Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turba pomohou motorům ještě více než dosud, budou rekuperovat

Z hlediska možností zvyšování efektivity zatím spalovací motory ještě zdaleka nevyčerpaly svůj potenciál. Jednou z oblastí, které je věnována velká pozornost, je energie spalin. Kromě běžných turbodmychadel má před sebou velkou budoucnost i rekuperace energie za pomocí další turbíny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P74a96v29e55l 69M98a84r82t10i20n19e62k 9695195801933

Aha, tak proto oni zmensuji motory. Ony se jim pod tu kapotu uz ty serepeticky nevlezly. Dekuju, nemam zajem.  V jednoduchosti je krasa a hlavne spolehlivost.

+2/0
4.2.2015 10:55

P41e73t73r 27M44i50c24h95a89l 2730124971842

Smutné je, že se tomu stejně nevyhneme.

+1/0
4.2.2015 18:46
Foto

D79a38v22i63d 82M72a65t51ě58j85ů 2635622547708

Zlata atmosfera :-)

+5/−1
3.2.2015 23:33

J35i50ř84í 61S55c98h89w34a63c93h 8418924888236

energie výfukových plynu je turbínou využitelná i u atmosfér ;-)

0/0
4.2.2015 21:24

M28a45r60t45i25n 73B29ř25e76z88i94n91a 8458535260772

http://www.scania.cz/trucks/main-components/engines/engine-technology/turbocompound/

+1/0
3.2.2015 17:44

J83o53s42e51f 39N26o61v60a48k 5258222236868

Co kdyby se zaměřili na bezporuchovost a výdrž? :-(

+6/0
3.2.2015 14:45

J62a76n 29K20a20š80p33a45r 9771103980717

Mantrou je maximalizace zisku.

Takže vyrobit tak, aby to vydrželo záruku a potom jedině kovošrot. ;-D

+4/−1
3.2.2015 17:02

A45n26d30r66e24j 15O10l20e44k57s79a 3565731497981

Trochu jinak, jde spíš o kontinuitu zisku, o ten budoucí. Je třeba prodávat takový produkt, který bude zákazník chtít opakovaně. To je věda :-)

0/0
4.2.2015 11:38

L30u82k56á30š 80Š82l70e60h20o21f47e13r 1113859615329

Až budete ochotný za auto zaplatit násobně víc než dnes, bude i výdrž ;-)

0/−1
3.2.2015 17:28

J91o93s36e27f 12N73o97v70a95k 5128122166398

Zaplatil bych. Jen není komu.

+1/0
4.2.2015 14:02

J41a50k19u21b 19Š86a28f57a42n84d65a 7445157851181

Proč? Je lepší zaplatit 600t a mít auto 20 let nebo zaplatit 2x300t a mít nové auto po 10ti letech?

0/0
9.2.2015 8:25

J43i58n36d70ř45i37c96h 98Š53k67o25p59e32k 4465181430795

blázníš ? V době, kdy cílem výrobce je zisk, ne produkt, který spolehlivě slouží roky.......

0/0
3.2.2015 18:15

J68i73ř58í 87S54c18h74w68a58c57h 8938324408256

Zisk výrobce, co nevyrábí jen pro vlastní potřebu, je primární už několik tisíc let....

0/0
3.2.2015 23:03

S98v67a67t39o54p91l90u96k 51S22i92l75n36ý 4522526229708

"Po Audi totiž představil koncept motoru s elektrickým přeplňováním iVolkswagen."

Opravdu i VW? Neuvěřitelné, zvlášť za situace, kdy Audi Volkswagenu patří ;-)

+4/0
3.2.2015 13:37

P33e51t17r 18S44k49u80h45r58a81v12y 3303772747621

Me se zda, ze vsechna ta turba a kompresory jsou proste jen cestou k klasicke turbine, ktera bude pohanet elektromotor a dobijet baterky. Beztak je ucinnost turbiny nejvetsi.

+7/0
3.2.2015 12:59

B44o89h58u86m30i87l 71S93t14e98j40s60k85a44l 5523584881353

Zajímavý článek o ekologické "šetrnosti" nových aut zde http://a2larm.cz/2015/01/ekologicka-setrnost-nebo-prumyslova-lobby/

+1/−4
3.2.2015 12:06

V92í84t 32O18ž70a26n26a 1618258635534

prý "Výroba elektromobilu vyprodukuje téměř o 40 procent oxidu uhličitého více než výroba auta poháněného benzinem."

Čísla vycucaná z prstu. Jak může být méně energeticky náročné vyrobit 100x více součástek spalovacího motoru?

+1/−1
3.2.2015 13:57

B98o10h31u51m84i45l 43S76t31e52j15s58k36a41l 5293134701943

V čem má spalovací motor 100x více součástek? Dnešní sériové elektromobily jsou spíš hybridy, takže ke spalovacímu motoru jsou to navíc baterie + elektromotor (y)

+1/−2
3.2.2015 14:04

J47a77k84u86b 25Š75a24f45a72n95d53a 7865897361851

Hybrid není elektromobil.

0/0
9.2.2015 8:26

L59u60k50á50š 35Š92l58e30h50o28f18e75r 1323169535279

Co takhle tu s tím nesmyslem přestat spamovat? ;-)

+1/0
3.2.2015 17:27
Foto

T26o40m73á78š 18K65u32č10e98r78a 1865177441113

Pokud se o turbo uživatel náležitě stará tak není problém nájezd 700.000km i více, vše je o způsobu jízdy a pravidelném servisu. Mám sprintera co má 620tkm a původní turbo, dvouhmotový setrvák, převodovku, servo čerpadlo ...

+2/0
3.2.2015 11:56

P48e43t62r 87B62ř43é26ť54a 29N33o42v22á90k 8710873346180

600 tis a původní dvouhmotu....ale no tak.

+1/0
3.2.2015 22:03

A86n46d91r46e48j 11O92l10e40k10s32a 3265261357231

Už to tu někdo psal, až bude potřeba spaliny z válce vyhánět stejnou silou, jakou ony vyrobí rekuperační kaskádou, pak teprve nastane energetická Nirvána ;-D

+3/0
3.2.2015 11:35

M95i11l90o58s91l42a73v 18U61r93b40a73n 4108319580863

Pat se to všechno zastaví.;-)

+1/0
3.2.2015 13:10

T97o60m45á33š 28V81a67v32e87r42k64a 7301310342824

jojo Pat & Mat to dotáhnou k dokonalosti ;-D

+1/0
3.2.2015 22:29

M41i98r33o35s54l79a50v 84Š17i93m45k60o 7465263832755

Pořád mi chybí nějaká statistika životnosti těch turbo pidimotorů. Asi je zatím brzo nebo to poznáme až jich budou plné bazary. Malým motorům s úctyhodnými výkony prostě nevěřím.

+6/0
3.2.2015 11:12

D74a27v13i31d 34K66r43e79j31č91í 9392640606684

Myslím, že už je to poznat u dodávek. Oblíbené 2.2TDi je na auto, který může s přívěsem a nákladem vážit klidně i 6 tun celkem dost málo a je to znát na výkonu i životnosti.

0/0
3.2.2015 11:46

D73a86v12i16d 42K23r64e96j39č15í 9402370566904

Nebo teda spíš HDI

0/0
3.2.2015 11:48

L63u60d46v96í15k 10G64a95j94d79o12š89í23k 2265413184282

Ano. Celé je to o tom, že dnes jsou osobní auta spotřební zboží a jejich životnost je výrobcem koncipována na nájezd nějakých 150 000 km. Co se bude dít s autem po těchto najetých kilometrech nikoho nezajímá. Větší nájezd bez závad je spíš otázkou štěstí a náhody. Při dnešních cenách aut to je i logické.

Ten kdo to nepochopil a kupuje si auto s tím že chce, aby mu vydrželo 20 let má dnes bohužel smůlu.

+4/0
3.2.2015 13:16

J14i68ř32í 27K70o43c42u93r58e18k 6405474805388

No pokud někdo najezdí ročně 5000 km tak mu to 20 let vydrží. Jenže... bude buzerován za to, že jezdí s vrakem.

0/0
5.2.2015 20:41

A94l12e81x20a56n14d36r 57K28o55s19t89k72a 8112128846184

Příkladem hodným následování je Formule 1. Motor je oturbovaný, má rekuperaci, má ještě i setrvačník. Má úžasný výkon. A často neujede ani 1000 km.

+2/0
3.2.2015 16:37

J15i75ř53í 92S40c50h89w97a64c50h 8278124208506

spousta technologií se nejprve objevuje "na závodech" aby se poté zabydlela v sériových autech, je to zcela běžný postup......:-P

+1/0
3.2.2015 18:55

J78i63ř70í 83S84c54h93w23a47c84h 8708734728196

A maximálně vyhoněná atmosféra v F1 vydržela snad více? ;-)

0/0
3.2.2015 22:47

M39i95r60o65s63l16a58v 36Š34i33m67k53o 7625643472245

No jasně, nevydržela. Takže já nevěřím turbo pidimotorům, ale ani atmosférám, co mají ke sto koní a více na litr objemu. Proto ty věčné ameriky ho mají velmi nízký. Výkon objemem, ne otáčkami.

+1/0
4.2.2015 11:48

J63i56ř26í 69S11c83h96w56a18c54h 8678244768886

tak zrovna ty turbo pidimotůrky rozhodně nehoní výkon otáčkami když mají jeho maximum někde mezi 4 a 5 tisíci......

0/0
4.2.2015 14:36

J52a22k47u79b 57Š84a86f55a28n34d94a 7845497331981

Nemůžete dávat za příklad motor v F1 kde primárně nejde o životnost ale o výkon a hmotnost...

0/0
9.2.2015 8:30

J24í80ř31í 14N17o88v19o18t18n13ý 2792685364419

1,9 TD 66kw nebo 81kw motor VW a nebo klasika od 1,5 D 1,6D 1,8D 1,9D komůrkové nepřeplňované motory. Prostě tam frknout kvalitní katalyzátor a byl by klid, ale to je samé Euro 4, 5 či už 6

0/0
3.2.2015 10:21

J94i61ř95í 70S85c19h14w95a45c93h 8468404658986

Honiči ojetin v tom mají jasno, chtěli by přísun málo jetých motorů, s nízkým litrovým výkonem, co hodně vydrží, tedy něco jako 1.9/66kW, aby to ještě hódně dlouho jezdilo.

Jenže nákupčí nových aut v tom taky mají jasno. Co by si asi koupili, kdyby proti 2.0/110kW někdo dnes postavil za stejný prachy 1.9/66 kW? ;-)

0/0
3.2.2015 22:36
Foto

J18a25k43u68b 29S67o65b41o29t44k29a 6144648667286

Jen další kravinka, která se může (a jednou se to taky stane) rozsypat.

Mám léta motor 5,7 HEMI. Je to tak primitivní motor, ve kterém není nic navíc, že si myslím, že s normálním servisem a péči, přežije všechny ostatní motory několikanásobně.

O dostatku výkonu kdykoli a kdekoli, ani nemluvě.

+8/−2
3.2.2015 10:20

J54i61ř98í 46S32c28h20w24a63c45h 8258204148716

kdyby takový motor měl každý (navíc ještě mnoho let starý) tak se z těch násobků spalin se spáleného benzínu a oleje ve velkých městech zadusíme.

+5/−3
3.2.2015 11:36

B22o11h37u29m82i76l 23S50t83e97j50s31k89a64l 5593754491773

Proto je potřeba vyrábět a následně likvidovat stále více nových a složitějších aut, z jejich výroby (likvidace) totiž žádné spaliny nevznikají (pozor IRONIE). Zajímavý článek zde http://a2larm.cz/2015/01/ekologicka-setrnost-nebo-prumyslova-lobby/

+2/−4
3.2.2015 12:05

J47i96ř37í 78S12c70h46w40a52c83h 8238334108636

mě víc než tvoje "čísla globálního ekoterorismu" zajímá to, co mi ty stovky aut, co projedou okolo, když jdu po chodníku, nebo co jedou přede mnou, foukají přímo pod nos. ;-)

+3/−1
3.2.2015 13:16

L10a74d11i89s67l14a28v 44S98o44k46o45l 1110162185162

A typicky socansky nazor....

0/−1
3.2.2015 15:50

J52i50ř44í 87S90c31h94w98a59c52h 8318414548326

co to plácáš za blbosti.....?

A jó, jako že někomu závidím vojetinu s 5.7 HEMI? ;-D;-D;-D

+1/−1
3.2.2015 19:00

L84a34d31i10s52l51a67v 32S96o46k17o11l 1650832945882

Že tě víc zajímá to, co ti kouří pod nosem, než to, co kouří někde daleko z komína....

0/0
4.2.2015 5:03

A46n45d76r52e18j 22O43l42e59k80s40a 3115551307671

No to je snad normální, ne?

0/0
4.2.2015 11:42

L27a37d90i37s93l94a65v 28S27o84k56o51l 1830442685882

To doufám, že není. Viz můj příspěvek výše...

0/0
4.2.2015 11:44

K49a76r74e27l 98N41o11v79á26k 7121344628450

Co to meleš za kraviny. Samozřejmě mě nejdřív zajímá, co mi kouří pod nosem. Až nebude, budu se zajímat o to, co kouří v dáli, ty socane.8-o

0/0
4.2.2015 14:23

L50a12d47i12s57l69a64v 87S41o85k75o13l 1130272705772

Tak to jses. To je mi lito....

0/0
4.2.2015 14:41

L21u87d21v90í63k 12G20a27j36d72o60š18í72k 2525463524802

Jistě máte pravdu.

Ovšem regulovat a dohlížet na jediného znečišťovatele (výrobce aut) je daleko jednodušší, než regulovat miliony majitelů aut, které je navíc téměř nemožné motivovat k ekologickému chování, zdroj znečištění je mnohonásobně blíže našim domovům a setrvačnost trhu se počítá v desítkách let.

+4/0
3.2.2015 13:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.