Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Unikátní tříkolka zabila svého tvůrce, dostavěli ji v Kopřivnici

Dymaxion je obrovská šestimetrová kapka na třech kolech a udržet ji na silnici je umění. Kopie vozidla, které vzniklo ve třech exemplářích, právě startuje do USA. Podívejte se na dymaxion v pohybu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

T79o52m98á10š 94K89i82r54o53v 1465618135377

Je to zajímavé:-) Rád bych věděl, co v té tříkolce "běhá" za motor. Dle zvuku ze záznamu si osobně typuji osmiválec s rozvodem OHVR^;-)

0/0
18.12.2014 8:24

K33a60r71e20l 93F82a90j76t 5578352211833

Takovej přerostlej velorex :-)

0/0
16.12.2014 12:31

J42a93r17o71m75í76r 48N58o58v78o58t30n67ý 6761863654

Fantasmagorická vobludka. Líbí se mi to, je to úplně ulítlý. Nejvíc mě pobavilo  "při zkušebních jízdách zahynuli řidič a investor"

0/0
16.12.2014 9:56

H73a14n65s 25C14z 5678111814682

Klobouk dolů,nádherná práce jen nechápu proč tomu všichni říkají "kopie" když to vypadá úplně jinak než ten zelený originál na obrázku,od dveří přes okna,zadní ploutev atd,tohle mi jako "kopie" moc nepřipadá,spíše je to "napodobenina".... ale i tak moc pěkná práce.

+1/0
16.12.2014 7:50

L83a85d42a 48N54o40v24a66k 4102823207

zajímavé, že někdo staví kopii takhle nedomyšlené hrůzy....8-o

+2/0
16.12.2014 0:41

Z78d75e97n13ě54k 57W74e40r13n42h16a27r95t 6137535682958

No právě proto, že je to unikát, už to neexistuje. Taková Cimrmanovská slepá ulička, kterou bylo třeba objevit. Když bylo něco úspěšné a vyrobilo se toho tisíce nebo desetitisíce kusů, tak se to s neskonale větší pravděpodobností dochovalo a nemusí se stavět replika.

+5/0
16.12.2014 7:04

P78a73v92e34l 13S91o90b15o19t14k48a 5440624

Abyste mi věřili:

"Mojmír Stránský (29. června 1924, Česká Třebová – 13. června 2011, Česká Třebová)[1] byl český konstruktér a vynálezce.

Během 2. světové války sestrojil se svým starším bratrem Františkem (20. září 1914, Veselí nad Moravou – 25. ledna 1954, Česká Třebová) motorovou tříkolku Oskar, která se po skončení války začala v České Třebové a později v Solnici vyrábět pod názvem Velorex. Bratr František zahynul v České Třebové právě ve Velorexu při dopravní nehodě."

0/0
15.12.2014 22:44

P67a93v76e86l 28S74o10b21o66t39k37a 5960494

zdroj:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Mojm%C3%ADr_Str%C3%A1nsk%C3%BD

0/0
15.12.2014 22:47

J61a66n 88F39i93a84l43a 7454917175579

Vozidlo s řiditelným zadním kolem je z principu od určité rychlosti neřiditelné. Pokud vybočení překročí určitou hodnotu, díky reakční době řidiče, už není cesty zpět.

Je to jako tlačit dvoukolák, pomalu to jde, rozběhnout se nedá.

+6/0
15.12.2014 21:49

E16r85i84k 92D92r49a19g39o76m45i47r39e39c76k37ý 2521573397489

max. rychlost prý 140 km/h. To se nemůže dát ani na letišti

0/0
15.12.2014 23:32

J46i94ř84í 51K34o11c74u24r29e14k 6975694605468

Taky záleží, kde je těžiště. Čím víc vzadu, tím hůř. Když bude naopak blízko přední nápravy, tak to nějak fungovat bude.

PS: S dvoukolákem jsem se něco naběhal...

0/0
15.12.2014 23:39

K69a10r43e81l 17F70a57j98t 5598612111313

i do zatáčky?

0/0
16.12.2014 12:32

L36a22d11a 51N36o14v95a54k 4212723647

chce to dobrou práci rukama...R^

0/0
16.12.2014 22:51

P60a82v27e77l 30S14o40b16o84t11k68a 5380424

Zajímavé... ovšem má to smysl asi takový jako muzeum knihy ve kterém nenajdete jediný originál...

Takže ano, tříkolka, i velorex, byl pokus, který se příliš neuchytil, protože, kupodivu, také se převracel, a to i když měl řiditelná přední dvě kola a ne to zadní.

A v nejbližších několika miliardách let se zřejmě ani neuchytí, protože Newtonova fyzika platí už nějakých 13 miliard let a zatím žádný pokrok na obzoru.

0/0
15.12.2014 19:24

D54o45m86i81n48i86k 43A82d29l97e88r 4730724911102

Asi jste spal dlouhým spánkem. Tříkolky (skutry se zdvojeným předním kolem) jsou a dokonce velmi stabilní...

+1/−1
15.12.2014 21:41

J12a24n 48J73e15ž48e60k 3641385507525

A kterým kolem (koly) se takový skútr řídí?

0/0
15.12.2014 22:00

P67a52v75e10l 62S97o78b56o15t49k32a 5560674

Děláte si srandu, že jó??

0/0
15.12.2014 22:40

Z76d88e44n62ě93k 53W15e37r14n38h91a46r36t 6637885812898

Vůbec ne, skutečně je to stabilní a vcelku dobře se na tom jezdí. Ale funguje to úplně jinak, než tohle, nebo Velorex. Má to dvě přední kola a poměrně sofistikovaný systém, který za jízdy umožňuje náklon celého stroje. Při zastavení se to naopak zamkne a stojí to pevně.

0/0
16.12.2014 7:06

P17a45v38e80l 44S66o81b66o10t19k26a 5670524

Nakreslete si prosím obdélník (v každém rohu kolo jako u auta) a do toho obdélníku trojúhelník (jako Velorex nebo jiná tříkolka, tj. první dvě kola převezměte a dozadu doprostřed si nakreslete třetí kolo).

Doprostřed nebo do první třetiny zaznačte těžiště.

Nyní doplňte vektor odstředivého zrychlení jako kdybyste projížděl zatáčku.

Opravdu nevidíte, proč mají tříkolky přibližně poloviční až třetinovou stabilitu oproti autům?

Pozn. pro šťouraly - roli hraje i výška těžiště, proto se tak rády převracejí čtyřkolky).

0/0
16.12.2014 8:29

Z77d55e56n70ě83k 69W85e66r21n32h22a47r39t 6607395722978

No, ono to asi nikdo nesrovnává s autem, ale spíš jde o skůtr. A taky proto se stabilita neporovnává s autem, ale s motorkou. Já na tom jel a po určitém ostychu v prvních minutách se mi to docela líbilo. Rozumím vaší argumentaci s těžištěm, ale vycházím s praxe, zkrátka jim to docela funguje.

+1/0
16.12.2014 8:41

P18a95v65e96l 13S92o75b33o20t16k77a 5620834

jj, může být, ale jinak tříkolové auto je slepá cesta vývoje (i proto že má na této úzké základně ještě díky karoserii atd. vysoko položené těžiště)..

0/0
16.12.2014 8:47

L36u46m83í36r 81V44i74t51h92a 2137257776832

Já s Vámi nesouhlasím. S tříkolkami se dokonce závodilo a závodí. Na silnici se jezdilo MS sajdkár, dodnes se jezdí sajdkárkros. Je to o geometrii podvozku, výšce těžiště a plošném rozložení hmotnosti. Neví, jak jste starý, ale my, kteří pamatujeme na okruzích Agostiniho a spol, vzpomínáme i na ty sajdy. Ostatně mám dojem, že sajdy byly součástí programu ještě v prvních VC Československa na novém Masarykově okruhu. A věru byly stabilní, jak v zatáčkách, tak při akceleraci či deceleraci.

0/0
16.12.2014 9:13

P33a89v50e82l 37S19o67b90o23t60k69a 5490834

Na závody sajdkár na silnici i v terénu si pamatuji asi daleko lépe než Vy - hlavně na to, že spolujezdec byl nezbytným závažím, bez kterého by se sajdkára převrátila a musel se neustále přemisťovat a vyvažovat:

http://zazitky-darky.webnode.cz/products/jizda-v-zavodni-sajdkare/

http://www.gms-composites.com/vyroba-karbon-kevlar.php?id=okruhova-sajdkara&image=0

http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=19777&d=1

0/0
16.12.2014 9:23

Z79d32e60n77ě90k 33W82e84r84n37h21a56r25t 6647315152158

U silničních sajdkár i sidecarcrossu jde právě o to, jak je posádka sehraná a jak dobře dokáže spolujezdec vyvažovat a tím pomáhat udržovat správnou stopu.

0/0
16.12.2014 10:43

P80a87v22e79l 12S34o49b81o96t20k70a 5690744

Náklon pak pouze těžiště posouvá, tj. do určité míry kompenzuje nestabilitu řešení, ale zkuste si spočítat o kolik by to muselo být, a kterým směrem, aby to mělo alespoň trošku srovnatelnou stabilitu se čtyřkolovým vozidlem.

0/0
16.12.2014 8:33

D76o44m51i12n22i24k 73A11d79l42e92r 4980944781932

Asi jste spal dlouhým spánkem. Tříkolky (skutry se zdvojeným předním kolem) jsou a dokonce velmi stabilní...

0/0
15.12.2014 21:41

O67n72d86ř62e85j 42Č71a57p68k80a 6541821773794

S řízením předních kol se to docela chytlo (Can-am Spyder), ale je pravda, že na rozdíl od hadráka se na tom sedí jak na motorce a při ostřejším průjezdu zatáčkou se musí přenášet váha.

0/0
16.12.2014 0:42

M80a61r22t19i18n 91L68ž53i13č49a56ř 9135347472934

Úžasný auto R^

0/0
15.12.2014 18:38

P23e84t33r 40M81i19c19h57a83l 2370134291752

Hodně zajímavé. V podstatě se to řídí jako kombajn. Ale jet s tím 140, to už musí být vážně o ústa.

+8/0
15.12.2014 17:57

J69a56n 39J45a92n29e27č30e82k 9890123190496

U Jóviše, to je úplnej šlapohyb!

+9/0
15.12.2014 17:32

J64a32n 40S58t61o93d77o43l83a 7571240113680

Zrovna jsem chtěl napsat, že to připomíná šlapohyb Bratrstva kočičí pracky, ale předběhl jste mě. Mimochodem, existovaly šlapohyby, nebo je to Foglarova literární invence?

0/0
15.12.2014 22:48

9691334770837

,,Kopii vozidla, které vzniklo ve třech exemplářích, právě startuje do USA" - může mi, prosím, někdo přeložit tuto větu do češtiny?

+2/0
15.12.2014 16:12

V16á88c26l97a95v 72P14o62u82s17t27k20a 3330821242

Nestačí změnit jedno písmenko?

0/0
15.12.2014 18:47

J89i26ř86í 78S97o32u43č34e84k 5916227429389

do USB?

+9/0
15.12.2014 23:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.