Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

TUNINGÁŘ: Na srazy jezdím wartburgem za 300 tisíc ve stylu Formule 1

V životě měl řadu profesí, ale zároveň se vždy držel své velké vášně - úpravy wartburgů, jedné z nejstarších automobilových značek. Sám se pyšní dvěma skvostnými kousky, které několikrát do roka předvádí na tuningových srazech. Doma mám plné police pohárů, říká automechanik a tuningář Jiří Kubíček v rozhovoru pro iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49e62r44o13n47i65k10a 57Š91k89v13á32r60o53v95á 5971540376156

Autům vůbec nerozumín a tak ani nevím, co ten tunningář dělá, a myslím, že nejsem jediná. Nebylo by od věci toto někde mimo v rámečku vysvětlit? Sice si to mohu najít na internetu, ale dost to deraduje celý rozhovor.

0/0
12.1.2015 10:59

J22a80n 59B40i28r66o53š 8216491265228

A není o tom celý ten rozhovor, co vlastně ten tuningář dělá? ;)

Jinak tuning vychází z angl. tune - ladit. Vznikl po 2. sv. válce v USA, kde si mladí kluci kupovali za levno stroje z válečných výprodejů (tehdy to byly mraky motorek Harley-Davidson) a aby se odlišovali a pozvedli výkon, začali je "tunit" a zdokonalovat.

0/0
13.1.2015 12:39

V96e10r52o17n95i42k79a 79Š60k79v86á71r88o41v76á 5101590806346

ano, celý rozhvor o tom je, ale jaksi jsem nepochpila, že toto je ten tunning. Díky za vysvětlení.

0/0
13.1.2015 12:44


J18a75n 15B90i62r94o88š 8326251465938

Nemáte zač. Jinak se tuní kde co a kde jak. Auta, motorky, kamiony... Někdo preferuje staré kousky a návrat co nejblíž originálu, jiný asijská auta a zlepšení jízdních vlastností, a pak je tu taky tuning po česku. To vezmete Felicii, dáte jí pořádný výfuk, aby o vás všichni věděli, nalepíte samolepky a pak už jen potah na volant a můžete vyrazit pózovat na první benzinku. ;)

0/0
13.1.2015 13:00

M53a59r40t79i91n 13N78e53r57m63u27t 9737757348359

Pozoruji, že sklon k tuningu se absolutně vylučuje se smyslem pro eleganci a přiměřenost. Každé auto, i to celkově na první pohled hnusné, bylo navrhováno a působí jako celek a bývá nejhezčí tak, jak bylo vymyšleno v továrně. Např. nelze beztrestně změnit tvar světel (mračítka), protože na ně navazuje opticky linka kapoty a předního skla. Zrovna tak tvar volantu, budíků, madel. Vzájemná poloha zadní značky a světel, atd...

0/0
10.1.2015 20:28

M18a69r98e51k 66J93a40n25e18č45k90a 1187886213161

Každý sice ujíždíme na něčem jiném, ale tunit zrovna wartburgy, což je už od základu pro tuning špatné auto mi přijde poněkud zvrácené. Na wartburgu mě akorát vždy bavil ten dunivý plechový zvuk, který byl slyšet při zabouchnutí dveří :-)

+1/0
9.1.2015 15:46

M19i64r43o66s35l36a41v 19B48u72d30a 9152332707902

Hezký, alespoň se má v čem vrtat a přináší mu to radost. Tak to má být. R^

0/0
9.1.2015 13:58
Foto

V11o39j66t37a 85K29u33š73č79á10k 6239448326449

Jakoze... je to spis potunena zahradni sekacka, nez auto... ;-D ale vite, co je na tom fakt sileny, vypada to lip nez vetsina "tuningu", ktere jsem kdy v zivote videl ;-D;-D;-D

+3/−3
8.1.2015 20:05

M11i94r88o41s50l53a62v 40B19u97d98a 9762602597772

Hm, tahle "zahradní sekačka" ale dokázala jezdit přes 20 let prakticky bez údržby a bylo to pohodlné, živé auto s ohromným kufrem.

+2/0
9.1.2015 14:18

R45a87d17i53m 26H43o61r51č61i34č85k85a 7906637663222

Jelikož pán souhlasil s tímto článkem, tak šel s kůží na trh. I kdyby to auto mělo zlaté kliky, tak to po řád bude made in DDR, který vyniká pontonovou karosérií s motorem pracujícím na bázi náhodných výbuchů. Za mne škoda peněz a hlavně času. Tyto auta mají akorát cenu šrotu a těch několika pohárů.

Můj názor;-(

+1/−8
8.1.2015 19:09

H91a19n74a 47K77r40i72v81a27n37e70k 2301675382193

pana to bavi, ma zajimave hobby, takze: co je vam do toho? :-)

+5/0
8.1.2015 19:23

R68a72d94i43m 21H16o89r15č10i48č53k37a 7176647673712

Asi jste nepochopil-a, tak co je Vám do toho?

+1/0
9.1.2015 7:11

T76a51d85e16á67š 84V22y10s14k24o34č36i87l 4727417828331

warťas v kombiku byl ideální na stavbu odvezl vše

+7/0
8.1.2015 18:21

P54e16t11r 13B74á97č33a 8135656275595

Jako pekny, ale do tehle starych plechovek to rvat je ztrata casu a penez, ja bych takovy auto osobne nikdy nechtel.

+1/−1
8.1.2015 16:28

T65o92m77á81š 31M51a82c60e94j38k95a 6801632267367

Má to jako svého koníčka a ty nebývají zadarmo. Někdo nedělá nic, někod chová hady, jiný zase třeba hraje hokej. Hlavně, že ho to uspokojuje...

+10/0
8.1.2015 17:02

J17i69n13d90ř46i54c75h 56Š96k79o15p63e20k 4235751100585

ztrátou peněz je každá investice do jakéhokoli auta. Rozdíl je pouze v tom, jak ta ztráta je velká

+2/−5
8.1.2015 17:03

J17i76n32d78ř62i11c11h 73Š43k61o98p90e57k 4345461860475

Báčo, je to pravda, mínus pravdu nezmění

0/0
8.1.2015 17:43

P90e63t10r 73B79á15č88a 8455806125255

neni Skopku

+2/0
8.1.2015 17:57

J86i71n46d28ř37i47c72h 86Š93k56o54p68e11k 4275131910765

ať dáš do jakéhokoli auta X tisíc Kč, nikdy se o tuto částku prodejní cena vozu nezvýší, takže pravda to je

+5/−1
8.1.2015 18:28

K65a48r54e68l 76J72o32a22c10h83i37m71s42t43á81l 8976852857706

ale tady jde o koníčka a ne o to co nejlépe to vylepšet a pak to prodat ale to vy asi nevíte co to koníček jeRv

0/0
8.1.2015 21:59

P80e62t20r 61M59a91r89š45o93u97n 5565758226226

? vždyť právě odpovídá tomu prvnímu rýpalovi, že obecně ztrátou je investice do jakéhokoliv auta, takže tím toto hodnotit jistě nelze.... někdo nepochopil?

0/0
8.1.2015 23:57

J71a69n 25D40l41o75u94h12ý 7374929180839

Nemate pravdu, bugatti 50 se dnes prodava okolo 1 milionu dolaru ;-)

0/0
9.1.2015 0:31

O81n85d28ř12e37j 60Č58a30p62k49a 6511381753714

Pokud je to auto dostatečně vzácné, cena jde nahoru - takže veterán ve výborném stavu nebo různé výroční modely supersportů vyrobené v počtu pár (desítek) kusů nejsou úplně špatný nápad, do čeho dát peníze. Jen je to náročné na prostor a třeba v případě limitovaných sérií Veyrona i na vstupní investici :-)

+2/0
8.1.2015 17:43

J12i73n35d56ř25i43c41h 76Š73k33o81p25e44k 4465261760145

ale to nebude případ, co měl Bača na mysli. Protože kritizuje investice do starých aut, takže veteráni jsou ze hry

0/0
8.1.2015 18:42

M63i47r35o27s36l87a34v 35B83u66d40a 9592322287862

No jasně, kdo jiný než pan Škopek...opět8-o Pane Škopku, já například nemám rád fotbal. Ani by mne však nenapadlo jít do diskuse o fotbalu a prudit tam jak vy to s oblibou děláte v diskusích kolem aut a dopravních nehod.

0/0
9.1.2015 13:50

M64a68r73t31i75n 80H76o74u52b14a 6223931309218

on se tim bavi, takze o ztrate casu nemuze byt ani rec.

ztrata penez?? jednal jsou to jeho penize, takze to muze byt kazdemu burt. ale hlavne, jak chcete hodnotit, co je a co neni ztrata penez. to by se klidne dalo rict, za kazdy vydaj je zbytecna ztrata penez, pokdu se nekupuje jidlo

0/0
8.1.2015 17:12

P25e21t13r 85B44á87č90a 8505546745855

Jenom jsem chtel rict, ze u novejsich aut je tuning smysluplnejsi, nez narvat statisice do staryho kramu.

Ale jinak je mi to burt :-)

0/−1
8.1.2015 17:18

T11o30m41a76s 10D26r50a15j94s60a74j71t94l 9109337858720

Pan tvrdi, ze mene je nekdy vice, ale s temi modrymi LEDkami to stejne prehnal.

+3/0
8.1.2015 16:24

P37e73t87r 40N95ě23m24e97č44e73k 1592454962513

Nevím, na jednu starnu obdivuji, že je pán jistě šikovný, na stranu druhou, to jedno auto je strašný kolotoč, splácanina všeho, co se na benzině snad dá koupit. Navíc, když už do auta ty údajné peníze investuji, nechám to alespoň pěkně nalakovat - ta kapota je strašná "pomerančáda"....ale proti gustu R^

+5/0
8.1.2015 16:01

P86e70t87r 34B60á50č48a 8175846215115

Co jsou ty splacaniny z benzinky?

0/0
8.1.2015 16:29

E27d67u42a60r91d 97H16e72j32l72e52k 8626746980466

Všichni kteří se tu jakýmkoliv způsobem panu Kubíčkovy posmívají,jsou chudí duchem i rozumem.Zcela jistě sami nic nedokázali a ani nedokáží,jsou to prostě hlupáci.Já jeho práci obdivuji a fandím mu.Ať žije ve zdravý a auta ať mu dál dělají radost.R^R^

+11/−1
8.1.2015 14:30

J60a73n 60Š35m72í50d75l 3407340520147

Vůbec nechápu tady ty hloupí reakce? Myslím že spousta důchodců jenom sedí doma a čekají na smrt, tenhle pán alespoň žije svůj život a má s toho radost. Otázka vkusu je věc druhá, ale tenhle článek měl poukázat na to že pán není 20ti letej floutek, ale děda co má svůj sen a jde si za ním a to se cení. Spousta lidí žádný sny nemá a ještě se mu tady posmívají :-/

+23/0
8.1.2015 13:50
Foto

P77e63t27r 15M29o87o75s 6382775557

Pán bude zžejmě nejstarším tuningářem v republice. Téměř všichni, kdo se této zálibě věnují, jsou mladíci, kterým ještě neoschlo razítko na řidičáku.

A také je v tomto případě poznat, o jakou značku auta se jedná. Mlaďoši většinou provozují tzv. "hobbymarket tuzing" a to kolikrát před jejich zpraskem stojíte čtvrthodinu a marně dumáte, co to bylo původně za auto.;-D;-D;-D

Pánovi vcelku respect.R^

+3/0
8.1.2015 13:31

P81e47t51r 75S53ý71k74o77r44a 4180236350

Co tomu říkají na technické ?

0/−5
8.1.2015 13:30

J23a88n 74D56l59o47u59h51ý 7364179170869

Jako cemu? Ze ma auto v perfektnim stavu bez znamky prorezaveni nosnych casti karoserie, jak je u Wartase typicke?;-D

+2/−1
8.1.2015 13:36
Foto

P29e52t55r 26P53r63o86c45h30á89z78k35a 3182586292784

Každá aktivita,kterou člověk dělá a navíc s láskou je dobrou.Ač sám nejsem příznivcem podobných věcí obdivuji,že si na to najde čas a není mu líto ani peněz.Navíc s toho má radost a to je asi to nejdůležitější.U mě R^

+8/0
8.1.2015 13:24

O11l61d88ř44i90c52h 49H37o39r71n38ý 5373788369285

Přesně tak. Není důležité, co dělá a jak se na to tváří ostatní. Důležité je, že ho to baví a přináší mu to radost. R^

0/0
9.1.2015 8:36
Foto

P73e39t63r 56P11r25o57c34h79á31z77k15a 3322206492484

Souhlas.

0/0
12.1.2015 15:56

E10r28i80k 49D74r28a72g95o75m12i27r85e80c35k58ý 2651923717149

nechápu proč mají všichni potřebu to kritizovat. Pán dělá evidentně to co ho baví, líbí se mu to a to je hlavní ne? Měl by snad dělat něco co se líbí ostatním a ne jemu? Spousta lidí asi takhle žije své životy a potom v depresích musí kritizovat na diskuzích. 

Já si svého veterána snažím udržovat v max. původním stavu, protože se mě tak líbí, ale pokud někomu dělá radost si upravovat auto k obrazu svému tak proč ne

+18/0
8.1.2015 13:18

M94i53r12e28k 62S52m36é19k22a22l 9479275260893

Jooo a hááá, ve stylu F1 jako v barvě Ferrari jo? Jestli ho origo Ferrari celolak stál 299tis. a za zbylej litr zbytek, tak klobouk dolů. Chtěl bych ještě slyšet ten F1 exhaust sound V2 ;-D

0/−8
8.1.2015 13:15

M33i38r19e96k 85S53m55é65k67a79l 9979975700533

Omlouvám se V3 tý jo 8-o

0/−1
8.1.2015 13:22

M54i71c21h21a60l 16M53o93u97c10h28a 9968479183604

To V v označení motoru neznamená "Válce", ale motor s vidlicovým uspořádáním válců. Wartburg má válce v řadě, což se označuje zase písmenem velké "i", je to tedy motor I3 ;-)

+3/−2
8.1.2015 13:43

J83i38ř83í 11V95o56g96e49l 1684179279589

Nejsem si jistý, ale nebývá řadový motor označen písmenem R? Tedy v tomto případě R2?

+1/0
8.1.2015 14:52

M31i29l64d80a 82C64r49h10o36n66e20k 8450381400186

Je to R3 čili řadový tříválec!

0/0
8.1.2015 15:58

J78i88ř15í 46V15o82g51e24l 1964749959569

Pardon. Samozřejmě tříválec... nicméně jak je to s tím písmenem? Co znamená I a co R?

+1/0
8.1.2015 16:40

M32i52c13h42a56l 24M18o75u80c63h25a 9648539203824

V mezinárodním označení konfigurace píštů je řadový motor I, R se někdy používá pro označení Wankelových motorů (Rotary engine). Potom ještě existují dvouřadé motory (U) používané třeba v lodích nebo stacionárních aplikacích, hvězdicové letecké motory (X), boxery (H) nebo dvojitě vidlicový motor (W), ale to je asi obecně známé...

0/0
9.1.2015 9:25
Foto

M12a27r89t59i27n 66K40o89k28e22š 3218334121790

Že vy jste přečetl jenom nadpis?

0/0
8.1.2015 13:26

M15i67c16h85a17l 26P57o32n34o62c30n30ý 2634375251

Rv

0/0
8.1.2015 13:52

Š72t50ě92p94á10n 48B95e16d24n77á89ř 8917620847292

To je zase kritiky,náhodou exteriér má docela pěkný. Co se týká interiéru,tam bych měl určité výhrady,ale je to jeho vlastní styl a pokud se mu líbí,tak proč né.

+3/0
8.1.2015 13:13

M45a90r16t95i75n 94H19o77r45ň92á35k 7791921362

Vypadá to jako kolotočářova kára. Umění není takhle vybastlit stroj, ale uvézt ho do původního stavu a za sebe si troufám říct, že bych si klidně za nějaké nostalgické svezení starým autem zaplatil.

+2/−3
8.1.2015 12:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.