Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEOtest: Nový VW Passat sám zacouvá s vozíkem, zkusili jsme to

Přívěsů je v Česku registrováno přes půl milionu, nejnovější modely jsou dokonce homologované na stotřicetikilometrovou rychlost. Couvat s vozíkem je ale kumšt. Nová generace passatu má systém, který přesné couvání s vozíkem obstará sám. Ovládání je trochu bizarní, chce to trochu cviku, ale funguje to hezky. Sledujte náš videotest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M85i50l29o44š 18Ř95e54h36á51k 8266918447255

Půl milionu přívěsných vozíků je registrováno v České republice. V Česku (její západní části) je jich registrováno méně.

0/0
8.1.2015 21:13

A29l91e18s 16P37a26v64e24l 7927903958264

me by se spis diky memu ridicskemu umeni hodilo, kdyby za me jezdil passat dopredu :)

0/0
2.1.2015 14:53

R23o70m51a44n 34H53o64r97n24í25k 2655192384171

Absolutní zbytečnost. Řidič, aby byl bezpečný sobě i okolí, musí umět dokonale ovládat svoje vozidlo. Že tomu tak ve většině případů nejen na našich silnicích není, je jiná věc, ale oproti pasivním pomocným systémům, jako jsou třeba parkovací dálkoměry či kamery, posilovače brzd apod., jsou zlem systémy aktivní, jako různé systémy automatického parkování, teď tohleto, nebo do jisté míry i ABS či posilovač řízení. Jsou to složité systémy, a čím složitější jsou, tím vyšší je riziko jejich možného selhání, nehledě na to, že výrobci se snaží na všech nekritických částech vozu ušetřit. Toho si musí být řidič pokaždé vědom, nesmí se na jejich bezporuchovost spoléhat a musí umět co nejbezpečněji ovládnout svůj stroj i tehdy, když tyto systémy náhle selžou. Ale jestli někdo bude "umět" parkovat či couvat pouze s parkovacím asistentem, kdy v případě jeho selhání požadovanou akci vykonat manuálně, pak to u mně není řidič a na silnici mimo přechody pro chodce nemá co pohledávat.

0/0
20.12.2014 3:28

J80i25ř65í 34P44a77n45t86l78í28k 8413363964963

Moc to prozivate.....

+2/0
22.12.2014 18:22

L37u31d35v36í52k 22G78a40j64d10o80š66í89k 2595313774922

Do kopce se rozjíždět nenaučí, parkovat do řady se nenaučí a teď ještě tohle...

Lidi nakonec úplně zdegenerují a zblbnou.

Trochu mi to připomíná historku s americkými mladíky, co se rozhodli ukrást auto. Vytloukli okénko, ale nakonec se s autem ani nerozjeli, protože auto mělo manuální převodovku a oni neuměli řadit.

+3/0
19.12.2014 0:03

M49a28r87v56i43n 76G35j71e80p44a35l64i 9657161225386

Nemyslím si, že by inteligence lidí byla závislá na tom zda umí, či neumí řídit vozidlo.

Nějak nechápu pointu Vašeho komentáře. Kdybychom takto uvažovali, tak bychom ještě dnes kupovali Škodovku 105. Kdo by tím ale dneska chtěl jezdit, aby "nezblbnul", protože to nemá ABS, ESP, ASR, EDB, EDS, AirBag, posilovač atd.

+1/0
19.12.2014 21:43

R10o27m31a38n 86H13o80r38n13í86k 2935782774631

Ano, záleží na talentu. Ale co se týče vozového parku autoškol, budoucí řidiči by se měli naučit jezdit i se starými keply, jako je právě třeba Š105. Jak jsem psal výše, když odejde posilovač řízení, posilovač brzd, ABS, ASR a podobné vyfikundace, bude z toho de facto silnější škůdka. Toho by se neměl řidič zaleknout, měl by na to být připravený a bez zmatkování dojet bezpečně do cíle či do servisu.

0/0
20.12.2014 3:34

P29a87v67e19l 57K13u56č74e48r74a 9912585278509

Auto který má všechno řízený počítačem bych nechtěl.

Dokud to funguje je to pohoda, ale když se počítač poruchá nejde uvolnit ani parkovací brzda.

+3/0
18.12.2014 21:38

P97e94t38r 44B25á60č77a 8315316605705

Vsechny tyhle parkovaci asistenty jsou akorat pro mimone co neumi poradne jezdit.

+3/−1
18.12.2014 14:09

M20a40r83e75k 15A73b48s76o11l66o71n 4453765485125

No sice zajímavé, ale co mě se líbilo, když přijel maník s karavanem, odpojil ho a potom si vzal dálkové ovládání jako od dětského autíčka a karavan mu sám zajel mezi stromy. Docela jsme koukali jak pucí.

0/0
18.12.2014 12:41

J79a95n 69D56l88o22u21h31ý 7204629870979

Tohle vybaveni maji bezne vsechny tezke mechanizacni strojeR^ Takhle jsem si mel moznost "zajezdit" s jerabem se zdvihem 63t V

0/0
18.12.2014 14:05

O49n43d47ř68e19j 45Č87a95p42k46a 6431641973854

Nejlepší "hračka na vysílačku" je tohle https://www.youtube.com/watch?v=0pZknjduFu8

+1/0
18.12.2014 16:44

J84i78ř72í 95K38o66c98u47r21e74k 6505344905248

Taky přidám jedno ercéčko: 

https://www.youtube.com/watch?v=BqPoQD3vOZE&t=3m18s

+1/0
18.12.2014 20:01

M30a27r72t53i93n 21H59a78v60l32í33k 4750675137243

Můžu si to koupit i když nebudu mít tažný? ;-D

0/0
18.12.2014 12:35

J83i63ř33í 22J34u23ř34i46c41a 2888913691

Ano, pokud na svém stávajícím automobilu nemáte tažné zařízení i přesto si toho Passata můžete koupit.

+1/0
18.12.2014 13:29

O82n44d10ř56e44j 93Č63a15p27k25a 6251911533914

Bez originální koule to koupit nejde.

0/0
18.12.2014 16:41

D72o29m93i45n15i42k 32A79d18l59e66r 4690664111952

Ale tak to přece není tak těžké couvat s vozíkem :-). Myslím, že možná těžší bude se naučit ovládat toho asistenta a někoho nepřejet...

+6/0
18.12.2014 12:18

P14e47t17r 62S31v67o18b77o87d33a 8284328184600

Když vemu v potaz, že když je o sobě schopno říct 9/10, že jsou dobří řidiči, přesto víc než každý druhý je středopruhař, neumí reagovat adekvátně na nastalou situaci na křižovatce, tam kde nejsou semafory nebo třeba jen díky ;-)pomalým rozjezdům projede na zelenou pouze pár aut si myslím, že tento doplňěk bude užitečný více než polovině řidičům.

+1/0
18.12.2014 17:02

J77a45n 17D96l42o69u42h72ý 7214949560639

Za 13 tisic ;-D ? Napad dobry, ale provedeni hrozne. Vzhledem k tomu, ze se s tim musi clovek naucit, tak pro cloveka co bezne nejezdi s vozikem, je to k nicemu a pro cloveka co bezne jezdi s vozikem (umi s nim tedy couvat) je to za 13 tisic naprosta zbytecnost. Jedine plus vidim to, ze v pripade couvani rovno dozadu, to za cloveka ohlida elektronika. Ale za 13 tisic !?;-D

+3/0
18.12.2014 11:57

D49a21v30i48d 83K36r92a47t26o29c21h53v46í38l 1500609847669

nahodou clovek se pak nemusi bat poslat zenskou, at to preparkuje...

0/0
18.12.2014 8:42

V27á19c13l56a98v 98P88o33u59s14t62k43a 3150431502

Tím bych si nebyl tak jistý.

+10/0
18.12.2014 10:12

J35o21z53e37f 75H13r79i48c80i66š39i29n 4873840880326

Trochu sexistické, nemyslíte?

0/−1
20.12.2014 23:26

M13i31c59h20a88l 46Z39e18t72e48k 3838472680877

Couvat s jednoosým vozejkem umí kazdej trouba, ale dvouosák... To už chce fištróna.

+6/0
18.12.2014 8:23

V22á65c76l47a12v 87P25o49u40s38t50k16a 3320181282

Myslíte jako vlečku?

+1/0
18.12.2014 10:12

V41í58t 14N70o28v73á21k 5124215891259

vlečka jsou koleje z  nádraží třeba do fabriky, po nich se ale couvá docela dobře

+9/−1
18.12.2014 12:30

L31i16b97o67r 39B41l63á43h97a 6519176323

R^;-D

0/0
18.12.2014 15:57
Foto

P17ř50e30m25y16s20l 78Č59e95j32p 8848647308526

No, ale i zní se dá zabloudit :o)

0/0
19.12.2014 6:49

P88a64v27e92l 91K65u45č90e96r98a 9272345408819

Daj si sifónek.

0/0
18.12.2014 21:34

M76a90r53t83i43n 16B96ř48e21z32i90n86a 8148795450712

V případě, že máte dvouosák s nápravami uprostřed přívěsu, tudíž se vám souprava láme v jednom bodě(na tahači), tak je to stejné jako u návěsu nebo jednoosého přívěsu. V případě že se vám souprava láme ve dvou bodech (na tahači a pod vlekem), tak točíte volantem přesně na opačnou stranu, než v prvním případě.

0/0
18.12.2014 17:06

P82e74t21r 21D54v42o34r23a39k 3511150397279

Jako asi dobrý. Hlavně to automatizovaný couvání "rovně" by se občas hodilo. Mohlo by to ještě umět "trefit kouli" když chci připojit těžší vlek, nebo je do kopce, tak najet přesně pod žehličku bez závozníka... :-) to by byla paráda

+3/0
18.12.2014 8:00

D91a54v28i24d 55K92r20a45t18o81c67h78v81í68l 1740579857269

netrefit kouli kdyz tam mam kameru ??? Jedine po lobotomii...

+1/0
18.12.2014 8:40

T63o54m24á65š 97P11a79č42e39s 2108812827187

No jako pěkné, ale nevím kdo si to za těch 13 litrů koupí... kdo jezdí s vozíkem často už s ním asi couvat umí a kdo ho používá jednou za uherský rok, tomu se to nevyplatí...

+1/0
18.12.2014 7:38

Z69d27e61n68ě96k 87W90e53r94n28h88a63r74t 6127725742558

Počítám, že originální tažné zařízení bude taky za balík, takže se to ztratí. Kdo si koupí Passata s tažným, tak už nad tímhle mávne rukou...

0/0
18.12.2014 8:17

J41a70n 75D57l52o11u52h46ý 7404629250539

K cemu je prosimvas dobre originalni tazne zarizeni;-D ? Kdyz jsem kupoval noveho forda, nabidli mi original za 6500kc nebo Thule za 3000kc. Rozdil v tom co se na to da zavesit nebyl zadnyR^

0/0
18.12.2014 12:00

L23u77d16v17í98k 83G70a22j51d23o87š87í38k 2725113284462

Milý zlatý, to bylo tak před 20 lety, ne? Dneska je to tak zmezi 10-20 000,-

0/0
18.12.2014 23:52

J18o47s14e39f 65Z35a36t51l46o92u69k18a67l 5545506592903

13 tisíc to je zadarmo..koukněte někdy do ceníků pořádných automobilek

0/0
18.12.2014 11:46

J78a73n 75D84l67o93u72h90ý 7834299290629

To jako, ze poradna automobilka se pozna podle toho, ze si dava vysoke marze? ;-D Rv

+1/−2
18.12.2014 12:01

J68o64z71e79f 44H21r25i16c16i18š47i49n 4813710410336

Přesně tak, a navíc ten kto neumí z vozíkem bude umět ovládat asistenta?

Z mého pohledu, nice to have. 

Na druhé straně, firma to zaplatí. A z firemního 13kczk tak nebolí jako z vlastního. Vždyť nových soukromých passatů je u nás poskrovnu.

0/0
20.12.2014 23:34

R28a81d15i30m 43H87o22r20č48i71č42k61a 7466457923442

Dopředu se to jezdí, ale zacouvat, to už chce fištróna!;-(

+9/0
18.12.2014 7:09

Z51d32e27n40ě10k 52W94e73r15n47h74a72r67t 6667465272218

Další generace bude mít za příplatek funkci, která v případě potřeby řidiči řekne: Nesahej na volant, hňupe, já to raději budu řídit sám, v tuhle hodinu stejně jseš vždycky napranej a netrefíš domů...

+11/0
18.12.2014 7:08

C10t58i60r10a47d 56L47o31s 8834672344723

Ano automatická auta řízená kompjůtrem a radarem již existují. :-)

+2/0
18.12.2014 15:05

P52a73v53e71l 12Z56a47j30í19č16e87k 8804610346680

umím couvat i bez toho, cloveku by zkazili kazdou zabavu... uz jen tupe sedi macka tlacitka a cumi

+6/0
18.12.2014 6:39

J81a73n 44M75o14h74y25l28a 6332919849901

No a? Vzhledem k tomu, že auto je pro větší část řidičů sluha a ne hračka, pak je takové zjednodušení spíše ku prospěchu věci.

+4/−1
18.12.2014 13:15

L31u79d82v62í31k 21G16a79j74d32o97š24í93k 2445693734792

V tomto případě mám dojem, že naučit se ovládat tento systém bude zhruba stejně složité, jako se naučit couvat s přívěsem. :-)

0/0
18.12.2014 23:55

J48i53ř21í 65J93u23ř61i11c92a 2898953481

Jsou lidé, kteří odmocňují z hlavy a také se vyrábí kalkulačky.

+6/0
18.12.2014 13:32

L97e38o53š 78S64ý61k38o86r36a 3141272403230

A to si představte že jsou lidi co umí s dvoukolákem jezdit i bez auta

0/0
19.12.2014 0:04
Foto

P62e11t98r 21P76r88o80c80h57á59z21k46a 3462206232874

No než bych to tam nacvakal, tak mám zacouváno bez asistenta....:-)

+1/0
18.12.2014 6:36

J36a10n 86J75a70n94e46č13e92k 9760363280256

Další blbost povyšující kdejakou lamu na šoféra :-P

+7/−6
18.12.2014 0:32

F90r30a84n55t57i76š57e86k 65S52k59o43č25d88o91p97o13l24e 9179934556593

Vidíte a mě zase jako IT experta se*e že pustí dneska k počítači každou lamu. ;-D Kde jsou ty doby kdy s počítačema dělali jen lidi co to uměli.;-O A ještě slovníkem místních diskusí - k počítači by vůbec neměl sedat někdo kdo s tím neumí!!

+17/−5
18.12.2014 7:01
Foto

M18i36c80h93a76l 91P21u12č 3138182964338

až na jednu drobnost... Když sedí před monitorem počítače lama, neohrožuje nikoho na životě :-). Leda by zařízením po jiných házel.

+2/0
18.12.2014 13:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.