- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vždy mě pobaví jásot ekoteroristů nad těmihle "alternativními pohony". Aneb závislost automobilů na fosilních palivech a jejich znečištění prostředí máme v podstatě vyřešenou:
* vozidlo na vodík: spálíme zemní plyn
* vozidlo na vodík: rozložíme vodu elektrolýzou, na rozklad vody potřebujeme EE získanou spálením uhlí
* vozidlo na elektřinu: spálíme uhlí
Aktuálně jsme pravda "ekologičtější" tím, že do PHM přimícháváme jen biosložky které sice devastují přírodní prostředí víc než kdyby se nepoužívaly, ale zato to bohatě dotujeme, a jako bonus nám pak zamrzne v zimě auto zhruba o 8-10 °C dřív, než by zamrzlo bez biosložek.
Vodík by šel získávat i elektrolýzou poháněnou z věteníků nebo solárek. Čímž by se btw vyřešilo to, že jsou jako zdroj nestabilní a destabilizují přenosovou síť. Namísto aby to vyhazovalo jističe by prostě od parku větrníků odjela dvakrát (nebo tak nějak) týdně cisterna s vodíkem.
Zajímalo by mne, jestli už taky vyřešili skladování vodíku, protože to je ten největší problém, díky němuž mají auta na benzín/naftu stále výhodu.
jasně že ne... tenhle problém se řeší už 150 let a pořád se tvrdí že to je "inženýrský problém který se vyřeší při praktickém vývoji".
dostat z vodíku energii je vcelku primitivní... na druhou stranu pokud to porovnáváte třeba se zemním plynem tak na stejné množství energie ve stejném objemu potřebujete 10x větší tlak a hmotnost vyjde cca na stejno.
Jinými slovy požadavky na bezpečnost nádoby jsou řádově vyšší.
Už vidím budoucnost: ekvivalent jednoho litru benzínu bude stát deset haléřů, ale padesát korun bude daň...
no tak cena vodíku co nahradí litr benzínu určitě není a ani nebude 10 halířů....
A už se vyrábí průmyslově vodík i jinak než ze zemního plynu?
Myslíte tržně. Proč by to ale někdo dělal, když plyn je velmi levný (v porovnání se zdaněným benzínem)