Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Bíložlutá legenda vyrazila na pouť do Dakaru

Liazka se startovním číslem 627 je na cestě zpátky do Dakaru, kde před třiceti lety dobyla při první účasti Čechoslováků na slavné přetěžké rally fantastické třinácté místo. Za volantem žlutobílé legendy je opět Jiří Moskal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D11e63j47a58n 87T27a68d85i11c 7692586507507

Krasna Liazka, pamatuju si, ze jsem ji mel jako stavebnici od Monti Systemu.. ale ve skutecnosti je to krasavice i po tech letech :)

0/0
2.1.2015 12:56

J37o81s43e24f 44K91u70c87i79r90e89k 4434822170881

Drzim palce, otazkou ovsem je, co jako to ma znamenat, ta znacka LIAZ uz bohuzel neexistuje?

0/0
1.1.2015 9:50

I84v24a17n 31S86o55t 6619454656688

kdo to uhodne má u mně demižon moravského červeného!

0/0
28.12.2014 23:57

I43v32a83n 81S78o98t 6219604236738

Nač a proč???? na dvě věci na .........a pro l...

0/−2
28.12.2014 23:55

M19i59r83o12s23l43a60v 31B71u56d25a 9152202797112

Nač a proč lezou lidé například na hory. Máte jistě nudný život když ve všem hledáte nějaký hluboký smysl a užitek. Zábava, recese, výzva vám asi nic neříká.

+1/0
1.1.2015 18:59

M85a62r37t63i94n 75P45i76n55d10u68r 6869154106915

To byly alespon auta. Krasny stroj.

+1/0
28.12.2014 17:18

J77i82ř68í 42K78o34c40u15r17e52k 6945404725188

Dobře dojeďte!

+6/0
28.12.2014 11:35

J53i38ř22í 14L80i91d46i83c95k28ý 1978732817389

To byly ještě časy, kdy dojet Dakar byl heroický výkon! Žádné navigace, satelitní spojení, desítky asistentů za zadkem...hodně štěstí![>-]

+12/0
28.12.2014 10:38

P11e54t56r 54S30k79o77k41a45n 3769109753549

A navic s tema socialistickejma strepama typu Tatra a Liaz. To bylo umeni to jen udrzet na ceste podle mne.

+1/−14
28.12.2014 11:46

J56a29n 20P98o44k71o67r12n71ý 1563819340183

Tak s tím bych si nebyl až tak jistý. Jen pro ilustraci. Socialistický střep (podle tebe) Praga V3S jako sériové vozidlo, dodnes nebyla překonána v průchodnosti těžkým terénem.;-)

+7/0
28.12.2014 12:21

O55n93d85ř49e44j 14Č52a12p14k62a 6951491193924

Já si myslím, že unimog by proti V3S šanci měl (bohužel v trialu jsou v jiné kategorii, takže se to těžko srovnává) ;-)

0/0
28.12.2014 12:55

J39a21n 91P44o13k14o46r88n63ý 1853299620113

Napsal jsem jako sériové vozidlo. Mimochodem Unimog je schopen vézt v terénu 5 tun a ani se nezadýchat? Jasně ža jako celek je ta Pragovka dávno překonána, ale určité její vlastnosti ještě zdaleka ne.

+3/0
28.12.2014 13:26

O23n36d38ř97e74j 30Č22a34p83k55a 6951421943334

Unimog se dělá ve víc verzích, ty velké mají nosnost asi 6 tun. Ale jinak souhlasím, že v terénu by pořád vejtřaska držela krok...

Jinak na trial se moc neupravují, dává se jen rám a závodní sedačky (kvůli převrácení), na motor a podvozek se sahat nemusí.

0/0
28.12.2014 17:28

O52n52d66ř23e58j 35Č78a38p89k79a 6211771293704

Právě že tehdy, když se to ještě jezdilo jako vytrvalostní závod a každý si musel vystačit pomalu jen s tím, co vezl na korbě, tak byla jednoduchá a nesmrtelná technika receptem na úspěch :-) Na té Tatře nebo Liazce se nemělo skoro co rozbít a když už se rozbilo, tak se to dalo opravit pár klíčema a kladivem...

+6/0
28.12.2014 12:50

J65i39n98d30ř80i13c38h 75Š74k64o31p29e95k 4675551650945

a socialistických střepech a kapitalistických zázrakách si povíme za 15, 20 let. Zda budou ještě kapitalistické zázraky takhle starý jezdit

+3/−1
28.12.2014 13:04

V12í17t 80B93r45z96o71b69o37h32a84t45ý 7580852953111

Co se týče spolehlivosti, tak jistě ty staré jednoduché stroje budou nepřekonatelné, ale to je dáno dobou ve které vznikali, ony i ve Vámi haněných kapitalistických zemích se dělali jednoduché "věčné" stroje. Kazovost současných strojů je daň za snižování emisí, spotřeby a zvyšování komfortu atd.... ale co se týče výdrže, tak bych neřekl, že bude tak tragická jak popisujete.  Ostatně dnešní osobní vozidla jsou schopné během své životnosti ujet několikanásobek toho co osobní vozy vyrobené před 30ti a více lety.

+1/0
28.12.2014 20:07

J51i67n54d55ř75i60c91h 93Š76k77o11p91e38k 4385201810345

je mi naprosto jedno, zda "kvalita" dnešních výrobků je daní za snižování emisí, či spíše snaze zajistit si trvalý odbyt (což si myslím), protože bezporuchové auto s dlouhou životností nějak není pro producenty nových příliš výhodné.

Co mě dokáže naštvat jsou kecy podobných "inteligentů" jako je Skokan, pro které vše před 1989 = špatné, po revoluci vše vzniklé = ideál.

Postupně zjišťujeme, že takto to určitě neplatí

+2/−2
28.12.2014 21:01

V83í19t 69B48r75z30o41b37o59h53a80t53ý 7390262773341

Jedno Vám to být může, ale je to fakt. Ale předně rozlišujme zde armádní speciály, nákladní a osobní auta. Co se týče osobních aut, tak ano každý si je dokázal opravit na koleni, ale také zdaleka nedosahovali životnosti v porovnání se současnými vozy (GO motoru po 100tisících nebylo nic neobvyklého) a o nějakém komfortu cestování nemůže být řeč. U nákladních vozů je situace trochu jiná - taktéž došlo k nárustu životnosti s ohledem na najeté kilometry ale u moderních motorů zejména k razantní úspoře pohonných hmot, taktéž jednodužší, bezpečnější ovládání atd. U armádních speciálů je situace naprosto odlišná, zde se tolik nehledí na spotřebu a komfort cestování, ale zejména na životnost bez údržby a případné opravy mimo specializované dílny - to je také důvod proč V3S vydržela ve výzbroji armády tak dlouho, nutno podotknout, že opět moderní vozy si jejich obsluha vesměs pochvaluje a není s nimi tolik problémů jak naznačujete. Pokud se bavíme o historii automobilů, musíme vždy srovnávat dobu ve které vznikly - nákladní vozy Tatra všeobecně a Praga V3S v době svého vzniku byly velmi dobré, ale nyní je doba jiná a požadavky na stroje jsou taktéž někde jinde, což se projevilo zejména na pádu automobilek, které nedokázala udržet tempo s požadavkami trhu.

0/0
28.12.2014 21:49

J28i54n98d11ř20i29c50h 25Š85k27o66p95e79k 4405971210125

je krátce:

ano, u osobáků se po 100 000 km udělala za pár korun GO a motor jezdil dále. Nyní vydrží moderní motor třeba 2x tolik, ale GO je nereálně drahá. Takže říci, že novější auta jsou výhodnější asi takhle jednoduše nejde

Pokud budeme srovnávat tabulkové spotřeby PHM u osobáků, došlo k poklesu. při srovnání reálných spotřeb to tak markantní nebude

No a jednodušší ovládání u nákladˇáků je spíše na škodu, díky tomu dnes leze za kamion každý kdo udrží volant a podle toho to taky na silnicích vypadá

+1/−2
29.12.2014 12:11

V21í73t 76B35r61z74o47b22o28h26a16t21ý 7500462613331

u osobáků se udělala po 100tis GO a několik měsíců se ještě seřizovalo (v tom lepším případě), dnes se GO dělá okolo půl milionu (reálná výdrž motoru je skutečně 3x - 5x vyšší) a vzhledem k nízké ceně aut se ji ani dělat nevyplatí.

Já spotřeby porovznával zejména u náklaďáků, kde je v poměru na přepravovaný náklad rozdíl markantní.

To že dnes řídí kamion kdejaký trouba neznamená, že je zlé, aby se kamiony vylepšovali.

Znovu Vám opakuji, že zejména náklaďáky vzniklé v socialistickém Československu, byly v době svého vzniku opravdu velmi dobré neřku-li na špici toho co se produkovalo a i dnes najdou v malém okruhu zájemců své místo a uplatnění, to ale neznamená, že mnohé i v době revoluce byly notně zastaralé.

+1/0
29.12.2014 12:40

J66i20n82d21ř80i24c64h 67Š54k61o58p62e45k 4565281550695

vždyť já netvrdím, že byly špatné. Jen jsem reagoval na chytráka z původního příspěvku, který označil veškerou výrobu před 89 za socialistické křápy

Nedovolím si tvrdit, že reálná výdrž motoru je 3 - 5 x vyšší, když vidím, co najednou uletí v dieslu po necelých 200 000 km a jak rozsáhlá oprava pak následuje. A že jsou auta levnější, je mýtus. Pokud se započtou veškeré náklady (které u nových aut jsou logicky vyšší než u starých, jednoduchých) a poměří se s mediánem mezd, výsledek bude jasný

0/0
29.12.2014 22:58

J50a28n 51R10i98c65h78t61e87r 5902122443145

Jasně, asi proto to ty "socialistické střepy" tolikrát vyhrály.

+1/0
29.12.2014 14:52

M45i80l15a71n 22Ř30í24h10a 3306953188195

Dovolím si oponovat. Jezdil jste milý Pane něčím podobným ? [>-]

0/0
29.12.2014 21:30

J80a10n 26P83o75k70o97r60n51ý 1983279190323

R^ Držím palce R^[>-]

+3/0
28.12.2014 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.