Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen v efektivitě práce čím dál více zaostává za Toyotou

Počet zaměstnanců německé automobilky Volkswagen loni rostl rychlejším tempem než tržby. Firma tak v efektivitě práce čím dál více zaostává za japonským konkurentem Toyota Motor, kterého by chtěla připravit o vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu. Upozornili nato odborníci na automobilový průmysl z University Duisburg-Essen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M70i83r62o47s70l96a21v 97S30t70e98i28n43e21r 6868284413725

Kvalitu nemůžete dělat hurá- metodou. Volkswagen a i Škoda se ubírají cestou zvyšování kvality a výdrže svých výrobků. Však Toyota vyhrává testy nových vozů, po deseti letech má ale vážné problémy s korozí a opotřebením. Výroba nového vozu zatěžuje životní prostředí daleko více, než údržba už vyrobených vozů.

+3/−4
5.1.2015 19:56

J26a54n 23G32a64z34d50a 6722658883427

Myslím že pan Steiner nezná Toyoty. Jsou to povětšinou držáci, jeden máme na dvoře a po čtvrt milionu kilometrů se měnily pouze párkrát destičky a kotouče a baterka a mějaké gumičky. Toyoty vychází i v testech kvality většinou mezi deseti nejspolehlivějšími vozy své třídy, VW je průměr.

+4/0
5.1.2015 20:54

P31a80v36e59l 96Š92e65d65l63b31a54u71e21r 7208291482505

Tak nevím, třeba Mazda, kterou jsme měli jako pracovní auto a která prý jako značka rezaví, má teď 25 let, pořád jezdí a na karoserii se měnily  jen zadní lemy blatníků... Myslíte, že Toyota dělá auta hurá - metodou a tak se stala největší automobilkou? Dobrý fór... Proč v Africe a tam, kde v podstatě nejsou cesty, jezdí z větší části Toyoty? Asi proto, že vydrží. Nějak jsem tam nezahlédl VW, asi tam potřebují jezdit a ne hledat v pustině servis, když se salónní miláček zase pokazí, protože najel více kilometrů, než na chatu, nebo vjel na hrbol...

+1/0
6.1.2015 8:01

M74i52r42o36s28l38a50v 32J84a97r28o72š 6150482259837

To nevím, kde jste na tohle přišel. Stačí se podívat na statistiky spolehlivosti např. německého TÜV (http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1476-Testy-statistiky-spolehlivosti-aut/n3047-TUV-Report-2014-porovnava-217-modelu-Jak-kvalitni-jsou-opravdu-auta)

+1/0
6.1.2015 11:01

Z48d33e77n43ě61k 78H88a42n56z29l 1621956162714

Jako v Kolíně TPCA nabrat,propustit,nabrat,propustit a pořád do kola

0/0
5.1.2015 18:50

J56a22r90o24s54l36a48v 20D45r82o18b85n91ý 6536498817257

no když vidím tu fotku montáže stropu u VW, tak je TPCA o 30 let vepředu. Tam se to dělá přípravkem, který obsluhuje jeden člověk:-)

0/0
5.1.2015 20:58

K97a75r37e58l 40K40o16š93ť55á88l 8467291550815

Možná je taky trochu rozdíl v rozměrech a výbavě toho dílu, který u VW bude nejspíš ještě ve více stupních. U TPCA tam nejspíš nebude ani lampička nebo madlo.

+2/0
5.1.2015 22:03

K37a40r70e52l 91V34a93c12h42u75t 9613402349923

Banka ČSOB má letos propustit hromadu pracovníků po republice... ale v Praze na centrále, kde se furt jen chodí do kaváren a popíjí kafíčko, tam se před konce roku nabíralo = to je aspoň EFEKTIVITA! ;-D ... Copak Pražáky zajímá, že pracovníci v regionech budou mít na starosti čím dál větší oblasti, že najezdí více kilometrů, že jim na to nebude stačit denně ani 10-12 hodin? Ať se lufťáci třeba upracují od rána do večera, jenom když se sníží počet služebních vozů, jenom když se sníží (tam venku) náklady. Prahy se to ale netýká. Ta má výjímku... ;-€ ... jenže přepracovaní lidé = CHYBY! ... Takže vážení, já s Vámi končím, ruším účet a odcházím do jiné banky. ;-)

+1/−1
5.1.2015 17:40

V79l62a90d65i28m69í31r 65F98i77b11i32g54e93r 5984531201784

Takhle to je všude nejen v ČSOB. Vedení má naivní představy že se všichni flákají a když se propouští tak samozřejmě odzdola, na centrále až naposled. Do počítačů se dávají sledovací programy, monitorují se hovory, v autech jsou GPS sledovací systémy. Lidi se postupně stávají otroky. Netvrdím že nějaká kontrola nemá být ale neustálá kontrola to už je trochu moc. Za chvíli začnou řešit kdo jde kolikrát za směnu na wc a pak to bude na koberečku vysvětlovat. Podstatné by měly být výsledky ne jak to kdo dělá hlavně že se splní norma.

0/0
6.1.2015 8:56

J74a40r25o61s96l50a17v 15K62a66d51l44e78c 5761499492741

Tak hlavně, že je Volkswagen a přidružené značky technicky na lepší úrovni než Toyota... efektivita mne nezajímá...;-D;-D;-D

0/0
5.1.2015 16:13

J84i67r79i 30F77i80n15k 6857769527478

A na to jste prosím přišel jak?

0/0
5.1.2015 22:15

P23a25v37e12l 59Š10e43d82l84b73a10u33e23r 7828901532265

Fakt, jo? A proč jsem byl se dvěma VW po sobě furt v servisu? To bude asi ta lepší úroveň... Díky, nechci.

0/0
6.1.2015 7:50

J59i12ř25í 64S73c73h31w72a15c91h 8978864768476

tak obrovský rozdíl dřív ukazuje na to, že Toyota má trošku jinou organizaci výroby a více využívá subdodavatelů....

+16/0
5.1.2015 12:36

K81a23r15e54l 62K33o68š58ť14á76l 8257351910935

Přesně tak, Toyota Production System (TPS) je pojem, pracovní nasazení samotných dělníků to moc neovlivní.

0/0
5.1.2015 22:07

M23a63r69t74i64n 50R22a12y31m74a18n 4322388243828

Vzhledem k tomu, ze Toyota ma o dost min znacek nez VW, tak docela velkou cast v koncernu tvori administrativni pracovnici (kazda znacka - VW, Skoda, Seat, Audi, Lambo, Bugatti, Ducatti, atd. musi mit svoje vedeni, vlastni uctarnu, personalni atd.). Pochybuju, ze v problem bude v efektivite vyroby aut jako takove.

+5/0
5.1.2015 12:01

P62e61t68r 79A29g47u10l54á33r 4867758100334

To, že přijali více zaměstnanců ještě nemusí znamenat snížení efektivity. Pokud najíždí na nový model nebo změnili výrobní postupy. Všechno má určitý přesah. Pokud investujete do firmy peníze, také nějakou dobu trvá než e investice vrátí. Investice do pracovní cíly může mít také určitou strvačnost. Rozhodně bych z toho nic přímo nevyvozoval.

+8/0
5.1.2015 11:42

Z20d31e50n20ě13k 55H18a63n79z94l 1651126392584

Takže propouštět, to je hnus

0/−1
5.1.2015 11:33

J84a89n 71M10o70h98y78l84a 6392249799671

Proč je propouštění automaticky hnus? Krom toho, že tohle automaticky propouštění neznamená.

+3/0
5.1.2015 12:28

Z16d46e62n45ě64k 42H98a12n98z75l 1661536512424

Já to vidím ve Škodovce, šetří se na všem a nejraději by měli jen agenturni zaměstnance s měsíční smlouvou

0/0
5.1.2015 14:49

K58a80r32e12l 83J88o56a46c38h54i54m11s45t84á52l 8516242147566

agentury dostávaj na jednoho dělníka více než když dá firma kmenovému zaměstnanci 1 plat tak nevim kde se teda potom šetří

+3/0
5.1.2015 16:01

Z66d89e74n64ě77k 95H88a45n84z17l 1511406902764

Ale když je potřeba, tak ho můžou hned vysoupnout.

+1/−2
5.1.2015 17:21

M68a25r88t37i91n 85L35ž22i14č10a77ř 9915227272934

Tak Japonci makají jako šroubci to ve VW fabrice kde dělá minimum němců a vetšina náplava nikdy takový pracovní proces nebude

Japonec je zvyklý na 12-14 hodin práce 6x týdně s tím, že jídlo má rovnou na pracovišti aby se nezdržoval. Což je scifi na evropské poměry

+2/−2
5.1.2015 11:30

M54i41l84o90s87l72a46v 68U45r47b93a41n 4578659690693

Pracovat 12-14 hodin 6 dní v týdnu ještě nemusí nutně znamenat vyšší efektivitu. Jedině snad v tom případě, když by toho Japonce platili za 8 hodin 5 dní v týdnu.

+1/0
5.1.2015 12:45

M39a65r73t53i98n 27L39ž20i13č78a73ř 9765577692324

U nás v Evropě ne, ale u nich produktivita je, vemte jak se po 2 světové válce Japonsko sebralo z naprostého dna a kde nyní je

0/0
5.1.2015 12:50

A64d14a53m 95K43ř15i71v55s38k73ý 1823404700323

Ono i to německo na tom po válce nebylo zrovna dobře...

+4/0
5.1.2015 14:12

M12a31r82t31i82n 78L56ž10i98č93a49ř 9785567962954

To je pravda, ale Japonci bli lepší co do restartu země

0/0
5.1.2015 14:51

T20o77m92á33š 16O63r86d23e56l53t 3601906306498

BILI ??? Opravdu ???

0/−1
5.1.2015 20:18

M31a37r35t94i52n 10L37ž44i74č66a23ř 9925487922834

Bili, leda tak Vás, samozřejmě byli, y se vytratilo

0/0
6.1.2015 14:38

R67a79d72i66m 13H79o55r53č80i98č79k51a 7396617813602

Byl jsem minulý rok dvakrát pracovně v Toyotě, v Motomachi a pozváni jsme byli i do Takaoki. To co tady píšete je úplně mimo. Japonci už zdaleka nejsou v práci déle, mají volné víkendy a hlavně zaměstnavatel si jich velice váží. Ty jídelny jim můžete jedině závidět, žádné na ponku, ale pěkně kulturně.

+3/0
5.1.2015 17:39

M50a30r15t56i93n 21L44ž80i40č82a27ř 9385107482474

V Toyotě možná ano, ale jděte do Sony, Suzuki, tam je to pořád stejné. Navíc stejné postupy se snažili zavést i na lnkách zde v ČR, Flextronic, Celestica ale bez úspěchu

0/−1
5.1.2015 17:44

R83a24d56i52m 73H14o46r49č49i50č85k94a 7426697483852

Nevím, nedokážu posoudit, ale v článku se porovnávají VW a Tyoyota:-/

+1/0
5.1.2015 17:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.