Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie táhne do boje proti dieselům. Paříž má být město pro pěší

Pařížská starostka Anne Hidalgová oznámila, že se v centru francouzské metropole chystá omezit osobní automobilovou dopravu. Chce tím prý zabránit dopravním zácpám a znečištění ovzduší, které město na Seině dlouhodobě trápí. Na ráně jsou hlavně naftová auta, proti kterým brojí i francouzský premiér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T19o76m30á48š 76H47e94r43t34i81g 4270236875635

Holt důsledky evropské deviace s používáním naftových motorů v osobních autech. Nikdy jsem tu oblibu dieselu nepochopil. Páchnoucí, chrochtající, klapající hnusRv Zážitek je už samotný tankování tý mastný smradlavý sračky...

+1/0
17.12.2014 17:46

P73e52t33r 74H69o90l16u29b 7601339350

Inspiraci asi hledala v Pchongjangu ne?

+4/0
11.12.2014 12:11

K10a92r73e32l 58C19h64r66a30s20t97i77n45a 4583114550205

Paříž bude brzy městem s převahou muslimů a ti na nové auto nemají. To je hlavní důvod takového rozhodnutí.

+1/0
11.12.2014 11:54

J36i44ř50í 30K58o53c29u80r94e59k 6355304615898

Město pro pěší? Zásobování potravinami mají zřejmě vyřešené? Kilogram jídla na osobu a den. 3000 tun budou ekoaktivisti tahat na zádech nebo použijou nuceně nasazené?

+5/0
9.12.2014 21:21

P26e95t23r 75M53i30c20h74a72l 2620564671522

Chtějí omezit diesely, tak zvýší spotřební daň na benzín, který je už teď výrazně dražší než nafta?

Tak to mi hlava nebere.

+7/0
9.12.2014 16:45

J75i74ř86í 25B67o45l95f 8925257828145

Ano, bojujme proti dieselům tak, že zdražíme benzín  ;-D  A já jsem si myslel, že demence se rozvíjí jen u nás EUV[>-]

+13/0
9.12.2014 12:41

P51e49t54r 51M63i59c39h46a67l 2300814801312

Asi jsem byl slepý, když jsem 4 hodiny po Tobě napsal skoro totéž. Teď jsem se sem po nějaké době podíval a zjistil jsem to. Kaju se. :-)

+1/0
9.12.2014 20:17

P81e56t34r 98H60l71o87u73š89e10k 9536163175431

a taxíky tam povolí??? Koukám v Paříži mají také taxikářskou mafii jež si v pohodě uplatí magistrát Rv

+1/0
9.12.2014 11:59

4660839648953

Obecně vzato dobrý základ myšlenky. Ale s provedením nesouhlasím. Když už jednou bylo auto homologováno na trzích EU, tak při splnění předepsaných podmínek homologace (STK, měření emisí) nevidím důvod, proč by měl být zakázán jeho provoz. To je nebezpečný precedens: Dneska si koupím nějakou věc a zítra mi jej stát nebo EU zakáže používat ...

Daleko férovější mi přijde zakázat prodej nových dieselových osobních aut, samozřejmě s nějakým přechodným obdobím, aby se automobilky mohly přizpůsobit. U těch už prodaných kontrolovat, zda plní předespané podmínky homologace. Pokud například auto s homologací s filtrem pevných částic ten filtr nemá, okamžitě odebrat registrační značky a technickou způsobilost k provozu. Dále samozřejmě srovnat spotřební daň nafty a benzínu, a to v kilogramovém vyjádření, tzn. v litrovém vyjádření by spotřební daň benzínu měla být o zhruba 10 % níž než u nafty.

+7/0
9.12.2014 10:17

O10n23d18ř34e14j 75Č68a21p23k32a 6201101323934

V podstatě není potřeba nic zakazovat, srovnání daňové zátěže benzínu a nafty se o to časem postará samo (nafťák je dražší, takže pokud nebude mít dostatečně malé provozní náklady, půjdu radši do benzínu nebo CNG).

A pokud by mi opravdu šlo o životní prostředí, tak zruším ty šílené limity na vyprodukovaný CO2. Zmizely by ty mrňavé dvou- a tříválcové přeplňované motůrky, co na papíře žerou málo, ale ve skutečnosti jsou na tom stejně jako atmosférický dvoulitr, akorát vydrží třetinu (=3x větší emise při výrobě) a produkují mnohem zákeřnější škodliviny.

+7/0
9.12.2014 10:58

J92o65s43e21f 21N95o41v53a94k 5398602486108

No fandím jim. Sice by na to mohli jít snížením spotřební daně na benzín a zvýšením spotřební daně na naftu, ale to už je jejich boj.

Jaké tu máme dieselové peklo si člověk uvědomí, když je někde v severní americe poblíž řádově využívanější dálnice - tam to prostě nesmrdí.

+3/−4
9.12.2014 8:52

J45i55n25d71ř61i12c33h 80Š67k23o57p51e57k 4405491570645

srovnáváš silnice u nás a dálnice v Americe je naprosto mimo.

Vliv dieselů se přeceňuje, dokud se nezačne od nějvětších znečišťovalelů (zaoceánské lodě), přínos bude nula nula nic

+5/−2
9.12.2014 10:03

J63i89ř77í 59K22o51c10u54r71e68k 6645554285778

Ano zaoceánské lodě dělají velký podíl, obzvláště v centrech vnitrozemských měst, jako Paříž, nebo Praha.

PS: V tom článku nebyly ty lodě vyjmenovány. Jestli někdo vzal tankery ze 70. let a poukázal na ně, tak je idiot. Těch 10 největších lodí už je ve stavu scrapped. Česky: Sešrotováno.

+2/−3
9.12.2014 21:01
Foto

P73a65v75e33l 64M96a59r57t96i97n22e34k 9515845681633

Pojmenujeme nepřítele, uděláme kampaň a potom jen sklizime ovoce svého snazeni. Proste mají politici jenom jiného sponzora, nejake ovzduší jim je ukradené.

+10/0
9.12.2014 7:13

V65i90k95y39r 75B69o70h50u32m14i25l 26S88t43r68a34n49s44k83y 9857818176849

Dopadne to jak pravil J. Hašek ve Švejkovi:" Je spousta věcí který se nesměj, ale můžou".;-D Nicméně bych Pařížany upozornil, že jim ČR bezplatně pošle experta na podobné ptákoviny, totiž bývalého primátora Prahy a cyglistu z holomóce. Ten jim udělá takový borčus v dopravě, pruhy pro cyglisty, ostrůvky do ulic a umělá zúžení 4 proudovek na sotva dvouproudové ulice během několika měsíců a ještě se bude vznášet pyšností a slávou!

+6/0
9.12.2014 7:07

J60i14ř15í 92D78v46o87ř10á24k 5858183128720

Pokud vím , němci ty "emisní zóny " zkoušeli a výsledek nula.

+5/−3
9.12.2014 5:05

T59o87m12á13š 93M34o10r60a80v43č67í62k 3397866833165

Nedávno jsem četl, že s tím mají naopak dobré zkušenosti. Odkud čerpáte? Například ve Švédsku se snížily emise velmi nebezpečných jemných prachových částic až o 40 %

Zdroj:http://auto.idnes.cz/nemci-rozsiruji-emisni-zony-stare-diesely-maji-utrum-pdw-/automoto.aspx?c=A120102_143156_automoto_fdv

+2/−1
9.12.2014 5:34

J11i81ř80í 58N16o44v35o69t75n90y 2148441133119

Tady to vidí jinak:

http://1url.cz/fC7I

http://1url.cz/RC7g

http://1url.cz/XC7S

+1/0
9.12.2014 7:55

T40o80m41á95š 74M61o42r79a90v56č16í34k 3787706473405

Budu "váš odkaz" tedy citovat: 

výskyt prachových částic způsobený automobilovou dopravou se v Berlíně po zavedení zón snížil o třetinu.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

VERSUS

Neprotestujeme proti tomu zavedení, akorát upozorňujeme na to, že v Německu se to neosvědčilo, a za druhé, že je potřeba postupovat rozumně,"

Zdroj:http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

+1/0
9.12.2014 8:02

T49o58m13á92š 23M13o36r52a66v24č62í41k 3367136303655

A tady je přímo studie:

http://kuc.cz/9zkt4w

0/0
9.12.2014 8:04

M56a79r12e86k 31H42r22u32b72y 6307902341528

Tenhle pán má malou vadu, totiž tu, že emise z osobáků se na celkovém znečištění podílí jenom necelými 10%. Ale tady přeci o výsledek nejde, že...

+4/0
9.12.2014 0:31

T81o65m63á32š 45M50o54r40a20v86č37í53k 3877386593985

Když se dívám na liniové znečištění centra Prahy, tak je tam viníkem jasně doprava. Tudíž pokud to nejsou osobáky, musí to být autobusy. Kolik jich po takové Legerově (snad nejhorší silnice) jezdí a jak to vychází, když se to přepočte na hlavu?

+1/0
9.12.2014 1:11

M11a53r87e36k 49H76r97u67b59y 6187162461808

Pokud se divate na mereni zplodin ze spalovacich motoru, uvidite predevsim auta ;-). Ale celkove znecisteni ovzdusi je tvoreno sirokou skalou znecistujicich latek, kde NOx z dieselu je v silne mensine.

Z druhe strany - castice PM>10 se v Praze nemeri vubec...

+1/0
9.12.2014 8:52

J30a91n 22M12o10h83y58l97a 6182899619741

Diesely jsou jednoznačně rozšířenější, než by bylo rozumné (především pro peněženky a starosti jejich majitelů), nicméně jak známo, Francie (s Paříží v čele) byla vždy hojnou kolébkou hovadin. Jak vidno, můžeme být klidní, některé věci se ve světě prostě nemění.;-D

+5/0
9.12.2014 0:31

S45l91a74v42o42m14í61r 33Š70t76ě12p96á12n 1148664942714

Chtějí více parkmist pro čistejsi. Auta? Aby ta kourici musela dele jezdit a hledat misto?

Ve většině zemi ma nafta mensi danove zatizeni nez benzín a proto ma mnoho osobaku pod kapotou naftu

0/0
8.12.2014 23:45

P37a43v18e59l 89N94o24v51o87t53n10y 8109912627353

Nedokážu posoudit jak je to v Paříži ale vím jak je to u nás. Jízda za dehtem je většinou opravdu za trest. Dokud bude STK a emise fungovat jak funguje, těžko se něco zlepší. Auto se sice rozpadá ale co, prohlídkou prošlo a co víc se může požadovat. Co je někdo schopen nalít do nádrže je někdy s podivem, hlavně když to nějak jede. Další věc je lokální vytápění. Určitě znají všichni co dokáže a dovolání není možné.

Stačilo by dodržovat platné, než vymýšlet další nařízení. Rv

+5/−1
8.12.2014 23:23

R61i24c41h16a92r27d 75K12á83b57a 8589258190150

Ku prospechu veci by bylo naopak spoustu narizeni zrusit, misto vymysleni novych. Kdyby nebyl automobilovy prumysl nucet hnat se za nesmyslnymi cily a kvotami (zcele neskodne CO2), bylo by na svete krasne.

+10/−2
8.12.2014 23:39

P96a79v91e12l 45N62o27v65o74t55n96y 8599902547593

Jj, čím více nařízení, které se nedodržuje. Tím více problémů, proti kterým je třeba vydat nařízení. Aneb, jak každý úřad potřebuje obhájit svou potřebnost. EU

+4/0
8.12.2014 23:58

T32o78m23á75š 44M86o72r60a12v54č60í41k 3337126413785

Jaké jsou kvóty pro CO2 na automobil? To je tam nějaký lapač CO2? Když spálíte 10 litrů benzínu ve 20 let starém autě a v 5 let starém též 10 litrů, bude tam snad nějaký rozdíl?

0/0
9.12.2014 0:08

M15a46r89e73k 18H97r55u98b18y 6947492841188

Nikdy jsem nepochopil, co je vlastně na CO2 tak špatného. Rostliny ho mají docela rády ;-)

+5/0
9.12.2014 0:33

T43o36m31á52š 32M34o78r11a42v69č20í17k 3417106903115

Nic, proto není CO2 ve městech regulován.

+1/0
9.12.2014 1:03

J85i41n71d24ř27i54c53h 63Š84k52o34p32e24k 4675481470865

jenže ho nějak nedokáží spotřebovat tolik, aby jeho množství nevzrůstalo

0/0
9.12.2014 10:05

P51e68t28r 39H87l11o76u61š77e71k 9756793655761

tak ať je víc rostlin a méně betonových ploch

+2/0
9.12.2014 12:03

4960649968313

Automobilky v EU mají tzv. závazné cíle pro tzv. průměrné normované emise CO2 u nově prodávaných aut a to v závislosti na tom, jaká je průměrná hmotnost jimi prodávaných aut. Pokud ty cíle nesplní, hrozí jim pokuta. V současnosti je závazný cíl kolem 130 g/km (v průměru pro všechny automobilky).

0/0
9.12.2014 10:03
Foto

K63o76s70t89a87s 81J66o66a79n10i56d86i74s 2302728301

v největších městech řecka diesly do měst nesmí už velké spooooousty let.. a vůbec se jim nedivím.. smradlavy hnus ty traktory

+5/−3
8.12.2014 23:18

R88i41c71h71a97r40d 93K61á49b82a 8779838290740

jasne ... zakazeme dehty a jiz brzy se budeme mit jako v Recku EU

+6/−1
8.12.2014 23:19
Foto

K36o66s26t46a84s 69J25o60a79n46i72d30i30s 2762148891

jo ty jsi ten genius.. tak díky za velmi silný argument..

+3/−2
8.12.2014 23:24

R95i54c17h44a86r65d 92K35á33b32a 8819188500150

Dekuji za lichotku, ale obavam se, ze genius jste Vy. Zakaz neceho vyresi problem. Sakra, uz jsme toho zakazali tolik a porad se nemame jako v nebi.

+7/−1
8.12.2014 23:26

T13o81m47á14š 72M88o69r38a44v12č14í37k 3617346973765

Pokud nechcete diesely ve městě, tak zákaz dieselů tento problém vyřeší, na to opravdu nemusíte být génius:D

+3/0
9.12.2014 0:31

J19i27ř57í 58K85o32c75u83r87e70k 6735904235628

Je zakázáno vstupovat na železniční trať. Tak jak je možné, že je každoročně asi 200 přejetých?

0/0
9.12.2014 21:05

F86i17l20i73p 43D89a82ň26h13a 9250298673202

Hlavním důvodem zákazu dieselů v Řecku je (bylo) poškozování mramoru na památkách zplodinami z naftových motorů.

0/0
10.12.2014 6:46

M14i40c58h14a67l 36Z55e23t64e60k 3908292800167

Tak dnes mají Frantíci v Paříži vzduch jako v Pekingu, a brzy jí budou mít zamořenou cyklisty stejně jako v Pekingu.:-/

+1/0
8.12.2014 22:49

M62a26r12t25i78n 24P81e25c96i27n86a 4901183

Socialismus se ve Francii také blíží tomu v Pekingu, tak to tam zřejmě chtějí mít se vším všudy.

+2/0
9.12.2014 6:45

M93a92r23e41k 38H27r22u71b53y 6387652161638

V socializmu Pariz davno Pekungu utekla:-P

+2/0
9.12.2014 13:36

J66i49ř31í 55N28o54v61o83t29n98y 2118981503529

Měli by žabožrouti oprášit gilotinu !!

+3/−2
8.12.2014 22:31

J37a88n 43H41e26l75l28e60r 9298515286

No je mi to líto, spoustu lidí to raní, ale staré diesly bych do města taky nepouštěl a každýho, komu se při sešlapnutí plynu vyhrne z výfuku černý kouř bych hnal.

To prostě do města nepatří, žít se v tom nedá.

Ok, je to investice nepříjemná pro majitele, ale to se nezlobte, kam se hrabe kouření v hospodách.

+7/−3
8.12.2014 22:25

R67i43c19h87a45r18d 25K57á42b92a 8509978420390

autobusy Vam nevadi? A co jeste byste zakazal. Co luftaky treba? ;-)

+1/−1
8.12.2014 22:43

T33o73m92á21š 42M87o73r84a82v20č95í49k 3397446153295

Proč by měly? Přepočteno na hlavu toho vypustí mnohem méně než automobil, kde je často jen jeden člověk. Nevěřím, že by pařížský průměr překročil 2 cestující na jeden automobil.

+1/−1
9.12.2014 1:05

M78a37r65t52i92n 49R20a21y64m89a34n 4942938943918

Na Kladne jezdi uz z casti autobusy na zemni plyn. Tak proc by to neslo casem predelat i jinde.

0/0
9.12.2014 7:21

J42a83n 46K94r86p36e39c 5856733374822

ono je to presne naopak. ten stary diesel dela vetsi saze ktere zachyti sliznice a plice. daleko vetsi problem jsou moderni diesely ktere vytvari tak malinke saze , ze prostupuji kuzi a dokonce i bunecnou stenou. navic moderni diesely neuveritelne smrdi.

+4/0
8.12.2014 23:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.