Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Italové zakážou stará auta, od roku 2019 nesmí na silnici

Italská vláda plánuje, že od roku 2019 nebudou moci jezdit auta přihlášená před 31. prosincem 1992. Opatření jde proti starým vozům nesplňujícím žádnou emisní normu. Italové tak chtějí hlavně omladit vozový park. Má se to týkat i autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a26n 22Š52p49e80c29i47á61n 2720930589449

Problém ale je, že provozovatelé mají nižší náklady, méně daní, samoopravy. A vůbec provozují vlastně protistátní činnost a chovají se silně neeticky k dělníkům ve fabrikách, kteří přijdou o práci, když se nebudou vyrábět nová auta jako o život, když se nebude nakupovat až se z vás bude kouřit. Veškeré Pandy co jezdí po Itálii nasmrdí méně, než jedna kontejnerová loď. ;-D;-D;-D

+1/0
23.12.2014 10:16
Foto

L49u95k47a50s 22Z18m67i95z17i79k 8102113240498

Pokud tu někdo argumentuje vagónem ČD, tak jeho konstrukce a životnost je daleko někde jinde oproti konstrukci osobního auta. Například jeden obyč motorák má za svůj život najeto cca 20-30 mil. km, nelejou tam ani fridex, protože to jezdí furt a nemělo by to ani kdy zamrznout. City Elefant najezdí cca 4-5 milionu km ročně. V podstatě to jsou jenom takové poctivé hroudy železa.

+1/−4
19.12.2014 9:46

J55i54ř85í 68S51c73h85w12a37c85h 8168374958966

u místních ochránců práva "jezdit se šrotem, dokud se nerozpadne" budu asi zase za prudiče, trolla či dokonce soudruha, ale 4miliony za rok / 365 / 24 = 456 km/hod, to tedy nedá ani Šinkanzen ;-)

+4/−1
19.12.2014 10:23


J12i42ř10í 42S15c56h73w56a68c86h 8398694478696

Novotný? To jakože nejsem za prudiče, nebo jakože to ten Šinkanzen zvládne?;-)

+1/0
19.12.2014 19:13
Foto

M51i30c14h72a48l 79N15a96j16m28a17n 7899923746200

Sakra, to jsem netušil, že City Elefant strčí TGV do kapsy. Jeho průměrná cestovní rychlost bude hodně přes 500 km/h, když denně ujede 11 000 km.

Příště, než něco napíšete, tak se trochu zamyslete - 4 mil km ročně je pěkná kravina.;-D

+1/0
19.12.2014 11:47
Foto

M45i23c35h12a40l 10N20a77j66m10a81n 7449983806380

Ten motorák by musel jezdit cca 100 let, aby najel 20 mil km. Ale uznávám, že u Českých drah je i tento scénář možný.

+1/0
19.12.2014 11:57

B10o63h44u25s64l66a44v 84H32a33m57á31č37e12k 9361853480838

Omyl City Elefanty jsou z hliníku , proto se jim přezdívá Ešusy ( také jsou trojdílné). A nemrznoucí kapaliny také musí používat , protože z x důvodů  nejezdí "furt" .

0/0
8.1.2015 16:18

V63í92ť75a 92N56o21v66á21k 1298933935801

Tak na 92 platí hláška ze čtyřlístku..."to drží po hromadě samo nebo to držite vy?"

0/0
18.12.2014 22:08

J79i32ř62í 16E47r77b88e38n 1403944806557

"Až umyjeme špínu, nezbyde nic!" - "Hned ho koupím!"

0/0
20.12.2014 1:08

B90r26o18n76i61s55l38a96v 55G57a59b95r74y17š 6875514680

Výborně. R^

Zvláštní je, že tady ale většina bude nadávat. Na železnici prý jezdí staré vozy, ale sami si ve svých garážích chrání svoje šunky co nejdéle. A pak při další kontrole STK zase uplatí zaměstnance, aby mohli další dva a více let smrdět v ulicích.

+2/−10
18.12.2014 15:52

J52a98n 32D65l37o38u75h51ý 7154499290489

Nove auto smrdi stejne jako stare, pokud je benzinove. Pokud normalni cestou projde na STK, nevidim duvod, se auta zbavovat. Rozdil mezi vagonem CD a starym autem je v tom. Ze vagon musi vyhovovat komfortne dnesnim pozadavkum cestujicich. Stare auto musi komfortem vyhovet akorat jeho majiteli. V tom je dost podstatnej rozdil.

+8/0
18.12.2014 15:59

B69r94o35n61i80s21l10a29v 50G13a51b42r48y52š 6815754150

A to jsem měl právě na mysli. Železniční vůz musí splňovat mnohem přísnější kritéria. Jen málokteré auto jezdí spolehlivě více než 30 let, ale někteří o to pořád pokouší. Z toho, co vidím kolikrát na ulicích, by jeden brečel.

0/−5
18.12.2014 16:06

M55i50r13o81s49l88a35v 37B55u67d59a 9792482847132

Vy asi nic nechápete. Co je vám do toho, v jakém autě, pokud splňuje podmínky provozu na PK, kdo jezdí?

+7/0
18.12.2014 16:21

B33r56o36n18i89s10l49a54v 17G39a67b33r58y29š 6235944880

Je mi do toho dost. Už 18 let se totiž zabývám dopravním inženýrstvím. :-)

0/−8
18.12.2014 16:26

M33i69r38o44s72l97a66v 23B84u72d54a 9822532607892

A znovu, co je vám do toho, v čem jezdím například já? Je mi jedno, jestli jste dopravní inženýr, já mám podobnou kvalifikaci a nepasuji se do  role diktátora "dobra"!!

+9/−1
18.12.2014 16:31

J33o13s56e45f 28S34c49h95m65i49d63t 5363427583672

Mno, jestli s tím autem jezdíte jen po soukromých pozemcích a zplodiny z výfuku nevypouštíte do ovzduší, tak nám do toho samozřejmě není nic. Ale jestli to takhle neděláte, tak nám do toho přirozeně něco je, jelikož zabíráte veřejné místo a smrdíte ostatním pod nos. ;)

+1/−8
18.12.2014 16:39

M14i96r48o46s83l58a61v 43B94u22d62a 9202322867632

Cože?

Vynechal jste nejspíš část kde jsem psal o splnění podmínek o provozu na PK!

Nebo se chcete dohadovat o naprostých blbostech?

+7/0
18.12.2014 16:41

M81i61r55o24s71l67a95v 20B48u52d15a 9442872487162

...mimochodem, veřejné místo je snad veřejné a pokud je tam povoleno parkování nebo jízda, nic nezabírám!

+5/−1
18.12.2014 16:43

J57o12s85e51f 23S86c77h56m22i53d48t 5533947123332

A když se změní podmínky provozu na PK? :D Tak už to bude v pořádku? :)

0/−3
18.12.2014 16:44

M22i86r85o42s62l98a54v 79B12u52d42a 9382522367442

Tak to na mém názoru co se týká omezování provozu něčeho, co je v dobrém technickém stavu ale jen to neodpovídá "módě" nic nezmění!

+4/0
18.12.2014 16:56

J15o56s98e16f 73S55c62h30m10i22d67t 5743777673592

No, jsem rád, že jste teďka jednoznačně potvrdil, jak zvráceně argumentujete. :) Je nějakej "princip". Pokud se Vám tenhle "princip" hodí do krámu, tak s ním argumentujete v diskuzi. Pokud se ale "princip" nehodí, tak řeknete, že je to blbost. :D

+1/−5
18.12.2014 17:05

M24i56r65o53s50l80a31v 11B61u73d94a 9132412707202

Podívejte se, já na to už nemám náladu. Projděte si celou diskusi a posuďte, které argumenty jsou zvrácené a které ne. Drtivá většina lidí je proti podobným zákazům ale vždy se najde pár diktátorů "dobra" kteří si myslí, že zákazy spasí svět.

Končím.

+2/0
18.12.2014 17:11

J43o45s27e69f 27S13c47h48m13i27d48t 5403327223612

Já taky. :) Ale pobavil jste mě. Škoda, že jste ani nepoznal, že nejsem příznivcem nebo odpůrcem zákazu, o kterém mluví článek, ale spíš příznivcem korektních argumentů v diskuzi. ;)

0/−3
18.12.2014 17:13

J86a85n 15D34l84o82u24h94ý 7694909640749

Ta stara benzinova litrova panda uz z principu fyziky nemuze mit horsi emise nez litrovej ecoBoost tahnouci 1.5t mondeo. Jediny co tu smrdi, jsou vase znalosti daneho problemu...

+2/0
19.12.2014 11:45

J76i15ř21í 81S67c26h68w50a56c40h 8418494888966

srovnávat auta ob 3 třídy a s troj či čtyřnásobkem výkonu, hmm to je příznak znalosti problému přímo "excelentní" ;-D

0/−4
19.12.2014 18:29

J52i27ř14í 47S63c82h69w39a60c42h 8268544658846

Já přece vím, Miroslave.....

to byla jen ironie.....

to přece ví každej, že takové srovnání je naopak příznak neznalosti problému, jsem rád, že to víš také....;-)

0/0
19.12.2014 19:09

J58a61n 13D73l56o22u82h72ý 7354219360579

Mno tak jste se projevil jako kolosalni b1b. Pokud neni rozdil v litrove pande z roku 92 a litrovem ecoboostu z mondea 2014 z hlediska emisi, nedava smysl takove auto zakazovat, je to pak jenom komouskej sikanozni zakon nejakyho pomatenyho blazna.

+2/0
20.12.2014 11:48

J64i94ř91í 45S39c73h91w44a92c27h 8518514858266

Jako kolosální b1b se projevuješ ty. Protože bych chtěl vidět někoho kdo nahradí 25let starou pandu za 1.5 (!) litrové turbo Mondeo za 600 tisíc, za auto, co je o několik tříd výš a v podstatě odpovídá 2.5 ltrové atmosféře!

To je totiž stejně pravděpodobné, jako že si místo té Pandy koupí nějaký ojetý tryskáč! Takže to rovnou můžeš srovnat a ano ta Panda má méně emisí než ten tryskáč.;-D

0/−1
20.12.2014 13:50

B20r92o44n81i31s34l10a23v 84G70a81b79r46y25š 6495404440

To po Vás nikdo nechce. Ale pokud jde o udržitelnou mobilitu, podporu veřejné dopravy a aspoň trochu o ochranu životního prostředí, tak mi záleží na tom, v čem, kdy a proč lidi jezdí.

0/−5
18.12.2014 19:56

J41a21n 51D56l21o73u64h50ý 7794259910929

Udrzitelna mobilita se prosim pekne udrzuje dostupnosti novych nahradnich dilu, u nekterych automobilek je problem po 7 letech sehnat blbej silen blok motoru ci prevodovky

+1/0
19.12.2014 11:49

B23r68o84n31i14s35l66a61v 42G76a54b36r40y94š 6785604670

Já Vám rozumím, ale měl jsem na mysli to, že vzhledem ke svému vzdělání a zaměření přemýšlím nad tím, jaká budoucnost čeká česká města v souvislosti s rostoucím objemem individuálního automobilismu. Snažím se o to, aby se nárůst IAD snížil. A měl by se o to snažit každý uvědomělý člověk.

0/−2
19.12.2014 12:05

M90i22r97o77s76l21a17v 54B14u68d45a 9322182657822

Proč by se měl každý uvědomělý člověk snažit zbavit se své nezávislosti na HD?

Trochu postavené na hlavu, nemyslíte?

Jako dopravní inženýr přemýšlejte o tom, jak individuální dopravu usnadnit a ne omezit!

+2/0
19.12.2014 12:43

B29r96o92n77i68s20l60a92v 44G15a76b78r78y74š 6115844420

Usnadnit? Co tím myslíte? Aby byla dostupná pro každého?

0/0
19.12.2014 12:46

M69i71r29o57s10l79a25v 89B18u20d95a 9792622927952

Usnadnit myšleno nezavádět další omezení IAD jako je "zklidňování" dopravy, zužování silnic na úkor nevyužívaných cyklostezek atd.

Lidé chtějí používat auta tak jim v tom nebraňte ale usnadněte jim to.

HD není flexibilní a nedoveze vás kdykoliv a všude.

+2/0
19.12.2014 12:58

B53r46o70n56i74s80l66a88v 31G11a46b84r41y15š 6405744340

Dobře, řekněme že tato opatření zmizí. Začnou podle Vás lidé více jezdit autem?

0/0
19.12.2014 13:01

M92i44r47o74s94l21a98v 49B91u97d53a 9302522817472

Nevím, ale za sebe mohu říci, že HD jsem jel naposledy před cca. 15-ti lety a dalších 15 let ho nehodlám použít!

Malý bonus, od té doby nemám chřipku 4x do roka jako když jsem jezdil autobusem který byl plný smrkajících, prskajících a zapáchajících lidí!

+2/0
19.12.2014 13:07

B34r24o85n81i31s64l23a84v 94G90a61b68r77y77š 6775154750

Jak to - nevím?

Zase uvažujete sobecky, jen "já" a "moje auto". Nevidíte dopravu ve městě jako komplex procesů. A jsme u toho, protože takhle uvažuje každý. Každý chce být v pohodlí, každý chce jezdit autem. Několikrát jsem psal, že IAD došla v některých chvílích a na některých místech do takové fáze, že začala omezovat sama sebe. Řidič troubí na jiného řidiče, protože mu brání v jízdě. Pokud jste inženýr, měl byste dotáhnout svůj nápad až do konce. Se všemi klady i zápory. A pokud se chcete ve městě se svým autem hnout, musí nutně někdo ustoupit a auto nahradit něčím jiným. Propustná kapacita není nafukovací a dost to souvisí s rychlostí. Pokud bude na ulici zvýšena rychlost, bude kapacita menší, protože dynamický profil vozidla se s vyšší rychlostí zvětšuje. Je to jednoduchá matematika. Zkuste si o tom něco přečíst. A když se tady chlubíte převratnými nápady, nechápu, proč nepracujete někde v SUDOPu nebo v jiné projektové společnosti.

Takže ještě jednou: pokud budou Vámi zmiňované překážky odstraněny, budou lidé jezdit víc autem?

0/−1
19.12.2014 13:32

M14i65r14o37s10l61a16v 70B74u45d74a 9402742897772

Jaké převratné nápady jsem nastínil? Proč jsem sobecký? Nejste sobcem spíš vy když se snažíte omezovat něco, co lidé chtějí využívat a také ve velké míře využívají (IAD)?

O rychlosti jsem nic nepsal!

Je vám doufám jasné, že když budete silnice neustále zužovat, dělat pruhy pro cyklisty a nesmyslně široké chodníky, tak se provoz zhustí? Je to jednoduchá matematika.

Samozřejmě, že ve svém autě jsem v pohodlí a nevím, proč bych se toho měl vzdát!

A opravdu netuším, jaký způsob dopravy si ten který člověk zvolí, to je každého věc.

+1/0
19.12.2014 13:52

B80r92o12n92i80s25l88a52v 71G78a33b89r10y30š 6465804230

Můžete mi odpovědět na otázku, co se stane, pokud jízda autem bude dostupnější?

0/0
19.12.2014 13:59

M29i74r24o75s76l80a29v 85B84u29d25a 9932472497292

Definujte "dostupnější" oproti dnešním podmínkám.

Ovšem i po objasnění onoho "dostupnější" bude těžké odpovědět, věšteckou kouli nevlastním.:-)

Jinak samozřejmě vím, kam míříte. Dostupnější = více aut = problém. Ale vy na ten problém zaděláváte už teď nesmyslným omezováním na dnes ještě vyhovujících silnicích a problémy vytváříte uměle!

Podívejte se kolem sebe. Čím chtějí lidé jezdit? Tím, co jim vyhovuje! Myslíte si, že když například postavíte cyklostezku, donutíte lidi jezdit na kole? Myslíte si, že když někde vyhradíte jízdní pruh pro autobusy na úkor pruhu pro ostatní vozidla, donutíte lidi jezdit autobusem? Myslíte si, že když zakážete vjezd do centra města, že centru pomůžete? Ne, umrtvíte ho, protože lidé se přesunou tam, kam mohou zajet autem!

Jistě to sám dobře víte, jen si to nechcete přiznat.

+2/0
19.12.2014 14:21

B59r86o77n10i96s84l12a81v 33G50a24b84r37y82š 6815794740

Vaše zanícenost opravdu nezná mezí. Vám se zdá Staroměstské náměstí v Praze umrtvené?

Ty příklady jste úplně obrátil. Vyhrazené pruhy slouží tomu, aby se VHD zrychlila. Nebo má autobus se 100 lidmi dát přednost autu, kde jede jen řidič? Podpora IAD je zcela mimo mísu a i v západních zemích se přesvědčili, že regulace IAD je správný směr.

Promiňte, ale mrháte časem Vy i já. Vaši zabedněnost a odmítání komplexního pohledu na problematiku Vám nevymluvím, ale Vy trávíte spoustu času v kolonách, já nikoliv.

A k tomu druhému příspěvku: jde mi o vyváženou!a udržitelnou dopravu ve městě. Jestliže budou ve městě samá auta, nikdo se nikam nedostane.

Pokud máte k tomu nějaké připomínky, adresujte je lidem, kteří se starají o územní plánování, nikoliv mě.

0/−1
19.12.2014 14:32

M25i37r59o60s70l13a65v 26B35u21d60a 9382142327562

Tak vám nevím, kdo je tady více zanícený.

Tím že začínáte urážet jste jen potvrdil mojí teorii o naprosté nevhodnosti existence lidí jako jste vy na postech, ze kterých mohou ovlivnit rozhodování o koncepci dopravy.

Hezký zbytek dne.

+2/0
19.12.2014 14:46

B83r84o50n79i69s59l12a23v 32G89a21b92r52y40š 6145114570

Můžu se pochlubit, že jsem na svůj věk vyřešil noční MHD v Liberci, spolupracoval jsem na koncepci dopravy, která funguje od září 2010. A protože funguje dodnes, nemyslím si, že jsem na tom tak špatně. To jen Vy nedokážete přijmout fakt, že VHOD je prostě nezbytná a velká města se bez ní neobejdou.

A abychom si rozuměli, zabývám se výhradně MHD, ničím jiným. Netahejte sem cyklisty, na to jsou jiné kapacity.

0/−1
19.12.2014 19:55

M46i42r23o72s34l90a10v 35B17u96d40a 9672762707722

Za celou diskusi jste nepřednesl jediný argument který by mne mohl přesvědčit o tom, abych využíval HD namísto IAD!

Místo toho jsem od vás četl jen "plechovky, sobec, zabedněnec, zanícenec" atd.

Teď jsem přijel ze zaměstnání, cestou jsem vyzvedl dítě od babičky, která bydlí na periferii města, vyzvedl doma manželku, zajel koupit vánoční stromek, ještě jsem obě odvezl k druhé babičce a dojel domů. Vše jsem to stihl za necelou hodinu a to díky AUTU, tedy IAD!!

Tohle mi žádná HD neumožní!!

+1/0
19.12.2014 16:12

J80i98ř95í 39S93c54h77w56a47c47h 8228534328816

jak to ti naši prarodičové bez aut všechno stihli? Vidím jak jsi spokojený, ....a ten smrad co museli čichat ti "ekoteroristi" okolo jim snad dokonce přeješ.....ať mají taky pěkný vánoce....

0/−1
19.12.2014 19:24

M80i55r36o55s85l23a69v 22B26u88d69a 9342942257912

;-O

0/0
20.12.2014 7:12

M31i43r32o79s29l93a49v 75B47u46d83a 9772782237522

S panem Gabryšem se dá alespoň diskutovat, i když dost ostře. S tebou v žádném případě. Ale klidně si mel dál když tě to baví.

0/0
20.12.2014 7:29

J86i69ř83í 85S44c94h89w27a83c63h 8758674388826

já vím, že na moje argumenty (které na ty tvoje zdaleka nemají jako: "...z který diry jsi vylezl? Bavíš se ekoteroristo?") prostě nemáš argumenty. Přece od tebe nemůžeme slyšet, že jsi někdo kdo v zájmu svého já, nějak negativně ovlivňuje své okolí produkcí spousty exhalací.

Jo znal jsem jednoho extrémního řidiče. Měl to do práce hrozně daleko, 4 zastávky tramvají + 5 minut pěšky, tedy dohromady 10 minut. Zásadně jezdil autem, sazometem, co se na těch cca 2km ani nezahřál! A asi by tě plně podporoval v preferencích IAD. Protože byl v práci o 4 minuty dříve! Tedy pokud v zimě 10 minut neškrábal námrazu. ;-D

0/−1
20.12.2014 11:06

M23i15r83o52s60l31a54v 90B20u10d12a 9602612867792

Co je ti do toho, čím kdo jezdí do práce? Jediný tvůj "argument" je "smrad". Ale to jsi vedle, panáčku, automobilová doprava se na celkových emisích promítá cca. 4% (jak kde), tedy naprosto zanedbatelně!!Těch pár zakázaných aut to rozhodně nespasí!

Ty žádné argumenty nemáš, pitomče!

0/0
21.12.2014 12:35

J48i75ř85í 44S46c74h27w46a35c41h 8158864488426

Míro ať ti nepraskne žilka!

Ty někomu budeš vyčítat urážky nebo tykání??? 8-o8-o8-o

4% "smradu" přímo pod nosem je mnohem víc než třeba "150%" od lodní flotily kdesi v Atlantiku,ale to ty evidentně nikdy nepochopíš! Takže až ucítíš z Atlantiku nějakou loď jak smrdí spáleným mazutem, stejně  jak trabanta nebo Avii co pojede před tebou, tak mi řekni! :-P

0/0
21.12.2014 14:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.