Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Unikátní tříkolka zabila svého tvůrce, dostavěli ji v Kopřivnici

Dymaxion je obrovská šestimetrová kapka na třech kolech a udržet ji na silnici je umění. Kopie vozidla, které vzniklo ve třech exemplářích, právě startuje do USA. Podívejte se na dymaxion v pohybu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T23o61m27á28š 92K32i13r47o72v 1375588635527

Je to zajímavé:-) Rád bych věděl, co v té tříkolce "běhá" za motor. Dle zvuku ze záznamu si osobně typuji osmiválec s rozvodem OHVR^;-)

0/0
18.12.2014 8:24

K16a42r77e51l 23F89a97j28t 5218602571723

Takovej přerostlej velorex :-)

0/0
16.12.2014 12:31

J68a44r23o74m93í94r 91N63o64v51o73t75n16ý 6281803474

Fantasmagorická vobludka. Líbí se mi to, je to úplně ulítlý. Nejvíc mě pobavilo  "při zkušebních jízdách zahynuli řidič a investor"

0/0
16.12.2014 9:56

H22a54n58s 50C65z 5878961744112

Klobouk dolů,nádherná práce jen nechápu proč tomu všichni říkají "kopie" když to vypadá úplně jinak než ten zelený originál na obrázku,od dveří přes okna,zadní ploutev atd,tohle mi jako "kopie" moc nepřipadá,spíše je to "napodobenina".... ale i tak moc pěkná práce.

+1/0
16.12.2014 7:50

L67a76d15a 75N31o12v10a69k 4552343867

zajímavé, že někdo staví kopii takhle nedomyšlené hrůzy....8-o

+2/0
16.12.2014 0:41

Z88d72e77n42ě66k 98W86e64r68n11h44a93r19t 6597165652118

No právě proto, že je to unikát, už to neexistuje. Taková Cimrmanovská slepá ulička, kterou bylo třeba objevit. Když bylo něco úspěšné a vyrobilo se toho tisíce nebo desetitisíce kusů, tak se to s neskonale větší pravděpodobností dochovalo a nemusí se stavět replika.

+5/0
16.12.2014 7:04

P17a17v79e46l 47S73o36b27o86t87k42a 5480734

Abyste mi věřili:

"Mojmír Stránský (29. června 1924, Česká Třebová – 13. června 2011, Česká Třebová)[1] byl český konstruktér a vynálezce.

Během 2. světové války sestrojil se svým starším bratrem Františkem (20. září 1914, Veselí nad Moravou – 25. ledna 1954, Česká Třebová) motorovou tříkolku Oskar, která se po skončení války začala v České Třebové a později v Solnici vyrábět pod názvem Velorex. Bratr František zahynul v České Třebové právě ve Velorexu při dopravní nehodě."

0/0
15.12.2014 22:44

P16a60v92e92l 58S48o75b26o83t66k10a 5420164

zdroj:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Mojm%C3%ADr_Str%C3%A1nsk%C3%BD

0/0
15.12.2014 22:47

J98a32n 81F94i25a24l45a 7984617485539

Vozidlo s řiditelným zadním kolem je z principu od určité rychlosti neřiditelné. Pokud vybočení překročí určitou hodnotu, díky reakční době řidiče, už není cesty zpět.

Je to jako tlačit dvoukolák, pomalu to jde, rozběhnout se nedá.

+6/0
15.12.2014 21:49

E50r50i98k 51D24r78a20g53o25m94i94r83e10c26k10ý 2671893847339

max. rychlost prý 140 km/h. To se nemůže dát ani na letišti

0/0
15.12.2014 23:32

J49i78ř14í 41K73o13c45u90r71e28k 6125734535218

Taky záleží, kde je těžiště. Čím víc vzadu, tím hůř. Když bude naopak blízko přední nápravy, tak to nějak fungovat bude.

PS: S dvoukolákem jsem se něco naběhal...

0/0
15.12.2014 23:39

K49a51r18e48l 34F11a14j55t 5558262211133

i do zatáčky?

0/0
16.12.2014 12:32

L48a80d77a 24N56o54v23a38k 4972733467

chce to dobrou práci rukama...R^

0/0
16.12.2014 22:51

P19a34v47e77l 87S47o35b22o30t51k71a 5600744

Zajímavé... ovšem má to smysl asi takový jako muzeum knihy ve kterém nenajdete jediný originál...

Takže ano, tříkolka, i velorex, byl pokus, který se příliš neuchytil, protože, kupodivu, také se převracel, a to i když měl řiditelná přední dvě kola a ne to zadní.

A v nejbližších několika miliardách let se zřejmě ani neuchytí, protože Newtonova fyzika platí už nějakých 13 miliard let a zatím žádný pokrok na obzoru.

0/0
15.12.2014 19:24

D91o28m65i82n28i93k 32A86d29l70e64r 4640224571712

Asi jste spal dlouhým spánkem. Tříkolky (skutry se zdvojeným předním kolem) jsou a dokonce velmi stabilní...

+1/−1
15.12.2014 21:41

J57a60n 24J23e74ž15e97k 3241855327265

A kterým kolem (koly) se takový skútr řídí?

0/0
15.12.2014 22:00

P18a30v13e90l 61S76o29b13o31t37k88a 5390204

Děláte si srandu, že jó??

0/0
15.12.2014 22:40

Z14d51e58n88ě63k 81W23e74r89n63h64a68r36t 6577855682938

Vůbec ne, skutečně je to stabilní a vcelku dobře se na tom jezdí. Ale funguje to úplně jinak, než tohle, nebo Velorex. Má to dvě přední kola a poměrně sofistikovaný systém, který za jízdy umožňuje náklon celého stroje. Při zastavení se to naopak zamkne a stojí to pevně.

0/0
16.12.2014 7:06

P14a78v60e11l 85S12o82b37o18t87k44a 5190354

Nakreslete si prosím obdélník (v každém rohu kolo jako u auta) a do toho obdélníku trojúhelník (jako Velorex nebo jiná tříkolka, tj. první dvě kola převezměte a dozadu doprostřed si nakreslete třetí kolo).

Doprostřed nebo do první třetiny zaznačte těžiště.

Nyní doplňte vektor odstředivého zrychlení jako kdybyste projížděl zatáčku.

Opravdu nevidíte, proč mají tříkolky přibližně poloviční až třetinovou stabilitu oproti autům?

Pozn. pro šťouraly - roli hraje i výška těžiště, proto se tak rády převracejí čtyřkolky).

0/0
16.12.2014 8:29

Z43d67e30n14ě19k 32W56e18r59n14h18a51r27t 6657485322358

No, ono to asi nikdo nesrovnává s autem, ale spíš jde o skůtr. A taky proto se stabilita neporovnává s autem, ale s motorkou. Já na tom jel a po určitém ostychu v prvních minutách se mi to docela líbilo. Rozumím vaší argumentaci s těžištěm, ale vycházím s praxe, zkrátka jim to docela funguje.

+1/0
16.12.2014 8:41

P28a42v44e37l 33S19o78b18o27t48k74a 5610554

jj, může být, ale jinak tříkolové auto je slepá cesta vývoje (i proto že má na této úzké základně ještě díky karoserii atd. vysoko položené těžiště)..

0/0
16.12.2014 8:47

L93u78m64í63r 30V96i47t31h48a 2627217846532

Já s Vámi nesouhlasím. S tříkolkami se dokonce závodilo a závodí. Na silnici se jezdilo MS sajdkár, dodnes se jezdí sajdkárkros. Je to o geometrii podvozku, výšce těžiště a plošném rozložení hmotnosti. Neví, jak jste starý, ale my, kteří pamatujeme na okruzích Agostiniho a spol, vzpomínáme i na ty sajdy. Ostatně mám dojem, že sajdy byly součástí programu ještě v prvních VC Československa na novém Masarykově okruhu. A věru byly stabilní, jak v zatáčkách, tak při akceleraci či deceleraci.

0/0
16.12.2014 9:13

P74a51v59e67l 45S44o15b81o69t11k73a 5960194

Na závody sajdkár na silnici i v terénu si pamatuji asi daleko lépe než Vy - hlavně na to, že spolujezdec byl nezbytným závažím, bez kterého by se sajdkára převrátila a musel se neustále přemisťovat a vyvažovat:

http://zazitky-darky.webnode.cz/products/jizda-v-zavodni-sajdkare/

http://www.gms-composites.com/vyroba-karbon-kevlar.php?id=okruhova-sajdkara&image=0

http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=19777&d=1

0/0
16.12.2014 9:23

Z57d51e95n90ě83k 80W56e14r19n39h85a62r45t 6507835142788

U silničních sajdkár i sidecarcrossu jde právě o to, jak je posádka sehraná a jak dobře dokáže spolujezdec vyvažovat a tím pomáhat udržovat správnou stopu.

0/0
16.12.2014 10:43

P79a32v52e78l 44S37o57b59o13t39k55a 5720344

Náklon pak pouze těžiště posouvá, tj. do určité míry kompenzuje nestabilitu řešení, ale zkuste si spočítat o kolik by to muselo být, a kterým směrem, aby to mělo alespoň trošku srovnatelnou stabilitu se čtyřkolovým vozidlem.

0/0
16.12.2014 8:33

D76o90m66i20n48i95k 34A57d78l39e37r 4490644211732

Asi jste spal dlouhým spánkem. Tříkolky (skutry se zdvojeným předním kolem) jsou a dokonce velmi stabilní...

0/0
15.12.2014 21:41

O14n98d92ř31e77j 89Č31a50p54k39a 6231241473404

S řízením předních kol se to docela chytlo (Can-am Spyder), ale je pravda, že na rozdíl od hadráka se na tom sedí jak na motorce a při ostřejším průjezdu zatáčkou se musí přenášet váha.

0/0
16.12.2014 0:42

M79a51r11t41i84n 61L94ž95i35č12a86ř 9785317102914

Úžasný auto R^

0/0
15.12.2014 18:38

P24e39t78r 25M83i55c13h45a33l 2930434551492

Hodně zajímavé. V podstatě se to řídí jako kombajn. Ale jet s tím 140, to už musí být vážně o ústa.

+8/0
15.12.2014 17:57

J21a79n 35J81a85n26e97č87e36k 9170783590776

U Jóviše, to je úplnej šlapohyb!

+9/0
15.12.2014 17:32

J17a72n 90S44t98o67d30o58l40a 7981430973630

Zrovna jsem chtěl napsat, že to připomíná šlapohyb Bratrstva kočičí pracky, ale předběhl jste mě. Mimochodem, existovaly šlapohyby, nebo je to Foglarova literární invence?

0/0
15.12.2014 22:48

9841754150767

,,Kopii vozidla, které vzniklo ve třech exemplářích, právě startuje do USA" - může mi, prosím, někdo přeložit tuto větu do češtiny?

+2/0
15.12.2014 16:12

V46á51c16l54a83v 55P75o14u91s15t11k13a 3860321102

Nestačí změnit jedno písmenko?

0/0
15.12.2014 18:47

J65i15ř47í 40S54o88u94č74e34k 5906807799919

do USB?

+9/0
15.12.2014 23:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.