- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vyzkousejte taky aplikaci pro Android - https://play.google.com/store/apps/details?id=net.kuratkoo.stavtachometru
To jsem zvědav, kdy to spustí... "V první polovině ledna zveřejníme internetovou adresu, pomocí které si budete moci ověřit stav najetých kilometrů u vozidla od poslední STK. Po zadání výrobního čísla vozu (tzv. VIN kód) a data poslední kontroly na STK (oba údaje naleznete ve velkém techničáku) vám připravovaná webová aplikace ukáže historii všech najetých kilometrů po jednotlivých technických prohlídkách." - FB MDČR....
A co kdyby šlo raději zjistit jestli je dané auto v exekuci? Za to že lidé kupují tachometry si můžou sami. Za to že koupí auto od hajzla který jej prodat nesmí a auto pak právně patří opět jemu a kupující nemá ani peníze ani auto je mnohem horší.
Ano, souhlas.
Zvláštní je, že při všech těch registrech není možné jednoduše ověřit tohle.
Tohle zabrání jenom jedné věci - když někdo koupí auto, které už X let jezdilo, bylo na STK a následně stočí tachometr. Pokud to někdo bude dělat pravidelně a cíleně (jak píše Víťa Krutiš pode mnou), tak to ani tento systém neodhalí. Ale pořád lepší něco než nic.
Takže podvádění bude nepatrně obtížnější, ale dál nekontrolovatelné a tím pádem nepostižitelné.
Tak proč to vůbec kontrolovat?
Nevím kolik stojí stoceni tachometru, ale pokud to někdo bude chtít udělat, tak to prostě stáhne před každou STK. Ta první je po 4 letech, kolik za tu dobu najede používané auto? 200 - 300 tkm bez problémů. Pak se stáhne na obvyklých 90 - 120 a může jít do bazaru...
reálné km se nechají odhadnout i z jiných údajů, než je počítadlo km. Nechají se načíst údaje o době provozu některých řídících jednotek a když je pak podělíš km na tacho a vyjde ti, že se auto pohybovalo průměrnou rychlostí 10 km/h, závěr je jasný
Osobně jsem viděl auto, které za rok najezdilo 150kkm (cesty po evropě). Takže za 4 roky do první STK může mít klidně 600kkm. Pak ho stočí na 60, dají na první STK a prodají.
Předpokládám, že po ty 4 roky jezdilo na garancky, takže výrobce údaj o ujetých kilometrech zná. Už jenom to z něj dostat ;-)
Podle mně to je krok správným směrem. Stát ani zákon nikdy neposkytnou stoprocentní záruky, ale čím více informací a zdarma, tím lépe.
Jde jen o to, zadat některé spřátelené firmě správu takových údajů za parádní peníze z ministerskýho rozpočtu. K ničemu to nebude.
Tak v prvom rade je potrebné uviesť, že to na Slovensku úplne bezplatné nie je. Stránka ko.sk - Kontrola Originality, t.j. pri dovoze auta 500 EUR štátu za samolepku.
Za druhé, tieto kontroly sú len informatívne, a ak aj auto prejde cez KO s pozmenenými údajmi, je to vec medzi kupujúcim a predávajúcim. Je síce dobré, že sa stav km bude zapisovať, ale tí čo to robia profesionálne ho jednoducho stočia medzi intervalmi STK čo je cca 2 roky. T.j. dovezete auto s 160tkm, idete na STK, za 2 roky najazdite dalsich 100 tkm, a na STK pojdete s celkovym najazdom 170tkm. A máte úradný záznam o "pravom" počte km. Po tom, čo som chcel kúpiť ojazdené auto a našiel som "100%" overené vozidlá v bazároch po "prvých" majiteľov som radšej kúpil nové, aj keď menšiu triedu než som chcel a mám kľud. A pevne verím, že ľudia časom dostanú rozum a prestanú chcieť za málo peňazí veľa muziky, a začnú premýšlať pri nákupe ojazdeného vozidla, alebo sa "uskromnia" a kúpia nové aj keď s tým nebudú králmi miestneho parkoviska!
Tak za 2 roky 100 000 km... Víš kolik to stojí peněz?
S tím prodejem se to má tak, auto v dobrém stavu nikdo neprodává. Vždy ho prodává, když začne zlobit nebo když se blíží výměna nějakých dražších dílů (dvouhmoťák, spojka, trojkobinace, vstřiky apod). Z tohoto pohledu, bude vždy prodávané auto potřebovat finanční investici. Měl jsem Mondeo, stáří 7 let, najeto 150tis. Cena dle bazaru 110-120tis.Kč. V té době jsem řešil zda prodat nebo opravit. Oprava vycházela na cca 80tis.Kč (vstřiky, trojkombinace, vstřiky, dvouhmoťák a spojka, brzdové kotouče, tekoucí vana motoru atd.) Jenže opravou by se cena vozu navýšila na 200tis.Kč, ale za tu cenu by byl neprodejný. Nakonec mi ho nabourali a bylo to vyřešené. Škodu zaplatila pojišťovna (zaplatili 110tis) a vrak jsem prodal za 50tis. Tím jsem chtěl říct, že najeté km nejsou vše a že záleží i na přístupu majitele k autu a na průběžných opravách.
A proč by neprodával auto v dobrém stavu? Já třeba prodával tříletý auto bez nejmenších problémů, protože jsem chtěl něco většího. Takže ten kdo koupil měl normálně bezproblémové auto.