Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Renault chystá auto za sto tisíc a do něj naftový dvoutakt

Čím větší a luxusnější auto, tím více se na něm dá vydělat, ale Renaultu se výborně osvědčila opačná strategie. Prodejní úspěchy dacií (někde prodávaných taky jako renaulty) se výrazně podílejí na zisku automobilky. Renault chce zkusit nabídnout ještě levnější řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R69a31d44k57o 40S60ü69t29t70ö 8631518921605

Aby to splnilo EURO VI, bude musiet mat DPF plus SCR. Tieto 2 veci dihromady vyjdu na cca 2000 EUR. Ked k tomu pridam dvojkombinaciu turbo + kompresor, dostavam sa na 3000 EUR. A kde je potom cena zvysku auta ?

0/0
8.1.2015 11:14

S67t98a69n94i98s56l45a41v 23M82e16l10i92c31h75a37r 8595435926602

Tohle může skončit jedině montováním jednoválcového stabiláku. A to pak u nás budeme mít řádný technologický náskok. Jen ho využít!

+1/0
14.12.2014 17:52
Foto

P88a13v61e95l 29M57a61r24t17i45n94e23k 9595755341383

Az tomu dvouvalci odstrani turbo, mozna bych si ho poridil na lod. Do auta urcite ne.

+1/0
14.12.2014 10:29


M85a47r65t81i48n 40O56n48d37r57u46š 7390927902210

Dvoudobý diesel bez turba bohužel nefunuje, přeplňování je tam podmínkou.

0/0
8.1.2015 12:14

K30a57r41e71l 64K47o73š75ť51á94l 8317331760865

Dvoutaktní nafťák není zas taková exotika, jedině v osobních autech. Uvádět jako příklad zrovna ruské lokomotivy... Když Rusové vyvíjeli svoje dieselelektrické lokomotivy, především kopírovali Američany, dieselový dvoutakt v lokomotivách je americká klasika. Ruská M62 byla vyvinutá v roce 1965, ale EMD tenhle pohon vyvíjela od roku 1922 a masově se v lokomotivách uplatňoval od roku 1941. Dneska ovšem v zámoří kvůli emisím frčí i u lokomotiv čtyřtakt. Z toho je patrné, pro jaké trhy může být tohle zoufalé prdítko z článku určené -  na přechodnou fázi tzv. masové motorizace v rozvojových zemích.

+5/0
13.12.2014 14:41

R91a49d27o96v47a50n 21D76l20u22g57o55s22z 3676711208326

Budoucnost je v jednoduchým autech, s minimem elektroniky, která je spíše ku škodě, než užitku a prodražuje další provoz auta. Lidé chtějí auto k přesunu, nikoliv k bydlení. Osobně mi stačí fullhand mechanic komponenty. Nepotřebuji elektrická okna, nepotřebuji centrální zamykání, nepotřebuji elektrická zrcátka, nepotřebuji autorádio, nepotřebuji další fičuríny - kurvítka, ale auto, které bude jezdit více po silnicích, než po servisech.

Která automobilka toto první pochopí, bude světovým lídrem v prodeji. Nejdražší není vždy nejlepší.

+7/−1
13.12.2014 12:34

K31a25r34e73l 65K27o13š68ť90á22l 8717231860265

Nesmysl. Budoucnost v rozvinutých zemích je přesně opačná, byť se mi to jako motoristovi taky nemusí líbit. Jakmile životní úroveň dosáhne určité úrovně, začínají lidi tvrdě vyžadovat kvalitní životní prostředí. I u nás už se začíná řešit, že v Praze je sice nejvyšší životní úroveň, ale lidi mají plíce zaprášené úplně stejně, jako v Ostravě. O pár článků níž se dočtete, jak tvrdě právě zasahují v Paříži, kde mají úplně stejný problém. Obávám se, že pro spalovací motory už v budoucnosti nebude místo, natož v nějakých dvoutaktech.

+2/−1
13.12.2014 12:46

A79l60e44x17a29n41d55r 50K98o52s46t29k23a 8192348156134

Nechci vám kazit iluze, ale dvoutakt nemusí zdaleka smrdět. Právě dvoutakt diesel je toho příklad. On  je to totiž takový 3 takt vlastně. Do válce jde čistý vzduch, je stlačen, v tom okamžiku vstřik nafty atd. Velmi úsporné, a ačkoliv by se zdálo, že složité, tak to celkově vyžaduje méně součástek než klasický čtyřtakt.

+1/0
13.12.2014 14:43

R41a71d10o17v52a23n 36D31l23u37g55o38s49z 3636331958516

:D Chtěji kvalitní životní prostředí, proto vyžadují každý rok zavádění nových a nových modelů s životnosti do 5 let. Výrobou nových a "ekologických" aut tak dostává ovzduší zabrat více, než výrobou jednoho, které by hypoteticky vydrželo 30 let s emisemi od 50 % vyššími, než nyní. 

Kdo si to spočte zjisti, že ona ekoligie je jen a jen o zajištění kolotoče peněz a zajištění alespoň nějakého příjmu do státních kas v zemích světa.

Člověk nemusí být Anštajn, aby věděl, že při výrobě auta dochází ke vzniku škodlivých produktů vypouštěných do ovzduší, vody atd. Člověk nemusí být Anštajn, aby věděl, že výrobou jednoho auta s vyššími emisemi se zatíží prostředí méně, než při každoroční, zbytečné výrobě násobně vyššího počtu aut s nižšími emisemi. 

Tady už dávno nejde o ekologií, stejně, jako nejde a nikdy nešlo o multikulturalismus. Jde pouze a jen o peníze do kapes úzké skupiny občanů.

+4/0
13.12.2014 15:40

J75i61n32d63ř90i89c74h 74Š35k30o28p97e89k 4595651160685

proto v Praze kdejaký místní jezdí autem, ideálně SUV

Tolik ke vztahu k životnímu prostředí

+2/0
13.12.2014 15:45

D81e24n26i97s 37W46i18t85z15k14u 5983222589887

je pravda, že auto vyrobené po roce 2000 si dneska opraví sám málokdo, ale na druhou stranu, já ty kurvítka mám rád a auto bez nich, bych na každodenní provoz nechtěl

+1/−1
13.12.2014 12:46

R23a32d70o43v72a82n 49D49l81u34g42o26s91z 3186331338766

Proč byste nechtěl auto bez kurvítek, rád házíte peníze do kanálu? Pošlu číslo účtu ;-D

+1/0
13.12.2014 15:41

D89e31n80i80s 18W78i52t47z24k24u 5773842859757

to je stejný jako s televizí, taky na ní nepřepínám programy ručně

+1/0
13.12.2014 15:53

R62a75d41o14v74a28n 26D92l33u29g41o42s91z 3656201538986

Nechápu souvislost televize s autem. Možná jsem jen neandrtalec a stačí mi vůz, který má kola, volant, pásy, airgaby, skla, pedály. Navigaci nepotřebuji - cesty jsou značeny, v mapách umím číst, rádio nepotřebuj - ve voze si při potřebě poslechu pustím mobil, centrál nepotřebuji - jezdím většinou sám, když někoho vezu, mám zdravé nohy a dokážu auto obejit - mimochodem je to dobré ke kontrole vozidla před vyjetím ;), vyhřívané sedadla nepotřebuji - zahřeju se při sledování provozu a předvídání jízdy druhých, atd atd. To, že automobilky donutily lidi myslet si, že některé věci jsou v autě nezbytné neznamená, že opravdu nezbytné jsou. Nejsou ;)

+2/−1
13.12.2014 16:00

D62e81n36i19s 89W77i17t14z53k28u 5943572679707

tak nezbytný není ani ten mobil a přesto ho máte

+2/0
13.12.2014 16:06

R64a94d58o78v50a60n 13D57l14u60g95o96s60z 3496751868856

Velice erudovaná odpověď k diskusi o autech ;-D

0/−1
13.12.2014 16:16

D37e69n24i25s 13W59i65t71z96k33u 5103312109317

je vidět, že pořád nechápete, co se vám snažím říct.řeknu to jinak, když se tu teď někdo objeví, kdo řekne, že v autě není potřebný ani startér, protože mu stačí klika, bude s ním souhlasit?

0/0
13.12.2014 16:48

R45a64d57o76v47a43n 85D68l92u95g14o76s74z 3226911268676

Jsou jisté částí auta, které jsou objektivně zbytečné a nechával bych na zákazníkovi, co si do auta vybere. Výše jmenované bych nechal pouze jako doplňkovou výbavu. 

Až se startér bude kazit každých 15 tis. km, bude i on v autě ku škodě, místo užitku. Ono totiž ty věci mají práci popř řízení usnadňovat. Pokud však řízení znepříjemňuji ba přímo znemožňují svou častou poruchou, nejsou v autě vítány. Auto jež je více v servise než na cestách je pro uživatele nerentabilní.

Snad nyní chápete, proč jsou některé (opakuji, některé) věci v autě zbytečné. S celkovou cenou auta to bohužel souvisí, neboť, aby si auto mohl dovolit kde kdo, je nutno snížit náklady na dílech, které odejdou a díky tomu zajistí zisk z auta i po prodeji v servise. Pokud bych měl volit mezi velice kvalitním autem s životnosti bez poruchy do 5 let (technologie to umožňují) vs. auto bez moderních doplňku nenutných k řízení, zato lacnějši, volba by byla jasná. ;)

+1/0
13.12.2014 17:45

D38e66n41i66s 86W52i55t60z45k91u 5173532379137

a co s tím mají společného elektrická okýnka,zrcátka,centrál a autorádio atd.,to jsou přece věci,které když mám rozbité,tak klidně můžu jezdit dál.klidně můžu jezdit i s rozbitým abs a vím o čem mluvím,protože to tak mám na jedné americe a normálně prochází i přes STK

+1/0
13.12.2014 19:21

D35a14d39a60k 42P13e71t38r 7521100684768

Není, je to o technice obecně. Co tak mobil na kličku, nač baterii, je zbytečná.

0/0
17.12.2014 5:42

V28á20c35l83a52v 78M79á65c70h64a 1672633579227

no, taky jsem spíš pro strohou elektroniku v autech, ale:

1, kdyby všechny auta měly okna na švihadla, tak bych byl asi první, kdo by řval "je tak těžké tam dát elektromotorek a jedno tlačítko??"

2, taky si rád pustím svou hudbu z mp3, ale mít v autě repráky a možnost připojit si mp3 na externí repro je určitě k nezaplacení

3, a co se týče centrálu, tak tam je to velmi podobné, jako s elektrickými okny.

Tak nějak jsou už věci, které bych v autě určitě chtěl. Zas na druhou stranu si myslím, že všechny ty věci by se tak nějak obešly bez jakéhokoli čipu. Tablet mít v autě nemusím, super  inteligentní displej taky ne a tak nějak vůbec cokoli, co rozhoduje samo.

+2/0
13.12.2014 16:30

J12i25ř11í 50E78r25b64e92n 1783724456617

Koneckonců ve stodvacítce jsme štelovali venkovní zrcátka ručně otevřeným oknem, ta okna jsme stahovali taky ručně (naštěstí to měli dobře zpřevodované a běžně rostlý člověk z místa řidiče dokázal postupně stočit všechna čtyři okna i za jízdy), na příjem dopravních informací stačilo i monofonní rádio s jedním reprákem u řadicí páky, no a bez centrálu jsme se taky obešli - prostě odemknout jedny dveře, vlézt dovnitř po hlavě, zatahat za tři kličky u jednotlivých dveří, no a taky se dalo jezdit celkem dobře a daleko.

Akorát že ta stodvacítka po 10, 15 letech provozu byla v mnohem horším stavu než stejně stará auta dnes...

0/0
16.12.2014 18:47

R59a23d94i10m 23P41o97l19á34š44e35k 9606483379739

Ovšem na stodvacítku si člověk koupil knihu o její údržbě, klíče a pár dalšího jednoduchého nářadí a potom až na pár klíčových agregátů si ji udržoval 20 let nebo 200 tisíc kilometrů v cajku sám.

Dneska pomalu jak nezajedete v "doporučených" termínech co půl roku na prohlídku do servisu, autorizovaného a příslušně drahého, tak na Vás začne řvát procesor auta a za pár let ten procesor kvlůli tomu třeba i nedovolí nastartovat.

0/0
8.1.2015 9:49

J71i41ř70í 46K75o12č29í 9114569362127

Naprosto souhlasím.Ty nesmysly jsou pro neřidiče.Já si jízdu chci užít.A ty další eko-nesmysly,které jsou prokazatelně nanic,spíš naopak.

+2/0
13.12.2014 14:37

D30e52n21i35s 41W62i48t90z28k65u 5693702519367

já mám kamaráda, jezdí rallye a ten si pořizuje jedině auta kde je plno kurvítek a ještě to musí být automat, ale každopádně ty jsi ten nejlepší řidič na světě

+1/−1
13.12.2014 15:52

R64a48d86i66m 89P49o12l50á51š92e60k 9186363699589

To byste musel nejdřív vyházet ty byrokraty v Bruseli a zlikvidovat ty legislativní nesmysly, kterými auta určená pro evropský trh prodražili nejméně na dvojnásobek jejich ceny.  Dokud toto nebude, budou evropská auta nesmyslně složitá a drahá.

Nebo se budete muset z Evropy prostě odstěhovat ;-D,

0/0
8.1.2015 9:44

D39e22n48i72s 21W20i54t96z98k13u 5723222579187

já s tou prací snad seknu, dvoutakt jsem opravoval naposledy v učňáku a voni se k tomu vrátí

+2/0
13.12.2014 7:01

R17a11d70o28v20a20n 63D42l43u66g85o98s79z 3116281738336

Oprášit znalosti a jde se na věc. ;)

0/0
13.12.2014 12:35

D78o41m87i53n31i96k 40A25d20l50e87r 4639272378544

To by nebylo nic nového. TKčko, co mám v garáži, dieselový dvoutakt jednoválec má. No ale má 14HP :-D.

0/0
12.12.2014 22:48

P41e43t90r 89U88r26a58m 1942960773807

V Evrope to nemuze jezdit, protoze jenom diesel splnujici EU6 bude stat sto tisic. Nemluve o dvoutaktu.

+3/0
12.12.2014 21:10

Z86d21e40n52ě78k 34H79a45n43z25l 1301626792724

Kdyby bylo nové za 50tisíc, bylo by lepší. To bych zvládl i hotově 😊

+2/−1
12.12.2014 20:31

Z87d93e10n22ě53k 79H48a58n54z47l 1671366832444

No kdyby bylo nové za 50tisíc, bylo by lepší, to by

0/0
12.12.2014 20:30

P20a29v46e89l 75S49ý20k28o84r66a 7717632827801

Dnes jsem chtěl nakoupit mrkev. Nepodařilo se mi tam zaparkovat, a díky tomu jsem ušetřil.

+1/0
12.12.2014 20:09

P92a38v21e80l 21J26e10ř31á58b82e53k 7961422374657

Chytrý člověk mrkev si pěstuje svoji. Třeba mezi prsty nohou. A ještě ušetří za vodu.

0/0
12.12.2014 21:10

J92a84n 51B50u45r35i24a78n 5399867397624

jak se Vám s tím chodí? ;-D

0/0
25.12.2014 20:57

P68a19v43e49l 89S95ý67k64o25r35a 7857252667431

Ne kupuje to, již dnes není kde zaparkovat, za chvíli za pArkovani dáte více, než za naftu,

+1/0
12.12.2014 20:07

J87i69ř62í 46D77v17o81ř62á90k 5808293228470

Podívejte se na nárust prodeje třeba Dácie.Ne všichni lidé u nás mají na auto za 300 000 kč + .Co na autě není , to se nepokálí. Z místa A do místa B doveze.Kde, kdo, kdy , využije auto s max . 300 km/h?

+8/−2
12.12.2014 20:03
Foto

M54i78r59o81s92l80a63v 40S22t25e42i63n10e73r 1715495668973

Odvykli jsme si, řadit pod kopec. Dnes stačí jenom přidat plyn a jede se. V dobách, kdy stačilo tunovému vozu 34 HP na normální provoz, se řadilo. Ale i dnes by takový VW brouk s 34 HP docela vyhověl, ale 10 l benzinu by nám bylo už na 100 km moc.

+1/0
12.12.2014 20:45

J36a82k11u47b 53N25o92v18á32k 8790163270612

Na tu spotřebu nemusím mít starého brouka. Na to mi stačí mé 2 mondea, která si hravě vezmou každé cca 10l/100 km. Kámošovi i více.

0/−1
12.12.2014 22:32

J29a76n 58B22u85r65i53a91n 5439127127754

když má člověk Mondeo, je více než rozumné, mít vždy jedno v rezervě ;-DR^

0/0
25.12.2014 20:58
Foto

D54a30v81i76d 42J20a22n34i81k 5926386465174

No a pak se chce jeste podivat na poruchovost Dacii a korozi. Samozrejme i u Dacie plati kvalita/cena. Osobne si myslim, ze uz je lepsi si treba 100 000 pridat a koupit o tridu lepsi vuz.

+3/−1
13.12.2014 8:29

J35i43ř88í 83D58v83o34ř93á63k 5228863518600

Ale 100 000 je pro spousty lidí skoro roční plat.

+2/−1
13.12.2014 12:58

R85a83d23i15m 92H80o97r70č97i94č20k41a 7886697933922

Jednoválce na dohled;-D;-D;-D

+7/0
12.12.2014 19:46
Foto

M78i36r47o21s15l60a32v 63S17t83e27i77n81e90r 1185945348803

Aero cililink býval nesplnitelný sen mého tatínka, který by v něm jezdil na ryby. Musel se spokojit velocipedem, který jsem po něm zdědil.

Dvoutaktní jednoválec s 500 ccm ,měl senzačních 10 HP a startoval se pákou, jejíž ozubení vydávalo onen cililink.

0/0
12.12.2014 20:40
Foto

L33u37k20á75š 98N57a47v46a36r48a 2788528691249

Raději si za 80 tisíc koupím ojetou Octávku a 40 tisíc do ní investuju na opravy, aby mi vydržela dalších pár let, než abych si koupil levný africký křáp, co vydrží maximálně 5 let v provozu a jeho bezpečnost bude pomalu horší, než u favorita.

Na druhou stranu chápu, že na rozvojových trzch by se to mohlo uchytit.

+6/−3
12.12.2014 19:37

J39a11k83u84b 48N40o55v35á60k 8580973180622

No prave. A proto to tu brzy ocekavejte.

+6/0
12.12.2014 23:12

D29a88v17i85d 24P17š17t45r65o81s12s 9369889720674

Docela by mě zajímali vibrace když dvouválec zkoušel fiat tak to byl největší problém. Ale s benzínovým atmosférickým 3 válcem (u auta za 100k bych ho přežil) by to bylo parádní auto do města.

0/0
12.12.2014 19:00

P33e83t84r 64H24o13l48e79c16e32k 7550933343972

Mne fascinuje to neustale presvedceni o tom, ze Evropa je plna bohatych lidi, kteri by o levne auto nemeli zajem...

+16/0
12.12.2014 19:00

T76o61m77á90š 93M28a56c29e61j63k45a 6611782727287

Zájem by byl, ale to auto by nedostalo homologaci.

+1/0
12.12.2014 19:29

J80a58k59u66b 86K11o76s 3736422920594

Evropa je plná úředníků a jejich regulací, které takové auto vyrobit nedovolí.

+8/0
13.12.2014 14:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.