Diskuze

Komentář: Víc než dva pruhy na dálnici jsou nám nanic

Toto je vzkaz pro řidičku Opelu Corsa, která ve středu 19. listopadu v půl sedmé večer překážela v prostředním pruhu tříproudé dálnice D1 ve směru na Brno: Jeďte v pravém pruhu! Že telefonujete za volantem a jedete stovkou, je mi hluboce jedno, bezdůvodná jízda prostředním pruhem je ale hulvátství.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Na D1 je pravý pruh téměř nesjízdný. V tom levém je zvlnění vozovky o dost menší. Já jsem na D1 zlomil přední péro na Mercedesu E270CDIT. Na německých dálnicích se to za 200 tis. km nestalo.

0 1
možnosti

Tak mi připadá,že kdo nemá "papíry"na řízení 1 páru volů,tak ono neumětelství dává o sobě vědet na kterékoliv silnici i dálnici!!!!!!Pokud se nebudou odebírat řidičáky za

velmi hrubé přestupky,jako předjíždění na dabl plné na doživotí,tak zde budou jezdit

jako prasata a obzvláště ti kteří nemají ony papíry ani na pár volů!

0 0
možnosti

P93. 30N46o90v63á11k

25. 11. 2014 21:19

Jak to tady čtu, skoro se bojím vyjet na dálnici. Tolik "rádobyznalých skorošoférů" se hned tak nevidí. Takže si tu diskuzi shrňme.

Na víceproudé komunikaci :

1. Vpravo MIMO OBEC skutečně předjíždět nesmím, nezáleží na tom, zda měním či neměním směr jízdy. (To by taky mohlo skončit soudem o to, jak daleko za tím vlevo jedoucím vozem jsem přejel do pravého pruhu, a to už je právnická ptákovina...) Musím přejet do úplně levého, předjet a pak se vrátit do úplně pravého, nebo blikat a troubit za tím blbem v levém pruhu. Vypadá to blbě, ale je to tak.  ANÉBRŽ pokud Vás ten kamion v prostředním pruhu (proč používat ubohý případ blondýnky v trabantu, že jo ?), který začne blikat doprava a při Vašem podjíždění, aniž by Vás viděl,  Vás odsune do pole - on na vině nebude a Vám život nevrátí !!! A protože zákon v tomto případě nerozlišuje kamiony a trabanty, platí to obecně.

2. Pokud někde vpředu, typicky za značkou "práce na silnici", se neznalí a hloupí řidiči řadí do průběžného pruhu kilometr před skutečnou potřebou zipu, pak policie toleruje a NEPOVAŽUJE ZA PŘEDJÍŽDĚNÍ, když se chovám správně a jedu tak dlouho ve svém pruhu, až narazím na kolonu v obou pruzích. Tady to policie bere jako souběžnou jízdu, před snížením počtu pruhů, takže je to podobné městu. Ale to se proboha netýká blondýny v trabantu uprostřed na opuštěné dálnici !!!

Pokud se tímto někdo neřídí, riskuje pokutu - nedejbože i život, ale to vzácně. Na to snad máme předpisy. A že je naše policie trapně ubohá, pokutuje za prošlé lékárničky a chybějící výstražnou vestu a provozu skutečných blbců se bojí, to je o něčem jiném.

A teď upřímně, prakticky. Tak jako jedu po dálnici 150, většinou tudíž vlevo a uhýbám těm, co jedou 200, stejně tak v reálu tu blondýnu podjedu zprava. Ani se nebojím neschopných policajtů. Kamionu bych se ale bál.

Na konec jen jednu poznámku - osobně si myslím, že velké % bouraček nedělají rychlí řidiči, ale naopak ti pomalí, co překáží.

4 2
možnosti

P88e28t21r 37B12á14č28a

27. 11. 2014 18:35

posledni vetu tesat do kamene !!

0 0
možnosti

D78u33š11a98n 56P49e22š80e33k

25. 11. 2014 15:08

Důvod, proč hodně lidí nejezdí pravým pruhem D1, je všeobecně známý - nechtějí si ničit auto na hrbolech.

4 0
možnosti

P16a30v24e57l 48K76u35r79a70l

26. 11. 2014 15:41

tak tak, důvodem jízdy vlevo je pravý pruh dálnice

3 0
možnosti

Pozdrav pro všechny,

pročítám si tady Vaše příspěvky, s někým souhlasím a s někým naopak. Já najezdím ročně cca 50-60tis. km a více jak polovinu na dálnicích. Povětšinou D1, z z toho 2x denně právě zmiňovaný tříproudý úsek u Prahy. Ještě se mi nestalo, ani jednou !!! , že by se většina řadila jinam než do středního pruhu, my Češi to opravdu neumíme. Nejvíce je to vidět v době prázdnim, kdy nesmí na dálnici v určitých hodinách kamióny. To se až musím smutně pousmát, pravý pruh je nejbezpečnější...zkrátka proto, že tam nejsou auta. Pokud jedu úsporně, což snad každý ví, že kolem100km/hod se dá jet ne moc pomalu, ale i ekonomicky, zapnu tempomat a jedu v pravém pruhu. Tzn. z kopce, do kopce stále stejně rychle. Pokud jedou v levém pruhu "rychlíci" , ať si jedou, potom ale v klidu a bez pocitu viny "střeďáky" prostě podjíždím. To oni by totiž měli být na mém místě...v pravém pruhu... a na druhou stranu, podle mého odhadu se sunou nějakých 90-95km/hod, nemám důvod jet rychle v levém pruhu a mít vír v nádrži.

Jeden krátký čas, nedávno, byl u nájezdu z Průhonic billboard a na něm nápis, hodně velký. "I PRAVÝ PRUH JE SOUČÁSTÍ DÁLNICE" . Přemýšlím, že si udělám z LED ten samý nápis a dám si to za zadní okno. Potom, při každém podjetí ho rozsvítím. A místo těch reklamních billboardů kolem dálnice, kterých je jako smetí, by ten nápis měl být všude! Já opravdu nevím proč, ale asi tu platí nějaké dogma, že pravý pruh je pro nákladní auta ??? Třípruhých ůseku se u nás moc nenachází, ale pokud jsou, neumíme v nich jezdit. V Německu jsou za to pokuty, u nás jsem slyšel jednou jedinkrát, že si to policie pohlídala.

Umím jezdit i rychle, velmi rychle až do zásahu omezovače, ale to si troufnu jenom v Německu, ne kvůli policii, ale kvůli našim řidičům. Ono je to potom stejně jenom brzda plyn, pokud to není hodně pozdě v noci. Jet Praha-Brno ve dne "na krev" a nebo v klidu je v současné době rozdíl cca 15-20min??? A to jaksi nemá význam.

Takže řidiči, proboha prosím....VPRAVO !!!

9 1
možnosti

J28a81n 59T76a69r67a79b31a

24. 11. 2014 15:43

Ta paní nepochybně, jako ostatně statisíce jiných, nezná předpisy a ty co náhodou zná, tak stejně nerespektuje.

V daném případě máte v zásadě tři možnosti:

1) Asertivně vyčkat za ní, až budete v souladu s předpisy, tedy aniž byste ohrozil či omezil řidiče za sebou či řidiče v levém pruhu přijíždějící, mít možnost přejet do pruhu levého a tu dámu předjet, ale neškolit, protože ji bude ruka zákona ignorovat, ale vaše školení by vám mohlo přinést i pět let natvrdo, jak je v této zemi zvykem.

2) Asertivně jet za ní a blikat a troubit tak dlouho, až jí to sepne. Může to být ovšem hodně dlouho.

3) Nebo v duchu zákona a stanoviska dopravní služby Policie pokračovat dál ve volném pravém pruhu, bez ohledu na to, že paní v středním či levém jede pomaleji, neboť podle policie nejde o předjíždění. Tím by se úkon stal až změnou jízdního pruhu, tedy například zařazením se před "předjížděné" vozidlo. Pokud jízdní pruh nezměníte před ani po míjení vozidla, nepředjíždíte. Ministerstvo dopravy a někteří rigidní právníci jsou sice jiného názoru, ale ti vás stavět a pokutovat nebudou. Policie dle jejího vlastního výkladu také ne.

0 0
možnosti

J25i29r56i 69R24u26s76n15o62k

24. 11. 2014 16:20

Jak byste nazval situaci, kdy vyssi rychlosti mijeta v levem pruhu auta, ktera jedou pomaleji v pruhu pravem (standardni situace na dalnicich). Jelikoz nemenite pruh, tak nejde o predjizdeni?

V zakone jsou odlisene dve veci:

a) mijite stojici auto - a tento ukon se nazyva OBJIZDENI

b) mijite jedouci auto - a tento ukon se nazyva PREDJIZDENI (vubec tam neni receno, ze musite menit pruhy. Dokonce zakon i predpoklada, ze je menit nemusite, nebot rika, ze POKUD MENITE, tak musite ukzovat.

To, ze si nejaky strejda na Policii mysli, ze zna silnicni zakon, neznamena, ze ma pravdu.

Nicmene souhlasim s tim, ze lide z MD vas zastavovat nebudou. Na druhou stranu vas muze zastavit policista a nasledne si vymenite nazory na to, co je to predjizdeni a pokud se neshodnete (= v realu neakceptujete policistovu verzi), tak skoncite u soudu, ktery to rozhodne. A tam bych vase sance prilis vysoke nevidel (viz vyklad zakona i selskym rozumem).

Osobne si myslim, ze misto predjizdeni zprava by policiste museli zacit napred trestat bezduvodnou jizdu mimo pravy pruh. Jenze to se spatne doklada - viz cela tato diskuse, tudiz je pro ne lehci plnit spravne kolonky naprosto nevyvratitelnymi prestupky jako jsou prekroceni rychlosti, spatne parkovani, jizda na cervenou.

2 0
možnosti

hmm... tři pruhy, v prostředním jede madam stovkou a jak teda madam ucpala dálnici pane autore, když se po dálnici může jezdit rychlostí 130 km/h ?  za ten telefon je ovšem zralá na pár facek, ale myslím že nebude sama žéé

2 2
možnosti

P82. 60N66o45v14á88k

24. 11. 2014 8:35

Už máte vůbec řidičák, že se tu tak ztrapňujete ? Vpravo předjíždět nesmím, 100 je moc pomalu - takže všem normálním zbývá jediný pruh. Zúžení na 2 pruhy při opravě je proti takovéto blondýně procházka růžovým sadem... Kapišto, italiano ??? ;-D;-D;-D

3 0
možnosti

Vaše problémy bych chtěl mít...

1 0
možnosti

P76a74v62e67l 35J42a52n87s59a

23. 11. 2014 22:29

jak tak tady čtu tuhle jednu stránku diskuse, napadlo mě, že by se měla změnit terminologie a výklad slova předjíždění:

za předjíždění bych pokládal jen tu situaci, kdy (vlevo) objíždím pomalejší vozidlo a dostanu se při tom na dobu předjíždění do protisměrnýho jízdního pruhu (čili na běžných silnicích o jednom pruhu pro každý směr)

pokud jde o víceproudou silnici (motorovky, dálnice, i třeba jednosměrné víceproudé ulice v obci), definoval bych vše jako souběžnou jízdu různou rychlostí a vůbec neřešil, jestli vlevo jede někdo pomalejší a vpravo někdo rychlejší, tedy i jízda po dvou- a tříproudé dálnici by byla zkrátka souběžnou jízdou, však ale s takovými pravidly, že kamiony, náklaďáci a loudalové <=100 smí užívat jen pravý (a je-li, tak pro vzájemný předjíždění střední pruh), tedy nesmí do levýho a pro ostatní by zůstalo doporučení používat co nejpravější možný pruh, je-li volný (ono je fakt bezpečnější jet trvale v prostředním, než neustále kvůli kamionům kličkovat z pravýho do středního a zpátky)

2 2
možnosti

Není to bezpečnější. Jsi línej jako prase. To je celé. I na dálnici je holt občas třeba řídit.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!