Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie táhne do boje proti dieselům. Paříž má být město pro pěší

Pařížská starostka Anne Hidalgová oznámila, že se v centru francouzské metropole chystá omezit osobní automobilovou dopravu. Chce tím prý zabránit dopravním zácpám a znečištění ovzduší, které město na Seině dlouhodobě trápí. Na ráně jsou hlavně naftová auta, proti kterým brojí i francouzský premiér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T51o69m56á86š 78H24e51r45t20i63g 4770876665355

Holt důsledky evropské deviace s používáním naftových motorů v osobních autech. Nikdy jsem tu oblibu dieselu nepochopil. Páchnoucí, chrochtající, klapající hnusRv Zážitek je už samotný tankování tý mastný smradlavý sračky...

+1/0
17.12.2014 17:46

P53e81t21r 16H23o51l41u75b 7771469760

Inspiraci asi hledala v Pchongjangu ne?

+4/0
11.12.2014 12:11

K33a23r53e10l 10C28h73r93a19s50t44i71n20a 4263554980665

Paříž bude brzy městem s převahou muslimů a ti na nové auto nemají. To je hlavní důvod takového rozhodnutí.

+1/0
11.12.2014 11:54


J12i67ř82í 86K39o40c87u73r40e86k 6135244355198

Město pro pěší? Zásobování potravinami mají zřejmě vyřešené? Kilogram jídla na osobu a den. 3000 tun budou ekoaktivisti tahat na zádech nebo použijou nuceně nasazené?

+5/0
9.12.2014 21:21

P93e78t50r 12M89i37c91h19a62l 2580234711262

Chtějí omezit diesely, tak zvýší spotřební daň na benzín, který je už teď výrazně dražší než nafta?

Tak to mi hlava nebere.

+7/0
9.12.2014 16:45

J13i47ř49í 95B96o95l41f 8185747778935

Ano, bojujme proti dieselům tak, že zdražíme benzín  ;-D  A já jsem si myslel, že demence se rozvíjí jen u nás EUV[>-]

+13/0
9.12.2014 12:41

P46e83t23r 21M36i87c86h90a94l 2240354761402

Asi jsem byl slepý, když jsem 4 hodiny po Tobě napsal skoro totéž. Teď jsem se sem po nějaké době podíval a zjistil jsem to. Kaju se. :-)

+1/0
9.12.2014 20:17

P74e53t19r 39H20l58o29u37š25e68k 9716703925461

a taxíky tam povolí??? Koukám v Paříži mají také taxikářskou mafii jež si v pohodě uplatí magistrát Rv

+1/0
9.12.2014 11:59

Arnold J. 4170269398763

Obecně vzato dobrý základ myšlenky. Ale s provedením nesouhlasím. Když už jednou bylo auto homologováno na trzích EU, tak při splnění předepsaných podmínek homologace (STK, měření emisí) nevidím důvod, proč by měl být zakázán jeho provoz. To je nebezpečný precedens: Dneska si koupím nějakou věc a zítra mi jej stát nebo EU zakáže používat ...

Daleko férovější mi přijde zakázat prodej nových dieselových osobních aut, samozřejmě s nějakým přechodným obdobím, aby se automobilky mohly přizpůsobit. U těch už prodaných kontrolovat, zda plní předespané podmínky homologace. Pokud například auto s homologací s filtrem pevných částic ten filtr nemá, okamžitě odebrat registrační značky a technickou způsobilost k provozu. Dále samozřejmě srovnat spotřební daň nafty a benzínu, a to v kilogramovém vyjádření, tzn. v litrovém vyjádření by spotřební daň benzínu měla být o zhruba 10 % níž než u nafty.

+7/0
9.12.2014 10:17

O84n13d71ř17e52j 52Č77a96p36k70a 6351801303874

V podstatě není potřeba nic zakazovat, srovnání daňové zátěže benzínu a nafty se o to časem postará samo (nafťák je dražší, takže pokud nebude mít dostatečně malé provozní náklady, půjdu radši do benzínu nebo CNG).

A pokud by mi opravdu šlo o životní prostředí, tak zruším ty šílené limity na vyprodukovaný CO2. Zmizely by ty mrňavé dvou- a tříválcové přeplňované motůrky, co na papíře žerou málo, ale ve skutečnosti jsou na tom stejně jako atmosférický dvoulitr, akorát vydrží třetinu (=3x větší emise při výrobě) a produkují mnohem zákeřnější škodliviny.

+7/0
9.12.2014 10:58

J21o72s64e31f 51N32o78v63a29k 5748182686548

No fandím jim. Sice by na to mohli jít snížením spotřební daně na benzín a zvýšením spotřební daně na naftu, ale to už je jejich boj.

Jaké tu máme dieselové peklo si člověk uvědomí, když je někde v severní americe poblíž řádově využívanější dálnice - tam to prostě nesmrdí.

+3/−4
9.12.2014 8:52

J49i65n94d50ř83i77c84h 57Š90k36o13p45e65k 4855411600915

srovnáváš silnice u nás a dálnice v Americe je naprosto mimo.

Vliv dieselů se přeceňuje, dokud se nezačne od nějvětších znečišťovalelů (zaoceánské lodě), přínos bude nula nula nic

+5/−2
9.12.2014 10:03

J66i88ř86í 50K81o80c73u51r94e86k 6545164485528

Ano zaoceánské lodě dělají velký podíl, obzvláště v centrech vnitrozemských měst, jako Paříž, nebo Praha.

PS: V tom článku nebyly ty lodě vyjmenovány. Jestli někdo vzal tankery ze 70. let a poukázal na ně, tak je idiot. Těch 10 největších lodí už je ve stavu scrapped. Česky: Sešrotováno.

+2/−3
9.12.2014 21:01
Foto

P42a44v83e33l 57M70a75r84t96i52n13e63k 9805375281163

Pojmenujeme nepřítele, uděláme kampaň a potom jen sklizime ovoce svého snazeni. Proste mají politici jenom jiného sponzora, nejake ovzduší jim je ukradené.

+10/0
9.12.2014 7:13

V65i91k31y67r 81B51o78h66u97m82i23l 75S41t82r96a12n83s86k59y 9137318126189

Dopadne to jak pravil J. Hašek ve Švejkovi:" Je spousta věcí který se nesměj, ale můžou".;-D Nicméně bych Pařížany upozornil, že jim ČR bezplatně pošle experta na podobné ptákoviny, totiž bývalého primátora Prahy a cyglistu z holomóce. Ten jim udělá takový borčus v dopravě, pruhy pro cyglisty, ostrůvky do ulic a umělá zúžení 4 proudovek na sotva dvouproudové ulice během několika měsíců a ještě se bude vznášet pyšností a slávou!

+6/0
9.12.2014 7:07

J13i31ř89í 13D89v97o78ř26á92k 5248753808870

Pokud vím , němci ty "emisní zóny " zkoušeli a výsledek nula.

+5/−3
9.12.2014 5:05

T24o27m83á60š 91M14o66r59a86v61č19í64k 3697156603955

Nedávno jsem četl, že s tím mají naopak dobré zkušenosti. Odkud čerpáte? Například ve Švédsku se snížily emise velmi nebezpečných jemných prachových částic až o 40 %

Zdroj:http://auto.idnes.cz/nemci-rozsiruji-emisni-zony-stare-diesely-maji-utrum-pdw-/automoto.aspx?c=A120102_143156_automoto_fdv

+2/−1
9.12.2014 5:34

J50i67ř13í 44N88o23v64o59t60n74y 2758981133969

Tady to vidí jinak:

http://1url.cz/fC7I

http://1url.cz/RC7g

http://1url.cz/XC7S

+1/0
9.12.2014 7:55

T82o26m16á25š 23M69o69r75a51v38č97í51k 3527446383935

Budu "váš odkaz" tedy citovat: 

výskyt prachových částic způsobený automobilovou dopravou se v Berlíně po zavedení zón snížil o třetinu.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

VERSUS

Neprotestujeme proti tomu zavedení, akorát upozorňujeme na to, že v Německu se to neosvědčilo, a za druhé, že je potřeba postupovat rozumně,"

Zdroj:http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

+1/0
9.12.2014 8:02

T34o37m72á64š 95M73o18r77a53v34č13í29k 3107406383895

A tady je přímo studie:

http://kuc.cz/9zkt4w

0/0
9.12.2014 8:04

M59a82r64e36k 48H63r88u46b35y 6797912601158

Tenhle pán má malou vadu, totiž tu, že emise z osobáků se na celkovém znečištění podílí jenom necelými 10%. Ale tady přeci o výsledek nejde, že...

+4/0
9.12.2014 0:31

T90o71m21á25š 32M80o50r70a40v41č85í52k 3977476693455

Když se dívám na liniové znečištění centra Prahy, tak je tam viníkem jasně doprava. Tudíž pokud to nejsou osobáky, musí to být autobusy. Kolik jich po takové Legerově (snad nejhorší silnice) jezdí a jak to vychází, když se to přepočte na hlavu?

+1/0
9.12.2014 1:11

M66a55r51e97k 68H60r92u60b72y 6677852731838

Pokud se divate na mereni zplodin ze spalovacich motoru, uvidite predevsim auta ;-). Ale celkove znecisteni ovzdusi je tvoreno sirokou skalou znecistujicich latek, kde NOx z dieselu je v silne mensine.

Z druhe strany - castice PM>10 se v Praze nemeri vubec...

+1/0
9.12.2014 8:52

J28a69n 92M26o27h48y42l41a 6172849189571

Diesely jsou jednoznačně rozšířenější, než by bylo rozumné (především pro peněženky a starosti jejich majitelů), nicméně jak známo, Francie (s Paříží v čele) byla vždy hojnou kolébkou hovadin. Jak vidno, můžeme být klidní, některé věci se ve světě prostě nemění.;-D

+5/0
9.12.2014 0:31

S49l87a52v33o49m94í65r 51Š76t89ě23p45á18n 1168314202284

Chtějí více parkmist pro čistejsi. Auta? Aby ta kourici musela dele jezdit a hledat misto?

Ve většině zemi ma nafta mensi danove zatizeni nez benzín a proto ma mnoho osobaku pod kapotou naftu

0/0
8.12.2014 23:45

P63a58v23e63l 96N55o22v26o58t81n30y 8319122347473

Nedokážu posoudit jak je to v Paříži ale vím jak je to u nás. Jízda za dehtem je většinou opravdu za trest. Dokud bude STK a emise fungovat jak funguje, těžko se něco zlepší. Auto se sice rozpadá ale co, prohlídkou prošlo a co víc se může požadovat. Co je někdo schopen nalít do nádrže je někdy s podivem, hlavně když to nějak jede. Další věc je lokální vytápění. Určitě znají všichni co dokáže a dovolání není možné.

Stačilo by dodržovat platné, než vymýšlet další nařízení. Rv

+5/−1
8.12.2014 23:23

R66i89c21h21a14r18d 49K28á90b18a 8429508790790

Ku prospechu veci by bylo naopak spoustu narizeni zrusit, misto vymysleni novych. Kdyby nebyl automobilovy prumysl nucet hnat se za nesmyslnymi cily a kvotami (zcele neskodne CO2), bylo by na svete krasne.

+10/−2
8.12.2014 23:39

P79a18v41e20l 31N88o30v58o43t84n90y 8959202327453

Jj, čím více nařízení, které se nedodržuje. Tím více problémů, proti kterým je třeba vydat nařízení. Aneb, jak každý úřad potřebuje obhájit svou potřebnost. EU

+4/0
8.12.2014 23:58

T83o30m54á86š 87M97o51r26a20v97č24í55k 3187936723875

Jaké jsou kvóty pro CO2 na automobil? To je tam nějaký lapač CO2? Když spálíte 10 litrů benzínu ve 20 let starém autě a v 5 let starém též 10 litrů, bude tam snad nějaký rozdíl?

0/0
9.12.2014 0:08

M23a71r46e78k 11H22r89u91b13y 6587452401768

Nikdy jsem nepochopil, co je vlastně na CO2 tak špatného. Rostliny ho mají docela rády ;-)

+5/0
9.12.2014 0:33

T36o22m21á39š 94M55o34r21a94v91č90í81k 3657246103325

Nic, proto není CO2 ve městech regulován.

+1/0
9.12.2014 1:03

J74i74n49d48ř22i13c81h 48Š85k65o81p17e64k 4945841480165

jenže ho nějak nedokáží spotřebovat tolik, aby jeho množství nevzrůstalo

0/0
9.12.2014 10:05

P85e42t71r 11H43l78o98u26š62e12k 9756533865291

tak ať je víc rostlin a méně betonových ploch

+2/0
9.12.2014 12:03

Arnold J. 4560759908803

Automobilky v EU mají tzv. závazné cíle pro tzv. průměrné normované emise CO2 u nově prodávaných aut a to v závislosti na tom, jaká je průměrná hmotnost jimi prodávaných aut. Pokud ty cíle nesplní, hrozí jim pokuta. V současnosti je závazný cíl kolem 130 g/km (v průměru pro všechny automobilky).

0/0
9.12.2014 10:03
Foto

K83o70s89t37a23s 19J38o90a19n88i52d13i40s 2962168421

v největších městech řecka diesly do měst nesmí už velké spooooousty let.. a vůbec se jim nedivím.. smradlavy hnus ty traktory

+5/−3
8.12.2014 23:18

R58i38c66h59a72r40d 70K49á94b49a 8799718410780

jasne ... zakazeme dehty a jiz brzy se budeme mit jako v Recku EU

+6/−1
8.12.2014 23:19
Foto

K62o60s88t13a14s 64J45o94a15n57i91d15i87s 2882368201

jo ty jsi ten genius.. tak díky za velmi silný argument..

+3/−2
8.12.2014 23:24

R97i44c56h80a85r96d 46K34á30b20a 8399298860270

Dekuji za lichotku, ale obavam se, ze genius jste Vy. Zakaz neceho vyresi problem. Sakra, uz jsme toho zakazali tolik a porad se nemame jako v nebi.

+7/−1
8.12.2014 23:26

T68o57m28á76š 20M89o52r50a92v12č76í23k 3427606113805

Pokud nechcete diesely ve městě, tak zákaz dieselů tento problém vyřeší, na to opravdu nemusíte být génius:D

+3/0
9.12.2014 0:31

J34i81ř59í 67K39o81c37u84r97e75k 6635514775838

Je zakázáno vstupovat na železniční trať. Tak jak je možné, že je každoročně asi 200 přejetých?

0/0
9.12.2014 21:05

F54i15l74i27p 39D32a56ň69h22a 9260308553932

Hlavním důvodem zákazu dieselů v Řecku je (bylo) poškozování mramoru na památkách zplodinami z naftových motorů.

0/0
10.12.2014 6:46

M62i78c18h83a13l 72Z28e39t15e47k 3368582390747

Tak dnes mají Frantíci v Paříži vzduch jako v Pekingu, a brzy jí budou mít zamořenou cyklisty stejně jako v Pekingu.:-/

+1/0
8.12.2014 22:49

M89a90r22t23i88n 98P24e27c32i17n67a 4431713

Socialismus se ve Francii také blíží tomu v Pekingu, tak to tam zřejmě chtějí mít se vším všudy.

+2/0
9.12.2014 6:45

M57a76r22e47k 51H19r36u42b32y 6297662781478

V socializmu Pariz davno Pekungu utekla:-P

+2/0
9.12.2014 13:36

J14i64ř24í 10N37o89v79o91t81n78y 2308131163669

Měli by žabožrouti oprášit gilotinu !!

+3/−2
8.12.2014 22:31

J94a47n 60H85e76l45l39e56r 9808375346

No je mi to líto, spoustu lidí to raní, ale staré diesly bych do města taky nepouštěl a každýho, komu se při sešlapnutí plynu vyhrne z výfuku černý kouř bych hnal.

To prostě do města nepatří, žít se v tom nedá.

Ok, je to investice nepříjemná pro majitele, ale to se nezlobte, kam se hrabe kouření v hospodách.

+7/−3
8.12.2014 22:25

R88i17c30h48a57r68d 92K56á19b60a 8199628170160

autobusy Vam nevadi? A co jeste byste zakazal. Co luftaky treba? ;-)

+1/−1
8.12.2014 22:43

T39o52m90á64š 94M42o26r47a12v69č47í83k 3677796123125

Proč by měly? Přepočteno na hlavu toho vypustí mnohem méně než automobil, kde je často jen jeden člověk. Nevěřím, že by pařížský průměr překročil 2 cestující na jeden automobil.

+1/−1
9.12.2014 1:05

M74a18r43t72i12n 11R72a71y43m31a61n 4202588563438

Na Kladne jezdi uz z casti autobusy na zemni plyn. Tak proc by to neslo casem predelat i jinde.

0/0
9.12.2014 7:21

J37a96n 77K69r15p86e65c 5256413914722

ono je to presne naopak. ten stary diesel dela vetsi saze ktere zachyti sliznice a plice. daleko vetsi problem jsou moderni diesely ktere vytvari tak malinke saze , ze prostupuji kuzi a dokonce i bunecnou stenou. navic moderni diesely neuveritelne smrdi.

+4/0
8.12.2014 23:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.