Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přes Rakousko pomaleji, omezují rychlost a intenzivněji měří

Rakousko omezilo kvůli ekologii rychlost na dalších dálničních tazích. Rychlost klesla ze 130 km/h na 100 km/h, případně až na 80 km/h. Na dálnicích také přibyl systém úsekového měření rychlosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Š16t55ě90p83á93n 49B21i71c58e87r57a 6889262778226

Nechápu, proč se prodávají rychlá auta schopná jet i nad 200 km/hod, když i dálnice v Německu jsou posety omezením rychlosti a vzhledem k přeplněnosti silnic lze vyvrátit i námitku, že umožní rychlejší předjetí. K čemu předjíždět, když je auto za autem.

0/0
15.2.2015 13:03
Foto

F46r88a31n42t98i92š63e23k 89R38u84d55l 3148355186927

když tak čtu ty odborníky na spotřebu a rychlost, tak se nestačím divit. vypadá to na to, že velmi často chyběli ve škole a to převážně na fyzice a matematice. jezdím po revoluci pravidelně každých 14 dní z vídně do lovosic a zpět, občas až do berlína či hannoveru, kde žili či žijí moje děti. a mnoho kilometrůnajezdím po rakousku a evropě vůbec. ročně to dělá na 50.000 km. 94-2000, primera 1.6, benzín, jezdil jsem jak rychle bylo možno, primera jezdila do 200 km/h, vídeň-praha rekord 2:55, spotřeba 8,6 l/100 km, 2000-2010 primera 2.2 turbo, diesel, do 225 km/h, rekord 2:35, spotřeba 9,2 l/100 km, od zavedení omezené rychlosti 3:05 při spotřebě 7.6 l/100 km a od roku 2010 do teď kia ceeď-sw, 2.0 diesel turbo, do 195 km/hod, 3:15, spotřeba 5,5 l/100 km když jedu do 130 a 5.1 l/100 km, když jedu do 115. a světe div se, doba se změnila o pitomých 6 minut. podotýkám, že jezdím od roku 64 to je 51 let, neměl jsem žádnou nehodu a za auta jsem měl: škoda 100MB. škoda 110 se sníženou hlavou, renault 16, pegueot 307, renault 5, nissan datsun, služební auta renault 18, renault 25, a pak to šlo nahoru saab 900 turbo, jaguar XJ, dva měsíce ferarri 512 berlinetta ale to se nedalo, zpět na vw kombi passat a zase zpět do vlastního, když jsem založil vlastní firmu-to byly ty nissany a v důchodu kia, protože nissan prodal technologii primery hundayi. a tam byla volba jednoduchá. takže tolik k jízdám praha vídeň a zpět, jejich časech a spotřebě. evidenci si vedu od roku 1977 jak v čechách tak v rakousku[>-]

p.s. takže místo 3:05 jezdím nyní 3:20-3:25. a jsem spokojen a ty šílence z čech v rakousku rád postrádám. dojíždění na doraz, předjíždění na zákazu, o rychlosti nemluvě, rychlost se neměří a o dalších přestupcích nemluvě. je to bohužel smutné zjištění ale pravdivé. v čechách se jezdí nebezpečně a to je fakt. dobrou

+1/0
9.2.2015 23:15

P40a84v77e60l 16M17o69r14a14v94e40c 1594755734827

Ať už jdou s těma emisema někam, 100km/h nebo i 80? Naštěstí mě letos čeká asi jenom 30km v Rakousku jinak jedu přes Německo (aspoň normální země)

+2/−2
23.1.2015 0:30
Foto

F87r32a35n36t48i32š79e17k 85R51u41d10l 3558195926177

příteli, tady nejde o emise, tady jde o životy. buď jste hloupý frajer a nebo špatný řidič.[>-]EUV

+1/0
9.2.2015 23:39

M45i50r93o26s14l47a26v 16Š39e29j27n37a 2141617148472

Já jim kašlu na dálnice. Před Vánocenmi jsem jel po dálnici z Mnichova přes Insbruck do St.Antonu. Všude v Rakousku bylo omezení rychlosti na dálnici 100 Km/h. Za to jsem jim musel zaplatit 12 euro dálniční známku, abych se pak jako šnek táhl po poloprázdné dálnici stovkou.

Příšte jim kašlu na dálniční známku a zmíněný úsek pojedu po okreskách osmdesátkou. Pokud omezují rychlost na dálnici, pak je nehodlám používat, pojedu po okreskách a budu jim vylepšovat ekologii v centrech obcí při padesátce.

0/0
12.2.2015 11:38

J26i55ř95í 32B78o97l69f 8695607768915

Jak tak koukám, tak je tady zase spousta těch, kterým auto "žere" při 80 více, než při 130 ;-D  Fyziku popírajíce (valivý odpor, odpor vzduchu, plynulost), ale mají svou pravdu ;-)

+3/−1
6.1.2015 19:19

J19a73k16u23b 93P21r86o94k19e81š 6573778502153

Pokud by Vas predpoklad prime umery platil, pak logicky nejsetrnejsi jizda by byla na 1. rychlostni stupen 10km/h. Opravdu chcete neco takoveho tvrdit?

+2/−4
6.1.2015 19:35

P28e95t29r 15N51e12s33v46a93d83b10a 2224695386469

Tak pokud zařadím 1. rychlostní stupeň a auto se plíží + - těch vašich deset mám na palubním počítači spotřebu 2,5 l/100km. Tak že ano:-P

+1/−1
6.1.2015 21:22

M79i33r65o36s54l17a41v 33S15i32n26d27e66l94a64r 2685767554272

To je nejaka blbost - teda u bezneho vozidla. Na pohyb vozidla nevelkou rychlosti staci mene energie nez na pohon samotneho motoru ve vysokych otackach. Z toho pak vychazi jako spotrebove lepsi jedzit na nejvyssi rychlostni stupen s co nejzizsima otackama. Jet na 1 na volnobeh je na spotrebu hrosi nez jet na volnobeh na 5 ci 6 (coz vychazi nekam do oblasti rychlosti 50-65 km/h, kde jeste nedominuje odpor vzduchu).

+3/−1
7.1.2015 0:13

J59i11ř49í 64S18c73h68w71a79c32h 8228804508576

tak výkonová charakteristka běžného spalovacího motoru je taková, že na volnoběh na 5-6 rozhodně auto při 50-60 neutáhne, no možná něco mezi 5,0-6,0 litry....

Ale jinak samozřejmě souhlas, že čím vyšší provozuschopný stupeň zařazen, tím nižší spotřeba ;-)

+1/0
7.1.2015 1:19

M57i38r57o90s51l94a97v 86S72i23n81d34e84l65a50r 2385257334662

Nerikam, ze je to nejak moc pouzitelny a doporucenihodny jizdni rezim, ale nemusi to byt 6litr, i bezny dieselovy motor auto na rovine na volnobeh v pohybu udrzi. V pripade benzinu to bude asi horsi. Nicmene VW diesely 1.9 nebo 2.0 auto v ustalenem pohybu na +- rovine udrzi s vyslednou rychlosti nekdo kolem 50....

Jinak -k puvodnimu prispevku- treba 2.0Tdi pri jizde na volnobeh na 1. rs vykazuje spotrebu cca 8l/100km.

0/0
7.1.2015 21:52

M52i78r44o40s68l57a62v 85S45i60n10d91e51l74a68r 2195667174762

Nebo maji nejake hodne velkoobjemove motory....

Tim valivym odporem bych si v te argumentaci nebyl tak jist...

0/0
7.1.2015 0:23

T34o60m28á71š 38Ž35i81t82n87ý 6121300501171

Záleží na hlavně způsobu jízdy. 

Není problém jet 150 za 8,5l a taky není problém jet 80 za 10l...

0/0
7.1.2015 13:57

B88o24h97u78s22l97a87v 43H88a18m62á35č72e31k 9401593260568

To možná máte pravdu, ale při 80 na sebemenším kopečku musím podřadit a přidat plyn.  Jinak 6 je moc a 5 hodně. To zase vymyslel nějaký ekoterorista vlastní hlavou. Při 120-130 překonám setrvačností s malým plynem mnohem větší stoupání, samozřejmě na dálnici. A co plynulost silničního provozu , ta taky dostane na frak. Bude více rozjezdů, delší fronty a podobně. Je vidět , že staleté soužití našich národů na obou zanechalo těžké následky . Nová soutěž  : Kdo vymyslí větší kravinu .

+1/0
8.1.2015 16:12

J83a31r47d97a 16S33o17k16o14l 1866738731821

Na spotřebě má velký podíl také povrch vozovky hlavně ten český tankodrom.

0/0
6.1.2015 17:46

P24e20t92r 13B37á76č88a 8955686285435

Rakousko to byla vzdycky banda viz. Temelin. Rv

+5/−1
6.1.2015 13:41

K45a51r65e45l 65B14a50r33t70á55k 3469293682896

Já bych u nás omezil rychlost mimo obec na dálnicích na 110km/h a ostatní silnice na 90km/h a byl by klid.

+3/−10
6.1.2015 10:30

M17a73r71e15k 92H11r69u24b34y 6477252781288

A proc vubec venovat tolik pozornosti faktoru, ktery se na dopravnich nehodach podili necelymi 3%? ;-):-P

+5/−1
6.1.2015 11:51

P13e81t37r 59B25á12č14a 8625636665705

Radsi klid od takovych jako ty.

+5/−1
6.1.2015 13:42

P50e10t45r 49N12e37s76v90a33d22b29a 2134275896749

To přece nemůžete myslet vážně. Rádoby řidiči Vás tady rozcupují na kousky. Přece jet Praha - Brno 160 místo 130 je mega úspora času ne. Jooo nejlepší jsou ti co jezdí kolem komínu a budou vyřvávat jak je omezuje předepsaná rychlost. A u OC zaparkuje přes dvě místa;-D, takže neumí ovládat auto v rychlosti 20 km/h ale po dálnici by chtěli lítat 200;-D. Nejraději mám ty trotly co mě musí za každou cenu předjet a po páru metrech sjíždí na benzínku nebo odbočují. Třeba jako tenhle mistr volantu který ani neumí používat blinkry https://www.youtube.com/watch?v=pj7aRupV5pM

+2/0
6.1.2015 21:20

L27u73d31ě26k 27J30e85l84í47n51e43k 5957317279640

Jo, to taky nechápu. Zaplať bůh do centra našeho banánistánu nejezdím často, ale tu zběsilost před sjezdy (Beroun, Loděnice), to vidím pokaždé. A to rozhodně provoz nebrzdím (zvlášť u Loděnic určitě :-)).

+1/0
6.1.2015 22:55
Foto

Š37t53ě16p10á64n 92B64i29c21e96r70a 6349552168826

Dálnice mimo obec ?????

0/0
15.2.2015 13:09

K77a20r68e49l 83V40a40c46h49u50t 9643242969973

Auta jsou při 50-ce méně hlučná, než při 80-ce (v obcích). A při 80-ce jsou méně hlučná než při 130-ce...  To je celé. ;-)

+2/0
6.1.2015 8:22

J68i41n55d73ř67i83c75h 96Š26k35o81p61e54k 4195291560945

pokud jedou na stejný rychlostí stupeň při 50 km/h i při 80 km/h tak souhlas. JInak je to blbost

0/−1
6.1.2015 9:26
Foto

K40a78m63i73l 33Ř36e81h42á34k 4959164665599

A proč? Z čeho tak soudíte.

+3/0
6.1.2015 9:37

J10i78n67d30ř52i65c25h 60Š86k31o17p79e92k 4425671310855

že by nižší rychlost znamenala nižší převodový stupeň a i větší otážky motoru, tudíž hluk ?

0/−2
6.1.2015 9:47
Foto

K31a27r91e54l 33B44a42r34t44a14k 9726401435876

To je vysvětlení jako noha;-D. Takže vy když jedete 50 km/h, dáte tam za 2 a točíte motor jak tydýt. No, asi to odpovídá vašemu "rozumu", co dodat.

+3/−1
6.1.2015 10:10

M68i40c66h34a12l 93R33e65j62z41e44k 5526577555921

Oba jste vedle, problem neni tak hluk motoru, pokud pomineme kamion funici do kopce, ale aerodynamicky hluk, hluk pneumatik a proste hluk, ktery dela jedouci vozidlo i s vypnutym motorem. V aute motor prakticky neslysite a stejne dela ve vysoke rychlosti hluk.

+5/0
6.1.2015 11:19

T39o92m24á20š 48V73e87s73e14l75ý 5435348950179

no to je ale smůla, že na magistrále v okolí Pankráce jsem vždy jezdil 80 na čtyřku, zatímco od zavedení 50 mi to vychází na dvojku při 4000 a ještě je to tak únavné, že se opírám o volant, kde mám bohužel spínač klaksonu.

+1/−3
6.1.2015 11:37

M60i51c29h52a43l 47R49e36j17z64e37k 5616657635601

To je 1.2HTP? Ja jezdim i 50 na 4. Nevim, co mas za delo, ze musis jezdit na rovine 4000.

+4/0
6.1.2015 14:27

P20e79t86r 85N41e15s20v58a30d94b23a 2804665616589

Viděl bych to na nějaký dvoutakt :-/

+2/0
6.1.2015 21:26

T68o69m37á57š 12V88e24s10e24l18ý 5525128840589

přece nebudu zbytečně trápit motor v nízkých otáčkách kvůli jedné (ženský pohlavní orgán na čtyři svisle), která si koupí byt u magistrály a potom si vydupe takto nesmyslné omezení desítek tisíc lidí denně.

0/−1
6.1.2015 23:03

P82e85t18r 33N22e92s94v56a47d63b12a 2494915986579

Napíšeš už konečně co máš za auto? :-/

+1/0
7.1.2015 10:24

T30o66m82á73š 58V95e67s34e17l61ý 5705948790729

jednoho z nejběžnějších chrochtlů. S benzínem to bylo lepší, to se dalo na jedničku 7000 a i měl hezčí zvuk klakson, ale už ho nemám.

0/−1
7.1.2015 14:29

P77e87t12r 35N10e46s19v14a56d53b68a 2624215316729

A co valivý odpor. v 50 mám 4. stupeň v 80 pátý a otáčky jsou téměř schodné;-D. Už víš že jsi napsal totální blbost;-(

+2/0
6.1.2015 21:25

L54u61d96ě25k 52J93e50l69í38n36e62k 5247607109700

Ušetřil jste mi práci, že jste to napsal za mě. :-)

0/0
6.1.2015 22:58
Foto

F50r97a25n83t68i74š10e24k 91R61u47d25l 3198385156957

jsem na tom podobně. 3 do 50 km/h, 4 do 70 až 80km/h, 5 od 65 do 90 km/h a od 90 teprve 6 do 195 v německu. a to všechno si klidně jedu i s tempomatem. nechápu ty některé příspěvky. evidentně nevědí, co je fyzika a počítat neumí. jen by zajímalo, co mají za auta. fr[>-]EUV

0/0
9.2.2015 23:27

M83a45r60e62k 10H73r79u37b78y 6377282731978

A pokud tam nepojedou vubec, budou uplne nejtissi ;-):-P

0/0
6.1.2015 11:50

P46e31t57r 14K85a12r70a47s 3372612976545

Silnice s maximální povolenou rychlostí okresky by neměla být považována za dálnici a tak by se tam neměl ani vybírat dálniční poplatek, ale o tom jistě není vůbec řeč, tady jde o to vybrat poplatek, pak pokutovat a už ne jen za překročení rychlosti, ale i za znečištění ovzduší, takže v Rakousku se bude platit hned několik pokut za jeden prohřešek ... moc pěkné. Ještě, že do té země jezdíme tak strašně málo, že si nepamatuji, kdy jsem tam jel naposledy.

+2/−1
6.1.2015 0:16

A46l15e62x 14Š77t40a40j32n40e78r 7781104475693

Jezdím tam pravidelne a je to stále víc omezující.

Na běžných silnicích je sice stovka, ale co pár kilometrů je 70 kvůli odbočkám. A to i kvůli blbé skoro polňačce pro zemědelce. Tempomat moc neužiju...

0/0
6.1.2015 6:34

M76i27c86h14a41l 55R36e25j54z39e89k 5206337365441

No tak si na tech 10km muzes znamku demonstrativne sloupnout;-D

+1/0
6.1.2015 11:21

K57a55r82e62l 17L63o67p27a32t10a 8956877501677

Vec neni o ekologii, ale o spotrebe PHM. Cim jsou auta lepsi a uspornejsi, tim je vetsi potreba zvysit spotrebu, protoze skvarky jsou skvarky. Proc ve meste pojizdite jak idioti od semaforu k semaforu a vsude jsou jednosmerky aby vas hnali od ulice k ulici kilometrovou cestou pres jine jednosmerky ackoliv se tam klidne 2 auta vejdou? Skvarky pratele, stat potrebuje DPH a ne to, ze jste si koupili uspornejsi vuz.

+1/−2
6.1.2015 0:14

L66u52d56ě65k 25J35e52l59í32n30e51k 5287307599320

To jako při rychlosti např. 100 km/h budu mít na stejnou vzdálenost spotřebu vyšší než při rychlosti 130 km/h? 8-o Kravina, ne? Jediné, co se tak ušetří, je čas. A to je stejně většinou pouhých pár minut, protože se všichni svorně "sejdou" v městských zácpách.

0/0
6.1.2015 22:50

M24a66r16e14k 87H81r33u94b47y 6397162181108

V Rakousku sice buzeruji, ale aspon se snazi zmerit, jestli to ma nejaky efekt. Predpokladam takze, ze na zaklade zjistenych vysledku jsou schopni tyhle napady zmenit/zrusit - viz. napr. denni sviceni.

Jaky nebetycny rozdil oproti CR, kde sebevetsi hloupost zustava zavedena naveky veku... :-/Rv

+6/−1
6.1.2015 0:03

O63n14d44r67e84j 57K87a86l42m53a18n 1110916964322

Jaká třeba?

0/0
6.1.2015 0:04

P61a21v88e43l 18J93e18ř42á89b83e62k 7851432564197

Zrušení alkoholu jako polehčující okolnosti při dopravní nehodě.

+1/0
6.1.2015 0:10

P36a18v26e51l 95J28e85ř83á42b72e71k 7451802224967

Zrušení alkoholu jako polehčující okolnosti při dopravní nehodě.

0/0
6.1.2015 0:10

M13a95r83e10k 42H35r50u71b10y 6167542711548

V CR? Takhle z hlavy me napada napr. prave to denni sviceni, lekarnicky, bodovy system, bezpecnostni kamery, usekove radary, biopaliva...u zadneho z techhle narizeni nikdy nedoslo ani k zakladnimu porovnani stavu pred a po zavedeni, natoz pak k vyvozeni dusledku.

Vyjimkou je akorat zimni vybava, kde si nejaka chytra hlava na MD povsimla, ze v cele CR opravdu 1. listopadu nenapadne snih, natoz aby se drzel az do dubna ;-)

+4/0
6.1.2015 0:10

L82u32d70ě53k 39J32e27l98í83n49e11k 5147757379550

No, s něčím bych souhlasil, ale rozhodně nesouhlasím, že by byl špatný bodový systém či bezpečnostní a úsekové radary - to jsou za mě rozhodně bezpečnostní prvky. Špatná je spíše legislativa vymáhání trestů a pohánění k zodpovědnosti.

0/−3
6.1.2015 23:02

M70a46r58e37k 29H91r80u66b11y 6427232821858

Bodovy system tak jak je u nas provozovan je kontraproduktivni - v systemu plnem korupce a vyjimek proste fungovat nemuze. Statistika nehod to jasne doklada.

O buzeracnim vyznamu usekoveho mereni bez jakekoli souvislosti s bezpecnosti provozu je zbytecne mluvit.

+1/0
7.1.2015 16:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.