Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TUNINGÁŘ: Na srazy jezdím wartburgem za 300 tisíc ve stylu Formule 1

V životě měl řadu profesí, ale zároveň se vždy držel své velké vášně - úpravy wartburgů, jedné z nejstarších automobilových značek. Sám se pyšní dvěma skvostnými kousky, které několikrát do roka předvádí na tuningových srazech. Doma mám plné police pohárů, říká automechanik a tuningář Jiří Kubíček v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V73e49r33o21n25i13k16a 97Š95k64v80á90r33o87v72á 5331430856616

Autům vůbec nerozumín a tak ani nevím, co ten tunningář dělá, a myslím, že nejsem jediná. Nebylo by od věci toto někde mimo v rámečku vysvětlit? Sice si to mohu najít na internetu, ale dost to deraduje celý rozhovor.

0/0
12.1.2015 10:59

J23a70n 21B66i56r45o66š 8206371845208

A není o tom celý ten rozhovor, co vlastně ten tuningář dělá? ;)

Jinak tuning vychází z angl. tune - ladit. Vznikl po 2. sv. válce v USA, kde si mladí kluci kupovali za levno stroje z válečných výprodejů (tehdy to byly mraky motorek Harley-Davidson) a aby se odlišovali a pozvedli výkon, začali je "tunit" a zdokonalovat.

0/0
13.1.2015 12:39

V48e59r77o61n92i47k55a 58Š22k79v19á44r39o80v21á 5761870816276

ano, celý rozhvor o tom je, ale jaksi jsem nepochpila, že toto je ten tunning. Díky za vysvětlení.

0/0
13.1.2015 12:44

J46a86n 13B37i66r64o79š 8456941695218

Nemáte zač. Jinak se tuní kde co a kde jak. Auta, motorky, kamiony... Někdo preferuje staré kousky a návrat co nejblíž originálu, jiný asijská auta a zlepšení jízdních vlastností, a pak je tu taky tuning po česku. To vezmete Felicii, dáte jí pořádný výfuk, aby o vás všichni věděli, nalepíte samolepky a pak už jen potah na volant a můžete vyrazit pózovat na první benzinku. ;)

0/0
13.1.2015 13:00

M13a85r77t56i33n 73N64e33r68m74u25t 9627537758369

Pozoruji, že sklon k tuningu se absolutně vylučuje se smyslem pro eleganci a přiměřenost. Každé auto, i to celkově na první pohled hnusné, bylo navrhováno a působí jako celek a bývá nejhezčí tak, jak bylo vymyšleno v továrně. Např. nelze beztrestně změnit tvar světel (mračítka), protože na ně navazuje opticky linka kapoty a předního skla. Zrovna tak tvar volantu, budíků, madel. Vzájemná poloha zadní značky a světel, atd...

0/0
10.1.2015 20:28

M32a80r56e73k 42J88a32n37e92č61k55a 1507946373671

Každý sice ujíždíme na něčem jiném, ale tunit zrovna wartburgy, což je už od základu pro tuning špatné auto mi přijde poněkud zvrácené. Na wartburgu mě akorát vždy bavil ten dunivý plechový zvuk, který byl slyšet při zabouchnutí dveří :-)

+1/0
9.1.2015 15:46

M19i63r52o68s63l40a53v 13B63u53d23a 9262922777212

Hezký, alespoň se má v čem vrtat a přináší mu to radost. Tak to má být. R^

0/0
9.1.2015 13:58
Foto

V87o74j23t87a 52K23u24š23č46á21k 6239628496639

Jakoze... je to spis potunena zahradni sekacka, nez auto... ;-D ale vite, co je na tom fakt sileny, vypada to lip nez vetsina "tuningu", ktere jsem kdy v zivote videl ;-D;-D;-D

+3/−3
8.1.2015 20:05

M70i28r24o38s41l17a15v 98B10u17d71a 9902362537202

Hm, tahle "zahradní sekačka" ale dokázala jezdit přes 20 let prakticky bez údržby a bylo to pohodlné, živé auto s ohromným kufrem.

+2/0
9.1.2015 14:18

R88a74d15i44m 25H50o67r74č80i48č24k95a 7486397313512

Jelikož pán souhlasil s tímto článkem, tak šel s kůží na trh. I kdyby to auto mělo zlaté kliky, tak to po řád bude made in DDR, který vyniká pontonovou karosérií s motorem pracujícím na bázi náhodných výbuchů. Za mne škoda peněz a hlavně času. Tyto auta mají akorát cenu šrotu a těch několika pohárů.

Můj názor;-(

+1/−8
8.1.2015 19:09

H27a89n62a 10K81r94i12v64a46n13e81k 2751225792793

pana to bavi, ma zajimave hobby, takze: co je vam do toho? :-)

+5/0
8.1.2015 19:23

R31a87d68i36m 32H48o57r15č48i30č59k49a 7576917923182

Asi jste nepochopil-a, tak co je Vám do toho?

+1/0
9.1.2015 7:11

T59a70d85e29á73š 45V89y20s17k78o13č78i77l 4467847978671

warťas v kombiku byl ideální na stavbu odvezl vše

+7/0
8.1.2015 18:21

P67e43t74r 60B69á93č29a 8775426575615

Jako pekny, ale do tehle starych plechovek to rvat je ztrata casu a penez, ja bych takovy auto osobne nikdy nechtel.

+1/−1
8.1.2015 16:28

T60o45m61á17š 53M19a73c26e51j93k60a 6571512787267

Má to jako svého koníčka a ty nebývají zadarmo. Někdo nedělá nic, někod chová hady, jiný zase třeba hraje hokej. Hlavně, že ho to uspokojuje...

+10/0
8.1.2015 17:02

J25i68n53d35ř69i82c73h 50Š88k33o59p43e98k 4105901100945

ztrátou peněz je každá investice do jakéhokoli auta. Rozdíl je pouze v tom, jak ta ztráta je velká

+2/−5
8.1.2015 17:03

J13i41n58d55ř43i50c71h 33Š36k21o81p26e73k 4825271190905

Báčo, je to pravda, mínus pravdu nezmění

0/0
8.1.2015 17:43

P77e14t19r 87B32á90č76a 8715216275305

neni Skopku

+2/0
8.1.2015 17:57

J59i40n26d50ř12i59c61h 47Š46k67o68p35e13k 4625451550615

ať dáš do jakéhokoli auta X tisíc Kč, nikdy se o tuto částku prodejní cena vozu nezvýší, takže pravda to je

+5/−1
8.1.2015 18:28

K67a71r58e75l 25J89o19a22c95h85i25m19s66t77á71l 8396532137766

ale tady jde o koníčka a ne o to co nejlépe to vylepšet a pak to prodat ale to vy asi nevíte co to koníček jeRv

0/0
8.1.2015 21:59

P80e64t75r 70M32a64r70š53o20u44n 5835848686556

? vždyť právě odpovídá tomu prvnímu rýpalovi, že obecně ztrátou je investice do jakéhokoliv auta, takže tím toto hodnotit jistě nelze.... někdo nepochopil?

0/0
8.1.2015 23:57

J31a19n 52D55l70o83u24h36ý 7404889630749

Nemate pravdu, bugatti 50 se dnes prodava okolo 1 milionu dolaru ;-)

0/0
9.1.2015 0:31

O32n37d10ř89e62j 72Č18a41p78k80a 6121941873524

Pokud je to auto dostatečně vzácné, cena jde nahoru - takže veterán ve výborném stavu nebo různé výroční modely supersportů vyrobené v počtu pár (desítek) kusů nejsou úplně špatný nápad, do čeho dát peníze. Jen je to náročné na prostor a třeba v případě limitovaných sérií Veyrona i na vstupní investici :-)

+2/0
8.1.2015 17:43

J60i29n65d12ř60i12c39h 49Š20k56o62p86e97k 4415911650385

ale to nebude případ, co měl Bača na mysli. Protože kritizuje investice do starých aut, takže veteráni jsou ze hry

0/0
8.1.2015 18:42

M45i80r68o88s47l25a19v 53B30u21d59a 9232512377492

No jasně, kdo jiný než pan Škopek...opět8-o Pane Škopku, já například nemám rád fotbal. Ani by mne však nenapadlo jít do diskuse o fotbalu a prudit tam jak vy to s oblibou děláte v diskusích kolem aut a dopravních nehod.

0/0
9.1.2015 13:50

M59a82r40t63i17n 74H86o12u72b92a 6873891439108

on se tim bavi, takze o ztrate casu nemuze byt ani rec.

ztrata penez?? jednal jsou to jeho penize, takze to muze byt kazdemu burt. ale hlavne, jak chcete hodnotit, co je a co neni ztrata penez. to by se klidne dalo rict, za kazdy vydaj je zbytecna ztrata penez, pokdu se nekupuje jidlo

0/0
8.1.2015 17:12

P85e20t10r 85B24á73č59a 8165826705805

Jenom jsem chtel rict, ze u novejsich aut je tuning smysluplnejsi, nez narvat statisice do staryho kramu.

Ale jinak je mi to burt :-)

0/−1
8.1.2015 17:18

T49o91m17a81s 27D88r96a15j34s46a47j58t61l 9129307698930

Pan tvrdi, ze mene je nekdy vice, ale s temi modrymi LEDkami to stejne prehnal.

+3/0
8.1.2015 16:24

P66e26t53r 37N29ě20m30e35č49e23k 1642224742983

Nevím, na jednu starnu obdivuji, že je pán jistě šikovný, na stranu druhou, to jedno auto je strašný kolotoč, splácanina všeho, co se na benzině snad dá koupit. Navíc, když už do auta ty údajné peníze investuji, nechám to alespoň pěkně nalakovat - ta kapota je strašná "pomerančáda"....ale proti gustu R^

+5/0
8.1.2015 16:01

P75e56t91r 35B34á93č93a 8905746975925

Co jsou ty splacaniny z benzinky?

0/0
8.1.2015 16:29

E37d74u48a71r50d 34H22e53j89l22e25k 8546366220716

Všichni kteří se tu jakýmkoliv způsobem panu Kubíčkovy posmívají,jsou chudí duchem i rozumem.Zcela jistě sami nic nedokázali a ani nedokáží,jsou to prostě hlupáci.Já jeho práci obdivuji a fandím mu.Ať žije ve zdravý a auta ať mu dál dělají radost.R^R^

+11/−1
8.1.2015 14:30

J60a90n 49Š82m49í21d71l 3487810150207

Vůbec nechápu tady ty hloupí reakce? Myslím že spousta důchodců jenom sedí doma a čekají na smrt, tenhle pán alespoň žije svůj život a má s toho radost. Otázka vkusu je věc druhá, ale tenhle článek měl poukázat na to že pán není 20ti letej floutek, ale děda co má svůj sen a jde si za ním a to se cení. Spousta lidí žádný sny nemá a ještě se mu tady posmívají :-/

+23/0
8.1.2015 13:50
Foto

P93e44t98r 72M34o78o38s 6362815547

Pán bude zžejmě nejstarším tuningářem v republice. Téměř všichni, kdo se této zálibě věnují, jsou mladíci, kterým ještě neoschlo razítko na řidičáku.

A také je v tomto případě poznat, o jakou značku auta se jedná. Mlaďoši většinou provozují tzv. "hobbymarket tuzing" a to kolikrát před jejich zpraskem stojíte čtvrthodinu a marně dumáte, co to bylo původně za auto.;-D;-D;-D

Pánovi vcelku respect.R^

+3/0
8.1.2015 13:31

P86e76t72r 40S10ý31k19o63r40a 4460976220

Co tomu říkají na technické ?

0/−5
8.1.2015 13:30

J31a96n 39D82l58o19u87h62ý 7764339670289

Jako cemu? Ze ma auto v perfektnim stavu bez znamky prorezaveni nosnych casti karoserie, jak je u Wartase typicke?;-D

+2/−1
8.1.2015 13:36
Foto

P11e58t54r 22P52r29o57c82h45á24z16k14a 3722206182204

Každá aktivita,kterou člověk dělá a navíc s láskou je dobrou.Ač sám nejsem příznivcem podobných věcí obdivuji,že si na to najde čas a není mu líto ani peněz.Navíc s toho má radost a to je asi to nejdůležitější.U mě R^

+8/0
8.1.2015 13:24

O49l38d28ř73i72c94h 32H76o74r94n94ý 5793278939905

Přesně tak. Není důležité, co dělá a jak se na to tváří ostatní. Důležité je, že ho to baví a přináší mu to radost. R^

0/0
9.1.2015 8:36
Foto

P20e52t14r 21P98r71o64c50h86á27z50k39a 3852816322784

Souhlas.

0/0
12.1.2015 15:56

E84r98i78k 52D36r94a49g54o38m62i32r45e76c33k61ý 2121283307249

nechápu proč mají všichni potřebu to kritizovat. Pán dělá evidentně to co ho baví, líbí se mu to a to je hlavní ne? Měl by snad dělat něco co se líbí ostatním a ne jemu? Spousta lidí asi takhle žije své životy a potom v depresích musí kritizovat na diskuzích. 

Já si svého veterána snažím udržovat v max. původním stavu, protože se mě tak líbí, ale pokud někomu dělá radost si upravovat auto k obrazu svému tak proč ne

+18/0
8.1.2015 13:18

M93i30r15e96k 21S76m73é76k85a54l 9549915890923

Jooo a hááá, ve stylu F1 jako v barvě Ferrari jo? Jestli ho origo Ferrari celolak stál 299tis. a za zbylej litr zbytek, tak klobouk dolů. Chtěl bych ještě slyšet ten F1 exhaust sound V2 ;-D

0/−8
8.1.2015 13:15

M71i26r93e27k 24S48m82é57k64a66l 9699185410153

Omlouvám se V3 tý jo 8-o

0/−1
8.1.2015 13:22

M20i92c88h36a67l 60M17o83u64c93h81a 9408599303714

To V v označení motoru neznamená "Válce", ale motor s vidlicovým uspořádáním válců. Wartburg má válce v řadě, což se označuje zase písmenem velké "i", je to tedy motor I3 ;-)

+3/−2
8.1.2015 13:43

J67i82ř18í 39V54o83g61e44l 6182102166758

Nejsem si jistý, ale nebývá řadový motor označen písmenem R? Tedy v tomto případě R2?

+1/0
8.1.2015 14:52

M20i72l50d39a 50C67r41h71o75n61e65k 8650321410636

Je to R3 čili řadový tříválec!

0/0
8.1.2015 15:58

J41i39ř33í 42V18o33g36e91l 6982862106128

Pardon. Samozřejmě tříválec... nicméně jak je to s tím písmenem? Co znamená I a co R?

+1/0
8.1.2015 16:40

M59i35c41h53a28l 66M54o41u73c91h52a 9518889903874

V mezinárodním označení konfigurace píštů je řadový motor I, R se někdy používá pro označení Wankelových motorů (Rotary engine). Potom ještě existují dvouřadé motory (U) používané třeba v lodích nebo stacionárních aplikacích, hvězdicové letecké motory (X), boxery (H) nebo dvojitě vidlicový motor (W), ale to je asi obecně známé...

0/0
9.1.2015 9:25
Foto

M10a90r31t52i72n 32K52o96k12e78š 3768724671860

Že vy jste přečetl jenom nadpis?

0/0
8.1.2015 13:26

M45i57c40h63a67l 39P22o49n29o21c47n64ý 2854325671

Rv

0/0
8.1.2015 13:52

Š46t79ě89p28á41n 47B91e17d65n56á38ř 8367820437502

To je zase kritiky,náhodou exteriér má docela pěkný. Co se týká interiéru,tam bych měl určité výhrady,ale je to jeho vlastní styl a pokud se mu líbí,tak proč né.

+3/0
8.1.2015 13:13

M48a89r81t73i85n 55H94o21r35ň33á58k 7861511112

Vypadá to jako kolotočářova kára. Umění není takhle vybastlit stroj, ale uvézt ho do původního stavu a za sebe si troufám říct, že bych si klidně za nějaké nostalgické svezení starým autem zaplatil.

+2/−3
8.1.2015 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.