Diskuze
Rozdíly mezi reálnou a udávanou spotřebou rostou. EU to chce zarazit
Děkujeme za pochopení.
M44a90r77e93k 93H86r60u48b64y
Nojo, EU si vymyslela cisla, ted uz jenom zbyva vymyslet metodiku, kterou pri zachovani fyzikalnich zakonu pujdou dosahnout
P32e90t50r 29M16i71c32h13a43l
Spíš vypíšou nějaký grant pro vědce, který obejde fyzikální zákony.
T75o29m94á29š 13P90e15k
O co jde? Všichni víme, že skutečná spotřeba může být vyšší, v podstatě u všech výrobců aut srovnatelně, protože se všichni výrobci snaží podobně využít mezery normy. Takže pokud vybírám podle spotřeby porovnáváním mezi výrobci, nemůžu se poplést. Udávaná teoretická spotřeba je jen vodítkem pro výběr. Když si koupíte sušičku s udávanou roční spotřebou, taky nezjišťujete zda to znamená usušit tři nebo 1 pračku denně. Totéž je s energetickým štítkem budovy, vaše chování a denní aktivity i průběh počasí můžou být značně odlišné od normového cyklu. Mělo by ovšem platit, že auto s nižší udávanou spotřebou má poměrně značnou pravděpodobnost nižší skutečné spotřeby než auto s udávanou spotřebou vyšší.
V90i30k72t69o88r 95J59o69h62á29n16e72k
Ano, v tom, že udávaná spotřeba je celkem dobrý relativním parametrem, máte pravdu.
Problém nastává třeba u vyúčtování pracovních cest, kde se bere spotřeba podle techničáku (v souladu se zákonem), takže zaměstnanec si pak v podstatě část cesty sponzoruje.
J88i56n50d76ř61i19c77h 97Š32k13o96p68e40k
nechápu, proč se spotřeba neměří na jasně definovaném okruhu, v laborce vždy naměřím kolik potřebuji aby to vyšlo
D23a36v82i64d 64R93y44c58h55e22t31s52k24ý
Co kdyby zeleni bolsevici nechali jezdit kazdeho takovym autem, do ktereho je ochoten zaplatit palivo. To je jedina potrebna regulace.
J43a64n 67M59a22t90o64u68š27e74k
to není řešení, jsou lidé co auto vůbec nemají a nezajímá je že je někdo ochoten platit za to, že jim vypouští smrady pod nos.
I58v64a67n 87Z33y72k41á69n
Tak si ty EU narizeni shrnme. Diky povinne bio slozce zerou dnes diesely x l/100km, kde x > a + b, kde "a" je mnozstvi syrove nafty a "b" je mnozstvi pridane bioslozky. Neverite? Kdo si spotrebu presne meril pred zavedenim bio slozky, povi vam k tomu sve. Tzn. nafty se ve skutecnosti spotrebuje vice nez pred tim. Tomu se rika setreni v praxi za nase prachy. Dalsi vymysl je honeni za nizsimi emisemi CO2, coz se vypocitava z deklarovane spotreby vozidla. Kvuli temto opatrenim vyrobci priskrcuji motory zpusobem, ze ty pak vice zerou nez modely motoru pred temito upravami. Nemluve o faktu, ze deklarovana spotreba je o vetsi procenta vylhana oproti podobne korekci u starsich typu motoru. Tzn. suma sumarum spotrebovava se vice paliva, vetsi naklady na provoz takoveho vozu, vice nachylne na poruchy a kdo se smeje? Lobby vyrobcu automobilu a pseudo-zeleni dementi. Tak co s tim radovy lid hodla delat? Vypraskame je bicem z kresel, kde sedi nebo budeme jen porad remcat?
M59a47r43t24i93n 96K53l82u63v72á56n84e46k
Keď s aukáže, že s globálnym oteplovaním a CO2 je utrum a máme tu globálne ochladzovanie (taktrochu to na to vypadá), tak budeme zas radi za každý gram CO2...
J26i57ř26í 69D96v61o22ř61á81k
Uvědomte si , že nejde o udávanou spotřebu , ale o plnění emisních limitů CO2 .Tyto se určují z deklarované spotřeby a za jejich překročení jsou gigantické pokuty.Upravit spotřebu zpětně , nevím jestli by to třeba WV nepoložilo na kolena.Diktát EU 443/2009.
M94a60r81t16i10n 36K55o34u82b80e61k
U atmosférických motorů bylo dřív skoro pravidlo, že se s nima jezdilo o půl litru a víc úsporněji, než se udávalo v techničáku. Můj motor se ještě vejde do Euro3, spotřeba udáváná výrobcem 11,3l na sto, skutečnej průměr za víc než 100tkm 10,3l, a to při průměrný rychlosti lehce přes 50km/h, čili dost se jezdilo ve městě. Ale to se ještě stavěly motory, aby vydržely půl milionu najetých kilometrů.
P91a75v10e50l 73J61e67ř18á10b95e69k
Podstata je v tom, že tenkrát se spotřeba měřila jinak. nezřídka i se zapnutými elektrickými spotřebiči. pokud ale dnes je to jen na "čistý" motor, tak když vezmeme svícení, klima, a další, tak se lecos připočte.
Ani jízda "po městě" není vypovídající údaj. Když pojedu mimo špičku a ve špičce stejnou trasu ve velkém městě s hustou dopravou, tak se spotřeba musí lišit.
Ať si to měří jak chtějí, ale pokud je spotřeba nižší než skutečná, tak leckdo s tím má problémy. Třeba u služebního auta, kde se hlídají náklady to může být problém.
J89i62ř69í 47H20o71r63á74k
Ano ano, lidi to vědí už léta. To jen Komise EU strakala furt hlavu do písku. A lidi - plaťte (samozřejmě celou spotřebu). - A z nás dělají voly, že vypínání motoru při každém zastavení šetří bůhví kolik. A to ještě nevzpomínám akumulátor ...
K56a97r65e47l 62V21a89c53h56u17t
V dnešní globalizované době by neměl být problém zvolit na každém kontinentu jednu trať dlouhou řekněme 500 kilometrů a auta všech modelů a značek z tohoto kontinentu 3x otestovat na této trati - předepsanou rychlostí by ji projížděli vyškolení řidiči - nejlépe 3 různí a jejich dosažené REÁLNÉ spotřeby by se pak ještě zprůměrovaly a bylo by to! ... Štempl a nazdar BAZAR, další prosím!
K13a84r94e50l 57V75a95c44h92u14t
A vozy by musely být připraveny přesně tak, jak půjdou k prodeji, se vším všudy. Klidně i s potahy a gumovými koberečky a třeba ještě s basou piv uloženou v kufru..........................
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace
Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...