl jeden z mnoha chytráků co mají za jízdy u ucha telefon

+2/−6
24.11.2014 8:56

P33a20v59e75l 81J22a34n81s33a 2515269841264

vysvětli mi teda tuhle situaci za těchto dvou předpokladů:

a) dáma jede v prostředním 100 km/h

b) je úplně volnej pravej a já jedu v něm 130 km/h

jak se zachovám? zcela logicky pokračuju beze změny rychlosti ve svým pravým pruhu (nikoli předjíždění vpravo, ale souběžná jízda!), neb co jinýho bych měl udělat? tohle řešení je totiž nejbezpečnější...

on si snad tady někdo myslí, že bych měl zbrzdit na 100, přemístit se až do levýho, opět zrychlit na 130, předjet dámu a vrátit se do svýho pravýho? dyk to je naprostá hovadina!!!

+4/−4
24.11.2014 10:10

J26i89r25i 88R43u87s36n63o95k 4655132967613

Jste vtipalek. Soubezna jizda je dobre popsana a to, co si mozna vy myslite, ze by mohla byt soubezna jizda, to opravdu neni.

A predjizdeni zprava je hodne nebezpecne. Tim ovsem nechci rict, ze prejet z praveho do uplne leveho pruhu a zpet je bezpecne. Nicmene to neobhajuje vase poruseni zakona predjetim vpravo.

+7/0
24.11.2014 11:06

P88a61v25e66l 52J46a81n68s63a 2595379861754

ale já ho prakticky nepředjíždím, nejedu v pruhu, kde je pomalejší vozidlo, jedu rychleji v pruhu vpravo od něj, neměním pruhy, tudíž neblikám, zkrátka jedu "na svým", nikoho neomezuju ani neohrožuju, tudíž se nejedná o předjíždění zprava...

to samý v bleděmodrým, když jsou jen 2 pruhy: vlevo jede trvale někdo 110, já jedu trvale vpravo 130, že vlevo jede nějakej pomalej a nehodlá se zařadit vpravo mě nemusí zajímat, nebrzdím, jedu dál vpravo svejch 130 a nejedná se o předjíždění!

tomu říkám bezpečná jízda a ne ucpávat dálnici či motorovku bržděním na rychlost toho vlevo překážejícího

+1/−2
24.11.2014 12:39

J56i33r66i 82R96u70s37n49o70k 4415182177373

Vim, ze si to sam pred sebou musite nejak ospravedlnit, ale nemate pravdu.

Snad naposled sem zkopiruju zneni zakona tykajici se prejizdeni:

§ 17 Předjíždění

(1) Předjíždí se vlevo. Vpravo se předjíždí vozidlo, které mění směr jízdy vlevo a není-li již pochybnosti o dalším směru jeho jízdy. Při jízdě v připojovacím nebo odbočovacím pruhu se smí vpravo předjíždět též vozidlo jedoucí v průběžném pruhu. Odbočovací pruh je přídatný jízdní pruh určený pro odbočování (vyřazování) vozidel z průběžného jízdního pruhu.

(2) Řidič, který při předjíždění vybočuje ze směru své jízdy, musí dávat znamení o změně směru jízdy a nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním. Řidič musí dát znamení o změně směru jízdy při předjíždění cyklisty.

Bod jedna rika, ze se PREJIZDI JEN A POUZE VLEVO, krome dvou specificky vyjmenovanych pripadu (zj vas upozornim na ten, kdy je zmineno odbocovani vlevo, nebot to je pripad, kdy take "nemenite pruhy" a "jedete ve svem pruhu".

Bod dva rika, ze pokud pri predjizdeni MENITE smer, musite blikat. Timto bod dva implicitne rika, ze lze prejizdet, aniz byste menil smer (ci dle vasich slov pruh). To se take realne deje, kdyz v levem pruhu mijite pomalu jedouci auta v pravem pruhu. Take je PREDJIZDITE a zaroven NEMENITE SMER (ci pruh).

Tyto dva body naprosto jasne rikaji, ze je nezakonne predjizdet zprava (krome popsanych vyjimek).

A to nemluvim o tom, ze predjizdeni zprava je vysoce rizikove, nebot to je neco zakazaneho a tudiz s tim nikdo nepocita.

+5/0
24.11.2014 14:15

O14n22d40ř37e54j 55S78l30a32v71í65k 7666983782139

jeste tam chybi ze predjizdet zprava se muze i v obci na viceproude komunikaci...

0/0
27.11.2014 16:58

J69a37n 36T15a80r18a54b33a 4606106269979

Pan Jansa má ovšem pravdu a potvrzuje to i PČR. V daném případě paní ve středním či levém pruhu skutečně nejde o předjíždění. Mohl byste  definovat, proč "předjíždění" má být "hodně nebezpečné", zatímco totéž při souběžné jízdě není? Nebo si snad jako mnoho jiných mylně myslíte, že souběžná jízda je tehdy, když oba pruhy jedou stejně rychle? To jste na omylu, je to tehdy, kdy vaše rychlost závisí na rychlosti vozidel před vámi. A klidně může jeden pruh jet krokem a druhý jet 130km/h.

+1/−3
24.11.2014 15:52

M90a34r91e18k 11Š30i16m69o71n 2194437258858

Proč je to nebezpečné? Protože se v pravo nepředjíždí a řidič v prostředním pruhu (jakkoli jede proti předpisům) prostě nečeká, že se v pravém pruhu objeví něco, co jede rychleji než on.

+2/−1
24.11.2014 21:43

J23i18r18i 14R52u59s17n82o46k 4425292357343

Pokud nechapete, jaky je rozdil mezi soubeznou jizdou a nahodny podjeti, tak se s vami nemam co bavit. Vy si proste prekrucujete skutecnost k vasim predstavam.

Zakon sice  na nekterych mistech neni zcela explictini, protoze zrejme  nikdo necekal, ze se najdou chytraci, kteri budou chytracit se slovickareni, co je a co neni predjizdeni, ale nastesti je zakon dost jasny.

Definuje, co presne, co je objizdeni a tim padem vse ostatni je predjizdeni. A dale se v zakone presne definuje, kdy se smi predjet zprava, tudiz implicitne rika, ze vsechny ostatni varianty povolene nejsou.

+3/0
24.11.2014 21:59

J16i91ř22í 18Š50v96e94c 6693502445296

no, podle pravidel by to tak mělo být. Ovšem na tu všichni kašlou, jsme v čechystánu, takže se není čemu divit, že?

Třeba já jezdím na dálnici cca 200 a více a pokud je dobrý povrh, klidně jedu v pravém. Je ale plno řidičů, který jezdí 120 v levém, ikdyž bych ho nejraději předjel z prava, tak to neudělám a prostě se přesunu do levého i za cenu, že musím zpomalit. A důvod? Zprava se prostě nepředjíždí, i když se Vám to zdá hovadina. Jel jsem s kámošem, který řídil, na tacho 240 a chystal jse udělat přesně co popisujete vy... Naštěstí se nic nestalo, ale byly to krušné vteřiny. Je mi ale jasné, že vy víte co řidič kterého podjíždíte udělá...

0/0
24.11.2014 11:48

J20a27n 85T52a55r69a59b93a 4216296679989

Pominu to, že je to mimo legální rámec. Jet tak značným rozdílem rychlostí při míjení jiného vozidla by mělo být důvodem pro okamžitou hospitalizaci na uzavřeném oddělení. Jiná věc je, pokud kašlete na limity a jedete rychle na dálnici, kde jste v daném okamžiku sám, to si klidně jezděte třeba 300, riskujete v podstatě jen svůj řidičák a peníze. Pokud ale jezdíte 200+ kolem jiných aut, pak jste na hlavu.

0/0
24.11.2014 16:00

M46i29c18h50a18l 24P53a90v72l82á76t 9233233564639

Kdyz jste pominul ten legalni ramec, pak nechapu tu vetu o hospitalizaci. To chcete pozavirat do pakaren pulku nemeckych ridicu? Jestli on tu trochu "na hlavu" neni nekdo jiny. ;o)

0/0
24.11.2014 16:59

J68i46ř29í 25Š71v72e87c 6923342735636

čekal jsem, kdy se ozve nějaká potrefená husa a bude moralizovat o rychlosti. je každého věc, jak rychle jezdí. Jestli vy nejste schopen ukočírovat vaší šádovku při 100, je to váš problém. Míjet ostatní auta ve 200 a více NENÍ nijak nebezpečné. Máte velice zajímavý názor. Tím pádem by jste mohl hospitalizovat skoro celé Německo, protože tam se i já setkávám s tím, že mne ve 240 předjíždějí jiná auta a znatelně rychleji a to se tam také najdou řidiči, kteří jedou třeba 120. Ale jsme v Čechách, takže budeme řešit legálnost rychlostí halvně u jiných, že? Ale to, že jsou řidiči, kteří jsou nebezpeční už jen tím, že sednou do auta, to už nikdo neřeší.

0/0
25.11.2014 10:13

O37n76d81ř34e24j 15S48l91a74v87í41k 7556863552969

jo jo presne tak a ze jich takovych znam a hlavne zenskych (tim je nechcu shazovat znam i zensky ktery strci vetsinu chlapu do kapsy) ale sam jsem se mnohokrat divil ze jakto ze jezdi kazdej den 15 let neznaji predpisy nezvladaji zakladni ukony a pritom treba jeste nebouraly? Snad jsem premyslel jestli by nebylo vhodny aby bylo povinny jednou za deset let projit zkouskou z autoskoly sice by to byla skoro sikana ale nektery lidi by to hodilo do reality a mozna by se to i vyselektovalo o ty neschopny co se nestihli za deset let naucit ridit...

0/0
27.11.2014 17:06

M53a56r37e50k 71Z38a97h16r89a57d90i14l 6944359585351

Vaše problémy bych chtěl mít...

+1/0
24.11.2014 7:58

P83a76v54e85l 76J19a47n68s70a 2745319811744

jak tak tady čtu tuhle jednu stránku diskuse, napadlo mě, že by se měla změnit terminologie a výklad slova předjíždění:

za předjíždění bych pokládal jen tu situaci, kdy (vlevo) objíždím pomalejší vozidlo a dostanu se při tom na dobu předjíždění do protisměrnýho jízdního pruhu (čili na běžných silnicích o jednom pruhu pro každý směr)

pokud jde o víceproudou silnici (motorovky, dálnice, i třeba jednosměrné víceproudé ulice v obci), definoval bych vše jako souběžnou jízdu různou rychlostí a vůbec neřešil, jestli vlevo jede někdo pomalejší a vpravo někdo rychlejší, tedy i jízda po dvou- a tříproudé dálnici by byla zkrátka souběžnou jízdou, však ale s takovými pravidly, že kamiony, náklaďáci a loudalové <=100 smí užívat jen pravý (a je-li, tak pro vzájemný předjíždění střední pruh), tedy nesmí do levýho a pro ostatní by zůstalo doporučení používat co nejpravější možný pruh, je-li volný (ono je fakt bezpečnější jet trvale v prostředním, než neustále kvůli kamionům kličkovat z pravýho do středního a zpátky)

+2/−2
23.11.2014 22:29

T37o89m42á68š 74H29a40n65č82a11r 8348394698908

Není to bezpečnější. Jsi línej jako prase. To je celé. I na dálnici je holt občas třeba řídit.

0/−1
23.11.2014 23:22

P75a32v11e52l 65J26a62n56s78a 2415689291444

no neříkej mi, že v případě, kdy jedou vpravo kamiony v 200 m rozestupu, bys ty neustále přejížděl pravej-prostřední-pravej-prostřední-pravej-prostřední...

0/0
24.11.2014 10:03

S18t68a79n95i17s25l40a62v 67T58v44r30z 4166277693119

Mam pocit, ze vjizdeni do 200 m rozestupu mezi kamiony moc koser.

Budu predpokladat, ze bezpecna vzdalenost je dvouvterinovy rozestup, u kamionu trivterinovy. Kamiony jezdi rychlosti 80 km/h. Potom se nesmite zaradit pred kamion ve vzdalenosti mensi nez 66 m, jelikoz byste tim ten kamion omezil. Vy jedete rychlost 130 km/h (mel byste tedy udrzovat rozestup 72 m). To znamena, ze pokud nebudete chtit zpomalit, smite vyuzit pouze tu cast rozestupu mezi kamiony, ktera je zbytkem po odecteni bezpecne vzdalenosti Vasi a toho predjeteho kamionu (Z 200 metru Vam zbyva nejakych 62 m).

Tech 62 m Vam dava necelych 5 s, po kterych smite zustat pri nezmenene rychlosti v pravem pruhu.

Je jeste treba mit na zreteli jeste dalsi pravidlo, ktere kamionu uklada tvorit takove mezery, aby bylo ostatnim vozidlum umozneno bezpecne zarazeni pred kamion. To prodluzuje mezeru, kterou musi kamion mit z 66 m (bezpecne) na 110 m (bezpecne pro kamion + bezpecne pro zarazeny osobni vuz).

Nevklickovani do 200 metrove mezery mezi dvemi kamiony tak nelze povazovat za bezduvodnou jizdu v levem pruhu.

0/0
24.11.2014 11:53

P74a29v56e16l 27J71a45n69s31a 2645659221794

no dyk to říkám, když jsou vpravo naštosovaný kamiony (byť na tu bezpečnou vzdálenost), je blbost kličkovat, zkrátka se plynule jede v pruhu vlevo od nich (ať je prostřední či snad levej...)

0/0
24.11.2014 12:42

P20e10t98r 55N84e31h96a12s15i27l 4232395374184

No určitě zajímavý nápad, časy se mění, stejně tak by se měli měnit i předpisy.

0/0
3.12.2014 14:30

J72i65ř32í 59Š97e92j55n14o22h22a 4222263464323

Podobně  nadsazeně byhom mohli říci, že  nepotřebujeme  okružní křižobvatky, protože  na  nich (zatím)  našinci neumí jezdit.

Všechno chce  prostě čas.

+1/0
23.11.2014 19:17

J20a74n 51M59o28h82y57l58a 6452749309941

Takže 3 a více proudé silnice/dálnice. A co zip? Mini-okružní křižovatky? Obytná zóna? Silnice 2+1? Na co ještě budeme rezignovat jen proto, že jsou lidé líní se učit jen proto, že řízení samotné je jednoduché. Piloti nebo strojvedoucí se musí učit, doučovat a zkoušet neustále, proč bychom u řidičů měli akceptovat záběh 2-3 generací řidičů než začneme něco (někdy i tvrdě) vyžadovat jen proto, že nemusí na přezkoušení a fakticky tak je schopnost a znalost pravidel řízení ověřována jen jednou za život? Prostě bych to zavedl relativně jednoduše - něco bude zavedeno, bude tomu udělána informační kampaň a po roce bych na řidiče tvrdě zasedl. Na pár měsíců. Všichni by věděli a v praxi pochopili o o jde a bylo by.

0/0
24.11.2014 0:34

K71a97r69e11l 42V76a88c62h72u13t 9983152679283

Připadá mi zvláštní, proč by jezdili řidiči v jiném než pravém pruhu, když by byla dálnice prázdná (!) a povrch ve všech pruzích stejně kvalitní... (?) ;-D;-) ... že?!

+3/−1
23.11.2014 17:24

J33i15ř86í 85Š42e67j84n74o91h40a 4742633204543

Autor  nadsazuje.

0/0
23.11.2014 19:17
Foto

R58e41n61a20t96a 16K38l36u77s65á43č13k58o81v50á 4753648970767

no zrovna teď jsem se vracela do Prahy po D1, kamiony skoro žádné a pravý pruh z těch tří byl nejméně frekventovaný.  A vůbec nikomu nebylo divné, že v pravém pruhu jedu rychleji.....podotýkám, že jsem rychlost držela mezi 140-150 km/hod

+3/0
23.11.2014 19:55

M69a75r16e95k 39H11r25u83b64y 6377712201948

Rigoly v pravém pruhu jsou bez ohledu na frekvenci dopravy;-)

+2/0
23.11.2014 21:18
Foto

R18e51n71a25t76a 90K33l50u15s83á11č78k92o79v98á 4353338700367

to chápu, ale nebyly tam......jinak bych to sem nepsala....chápu, že jsou situace, kdy se pravým pruhem jet nedá, jen se přikláním k autorovi článku s konstatováním, že bezdůvodná setrvalá jízda v prostředním a levém pruhu je poměrně častá, tedy pokud pomineme extrém, že "každý má nějaký důvod"

+4/0
23.11.2014 21:56

J11a81r81o94m51i44r 31K19v80a31p73i97l 4161541481931

Presne, dnes a denne dojizdim z Rican do Prahy za praci. Kazdy den jsou to desitky aut, co jedou pomalu uprostred, pak staci vlevo nekdo pomalejsi a je hotovo... Jeden priklad za vsechny, najezd z Rican ci okruhu smerem na Prahu - 99% ridicu OA po najezdu na dalnici okamzite prejizdi doprostred, i kdyz je pravy, ktery se tady vlastne "pripojuje", uplne prazdny...

+2/0
23.11.2014 23:07

P17a19v35e97l 72P73o36l64á90š15e27k 2465307264581

Z Lipníka nad Bečvou směrem na Ostravu je cca. 20 km tříproudé zcela nové krásné a rovné dálnice se vcelku řídkým provozem a stejně se tam najde tak 70% řidičů v prostředním pruhu. A my ostatní to předjíždíme přes dva pruhy doleva, pak přes dva pruhy doprava...

0/0
12.1.2015 10:44

K40a66r45e19l 22V35a56c29h79u54t 9813522289413

Nadpis KLAME, vzkaz na konci článku (policistům) je PRAVDIVÝ R^ - stačí, když policisté začnou jízdu v prostředním pruhu skutečně POSTIHOVAT a ono se to rozkřikne a spousta řidičů se začne chovat rozumně, tedy tak jak mají... [>-];-)R^

Když k tomu ještě vymění na všech dálnicích ty děsné panely v pravých pruzích za kvalitní nerozbitný povrch, tak to nebude dlouho trvat a bude se u nás jezdit tak jako jinde v Evropě... ;-)

+3/0
23.11.2014 17:19

J85a94n 33M54o84h91y25l97a 6712629369551

Jenže ty panely a podobné věci, kterými tady někteří argumentují, jsou skutečně neúnosné jen na omezeném úseku D1 a směšně krátkých úsecích na hrstce jiných míst, přičemž jedny z těch nejhorších míst na D1 jsou právě opravovány. 9 z 10 tří a více proudých úseků v ČR jsou naprosto v cajku.

0/0
24.11.2014 0:37
Foto

V27o13j46t27e84c87h 63P72á43n41i69k 45S35r67. 5591881554537

Pán Nesvadba, neblbnite!

Na Slovensku sú na úseku Trnava-Bratislava tri pruhy už pár rokov, v Česku to iba začína. I naši bratislavskí diaľniční policajti na to mali obdobný  názor, ako Vy. Ich trnavskí kolegovia mali viac logiky a  rozumu (ten chýba i Vám - iba urážate). Po distusii v tlači (a u nás nikto nikomu do "hovád" nenadával)  je dnes každému jasné, že "objíždět" môžem len toho, ZA  koho vozidlo sa dostanem , lebo som rýchlejší ako on.

Viete mi, pri vašom vzdelaní, vysvetliť, ako sa môžem dostať ZA vozidlo, idúce pomaly v strednom pruhu, keď ja som v pruhu ľavom???

Iba pre Vás citát zo zákona:

§ 12 Jízda v jízdních pruzích

(1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

     Takže - keď jazdím v pravom pruhu a držím si svojich 130 km/hod. môže v prostrednom byť aj rebrinák s koňmi alebo nána v Opli  s rýchlosťou pod 130.. Je mi to šuma-fuk.

Ja jazdím presne podľa zákona a ich nech riešia policajti. Lebo oni ma ani "neobjíždějí, nepředjíždějí, neotáčejí se ani neodbočují".

+2/−3
23.11.2014 13:42
Foto

V89o31j17t32e15c20h 93P90á44n33i43k 42S93r81. 5811661184527

Sorry!  ..  keď ja som v pruhu PRAVOM?;-)

+1/0
23.11.2014 14:12

M82i61r68o93s87l55a96v 54B34u87d29a 9262412357522

Pan Nesvadba má totiž dost velký problém s chápáním a představivostí. Stále dokola zde cituje paragraf o předjíždění ale zcela ignoruje fakt, že tento paragraf nebere v úvahu to, že někdo bude záměrně blokovat levý jízdní pruh na poloprázdné dálnici. Takový člověk je schopen zcela paralyzovat provoz a ostatní řidiči si s ním prostě musejí nějak poradit. Jat za - vedle takového člověka několik desítek kilometrů nízkou rychlostí a koukat na zcela prázdný pravý pruh kudy mohou pokračovat, to si pan Nesvadba asi neumí představit. Nebo umí, ale vyžívá se v trollování. Podle jednoho tvrzení orgánů je možné pokračovat, podle jiných ne. Nemá v tom jasno nikdo. Logické je, pokračovat pravým pruhem byť je to podle některých výkladů zákona protiprávní. Ovšem bráníme se tím jinému protiprávnímu jednání! Policie to za nás v ten moment nevyřeší, je to jen na nás, ostatních řidičích jak se k tomu postavíme. Tady by byla nutná úprava zákona!

+2/0
23.11.2014 14:12

M28i71r15o47s93l97a36v 33B93u52d40a 9382112477862

...asi osmkrát jsem se pana Nesvadby ptal, slušně, jak by se sám zachoval. Nikdy jsem nedostal odpověď, jen opětovnou citaci paragrafu o předjíždění a urážky!

+1/0
23.11.2014 14:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.