Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přes Rakousko pomaleji, omezují rychlost a intenzivněji měří

Rakousko omezilo kvůli ekologii rychlost na dalších dálničních tazích. Rychlost klesla ze 130 km/h na 100 km/h, případně až na 80 km/h. Na dálnicích také přibyl systém úsekového měření rychlosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Š28t35ě87p77á25n 85B69i93c94e36r45a 6169182738916

Nechápu, proč se prodávají rychlá auta schopná jet i nad 200 km/hod, když i dálnice v Německu jsou posety omezením rychlosti a vzhledem k přeplněnosti silnic lze vyvrátit i námitku, že umožní rychlejší předjetí. K čemu předjíždět, když je auto za autem.

0/0
15.2.2015 13:03
Foto

F69r19a66n79t27i56š81e51k 58R44u28d81l 3158785806407

když tak čtu ty odborníky na spotřebu a rychlost, tak se nestačím divit. vypadá to na to, že velmi často chyběli ve škole a to převážně na fyzice a matematice. jezdím po revoluci pravidelně každých 14 dní z vídně do lovosic a zpět, občas až do berlína či hannoveru, kde žili či žijí moje děti. a mnoho kilometrůnajezdím po rakousku a evropě vůbec. ročně to dělá na 50.000 km. 94-2000, primera 1.6, benzín, jezdil jsem jak rychle bylo možno, primera jezdila do 200 km/h, vídeň-praha rekord 2:55, spotřeba 8,6 l/100 km, 2000-2010 primera 2.2 turbo, diesel, do 225 km/h, rekord 2:35, spotřeba 9,2 l/100 km, od zavedení omezené rychlosti 3:05 při spotřebě 7.6 l/100 km a od roku 2010 do teď kia ceeď-sw, 2.0 diesel turbo, do 195 km/hod, 3:15, spotřeba 5,5 l/100 km když jedu do 130 a 5.1 l/100 km, když jedu do 115. a světe div se, doba se změnila o pitomých 6 minut. podotýkám, že jezdím od roku 64 to je 51 let, neměl jsem žádnou nehodu a za auta jsem měl: škoda 100MB. škoda 110 se sníženou hlavou, renault 16, pegueot 307, renault 5, nissan datsun, služební auta renault 18, renault 25, a pak to šlo nahoru saab 900 turbo, jaguar XJ, dva měsíce ferarri 512 berlinetta ale to se nedalo, zpět na vw kombi passat a zase zpět do vlastního, když jsem založil vlastní firmu-to byly ty nissany a v důchodu kia, protože nissan prodal technologii primery hundayi. a tam byla volba jednoduchá. takže tolik k jízdám praha vídeň a zpět, jejich časech a spotřebě. evidenci si vedu od roku 1977 jak v čechách tak v rakousku[>-]

p.s. takže místo 3:05 jezdím nyní 3:20-3:25. a jsem spokojen a ty šílence z čech v rakousku rád postrádám. dojíždění na doraz, předjíždění na zákazu, o rychlosti nemluvě, rychlost se neměří a o dalších přestupcích nemluvě. je to bohužel smutné zjištění ale pravdivé. v čechách se jezdí nebezpečně a to je fakt. dobrou

+1/0
9.2.2015 23:15

P77a29v26e11l 82M87o28r29a41v26e85c 1294395894577

Ať už jdou s těma emisema někam, 100km/h nebo i 80? Naštěstí mě letos čeká asi jenom 30km v Rakousku jinak jedu přes Německo (aspoň normální země)

+2/−2
23.1.2015 0:30


Foto

F46r94a90n19t10i10š62e62k 74R45u82d38l 3438955136637

příteli, tady nejde o emise, tady jde o životy. buď jste hloupý frajer a nebo špatný řidič.[>-]EUV

+1/0
9.2.2015 23:39

M24i23r95o67s85l91a72v 19Š80e89j47n48a 2101707618212

Já jim kašlu na dálnice. Před Vánocenmi jsem jel po dálnici z Mnichova přes Insbruck do St.Antonu. Všude v Rakousku bylo omezení rychlosti na dálnici 100 Km/h. Za to jsem jim musel zaplatit 12 euro dálniční známku, abych se pak jako šnek táhl po poloprázdné dálnici stovkou.

Příšte jim kašlu na dálniční známku a zmíněný úsek pojedu po okreskách osmdesátkou. Pokud omezují rychlost na dálnici, pak je nehodlám používat, pojedu po okreskách a budu jim vylepšovat ekologii v centrech obcí při padesátce.

0/0
12.2.2015 11:38

J67i86ř81í 86B24o69l80f 8395257668515

Jak tak koukám, tak je tady zase spousta těch, kterým auto "žere" při 80 více, než při 130 ;-D  Fyziku popírajíce (valivý odpor, odpor vzduchu, plynulost), ale mají svou pravdu ;-)

+3/−1
6.1.2015 19:19

J64a10k58u84b 32P37r62o70k16e43š 6323708542323

Pokud by Vas predpoklad prime umery platil, pak logicky nejsetrnejsi jizda by byla na 1. rychlostni stupen 10km/h. Opravdu chcete neco takoveho tvrdit?

+2/−4
6.1.2015 19:35

P81e37t20r 62N23e62s14v83a70d70b56a 2234265496549

Tak pokud zařadím 1. rychlostní stupeň a auto se plíží + - těch vašich deset mám na palubním počítači spotřebu 2,5 l/100km. Tak že ano:-P

+1/−1
6.1.2015 21:22

M41i65r51o29s50l17a19v 32S14i24n20d47e98l55a77r 2445257364632

To je nejaka blbost - teda u bezneho vozidla. Na pohyb vozidla nevelkou rychlosti staci mene energie nez na pohon samotneho motoru ve vysokych otackach. Z toho pak vychazi jako spotrebove lepsi jedzit na nejvyssi rychlostni stupen s co nejzizsima otackama. Jet na 1 na volnobeh je na spotrebu hrosi nez jet na volnobeh na 5 ci 6 (coz vychazi nekam do oblasti rychlosti 50-65 km/h, kde jeste nedominuje odpor vzduchu).

+3/−1
7.1.2015 0:13

J42i41ř70í 76S12c13h46w80a38c87h 8388184218236

tak výkonová charakteristka běžného spalovacího motoru je taková, že na volnoběh na 5-6 rozhodně auto při 50-60 neutáhne, no možná něco mezi 5,0-6,0 litry....

Ale jinak samozřejmě souhlas, že čím vyšší provozuschopný stupeň zařazen, tím nižší spotřeba ;-)

+1/0
7.1.2015 1:19

M26i73r76o80s51l14a24v 71S15i15n47d12e25l15a37r 2915357414852

Nerikam, ze je to nejak moc pouzitelny a doporucenihodny jizdni rezim, ale nemusi to byt 6litr, i bezny dieselovy motor auto na rovine na volnobeh v pohybu udrzi. V pripade benzinu to bude asi horsi. Nicmene VW diesely 1.9 nebo 2.0 auto v ustalenem pohybu na +- rovine udrzi s vyslednou rychlosti nekdo kolem 50....

Jinak -k puvodnimu prispevku- treba 2.0Tdi pri jizde na volnobeh na 1. rs vykazuje spotrebu cca 8l/100km.

0/0
7.1.2015 21:52

M61i16r22o70s88l49a25v 13S36i79n43d75e15l98a34r 2815807114622

Nebo maji nejake hodne velkoobjemove motory....

Tim valivym odporem bych si v te argumentaci nebyl tak jist...

0/0
7.1.2015 0:23

T72o32m48á69š 36Ž64i38t98n87ý 6411520451611

Záleží na hlavně způsobu jízdy. 

Není problém jet 150 za 8,5l a taky není problém jet 80 za 10l...

0/0
7.1.2015 13:57

B96o31h58u16s14l13a86v 41H35a10m87á91č70e38k 9421123890328

To možná máte pravdu, ale při 80 na sebemenším kopečku musím podřadit a přidat plyn.  Jinak 6 je moc a 5 hodně. To zase vymyslel nějaký ekoterorista vlastní hlavou. Při 120-130 překonám setrvačností s malým plynem mnohem větší stoupání, samozřejmě na dálnici. A co plynulost silničního provozu , ta taky dostane na frak. Bude více rozjezdů, delší fronty a podobně. Je vidět , že staleté soužití našich národů na obou zanechalo těžké následky . Nová soutěž  : Kdo vymyslí větší kravinu .

+1/0
8.1.2015 16:12

J56a90r71d67a 63S22o45k85o15l 1606498371701

Na spotřebě má velký podíl také povrch vozovky hlavně ten český tankodrom.

0/0
6.1.2015 17:46

P82e43t80r 78B82á50č27a 8775776235315

Rakousko to byla vzdycky banda viz. Temelin. Rv

+5/−1
6.1.2015 13:41

K47a31r60e77l 64B36a95r95t96á19k 3959543892386

Já bych u nás omezil rychlost mimo obec na dálnicích na 110km/h a ostatní silnice na 90km/h a byl by klid.

+3/−10
6.1.2015 10:30

M67a45r69e27k 96H36r90u97b39y 6157572881598

A proc vubec venovat tolik pozornosti faktoru, ktery se na dopravnich nehodach podili necelymi 3%? ;-):-P

+5/−1
6.1.2015 11:51

P58e61t72r 53B77á77č50a 8295416615675

Radsi klid od takovych jako ty.

+5/−1
6.1.2015 13:42

P30e78t64r 52N39e61s85v88a90d49b25a 2144565596799

To přece nemůžete myslet vážně. Rádoby řidiči Vás tady rozcupují na kousky. Přece jet Praha - Brno 160 místo 130 je mega úspora času ne. Jooo nejlepší jsou ti co jezdí kolem komínu a budou vyřvávat jak je omezuje předepsaná rychlost. A u OC zaparkuje přes dvě místa;-D, takže neumí ovládat auto v rychlosti 20 km/h ale po dálnici by chtěli lítat 200;-D. Nejraději mám ty trotly co mě musí za každou cenu předjet a po páru metrech sjíždí na benzínku nebo odbočují. Třeba jako tenhle mistr volantu který ani neumí používat blinkry https://www.youtube.com/watch?v=pj7aRupV5pM

+2/0
6.1.2015 21:20

L85u39d49ě91k 54J29e74l76í47n44e34k 5647287759480

Jo, to taky nechápu. Zaplať bůh do centra našeho banánistánu nejezdím často, ale tu zběsilost před sjezdy (Beroun, Loděnice), to vidím pokaždé. A to rozhodně provoz nebrzdím (zvlášť u Loděnic určitě :-)).

+1/0
6.1.2015 22:55
Foto

Š18t35ě82p11á96n 27B71i48c67e76r29a 6679972198426

Dálnice mimo obec ?????

0/0
15.2.2015 13:09

K56a25r92e96l 90V21a79c49h17u48t 9543122279183

Auta jsou při 50-ce méně hlučná, než při 80-ce (v obcích). A při 80-ce jsou méně hlučná než při 130-ce...  To je celé. ;-)

+2/0
6.1.2015 8:22

J15i95n66d22ř52i40c88h 31Š54k62o62p24e90k 4805251340615

pokud jedou na stejný rychlostí stupeň při 50 km/h i při 80 km/h tak souhlas. JInak je to blbost

0/−1
6.1.2015 9:26
Foto

K76a66m14i86l 18Ř71e30h84á37k 4389854755629

A proč? Z čeho tak soudíte.

+3/0
6.1.2015 9:37

J52i25n54d39ř61i79c61h 54Š54k77o53p35e69k 4405441750295

že by nižší rychlost znamenala nižší převodový stupeň a i větší otážky motoru, tudíž hluk ?

0/−2
6.1.2015 9:47
Foto

K98a33r81e86l 76B44a22r31t96a34k 9466361245126

To je vysvětlení jako noha;-D. Takže vy když jedete 50 km/h, dáte tam za 2 a točíte motor jak tydýt. No, asi to odpovídá vašemu "rozumu", co dodat.

+3/−1
6.1.2015 10:10

M12i54c91h19a47l 69R60e28j44z72e16k 5316887605601

Oba jste vedle, problem neni tak hluk motoru, pokud pomineme kamion funici do kopce, ale aerodynamicky hluk, hluk pneumatik a proste hluk, ktery dela jedouci vozidlo i s vypnutym motorem. V aute motor prakticky neslysite a stejne dela ve vysoke rychlosti hluk.

+5/0
6.1.2015 11:19

T47o40m84á19š 17V38e61s92e75l74ý 5795418180649

no to je ale smůla, že na magistrále v okolí Pankráce jsem vždy jezdil 80 na čtyřku, zatímco od zavedení 50 mi to vychází na dvojku při 4000 a ještě je to tak únavné, že se opírám o volant, kde mám bohužel spínač klaksonu.

+1/−3
6.1.2015 11:37

M54i25c27h40a74l 50R79e77j30z96e15k 5676797885191

To je 1.2HTP? Ja jezdim i 50 na 4. Nevim, co mas za delo, ze musis jezdit na rovine 4000.

+4/0
6.1.2015 14:27

P79e54t55r 61N70e58s93v60a27d16b72a 2504615256449

Viděl bych to na nějaký dvoutakt :-/

+2/0
6.1.2015 21:26

T66o38m52á62š 88V57e87s90e23l19ý 5795698200879

přece nebudu zbytečně trápit motor v nízkých otáčkách kvůli jedné (ženský pohlavní orgán na čtyři svisle), která si koupí byt u magistrály a potom si vydupe takto nesmyslné omezení desítek tisíc lidí denně.

0/−1
6.1.2015 23:03

P13e48t58r 72N82e94s29v34a78d46b16a 2604635106339

Napíšeš už konečně co máš za auto? :-/

+1/0
7.1.2015 10:24

T12o10m28á61š 85V39e76s25e26l98ý 5615918630419

jednoho z nejběžnějších chrochtlů. S benzínem to bylo lepší, to se dalo na jedničku 7000 a i měl hezčí zvuk klakson, ale už ho nemám.

0/−1
7.1.2015 14:29

P52e89t88r 83N72e23s66v24a76d77b29a 2244425596159

A co valivý odpor. v 50 mám 4. stupeň v 80 pátý a otáčky jsou téměř schodné;-D. Už víš že jsi napsal totální blbost;-(

+2/0
6.1.2015 21:25

L56u38d92ě86k 67J21e19l60í17n33e57k 5367337419730

Ušetřil jste mi práci, že jste to napsal za mě. :-)

0/0
6.1.2015 22:58
Foto

F31r13a65n91t36i56š27e76k 90R85u65d86l 3328495426707

jsem na tom podobně. 3 do 50 km/h, 4 do 70 až 80km/h, 5 od 65 do 90 km/h a od 90 teprve 6 do 195 v německu. a to všechno si klidně jedu i s tempomatem. nechápu ty některé příspěvky. evidentně nevědí, co je fyzika a počítat neumí. jen by zajímalo, co mají za auta. fr[>-]EUV

0/0
9.2.2015 23:27

M96a27r19e69k 70H67r14u95b29y 6427382801598

A pokud tam nepojedou vubec, budou uplne nejtissi ;-):-P

0/0
6.1.2015 11:50

P24e71t12r 62K97a69r71a92s 3272452276755

Silnice s maximální povolenou rychlostí okresky by neměla být považována za dálnici a tak by se tam neměl ani vybírat dálniční poplatek, ale o tom jistě není vůbec řeč, tady jde o to vybrat poplatek, pak pokutovat a už ne jen za překročení rychlosti, ale i za znečištění ovzduší, takže v Rakousku se bude platit hned několik pokut za jeden prohřešek ... moc pěkné. Ještě, že do té země jezdíme tak strašně málo, že si nepamatuji, kdy jsem tam jel naposledy.

+2/−1
6.1.2015 0:16

A98l31e14x 29Š92t25a21j56n93e59r 7401204655133

Jezdím tam pravidelne a je to stále víc omezující.

Na běžných silnicích je sice stovka, ale co pár kilometrů je 70 kvůli odbočkám. A to i kvůli blbé skoro polňačce pro zemědelce. Tempomat moc neužiju...

0/0
6.1.2015 6:34

M93i95c56h27a16l 95R63e77j29z20e10k 5926287885771

No tak si na tech 10km muzes znamku demonstrativne sloupnout;-D

+1/0
6.1.2015 11:21

K39a41r92e42l 35L12o78p29a66t27a 8586507141247

Vec neni o ekologii, ale o spotrebe PHM. Cim jsou auta lepsi a uspornejsi, tim je vetsi potreba zvysit spotrebu, protoze skvarky jsou skvarky. Proc ve meste pojizdite jak idioti od semaforu k semaforu a vsude jsou jednosmerky aby vas hnali od ulice k ulici kilometrovou cestou pres jine jednosmerky ackoliv se tam klidne 2 auta vejdou? Skvarky pratele, stat potrebuje DPH a ne to, ze jste si koupili uspornejsi vuz.

+1/−2
6.1.2015 0:14

L63u40d91ě96k 93J74e75l45í98n38e30k 5227307129930

To jako při rychlosti např. 100 km/h budu mít na stejnou vzdálenost spotřebu vyšší než při rychlosti 130 km/h? 8-o Kravina, ne? Jediné, co se tak ušetří, je čas. A to je stejně většinou pouhých pár minut, protože se všichni svorně "sejdou" v městských zácpách.

0/0
6.1.2015 22:50

M28a10r96e31k 77H63r28u46b76y 6407112241758

V Rakousku sice buzeruji, ale aspon se snazi zmerit, jestli to ma nejaky efekt. Predpokladam takze, ze na zaklade zjistenych vysledku jsou schopni tyhle napady zmenit/zrusit - viz. napr. denni sviceni.

Jaky nebetycny rozdil oproti CR, kde sebevetsi hloupost zustava zavedena naveky veku... :-/Rv

+6/−1
6.1.2015 0:03

O89n98d57r54e59j 62K65a78l18m95a33n 1240116924412

Jaká třeba?

0/0
6.1.2015 0:04

P64a21v23e80l 76J34e47ř27á60b28e35k 7601442934247

Zrušení alkoholu jako polehčující okolnosti při dopravní nehodě.

+1/0
6.1.2015 0:10

P66a92v59e98l 55J98e79ř75á62b67e46k 7241202134737

Zrušení alkoholu jako polehčující okolnosti při dopravní nehodě.

0/0
6.1.2015 0:10

M17a75r69e85k 81H64r26u30b47y 6517512811968

V CR? Takhle z hlavy me napada napr. prave to denni sviceni, lekarnicky, bodovy system, bezpecnostni kamery, usekove radary, biopaliva...u zadneho z techhle narizeni nikdy nedoslo ani k zakladnimu porovnani stavu pred a po zavedeni, natoz pak k vyvozeni dusledku.

Vyjimkou je akorat zimni vybava, kde si nejaka chytra hlava na MD povsimla, ze v cele CR opravdu 1. listopadu nenapadne snih, natoz aby se drzel az do dubna ;-)

+4/0
6.1.2015 0:10

L35u33d12ě30k 84J92e39l40í63n12e47k 5427837459590

No, s něčím bych souhlasil, ale rozhodně nesouhlasím, že by byl špatný bodový systém či bezpečnostní a úsekové radary - to jsou za mě rozhodně bezpečnostní prvky. Špatná je spíše legislativa vymáhání trestů a pohánění k zodpovědnosti.

0/−3
6.1.2015 23:02

M23a39r20e37k 23H85r21u58b89y 6587222591498

Bodovy system tak jak je u nas provozovan je kontraproduktivni - v systemu plnem korupce a vyjimek proste fungovat nemuze. Statistika nehod to jasne doklada.

O buzeracnim vyznamu usekoveho mereni bez jakekoli souvislosti s bezpecnosti provozu je zbytecne mluvit.

+1/0
7.1.2015 16:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.