Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozdíly mezi reálnou a udávanou spotřebou rostou. EU to chce zarazit

Zatímco v roce 2001 byla reálná spotřeba o osm procent vyšší než papírové údaje, v loňském roce už to mohlo být dokonce až o 43 procent. A může být hůř. EU chce situaci řešit, ovšem odborníci se obávají, že ne úplně efektivně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44a39r16e47k 45H18r58u89b25y 6167412841828

Nojo, EU si vymyslela cisla, ted uz jenom zbyva vymyslet metodiku, kterou pri zachovani fyzikalnich zakonu pujdou dosahnout ;-):-PEURv

0/0
12.12.2014 16:39

P19e35t66r 48M31i76c35h38a30l 2550624171102

Spíš vypíšou nějaký grant pro vědce, který obejde fyzikální zákony. :-)

0/0
12.12.2014 23:23

T50o51m31á76š 40P14e51k 6166851115698

O co jde? Všichni víme, že skutečná spotřeba může být vyšší, v podstatě u všech výrobců aut srovnatelně, protože se všichni výrobci snaží podobně využít mezery normy. Takže pokud vybírám podle spotřeby porovnáváním mezi výrobci, nemůžu se poplést. Udávaná teoretická spotřeba je jen vodítkem pro výběr. Když si koupíte sušičku s udávanou roční spotřebou, taky nezjišťujete zda to znamená usušit tři nebo 1 pračku denně. Totéž je s energetickým štítkem budovy, vaše chování a denní aktivity i průběh počasí můžou být značně odlišné od normového cyklu. Mělo by ovšem platit, že auto s nižší udávanou spotřebou má poměrně značnou pravděpodobnost nižší skutečné spotřeby než auto s udávanou spotřebou vyšší.

0/0
12.12.2014 0:53

V22i17k55t75o40r 70J67o75h58á80n43e62k 4214374848970

Ano, v tom, že udávaná spotřeba je celkem dobrý relativním parametrem, máte pravdu.

Problém nastává třeba u vyúčtování pracovních cest, kde se bere spotřeba podle techničáku (v souladu se zákonem), takže zaměstnanec si pak v podstatě část cesty sponzoruje.

0/0
12.12.2014 14:58

J83i49n24d82ř53i39c44h 67Š16k67o48p74e37k 4435751330335

nechápu, proč se spotřeba neměří na jasně definovaném okruhu, v laborce vždy naměřím kolik potřebuji aby to vyšlo

+1/0
11.12.2014 10:23

J95i35ř23í 30D59v97o58ř87á86k 5588293178870

443/2009 .Přečti si .

0/0
11.12.2014 19:09

D19a48v54i15d 66R65y70c27h25e82t72s87k68ý 9716321910470

Co kdyby zeleni bolsevici nechali jezdit kazdeho takovym autem, do ktereho je ochoten zaplatit palivo. To je jedina potrebna regulace.

+2/−2
10.12.2014 22:40

J25a15n 19M38a24t11o71u77š34e51k 6646937660804

to není řešení, jsou lidé co auto vůbec nemají a nezajímá je že je někdo ochoten platit za to, že jim vypouští smrady pod nos.

+2/−1
10.12.2014 22:44

J25a60k28u58b 98K29o32s 3756192610164

Ale těch asi nebude většina aby rozhodovali co a jak bude?

0/0
10.12.2014 23:36

J80a52n 50M41a89t36o36u95š48e43k 6246967580934

i kdyby jich byla menšina mají přednost

0/−1
10.12.2014 23:39

J46i82ř37í 42S24c16h32w58a11c57h 8378504228326

pokud bydlíš v domku a soused bude v kamnech pálit staré boty, PET lahve a bůhvíco podobně smradlavého, tak se ti to asi nebude moc líbit

0/0
10.12.2014 23:54

J71a25r48o95s56l32a43v 58F30r45a43n25t37i97š27e47k 10B62r68ü63m61m46e93r 1421936553820

Bavíme se o moderních autech. A pokud je motor v pořádku, tak míra opravdových jedů u benzínového auta se spotřebou 5 a 20 litrů je prakticky jedno. Čím se liší diametrálně je CO2, což ovšem nikomu reálně nevadí.

0/0
13.12.2014 9:42

J31i50ř91í 14S49c23h14w34a33c93h 8278494368596

to s těmi stejnými škodlivinami samozřejmě není pravda.....

0/0
14.12.2014 1:09

I87v61a91n 97Z98y77k34á40n 9630563739816

Tak si ty EU narizeni shrnme. Diky povinne bio slozce zerou dnes diesely x l/100km, kde x > a + b, kde "a" je mnozstvi syrove nafty a "b" je mnozstvi pridane bioslozky. Neverite? Kdo si spotrebu presne meril pred zavedenim bio slozky, povi vam k tomu sve. Tzn. nafty se ve skutecnosti spotrebuje vice nez pred tim. Tomu se rika setreni v praxi za nase prachy. Dalsi vymysl je honeni za nizsimi emisemi CO2, coz se vypocitava z deklarovane spotreby vozidla. Kvuli temto opatrenim vyrobci priskrcuji motory zpusobem, ze ty pak vice zerou nez modely motoru pred temito upravami. Nemluve o faktu, ze deklarovana spotreba je o vetsi procenta vylhana oproti podobne korekci u starsich typu motoru. Tzn. suma sumarum spotrebovava se vice paliva, vetsi naklady na provoz takoveho vozu, vice nachylne na poruchy a kdo se smeje? Lobby vyrobcu automobilu a pseudo-zeleni dementi. Tak co s tim radovy lid hodla delat? Vypraskame je bicem z kresel, kde sedi nebo budeme jen porad remcat?

+2/0
10.12.2014 22:38

M58a70r35t30i16n 11K10l49u21v17á37n40e93k 9112338733933

Keď s aukáže, že s globálnym oteplovaním a CO2 je utrum a máme tu globálne ochladzovanie (taktrochu to na to vypadá), tak budeme zas radi za každý gram CO2...

0/0
10.12.2014 21:50

J52i81ř23í 42D13v72o83ř12á43k 5948773588900

Uvědomte si , že nejde o udávanou spotřebu , ale o plnění emisních limitů CO2 .Tyto se určují z deklarované spotřeby a za jejich překročení jsou gigantické pokuty.Upravit spotřebu zpětně , nevím jestli by to třeba WV nepoložilo na kolena.Diktát EU 443/2009.

0/0
10.12.2014 20:50
Foto

M86a45r39t66i64n 43K97o12u86b26e48k 3859487808346

U atmosférických motorů bylo dřív skoro pravidlo, že se s nima jezdilo o půl litru a víc úsporněji, než se udávalo v techničáku. Můj motor se ještě vejde do Euro3, spotřeba udáváná výrobcem 11,3l na sto, skutečnej průměr za víc než 100tkm 10,3l, a to při průměrný rychlosti lehce přes 50km/h, čili dost se jezdilo ve městě. Ale to se ještě stavěly motory, aby vydržely půl milionu najetých kilometrů.

0/0
10.12.2014 19:39

P60a14v96e53l 59J46e20ř73á60b49e54k 7961502284717

Podstata je v tom, že tenkrát se spotřeba měřila jinak. nezřídka i se zapnutými elektrickými spotřebiči. pokud ale dnes je to jen na "čistý" motor, tak když vezmeme svícení, klima, a další, tak se lecos připočte.

Ani jízda "po městě" není vypovídající údaj. Když pojedu mimo špičku a ve špičce stejnou trasu ve velkém městě s hustou dopravou, tak se spotřeba musí lišit.

Ať si to měří jak chtějí, ale pokud je spotřeba nižší než skutečná, tak leckdo s tím má problémy. Třeba u služebního auta, kde se hlídají náklady to může být problém.

0/0
10.12.2014 19:46

M15a32r90t30i30n 91F11i37l46i89p74c90z65y65k 3731551645913

Tak hlavně se "temkrát" udávala spotřeba 90/120/město, což jistě uznáte, že je mnohem snažší a méně zatížené rozdílem proti reálu, než když se dnes uvádí kombinované spotřeby ...

Nechápu, proč se tomu každý tak diví a každý očekává, že bude mít spotřebu dle papíru, když nejezdí v papírových podmínkách.

0/0
10.12.2014 20:00

J59i50ř39í 97H33o97r54á75k 6714784273206

Ano ano, lidi to vědí už léta. To jen Komise EU strakala furt hlavu do písku. A lidi - plaťte (samozřejmě celou spotřebu). - A z nás dělají voly, že vypínání motoru při každém zastavení šetří bůhví kolik. A to ještě nevzpomínám akumulátor ...

0/0
10.12.2014 18:39

K46a57r83e24l 20V26a94c27h59u41t 9593752599633

V dnešní globalizované době by neměl být problém zvolit na každém kontinentu jednu trať dlouhou řekněme 500 kilometrů a auta všech modelů a značek z tohoto kontinentu 3x otestovat na této trati - předepsanou rychlostí by ji projížděli vyškolení řidiči - nejlépe 3 různí a jejich dosažené REÁLNÉ spotřeby by se pak ještě zprůměrovaly a bylo by to! ... Štempl a nazdar BAZAR, další prosím!  ;-)

0/0
10.12.2014 18:31

K84a54r54e18l 86V92a88c14h90u76t 9423172979913

A vozy by musely být připraveny přesně tak, jak půjdou k prodeji, se vším všudy. ;-) Klidně i s potahy a gumovými koberečky a třeba ještě s basou piv uloženou v kufru..........................  R^R^R^

0/0
10.12.2014 18:33

J75a54n 29M32a19t36o53u27š17e50k 6546567590474

a dělalo by se to vždy pouze 15. června, za předpokladu, že bude 23,8°C, slabý jihozápadní vítr, rosný bod nevím kolik a tlak vzduchu tolik. Bohužel se dané podmínky setkají jednou za 128 let, ale to nevadí.

+2/0
10.12.2014 18:49

R42o27b90e62r47t 69M23r98o30c63z90k33o31w41s65k16i 7818130289124

EUR^

0/0
10.12.2014 18:00

P51e15t21r 37M66i33c20h66a47l 2140624401432

Stejně, ať bude metodika jaká chce, tak lidi to stejně zmrší. Problém je v jízdním stylu. A nejsou dva stejní řidiči. Jedno auto točí víc, druhý míň a hned je rozdíl ve spotřebě litr.

0/0
10.12.2014 16:33

P51e71t73r 85M78i68c38h78a75l 2340654401842

... Jeden to auto točí ...

0/0
10.12.2014 16:45

J15i21ř60í 11K67o51c38u56r94e36k 6155634955248

Aby rozdíl litr udělal 40 procent? Mno... pokud bych místo za 2,5 litru jezdil za 3,5 tak by mi to fakt bylo jedno. Pokud by to bylo jen vlivem různých stylů jízdy, měl by se tento rozdíl promítnout na obě strany od střední hodnoty. Jestli že je ale skutečný, empricicky měřený, průměr o 2-3 litry nad "úředním" průměrem, je špatně nejméně jedno měření.

0/0
10.12.2014 16:48

P59e55t61r 25M10i60c89h79a69l 2910304121432

O tom litru jsem psal v souvislosti s novou metodikou. Nakonec stačí se podívat na online deníky jízd na netu, kde stejná auta s totožnými motory mají spotřebu klidně od 6 do 9 litrů na 100 km. A to je dokonce nárůst o 50% a jde také o skutečný, empiricky měřený průměr. Jen s tím autem pokaždé jezdí někdo jiný a v jiném režimu. A o tom to celé je.

0/0
10.12.2014 16:52
Foto

J89o33s75e80f 55J95o80ž27k97a 16S46ý46k21o12r85a 3553448670320

Honí u aut každý gram, ale klidně si otevřou nové uhelné elektrárny. Kupředu levá ;-D;-D;-D

+4/−1
10.12.2014 16:19

P82a53v77e33l 24J18e65ř79á94b35e50k 7681792644177

Řekl bych hodně hloupé srovnání.

Máte něco lepšího co by trvale nahradilo uhelnou elektrárnu? Vody je málo, slunce vítr je nestabilní, biomasa nestačí, atom je dlouhodobě problematický. Bude stále po staletí vyžadovat vysoké investice na bezpečný provoz, ač již atomovka bude zrušena.

navíc - takovou elektrárnu lze již dobře odfiltrovat.

0/0
10.12.2014 19:50

J47a33r29o54s59l66a24v 96F60r49a25n78t87i58š14e33k 35B34r96ü29m88m21e98r 1611716883260

Jakákoliv jaderka je extrémně méně škodlivá pro životní prostředí než uhelka. Z Jaderky je objemově trochu (cca jeden větší hangár za celou životnost) radioaktivního vyhořelého paliva a pak něco konstrukce. Kvůli uhelce se musí likvidovat nesustále km2 kvůli těžbě obrovského kvanta uhlí, abychom mohli filtrovat, tak se musí likvidovat obrovské množství pápenatých skal a kopců, a pak z toho je ohromně množství popílku, který je také radioaktivní. a Do vzduchu i tak jde dost svinstva.

0/0
13.12.2014 9:56

D85a91n57y 47S65c80o14t63t 8614361883188

měřit rozdílová procenta, respektive je v různých mezidobích porovnávat je samo o sobě bez dalších parametrů silně zavádějící. Extrémní příklad - vysokobjemový motor co žere 10 litrů při navýšení spotřeby o litr navýšil o 10%, nízkobjemový který musí pracovat ve vyšších otáčkách schroupne místo 3 litrů taky jen jeden litr navíc, jenže tady už je to navýšení spotřeby 33%  ... nesrovnávatelné parametry nějaká noname procenta když se srovnává rok s rokem a přitom rok co rok se tlačí na nižší spotřeby...

+1/0
10.12.2014 15:51

M65a68r56e27k 82H97r39u76b31y 6897112251438

Hlavnim problemem neni metodika mereni, ale stanovene cile. EU nakonec zanikne na nasledky svych vlastnich regulaci. Garbage in, garbage out :-/EURv

+4/−1
10.12.2014 15:37

Z82b45y27n36ě34k 67B82í69l49ý 1377140131125

a zkuste si jet v zimě do práce 10km, to než se motor zahřeje tak na konci cesty máte o 50 procent větší spotřebu než udává výrobce :)

0/0
10.12.2014 15:08

T59o96m83á93š 51P96r45c25h41a59l 1428933253620

Tak to je člověku, který zná alespoň základní principy fungování motoru, jasné. Ještě větší vražda je, jezdit takové trasy s dieslem, aby se ušetřilo :D R^

+5/0
10.12.2014 15:27

Arnold J. 4420229948943

To mám zhruba takovou spotřebu, jakou udává výrobce - 7,8. Ale holt nemám moderní ekomotor.

0/0
10.12.2014 18:15

J89a41n 13N81o45v86á37k 9375678164485

Jo, to říká každý, že jezdí s nohou na plynu jak pírko, ale pak se ukáže že myslel péro z nákladního vagónu. ;-D

+2/0
10.12.2014 14:26

L25u40k52á24š 80V48a42ň92u36r48a 1145794283503

http://www.auto.cz/mereni-spotreby-paliva-vcera-a-dnes-17092

0/0
10.12.2014 14:22

L84u84k42á18š 14V49a57ň53u41r24a 1705984763603

Výrobcem udávaná průměrná spotřeba je problém hlavně pro firmy, kde se často proplácí kilometr právě na základě této hodnoty a ne reálné spotřeby. Zaměstnanci pak často spotřebu nad udávanou výrobcem doplácí.

+1/0
10.12.2014 14:20

L96u66k24á38š 38V76a26ň28u88r78a 1445234983293

Toto je velmi starý problém. Je totiž otázkou, jak spotřebu měřit. Podle současné legislativy se na motorové brzdě (motor není ani v autě) nasimulují 3 režimy, jízda ve městě, jízda mimo město a obecná jízda a naměří se v podstatě laboratorní spotřeby. Reálná spotřeba může být o 1-1,5 litru vyšší. Jiná věc je styl jízdy, který se u starších motorů až tak do spotřeby nepromítal, ale u dnešních přeplňovaných motorů dělá mnoho. Třeba u motorů TSI může být stylem jízdy spotřeba i 3 násobná a není problém dvojnásobná. Hodně je to o šlapání na plyn a řazení. Navíc se dnešní motory při měření spotřeby hodně podtáčejí a jezděte třeba s 1.6TDI na nějakých 1400ot. Podle doporučení výrobce se tyto motory nemají točit víc jak 1800ot. To je ale samozřejmě nesmysl a akorát se zničí motor i dvouhmotový setrvačník.

0/0
10.12.2014 14:13

J68a56n 84M61a83t41o60u11š93e28k 6636657900704

jen se divím, že nějaké auta nevyrábíte, musíte být na rozdíl od těch lidí z automobilek odborník

0/0
10.12.2014 15:44

L98u37k53á81š 71V80a94ň68u33r75a 1505504343653

Nevyrábím, ale dělám ve vývoji, takže k tomu mám dost blízko. Je to o legislativě. Když chtějí úřady nízkou spotřebu, tak jí automobilka dodá v podobě podtáčení motorů. To že to motor odnese na životnosti, to už nikdo neřeší. A mezi námi, motory podtáčí kde, kdo. To je také důvod pro automatické převodovky, které podtáčení zabrání.

0/0
10.12.2014 15:58

J94a62n 73M89a50t37o84u84š38e18k 6246447100944

nevím jestli vývoj u vás nezaspal, dnes jsou moderní motory konstruovány tak, aby mohli trvale jezdit na 1.000 ot/min bez vlivu na životnost. Nežádoucí vibrace, které by poškozovaly dvouhmotový setrvačník jsou snímáný a eliminovány řídící jednotkou motoru, takže na poškození setrvačníku má vliv spíše používání převodovky namísto brzdy a tzv. závodnické podřazování nebo starty motoru, protože nejkritičtější otáčky pro setrvačník jsou 250 - 400. Jinak výrobci začali používat vstřikovací systémy s navýšeným vstřikovacím tlakem jak u vznětových tak u zážehových motorů, řízené alternátory a řízenou spotřebu elektrické energie, řízené termostaty a komory výstupu chladící kapaliny, specifické oleje, specifické konstrukční a materiálové řešení, nové typy pneumatik se sníženým valivým odporem, atd atd jen z plezíru a na spotřebu nemají vliv.

0/0
10.12.2014 16:18

J72a95n 74M71a85t54o29u61š35e61k 6516287330984

ale fuj, motory mohly

0/0
10.12.2014 16:20

L33u19k20á42š 17V93a16ň41u54r72a 1255624843243

Lehká demagogie. Samozřejmě, že existuje mnoho nových technologií, které snižují režijní zatížení motoru a ztrátový výkon. Jinak popsané technologie se už používají delší dobu, nic nového pod sluncem. Kdyby jste uvedl třeba systém START-STOP, tak bych to pochopil, ale ostatní uváděné nejsou žádné novinky. Problém dvouhmoťáku je problém vibrací tří a čtyřválcových motorů bez vyvažovacího hřídele. A pokud nemá docházet k vibracím v nízkých otáčkách, tak nesmí mít v těchto otáčkách výkon. To zajišťuje nastavení v ŘJ. Ale uhnul jste hodně od tématu a to bylo podtáčení motoru kvůli snížení spotřeby.

0/0
10.12.2014 21:34

J97a44n 66M36a80t10o95u37š10e77k 6646787450424

Pokud píši, že motory jsou konstruované na jízdu v 1000 otáčkách, tak to podle mne není uhnutí od tématu, ale možná se mýlím a pro někoho zvýšený volnoběh je téměř červené pole otáček. Jinak není pravda, že by se uvedené technologie používaly ve velkém delší dobu, jejich hromadné nasazení přišlo s motory E5, Systém Stop and Start měl Golf III  generace(Ecomatic) před 20 lety.

0/0
10.12.2014 22:39

J21a48n 32M14a85t60o28u96š80e37k 6156887410504

a ještě doplním vibrace které musí tlumit dvou hmotový setrvačník jsou vibrace způsobené vysokotlakým vícenásobným vstřikem, nikoliv vibrace dané počtem válců.

0/0
10.12.2014 22:42

P11e56t33r 68H15a62r89i93p24r47a33s12a95d 18H41a77j37i58č 8723130424337

Ano, a pak nějaký koumák spočítá, že modern9 spalovací motor má účinnot 60%. ;-D

+1/0
10.12.2014 12:50

M92a58r98t62i79n 46K85u97l74h21á64n85e97k 4313412209399

EU socialističtí plánovači naplánovali nesmyslně nízké emise a spotřebu ....

.

a potkala je realita :-P

.

auta to neumí a umět hned tak nebudou, tak se to přepíše a socani jsou spokojeni

+5/0
10.12.2014 12:47

J79a46r26o33m83í79r 82K64r19á65l 4130109564259

Před 40 lety se říkalo: "Co nelze splnit, lze aspoň naplánovat".  Jen nevím, proč zrovna tohle přebrala EU. ;-)

+3/0
10.12.2014 12:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.