Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové Twingo má skvělé nápady, ale geniality předchůdce nedosahuje

Tenhle renaultík je okouzlující městský floutek. Ženy se za ním otáčejí jak za Delonem a k tomu řeže zatáčky jak o život. Originální konstrukce se vyplatila, některé prvky jsou však nedomyšlené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a59n 65D60l19o80u59h71ý 7154709750179

Jsem snad jediny kdo od maleho auta ocekava, ze se s nim da jezdit i mimo mesto? Logika marketingu automobilek je uplne mimo. Vetsina lidi co bydli ve meste potrebuje idealne mensi auto (kvuli parkovani) ale samozrejme , ze nove auto nemaji jenom pro cukani po meste... Jediny kdo to pochopil je dnes Suzuki. Prodava male auto, ale s dostacujicim vykonem pro dalnicni provoz kopec nekopec... Tezko bude mit nekdo ve meste dve auta, protoze za prvni plati parkovacku 700kc a za druhe 7000kc. Diky Beme a HudeckuR^

+1/0
17.12.2014 12:34

P40e63t30r 33M91i55c16h34a51l 2710544601242

Jsou i jiná města ...

0/0
18.12.2014 9:19

J63i15ř85í 97D12v17o43ř82á72k 5898733948520

No a co to takhle nechat na lidech , kteří to budou kupovat ?

+1/−2
16.12.2014 19:33

Z21d64e65n29ě18k 93H50a40n76z34l 1141166212464

A vypadá to,že to bude ještě Evropské auto roku

+1/−2
16.12.2014 16:57

J24a97n 76D54l25o81u87h28ý 7164639290929

No to doufam ze ne, protoze napad dobry ale provedeny strasne. To i to porsche to zmaklo lepe s caymanem;-D (motor vzadu a kufr vepredu a vzaduR^) nebo VW Transporter prvni generace (VW Combi).;-D

0/0
17.12.2014 12:24

M15i19r87o32s68l79a91v 24M31e12d 3274396

Pokud potřebujete "prcka" pro pendlování po městě, tak by to mohlo být vyhovující. Nějak mi ale připadá, že by se pro tento účel našlo i něco praktičtějšího a za výhodnější cenu.

+5/0
16.12.2014 16:34

J35a39n 61H47l19a88v13a20t82ý 7109792637788

Tohle je ideál auto pro rozvor pizzy - malý, obratný prcek a hicující motor vzadu pod podlahou udrží jídlo hezky v teple :D

+9/−1
16.12.2014 15:45

A84u63g17u30s51t 84F72o14r85m91á32n10e51k 6935529680126

Nějak mi zveku připomíná nový FIAT 500.

+4/0
16.12.2014 14:32

M56a20r87e92k 53J45a28n19e43č52k56a 1987516303461

Nějak nechápu vývojáře těhle bonbónů na kolech. Je mi jasné, že smyslem je aby se s ním dalo zaparkovat i na malém fleku ve městě, kde je parkování čím dál větší problém, ale aby to stálo tolik, co již výrazně větší auto a motor takový, že se to do kopce musí pomalu tlačit a co je ještě horší, aby ta spotřeba byla jako u mnohem většího auta, tak je to pro městský provoz dosti nepraktické vozítko, tím spíše, že má díky své velikosti dosti mini kufřík. Takže to z něj dělá městské přibližovadlo na 2 věci. Jsou v této kategorii rozhodně lepší vozítka jiných výrobců. A pokud už někdo bude chtít opravdu pidi přibližovadlo a jezdit po městě za náplň do zapalovače a zaparkovat i do mezery za sebou stojícími auty, i když s pidi kufrem na svačinu, tak asi raději sáhne po jetém Smartu.

+2/0
16.12.2014 13:15

J82a45n 76F57r90o72l36í59k 6586370775284

Vozítka typu kolínských trojčat jsou vhodná třeba pro důchodce z většího města. Daleko nejezdíte, vnoučata se tam vejdou a na cesty do 200 km to přežijí i dospělí. Odvezete v tom jeden kufr na letiště nebo běžný nákup. Atmosférický tříhrnek. Lehký, jednoduchý, bezúdržbový, benzin. Jezdím za 5 a na dálnici nemám problém držet 130. Než se s Feldou rozjedete jsem 50 m před Vámi. Váží totiž 850 kg. Kam se SUV nevejde já pohodlně zaparkuji i když poloměr otáčení je 4,8 (Twingo 4,3). Podstaný je posilovač a ne poloměr. Twingo má hlubší kufr a proto méně místa na nohy vzadu. Smart je pro osamělého člověka. Těch pár centimetrů ho deklasuje na kapotovanou motorku.

+5/−1
16.12.2014 14:07

M72a53r65t53i84n 11L49ž57i32č64a37ř 9635277332834

R^R^R^

+1/−1
16.12.2014 15:24

L74u37k80a40s 59V41o73l72f 4729742788245

Jako dlouholetý majitel Smarta F2 (450) s Vámi musím nesouhlasit. Vnitřně je to neskutečně obrovské auto a do kufru se pohodlně sbalí celá posádka s věcmi na 14 denní dovolenou ;-)

+1/−1
16.12.2014 16:02

J46a13n 35D86l52o95u22h62ý 7814789340339

Takova Felicie s 50kW BBM motorem, ktery ma sestelovane ventily, vporadku monovstrik a pohon na LPG sestelovany do vykonu, ten Vas skvostny kolinsky peugeot posle k sipku. Problem je  spis v tom, ze spousta ceskych majitelu ma feldu z druhe, treti ci ctvrte ruky a udrzbu na tom vyjma prvniho majitele nikdo moc neresil, pak clovek potkava na dalnici feldy jenom s ridicem co do kopce nejsou schopni jet ani 80tkouR^

0/0
17.12.2014 12:29

J24i75ř92í 64D52v85o44ř82á28k 5988613808430

A právě proto spolupracují z poměrně neznámou , nekvalitní  značkou :Daimler. (Mercedes) .

0/0
16.12.2014 19:36

P90a74v92e85l 10V68á40v32r29a 2706325987506

jaktože si eště nikdo nefšim že je to vlastně činkvečento??

jenom i se fšema neduhama toho původního modelu co motorizoval itáliji

s motorem vzádu a bez kufru:-)

0/0
16.12.2014 11:16

T60o69m61á80š 97Z40e53m62a40n 3965608404805

Ve výbavě holobyt by to nemuselo být špatné vozítko na čistě pražský provoz (krátké, úzké, obratné).

Ovšem nesmíte se v půli dne dozvědět, že musíte někam mimo Prahu..

0/0
16.12.2014 10:42

M97a80r91t23i76n 72L13ž67i81č72a23ř 9225307182714

Zábavná, prťavá, zadokolka :-)

0/0
16.12.2014 10:10

M52i25l45a49n 11Š21v87a82g52r47o11v79s87k29ý 9242119895288

Na snižování ega a zkracování penisů? Proč ne, klidně.

+1/0
16.12.2014 9:38

J28a95n 26K19o97n61v60a56l34i25n30k60a 5680201561115

Prostřednictvím tohoto vozu? To nevím. Vzhledem k tomu, že cílovou skupinou tohoto vozu zcela jistě nejsou muži s malým penisem a nízkým sebevědomím, chápu váš příspěvek jako poněkud off-topic :-/  Ženským se líbit bude, ale ty mají povětšinou doma chlapa, který jim takovou blbost buď nekoupí, nebo rozmluví.

+4/0
16.12.2014 11:47

J25a39n 27F72r20o65l95í90k 6736940795554

Na obranu pana Milana. Jezdím s C1 a zde si skutečně ego nepohoníte.;-D Občas se mě snaží předjet nějaká vyhoněná dehtová Ochcávka a často musím přibrzdit a udělat místo aby se nesrazil s autem v protisměru. To je jedna z daní jet v takové podceňované plechovce.

+5/−1
16.12.2014 14:11

J92a68n 30K22o65n87v15a87l21i82n15k87a 5470851801705

Ano, těm je skutečně lepší uhnout. V duchu vize, že mají "woe káru jako bejk na hlínách f tédéíčku co jezdí woe za tři a to to honim" se chovají mnohdy nevybíravě. Kdekoliv jsou mi ukradení, akorát na dálnici ne. Tam je nechám v klidu zažít pocit vítězství, že to nandali o třídu vyššímu autu ("Ti řikám Pepo woe, si ani neštrejch, sem ho dal jako nic"). Pak si počkám na stoupání a zlehka pomalu předjíždím. V momentě, že se za na nimi objeví obláček dehtu, prošlápnu na  kick-down a už se jen blbě usmívám do zrcátka. :-P

+3/0
16.12.2014 17:34

R20a41d80i14m 88H24o34r44č55i96č59k96a 7836607313922

Přidávám1000+R^

+1/−1
16.12.2014 18:23

P73e48t73r 28M37i81c73h86a48l 2460684441352

Spadáš ale také do kategorie borců s "károu na hlínách f tédéíčku", protože se chováš podobně.

BTW, mám taky Ochcávku ftédéíčku (a v létě dokonce na hlínách :-)) a je mi putna, jestli mě předjede Favorit, Citroen nebo třeba i ten Smart. Pokud mi nezavazí ať jede jak a kam chce. Kdo mi vadí jsou řidiči (bez ohledu na řízené auto), kteří mě předjedou a vzápětí zpomalí, případně začnou odbočovat. Další jsou týpci, kteří mě na dálnici dojedou v levém pruhu rychlostí o 5 km/h vyšší a byť je přede mnou kamion a dávám už blinkr, ani ve snu je nenapadne trochu přidat a nenutit mě tak za náklaďákem brzdit.

Jo, jednu odchylku u sebe proti tebou popisovaným mám - nejezdím za tři, ale za pět. :-)

0/0
18.12.2014 9:35

J37a57n 85K31o50n93v23a96l94i93n71k74a 5560721911695

No vidíš. TDI nemám. Je to R6 3,0d ale od jiného německého výrobce. Hlíny mám na zimu i na léto :-)  Ale jako oni se fakt nechovám. Po tom, co jsem začal mít pod kapotou Motor a v hlavě mozek, řídím spíše defensivně, což bohužel nelze říct o většinové řidičské populaci. Nelze paušalizovat. Ne všichni, co mají Ochtávku v tdi jsou prasata. Můj soused ji má a je to velmi spořádaný řidič.

0/0
18.12.2014 9:52

J77a15n 46K94o66n50v78a50l55i42n61k55a 5580621941105

Jo a další rozdíl je v tom, že nejezdím ani za tři, ani za pět, ale za 8,4.

0/0
18.12.2014 9:53

P36e48t60r 34M83i50c20h68a60l 2250674111772

Myslel jsem, že máš taky C1 jako pan Frolík nad Tebou, s tím autem by to opravdu bylo hrdinství (nebo spíš "hrdinství"). Mea culpa.

Jinak asi souhlas, pitomců jsou na silnicích mraky bez ohledu na to, jaké auto řídí.

Auto co máš Ty je někde úplně jinde. Podobná auta i já s koktou předjíždím celkem běžně - ale je to tím, že jejich řidiči prostě jedou jiný režim, není to o závodění. Mimochodem, na dálnici jezdím nejčastěji kolem 125 - 130 tachometr, protože je to ideální kombinace mezi dynamikou, rychlostí, dojezdovým časem, hlučností v autě, pohodlím (kvůli našim tankodromům) a taky spotřebou. Oktávku jsem si vybral proto, že to byl rozumný kompromis mezi cenou, kvalitou a užitnou hodnotou. Auto mám hlavně na (relativně) rychlou, pohodlnou a bezpečnou přepravu sebe a své rodiny. Ne že by mě řízení nebavilo, ale "zablbnout" se dá jindy a jinak než v provozu s běžným autem.

A ještě dodám, že těch Tvých 8,4 je docela dobrá spotřeba na ten motor a auto co máš. Hlavně ať slouží.

0/0
18.12.2014 11:09

J61a85n 13K32o41n16v83a23l84i71n41k56a 5580811891685

Díky R^  Argumenty pro nákup Oktávky dokážu pochopit. Není to vůbec špatné auto. Jen mi vadí taková ta glorifikace a bezmezný obdiv k něčemu, co je sice dobré, ale ne nejlepší (ostatně, jaké auto je vlastně nejlepší? :-/). 

Taky mám problém s tím, že prostě nemám rád škodovky. Jako někdo nesnáší Fordy nebo francouzská auta. Každému nechme, co jeho jest. 

K této spotřebě jsem se dobíral rok. Díky automatické převodovce mi trvalo déle se naučit jezdit úsporně. První hodnoty byly vysoko nad desíti litry (12-14). Teď jezdím vcelku pomalu a rozvážně. Neženu se nikam, protože vím, že kdybych chtěl, můžu jet hodně rychle. 

Na dálnici mám optimum kolem 150. Ve 130 jsem v hodně nízkých otáčkách a spotřeba je paradoxně vyšší (cca 9-11). Ve 150 točí asi 2400 a to pak jede kopec nekopec okolo 8). To auto je stavěné na německé dálnice. České okresky a ty parodie, které nazýváme dálnicemi u nás, nejsou úplně ideální.

Tobě taky ať to jezdí k plné spokojenosti :-)

0/0
18.12.2014 13:09

P39e56t83r 35M20i59c87h71a23l 2180914111242

Není zač.

Tento názor beru. Chápu, že ne každý Škodovky musí. Nechápu lidi, kteří na ně plivou špínu kudy chodí. Jako každé auto (značka) má Škoda svá plus i mínus. A které auto je nejlepší? No vždycky přece to moje, protože jinak bych si ho asi nekoupil (a opět bez ohledu na značku) :-).

JInak já osobně moc nemusím francouze (zvlášť ten model pro gynekology) a "české" korejce. Obojí proto, že většinou je to opravdu poruchový aušus (ne že by neexistovaly bezproblémová auta těch značek, ale těch problémových je u nich nějak vyší procento). Ovšem znám i lidi, kteří je mají a jsou celkem spokojení. Jejich volba, svůj názor jim klidně řeknu, ale nenutím.

A k těm dálnicím - já v těch 130 mám cca 2100 - 2200 otáček a spotřebu pořád kolem 5 litrů. Ale když je hustější provoz a levý pruh je rychlejší, nemám problém držet i těch tachometrových 150 (což je v reálu vlastně 135 - 140) s otáčkami asi 2400 a spotřebou pod 5,5 litru. Aneb jezdím tak, abych nezavazel a abych nemusel za někým pořád zbytečně brzdit. Mimochodem tak jezdím i po německých dálnicích, byť tam jsem tak jednou za rok až dva.

A naše dálnice? Nově stavěné úseky (například už D1 od Vyškova do Kroměříže) jsou bezproblémové a dá se tam jet i podstatně rychleji než je povolený limit. Totéž platí o rekonstruovaných úsecích (a tím nemyslím nějaké dílčí opravy). Jinak staré části před rekonstrukcí stojí opravdu za pendrek.

No nic, už bych se v tom dál nepitval, určitě se potkáme někde jinde. A kdyby ne, díky za názor a pěkné svátky.

0/0
19.12.2014 0:03

J63a59n 66K65o65n82v10a15l95i75n72k36a 5700781641345

Tobě též pěkné svátky a mnoho bezproblémových kilometrů v roce 2015 R^

0/0
19.12.2014 9:35

J23a33n 61Š48l54é52g33l 8662860238113

Hrozně mne pobavila cena v kombinaci se spotřebou :-). To si rovnou ten člověk tam může nalepit nálepku "Blbec".

+11/0
16.12.2014 8:20

J28a47n 66K57o15n78v26a19l98i15n85k78a 5270641541155

Poněkud debilní řešení, kdy vpředu není nic a vzadu je malý kufřík. Přístup ke komponentům motoru musí být tristní. Jedinou výhodu vidím v dobré trakci na sněhu (jako škoda 105), jinak nic. 

Znám velmi dobře první Twingo. Bylo to první auto, se kterým jsem jezdil. Mělo to jednatrojku motor a geniální vnitřní uspořádání. Vzadu místa dost, vepředu taky. Kufr variabilní. Trochu imbecilní byl digitální budík pod oknem, ale šlo si na to zvyknout. Škoda, že mu po čase začala zlobit elektronika a muselo z domu.

Tohle nové vnímám jako předraženou pitomost na kolečkách. Když už bych musel kupovat Twingo, tak bych vzal nějaké starší z 1. generace po FL, dal ho do pucu a za ušetřené peníze pak dlouho a dlouho jezdil. :-P

+6/−1
16.12.2014 8:17

M94a45r80t66i36n 31V84e98l16í72š63e56k 9169546877486

Já měl Škodovku 125, tedy 5-ti kvalt, mírně upravenou, pod těch 7.5 l jsem se dostal, jezdil jsem denně, jak po Praze, tak po celé republice. Na tu "těžkou prdelku" nedám dopustit, ještě nebyly povinné zimní gumy a já jezdil cca 2x i vícekrát Praha - Rokytnice nad Jizerou. Párkrát jsem vytahoval nějaké nešťastníky s předním náhonem a to vše na  OR 34, Přední náhon u Felicie, tomu stačila ranní rosa v příkrém kopci na chalupě v jižních Čechách a byla to "sranda". Jinak mám zkušenost i s 1. generací Twinga, ne moc velkou, ale dobrou! Motor vzadu a pohon beru, ale to "zaplácnutí" toho předního prostoru je opravdu postavené dost na hlavu:-/, nemluvě o ceně!!?Rv

+1/0
16.12.2014 18:29

J56a83n 94K29o26n57v17a80l64i83n28k52a 5560961391625

Já mám zkušenost se 105kou. Nejdřív jsme ji měli jako rodinný vůz asi deset let - od 84 do 94, to jsem byl ještě kluk. Pamatuju si, že na zimu dával táta dozadu "drapáky" byl to nějaký protektor a vypadalo to jako motokrosová guma :-)  Před pár lety jsem měl 105ku půjčenou jako náhradní auto, když bylo moje tehdejší Mondeo na delší dobu v servise. Byla to neskutečná řidičská zkušenost! Všechno šlo ztuha a nakřivo, včetně řízení, brždění apod. Od té doby si vážím moderních aut.

0/0
17.12.2014 7:11

V54l45a59d12i39m17í55r 40H97r20u73b20ý 1584981607912

Takže vpředu to nemá ani motor, ani kufr, vzadu to má motor a trochu větší příhrádku na rukavice - ovšem i v létě vyhřívanou od toho motoru. Malé auto za velké peníze, na to se budou stát fronty.

+6/0
16.12.2014 8:03

M33a30r93t98i21n 97L18ž64i81č36a31ř 9755287542914

A už stojí o nové Twingo je mnohem větší zájem jak o trojčata z PSA

0/0
16.12.2014 12:13
Foto

M60a42r64t45i41n 44O38c49h 7949904705976

No to je hnus...

+5/−1
16.12.2014 7:53

J32o58h94a82n 56Z29i45n26g34e30l 2211175626841

Další důkaz toho, proč má Renault znak na volantu. Aby měl každej zákazník furt na očích, co je zač, že si to koupil.

+5/−1
16.12.2014 7:47

I27v47o 92U74r21b11á58n24e81k 2496607767

Vettel by s Vámi asi nesouhlasil...tak zkuste RS od Mégana...asi Vám spadne brada. ;-D

0/0
16.12.2014 8:41

J11o96h50a73n 74Z62i94n72g86e53l 2731725456571

Výjimka potvrzuje pravidlo.

0/0
16.12.2014 9:00

J80a61n 26D48l40o16u31h59ý 7944769720939

Za to kolik stoji RS Megane, radeji Dodge Challenger V6 z USA R^

0/0
17.12.2014 19:53
Foto

I93v29a34n 56K95o98p19t69a 5757712521887

Já měl Clio II a naprostá spokojenost. Za 6 let a 100.000 km prakticky žádná závada. 1x zadní brzdy, 1xčep - po půlroční objížďce po ¨trojkách pochopitelné, jinak olej, benzín a nic jiného.

Na základní 1,2 8V celkem čiperné auto a v průměru spotřeba 6,5l/100km. A světla byly mezi těmi auty co mám osobní zkušenost naprosto bezkonkurenční (beru auta vyrobená po roce 2005).

0/0
16.12.2014 9:10

P72e39t55r 46V45l86a41d71i25m26í34r 84Č30e86r29m36á29k 8153967405144

6let a 100000 km vydrzelo!!!!

Obdivuhodne:-)

+6/0
16.12.2014 9:54

O98t90o 51S82t24r23á28n36s98k69ý 1491880108325

Kdysi jsem si chtěl koupit auto týhle značky (Megane), ale odradil mne můj "dvorní" automechanik, který se mi stará (a dobře) o moje auta. Prohlásil, že auta s p..ú nespravuje. Twingo měl brácha, říkal mu SKOK a byla to taková plechová nákupní taška. Veliký, těžký dveře, nebyly za co chytit, snad nejčastěj za okraj přihrádky, blbě se parkovalo na příčným stání, protože dveře byly opravdu moc dlouhý a nešly tudíž moc otevřít, pokud řidič nenechal vedle sebe metr místa, dozadu se lezlo tím pádem ještě blběj. Na svůj výkon to žralo jak bejk. Digitální rychloměr za slunečního svitu nebyl zrovna moc čitelný. Nebýt toho, že ho dostal jako vyrovnání nějaký pohledávky, asi by ho nekupoval. Rv

+3/0
16.12.2014 7:24

J16o30h10a71n 74Z50i52n87g96e87l 2301575146571

U nás je autoservis, kterej přešel ze Škodovky na Renaulta. Chodím tak za jednim kámošem na kus řeči. Každou chvíli se z některýho heveru ozývají sprostý nadávky. Jednou jsem se ptal, co se děje. Źe prej kolega už třetí den rozebírá Megana, aby vyměnil rozvody. Už nevim, u kterýho modelu se snad dokonce vyndavá motor kvůli výměně řemenu k alternátoru. Navíc alternátor je na ocelovejch nejtech, který se tam dávaj za tepla z výhně. Jako když stavěli před sto lety Titanic. Servisy to nahrazují šroubama.

+2/0
16.12.2014 7:56

T35o54m61á52š 26P89í12c89l 3656453231807

Nejsem odbornik, ale jako majitel Scenica uz take leccos vim. Motor se vyndava skoro vzdycky, at uz opravujete cokoliv. Zajimava je i baterka pod sedadlem spolujezdce (startovaci kabely se moc dlouhe nevyrabeji).

+2/0
16.12.2014 7:59

J20o70h52a51n 82Z42i41n88g41e15l 2701105486151

No a to je ten rozdíl mezi Renaultem a normálními auty.

+2/0
16.12.2014 8:36

P58e46t47r 35S92v21o32b61o90d84a 9883383287574

Můj Citroën má akumulátor v kufru, ale taky vpředu pod kapotou přípojné body na startovací kabely. Podobně jako u vás to má/měl mercedes B

0/0
16.12.2014 13:20

J80i32ř87í 68D81v43o45ř80á87k 5588823718210

Tak autoservis , do kterého si chodíš pokecat ,asi nebude nic extra.

0/0
20.12.2014 16:58

E66l31i41š43k39a 89K34u14č23e61r47o87v42á 7579322123693

geniální negeniální, Renaulta už nechci. francouzský šarm montovaný rukama arabů a černých gastarbeiterů mi připravil tolik nemilých překvapení, že dám přednost německé nudě.

+6/0
16.12.2014 7:21

J17a47n 60F52r40o57l43í59k 6436260725244

Německá nuda a preciznost pod rukama Turků taky není to co bývalo.;-D

0/0
16.12.2014 14:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.