Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Turba pomohou motorům ještě více než dosud, budou rekuperovat

Z hlediska možností zvyšování efektivity zatím spalovací motory ještě zdaleka nevyčerpaly svůj potenciál. Jednou z oblastí, které je věnována velká pozornost, je energie spalin. Kromě běžných turbodmychadel má před sebou velkou budoucnost i rekuperace energie za pomocí další turbíny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P58a62v42e23l 52M58a49r85t87i42n39e59k 9555245801643

Aha, tak proto oni zmensuji motory. Ony se jim pod tu kapotu uz ty serepeticky nevlezly. Dekuju, nemam zajem.  V jednoduchosti je krasa a hlavne spolehlivost.

+2/0
4.2.2015 10:55

P61e98t10r 59M57i36c14h27a63l 2340874571492

Smutné je, že se tomu stejně nevyhneme.

+1/0
4.2.2015 18:46

D10a60v10i93d 27M28a65t24ě45j58ů 2465982497698

Zlata atmosfera :-)

+5/−1
3.2.2015 23:33

J95i68ř56í 19S67c61h18w18a59c12h 8718134118356

energie výfukových plynu je turbínou využitelná i u atmosfér ;-)

0/0
4.2.2015 21:24

M37a94r88t33i61n 37B47ř42e77z58i61n95a 8618985460632

http://www.scania.cz/trucks/main-components/engines/engine-technology/turbocompound/

+1/0
3.2.2015 17:44

J50o23s57e85f 43N31o93v77a78k 5898862906528

Co kdyby se zaměřili na bezporuchovost a výdrž? :-(

+6/0
3.2.2015 14:45

J49a90n 54K25a64š88p18a63r 9561753870427

Mantrou je maximalizace zisku.

Takže vyrobit tak, aby to vydrželo záruku a potom jedině kovošrot. ;-D

+4/−1
3.2.2015 17:02

A57n36d78r59e15j 65O56l19e22k48s31a 3895521497921

Trochu jinak, jde spíš o kontinuitu zisku, o ten budoucí. Je třeba prodávat takový produkt, který bude zákazník chtít opakovaně. To je věda :-)

0/0
4.2.2015 11:38

L73u94k55á81š 47Š60l51e35h18o70f51e46r 1433579545859

Až budete ochotný za auto zaplatit násobně víc než dnes, bude i výdrž ;-)

0/−1
3.2.2015 17:28

J66o81s96e11f 72N66o97v28a83k 5318442426378

Zaplatil bych. Jen není komu.

+1/0
4.2.2015 14:02

J51a33k35u21b 48Š24a88f60a30n15d93a 7965837531501

Proč? Je lepší zaplatit 600t a mít auto 20 let nebo zaplatit 2x300t a mít nové auto po 10ti letech?

0/0
9.2.2015 8:25

J44i23n19d74ř64i92c44h 32Š70k51o90p11e37k 4565631620385

blázníš ? V době, kdy cílem výrobce je zisk, ne produkt, který spolehlivě slouží roky.......

0/0
3.2.2015 18:15

J17i91ř80í 28S28c21h32w18a40c96h 8158614908166

Zisk výrobce, co nevyrábí jen pro vlastní potřebu, je primární už několik tisíc let....

0/0
3.2.2015 23:03

S74v82a54t77o49p17l34u66k 72S57i87l12n50ý 4962326879338

"Po Audi totiž představil koncept motoru s elektrickým přeplňováním iVolkswagen."

Opravdu i VW? Neuvěřitelné, zvlášť za situace, kdy Audi Volkswagenu patří ;-)

+4/0
3.2.2015 13:37

P72e51t41r 68S75k60u68h25r94a97v52y 3553622477271

Me se zda, ze vsechna ta turba a kompresory jsou proste jen cestou k klasicke turbine, ktera bude pohanet elektromotor a dobijet baterky. Beztak je ucinnost turbiny nejvetsi.

+7/0
3.2.2015 12:59

B19o59h84u35m54i11l 85S23t31e82j35s18k70a39l 5193804211173

Zajímavý článek o ekologické "šetrnosti" nových aut zde http://a2larm.cz/2015/01/ekologicka-setrnost-nebo-prumyslova-lobby/

+1/−4
3.2.2015 12:06

V18í80t 87O49ž74a16n16a 1938188335224

prý "Výroba elektromobilu vyprodukuje téměř o 40 procent oxidu uhličitého více než výroba auta poháněného benzinem."

Čísla vycucaná z prstu. Jak může být méně energeticky náročné vyrobit 100x více součástek spalovacího motoru?

+1/−1
3.2.2015 13:57

B36o23h27u94m50i83l 41S46t47e61j77s71k65a27l 5473924341593

V čem má spalovací motor 100x více součástek? Dnešní sériové elektromobily jsou spíš hybridy, takže ke spalovacímu motoru jsou to navíc baterie + elektromotor (y)

+1/−2
3.2.2015 14:04

J54a65k87u71b 43Š54a38f45a30n20d19a 7295487161761

Hybrid není elektromobil.

0/0
9.2.2015 8:26

L88u18k55á21š 90Š74l87e34h48o74f69e55r 1133259825569

Co takhle tu s tím nesmyslem přestat spamovat? ;-)

+1/0
3.2.2015 17:27

T68o22m68á57š 78K55u47č51e82r49a 1215477201363

Pokud se o turbo uživatel náležitě stará tak není problém nájezd 700.000km i více, vše je o způsobu jízdy a pravidelném servisu. Mám sprintera co má 620tkm a původní turbo, dvouhmotový setrvák, převodovku, servo čerpadlo ...

+2/0
3.2.2015 11:56

P37e42t39r 64B87ř37é38ť47a 23N67o78v76á62k 8320683846820

600 tis a původní dvouhmotu....ale no tak.

+1/0
3.2.2015 22:03

A42n14d36r61e60j 35O47l28e20k62s18a 3685181347751

Už to tu někdo psal, až bude potřeba spaliny z válce vyhánět stejnou silou, jakou ony vyrobí rekuperační kaskádou, pak teprve nastane energetická Nirvána ;-D

+3/0
3.2.2015 11:35

M86i37l47o41s23l72a60v 94U29r40b74a54n 4888989780833

Pat se to všechno zastaví.;-)

+1/0
3.2.2015 13:10

T29o24m64á38š 14V16a98v75e81r13k27a 7681270742384

jojo Pat & Mat to dotáhnou k dokonalosti ;-D

+1/0
3.2.2015 22:29

M54i59r54o11s75l93a30v 52Š68i68m53k41o 7425293602915

Pořád mi chybí nějaká statistika životnosti těch turbo pidimotorů. Asi je zatím brzo nebo to poznáme až jich budou plné bazary. Malým motorům s úctyhodnými výkony prostě nevěřím.

+6/0
3.2.2015 11:12

D39a21v83i33d 49K92r68e46j81č31í 9482650406684

Myslím, že už je to poznat u dodávek. Oblíbené 2.2TDi je na auto, který může s přívěsem a nákladem vážit klidně i 6 tun celkem dost málo a je to znát na výkonu i životnosti.

0/0
3.2.2015 11:46

D43a35v11i64d 45K10r39e53j76č18í 9342920226694

Nebo teda spíš HDI

0/0
3.2.2015 11:48

L44u61d67v42í61k 52G35a39j15d90o15š14í65k 2845633924712

Ano. Celé je to o tom, že dnes jsou osobní auta spotřební zboží a jejich životnost je výrobcem koncipována na nájezd nějakých 150 000 km. Co se bude dít s autem po těchto najetých kilometrech nikoho nezajímá. Větší nájezd bez závad je spíš otázkou štěstí a náhody. Při dnešních cenách aut to je i logické.

Ten kdo to nepochopil a kupuje si auto s tím že chce, aby mu vydrželo 20 let má dnes bohužel smůlu.

+4/0
3.2.2015 13:16

J81i86ř38í 10K20o16c40u64r25e90k 6985664165258

No pokud někdo najezdí ročně 5000 km tak mu to 20 let vydrží. Jenže... bude buzerován za to, že jezdí s vrakem.

0/0
5.2.2015 20:41

A25l98e56x76a46n68d80r 32K77o26s18t94k95a 8722398956724

Příkladem hodným následování je Formule 1. Motor je oturbovaný, má rekuperaci, má ještě i setrvačník. Má úžasný výkon. A často neujede ani 1000 km.

+2/0
3.2.2015 16:37

J68i23ř24í 61S21c35h40w44a51c61h 8128964378436

spousta technologií se nejprve objevuje "na závodech" aby se poté zabydlela v sériových autech, je to zcela běžný postup......:-P

+1/0
3.2.2015 18:55

J39i48ř84í 89S88c65h38w86a56c12h 8118634598826

A maximálně vyhoněná atmosféra v F1 vydržela snad více? ;-)

0/0
3.2.2015 22:47

M12i20r44o90s84l93a36v 97Š92i10m62k87o 7315453112275

No jasně, nevydržela. Takže já nevěřím turbo pidimotorům, ale ani atmosférám, co mají ke sto koní a více na litr objemu. Proto ty věčné ameriky ho mají velmi nízký. Výkon objemem, ne otáčkami.

+1/0
4.2.2015 11:48

J28i30ř80í 88S73c64h56w86a49c16h 8168394368676

tak zrovna ty turbo pidimotůrky rozhodně nehoní výkon otáčkami když mají jeho maximum někde mezi 4 a 5 tisíci......

0/0
4.2.2015 14:36

J58a20k70u80b 60Š49a50f66a15n52d48a 7135507911881

Nemůžete dávat za příklad motor v F1 kde primárně nejde o životnost ale o výkon a hmotnost...

0/0
9.2.2015 8:30

J35í77ř17í 50N54o84v81o43t77n93ý 2372545864149

1,9 TD 66kw nebo 81kw motor VW a nebo klasika od 1,5 D 1,6D 1,8D 1,9D komůrkové nepřeplňované motory. Prostě tam frknout kvalitní katalyzátor a byl by klid, ale to je samé Euro 4, 5 či už 6

0/0
3.2.2015 10:21

J44i87ř30í 67S65c42h14w76a59c63h 8508764778636

Honiči ojetin v tom mají jasno, chtěli by přísun málo jetých motorů, s nízkým litrovým výkonem, co hodně vydrží, tedy něco jako 1.9/66kW, aby to ještě hódně dlouho jezdilo.

Jenže nákupčí nových aut v tom taky mají jasno. Co by si asi koupili, kdyby proti 2.0/110kW někdo dnes postavil za stejný prachy 1.9/66 kW? ;-)

0/0
3.2.2015 22:36
Foto

J75a46k34u61b 16S94o60b80o37t32k84a 6234728387376

Jen další kravinka, která se může (a jednou se to taky stane) rozsypat.

Mám léta motor 5,7 HEMI. Je to tak primitivní motor, ve kterém není nic navíc, že si myslím, že s normálním servisem a péči, přežije všechny ostatní motory několikanásobně.

O dostatku výkonu kdykoli a kdekoli, ani nemluvě.

+8/−2
3.2.2015 10:20

J13i65ř21í 95S78c11h17w60a82c81h 8358564318116

kdyby takový motor měl každý (navíc ještě mnoho let starý) tak se z těch násobků spalin se spáleného benzínu a oleje ve velkých městech zadusíme.

+5/−3
3.2.2015 11:36

B56o85h13u17m14i79l 12S57t13e91j80s18k83a16l 5913444801283

Proto je potřeba vyrábět a následně likvidovat stále více nových a složitějších aut, z jejich výroby (likvidace) totiž žádné spaliny nevznikají (pozor IRONIE). Zajímavý článek zde http://a2larm.cz/2015/01/ekologicka-setrnost-nebo-prumyslova-lobby/

+2/−4
3.2.2015 12:05

J40i48ř32í 60S83c64h80w83a74c38h 8728784338686

mě víc než tvoje "čísla globálního ekoterorismu" zajímá to, co mi ty stovky aut, co projedou okolo, když jdu po chodníku, nebo co jedou přede mnou, foukají přímo pod nos. ;-)

+3/−1
3.2.2015 13:16

L13a59d36i75s98l19a64v 34S57o11k18o18l 1130972915332

A typicky socansky nazor....

0/−1
3.2.2015 15:50

J54i89ř47í 54S38c89h61w33a34c29h 8518324948376

co to plácáš za blbosti.....?

A jó, jako že někomu závidím vojetinu s 5.7 HEMI? ;-D;-D;-D

+1/−1
3.2.2015 19:00

L29a39d23i56s49l79a56v 64S67o80k18o74l 1230742595752

Že tě víc zajímá to, co ti kouří pod nosem, než to, co kouří někde daleko z komína....

0/0
4.2.2015 5:03

A56n77d85r81e14j 28O87l85e24k74s68a 3735511737891

No to je snad normální, ne?

0/0
4.2.2015 11:42

L22a12d61i73s87l78a88v 50S52o53k96o35l 1780722295252

To doufám, že není. Viz můj příspěvek výše...

0/0
4.2.2015 11:44

K47a58r74e53l 94N53o19v54á24k 7201344698340

Co to meleš za kraviny. Samozřejmě mě nejdřív zajímá, co mi kouří pod nosem. Až nebude, budu se zajímat o to, co kouří v dáli, ty socane.8-o

0/0
4.2.2015 14:23

L14a87d89i26s17l28a61v 21S22o85k86o76l 1870442395602

Tak to jses. To je mi lito....

0/0
4.2.2015 14:41

L31u62d17v50í55k 53G35a92j98d45o27š57í52k 2285723684642

Jistě máte pravdu.

Ovšem regulovat a dohlížet na jediného znečišťovatele (výrobce aut) je daleko jednodušší, než regulovat miliony majitelů aut, které je navíc téměř nemožné motivovat k ekologickému chování, zdroj znečištění je mnohonásobně blíže našim domovům a setrvačnost trhu se počítá v desítkách let.

+4/0
3.2.2015 13:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.