Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Bíložlutá legenda vyrazila na pouť do Dakaru

Liazka se startovním číslem 627 je na cestě zpátky do Dakaru, kde před třiceti lety dobyla při první účasti Čechoslováků na slavné přetěžké rally fantastické třinácté místo. Za volantem žlutobílé legendy je opět Jiří Moskal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D90e29j59a11n 20T51a25d98i57c 7912706637787

Krasna Liazka, pamatuju si, ze jsem ji mel jako stavebnici od Monti Systemu.. ale ve skutecnosti je to krasavice i po tech letech :)

0/0
2.1.2015 12:56

J59o47s20e81f 61K15u30c10i48r41e63k 4834632200561

Drzim palce, otazkou ovsem je, co jako to ma znamenat, ta znacka LIAZ uz bohuzel neexistuje?

0/0
1.1.2015 9:50

I42v59a61n 21S52o91t 6709644246958

kdo to uhodne má u mně demižon moravského červeného!

0/0
28.12.2014 23:57


I93v31a50n 27S78o97t 6739754946128

Nač a proč???? na dvě věci na .........a pro l...

0/−2
28.12.2014 23:55

M24i72r51o37s92l13a48v 51B87u95d27a 9552412677652

Nač a proč lezou lidé například na hory. Máte jistě nudný život když ve všem hledáte nějaký hluboký smysl a užitek. Zábava, recese, výzva vám asi nic neříká.

+1/0
1.1.2015 18:59

M97a40r59t20i85n 88P81i94n85d66u82r 6789814696425

To byly alespon auta. Krasny stroj.

+1/0
28.12.2014 17:18

J89i17ř68í 18K42o69c18u33r27e49k 6535284765278

Dobře dojeďte!

+6/0
28.12.2014 11:35

J78i48ř89í 81L60i80d67i23c64k18ý 1228412767659

To byly ještě časy, kdy dojet Dakar byl heroický výkon! Žádné navigace, satelitní spojení, desítky asistentů za zadkem...hodně štěstí![>-]

+12/0
28.12.2014 10:38

P70e20t34r 65S81k54o16k19a85n 3329359953889

A navic s tema socialistickejma strepama typu Tatra a Liaz. To bylo umeni to jen udrzet na ceste podle mne.

+1/−14
28.12.2014 11:46

J16a42n 70P42o69k15o76r16n28ý 1913959300883

Tak s tím bych si nebyl až tak jistý. Jen pro ilustraci. Socialistický střep (podle tebe) Praga V3S jako sériové vozidlo, dodnes nebyla překonána v průchodnosti těžkým terénem.;-)

+7/0
28.12.2014 12:21

O74n75d51ř59e94j 10Č91a52p62k16a 6241861463324

Já si myslím, že unimog by proti V3S šanci měl (bohužel v trialu jsou v jiné kategorii, takže se to těžko srovnává) ;-)

0/0
28.12.2014 12:55

J21a69n 61P67o56k64o90r61n79ý 1933759520363

Napsal jsem jako sériové vozidlo. Mimochodem Unimog je schopen vézt v terénu 5 tun a ani se nezadýchat? Jasně ža jako celek je ta Pragovka dávno překonána, ale určité její vlastnosti ještě zdaleka ne.

+3/0
28.12.2014 13:26

O58n52d27ř37e45j 92Č79a39p66k36a 6371341133454

Unimog se dělá ve víc verzích, ty velké mají nosnost asi 6 tun. Ale jinak souhlasím, že v terénu by pořád vejtřaska držela krok...

Jinak na trial se moc neupravují, dává se jen rám a závodní sedačky (kvůli převrácení), na motor a podvozek se sahat nemusí.

0/0
28.12.2014 17:28

O52n35d55ř55e33j 81Č65a46p65k34a 6491651963224

Právě že tehdy, když se to ještě jezdilo jako vytrvalostní závod a každý si musel vystačit pomalu jen s tím, co vezl na korbě, tak byla jednoduchá a nesmrtelná technika receptem na úspěch :-) Na té Tatře nebo Liazce se nemělo skoro co rozbít a když už se rozbilo, tak se to dalo opravit pár klíčema a kladivem...

+6/0
28.12.2014 12:50

J94i57n83d52ř73i91c93h 20Š88k86o51p53e52k 4805121340395

a socialistických střepech a kapitalistických zázrakách si povíme za 15, 20 let. Zda budou ještě kapitalistické zázraky takhle starý jezdit

+3/−1
28.12.2014 13:04

V31í60t 54B18r54z47o30b28o53h43a21t85ý 7920862783941

Co se týče spolehlivosti, tak jistě ty staré jednoduché stroje budou nepřekonatelné, ale to je dáno dobou ve které vznikali, ony i ve Vámi haněných kapitalistických zemích se dělali jednoduché "věčné" stroje. Kazovost současných strojů je daň za snižování emisí, spotřeby a zvyšování komfortu atd.... ale co se týče výdrže, tak bych neřekl, že bude tak tragická jak popisujete.  Ostatně dnešní osobní vozidla jsou schopné během své životnosti ujet několikanásobek toho co osobní vozy vyrobené před 30ti a více lety.

+1/0
28.12.2014 20:07

J66i44n18d52ř83i60c20h 51Š42k46o67p14e79k 4395831430405

je mi naprosto jedno, zda "kvalita" dnešních výrobků je daní za snižování emisí, či spíše snaze zajistit si trvalý odbyt (což si myslím), protože bezporuchové auto s dlouhou životností nějak není pro producenty nových příliš výhodné.

Co mě dokáže naštvat jsou kecy podobných "inteligentů" jako je Skokan, pro které vše před 1989 = špatné, po revoluci vše vzniklé = ideál.

Postupně zjišťujeme, že takto to určitě neplatí

+2/−2
28.12.2014 21:01

V93í28t 15B51r14z50o19b62o33h30a58t81ý 7340942103721

Jedno Vám to být může, ale je to fakt. Ale předně rozlišujme zde armádní speciály, nákladní a osobní auta. Co se týče osobních aut, tak ano každý si je dokázal opravit na koleni, ale také zdaleka nedosahovali životnosti v porovnání se současnými vozy (GO motoru po 100tisících nebylo nic neobvyklého) a o nějakém komfortu cestování nemůže být řeč. U nákladních vozů je situace trochu jiná - taktéž došlo k nárustu životnosti s ohledem na najeté kilometry ale u moderních motorů zejména k razantní úspoře pohonných hmot, taktéž jednodužší, bezpečnější ovládání atd. U armádních speciálů je situace naprosto odlišná, zde se tolik nehledí na spotřebu a komfort cestování, ale zejména na životnost bez údržby a případné opravy mimo specializované dílny - to je také důvod proč V3S vydržela ve výzbroji armády tak dlouho, nutno podotknout, že opět moderní vozy si jejich obsluha vesměs pochvaluje a není s nimi tolik problémů jak naznačujete. Pokud se bavíme o historii automobilů, musíme vždy srovnávat dobu ve které vznikly - nákladní vozy Tatra všeobecně a Praga V3S v době svého vzniku byly velmi dobré, ale nyní je doba jiná a požadavky na stroje jsou taktéž někde jinde, což se projevilo zejména na pádu automobilek, které nedokázala udržet tempo s požadavkami trhu.

0/0
28.12.2014 21:49

J57i85n46d93ř81i54c70h 49Š13k75o17p79e26k 4485231580775

je krátce:

ano, u osobáků se po 100 000 km udělala za pár korun GO a motor jezdil dále. Nyní vydrží moderní motor třeba 2x tolik, ale GO je nereálně drahá. Takže říci, že novější auta jsou výhodnější asi takhle jednoduše nejde

Pokud budeme srovnávat tabulkové spotřeby PHM u osobáků, došlo k poklesu. při srovnání reálných spotřeb to tak markantní nebude

No a jednodušší ovládání u nákladˇáků je spíše na škodu, díky tomu dnes leze za kamion každý kdo udrží volant a podle toho to taky na silnicích vypadá

+1/−2
29.12.2014 12:11

V54í97t 67B72r53z62o92b97o88h59a39t61ý 7690182503671

u osobáků se udělala po 100tis GO a několik měsíců se ještě seřizovalo (v tom lepším případě), dnes se GO dělá okolo půl milionu (reálná výdrž motoru je skutečně 3x - 5x vyšší) a vzhledem k nízké ceně aut se ji ani dělat nevyplatí.

Já spotřeby porovznával zejména u náklaďáků, kde je v poměru na přepravovaný náklad rozdíl markantní.

To že dnes řídí kamion kdejaký trouba neznamená, že je zlé, aby se kamiony vylepšovali.

Znovu Vám opakuji, že zejména náklaďáky vzniklé v socialistickém Československu, byly v době svého vzniku opravdu velmi dobré neřku-li na špici toho co se produkovalo a i dnes najdou v malém okruhu zájemců své místo a uplatnění, to ale neznamená, že mnohé i v době revoluce byly notně zastaralé.

+1/0
29.12.2014 12:40

J41i31n53d47ř49i58c48h 57Š65k48o37p42e39k 4465841160985

vždyť já netvrdím, že byly špatné. Jen jsem reagoval na chytráka z původního příspěvku, který označil veškerou výrobu před 89 za socialistické křápy

Nedovolím si tvrdit, že reálná výdrž motoru je 3 - 5 x vyšší, když vidím, co najednou uletí v dieslu po necelých 200 000 km a jak rozsáhlá oprava pak následuje. A že jsou auta levnější, je mýtus. Pokud se započtou veškeré náklady (které u nových aut jsou logicky vyšší než u starých, jednoduchých) a poměří se s mediánem mezd, výsledek bude jasný

0/0
29.12.2014 22:58

J13a78n 96R41i98c14h32t52e94r 5922932403865

Jasně, asi proto to ty "socialistické střepy" tolikrát vyhrály.

+1/0
29.12.2014 14:52

M42i67l65a21n 84Ř26í69h21a 3386953588205

Dovolím si oponovat. Jezdil jste milý Pane něčím podobným ? [>-]

0/0
29.12.2014 21:30

J17a15n 34P60o68k51o74r33n62ý 1653389530353

R^ Držím palce R^[>-]

+3/0
28.12.2014 10:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.