Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rozdíly mezi reálnou a udávanou spotřebou rostou. EU to chce zarazit

Zatímco v roce 2001 byla reálná spotřeba o osm procent vyšší než papírové údaje, v loňském roce už to mohlo být dokonce až o 43 procent. A může být hůř. EU chce situaci řešit, ovšem odborníci se obávají, že ne úplně efektivně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36a71r56e56k 24H11r66u80b55y 6757752321708

Nojo, EU si vymyslela cisla, ted uz jenom zbyva vymyslet metodiku, kterou pri zachovani fyzikalnich zakonu pujdou dosahnout ;-):-PEURv

0/0
12.12.2014 16:39

P49e55t17r 58M47i30c49h61a48l 2270664581612

Spíš vypíšou nějaký grant pro vědce, který obejde fyzikální zákony. :-)

0/0
12.12.2014 23:23

T94o68m34á20š 78P13e78k 6166961335898

O co jde? Všichni víme, že skutečná spotřeba může být vyšší, v podstatě u všech výrobců aut srovnatelně, protože se všichni výrobci snaží podobně využít mezery normy. Takže pokud vybírám podle spotřeby porovnáváním mezi výrobci, nemůžu se poplést. Udávaná teoretická spotřeba je jen vodítkem pro výběr. Když si koupíte sušičku s udávanou roční spotřebou, taky nezjišťujete zda to znamená usušit tři nebo 1 pračku denně. Totéž je s energetickým štítkem budovy, vaše chování a denní aktivity i průběh počasí můžou být značně odlišné od normového cyklu. Mělo by ovšem platit, že auto s nižší udávanou spotřebou má poměrně značnou pravděpodobnost nižší skutečné spotřeby než auto s udávanou spotřebou vyšší.

0/0
12.12.2014 0:53


V91i63k40t63o92r 39J71o90h47á41n10e34k 4974884698850

Ano, v tom, že udávaná spotřeba je celkem dobrý relativním parametrem, máte pravdu.

Problém nastává třeba u vyúčtování pracovních cest, kde se bere spotřeba podle techničáku (v souladu se zákonem), takže zaměstnanec si pak v podstatě část cesty sponzoruje.

0/0
12.12.2014 14:58

J82i22n86d54ř88i97c61h 16Š97k55o45p95e72k 4525641520325

nechápu, proč se spotřeba neměří na jasně definovaném okruhu, v laborce vždy naměřím kolik potřebuji aby to vyšlo

+1/0
11.12.2014 10:23

J27i66ř82í 88D85v67o19ř55á75k 5208293948430

443/2009 .Přečti si .

0/0
11.12.2014 19:09

D36a31v18i26d 95R93y19c78h10e92t12s34k65ý 9476931740280

Co kdyby zeleni bolsevici nechali jezdit kazdeho takovym autem, do ktereho je ochoten zaplatit palivo. To je jedina potrebna regulace.

+2/−2
10.12.2014 22:40

J93a76n 57M12a79t32o86u96š96e53k 6776977230864

to není řešení, jsou lidé co auto vůbec nemají a nezajímá je že je někdo ochoten platit za to, že jim vypouští smrady pod nos.

+2/−1
10.12.2014 22:44

J41a21k63u29b 24K86o55s 3566692420534

Ale těch asi nebude většina aby rozhodovali co a jak bude?

0/0
10.12.2014 23:36

J27a72n 80M64a30t30o25u79š57e25k 6526467410554

i kdyby jich byla menšina mají přednost

0/−1
10.12.2014 23:39

J98i31ř29í 97S50c41h79w86a16c69h 8238114288786

pokud bydlíš v domku a soused bude v kamnech pálit staré boty, PET lahve a bůhvíco podobně smradlavého, tak se ti to asi nebude moc líbit

0/0
10.12.2014 23:54

J87a71r47o17s25l58a62v 58F15r41a76n32t62i27š65e70k 88B73r32ü72m25m64e36r 1571286113720

Bavíme se o moderních autech. A pokud je motor v pořádku, tak míra opravdových jedů u benzínového auta se spotřebou 5 a 20 litrů je prakticky jedno. Čím se liší diametrálně je CO2, což ovšem nikomu reálně nevadí.

0/0
13.12.2014 9:42

J40i66ř21í 51S28c12h45w91a84c77h 8448314828916

to s těmi stejnými škodlivinami samozřejmě není pravda.....

0/0
14.12.2014 1:09

I49v26a86n 31Z28y78k61á30n 9440803489786

Tak si ty EU narizeni shrnme. Diky povinne bio slozce zerou dnes diesely x l/100km, kde x > a + b, kde "a" je mnozstvi syrove nafty a "b" je mnozstvi pridane bioslozky. Neverite? Kdo si spotrebu presne meril pred zavedenim bio slozky, povi vam k tomu sve. Tzn. nafty se ve skutecnosti spotrebuje vice nez pred tim. Tomu se rika setreni v praxi za nase prachy. Dalsi vymysl je honeni za nizsimi emisemi CO2, coz se vypocitava z deklarovane spotreby vozidla. Kvuli temto opatrenim vyrobci priskrcuji motory zpusobem, ze ty pak vice zerou nez modely motoru pred temito upravami. Nemluve o faktu, ze deklarovana spotreba je o vetsi procenta vylhana oproti podobne korekci u starsich typu motoru. Tzn. suma sumarum spotrebovava se vice paliva, vetsi naklady na provoz takoveho vozu, vice nachylne na poruchy a kdo se smeje? Lobby vyrobcu automobilu a pseudo-zeleni dementi. Tak co s tim radovy lid hodla delat? Vypraskame je bicem z kresel, kde sedi nebo budeme jen porad remcat?

+2/0
10.12.2014 22:38

M54a63r32t45i89n 87K24l84u32v91á93n89e57k 9292268353793

Keď s aukáže, že s globálnym oteplovaním a CO2 je utrum a máme tu globálne ochladzovanie (taktrochu to na to vypadá), tak budeme zas radi za každý gram CO2...

0/0
10.12.2014 21:50

J92i53ř52í 48D79v74o48ř48á35k 5108323218190

Uvědomte si , že nejde o udávanou spotřebu , ale o plnění emisních limitů CO2 .Tyto se určují z deklarované spotřeby a za jejich překročení jsou gigantické pokuty.Upravit spotřebu zpětně , nevím jestli by to třeba WV nepoložilo na kolena.Diktát EU 443/2009.

0/0
10.12.2014 20:50
Foto

M31a39r12t49i57n 80K68o49u86b56e17k 3969697568326

U atmosférických motorů bylo dřív skoro pravidlo, že se s nima jezdilo o půl litru a víc úsporněji, než se udávalo v techničáku. Můj motor se ještě vejde do Euro3, spotřeba udáváná výrobcem 11,3l na sto, skutečnej průměr za víc než 100tkm 10,3l, a to při průměrný rychlosti lehce přes 50km/h, čili dost se jezdilo ve městě. Ale to se ještě stavěly motory, aby vydržely půl milionu najetých kilometrů.

0/0
10.12.2014 19:39

P96a73v97e61l 35J49e51ř37á95b39e73k 7871832954637

Podstata je v tom, že tenkrát se spotřeba měřila jinak. nezřídka i se zapnutými elektrickými spotřebiči. pokud ale dnes je to jen na "čistý" motor, tak když vezmeme svícení, klima, a další, tak se lecos připočte.

Ani jízda "po městě" není vypovídající údaj. Když pojedu mimo špičku a ve špičce stejnou trasu ve velkém městě s hustou dopravou, tak se spotřeba musí lišit.

Ať si to měří jak chtějí, ale pokud je spotřeba nižší než skutečná, tak leckdo s tím má problémy. Třeba u služebního auta, kde se hlídají náklady to může být problém.

0/0
10.12.2014 19:46

M86a91r73t23i70n 63F86i18l71i44p65c40z15y95k 3451501205283

Tak hlavně se "temkrát" udávala spotřeba 90/120/město, což jistě uznáte, že je mnohem snažší a méně zatížené rozdílem proti reálu, než když se dnes uvádí kombinované spotřeby ...

Nechápu, proč se tomu každý tak diví a každý očekává, že bude mít spotřebu dle papíru, když nejezdí v papírových podmínkách.

0/0
10.12.2014 20:00

J25i51ř61í 12H69o84r68á79k 6124164193826

Ano ano, lidi to vědí už léta. To jen Komise EU strakala furt hlavu do písku. A lidi - plaťte (samozřejmě celou spotřebu). - A z nás dělají voly, že vypínání motoru při každém zastavení šetří bůhví kolik. A to ještě nevzpomínám akumulátor ...

0/0
10.12.2014 18:39

K92a84r52e32l 68V24a33c56h85u67t 9193642369263

V dnešní globalizované době by neměl být problém zvolit na každém kontinentu jednu trať dlouhou řekněme 500 kilometrů a auta všech modelů a značek z tohoto kontinentu 3x otestovat na této trati - předepsanou rychlostí by ji projížděli vyškolení řidiči - nejlépe 3 různí a jejich dosažené REÁLNÉ spotřeby by se pak ještě zprůměrovaly a bylo by to! ... Štempl a nazdar BAZAR, další prosím!  ;-)

0/0
10.12.2014 18:31

K69a19r45e40l 59V88a63c69h67u54t 9123842319883

A vozy by musely být připraveny přesně tak, jak půjdou k prodeji, se vším všudy. ;-) Klidně i s potahy a gumovými koberečky a třeba ještě s basou piv uloženou v kufru..........................  R^R^R^

0/0
10.12.2014 18:33

J53a90n 61M80a97t87o51u80š87e81k 6376307270624

a dělalo by se to vždy pouze 15. června, za předpokladu, že bude 23,8°C, slabý jihozápadní vítr, rosný bod nevím kolik a tlak vzduchu tolik. Bohužel se dané podmínky setkají jednou za 128 let, ale to nevadí.

+2/0
10.12.2014 18:49

R41o56b41e95r75t 53M24r59o43c70z55k30o29w33s26k96i 7308820929434

EUR^

0/0
10.12.2014 18:00

P12e94t16r 38M66i47c73h87a30l 2630124391702

Stejně, ať bude metodika jaká chce, tak lidi to stejně zmrší. Problém je v jízdním stylu. A nejsou dva stejní řidiči. Jedno auto točí víc, druhý míň a hned je rozdíl ve spotřebě litr.

0/0
10.12.2014 16:33

P10e37t20r 22M15i19c76h73a93l 2560894341772

... Jeden to auto točí ...

0/0
10.12.2014 16:45

J68i28ř64í 89K61o53c36u82r59e46k 6505134395378

Aby rozdíl litr udělal 40 procent? Mno... pokud bych místo za 2,5 litru jezdil za 3,5 tak by mi to fakt bylo jedno. Pokud by to bylo jen vlivem různých stylů jízdy, měl by se tento rozdíl promítnout na obě strany od střední hodnoty. Jestli že je ale skutečný, empricicky měřený, průměr o 2-3 litry nad "úředním" průměrem, je špatně nejméně jedno měření.

0/0
10.12.2014 16:48

P78e35t38r 79M68i26c58h28a94l 2150844241732

O tom litru jsem psal v souvislosti s novou metodikou. Nakonec stačí se podívat na online deníky jízd na netu, kde stejná auta s totožnými motory mají spotřebu klidně od 6 do 9 litrů na 100 km. A to je dokonce nárůst o 50% a jde také o skutečný, empiricky měřený průměr. Jen s tím autem pokaždé jezdí někdo jiný a v jiném režimu. A o tom to celé je.

0/0
10.12.2014 16:52
Foto

J25o69s18e47f 25J13o88ž77k55a 33S40ý11k58o12r87a 3493908690180

Honí u aut každý gram, ale klidně si otevřou nové uhelné elektrárny. Kupředu levá ;-D;-D;-D

+4/−1
10.12.2014 16:19

P75a80v97e48l 64J76e31ř17á28b50e33k 7581152464797

Řekl bych hodně hloupé srovnání.

Máte něco lepšího co by trvale nahradilo uhelnou elektrárnu? Vody je málo, slunce vítr je nestabilní, biomasa nestačí, atom je dlouhodobě problematický. Bude stále po staletí vyžadovat vysoké investice na bezpečný provoz, ač již atomovka bude zrušena.

navíc - takovou elektrárnu lze již dobře odfiltrovat.

0/0
10.12.2014 19:50

J20a23r51o98s34l98a50v 59F32r11a97n77t19i24š69e77k 14B45r75ü47m91m27e30r 1521696933950

Jakákoliv jaderka je extrémně méně škodlivá pro životní prostředí než uhelka. Z Jaderky je objemově trochu (cca jeden větší hangár za celou životnost) radioaktivního vyhořelého paliva a pak něco konstrukce. Kvůli uhelce se musí likvidovat nesustále km2 kvůli těžbě obrovského kvanta uhlí, abychom mohli filtrovat, tak se musí likvidovat obrovské množství pápenatých skal a kopců, a pak z toho je ohromně množství popílku, který je také radioaktivní. a Do vzduchu i tak jde dost svinstva.

0/0
13.12.2014 9:56

D69a37n32y 74S35c63o78t90t 8744971903448

měřit rozdílová procenta, respektive je v různých mezidobích porovnávat je samo o sobě bez dalších parametrů silně zavádějící. Extrémní příklad - vysokobjemový motor co žere 10 litrů při navýšení spotřeby o litr navýšil o 10%, nízkobjemový který musí pracovat ve vyšších otáčkách schroupne místo 3 litrů taky jen jeden litr navíc, jenže tady už je to navýšení spotřeby 33%  ... nesrovnávatelné parametry nějaká noname procenta když se srovnává rok s rokem a přitom rok co rok se tlačí na nižší spotřeby...

+1/0
10.12.2014 15:51

M18a35r31e74k 46H66r98u21b91y 6577712281238

Hlavnim problemem neni metodika mereni, ale stanovene cile. EU nakonec zanikne na nasledky svych vlastnich regulaci. Garbage in, garbage out :-/EURv

+4/−1
10.12.2014 15:37

Z38b98y86n92ě91k 97B38í40l13ý 1797310101365

a zkuste si jet v zimě do práce 10km, to než se motor zahřeje tak na konci cesty máte o 50 procent větší spotřebu než udává výrobce :)

0/0
10.12.2014 15:08

T72o23m40á33š 94P79r22c10h67a21l 1708523833850

Tak to je člověku, který zná alespoň základní principy fungování motoru, jasné. Ještě větší vražda je, jezdit takové trasy s dieslem, aby se ušetřilo :D R^

+5/0
10.12.2014 15:27

Arnold J. 4700819138213

To mám zhruba takovou spotřebu, jakou udává výrobce - 7,8. Ale holt nemám moderní ekomotor.

0/0
10.12.2014 18:15

J65a13n 60N95o64v90á96k 9825988614135

Jo, to říká každý, že jezdí s nohou na plynu jak pírko, ale pak se ukáže že myslel péro z nákladního vagónu. ;-D

+2/0
10.12.2014 14:26

L15u55k10á73š 19V93a84ň80u68r62a 1905164233703

http://www.auto.cz/mereni-spotreby-paliva-vcera-a-dnes-17092

0/0
10.12.2014 14:22

L61u65k70á77š 73V91a84ň11u44r57a 1745954473353

Výrobcem udávaná průměrná spotřeba je problém hlavně pro firmy, kde se často proplácí kilometr právě na základě této hodnoty a ne reálné spotřeby. Zaměstnanci pak často spotřebu nad udávanou výrobcem doplácí.

+1/0
10.12.2014 14:20

L77u75k56á74š 86V93a54ň15u85r44a 1765434273363

Toto je velmi starý problém. Je totiž otázkou, jak spotřebu měřit. Podle současné legislativy se na motorové brzdě (motor není ani v autě) nasimulují 3 režimy, jízda ve městě, jízda mimo město a obecná jízda a naměří se v podstatě laboratorní spotřeby. Reálná spotřeba může být o 1-1,5 litru vyšší. Jiná věc je styl jízdy, který se u starších motorů až tak do spotřeby nepromítal, ale u dnešních přeplňovaných motorů dělá mnoho. Třeba u motorů TSI může být stylem jízdy spotřeba i 3 násobná a není problém dvojnásobná. Hodně je to o šlapání na plyn a řazení. Navíc se dnešní motory při měření spotřeby hodně podtáčejí a jezděte třeba s 1.6TDI na nějakých 1400ot. Podle doporučení výrobce se tyto motory nemají točit víc jak 1800ot. To je ale samozřejmě nesmysl a akorát se zničí motor i dvouhmotový setrvačník.

0/0
10.12.2014 14:13

J41a43n 49M19a56t26o18u30š54e71k 6426307820564

jen se divím, že nějaké auta nevyrábíte, musíte být na rozdíl od těch lidí z automobilek odborník

0/0
10.12.2014 15:44

L64u20k89á10š 37V49a80ň72u77r47a 1935654513553

Nevyrábím, ale dělám ve vývoji, takže k tomu mám dost blízko. Je to o legislativě. Když chtějí úřady nízkou spotřebu, tak jí automobilka dodá v podobě podtáčení motorů. To že to motor odnese na životnosti, to už nikdo neřeší. A mezi námi, motory podtáčí kde, kdo. To je také důvod pro automatické převodovky, které podtáčení zabrání.

0/0
10.12.2014 15:58

J79a35n 10M40a73t57o68u10š17e64k 6496317270564

nevím jestli vývoj u vás nezaspal, dnes jsou moderní motory konstruovány tak, aby mohli trvale jezdit na 1.000 ot/min bez vlivu na životnost. Nežádoucí vibrace, které by poškozovaly dvouhmotový setrvačník jsou snímáný a eliminovány řídící jednotkou motoru, takže na poškození setrvačníku má vliv spíše používání převodovky namísto brzdy a tzv. závodnické podřazování nebo starty motoru, protože nejkritičtější otáčky pro setrvačník jsou 250 - 400. Jinak výrobci začali používat vstřikovací systémy s navýšeným vstřikovacím tlakem jak u vznětových tak u zážehových motorů, řízené alternátory a řízenou spotřebu elektrické energie, řízené termostaty a komory výstupu chladící kapaliny, specifické oleje, specifické konstrukční a materiálové řešení, nové typy pneumatik se sníženým valivým odporem, atd atd jen z plezíru a na spotřebu nemají vliv.

0/0
10.12.2014 16:18

J30a83n 41M65a20t96o50u75š53e76k 6166777550684

ale fuj, motory mohly

0/0
10.12.2014 16:20

L64u12k25á90š 74V61a50ň28u71r12a 1555344873633

Lehká demagogie. Samozřejmě, že existuje mnoho nových technologií, které snižují režijní zatížení motoru a ztrátový výkon. Jinak popsané technologie se už používají delší dobu, nic nového pod sluncem. Kdyby jste uvedl třeba systém START-STOP, tak bych to pochopil, ale ostatní uváděné nejsou žádné novinky. Problém dvouhmoťáku je problém vibrací tří a čtyřválcových motorů bez vyvažovacího hřídele. A pokud nemá docházet k vibracím v nízkých otáčkách, tak nesmí mít v těchto otáčkách výkon. To zajišťuje nastavení v ŘJ. Ale uhnul jste hodně od tématu a to bylo podtáčení motoru kvůli snížení spotřeby.

0/0
10.12.2014 21:34

J12a34n 60M16a32t33o52u93š15e37k 6546537150134

Pokud píši, že motory jsou konstruované na jízdu v 1000 otáčkách, tak to podle mne není uhnutí od tématu, ale možná se mýlím a pro někoho zvýšený volnoběh je téměř červené pole otáček. Jinak není pravda, že by se uvedené technologie používaly ve velkém delší dobu, jejich hromadné nasazení přišlo s motory E5, Systém Stop and Start měl Golf III  generace(Ecomatic) před 20 lety.

0/0
10.12.2014 22:39

J80a33n 34M95a12t98o44u15š48e58k 6566647150114

a ještě doplním vibrace které musí tlumit dvou hmotový setrvačník jsou vibrace způsobené vysokotlakým vícenásobným vstřikem, nikoliv vibrace dané počtem válců.

0/0
10.12.2014 22:42

P22e39t20r 85H19a85j72i29č 1260989558318

Ano, a pak nějaký koumák spočítá, že modern9 spalovací motor má účinnot 60%. ;-D

+1/0
10.12.2014 12:50

M26a70r96t87i45n 30K56u46l47h48á77n59e32k 4873282969849

EU socialističtí plánovači naplánovali nesmyslně nízké emise a spotřebu ....

.

a potkala je realita :-P

.

auta to neumí a umět hned tak nebudou, tak se to přepíše a socani jsou spokojeni

+5/0
10.12.2014 12:47

J11a59r66o27m50í80r 74K27r68á44l 4280409614169

Před 40 lety se říkalo: "Co nelze splnit, lze aspoň naplánovat".  Jen nevím, proč zrovna tohle přebrala EU. ;-)

+3/0
10.12.2014 12:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.