Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Bíložlutá legenda vyrazila na pouť do Dakaru

Liazka se startovním číslem 627 je na cestě zpátky do Dakaru, kde před třiceti lety dobyla při první účasti Čechoslováků na slavné přetěžké rally fantastické třinácté místo. Za volantem žlutobílé legendy je opět Jiří Moskal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D24e12j73a53n 81T93a31d19i87c 7672286527767

Krasna Liazka, pamatuju si, ze jsem ji mel jako stavebnici od Monti Systemu.. ale ve skutecnosti je to krasavice i po tech letech :)

0/0
2.1.2015 12:56

J19o28s89e26f 66K81u17c96i67r38e12k 4904632240481

Drzim palce, otazkou ovsem je, co jako to ma znamenat, ta znacka LIAZ uz bohuzel neexistuje?

0/0
1.1.2015 9:50

I43v89a70n 22S98o87t 6129154396958

kdo to uhodne má u mně demižon moravského červeného!

0/0
28.12.2014 23:57

I48v47a89n 16S96o21t 6509844846258

Nač a proč???? na dvě věci na .........a pro l...

0/−2
28.12.2014 23:55

M76i51r18o15s49l70a23v 22B21u19d39a 9432592407482

Nač a proč lezou lidé například na hory. Máte jistě nudný život když ve všem hledáte nějaký hluboký smysl a užitek. Zábava, recese, výzva vám asi nic neříká.

+1/0
1.1.2015 18:59

M75a68r39t49i70n 79P31i51n77d75u74r 6199854276535

To byly alespon auta. Krasny stroj.

+1/0
28.12.2014 17:18

J26i74ř85í 71K39o37c50u98r97e86k 6765914755948

Dobře dojeďte!

+6/0
28.12.2014 11:35

J45i18ř98í 24L47i67d70i78c14k62ý 1728982747439

To byly ještě časy, kdy dojet Dakar byl heroický výkon! Žádné navigace, satelitní spojení, desítky asistentů za zadkem...hodně štěstí![>-]

+12/0
28.12.2014 10:38

P95e63t53r 68S94k45o33k66a13n 3329899493769

A navic s tema socialistickejma strepama typu Tatra a Liaz. To bylo umeni to jen udrzet na ceste podle mne.

+1/−14
28.12.2014 11:46

J80a62n 56P93o83k85o43r78n60ý 1363519240483

Tak s tím bych si nebyl až tak jistý. Jen pro ilustraci. Socialistický střep (podle tebe) Praga V3S jako sériové vozidlo, dodnes nebyla překonána v průchodnosti těžkým terénem.;-)

+7/0
28.12.2014 12:21

O49n62d11ř86e95j 95Č41a85p55k39a 6901401683194

Já si myslím, že unimog by proti V3S šanci měl (bohužel v trialu jsou v jiné kategorii, takže se to těžko srovnává) ;-)

0/0
28.12.2014 12:55

J91a23n 27P59o47k65o14r23n83ý 1293769390303

Napsal jsem jako sériové vozidlo. Mimochodem Unimog je schopen vézt v terénu 5 tun a ani se nezadýchat? Jasně ža jako celek je ta Pragovka dávno překonána, ale určité její vlastnosti ještě zdaleka ne.

+3/0
28.12.2014 13:26

O24n16d54ř48e14j 29Č41a44p45k69a 6161891133924

Unimog se dělá ve víc verzích, ty velké mají nosnost asi 6 tun. Ale jinak souhlasím, že v terénu by pořád vejtřaska držela krok...

Jinak na trial se moc neupravují, dává se jen rám a závodní sedačky (kvůli převrácení), na motor a podvozek se sahat nemusí.

0/0
28.12.2014 17:28

O47n89d32ř87e84j 91Č71a25p28k23a 6691461103634

Právě že tehdy, když se to ještě jezdilo jako vytrvalostní závod a každý si musel vystačit pomalu jen s tím, co vezl na korbě, tak byla jednoduchá a nesmrtelná technika receptem na úspěch :-) Na té Tatře nebo Liazce se nemělo skoro co rozbít a když už se rozbilo, tak se to dalo opravit pár klíčema a kladivem...

+6/0
28.12.2014 12:50

J29i85n71d66ř81i89c86h 47Š50k19o59p95e33k 4495841320245

a socialistických střepech a kapitalistických zázrakách si povíme za 15, 20 let. Zda budou ještě kapitalistické zázraky takhle starý jezdit

+3/−1
28.12.2014 13:04

V65í10t 75B81r35z98o37b15o23h11a10t45ý 7170472503101

Co se týče spolehlivosti, tak jistě ty staré jednoduché stroje budou nepřekonatelné, ale to je dáno dobou ve které vznikali, ony i ve Vámi haněných kapitalistických zemích se dělali jednoduché "věčné" stroje. Kazovost současných strojů je daň za snižování emisí, spotřeby a zvyšování komfortu atd.... ale co se týče výdrže, tak bych neřekl, že bude tak tragická jak popisujete.  Ostatně dnešní osobní vozidla jsou schopné během své životnosti ujet několikanásobek toho co osobní vozy vyrobené před 30ti a více lety.

+1/0
28.12.2014 20:07

J55i71n78d86ř26i13c65h 52Š37k39o35p63e45k 4165481110625

je mi naprosto jedno, zda "kvalita" dnešních výrobků je daní za snižování emisí, či spíše snaze zajistit si trvalý odbyt (což si myslím), protože bezporuchové auto s dlouhou životností nějak není pro producenty nových příliš výhodné.

Co mě dokáže naštvat jsou kecy podobných "inteligentů" jako je Skokan, pro které vše před 1989 = špatné, po revoluci vše vzniklé = ideál.

Postupně zjišťujeme, že takto to určitě neplatí

+2/−2
28.12.2014 21:01

V22í92t 63B74r63z90o80b57o65h81a53t78ý 7980982183131

Jedno Vám to být může, ale je to fakt. Ale předně rozlišujme zde armádní speciály, nákladní a osobní auta. Co se týče osobních aut, tak ano každý si je dokázal opravit na koleni, ale také zdaleka nedosahovali životnosti v porovnání se současnými vozy (GO motoru po 100tisících nebylo nic neobvyklého) a o nějakém komfortu cestování nemůže být řeč. U nákladních vozů je situace trochu jiná - taktéž došlo k nárustu životnosti s ohledem na najeté kilometry ale u moderních motorů zejména k razantní úspoře pohonných hmot, taktéž jednodužší, bezpečnější ovládání atd. U armádních speciálů je situace naprosto odlišná, zde se tolik nehledí na spotřebu a komfort cestování, ale zejména na životnost bez údržby a případné opravy mimo specializované dílny - to je také důvod proč V3S vydržela ve výzbroji armády tak dlouho, nutno podotknout, že opět moderní vozy si jejich obsluha vesměs pochvaluje a není s nimi tolik problémů jak naznačujete. Pokud se bavíme o historii automobilů, musíme vždy srovnávat dobu ve které vznikly - nákladní vozy Tatra všeobecně a Praga V3S v době svého vzniku byly velmi dobré, ale nyní je doba jiná a požadavky na stroje jsou taktéž někde jinde, což se projevilo zejména na pádu automobilek, které nedokázala udržet tempo s požadavkami trhu.

0/0
28.12.2014 21:49

J33i54n61d68ř29i57c22h 71Š45k55o71p63e31k 4655221470865

je krátce:

ano, u osobáků se po 100 000 km udělala za pár korun GO a motor jezdil dále. Nyní vydrží moderní motor třeba 2x tolik, ale GO je nereálně drahá. Takže říci, že novější auta jsou výhodnější asi takhle jednoduše nejde

Pokud budeme srovnávat tabulkové spotřeby PHM u osobáků, došlo k poklesu. při srovnání reálných spotřeb to tak markantní nebude

No a jednodušší ovládání u nákladˇáků je spíše na škodu, díky tomu dnes leze za kamion každý kdo udrží volant a podle toho to taky na silnicích vypadá

+1/−2
29.12.2014 12:11

V51í53t 72B85r19z73o24b22o15h71a33t65ý 7520282363121

u osobáků se udělala po 100tis GO a několik měsíců se ještě seřizovalo (v tom lepším případě), dnes se GO dělá okolo půl milionu (reálná výdrž motoru je skutečně 3x - 5x vyšší) a vzhledem k nízké ceně aut se ji ani dělat nevyplatí.

Já spotřeby porovznával zejména u náklaďáků, kde je v poměru na přepravovaný náklad rozdíl markantní.

To že dnes řídí kamion kdejaký trouba neznamená, že je zlé, aby se kamiony vylepšovali.

Znovu Vám opakuji, že zejména náklaďáky vzniklé v socialistickém Československu, byly v době svého vzniku opravdu velmi dobré neřku-li na špici toho co se produkovalo a i dnes najdou v malém okruhu zájemců své místo a uplatnění, to ale neznamená, že mnohé i v době revoluce byly notně zastaralé.

+1/0
29.12.2014 12:40

J19i82n46d29ř52i49c50h 57Š17k13o10p68e25k 4455271930115

vždyť já netvrdím, že byly špatné. Jen jsem reagoval na chytráka z původního příspěvku, který označil veškerou výrobu před 89 za socialistické křápy

Nedovolím si tvrdit, že reálná výdrž motoru je 3 - 5 x vyšší, když vidím, co najednou uletí v dieslu po necelých 200 000 km a jak rozsáhlá oprava pak následuje. A že jsou auta levnější, je mýtus. Pokud se započtou veškeré náklady (které u nových aut jsou logicky vyšší než u starých, jednoduchých) a poměří se s mediánem mezd, výsledek bude jasný

0/0
29.12.2014 22:58

J35a35n 22R98i38c19h41t56e95r 5942912683525

Jasně, asi proto to ty "socialistické střepy" tolikrát vyhrály.

+1/0
29.12.2014 14:52

M19i53l61a79n 83Ř45í68h97a 3466933458695

Dovolím si oponovat. Jezdil jste milý Pane něčím podobným ? [>-]

0/0
29.12.2014 21:30

J85a49n 58P78o94k20o69r97n39ý 1403299960923

R^ Držím palce R^[>-]

+3/0
28.12.2014 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.