Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen v efektivitě práce čím dál více zaostává za Toyotou

Počet zaměstnanců německé automobilky Volkswagen loni rostl rychlejším tempem než tržby. Firma tak v efektivitě práce čím dál více zaostává za japonským konkurentem Toyota Motor, kterého by chtěla připravit o vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu. Upozornili nato odborníci na automobilový průmysl z University Duisburg-Essen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M31i25r95o25s66l61a66v 79S21t73e17i33n41e65r 6908874173625

Kvalitu nemůžete dělat hurá- metodou. Volkswagen a i Škoda se ubírají cestou zvyšování kvality a výdrže svých výrobků. Však Toyota vyhrává testy nových vozů, po deseti letech má ale vážné problémy s korozí a opotřebením. Výroba nového vozu zatěžuje životní prostředí daleko více, než údržba už vyrobených vozů.

+3/−4
5.1.2015 19:56

J28a30n 92G81a59z44d39a 6962188413727

Myslím že pan Steiner nezná Toyoty. Jsou to povětšinou držáci, jeden máme na dvoře a po čtvrt milionu kilometrů se měnily pouze párkrát destičky a kotouče a baterka a mějaké gumičky. Toyoty vychází i v testech kvality většinou mezi deseti nejspolehlivějšími vozy své třídy, VW je průměr.

+4/0
5.1.2015 20:54

P87a48v26e80l 46Š89e87d55l33b31a94u92e37r 7208721512115

Tak nevím, třeba Mazda, kterou jsme měli jako pracovní auto a která prý jako značka rezaví, má teď 25 let, pořád jezdí a na karoserii se měnily  jen zadní lemy blatníků... Myslíte, že Toyota dělá auta hurá - metodou a tak se stala největší automobilkou? Dobrý fór... Proč v Africe a tam, kde v podstatě nejsou cesty, jezdí z větší části Toyoty? Asi proto, že vydrží. Nějak jsem tam nezahlédl VW, asi tam potřebují jezdit a ne hledat v pustině servis, když se salónní miláček zase pokazí, protože najel více kilometrů, než na chatu, nebo vjel na hrbol...

+1/0
6.1.2015 8:01

M96i96r44o37s25l44a98v 48J65a60r84o69š 6520352179337

To nevím, kde jste na tohle přišel. Stačí se podívat na statistiky spolehlivosti např. německého TÜV (http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1476-Testy-statistiky-spolehlivosti-aut/n3047-TUV-Report-2014-porovnava-217-modelu-Jak-kvalitni-jsou-opravdu-auta)

+1/0
6.1.2015 11:01

Z35d89e51n94ě75k 12H41a82n40z32l 1361656712864

Jako v Kolíně TPCA nabrat,propustit,nabrat,propustit a pořád do kola

0/0
5.1.2015 18:50

J92a38r78o62s43l74a53v 20D11r46o47b50n31ý 6946488617517

no když vidím tu fotku montáže stropu u VW, tak je TPCA o 30 let vepředu. Tam se to dělá přípravkem, který obsluhuje jeden člověk:-)

0/0
5.1.2015 20:58

K67a29r86e46l 61K58o31š79ť94á64l 8607951910185

Možná je taky trochu rozdíl v rozměrech a výbavě toho dílu, který u VW bude nejspíš ještě ve více stupních. U TPCA tam nejspíš nebude ani lampička nebo madlo.

+2/0
5.1.2015 22:03

K42a76r78e67l 56V89a89c90h41u78t 9243872159573

Banka ČSOB má letos propustit hromadu pracovníků po republice... ale v Praze na centrále, kde se furt jen chodí do kaváren a popíjí kafíčko, tam se před konce roku nabíralo = to je aspoň EFEKTIVITA! ;-D ... Copak Pražáky zajímá, že pracovníci v regionech budou mít na starosti čím dál větší oblasti, že najezdí více kilometrů, že jim na to nebude stačit denně ani 10-12 hodin? Ať se lufťáci třeba upracují od rána do večera, jenom když se sníží počet služebních vozů, jenom když se sníží (tam venku) náklady. Prahy se to ale netýká. Ta má výjímku... ;-€ ... jenže přepracovaní lidé = CHYBY! ... Takže vážení, já s Vámi končím, ruším účet a odcházím do jiné banky. ;-)

+1/−1
5.1.2015 17:40

V34l80a46d44i78m80í67r 45F84i49b40i79g56e82r 5484191911244

Takhle to je všude nejen v ČSOB. Vedení má naivní představy že se všichni flákají a když se propouští tak samozřejmě odzdola, na centrále až naposled. Do počítačů se dávají sledovací programy, monitorují se hovory, v autech jsou GPS sledovací systémy. Lidi se postupně stávají otroky. Netvrdím že nějaká kontrola nemá být ale neustálá kontrola to už je trochu moc. Za chvíli začnou řešit kdo jde kolikrát za směnu na wc a pak to bude na koberečku vysvětlovat. Podstatné by měly být výsledky ne jak to kdo dělá hlavně že se splní norma.

0/0
6.1.2015 8:56

J18a38r14o72s51l36a90v 70K61a75d86l17e31c 5721529732541

Tak hlavně, že je Volkswagen a přidružené značky technicky na lepší úrovni než Toyota... efektivita mne nezajímá...;-D;-D;-D

0/0
5.1.2015 16:13

J23i28r26i 26F21i49n95k 6917399367758

A na to jste prosím přišel jak?

0/0
5.1.2015 22:15

P42a16v52e32l 86Š10e79d76l52b61a39u19e52r 7188281902585

Fakt, jo? A proč jsem byl se dvěma VW po sobě furt v servisu? To bude asi ta lepší úroveň... Díky, nechci.

0/0
6.1.2015 7:50

J76i27ř67í 37S82c38h34w90a74c96h 8968874178806

tak obrovský rozdíl dřív ukazuje na to, že Toyota má trošku jinou organizaci výroby a více využívá subdodavatelů....

+16/0
5.1.2015 12:36

K21a10r25e38l 55K33o64š30ť31á92l 8757311920835

Přesně tak, Toyota Production System (TPS) je pojem, pracovní nasazení samotných dělníků to moc neovlivní.

0/0
5.1.2015 22:07

M19a73r18t92i58n 47R25a22y68m48a59n 4772278403218

Vzhledem k tomu, ze Toyota ma o dost min znacek nez VW, tak docela velkou cast v koncernu tvori administrativni pracovnici (kazda znacka - VW, Skoda, Seat, Audi, Lambo, Bugatti, Ducatti, atd. musi mit svoje vedeni, vlastni uctarnu, personalni atd.). Pochybuju, ze v problem bude v efektivite vyroby aut jako takove.

+5/0
5.1.2015 12:01

P12e82t88r 45A79g27u19l37á79r 4727678920554

To, že přijali více zaměstnanců ještě nemusí znamenat snížení efektivity. Pokud najíždí na nový model nebo změnili výrobní postupy. Všechno má určitý přesah. Pokud investujete do firmy peníze, také nějakou dobu trvá než e investice vrátí. Investice do pracovní cíly může mít také určitou strvačnost. Rozhodně bych z toho nic přímo nevyvozoval.

+8/0
5.1.2015 11:42

Z94d74e60n61ě45k 50H81a11n88z13l 1391686652984

Takže propouštět, to je hnus

0/−1
5.1.2015 11:33

J41a75n 77M76o15h33y19l28a 6192869849221

Proč je propouštění automaticky hnus? Krom toho, že tohle automaticky propouštění neznamená.

+3/0
5.1.2015 12:28

Z65d98e45n38ě29k 89H54a68n26z92l 1861976422764

Já to vidím ve Škodovce, šetří se na všem a nejraději by měli jen agenturni zaměstnance s měsíční smlouvou

0/0
5.1.2015 14:49

K58a19r23e78l 58J75o24a27c76h60i11m94s61t68á46l 8756642737756

agentury dostávaj na jednoho dělníka více než když dá firma kmenovému zaměstnanci 1 plat tak nevim kde se teda potom šetří

+3/0
5.1.2015 16:01

Z32d84e81n65ě60k 82H48a24n96z82l 1471876792444

Ale když je potřeba, tak ho můžou hned vysoupnout.

+1/−2
5.1.2015 17:21

M38a74r98t15i40n 37L18ž97i47č32a84ř 9365347382844

Tak Japonci makají jako šroubci to ve VW fabrice kde dělá minimum němců a vetšina náplava nikdy takový pracovní proces nebude

Japonec je zvyklý na 12-14 hodin práce 6x týdně s tím, že jídlo má rovnou na pracovišti aby se nezdržoval. Což je scifi na evropské poměry

+2/−2
5.1.2015 11:30

M31i49l38o22s31l19a90v 76U53r62b94a20n 4618269440393

Pracovat 12-14 hodin 6 dní v týdnu ještě nemusí nutně znamenat vyšší efektivitu. Jedině snad v tom případě, když by toho Japonce platili za 8 hodin 5 dní v týdnu.

+1/0
5.1.2015 12:45

M71a31r60t33i93n 46L70ž33i46č66a34ř 9465597792334

U nás v Evropě ne, ale u nich produktivita je, vemte jak se po 2 světové válce Japonsko sebralo z naprostého dna a kde nyní je

0/0
5.1.2015 12:50

A58d20a39m 75K42ř19i75v57s34k46ý 1963554520453

Ono i to německo na tom po válce nebylo zrovna dobře...

+4/0
5.1.2015 14:12

M26a56r80t12i91n 22L15ž72i14č89a83ř 9785147752644

To je pravda, ale Japonci bli lepší co do restartu země

0/0
5.1.2015 14:51

T83o54m27á72š 39O45r10d31e50l12t 3301956736358

BILI ??? Opravdu ???

0/−1
5.1.2015 20:18

M85a96r90t28i87n 30L20ž53i43č66a67ř 9275847152494

Bili, leda tak Vás, samozřejmě byli, y se vytratilo

0/0
6.1.2015 14:38

R90a63d14i98m 92H49o91r79č82i23č98k26a 7346397103712

Byl jsem minulý rok dvakrát pracovně v Toyotě, v Motomachi a pozváni jsme byli i do Takaoki. To co tady píšete je úplně mimo. Japonci už zdaleka nejsou v práci déle, mají volné víkendy a hlavně zaměstnavatel si jich velice váží. Ty jídelny jim můžete jedině závidět, žádné na ponku, ale pěkně kulturně.

+3/0
5.1.2015 17:39

M25a41r47t28i92n 91L60ž26i55č53a40ř 9205597142214

V Toyotě možná ano, ale jděte do Sony, Suzuki, tam je to pořád stejné. Navíc stejné postupy se snažili zavést i na lnkách zde v ČR, Flextronic, Celestica ale bez úspěchu

0/−1
5.1.2015 17:44

R59a94d81i59m 48H25o95r80č84i93č26k18a 7146877133852

Nevím, nedokážu posoudit, ale v článku se porovnávají VW a Tyoyota:-/

+1/0
5.1.2015 17:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.