Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

TUNINGÁŘ: Na srazy jezdím wartburgem za 300 tisíc ve stylu Formule 1

V životě měl řadu profesí, ale zároveň se vždy držel své velké vášně - úpravy wartburgů, jedné z nejstarších automobilových značek. Sám se pyšní dvěma skvostnými kousky, které několikrát do roka předvádí na tuningových srazech. Doma mám plné police pohárů, říká automechanik a tuningář Jiří Kubíček v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54e69r51o51n64i27k25a 76Š20k23v27á87r20o66v34á 5261190896646

Autům vůbec nerozumín a tak ani nevím, co ten tunningář dělá, a myslím, že nejsem jediná. Nebylo by od věci toto někde mimo v rámečku vysvětlit? Sice si to mohu najít na internetu, ale dost to deraduje celý rozhovor.

0/0
12.1.2015 10:59

J38a92n 76B69i90r59o60š 8346161675318

A není o tom celý ten rozhovor, co vlastně ten tuningář dělá? ;)

Jinak tuning vychází z angl. tune - ladit. Vznikl po 2. sv. válce v USA, kde si mladí kluci kupovali za levno stroje z válečných výprodejů (tehdy to byly mraky motorek Harley-Davidson) a aby se odlišovali a pozvedli výkon, začali je "tunit" a zdokonalovat.

0/0
13.1.2015 12:39

V39e70r85o96n43i23k42a 41Š76k33v18á43r54o98v83á 5551190736676

ano, celý rozhvor o tom je, ale jaksi jsem nepochpila, že toto je ten tunning. Díky za vysvětlení.

0/0
13.1.2015 12:44

J93a74n 45B50i87r72o76š 8106591905148

Nemáte zač. Jinak se tuní kde co a kde jak. Auta, motorky, kamiony... Někdo preferuje staré kousky a návrat co nejblíž originálu, jiný asijská auta a zlepšení jízdních vlastností, a pak je tu taky tuning po česku. To vezmete Felicii, dáte jí pořádný výfuk, aby o vás všichni věděli, nalepíte samolepky a pak už jen potah na volant a můžete vyrazit pózovat na první benzinku. ;)

0/0
13.1.2015 13:00

M91a19r19t87i82n 55N11e23r33m20u82t 9767237408299

Pozoruji, že sklon k tuningu se absolutně vylučuje se smyslem pro eleganci a přiměřenost. Každé auto, i to celkově na první pohled hnusné, bylo navrhováno a působí jako celek a bývá nejhezčí tak, jak bylo vymyšleno v továrně. Např. nelze beztrestně změnit tvar světel (mračítka), protože na ně navazuje opticky linka kapoty a předního skla. Zrovna tak tvar volantu, budíků, madel. Vzájemná poloha zadní značky a světel, atd...

0/0
10.1.2015 20:28

M59a32r69e16k 13J50a59n48e72č55k93a 1307966333651

Každý sice ujíždíme na něčem jiném, ale tunit zrovna wartburgy, což je už od základu pro tuning špatné auto mi přijde poněkud zvrácené. Na wartburgu mě akorát vždy bavil ten dunivý plechový zvuk, který byl slyšet při zabouchnutí dveří :-)

+1/0
9.1.2015 15:46

M22i82r50o72s40l98a33v 65B25u37d53a 9952502567202

Hezký, alespoň se má v čem vrtat a přináší mu to radost. Tak to má být. R^

0/0
9.1.2015 13:58

V97o31j20t68a 23K54u40š52č86á63k 6429698456429

Jakoze... je to spis potunena zahradni sekacka, nez auto... ;-D ale vite, co je na tom fakt sileny, vypada to lip nez vetsina "tuningu", ktere jsem kdy v zivote videl ;-D;-D;-D

+3/−3
8.1.2015 20:05

M87i35r14o88s67l96a10v 36B50u98d29a 9352662537782

Hm, tahle "zahradní sekačka" ale dokázala jezdit přes 20 let prakticky bez údržby a bylo to pohodlné, živé auto s ohromným kufrem.

+2/0
9.1.2015 14:18

R59a53d19i91m 62H56o71r19č38i19č20k81a 7396627193972

Jelikož pán souhlasil s tímto článkem, tak šel s kůží na trh. I kdyby to auto mělo zlaté kliky, tak to po řád bude made in DDR, který vyniká pontonovou karosérií s motorem pracujícím na bázi náhodných výbuchů. Za mne škoda peněz a hlavně času. Tyto auta mají akorát cenu šrotu a těch několika pohárů.

Můj názor;-(

+1/−8
8.1.2015 19:09

H39a87n32a 36K12r49i16v81a58n19e71k 2801205482863

pana to bavi, ma zajimave hobby, takze: co je vam do toho? :-)

+5/0
8.1.2015 19:23

R86a85d73i37m 19H33o77r82č84i26č25k74a 7786567253692

Asi jste nepochopil-a, tak co je Vám do toho?

+1/0
9.1.2015 7:11

T72a41d11e89á47š 43V26y75s19k46o36č42i52l 4847907988891

warťas v kombiku byl ideální na stavbu odvezl vše

+7/0
8.1.2015 18:21

P32e33t94r 65B34á98č74a 8615146465205

Jako pekny, ale do tehle starych plechovek to rvat je ztrata casu a penez, ja bych takovy auto osobne nikdy nechtel.

+1/−1
8.1.2015 16:28

T85o73m36á35š 42M49a97c49e19j57k49a 6521682967287

Má to jako svého koníčka a ty nebývají zadarmo. Někdo nedělá nic, někod chová hady, jiný zase třeba hraje hokej. Hlavně, že ho to uspokojuje...

+10/0
8.1.2015 17:02

J72i96n44d40ř10i35c26h 84Š56k33o29p14e48k 4415361380425

ztrátou peněz je každá investice do jakéhokoli auta. Rozdíl je pouze v tom, jak ta ztráta je velká

+2/−5
8.1.2015 17:03

J96i16n89d44ř19i10c10h 13Š85k50o89p41e82k 4795361670165

Báčo, je to pravda, mínus pravdu nezmění

0/0
8.1.2015 17:43

P35e76t26r 73B46á84č68a 8885796125235

neni Skopku

+2/0
8.1.2015 17:57

J44i59n17d81ř29i16c55h 62Š16k82o62p95e44k 4365231830355

ať dáš do jakéhokoli auta X tisíc Kč, nikdy se o tuto částku prodejní cena vozu nezvýší, takže pravda to je

+5/−1
8.1.2015 18:28

K53a73r52e92l 46J41o16a58c21h67i59m31s30t55á39l 8976852677366

ale tady jde o koníčka a ne o to co nejlépe to vylepšet a pak to prodat ale to vy asi nevíte co to koníček jeRv

0/0
8.1.2015 21:59

P42e17t22r 75M34a73r60š32o72u80n 5815468336106

? vždyť právě odpovídá tomu prvnímu rýpalovi, že obecně ztrátou je investice do jakéhokoliv auta, takže tím toto hodnotit jistě nelze.... někdo nepochopil?

0/0
8.1.2015 23:57

J43a45n 15D58l30o97u27h11ý 7334179470949

Nemate pravdu, bugatti 50 se dnes prodava okolo 1 milionu dolaru ;-)

0/0
9.1.2015 0:31

O41n84d37ř33e96j 57Č68a85p51k28a 6411961283284

Pokud je to auto dostatečně vzácné, cena jde nahoru - takže veterán ve výborném stavu nebo různé výroční modely supersportů vyrobené v počtu pár (desítek) kusů nejsou úplně špatný nápad, do čeho dát peníze. Jen je to náročné na prostor a třeba v případě limitovaných sérií Veyrona i na vstupní investici :-)

+2/0
8.1.2015 17:43

J84i19n42d76ř38i31c36h 30Š86k20o33p48e65k 4695181400825

ale to nebude případ, co měl Bača na mysli. Protože kritizuje investice do starých aut, takže veteráni jsou ze hry

0/0
8.1.2015 18:42

M14i38r38o42s74l94a48v 83B34u77d46a 9582242137182

No jasně, kdo jiný než pan Škopek...opět8-o Pane Škopku, já například nemám rád fotbal. Ani by mne však nenapadlo jít do diskuse o fotbalu a prudit tam jak vy to s oblibou děláte v diskusích kolem aut a dopravních nehod.

0/0
9.1.2015 13:50

M40a11r22t18i67n 56H77o26u68b20a 6963271989578

on se tim bavi, takze o ztrate casu nemuze byt ani rec.

ztrata penez?? jednal jsou to jeho penize, takze to muze byt kazdemu burt. ale hlavne, jak chcete hodnotit, co je a co neni ztrata penez. to by se klidne dalo rict, za kazdy vydaj je zbytecna ztrata penez, pokdu se nekupuje jidlo

0/0
8.1.2015 17:12

P90e97t76r 20B44á36č68a 8895856195245

Jenom jsem chtel rict, ze u novejsich aut je tuning smysluplnejsi, nez narvat statisice do staryho kramu.

Ale jinak je mi to burt :-)

0/−1
8.1.2015 17:18

T92o92m14a52s 89D71r72a16j24s18a64j56t10l 9719367358220

Pan tvrdi, ze mene je nekdy vice, ale s temi modrymi LEDkami to stejne prehnal.

+3/0
8.1.2015 16:24

P68e31t77r 76N48ě35m42e78č68e47k 1792764492503

Nevím, na jednu starnu obdivuji, že je pán jistě šikovný, na stranu druhou, to jedno auto je strašný kolotoč, splácanina všeho, co se na benzině snad dá koupit. Navíc, když už do auta ty údajné peníze investuji, nechám to alespoň pěkně nalakovat - ta kapota je strašná "pomerančáda"....ale proti gustu R^

+5/0
8.1.2015 16:01

P24e13t93r 74B62á72č73a 8785486345215

Co jsou ty splacaniny z benzinky?

0/0
8.1.2015 16:29

E84d49u36a51r76d 47H17e11j55l30e64k 8416466530676

Všichni kteří se tu jakýmkoliv způsobem panu Kubíčkovy posmívají,jsou chudí duchem i rozumem.Zcela jistě sami nic nedokázali a ani nedokáží,jsou to prostě hlupáci.Já jeho práci obdivuji a fandím mu.Ať žije ve zdravý a auta ať mu dál dělají radost.R^R^

+11/−1
8.1.2015 14:30

J71a72n 30Š33m91í39d74l 3677490520167

Vůbec nechápu tady ty hloupí reakce? Myslím že spousta důchodců jenom sedí doma a čekají na smrt, tenhle pán alespoň žije svůj život a má s toho radost. Otázka vkusu je věc druhá, ale tenhle článek měl poukázat na to že pán není 20ti letej floutek, ale děda co má svůj sen a jde si za ním a to se cení. Spousta lidí žádný sny nemá a ještě se mu tady posmívají :-/

+23/0
8.1.2015 13:50
Foto

P96e72t61r 47M89o82o52s 6652635847

Pán bude zžejmě nejstarším tuningářem v republice. Téměř všichni, kdo se této zálibě věnují, jsou mladíci, kterým ještě neoschlo razítko na řidičáku.

A také je v tomto případě poznat, o jakou značku auta se jedná. Mlaďoši většinou provozují tzv. "hobbymarket tuzing" a to kolikrát před jejich zpraskem stojíte čtvrthodinu a marně dumáte, co to bylo původně za auto.;-D;-D;-D

Pánovi vcelku respect.R^

+3/0
8.1.2015 13:31

P15e37t91r 10S72ý74k92o29r59a 4710566300

Co tomu říkají na technické ?

0/−5
8.1.2015 13:30

J94a11n 10D57l24o42u81h19ý 7814859970699

Jako cemu? Ze ma auto v perfektnim stavu bez znamky prorezaveni nosnych casti karoserie, jak je u Wartase typicke?;-D

+2/−1
8.1.2015 13:36
Foto

P49e43t48r 17P40r80o88c80h89á81z65k45a 3382336292634

Každá aktivita,kterou člověk dělá a navíc s láskou je dobrou.Ač sám nejsem příznivcem podobných věcí obdivuji,že si na to najde čas a není mu líto ani peněz.Navíc s toho má radost a to je asi to nejdůležitější.U mě R^

+8/0
8.1.2015 13:24

O80l47d89ř80i58c76h 77H60o47r41n68ý 5193838549135

Přesně tak. Není důležité, co dělá a jak se na to tváří ostatní. Důležité je, že ho to baví a přináší mu to radost. R^

0/0
9.1.2015 8:36
Foto

P29e38t31r 59P38r36o84c88h77á81z75k40a 3232456642294

Souhlas.

0/0
12.1.2015 15:56

E89r22i27k 37D43r94a26g20o71m65i87r69e97c22k78ý 2961443777469

nechápu proč mají všichni potřebu to kritizovat. Pán dělá evidentně to co ho baví, líbí se mu to a to je hlavní ne? Měl by snad dělat něco co se líbí ostatním a ne jemu? Spousta lidí asi takhle žije své životy a potom v depresích musí kritizovat na diskuzích. 

Já si svého veterána snažím udržovat v max. původním stavu, protože se mě tak líbí, ale pokud někomu dělá radost si upravovat auto k obrazu svému tak proč ne

+18/0
8.1.2015 13:18

M16i16r73e89k 37S95m58é22k98a82l 9469635240823

Jooo a hááá, ve stylu F1 jako v barvě Ferrari jo? Jestli ho origo Ferrari celolak stál 299tis. a za zbylej litr zbytek, tak klobouk dolů. Chtěl bych ještě slyšet ten F1 exhaust sound V2 ;-D

0/−8
8.1.2015 13:15

M22i77r95e65k 26S69m33é21k20a86l 9729475240893

Omlouvám se V3 tý jo 8-o

0/−1
8.1.2015 13:22

M65i13c77h94a44l 97M57o22u26c32h89a 9418839823274

To V v označení motoru neznamená "Válce", ale motor s vidlicovým uspořádáním válců. Wartburg má válce v řadě, což se označuje zase písmenem velké "i", je to tedy motor I3 ;-)

+3/−2
8.1.2015 13:43

J36i35ř11í 72V86o85g43e81l 6412272186228

Nejsem si jistý, ale nebývá řadový motor označen písmenem R? Tedy v tomto případě R2?

+1/0
8.1.2015 14:52

M94i94l86d27a 88C80r68h55o94n15e51k 8290251340986

Je to R3 čili řadový tříválec!

0/0
8.1.2015 15:58

J61i73ř74í 84V84o49g92e82l 6612702736378

Pardon. Samozřejmě tříválec... nicméně jak je to s tím písmenem? Co znamená I a co R?

+1/0
8.1.2015 16:40

M13i31c30h46a76l 35M85o62u26c39h14a 9118599253374

V mezinárodním označení konfigurace píštů je řadový motor I, R se někdy používá pro označení Wankelových motorů (Rotary engine). Potom ještě existují dvouřadé motory (U) používané třeba v lodích nebo stacionárních aplikacích, hvězdicové letecké motory (X), boxery (H) nebo dvojitě vidlicový motor (W), ale to je asi obecně známé...

0/0
9.1.2015 9:25
Foto

M31a31r82t81i56n 61K86o81k17e65š 3428334721110

Že vy jste přečetl jenom nadpis?

0/0
8.1.2015 13:26

M21i34c56h24a52l 65P34o74n67o73c92n39ý 2714815321

Rv

0/0
8.1.2015 13:52

Š69t73ě35p69á22n 70B61e77d87n27á75ř 8257490237802

To je zase kritiky,náhodou exteriér má docela pěkný. Co se týká interiéru,tam bych měl určité výhrady,ale je to jeho vlastní styl a pokud se mu líbí,tak proč né.

+3/0
8.1.2015 13:13

M44a12r22t60i14n 14H56o85r16ň58á13k 7561621192

Vypadá to jako kolotočářova kára. Umění není takhle vybastlit stroj, ale uvézt ho do původního stavu a za sebe si troufám říct, že bych si klidně za nějaké nostalgické svezení starým autem zaplatil.

+2/−3
8.1.2015 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.