Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na dvoutaktním nafťáku pro Renault pracovalo české ČVUT

České vysoké učení technické v Praze má výrazný podíl na vzniku dvoutaktního naftového motoru, jehož prototyp v prosinci představila automobilka Renault. Tato univerzita byla jedním z partnerů evropského projektu Powerful, který probíhal od ledna 2010 do června 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R44o21m58a25n 19H61o75r96n52í17k 2245172434151

A co životnost motoru? U dvoutaktů je nižší vzhledem k tomu, že při konkrétních otáčkách za určitý čas vykonají dvojnásobek kompletních pracovních cyklů. Jen aby se ty motory (i vlivem aplikace zlevňujících nebo životnost zkracujících kurvítek) dožily třeba 200000km bez generálky.

0/0
20.2.2015 15:18

M56a10r36t87i78n 34K48l86u87v92á74n33e73k 9412228883283

Dvojtaktné diesle sa pouzivaly aj počas 2SvV. V bombardéroch.

0/0
8.1.2015 18:16

P53e27t43r 44H34á62j60e65k 4280582891254

nějaký odkaz?

0/0
13.1.2015 21:54


M26a35r20t43i61n 87K61l94u32v56á32n64e49k 9852878433843

UTFG.....

http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_111

http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_diesel_engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205

0/0
15.1.2015 13:55

A62n88t69o88n10í70n 31S46e75b31e60r75a 7583718620779

No když to budou cpát jen do toho auta za 100 tisíc, tak ok.

+1/0
8.1.2015 14:56

M68i16c47h30a78l 36H39o91r32n20o86f 3117970209796

No takový objev to zase nebude, když dvoutaktní diesel měly traktory Holder.

+1/−1
8.1.2015 12:40

B39o24h15u61m46i54r 26M26a64l87ý 6952856657102

A vyráběly se už před asi 55 lety.

0/0
8.1.2015 14:10

M73i83r69o85s80l78a49v 23D15i36o58p76a66n 2886829298482

A ruské lokomotivy Sergej.;-)

+1/0
8.1.2015 14:29
Foto

M64a51r30t61i52n 20K25o32u52b89e82k 3429827498726

Ještě, že to titiulek takhle pěkně rozvádí, nejdřív jsem se lekl, že to mohlo být třeba Indické České vysoké učení technické.

+3/0
8.1.2015 12:11

B90o13h46u13m41i21r 39M10a88l11ý 6982346867772

Myslím že srovnání s trabantem trochu pokulhává. Trabant byl benzínový dvoutakt a olej se dával do benzínu. Poměr asi 1 : 40 Také to bylo patřičně cítit.

+2/0
8.1.2015 11:55

J58i36ř80í 67N56o31v23o78t67n30y 2728531633379

1:33 ze začátku, po modernizaci 1:50

+1/0
9.1.2015 17:37

T88o65m79á32š 85Z85e84m63a52n 3795878364345

udělejte to jako 4válec o objemu 1,5L a jdu do toho - de-facto by to jelo jako 4taktní osmiválec díky tomu, že každý zdvih je u dvoutaktu pracovní.

+3/0
8.1.2015 11:48

J51i40ř60í 53H84o38r54t 6926631127734

No ono to nejsou tak jednoduché počty, ale teoreticky se to tak počítat dá.

+1/0
8.1.2015 11:55

P35e28t58r 22H44á25j39e86k 4570112211334

trivalec s "posunem" o 120° a mate to jako sestivalec ctyrtakt...

+1/0
13.1.2015 21:54

J30o76s48e11f 91V93o83s11i78c30k95y 4713487166763

Cesi nevi co chteji ! Kdyz dostavame evropske dotace na podporu vyzkumu a vybaveni laboratori, tak vsichni drzkuji ! Pristroje pro nemocnice, to same! . . .  Co se motoru tyce, tak by neradeji ty smradlave 4 valce, ktere zerou 8 L !

0/−6
8.1.2015 11:14

J87a25n 18D43l34o63u15h96ý 7674369720289

Muj 4 valec jezdi na benzin za 5.6l na 100km :-P

0/0
9.1.2015 8:18

J36i49r10k78a 33S40a17s39a 4755460374615

Ty seš ale vtipnej... 8 l spotřeba no to je přece hrozný :D  a ty bys radši 2 taktni diesel jo? tak to příjemnou jízdu :D

0/0
20.2.2015 14:46

M97i78l10a93n 14Š31v86a73g37r47o51v71s48k66ý 9852689245788

To české ČVUT technické? :)

0/0
8.1.2015 10:34

M80i74l29a75n 56Š60v78a50g72r40o40v76s10k51ý 9862559455548

To české ČVUT technické? :)

+1/0
8.1.2015 10:34

P62e21t91r 45M48i98c89h87a97l 2380394651542

Naftový dvoutakt - nové tékáčko. :-)

0/0
8.1.2015 10:02

M48a25r96t64i62n 42H32o32r49ň25á63k 7581551422

já bych chtěl centra měst bez aut, jen zásobování a obyvatelé

+1/−12
8.1.2015 9:33

L60a47d98i83s91l31a40v 15S13o86k44o35l 1290842675612

To je bohužel asi utopie..

+1/0
8.1.2015 9:36

P49a21v17e85l 90K60u13r85a34l 5231224320230

výsledek takového pokusu je absolutně mrtvé město v kterém prakticky všechno v centru zkrachuje a služby přestanou existovat úplně. 

Příkladů najdete po Evropě stovky... přežít to má šanci maximálně nějaké velkoměsto a milionech lidí a to jen za podmínky že to není v celém centru.

+9/0
8.1.2015 10:00

P94a38v86e91l 65K39u50r97a53l 5461434230430

To zásobování lze tedy zakázat rovnou taky - během pár měsíců totiž v tom centru nebude potřeba nic zásobovat.

+9/0
8.1.2015 10:00

J22a19n 29D36l23o47u63h86ý 7744519500699

Vzdycky se takovych blaznu ptam: proc bydlite ve meste, kdyz mate problem s dopravou?! Je logicke ze cim je koncentrace lidi vetsi na mensi prostor, tim hustejsi bude doprava a obzvlaste to plati v oblastech, kde bydleni je drahe ( clovek ktery na to ma, ma vzdy i na to auto)

+3/0
9.1.2015 8:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.