Diskuze

Rozdíly mezi reálnou a udávanou spotřebou rostou. EU to chce zarazit

Zatímco v roce 2001 byla reálná spotřeba o osm procent vyšší než papírové údaje, v loňském roce už to mohlo být dokonce až o 43 procent. A může být hůř. EU chce situaci řešit, ovšem odborníci se obávají, že ne úplně efektivně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

M44a21r26e30k 75H93r10u14b68y

12. 12. 2014 16:39

Nojo, EU si vymyslela cisla, ted uz jenom zbyva vymyslet metodiku, kterou pri zachovani fyzikalnich zakonu pujdou dosahnout ;-):-PEURv

0 0
možnosti
PM

P54e50t12r 77M82i61c46h83a18l

12. 12. 2014 23:23

Spíš vypíšou nějaký grant pro vědce, který obejde fyzikální zákony. :-)

0 0
možnosti
TP

T42o85m94á53š 47P28e14k

12. 12. 2014 0:53

O co jde? Všichni víme, že skutečná spotřeba může být vyšší, v podstatě u všech výrobců aut srovnatelně, protože se všichni výrobci snaží podobně využít mezery normy. Takže pokud vybírám podle spotřeby porovnáváním mezi výrobci, nemůžu se poplést. Udávaná teoretická spotřeba je jen vodítkem pro výběr. Když si koupíte sušičku s udávanou roční spotřebou, taky nezjišťujete zda to znamená usušit tři nebo 1 pračku denně. Totéž je s energetickým štítkem budovy, vaše chování a denní aktivity i průběh počasí můžou být značně odlišné od normového cyklu. Mělo by ovšem platit, že auto s nižší udávanou spotřebou má poměrně značnou pravděpodobnost nižší skutečné spotřeby než auto s udávanou spotřebou vyšší.

0 0
možnosti
VJ

Ano, v tom, že udávaná spotřeba je celkem dobrý relativním parametrem, máte pravdu.

Problém nastává třeba u vyúčtování pracovních cest, kde se bere spotřeba podle techničáku (v souladu se zákonem), takže zaměstnanec si pak v podstatě část cesty sponzoruje.

0 0
možnosti

nechápu, proč se spotřeba neměří na jasně definovaném okruhu, v laborce vždy naměřím kolik potřebuji aby to vyšlo

1 0
možnosti
JD

443/2009 .Přečti si .

0 0
možnosti
DR

Co kdyby zeleni bolsevici nechali jezdit kazdeho takovym autem, do ktereho je ochoten zaplatit palivo. To je jedina potrebna regulace.

2 2
možnosti
JM

to není řešení, jsou lidé co auto vůbec nemají a nezajímá je že je někdo ochoten platit za to, že jim vypouští smrady pod nos.

2 1
možnosti
IZ

I42v15a95n 65Z27y91k35á13n

10. 12. 2014 22:38

Tak si ty EU narizeni shrnme. Diky povinne bio slozce zerou dnes diesely x l/100km, kde x > a + b, kde "a" je mnozstvi syrove nafty a "b" je mnozstvi pridane bioslozky. Neverite? Kdo si spotrebu presne meril pred zavedenim bio slozky, povi vam k tomu sve. Tzn. nafty se ve skutecnosti spotrebuje vice nez pred tim. Tomu se rika setreni v praxi za nase prachy. Dalsi vymysl je honeni za nizsimi emisemi CO2, coz se vypocitava z deklarovane spotreby vozidla. Kvuli temto opatrenim vyrobci priskrcuji motory zpusobem, ze ty pak vice zerou nez modely motoru pred temito upravami. Nemluve o faktu, ze deklarovana spotreba je o vetsi procenta vylhana oproti podobne korekci u starsich typu motoru. Tzn. suma sumarum spotrebovava se vice paliva, vetsi naklady na provoz takoveho vozu, vice nachylne na poruchy a kdo se smeje? Lobby vyrobcu automobilu a pseudo-zeleni dementi. Tak co s tim radovy lid hodla delat? Vypraskame je bicem z kresel, kde sedi nebo budeme jen porad remcat?

2 0
možnosti
MK

Keď s aukáže, že s globálnym oteplovaním a CO2 je utrum a máme tu globálne ochladzovanie (taktrochu to na to vypadá), tak budeme zas radi za každý gram CO2...

0 0
možnosti
JD

Uvědomte si , že nejde o udávanou spotřebu , ale o plnění emisních limitů CO2 .Tyto se určují z deklarované spotřeby a za jejich překročení jsou gigantické pokuty.Upravit spotřebu zpětně , nevím jestli by to třeba WV nepoložilo na kolena.Diktát EU 443/2009.

0 0
možnosti
Foto

U atmosférických motorů bylo dřív skoro pravidlo, že se s nima jezdilo o půl litru a víc úsporněji, než se udávalo v techničáku. Můj motor se ještě vejde do Euro3, spotřeba udáváná výrobcem 11,3l na sto, skutečnej průměr za víc než 100tkm 10,3l, a to při průměrný rychlosti lehce přes 50km/h, čili dost se jezdilo ve městě. Ale to se ještě stavěly motory, aby vydržely půl milionu najetých kilometrů.

0 0
možnosti
PJ

Podstata je v tom, že tenkrát se spotřeba měřila jinak. nezřídka i se zapnutými elektrickými spotřebiči. pokud ale dnes je to jen na "čistý" motor, tak když vezmeme svícení, klima, a další, tak se lecos připočte.

Ani jízda "po městě" není vypovídající údaj. Když pojedu mimo špičku a ve špičce stejnou trasu ve velkém městě s hustou dopravou, tak se spotřeba musí lišit.

Ať si to měří jak chtějí, ale pokud je spotřeba nižší než skutečná, tak leckdo s tím má problémy. Třeba u služebního auta, kde se hlídají náklady to může být problém.

0 0
možnosti
JH

J96i62ř98í 59H23o48r94á54k

10. 12. 2014 18:39

Ano ano, lidi to vědí už léta. To jen Komise EU strakala furt hlavu do písku. A lidi - plaťte (samozřejmě celou spotřebu). - A z nás dělají voly, že vypínání motoru při každém zastavení šetří bůhví kolik. A to ještě nevzpomínám akumulátor ...

0 0
možnosti
KV

V dnešní globalizované době by neměl být problém zvolit na každém kontinentu jednu trať dlouhou řekněme 500 kilometrů a auta všech modelů a značek z tohoto kontinentu 3x otestovat na této trati - předepsanou rychlostí by ji projížděli vyškolení řidiči - nejlépe 3 různí a jejich dosažené REÁLNÉ spotřeby by se pak ještě zprůměrovaly a bylo by to! ... Štempl a nazdar BAZAR, další prosím!  ;-)

0 0
možnosti
KV

A vozy by musely být připraveny přesně tak, jak půjdou k prodeji, se vším všudy. ;-) Klidně i s potahy a gumovými koberečky a třeba ještě s basou piv uloženou v kufru..........................  R^R^R^

0 0
možnosti