Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie táhne do boje proti dieselům. Paříž má být město pro pěší

Pařížská starostka Anne Hidalgová oznámila, že se v centru francouzské metropole chystá omezit osobní automobilovou dopravu. Chce tím prý zabránit dopravním zácpám a znečištění ovzduší, které město na Seině dlouhodobě trápí. Na ráně jsou hlavně naftová auta, proti kterým brojí i francouzský premiér.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T82o33m20á36š 84H75e64r44t52i50g 4370976515395

Holt důsledky evropské deviace s používáním naftových motorů v osobních autech. Nikdy jsem tu oblibu dieselu nepochopil. Páchnoucí, chrochtající, klapající hnusRv Zážitek je už samotný tankování tý mastný smradlavý sračky...

+1/0
17.12.2014 17:46

P23e49t77r 28H40o91l65u46b 7371869910

Inspiraci asi hledala v Pchongjangu ne?

+4/0
11.12.2014 12:11

K34a13r70e32l 54C54h97r70a82s54t39i41n38a 4313504590605

Paříž bude brzy městem s převahou muslimů a ti na nové auto nemají. To je hlavní důvod takového rozhodnutí.

+1/0
11.12.2014 11:54

J38i27ř80í 61K45o30c86u46r91e35k 6985274465948

Město pro pěší? Zásobování potravinami mají zřejmě vyřešené? Kilogram jídla na osobu a den. 3000 tun budou ekoaktivisti tahat na zádech nebo použijou nuceně nasazené?

+5/0
9.12.2014 21:21

P32e43t18r 50M61i72c30h94a81l 2100804561672

Chtějí omezit diesely, tak zvýší spotřební daň na benzín, který je už teď výrazně dražší než nafta?

Tak to mi hlava nebere.

+7/0
9.12.2014 16:45

J20i45ř88í 19B50o16l85f 8985697218245

Ano, bojujme proti dieselům tak, že zdražíme benzín  ;-D  A já jsem si myslel, že demence se rozvíjí jen u nás EUV[>-]

+13/0
9.12.2014 12:41

P88e81t83r 84M62i28c97h52a45l 2590164961302

Asi jsem byl slepý, když jsem 4 hodiny po Tobě napsal skoro totéž. Teď jsem se sem po nějaké době podíval a zjistil jsem to. Kaju se. :-)

+1/0
9.12.2014 20:17

P79e88t86r 40H43l45o80u80š87e62k 9756103135261

a taxíky tam povolí??? Koukám v Paříži mají také taxikářskou mafii jež si v pohodě uplatí magistrát Rv

+1/0
9.12.2014 11:59

Arnold J. 4570219608953

Obecně vzato dobrý základ myšlenky. Ale s provedením nesouhlasím. Když už jednou bylo auto homologováno na trzích EU, tak při splnění předepsaných podmínek homologace (STK, měření emisí) nevidím důvod, proč by měl být zakázán jeho provoz. To je nebezpečný precedens: Dneska si koupím nějakou věc a zítra mi jej stát nebo EU zakáže používat ...

Daleko férovější mi přijde zakázat prodej nových dieselových osobních aut, samozřejmě s nějakým přechodným obdobím, aby se automobilky mohly přizpůsobit. U těch už prodaných kontrolovat, zda plní předespané podmínky homologace. Pokud například auto s homologací s filtrem pevných částic ten filtr nemá, okamžitě odebrat registrační značky a technickou způsobilost k provozu. Dále samozřejmě srovnat spotřební daň nafty a benzínu, a to v kilogramovém vyjádření, tzn. v litrovém vyjádření by spotřební daň benzínu měla být o zhruba 10 % níž než u nafty.

+7/0
9.12.2014 10:17

O62n32d92ř61e78j 87Č45a42p62k11a 6371201173144

V podstatě není potřeba nic zakazovat, srovnání daňové zátěže benzínu a nafty se o to časem postará samo (nafťák je dražší, takže pokud nebude mít dostatečně malé provozní náklady, půjdu radši do benzínu nebo CNG).

A pokud by mi opravdu šlo o životní prostředí, tak zruším ty šílené limity na vyprodukovaný CO2. Zmizely by ty mrňavé dvou- a tříválcové přeplňované motůrky, co na papíře žerou málo, ale ve skutečnosti jsou na tom stejně jako atmosférický dvoulitr, akorát vydrží třetinu (=3x větší emise při výrobě) a produkují mnohem zákeřnější škodliviny.

+7/0
9.12.2014 10:58

J48o68s38e61f 29N55o64v33a40k 5438102296178

No fandím jim. Sice by na to mohli jít snížením spotřební daně na benzín a zvýšením spotřební daně na naftu, ale to už je jejich boj.

Jaké tu máme dieselové peklo si člověk uvědomí, když je někde v severní americe poblíž řádově využívanější dálnice - tam to prostě nesmrdí.

+3/−4
9.12.2014 8:52

J83i59n12d49ř41i84c63h 52Š74k36o28p20e97k 4935101810785

srovnáváš silnice u nás a dálnice v Americe je naprosto mimo.

Vliv dieselů se přeceňuje, dokud se nezačne od nějvětších znečišťovalelů (zaoceánské lodě), přínos bude nula nula nic

+5/−2
9.12.2014 10:03

J52i77ř54í 71K61o43c86u95r91e15k 6405394915588

Ano zaoceánské lodě dělají velký podíl, obzvláště v centrech vnitrozemských měst, jako Paříž, nebo Praha.

PS: V tom článku nebyly ty lodě vyjmenovány. Jestli někdo vzal tankery ze 70. let a poukázal na ně, tak je idiot. Těch 10 největších lodí už je ve stavu scrapped. Česky: Sešrotováno.

+2/−3
9.12.2014 21:01
Foto

P60a59v79e60l 82M60a60r95t34i53n60e72k 9425205511303

Pojmenujeme nepřítele, uděláme kampaň a potom jen sklizime ovoce svého snazeni. Proste mají politici jenom jiného sponzora, nejake ovzduší jim je ukradené.

+10/0
9.12.2014 7:13

V28i56k53y10r 21B88o11h76u53m70i54l 75S87t40r67a38n84s44k39y 9667458176569

Dopadne to jak pravil J. Hašek ve Švejkovi:" Je spousta věcí který se nesměj, ale můžou".;-D Nicméně bych Pařížany upozornil, že jim ČR bezplatně pošle experta na podobné ptákoviny, totiž bývalého primátora Prahy a cyglistu z holomóce. Ten jim udělá takový borčus v dopravě, pruhy pro cyglisty, ostrůvky do ulic a umělá zúžení 4 proudovek na sotva dvouproudové ulice během několika měsíců a ještě se bude vznášet pyšností a slávou!

+6/0
9.12.2014 7:07

J54i31ř46í 89D64v52o90ř12á26k 5468293428440

Pokud vím , němci ty "emisní zóny " zkoušeli a výsledek nula.

+5/−3
9.12.2014 5:05

T77o72m33á42š 24M47o98r77a34v55č35í52k 3187386743825

Nedávno jsem četl, že s tím mají naopak dobré zkušenosti. Odkud čerpáte? Například ve Švédsku se snížily emise velmi nebezpečných jemných prachových částic až o 40 %

Zdroj:http://auto.idnes.cz/nemci-rozsiruji-emisni-zony-stare-diesely-maji-utrum-pdw-/automoto.aspx?c=A120102_143156_automoto_fdv

+2/−1
9.12.2014 5:34

J13i59ř84í 21N10o97v78o74t98n45y 2348621673379

Tady to vidí jinak:

http://1url.cz/fC7I

http://1url.cz/RC7g

http://1url.cz/XC7S

+1/0
9.12.2014 7:55

T39o67m96á33š 60M21o20r96a52v97č17í77k 3297746203475

Budu "váš odkaz" tedy citovat: 

výskyt prachových částic způsobený automobilovou dopravou se v Berlíně po zavedení zón snížil o třetinu.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

VERSUS

Neprotestujeme proti tomu zavedení, akorát upozorňujeme na to, že v Německu se to neosvědčilo, a za druhé, že je potřeba postupovat rozumně,"

Zdroj:http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

+1/0
9.12.2014 8:02

T55o23m25á29š 22M85o44r31a43v78č93í58k 3427776223465

A tady je přímo studie:

http://kuc.cz/9zkt4w

0/0
9.12.2014 8:04

M20a96r26e67k 54H84r76u63b71y 6167172851138

Tenhle pán má malou vadu, totiž tu, že emise z osobáků se na celkovém znečištění podílí jenom necelými 10%. Ale tady přeci o výsledek nejde, že...

+4/0
9.12.2014 0:31

T31o78m14á63š 61M89o20r46a47v24č52í32k 3757886803275

Když se dívám na liniové znečištění centra Prahy, tak je tam viníkem jasně doprava. Tudíž pokud to nejsou osobáky, musí to být autobusy. Kolik jich po takové Legerově (snad nejhorší silnice) jezdí a jak to vychází, když se to přepočte na hlavu?

+1/0
9.12.2014 1:11

M61a63r74e84k 70H66r32u57b51y 6917702451618

Pokud se divate na mereni zplodin ze spalovacich motoru, uvidite predevsim auta ;-). Ale celkove znecisteni ovzdusi je tvoreno sirokou skalou znecistujicich latek, kde NOx z dieselu je v silne mensine.

Z druhe strany - castice PM>10 se v Praze nemeri vubec...

+1/0
9.12.2014 8:52

J56a15n 78M57o28h21y10l88a 6942809879121

Diesely jsou jednoznačně rozšířenější, než by bylo rozumné (především pro peněženky a starosti jejich majitelů), nicméně jak známo, Francie (s Paříží v čele) byla vždy hojnou kolébkou hovadin. Jak vidno, můžeme být klidní, některé věci se ve světě prostě nemění.;-D

+5/0
9.12.2014 0:31

S98l71a81v73o44m77í94r 95Š45t20ě52p41á11n 1418644552554

Chtějí více parkmist pro čistejsi. Auta? Aby ta kourici musela dele jezdit a hledat misto?

Ve většině zemi ma nafta mensi danove zatizeni nez benzín a proto ma mnoho osobaku pod kapotou naftu

0/0
8.12.2014 23:45

P21a68v28e73l 83N90o18v72o74t57n76y 8809372667813

Nedokážu posoudit jak je to v Paříži ale vím jak je to u nás. Jízda za dehtem je většinou opravdu za trest. Dokud bude STK a emise fungovat jak funguje, těžko se něco zlepší. Auto se sice rozpadá ale co, prohlídkou prošlo a co víc se může požadovat. Co je někdo schopen nalít do nádrže je někdy s podivem, hlavně když to nějak jede. Další věc je lokální vytápění. Určitě znají všichni co dokáže a dovolání není možné.

Stačilo by dodržovat platné, než vymýšlet další nařízení. Rv

+5/−1
8.12.2014 23:23

R86i82c71h93a50r83d 17K24á75b49a 8269468620470

Ku prospechu veci by bylo naopak spoustu narizeni zrusit, misto vymysleni novych. Kdyby nebyl automobilovy prumysl nucet hnat se za nesmyslnymi cily a kvotami (zcele neskodne CO2), bylo by na svete krasne.

+10/−2
8.12.2014 23:39

P56a85v56e53l 43N82o22v68o37t24n80y 8729102697303

Jj, čím více nařízení, které se nedodržuje. Tím více problémů, proti kterým je třeba vydat nařízení. Aneb, jak každý úřad potřebuje obhájit svou potřebnost. EU

+4/0
8.12.2014 23:58

T27o24m17á53š 69M54o27r69a70v15č70í14k 3537526333675

Jaké jsou kvóty pro CO2 na automobil? To je tam nějaký lapač CO2? Když spálíte 10 litrů benzínu ve 20 let starém autě a v 5 let starém též 10 litrů, bude tam snad nějaký rozdíl?

0/0
9.12.2014 0:08

M53a55r35e28k 71H30r36u93b82y 6697272551568

Nikdy jsem nepochopil, co je vlastně na CO2 tak špatného. Rostliny ho mají docela rády ;-)

+5/0
9.12.2014 0:33

T22o76m83á46š 92M57o35r18a91v91č91í38k 3257856473715

Nic, proto není CO2 ve městech regulován.

+1/0
9.12.2014 1:03

J78i67n26d13ř55i37c27h 73Š50k58o95p86e23k 4695101360715

jenže ho nějak nedokáží spotřebovat tolik, aby jeho množství nevzrůstalo

0/0
9.12.2014 10:05

P23e57t37r 86H66l59o93u97š59e61k 9626433895551

tak ať je víc rostlin a méně betonových ploch

+2/0
9.12.2014 12:03

Arnold J. 4440889318143

Automobilky v EU mají tzv. závazné cíle pro tzv. průměrné normované emise CO2 u nově prodávaných aut a to v závislosti na tom, jaká je průměrná hmotnost jimi prodávaných aut. Pokud ty cíle nesplní, hrozí jim pokuta. V současnosti je závazný cíl kolem 130 g/km (v průměru pro všechny automobilky).

0/0
9.12.2014 10:03
Foto

K11o11s51t10a84s 59J20o94a44n61i47d93i31s 2912658651

v největších městech řecka diesly do měst nesmí už velké spooooousty let.. a vůbec se jim nedivím.. smradlavy hnus ty traktory

+5/−3
8.12.2014 23:18

R12i37c20h84a21r17d 32K14á95b74a 8639408600120

jasne ... zakazeme dehty a jiz brzy se budeme mit jako v Recku EU

+6/−1
8.12.2014 23:19
Foto

K61o97s90t65a98s 35J30o22a72n77i75d70i25s 2422598641

jo ty jsi ten genius.. tak díky za velmi silný argument..

+3/−2
8.12.2014 23:24

R39i70c76h33a53r16d 77K46á92b92a 8779468130190

Dekuji za lichotku, ale obavam se, ze genius jste Vy. Zakaz neceho vyresi problem. Sakra, uz jsme toho zakazali tolik a porad se nemame jako v nebi.

+7/−1
8.12.2014 23:26

T94o79m44á42š 98M49o13r65a91v40č45í89k 3647426183505

Pokud nechcete diesely ve městě, tak zákaz dieselů tento problém vyřeší, na to opravdu nemusíte být génius:D

+3/0
9.12.2014 0:31

J91i89ř54í 41K44o92c62u37r58e54k 6295544725158

Je zakázáno vstupovat na železniční trať. Tak jak je možné, že je každoročně asi 200 přejetých?

0/0
9.12.2014 21:05

F56i82l18i62p 81D95a36ň81h42a 9200618733772

Hlavním důvodem zákazu dieselů v Řecku je (bylo) poškozování mramoru na památkách zplodinami z naftových motorů.

0/0
10.12.2014 6:46

M46i86c63h51a45l 37Z52e11t87e91k 3718742120277

Tak dnes mají Frantíci v Paříži vzduch jako v Pekingu, a brzy jí budou mít zamořenou cyklisty stejně jako v Pekingu.:-/

+1/0
8.12.2014 22:49

M16a83r54t29i58n 92P86e82c62i80n12a 4591223

Socialismus se ve Francii také blíží tomu v Pekingu, tak to tam zřejmě chtějí mít se vším všudy.

+2/0
9.12.2014 6:45

M23a20r56e43k 79H70r24u25b50y 6947132821268

V socializmu Pariz davno Pekungu utekla:-P

+2/0
9.12.2014 13:36

J30i14ř67í 89N45o87v78o78t29n97y 2878901133809

Měli by žabožrouti oprášit gilotinu !!

+3/−2
8.12.2014 22:31

J89a62n 34H81e49l84l25e38r 9908415586

No je mi to líto, spoustu lidí to raní, ale staré diesly bych do města taky nepouštěl a každýho, komu se při sešlapnutí plynu vyhrne z výfuku černý kouř bych hnal.

To prostě do města nepatří, žít se v tom nedá.

Ok, je to investice nepříjemná pro majitele, ale to se nezlobte, kam se hrabe kouření v hospodách.

+7/−3
8.12.2014 22:25

R91i13c86h11a65r88d 50K45á41b71a 8829258710440

autobusy Vam nevadi? A co jeste byste zakazal. Co luftaky treba? ;-)

+1/−1
8.12.2014 22:43

T24o80m43á92š 22M68o51r75a89v34č62í26k 3227636963105

Proč by měly? Přepočteno na hlavu toho vypustí mnohem méně než automobil, kde je často jen jeden člověk. Nevěřím, že by pařížský průměr překročil 2 cestující na jeden automobil.

+1/−1
9.12.2014 1:05

M90a23r36t41i53n 83R90a76y63m19a46n 4552708183178

Na Kladne jezdi uz z casti autobusy na zemni plyn. Tak proc by to neslo casem predelat i jinde.

0/0
9.12.2014 7:21

J47a61n 46K34r14p80e44c 5776713164252

ono je to presne naopak. ten stary diesel dela vetsi saze ktere zachyti sliznice a plice. daleko vetsi problem jsou moderni diesely ktere vytvari tak malinke saze , ze prostupuji kuzi a dokonce i bunecnou stenou. navic moderni diesely neuveritelne smrdi.

+4/0
8.12.2014 23:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.