Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Francie táhne do boje proti dieselům. Paříž má být město pro pěší

Pařížská starostka Anne Hidalgová oznámila, že se v centru francouzské metropole chystá omezit osobní automobilovou dopravu. Chce tím prý zabránit dopravním zácpám a znečištění ovzduší, které město na Seině dlouhodobě trápí. Na ráně jsou hlavně naftová auta, proti kterým brojí i francouzský premiér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T26o86m20á15š 90H96e33r29t81i85g 4960956465775

Holt důsledky evropské deviace s používáním naftových motorů v osobních autech. Nikdy jsem tu oblibu dieselu nepochopil. Páchnoucí, chrochtající, klapající hnusRv Zážitek je už samotný tankování tý mastný smradlavý sračky...

+1/0
17.12.2014 17:46

P95e78t48r 79H20o33l77u69b 7391939960

Inspiraci asi hledala v Pchongjangu ne?

+4/0
11.12.2014 12:11

K64a90r21e70l 75C27h63r27a43s91t73i32n79a 4273404690805

Paříž bude brzy městem s převahou muslimů a ti na nové auto nemají. To je hlavní důvod takového rozhodnutí.

+1/0
11.12.2014 11:54


J37i36ř76í 88K48o87c39u37r98e58k 6945314825478

Město pro pěší? Zásobování potravinami mají zřejmě vyřešené? Kilogram jídla na osobu a den. 3000 tun budou ekoaktivisti tahat na zádech nebo použijou nuceně nasazené?

+5/0
9.12.2014 21:21

P26e80t20r 93M42i41c18h21a20l 2790414281442

Chtějí omezit diesely, tak zvýší spotřební daň na benzín, který je už teď výrazně dražší než nafta?

Tak to mi hlava nebere.

+7/0
9.12.2014 16:45

J13i15ř26í 98B91o92l17f 8875117668295

Ano, bojujme proti dieselům tak, že zdražíme benzín  ;-D  A já jsem si myslel, že demence se rozvíjí jen u nás EUV[>-]

+13/0
9.12.2014 12:41

P75e51t33r 40M47i27c15h31a21l 2180354151982

Asi jsem byl slepý, když jsem 4 hodiny po Tobě napsal skoro totéž. Teď jsem se sem po nějaké době podíval a zjistil jsem to. Kaju se. :-)

+1/0
9.12.2014 20:17

P17e45t37r 49H29l25o66u18š16e68k 9946333935411

a taxíky tam povolí??? Koukám v Paříži mají také taxikářskou mafii jež si v pohodě uplatí magistrát Rv

+1/0
9.12.2014 11:59

Arnold J. 4940389898403

Obecně vzato dobrý základ myšlenky. Ale s provedením nesouhlasím. Když už jednou bylo auto homologováno na trzích EU, tak při splnění předepsaných podmínek homologace (STK, měření emisí) nevidím důvod, proč by měl být zakázán jeho provoz. To je nebezpečný precedens: Dneska si koupím nějakou věc a zítra mi jej stát nebo EU zakáže používat ...

Daleko férovější mi přijde zakázat prodej nových dieselových osobních aut, samozřejmě s nějakým přechodným obdobím, aby se automobilky mohly přizpůsobit. U těch už prodaných kontrolovat, zda plní předespané podmínky homologace. Pokud například auto s homologací s filtrem pevných částic ten filtr nemá, okamžitě odebrat registrační značky a technickou způsobilost k provozu. Dále samozřejmě srovnat spotřební daň nafty a benzínu, a to v kilogramovém vyjádření, tzn. v litrovém vyjádření by spotřební daň benzínu měla být o zhruba 10 % níž než u nafty.

+7/0
9.12.2014 10:17

O37n78d52ř73e65j 89Č83a79p71k61a 6361961323934

V podstatě není potřeba nic zakazovat, srovnání daňové zátěže benzínu a nafty se o to časem postará samo (nafťák je dražší, takže pokud nebude mít dostatečně malé provozní náklady, půjdu radši do benzínu nebo CNG).

A pokud by mi opravdu šlo o životní prostředí, tak zruším ty šílené limity na vyprodukovaný CO2. Zmizely by ty mrňavé dvou- a tříválcové přeplňované motůrky, co na papíře žerou málo, ale ve skutečnosti jsou na tom stejně jako atmosférický dvoulitr, akorát vydrží třetinu (=3x větší emise při výrobě) a produkují mnohem zákeřnější škodliviny.

+7/0
9.12.2014 10:58

J78o20s98e84f 56N79o48v80a51k 5628662446648

No fandím jim. Sice by na to mohli jít snížením spotřební daně na benzín a zvýšením spotřební daně na naftu, ale to už je jejich boj.

Jaké tu máme dieselové peklo si člověk uvědomí, když je někde v severní americe poblíž řádově využívanější dálnice - tam to prostě nesmrdí.

+3/−4
9.12.2014 8:52

J44i23n33d72ř35i81c28h 94Š77k30o63p70e70k 4585451440945

srovnáváš silnice u nás a dálnice v Americe je naprosto mimo.

Vliv dieselů se přeceňuje, dokud se nezačne od nějvětších znečišťovalelů (zaoceánské lodě), přínos bude nula nula nic

+5/−2
9.12.2014 10:03

J56i79ř71í 72K38o24c30u95r53e42k 6595884965118

Ano zaoceánské lodě dělají velký podíl, obzvláště v centrech vnitrozemských měst, jako Paříž, nebo Praha.

PS: V tom článku nebyly ty lodě vyjmenovány. Jestli někdo vzal tankery ze 70. let a poukázal na ně, tak je idiot. Těch 10 největších lodí už je ve stavu scrapped. Česky: Sešrotováno.

+2/−3
9.12.2014 21:01
Foto

P21a98v54e29l 45M57a38r63t70i49n75e83k 9425785311853

Pojmenujeme nepřítele, uděláme kampaň a potom jen sklizime ovoce svého snazeni. Proste mají politici jenom jiného sponzora, nejake ovzduší jim je ukradené.

+10/0
9.12.2014 7:13

V88i45k16y66r 19B64o91h71u83m18i51l 39S38t85r44a88n32s61k58y 9717148256989

Dopadne to jak pravil J. Hašek ve Švejkovi:" Je spousta věcí který se nesměj, ale můžou".;-D Nicméně bych Pařížany upozornil, že jim ČR bezplatně pošle experta na podobné ptákoviny, totiž bývalého primátora Prahy a cyglistu z holomóce. Ten jim udělá takový borčus v dopravě, pruhy pro cyglisty, ostrůvky do ulic a umělá zúžení 4 proudovek na sotva dvouproudové ulice během několika měsíců a ještě se bude vznášet pyšností a slávou!

+6/0
9.12.2014 7:07

J46i28ř25í 11D32v62o40ř87á26k 5318563518980

Pokud vím , němci ty "emisní zóny " zkoušeli a výsledek nula.

+5/−3
9.12.2014 5:05

T61o94m53á88š 89M36o72r72a29v21č40í20k 3897486523565

Nedávno jsem četl, že s tím mají naopak dobré zkušenosti. Odkud čerpáte? Například ve Švédsku se snížily emise velmi nebezpečných jemných prachových částic až o 40 %

Zdroj:http://auto.idnes.cz/nemci-rozsiruji-emisni-zony-stare-diesely-maji-utrum-pdw-/automoto.aspx?c=A120102_143156_automoto_fdv

+2/−1
9.12.2014 5:34

J68i36ř46í 84N29o16v30o90t48n90y 2488311773629

Tady to vidí jinak:

http://1url.cz/fC7I

http://1url.cz/RC7g

http://1url.cz/XC7S

+1/0
9.12.2014 7:55

T23o17m39á92š 89M69o66r15a81v23č88í35k 3727976143695

Budu "váš odkaz" tedy citovat: 

výskyt prachových částic způsobený automobilovou dopravou se v Berlíně po zavedení zón snížil o třetinu.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

VERSUS

Neprotestujeme proti tomu zavedení, akorát upozorňujeme na to, že v Německu se to neosvědčilo, a za druhé, že je potřeba postupovat rozumně,"

Zdroj:http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

+1/0
9.12.2014 8:02

T21o72m91á44š 69M61o29r15a23v41č87í33k 3967506453345

A tady je přímo studie:

http://kuc.cz/9zkt4w

0/0
9.12.2014 8:04

M51a51r57e27k 13H60r54u62b85y 6127312631718

Tenhle pán má malou vadu, totiž tu, že emise z osobáků se na celkovém znečištění podílí jenom necelými 10%. Ale tady přeci o výsledek nejde, že...

+4/0
9.12.2014 0:31

T40o80m57á91š 44M30o36r57a84v28č52í54k 3197876763385

Když se dívám na liniové znečištění centra Prahy, tak je tam viníkem jasně doprava. Tudíž pokud to nejsou osobáky, musí to být autobusy. Kolik jich po takové Legerově (snad nejhorší silnice) jezdí a jak to vychází, když se to přepočte na hlavu?

+1/0
9.12.2014 1:11

M78a80r83e72k 52H11r30u56b55y 6527182221468

Pokud se divate na mereni zplodin ze spalovacich motoru, uvidite predevsim auta ;-). Ale celkove znecisteni ovzdusi je tvoreno sirokou skalou znecistujicich latek, kde NOx z dieselu je v silne mensine.

Z druhe strany - castice PM>10 se v Praze nemeri vubec...

+1/0
9.12.2014 8:52

J81a83n 59M97o50h51y11l16a 6752159159241

Diesely jsou jednoznačně rozšířenější, než by bylo rozumné (především pro peněženky a starosti jejich majitelů), nicméně jak známo, Francie (s Paříží v čele) byla vždy hojnou kolébkou hovadin. Jak vidno, můžeme být klidní, některé věci se ve světě prostě nemění.;-D

+5/0
9.12.2014 0:31

S96l93a65v39o73m57í51r 66Š85t57ě32p49á78n 1978864782364

Chtějí více parkmist pro čistejsi. Auta? Aby ta kourici musela dele jezdit a hledat misto?

Ve většině zemi ma nafta mensi danove zatizeni nez benzín a proto ma mnoho osobaku pod kapotou naftu

0/0
8.12.2014 23:45

P44a88v76e28l 45N48o46v68o94t20n46y 8349362717153

Nedokážu posoudit jak je to v Paříži ale vím jak je to u nás. Jízda za dehtem je většinou opravdu za trest. Dokud bude STK a emise fungovat jak funguje, těžko se něco zlepší. Auto se sice rozpadá ale co, prohlídkou prošlo a co víc se může požadovat. Co je někdo schopen nalít do nádrže je někdy s podivem, hlavně když to nějak jede. Další věc je lokální vytápění. Určitě znají všichni co dokáže a dovolání není možné.

Stačilo by dodržovat platné, než vymýšlet další nařízení. Rv

+5/−1
8.12.2014 23:23

R78i66c37h14a36r90d 25K78á60b70a 8789948360370

Ku prospechu veci by bylo naopak spoustu narizeni zrusit, misto vymysleni novych. Kdyby nebyl automobilovy prumysl nucet hnat se za nesmyslnymi cily a kvotami (zcele neskodne CO2), bylo by na svete krasne.

+10/−2
8.12.2014 23:39

P58a70v52e24l 37N48o69v26o47t78n58y 8269922147623

Jj, čím více nařízení, které se nedodržuje. Tím více problémů, proti kterým je třeba vydat nařízení. Aneb, jak každý úřad potřebuje obhájit svou potřebnost. EU

+4/0
8.12.2014 23:58

T40o30m60á30š 59M44o10r40a58v74č10í53k 3737976663735

Jaké jsou kvóty pro CO2 na automobil? To je tam nějaký lapač CO2? Když spálíte 10 litrů benzínu ve 20 let starém autě a v 5 let starém též 10 litrů, bude tam snad nějaký rozdíl?

0/0
9.12.2014 0:08

M68a50r42e67k 61H75r81u22b44y 6657182501898

Nikdy jsem nepochopil, co je vlastně na CO2 tak špatného. Rostliny ho mají docela rády ;-)

+5/0
9.12.2014 0:33

T35o77m73á31š 73M96o39r58a43v15č76í23k 3697216643625

Nic, proto není CO2 ve městech regulován.

+1/0
9.12.2014 1:03

J48i25n51d49ř21i83c56h 52Š71k94o78p53e78k 4185251780905

jenže ho nějak nedokáží spotřebovat tolik, aby jeho množství nevzrůstalo

0/0
9.12.2014 10:05

P88e67t48r 32H79l51o33u69š44e20k 9176373895471

tak ať je víc rostlin a méně betonových ploch

+2/0
9.12.2014 12:03

Arnold J. 4150699568813

Automobilky v EU mají tzv. závazné cíle pro tzv. průměrné normované emise CO2 u nově prodávaných aut a to v závislosti na tom, jaká je průměrná hmotnost jimi prodávaných aut. Pokud ty cíle nesplní, hrozí jim pokuta. V současnosti je závazný cíl kolem 130 g/km (v průměru pro všechny automobilky).

0/0
9.12.2014 10:03
Foto

K26o91s98t50a24s 92J26o78a12n12i59d14i64s 2952608441

v největších městech řecka diesly do měst nesmí už velké spooooousty let.. a vůbec se jim nedivím.. smradlavy hnus ty traktory

+5/−3
8.12.2014 23:18

R78i32c95h23a26r45d 98K25á51b49a 8469458440140

jasne ... zakazeme dehty a jiz brzy se budeme mit jako v Recku EU

+6/−1
8.12.2014 23:19
Foto

K41o48s18t61a43s 61J98o89a27n34i38d62i72s 2312668831

jo ty jsi ten genius.. tak díky za velmi silný argument..

+3/−2
8.12.2014 23:24

R16i51c40h39a12r36d 47K59á67b10a 8569988350710

Dekuji za lichotku, ale obavam se, ze genius jste Vy. Zakaz neceho vyresi problem. Sakra, uz jsme toho zakazali tolik a porad se nemame jako v nebi.

+7/−1
8.12.2014 23:26

T53o78m43á66š 97M28o64r55a44v27č82í79k 3417786873865

Pokud nechcete diesely ve městě, tak zákaz dieselů tento problém vyřeší, na to opravdu nemusíte být génius:D

+3/0
9.12.2014 0:31

J81i36ř92í 83K65o40c92u13r74e38k 6225704115748

Je zakázáno vstupovat na železniční trať. Tak jak je možné, že je každoročně asi 200 přejetých?

0/0
9.12.2014 21:05

F60i51l90i91p 62D84a83ň38h63a 9670648503952

Hlavním důvodem zákazu dieselů v Řecku je (bylo) poškozování mramoru na památkách zplodinami z naftových motorů.

0/0
10.12.2014 6:46

M94i21c29h55a15l 80Z79e22t73e71k 3418862860487

Tak dnes mají Frantíci v Paříži vzduch jako v Pekingu, a brzy jí budou mít zamořenou cyklisty stejně jako v Pekingu.:-/

+1/0
8.12.2014 22:49

M49a63r33t89i51n 83P43e51c31i37n50a 4861353

Socialismus se ve Francii také blíží tomu v Pekingu, tak to tam zřejmě chtějí mít se vším všudy.

+2/0
9.12.2014 6:45

M11a97r96e39k 26H10r89u96b17y 6627192651658

V socializmu Pariz davno Pekungu utekla:-P

+2/0
9.12.2014 13:36

J30i94ř48í 77N28o59v74o96t44n88y 2108441743979

Měli by žabožrouti oprášit gilotinu !!

+3/−2
8.12.2014 22:31

J21a61n 68H96e28l64l92e53r 9208755746

No je mi to líto, spoustu lidí to raní, ale staré diesly bych do města taky nepouštěl a každýho, komu se při sešlapnutí plynu vyhrne z výfuku černý kouř bych hnal.

To prostě do města nepatří, žít se v tom nedá.

Ok, je to investice nepříjemná pro majitele, ale to se nezlobte, kam se hrabe kouření v hospodách.

+7/−3
8.12.2014 22:25

R11i70c86h58a52r55d 69K80á84b28a 8239568820590

autobusy Vam nevadi? A co jeste byste zakazal. Co luftaky treba? ;-)

+1/−1
8.12.2014 22:43

T31o36m60á14š 62M18o39r80a35v90č84í55k 3927216473115

Proč by měly? Přepočteno na hlavu toho vypustí mnohem méně než automobil, kde je často jen jeden člověk. Nevěřím, že by pařížský průměr překročil 2 cestující na jeden automobil.

+1/−1
9.12.2014 1:05

M36a50r37t12i53n 58R13a20y85m45a53n 4732938223928

Na Kladne jezdi uz z casti autobusy na zemni plyn. Tak proc by to neslo casem predelat i jinde.

0/0
9.12.2014 7:21

J48a22n 24K68r42p66e92c 5166223654712

ono je to presne naopak. ten stary diesel dela vetsi saze ktere zachyti sliznice a plice. daleko vetsi problem jsou moderni diesely ktere vytvari tak malinke saze , ze prostupuji kuzi a dokonce i bunecnou stenou. navic moderni diesely neuveritelne smrdi.

+4/0
8.12.2014 23:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.