Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kilometry ojetiny půjde ověřit na webu, ale úplně věřit se údajům nedá

Ministerstvo dopravy od ledna zpřístupní na svém webu databázi, kde budou údaje o stavu tachometrů aut z poslední technické kontroly. Lidé kupující ojetý vůz si tak budou moci ověřit, zda u něj nebyl snížen počet najetých kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A94d44a56m 46Ž66í90d24e71k 8145312185983

Ta kontrola stavu tachometru uz funguje !!!!!!

0/0
8.1.2015 16:29

R11a21d63i24m 33V33a69c39u27l65í58k 6959533664295

Vyzkousejte taky aplikaci pro Android - https://play.google.com/store/apps/details?id=net.kuratkoo.stavtachometru

0/0
7.1.2015 23:58

O22t57o 96Č10e39r29m19á35k 9576602385445

To jsem zvědav, kdy to spustí... "V první polovině ledna zveřejníme internetovou adresu, pomocí které si budete moci ověřit stav najetých kilometrů u vozidla od poslední STK. Po zadání výrobního čísla vozu (tzv. VIN kód) a data poslední kontroly na STK (oba údaje naleznete ve velkém techničáku) vám připravovaná webová aplikace ukáže historii všech najetých kilometrů po jednotlivých technických prohlídkách." - FB MDČR....RvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRv

0/0
1.1.2015 0:35

P60e22t22r 79N31e92s27v56a35d61b25a 2344705526169

A co kdyby šlo raději zjistit jestli je dané auto v exekuci? Za to že lidé kupují tachometry si můžou sami. Za to že koupí auto od hajzla který jej prodat nesmí a auto pak právně patří opět jemu a kupující nemá ani peníze ani auto je mnohem horší.

+4/0
24.12.2014 13:47

M87i39c84h59a92l 98V71o11j24t17a 2307777786915

Ano, souhlas.

Zvláštní je, že při všech těch registrech není možné jednoduše ověřit tohle.

0/0
25.12.2014 15:41

P85e15t62r 94N88e19s26v14a84d37b13a 2354195926609

Ono by to prověřit šlo. Jenomže exekutor není povinen to o registru nahlásit. A  přece se neobere o možnost zabavit auto když to majitel který má bydliště na úřadě tudíž není dohledatelný prodá někomu kdo normální trvalé bydliště má a ví kde auto hledat.

+3/0
25.12.2014 19:29

M41i72c39h85a22l 30V95o72j11t45a 2447887206975

hm ...

To je ale zk***venej systém ...

:-(

+4/0
25.12.2014 19:33

P72e10t24r 48N64e49s56v61a38d81b43a 2884825536579

O tom mi povídejte. Zrovna takovou situaci řešíme. Dopis přišel 17. prosince.

+3/0
25.12.2014 19:36

P55e66t89r 77M50i81c44h89a91l 2650714891412

Tohle zabrání jenom jedné věci - když někdo koupí auto, které už X let jezdilo, bylo na STK a následně stočí tachometr. Pokud to někdo bude dělat pravidelně a cíleně (jak píše Víťa Krutiš pode mnou), tak to ani tento systém neodhalí. Ale pořád lepší něco než nic.

+2/0
24.12.2014 10:27

M61i59c53h30a16l 16V22o36j88t86a 2547527146795

Takže podvádění bude nepatrně obtížnější, ale dál nekontrolovatelné a tím pádem nepostižitelné.

Tak proč to vůbec kontrolovat?

0/0
25.12.2014 15:42

P43e57t52r 32M47i52c25h54a77l 2530204691252

V tomto jsou poněkud dále v Belgii (viz článek), kde se záznam o stavu tachometru zapisuje při každé návštěvě servisu či pneuservisu.

0/0
27.12.2014 20:21

M38i19c32h81a91l 59V24o98j78t37a 2237827766415

U ojetin předpokládám návštěvy servisů neznačkových, tedy podstatně levnějších, navíc ochotných domluvit se na práci bez faktury. Tedy bez evidovatelného servisního zásahu.

Kola letní/zimní si přehazuji sám (a dělá to tak spousta lidí, je to práce na půl hodiny), přezouvat disky na osobák jsem naposledy vezl mým autobusem, protože to bylo při cestě.

Takže ta zmínka o belgickém systému je jenom nekvalitní PR, protože je stejně k ničemu, jako cokoliv jiného.

Co tam máte dál?

+1/0
27.12.2014 20:41

P30e66t78r 45M35i45c12h10a42l 2480424331462

Já jsem taky neříkal, že by to fungovalo u nás, jen že to v Belgii o kousek posunuli. Mimochodem, nikdo nepsal o značovém sevisu. Byla-li by to povinnost zapisovat, týkalo by se to i servisů neznačkových. Vím, že by se to dalo obejít a že by se to i obcházelo, ale nebylo by to tak jednoduché jako dnes.

Ale jak jsem psal už v úvodním příspěvku - rozhodně by to mělo zabránit spekulantům, aby koupili ojetinu s nájezdem 300 tisíc za pár šupů, stočili tachometr na 120 a prodali to za dvojnásobek.

Mimochodem, já jezdím do servisu na pravidelnou prohlídku cca jednou za dva roky a kola si na discích přehazuji taky sám (maximálně si je nechám jednou za čas vyvážit), takže mě by se to taky nedotklo.

0/0
27.12.2014 23:06

M26i17c80h98a19l 46V89o82j26t66a 2157617926895

V neznačkovém servisu by docházelo k tomu, že by se zákazník se servisem dohodl, že oprava bude bez faktury, tedy levnější pro oba. Takže by se zapsalo prd a ne stav tachometru.

A pokud bude mít spekulant možnost koupit auto někde, kde se stav nezapisuje, tak to udělá.

A pokud bude mít spekulant možnost přepsat data v elektronice auta, tak to udělá.

A jsme zase na začátku.

Prostě to je neuhlídatelné.

0/0
28.12.2014 0:23

P79e63t30r 39M49i69c21h93a86l 2980184841332

Jistě, to by v neznačkovém servisu šlo. Ovšem někteří zákazníci to můžou vyžadovat a pak auta s nezapisovaným stavem budou o to víc podezřelá.

Pokud pak spekulant kopuí auto, které bude staré 6 let a bude mít zapsaný stav tachometru jenom z STK, tak s tím toho asi moc neudělá - když po 2. STK bude mít auto najeto 200 tisíc a spekulant ho stočí na 100, tak to bude pořád dohledatelné.

Pokud ho koupí před 2. STK s tím, že na první to mělo 130 tisíc a na druhé 145, tak asi někdo těžko uvěří, že to za první 4 roky najelo přes 30 tisíc za rok a za další dva jenom 7,5 tisíce ročně. Opět má spekulant problém. Navíc pokud to auto 6 let nebylo údajně v servisu (nebude existovat doklad ani záznam o servisní prohlídce), pak je auto opět podezřelé a pokud ho někdo i tak koupí za vyšší cenu, pak je to už jenom jeho chyba.

Prostě tento nově nastavovaný systém přináší kupujícím více možností pro kontrolu.

0/0
28.12.2014 0:51

M22i37c76h82a48l 67V22o96j91t97a 2377137466855

Tento nový systém nepřináší vůbec nic. Naopak škodí lidem, jako spoustu podobných skvělých systémů a opatření.

Bazarníci tahají auta ze zahraničí. Dole v diskuzi je popsán systém, kdy koupí auto, stočí ho, zajedou s ním ještě v té zemi do servisu a nechají si napsat stav tacha. Tady kontroly nepomůžou.

Čech, který bude počítat s tím, že auto po 5 letech prodá, bude stáčet průběžně. Tady kontroly taky nepomůžou.

Jediné, v čem kontroly pomůžou, je zvýšený tlak na vymyšlení dalších způsobů, jak očůrat ovci, která místo na stav auta kouká jen na stav tachometru.

A v čem systém škodí? Utvrzuje občany, že stát se o ně postará a že jim stačí koukat na najeté km.

0/0
28.12.2014 1:00

P57e14t10r 73M82i42c55h32a46l 2220194921632

Ale to je právě o té volbě. Pokud si chci koupit ojetinu dovezenou ze zahraničí, pak vědomě riskuji, že koupím předražený stočený šunt. Když kupuji ojetinu, tak ne jenom podle stavu tachometru. Ale i ten něco vypovídá o celkovém stavu auta. Navíc dneska není problém, aby desetileté auto s nájezdem 400 tisíc vypadalo hodně zachovale. Takže pokud bude existovat možnost, jak si zpětně prověřit i stav tachometru, je to rozhodně plus. A když budu mít na výběr ze dvou prakticky stejných aut, z nichž jedno bude koupené nové tady a jezdilo pravidelně do servisu a má pravidelné záznamy a to druhé bylo před měsícem dovezené třeba z Itálie a záznam je jenom o jednom servisu starý měsíc a pár dní, tak mám asi celkem jasnou volbu. Prostě to chce používat taky mozek.

0/0
28.12.2014 1:23

M35i32c29h81a90l 34V22o77j54t49a 2837657926795

Ale o tom píšu celou dobu!

Když lidi nebudou ovcemi a budou používat mozek, tak je ten systém k ničemu!

A když budou ovce koukat jen na km, tak si bazarníci vždycky najdou způsob, jak buď stočit, aby nikdo nic nepoznal, nebo stočit a zároveň se vyhnout prokazatelné odpovědnosti za stočení.

A pozor, nájezd neznamená vůbec nic.

Auto A, nájezd 100.000 km, výhradně po vydatně v zimě soleném městě, krátké trasy, tzn. většinu času se studeným motorem, režim nákupní taška.

Auto B, nájezd 300.000 km, z 90% po dálnici, režim polykač kilometrů.

Obě mají pravidelný servis, rozvody vyměněné včas, náplně a další věci přesně podle servisu.

Které bude lepší?

0/0
28.12.2014 1:35

P92e86t65r 91M35i13c82h62a89l 2860344341512

Šmarjá, copak já jsem někde psal jenom o stavu tachometru? Jen jsem hodnotil tento nový systém, který byť není dokonalý, může lidem pomoct. Dokonce i informace, že o konkrétním autě ty informace o průběžném stavu kilometrů nejsou, má svou hodnotu. A o tom to celé je. Není to všespasitelný a všeřešitelný systém, ale lepší než nic.

A k tvému příkladu - to je o něčem naprosto jiném, to je právě o tom hodnocení celkového stavu auta. Já jsem psal o dvou prakticky stejných autech (aneb když je bude vidět člověk, který se v autech aspoň trošičku vyzná, ohodnotil by je zhruba stejně), z nichž jedno dohledatelnou historii má a druhé nemá.

Jo, jen tak mimochodem, z těch dvou tebou zmíněných aut bych nechtěl ani jedno. :-)

0/0
28.12.2014 2:29

V77í88ť90a 64K72r55u14t85i73š 1720254465777

Nevím kolik stojí stoceni tachometru, ale pokud to někdo bude chtít udělat, tak to prostě stáhne před každou STK. Ta první je po 4 letech, kolik za tu dobu najede používané auto? 200 - 300 tkm bez problémů. Pak se stáhne na obvyklých 90 - 120 a může jít do bazaru...

+4/0
24.12.2014 0:27

J33i18n13d63ř25i18c89h 61Š62k45o79p29e82k 4895791720425

reálné km se nechají odhadnout i z jiných údajů, než je počítadlo km. Nechají se načíst údaje o době provozu některých řídících jednotek a když je pak podělíš km na tacho a vyjde ti, že se auto pohybovalo průměrnou rychlostí 10 km/h, závěr je jasný

0/−1
24.12.2014 12:31

P41e56t65r 81N44e87s63v83a20d19b87a 2924285246499

Máš pocit že v jednotkách se nedají udělat úprvay??? je to pouze hloupá elektronika;-D

+2/0
24.12.2014 13:48

J55i57n78d74ř59i35c71h 26Š44k89o24p53e20k 4445881650345

neslyšel jsem o nikom, který by toto dělal. Max. se stočí km a spoléhají na to, že dost lidí toto nezná. Ale nevím, nakolik je reálné tyto jednotky upravovat (přece jen jejich primárním účelem není poskytovat info, tak zda je možno je přepisovat)

0/−1
24.12.2014 14:06

P23e41t40r 67N80e94s87v29a48d78b14a 2974115676449

V každé jednotce se dá bohužel udělat spousta uprav včetně jejich přeprogramování. Třeba auto s filtrem pevných částic po jeho vymontování a upravě jednotky tak aby s filtrem nepočítala jede líp a má nižší spotřebu. A co se týče zápisu  km jde o cca tři jednotky v autě, třeba komfortní jednotce je nájezd km úplně šumák....

+1/0
24.12.2014 14:42

J31i40n73d35ř20i14c22h 16Š69k40o30p91e30k 4435521490315

ne, nejedná si mi o zápis km, ale o dobu běhu.

0/−1
24.12.2014 15:16

P53e63t79r 85N82e80s74v61a90d54b20a 2554665286439

a o čem to vypovídá????

+1/0
24.12.2014 16:08

M79a32r79t70i63n 55P29o10s34p70í37š59i13l 8675851956397

no když bys znal pravdu o době běhu a nepravdu o stavu tacho tak vyjde průměrná rychlost třeba 15 km/h proti obvyklé kolem 60 km/h pokud bude stočené

0/−1
24.12.2014 16:56

P82e53t46r 87N57e47s58v98a72d28b59a 2124605136229

Jo tak že třeba bývalé vozidlo TAXI někde v Berlíně by mělo podle tacha a době běhu za 5 let 130 tkm a bylo by to podle tebe v pohodě?

0/0
24.12.2014 19:02

J86i70n49d21ř72i77c66h 97Š44k78o60p22e53k 4245581330685

ne, podle doby běhu určíš průměrnou rychlost (stav tachometru a doba běhu), pokud ti vyjde kolem 50 km/h, stočené to není, pokud ti vyjde podíl řádově menší, je to stočené, protože není reálné, aby auto jezdilo průměrnou rychlostí třeba 5km/h.........

Samozřejmě, taxi auto bude mít průměrnou rychlost nižší, ale taxi auto pozná každej

0/−1
24.12.2014 22:28

P24e25t82r 73M95a42r31š83o30u71n 5905368696976

já váš nápad chápu, (někteří asi ne a koukají stále jen na kilometry). A ano, pokud vyjde průměr nízký a budou vám tvrdit, že to není taxík, tak co to říká? zase podvod... (nebo jste snad někde viděli, že by v inzerátech bylo, vůz byl taxík?)

0/0
25.12.2014 21:45

J73i66n25d72ř41i27c73h 32Š61k25o55p12e19k 4965351150835

pokud vyjde průměr nízký, je jasný důkaz, že je to stočený a tak rychle ruce pryč. Aut je na trhu dostatek.

Pravdou je, pokud sháním auto, není díky podrobné prohlídce jich prohlédnout za den moc (díky Murphyho zákonům jsou totiž i poměrně daleko od sebe)

0/0
26.12.2014 11:42

D23a94v89i86d 44V29a48c89e37k 1279367514164

Tak, je to určitě krok správným směrem. Pokud se propojí časem povině i značkové servisy, bude to určitě lepší... neříkám že 100%, ale aspoň něco

+1/−1
24.12.2014 20:08

M75a70r74t79i85n 54P37i50t26u15c93h90a 8632668273935

Osobně jsem viděl auto, které za rok najezdilo 150kkm (cesty po evropě). Takže za 4 roky do první STK může mít klidně 600kkm. Pak ho stočí na 60, dají na první STK a prodají.

+1/0
24.12.2014 0:08

M33a34r58e25k 86H76r40u78b20y 6397472761818

Předpokládám, že po ty 4 roky jezdilo na garancky, takže výrobce údaj o ujetých kilometrech zná. Už jenom to z něj dostat ;-)

+1/0
24.12.2014 21:25

P14e10t47r 79Č55e48r83n37ý 4388207801760

Podle mně to je krok správným směrem. Stát ani zákon nikdy neposkytnou stoprocentní záruky, ale čím více informací a zdarma, tím lépe.

+6/−1
23.12.2014 20:20

J42o95h89a94n 95Z80i61n30g95e14l 2911765366281

Jde jen o to, zadat některé spřátelené firmě správu takových údajů za parádní peníze z ministerskýho rozpočtu. K ničemu to nebude.

+1/0
24.12.2014 22:46

M98a40r94i69a56n 16K60a68r22a14b56a 4203171270422

Tak v prvom rade je potrebné uviesť, že to na Slovensku úplne bezplatné nie je. Stránka ko.sk - Kontrola Originality, t.j. pri dovoze auta 500 EUR štátu za samolepku.

Za druhé, tieto kontroly sú len informatívne, a ak aj auto prejde cez KO s pozmenenými údajmi, je to vec medzi kupujúcim a predávajúcim. Je síce dobré, že sa stav km bude zapisovať, ale tí čo to robia profesionálne ho jednoducho stočia medzi intervalmi STK čo je cca 2 roky. T.j. dovezete auto s 160tkm, idete na STK, za 2 roky najazdite dalsich 100 tkm, a na STK pojdete s celkovym najazdom 170tkm. A máte úradný záznam o "pravom" počte km. Po tom, čo som chcel kúpiť ojazdené auto a našiel som "100%" overené vozidlá v bazároch po "prvých" majiteľov som radšej kúpil nové, aj keď menšiu triedu než som chcel a mám kľud. A pevne verím, že ľudia časom dostanú rozum a prestanú chcieť za málo peňazí veľa muziky, a začnú premýšlať pri nákupe ojazdeného vozidla, alebo sa "uskromnia" a kúpia nové aj keď s tým nebudú králmi miestneho parkoviska! :-)

0/0
23.12.2014 19:23

M65i93l24a76n 47Š53v80a50g83r24o57v84s55k84ý 9982179695538

Tak za 2 roky 100 000 km... Víš kolik to stojí peněz?

0/0
23.12.2014 20:28

P36a49v53e42l 68Š62i73m25e73č82e84k 5483841721437

Pokud bych jezdil jen po městě a to jenom občas, nenajezdím to. Mám ale vnoučata 100 km, dál navštěvuji rodinu i přátele jinde a pak to není problém. 

Můj vedoucí v obchodním podniku vždycky říkal: když zdraží, tak mužskej bude mít na cigaret a pití ve stejném množství, ženská bude mít vždycky na svou kosmetiku. Prostě, když potřebuju (chci) někam jet, na naftu mám...

0/0
24.12.2014 6:51

M87i39l20a77n 98Š88v74a27g88r21o55v97s31k15ý 9822229965858

Já to bral v tom smyslu, že náklady na jízdu není jenom palivo...

0/0
24.12.2014 13:23

L66u80k77á87š 33V35a60ň13u31r79a 1965644443383

S tím prodejem se to má tak, auto v dobrém stavu nikdo neprodává. Vždy ho prodává, když začne zlobit nebo když se blíží výměna nějakých dražších dílů (dvouhmoťák, spojka, trojkobinace, vstřiky apod). Z tohoto pohledu, bude vždy prodávané auto potřebovat finanční investici. Měl jsem Mondeo, stáří 7 let, najeto 150tis. Cena dle bazaru 110-120tis.Kč. V té době jsem řešil zda prodat nebo opravit. Oprava vycházela na cca 80tis.Kč (vstřiky, trojkombinace, vstřiky, dvouhmoťák a spojka, brzdové kotouče, tekoucí vana motoru atd.) Jenže opravou by se cena vozu navýšila na 200tis.Kč, ale za tu cenu by byl neprodejný. Nakonec mi ho nabourali a bylo to vyřešené. Škodu zaplatila pojišťovna (zaplatili 110tis) a vrak jsem prodal za 50tis. Tím jsem chtěl říct, že najeté km nejsou vše a že záleží i na přístupu majitele k autu a na průběžných opravách.

+1/−1
23.12.2014 19:02

M84a50r67t54i88n 39T69e64p61l31a64n 9317230635523

A proč by neprodával auto v dobrém stavu? Já třeba prodával tříletý auto bez nejmenších problémů, protože jsem chtěl něco většího. Takže ten kdo koupil měl normálně bezproblémové auto.

+2/0
23.12.2014 20:00

L20u89k70á87š 61V28a91ň65u98r16a 1835274953663

Jenze vetsina prodava auto, protoze zlobi. Kazde auto co jsem kupoval, melo vzdy nejakou skrytou vadu. Vetsinou bylo neco na konci zivota nebo nacnuty. Vzdy jsem musel dost vrazit do oprav. Nikdo neda auto do poradku, kdyz ho prodava.

+1/−1
23.12.2014 22:44

P93e30t33r 75S27l23o79v46á38k 9325675257129

to je zas kravina, cast ludi meni auta po 3-4 rokoch, to su auta v perfektnom stave

0/0
25.12.2014 22:34

L28u55k33á12š 22V95a60ň20u88r35a 1765814193923

Vše je o tom, že kupujícího zajímá jen počet ujetých km, méně už stáří vozu. Je to proto, že v ČR najedou auta ročně méně km než v zahraničí. Jen v ČR si lidi kupují nové auto s kterým najedou 1500km/rok. Kamarád načítá z ŘJ počet zdvihů vstřiků. Z toho se dá taky celkem odhadnout počet ujetých km.

+1/0
23.12.2014 18:46

M84a67r48t15i21n 73P96o66s11p40í54š95i50l 8715731616477

ano, máme nové a po roce najeto při prohlídce 1617 km, je to druhé do města. Prodávat se bude tak kolem 6000 km po 4 letech a bude to pravda.

0/0
24.12.2014 17:00

L30u46k26á72š 20V75a13ň71u30r45a 1555154933563

Ale vždyť při přihlášení auta na nového majitele musí STK ověřit WIN. To neumí zapsat při tom i stav ujetých km?

0/0
23.12.2014 18:28

M92i17r30o94s77l88a27v 55B51u14d60a 9532912567262

I při běžné TK se zapisuje stav kilometrů.

0/0
23.12.2014 18:35
Foto

V55l87a46d36a 87V55a45n92e29k 9733916444428

Jenže stav tachometru z minulých kontrol vám technik na STK nesmí sdělit,ani když jste nový  majitel !:-P

0/0
23.12.2014 19:34

P90a38v51e61l 16O83b61d87r30ž76á94l72e29k 6746934218212

Zapisuje tak, že se při předávání papírů u okénka na STK asistentka zeptá "a kolik tam máte natočenóó?".

+1/−1
23.12.2014 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.