Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volkswagen v efektivitě práce čím dál více zaostává za Toyotou

Počet zaměstnanců německé automobilky Volkswagen loni rostl rychlejším tempem než tržby. Firma tak v efektivitě práce čím dál více zaostává za japonským konkurentem Toyota Motor, kterého by chtěla připravit o vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu. Upozornili nato odborníci na automobilový průmysl z University Duisburg-Essen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M17i65r31o17s23l97a50v 55S41t22e71i53n81e15r 1525725988853

Kvalitu nemůžete dělat hurá- metodou. Volkswagen a i Škoda se ubírají cestou zvyšování kvality a výdrže svých výrobků. Však Toyota vyhrává testy nových vozů, po deseti letech má ale vážné problémy s korozí a opotřebením. Výroba nového vozu zatěžuje životní prostředí daleko více, než údržba už vyrobených vozů.

+3/−4
5.1.2015 19:56

J93a69n 91G10a21z73d18a 6652878953537

Myslím že pan Steiner nezná Toyoty. Jsou to povětšinou držáci, jeden máme na dvoře a po čtvrt milionu kilometrů se měnily pouze párkrát destičky a kotouče a baterka a mějaké gumičky. Toyoty vychází i v testech kvality většinou mezi deseti nejspolehlivějšími vozy své třídy, VW je průměr.

+4/0
5.1.2015 20:54

P74a23v92e16l 67Š25e13d92l36b80a82u51e23r 7338731562815

Tak nevím, třeba Mazda, kterou jsme měli jako pracovní auto a která prý jako značka rezaví, má teď 25 let, pořád jezdí a na karoserii se měnily  jen zadní lemy blatníků... Myslíte, že Toyota dělá auta hurá - metodou a tak se stala největší automobilkou? Dobrý fór... Proč v Africe a tam, kde v podstatě nejsou cesty, jezdí z větší části Toyoty? Asi proto, že vydrží. Nějak jsem tam nezahlédl VW, asi tam potřebují jezdit a ne hledat v pustině servis, když se salónní miláček zase pokazí, protože najel více kilometrů, než na chatu, nebo vjel na hrbol...

+1/0
6.1.2015 8:01


M40i22r57o20s42l22a66v 41J10a16r54o57š 6980562199547

To nevím, kde jste na tohle přišel. Stačí se podívat na statistiky spolehlivosti např. německého TÜV (http://www.autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1476-Testy-statistiky-spolehlivosti-aut/n3047-TUV-Report-2014-porovnava-217-modelu-Jak-kvalitni-jsou-opravdu-auta)

+1/0
6.1.2015 11:01

Z11d65e97n78ě47k 24H88a49n79z72l 1151206282784

Jako v Kolíně TPCA nabrat,propustit,nabrat,propustit a pořád do kola

0/0
5.1.2015 18:50

J76a46r27o36s35l75a47v 42D42r11o36b74n66ý 6186588447377

no když vidím tu fotku montáže stropu u VW, tak je TPCA o 30 let vepředu. Tam se to dělá přípravkem, který obsluhuje jeden člověk:-)

0/0
5.1.2015 20:58

K34a73r95e21l 66K74o76š43ť25á32l 8187401690175

Možná je taky trochu rozdíl v rozměrech a výbavě toho dílu, který u VW bude nejspíš ještě ve více stupních. U TPCA tam nejspíš nebude ani lampička nebo madlo.

+2/0
5.1.2015 22:03

K55a23r31e39l 17V40a72c31h43u16t 9673332969523

Banka ČSOB má letos propustit hromadu pracovníků po republice... ale v Praze na centrále, kde se furt jen chodí do kaváren a popíjí kafíčko, tam se před konce roku nabíralo = to je aspoň EFEKTIVITA! ;-D ... Copak Pražáky zajímá, že pracovníci v regionech budou mít na starosti čím dál větší oblasti, že najezdí více kilometrů, že jim na to nebude stačit denně ani 10-12 hodin? Ať se lufťáci třeba upracují od rána do večera, jenom když se sníží počet služebních vozů, jenom když se sníží (tam venku) náklady. Prahy se to ale netýká. Ta má výjímku... ;-€ ... jenže přepracovaní lidé = CHYBY! ... Takže vážení, já s Vámi končím, ruším účet a odcházím do jiné banky. ;-)

+1/−1
5.1.2015 17:40

V72l57a79d89i44m44í80r 46F31i66b20i71g49e91r 5194521391124

Takhle to je všude nejen v ČSOB. Vedení má naivní představy že se všichni flákají a když se propouští tak samozřejmě odzdola, na centrále až naposled. Do počítačů se dávají sledovací programy, monitorují se hovory, v autech jsou GPS sledovací systémy. Lidi se postupně stávají otroky. Netvrdím že nějaká kontrola nemá být ale neustálá kontrola to už je trochu moc. Za chvíli začnou řešit kdo jde kolikrát za směnu na wc a pak to bude na koberečku vysvětlovat. Podstatné by měly být výsledky ne jak to kdo dělá hlavně že se splní norma.

0/0
6.1.2015 8:56

J72a92r79o61s45l78a51v 14K63a12d40l88e52c 5431779342701

Tak hlavně, že je Volkswagen a přidružené značky technicky na lepší úrovni než Toyota... efektivita mne nezajímá...;-D;-D;-D

0/0
5.1.2015 16:13

J66i52r27i 94F34i36n19k 6907639287448

A na to jste prosím přišel jak?

0/0
5.1.2015 22:15

P89a80v22e89l 76Š64e59d13l71b21a22u10e48r 7398791772165

Fakt, jo? A proč jsem byl se dvěma VW po sobě furt v servisu? To bude asi ta lepší úroveň... Díky, nechci.

0/0
6.1.2015 7:50

J41i24ř75í 92S24c31h51w10a22c17h 8488654708696

tak obrovský rozdíl dřív ukazuje na to, že Toyota má trošku jinou organizaci výroby a více využívá subdodavatelů....

+16/0
5.1.2015 12:36

K81a60r16e23l 82K89o49š22ť86á82l 8737611590545

Přesně tak, Toyota Production System (TPS) je pojem, pracovní nasazení samotných dělníků to moc neovlivní.

0/0
5.1.2015 22:07

M51a77r64t53i57n 12R58a49y51m51a74n 4592698883638

Vzhledem k tomu, ze Toyota ma o dost min znacek nez VW, tak docela velkou cast v koncernu tvori administrativni pracovnici (kazda znacka - VW, Skoda, Seat, Audi, Lambo, Bugatti, Ducatti, atd. musi mit svoje vedeni, vlastni uctarnu, personalni atd.). Pochybuju, ze v problem bude v efektivite vyroby aut jako takove.

+5/0
5.1.2015 12:01

P57e21t47r 11A50g40u49l42á25r 4967878650294

To, že přijali více zaměstnanců ještě nemusí znamenat snížení efektivity. Pokud najíždí na nový model nebo změnili výrobní postupy. Všechno má určitý přesah. Pokud investujete do firmy peníze, také nějakou dobu trvá než e investice vrátí. Investice do pracovní cíly může mít také určitou strvačnost. Rozhodně bych z toho nic přímo nevyvozoval.

+8/0
5.1.2015 11:42

Z36d92e28n62ě70k 96H58a44n51z93l 1171676202414

Takže propouštět, to je hnus

0/−1
5.1.2015 11:33

J18a63n 48M33o29h59y57l39a 6712369599181

Proč je propouštění automaticky hnus? Krom toho, že tohle automaticky propouštění neznamená.

+3/0
5.1.2015 12:28

Z24d11e44n48ě56k 69H46a39n23z58l 1321226872724

Já to vidím ve Škodovce, šetří se na všem a nejraději by měli jen agenturni zaměstnance s měsíční smlouvou

0/0
5.1.2015 14:49

K40a29r15e26l 39J43o40a97c41h78i76m72s67t15á70l 8956302907126

agentury dostávaj na jednoho dělníka více než když dá firma kmenovému zaměstnanci 1 plat tak nevim kde se teda potom šetří

+3/0
5.1.2015 16:01

Z62d81e56n98ě12k 47H47a31n80z28l 1581406352454

Ale když je potřeba, tak ho můžou hned vysoupnout.

+1/−2
5.1.2015 17:21

M56a28r38t33i54n 96L26ž77i26č69a65ř 9705827112404

Tak Japonci makají jako šroubci to ve VW fabrice kde dělá minimum němců a vetšina náplava nikdy takový pracovní proces nebude

Japonec je zvyklý na 12-14 hodin práce 6x týdně s tím, že jídlo má rovnou na pracovišti aby se nezdržoval. Což je scifi na evropské poměry

+2/−2
5.1.2015 11:30

M67i26l37o40s19l35a89v 83U29r12b78a90n 4228599780813

Pracovat 12-14 hodin 6 dní v týdnu ještě nemusí nutně znamenat vyšší efektivitu. Jedině snad v tom případě, když by toho Japonce platili za 8 hodin 5 dní v týdnu.

+1/0
5.1.2015 12:45

M47a51r37t21i86n 41L71ž75i93č84a84ř 9645857432414

U nás v Evropě ne, ale u nich produktivita je, vemte jak se po 2 světové válce Japonsko sebralo z naprostého dna a kde nyní je

0/0
5.1.2015 12:50

A63d46a89m 22K12ř30i98v25s20k65ý 1433184310743

Ono i to německo na tom po válce nebylo zrovna dobře...

+4/0
5.1.2015 14:12

M15a14r28t46i87n 28L29ž55i89č53a35ř 9535617462344

To je pravda, ale Japonci bli lepší co do restartu země

0/0
5.1.2015 14:51

T85o70m25á54š 31O46r76d60e47l35t 3271546526338

BILI ??? Opravdu ???

0/−1
5.1.2015 20:18

M50a11r88t80i65n 28L97ž24i21č17a56ř 9465857572684

Bili, leda tak Vás, samozřejmě byli, y se vytratilo

0/0
6.1.2015 14:38

R62a90d69i40m 45H32o59r59č59i82č80k69a 7366797923382

Byl jsem minulý rok dvakrát pracovně v Toyotě, v Motomachi a pozváni jsme byli i do Takaoki. To co tady píšete je úplně mimo. Japonci už zdaleka nejsou v práci déle, mají volné víkendy a hlavně zaměstnavatel si jich velice váží. Ty jídelny jim můžete jedině závidět, žádné na ponku, ale pěkně kulturně.

+3/0
5.1.2015 17:39

M44a11r12t13i60n 56L53ž83i16č10a70ř 9595177972844

V Toyotě možná ano, ale jděte do Sony, Suzuki, tam je to pořád stejné. Navíc stejné postupy se snažili zavést i na lnkách zde v ČR, Flextronic, Celestica ale bez úspěchu

0/−1
5.1.2015 17:44

R60a29d90i84m 44H56o24r16č10i90č50k39a 7966847573702

Nevím, nedokážu posoudit, ale v článku se porovnávají VW a Tyoyota:-/

+1/0
5.1.2015 17:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.