Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Čtenář iDNES.cz natočil novou Škodu Superb při testech

Třetí generace vrcholného modelu mladoboleslavské značky se představí za pár týdnů. Prototypy nového superbu najíždějí poslední testovací kilometry i na českých silnicích. Novou škodovku v lehkém maskování natočil čtenář iDNES.cz Dominik Dvořáček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P21e83t47r 98Z56a38l75e19w78s11k37y 9454791816511

David Evan a Jiří Schwach,děkuju,super sem se pobavil;-D

0/0
22.1.2015 19:55

J17i52ř17í 86E34r11b64e18n 1403894426797

Furt stejný propagační scénář, ze kterého se dělá senzace. Nejprve vypuštěné mediální balonky, potom pozvánka pár vybraných novinářů do Španělska, předvedení celoplošně maskovaných vozů ověřovací série, nafocení a natočení lehce kamuflovaných vozů na R10, no a nakonec slavné odhalení a statisícové prodeje.

.

Na Superb se těším. S auty je většinou stejně jako se ženskými - na většinu s nich sotvakdy budu mít, ale rád se na ně na ulici podívám. ;-D

+4/0
25.12.2014 23:39

D29a93v10i29d 60E29v39a52n 6713660431461

tak limuzína s obsahem 1.4 litru to je doopravdy Superb:-P

+3/0
24.12.2014 23:23


P91e98t73r 96M68i41c69h30a60l 2520504211282

Kdyyb to byla jediná, případně nejvyšší motorizace, měl bys pravdu. Takhle jsi ale napsal blábol.

0/0
27.12.2014 20:30

P39e46t87r 19M28i38c67h65a95l 2950884841112

BTW, motor 1,4 se dává i do Passatu.

0/0
27.12.2014 20:32

D17a83v59i51d 98E45v84a72n 6493410111901

120 koní je jakoby relativně dobrý, ale záleží při jakých otáčkách...downsizing se mi nejeví jako cesta...

0/−1
27.12.2014 21:04

P20e70t57r 71M59i68c50h58a18l 2420884921642

Já taky neobhajuji downsizing. Jen jsem reagoval na Tvou poznámku o motoru 1,4 tím, že to zdaleka není jediný motor do Superbu. Naopak je to ta nejslabší motorizace. Těch 120 koní bude v relativně vysokých otáčkách, ale předpokládám, že díky přeplňování to bude poskytovat vyšší kroutící moment v otáčkách podstatně nižších než standarní atmosférický benzín.

Bohužel ale stále populárnější cesta za snižováním emisí vede k umělému snižování spotřeby přes snižování objemu motorů a jejich čím dál vyššího přeplňování (nic proti turbu, ale nemá se to přehánět). Výsledkem bude zřejmě snížená životnost motorů (budou pracovat častěji v horním rozsahu výkonového spektra) a ve finále se díky tomu budou muset více vyrábět a emise budou mnohem vyšší.

+1/0
27.12.2014 23:24

D61a48v14i77d 35E13v77a18n 6823400621451

jde taky co si budeme povídat o jízdní vlastnosti, ten pocit že šlápneš na plyn a ono se nic neděje, jenom se roztočí motor do otáček a teprve potom cítíš trochu výkon, je o ničem.

Downsizing se líbí hlavně výrobcům protože spoustu věcí můžou narafičit tak aby životnost byla řekněme sto až stopadesát tisíc, tedy těsně po záruce...

Miniaturzace je skvělá u počítačů a mobilů, ale u motorů to je chybaRv

0/0
27.12.2014 23:32

P10e11t50r 74M42i66c95h55a18l 2360284961182

S tím souhlasím. Ale to nic nemění na faktu, že v Superbu budou i silnější a objemnější motory a ta 1,4 je nejslabší motorizací.

Mimochodem, já mám v Oktávce dvoulitrový turbodiesel s výkonem 110 koní (a 280 Nm) a je to tak akorát na normální jízdu. Žádný závoďák, ale v kopci to není dýchavičné, nemusím to zbytečně štvát do otáček a když na dálnici za Brnem zařadím šestku, tak ji i při 4 dospělých a naloženém kufru vyřadím až před Prahou (pokud nepočítám dopravní omezení). A spotřebu mám dlouhodobě lehounce pod 5 litrů. Prostě takový rozumný kompromis.

Prostě mi ten motor 1,4 v Superbu přijde totéž jako 1,2 v Oktávce - sice to s tím pojede, ale nebude to nic moc a když bude člověk trochu spěchat, tak to bude žrát i trávu kolem cesty. Ale pořád je to volba každého člověka, jaký motor si do auta vybere.

0/0
27.12.2014 23:54

J33i45ř30í 44S51c97h51w69a57c44h 8828464678716

u 120 koňovýho turba šlápneš na plyn a dostaví se výkon už od nějakých 1500 otáček, na rozdíl od 120 koňové atmosféry, která do 4000 otáček dodá výkon o dost nižší....takže do 4000 ot je "o ničem" ta atmosféra.

Turbomotor se točit nemusí, točit se musí atmosféra. Jo a bavíme se o srovnatelné atmosféře k 1.4TSI tedy cca 1.8, nikoliv o 4.0 V8

0/0
28.12.2014 0:40

P15e97t23r 12M87i27c19h23a68l 2490174431982

Jenže tady je celou dobu řeč o turbomotoru (konkrétně 1,4 v Superbu).

0/0
28.12.2014 0:52

J32i96ř18í 53S21c85h80w27a79c41h 8868484878636

jo něm taky píšu (120 koňový turbo);-)

ten můj dovětek je k atmosféře se kterou je 1.4 TSI je potřeba srovnávat. Pak se zjistí, že ten turbomotor, co se týká průběhu výkonu, je lepší, než stejně výkonná (nebo i mírně výkonnější) atmosféra  tj cca 1.6-1,8 litru. Ty poznámky o tom, že se u turba šlape na plyn a "nic se neděje" (David Evan) jsou nesmysl.

Motor táhne podle toho jaký má krouťák a výkon a ne podle toho jakej má objem! To by nikdy nemohla formule 1 s motorem 1500ccm (a turbem) porazit tu s motorem 3000 ccm, že ;-)

0/0
28.12.2014 13:40

D93a39v52i16d 90E95v97a33n 6493200231251

Tak určitě.;-D

Když se přecházelo z 3L motoru na 2.4L, ztratily motory asi dvacet procent výkonu, což byl taky hlavní cíl, aby se trochu zpomalilo.

A když se letos přešlo na V6 1.6L tak se výkon opět snížil, z nějakých 750 koní na 600 koní. Třílitry měly až 950 koní.

Takže bych chtěl vidět jak by ta Vaše "1500ccm (a turbem) porazila tu s motorem 3000 ccm".

Dejte se milý pane vyšetřit.Rv;-D

0/0
30.12.2014 10:13

J18i89ř24í 32S61c94h43w64a51c46h 8608364398346

Chlapečku, co tu žvatláš o vyšetření! 8-o;-(

Přečti si něco o formuli 1 v 70- 80 letech, kdy bylo možné jezdit současně s atmosférou 3.0 nebo turbomotorem o polovičním objemu a jak to nakonec dopadlo. 

Jen tak mimochodem:  okolo roku 1985 měli ty "1500ccm sekačky na trávu" okolo 1400 koní :-P

0/−1
30.12.2014 10:53

D80a89v87i27d 80E24v49a39n 6543290381951

hm, jenže jenom v kvalifikaci, protože motor vydržel jenom dvě nebo tři kola...

v závodě jenom 900 koní a turbo bylo omezeno kvůli vysoké poruchovosti...

Prostě to máte trochu popletené, ale nevadíRv:-P

0/0
30.12.2014 11:49

J11i51ř13í 34S72c67h43w96a70c71h 8378644188356

popletený to máš poněkud ty. Co to tu snášíš za podivné slaboduché a nepodstatné argumenty? 

Koncem 70. let se objevily první pokusy s turbem (tuším, že to táhnul hlavně Renault), jo na začátku byly problémy se spolehlivostí, ale ty se postupně odstranily a začátkem 80 let začaly turba atmosféry válcovat. Takže např. v sezóně 84 už turbo měly všechny týmy kromě Tyrrellu a ten byl díky tomu úplně mimo hru.

Takže prostě platí to, co jsem napsal výše, že F1 s 1.5 turbem nejen porážela ale naprosto deklasovala 3.0 atmosféru. :-P

Návrat k atmosférám nastal až po zákazu turba někdy v 2 polovině 80.let.

0/0
30.12.2014 12:26

D52a53v97i51d 91E91v79a61n 6703260431611

hm, tak ono to je docela podstatný, že když turbo nebylo limitované, tak při pěti a půl atmosférách motor neměl šanci vydržet více jak dvě kola. A Vámi udávaný výkon byl možný pouze při takto silném turbu.

A o tom to je. Respektive v tom je zakopaný pes. Přeplňovaný motor 1.4 do takovýho auta je nesmysl. Formule váží 690 kilo, ale kolik váží Superb? A když vezmete ještě pár lidí a něco do kufru? Tak jste na dvou tunách...

Nebavíme se tady o turbu, každý ví, že to je větší výkon, menší spotřeba a menší emise, ale bavíme se o downsizingu, což je trochu něco jinýho, ale nevadí, že to nechápete...Rv;-D

0/0
30.12.2014 13:05

J68i60ř68í 13S32c97h42w22a48c22h 8868674958376

kroutiš se jak pijavice....a myslíš si, že to chápeš? ;-D Fór dne!

No a co, že superb váží víc jak F1, proč porovnáváš váhu suberba a váhu F1 copak budou spolu závodit? Naprostá většina osobáků i těch nejmenších je těžší než F1.

Ad dowsizing: ten probíhá po celou dobu vývoje spalovacího motoru, jen se tomu tak neříkalo....

Od kdy táhnou auto nějaký kubický centimetry? 

Ford T z roku 1908 měl "úžasných" 2900ccm s 15 kW, myslíš si snad, že by s ním jel superb lépe než s 1400ccm/104 kW ? Něco takového je nyní v OIII.

Navíc se tento výkon u něj dostaví už ve 4500 ot, takže takový výkon při těchto otáčkách dodá možná atmosféra 2.5 litru co ale na maximu musí mít nějakých 130 kW. 

Žiješ v jakémsi atmosférickém temnu, kde se tvrdí blud, že atmosféra si jen tak brumlá a turbomotor se musí točit jak vysavač, ale ve skutečnosti je to přesně naopak!

0/0
30.12.2014 13:49

D20a27v60i61d 72E88v95a84n 6553760461141

Když jsi mimoň, tak jsi mimoň. Neznám jediného skutečného odborníka, který by se downsizingu zastával. Všichni se vesměs shodují, že je to líný, netáhne to za plynem, žádná dynamika, atd. A já si dovolím s nimi naprosto souhlasit.

Když si myslíš, že jsi chytřejší, tak si to mysli, to je tvoje věc, ale nevnucuj mi to laskavě...jestli se turbo musí točit nebo ne, závisí trochu ještě na jiných věcech, ale na to už nemám, abych ti to vysvětloval...stejně bys to nepochopil.;-D:-P

0/0
30.12.2014 21:14

J30i89ř41í 17S39c16h51w65a70c13h 8768954158136

Ti tvoji "odborníci" jsou asi tak na stejné úrovni  jako ty! Na moje fakta od tebe slyším jen: jsi mimoň... nech se vyšetřit... stejně bys to nepochopil, takže ti nic nevysvětlím....;-(

Nejsem žádný automobilový odborník, jen obyčejný strojař. Stačí mi, abych se v autě svezl, prohlédl si křivku krouťáku a výkonu a vím svoje, já na to nepotřebuju žádnýho pseudoodborníka, jakými se to tu na diskuzích jen hemží.

Octa s 1.4/104kW je na stovce sice o sekundu dříve než Mazda 6 s atmo 2.0/106kW, ale jó, ti tvý "odborníci" ti přece tvrdí, že to turbo je líný a Mazda má víc kubíků.....tak to bude asi od škodovky nějakej renonc, co? ;-D;-D;-D

Ale zase můžeš tvrdit, že to dobře víš, ale že je to úplně jinak, že japonská sekunda je jinak dlouhá než ta evropská, ale nebudeš mě to vysvětlovat, protože bych to nepochopil.;-D;-D;-D

0/0
30.12.2014 22:14

D54a21v85i13d 78E14v22a64n 6433160251111

hm, takže z toho že před více než 30 lety patnáctistovkový turba porážely atmosférický třílitry usuzuješ, že za dalších 30 let budou motory velký jako krabička od zápalek? Už před pár lety se Ford chlubil, že se jeho blok motoru vejde na papír velikosti A4...

Když si to myslíš, tak si to mysli;-D;-D;-DMimochodem, to vyšetření už není třeba, diagnóza již byla stanovena, můžeš nastoupit rovnou léčení;-D

0/0
31.12.2014 11:04

J39i68ř21í 72S74c22h35w85a93c21h 8328164158576

co to zase blábolíš o krabičkách od zápalek a ještě mi takové hlouposti podsouváš? 

Neustále tvrdíš nesmysl za nesmyslem jako:

"....Takže bych chtěl vidět jak by ta Vaše 1500ccm (a turbem) porazila tu s motorem 3000 ccm...."

".... že je to (turbo) líný, netáhne to za plynem, žádná dynamika (tvrdí to přece všichni "odborníci")..."

A když to jasnými fakty vyvrátím a dokážu, že patnáctistovková formule běžně porážela třílitrovou a že dnešní turbomotory (např. TSI)  jedou sakra velmi dobře,  tak na to furt meleš cosi o léčení. Je to tvůj jediný konečný protiargument a já až teď pochopil proč. 

Jsi na pokoji sám a je ti tam smutno, že? A chtěl bys tam někoho dalšího. Ale holt máš smůlu.....:-P

Tímto končím s živením tvých planých nadějí. Howgh!

0/0
31.12.2014 13:47

D61a54v71i49d 24E83v65a66n 6853510731691

Co jsi vyvrátil? Vůbec nic, něco co se stalo před 35 lety v F1? Dnešní motory jsou zase někde jinde.

Ale připomenu ti taky jednu větu, kterou jsi tady někde vypotil:

"Kde a kdy se to zastaví? Těžko říci ale asi nikdy a nikde. "

Takže dle tvého chorého uvažování skutečně budou jednou motory jako krabičky od sirek...:-P

Jenom mi nejde do hlavy, proč voni ti hlupáci dávají do kamiónů a autobusů motory o obsahu 10 až 12L a výkonem třeba jenom 200kW, proč voni tam nedají tu tvojí fantastickou patnáctistovku s výkonem 1400 koní?;-€

Asi nezaznamenali ten vývoj, který jsi ty už dávno naštěstí zaznamenal a můžeš nás tak tady bavit svými nejnovějšími poznatky z psychiatrické kliniky;-D

Přišel jsi na ně v kruhové terapii s ostatními pacienty nebo jsi na to přišel úplně sám?;-D;-D;-D

Přeju ti hodně podobných snů o tom že motory budou tak malé, že je strčíme do kapsy u košile. Akorát nevím, jestli nemocniční oblečení typu "anděl" takové kapsy mají;-D;-D;-D

0/0
31.12.2014 14:22

J73i66ř10í 18S34c97h11w24a14c21h 8958594398116

aha, takže takže  35 let starý fakt už je dnes snad jen můj výmysl, který nevyvrací tvé tvrzení, že turbo nikdy nemůže porazit dvojnásobně velkou atmosféru? No to je famózní dedukce chovance! ;-D;-D;-D

Od té doby jsou motory jinde? A to "jinde" se týká jen atmosfér a turbomotory snad "ustrnuly" ve "vývinu" jako ty?

To že by ti snad docvaklo, že v F1 to bylo poslední období, kdy takové motory mohly závodit současně v jednom závodu, od tebe nemohu očekávat!Rv

A proč do toho motáš motory z náklaďáků, proč jsi do toho trolovsky nezamotal rovnou nějakej lodní motor, minimálně 500 litrů, superbu by určitě slušel! ;-D;-D;-D

A tušíš, že ty nákladní motory mají taky to "odborníky" opovrhované TURBO? A jóó, tak proto jsou to takový "lenoši bez dynamiky" jak píšeš výše! ;-D

No a do náklaďáku nedávají patnáctistovku co má 1400 koní proto, že nejsou takový "sto-íčka" jako ty!

0/0
31.12.2014 15:24

D83a78v27i59d 98E62v95a73n 6553590201711

Tady jeden rádoby chytrák, znalec odborník a "borec nakonec" napsal jednu pamětihodnou  větu, nějaký Schwach, asi ho budeš znát;-D:

"Motor táhne podle toho jaký má krouťák a výkon a ne podle toho jakej má objem!"

Takže proto do toho přidávám i ty náklaďáky, víš? Ty tady vytahuješ nějakou zašlou pamětihodnou událost, díky které se chytlo turbo u lehkých monopostů a generálně to psychoticky aplikuješ  na auta jiných hmotností, použití a dimenzí8-o8-o8-o

proto se velmi divím, když ti najednou vadí, že někdo chce tvojí stejnou "generální pravdu" použít i o pár tříd výš u nákladních automobilů, kamiónů a autobusů, nebo u nich to neplatí?Rv;-D

Ty vůbec nebereš v úvahu při jakých otáčkách a tlacích turba (a také spotřebě) se ten výkon dosahuje. :-/Rv

Tím se opět dostáváme k mojí první poznámce v tomto vláknu:

"120 koní je jakoby relativně dobrý, ale záleží při jakých otáčkách...downsizing se mi nejeví jako cesta... "

To je celé. Tím se kruh uzavřel. Přeju ti abys to v příštím roce pochopil, protože letos to už asi nestihneš.Zkus to vytáhnout jako téma na kruhové terapii, určitě tím zaujmeš...;-D

0/0
31.12.2014 15:59

J66i10ř26í 72S12c35h31w11a51c61h 8288934138966

pindy, pindy a zase pindy....

Čím ta tvoje fantasmagorie s náklaďaky (jsou to diesely a s TURBEM) vysvětlí to, že turbomotory s polovičním objemem motoru dokázaly tu neuvěřitelnou a podle tebe nemožnou věc, že porazili atmosféry s dvojnásobným objemem? 8-o

Já jsem srovnával turbo1.5 s 3,0 pouze a jen ve formuli 1!

Čím ta tvoje fantasmagorie s náklaďaky vysvětlí to, že Octa s tím "líným turbem" je na stovce o sekundu dříve něž Mazda 6 s o něco výkonnější atmosfěrou a o třetinu větším objemem? 8-o

Evidentně jsem srovnal opět stejnou kategorii aut s rozdílem v hmotnosti cca 50kg. Ale odpovědi od tebe jsem se opět nedočkal.

Dale jsem jasně napsal: 

Turbomotor se točit nemusí, točit se musí atmosféra. Jo a bavíme se o srovnatelné atmosféře k 1.4TSI tedy cca 1.8, nikoliv o 4.0 V8, (takže diesel a ještě v náklaďáku je příměr hodný trola)

Tím se opět dostáváme k tvojí první poznámce v tomto vláknu:

"120 koní (v novém supu to bude spíše 140, ale to je jedno) je jakoby relativně dobrý, ale záleží při jakých otáčkách...downsizing se mi nejeví jako cesta... "

Tak já doufám, že se KONEČNĚ (!) dozvím, při jakých, že to (pro tebe asi nějakých podivných) otáčkách ten výkon turbomotor dodá. A jak jsou ty otáčky oproti SROVNATELNÉ benzínové atmosféře nevýhodné?8-o

0/0
31.12.2014 19:12

D18a13v43i56d 42E74v88a83n 6813810861681

Podívej se, když tomu nerozumíš, tak tomu prostě nerozumíš;-(

Vypíšu ti tady výsledky nejrychlejších kol v roce 2005, když byly v F1 tebou opovrhované třílitry:

Australia 06/03/2005 Giancarlo Fisichella Renault 57 1:24:17.336 Malaysia 20/03/2005 Fernando Alonso Renault 56 1:31:33.736 Bahrain 03/04/2005 Fernando Alonso Renault 57 1:29:18.531

A v letošním roce, po zavedení 1.6L turbomotoru byla tato kola:

Australia 16/03/2014 Nico Rosberg Mercedes 57 1:32:58.710 Malaysia 30/03/2014 Lewis Hamilton Mercedes 56 1:40:25.974 Bahrain 06/04/2014 Lewis Hamilton Mercedes 57 1:39:42.743Takže se evidentně zpomalilo. A dost výrazně. Už to chápeš? Nebo zase převyprávíš celou písničku o tom, jak před dávnými časy turbomotory decimovaly atmosféry.;-D

Potom tady pořád operuješ s nějakou mazdou 6 a octávií. Ale při tom jsi to byl ty, kdo napsal, že "motor táhne podle toho jaký má krouťák a výkon a ne podle toho jakej má objem!" Čili jsi sám sobě opět nakálel do úst.

Plácáš pátý přes devátý, nemáš žádný relevantní data...jenom nějaký tvoje dojmy starý desítky let...;-D

0/0
31.12.2014 21:12

J87i69ř22í 12S77c95h76w25a44c90h 8248664398366

Takže odpověď na mou první otázku (náklaďák vs F1)? 

Není!

Odpověď na mou druhou otazku (Octa vs Mazda)? 

Není! Jen cosi naprosto pomateného, že si snad něčím odporuju? No to snad ne! Nejspíš jsi vůbec nepochopil, co jsem vůbec napsal.

Odpověď na mou třetí otázku (výkon vs otáčky turbomotoru)? 

Samozřejmě NENÍ!

Srovnávat časy, poté kdy se úplně změnily předpisy je opravdu záležitost hodná odborníka. To je opravdu "směroplatnější", než když obě kategorie závodily dohromady? 

No prostě nic s tím nenaděláš, ale před 30 lety opravdu "downsizingované" F1 decimovaly ty poctivé atmo třílitry! 

Takže ano, motor táhne podle toho jakej má výkon (a jeho průběh v závislosti na otáčkách) a ne jakej má objem. Protože kdyby to záviselo na objemu, tak pak  by přece ty downsizingované F1 nemohly decimovat atmosféry s dvojnásobným objemem, že (a je úplně jedno jestli by to bylo před rokem nebo 30 nebo 80 roky). Pak by přece Octa s 1400 ccm nemohla akcelerovat rychleji než Mazda 6 s 2000 ccm, že. Já atmosférama rozhodně neopovrhuji, od toho jsi tady "ty a turbo" jen uvádím na pravou míru pokroucené informace, které tu o turbomotorech šíříš ty a tobě podobní "odborníci", co všechno vědí (jak jsou líný a mají jakýsi stále neobjasněný problém s otáčkama) a ostatní tomu přece nemohou rozumět tolik jako oni. ;-D;-D;-D

0/0
31.12.2014 23:14

D44a83v35i49d 54E82v80a68n 6293680931801

Dostal jsi už odpovědi na všechny otázky. Že jsi ty odpovědi nepochopil je věc trochu jiná;-D

Konečně jsi ale pochopil jednu věc, že "motor táhne podle toho jakej má výkon (a jeho průběh v závislosti na otáčkách)". To je to co jsem tu psal od začátku, ještě v loňském roce, ty jsi to pochopil až na Nový rok, nevadí hlavně že jsi to KONEČNĚ  pochopil.;-D

Jsem rád že jsi mi dal konečně za pravdu.R^Díky.

Ještě k tomu dálnověku v pravěké F1, měl bys pochopit, že ty třílitry od Forda měly výkon jenom nějakých 400 až 500 koní s otáčkami pouhých 9,000 až 11,000 a byly vyvinuté v roce 1967, není divu, že je nové turbomotory z 80. let s vyšším výkonem začaly porážet..

To bys měl snad pochopit, když jediné z čeho jsi dosud neslevil, je to, že motor táhne jenom podle výkonu a krouťáku..

Když srovnáš výsledky z let 1995 až 2005 kdy byly povolené jenom třílitry a Schumacher se stal několikrát mistr světa s letošními výsledky 1.6L turbo, tak pochopíš, (vlastně asi ne;-D), tak každý pochopí,že se výrazně zpomalilo.

Jinými slovy Michael Schumacher by ve svém třílitrovém ferrari zdecimoval všechny 1.6L turbomotory a dal by každému 10 sekund na kolo...;-D Ten motor měl hodně přes 800 koní, o čemř si dnešní "jednašestky" turbo mohou nechat jenom zdát..

Jsou to jednoduché věci, časem z toho možná taky něco pochopíš, takže díky, že jsi mi dal konečně za pravdu, se zbytkem si nedělej starosti ono se to časem poddá;-D

0/0
1.1.2015 10:00

J64i74ř81í 49S69c69h34w78a50c88h 8318414558456

ty knedlíku samozřejmě když mluvím že motor táhne podle toho jakej má výkon, tak myslím jakej má výkon při otáčkách v jakých zrovna pracuje! To ty do toho nesmyslně mícháš vliv objemu. V čem jsem ti jako dal za pravdu?

Když jsi mi odpověděl na na všechny otázky a já b1bec je nepochopil, můžeš mi tedy odpověď jen na jedinou a to třetí otázku (tři otázky najednou jsou na tebe evidentně moc) jednoduše zopakovat? Abys to nemusel hledat tak ti ji sem okopíruji i s vysvětlující "omáčkou": 

....Tím se opět dostáváme k tvojí první poznámce v tomto vláknu:

"120 koní (v novém supu to bude spíše 140, ale to je jedno) je jakoby relativně dobrý, ale záleží při jakých otáčkách...downsizing se mi nejeví jako cesta... "

Tak já doufám, že se KONEČNĚ (!) dozvím, při jakých, že to (pro tebe asi nějakých podivných) otáčkách ten výkon turbomotor dodá. A jak jsou ty otáčky oproti SROVNATELNÉ benzínové atmosféře nevýhodné?

Ad tvé plky o F1. Neustále se snažíš naprosto nesmyslně srovnávat časy z období zcela rozdílných předpisů, to je prostě nesmysl! 

....K tomu období, kde to srovnat bylo možné, pišeš: Takže není divu že je nové turbomotory s VĚTŠIM VÝKONEM začaly porážet? Takže je opravdu poráźely díky VĚTŠÍMU VÝKONU opravdu??? Tedy zcela nezávisle na OBJEMU???? No hurá! Konečně pochopil!

Jinak je naprosto ale opravu naprosto irelevantní, kdy byl motor prapůvodně vyvinutý, důležité je, že se používal jako tehdejší atmo špička protože se mezitím samozřejmě průběžně zdokonaloval. Turbomotor BMW z toho období používal jako základ motor (M10) který vznikl v roce 1962 tedy ještě o pět let dříve! :-P

0/0
1.1.2015 13:46

D40a66v97i52d 56E78v67a78n 6723960421711

;-Dty nechápeš ani tu jednoduchou věc, že motor nemá pořád stejný výkonRv?

Jinak bys nemoh napsat tu větu, že "samozřejmě když mluvím že motor táhne podle toho jakej má výkon, tak myslím jakej má výkon při otáčkách v jakých zrovna pracuje!"

Ale motor má v různých otáčkách různý výkon...proto se vždycky výkon udává při určitých otáčkách...8-o

Pokud jde o tu tvojí dokola omílanou otázku s těma otáčkama, nechápu z čeho mě pořád zkoušíš? Například u Superbu 2.5 litru tiptronic si převodovka řadí nad třema tisícema...Spotřeba je tak kolem 10l oproti poloviční spotřebě u motoru 1.9L s manuální převodovkou...

...tím ten motor ale dřív odchází a je poruchovější než 1.9:-P Čímž se ti snažím vysvětlit, že nejsem žádný zastánce velkých a neúsporných objemů...Naopak je to trochu jak vidíš ještě složitější.;-)

Downsizované motory ale mohou být a jsou zrovna tak neúsporné jako ty velkoobjemové...jejich životnost je stejná jako jejich objem, tedy nízkáRv

Tím se opět dostáváme k mojí poznámce, že downsizing se mi nejeví jako cesta. Zatímco tobě s tvojí teorií o motoru velikosti krabičky od sirek se jako cesta jeví...

Jenom jsi pořád nenapsal, kdy to bude. Jediné co od tebe vím, je že se to "nikdy a nikde nezastaví".

Očekáváš tak motory ještě menší? Velikosti karty SIM? A bude to klasická mini nebo micro?;-D

0/0
1.1.2015 15:05

J25i50ř82í 16S11c91h43w82a24c21h 8498614518536

na tebe opravdu nemám, ty tvoje první tři odstavce tesat do kamene a hrát jako vrchol absurdního divadla....

Pak do toho zamíchej životnost, čili aspekt o kterém se vůbec nebavíme a k tomu jakejsi tiptronic a dort budeš mít hotový!

Končím, vzdávám to!

0/0
1.1.2015 16:08

P95e14t57r 93M94i14c18h98a46l 2500124311262

To Jiří Schwach:

Já vím jak se chová turbomotor a nic proti němu nemám (jinak bych to neměl už třetím rokem doma). Jenže mně se nelíbí to rychlé snižování objemů motorů s (zjevně marným) cílem snížit emise a následně tím i spotřebu. Ne že by to vysloveně nešlo, ale fyzikální zákony jaksi nelze obcházet a tabulkově "superekologická" auta jsou na tom v reálném provozu potom hůř než auta starší. Dalším problémem je, že čím více výkonu se vydoluje z čím dál menšího objemu, tím kratší bude životnost takového motoru a díky tomu se opět dostáváme k vyšším emisím (z důvodu častější výroby čím dál složitějších motorů).

Kapitola sama o sobě jsou pak tříválce, kde díky špatnému úhlování klikového hřídele dochází k vyššímu opotřebení motoru, snížení výkonu i kroutícího momentu (o nepravidelném chodu a vibracích, které žádný protiběžný hřídel není schopen vyrovnat ani nemluvě) bude ta životnost zřejmě ještě nižší.

Mě by spíš zajímalo, kdy a kde se to všechno zastaví.

0/0
30.12.2014 22:51

J47i11ř96í 95S19c52h37w97a18c37h 8678814308486

OK, s tím co píšeš o tříválci a vlivu setrvačných sil na životnost souhlasím. Ale je to taková "teorie" ovlivnitelná kvalitou konstrukce a dimenzováním jednotlivých dílů, takže v extrému může kvalitní konstrukce tříválce vydržet více jak poddimenzovaný čtyřválec (ale samozřejmě kvalitní čtyřválec by na tom měl být lépe ;-)). 

Dnes se z moderních atmosfér tahá také čim dál větší výkon a tlak na cenu vede k "materiálové optimalizaci", takže se životnost atmosférických motorů nezvyšuje ale spíše naopak. 

To že spotřeba turbomotorů v reálném provozu je vyšší než srovnatelné atmosféry souvisí s jejich používání. Řidiči je ze zvyku prostě točí skoro stejně jako atmo, tedy klidná jízda = cca 2000-3000 otáček a na plyn šlape stejně dynamicky. To ale znamená, že jedou dynamičtěji, protože v tomto rozsahu od motoru prostě dostanou vyšší krouťák a tedy i výkon. Stačí důsledně řadit výše už na nějakých 2000-2200 ot a spotřeba klesne pod spotřebu atmosféry. Prostě turbo chce lehčí nohu pak pojede jakoby stejně jako atmo, a dokonce s nižší spotřebou. 

Kde a kdy se to zastaví? Těžko říci ale asi nikdy a nikde. 

Přechod na turbo u malých motorů umožnil velký skok ve výkonu a umožnil skokové snížení objemu, prostě vývoj,

Nedávno tu byl článek o Kei cars Honda s tříválcovým motorem 600ccm, ve variantě s přeplňováním 46kW, tedy u 1.2(TSI) by to odpovídalo 92 kW! A to je auto pro Japonsko, nikoliv něco, co musí splňovat ty "nenáviděné euro normy" ;-)

0/0
31.12.2014 0:28

J21i62ř25í 55S57c90h14w35a70c73h 8258124478676

To EVAN:

Když jsem na otázku "Kde se to zastaví?"

Odpověděl: Těžko říci ale asi nikdy a nikde. Tak jsem měl na na mysli jakýsi obecný další vývoj ne jen nějaký "downsizing " čili jen nějaké zmenšování do té tvé krabičky od sirek!

Ale pokud by ten vývoj dokázal, že v budoucnosti motor co dodá 100 kW bude mít velikost pouhé krabičky od sirek tak s tím nic nenaděláš. A věř, že auto hnané tímto motorem s teoretickým objemem 5ccm pojede v podstatě stejně jako auto hnané dnešním dvoulitrem se stejným výkonem. No ono pojede lépe, protože bude asi tak o dva metráky lehčí.;-)

Auto prostě pohání kilowatty a ne kubické centimetry. To je prostě fyzikální dogma!:-P

0/0
31.12.2014 20:11

D17a51v46i65d 97E69v27a45n 6223230531521

"...auto hnané,,,motorem s...objemem 5ccm pojede v podstatě stejně jako auto hnané dnešním dvoulitrem se stejným výkonem."

Hoďte už někdo prosím Vás na toho blázna síť;-D;-D;-D

0/0
31.12.2014 21:18

J98i26ř96í 94S29c36h22w82a69c86h 8838344568736

tak mi prosím vysvětli, jak jinak (nejspíše myslíš lépe) pojede auto s 2.0 motorem oproti "imaginárnímu 5ccm" motoru se stejným výkonem. Nejlépe použitím i nějaký vzorečku pro výpočet dynamického chování, kde bude figurovat i objem motoru. Díky!

0/0
31.12.2014 23:27

D34a42v75i36d 32E92v49a88n 6403110851301

Tak jak si sám řekl, tvoje legendární motorická krabička od sirek pojede určitě lépe, neboť bude lehčíR^ Neslyšíš už nějaké houkání, nejedou si už pro tebe, ty "vzorečku"?;-D

PS Tvůj příklad s mazdou tu opět dostává na frak, když pořád proklamuješ, že nejdůležitější je ten výkon...:-/opět jsi si nakálel;-D

Hlavně bláznům se nemá nic vysvětlovat s blázny se má vždy souhlasit;-D!

0/0
1.1.2015 9:29

J25i31ř77í 93S26c13h41w14a48c15h 8198724778946

aha takže zase místo jednoduché odpovědi opět jen nějaký kecy. Ty jsi fakt yntelygentní jak daleko vidíš!

Cože tu dostává na frak? Můžeš mi po lopatě vysvětlit jak ten můj příklad s Mazdou dostává na frak, když motor s evidentně větším objemem dostává na frak od downsizingovanýho "líného ubožátka" ? Já vím že se odpovědí zase nedočkám.....

0/0
1.1.2015 13:03

D75a34v83i47d 63E62v41a51n 6953910121461

Pravděpodobně jsi se rozhodl demonstrovat svou ubohost v celé nahosti, pokusím se ti to tedy dát polopaticky, i když vím, že to bude marné.

V první řadě by to chtělo nějaký přímý souboj v pořadu typu Drajf, který se objevil na Stremu. Potom se můžeme bavit. Čísla která lezou z automobilek jsou občas stejně relevantní jako údaje o spotřebě, o kterých všichni ví, že v reálném světě jsou nedosažitelné. Mimochodem Ondřej Kubík ze zmíněného seriálu je můj známý a mohu se ho zeptat co by na ten souboj říkal...

Za druhé, z nějakého nepochopitelného důvodu jsi si vybral auta z různých kategorií. Octavia se pořád řadí do nižší střední a Mazda 6 je střední třída, už v tom je trochu problém, když měříš jabka s hruškama.

Tím se dostáváme k třetímu bodu. Takže downsizované motory mají největší úspěch u aut nižších tříd, právě proto že jsou downsizované, anglický down znamená nízký, nízko. Oddtud moje první poznámka o limuzíně a downsizovém motoru. Ty samozřejmě ale budeš tvrdit, že záleží na výkonu a ne na objemu, nevadí.

Za čtvrté, nemůžeš srovnávat monopost s limuzínou. Opět mono znamená jeden, protože je určen jenom pro jednoho člověka, limuzína musí uvést minimálně sama sebe, plus nějaké lidi navíc. Pořád srovnáváš jabka s hruškama a pleteš pátý přes devátý.

Takže zatímco downsizované motory mohou uspět u aut nižších tříd, u vyšších tříd prostě uspět nemohou. A to ani ekonomicky, protože u nich spotřeba s požadovaným výkonem roste. Tudíž zde neplatí malý motor rovná se úsporný motor...

Za páté, výkon se vždy udává při určitých otáčkách, to je to, co ty pořád pomíjíš, zajímá tě jenom absolutní výkon. Ale auto respektive motor nejede pořád na stejný výkon...proto je taky důležité, jak rychle je schopen přejít do výkonu a tudíž jak se musí točit,atd. Odtud moje druhá poznámka, při jakých otáčkách je ten udávaný výkon.

Atd., atd. prostě jsi si všechno popletl, pořád operuješ s nějakýma vousatýma událostma,když jsi byl ještě mladý a trochu ti myslelo...Ale to už je dávno...

0/0
1.1.2015 14:28

J86i30ř58í 58S36c66h93w43a15c95h 8608904918666

Já nic nepletu. Na pletení pátého přes devatého jsi tu ty. Máš totiž neuvěřitelnou schopnost zcela jednoduché věci komplikovat naprosto nepodstatnými a vedlejšími atributy.

ad1) Čísla o spotřebě neodpovídají skutečnosti kvůli metodice podle jaké se měří, ne proto, že si ji automobilky vymýšlí. Tedy čísla o zrychlení budou plus mínus nějaká desetina sekundy odpovídat.

ad2) Pro srovnání jsem sice vybral auta z různých třídních "krabiček" ale z hlediska porovnání akcelerace to je ()jak je to u tebe běžné) zcela vedlejší argument. Mnohem podstatnější argument je hmotnost a ta se liší (jak jsem tam uvedl) o nějakých 50 kg. Takže srovnávám z hlediska zrychlení srovnatelná auta. Takže opravdu srovnávám jabka s jabkama ;-)

ad3)Downsizing samozřejmě probíhá nejen u malých aut, ale i u střední třídy, takže U Mondea, Bavoráků, Volva jsou atmo šestiválce a pětiválce nahrazovány čtyřválci s menším objemem ale větším výkonem a představ si jsou dynamičtější protože mají větší výkon a objem s tím nemá co dělat.

ad4) už se opakuju podruhé, ale nikde jsem nesrovnával limuzínu s monopostem, srovnával jsem jen monopost s monopostem

ad5) To že prý mě zajímá jen nějaký absolutní výkon je tvůj totální omyl, Pokud jsem uváděl motory a výkony u nich tak jen proto , aby se vědělo o jaký motor se jedná! Proto neustále chci vědět jak jsi to myslel, to s těmi otáčkami ve větě: 120 koní dobrý ale při jakých otáčkách a stále to nevím!

Já totiž celou dobu na rozdíl od tebe vím, že turbomotor ten výkon dodá mnohem dříve než atmosféra (a několikrát jsem to tu v diskuzi opakoval), která bude mít špičkový výkon obdobný jako to turbo! .....pokračování

0/0
1.1.2015 15:29

J31i24ř69í 85S37c65h62w53a96c72h 8638554638316

....Ty máš jakousi vsugerovanou představu že, velký (těžký) auto musí mít velkej motor a to je tvůj základní omyl! Ve skutečnosti je to mnohem jednodušší. Velký auto musí musí mít motor s odpovídajícím výkonem, který dodá v potřebném otáčkovém rozsahu, Ty nákladní motory (kterými jsi naprosto mimo argumentoval) nemají nízký litrový výkon (a tedy obrovský objem) proto, že ta auta jsou těžká ale proto, že výkon by měla dodávat při nízkých otáčkách s vysokým krouťákem (nizkootáčkové dlouhozdvižky) a hlavně musí vydržet několik miliónů kilometrů!

Na úplný závěr ti ty tvoje pochybnosti o průběhu výkonu jak je dodá turbomotor ve srovnání s atmosférou.vyvrátím pomocí malé "tabulky" , Bohužel jsem nenašel výkonovou křivku pro ten Mazdí dvoulitr 106kW, tak porovnávám s vrcholnou verzí benzínové atmosféry v Hondě Civic, 

otáčky / výkon 1.4TSI,90kW / výkon Honda 1.8,104kW :

1500/31kW/21kW, 2000/42kW/32kW, 3000/62/52, 4000/83/72, 5000/90/90, 6000/-/103

Vím, že se ti na tom zase nebude něco líbit, ale to přežiju. Ta tabulka jasně znázorňuje základní princip, že dnešní turbomotory v nižších otáčkách táhnou lépe než atmosféry, takže ta tvoje pochybnost "120koní dobrý....ale při jakých otáčkách" je prostě o ničem!

Navíc v novém Supu bude novější verze 1.4/104kW takže jeho čísla v průběhu otáček budou ještě lepší a to auto pojede naprosto normálně a na stovce bude někde mezi 10-11 sekundami, což pro základní motorizaci je naprosto v pohodě!

0/0
1.1.2015 15:54

D67a83v79i81d 11E23v65a54n 6823880551811

hm, tak jestli má někdo něco vsugerovanýho, tak jsi to právě ty!

Takový řeči jakože turbo se netočí, protože má rychlejší nástup výkonu než atmosféra jsou sice pravdivý, ale jenom do určitý míry...čím menší objem, tím je tato pravda menší, protože křivka výkonu je čím dál tím plošší...tosnad chápeš...:-/

No, potom srovnáváš zase hrušky s jabkama...objemově skoro stejný motory 1.4 s turbem a 1.8 atmosféru...tam je samozřejmě krouťák evidentní...v tom je ten tvůj problém, že si zaostal někdy před 30 lety a od té doby jsi nic nepochopil.:-/

Už vůbec nechápu tvojí větu ad3 Zase jsi spletl jabka s hruškama. Dynamická jízda má co společného s výkonem? Sám jsi tady psal, že Okatávie s menším výkonem je dynamičtější než Mazda 6 a je na stovce o jednu vteřinu rychlejší. Protože má TURBO!8-o

Tvůj problém je ž pokaždé píšeš něco jiného a odporuješ si tím. Nejdříve si zjisti jak to je, potom si řekni co chceš říct a pak se snaž toho držet a ne že pokaždý píšeš něco jinýho podle toho jak se ti to hodí.Rv

Nedivím se ti, že diskuzi vzdáváš, mně by taky nebavilo kálet si neustále do úst. Pleteš pátý přes devátý...No zkus se z roku 1985 posunout trochu kupředu, věci se trochu mění;-D

0/0
1.1.2015 16:30

J15i83ř61í 70S37c33h55w70a94c19h 8378364158736

bože.... odkdy je objem větší o 28% srovnatelný? To by musel být srovnatelný 2.0 a 2.5 nebo 4.0 a 5.1 motor!

A proč je srovnávám? Si zrovna spadl z višně nebo co?

Srovnávám je proto, že jsou srovnatelné svým max. výkonem a to dávám atmosféře poměrně velkou výhodu +14kW.

Srovnávám je proto, že v downsizingu se děje to, že atmo motor 1.8 (2.0) je běžně nahrazován 1.4 s turbem.

Kdyby v nové suberbu byla atmosféra 1.8/90-104kW tak ty a tobě podobní "odbornící" budete na toto téma zticha (ale vymyslíte si nějakou jinou hovadinu), ale když tam bude turbomotor 1.4/90-104kW tak, vypiskujete, že takový motor na to auto nemůže stačit protože má přece jen směšných 1400 kubíků! ;-D

Ale z toho srovnání zcela jasně vyplývá, že ten "směšně malý" turbomotor" v rozsahu otáček 1500-4000 dodává autu cca o 10 kW VÍCE! Jsi schopen pochopit, že tedy to auto pojede lépe a bude mu (tedy řidiči) u prde1e, že v případě kdyby měl atmo motor tak by přece měl o 400 či 500 kubíků více?

Z toho srovnání zcela jasně vyplývá, že ten "maličký" turbomotůrek s přehledem nahradí větší "SROVNATELNOU" atmosféru co se dynamiky týká! Už podruhé ti opakuju, že to ty žiješ v době atmosférického temna!

Tím končí tvá Máňa.

P.S. Prosím tě, zajdi do nejbližší prodejny Škodovek požádej o zkušební jízdu v O3 s TSI 1.4/104kW trošku se projeď a pak tě přejde chuť, reprodukovat názory "odborníků" jaký že to jsou ty turbomotory líný mrchy.

Pak zajdi pro srovnání k Hondě, Mazdě, Hyundai, atd, tam sedni do přibližně stejně těžkého auta se stejným a klidně i o něco větším výkonem v atmosféře a zjistíš, že to není nějak ono, že pokud chceš akcelerovat stejně svižně jako v tý OIII, tak to musíš o hodně více vytočit a když to budeš vytáčet, tak papírová spotřeba půjde do kopru ještě více jak u toho turba:-P

0/0
1.1.2015 21:13

D79a33v75i61d 85E71v21a39n 6213460221801

Tvé vývody jsou tak nemocné jako celý tvůj organizmus, pořád se tady oháníš 0ctávií3 jak je to svižné, o tom ale není řeč, jasně jsem napsal, že downsizové motory mají u nižších tříd úspěch...to se opět vlamuješ do otevřených dveří.:-/

Superb je auto, který umělo zatlačit do sedaček. A to během chvíle po sešlápnutí plynu. takže bych očekával, že nový suberb bude umět to samý a ještě své předhůdce v tomto směru předčí.

Chceš snad šílený komiku říct, že motorizace 1,4TSI bude trhat asfalt pod kolama na cucky?;-D

Nebude. Prodejce ti ho asi ani nedoporučí a řekne ti, aby jsi v případě, že chceš mít stejnou akceleraci jako v minulém typu, šel rovnou do objemově vyšší jednotky.

Nepředpokládám, že to pochopíš, ale jdi se potom sám projet, jestli dostaneš z ústavu vycházku, což taky nepředpokládám a potom uvidíš, jak vyrveš asfalt až na dřeň, pokud ovšem vlivem té akcelerace a G přetížení ihned neomdlíš;-D;-D;-D

0/0
2.1.2015 9:31

J18i89ř52í 64S69c86h96w81a83c56h 8698444128366

no jasně, základní motorizace jsou tu od toho, aby trhaly asfalt na cucky!!!;-D

Ano, to kolečko je opravdu červené pane vedoucí!

Ty jsi z té višně asi opravdu spadl!;-(

0/0
2.1.2015 11:59

J31i17ř59í 72S74c51h55w94a48c84h 8308164368696

No a ještě na úplný závěr:

Náhodou jsem narazili na tvůj blog a přečetl si poslední článek (o tramvaj co nejezdí...) a diskuzi pod ním, kterou tam vedeš úplně stejně stupidním způsobem jako zde. Takže si půjčím dva příspěvky od tamních diskutérů, kterými tebe a hlavně tvůj způsob diskuse naprosto přesně charakterizují:

1)....Odpověď toho nejhoršího učitele, jakého si umím představit. Učitele, který nesnese oponenturu.....

2. ....Takhle vy jdete svým žákům příkladem? Místo být potichu, nebo pokorně uznat, že se vám něco nepovedlo (např. jste nedomyslel možnost dvojího výkladu vašeho paskvilu), budete kolem sebe zbaběle kopat a ječet jak malý vzteklý fracek a nadávat vašim oprávněným kritikům do hlupáků.

Hodil byste se mezi politiky, ti také nemají kouska sebereflexe a moc nepřemýšlí nad možnými následky svých slov a asi i činů. Možná jste některé učil a byl jejich vzorem a my teď neseme následky vaší 'práce'.....

Opravdu trefné definice.:-P

0/0
2.1.2015 13:32

J19i92ř53í 49K33r25u52t46i79l 8519535671498

ideál českého velepodnikatele, Superb, motor obsah 0,7 litru, 3 x přeplňovaný, 

spotřeba 2,1 litru na 100 km, výměna oleje po 700 000 km.

0/0
1.1.2015 12:48

D18a91v95i76d 16E26v83a45n 6893310611731

tříválec nebo dvojválec?JEDNOVÁLECR^!!!

;-D;-D;-D

0/0
1.1.2015 13:09

J46i38ř62í 94S14c79h48w79a69c22h 8738624268946

to soutěžíte v tom kdo napíše větší píp-ovinu :-P

0/0
1.1.2015 13:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.