Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové Twingo má skvělé nápady, ale geniality předchůdce nedosahuje

Tenhle renaultík je okouzlující městský floutek. Ženy se za ním otáčejí jak za Delonem a k tomu řeže zatáčky jak o život. Originální konstrukce se vyplatila, některé prvky jsou však nedomyšlené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a41n 15D71l29o30u10h13ý 7374189160269

Jsem snad jediny kdo od maleho auta ocekava, ze se s nim da jezdit i mimo mesto? Logika marketingu automobilek je uplne mimo. Vetsina lidi co bydli ve meste potrebuje idealne mensi auto (kvuli parkovani) ale samozrejme , ze nove auto nemaji jenom pro cukani po meste... Jediny kdo to pochopil je dnes Suzuki. Prodava male auto, ale s dostacujicim vykonem pro dalnicni provoz kopec nekopec... Tezko bude mit nekdo ve meste dve auta, protoze za prvni plati parkovacku 700kc a za druhe 7000kc. Diky Beme a HudeckuR^

+1/0
17.12.2014 12:34

P41e34t85r 91M86i94c23h33a36l 2860444351182

Jsou i jiná města ...

0/0
18.12.2014 9:19

J44i33ř47í 36D75v55o30ř39á72k 5218133228900

No a co to takhle nechat na lidech , kteří to budou kupovat ?

+1/−2
16.12.2014 19:33


Z91d20e82n58ě64k 49H24a42n66z31l 1601426482254

A vypadá to,že to bude ještě Evropské auto roku

+1/−2
16.12.2014 16:57

J87a26n 74D22l53o69u46h20ý 7854769640109

No to doufam ze ne, protoze napad dobry ale provedeny strasne. To i to porsche to zmaklo lepe s caymanem;-D (motor vzadu a kufr vepredu a vzaduR^) nebo VW Transporter prvni generace (VW Combi).;-D

0/0
17.12.2014 12:24

M41i59r94o11s61l73a87v 73M13e30d 3224536

Pokud potřebujete "prcka" pro pendlování po městě, tak by to mohlo být vyhovující. Nějak mi ale připadá, že by se pro tento účel našlo i něco praktičtějšího a za výhodnější cenu.

+5/0
16.12.2014 16:34

J38a79n 85H92l11a65v26a75t43ý 7179152507558

Tohle je ideál auto pro rozvor pizzy - malý, obratný prcek a hicující motor vzadu pod podlahou udrží jídlo hezky v teple :D

+9/−1
16.12.2014 15:45

A45u89g68u31s55t 98F95o81r98m49á82n81e71k 6295979670596

Nějak mi zveku připomíná nový FIAT 500.

+4/0
16.12.2014 14:32

M50a83r94e62k 68J25a88n60e27č83k20a 1487346973521

Nějak nechápu vývojáře těhle bonbónů na kolech. Je mi jasné, že smyslem je aby se s ním dalo zaparkovat i na malém fleku ve městě, kde je parkování čím dál větší problém, ale aby to stálo tolik, co již výrazně větší auto a motor takový, že se to do kopce musí pomalu tlačit a co je ještě horší, aby ta spotřeba byla jako u mnohem většího auta, tak je to pro městský provoz dosti nepraktické vozítko, tím spíše, že má díky své velikosti dosti mini kufřík. Takže to z něj dělá městské přibližovadlo na 2 věci. Jsou v této kategorii rozhodně lepší vozítka jiných výrobců. A pokud už někdo bude chtít opravdu pidi přibližovadlo a jezdit po městě za náplň do zapalovače a zaparkovat i do mezery za sebou stojícími auty, i když s pidi kufrem na svačinu, tak asi raději sáhne po jetém Smartu.

+2/0
16.12.2014 13:15

J88a59n 15F38r97o15l81í74k 6226560555804

Vozítka typu kolínských trojčat jsou vhodná třeba pro důchodce z většího města. Daleko nejezdíte, vnoučata se tam vejdou a na cesty do 200 km to přežijí i dospělí. Odvezete v tom jeden kufr na letiště nebo běžný nákup. Atmosférický tříhrnek. Lehký, jednoduchý, bezúdržbový, benzin. Jezdím za 5 a na dálnici nemám problém držet 130. Než se s Feldou rozjedete jsem 50 m před Vámi. Váží totiž 850 kg. Kam se SUV nevejde já pohodlně zaparkuji i když poloměr otáčení je 4,8 (Twingo 4,3). Podstaný je posilovač a ne poloměr. Twingo má hlubší kufr a proto méně místa na nohy vzadu. Smart je pro osamělého člověka. Těch pár centimetrů ho deklasuje na kapotovanou motorku.

+5/−1
16.12.2014 14:07

M45a20r29t92i96n 76L74ž56i64č65a60ř 9825317532414

R^R^R^

+1/−1
16.12.2014 15:24

L94u81k21a70s 60V24o83l38f 4819682928395

Jako dlouholetý majitel Smarta F2 (450) s Vámi musím nesouhlasit. Vnitřně je to neskutečně obrovské auto a do kufru se pohodlně sbalí celá posádka s věcmi na 14 denní dovolenou ;-)

+1/−1
16.12.2014 16:02

J61a45n 12D30l49o21u68h18ý 7244169640269

Takova Felicie s 50kW BBM motorem, ktery ma sestelovane ventily, vporadku monovstrik a pohon na LPG sestelovany do vykonu, ten Vas skvostny kolinsky peugeot posle k sipku. Problem je  spis v tom, ze spousta ceskych majitelu ma feldu z druhe, treti ci ctvrte ruky a udrzbu na tom vyjma prvniho majitele nikdo moc neresil, pak clovek potkava na dalnici feldy jenom s ridicem co do kopce nejsou schopni jet ani 80tkouR^

0/0
17.12.2014 12:29

J50i56ř32í 95D34v93o54ř55á75k 5608503798400

A právě proto spolupracují z poměrně neznámou , nekvalitní  značkou :Daimler. (Mercedes) .

0/0
16.12.2014 19:36

P45a84v29e31l 35V89á20v38r83a 2456935297636

jaktože si eště nikdo nefšim že je to vlastně činkvečento??

jenom i se fšema neduhama toho původního modelu co motorizoval itáliji

s motorem vzádu a bez kufru:-)

0/0
16.12.2014 11:16

T39o42m19á83š 32Z79e74m56a53n 3195668614425

Ve výbavě holobyt by to nemuselo být špatné vozítko na čistě pražský provoz (krátké, úzké, obratné).

Ovšem nesmíte se v půli dne dozvědět, že musíte někam mimo Prahu..

0/0
16.12.2014 10:42

M57a74r47t83i85n 83L60ž50i19č75a83ř 9875927802734

Zábavná, prťavá, zadokolka :-)

0/0
16.12.2014 10:10

M15i22l72a86n 11Š15v39a25g22r66o76v27s98k64ý 9872409205638

Na snižování ega a zkracování penisů? Proč ne, klidně.

+1/0
16.12.2014 9:38

J73a57n 62K62o45n60v18a44l12i88n33k42a 5100431861935

Prostřednictvím tohoto vozu? To nevím. Vzhledem k tomu, že cílovou skupinou tohoto vozu zcela jistě nejsou muži s malým penisem a nízkým sebevědomím, chápu váš příspěvek jako poněkud off-topic :-/  Ženským se líbit bude, ale ty mají povětšinou doma chlapa, který jim takovou blbost buď nekoupí, nebo rozmluví.

+4/0
16.12.2014 11:47

J82a47n 96F93r73o41l52í44k 6326700285174

Na obranu pana Milana. Jezdím s C1 a zde si skutečně ego nepohoníte.;-D Občas se mě snaží předjet nějaká vyhoněná dehtová Ochcávka a často musím přibrzdit a udělat místo aby se nesrazil s autem v protisměru. To je jedna z daní jet v takové podceňované plechovce.

+5/−1
16.12.2014 14:11

J43a51n 54K87o53n77v38a16l25i52n58k36a 5350911691365

Ano, těm je skutečně lepší uhnout. V duchu vize, že mají "woe káru jako bejk na hlínách f tédéíčku co jezdí woe za tři a to to honim" se chovají mnohdy nevybíravě. Kdekoliv jsou mi ukradení, akorát na dálnici ne. Tam je nechám v klidu zažít pocit vítězství, že to nandali o třídu vyššímu autu ("Ti řikám Pepo woe, si ani neštrejch, sem ho dal jako nic"). Pak si počkám na stoupání a zlehka pomalu předjíždím. V momentě, že se za na nimi objeví obláček dehtu, prošlápnu na  kick-down a už se jen blbě usmívám do zrcátka. :-P

+3/0
16.12.2014 17:34

R35a88d33i75m 82H21o69r15č91i23č68k98a 7256207273232

Přidávám1000+R^

+1/−1
16.12.2014 18:23

P88e88t37r 68M47i77c54h56a65l 2570874661942

Spadáš ale také do kategorie borců s "károu na hlínách f tédéíčku", protože se chováš podobně.

BTW, mám taky Ochcávku ftédéíčku (a v létě dokonce na hlínách :-)) a je mi putna, jestli mě předjede Favorit, Citroen nebo třeba i ten Smart. Pokud mi nezavazí ať jede jak a kam chce. Kdo mi vadí jsou řidiči (bez ohledu na řízené auto), kteří mě předjedou a vzápětí zpomalí, případně začnou odbočovat. Další jsou týpci, kteří mě na dálnici dojedou v levém pruhu rychlostí o 5 km/h vyšší a byť je přede mnou kamion a dávám už blinkr, ani ve snu je nenapadne trochu přidat a nenutit mě tak za náklaďákem brzdit.

Jo, jednu odchylku u sebe proti tebou popisovaným mám - nejezdím za tři, ale za pět. :-)

0/0
18.12.2014 9:35

J47a66n 47K49o81n18v95a81l94i40n59k39a 5830821601645

No vidíš. TDI nemám. Je to R6 3,0d ale od jiného německého výrobce. Hlíny mám na zimu i na léto :-)  Ale jako oni se fakt nechovám. Po tom, co jsem začal mít pod kapotou Motor a v hlavě mozek, řídím spíše defensivně, což bohužel nelze říct o většinové řidičské populaci. Nelze paušalizovat. Ne všichni, co mají Ochtávku v tdi jsou prasata. Můj soused ji má a je to velmi spořádaný řidič.

0/0
18.12.2014 9:52

J69a16n 10K41o40n22v45a12l42i66n87k20a 5770291271625

Jo a další rozdíl je v tom, že nejezdím ani za tři, ani za pět, ale za 8,4.

0/0
18.12.2014 9:53

P81e47t95r 74M12i61c75h38a19l 2270174931952

Myslel jsem, že máš taky C1 jako pan Frolík nad Tebou, s tím autem by to opravdu bylo hrdinství (nebo spíš "hrdinství"). Mea culpa.

Jinak asi souhlas, pitomců jsou na silnicích mraky bez ohledu na to, jaké auto řídí.

Auto co máš Ty je někde úplně jinde. Podobná auta i já s koktou předjíždím celkem běžně - ale je to tím, že jejich řidiči prostě jedou jiný režim, není to o závodění. Mimochodem, na dálnici jezdím nejčastěji kolem 125 - 130 tachometr, protože je to ideální kombinace mezi dynamikou, rychlostí, dojezdovým časem, hlučností v autě, pohodlím (kvůli našim tankodromům) a taky spotřebou. Oktávku jsem si vybral proto, že to byl rozumný kompromis mezi cenou, kvalitou a užitnou hodnotou. Auto mám hlavně na (relativně) rychlou, pohodlnou a bezpečnou přepravu sebe a své rodiny. Ne že by mě řízení nebavilo, ale "zablbnout" se dá jindy a jinak než v provozu s běžným autem.

A ještě dodám, že těch Tvých 8,4 je docela dobrá spotřeba na ten motor a auto co máš. Hlavně ať slouží.

0/0
18.12.2014 11:09

J18a17n 92K71o94n10v87a80l66i62n17k53a 5110461491515

Díky R^  Argumenty pro nákup Oktávky dokážu pochopit. Není to vůbec špatné auto. Jen mi vadí taková ta glorifikace a bezmezný obdiv k něčemu, co je sice dobré, ale ne nejlepší (ostatně, jaké auto je vlastně nejlepší? :-/). 

Taky mám problém s tím, že prostě nemám rád škodovky. Jako někdo nesnáší Fordy nebo francouzská auta. Každému nechme, co jeho jest. 

K této spotřebě jsem se dobíral rok. Díky automatické převodovce mi trvalo déle se naučit jezdit úsporně. První hodnoty byly vysoko nad desíti litry (12-14). Teď jezdím vcelku pomalu a rozvážně. Neženu se nikam, protože vím, že kdybych chtěl, můžu jet hodně rychle. 

Na dálnici mám optimum kolem 150. Ve 130 jsem v hodně nízkých otáčkách a spotřeba je paradoxně vyšší (cca 9-11). Ve 150 točí asi 2400 a to pak jede kopec nekopec okolo 8). To auto je stavěné na německé dálnice. České okresky a ty parodie, které nazýváme dálnicemi u nás, nejsou úplně ideální.

Tobě taky ať to jezdí k plné spokojenosti :-)

0/0
18.12.2014 13:09

P17e71t27r 21M42i76c12h44a63l 2890664541332

Není zač.

Tento názor beru. Chápu, že ne každý Škodovky musí. Nechápu lidi, kteří na ně plivou špínu kudy chodí. Jako každé auto (značka) má Škoda svá plus i mínus. A které auto je nejlepší? No vždycky přece to moje, protože jinak bych si ho asi nekoupil (a opět bez ohledu na značku) :-).

JInak já osobně moc nemusím francouze (zvlášť ten model pro gynekology) a "české" korejce. Obojí proto, že většinou je to opravdu poruchový aušus (ne že by neexistovaly bezproblémová auta těch značek, ale těch problémových je u nich nějak vyší procento). Ovšem znám i lidi, kteří je mají a jsou celkem spokojení. Jejich volba, svůj názor jim klidně řeknu, ale nenutím.

A k těm dálnicím - já v těch 130 mám cca 2100 - 2200 otáček a spotřebu pořád kolem 5 litrů. Ale když je hustější provoz a levý pruh je rychlejší, nemám problém držet i těch tachometrových 150 (což je v reálu vlastně 135 - 140) s otáčkami asi 2400 a spotřebou pod 5,5 litru. Aneb jezdím tak, abych nezavazel a abych nemusel za někým pořád zbytečně brzdit. Mimochodem tak jezdím i po německých dálnicích, byť tam jsem tak jednou za rok až dva.

A naše dálnice? Nově stavěné úseky (například už D1 od Vyškova do Kroměříže) jsou bezproblémové a dá se tam jet i podstatně rychleji než je povolený limit. Totéž platí o rekonstruovaných úsecích (a tím nemyslím nějaké dílčí opravy). Jinak staré části před rekonstrukcí stojí opravdu za pendrek.

No nic, už bych se v tom dál nepitval, určitě se potkáme někde jinde. A kdyby ne, díky za názor a pěkné svátky.

0/0
19.12.2014 0:03

J13a31n 94K38o18n45v57a80l26i16n33k26a 5730101801435

Tobě též pěkné svátky a mnoho bezproblémových kilometrů v roce 2015 R^

0/0
19.12.2014 9:35

J67a57n 59Š39l88é67g20l 8452760838753

Hrozně mne pobavila cena v kombinaci se spotřebou :-). To si rovnou ten člověk tam může nalepit nálepku "Blbec".

+11/0
16.12.2014 8:20

J39a90n 36K40o20n30v35a43l58i84n58k72a 5380131921355

Poněkud debilní řešení, kdy vpředu není nic a vzadu je malý kufřík. Přístup ke komponentům motoru musí být tristní. Jedinou výhodu vidím v dobré trakci na sněhu (jako škoda 105), jinak nic. 

Znám velmi dobře první Twingo. Bylo to první auto, se kterým jsem jezdil. Mělo to jednatrojku motor a geniální vnitřní uspořádání. Vzadu místa dost, vepředu taky. Kufr variabilní. Trochu imbecilní byl digitální budík pod oknem, ale šlo si na to zvyknout. Škoda, že mu po čase začala zlobit elektronika a muselo z domu.

Tohle nové vnímám jako předraženou pitomost na kolečkách. Když už bych musel kupovat Twingo, tak bych vzal nějaké starší z 1. generace po FL, dal ho do pucu a za ušetřené peníze pak dlouho a dlouho jezdil. :-P

+6/−1
16.12.2014 8:17

M54a20r87t25i12n 11V63e30l31í19š93e93k 9249626837926

Já měl Škodovku 125, tedy 5-ti kvalt, mírně upravenou, pod těch 7.5 l jsem se dostal, jezdil jsem denně, jak po Praze, tak po celé republice. Na tu "těžkou prdelku" nedám dopustit, ještě nebyly povinné zimní gumy a já jezdil cca 2x i vícekrát Praha - Rokytnice nad Jizerou. Párkrát jsem vytahoval nějaké nešťastníky s předním náhonem a to vše na  OR 34, Přední náhon u Felicie, tomu stačila ranní rosa v příkrém kopci na chalupě v jižních Čechách a byla to "sranda". Jinak mám zkušenost i s 1. generací Twinga, ne moc velkou, ale dobrou! Motor vzadu a pohon beru, ale to "zaplácnutí" toho předního prostoru je opravdu postavené dost na hlavu:-/, nemluvě o ceně!!?Rv

+1/0
16.12.2014 18:29

J40a60n 81K50o35n78v91a16l52i74n46k83a 5810971861105

Já mám zkušenost se 105kou. Nejdřív jsme ji měli jako rodinný vůz asi deset let - od 84 do 94, to jsem byl ještě kluk. Pamatuju si, že na zimu dával táta dozadu "drapáky" byl to nějaký protektor a vypadalo to jako motokrosová guma :-)  Před pár lety jsem měl 105ku půjčenou jako náhradní auto, když bylo moje tehdejší Mondeo na delší dobu v servise. Byla to neskutečná řidičská zkušenost! Všechno šlo ztuha a nakřivo, včetně řízení, brždění apod. Od té doby si vážím moderních aut.

0/0
17.12.2014 7:11

V84l74a84d89i65m95í59r 36H88r71u20b87ý 1214401487432

Takže vpředu to nemá ani motor, ani kufr, vzadu to má motor a trochu větší příhrádku na rukavice - ovšem i v létě vyhřívanou od toho motoru. Malé auto za velké peníze, na to se budou stát fronty.

+6/0
16.12.2014 8:03

M31a74r78t96i51n 20L83ž29i41č94a19ř 9595367262464

A už stojí o nové Twingo je mnohem větší zájem jak o trojčata z PSA

0/0
16.12.2014 12:13
Foto

M49a21r17t92i39n 87O98c12h 7749634315246

No to je hnus...

+5/−1
16.12.2014 7:53

J46o16h81a27n 41Z43i97n49g59e33l 2171125426631

Další důkaz toho, proč má Renault znak na volantu. Aby měl každej zákazník furt na očích, co je zač, že si to koupil.

+5/−1
16.12.2014 7:47

I10v70o 34U11r50b76á61n55e73k 2486107337

Vettel by s Vámi asi nesouhlasil...tak zkuste RS od Mégana...asi Vám spadne brada. ;-D

0/0
16.12.2014 8:41

J54o14h42a74n 76Z31i86n87g69e82l 2341235906271

Výjimka potvrzuje pravidlo.

0/0
16.12.2014 9:00

J92a28n 95D88l86o98u89h95ý 7344989410509

Za to kolik stoji RS Megane, radeji Dodge Challenger V6 z USA R^

0/0
17.12.2014 19:53
Foto

I62v80a46n 83K60o18p78t41a 5207522451277

Já měl Clio II a naprostá spokojenost. Za 6 let a 100.000 km prakticky žádná závada. 1x zadní brzdy, 1xčep - po půlroční objížďce po ¨trojkách pochopitelné, jinak olej, benzín a nic jiného.

Na základní 1,2 8V celkem čiperné auto a v průměru spotřeba 6,5l/100km. A světla byly mezi těmi auty co mám osobní zkušenost naprosto bezkonkurenční (beru auta vyrobená po roce 2005).

0/0
16.12.2014 9:10

P58e40t80r 55V74l40a86d98i87m58í59r 68Č36e76r59m22á33k 8643187185754

6let a 100000 km vydrzelo!!!!

Obdivuhodne:-)

+6/0
16.12.2014 9:54

O45t80o 34S17t33r97á73n14s21k84ý 1811750608715

Kdysi jsem si chtěl koupit auto týhle značky (Megane), ale odradil mne můj "dvorní" automechanik, který se mi stará (a dobře) o moje auta. Prohlásil, že auta s p..ú nespravuje. Twingo měl brácha, říkal mu SKOK a byla to taková plechová nákupní taška. Veliký, těžký dveře, nebyly za co chytit, snad nejčastěj za okraj přihrádky, blbě se parkovalo na příčným stání, protože dveře byly opravdu moc dlouhý a nešly tudíž moc otevřít, pokud řidič nenechal vedle sebe metr místa, dozadu se lezlo tím pádem ještě blběj. Na svůj výkon to žralo jak bejk. Digitální rychloměr za slunečního svitu nebyl zrovna moc čitelný. Nebýt toho, že ho dostal jako vyrovnání nějaký pohledávky, asi by ho nekupoval. Rv

+3/0
16.12.2014 7:24

J38o68h19a50n 58Z67i53n51g74e31l 2851255336401

U nás je autoservis, kterej přešel ze Škodovky na Renaulta. Chodím tak za jednim kámošem na kus řeči. Každou chvíli se z některýho heveru ozývají sprostý nadávky. Jednou jsem se ptal, co se děje. Źe prej kolega už třetí den rozebírá Megana, aby vyměnil rozvody. Už nevim, u kterýho modelu se snad dokonce vyndavá motor kvůli výměně řemenu k alternátoru. Navíc alternátor je na ocelovejch nejtech, který se tam dávaj za tepla z výhně. Jako když stavěli před sto lety Titanic. Servisy to nahrazují šroubama.

+2/0
16.12.2014 7:56

T28o28m85á87š 36P18í81c93l 3986313671167

Nejsem odbornik, ale jako majitel Scenica uz take leccos vim. Motor se vyndava skoro vzdycky, at uz opravujete cokoliv. Zajimava je i baterka pod sedadlem spolujezdce (startovaci kabely se moc dlouhe nevyrabeji).

+2/0
16.12.2014 7:59

J88o35h82a47n 73Z85i60n26g87e83l 2631545676581

No a to je ten rozdíl mezi Renaultem a normálními auty.

+2/0
16.12.2014 8:36

P17e91t39r 58S84v46o82b49o73d91a 9663943867334

Můj Citroën má akumulátor v kufru, ale taky vpředu pod kapotou přípojné body na startovací kabely. Podobně jako u vás to má/měl mercedes B

0/0
16.12.2014 13:20

J62i55ř73í 19D29v90o61ř64á26k 5918833228380

Tak autoservis , do kterého si chodíš pokecat ,asi nebude nic extra.

0/0
20.12.2014 16:58

E71l24i40š44k32a 42K68u59č74e12r69o71v82á 1696158847189

geniální negeniální, Renaulta už nechci. francouzský šarm montovaný rukama arabů a černých gastarbeiterů mi připravil tolik nemilých překvapení, že dám přednost německé nudě.

+6/0
16.12.2014 7:21

J54a17n 89F73r91o34l37í88k 6446480675554

Německá nuda a preciznost pod rukama Turků taky není to co bývalo.;-D

0/0
16.12.2014 14:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.