Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak rozehnat kolonu spících kamionů. Úkol, který nemá správné řešení

Řidiči kamionů, které uvázly v pondělí v podvečer u Větrného Jeníkova a zablokovaly celou D1 na Prahu, se odmítali rozjet kvůli bezpečnostní přestávce. Jejich nedodržování je přitom velmi často diskutovaný problém. Pravdou je, že pochopit předpis na povinné přestávky profesionálních řidičů chce bystrou mysl a hodně času.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F98r53a31n13t35i57š69e80k 91N90o96v80á76k 9943945540194

Kamioňáci jsou hnusný dobytci, kteří jsou zodpovědní za většinu kolizních situací na silnicích.

Jezdí přetížení, na letních gumách, v rychlém pruhu atd.

Přísné kontroly, drakonické postihy a přeprava tranzitních kamionů přes naše území vlaky, to je cesta k zjednání nápravy.

!!!!!!

0/0
12.1.2015 10:42

P59a68v38e68l 78C40h51a13t14a16r78i82c10e82k 2311506395301

Omezení kamionové dopravy, přísné psychotesty pro řidiče kamionů, včetně IQ, a pořádné pokuty - ne 2 - ale 20 tisíc. Vesměs jsou to arogantní hlupci, co by se jinak neuživili.

+1/−1
11.1.2015 0:42

P44a70v62e15l 77O47d39r94a76z67i76l 6284249907340

Vyjádření policejní mluvčí je učebnicově policejní...

0/0
9.1.2015 12:57


A66d25a40m 36S53t30a22v78a 5988317516891

Odebrat těm fouňům řidičáky a hotovo!

0/−2
8.1.2015 13:48

J97a90n 17C75h39o46b74o60t 5832554538901

Je s podivem, ze kdyz se Evropa dokazala shodnout na tolika vecech, vcethe tachografu, tak tam nezavedli moznost zaznamenat overitelne vynucene rozjeti.

System, ktery pri kontrole neobstoji,z adny system neni a tem ridicum se nedivim. Jen by byvali meli myslet predem a proste nestavet tam, kde vidi, ze se potom uz nezrozjedou a dalnici tim nezablokovat. Jenze to by byvali museli premyslet vsichni, vcetne osobaku - a ta kolona by byvala mela byt vcas znacena policie aktivni, aby tam ty tiraky pokod mozno ani nevjeli.

+1/0
8.1.2015 9:39

J89i38n82d63ř82i36c84h 90Š87k58o43p66e89k 4245851100315

Jak rozehnat ? Jednoduše, přivézt mobilní váhu. To byl byl úprk s přeloženýma souprava v často pochybném technickém stavu;-D

+2/0
8.1.2015 6:45

M90a62r83t35i57n 41N14o68v91á47k 4803492399494

už je trapné jak se řidiči vymlouvají, že je nutí zaměstnavatel.... základem jejich porušování dnes je, že v pátek by mohl uvíznout 100 km od domova kvůli přestávce a tam je nejvíc porušení.. Velké společnosti si už nelajznout vůbec někoho nutit, nehledě, že řidiči jsou udavači a potom při neshodě hned firmu udají a pokuty míří do 100 tisíců. Moje setra dělá na bezpečnosti práce v Ustí... téměř týdně tam volá nějaký řidič, nebo anonymní udání. Nakonec po kontrole se najdou drobné prohřešky, ale jen malej soukromník s 5 auty ani se neorientuje co má skladovat a má v tom bordel. Samozřejmě dodávám, že 90 % řidičů má rozum, ale 10% jim mrví jméno na silnicích a diskuzích. Při tom jim nedochází, že dělají pitomce ze sebe.

0/−1
8.1.2015 1:54

M21a71r49t46i24n 46N58o95v72á45k 4603112499574

ještě bych dodal, že dnes při digitální kartě a nemožnosti magnetu k mazání to je pro kontrolu jen otázka 5 vteřin zasunutí do čtečky a vidí rok zpět... jedna chyba a pokuta začíná na 5 tisících. jdou tam podruhé a dávají až 100 tisíc. dneska dopravce více nachytají na chybách v přijetí a špatně vyplněných dokladech, ale ne už tolik tacho jako dříve.

0/0
8.1.2015 1:58

O50t84o 25Č60e74r38m92á91k 9696652425965

Pokud vím, tak PČR má pravomoc přikázat i takovou činnost, která je bez jejího příkazu přestupkem, jako např. v případě nemožnosti průjezdu ulicí směřovat a řídit dopravu v protisměru jednosměrné ulice, přikázat jízdu třeba přes zákaz vjezdu apod., pokud to samozřejmě vyžaduje situace a vyšší zájem, což zprovoznění dálnice je, takže řidiči měli poslechnout, i když přesně situaci neznám. Otázkou je, že by pak museli postupně zaplňovat parkoviště na benzinkách apod., a tam tedy pokračovat v přestávce. Tuto nařízenou jízdu snad lze i vyznačit a nebo ne, to teď nevím, u koleček no problém - stačí razítko a zápis od policie... Ale v té digitální době, kdo ví...

0/0
7.1.2015 22:40

P78a93v90e88l 14K51u57r18a31l 5941504760700

jenomže on to není přestupek - ono je to porušení zákoníku práce.

Krom toho než policie vydá 300 zápisů a razítek tak jim skončí pauza.

0/0
8.1.2015 13:47

J62a72n 93V89e48l73i55z 3919557282160

Zajímavé je, že ve Švédsku, Finsku a Norsku se nesolí silnice vůbec a žádné kolony tam nejsou. Proti masovému porušování zákonů a předpisů je policie víceméně bez šance. Odklon dopravy by neměl smysl, protože vedlejší silnice byly nesjízdné.

0/0
7.1.2015 19:58
Foto

P56a28v11e82l 14J27a66n63a15t83a 9411193535408

Ano, jsou to ovšem velmi transitní země, že? 8-o

+5/0
7.1.2015 20:27

M35a54r44t47i88n 21N65o97v11á31k 4903862159334

Norsko má nařízené ne celoroční,ale zimní pneu.. rozdíl je v tom, že díky tomu mají jiné ceny, ale hlavně mají trvale nízké teploty! To potom ta zimní pneu aspoň vydrží.

0/0
8.1.2015 1:59

J75i83n65d82ř76i56c61h 12Š92k66o72p53e94k 4185881160165

kolony tam nejsou, protože v důsledku podmínek tam jezdí řidiči, co jezdit umí a navíc s auty, která zimní provoz zvládnou.

Určitě tam MKD nejezdí s tahači 4x2 na slítaných pneu pomalu na kostru

0/0
8.1.2015 6:46

P64a12v60e30l 73O71d83r41a61z45i57l 6264799917260

Samozřejmě tam solí, kdo ti řek, že ne? ;-D

0/0
9.1.2015 12:50

M22i43l87a30n 27K57o42c95h78e32r 1603768748446

Souhlasím s příspěvkem, který říká, že policie měla okamžitě zastavit vjezd do ucpané dálnice.V německu úplně běžná praxe.Tady policie toto v podstatě nedělá.Proč?

+3/0
7.1.2015 10:30

J26a56n 18D94l24o36u84h53ý 8126110223810

tady policie, kromě měření rychlosti, nedělá nic. :-/;-€

+9/−5
7.1.2015 10:31

M13i84l23o74š 55S41e61t30í68k 3889579324150

Jste nespravedlivý. Občas ještě kontrolují lékárničky, jestli ji nemáte prošlou. A ve městech parkování, zejména tam, kde je těžký nedostatek parkovacích míst a různé placené zóny.

+12/−3
7.1.2015 14:58

M96i22c93h19a96l 45P87o48n31o64c64n41ý 2674405851

;-DTo se mi jeste nestalo (a to vozim dve).

+1/0
7.1.2015 16:14

M18i44c16h27a84l 74P46o47n12o28c12n63ý 2364495161

Pac se tam nedostanou ... ;-D

0/0
7.1.2015 16:14

O65t14o 78Č72e15r87m27á71k 9536782325635

takže již stojící dálnice, zakáže se tam vjezd dalším kamionům, který jsou na přivádějících silnicích, okrskách a bude to stát i tam, neb i na okrskách se ty kamióny prostě zastaví? Zajímavé řešení...

0/−2
7.1.2015 22:42

J90a71n 62C48h61o21b82o88t 5912144388431

Ano, lepsi, nez zablokovat hlavni dopravni tepnu.

0/0
8.1.2015 9:40

R91a88d62e24k 98H58o65d54a22ň 9346807591963

Řečeno jinak: daňoví poplatníci v ČR dali půl miliardy Kč za informační panely, které dopady kalamity mohly výrazně zmírnit, místo toho na nich ale ještě několik hodin po zablokování dálnice svítila pouze informace, že řidiči mají "zpomalit", až do okamžiku, než se během svého zpomalení dostali do kolony v které mohli pár hodin vymrznout.

Nevadí, vždyť celá situace se jistě vyřeší nějakým dalším nesmyslným zákonem.

+7/0
7.1.2015 10:21

M69i64l48o58š 57S61e78t93í45k 3689809874650

No to nevím, jediné zákony, které u nás vznikají jsou takové, na kterých si páni politici a jejich kamarádi nahrabou. A jak chcete na tomhle nahrabat?

+1/0
7.1.2015 15:00

R67a94d76e85k 98H85o64d46a69ň 9196617831613

Stačí například vhodně outsourcovat službu "údržba informačních tabulí", vypsat informační systém na správu informačních tabulí, popř. zřídit nějaký úřad, či speciální pobočku ŘSD. To bude jistě potřebovat minimálně nějakého vhodného ombudsmana (to je takové populární slovo), a k tomu počet úředníků přinejmenším do stavu, aby byl jeden na jednu tabuli. Pro tak velký úřad, jak jistě chápete, bude potřeba sehnat prostory, což dává poměrně značné šance k vhodnému pronájmu a tak dále.

Jistě by šlo s trochou kreativity vymyslet i spoustu dalších možností (například vhodně nazvaný krizový tým který bude potřebovat auta, to máte hnedle dobrý tendr na auta, když to dobře ušijete třeba jako Passaty tam padne provizí). Vy se ptáte jak kdybyste v ČR nežil...

+3/0
7.1.2015 15:38

J13a38n 79C84h65o90b12o50t 5902554438401

Mohli platiti za licenci a pri ukonceni smlouvy nemit na vyuzivani systemu pravo - viz napriklad tzv. OpenCard...

[>-]

0/0
8.1.2015 9:42

M44a52r59e48k 56H30r80u35b43y 6897702761368

..jinak ty cedule staly miliardu:-/

0/0
7.1.2015 15:49

M34i94c93h59a10l 54P85o73n95o57c50n24ý 2594135891

EU (=blijici smajlik)

0/0
7.1.2015 16:15

Z85u24z76a48n43a 54V64o43l15n97a 1229884802586

Ehm tak sem blba nebo jsem z clanku nevycetla jestli je teda muzou nebo nemuzou donutit rozjet?

Pochopila jsem, ze sice policie muze neco dopsat do "vypisu z tachografu" ale ma to stejnou hodnotu pro urady jako kdyby si to tam ridic dopsal sam.. Spravne?

Neni prave tady v tom zakopany pes?

+6/0
7.1.2015 8:24

M28i23r66o12s57l40a94v 17B90u89d11a 9562662477932

Správně, je tady zakopaný pes.

+3/0
7.1.2015 8:29

Z18d34e95n26ě90k 49W28e23r32n43h81a69r60t 6877615872648

Ano, odhalila jste to, to je ten problém. Ten řidič měl na výběr, zda se nechá seřvat od českého policajta, který je vyhání z dálnice, nebo bude další měsíc riskovat, že nějaký jiný policajt kdekoliv v Evropě mu dá dost značnou pokutu a sebere papíry, protože nějaké potvrzení zkrátka neuzná - navíc to je jen možnost, nikdo nepotvrdil, že jim policajti ty potvrzení skutečně dávali, nebo byli ochotní potvrdit... Logicky si tedy řidiči vybrali, že raději tu přestávku nepřeruší a absolvují ji celou...

+5/0
7.1.2015 8:34

S15t25e77p44a83n 21T12o71t93h 8778339855478

Tak nemel do toho levyho pruhu vubec jet a mel si udelat prestavku hned... tohle jsou jen trapny vymluvy... kazdej ma v kabine vysilacku, polovina klicuje, ci keca vo hovne... ale jak se ma zeptat, co je vepredu, najednou mame spatny zakony... predjizdeni kamionu v kopcich je nejvetsi nesvar nasi dalnice... :-/

+1/−5
7.1.2015 13:28

P85a87v26e48l 96K72u25r71a88l 5181984980430

to je tím že je v kopcích prakticky celá.

+1/0
7.1.2015 14:51
Foto

L68u74k69a43s 29Z38m12i45z50i51k 8692593340238

pokud ridic uplatni vyjimku z narizeni 561/2006 a prerusi denni odpocinek, tak nejpozdeji po odstaveni vozidla vytiskne zaznam kde rucne doplni duvod a misto udalosti a podepise to. nikde se nepise nic o tom, ze je vyzadovano nejake policejni razitko... v tom si mnoho lidi vymysli.

dale pozdeji pri policejni kontrole plati, ze policajt pristupuje k predlozenym zaznamum nikoli tak, ze automaticky vidi ridicovo jednani jako podvodne, ...musi k tomu mit dalsi duvody (je to to stejne, jako kdyz projedete kolem policajta na kole a on vas automaticky oznaci za zlodeje kol) ... pokud pres to vse pujdete do spravniho rizeni, je velice jednoduche prokazat, ze podobnych nepodlozenych manipulaci je/neni dost a zda v tomto miste byla nejaka kolona kvuli kalamite...

to vsak ridic smi odjet za predpokladu ze se na to fyzicky citi a neni unaven. pokud se neciti, nehne s nim nikdo... pokud bude ale tvrdit, ze neodstavi vozidlo alespon z jizdniho pruhu do odstavneho, pak je to dle mne trouba

+2/0
7.1.2015 8:40

Z92d53e95n70ě93k 37W84e56r93n53h22a90r87t 6717925262168

To je teorie. Z vyjádření řidičů, kteří se s tím setkávají v praxi, tyhle dopisované poznámky a vysvětlení, včetně těch potvrzených policí, nebývají uznány, zejména zahraničními policisty. Zkrátka to ignorují a vypíši řidiči pokutu, případně mu seberou papíry. Odvolání se je jistě možné, ale je to na dlouho a pro chlapa někde u silnice na druhém konci Evropy v reálném čase zkrátka nemožné. 

Koneckonců i z článku vyplývá, že dokonce i policisté v rámci ČR k tomu přistupují různě, někde to vezmou, jinde ne... A ty kamiony se pohybují v rámci celé evropy a policie to kontroluje až měsíc zpětně, takže přestávku a sněhovou kalamitu na D1 klidně může řešit za tři neděle policajt někde v Portugalsku...

+3/0
7.1.2015 8:47
Foto

L77u44k49a52s 36Z11m59i58z93i82k 8112453460568

jsem 12 let řidič z povolání a této svoji teorie se držím a používám ji... kouzlo je pouze ve správném vedení záznamu... když se bavím s ostatními řidičemi, tak pro ně není problém doložit víkendový odpočinek dvěma po sobě navazujícíma kolečkama...což je špatně... málokdo z nich také ví, že výměna kolečka v průběhu směny nebo denního odpočinku je také nepřijatelná...digitální tachograf má taky svoje specifika... až odbouráte tyto detaily, pak zjistíte, že vám  policajt uzná i tu moji teorii

0/0
7.1.2015 10:36
Foto

L87u71k59a31s 27Z91m47i15z71i58k 8212803260318

pardon, myslel sem tím dvěma kolečkama z tachografu - tedy první den protočené kolečko, druhý den vyměni za druhé a opět protočí - manipulace s tachografem se rovná přerušení týdenního odpočinku... jak říkám, je to drobnost, ale hraje to roli

0/0
7.1.2015 10:39

M37a49r39e52k 34Š44i90m25o84n 2704657518468

Vyměnit kolečko v tachografu v kamionu stojícím na parkovišti se považuje za práci a tedy přerušení odpočinku? A vyměnit si spodky, protože jsem si z téhle absurdity káknul, se za přerušení odpočinku nepovažuje? To by tedy mělo, páč to dá stejně tolik práce.

0/0
10.1.2015 19:50

M22i98r53o82s21l57a95v 33B29u38d49a 9742332687722

Vaše teorie je správná, praxe je ovšem jiná.

+1/0
7.1.2015 8:52

R71a89d40e55k 84H38o30d53a52ň 9586207111643

Problém s "jednoduchým správním řízením" je v tom, že jednoduché je pro Čecha pokud probíhá v ČR. Pokud jste nicméně Čech a ono probíhá ve Švýcarsku, Norsku nebo prostě kdekoli jinde (nebo jste Maďar, Polák atd.), tak to znamená jednak značné cestovní náklady, jednak potřebujete právníka a překladatele v dané zemi, a tam ta jednoduchost jaksi padá.

Ostatně, v ČR sice existuje § 131 správního řádu který vám umožňuje přesunout správní řízení do vašeho bydliště, ale úřady tu povinnost nemají a proto k přesunům nedochází, což zase nahrává šanci že z vás policista vyrazí pokutu blokově na místě, protože bloková pokuta za něco co jste nespáchal/neexistuje důkaz je nižší, než náklady které vás bude stát správní řízení.

0/0
7.1.2015 10:15

J72a86n 88C64h74o55b34o15t 5282744988331

A jak jim tohle a nejake pochybne ceske spravni rizeni pomuze pri kontrole nekde v Holandsku?

0/0
8.1.2015 9:43

M29a96r18t21i89n 76V11o75j28á52č93e39k 9202668188907

podle mě je ten článek nesmysl a hlavně většina řidičů s aetrem neumí pracovat a drží se jen nesmyslu 4,5 hod jízdy = 45minut pauza ....1) řidič má prostor na dojetí na odstavnou plochu a to není jízdní pruh na dálnici 2) je nesmysl vztahovat tu pauzu na 45minutovou ta se dělat po 15ti minutách -takže opět je prostor na dojetí 3 )pokud jim končil denní výkon tak to je náročnější na mozek

0/0
7.1.2015 9:34

M54a10r33t11i55n 41V60o41j49á83č98e76k 9432668538257

pardon dělit po 15minutách tzn nemusí být v kuse pokud tedy nejede 4,5 hod v kuse a jestli jen stáli v koloně tak ti bystřejší si cvakali pauzy .... a pokud dělají 9tku tak stejně musí odjet hold ji přeruší a udělá novou znovu na parkovišti ....jistě zdrží se přeprava o 9hod ,ale to se nedá nic dělat to se stává

0/−1
7.1.2015 9:39

H40o32n64z40a 22K42r62e81n18s35t45e30t91t58e54r 1183479439

Viděl bych to asi tak, jedu po dálnici, slavný info panel mi neříká, že je dálnice zavřená, jen že mám snížit rychlost, protože sněží. Z vysílačky už dávno vím, že to stojí, takže dojedu konec kolony řekněme před Agipkou před Humpolcem v pravém pruhu a zastavím. Vedle mě projíždí turek / polák / rumun / maďar, kterému infopanel řekl ještě míň než mi a z vysílačky o zastavení dálnice neví. Myslí si tedy že v tom stoupání mám problém já a on pěkně rozjetý mě předjede. 

Já už zkoušel jsem zastavit už dřív na nějaké vhodné odstavné ploše, ale ona tam žádná od Jihlavy není. Zároveň vím, že to už stojí hodinu a buďme realisti, kolikrát na D1 umím stát i podstatně dýl a těch dementních situací co umí PČR vymyslet když by jsme mohli jet dál je každý měsíc. Z výkonu mi ještě sice ještě tři hodiny a já plánoval stát až u Rozvadova na vykládce, ale venku pořád pěkně chumelí. Zatahuju teda roletky, vypínám motor a jdu se natáhnout. Za půl hoďky se mi chce na záchod, takže se těch 300 m na tu Agipku projdu a ta je zaskládaná kamiony. Tak tam to určitě nepopotáhnu.  Natahuju se teda na postel a za dalších 6 hodin mě budí klepot na dveře, že dálnice už se konečně rozjíždí..... 

P.S. Jako profík kamioňák mám limit na to kolik můžu denně ujet. Jako řidič osobáku klidně odtočím 18 hodin a vysmátě jdu domů. Jo a kolik referentů a obchoďáků dodržuje bezpečnostní přestávku? :-) Po max. 4,5 hodinách jízdy? ;-)

+16/0
7.1.2015 5:04

P59a28v50e97l 76K87u46r75a70l 5151774330410

A víte že ve valné většině Evropy je ilegální to že tu vysílačku máte? :D

O tom že je často naladěná na frekvenci policajtů nemluvě.

0/−9
7.1.2015 7:56

M60i98r78o98s87l12a76v 78B22u46d51a 9912302947392

To si děláte srandu nebo co? Občanská radiostanice CB je povolena a na frekvenci policie se nedá naladit!!

+8/0
7.1.2015 8:17

P49a89v39e90l 39K10u17r35a73l 5421544750920

Naladit se na ní dá vcelku snadno - jinak máte právo mít přijímač... jaksi pokud si nezaplatíte licenci nesmíte mít na 99,9 procentech pásem vysílač.

Samotný přijímač neporušuje nic, Vysilač prakticky vše. -

0/−3
7.1.2015 10:32

M46i70r57o13s84l92a83v 31B23u59d66a 9152692637472

Já se o tom odmítám dále bavit. Platí to co jsem napsal.

+2/0
7.1.2015 13:06

M80i98c15h56a91l 16P36o80n75o86c92n40ý 2534735141

Neni to pravda, zrejme si to s necim pletes. Frekvence CB jsou k dispozici vsem a bez licence.

+3/0
7.1.2015 16:18
Foto

L82u41k50a88s 48Z17m36i21z18i35k 8402713840698

v tom případě doufám že máš licenci na svoji wifi a bluetooth, pokud nějaký používáš.... CB je veřejné volně přístupné pásmo, podmínkou je výkon vysílače max 4W

+1/0
7.1.2015 17:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.