Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italové zakážou stará auta, od roku 2019 nesmí na silnici

Italská vláda plánuje, že od roku 2019 nebudou moci jezdit auta přihlášená před 31. prosincem 1992. Opatření jde proti starým vozům nesplňujícím žádnou emisní normu. Italové tak chtějí hlavně omladit vozový park. Má se to týkat i autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a35n 83Š89p53e64c65i42á58n 2650630819309

Problém ale je, že provozovatelé mají nižší náklady, méně daní, samoopravy. A vůbec provozují vlastně protistátní činnost a chovají se silně neeticky k dělníkům ve fabrikách, kteří přijdou o práci, když se nebudou vyrábět nová auta jako o život, když se nebude nakupovat až se z vás bude kouřit. Veškeré Pandy co jezdí po Itálii nasmrdí méně, než jedna kontejnerová loď. ;-D;-D;-D

+1/0
23.12.2014 10:16
Foto

L71u78k47a61s 91Z35m96i46z54i70k 8462213430348

Pokud tu někdo argumentuje vagónem ČD, tak jeho konstrukce a životnost je daleko někde jinde oproti konstrukci osobního auta. Například jeden obyč motorák má za svůj život najeto cca 20-30 mil. km, nelejou tam ani fridex, protože to jezdí furt a nemělo by to ani kdy zamrznout. City Elefant najezdí cca 4-5 milionu km ročně. V podstatě to jsou jenom takové poctivé hroudy železa.

+1/−4
19.12.2014 9:46

J74i43ř60í 72S16c44h39w84a17c30h 8778784658816

u místních ochránců práva "jezdit se šrotem, dokud se nerozpadne" budu asi zase za prudiče, trolla či dokonce soudruha, ale 4miliony za rok / 365 / 24 = 456 km/hod, to tedy nedá ani Šinkanzen ;-)

+4/−1
19.12.2014 10:23

J95i40ř13í 34S11c78h98w21a83c71h 8138884618226

Novotný? To jakože nejsem za prudiče, nebo jakože to ten Šinkanzen zvládne?;-)

+1/0
19.12.2014 19:13
Foto

M33i64c46h77a19l 40N89a97j97m92a57n 7479893866710

Sakra, to jsem netušil, že City Elefant strčí TGV do kapsy. Jeho průměrná cestovní rychlost bude hodně přes 500 km/h, když denně ujede 11 000 km.

Příště, než něco napíšete, tak se trochu zamyslete - 4 mil km ročně je pěkná kravina.;-D

+1/0
19.12.2014 11:47
Foto

M26i82c22h69a24l 49N23a67j22m20a64n 7359623586870

Ten motorák by musel jezdit cca 100 let, aby najel 20 mil km. Ale uznávám, že u Českých drah je i tento scénář možný.

+1/0
19.12.2014 11:57

B69o27h82u27s60l51a83v 98H69a34m90á96č42e19k 9751623870228

Omyl City Elefanty jsou z hliníku , proto se jim přezdívá Ešusy ( také jsou trojdílné). A nemrznoucí kapaliny také musí používat , protože z x důvodů  nejezdí "furt" .

0/0
8.1.2015 16:18

V49í66ť88a 89N28o46v71á20k 1968333675531

Tak na 92 platí hláška ze čtyřlístku..."to drží po hromadě samo nebo to držite vy?"

0/0
18.12.2014 22:08

J14i36ř49í 20E33r39b64e72n 1353294426827

"Až umyjeme špínu, nezbyde nic!" - "Hned ho koupím!"

0/0
20.12.2014 1:08
Foto

B52r44o32n51i80s57l45a56v 76G23a23b90r97y78š 2972459541

Výborně. R^

Zvláštní je, že tady ale většina bude nadávat. Na železnici prý jezdí staré vozy, ale sami si ve svých garážích chrání svoje šunky co nejdéle. A pak při další kontrole STK zase uplatí zaměstnance, aby mohli další dva a více let smrdět v ulicích.

+2/−10
18.12.2014 15:52

J49a54n 59D41l25o30u63h57ý 7314859460979

Nove auto smrdi stejne jako stare, pokud je benzinove. Pokud normalni cestou projde na STK, nevidim duvod, se auta zbavovat. Rozdil mezi vagonem CD a starym autem je v tom. Ze vagon musi vyhovovat komfortne dnesnim pozadavkum cestujicich. Stare auto musi komfortem vyhovet akorat jeho majiteli. V tom je dost podstatnej rozdil.

+8/0
18.12.2014 15:59
Foto

B25r85o30n34i15s46l83a24v 29G39a48b87r20y76š 2902239571

A to jsem měl právě na mysli. Železniční vůz musí splňovat mnohem přísnější kritéria. Jen málokteré auto jezdí spolehlivě více než 30 let, ale někteří o to pořád pokouší. Z toho, co vidím kolikrát na ulicích, by jeden brečel.

0/−5
18.12.2014 16:06

M21i53r41o28s27l85a73v 82B51u36d23a 9672932587702

Vy asi nic nechápete. Co je vám do toho, v jakém autě, pokud splňuje podmínky provozu na PK, kdo jezdí?

+7/0
18.12.2014 16:21
Foto

B98r57o60n37i92s66l92a41v 23G31a34b20r16y71š 2302489391

Je mi do toho dost. Už 18 let se totiž zabývám dopravním inženýrstvím. :-)

0/−8
18.12.2014 16:26

M50i98r19o42s14l79a96v 10B55u50d63a 9202692557352

A znovu, co je vám do toho, v čem jezdím například já? Je mi jedno, jestli jste dopravní inženýr, já mám podobnou kvalifikaci a nepasuji se do  role diktátora "dobra"!!

+9/−1
18.12.2014 16:31

J79o77s87e61f 25S63c30h90m28i21d28t 5963927743672

Mno, jestli s tím autem jezdíte jen po soukromých pozemcích a zplodiny z výfuku nevypouštíte do ovzduší, tak nám do toho samozřejmě není nic. Ale jestli to takhle neděláte, tak nám do toho přirozeně něco je, jelikož zabíráte veřejné místo a smrdíte ostatním pod nos. ;)

+1/−8
18.12.2014 16:39

M21i30r86o83s27l93a48v 38B94u77d63a 9372462257392

Cože?

Vynechal jste nejspíš část kde jsem psal o splnění podmínek o provozu na PK!

Nebo se chcete dohadovat o naprostých blbostech?

+7/0
18.12.2014 16:41

M31i52r74o97s40l37a82v 68B33u75d29a 9182902307852

...mimochodem, veřejné místo je snad veřejné a pokud je tam povoleno parkování nebo jízda, nic nezabírám!

+5/−1
18.12.2014 16:43

J81o14s34e87f 39S42c32h85m37i41d40t 5493927833612

A když se změní podmínky provozu na PK? :D Tak už to bude v pořádku? :)

0/−3
18.12.2014 16:44

M36i83r74o87s89l74a32v 93B44u39d37a 9612632187962

Tak to na mém názoru co se týká omezování provozu něčeho, co je v dobrém technickém stavu ale jen to neodpovídá "módě" nic nezmění!

+4/0
18.12.2014 16:56

J84o57s17e18f 95S58c12h57m85i95d98t 5663467663982

No, jsem rád, že jste teďka jednoznačně potvrdil, jak zvráceně argumentujete. :) Je nějakej "princip". Pokud se Vám tenhle "princip" hodí do krámu, tak s ním argumentujete v diskuzi. Pokud se ale "princip" nehodí, tak řeknete, že je to blbost. :D

+1/−5
18.12.2014 17:05

M87i89r83o71s48l45a43v 12B40u20d59a 9202892577112

Podívejte se, já na to už nemám náladu. Projděte si celou diskusi a posuďte, které argumenty jsou zvrácené a které ne. Drtivá většina lidí je proti podobným zákazům ale vždy se najde pár diktátorů "dobra" kteří si myslí, že zákazy spasí svět.

Končím.

+2/0
18.12.2014 17:11

J79o67s76e40f 55S82c41h83m86i12d33t 5353877903892

Já taky. :) Ale pobavil jste mě. Škoda, že jste ani nepoznal, že nejsem příznivcem nebo odpůrcem zákazu, o kterém mluví článek, ale spíš příznivcem korektních argumentů v diskuzi. ;)

0/−3
18.12.2014 17:13

J18a84n 36D44l51o47u76h91ý 7684609510549

Ta stara benzinova litrova panda uz z principu fyziky nemuze mit horsi emise nez litrovej ecoBoost tahnouci 1.5t mondeo. Jediny co tu smrdi, jsou vase znalosti daneho problemu...

+2/0
19.12.2014 11:45

J76i97ř46í 48S22c10h83w26a40c88h 8168204268556

srovnávat auta ob 3 třídy a s troj či čtyřnásobkem výkonu, hmm to je příznak znalosti problému přímo "excelentní" ;-D

0/−4
19.12.2014 18:29

J15i96ř69í 25S20c54h21w49a12c74h 8828544168636

Já přece vím, Miroslave.....

to byla jen ironie.....

to přece ví každej, že takové srovnání je naopak příznak neznalosti problému, jsem rád, že to víš také....;-)

0/0
19.12.2014 19:09

J13a75n 17D78l14o38u64h85ý 7504629200359

Mno tak jste se projevil jako kolosalni b1b. Pokud neni rozdil v litrove pande z roku 92 a litrovem ecoboostu z mondea 2014 z hlediska emisi, nedava smysl takove auto zakazovat, je to pak jenom komouskej sikanozni zakon nejakyho pomatenyho blazna.

+2/0
20.12.2014 11:48

J14i74ř59í 28S77c26h27w95a41c79h 8328534498956

Jako kolosální b1b se projevuješ ty. Protože bych chtěl vidět někoho kdo nahradí 25let starou pandu za 1.5 (!) litrové turbo Mondeo za 600 tisíc, za auto, co je o několik tříd výš a v podstatě odpovídá 2.5 ltrové atmosféře!

To je totiž stejně pravděpodobné, jako že si místo té Pandy koupí nějaký ojetý tryskáč! Takže to rovnou můžeš srovnat a ano ta Panda má méně emisí než ten tryskáč.;-D

0/−1
20.12.2014 13:50
Foto

B42r36o94n71i65s66l93a30v 22G64a80b36r15y87š 2892299551

To po Vás nikdo nechce. Ale pokud jde o udržitelnou mobilitu, podporu veřejné dopravy a aspoň trochu o ochranu životního prostředí, tak mi záleží na tom, v čem, kdy a proč lidi jezdí.

0/−5
18.12.2014 19:56

J16a14n 84D50l45o89u83h95ý 7664379200319

Udrzitelna mobilita se prosim pekne udrzuje dostupnosti novych nahradnich dilu, u nekterych automobilek je problem po 7 letech sehnat blbej silen blok motoru ci prevodovky

+1/0
19.12.2014 11:49
Foto

B32r52o63n38i18s94l38a89v 78G96a53b41r82y62š 2942469511

Já Vám rozumím, ale měl jsem na mysli to, že vzhledem ke svému vzdělání a zaměření přemýšlím nad tím, jaká budoucnost čeká česká města v souvislosti s rostoucím objemem individuálního automobilismu. Snažím se o to, aby se nárůst IAD snížil. A měl by se o to snažit každý uvědomělý člověk.

0/−2
19.12.2014 12:05

M20i39r15o22s33l25a48v 64B54u96d46a 9212742987392

Proč by se měl každý uvědomělý člověk snažit zbavit se své nezávislosti na HD?

Trochu postavené na hlavu, nemyslíte?

Jako dopravní inženýr přemýšlejte o tom, jak individuální dopravu usnadnit a ne omezit!

+2/0
19.12.2014 12:43
Foto

B82r98o88n21i27s96l96a91v 61G38a76b19r60y53š 2672829931

Usnadnit? Co tím myslíte? Aby byla dostupná pro každého?

0/0
19.12.2014 12:46

M46i54r55o96s15l19a98v 36B24u73d62a 9962902787132

Usnadnit myšleno nezavádět další omezení IAD jako je "zklidňování" dopravy, zužování silnic na úkor nevyužívaných cyklostezek atd.

Lidé chtějí používat auta tak jim v tom nebraňte ale usnadněte jim to.

HD není flexibilní a nedoveze vás kdykoliv a všude.

+2/0
19.12.2014 12:58
Foto

B97r23o57n83i72s82l29a53v 23G46a52b82r56y16š 2872219861

Dobře, řekněme že tato opatření zmizí. Začnou podle Vás lidé více jezdit autem?

0/0
19.12.2014 13:01

M24i51r73o30s52l41a77v 89B89u83d12a 9332432947702

Nevím, ale za sebe mohu říci, že HD jsem jel naposledy před cca. 15-ti lety a dalších 15 let ho nehodlám použít!

Malý bonus, od té doby nemám chřipku 4x do roka jako když jsem jezdil autobusem který byl plný smrkajících, prskajících a zapáchajících lidí!

+2/0
19.12.2014 13:07
Foto

B58r73o21n46i95s82l19a21v 27G10a42b60r62y35š 2522309361

Jak to - nevím?

Zase uvažujete sobecky, jen "já" a "moje auto". Nevidíte dopravu ve městě jako komplex procesů. A jsme u toho, protože takhle uvažuje každý. Každý chce být v pohodlí, každý chce jezdit autem. Několikrát jsem psal, že IAD došla v některých chvílích a na některých místech do takové fáze, že začala omezovat sama sebe. Řidič troubí na jiného řidiče, protože mu brání v jízdě. Pokud jste inženýr, měl byste dotáhnout svůj nápad až do konce. Se všemi klady i zápory. A pokud se chcete ve městě se svým autem hnout, musí nutně někdo ustoupit a auto nahradit něčím jiným. Propustná kapacita není nafukovací a dost to souvisí s rychlostí. Pokud bude na ulici zvýšena rychlost, bude kapacita menší, protože dynamický profil vozidla se s vyšší rychlostí zvětšuje. Je to jednoduchá matematika. Zkuste si o tom něco přečíst. A když se tady chlubíte převratnými nápady, nechápu, proč nepracujete někde v SUDOPu nebo v jiné projektové společnosti.

Takže ještě jednou: pokud budou Vámi zmiňované překážky odstraněny, budou lidé jezdit víc autem?

0/−1
19.12.2014 13:32

M62i74r81o49s15l81a54v 80B78u93d81a 9982262307782

Jaké převratné nápady jsem nastínil? Proč jsem sobecký? Nejste sobcem spíš vy když se snažíte omezovat něco, co lidé chtějí využívat a také ve velké míře využívají (IAD)?

O rychlosti jsem nic nepsal!

Je vám doufám jasné, že když budete silnice neustále zužovat, dělat pruhy pro cyklisty a nesmyslně široké chodníky, tak se provoz zhustí? Je to jednoduchá matematika.

Samozřejmě, že ve svém autě jsem v pohodlí a nevím, proč bych se toho měl vzdát!

A opravdu netuším, jaký způsob dopravy si ten který člověk zvolí, to je každého věc.

+1/0
19.12.2014 13:52
Foto

B51r80o34n81i94s50l24a14v 14G40a56b29r20y80š 2252639471

Můžete mi odpovědět na otázku, co se stane, pokud jízda autem bude dostupnější?

0/0
19.12.2014 13:59

M63i75r69o67s22l31a53v 90B65u64d26a 9882372227102

Definujte "dostupnější" oproti dnešním podmínkám.

Ovšem i po objasnění onoho "dostupnější" bude těžké odpovědět, věšteckou kouli nevlastním.:-)

Jinak samozřejmě vím, kam míříte. Dostupnější = více aut = problém. Ale vy na ten problém zaděláváte už teď nesmyslným omezováním na dnes ještě vyhovujících silnicích a problémy vytváříte uměle!

Podívejte se kolem sebe. Čím chtějí lidé jezdit? Tím, co jim vyhovuje! Myslíte si, že když například postavíte cyklostezku, donutíte lidi jezdit na kole? Myslíte si, že když někde vyhradíte jízdní pruh pro autobusy na úkor pruhu pro ostatní vozidla, donutíte lidi jezdit autobusem? Myslíte si, že když zakážete vjezd do centra města, že centru pomůžete? Ne, umrtvíte ho, protože lidé se přesunou tam, kam mohou zajet autem!

Jistě to sám dobře víte, jen si to nechcete přiznat.

+2/0
19.12.2014 14:21
Foto

B79r62o18n80i10s69l34a84v 47G70a76b18r58y62š 2432109621

Vaše zanícenost opravdu nezná mezí. Vám se zdá Staroměstské náměstí v Praze umrtvené?

Ty příklady jste úplně obrátil. Vyhrazené pruhy slouží tomu, aby se VHD zrychlila. Nebo má autobus se 100 lidmi dát přednost autu, kde jede jen řidič? Podpora IAD je zcela mimo mísu a i v západních zemích se přesvědčili, že regulace IAD je správný směr.

Promiňte, ale mrháte časem Vy i já. Vaši zabedněnost a odmítání komplexního pohledu na problematiku Vám nevymluvím, ale Vy trávíte spoustu času v kolonách, já nikoliv.

A k tomu druhému příspěvku: jde mi o vyváženou!a udržitelnou dopravu ve městě. Jestliže budou ve městě samá auta, nikdo se nikam nedostane.

Pokud máte k tomu nějaké připomínky, adresujte je lidem, kteří se starají o územní plánování, nikoliv mě.

0/−1
19.12.2014 14:32

M39i44r44o50s59l20a39v 59B79u90d38a 9842962247762

Tak vám nevím, kdo je tady více zanícený.

Tím že začínáte urážet jste jen potvrdil mojí teorii o naprosté nevhodnosti existence lidí jako jste vy na postech, ze kterých mohou ovlivnit rozhodování o koncepci dopravy.

Hezký zbytek dne.

+2/0
19.12.2014 14:46
Foto

B28r55o48n57i71s44l63a77v 38G89a32b96r44y22š 2942379321

Můžu se pochlubit, že jsem na svůj věk vyřešil noční MHD v Liberci, spolupracoval jsem na koncepci dopravy, která funguje od září 2010. A protože funguje dodnes, nemyslím si, že jsem na tom tak špatně. To jen Vy nedokážete přijmout fakt, že VHOD je prostě nezbytná a velká města se bez ní neobejdou.

A abychom si rozuměli, zabývám se výhradně MHD, ničím jiným. Netahejte sem cyklisty, na to jsou jiné kapacity.

0/−1
19.12.2014 19:55

M64i63r59o92s76l59a30v 51B78u30d29a 9772952987492

Za celou diskusi jste nepřednesl jediný argument který by mne mohl přesvědčit o tom, abych využíval HD namísto IAD!

Místo toho jsem od vás četl jen "plechovky, sobec, zabedněnec, zanícenec" atd.

Teď jsem přijel ze zaměstnání, cestou jsem vyzvedl dítě od babičky, která bydlí na periferii města, vyzvedl doma manželku, zajel koupit vánoční stromek, ještě jsem obě odvezl k druhé babičce a dojel domů. Vše jsem to stihl za necelou hodinu a to díky AUTU, tedy IAD!!

Tohle mi žádná HD neumožní!!

+1/0
19.12.2014 16:12

J56i10ř89í 13S23c85h37w27a75c66h 8168604378236

jak to ti naši prarodičové bez aut všechno stihli? Vidím jak jsi spokojený, ....a ten smrad co museli čichat ti "ekoteroristi" okolo jim snad dokonce přeješ.....ať mají taky pěkný vánoce....

0/−1
19.12.2014 19:24

M93i47r84o62s16l30a43v 64B83u50d94a 9282152927232

;-O

0/0
20.12.2014 7:12

M43i98r42o89s81l50a44v 31B91u24d45a 9362452827352

S panem Gabryšem se dá alespoň diskutovat, i když dost ostře. S tebou v žádném případě. Ale klidně si mel dál když tě to baví.

0/0
20.12.2014 7:29

J70i98ř92í 38S83c82h44w24a88c78h 8168904258486

já vím, že na moje argumenty (které na ty tvoje zdaleka nemají jako: "...z který diry jsi vylezl? Bavíš se ekoteroristo?") prostě nemáš argumenty. Přece od tebe nemůžeme slyšet, že jsi někdo kdo v zájmu svého já, nějak negativně ovlivňuje své okolí produkcí spousty exhalací.

Jo znal jsem jednoho extrémního řidiče. Měl to do práce hrozně daleko, 4 zastávky tramvají + 5 minut pěšky, tedy dohromady 10 minut. Zásadně jezdil autem, sazometem, co se na těch cca 2km ani nezahřál! A asi by tě plně podporoval v preferencích IAD. Protože byl v práci o 4 minuty dříve! Tedy pokud v zimě 10 minut neškrábal námrazu. ;-D

0/−1
20.12.2014 11:06

M17i94r79o44s14l42a66v 72B69u54d72a 9592252927482

Co je ti do toho, čím kdo jezdí do práce? Jediný tvůj "argument" je "smrad". Ale to jsi vedle, panáčku, automobilová doprava se na celkových emisích promítá cca. 4% (jak kde), tedy naprosto zanedbatelně!!Těch pár zakázaných aut to rozhodně nespasí!

Ty žádné argumenty nemáš, pitomče!

0/0
21.12.2014 12:35

J69i92ř96í 80S57c79h95w35a76c18h 8408974838526

Míro ať ti nepraskne žilka!

Ty někomu budeš vyčítat urážky nebo tykání??? 8-o8-o8-o

4% "smradu" přímo pod nosem je mnohem víc než třeba "150%" od lodní flotily kdesi v Atlantiku,ale to ty evidentně nikdy nepochopíš! Takže až ucítíš z Atlantiku nějakou loď jak smrdí spáleným mazutem, stejně  jak trabanta nebo Avii co pojede před tebou, tak mi řekni! :-P

0/0
21.12.2014 14:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.