Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Disk nám sežral zisk. Brněnské Zbrojovce ale dal i světová prvenství

Letos je tomu devadesát let, co se v brněnské Zbrojovce zrodil vůz nevšední konstrukce. Projekt skončil nezdarem, ale založil tradici úspěšných brněnských automobilů s písmenem „Z“ na chladiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24a78v63e83l 86S77o74b45o75t20k79a 5940974

Disková převodovka? Úžasné. Obdivuji lidi, kteří dokáží světu ukázat kudy cesta nevede.

(ale ještě raději mám ty, kteří dávali ve fyzice na základní škole pozor a umí si spočítat tření a výkon).

0/0
1.1.2015 20:21

M40i56r82e93k 61K19o80n64e34č87n62ý 6987935855684

?? A na jakém principu než tření funguje řemenice?

+2/0
2.1.2015 1:09

M18i44r60o40s97l29a69v 35Š68i38m67k22o 7575283622145

První dvoutakt ve čtyřkolovém automobilu? Určitě ne, před tím to byl Fiat. Musel bych se kouknout do svých análů, z hlavy to nedám. Ale ta převodovka je dobrý nápad, škoda, že v té době nebyly materiály, které by to ustály.

0/0
30.12.2014 10:46


P71e50t91r 80M43i30c60h32a54l 2800864891892

Nádhera. Asi zajdu do muzea. R^

+1/0
30.12.2014 9:49

V11o84j91t90a 15S37u40k 3597485957771

Stejne jejich Hurvinek byl nejlepsi.R^V

0/0
30.12.2014 1:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.