Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italové zakážou stará auta, od roku 2019 nesmí na silnici

Italská vláda plánuje, že od roku 2019 nebudou moci jezdit auta přihlášená před 31. prosincem 1992. Opatření jde proti starým vozům nesplňujícím žádnou emisní normu. Italové tak chtějí hlavně omladit vozový park. Má se to týkat i autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39a52n 23Š72p20e63c22i57á71n 2780620639979

Problém ale je, že provozovatelé mají nižší náklady, méně daní, samoopravy. A vůbec provozují vlastně protistátní činnost a chovají se silně neeticky k dělníkům ve fabrikách, kteří přijdou o práci, když se nebudou vyrábět nová auta jako o život, když se nebude nakupovat až se z vás bude kouřit. Veškeré Pandy co jezdí po Itálii nasmrdí méně, než jedna kontejnerová loď. ;-D;-D;-D

+1/0
23.12.2014 10:16
Foto

L89u41k46a85s 64Z23m34i80z56i45k 8572153610738

Pokud tu někdo argumentuje vagónem ČD, tak jeho konstrukce a životnost je daleko někde jinde oproti konstrukci osobního auta. Například jeden obyč motorák má za svůj život najeto cca 20-30 mil. km, nelejou tam ani fridex, protože to jezdí furt a nemělo by to ani kdy zamrznout. City Elefant najezdí cca 4-5 milionu km ročně. V podstatě to jsou jenom takové poctivé hroudy železa.

+1/−4
19.12.2014 9:46

J84i95ř26í 76S60c87h41w31a47c43h 8268364158286

u místních ochránců práva "jezdit se šrotem, dokud se nerozpadne" budu asi zase za prudiče, trolla či dokonce soudruha, ale 4miliony za rok / 365 / 24 = 456 km/hod, to tedy nedá ani Šinkanzen ;-)

+4/−1
19.12.2014 10:23

J93i37ř17í 43S53c90h96w76a25c67h 8898124118146

Novotný? To jakože nejsem za prudiče, nebo jakože to ten Šinkanzen zvládne?;-)

+1/0
19.12.2014 19:13
Foto

M15i71c65h36a61l 57N60a83j86m82a45n 7859463116980

Sakra, to jsem netušil, že City Elefant strčí TGV do kapsy. Jeho průměrná cestovní rychlost bude hodně přes 500 km/h, když denně ujede 11 000 km.

Příště, než něco napíšete, tak se trochu zamyslete - 4 mil km ročně je pěkná kravina.;-D

+1/0
19.12.2014 11:47
Foto

M24i47c30h96a96l 74N38a51j30m97a27n 7299923986490

Ten motorák by musel jezdit cca 100 let, aby najel 20 mil km. Ale uznávám, že u Českých drah je i tento scénář možný.

+1/0
19.12.2014 11:57

B61o92h97u39s30l43a38v 53H70a78m66á45č76e32k 9561703540218

Omyl City Elefanty jsou z hliníku , proto se jim přezdívá Ešusy ( také jsou trojdílné). A nemrznoucí kapaliny také musí používat , protože z x důvodů  nejezdí "furt" .

0/0
8.1.2015 16:18

V39í23ť67a 74N63o80v17á17k 1968363845401

Tak na 92 platí hláška ze čtyřlístku..."to drží po hromadě samo nebo to držite vy?"

0/0
18.12.2014 22:08

J58i43ř63í 93E82r95b33e52n 1123694936147

"Až umyjeme špínu, nezbyde nic!" - "Hned ho koupím!"

0/0
20.12.2014 1:08
Foto

B91r52o36n95i71s15l53a74v 70G57a47b86r19y47š 2352329741

Výborně. R^

Zvláštní je, že tady ale většina bude nadávat. Na železnici prý jezdí staré vozy, ale sami si ve svých garážích chrání svoje šunky co nejdéle. A pak při další kontrole STK zase uplatí zaměstnance, aby mohli další dva a více let smrdět v ulicích.

+2/−10
18.12.2014 15:52

J49a35n 30D56l43o93u35h85ý 7434689610869

Nove auto smrdi stejne jako stare, pokud je benzinove. Pokud normalni cestou projde na STK, nevidim duvod, se auta zbavovat. Rozdil mezi vagonem CD a starym autem je v tom. Ze vagon musi vyhovovat komfortne dnesnim pozadavkum cestujicich. Stare auto musi komfortem vyhovet akorat jeho majiteli. V tom je dost podstatnej rozdil.

+8/0
18.12.2014 15:59
Foto

B57r87o86n21i96s80l59a87v 64G80a10b64r78y86š 2832719161

A to jsem měl právě na mysli. Železniční vůz musí splňovat mnohem přísnější kritéria. Jen málokteré auto jezdí spolehlivě více než 30 let, ale někteří o to pořád pokouší. Z toho, co vidím kolikrát na ulicích, by jeden brečel.

0/−5
18.12.2014 16:06

M55i95r86o84s27l78a94v 54B77u71d94a 9912112457282

Vy asi nic nechápete. Co je vám do toho, v jakém autě, pokud splňuje podmínky provozu na PK, kdo jezdí?

+7/0
18.12.2014 16:21
Foto

B20r16o18n69i88s98l32a36v 37G50a24b60r70y49š 2562789241

Je mi do toho dost. Už 18 let se totiž zabývám dopravním inženýrstvím. :-)

0/−8
18.12.2014 16:26

M48i12r70o62s16l90a70v 12B68u41d12a 9362802267682

A znovu, co je vám do toho, v čem jezdím například já? Je mi jedno, jestli jste dopravní inženýr, já mám podobnou kvalifikaci a nepasuji se do  role diktátora "dobra"!!

+9/−1
18.12.2014 16:31

J87o97s28e59f 76S77c63h45m65i96d64t 5583887383792

Mno, jestli s tím autem jezdíte jen po soukromých pozemcích a zplodiny z výfuku nevypouštíte do ovzduší, tak nám do toho samozřejmě není nic. Ale jestli to takhle neděláte, tak nám do toho přirozeně něco je, jelikož zabíráte veřejné místo a smrdíte ostatním pod nos. ;)

+1/−8
18.12.2014 16:39

M92i17r31o48s23l86a96v 26B49u53d12a 9782282957622

Cože?

Vynechal jste nejspíš část kde jsem psal o splnění podmínek o provozu na PK!

Nebo se chcete dohadovat o naprostých blbostech?

+7/0
18.12.2014 16:41

M94i35r23o43s44l11a61v 57B59u63d70a 9342162277492

...mimochodem, veřejné místo je snad veřejné a pokud je tam povoleno parkování nebo jízda, nic nezabírám!

+5/−1
18.12.2014 16:43

J93o16s53e78f 13S32c43h73m93i30d73t 5213317433372

A když se změní podmínky provozu na PK? :D Tak už to bude v pořádku? :)

0/−3
18.12.2014 16:44

M34i61r65o46s10l11a63v 63B24u46d58a 9152692907632

Tak to na mém názoru co se týká omezování provozu něčeho, co je v dobrém technickém stavu ale jen to neodpovídá "módě" nic nezmění!

+4/0
18.12.2014 16:56

J32o35s90e42f 36S61c84h22m52i82d90t 5123797683492

No, jsem rád, že jste teďka jednoznačně potvrdil, jak zvráceně argumentujete. :) Je nějakej "princip". Pokud se Vám tenhle "princip" hodí do krámu, tak s ním argumentujete v diskuzi. Pokud se ale "princip" nehodí, tak řeknete, že je to blbost. :D

+1/−5
18.12.2014 17:05

M80i86r45o37s30l43a10v 54B60u12d93a 9142882257882

Podívejte se, já na to už nemám náladu. Projděte si celou diskusi a posuďte, které argumenty jsou zvrácené a které ne. Drtivá většina lidí je proti podobným zákazům ale vždy se najde pár diktátorů "dobra" kteří si myslí, že zákazy spasí svět.

Končím.

+2/0
18.12.2014 17:11

J85o83s67e34f 39S20c88h95m51i93d97t 5983807343562

Já taky. :) Ale pobavil jste mě. Škoda, že jste ani nepoznal, že nejsem příznivcem nebo odpůrcem zákazu, o kterém mluví článek, ale spíš příznivcem korektních argumentů v diskuzi. ;)

0/−3
18.12.2014 17:13

J27a71n 61D43l76o19u34h82ý 7544369110909

Ta stara benzinova litrova panda uz z principu fyziky nemuze mit horsi emise nez litrovej ecoBoost tahnouci 1.5t mondeo. Jediny co tu smrdi, jsou vase znalosti daneho problemu...

+2/0
19.12.2014 11:45

J90i87ř74í 58S89c18h62w67a12c26h 8948104258506

srovnávat auta ob 3 třídy a s troj či čtyřnásobkem výkonu, hmm to je příznak znalosti problému přímo "excelentní" ;-D

0/−4
19.12.2014 18:29

J76i56ř41í 77S49c12h54w78a77c46h 8858274638546

Já přece vím, Miroslave.....

to byla jen ironie.....

to přece ví každej, že takové srovnání je naopak příznak neznalosti problému, jsem rád, že to víš také....;-)

0/0
19.12.2014 19:09

J18a74n 42D50l84o82u86h14ý 7604169320499

Mno tak jste se projevil jako kolosalni b1b. Pokud neni rozdil v litrove pande z roku 92 a litrovem ecoboostu z mondea 2014 z hlediska emisi, nedava smysl takove auto zakazovat, je to pak jenom komouskej sikanozni zakon nejakyho pomatenyho blazna.

+2/0
20.12.2014 11:48

J89i26ř92í 59S68c44h47w75a93c83h 8158964938336

Jako kolosální b1b se projevuješ ty. Protože bych chtěl vidět někoho kdo nahradí 25let starou pandu za 1.5 (!) litrové turbo Mondeo za 600 tisíc, za auto, co je o několik tříd výš a v podstatě odpovídá 2.5 ltrové atmosféře!

To je totiž stejně pravděpodobné, jako že si místo té Pandy koupí nějaký ojetý tryskáč! Takže to rovnou můžeš srovnat a ano ta Panda má méně emisí než ten tryskáč.;-D

0/−1
20.12.2014 13:50
Foto

B51r88o42n94i80s53l31a45v 14G56a17b30r66y73š 2652929681

To po Vás nikdo nechce. Ale pokud jde o udržitelnou mobilitu, podporu veřejné dopravy a aspoň trochu o ochranu životního prostředí, tak mi záleží na tom, v čem, kdy a proč lidi jezdí.

0/−5
18.12.2014 19:56

J36a27n 42D78l14o88u60h53ý 7364579280179

Udrzitelna mobilita se prosim pekne udrzuje dostupnosti novych nahradnich dilu, u nekterych automobilek je problem po 7 letech sehnat blbej silen blok motoru ci prevodovky

+1/0
19.12.2014 11:49
Foto

B41r80o58n45i86s88l62a62v 71G73a36b68r46y93š 2572559211

Já Vám rozumím, ale měl jsem na mysli to, že vzhledem ke svému vzdělání a zaměření přemýšlím nad tím, jaká budoucnost čeká česká města v souvislosti s rostoucím objemem individuálního automobilismu. Snažím se o to, aby se nárůst IAD snížil. A měl by se o to snažit každý uvědomělý člověk.

0/−2
19.12.2014 12:05

M36i26r18o30s27l22a37v 67B16u19d19a 9372162297982

Proč by se měl každý uvědomělý člověk snažit zbavit se své nezávislosti na HD?

Trochu postavené na hlavu, nemyslíte?

Jako dopravní inženýr přemýšlejte o tom, jak individuální dopravu usnadnit a ne omezit!

+2/0
19.12.2014 12:43
Foto

B94r86o84n49i75s49l18a38v 78G14a15b73r54y68š 2522459511

Usnadnit? Co tím myslíte? Aby byla dostupná pro každého?

0/0
19.12.2014 12:46

M66i94r79o46s91l89a32v 59B41u32d58a 9302562527622

Usnadnit myšleno nezavádět další omezení IAD jako je "zklidňování" dopravy, zužování silnic na úkor nevyužívaných cyklostezek atd.

Lidé chtějí používat auta tak jim v tom nebraňte ale usnadněte jim to.

HD není flexibilní a nedoveze vás kdykoliv a všude.

+2/0
19.12.2014 12:58
Foto

B45r30o48n46i98s70l69a71v 60G76a10b91r48y18š 2312929601

Dobře, řekněme že tato opatření zmizí. Začnou podle Vás lidé více jezdit autem?

0/0
19.12.2014 13:01

M50i65r91o63s62l14a24v 50B92u59d52a 9882752157302

Nevím, ale za sebe mohu říci, že HD jsem jel naposledy před cca. 15-ti lety a dalších 15 let ho nehodlám použít!

Malý bonus, od té doby nemám chřipku 4x do roka jako když jsem jezdil autobusem který byl plný smrkajících, prskajících a zapáchajících lidí!

+2/0
19.12.2014 13:07
Foto

B82r58o30n91i32s31l95a15v 67G34a20b74r40y23š 2312679921

Jak to - nevím?

Zase uvažujete sobecky, jen "já" a "moje auto". Nevidíte dopravu ve městě jako komplex procesů. A jsme u toho, protože takhle uvažuje každý. Každý chce být v pohodlí, každý chce jezdit autem. Několikrát jsem psal, že IAD došla v některých chvílích a na některých místech do takové fáze, že začala omezovat sama sebe. Řidič troubí na jiného řidiče, protože mu brání v jízdě. Pokud jste inženýr, měl byste dotáhnout svůj nápad až do konce. Se všemi klady i zápory. A pokud se chcete ve městě se svým autem hnout, musí nutně někdo ustoupit a auto nahradit něčím jiným. Propustná kapacita není nafukovací a dost to souvisí s rychlostí. Pokud bude na ulici zvýšena rychlost, bude kapacita menší, protože dynamický profil vozidla se s vyšší rychlostí zvětšuje. Je to jednoduchá matematika. Zkuste si o tom něco přečíst. A když se tady chlubíte převratnými nápady, nechápu, proč nepracujete někde v SUDOPu nebo v jiné projektové společnosti.

Takže ještě jednou: pokud budou Vámi zmiňované překážky odstraněny, budou lidé jezdit víc autem?

0/−1
19.12.2014 13:32

M24i36r37o94s12l95a52v 65B84u42d83a 9302752217172

Jaké převratné nápady jsem nastínil? Proč jsem sobecký? Nejste sobcem spíš vy když se snažíte omezovat něco, co lidé chtějí využívat a také ve velké míře využívají (IAD)?

O rychlosti jsem nic nepsal!

Je vám doufám jasné, že když budete silnice neustále zužovat, dělat pruhy pro cyklisty a nesmyslně široké chodníky, tak se provoz zhustí? Je to jednoduchá matematika.

Samozřejmě, že ve svém autě jsem v pohodlí a nevím, proč bych se toho měl vzdát!

A opravdu netuším, jaký způsob dopravy si ten který člověk zvolí, to je každého věc.

+1/0
19.12.2014 13:52
Foto

B86r34o85n28i34s72l71a67v 27G44a95b57r94y78š 2142749611

Můžete mi odpovědět na otázku, co se stane, pokud jízda autem bude dostupnější?

0/0
19.12.2014 13:59

M46i30r30o82s89l92a55v 62B28u95d79a 9652202727822

Definujte "dostupnější" oproti dnešním podmínkám.

Ovšem i po objasnění onoho "dostupnější" bude těžké odpovědět, věšteckou kouli nevlastním.:-)

Jinak samozřejmě vím, kam míříte. Dostupnější = více aut = problém. Ale vy na ten problém zaděláváte už teď nesmyslným omezováním na dnes ještě vyhovujících silnicích a problémy vytváříte uměle!

Podívejte se kolem sebe. Čím chtějí lidé jezdit? Tím, co jim vyhovuje! Myslíte si, že když například postavíte cyklostezku, donutíte lidi jezdit na kole? Myslíte si, že když někde vyhradíte jízdní pruh pro autobusy na úkor pruhu pro ostatní vozidla, donutíte lidi jezdit autobusem? Myslíte si, že když zakážete vjezd do centra města, že centru pomůžete? Ne, umrtvíte ho, protože lidé se přesunou tam, kam mohou zajet autem!

Jistě to sám dobře víte, jen si to nechcete přiznat.

+2/0
19.12.2014 14:21
Foto

B14r43o62n32i35s96l81a73v 88G62a64b36r84y61š 2562179891

Vaše zanícenost opravdu nezná mezí. Vám se zdá Staroměstské náměstí v Praze umrtvené?

Ty příklady jste úplně obrátil. Vyhrazené pruhy slouží tomu, aby se VHD zrychlila. Nebo má autobus se 100 lidmi dát přednost autu, kde jede jen řidič? Podpora IAD je zcela mimo mísu a i v západních zemích se přesvědčili, že regulace IAD je správný směr.

Promiňte, ale mrháte časem Vy i já. Vaši zabedněnost a odmítání komplexního pohledu na problematiku Vám nevymluvím, ale Vy trávíte spoustu času v kolonách, já nikoliv.

A k tomu druhému příspěvku: jde mi o vyváženou!a udržitelnou dopravu ve městě. Jestliže budou ve městě samá auta, nikdo se nikam nedostane.

Pokud máte k tomu nějaké připomínky, adresujte je lidem, kteří se starají o územní plánování, nikoliv mě.

0/−1
19.12.2014 14:32

M62i79r54o24s74l86a65v 50B94u34d78a 9192532717472

Tak vám nevím, kdo je tady více zanícený.

Tím že začínáte urážet jste jen potvrdil mojí teorii o naprosté nevhodnosti existence lidí jako jste vy na postech, ze kterých mohou ovlivnit rozhodování o koncepci dopravy.

Hezký zbytek dne.

+2/0
19.12.2014 14:46
Foto

B77r84o84n22i74s69l22a38v 20G32a48b18r10y39š 2892359431

Můžu se pochlubit, že jsem na svůj věk vyřešil noční MHD v Liberci, spolupracoval jsem na koncepci dopravy, která funguje od září 2010. A protože funguje dodnes, nemyslím si, že jsem na tom tak špatně. To jen Vy nedokážete přijmout fakt, že VHOD je prostě nezbytná a velká města se bez ní neobejdou.

A abychom si rozuměli, zabývám se výhradně MHD, ničím jiným. Netahejte sem cyklisty, na to jsou jiné kapacity.

0/−1
19.12.2014 19:55

M44i32r57o30s19l13a58v 29B86u45d68a 9562852497202

Za celou diskusi jste nepřednesl jediný argument který by mne mohl přesvědčit o tom, abych využíval HD namísto IAD!

Místo toho jsem od vás četl jen "plechovky, sobec, zabedněnec, zanícenec" atd.

Teď jsem přijel ze zaměstnání, cestou jsem vyzvedl dítě od babičky, která bydlí na periferii města, vyzvedl doma manželku, zajel koupit vánoční stromek, ještě jsem obě odvezl k druhé babičce a dojel domů. Vše jsem to stihl za necelou hodinu a to díky AUTU, tedy IAD!!

Tohle mi žádná HD neumožní!!

+1/0
19.12.2014 16:12

J53i20ř64í 46S82c71h32w77a86c19h 8418844648636

jak to ti naši prarodičové bez aut všechno stihli? Vidím jak jsi spokojený, ....a ten smrad co museli čichat ti "ekoteroristi" okolo jim snad dokonce přeješ.....ať mají taky pěkný vánoce....

0/−1
19.12.2014 19:24

M26i41r93o93s87l83a20v 36B24u30d63a 9752182257492

;-O

0/0
20.12.2014 7:12

M35i92r50o75s62l68a89v 85B79u70d95a 9612602357522

S panem Gabryšem se dá alespoň diskutovat, i když dost ostře. S tebou v žádném případě. Ale klidně si mel dál když tě to baví.

0/0
20.12.2014 7:29

J31i92ř27í 44S31c80h52w24a90c54h 8318684108376

já vím, že na moje argumenty (které na ty tvoje zdaleka nemají jako: "...z který diry jsi vylezl? Bavíš se ekoteroristo?") prostě nemáš argumenty. Přece od tebe nemůžeme slyšet, že jsi někdo kdo v zájmu svého já, nějak negativně ovlivňuje své okolí produkcí spousty exhalací.

Jo znal jsem jednoho extrémního řidiče. Měl to do práce hrozně daleko, 4 zastávky tramvají + 5 minut pěšky, tedy dohromady 10 minut. Zásadně jezdil autem, sazometem, co se na těch cca 2km ani nezahřál! A asi by tě plně podporoval v preferencích IAD. Protože byl v práci o 4 minuty dříve! Tedy pokud v zimě 10 minut neškrábal námrazu. ;-D

0/−1
20.12.2014 11:06

M31i61r17o55s68l70a69v 16B90u23d87a 9632722147172

Co je ti do toho, čím kdo jezdí do práce? Jediný tvůj "argument" je "smrad". Ale to jsi vedle, panáčku, automobilová doprava se na celkových emisích promítá cca. 4% (jak kde), tedy naprosto zanedbatelně!!Těch pár zakázaných aut to rozhodně nespasí!

Ty žádné argumenty nemáš, pitomče!

0/0
21.12.2014 12:35

J18i22ř24í 74S63c94h20w53a24c97h 8158134228976

Míro ať ti nepraskne žilka!

Ty někomu budeš vyčítat urážky nebo tykání??? 8-o8-o8-o

4% "smradu" přímo pod nosem je mnohem víc než třeba "150%" od lodní flotily kdesi v Atlantiku,ale to ty evidentně nikdy nepochopíš! Takže až ucítíš z Atlantiku nějakou loď jak smrdí spáleným mazutem, stejně  jak trabanta nebo Avii co pojede před tebou, tak mi řekni! :-P

0/0
21.12.2014 14:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.