Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kilometry ojetiny půjde ověřit na webu, ale úplně věřit se údajům nedá

Ministerstvo dopravy od ledna zpřístupní na svém webu databázi, kde budou údaje o stavu tachometrů aut z poslední technické kontroly. Lidé kupující ojetý vůz si tak budou moci ověřit, zda u něj nebyl snížen počet najetých kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A16d60a49m 61Ž57í16d74e28k 8215212405243

Ta kontrola stavu tachometru uz funguje !!!!!!

0/0
8.1.2015 16:29

R20a66d94i89m 17V25a49c12u46l69í96k 6709203924915

Vyzkousejte taky aplikaci pro Android - https://play.google.com/store/apps/details?id=net.kuratkoo.stavtachometru

0/0
7.1.2015 23:58

O20t90o 53Č57e63r18m44á61k 9656332715895

To jsem zvědav, kdy to spustí... "V první polovině ledna zveřejníme internetovou adresu, pomocí které si budete moci ověřit stav najetých kilometrů u vozidla od poslední STK. Po zadání výrobního čísla vozu (tzv. VIN kód) a data poslední kontroly na STK (oba údaje naleznete ve velkém techničáku) vám připravovaná webová aplikace ukáže historii všech najetých kilometrů po jednotlivých technických prohlídkách." - FB MDČR....RvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRv

0/0
1.1.2015 0:35


P53e18t19r 47N39e31s62v38a54d57b48a 2624785386179

A co kdyby šlo raději zjistit jestli je dané auto v exekuci? Za to že lidé kupují tachometry si můžou sami. Za to že koupí auto od hajzla který jej prodat nesmí a auto pak právně patří opět jemu a kupující nemá ani peníze ani auto je mnohem horší.

+4/0
24.12.2014 13:47

M96i45c62h78a51l 64V23o63j37t66a 2627757166745

Ano, souhlas.

Zvláštní je, že při všech těch registrech není možné jednoduše ověřit tohle.

0/0
25.12.2014 15:41

P14e38t65r 44N35e94s92v37a32d66b48a 2564635466629

Ono by to prověřit šlo. Jenomže exekutor není povinen to o registru nahlásit. A  přece se neobere o možnost zabavit auto když to majitel který má bydliště na úřadě tudíž není dohledatelný prodá někomu kdo normální trvalé bydliště má a ví kde auto hledat.

+3/0
25.12.2014 19:29

M52i90c78h34a11l 46V26o12j54t30a 2347397536805

hm ...

To je ale zk***venej systém ...

:-(

+4/0
25.12.2014 19:33

P79e75t54r 56N63e49s28v81a27d53b42a 2234695236949

O tom mi povídejte. Zrovna takovou situaci řešíme. Dopis přišel 17. prosince.

+3/0
25.12.2014 19:36

P39e93t11r 75M11i84c75h83a51l 2150374871352

Tohle zabrání jenom jedné věci - když někdo koupí auto, které už X let jezdilo, bylo na STK a následně stočí tachometr. Pokud to někdo bude dělat pravidelně a cíleně (jak píše Víťa Krutiš pode mnou), tak to ani tento systém neodhalí. Ale pořád lepší něco než nic.

+2/0
24.12.2014 10:27

M20i24c11h65a48l 55V51o89j92t10a 2107957436695

Takže podvádění bude nepatrně obtížnější, ale dál nekontrolovatelné a tím pádem nepostižitelné.

Tak proč to vůbec kontrolovat?

0/0
25.12.2014 15:42

P72e35t90r 86M76i12c16h25a36l 2330624521952

V tomto jsou poněkud dále v Belgii (viz článek), kde se záznam o stavu tachometru zapisuje při každé návštěvě servisu či pneuservisu.

0/0
27.12.2014 20:21

M14i90c13h51a35l 61V91o70j12t52a 2767747236705

U ojetin předpokládám návštěvy servisů neznačkových, tedy podstatně levnějších, navíc ochotných domluvit se na práci bez faktury. Tedy bez evidovatelného servisního zásahu.

Kola letní/zimní si přehazuji sám (a dělá to tak spousta lidí, je to práce na půl hodiny), přezouvat disky na osobák jsem naposledy vezl mým autobusem, protože to bylo při cestě.

Takže ta zmínka o belgickém systému je jenom nekvalitní PR, protože je stejně k ničemu, jako cokoliv jiného.

Co tam máte dál?

+1/0
27.12.2014 20:41

P15e45t92r 10M79i66c24h12a58l 2590274591842

Já jsem taky neříkal, že by to fungovalo u nás, jen že to v Belgii o kousek posunuli. Mimochodem, nikdo nepsal o značovém sevisu. Byla-li by to povinnost zapisovat, týkalo by se to i servisů neznačkových. Vím, že by se to dalo obejít a že by se to i obcházelo, ale nebylo by to tak jednoduché jako dnes.

Ale jak jsem psal už v úvodním příspěvku - rozhodně by to mělo zabránit spekulantům, aby koupili ojetinu s nájezdem 300 tisíc za pár šupů, stočili tachometr na 120 a prodali to za dvojnásobek.

Mimochodem, já jezdím do servisu na pravidelnou prohlídku cca jednou za dva roky a kola si na discích přehazuji taky sám (maximálně si je nechám jednou za čas vyvážit), takže mě by se to taky nedotklo.

0/0
27.12.2014 23:06

M28i94c87h76a12l 94V58o47j98t89a 2587737446515

V neznačkovém servisu by docházelo k tomu, že by se zákazník se servisem dohodl, že oprava bude bez faktury, tedy levnější pro oba. Takže by se zapsalo prd a ne stav tachometru.

A pokud bude mít spekulant možnost koupit auto někde, kde se stav nezapisuje, tak to udělá.

A pokud bude mít spekulant možnost přepsat data v elektronice auta, tak to udělá.

A jsme zase na začátku.

Prostě to je neuhlídatelné.

0/0
28.12.2014 0:23

P97e69t81r 24M22i62c41h11a78l 2420324821852

Jistě, to by v neznačkovém servisu šlo. Ovšem někteří zákazníci to můžou vyžadovat a pak auta s nezapisovaným stavem budou o to víc podezřelá.

Pokud pak spekulant kopuí auto, které bude staré 6 let a bude mít zapsaný stav tachometru jenom z STK, tak s tím toho asi moc neudělá - když po 2. STK bude mít auto najeto 200 tisíc a spekulant ho stočí na 100, tak to bude pořád dohledatelné.

Pokud ho koupí před 2. STK s tím, že na první to mělo 130 tisíc a na druhé 145, tak asi někdo těžko uvěří, že to za první 4 roky najelo přes 30 tisíc za rok a za další dva jenom 7,5 tisíce ročně. Opět má spekulant problém. Navíc pokud to auto 6 let nebylo údajně v servisu (nebude existovat doklad ani záznam o servisní prohlídce), pak je auto opět podezřelé a pokud ho někdo i tak koupí za vyšší cenu, pak je to už jenom jeho chyba.

Prostě tento nově nastavovaný systém přináší kupujícím více možností pro kontrolu.

0/0
28.12.2014 0:51

M80i12c42h53a33l 74V75o72j75t24a 2747747786635

Tento nový systém nepřináší vůbec nic. Naopak škodí lidem, jako spoustu podobných skvělých systémů a opatření.

Bazarníci tahají auta ze zahraničí. Dole v diskuzi je popsán systém, kdy koupí auto, stočí ho, zajedou s ním ještě v té zemi do servisu a nechají si napsat stav tacha. Tady kontroly nepomůžou.

Čech, který bude počítat s tím, že auto po 5 letech prodá, bude stáčet průběžně. Tady kontroly taky nepomůžou.

Jediné, v čem kontroly pomůžou, je zvýšený tlak na vymyšlení dalších způsobů, jak očůrat ovci, která místo na stav auta kouká jen na stav tachometru.

A v čem systém škodí? Utvrzuje občany, že stát se o ně postará a že jim stačí koukat na najeté km.

0/0
28.12.2014 1:00

P33e16t55r 43M36i44c25h26a41l 2750444151952

Ale to je právě o té volbě. Pokud si chci koupit ojetinu dovezenou ze zahraničí, pak vědomě riskuji, že koupím předražený stočený šunt. Když kupuji ojetinu, tak ne jenom podle stavu tachometru. Ale i ten něco vypovídá o celkovém stavu auta. Navíc dneska není problém, aby desetileté auto s nájezdem 400 tisíc vypadalo hodně zachovale. Takže pokud bude existovat možnost, jak si zpětně prověřit i stav tachometru, je to rozhodně plus. A když budu mít na výběr ze dvou prakticky stejných aut, z nichž jedno bude koupené nové tady a jezdilo pravidelně do servisu a má pravidelné záznamy a to druhé bylo před měsícem dovezené třeba z Itálie a záznam je jenom o jednom servisu starý měsíc a pár dní, tak mám asi celkem jasnou volbu. Prostě to chce používat taky mozek.

0/0
28.12.2014 1:23

M53i27c26h54a54l 28V19o76j45t65a 2457357976675

Ale o tom píšu celou dobu!

Když lidi nebudou ovcemi a budou používat mozek, tak je ten systém k ničemu!

A když budou ovce koukat jen na km, tak si bazarníci vždycky najdou způsob, jak buď stočit, aby nikdo nic nepoznal, nebo stočit a zároveň se vyhnout prokazatelné odpovědnosti za stočení.

A pozor, nájezd neznamená vůbec nic.

Auto A, nájezd 100.000 km, výhradně po vydatně v zimě soleném městě, krátké trasy, tzn. většinu času se studeným motorem, režim nákupní taška.

Auto B, nájezd 300.000 km, z 90% po dálnici, režim polykač kilometrů.

Obě mají pravidelný servis, rozvody vyměněné včas, náplně a další věci přesně podle servisu.

Které bude lepší?

0/0
28.12.2014 1:35

P77e32t55r 17M49i42c97h18a94l 2320974941482

Šmarjá, copak já jsem někde psal jenom o stavu tachometru? Jen jsem hodnotil tento nový systém, který byť není dokonalý, může lidem pomoct. Dokonce i informace, že o konkrétním autě ty informace o průběžném stavu kilometrů nejsou, má svou hodnotu. A o tom to celé je. Není to všespasitelný a všeřešitelný systém, ale lepší než nic.

A k tvému příkladu - to je o něčem naprosto jiném, to je právě o tom hodnocení celkového stavu auta. Já jsem psal o dvou prakticky stejných autech (aneb když je bude vidět člověk, který se v autech aspoň trošičku vyzná, ohodnotil by je zhruba stejně), z nichž jedno dohledatelnou historii má a druhé nemá.

Jo, jen tak mimochodem, z těch dvou tebou zmíněných aut bych nechtěl ani jedno. :-)

0/0
28.12.2014 2:29

V70í64ť69a 65K18r28u78t32i55š 1580694295557

Nevím kolik stojí stoceni tachometru, ale pokud to někdo bude chtít udělat, tak to prostě stáhne před každou STK. Ta první je po 4 letech, kolik za tu dobu najede používané auto? 200 - 300 tkm bez problémů. Pak se stáhne na obvyklých 90 - 120 a může jít do bazaru...

+4/0
24.12.2014 0:27

J69i86n86d49ř20i18c37h 75Š46k92o85p67e94k 4725961440315

reálné km se nechají odhadnout i z jiných údajů, než je počítadlo km. Nechají se načíst údaje o době provozu některých řídících jednotek a když je pak podělíš km na tacho a vyjde ti, že se auto pohybovalo průměrnou rychlostí 10 km/h, závěr je jasný

0/−1
24.12.2014 12:31

P92e55t58r 79N47e21s74v10a36d17b29a 2454315736859

Máš pocit že v jednotkách se nedají udělat úprvay??? je to pouze hloupá elektronika;-D

+2/0
24.12.2014 13:48

J87i92n71d21ř30i55c22h 88Š67k71o33p71e83k 4965231540805

neslyšel jsem o nikom, který by toto dělal. Max. se stočí km a spoléhají na to, že dost lidí toto nezná. Ale nevím, nakolik je reálné tyto jednotky upravovat (přece jen jejich primárním účelem není poskytovat info, tak zda je možno je přepisovat)

0/−1
24.12.2014 14:06

P86e34t65r 23N69e75s31v74a22d48b82a 2114185406249

V každé jednotce se dá bohužel udělat spousta uprav včetně jejich přeprogramování. Třeba auto s filtrem pevných částic po jeho vymontování a upravě jednotky tak aby s filtrem nepočítala jede líp a má nižší spotřebu. A co se týče zápisu  km jde o cca tři jednotky v autě, třeba komfortní jednotce je nájezd km úplně šumák....

+1/0
24.12.2014 14:42

J98i79n11d10ř84i24c74h 79Š65k90o18p24e49k 4895131230615

ne, nejedná si mi o zápis km, ale o dobu běhu.

0/−1
24.12.2014 15:16

P47e57t96r 18N71e27s27v49a46d18b17a 2394875586409

a o čem to vypovídá????

+1/0
24.12.2014 16:08

M18a52r83t26i21n 53P94o71s59p84í56š78i66l 8175341316457

no když bys znal pravdu o době běhu a nepravdu o stavu tacho tak vyjde průměrná rychlost třeba 15 km/h proti obvyklé kolem 60 km/h pokud bude stočené

0/−1
24.12.2014 16:56

P68e49t69r 81N27e21s37v62a83d60b48a 2164675506779

Jo tak že třeba bývalé vozidlo TAXI někde v Berlíně by mělo podle tacha a době běhu za 5 let 130 tkm a bylo by to podle tebe v pohodě?

0/0
24.12.2014 19:02

J41i76n15d95ř16i85c12h 17Š52k84o46p32e25k 4485591420215

ne, podle doby běhu určíš průměrnou rychlost (stav tachometru a doba běhu), pokud ti vyjde kolem 50 km/h, stočené to není, pokud ti vyjde podíl řádově menší, je to stočené, protože není reálné, aby auto jezdilo průměrnou rychlostí třeba 5km/h.........

Samozřejmě, taxi auto bude mít průměrnou rychlost nižší, ale taxi auto pozná každej

0/−1
24.12.2014 22:28

P85e70t69r 47M88a58r89š41o56u63n 5365928566656

já váš nápad chápu, (někteří asi ne a koukají stále jen na kilometry). A ano, pokud vyjde průměr nízký a budou vám tvrdit, že to není taxík, tak co to říká? zase podvod... (nebo jste snad někde viděli, že by v inzerátech bylo, vůz byl taxík?)

0/0
25.12.2014 21:45

J91i43n77d46ř89i11c38h 25Š58k66o42p27e95k 4805871220235

pokud vyjde průměr nízký, je jasný důkaz, že je to stočený a tak rychle ruce pryč. Aut je na trhu dostatek.

Pravdou je, pokud sháním auto, není díky podrobné prohlídce jich prohlédnout za den moc (díky Murphyho zákonům jsou totiž i poměrně daleko od sebe)

0/0
26.12.2014 11:42

D33a28v36i29d 95V80a40c52e27k 1249647584324

Tak, je to určitě krok správným směrem. Pokud se propojí časem povině i značkové servisy, bude to určitě lepší... neříkám že 100%, ale aspoň něco

+1/−1
24.12.2014 20:08

M74a23r95t29i54n 88P46i11t69u40c82h70a 8212128153715

Osobně jsem viděl auto, které za rok najezdilo 150kkm (cesty po evropě). Takže za 4 roky do první STK může mít klidně 600kkm. Pak ho stočí na 60, dají na první STK a prodají.

+1/0
24.12.2014 0:08

M62a19r52e44k 49H13r74u29b46y 6947622471938

Předpokládám, že po ty 4 roky jezdilo na garancky, takže výrobce údaj o ujetých kilometrech zná. Už jenom to z něj dostat ;-)

+1/0
24.12.2014 21:25

P71e86t72r 65Č36e91r28n31ý 4768357971740

Podle mně to je krok správným směrem. Stát ani zákon nikdy neposkytnou stoprocentní záruky, ale čím více informací a zdarma, tím lépe.

+6/−1
23.12.2014 20:20

J22o63h87a53n 57Z83i77n34g80e64l 2151215236811

Jde jen o to, zadat některé spřátelené firmě správu takových údajů za parádní peníze z ministerskýho rozpočtu. K ničemu to nebude.

+1/0
24.12.2014 22:46

M71a48r75i82a58n 36K97a17r96a53b20a 4143841200862

Tak v prvom rade je potrebné uviesť, že to na Slovensku úplne bezplatné nie je. Stránka ko.sk - Kontrola Originality, t.j. pri dovoze auta 500 EUR štátu za samolepku.

Za druhé, tieto kontroly sú len informatívne, a ak aj auto prejde cez KO s pozmenenými údajmi, je to vec medzi kupujúcim a predávajúcim. Je síce dobré, že sa stav km bude zapisovať, ale tí čo to robia profesionálne ho jednoducho stočia medzi intervalmi STK čo je cca 2 roky. T.j. dovezete auto s 160tkm, idete na STK, za 2 roky najazdite dalsich 100 tkm, a na STK pojdete s celkovym najazdom 170tkm. A máte úradný záznam o "pravom" počte km. Po tom, čo som chcel kúpiť ojazdené auto a našiel som "100%" overené vozidlá v bazároch po "prvých" majiteľov som radšej kúpil nové, aj keď menšiu triedu než som chcel a mám kľud. A pevne verím, že ľudia časom dostanú rozum a prestanú chcieť za málo peňazí veľa muziky, a začnú premýšlať pri nákupe ojazdeného vozidla, alebo sa "uskromnia" a kúpia nové aj keď s tým nebudú králmi miestneho parkoviska! :-)

0/0
23.12.2014 19:23

M49i84l83a54n 68Š37v48a86g74r87o21v83s23k22ý 9172809605528

Tak za 2 roky 100 000 km... Víš kolik to stojí peněz?

0/0
23.12.2014 20:28

P53a30v78e54l 92Š75i71m76e14č66e44k 5433521971677

Pokud bych jezdil jen po městě a to jenom občas, nenajezdím to. Mám ale vnoučata 100 km, dál navštěvuji rodinu i přátele jinde a pak to není problém. 

Můj vedoucí v obchodním podniku vždycky říkal: když zdraží, tak mužskej bude mít na cigaret a pití ve stejném množství, ženská bude mít vždycky na svou kosmetiku. Prostě, když potřebuju (chci) někam jet, na naftu mám...

0/0
24.12.2014 6:51

M47i40l78a31n 66Š53v54a32g61r11o93v47s52k84ý 9932899715598

Já to bral v tom smyslu, že náklady na jízdu není jenom palivo...

0/0
24.12.2014 13:23

L61u40k88á17š 94V91a17ň82u91r32a 1815524413443

S tím prodejem se to má tak, auto v dobrém stavu nikdo neprodává. Vždy ho prodává, když začne zlobit nebo když se blíží výměna nějakých dražších dílů (dvouhmoťák, spojka, trojkobinace, vstřiky apod). Z tohoto pohledu, bude vždy prodávané auto potřebovat finanční investici. Měl jsem Mondeo, stáří 7 let, najeto 150tis. Cena dle bazaru 110-120tis.Kč. V té době jsem řešil zda prodat nebo opravit. Oprava vycházela na cca 80tis.Kč (vstřiky, trojkombinace, vstřiky, dvouhmoťák a spojka, brzdové kotouče, tekoucí vana motoru atd.) Jenže opravou by se cena vozu navýšila na 200tis.Kč, ale za tu cenu by byl neprodejný. Nakonec mi ho nabourali a bylo to vyřešené. Škodu zaplatila pojišťovna (zaplatili 110tis) a vrak jsem prodal za 50tis. Tím jsem chtěl říct, že najeté km nejsou vše a že záleží i na přístupu majitele k autu a na průběžných opravách.

+1/−1
23.12.2014 19:02

M37a59r92t97i98n 96T27e53p98l38a28n 9907190755713

A proč by neprodával auto v dobrém stavu? Já třeba prodával tříletý auto bez nejmenších problémů, protože jsem chtěl něco většího. Takže ten kdo koupil měl normálně bezproblémové auto.

+2/0
23.12.2014 20:00

L83u90k67á77š 39V44a86ň23u83r61a 1315504183683

Jenze vetsina prodava auto, protoze zlobi. Kazde auto co jsem kupoval, melo vzdy nejakou skrytou vadu. Vetsinou bylo neco na konci zivota nebo nacnuty. Vzdy jsem musel dost vrazit do oprav. Nikdo neda auto do poradku, kdyz ho prodava.

+1/−1
23.12.2014 22:44

P59e34t36r 19S22l62o21v65á62k 9415915887519

to je zas kravina, cast ludi meni auta po 3-4 rokoch, to su auta v perfektnom stave

0/0
25.12.2014 22:34

L91u77k63á10š 22V15a79ň57u53r54a 1465454463493

Vše je o tom, že kupujícího zajímá jen počet ujetých km, méně už stáří vozu. Je to proto, že v ČR najedou auta ročně méně km než v zahraničí. Jen v ČR si lidi kupují nové auto s kterým najedou 1500km/rok. Kamarád načítá z ŘJ počet zdvihů vstřiků. Z toho se dá taky celkem odhadnout počet ujetých km.

+1/0
23.12.2014 18:46

M45a19r46t76i56n 18P83o48s14p90í81š96i23l 8605271376357

ano, máme nové a po roce najeto při prohlídce 1617 km, je to druhé do města. Prodávat se bude tak kolem 6000 km po 4 letech a bude to pravda.

0/0
24.12.2014 17:00

L85u49k92á93š 45V30a60ň18u44r38a 1205164793893

Ale vždyť při přihlášení auta na nového majitele musí STK ověřit WIN. To neumí zapsat při tom i stav ujetých km?

0/0
23.12.2014 18:28

M73i74r22o74s56l26a64v 45B80u66d53a 9732712287252

I při běžné TK se zapisuje stav kilometrů.

0/0
23.12.2014 18:35
Foto

V90l29a39d25a 28V60a94n53e54k 9103886844678

Jenže stav tachometru z minulých kontrol vám technik na STK nesmí sdělit,ani když jste nový  majitel !:-P

0/0
23.12.2014 19:34

P21a79v72e42l 34O11b17d32r11ž84á70l20e70k 6506684368502

Zapisuje tak, že se při předávání papírů u okénka na STK asistentka zeptá "a kolik tam máte natočenóó?".

+1/−1
23.12.2014 22:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.