Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Italové zakážou stará auta, od roku 2019 nesmí na silnici

Italská vláda plánuje, že od roku 2019 nebudou moci jezdit auta přihlášená před 31. prosincem 1992. Opatření jde proti starým vozům nesplňujícím žádnou emisní normu. Italové tak chtějí hlavně omladit vozový park. Má se to týkat i autobusů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J11a69n 43Š83p74e14c23i89á73n

23. 12. 2014 10:16

Problém ale je, že provozovatelé mají nižší náklady, méně daní, samoopravy. A vůbec provozují vlastně protistátní činnost a chovají se silně neeticky k dělníkům ve fabrikách, kteří přijdou o práci, když se nebudou vyrábět nová auta jako o život, když se nebude nakupovat až se z vás bude kouřit. Veškeré Pandy co jezdí po Itálii nasmrdí méně, než jedna kontejnerová loď. ;-D;-D;-D

1 0
možnosti
Foto

Pokud tu někdo argumentuje vagónem ČD, tak jeho konstrukce a životnost je daleko někde jinde oproti konstrukci osobního auta. Například jeden obyč motorák má za svůj život najeto cca 20-30 mil. km, nelejou tam ani fridex, protože to jezdí furt a nemělo by to ani kdy zamrznout. City Elefant najezdí cca 4-5 milionu km ročně. V podstatě to jsou jenom takové poctivé hroudy železa.

1 4
možnosti
JS

u místních ochránců práva "jezdit se šrotem, dokud se nerozpadne" budu asi zase za prudiče, trolla či dokonce soudruha, ale 4miliony za rok / 365 / 24 = 456 km/hod, to tedy nedá ani Šinkanzen ;-)

4 1
možnosti
VN

V39í17ť16a 82N12o83v30á16k

18. 12. 2014 22:08

Tak na 92 platí hláška ze čtyřlístku..."to drží po hromadě samo nebo to držite vy?"

0 0
možnosti
Foto

J33i40ř95í 77E21r87b47e91n

20. 12. 2014 1:08

"Až umyjeme špínu, nezbyde nic!" - "Hned ho koupím!"

0 0
možnosti
BG

Výborně. R^

Zvláštní je, že tady ale většina bude nadávat. Na železnici prý jezdí staré vozy, ale sami si ve svých garážích chrání svoje šunky co nejdéle. A pak při další kontrole STK zase uplatí zaměstnance, aby mohli další dva a více let smrdět v ulicích.

2 10
možnosti
JD

J31a29n 25D88l43o39u19h29ý

18. 12. 2014 15:59

Nove auto smrdi stejne jako stare, pokud je benzinove. Pokud normalni cestou projde na STK, nevidim duvod, se auta zbavovat. Rozdil mezi vagonem CD a starym autem je v tom. Ze vagon musi vyhovovat komfortne dnesnim pozadavkum cestujicich. Stare auto musi komfortem vyhovet akorat jeho majiteli. V tom je dost podstatnej rozdil.

8 0
možnosti
JM

J47o72s20e73f 38M45i83k15i42n

18. 12. 2014 15:05

To je ta EU svoboda

1 0
možnosti
MB

Jsem zvědav, kdy vyjde nařízení o zbourání baráku staršího 50 let protože nesplňuje moderní stavební technologie 8-o

9 0
možnosti
MB

...a pokud vám to dnes připadá nepředstavitelné, vzpomeňte si například na zákaz žárovek. Koho by to před několika lety vůbec napadlo8-o

6 0
možnosti
MK

Je to zákaz a omezení, ale nebude se to týken skoro nikoho. Dneš člověk koupí třeba 15 let staré auto za 10 tisíc tak proč doma držet nějaký šrot (25 let starý) v hodnotě  (za odvoz)?

Postrádá to jakoukoli logiku. A citový vztah k věci se silně přeceňuje.

0 6
možnosti
MB

Pro majitele takového vozu to ale logiku má když si to auto drží. Například starší auta se dají spravit kladivem a šroubovákem za minimální náklady a vydrží téměř vše.

Proč měnit něco, co dobře slouží?

3 0
možnosti
MB

Já už snad ty zprávy nebudu číst ani se na ně dívat v TV. Ráno u kafe zapnu TV a je to jen, zákaz, zákaz, zákaz, omezení, poplatek, zákaz. Tady to samé. Kdy to přestane? Tohle nemá obdoby!

Copak těch pár starších aut něco udělá s ovzduším? Třicet let stará letadla a lodě jim nevadí?

5 0
možnosti
JZ

J14i13ř85í 37Z38ý39k72a

18. 12. 2014 13:17

koukám do toho jejich seznamu a předpokládám, že tam jsou jen vyjmenovány modely od nějakého roku do nějakého roku. Protože tam mnoho historicky cenných vozů chybí. Namátkou třeba Volvo P1800, nebo VW T1, T2. Ameriky jsou tam vynechány skoro úplně.

0 0
možnosti
SS

Amerik je v Italii tak malo, že na silnici je prakticky nepotkavam. Je to dáno hlavně cenou povinného ručení, a roční daní z vlastnictví. 1kW= 3 euro....

0 0
možnosti
JS

J20a89n 42S58o85c87h59o94r

18. 12. 2014 12:30

Zákaz  starých aut bude mít na kvalitu vozového parku negativní dopady. Auta méně než pět roků před koncem životnosti nikdo nebude udržovat, opravy budou všichni jenom flikovat, aby vydržela jezdit do konce termínu.

Takže všelijak zdrátované a podomácku polepené šunky, opravy vypočítané na konec termínu životnosti. Nějaká nová součástka pro auto, kterému končí životnost za nějaké čtyři roky, no to prostě neexistuje.

Auta se budou rozpadat na silnicích, mnohdy s fatálními následky. Kdo by vyměňoval například brzdové destičky, když auto má jít do šrotu přece? Dře kov o kov, ale zastavit to nějak jde, tak nač výměna, že ano?

Rolls Royce, Trabant, Fávo, stará a rezavá Škoda 105 nebo Mercedes do šrotu. Prostě debilita Italských úřadů v realitě. Naši úředníci též mívají podobné úvahy, však oni se od těch Italů moc neliší v ničem a především erární hloupostí.

2 0
možnosti
JS

auta nad 25 let se ve velké většině rozpadají i dnes protože je mají ti co nemají peněz nabyt tedy ani na jejich údržbu ;-)

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...