Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEOtest: Nový VW Passat sám zacouvá s vozíkem, zkusili jsme to

Přívěsů je v Česku registrováno přes půl milionu, nejnovější modely jsou dokonce homologované na stotřicetikilometrovou rychlost. Couvat s vozíkem je ale kumšt. Nová generace passatu má systém, který přesné couvání s vozíkem obstará sám. Ovládání je trochu bizarní, chce to trochu cviku, ale funguje to hezky. Sledujte náš videotest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i23l36o68š 60Ř44e33h15á34k 8636778497445

Půl milionu přívěsných vozíků je registrováno v České republice. V Česku (její západní části) je jich registrováno méně.

0/0
8.1.2015 21:13

A71l44e96s 76P24a72v89e69l 7387443248464

me by se spis diky memu ridicskemu umeni hodilo, kdyby za me jezdil passat dopredu :)

0/0
2.1.2015 14:53
Foto

R50o13m29a93n 89H78o92r25n13í98k 2835592204551

Absolutní zbytečnost. Řidič, aby byl bezpečný sobě i okolí, musí umět dokonale ovládat svoje vozidlo. Že tomu tak ve většině případů nejen na našich silnicích není, je jiná věc, ale oproti pasivním pomocným systémům, jako jsou třeba parkovací dálkoměry či kamery, posilovače brzd apod., jsou zlem systémy aktivní, jako různé systémy automatického parkování, teď tohleto, nebo do jisté míry i ABS či posilovač řízení. Jsou to složité systémy, a čím složitější jsou, tím vyšší je riziko jejich možného selhání, nehledě na to, že výrobci se snaží na všech nekritických částech vozu ušetřit. Toho si musí být řidič pokaždé vědom, nesmí se na jejich bezporuchovost spoléhat a musí umět co nejbezpečněji ovládnout svůj stroj i tehdy, když tyto systémy náhle selžou. Ale jestli někdo bude "umět" parkovat či couvat pouze s parkovacím asistentem, kdy v případě jeho selhání požadovanou akci vykonat manuálně, pak to u mně není řidič a na silnici mimo přechody pro chodce nemá co pohledávat.

0/0
20.12.2014 3:28


J56i72ř11í 84P37a42n85t71l94í96k 8683423864153

Moc to prozivate.....

+2/0
22.12.2014 18:22

L54u74d37v63í27k 82G26a88j92d84o33š21í75k 2975973264462

Do kopce se rozjíždět nenaučí, parkovat do řady se nenaučí a teď ještě tohle...

Lidi nakonec úplně zdegenerují a zblbnou.

Trochu mi to připomíná historku s americkými mladíky, co se rozhodli ukrást auto. Vytloukli okénko, ale nakonec se s autem ani nerozjeli, protože auto mělo manuální převodovku a oni neuměli řadit.

+3/0
19.12.2014 0:03

M45a11r41v17i76n 31G49j32e76p86a22l94i 9187521295876

Nemyslím si, že by inteligence lidí byla závislá na tom zda umí, či neumí řídit vozidlo.

Nějak nechápu pointu Vašeho komentáře. Kdybychom takto uvažovali, tak bychom ještě dnes kupovali Škodovku 105. Kdo by tím ale dneska chtěl jezdit, aby "nezblbnul", protože to nemá ABS, ESP, ASR, EDB, EDS, AirBag, posilovač atd.

+1/0
19.12.2014 21:43
Foto

R94o44m83a82n 89H43o55r54n52í61k 2325812734181

Ano, záleží na talentu. Ale co se týče vozového parku autoškol, budoucí řidiči by se měli naučit jezdit i se starými keply, jako je právě třeba Š105. Jak jsem psal výše, když odejde posilovač řízení, posilovač brzd, ABS, ASR a podobné vyfikundace, bude z toho de facto silnější škůdka. Toho by se neměl řidič zaleknout, měl by na to být připravený a bez zmatkování dojet bezpečně do cíle či do servisu.

0/0
20.12.2014 3:34

P30a76v52e86l 41K49u95č14e92r84a 9422145328529

Auto který má všechno řízený počítačem bych nechtěl.

Dokud to funguje je to pohoda, ale když se počítač poruchá nejde uvolnit ani parkovací brzda.

+3/0
18.12.2014 21:38

P13e42t77r 91B61á35č41a 8735706845885

Vsechny tyhle parkovaci asistenty jsou akorat pro mimone co neumi poradne jezdit.

+3/−1
18.12.2014 14:09

M35a72r34e20k 42A69b26s82o13l78o90n 4983245825585

No sice zajímavé, ale co mě se líbilo, když přijel maník s karavanem, odpojil ho a potom si vzal dálkové ovládání jako od dětského autíčka a karavan mu sám zajel mezi stromy. Docela jsme koukali jak pucí.

0/0
18.12.2014 12:41

J12a14n 55D18l51o92u51h16ý 7544519850659

Tohle vybaveni maji bezne vsechny tezke mechanizacni strojeR^ Takhle jsem si mel moznost "zajezdit" s jerabem se zdvihem 63t V

0/0
18.12.2014 14:05

O47n88d31ř33e70j 15Č15a41p26k10a 6131381443284

Nejlepší "hračka na vysílačku" je tohle https://www.youtube.com/watch?v=0pZknjduFu8

+1/0
18.12.2014 16:44

J71i66ř85í 35K71o35c82u16r17e82k 6395734655868

Taky přidám jedno ercéčko: 

https://www.youtube.com/watch?v=BqPoQD3vOZE&t=3m18s

+1/0
18.12.2014 20:01

M63a87r70t59i72n 65H15a17v30l46í49k 4900465117333

Můžu si to koupit i když nebudu mít tažný? ;-D

0/0
18.12.2014 12:35

J21i37ř46í 81J22u65ř55i56c20a 2958423451

Ano, pokud na svém stávajícím automobilu nemáte tažné zařízení i přesto si toho Passata můžete koupit.

+1/0
18.12.2014 13:29

O77n40d33ř13e82j 52Č19a12p13k67a 6331351363354

Bez originální koule to koupit nejde.

0/0
18.12.2014 16:41

D43o93m57i38n36i23k 34A79d59l94e85r 4529602748734

Ale tak to přece není tak těžké couvat s vozíkem :-). Myslím, že možná těžší bude se naučit ovládat toho asistenta a někoho nepřejet...

+6/0
18.12.2014 12:18

P77e25t37r 29S71v64o97b80o38d27a 8404908434380

Když vemu v potaz, že když je o sobě schopno říct 9/10, že jsou dobří řidiči, přesto víc než každý druhý je středopruhař, neumí reagovat adekvátně na nastalou situaci na křižovatce, tam kde nejsou semafory nebo třeba jen díky ;-)pomalým rozjezdům projede na zelenou pouze pár aut si myslím, že tento doplňěk bude užitečný více než polovině řidičům.

+1/0
18.12.2014 17:02

J93a22n 24D65l69o93u77h84ý 7244399800759

Za 13 tisic ;-D ? Napad dobry, ale provedeni hrozne. Vzhledem k tomu, ze se s tim musi clovek naucit, tak pro cloveka co bezne nejezdi s vozikem, je to k nicemu a pro cloveka co bezne jezdi s vozikem (umi s nim tedy couvat) je to za 13 tisic naprosta zbytecnost. Jedine plus vidim to, ze v pripade couvani rovno dozadu, to za cloveka ohlida elektronika. Ale za 13 tisic !?;-D

+3/0
18.12.2014 11:57

D81a62v78i66d 45K36r56a95t92o28c88h96v11í43l 1830799247689

nahodou clovek se pak nemusi bat poslat zenskou, at to preparkuje...

0/0
18.12.2014 8:42

V11á62c47l40a49v 91P10o97u48s95t88k26a 3270581602

Tím bych si nebyl tak jistý.

+10/0
18.12.2014 10:12

J64o85z41e11f 93H34r67i68c60i92š15i98n 4703260710536

Trochu sexistické, nemyslíte?

0/−1
20.12.2014 23:26

M77i78c77h13a96l 95Z17e13t92e29k 3508102210267

Couvat s jednoosým vozejkem umí kazdej trouba, ale dvouosák... To už chce fištróna.

+6/0
18.12.2014 8:23

V65á30c63l72a98v 26P87o12u88s76t94k77a 3790551862

Myslíte jako vlečku?

+1/0
18.12.2014 10:12

V10í36t 31N33o44v47á48k 5804575961679

vlečka jsou koleje z  nádraží třeba do fabriky, po nich se ale couvá docela dobře

+9/−1
18.12.2014 12:30

L78i38b18o73r 82B67l57á43h37a 6839456963

R^;-D

0/0
18.12.2014 15:57
Foto

P27ř55e65m74y89s11l 17Č29e26j60p 8268917928296

No, ale i zní se dá zabloudit :o)

0/0
19.12.2014 6:49

P75a75v78e27l 49K16u75č40e46r59a 9932255928379

Daj si sifónek.

0/0
18.12.2014 21:34

M30a45r28t12i64n 39B13ř77e78z72i57n78a 8498775510272

V případě, že máte dvouosák s nápravami uprostřed přívěsu, tudíž se vám souprava láme v jednom bodě(na tahači), tak je to stejné jako u návěsu nebo jednoosého přívěsu. V případě že se vám souprava láme ve dvou bodech (na tahači a pod vlekem), tak točíte volantem přesně na opačnou stranu, než v prvním případě.

0/0
18.12.2014 17:06

P63e90t80r 64D19v43o38r30a86k 3181150807739

Jako asi dobrý. Hlavně to automatizovaný couvání "rovně" by se občas hodilo. Mohlo by to ještě umět "trefit kouli" když chci připojit těžší vlek, nebo je do kopce, tak najet přesně pod žehličku bez závozníka... :-) to by byla paráda

+3/0
18.12.2014 8:00

D17a79v97i79d 42K24r37a63t25o97c95h15v68í69l 1650979877299

netrefit kouli kdyz tam mam kameru ??? Jedine po lobotomii...

+1/0
18.12.2014 8:40

T48o78m44á39š 46P49a80č18e67s 2358182267687

No jako pěkné, ale nevím kdo si to za těch 13 litrů koupí... kdo jezdí s vozíkem často už s ním asi couvat umí a kdo ho používá jednou za uherský rok, tomu se to nevyplatí...

+1/0
18.12.2014 7:38

Z73d91e83n71ě68k 78W71e83r96n87h27a47r91t 6847585502738

Počítám, že originální tažné zařízení bude taky za balík, takže se to ztratí. Kdo si koupí Passata s tažným, tak už nad tímhle mávne rukou...

0/0
18.12.2014 8:17

J72a32n 97D88l65o12u39h77ý 7434589970349

K cemu je prosimvas dobre originalni tazne zarizeni;-D ? Kdyz jsem kupoval noveho forda, nabidli mi original za 6500kc nebo Thule za 3000kc. Rozdil v tom co se na to da zavesit nebyl zadnyR^

0/0
18.12.2014 12:00

L55u11d54v98í38k 31G23a84j97d95o28š26í44k 2515893274902

Milý zlatý, to bylo tak před 20 lety, ne? Dneska je to tak zmezi 10-20 000,-

0/0
18.12.2014 23:52

J71o48s62e62f 44Z65a74t75l13o81u53k24a21l 5225866882933

13 tisíc to je zadarmo..koukněte někdy do ceníků pořádných automobilek

0/0
18.12.2014 11:46

J74a66n 60D48l68o80u57h24ý 7334419150709

To jako, ze poradna automobilka se pozna podle toho, ze si dava vysoke marze? ;-D Rv

+1/−2
18.12.2014 12:01

J96o52z83e10f 14H54r51i89c11i87š11i28n 4853810450366

Přesně tak, a navíc ten kto neumí z vozíkem bude umět ovládat asistenta?

Z mého pohledu, nice to have. 

Na druhé straně, firma to zaplatí. A z firemního 13kczk tak nebolí jako z vlastního. Vždyť nových soukromých passatů je u nás poskrovnu.

0/0
20.12.2014 23:34

R92a77d40i15m 45H36o97r91č89i46č12k67a 7156487203332

Dopředu se to jezdí, ale zacouvat, to už chce fištróna!;-(

+9/0
18.12.2014 7:09

Z67d44e98n91ě86k 64W42e61r86n45h31a31r54t 6107985342698

Další generace bude mít za příplatek funkci, která v případě potřeby řidiči řekne: Nesahej na volant, hňupe, já to raději budu řídit sám, v tuhle hodinu stejně jseš vždycky napranej a netrefíš domů...

+11/0
18.12.2014 7:08

C53t90i19r66a51d 83L84o62s 8764762574813

Ano automatická auta řízená kompjůtrem a radarem již existují. :-)

+2/0
18.12.2014 15:05

P74a15v66e77l 70Z72a69j46í44č21e37k 8574830256310

umím couvat i bez toho, cloveku by zkazili kazdou zabavu... uz jen tupe sedi macka tlacitka a cumi

+6/0
18.12.2014 6:39

J76a14n 49M25o60h23y39l19a 6872839799211

No a? Vzhledem k tomu, že auto je pro větší část řidičů sluha a ne hračka, pak je takové zjednodušení spíše ku prospěchu věci.

+4/−1
18.12.2014 13:15

L61u11d45v21í53k 86G12a39j29d88o73š31í56k 2195333144112

V tomto případě mám dojem, že naučit se ovládat tento systém bude zhruba stejně složité, jako se naučit couvat s přívěsem. :-)

0/0
18.12.2014 23:55

J49i72ř14í 14J91u29ř73i80c94a 2418913191

Jsou lidé, kteří odmocňují z hlavy a také se vyrábí kalkulačky.

+6/0
18.12.2014 13:32

L81e19o73š 78S61ý79k29o63r31a 3401242883770

A to si představte že jsou lidi co umí s dvoukolákem jezdit i bez auta

0/0
19.12.2014 0:04
Foto

P62e86t66r 38P40r33o66c83h51á67z61k42a 3962566952224

No než bych to tam nacvakal, tak mám zacouváno bez asistenta....:-)

+1/0
18.12.2014 6:36

J18a53n 20J36a19n22e52č10e86k 9360743200446

Další blbost povyšující kdejakou lamu na šoféra :-P

+7/−6
18.12.2014 0:32

F82r40a63n78t67i76š11e80k 79S86k46o31č34d67o69p49o57l47e 9339114146823

Vidíte a mě zase jako IT experta se*e že pustí dneska k počítači každou lamu. ;-D Kde jsou ty doby kdy s počítačema dělali jen lidi co to uměli.;-O A ještě slovníkem místních diskusí - k počítači by vůbec neměl sedat někdo kdo s tím neumí!!

+17/−5
18.12.2014 7:01
Foto

M89i87c86h83a39l 46P78u36č 3868422374988

až na jednu drobnost... Když sedí před monitorem počítače lama, neohrožuje nikoho na životě :-). Leda by zařízením po jiných házel.

+2/0
18.12.2014 13:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.