Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kilometry ojetiny půjde ověřit na webu, ale úplně věřit se údajům nedá

Ministerstvo dopravy od ledna zpřístupní na svém webu databázi, kde budou údaje o stavu tachometrů aut z poslední technické kontroly. Lidé kupující ojetý vůz si tak budou moci ověřit, zda u něj nebyl snížen počet najetých kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A36d87a13m 10Ž25í66d86e97k 8315732135533

Ta kontrola stavu tachometru uz funguje !!!!!!

0/0
8.1.2015 16:29

R32a73d37i78m 46V16a43c31u38l67í97k 6759283694225

Vyzkousejte taky aplikaci pro Android - https://play.google.com/store/apps/details?id=net.kuratkoo.stavtachometru

0/0
7.1.2015 23:58

O64t34o 62Č77e77r40m51á66k 9866212825865

To jsem zvědav, kdy to spustí... "V první polovině ledna zveřejníme internetovou adresu, pomocí které si budete moci ověřit stav najetých kilometrů u vozidla od poslední STK. Po zadání výrobního čísla vozu (tzv. VIN kód) a data poslední kontroly na STK (oba údaje naleznete ve velkém techničáku) vám připravovaná webová aplikace ukáže historii všech najetých kilometrů po jednotlivých technických prohlídkách." - FB MDČR....RvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRvRv

0/0
1.1.2015 0:35

P62e26t87r 38N86e56s19v66a40d29b54a 2114325746759

A co kdyby šlo raději zjistit jestli je dané auto v exekuci? Za to že lidé kupují tachometry si můžou sami. Za to že koupí auto od hajzla který jej prodat nesmí a auto pak právně patří opět jemu a kupující nemá ani peníze ani auto je mnohem horší.

+4/0
24.12.2014 13:47

M24i68c88h37a80l 54V53o31j73t68a 2957357226795

Ano, souhlas.

Zvláštní je, že při všech těch registrech není možné jednoduše ověřit tohle.

0/0
25.12.2014 15:41

P16e49t67r 62N28e80s15v50a39d21b29a 2194135806459

Ono by to prověřit šlo. Jenomže exekutor není povinen to o registru nahlásit. A  přece se neobere o možnost zabavit auto když to majitel který má bydliště na úřadě tudíž není dohledatelný prodá někomu kdo normální trvalé bydliště má a ví kde auto hledat.

+3/0
25.12.2014 19:29

M79i61c54h13a64l 36V97o97j83t12a 2427187946245

hm ...

To je ale zk***venej systém ...

:-(

+4/0
25.12.2014 19:33

P68e89t31r 96N85e34s78v85a47d13b93a 2694735386779

O tom mi povídejte. Zrovna takovou situaci řešíme. Dopis přišel 17. prosince.

+3/0
25.12.2014 19:36

P18e70t50r 72M85i92c17h51a32l 2560524181512

Tohle zabrání jenom jedné věci - když někdo koupí auto, které už X let jezdilo, bylo na STK a následně stočí tachometr. Pokud to někdo bude dělat pravidelně a cíleně (jak píše Víťa Krutiš pode mnou), tak to ani tento systém neodhalí. Ale pořád lepší něco než nic.

+2/0
24.12.2014 10:27

M82i60c85h71a19l 35V69o31j97t22a 2277567656925

Takže podvádění bude nepatrně obtížnější, ale dál nekontrolovatelné a tím pádem nepostižitelné.

Tak proč to vůbec kontrolovat?

0/0
25.12.2014 15:42

P23e51t19r 93M62i68c30h75a40l 2900454181312

V tomto jsou poněkud dále v Belgii (viz článek), kde se záznam o stavu tachometru zapisuje při každé návštěvě servisu či pneuservisu.

0/0
27.12.2014 20:21

M61i48c98h49a42l 25V36o13j86t26a 2317597476685

U ojetin předpokládám návštěvy servisů neznačkových, tedy podstatně levnějších, navíc ochotných domluvit se na práci bez faktury. Tedy bez evidovatelného servisního zásahu.

Kola letní/zimní si přehazuji sám (a dělá to tak spousta lidí, je to práce na půl hodiny), přezouvat disky na osobák jsem naposledy vezl mým autobusem, protože to bylo při cestě.

Takže ta zmínka o belgickém systému je jenom nekvalitní PR, protože je stejně k ničemu, jako cokoliv jiného.

Co tam máte dál?

+1/0
27.12.2014 20:41

P56e20t58r 33M25i29c98h92a98l 2220624891482

Já jsem taky neříkal, že by to fungovalo u nás, jen že to v Belgii o kousek posunuli. Mimochodem, nikdo nepsal o značovém sevisu. Byla-li by to povinnost zapisovat, týkalo by se to i servisů neznačkových. Vím, že by se to dalo obejít a že by se to i obcházelo, ale nebylo by to tak jednoduché jako dnes.

Ale jak jsem psal už v úvodním příspěvku - rozhodně by to mělo zabránit spekulantům, aby koupili ojetinu s nájezdem 300 tisíc za pár šupů, stočili tachometr na 120 a prodali to za dvojnásobek.

Mimochodem, já jezdím do servisu na pravidelnou prohlídku cca jednou za dva roky a kola si na discích přehazuji taky sám (maximálně si je nechám jednou za čas vyvážit), takže mě by se to taky nedotklo.

0/0
27.12.2014 23:06

M31i17c29h94a36l 11V14o18j81t97a 2717837406395

V neznačkovém servisu by docházelo k tomu, že by se zákazník se servisem dohodl, že oprava bude bez faktury, tedy levnější pro oba. Takže by se zapsalo prd a ne stav tachometru.

A pokud bude mít spekulant možnost koupit auto někde, kde se stav nezapisuje, tak to udělá.

A pokud bude mít spekulant možnost přepsat data v elektronice auta, tak to udělá.

A jsme zase na začátku.

Prostě to je neuhlídatelné.

0/0
28.12.2014 0:23

P89e36t34r 86M43i24c10h73a65l 2800664291882

Jistě, to by v neznačkovém servisu šlo. Ovšem někteří zákazníci to můžou vyžadovat a pak auta s nezapisovaným stavem budou o to víc podezřelá.

Pokud pak spekulant kopuí auto, které bude staré 6 let a bude mít zapsaný stav tachometru jenom z STK, tak s tím toho asi moc neudělá - když po 2. STK bude mít auto najeto 200 tisíc a spekulant ho stočí na 100, tak to bude pořád dohledatelné.

Pokud ho koupí před 2. STK s tím, že na první to mělo 130 tisíc a na druhé 145, tak asi někdo těžko uvěří, že to za první 4 roky najelo přes 30 tisíc za rok a za další dva jenom 7,5 tisíce ročně. Opět má spekulant problém. Navíc pokud to auto 6 let nebylo údajně v servisu (nebude existovat doklad ani záznam o servisní prohlídce), pak je auto opět podezřelé a pokud ho někdo i tak koupí za vyšší cenu, pak je to už jenom jeho chyba.

Prostě tento nově nastavovaný systém přináší kupujícím více možností pro kontrolu.

0/0
28.12.2014 0:51

M31i67c48h85a86l 52V76o15j94t66a 2317947586425

Tento nový systém nepřináší vůbec nic. Naopak škodí lidem, jako spoustu podobných skvělých systémů a opatření.

Bazarníci tahají auta ze zahraničí. Dole v diskuzi je popsán systém, kdy koupí auto, stočí ho, zajedou s ním ještě v té zemi do servisu a nechají si napsat stav tacha. Tady kontroly nepomůžou.

Čech, který bude počítat s tím, že auto po 5 letech prodá, bude stáčet průběžně. Tady kontroly taky nepomůžou.

Jediné, v čem kontroly pomůžou, je zvýšený tlak na vymyšlení dalších způsobů, jak očůrat ovci, která místo na stav auta kouká jen na stav tachometru.

A v čem systém škodí? Utvrzuje občany, že stát se o ně postará a že jim stačí koukat na najeté km.

0/0
28.12.2014 1:00

P59e73t21r 85M49i84c89h19a65l 2740354281752

Ale to je právě o té volbě. Pokud si chci koupit ojetinu dovezenou ze zahraničí, pak vědomě riskuji, že koupím předražený stočený šunt. Když kupuji ojetinu, tak ne jenom podle stavu tachometru. Ale i ten něco vypovídá o celkovém stavu auta. Navíc dneska není problém, aby desetileté auto s nájezdem 400 tisíc vypadalo hodně zachovale. Takže pokud bude existovat možnost, jak si zpětně prověřit i stav tachometru, je to rozhodně plus. A když budu mít na výběr ze dvou prakticky stejných aut, z nichž jedno bude koupené nové tady a jezdilo pravidelně do servisu a má pravidelné záznamy a to druhé bylo před měsícem dovezené třeba z Itálie a záznam je jenom o jednom servisu starý měsíc a pár dní, tak mám asi celkem jasnou volbu. Prostě to chce používat taky mozek.

0/0
28.12.2014 1:23

M48i57c51h48a37l 16V21o82j50t43a 2227847416635

Ale o tom píšu celou dobu!

Když lidi nebudou ovcemi a budou používat mozek, tak je ten systém k ničemu!

A když budou ovce koukat jen na km, tak si bazarníci vždycky najdou způsob, jak buď stočit, aby nikdo nic nepoznal, nebo stočit a zároveň se vyhnout prokazatelné odpovědnosti za stočení.

A pozor, nájezd neznamená vůbec nic.

Auto A, nájezd 100.000 km, výhradně po vydatně v zimě soleném městě, krátké trasy, tzn. většinu času se studeným motorem, režim nákupní taška.

Auto B, nájezd 300.000 km, z 90% po dálnici, režim polykač kilometrů.

Obě mají pravidelný servis, rozvody vyměněné včas, náplně a další věci přesně podle servisu.

Které bude lepší?

0/0
28.12.2014 1:35

P33e93t69r 12M91i83c80h49a98l 2540934271442

Šmarjá, copak já jsem někde psal jenom o stavu tachometru? Jen jsem hodnotil tento nový systém, který byť není dokonalý, může lidem pomoct. Dokonce i informace, že o konkrétním autě ty informace o průběžném stavu kilometrů nejsou, má svou hodnotu. A o tom to celé je. Není to všespasitelný a všeřešitelný systém, ale lepší než nic.

A k tvému příkladu - to je o něčem naprosto jiném, to je právě o tom hodnocení celkového stavu auta. Já jsem psal o dvou prakticky stejných autech (aneb když je bude vidět člověk, který se v autech aspoň trošičku vyzná, ohodnotil by je zhruba stejně), z nichž jedno dohledatelnou historii má a druhé nemá.

Jo, jen tak mimochodem, z těch dvou tebou zmíněných aut bych nechtěl ani jedno. :-)

0/0
28.12.2014 2:29

V98í22ť11a 72K59r67u76t37i57š 1530274935887

Nevím kolik stojí stoceni tachometru, ale pokud to někdo bude chtít udělat, tak to prostě stáhne před každou STK. Ta první je po 4 letech, kolik za tu dobu najede používané auto? 200 - 300 tkm bez problémů. Pak se stáhne na obvyklých 90 - 120 a může jít do bazaru...

+4/0
24.12.2014 0:27

J47i59n19d39ř97i11c17h 30Š65k24o95p71e42k 4435931980575

reálné km se nechají odhadnout i z jiných údajů, než je počítadlo km. Nechají se načíst údaje o době provozu některých řídících jednotek a když je pak podělíš km na tacho a vyjde ti, že se auto pohybovalo průměrnou rychlostí 10 km/h, závěr je jasný

0/−1
24.12.2014 12:31

P96e53t19r 70N22e70s48v69a62d26b64a 2364755506519

Máš pocit že v jednotkách se nedají udělat úprvay??? je to pouze hloupá elektronika;-D

+2/0
24.12.2014 13:48

J18i13n46d31ř39i69c55h 92Š20k24o42p96e15k 4115261340815

neslyšel jsem o nikom, který by toto dělal. Max. se stočí km a spoléhají na to, že dost lidí toto nezná. Ale nevím, nakolik je reálné tyto jednotky upravovat (přece jen jejich primárním účelem není poskytovat info, tak zda je možno je přepisovat)

0/−1
24.12.2014 14:06

P37e98t56r 73N83e27s34v88a70d68b45a 2834525936899

V každé jednotce se dá bohužel udělat spousta uprav včetně jejich přeprogramování. Třeba auto s filtrem pevných částic po jeho vymontování a upravě jednotky tak aby s filtrem nepočítala jede líp a má nižší spotřebu. A co se týče zápisu  km jde o cca tři jednotky v autě, třeba komfortní jednotce je nájezd km úplně šumák....

+1/0
24.12.2014 14:42

J73i53n62d39ř95i72c68h 87Š50k59o98p55e79k 4725421680455

ne, nejedná si mi o zápis km, ale o dobu běhu.

0/−1
24.12.2014 15:16

P91e81t97r 75N92e77s34v84a22d41b68a 2104205196669

a o čem to vypovídá????

+1/0
24.12.2014 16:08

M30a52r33t60i47n 86P37o19s68p21í16š23i84l 8715541256377

no když bys znal pravdu o době běhu a nepravdu o stavu tacho tak vyjde průměrná rychlost třeba 15 km/h proti obvyklé kolem 60 km/h pokud bude stočené

0/−1
24.12.2014 16:56

P10e10t90r 69N95e23s79v75a38d54b83a 2404985876399

Jo tak že třeba bývalé vozidlo TAXI někde v Berlíně by mělo podle tacha a době běhu za 5 let 130 tkm a bylo by to podle tebe v pohodě?

0/0
24.12.2014 19:02

J49i41n35d36ř49i80c31h 57Š63k72o38p64e86k 4635481230665

ne, podle doby běhu určíš průměrnou rychlost (stav tachometru a doba běhu), pokud ti vyjde kolem 50 km/h, stočené to není, pokud ti vyjde podíl řádově menší, je to stočené, protože není reálné, aby auto jezdilo průměrnou rychlostí třeba 5km/h.........

Samozřejmě, taxi auto bude mít průměrnou rychlost nižší, ale taxi auto pozná každej

0/−1
24.12.2014 22:28

P25e41t10r 20M28a96r34š39o52u84n 5185428536786

já váš nápad chápu, (někteří asi ne a koukají stále jen na kilometry). A ano, pokud vyjde průměr nízký a budou vám tvrdit, že to není taxík, tak co to říká? zase podvod... (nebo jste snad někde viděli, že by v inzerátech bylo, vůz byl taxík?)

0/0
25.12.2014 21:45

J68i33n75d73ř52i45c27h 75Š55k77o51p36e96k 4665571920225

pokud vyjde průměr nízký, je jasný důkaz, že je to stočený a tak rychle ruce pryč. Aut je na trhu dostatek.

Pravdou je, pokud sháním auto, není díky podrobné prohlídce jich prohlédnout za den moc (díky Murphyho zákonům jsou totiž i poměrně daleko od sebe)

0/0
26.12.2014 11:42

D88a40v26i24d 67V87a29c31e43k 1119967954954

Tak, je to určitě krok správným směrem. Pokud se propojí časem povině i značkové servisy, bude to určitě lepší... neříkám že 100%, ale aspoň něco

+1/−1
24.12.2014 20:08

M23a25r20t92i68n 41P20i89t94u76c48h48a 8842318673905

Osobně jsem viděl auto, které za rok najezdilo 150kkm (cesty po evropě). Takže za 4 roky do první STK může mít klidně 600kkm. Pak ho stočí na 60, dají na první STK a prodají.

+1/0
24.12.2014 0:08

M10a66r80e58k 71H28r11u36b63y 6107452561518

Předpokládám, že po ty 4 roky jezdilo na garancky, takže výrobce údaj o ujetých kilometrech zná. Už jenom to z něj dostat ;-)

+1/0
24.12.2014 21:25

P19e43t30r 79Č58e64r36n26ý 4138967261810

Podle mně to je krok správným směrem. Stát ani zákon nikdy neposkytnou stoprocentní záruky, ale čím více informací a zdarma, tím lépe.

+6/−1
23.12.2014 20:20

J32o92h62a76n 74Z82i65n60g40e43l 2431255466331

Jde jen o to, zadat některé spřátelené firmě správu takových údajů za parádní peníze z ministerskýho rozpočtu. K ničemu to nebude.

+1/0
24.12.2014 22:46

M93a24r82i38a68n 95K63a47r85a43b28a 4683351660412

Tak v prvom rade je potrebné uviesť, že to na Slovensku úplne bezplatné nie je. Stránka ko.sk - Kontrola Originality, t.j. pri dovoze auta 500 EUR štátu za samolepku.

Za druhé, tieto kontroly sú len informatívne, a ak aj auto prejde cez KO s pozmenenými údajmi, je to vec medzi kupujúcim a predávajúcim. Je síce dobré, že sa stav km bude zapisovať, ale tí čo to robia profesionálne ho jednoducho stočia medzi intervalmi STK čo je cca 2 roky. T.j. dovezete auto s 160tkm, idete na STK, za 2 roky najazdite dalsich 100 tkm, a na STK pojdete s celkovym najazdom 170tkm. A máte úradný záznam o "pravom" počte km. Po tom, čo som chcel kúpiť ojazdené auto a našiel som "100%" overené vozidlá v bazároch po "prvých" majiteľov som radšej kúpil nové, aj keď menšiu triedu než som chcel a mám kľud. A pevne verím, že ľudia časom dostanú rozum a prestanú chcieť za málo peňazí veľa muziky, a začnú premýšlať pri nákupe ojazdeného vozidla, alebo sa "uskromnia" a kúpia nové aj keď s tým nebudú králmi miestneho parkoviska! :-)

0/0
23.12.2014 19:23

M73i95l69a64n 75Š49v34a47g59r88o27v78s95k20ý 9742989145428

Tak za 2 roky 100 000 km... Víš kolik to stojí peněz?

0/0
23.12.2014 20:28

P35a69v21e43l 73Š38i30m28e83č16e29k 5583151561987

Pokud bych jezdil jen po městě a to jenom občas, nenajezdím to. Mám ale vnoučata 100 km, dál navštěvuji rodinu i přátele jinde a pak to není problém. 

Můj vedoucí v obchodním podniku vždycky říkal: když zdraží, tak mužskej bude mít na cigaret a pití ve stejném množství, ženská bude mít vždycky na svou kosmetiku. Prostě, když potřebuju (chci) někam jet, na naftu mám...

0/0
24.12.2014 6:51

M28i66l46a73n 60Š70v83a68g75r32o49v50s26k66ý 9372219435238

Já to bral v tom smyslu, že náklady na jízdu není jenom palivo...

0/0
24.12.2014 13:23

L36u10k95á29š 39V32a40ň44u56r64a 1275274103823

S tím prodejem se to má tak, auto v dobrém stavu nikdo neprodává. Vždy ho prodává, když začne zlobit nebo když se blíží výměna nějakých dražších dílů (dvouhmoťák, spojka, trojkobinace, vstřiky apod). Z tohoto pohledu, bude vždy prodávané auto potřebovat finanční investici. Měl jsem Mondeo, stáří 7 let, najeto 150tis. Cena dle bazaru 110-120tis.Kč. V té době jsem řešil zda prodat nebo opravit. Oprava vycházela na cca 80tis.Kč (vstřiky, trojkombinace, vstřiky, dvouhmoťák a spojka, brzdové kotouče, tekoucí vana motoru atd.) Jenže opravou by se cena vozu navýšila na 200tis.Kč, ale za tu cenu by byl neprodejný. Nakonec mi ho nabourali a bylo to vyřešené. Škodu zaplatila pojišťovna (zaplatili 110tis) a vrak jsem prodal za 50tis. Tím jsem chtěl říct, že najeté km nejsou vše a že záleží i na přístupu majitele k autu a na průběžných opravách.

+1/−1
23.12.2014 19:02

M70a79r77t52i37n 35T53e70p50l10a45n 9207340875133

A proč by neprodával auto v dobrém stavu? Já třeba prodával tříletý auto bez nejmenších problémů, protože jsem chtěl něco většího. Takže ten kdo koupil měl normálně bezproblémové auto.

+2/0
23.12.2014 20:00

L61u55k94á85š 45V77a55ň12u97r37a 1245424263233

Jenze vetsina prodava auto, protoze zlobi. Kazde auto co jsem kupoval, melo vzdy nejakou skrytou vadu. Vetsinou bylo neco na konci zivota nebo nacnuty. Vzdy jsem musel dost vrazit do oprav. Nikdo neda auto do poradku, kdyz ho prodava.

+1/−1
23.12.2014 22:44

P28e50t57r 32S65l78o46v88á83k 9835185687649

to je zas kravina, cast ludi meni auta po 3-4 rokoch, to su auta v perfektnom stave

0/0
25.12.2014 22:34

L58u94k83á28š 97V52a40ň94u19r32a 1415644153243

Vše je o tom, že kupujícího zajímá jen počet ujetých km, méně už stáří vozu. Je to proto, že v ČR najedou auta ročně méně km než v zahraničí. Jen v ČR si lidi kupují nové auto s kterým najedou 1500km/rok. Kamarád načítá z ŘJ počet zdvihů vstřiků. Z toho se dá taky celkem odhadnout počet ujetých km.

+1/0
23.12.2014 18:46

M77a79r25t22i91n 36P57o32s58p86í87š67i18l 8665721706217

ano, máme nové a po roce najeto při prohlídce 1617 km, je to druhé do města. Prodávat se bude tak kolem 6000 km po 4 letech a bude to pravda.

0/0
24.12.2014 17:00

L77u75k23á95š 16V23a18ň26u89r84a 1275194283263

Ale vždyť při přihlášení auta na nového majitele musí STK ověřit WIN. To neumí zapsat při tom i stav ujetých km?

0/0
23.12.2014 18:28

M66i60r64o68s19l68a70v 26B41u17d36a 9452952397392

I při běžné TK se zapisuje stav kilometrů.

0/0
23.12.2014 18:35
Foto

V44l73a32d47a 21V63a87n91e27k 9703656174958

Jenže stav tachometru z minulých kontrol vám technik na STK nesmí sdělit,ani když jste nový  majitel !:-P

0/0
23.12.2014 19:34

P11a50v39e23l 40O70b31d17r52ž96á63l12e50k 6606434158692

Zapisuje tak, že se při předávání papírů u okénka na STK asistentka zeptá "a kolik tam máte natočenóó?".

+1/−1
23.12.2014 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.