Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault chystá auto za sto tisíc a do něj naftový dvoutakt

Čím větší a luxusnější auto, tím více se na něm dá vydělat, ale Renaultu se výborně osvědčila opačná strategie. Prodejní úspěchy dacií (někde prodávaných taky jako renaulty) se výrazně podílejí na zisku automobilky. Renault chce zkusit nabídnout ještě levnější řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R75a11d92k74o 47S14ü31t45t57ö 8621568231795

Aby to splnilo EURO VI, bude musiet mat DPF plus SCR. Tieto 2 veci dihromady vyjdu na cca 2000 EUR. Ked k tomu pridam dvojkombinaciu turbo + kompresor, dostavam sa na 3000 EUR. A kde je potom cena zvysku auta ?

0/0
8.1.2015 11:14

S26t74a20n39i17s91l10a65v 43M68e54l90i33c64h73a94r 8865295856862

Tohle může skončit jedině montováním jednoválcového stabiláku. A to pak u nás budeme mít řádný technologický náskok. Jen ho využít!

+1/0
14.12.2014 17:52
Foto

P22a76v10e84l 73M13a57r21t40i48n37e77k 9265875181393

Az tomu dvouvalci odstrani turbo, mozna bych si ho poridil na lod. Do auta urcite ne.

+1/0
14.12.2014 10:29

M76a15r18t13i14n 38O41n41d47r82u24š 7490567502690

Dvoudobý diesel bez turba bohužel nefunuje, přeplňování je tam podmínkou.

0/0
8.1.2015 12:14

K42a70r36e67l 49K74o35š65ť14á44l 8887351940415

Dvoutaktní nafťák není zas taková exotika, jedině v osobních autech. Uvádět jako příklad zrovna ruské lokomotivy... Když Rusové vyvíjeli svoje dieselelektrické lokomotivy, především kopírovali Američany, dieselový dvoutakt v lokomotivách je americká klasika. Ruská M62 byla vyvinutá v roce 1965, ale EMD tenhle pohon vyvíjela od roku 1922 a masově se v lokomotivách uplatňoval od roku 1941. Dneska ovšem v zámoří kvůli emisím frčí i u lokomotiv čtyřtakt. Z toho je patrné, pro jaké trhy může být tohle zoufalé prdítko z článku určené -  na přechodnou fázi tzv. masové motorizace v rozvojových zemích.

+5/0
13.12.2014 14:41

R76a74d45o55v44a27n 80D21l82u81g83o45s67z 3466891878176

Budoucnost je v jednoduchým autech, s minimem elektroniky, která je spíše ku škodě, než užitku a prodražuje další provoz auta. Lidé chtějí auto k přesunu, nikoliv k bydlení. Osobně mi stačí fullhand mechanic komponenty. Nepotřebuji elektrická okna, nepotřebuji centrální zamykání, nepotřebuji elektrická zrcátka, nepotřebuji autorádio, nepotřebuji další fičuríny - kurvítka, ale auto, které bude jezdit více po silnicích, než po servisech.

Která automobilka toto první pochopí, bude světovým lídrem v prodeji. Nejdražší není vždy nejlepší.

+7/−1
13.12.2014 12:34

K63a88r77e93l 17K88o30š67ť63á51l 8497131680255

Nesmysl. Budoucnost v rozvinutých zemích je přesně opačná, byť se mi to jako motoristovi taky nemusí líbit. Jakmile životní úroveň dosáhne určité úrovně, začínají lidi tvrdě vyžadovat kvalitní životní prostředí. I u nás už se začíná řešit, že v Praze je sice nejvyšší životní úroveň, ale lidi mají plíce zaprášené úplně stejně, jako v Ostravě. O pár článků níž se dočtete, jak tvrdě právě zasahují v Paříži, kde mají úplně stejný problém. Obávám se, že pro spalovací motory už v budoucnosti nebude místo, natož v nějakých dvoutaktech.

+2/−1
13.12.2014 12:46

A12l46e10x70a18n78d92r 22K32o88s31t87k53a 8822148166874

Nechci vám kazit iluze, ale dvoutakt nemusí zdaleka smrdět. Právě dvoutakt diesel je toho příklad. On  je to totiž takový 3 takt vlastně. Do válce jde čistý vzduch, je stlačen, v tom okamžiku vstřik nafty atd. Velmi úsporné, a ačkoliv by se zdálo, že složité, tak to celkově vyžaduje méně součástek než klasický čtyřtakt.

+1/0
13.12.2014 14:43

R74a25d36o34v45a26n 47D68l84u24g86o79s75z 3406171238656

:D Chtěji kvalitní životní prostředí, proto vyžadují každý rok zavádění nových a nových modelů s životnosti do 5 let. Výrobou nových a "ekologických" aut tak dostává ovzduší zabrat více, než výrobou jednoho, které by hypoteticky vydrželo 30 let s emisemi od 50 % vyššími, než nyní. 

Kdo si to spočte zjisti, že ona ekoligie je jen a jen o zajištění kolotoče peněz a zajištění alespoň nějakého příjmu do státních kas v zemích světa.

Člověk nemusí být Anštajn, aby věděl, že při výrobě auta dochází ke vzniku škodlivých produktů vypouštěných do ovzduší, vody atd. Člověk nemusí být Anštajn, aby věděl, že výrobou jednoho auta s vyššími emisemi se zatíží prostředí méně, než při každoroční, zbytečné výrobě násobně vyššího počtu aut s nižšími emisemi. 

Tady už dávno nejde o ekologií, stejně, jako nejde a nikdy nešlo o multikulturalismus. Jde pouze a jen o peníze do kapes úzké skupiny občanů.

+4/0
13.12.2014 15:40

J80i97n67d74ř81i19c24h 51Š66k88o71p29e45k 4465631570625

proto v Praze kdejaký místní jezdí autem, ideálně SUV

Tolik ke vztahu k životnímu prostředí

+2/0
13.12.2014 15:45

D74e87n41i90s 65W29i61t11z32k63u 5153412559577

je pravda, že auto vyrobené po roce 2000 si dneska opraví sám málokdo, ale na druhou stranu, já ty kurvítka mám rád a auto bez nich, bych na každodenní provoz nechtěl

+1/−1
13.12.2014 12:46

R24a73d87o12v15a47n 22D92l16u21g81o78s37z 3746491498776

Proč byste nechtěl auto bez kurvítek, rád házíte peníze do kanálu? Pošlu číslo účtu ;-D

+1/0
13.12.2014 15:41

D32e31n23i65s 29W80i73t24z77k15u 5733582549187

to je stejný jako s televizí, taky na ní nepřepínám programy ručně

+1/0
13.12.2014 15:53

R19a20d40o57v54a56n 44D58l20u49g80o80s30z 3196861918866

Nechápu souvislost televize s autem. Možná jsem jen neandrtalec a stačí mi vůz, který má kola, volant, pásy, airgaby, skla, pedály. Navigaci nepotřebuji - cesty jsou značeny, v mapách umím číst, rádio nepotřebuj - ve voze si při potřebě poslechu pustím mobil, centrál nepotřebuji - jezdím většinou sám, když někoho vezu, mám zdravé nohy a dokážu auto obejit - mimochodem je to dobré ke kontrole vozidla před vyjetím ;), vyhřívané sedadla nepotřebuji - zahřeju se při sledování provozu a předvídání jízdy druhých, atd atd. To, že automobilky donutily lidi myslet si, že některé věci jsou v autě nezbytné neznamená, že opravdu nezbytné jsou. Nejsou ;)

+2/−1
13.12.2014 16:00

D60e81n85i81s 20W42i91t93z91k23u 5863362419487

tak nezbytný není ani ten mobil a přesto ho máte

+2/0
13.12.2014 16:06

R43a60d12o71v68a96n 26D93l92u42g73o21s72z 3836471608646

Velice erudovaná odpověď k diskusi o autech ;-D

0/−1
13.12.2014 16:16

D37e85n28i22s 76W67i36t98z76k47u 5633622429577

je vidět, že pořád nechápete, co se vám snažím říct.řeknu to jinak, když se tu teď někdo objeví, kdo řekne, že v autě není potřebný ani startér, protože mu stačí klika, bude s ním souhlasit?

0/0
13.12.2014 16:48

R32a78d10o47v30a27n 46D28l94u70g66o88s52z 3186971688176

Jsou jisté částí auta, které jsou objektivně zbytečné a nechával bych na zákazníkovi, co si do auta vybere. Výše jmenované bych nechal pouze jako doplňkovou výbavu. 

Až se startér bude kazit každých 15 tis. km, bude i on v autě ku škodě, místo užitku. Ono totiž ty věci mají práci popř řízení usnadňovat. Pokud však řízení znepříjemňuji ba přímo znemožňují svou častou poruchou, nejsou v autě vítány. Auto jež je více v servise než na cestách je pro uživatele nerentabilní.

Snad nyní chápete, proč jsou některé (opakuji, některé) věci v autě zbytečné. S celkovou cenou auta to bohužel souvisí, neboť, aby si auto mohl dovolit kde kdo, je nutno snížit náklady na dílech, které odejdou a díky tomu zajistí zisk z auta i po prodeji v servise. Pokud bych měl volit mezi velice kvalitním autem s životnosti bez poruchy do 5 let (technologie to umožňují) vs. auto bez moderních doplňku nenutných k řízení, zato lacnějši, volba by byla jasná. ;)

+1/0
13.12.2014 17:45

D56e40n57i58s 50W22i36t66z91k75u 5723902589627

a co s tím mají společného elektrická okýnka,zrcátka,centrál a autorádio atd.,to jsou přece věci,které když mám rozbité,tak klidně můžu jezdit dál.klidně můžu jezdit i s rozbitým abs a vím o čem mluvím,protože to tak mám na jedné americe a normálně prochází i přes STK

+1/0
13.12.2014 19:21

D41a59d84a51k 42P71e46t27r 7431280194898

Není, je to o technice obecně. Co tak mobil na kličku, nač baterii, je zbytečná.

0/0
17.12.2014 5:42

V57á55c86l24a28v 10M17á39c16h32a 1832973809657

no, taky jsem spíš pro strohou elektroniku v autech, ale:

1, kdyby všechny auta měly okna na švihadla, tak bych byl asi první, kdo by řval "je tak těžké tam dát elektromotorek a jedno tlačítko??"

2, taky si rád pustím svou hudbu z mp3, ale mít v autě repráky a možnost připojit si mp3 na externí repro je určitě k nezaplacení

3, a co se týče centrálu, tak tam je to velmi podobné, jako s elektrickými okny.

Tak nějak jsou už věci, které bych v autě určitě chtěl. Zas na druhou stranu si myslím, že všechny ty věci by se tak nějak obešly bez jakéhokoli čipu. Tablet mít v autě nemusím, super  inteligentní displej taky ne a tak nějak vůbec cokoli, co rozhoduje samo.

+2/0
13.12.2014 16:30

J73i79ř37í 50E72r36b45e17n 1343394676657

Koneckonců ve stodvacítce jsme štelovali venkovní zrcátka ručně otevřeným oknem, ta okna jsme stahovali taky ručně (naštěstí to měli dobře zpřevodované a běžně rostlý člověk z místa řidiče dokázal postupně stočit všechna čtyři okna i za jízdy), na příjem dopravních informací stačilo i monofonní rádio s jedním reprákem u řadicí páky, no a bez centrálu jsme se taky obešli - prostě odemknout jedny dveře, vlézt dovnitř po hlavě, zatahat za tři kličky u jednotlivých dveří, no a taky se dalo jezdit celkem dobře a daleko.

Akorát že ta stodvacítka po 10, 15 letech provozu byla v mnohem horším stavu než stejně stará auta dnes...

0/0
16.12.2014 18:47

R65a95d70i39m 95P39o49l59á64š80e78k 9766563719829

Ovšem na stodvacítku si člověk koupil knihu o její údržbě, klíče a pár dalšího jednoduchého nářadí a potom až na pár klíčových agregátů si ji udržoval 20 let nebo 200 tisíc kilometrů v cajku sám.

Dneska pomalu jak nezajedete v "doporučených" termínech co půl roku na prohlídku do servisu, autorizovaného a příslušně drahého, tak na Vás začne řvát procesor auta a za pár let ten procesor kvlůli tomu třeba i nedovolí nastartovat.

0/0
8.1.2015 9:49

J28i55ř19í 74K85o69č76í 9974659882917

Naprosto souhlasím.Ty nesmysly jsou pro neřidiče.Já si jízdu chci užít.A ty další eko-nesmysly,které jsou prokazatelně nanic,spíš naopak.

+2/0
13.12.2014 14:37

D55e81n53i49s 30W57i56t61z43k21u 5683762359547

já mám kamaráda, jezdí rallye a ten si pořizuje jedině auta kde je plno kurvítek a ještě to musí být automat, ale každopádně ty jsi ten nejlepší řidič na světě

+1/−1
13.12.2014 15:52

R58a30d10i91m 11P59o92l10á53š27e61k 9256633809959

To byste musel nejdřív vyházet ty byrokraty v Bruseli a zlikvidovat ty legislativní nesmysly, kterými auta určená pro evropský trh prodražili nejméně na dvojnásobek jejich ceny.  Dokud toto nebude, budou evropská auta nesmyslně složitá a drahá.

Nebo se budete muset z Evropy prostě odstěhovat ;-D,

0/0
8.1.2015 9:44

D88e97n14i49s 14W83i66t16z25k60u 5313302949377

já s tou prací snad seknu, dvoutakt jsem opravoval naposledy v učňáku a voni se k tomu vrátí

+2/0
13.12.2014 7:01

R71a59d78o83v29a37n 48D75l16u64g39o97s54z 3386361878146

Oprášit znalosti a jde se na věc. ;)

0/0
13.12.2014 12:35

D92o74m65i54n22i63k 37A30d70l90e24r 4830414791382

To by nebylo nic nového. TKčko, co mám v garáži, dieselový dvoutakt jednoválec má. No ale má 14HP :-D.

0/0
12.12.2014 22:48

P97e71t80r 66U81r41a44m 1522560223917

V Evrope to nemuze jezdit, protoze jenom diesel splnujici EU6 bude stat sto tisic. Nemluve o dvoutaktu.

+3/0
12.12.2014 21:10

Z48d19e15n38ě38k 78H37a56n37z54l 1391826582944

Kdyby bylo nové za 50tisíc, bylo by lepší. To bych zvládl i hotově 😊

+2/−1
12.12.2014 20:31

Z51d62e58n46ě34k 91H73a84n10z10l 1811566682154

No kdyby bylo nové za 50tisíc, bylo by lepší, to by

0/0
12.12.2014 20:30

P71a58v32e19l 41S30ý25k27o24r42a 7627442567831

Dnes jsem chtěl nakoupit mrkev. Nepodařilo se mi tam zaparkovat, a díky tomu jsem ušetřil.

+1/0
12.12.2014 20:09

P51a83v68e88l 32J71e40ř78á85b16e31k 7301272634197

Chytrý člověk mrkev si pěstuje svoji. Třeba mezi prsty nohou. A ještě ušetří za vodu.

0/0
12.12.2014 21:10

J15a55n 80B20u31r84i77a32n 5309507387794

jak se Vám s tím chodí? ;-D

0/0
25.12.2014 20:57

P33a47v25e83l 88S44ý89k42o26r41a 7927342967741

Ne kupuje to, již dnes není kde zaparkovat, za chvíli za pArkovani dáte více, než za naftu,

+1/0
12.12.2014 20:07

J91i72ř25í 86D20v13o61ř18á19k 5858803348350

Podívejte se na nárust prodeje třeba Dácie.Ne všichni lidé u nás mají na auto za 300 000 kč + .Co na autě není , to se nepokálí. Z místa A do místa B doveze.Kde, kdo, kdy , využije auto s max . 300 km/h?

+8/−2
12.12.2014 20:03
Foto

M98i73r60o48s47l92a90v 16S41t69e31i41n85e36r 6308914733615

Odvykli jsme si, řadit pod kopec. Dnes stačí jenom přidat plyn a jede se. V dobách, kdy stačilo tunovému vozu 34 HP na normální provoz, se řadilo. Ale i dnes by takový VW brouk s 34 HP docela vyhověl, ale 10 l benzinu by nám bylo už na 100 km moc.

+1/0
12.12.2014 20:45

J55a22k55u91b 14N16o42v40á34k 8280253370392

Na tu spotřebu nemusím mít starého brouka. Na to mi stačí mé 2 mondea, která si hravě vezmou každé cca 10l/100 km. Kámošovi i více.

0/−1
12.12.2014 22:32

J12a64n 19B89u68r64i92a55n 5409157687604

když má člověk Mondeo, je více než rozumné, mít vždy jedno v rezervě ;-DR^

0/0
25.12.2014 20:58
Foto

D13a93v54i34d 75J40a25n45i33k 5356216785174

No a pak se chce jeste podivat na poruchovost Dacii a korozi. Samozrejme i u Dacie plati kvalita/cena. Osobne si myslim, ze uz je lepsi si treba 100 000 pridat a koupit o tridu lepsi vuz.

+3/−1
13.12.2014 8:29

J68i53ř15í 16D67v72o89ř13á39k 5298763758460

Ale 100 000 je pro spousty lidí skoro roční plat.

+2/−1
13.12.2014 12:58

R60a36d80i15m 24H17o86r40č11i22č87k15a 7586867983912

Jednoválce na dohled;-D;-D;-D

+7/0
12.12.2014 19:46
Foto

M15i76r53o40s82l98a20v 86S48t71e41i77n57e72r 6748774573395

Aero cililink býval nesplnitelný sen mého tatínka, který by v něm jezdil na ryby. Musel se spokojit velocipedem, který jsem po něm zdědil.

Dvoutaktní jednoválec s 500 ccm ,měl senzačních 10 HP a startoval se pákou, jejíž ozubení vydávalo onen cililink.

0/0
12.12.2014 20:40
Foto

L78u87k63á27š 20N13a90v75a67r41a 2278118191849

Raději si za 80 tisíc koupím ojetou Octávku a 40 tisíc do ní investuju na opravy, aby mi vydržela dalších pár let, než abych si koupil levný africký křáp, co vydrží maximálně 5 let v provozu a jeho bezpečnost bude pomalu horší, než u favorita.

Na druhou stranu chápu, že na rozvojových trzch by se to mohlo uchytit.

+6/−3
12.12.2014 19:37

J90a20k34u51b 32N45o62v61á26k 8920663520742

No prave. A proto to tu brzy ocekavejte.

+6/0
12.12.2014 23:12

D19a82v37i47d 19P57š29t17r21o37s86s 9669499480174

Docela by mě zajímali vibrace když dvouválec zkoušel fiat tak to byl největší problém. Ale s benzínovým atmosférickým 3 válcem (u auta za 100k bych ho přežil) by to bylo parádní auto do města.

0/0
12.12.2014 19:00

P40e78t69r 47H62o56l86e46c48e32k 7540213763272

Mne fascinuje to neustale presvedceni o tom, ze Evropa je plna bohatych lidi, kteri by o levne auto nemeli zajem...

+16/0
12.12.2014 19:00

T71o70m60á67š 38M80a91c40e92j17k53a 6891772797817

Zájem by byl, ale to auto by nedostalo homologaci.

+1/0
12.12.2014 19:29

J46a83k82u95b 54K30o46s 3336282880284

Evropa je plná úředníků a jejich regulací, které takové auto vyrobit nedovolí.

+8/0
13.12.2014 14:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.