Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přes Rakousko pomaleji, omezují rychlost a intenzivněji měří

Rakousko omezilo kvůli ekologii rychlost na dalších dálničních tazích. Rychlost klesla ze 130 km/h na 100 km/h, případně až na 80 km/h. Na dálnicích také přibyl systém úsekového měření rychlosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Š60t28ě15p49á34n 59B31i87c54e76r98a 6899712648896

Nechápu, proč se prodávají rychlá auta schopná jet i nad 200 km/hod, když i dálnice v Německu jsou posety omezením rychlosti a vzhledem k přeplněnosti silnic lze vyvrátit i námitku, že umožní rychlejší předjetí. K čemu předjíždět, když je auto za autem.

0/0
15.2.2015 13:03

F96r63a10n21t70i37š98e23k 72R14u39d80l 3928415306637

když tak čtu ty odborníky na spotřebu a rychlost, tak se nestačím divit. vypadá to na to, že velmi často chyběli ve škole a to převážně na fyzice a matematice. jezdím po revoluci pravidelně každých 14 dní z vídně do lovosic a zpět, občas až do berlína či hannoveru, kde žili či žijí moje děti. a mnoho kilometrůnajezdím po rakousku a evropě vůbec. ročně to dělá na 50.000 km. 94-2000, primera 1.6, benzín, jezdil jsem jak rychle bylo možno, primera jezdila do 200 km/h, vídeň-praha rekord 2:55, spotřeba 8,6 l/100 km, 2000-2010 primera 2.2 turbo, diesel, do 225 km/h, rekord 2:35, spotřeba 9,2 l/100 km, od zavedení omezené rychlosti 3:05 při spotřebě 7.6 l/100 km a od roku 2010 do teď kia ceeď-sw, 2.0 diesel turbo, do 195 km/hod, 3:15, spotřeba 5,5 l/100 km když jedu do 130 a 5.1 l/100 km, když jedu do 115. a světe div se, doba se změnila o pitomých 6 minut. podotýkám, že jezdím od roku 64 to je 51 let, neměl jsem žádnou nehodu a za auta jsem měl: škoda 100MB. škoda 110 se sníženou hlavou, renault 16, pegueot 307, renault 5, nissan datsun, služební auta renault 18, renault 25, a pak to šlo nahoru saab 900 turbo, jaguar XJ, dva měsíce ferarri 512 berlinetta ale to se nedalo, zpět na vw kombi passat a zase zpět do vlastního, když jsem založil vlastní firmu-to byly ty nissany a v důchodu kia, protože nissan prodal technologii primery hundayi. a tam byla volba jednoduchá. takže tolik k jízdám praha vídeň a zpět, jejich časech a spotřebě. evidenci si vedu od roku 1977 jak v čechách tak v rakousku[>-]

p.s. takže místo 3:05 jezdím nyní 3:20-3:25. a jsem spokojen a ty šílence z čech v rakousku rád postrádám. dojíždění na doraz, předjíždění na zákazu, o rychlosti nemluvě, rychlost se neměří a o dalších přestupcích nemluvě. je to bohužel smutné zjištění ale pravdivé. v čechách se jezdí nebezpečně a to je fakt. dobrou

+1/0
9.2.2015 23:15

P94a19v95e32l 92M57o23r70a57v16e72c 1604625834887

Ať už jdou s těma emisema někam, 100km/h nebo i 80? Naštěstí mě letos čeká asi jenom 30km v Rakousku jinak jedu přes Německo (aspoň normální země)

+2/−2
23.1.2015 0:30

F91r29a84n27t46i81š62e80k 50R94u38d17l 3858335486607

příteli, tady nejde o emise, tady jde o životy. buď jste hloupý frajer a nebo špatný řidič.[>-]EUV

+1/0
9.2.2015 23:39

M59i54r63o35s85l41a82v 95Š64e42j46n25a 2601417758302

Já jim kašlu na dálnice. Před Vánocenmi jsem jel po dálnici z Mnichova přes Insbruck do St.Antonu. Všude v Rakousku bylo omezení rychlosti na dálnici 100 Km/h. Za to jsem jim musel zaplatit 12 euro dálniční známku, abych se pak jako šnek táhl po poloprázdné dálnici stovkou.

Příšte jim kašlu na dálniční známku a zmíněný úsek pojedu po okreskách osmdesátkou. Pokud omezují rychlost na dálnici, pak je nehodlám používat, pojedu po okreskách a budu jim vylepšovat ekologii v centrech obcí při padesátce.

0/0
12.2.2015 11:38

J25i89ř68í 33B86o68l68f 8115217308145

Jak tak koukám, tak je tady zase spousta těch, kterým auto "žere" při 80 více, než při 130 ;-D  Fyziku popírajíce (valivý odpor, odpor vzduchu, plynulost), ale mají svou pravdu ;-)

+3/−1
6.1.2015 19:19

J13a17k39u75b 87P93r35o31k65e34š 6753138672793

Pokud by Vas predpoklad prime umery platil, pak logicky nejsetrnejsi jizda by byla na 1. rychlostni stupen 10km/h. Opravdu chcete neco takoveho tvrdit?

+2/−4
6.1.2015 19:35

P34e66t91r 28N36e93s19v21a41d51b52a 2864325106289

Tak pokud zařadím 1. rychlostní stupeň a auto se plíží + - těch vašich deset mám na palubním počítači spotřebu 2,5 l/100km. Tak že ano:-P

+1/−1
6.1.2015 21:22

M77i42r20o94s72l59a19v 94S72i45n14d39e36l72a23r 2845237794382

To je nejaka blbost - teda u bezneho vozidla. Na pohyb vozidla nevelkou rychlosti staci mene energie nez na pohon samotneho motoru ve vysokych otackach. Z toho pak vychazi jako spotrebove lepsi jedzit na nejvyssi rychlostni stupen s co nejzizsima otackama. Jet na 1 na volnobeh je na spotrebu hrosi nez jet na volnobeh na 5 ci 6 (coz vychazi nekam do oblasti rychlosti 50-65 km/h, kde jeste nedominuje odpor vzduchu).

+3/−1
7.1.2015 0:13

J61i47ř13í 76S44c27h46w33a81c71h 8838684678406

tak výkonová charakteristka běžného spalovacího motoru je taková, že na volnoběh na 5-6 rozhodně auto při 50-60 neutáhne, no možná něco mezi 5,0-6,0 litry....

Ale jinak samozřejmě souhlas, že čím vyšší provozuschopný stupeň zařazen, tím nižší spotřeba ;-)

+1/0
7.1.2015 1:19

M22i53r91o33s59l79a56v 34S48i23n84d26e98l45a60r 2325567784512

Nerikam, ze je to nejak moc pouzitelny a doporucenihodny jizdni rezim, ale nemusi to byt 6litr, i bezny dieselovy motor auto na rovine na volnobeh v pohybu udrzi. V pripade benzinu to bude asi horsi. Nicmene VW diesely 1.9 nebo 2.0 auto v ustalenem pohybu na +- rovine udrzi s vyslednou rychlosti nekdo kolem 50....

Jinak -k puvodnimu prispevku- treba 2.0Tdi pri jizde na volnobeh na 1. rs vykazuje spotrebu cca 8l/100km.

0/0
7.1.2015 21:52

M28i69r90o15s29l34a81v 91S31i56n57d69e68l68a21r 2895487404222

Nebo maji nejake hodne velkoobjemove motory....

Tim valivym odporem bych si v te argumentaci nebyl tak jist...

0/0
7.1.2015 0:23

T38o20m70á30š 35Ž58i83t20n67ý 6651750571331

Záleží na hlavně způsobu jízdy. 

Není problém jet 150 za 8,5l a taky není problém jet 80 za 10l...

0/0
7.1.2015 13:57

B70o83h50u41s75l91a68v 76H79a38m38á64č56e17k 9651903260538

To možná máte pravdu, ale při 80 na sebemenším kopečku musím podřadit a přidat plyn.  Jinak 6 je moc a 5 hodně. To zase vymyslel nějaký ekoterorista vlastní hlavou. Při 120-130 překonám setrvačností s malým plynem mnohem větší stoupání, samozřejmě na dálnici. A co plynulost silničního provozu , ta taky dostane na frak. Bude více rozjezdů, delší fronty a podobně. Je vidět , že staleté soužití našich národů na obou zanechalo těžké následky . Nová soutěž  : Kdo vymyslí větší kravinu .

+1/0
8.1.2015 16:12

J88a67r36d29a 88S59o66k24o42l 1866378461921

Na spotřebě má velký podíl také povrch vozovky hlavně ten český tankodrom.

0/0
6.1.2015 17:46

P75e63t28r 58B24á31č62a 8935776695555

Rakousko to byla vzdycky banda viz. Temelin. Rv

+5/−1
6.1.2015 13:41

K79a16r54e50l 75B79a72r71t78á48k 3769983972986

Já bych u nás omezil rychlost mimo obec na dálnicích na 110km/h a ostatní silnice na 90km/h a byl by klid.

+3/−10
6.1.2015 10:30

M13a77r92e16k 32H85r53u40b46y 6717532681258

A proc vubec venovat tolik pozornosti faktoru, ktery se na dopravnich nehodach podili necelymi 3%? ;-):-P

+5/−1
6.1.2015 11:51

P66e94t36r 88B22á13č18a 8705736375145

Radsi klid od takovych jako ty.

+5/−1
6.1.2015 13:42

P30e64t26r 81N66e85s30v22a51d78b51a 2584825546119

To přece nemůžete myslet vážně. Rádoby řidiči Vás tady rozcupují na kousky. Přece jet Praha - Brno 160 místo 130 je mega úspora času ne. Jooo nejlepší jsou ti co jezdí kolem komínu a budou vyřvávat jak je omezuje předepsaná rychlost. A u OC zaparkuje přes dvě místa;-D, takže neumí ovládat auto v rychlosti 20 km/h ale po dálnici by chtěli lítat 200;-D. Nejraději mám ty trotly co mě musí za každou cenu předjet a po páru metrech sjíždí na benzínku nebo odbočují. Třeba jako tenhle mistr volantu který ani neumí používat blinkry https://www.youtube.com/watch?v=pj7aRupV5pM

+2/0
6.1.2015 21:20

L70u56d79ě12k 76J57e69l56í86n27e48k 5127157559380

Jo, to taky nechápu. Zaplať bůh do centra našeho banánistánu nejezdím často, ale tu zběsilost před sjezdy (Beroun, Loděnice), to vidím pokaždé. A to rozhodně provoz nebrzdím (zvlášť u Loděnic určitě :-)).

+1/0
6.1.2015 22:55
Foto

Š83t46ě82p66á26n 20B81i45c68e71r43a 6499482608496

Dálnice mimo obec ?????

0/0
15.2.2015 13:09

K22a68r13e90l 90V66a90c32h77u30t 9743632559353

Auta jsou při 50-ce méně hlučná, než při 80-ce (v obcích). A při 80-ce jsou méně hlučná než při 130-ce...  To je celé. ;-)

+2/0
6.1.2015 8:22

J82i53n64d81ř32i64c41h 43Š52k94o25p27e94k 4655921900525

pokud jedou na stejný rychlostí stupeň při 50 km/h i při 80 km/h tak souhlas. JInak je to blbost

0/−1
6.1.2015 9:26
Foto

K46a15m81i78l 39Ř71e16h89á33k 4959694965239

A proč? Z čeho tak soudíte.

+3/0
6.1.2015 9:37

J28i89n78d77ř48i64c28h 72Š95k93o86p81e29k 4465351830685

že by nižší rychlost znamenala nižší převodový stupeň a i větší otážky motoru, tudíž hluk ?

0/−2
6.1.2015 9:47

K67a46r86e32l 67B40a17r89t27a60k 9736391845596

To je vysvětlení jako noha;-D. Takže vy když jedete 50 km/h, dáte tam za 2 a točíte motor jak tydýt. No, asi to odpovídá vašemu "rozumu", co dodat.

+3/−1
6.1.2015 10:10

M58i64c22h33a18l 37R71e68j32z92e39k 5276247135111

Oba jste vedle, problem neni tak hluk motoru, pokud pomineme kamion funici do kopce, ale aerodynamicky hluk, hluk pneumatik a proste hluk, ktery dela jedouci vozidlo i s vypnutym motorem. V aute motor prakticky neslysite a stejne dela ve vysoke rychlosti hluk.

+5/0
6.1.2015 11:19

T90o16m87á26š 36V11e82s24e93l80ý 5645938180809

no to je ale smůla, že na magistrále v okolí Pankráce jsem vždy jezdil 80 na čtyřku, zatímco od zavedení 50 mi to vychází na dvojku při 4000 a ještě je to tak únavné, že se opírám o volant, kde mám bohužel spínač klaksonu.

+1/−3
6.1.2015 11:37

M27i40c50h38a63l 78R90e11j85z61e54k 5826177875321

To je 1.2HTP? Ja jezdim i 50 na 4. Nevim, co mas za delo, ze musis jezdit na rovine 4000.

+4/0
6.1.2015 14:27

P19e44t31r 79N28e57s37v79a10d66b45a 2554625316269

Viděl bych to na nějaký dvoutakt :-/

+2/0
6.1.2015 21:26

T30o21m45á66š 49V78e44s45e59l18ý 5915198870569

přece nebudu zbytečně trápit motor v nízkých otáčkách kvůli jedné (ženský pohlavní orgán na čtyři svisle), která si koupí byt u magistrály a potom si vydupe takto nesmyslné omezení desítek tisíc lidí denně.

0/−1
6.1.2015 23:03

P74e96t47r 14N32e91s94v12a49d34b73a 2394185406929

Napíšeš už konečně co máš za auto? :-/

+1/0
7.1.2015 10:24

T42o98m72á52š 58V80e54s26e71l41ý 5685878270109

jednoho z nejběžnějších chrochtlů. S benzínem to bylo lepší, to se dalo na jedničku 7000 a i měl hezčí zvuk klakson, ale už ho nemám.

0/−1
7.1.2015 14:29

P67e81t89r 87N11e64s30v85a46d69b22a 2374735456479

A co valivý odpor. v 50 mám 4. stupeň v 80 pátý a otáčky jsou téměř schodné;-D. Už víš že jsi napsal totální blbost;-(

+2/0
6.1.2015 21:25

L29u44d56ě52k 50J56e67l66í45n58e47k 5437147159140

Ušetřil jste mi práci, že jste to napsal za mě. :-)

0/0
6.1.2015 22:58

F58r48a46n30t94i18š11e96k 49R52u74d41l 3408905616697

jsem na tom podobně. 3 do 50 km/h, 4 do 70 až 80km/h, 5 od 65 do 90 km/h a od 90 teprve 6 do 195 v německu. a to všechno si klidně jedu i s tempomatem. nechápu ty některé příspěvky. evidentně nevědí, co je fyzika a počítat neumí. jen by zajímalo, co mají za auta. fr[>-]EUV

0/0
9.2.2015 23:27

M79a88r94e85k 93H97r75u89b36y 6317432701528

A pokud tam nepojedou vubec, budou uplne nejtissi ;-):-P

0/0
6.1.2015 11:50

P54e22t79r 38K78a13r76a78s 3352122436245

Silnice s maximální povolenou rychlostí okresky by neměla být považována za dálnici a tak by se tam neměl ani vybírat dálniční poplatek, ale o tom jistě není vůbec řeč, tady jde o to vybrat poplatek, pak pokutovat a už ne jen za překročení rychlosti, ale i za znečištění ovzduší, takže v Rakousku se bude platit hned několik pokut za jeden prohřešek ... moc pěkné. Ještě, že do té země jezdíme tak strašně málo, že si nepamatuji, kdy jsem tam jel naposledy.

+2/−1
6.1.2015 0:16

A40l96e13x 14Š35t72a58j43n60e97r 7901384735733

Jezdím tam pravidelne a je to stále víc omezující.

Na běžných silnicích je sice stovka, ale co pár kilometrů je 70 kvůli odbočkám. A to i kvůli blbé skoro polňačce pro zemědelce. Tempomat moc neužiju...

0/0
6.1.2015 6:34

M66i85c75h50a15l 23R25e13j50z76e84k 5156187565901

No tak si na tech 10km muzes znamku demonstrativne sloupnout;-D

+1/0
6.1.2015 11:21

K27a35r76e24l 57L25o94p98a20t10a 8296107561227

Vec neni o ekologii, ale o spotrebe PHM. Cim jsou auta lepsi a uspornejsi, tim je vetsi potreba zvysit spotrebu, protoze skvarky jsou skvarky. Proc ve meste pojizdite jak idioti od semaforu k semaforu a vsude jsou jednosmerky aby vas hnali od ulice k ulici kilometrovou cestou pres jine jednosmerky ackoliv se tam klidne 2 auta vejdou? Skvarky pratele, stat potrebuje DPH a ne to, ze jste si koupili uspornejsi vuz.

+1/−2
6.1.2015 0:14

L56u19d75ě12k 15J53e42l28í37n21e15k 5507667399260

To jako při rychlosti např. 100 km/h budu mít na stejnou vzdálenost spotřebu vyšší než při rychlosti 130 km/h? 8-o Kravina, ne? Jediné, co se tak ušetří, je čas. A to je stejně většinou pouhých pár minut, protože se všichni svorně "sejdou" v městských zácpách.

0/0
6.1.2015 22:50

M37a84r66e44k 28H57r56u24b52y 6677642201948

V Rakousku sice buzeruji, ale aspon se snazi zmerit, jestli to ma nejaky efekt. Predpokladam takze, ze na zaklade zjistenych vysledku jsou schopni tyhle napady zmenit/zrusit - viz. napr. denni sviceni.

Jaky nebetycny rozdil oproti CR, kde sebevetsi hloupost zustava zavedena naveky veku... :-/Rv

+6/−1
6.1.2015 0:03

O57n24d38r97e67j 86K54a76l73m14a88n 1560446154782

Jaká třeba?

0/0
6.1.2015 0:04

P67a48v54e20l 50J65e91ř71á18b93e16k 7551262914477

Zrušení alkoholu jako polehčující okolnosti při dopravní nehodě.

+1/0
6.1.2015 0:10

P27a48v19e24l 69J79e95ř61á81b11e29k 7311782704387

Zrušení alkoholu jako polehčující okolnosti při dopravní nehodě.

0/0
6.1.2015 0:10

M46a60r69e11k 46H78r63u74b62y 6597522451698

V CR? Takhle z hlavy me napada napr. prave to denni sviceni, lekarnicky, bodovy system, bezpecnostni kamery, usekove radary, biopaliva...u zadneho z techhle narizeni nikdy nedoslo ani k zakladnimu porovnani stavu pred a po zavedeni, natoz pak k vyvozeni dusledku.

Vyjimkou je akorat zimni vybava, kde si nejaka chytra hlava na MD povsimla, ze v cele CR opravdu 1. listopadu nenapadne snih, natoz aby se drzel az do dubna ;-)

+4/0
6.1.2015 0:10

L58u22d76ě14k 21J80e41l80í62n38e59k 5617747119360

No, s něčím bych souhlasil, ale rozhodně nesouhlasím, že by byl špatný bodový systém či bezpečnostní a úsekové radary - to jsou za mě rozhodně bezpečnostní prvky. Špatná je spíše legislativa vymáhání trestů a pohánění k zodpovědnosti.

0/−3
6.1.2015 23:02

M70a41r51e31k 91H21r42u33b53y 6967702671568

Bodovy system tak jak je u nas provozovan je kontraproduktivni - v systemu plnem korupce a vyjimek proste fungovat nemuze. Statistika nehod to jasne doklada.

O buzeracnim vyznamu usekoveho mereni bez jakekoli souvislosti s bezpecnosti provozu je zbytecne mluvit.

+1/0
7.1.2015 16:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.