Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Bíložlutá legenda vyrazila na pouť do Dakaru

Liazka se startovním číslem 627 je na cestě zpátky do Dakaru, kde před třiceti lety dobyla při první účasti Čechoslováků na slavné přetěžké rally fantastické třinácté místo. Za volantem žlutobílé legendy je opět Jiří Moskal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D26e45j89a34n 65T81a82d62i73c 7472266947487

Krasna Liazka, pamatuju si, ze jsem ji mel jako stavebnici od Monti Systemu.. ale ve skutecnosti je to krasavice i po tech letech :)

0/0
2.1.2015 12:56

J90o76s33e65f 70K33u71c89i17r68e89k 4554382860141

Drzim palce, otazkou ovsem je, co jako to ma znamenat, ta znacka LIAZ uz bohuzel neexistuje?

0/0
1.1.2015 9:50

I56v23a17n 34S97o78t 6489634906798

kdo to uhodne má u mně demižon moravského červeného!

0/0
28.12.2014 23:57

I73v66a48n 51S81o90t 6229154686578

Nač a proč???? na dvě věci na .........a pro l...

0/−2
28.12.2014 23:55

M21i96r45o57s93l20a35v 53B55u82d64a 9742352547742

Nač a proč lezou lidé například na hory. Máte jistě nudný život když ve všem hledáte nějaký hluboký smysl a užitek. Zábava, recese, výzva vám asi nic neříká.

+1/0
1.1.2015 18:59

M68a89r12t87i24n 92P97i84n11d79u53r 6979324686265

To byly alespon auta. Krasny stroj.

+1/0
28.12.2014 17:18

J17i64ř25í 80K45o98c12u19r87e49k 6835374385468

Dobře dojeďte!

+6/0
28.12.2014 11:35

J34i90ř11í 72L25i37d25i52c24k66ý 1698952137479

To byly ještě časy, kdy dojet Dakar byl heroický výkon! Žádné navigace, satelitní spojení, desítky asistentů za zadkem...hodně štěstí![>-]

+12/0
28.12.2014 10:38

P72e92t40r 81S55k32o24k47a67n 3709389933339

A navic s tema socialistickejma strepama typu Tatra a Liaz. To bylo umeni to jen udrzet na ceste podle mne.

+1/−14
28.12.2014 11:46

J90a10n 77P36o53k23o56r72n42ý 1283169300943

Tak s tím bych si nebyl až tak jistý. Jen pro ilustraci. Socialistický střep (podle tebe) Praga V3S jako sériové vozidlo, dodnes nebyla překonána v průchodnosti těžkým terénem.;-)

+7/0
28.12.2014 12:21

O11n79d49ř72e65j 78Č39a15p16k49a 6761901963564

Já si myslím, že unimog by proti V3S šanci měl (bohužel v trialu jsou v jiné kategorii, takže se to těžko srovnává) ;-)

0/0
28.12.2014 12:55

J90a11n 76P62o15k53o97r30n29ý 1333669900683

Napsal jsem jako sériové vozidlo. Mimochodem Unimog je schopen vézt v terénu 5 tun a ani se nezadýchat? Jasně ža jako celek je ta Pragovka dávno překonána, ale určité její vlastnosti ještě zdaleka ne.

+3/0
28.12.2014 13:26

O59n34d25ř29e96j 62Č48a12p28k46a 6871311653384

Unimog se dělá ve víc verzích, ty velké mají nosnost asi 6 tun. Ale jinak souhlasím, že v terénu by pořád vejtřaska držela krok...

Jinak na trial se moc neupravují, dává se jen rám a závodní sedačky (kvůli převrácení), na motor a podvozek se sahat nemusí.

0/0
28.12.2014 17:28

O53n61d93ř71e86j 75Č31a58p26k51a 6271391663894

Právě že tehdy, když se to ještě jezdilo jako vytrvalostní závod a každý si musel vystačit pomalu jen s tím, co vezl na korbě, tak byla jednoduchá a nesmrtelná technika receptem na úspěch :-) Na té Tatře nebo Liazce se nemělo skoro co rozbít a když už se rozbilo, tak se to dalo opravit pár klíčema a kladivem...

+6/0
28.12.2014 12:50

J56i80n28d52ř41i22c47h 46Š55k24o60p71e98k 4925511980575

a socialistických střepech a kapitalistických zázrakách si povíme za 15, 20 let. Zda budou ještě kapitalistické zázraky takhle starý jezdit

+3/−1
28.12.2014 13:04

V26í27t 32B42r91z75o71b71o29h81a83t13ý 7650122553451

Co se týče spolehlivosti, tak jistě ty staré jednoduché stroje budou nepřekonatelné, ale to je dáno dobou ve které vznikali, ony i ve Vámi haněných kapitalistických zemích se dělali jednoduché "věčné" stroje. Kazovost současných strojů je daň za snižování emisí, spotřeby a zvyšování komfortu atd.... ale co se týče výdrže, tak bych neřekl, že bude tak tragická jak popisujete.  Ostatně dnešní osobní vozidla jsou schopné během své životnosti ujet několikanásobek toho co osobní vozy vyrobené před 30ti a více lety.

+1/0
28.12.2014 20:07

J19i44n38d89ř16i12c22h 95Š41k23o57p25e71k 4255591590325

je mi naprosto jedno, zda "kvalita" dnešních výrobků je daní za snižování emisí, či spíše snaze zajistit si trvalý odbyt (což si myslím), protože bezporuchové auto s dlouhou životností nějak není pro producenty nových příliš výhodné.

Co mě dokáže naštvat jsou kecy podobných "inteligentů" jako je Skokan, pro které vše před 1989 = špatné, po revoluci vše vzniklé = ideál.

Postupně zjišťujeme, že takto to určitě neplatí

+2/−2
28.12.2014 21:01

V98í27t 80B50r72z33o48b36o76h69a49t27ý 7630712213931

Jedno Vám to být může, ale je to fakt. Ale předně rozlišujme zde armádní speciály, nákladní a osobní auta. Co se týče osobních aut, tak ano každý si je dokázal opravit na koleni, ale také zdaleka nedosahovali životnosti v porovnání se současnými vozy (GO motoru po 100tisících nebylo nic neobvyklého) a o nějakém komfortu cestování nemůže být řeč. U nákladních vozů je situace trochu jiná - taktéž došlo k nárustu životnosti s ohledem na najeté kilometry ale u moderních motorů zejména k razantní úspoře pohonných hmot, taktéž jednodužší, bezpečnější ovládání atd. U armádních speciálů je situace naprosto odlišná, zde se tolik nehledí na spotřebu a komfort cestování, ale zejména na životnost bez údržby a případné opravy mimo specializované dílny - to je také důvod proč V3S vydržela ve výzbroji armády tak dlouho, nutno podotknout, že opět moderní vozy si jejich obsluha vesměs pochvaluje a není s nimi tolik problémů jak naznačujete. Pokud se bavíme o historii automobilů, musíme vždy srovnávat dobu ve které vznikly - nákladní vozy Tatra všeobecně a Praga V3S v době svého vzniku byly velmi dobré, ale nyní je doba jiná a požadavky na stroje jsou taktéž někde jinde, což se projevilo zejména na pádu automobilek, které nedokázala udržet tempo s požadavkami trhu.

0/0
28.12.2014 21:49

J68i52n57d42ř63i29c36h 20Š29k29o94p43e58k 4245131190685

je krátce:

ano, u osobáků se po 100 000 km udělala za pár korun GO a motor jezdil dále. Nyní vydrží moderní motor třeba 2x tolik, ale GO je nereálně drahá. Takže říci, že novější auta jsou výhodnější asi takhle jednoduše nejde

Pokud budeme srovnávat tabulkové spotřeby PHM u osobáků, došlo k poklesu. při srovnání reálných spotřeb to tak markantní nebude

No a jednodušší ovládání u nákladˇáků je spíše na škodu, díky tomu dnes leze za kamion každý kdo udrží volant a podle toho to taky na silnicích vypadá

+1/−2
29.12.2014 12:11

V53í16t 79B56r27z37o93b65o65h67a75t45ý 7360902943921

u osobáků se udělala po 100tis GO a několik měsíců se ještě seřizovalo (v tom lepším případě), dnes se GO dělá okolo půl milionu (reálná výdrž motoru je skutečně 3x - 5x vyšší) a vzhledem k nízké ceně aut se ji ani dělat nevyplatí.

Já spotřeby porovznával zejména u náklaďáků, kde je v poměru na přepravovaný náklad rozdíl markantní.

To že dnes řídí kamion kdejaký trouba neznamená, že je zlé, aby se kamiony vylepšovali.

Znovu Vám opakuji, že zejména náklaďáky vzniklé v socialistickém Československu, byly v době svého vzniku opravdu velmi dobré neřku-li na špici toho co se produkovalo a i dnes najdou v malém okruhu zájemců své místo a uplatnění, to ale neznamená, že mnohé i v době revoluce byly notně zastaralé.

+1/0
29.12.2014 12:40

J53i60n30d89ř16i74c65h 62Š61k23o61p14e28k 4415421210345

vždyť já netvrdím, že byly špatné. Jen jsem reagoval na chytráka z původního příspěvku, který označil veškerou výrobu před 89 za socialistické křápy

Nedovolím si tvrdit, že reálná výdrž motoru je 3 - 5 x vyšší, když vidím, co najednou uletí v dieslu po necelých 200 000 km a jak rozsáhlá oprava pak následuje. A že jsou auta levnější, je mýtus. Pokud se započtou veškeré náklady (které u nových aut jsou logicky vyšší než u starých, jednoduchých) a poměří se s mediánem mezd, výsledek bude jasný

0/0
29.12.2014 22:58

J23a54n 13R67i86c88h95t39e15r 5692632703525

Jasně, asi proto to ty "socialistické střepy" tolikrát vyhrály.

+1/0
29.12.2014 14:52

M53i82l67a51n 62Ř31í59h57a 3476623988145

Dovolím si oponovat. Jezdil jste milý Pane něčím podobným ? [>-]

0/0
29.12.2014 21:30

J89a63n 75P79o13k61o48r44n12ý 1253659800473

R^ Držím palce R^[>-]

+3/0
28.12.2014 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.