- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nechápu, proč se prodávají rychlá auta schopná jet i nad 200 km/hod, když i dálnice v Německu jsou posety omezením rychlosti a vzhledem k přeplněnosti silnic lze vyvrátit i námitku, že umožní rychlejší předjetí. K čemu předjíždět, když je auto za autem.
když tak čtu ty odborníky na spotřebu a rychlost, tak se nestačím divit. vypadá to na to, že velmi často chyběli ve škole a to převážně na fyzice a matematice. jezdím po revoluci pravidelně každých 14 dní z vídně do lovosic a zpět, občas až do berlína či hannoveru, kde žili či žijí moje děti. a mnoho kilometrůnajezdím po rakousku a evropě vůbec. ročně to dělá na 50.000 km. 94-2000, primera 1.6, benzín, jezdil jsem jak rychle bylo možno, primera jezdila do 200 km/h, vídeň-praha rekord 2:55, spotřeba 8,6 l/100 km, 2000-2010 primera 2.2 turbo, diesel, do 225 km/h, rekord 2:35, spotřeba 9,2 l/100 km, od zavedení omezené rychlosti 3:05 při spotřebě 7.6 l/100 km a od roku 2010 do teď kia ceeď-sw, 2.0 diesel turbo, do 195 km/hod, 3:15, spotřeba 5,5 l/100 km když jedu do 130 a 5.1 l/100 km, když jedu do 115. a světe div se, doba se změnila o pitomých 6 minut. podotýkám, že jezdím od roku 64 to je 51 let, neměl jsem žádnou nehodu a za auta jsem měl: škoda 100MB. škoda 110 se sníženou hlavou, renault 16, pegueot 307, renault 5, nissan datsun, služební auta renault 18, renault 25, a pak to šlo nahoru saab 900 turbo, jaguar XJ, dva měsíce ferarri 512 berlinetta ale to se nedalo, zpět na vw kombi passat a zase zpět do vlastního, když jsem založil vlastní firmu-to byly ty nissany a v důchodu kia, protože nissan prodal technologii primery hundayi. a tam byla volba jednoduchá. takže tolik k jízdám praha vídeň a zpět, jejich časech a spotřebě. evidenci si vedu od roku 1977 jak v čechách tak v rakousku
p.s. takže místo 3:05 jezdím nyní 3:20-3:25. a jsem spokojen a ty šílence z čech v rakousku rád postrádám. dojíždění na doraz, předjíždění na zákazu, o rychlosti nemluvě, rychlost se neměří a o dalších přestupcích nemluvě. je to bohužel smutné zjištění ale pravdivé. v čechách se jezdí nebezpečně a to je fakt. dobrou
Ať už jdou s těma emisema někam, 100km/h nebo i 80? Naštěstí mě letos čeká asi jenom 30km v Rakousku jinak jedu přes Německo (aspoň normální země)
příteli, tady nejde o emise, tady jde o životy. buď jste hloupý frajer a nebo špatný řidič.
Jak tak koukám, tak je tady zase spousta těch, kterým auto "žere" při 80 více, než při 130 Fyziku popírajíce (valivý odpor, odpor vzduchu, plynulost), ale mají svou pravdu
Pokud by Vas predpoklad prime umery platil, pak logicky nejsetrnejsi jizda by byla na 1. rychlostni stupen 10km/h. Opravdu chcete neco takoveho tvrdit?
Na spotřebě má velký podíl také povrch vozovky hlavně ten český tankodrom.
A proc vubec venovat tolik pozornosti faktoru, ktery se na dopravnich nehodach podili necelymi 3%?
Auta jsou při 50-ce méně hlučná, než při 80-ce (v obcích). A při 80-ce jsou méně hlučná než při 130-ce... To je celé.
pokud jedou na stejný rychlostí stupeň při 50 km/h i při 80 km/h tak souhlas. JInak je to blbost
Silnice s maximální povolenou rychlostí okresky by neměla být považována za dálnici a tak by se tam neměl ani vybírat dálniční poplatek, ale o tom jistě není vůbec řeč, tady jde o to vybrat poplatek, pak pokutovat a už ne jen za překročení rychlosti, ale i za znečištění ovzduší, takže v Rakousku se bude platit hned několik pokut za jeden prohřešek ... moc pěkné. Ještě, že do té země jezdíme tak strašně málo, že si nepamatuji, kdy jsem tam jel naposledy.
Jezdím tam pravidelne a je to stále víc omezující.
Na běžných silnicích je sice stovka, ale co pár kilometrů je 70 kvůli odbočkám. A to i kvůli blbé skoro polňačce pro zemědelce. Tempomat moc neužiju...
Vec neni o ekologii, ale o spotrebe PHM. Cim jsou auta lepsi a uspornejsi, tim je vetsi potreba zvysit spotrebu, protoze skvarky jsou skvarky. Proc ve meste pojizdite jak idioti od semaforu k semaforu a vsude jsou jednosmerky aby vas hnali od ulice k ulici kilometrovou cestou pres jine jednosmerky ackoliv se tam klidne 2 auta vejdou? Skvarky pratele, stat potrebuje DPH a ne to, ze jste si koupili uspornejsi vuz.
To jako při rychlosti např. 100 km/h budu mít na stejnou vzdálenost spotřebu vyšší než při rychlosti 130 km/h? Kravina, ne? Jediné, co se tak ušetří, je čas. A to je stejně většinou pouhých pár minut, protože se všichni svorně "sejdou" v městských zácpách.