Diskuze

Francie táhne do boje proti dieselům. Paříž má být město pro pěší

Pařížská starostka Anne Hidalgová oznámila, že se v centru francouzské metropole chystá omezit osobní automobilovou dopravu. Chce tím prý zabránit dopravním zácpám a znečištění ovzduší, které město na Seině dlouhodobě trápí. Na ráně jsou hlavně naftová auta, proti kterým brojí i francouzský premiér.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TH

Holt důsledky evropské deviace s používáním naftových motorů v osobních autech. Nikdy jsem tu oblibu dieselu nepochopil. Páchnoucí, chrochtající, klapající hnusRv Zážitek je už samotný tankování tý mastný smradlavý sračky...

1 0
možnosti
PH

P57e49t19r 17H44o34l27u41b

11. 12. 2014 12:11

Inspiraci asi hledala v Pchongjangu ne?

4 0
možnosti
KC

Paříž bude brzy městem s převahou muslimů a ti na nové auto nemají. To je hlavní důvod takového rozhodnutí.

1 0
možnosti
JK

Město pro pěší? Zásobování potravinami mají zřejmě vyřešené? Kilogram jídla na osobu a den. 3000 tun budou ekoaktivisti tahat na zádech nebo použijou nuceně nasazené?

5 0
možnosti
PM

P49e50t51r 79M15i25c31h28a72l

9. 12. 2014 16:45

Chtějí omezit diesely, tak zvýší spotřební daň na benzín, který je už teď výrazně dražší než nafta?

Tak to mi hlava nebere.

7 0
možnosti
JB

J95i33ř98í 57B17o84l59f

9. 12. 2014 12:41

Ano, bojujme proti dieselům tak, že zdražíme benzín  ;-D  A já jsem si myslel, že demence se rozvíjí jen u nás EUV[>-]

13 0
možnosti
PM

P44e52t92r 95M63i96c62h21a31l

9. 12. 2014 20:17

Asi jsem byl slepý, když jsem 4 hodiny po Tobě napsal skoro totéž. Teď jsem se sem po nějaké době podíval a zjistil jsem to. Kaju se. :-)

1 0
možnosti
PH

a taxíky tam povolí??? Koukám v Paříži mají také taxikářskou mafii jež si v pohodě uplatí magistrát Rv

1 0
možnosti
M

9. 12. 2014 10:17

Obecně vzato dobrý základ myšlenky. Ale s provedením nesouhlasím. Když už jednou bylo auto homologováno na trzích EU, tak při splnění předepsaných podmínek homologace (STK, měření emisí) nevidím důvod, proč by měl být zakázán jeho provoz. To je nebezpečný precedens: Dneska si koupím nějakou věc a zítra mi jej stát nebo EU zakáže používat ...

Daleko férovější mi přijde zakázat prodej nových dieselových osobních aut, samozřejmě s nějakým přechodným obdobím, aby se automobilky mohly přizpůsobit. U těch už prodaných kontrolovat, zda plní předespané podmínky homologace. Pokud například auto s homologací s filtrem pevných částic ten filtr nemá, okamžitě odebrat registrační značky a technickou způsobilost k provozu. Dále samozřejmě srovnat spotřební daň nafty a benzínu, a to v kilogramovém vyjádření, tzn. v litrovém vyjádření by spotřební daň benzínu měla být o zhruba 10 % níž než u nafty.

7 0
možnosti

V podstatě není potřeba nic zakazovat, srovnání daňové zátěže benzínu a nafty se o to časem postará samo (nafťák je dražší, takže pokud nebude mít dostatečně malé provozní náklady, půjdu radši do benzínu nebo CNG).

A pokud by mi opravdu šlo o životní prostředí, tak zruším ty šílené limity na vyprodukovaný CO2. Zmizely by ty mrňavé dvou- a tříválcové přeplňované motůrky, co na papíře žerou málo, ale ve skutečnosti jsou na tom stejně jako atmosférický dvoulitr, akorát vydrží třetinu (=3x větší emise při výrobě) a produkují mnohem zákeřnější škodliviny.

7 0
možnosti
JN

No fandím jim. Sice by na to mohli jít snížením spotřební daně na benzín a zvýšením spotřební daně na naftu, ale to už je jejich boj.

Jaké tu máme dieselové peklo si člověk uvědomí, když je někde v severní americe poblíž řádově využívanější dálnice - tam to prostě nesmrdí.

3 4
možnosti

srovnáváš silnice u nás a dálnice v Americe je naprosto mimo.

Vliv dieselů se přeceňuje, dokud se nezačne od nějvětších znečišťovalelů (zaoceánské lodě), přínos bude nula nula nic

5 2
možnosti
Foto

Pojmenujeme nepřítele, uděláme kampaň a potom jen sklizime ovoce svého snazeni. Proste mají politici jenom jiného sponzora, nejake ovzduší jim je ukradené.

10 0
možnosti