Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Turba pomohou motorům ještě více než dosud, budou rekuperovat

Z hlediska možností zvyšování efektivity zatím spalovací motory ještě zdaleka nevyčerpaly svůj potenciál. Jednou z oblastí, které je věnována velká pozornost, je energie spalin. Kromě běžných turbodmychadel má před sebou velkou budoucnost i rekuperace energie za pomocí další turbíny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P20a30v48e92l 15M48a61r52t34i33n33e71k 9485885741733

Aha, tak proto oni zmensuji motory. Ony se jim pod tu kapotu uz ty serepeticky nevlezly. Dekuju, nemam zajem.  V jednoduchosti je krasa a hlavne spolehlivost.

+2/0
4.2.2015 10:55

P82e61t86r 95M97i23c29h56a12l 2820654391962

Smutné je, že se tomu stejně nevyhneme.

+1/0
4.2.2015 18:46
Foto

D76a17v33i69d 23M11a97t13ě19j32ů 2485672317528

Zlata atmosfera :-)

+5/−1
3.2.2015 23:33


J10i66ř39í 53S37c34h91w53a15c49h 8538264228166

energie výfukových plynu je turbínou využitelná i u atmosfér ;-)

0/0
4.2.2015 21:24

M94a22r37t56i25n 48B77ř74e73z74i78n51a 8648575390912

http://www.scania.cz/trucks/main-components/engines/engine-technology/turbocompound/

+1/0
3.2.2015 17:44

J76o56s44e52f 22N11o72v84a63k 5278302696848

Co kdyby se zaměřili na bezporuchovost a výdrž? :-(

+6/0
3.2.2015 14:45

J85a95n 90K85a45š12p36a39r 9721203230157

Mantrou je maximalizace zisku.

Takže vyrobit tak, aby to vydrželo záruku a potom jedině kovošrot. ;-D

+4/−1
3.2.2015 17:02

A59n58d27r77e35j 96O87l68e81k24s51a 3885681227821

Trochu jinak, jde spíš o kontinuitu zisku, o ten budoucí. Je třeba prodávat takový produkt, který bude zákazník chtít opakovaně. To je věda :-)

0/0
4.2.2015 11:38

L21u63k71á61š 30Š57l15e88h88o82f60e78r 1223379655469

Až budete ochotný za auto zaplatit násobně víc než dnes, bude i výdrž ;-)

0/−1
3.2.2015 17:28

J83o34s39e17f 51N24o66v84a90k 5328802266148

Zaplatil bych. Jen není komu.

+1/0
4.2.2015 14:02

J76a88k52u28b 18Š48a61f83a11n52d38a 7885527461191

Proč? Je lepší zaplatit 600t a mít auto 20 let nebo zaplatit 2x300t a mít nové auto po 10ti letech?

0/0
9.2.2015 8:25

J56i53n58d14ř15i43c81h 75Š68k49o14p75e39k 4355331720835

blázníš ? V době, kdy cílem výrobce je zisk, ne produkt, který spolehlivě slouží roky.......

0/0
3.2.2015 18:15

J10i21ř81í 45S48c22h28w74a84c77h 8328504708386

Zisk výrobce, co nevyrábí jen pro vlastní potřebu, je primární už několik tisíc let....

0/0
3.2.2015 23:03

S95v48a85t71o69p60l33u44k 89S42i16l76n58ý 4682446849548

"Po Audi totiž představil koncept motoru s elektrickým přeplňováním iVolkswagen."

Opravdu i VW? Neuvěřitelné, zvlášť za situace, kdy Audi Volkswagenu patří ;-)

+4/0
3.2.2015 13:37

P75e28t65r 14S52k34u36h21r15a45v84y 3403582147521

Me se zda, ze vsechna ta turba a kompresory jsou proste jen cestou k klasicke turbine, ktera bude pohanet elektromotor a dobijet baterky. Beztak je ucinnost turbiny nejvetsi.

+7/0
3.2.2015 12:59

B28o77h74u79m90i49l 61S13t33e75j76s91k12a41l 5453694161503

Zajímavý článek o ekologické "šetrnosti" nových aut zde http://a2larm.cz/2015/01/ekologicka-setrnost-nebo-prumyslova-lobby/

+1/−4
3.2.2015 12:06

V91í77t 73O51ž72a90n94a 1608458575544

prý "Výroba elektromobilu vyprodukuje téměř o 40 procent oxidu uhličitého více než výroba auta poháněného benzinem."

Čísla vycucaná z prstu. Jak může být méně energeticky náročné vyrobit 100x více součástek spalovacího motoru?

+1/−1
3.2.2015 13:57

B87o58h59u82m12i34l 39S89t68e14j63s36k66a62l 5803754561443

V čem má spalovací motor 100x více součástek? Dnešní sériové elektromobily jsou spíš hybridy, takže ke spalovacímu motoru jsou to navíc baterie + elektromotor (y)

+1/−2
3.2.2015 14:04

J18a72k10u25b 34Š17a21f73a54n36d12a 7885947871261

Hybrid není elektromobil.

0/0
9.2.2015 8:26

L54u77k87á28š 41Š29l38e21h39o25f81e86r 1243479845199

Co takhle tu s tím nesmyslem přestat spamovat? ;-)

+1/0
3.2.2015 17:27
Foto

T20o29m13á10š 49K81u86č43e35r75a 1895597841633

Pokud se o turbo uživatel náležitě stará tak není problém nájezd 700.000km i více, vše je o způsobu jízdy a pravidelném servisu. Mám sprintera co má 620tkm a původní turbo, dvouhmotový setrvák, převodovku, servo čerpadlo ...

+2/0
3.2.2015 11:56

P65e25t67r 47B50ř18é12ť86a 38N12o88v44á88k 8840183356330

600 tis a původní dvouhmotu....ale no tak.

+1/0
3.2.2015 22:03

A58n16d51r91e77j 74O84l25e14k95s11a 3835151527471

Už to tu někdo psal, až bude potřeba spaliny z válce vyhánět stejnou silou, jakou ony vyrobí rekuperační kaskádou, pak teprve nastane energetická Nirvána ;-D

+3/0
3.2.2015 11:35

M60i53l60o26s71l55a98v 44U11r17b41a73n 4968609460973

Pat se to všechno zastaví.;-)

+1/0
3.2.2015 13:10

T57o26m50á66š 10V77a22v72e47r91k62a 7341140152854

jojo Pat & Mat to dotáhnou k dokonalosti ;-D

+1/0
3.2.2015 22:29

M95i37r40o56s19l61a13v 17Š16i90m70k43o 7205273522585

Pořád mi chybí nějaká statistika životnosti těch turbo pidimotorů. Asi je zatím brzo nebo to poznáme až jich budou plné bazary. Malým motorům s úctyhodnými výkony prostě nevěřím.

+6/0
3.2.2015 11:12

D12a36v87i12d 80K60r74e48j52č34í 9622450196964

Myslím, že už je to poznat u dodávek. Oblíbené 2.2TDi je na auto, který může s přívěsem a nákladem vážit klidně i 6 tun celkem dost málo a je to znát na výkonu i životnosti.

0/0
3.2.2015 11:46

D11a54v29i10d 25K50r69e26j69č41í 9142960706154

Nebo teda spíš HDI

0/0
3.2.2015 11:48

L81u75d58v52í16k 60G56a83j27d18o43š25í76k 2655183654372

Ano. Celé je to o tom, že dnes jsou osobní auta spotřební zboží a jejich životnost je výrobcem koncipována na nájezd nějakých 150 000 km. Co se bude dít s autem po těchto najetých kilometrech nikoho nezajímá. Větší nájezd bez závad je spíš otázkou štěstí a náhody. Při dnešních cenách aut to je i logické.

Ten kdo to nepochopil a kupuje si auto s tím že chce, aby mu vydrželo 20 let má dnes bohužel smůlu.

+4/0
3.2.2015 13:16

J49i70ř96í 92K68o87c89u26r37e18k 6425204285698

No pokud někdo najezdí ročně 5000 km tak mu to 20 let vydrží. Jenže... bude buzerován za to, že jezdí s vrakem.

0/0
5.2.2015 20:41

A75l62e14x42a70n57d13r 92K12o46s54t70k12a 8912808356914

Příkladem hodným následování je Formule 1. Motor je oturbovaný, má rekuperaci, má ještě i setrvačník. Má úžasný výkon. A často neujede ani 1000 km.

+2/0
3.2.2015 16:37

J60i61ř74í 76S56c98h18w87a16c70h 8628894338476

spousta technologií se nejprve objevuje "na závodech" aby se poté zabydlela v sériových autech, je to zcela běžný postup......:-P

+1/0
3.2.2015 18:55

J51i16ř88í 72S48c24h60w74a94c78h 8458774938566

A maximálně vyhoněná atmosféra v F1 vydržela snad více? ;-)

0/0
3.2.2015 22:47

M24i26r86o33s55l82a49v 58Š66i93m97k15o 7145343812505

No jasně, nevydržela. Takže já nevěřím turbo pidimotorům, ale ani atmosférám, co mají ke sto koní a více na litr objemu. Proto ty věčné ameriky ho mají velmi nízký. Výkon objemem, ne otáčkami.

+1/0
4.2.2015 11:48

J42i40ř22í 22S16c29h94w13a18c85h 8778984858796

tak zrovna ty turbo pidimotůrky rozhodně nehoní výkon otáčkami když mají jeho maximum někde mezi 4 a 5 tisíci......

0/0
4.2.2015 14:36

J96a21k31u24b 40Š90a54f74a65n76d64a 7115567311771

Nemůžete dávat za příklad motor v F1 kde primárně nejde o životnost ale o výkon a hmotnost...

0/0
9.2.2015 8:30

J50í18ř56í 49N22o38v13o47t80n43ý 2182955904299

1,9 TD 66kw nebo 81kw motor VW a nebo klasika od 1,5 D 1,6D 1,8D 1,9D komůrkové nepřeplňované motory. Prostě tam frknout kvalitní katalyzátor a byl by klid, ale to je samé Euro 4, 5 či už 6

0/0
3.2.2015 10:21

J46i95ř70í 59S80c24h11w93a81c20h 8518594878646

Honiči ojetin v tom mají jasno, chtěli by přísun málo jetých motorů, s nízkým litrovým výkonem, co hodně vydrží, tedy něco jako 1.9/66kW, aby to ještě hódně dlouho jezdilo.

Jenže nákupčí nových aut v tom taky mají jasno. Co by si asi koupili, kdyby proti 2.0/110kW někdo dnes postavil za stejný prachy 1.9/66 kW? ;-)

0/0
3.2.2015 22:36
Foto

J56a45k51u28b 47S81o39b45o69t52k46a 6674688187836

Jen další kravinka, která se může (a jednou se to taky stane) rozsypat.

Mám léta motor 5,7 HEMI. Je to tak primitivní motor, ve kterém není nic navíc, že si myslím, že s normálním servisem a péči, přežije všechny ostatní motory několikanásobně.

O dostatku výkonu kdykoli a kdekoli, ani nemluvě.

+8/−2
3.2.2015 10:20

J42i96ř82í 57S82c45h39w67a40c96h 8508634498236

kdyby takový motor měl každý (navíc ještě mnoho let starý) tak se z těch násobků spalin se spáleného benzínu a oleje ve velkých městech zadusíme.

+5/−3
3.2.2015 11:36

B73o39h70u77m24i81l 34S97t65e77j52s47k16a60l 5103174431553

Proto je potřeba vyrábět a následně likvidovat stále více nových a složitějších aut, z jejich výroby (likvidace) totiž žádné spaliny nevznikají (pozor IRONIE). Zajímavý článek zde http://a2larm.cz/2015/01/ekologicka-setrnost-nebo-prumyslova-lobby/

+2/−4
3.2.2015 12:05

J97i77ř54í 75S39c80h20w15a82c86h 8508414758956

mě víc než tvoje "čísla globálního ekoterorismu" zajímá to, co mi ty stovky aut, co projedou okolo, když jdu po chodníku, nebo co jedou přede mnou, foukají přímo pod nos. ;-)

+3/−1
3.2.2015 13:16

L77a17d96i89s92l11a17v 97S26o78k39o97l 1330162395892

A typicky socansky nazor....

0/−1
3.2.2015 15:50

J16i17ř17í 37S75c60h26w12a83c10h 8248924828906

co to plácáš za blbosti.....?

A jó, jako že někomu závidím vojetinu s 5.7 HEMI? ;-D;-D;-D

+1/−1
3.2.2015 19:00

L12a16d40i64s53l38a36v 58S50o91k95o69l 1550582605512

Že tě víc zajímá to, co ti kouří pod nosem, než to, co kouří někde daleko z komína....

0/0
4.2.2015 5:03

A22n81d75r57e60j 34O68l87e28k12s55a 3805861187111

No to je snad normální, ne?

0/0
4.2.2015 11:42

L92a14d43i87s36l90a91v 51S84o60k79o57l 1650442785902

To doufám, že není. Viz můj příspěvek výše...

0/0
4.2.2015 11:44

K69a53r33e58l 11N21o16v42á51k 7801704768350

Co to meleš za kraviny. Samozřejmě mě nejdřív zajímá, co mi kouří pod nosem. Až nebude, budu se zajímat o to, co kouří v dáli, ty socane.8-o

0/0
4.2.2015 14:23

L35a80d77i63s82l94a75v 51S25o71k24o30l 1880342715982

Tak to jses. To je mi lito....

0/0
4.2.2015 14:41

L54u20d31v82í33k 63G20a43j84d51o90š91í36k 2545843204302

Jistě máte pravdu.

Ovšem regulovat a dohlížet na jediného znečišťovatele (výrobce aut) je daleko jednodušší, než regulovat miliony majitelů aut, které je navíc téměř nemožné motivovat k ekologickému chování, zdroj znečištění je mnohonásobně blíže našim domovům a setrvačnost trhu se počítá v desítkách let.

+4/0
3.2.2015 13:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.