Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Unikátní tříkolka zabila svého tvůrce, dostavěli ji v Kopřivnici

Dymaxion je obrovská šestimetrová kapka na třech kolech a udržet ji na silnici je umění. Kopie vozidla, které vzniklo ve třech exemplářích, právě startuje do USA. Podívejte se na dymaxion v pohybu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T70o12m94á12š 25K58i38r15o50v 1565578595807

Je to zajímavé:-) Rád bych věděl, co v té tříkolce "běhá" za motor. Dle zvuku ze záznamu si osobně typuji osmiválec s rozvodem OHVR^;-)

0/0
18.12.2014 8:24

K94a18r37e77l 84F86a12j56t 5768362641723

Takovej přerostlej velorex :-)

0/0
16.12.2014 12:31

J77a46r73o87m66í66r 91N78o96v11o50t72n61ý 6911843614

Fantasmagorická vobludka. Líbí se mi to, je to úplně ulítlý. Nejvíc mě pobavilo  "při zkušebních jízdách zahynuli řidič a investor"

0/0
16.12.2014 9:56


H41a87n65s 59C67z 5628341734442

Klobouk dolů,nádherná práce jen nechápu proč tomu všichni říkají "kopie" když to vypadá úplně jinak než ten zelený originál na obrázku,od dveří přes okna,zadní ploutev atd,tohle mi jako "kopie" moc nepřipadá,spíše je to "napodobenina".... ale i tak moc pěkná práce.

+1/0
16.12.2014 7:50

L57a46d40a 49N71o82v10a48k 4342873927

zajímavé, že někdo staví kopii takhle nedomyšlené hrůzy....8-o

+2/0
16.12.2014 0:41

Z65d37e14n81ě69k 92W23e12r39n40h75a44r23t 6507645912748

No právě proto, že je to unikát, už to neexistuje. Taková Cimrmanovská slepá ulička, kterou bylo třeba objevit. Když bylo něco úspěšné a vyrobilo se toho tisíce nebo desetitisíce kusů, tak se to s neskonale větší pravděpodobností dochovalo a nemusí se stavět replika.

+5/0
16.12.2014 7:04

P33a84v22e85l 16S35o41b91o57t30k59a 5700104

Abyste mi věřili:

"Mojmír Stránský (29. června 1924, Česká Třebová – 13. června 2011, Česká Třebová)[1] byl český konstruktér a vynálezce.

Během 2. světové války sestrojil se svým starším bratrem Františkem (20. září 1914, Veselí nad Moravou – 25. ledna 1954, Česká Třebová) motorovou tříkolku Oskar, která se po skončení války začala v České Třebové a později v Solnici vyrábět pod názvem Velorex. Bratr František zahynul v České Třebové právě ve Velorexu při dopravní nehodě."

0/0
15.12.2014 22:44

P11a77v91e46l 36S53o93b10o32t63k79a 5640804

zdroj:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Mojm%C3%ADr_Str%C3%A1nsk%C3%BD

0/0
15.12.2014 22:47

J30a55n 17F98i72a37l69a 7594827425239

Vozidlo s řiditelným zadním kolem je z principu od určité rychlosti neřiditelné. Pokud vybočení překročí určitou hodnotu, díky reakční době řidiče, už není cesty zpět.

Je to jako tlačit dvoukolák, pomalu to jde, rozběhnout se nedá.

+6/0
15.12.2014 21:49

E68r79i24k 27D75r43a60g31o53m18i79r14e43c22k71ý 2721543477799

max. rychlost prý 140 km/h. To se nemůže dát ani na letišti

0/0
15.12.2014 23:32

J89i22ř62í 52K55o76c21u37r74e52k 6715374735188

Taky záleží, kde je těžiště. Čím víc vzadu, tím hůř. Když bude naopak blízko přední nápravy, tak to nějak fungovat bude.

PS: S dvoukolákem jsem se něco naběhal...

0/0
15.12.2014 23:39

K42a62r92e40l 34F29a18j45t 5138312291983

i do zatáčky?

0/0
16.12.2014 12:32

L11a97d28a 68N92o57v86a20k 4872743887

chce to dobrou práci rukama...R^

0/0
16.12.2014 22:51

P89a12v64e33l 87S83o19b26o42t36k42a 5160474

Zajímavé... ovšem má to smysl asi takový jako muzeum knihy ve kterém nenajdete jediný originál...

Takže ano, tříkolka, i velorex, byl pokus, který se příliš neuchytil, protože, kupodivu, také se převracel, a to i když měl řiditelná přední dvě kola a ne to zadní.

A v nejbližších několika miliardách let se zřejmě ani neuchytí, protože Newtonova fyzika platí už nějakých 13 miliard let a zatím žádný pokrok na obzoru.

0/0
15.12.2014 19:24

D63o40m90i53n49i65k 92A54d16l52e54r 4909382728534

Asi jste spal dlouhým spánkem. Tříkolky (skutry se zdvojeným předním kolem) jsou a dokonce velmi stabilní...

+1/−1
15.12.2014 21:41

J52a68n 79J60e54ž51e15k 3641455387155

A kterým kolem (koly) se takový skútr řídí?

0/0
15.12.2014 22:00

P80a78v42e45l 88S83o65b91o35t86k19a 5330794

Děláte si srandu, že jó??

0/0
15.12.2014 22:40

Z95d30e49n34ě19k 19W26e45r38n27h87a69r82t 6887475672138

Vůbec ne, skutečně je to stabilní a vcelku dobře se na tom jezdí. Ale funguje to úplně jinak, než tohle, nebo Velorex. Má to dvě přední kola a poměrně sofistikovaný systém, který za jízdy umožňuje náklon celého stroje. Při zastavení se to naopak zamkne a stojí to pevně.

0/0
16.12.2014 7:06

P84a48v48e83l 29S63o49b35o72t22k55a 5480874

Nakreslete si prosím obdélník (v každém rohu kolo jako u auta) a do toho obdélníku trojúhelník (jako Velorex nebo jiná tříkolka, tj. první dvě kola převezměte a dozadu doprostřed si nakreslete třetí kolo).

Doprostřed nebo do první třetiny zaznačte těžiště.

Nyní doplňte vektor odstředivého zrychlení jako kdybyste projížděl zatáčku.

Opravdu nevidíte, proč mají tříkolky přibližně poloviční až třetinovou stabilitu oproti autům?

Pozn. pro šťouraly - roli hraje i výška těžiště, proto se tak rády převracejí čtyřkolky).

0/0
16.12.2014 8:29

Z87d60e42n92ě51k 31W71e19r44n95h14a94r70t 6617965172718

No, ono to asi nikdo nesrovnává s autem, ale spíš jde o skůtr. A taky proto se stabilita neporovnává s autem, ale s motorkou. Já na tom jel a po určitém ostychu v prvních minutách se mi to docela líbilo. Rozumím vaší argumentaci s těžištěm, ale vycházím s praxe, zkrátka jim to docela funguje.

+1/0
16.12.2014 8:41

P95a94v18e45l 49S50o29b94o56t81k64a 5140554

jj, může být, ale jinak tříkolové auto je slepá cesta vývoje (i proto že má na této úzké základně ještě díky karoserii atd. vysoko položené těžiště)..

0/0
16.12.2014 8:47

L69u90m71í26r 71V49i80t93h38a 2157747616622

Já s Vámi nesouhlasím. S tříkolkami se dokonce závodilo a závodí. Na silnici se jezdilo MS sajdkár, dodnes se jezdí sajdkárkros. Je to o geometrii podvozku, výšce těžiště a plošném rozložení hmotnosti. Neví, jak jste starý, ale my, kteří pamatujeme na okruzích Agostiniho a spol, vzpomínáme i na ty sajdy. Ostatně mám dojem, že sajdy byly součástí programu ještě v prvních VC Československa na novém Masarykově okruhu. A věru byly stabilní, jak v zatáčkách, tak při akceleraci či deceleraci.

0/0
16.12.2014 9:13

P76a39v49e33l 58S53o64b20o24t47k75a 5910914

Na závody sajdkár na silnici i v terénu si pamatuji asi daleko lépe než Vy - hlavně na to, že spolujezdec byl nezbytným závažím, bez kterého by se sajdkára převrátila a musel se neustále přemisťovat a vyvažovat:

http://zazitky-darky.webnode.cz/products/jizda-v-zavodni-sajdkare/

http://www.gms-composites.com/vyroba-karbon-kevlar.php?id=okruhova-sajdkara&image=0

http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=19777&d=1

0/0
16.12.2014 9:23

Z51d95e53n10ě11k 75W61e62r40n10h49a11r70t 6357905102568

U silničních sajdkár i sidecarcrossu jde právě o to, jak je posádka sehraná a jak dobře dokáže spolujezdec vyvažovat a tím pomáhat udržovat správnou stopu.

0/0
16.12.2014 10:43

P24a24v17e43l 75S67o41b78o51t25k79a 5960264

Náklon pak pouze těžiště posouvá, tj. do určité míry kompenzuje nestabilitu řešení, ale zkuste si spočítat o kolik by to muselo být, a kterým směrem, aby to mělo alespoň trošku srovnatelnou stabilitu se čtyřkolovým vozidlem.

0/0
16.12.2014 8:33

D35o61m11i33n72i87k 11A86d18l31e60r 4619102768854

Asi jste spal dlouhým spánkem. Tříkolky (skutry se zdvojeným předním kolem) jsou a dokonce velmi stabilní...

0/0
15.12.2014 21:41

O92n57d13ř63e48j 88Č56a75p45k76a 6361881193334

S řízením předních kol se to docela chytlo (Can-am Spyder), ale je pravda, že na rozdíl od hadráka se na tom sedí jak na motorce a při ostřejším průjezdu zatáčkou se musí přenášet váha.

0/0
16.12.2014 0:42

M43a44r81t20i25n 29L51ž83i44č73a88ř 9755827362224

Úžasný auto R^

0/0
15.12.2014 18:38

P29e35t54r 16M79i77c74h38a86l 2480224711222

Hodně zajímavé. V podstatě se to řídí jako kombajn. Ale jet s tím 140, to už musí být vážně o ústa.

+8/0
15.12.2014 17:57

J22a75n 95J52a33n59e29č22e37k 9280653930756

U Jóviše, to je úplnej šlapohyb!

+9/0
15.12.2014 17:32

J76a38n 60S78t14o24d67o98l61a 7501230683820

Zrovna jsem chtěl napsat, že to připomíná šlapohyb Bratrstva kočičí pracky, ale předběhl jste mě. Mimochodem, existovaly šlapohyby, nebo je to Foglarova literární invence?

0/0
15.12.2014 22:48

9781364640137

,,Kopii vozidla, které vzniklo ve třech exemplářích, právě startuje do USA" - může mi, prosím, někdo přeložit tuto větu do češtiny?

+2/0
15.12.2014 16:12

V45á85c42l13a71v 72P61o75u98s85t82k88a 3690151422

Nestačí změnit jedno písmenko?

0/0
15.12.2014 18:47

J78i61ř22í 79S61o19u20č60e92k 5176967189969

do USB?

+9/0
15.12.2014 23:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.