Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault chystá auto za sto tisíc a do něj naftový dvoutakt

Čím větší a luxusnější auto, tím více se na něm dá vydělat, ale Renaultu se výborně osvědčila opačná strategie. Prodejní úspěchy dacií (někde prodávaných taky jako renaulty) se výrazně podílejí na zisku automobilky. Renault chce zkusit nabídnout ještě levnější řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R92a64d87k53o 75S31ü29t58t59ö 8381298141155

Aby to splnilo EURO VI, bude musiet mat DPF plus SCR. Tieto 2 veci dihromady vyjdu na cca 2000 EUR. Ked k tomu pridam dvojkombinaciu turbo + kompresor, dostavam sa na 3000 EUR. A kde je potom cena zvysku auta ?

0/0
8.1.2015 11:14

S79t80a19n65i97s64l67a23v 80M72e21l94i35c45h83a62r 8855845666672

Tohle může skončit jedině montováním jednoválcového stabiláku. A to pak u nás budeme mít řádný technologický náskok. Jen ho využít!

+1/0
14.12.2014 17:52
Foto

P54a33v23e47l 57M65a89r36t12i88n67e75k 9865195611633

Az tomu dvouvalci odstrani turbo, mozna bych si ho poridil na lod. Do auta urcite ne.

+1/0
14.12.2014 10:29

M73a16r92t97i29n 41O21n91d76r57u49š 7840447942730

Dvoudobý diesel bez turba bohužel nefunuje, přeplňování je tam podmínkou.

0/0
8.1.2015 12:14

K61a45r59e56l 66K71o18š41ť73á41l 8207901140445

Dvoutaktní nafťák není zas taková exotika, jedině v osobních autech. Uvádět jako příklad zrovna ruské lokomotivy... Když Rusové vyvíjeli svoje dieselelektrické lokomotivy, především kopírovali Američany, dieselový dvoutakt v lokomotivách je americká klasika. Ruská M62 byla vyvinutá v roce 1965, ale EMD tenhle pohon vyvíjela od roku 1922 a masově se v lokomotivách uplatňoval od roku 1941. Dneska ovšem v zámoří kvůli emisím frčí i u lokomotiv čtyřtakt. Z toho je patrné, pro jaké trhy může být tohle zoufalé prdítko z článku určené -  na přechodnou fázi tzv. masové motorizace v rozvojových zemích.

+5/0
13.12.2014 14:41

R18a26d83o30v88a78n 91D67l47u22g22o31s69z 3986261148906

Budoucnost je v jednoduchým autech, s minimem elektroniky, která je spíše ku škodě, než užitku a prodražuje další provoz auta. Lidé chtějí auto k přesunu, nikoliv k bydlení. Osobně mi stačí fullhand mechanic komponenty. Nepotřebuji elektrická okna, nepotřebuji centrální zamykání, nepotřebuji elektrická zrcátka, nepotřebuji autorádio, nepotřebuji další fičuríny - kurvítka, ale auto, které bude jezdit více po silnicích, než po servisech.

Která automobilka toto první pochopí, bude světovým lídrem v prodeji. Nejdražší není vždy nejlepší.

+7/−1
13.12.2014 12:34

K16a25r25e23l 50K58o15š96ť11á97l 8607331870315

Nesmysl. Budoucnost v rozvinutých zemích je přesně opačná, byť se mi to jako motoristovi taky nemusí líbit. Jakmile životní úroveň dosáhne určité úrovně, začínají lidi tvrdě vyžadovat kvalitní životní prostředí. I u nás už se začíná řešit, že v Praze je sice nejvyšší životní úroveň, ale lidi mají plíce zaprášené úplně stejně, jako v Ostravě. O pár článků níž se dočtete, jak tvrdě právě zasahují v Paříži, kde mají úplně stejný problém. Obávám se, že pro spalovací motory už v budoucnosti nebude místo, natož v nějakých dvoutaktech.

+2/−1
13.12.2014 12:46

A29l86e42x49a33n11d24r 16K93o60s93t97k46a 8432448116194

Nechci vám kazit iluze, ale dvoutakt nemusí zdaleka smrdět. Právě dvoutakt diesel je toho příklad. On  je to totiž takový 3 takt vlastně. Do válce jde čistý vzduch, je stlačen, v tom okamžiku vstřik nafty atd. Velmi úsporné, a ačkoliv by se zdálo, že složité, tak to celkově vyžaduje méně součástek než klasický čtyřtakt.

+1/0
13.12.2014 14:43

R25a69d49o13v75a88n 30D66l66u77g32o86s80z 3406431598906

:D Chtěji kvalitní životní prostředí, proto vyžadují každý rok zavádění nových a nových modelů s životnosti do 5 let. Výrobou nových a "ekologických" aut tak dostává ovzduší zabrat více, než výrobou jednoho, které by hypoteticky vydrželo 30 let s emisemi od 50 % vyššími, než nyní. 

Kdo si to spočte zjisti, že ona ekoligie je jen a jen o zajištění kolotoče peněz a zajištění alespoň nějakého příjmu do státních kas v zemích světa.

Člověk nemusí být Anštajn, aby věděl, že při výrobě auta dochází ke vzniku škodlivých produktů vypouštěných do ovzduší, vody atd. Člověk nemusí být Anštajn, aby věděl, že výrobou jednoho auta s vyššími emisemi se zatíží prostředí méně, než při každoroční, zbytečné výrobě násobně vyššího počtu aut s nižšími emisemi. 

Tady už dávno nejde o ekologií, stejně, jako nejde a nikdy nešlo o multikulturalismus. Jde pouze a jen o peníze do kapes úzké skupiny občanů.

+4/0
13.12.2014 15:40

J91i43n37d58ř91i12c76h 10Š30k64o29p52e21k 4705621100875

proto v Praze kdejaký místní jezdí autem, ideálně SUV

Tolik ke vztahu k životnímu prostředí

+2/0
13.12.2014 15:45

D45e63n47i27s 53W97i21t81z65k32u 5903292239297

je pravda, že auto vyrobené po roce 2000 si dneska opraví sám málokdo, ale na druhou stranu, já ty kurvítka mám rád a auto bez nich, bych na každodenní provoz nechtěl

+1/−1
13.12.2014 12:46

R59a47d55o51v10a73n 59D32l66u72g13o55s34z 3106241548176

Proč byste nechtěl auto bez kurvítek, rád házíte peníze do kanálu? Pošlu číslo účtu ;-D

+1/0
13.12.2014 15:41

D69e86n91i94s 79W21i72t47z45k26u 5753362789857

to je stejný jako s televizí, taky na ní nepřepínám programy ručně

+1/0
13.12.2014 15:53

R80a16d44o69v14a65n 28D61l35u37g22o95s74z 3246971738206

Nechápu souvislost televize s autem. Možná jsem jen neandrtalec a stačí mi vůz, který má kola, volant, pásy, airgaby, skla, pedály. Navigaci nepotřebuji - cesty jsou značeny, v mapách umím číst, rádio nepotřebuj - ve voze si při potřebě poslechu pustím mobil, centrál nepotřebuji - jezdím většinou sám, když někoho vezu, mám zdravé nohy a dokážu auto obejit - mimochodem je to dobré ke kontrole vozidla před vyjetím ;), vyhřívané sedadla nepotřebuji - zahřeju se při sledování provozu a předvídání jízdy druhých, atd atd. To, že automobilky donutily lidi myslet si, že některé věci jsou v autě nezbytné neznamená, že opravdu nezbytné jsou. Nejsou ;)

+2/−1
13.12.2014 16:00

D66e20n25i30s 41W30i34t78z36k81u 5143642579837

tak nezbytný není ani ten mobil a přesto ho máte

+2/0
13.12.2014 16:06

R95a86d85o31v48a88n 40D20l88u87g17o60s64z 3816821468586

Velice erudovaná odpověď k diskusi o autech ;-D

0/−1
13.12.2014 16:16

D49e70n15i18s 25W62i64t48z84k19u 5893762839247

je vidět, že pořád nechápete, co se vám snažím říct.řeknu to jinak, když se tu teď někdo objeví, kdo řekne, že v autě není potřebný ani startér, protože mu stačí klika, bude s ním souhlasit?

0/0
13.12.2014 16:48

R96a77d53o26v18a87n 91D58l84u79g56o31s37z 3236801658526

Jsou jisté částí auta, které jsou objektivně zbytečné a nechával bych na zákazníkovi, co si do auta vybere. Výše jmenované bych nechal pouze jako doplňkovou výbavu. 

Až se startér bude kazit každých 15 tis. km, bude i on v autě ku škodě, místo užitku. Ono totiž ty věci mají práci popř řízení usnadňovat. Pokud však řízení znepříjemňuji ba přímo znemožňují svou častou poruchou, nejsou v autě vítány. Auto jež je více v servise než na cestách je pro uživatele nerentabilní.

Snad nyní chápete, proč jsou některé (opakuji, některé) věci v autě zbytečné. S celkovou cenou auta to bohužel souvisí, neboť, aby si auto mohl dovolit kde kdo, je nutno snížit náklady na dílech, které odejdou a díky tomu zajistí zisk z auta i po prodeji v servise. Pokud bych měl volit mezi velice kvalitním autem s životnosti bez poruchy do 5 let (technologie to umožňují) vs. auto bez moderních doplňku nenutných k řízení, zato lacnějši, volba by byla jasná. ;)

+1/0
13.12.2014 17:45

D94e88n32i64s 92W52i74t80z33k31u 5823622789507

a co s tím mají společného elektrická okýnka,zrcátka,centrál a autorádio atd.,to jsou přece věci,které když mám rozbité,tak klidně můžu jezdit dál.klidně můžu jezdit i s rozbitým abs a vím o čem mluvím,protože to tak mám na jedné americe a normálně prochází i přes STK

+1/0
13.12.2014 19:21

D42a15d73a19k 82P20e65t73r 7571650894858

Není, je to o technice obecně. Co tak mobil na kličku, nač baterii, je zbytečná.

0/0
17.12.2014 5:42

V35á61c92l35a51v 67M29á66c93h87a 1602593149357

no, taky jsem spíš pro strohou elektroniku v autech, ale:

1, kdyby všechny auta měly okna na švihadla, tak bych byl asi první, kdo by řval "je tak těžké tam dát elektromotorek a jedno tlačítko??"

2, taky si rád pustím svou hudbu z mp3, ale mít v autě repráky a možnost připojit si mp3 na externí repro je určitě k nezaplacení

3, a co se týče centrálu, tak tam je to velmi podobné, jako s elektrickými okny.

Tak nějak jsou už věci, které bych v autě určitě chtěl. Zas na druhou stranu si myslím, že všechny ty věci by se tak nějak obešly bez jakéhokoli čipu. Tablet mít v autě nemusím, super  inteligentní displej taky ne a tak nějak vůbec cokoli, co rozhoduje samo.

+2/0
13.12.2014 16:30

J77i45ř84í 66E19r95b15e39n 1233264636137

Koneckonců ve stodvacítce jsme štelovali venkovní zrcátka ručně otevřeným oknem, ta okna jsme stahovali taky ručně (naštěstí to měli dobře zpřevodované a běžně rostlý člověk z místa řidiče dokázal postupně stočit všechna čtyři okna i za jízdy), na příjem dopravních informací stačilo i monofonní rádio s jedním reprákem u řadicí páky, no a bez centrálu jsme se taky obešli - prostě odemknout jedny dveře, vlézt dovnitř po hlavě, zatahat za tři kličky u jednotlivých dveří, no a taky se dalo jezdit celkem dobře a daleko.

Akorát že ta stodvacítka po 10, 15 letech provozu byla v mnohem horším stavu než stejně stará auta dnes...

0/0
16.12.2014 18:47

R96a55d85i31m 41P66o73l17á26š22e86k 9976793259439

Ovšem na stodvacítku si člověk koupil knihu o její údržbě, klíče a pár dalšího jednoduchého nářadí a potom až na pár klíčových agregátů si ji udržoval 20 let nebo 200 tisíc kilometrů v cajku sám.

Dneska pomalu jak nezajedete v "doporučených" termínech co půl roku na prohlídku do servisu, autorizovaného a příslušně drahého, tak na Vás začne řvát procesor auta a za pár let ten procesor kvlůli tomu třeba i nedovolí nastartovat.

0/0
8.1.2015 9:49

J22i55ř54í 53K23o15č56í 9414309882907

Naprosto souhlasím.Ty nesmysly jsou pro neřidiče.Já si jízdu chci užít.A ty další eko-nesmysly,které jsou prokazatelně nanic,spíš naopak.

+2/0
13.12.2014 14:37

D56e92n80i94s 48W76i71t47z69k72u 5793722559927

já mám kamaráda, jezdí rallye a ten si pořizuje jedině auta kde je plno kurvítek a ještě to musí být automat, ale každopádně ty jsi ten nejlepší řidič na světě

+1/−1
13.12.2014 15:52

R84a96d18i65m 57P85o86l92á62š92e82k 9676713499979

To byste musel nejdřív vyházet ty byrokraty v Bruseli a zlikvidovat ty legislativní nesmysly, kterými auta určená pro evropský trh prodražili nejméně na dvojnásobek jejich ceny.  Dokud toto nebude, budou evropská auta nesmyslně složitá a drahá.

Nebo se budete muset z Evropy prostě odstěhovat ;-D,

0/0
8.1.2015 9:44

D50e23n65i41s 49W19i79t35z31k73u 5193362419557

já s tou prací snad seknu, dvoutakt jsem opravoval naposledy v učňáku a voni se k tomu vrátí

+2/0
13.12.2014 7:01

R69a41d81o98v59a38n 18D48l75u71g12o14s62z 3406871228796

Oprášit znalosti a jde se na věc. ;)

0/0
13.12.2014 12:35

D14o31m49i29n59i24k 41A15d82l14e70r 4860904471592

To by nebylo nic nového. TKčko, co mám v garáži, dieselový dvoutakt jednoválec má. No ale má 14HP :-D.

0/0
12.12.2014 22:48

P54e47t91r 61U10r68a21m 1212890113467

V Evrope to nemuze jezdit, protoze jenom diesel splnujici EU6 bude stat sto tisic. Nemluve o dvoutaktu.

+3/0
12.12.2014 21:10

Z93d38e45n56ě49k 47H19a92n15z14l 1911356192264

Kdyby bylo nové za 50tisíc, bylo by lepší. To bych zvládl i hotově 😊

+2/−1
12.12.2014 20:31

Z50d92e75n33ě46k 60H84a33n52z58l 1251486362214

No kdyby bylo nové za 50tisíc, bylo by lepší, to by

0/0
12.12.2014 20:30

P21a92v20e59l 27S22ý30k12o69r36a 7647332777961

Dnes jsem chtěl nakoupit mrkev. Nepodařilo se mi tam zaparkovat, a díky tomu jsem ušetřil.

+1/0
12.12.2014 20:09

P42a55v62e21l 81J44e59ř75á44b87e52k 7501612694857

Chytrý člověk mrkev si pěstuje svoji. Třeba mezi prsty nohou. A ještě ušetří za vodu.

0/0
12.12.2014 21:10

J85a41n 10B21u96r81i21a93n 5419187957954

jak se Vám s tím chodí? ;-D

0/0
25.12.2014 20:57

P47a32v49e67l 23S82ý86k89o95r95a 7137652907601

Ne kupuje to, již dnes není kde zaparkovat, za chvíli za pArkovani dáte více, než za naftu,

+1/0
12.12.2014 20:07

J45i57ř32í 16D76v60o59ř26á82k 5948643218790

Podívejte se na nárust prodeje třeba Dácie.Ne všichni lidé u nás mají na auto za 300 000 kč + .Co na autě není , to se nepokálí. Z místa A do místa B doveze.Kde, kdo, kdy , využije auto s max . 300 km/h?

+8/−2
12.12.2014 20:03
Foto

M25i31r61o31s12l84a47v 21S52t94e29i39n66e73r 6788884893375

Odvykli jsme si, řadit pod kopec. Dnes stačí jenom přidat plyn a jede se. V dobách, kdy stačilo tunovému vozu 34 HP na normální provoz, se řadilo. Ale i dnes by takový VW brouk s 34 HP docela vyhověl, ale 10 l benzinu by nám bylo už na 100 km moc.

+1/0
12.12.2014 20:45

J44a29k46u46b 63N71o34v41á45k 8460303490532

Na tu spotřebu nemusím mít starého brouka. Na to mi stačí mé 2 mondea, která si hravě vezmou každé cca 10l/100 km. Kámošovi i více.

0/−1
12.12.2014 22:32

J13a11n 13B71u68r44i74a10n 5799537497914

když má člověk Mondeo, je více než rozumné, mít vždy jedno v rezervě ;-DR^

0/0
25.12.2014 20:58
Foto

D62a12v76i19d 86J79a37n92i67k 5296916435774

No a pak se chce jeste podivat na poruchovost Dacii a korozi. Samozrejme i u Dacie plati kvalita/cena. Osobne si myslim, ze uz je lepsi si treba 100 000 pridat a koupit o tridu lepsi vuz.

+3/−1
13.12.2014 8:29

J66i89ř95í 70D49v11o89ř13á50k 5268373638110

Ale 100 000 je pro spousty lidí skoro roční plat.

+2/−1
13.12.2014 12:58

R19a53d25i36m 63H75o96r53č11i68č56k32a 7576657923552

Jednoválce na dohled;-D;-D;-D

+7/0
12.12.2014 19:46
Foto

M85i82r19o69s93l12a54v 77S39t40e52i58n88e21r 6848484553855

Aero cililink býval nesplnitelný sen mého tatínka, který by v něm jezdil na ryby. Musel se spokojit velocipedem, který jsem po něm zdědil.

Dvoutaktní jednoválec s 500 ccm ,měl senzačních 10 HP a startoval se pákou, jejíž ozubení vydávalo onen cililink.

0/0
12.12.2014 20:40
Foto

L69u82k76á40š 65N26a45v34a65r30a 2488478911449

Raději si za 80 tisíc koupím ojetou Octávku a 40 tisíc do ní investuju na opravy, aby mi vydržela dalších pár let, než abych si koupil levný africký křáp, co vydrží maximálně 5 let v provozu a jeho bezpečnost bude pomalu horší, než u favorita.

Na druhou stranu chápu, že na rozvojových trzch by se to mohlo uchytit.

+6/−3
12.12.2014 19:37

J96a56k64u42b 28N92o17v17á98k 8460953330332

No prave. A proto to tu brzy ocekavejte.

+6/0
12.12.2014 23:12

D47a64v88i83d 18P75š71t94r20o78s54s 9279929330684

Docela by mě zajímali vibrace když dvouválec zkoušel fiat tak to byl největší problém. Ale s benzínovým atmosférickým 3 válcem (u auta za 100k bych ho přežil) by to bylo parádní auto do města.

0/0
12.12.2014 19:00

P45e34t39r 90H47o17l61e41c55e51k 7300613783622

Mne fascinuje to neustale presvedceni o tom, ze Evropa je plna bohatych lidi, kteri by o levne auto nemeli zajem...

+16/0
12.12.2014 19:00

T83o40m43á41š 91M97a69c75e45j40k71a 6301492867777

Zájem by byl, ale to auto by nedostalo homologaci.

+1/0
12.12.2014 19:29

J19a25k35u69b 47K71o74s 3176152840254

Evropa je plná úředníků a jejich regulací, které takové auto vyrobit nedovolí.

+8/0
13.12.2014 14:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.