Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozdíly mezi reálnou a udávanou spotřebou rostou. EU to chce zarazit

Zatímco v roce 2001 byla reálná spotřeba o osm procent vyšší než papírové údaje, v loňském roce už to mohlo být dokonce až o 43 procent. A může být hůř. EU chce situaci řešit, ovšem odborníci se obávají, že ne úplně efektivně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11a72r93e53k 15H85r79u81b23y 6267662391968

Nojo, EU si vymyslela cisla, ted uz jenom zbyva vymyslet metodiku, kterou pri zachovani fyzikalnich zakonu pujdou dosahnout ;-):-PEURv

0/0
12.12.2014 16:39

P33e62t76r 97M92i57c92h68a66l 2960834371592

Spíš vypíšou nějaký grant pro vědce, který obejde fyzikální zákony. :-)

0/0
12.12.2014 23:23

T60o23m47á57š 89P77e91k 6566491985188

O co jde? Všichni víme, že skutečná spotřeba může být vyšší, v podstatě u všech výrobců aut srovnatelně, protože se všichni výrobci snaží podobně využít mezery normy. Takže pokud vybírám podle spotřeby porovnáváním mezi výrobci, nemůžu se poplést. Udávaná teoretická spotřeba je jen vodítkem pro výběr. Když si koupíte sušičku s udávanou roční spotřebou, taky nezjišťujete zda to znamená usušit tři nebo 1 pračku denně. Totéž je s energetickým štítkem budovy, vaše chování a denní aktivity i průběh počasí můžou být značně odlišné od normového cyklu. Mělo by ovšem platit, že auto s nižší udávanou spotřebou má poměrně značnou pravděpodobnost nižší skutečné spotřeby než auto s udávanou spotřebou vyšší.

0/0
12.12.2014 0:53

V14i32k89t56o52r 36J65o64h71á21n57e47k 4264244418310

Ano, v tom, že udávaná spotřeba je celkem dobrý relativním parametrem, máte pravdu.

Problém nastává třeba u vyúčtování pracovních cest, kde se bere spotřeba podle techničáku (v souladu se zákonem), takže zaměstnanec si pak v podstatě část cesty sponzoruje.

0/0
12.12.2014 14:58

J17i26n43d74ř19i26c55h 35Š66k43o65p35e87k 4465501830635

nechápu, proč se spotřeba neměří na jasně definovaném okruhu, v laborce vždy naměřím kolik potřebuji aby to vyšlo

+1/0
11.12.2014 10:23

J67i92ř69í 66D45v25o40ř41á29k 5648483138740

443/2009 .Přečti si .

0/0
11.12.2014 19:09

D31a42v58i55d 84R39y15c33h97e87t76s64k89ý 9196701390750

Co kdyby zeleni bolsevici nechali jezdit kazdeho takovym autem, do ktereho je ochoten zaplatit palivo. To je jedina potrebna regulace.

+2/−2
10.12.2014 22:40

J35a69n 73M82a57t31o70u64š70e11k 6126437890604

to není řešení, jsou lidé co auto vůbec nemají a nezajímá je že je někdo ochoten platit za to, že jim vypouští smrady pod nos.

+2/−1
10.12.2014 22:44

J16a31k91u21b 32K76o42s 3606202770404

Ale těch asi nebude většina aby rozhodovali co a jak bude?

0/0
10.12.2014 23:36

J69a14n 92M12a55t15o68u11š52e39k 6776397900734

i kdyby jich byla menšina mají přednost

0/−1
10.12.2014 23:39

J21i87ř90í 24S38c13h89w18a37c70h 8428974968486

pokud bydlíš v domku a soused bude v kamnech pálit staré boty, PET lahve a bůhvíco podobně smradlavého, tak se ti to asi nebude moc líbit

0/0
10.12.2014 23:54

J62a43r73o59s94l52a87v 26F77r62a24n94t42i41š46e30k 37B91r10ü47m21m87e51r 1451806743490

Bavíme se o moderních autech. A pokud je motor v pořádku, tak míra opravdových jedů u benzínového auta se spotřebou 5 a 20 litrů je prakticky jedno. Čím se liší diametrálně je CO2, což ovšem nikomu reálně nevadí.

0/0
13.12.2014 9:42

J60i76ř32í 68S57c18h30w47a18c64h 8278434478856

to s těmi stejnými škodlivinami samozřejmě není pravda.....

0/0
14.12.2014 1:09

I93v20a38n 10Z43y69k57á70n 9160423509966

Tak si ty EU narizeni shrnme. Diky povinne bio slozce zerou dnes diesely x l/100km, kde x > a + b, kde "a" je mnozstvi syrove nafty a "b" je mnozstvi pridane bioslozky. Neverite? Kdo si spotrebu presne meril pred zavedenim bio slozky, povi vam k tomu sve. Tzn. nafty se ve skutecnosti spotrebuje vice nez pred tim. Tomu se rika setreni v praxi za nase prachy. Dalsi vymysl je honeni za nizsimi emisemi CO2, coz se vypocitava z deklarovane spotreby vozidla. Kvuli temto opatrenim vyrobci priskrcuji motory zpusobem, ze ty pak vice zerou nez modely motoru pred temito upravami. Nemluve o faktu, ze deklarovana spotreba je o vetsi procenta vylhana oproti podobne korekci u starsich typu motoru. Tzn. suma sumarum spotrebovava se vice paliva, vetsi naklady na provoz takoveho vozu, vice nachylne na poruchy a kdo se smeje? Lobby vyrobcu automobilu a pseudo-zeleni dementi. Tak co s tim radovy lid hodla delat? Vypraskame je bicem z kresel, kde sedi nebo budeme jen porad remcat?

+2/0
10.12.2014 22:38

M59a36r73t91i38n 78K30l13u36v49á55n92e66k 9862218933373

Keď s aukáže, že s globálnym oteplovaním a CO2 je utrum a máme tu globálne ochladzovanie (taktrochu to na to vypadá), tak budeme zas radi za každý gram CO2...

0/0
10.12.2014 21:50

J64i19ř58í 61D61v26o77ř22á45k 5468143908890

Uvědomte si , že nejde o udávanou spotřebu , ale o plnění emisních limitů CO2 .Tyto se určují z deklarované spotřeby a za jejich překročení jsou gigantické pokuty.Upravit spotřebu zpětně , nevím jestli by to třeba WV nepoložilo na kolena.Diktát EU 443/2009.

0/0
10.12.2014 20:50
Foto

M69a89r27t59i57n 93K72o26u36b48e22k 3449587538646

U atmosférických motorů bylo dřív skoro pravidlo, že se s nima jezdilo o půl litru a víc úsporněji, než se udávalo v techničáku. Můj motor se ještě vejde do Euro3, spotřeba udáváná výrobcem 11,3l na sto, skutečnej průměr za víc než 100tkm 10,3l, a to při průměrný rychlosti lehce přes 50km/h, čili dost se jezdilo ve městě. Ale to se ještě stavěly motory, aby vydržely půl milionu najetých kilometrů.

0/0
10.12.2014 19:39

P44a42v56e57l 63J42e50ř32á91b44e96k 7191952784927

Podstata je v tom, že tenkrát se spotřeba měřila jinak. nezřídka i se zapnutými elektrickými spotřebiči. pokud ale dnes je to jen na "čistý" motor, tak když vezmeme svícení, klima, a další, tak se lecos připočte.

Ani jízda "po městě" není vypovídající údaj. Když pojedu mimo špičku a ve špičce stejnou trasu ve velkém městě s hustou dopravou, tak se spotřeba musí lišit.

Ať si to měří jak chtějí, ale pokud je spotřeba nižší než skutečná, tak leckdo s tím má problémy. Třeba u služebního auta, kde se hlídají náklady to může být problém.

0/0
10.12.2014 19:46

M41a26r21t46i78n 64F75i17l38i27p30c21z38y70k 3451271125713

Tak hlavně se "temkrát" udávala spotřeba 90/120/město, což jistě uznáte, že je mnohem snažší a méně zatížené rozdílem proti reálu, než když se dnes uvádí kombinované spotřeby ...

Nechápu, proč se tomu každý tak diví a každý očekává, že bude mít spotřebu dle papíru, když nejezdí v papírových podmínkách.

0/0
10.12.2014 20:00

J23i77ř12í 89H55o37r56á28k 6664354243606

Ano ano, lidi to vědí už léta. To jen Komise EU strakala furt hlavu do písku. A lidi - plaťte (samozřejmě celou spotřebu). - A z nás dělají voly, že vypínání motoru při každém zastavení šetří bůhví kolik. A to ještě nevzpomínám akumulátor ...

0/0
10.12.2014 18:39

K83a76r46e43l 17V95a33c22h74u98t 9683352289403

V dnešní globalizované době by neměl být problém zvolit na každém kontinentu jednu trať dlouhou řekněme 500 kilometrů a auta všech modelů a značek z tohoto kontinentu 3x otestovat na této trati - předepsanou rychlostí by ji projížděli vyškolení řidiči - nejlépe 3 různí a jejich dosažené REÁLNÉ spotřeby by se pak ještě zprůměrovaly a bylo by to! ... Štempl a nazdar BAZAR, další prosím!  ;-)

0/0
10.12.2014 18:31

K42a31r22e60l 55V27a94c46h81u11t 9893502699823

A vozy by musely být připraveny přesně tak, jak půjdou k prodeji, se vším všudy. ;-) Klidně i s potahy a gumovými koberečky a třeba ještě s basou piv uloženou v kufru..........................  R^R^R^

0/0
10.12.2014 18:33

J88a59n 97M49a91t76o43u53š73e94k 6626497920894

a dělalo by se to vždy pouze 15. června, za předpokladu, že bude 23,8°C, slabý jihozápadní vítr, rosný bod nevím kolik a tlak vzduchu tolik. Bohužel se dané podmínky setkají jednou za 128 let, ale to nevadí.

+2/0
10.12.2014 18:49

R96o24b19e76r71t 25M93r35o16c15z78k96o65w46s93k45i 7528650359494

EUR^

0/0
10.12.2014 18:00

P32e24t11r 28M43i50c95h88a56l 2270974161332

Stejně, ať bude metodika jaká chce, tak lidi to stejně zmrší. Problém je v jízdním stylu. A nejsou dva stejní řidiči. Jedno auto točí víc, druhý míň a hned je rozdíl ve spotřebě litr.

0/0
10.12.2014 16:33

P15e49t67r 90M23i78c54h88a63l 2530914691932

... Jeden to auto točí ...

0/0
10.12.2014 16:45

J21i95ř59í 38K51o96c23u53r66e81k 6235894435318

Aby rozdíl litr udělal 40 procent? Mno... pokud bych místo za 2,5 litru jezdil za 3,5 tak by mi to fakt bylo jedno. Pokud by to bylo jen vlivem různých stylů jízdy, měl by se tento rozdíl promítnout na obě strany od střední hodnoty. Jestli že je ale skutečný, empricicky měřený, průměr o 2-3 litry nad "úředním" průměrem, je špatně nejméně jedno měření.

0/0
10.12.2014 16:48

P28e15t77r 88M17i72c72h60a95l 2350534391862

O tom litru jsem psal v souvislosti s novou metodikou. Nakonec stačí se podívat na online deníky jízd na netu, kde stejná auta s totožnými motory mají spotřebu klidně od 6 do 9 litrů na 100 km. A to je dokonce nárůst o 50% a jde také o skutečný, empiricky měřený průměr. Jen s tím autem pokaždé jezdí někdo jiný a v jiném režimu. A o tom to celé je.

0/0
10.12.2014 16:52
Foto

J80o59s68e70f 19J57o48ž38k10a 39S28ý74k10o91r79a 3473668540110

Honí u aut každý gram, ale klidně si otevřou nové uhelné elektrárny. Kupředu levá ;-D;-D;-D

+4/−1
10.12.2014 16:19

P79a57v35e83l 84J64e83ř95á31b60e98k 7331832224207

Řekl bych hodně hloupé srovnání.

Máte něco lepšího co by trvale nahradilo uhelnou elektrárnu? Vody je málo, slunce vítr je nestabilní, biomasa nestačí, atom je dlouhodobě problematický. Bude stále po staletí vyžadovat vysoké investice na bezpečný provoz, ač již atomovka bude zrušena.

navíc - takovou elektrárnu lze již dobře odfiltrovat.

0/0
10.12.2014 19:50

J42a92r97o21s13l41a93v 91F28r75a59n23t17i80š92e22k 39B79r52ü59m39m55e75r 1821166343610

Jakákoliv jaderka je extrémně méně škodlivá pro životní prostředí než uhelka. Z Jaderky je objemově trochu (cca jeden větší hangár za celou životnost) radioaktivního vyhořelého paliva a pak něco konstrukce. Kvůli uhelce se musí likvidovat nesustále km2 kvůli těžbě obrovského kvanta uhlí, abychom mohli filtrovat, tak se musí likvidovat obrovské množství pápenatých skal a kopců, a pak z toho je ohromně množství popílku, který je také radioaktivní. a Do vzduchu i tak jde dost svinstva.

0/0
13.12.2014 9:56

D27a76n10y 15S44c62o89t58t 8854491543508

měřit rozdílová procenta, respektive je v různých mezidobích porovnávat je samo o sobě bez dalších parametrů silně zavádějící. Extrémní příklad - vysokobjemový motor co žere 10 litrů při navýšení spotřeby o litr navýšil o 10%, nízkobjemový který musí pracovat ve vyšších otáčkách schroupne místo 3 litrů taky jen jeden litr navíc, jenže tady už je to navýšení spotřeby 33%  ... nesrovnávatelné parametry nějaká noname procenta když se srovnává rok s rokem a přitom rok co rok se tlačí na nižší spotřeby...

+1/0
10.12.2014 15:51

M68a84r64e16k 17H35r50u76b25y 6387482691528

Hlavnim problemem neni metodika mereni, ale stanovene cile. EU nakonec zanikne na nasledky svych vlastnich regulaci. Garbage in, garbage out :-/EURv

+4/−1
10.12.2014 15:37

Z40b61y79n86ě26k 24B15í78l79ý 1767250281695

a zkuste si jet v zimě do práce 10km, to než se motor zahřeje tak na konci cesty máte o 50 procent větší spotřebu než udává výrobce :)

0/0
10.12.2014 15:08

T25o60m26á31š 16P71r84c39h83a73l 1748483673570

Tak to je člověku, který zná alespoň základní principy fungování motoru, jasné. Ještě větší vražda je, jezdit takové trasy s dieslem, aby se ušetřilo :D R^

+5/0
10.12.2014 15:27

4570459878383

To mám zhruba takovou spotřebu, jakou udává výrobce - 7,8. Ale holt nemám moderní ekomotor.

0/0
10.12.2014 18:15

J39a61n 14N10o19v71á69k 9355488714885

Jo, to říká každý, že jezdí s nohou na plynu jak pírko, ale pak se ukáže že myslel péro z nákladního vagónu. ;-D

+2/0
10.12.2014 14:26

L17u49k87á47š 19V88a59ň92u31r75a 1845234563863

http://www.auto.cz/mereni-spotreby-paliva-vcera-a-dnes-17092

0/0
10.12.2014 14:22

L15u47k57á66š 49V30a43ň87u85r87a 1185214603163

Výrobcem udávaná průměrná spotřeba je problém hlavně pro firmy, kde se často proplácí kilometr právě na základě této hodnoty a ne reálné spotřeby. Zaměstnanci pak často spotřebu nad udávanou výrobcem doplácí.

+1/0
10.12.2014 14:20

L59u46k46á45š 66V94a66ň35u59r30a 1475754973523

Toto je velmi starý problém. Je totiž otázkou, jak spotřebu měřit. Podle současné legislativy se na motorové brzdě (motor není ani v autě) nasimulují 3 režimy, jízda ve městě, jízda mimo město a obecná jízda a naměří se v podstatě laboratorní spotřeby. Reálná spotřeba může být o 1-1,5 litru vyšší. Jiná věc je styl jízdy, který se u starších motorů až tak do spotřeby nepromítal, ale u dnešních přeplňovaných motorů dělá mnoho. Třeba u motorů TSI může být stylem jízdy spotřeba i 3 násobná a není problém dvojnásobná. Hodně je to o šlapání na plyn a řazení. Navíc se dnešní motory při měření spotřeby hodně podtáčejí a jezděte třeba s 1.6TDI na nějakých 1400ot. Podle doporučení výrobce se tyto motory nemají točit víc jak 1800ot. To je ale samozřejmě nesmysl a akorát se zničí motor i dvouhmotový setrvačník.

0/0
10.12.2014 14:13

J66a62n 54M47a57t22o13u33š21e68k 6986517540294

jen se divím, že nějaké auta nevyrábíte, musíte být na rozdíl od těch lidí z automobilek odborník

0/0
10.12.2014 15:44

L62u98k38á97š 37V52a43ň84u39r49a 1565604303793

Nevyrábím, ale dělám ve vývoji, takže k tomu mám dost blízko. Je to o legislativě. Když chtějí úřady nízkou spotřebu, tak jí automobilka dodá v podobě podtáčení motorů. To že to motor odnese na životnosti, to už nikdo neřeší. A mezi námi, motory podtáčí kde, kdo. To je také důvod pro automatické převodovky, které podtáčení zabrání.

0/0
10.12.2014 15:58

J87a36n 28M72a32t90o31u33š43e69k 6636487130354

nevím jestli vývoj u vás nezaspal, dnes jsou moderní motory konstruovány tak, aby mohli trvale jezdit na 1.000 ot/min bez vlivu na životnost. Nežádoucí vibrace, které by poškozovaly dvouhmotový setrvačník jsou snímáný a eliminovány řídící jednotkou motoru, takže na poškození setrvačníku má vliv spíše používání převodovky namísto brzdy a tzv. závodnické podřazování nebo starty motoru, protože nejkritičtější otáčky pro setrvačník jsou 250 - 400. Jinak výrobci začali používat vstřikovací systémy s navýšeným vstřikovacím tlakem jak u vznětových tak u zážehových motorů, řízené alternátory a řízenou spotřebu elektrické energie, řízené termostaty a komory výstupu chladící kapaliny, specifické oleje, specifické konstrukční a materiálové řešení, nové typy pneumatik se sníženým valivým odporem, atd atd jen z plezíru a na spotřebu nemají vliv.

0/0
10.12.2014 16:18

J35a77n 46M25a49t46o71u60š91e48k 6486547180814

ale fuj, motory mohly

0/0
10.12.2014 16:20

L32u15k90á95š 90V32a45ň83u49r35a 1295624963383

Lehká demagogie. Samozřejmě, že existuje mnoho nových technologií, které snižují režijní zatížení motoru a ztrátový výkon. Jinak popsané technologie se už používají delší dobu, nic nového pod sluncem. Kdyby jste uvedl třeba systém START-STOP, tak bych to pochopil, ale ostatní uváděné nejsou žádné novinky. Problém dvouhmoťáku je problém vibrací tří a čtyřválcových motorů bez vyvažovacího hřídele. A pokud nemá docházet k vibracím v nízkých otáčkách, tak nesmí mít v těchto otáčkách výkon. To zajišťuje nastavení v ŘJ. Ale uhnul jste hodně od tématu a to bylo podtáčení motoru kvůli snížení spotřeby.

0/0
10.12.2014 21:34

J65a68n 44M88a49t17o59u60š12e40k 6206837180374

Pokud píši, že motory jsou konstruované na jízdu v 1000 otáčkách, tak to podle mne není uhnutí od tématu, ale možná se mýlím a pro někoho zvýšený volnoběh je téměř červené pole otáček. Jinak není pravda, že by se uvedené technologie používaly ve velkém delší dobu, jejich hromadné nasazení přišlo s motory E5, Systém Stop and Start měl Golf III  generace(Ecomatic) před 20 lety.

0/0
10.12.2014 22:39

J44a78n 34M76a81t49o10u37š77e66k 6566797890504

a ještě doplním vibrace které musí tlumit dvou hmotový setrvačník jsou vibrace způsobené vysokotlakým vícenásobným vstřikem, nikoliv vibrace dané počtem válců.

0/0
10.12.2014 22:42

P37e20t95r 86H48a42r93i32p14r58a14s11a31d 71H12a60j84i17č 8243180484697

Ano, a pak nějaký koumák spočítá, že modern9 spalovací motor má účinnot 60%. ;-D

+1/0
10.12.2014 12:50

M10a51r79t57i38n 37K89u76l41h69á27n18e32k 4913442339449

EU socialističtí plánovači naplánovali nesmyslně nízké emise a spotřebu ....

.

a potkala je realita :-P

.

auta to neumí a umět hned tak nebudou, tak se to přepíše a socani jsou spokojeni

+5/0
10.12.2014 12:47

J74a42r21o74m74í72r 80K27r38á35l 4270819494649

Před 40 lety se říkalo: "Co nelze splnit, lze aspoň naplánovat".  Jen nevím, proč zrovna tohle přebrala EU. ;-)

+3/0
10.12.2014 12:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.