Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEOtest: Nový VW Passat sám zacouvá s vozíkem, zkusili jsme to

Přívěsů je v Česku registrováno přes půl milionu, nejnovější modely jsou dokonce homologované na stotřicetikilometrovou rychlost. Couvat s vozíkem je ale kumšt. Nová generace passatu má systém, který přesné couvání s vozíkem obstará sám. Ovládání je trochu bizarní, chce to trochu cviku, ale funguje to hezky. Sledujte náš videotest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80i18l89o90š 71Ř64e87h16á35k 8776568527225

Půl milionu přívěsných vozíků je registrováno v České republice. V Česku (její západní části) je jich registrováno méně.

0/0
8.1.2015 21:13

A41l95e50s 58P38a96v61e78l 7827523518894

me by se spis diky memu ridicskemu umeni hodilo, kdyby za me jezdil passat dopredu :)

0/0
2.1.2015 14:53
Foto

R60o20m73a63n 11H83o10r82n24í51k 2805262534281

Absolutní zbytečnost. Řidič, aby byl bezpečný sobě i okolí, musí umět dokonale ovládat svoje vozidlo. Že tomu tak ve většině případů nejen na našich silnicích není, je jiná věc, ale oproti pasivním pomocným systémům, jako jsou třeba parkovací dálkoměry či kamery, posilovače brzd apod., jsou zlem systémy aktivní, jako různé systémy automatického parkování, teď tohleto, nebo do jisté míry i ABS či posilovač řízení. Jsou to složité systémy, a čím složitější jsou, tím vyšší je riziko jejich možného selhání, nehledě na to, že výrobci se snaží na všech nekritických částech vozu ušetřit. Toho si musí být řidič pokaždé vědom, nesmí se na jejich bezporuchovost spoléhat a musí umět co nejbezpečněji ovládnout svůj stroj i tehdy, když tyto systémy náhle selžou. Ale jestli někdo bude "umět" parkovat či couvat pouze s parkovacím asistentem, kdy v případě jeho selhání požadovanou akci vykonat manuálně, pak to u mně není řidič a na silnici mimo přechody pro chodce nemá co pohledávat.

0/0
20.12.2014 3:28

J85i57ř84í 23P66a74n85t50l30í52k 8663933404883

Moc to prozivate.....

+2/0
22.12.2014 18:22

L77u55d29v97í26k 36G70a80j87d33o20š36í75k 2355683224192

Do kopce se rozjíždět nenaučí, parkovat do řady se nenaučí a teď ještě tohle...

Lidi nakonec úplně zdegenerují a zblbnou.

Trochu mi to připomíná historku s americkými mladíky, co se rozhodli ukrást auto. Vytloukli okénko, ale nakonec se s autem ani nerozjeli, protože auto mělo manuální převodovku a oni neuměli řadit.

+3/0
19.12.2014 0:03

M91a72r24v39i85n 91G41j32e97p33a65l78i 9847851545636

Nemyslím si, že by inteligence lidí byla závislá na tom zda umí, či neumí řídit vozidlo.

Nějak nechápu pointu Vašeho komentáře. Kdybychom takto uvažovali, tak bychom ještě dnes kupovali Škodovku 105. Kdo by tím ale dneska chtěl jezdit, aby "nezblbnul", protože to nemá ABS, ESP, ASR, EDB, EDS, AirBag, posilovač atd.

+1/0
19.12.2014 21:43
Foto

R11o66m87a80n 98H38o30r18n59í81k 2595542534641

Ano, záleží na talentu. Ale co se týče vozového parku autoškol, budoucí řidiči by se měli naučit jezdit i se starými keply, jako je právě třeba Š105. Jak jsem psal výše, když odejde posilovač řízení, posilovač brzd, ABS, ASR a podobné vyfikundace, bude z toho de facto silnější škůdka. Toho by se neměl řidič zaleknout, měl by na to být připravený a bez zmatkování dojet bezpečně do cíle či do servisu.

0/0
20.12.2014 3:34

P93a77v15e22l 79K12u97č66e78r32a 9632285418499

Auto který má všechno řízený počítačem bych nechtěl.

Dokud to funguje je to pohoda, ale když se počítač poruchá nejde uvolnit ani parkovací brzda.

+3/0
18.12.2014 21:38

P25e27t85r 65B31á55č75a 8965486145595

Vsechny tyhle parkovaci asistenty jsou akorat pro mimone co neumi poradne jezdit.

+3/−1
18.12.2014 14:09

M19a23r69e85k 30A97b63s26o84l52o63n 4793285175315

No sice zajímavé, ale co mě se líbilo, když přijel maník s karavanem, odpojil ho a potom si vzal dálkové ovládání jako od dětského autíčka a karavan mu sám zajel mezi stromy. Docela jsme koukali jak pucí.

0/0
18.12.2014 12:41

J98a82n 34D48l64o81u51h63ý 7854149160629

Tohle vybaveni maji bezne vsechny tezke mechanizacni strojeR^ Takhle jsem si mel moznost "zajezdit" s jerabem se zdvihem 63t V

0/0
18.12.2014 14:05

O16n48d15ř84e64j 45Č36a59p13k44a 6491921793984

Nejlepší "hračka na vysílačku" je tohle https://www.youtube.com/watch?v=0pZknjduFu8

+1/0
18.12.2014 16:44

J47i23ř42í 93K27o13c41u82r89e92k 6545834285558

Taky přidám jedno ercéčko: 

https://www.youtube.com/watch?v=BqPoQD3vOZE&t=3m18s

+1/0
18.12.2014 20:01

M12a59r63t46i25n 23H98a80v58l91í59k 4450775247503

Můžu si to koupit i když nebudu mít tažný? ;-D

0/0
18.12.2014 12:35

J10i44ř21í 15J69u64ř48i32c13a 2238223171

Ano, pokud na svém stávajícím automobilu nemáte tažné zařízení i přesto si toho Passata můžete koupit.

+1/0
18.12.2014 13:29

O31n30d59ř81e14j 80Č89a43p89k45a 6681431863484

Bez originální koule to koupit nejde.

0/0
18.12.2014 16:41

D12o44m28i52n26i68k 29A76d29l38e16r 4610254411892

Ale tak to přece není tak těžké couvat s vozíkem :-). Myslím, že možná těžší bude se naučit ovládat toho asistenta a někoho nepřejet...

+6/0
18.12.2014 12:18

P52e42t25r 65S40v93o98b68o58d69a 8104188794620

Když vemu v potaz, že když je o sobě schopno říct 9/10, že jsou dobří řidiči, přesto víc než každý druhý je středopruhař, neumí reagovat adekvátně na nastalou situaci na křižovatce, tam kde nejsou semafory nebo třeba jen díky ;-)pomalým rozjezdům projede na zelenou pouze pár aut si myslím, že tento doplňěk bude užitečný více než polovině řidičům.

+1/0
18.12.2014 17:02

J60a41n 75D86l27o47u78h12ý 7354929830119

Za 13 tisic ;-D ? Napad dobry, ale provedeni hrozne. Vzhledem k tomu, ze se s tim musi clovek naucit, tak pro cloveka co bezne nejezdi s vozikem, je to k nicemu a pro cloveka co bezne jezdi s vozikem (umi s nim tedy couvat) je to za 13 tisic naprosta zbytecnost. Jedine plus vidim to, ze v pripade couvani rovno dozadu, to za cloveka ohlida elektronika. Ale za 13 tisic !?;-D

+3/0
18.12.2014 11:57

D68a15v27i91d 61K48r73a77t58o50c68h74v38í78l 1110359477899

nahodou clovek se pak nemusi bat poslat zenskou, at to preparkuje...

0/0
18.12.2014 8:42

V65á36c52l88a12v 90P36o58u88s47t15k51a 3720201472

Tím bych si nebyl tak jistý.

+10/0
18.12.2014 10:12

J48o42z60e94f 79H20r59i49c15i33š81i40n 4493490360816

Trochu sexistické, nemyslíte?

0/−1
20.12.2014 23:26

M52i59c45h90a92l 73Z20e25t79e85k 3198752630397

Couvat s jednoosým vozejkem umí kazdej trouba, ale dvouosák... To už chce fištróna.

+6/0
18.12.2014 8:23

V20á17c18l79a57v 68P51o85u42s65t83k95a 3120491742

Myslíte jako vlečku?

+1/0
18.12.2014 10:12

V19í83t 98N52o56v22á76k 5624935671629

vlečka jsou koleje z  nádraží třeba do fabriky, po nich se ale couvá docela dobře

+9/−1
18.12.2014 12:30

L32i84b40o50r 98B51l40á34h75a 6229876633

R^;-D

0/0
18.12.2014 15:57
Foto

P16ř70e97m56y56s95l 25Č83e89j20p 8728327738426

No, ale i zní se dá zabloudit :o)

0/0
19.12.2014 6:49

P22a69v71e57l 83K33u48č17e68r98a 9552175898709

Daj si sifónek.

0/0
18.12.2014 21:34

M17a48r43t13i21n 37B51ř56e40z38i86n51a 8308445880892

V případě, že máte dvouosák s nápravami uprostřed přívěsu, tudíž se vám souprava láme v jednom bodě(na tahači), tak je to stejné jako u návěsu nebo jednoosého přívěsu. V případě že se vám souprava láme ve dvou bodech (na tahači a pod vlekem), tak točíte volantem přesně na opačnou stranu, než v prvním případě.

0/0
18.12.2014 17:06

P71e70t77r 51D67v16o85r67a53k 3871170977809

Jako asi dobrý. Hlavně to automatizovaný couvání "rovně" by se občas hodilo. Mohlo by to ještě umět "trefit kouli" když chci připojit těžší vlek, nebo je do kopce, tak najet přesně pod žehličku bez závozníka... :-) to by byla paráda

+3/0
18.12.2014 8:00

D36a48v18i62d 21K72r62a68t25o91c45h54v70í48l 1360689937609

netrefit kouli kdyz tam mam kameru ??? Jedine po lobotomii...

+1/0
18.12.2014 8:40

T76o39m26á41š 48P31a31č27e28s 2408442327837

No jako pěkné, ale nevím kdo si to za těch 13 litrů koupí... kdo jezdí s vozíkem často už s ním asi couvat umí a kdo ho používá jednou za uherský rok, tomu se to nevyplatí...

+1/0
18.12.2014 7:38

Z87d42e93n29ě64k 34W81e14r52n53h44a11r32t 6507825722558

Počítám, že originální tažné zařízení bude taky za balík, takže se to ztratí. Kdo si koupí Passata s tažným, tak už nad tímhle mávne rukou...

0/0
18.12.2014 8:17

J18a38n 36D56l68o76u59h19ý 7294769270889

K cemu je prosimvas dobre originalni tazne zarizeni;-D ? Kdyz jsem kupoval noveho forda, nabidli mi original za 6500kc nebo Thule za 3000kc. Rozdil v tom co se na to da zavesit nebyl zadnyR^

0/0
18.12.2014 12:00

L87u73d35v31í72k 79G30a87j43d83o25š58í59k 2545873434672

Milý zlatý, to bylo tak před 20 lety, ne? Dneska je to tak zmezi 10-20 000,-

0/0
18.12.2014 23:52

J92o22s91e90f 71Z71a67t72l73o68u65k76a39l 5765606562823

13 tisíc to je zadarmo..koukněte někdy do ceníků pořádných automobilek

0/0
18.12.2014 11:46

J72a24n 23D87l66o67u24h94ý 7634509910879

To jako, ze poradna automobilka se pozna podle toho, ze si dava vysoke marze? ;-D Rv

+1/−2
18.12.2014 12:01

J74o63z66e28f 56H14r58i26c23i14š69i54n 4423130680416

Přesně tak, a navíc ten kto neumí z vozíkem bude umět ovládat asistenta?

Z mého pohledu, nice to have. 

Na druhé straně, firma to zaplatí. A z firemního 13kczk tak nebolí jako z vlastního. Vždyť nových soukromých passatů je u nás poskrovnu.

0/0
20.12.2014 23:34

R60a13d51i43m 46H65o30r75č53i96č58k51a 7976827953142

Dopředu se to jezdí, ale zacouvat, to už chce fištróna!;-(

+9/0
18.12.2014 7:09

Z15d55e22n60ě28k 23W62e56r85n38h47a69r54t 6817375622268

Další generace bude mít za příplatek funkci, která v případě potřeby řidiči řekne: Nesahej na volant, hňupe, já to raději budu řídit sám, v tuhle hodinu stejně jseš vždycky napranej a netrefíš domů...

+11/0
18.12.2014 7:08

C79t58i96r29a26d 44L76o15s 8244292734183

Ano automatická auta řízená kompjůtrem a radarem již existují. :-)

+2/0
18.12.2014 15:05

P53a20v67e91l 19Z36a28j50í22č54e31k 8654800876640

umím couvat i bez toho, cloveku by zkazili kazdou zabavu... uz jen tupe sedi macka tlacitka a cumi

+6/0
18.12.2014 6:39

J37a66n 58M72o48h60y32l80a 6482299979901

No a? Vzhledem k tomu, že auto je pro větší část řidičů sluha a ne hračka, pak je takové zjednodušení spíše ku prospěchu věci.

+4/−1
18.12.2014 13:15

L35u48d52v73í13k 93G63a76j12d28o29š42í36k 2155963444902

V tomto případě mám dojem, že naučit se ovládat tento systém bude zhruba stejně složité, jako se naučit couvat s přívěsem. :-)

0/0
18.12.2014 23:55

J92i68ř61í 66J70u37ř53i91c47a 2348873541

Jsou lidé, kteří odmocňují z hlavy a také se vyrábí kalkulačky.

+6/0
18.12.2014 13:32

L28e41o53š 66S61ý25k55o57r77a 3291462603550

A to si představte že jsou lidi co umí s dvoukolákem jezdit i bez auta

0/0
19.12.2014 0:04
Foto

P38e32t69r 24P81r55o90c69h24á76z90k53a 3982866232634

No než bych to tam nacvakal, tak mám zacouváno bez asistenta....:-)

+1/0
18.12.2014 6:36

J28a83n 61J20a20n49e13č73e83k 9570843590836

Další blbost povyšující kdejakou lamu na šoféra :-P

+7/−6
18.12.2014 0:32

F45r64a46n90t52i88š81e62k 31S33k57o96č10d29o54p40o12l42e 9409924476673

Vidíte a mě zase jako IT experta se*e že pustí dneska k počítači každou lamu. ;-D Kde jsou ty doby kdy s počítačema dělali jen lidi co to uměli.;-O A ještě slovníkem místních diskusí - k počítači by vůbec neměl sedat někdo kdo s tím neumí!!

+17/−5
18.12.2014 7:01
Foto

M79i43c86h70a79l 46P20u39č 3468892544788

až na jednu drobnost... Když sedí před monitorem počítače lama, neohrožuje nikoho na životě :-). Leda by zařízením po jiných házel.

+2/0
18.12.2014 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.