Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dvoutaktním nafťáku pro Renault pracovalo české ČVUT

České vysoké učení technické v Praze má výrazný podíl na vzniku dvoutaktního naftového motoru, jehož prototyp v prosinci představila automobilka Renault. Tato univerzita byla jedním z partnerů evropského projektu Powerful, který probíhal od ledna 2010 do června 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R15o85m66a84n 30H25o51r45n28í52k 2965822884741

A co životnost motoru? U dvoutaktů je nižší vzhledem k tomu, že při konkrétních otáčkách za určitý čas vykonají dvojnásobek kompletních pracovních cyklů. Jen aby se ty motory (i vlivem aplikace zlevňujících nebo životnost zkracujících kurvítek) dožily třeba 200000km bez generálky.

0/0
20.2.2015 15:18

M74a96r87t96i17n 62K71l50u86v87á65n70e17k 9592148103463

Dvojtaktné diesle sa pouzivaly aj počas 2SvV. V bombardéroch.

0/0
8.1.2015 18:16

P64e91t31r 68H27á25j94e64k 4200392801194

nějaký odkaz?

0/0
13.1.2015 21:54

M52a30r51t53i11n 51K76l22u45v19á30n54e67k 9302738633613

UTFG.....

http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_111

http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_diesel_engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205

0/0
15.1.2015 13:55

A49n62t41o67n12í79n 31S54e54b43e95r64a 7843598140779

No když to budou cpát jen do toho auta za 100 tisíc, tak ok.

+1/0
8.1.2015 14:56

M67i20c12h85a84l 50H47o48r39n51o68f 3367580239256

No takový objev to zase nebude, když dvoutaktní diesel měly traktory Holder.

+1/−1
8.1.2015 12:40

B65o83h46u22m86i44r 91M48a32l83ý 6662206597332

A vyráběly se už před asi 55 lety.

0/0
8.1.2015 14:10

M79i17r29o90s32l94a34v 48D21i33o29p75a82n 2646669448192

A ruské lokomotivy Sergej.;-)

+1/0
8.1.2015 14:29
Foto

M62a93r72t79i28n 49K54o54u86b13e81k 3939627558226

Ještě, že to titiulek takhle pěkně rozvádí, nejdřív jsem se lekl, že to mohlo být třeba Indické České vysoké učení technické.

+3/0
8.1.2015 12:11

B98o27h27u48m60i75r 58M58a97l56ý 6312526497162

Myslím že srovnání s trabantem trochu pokulhává. Trabant byl benzínový dvoutakt a olej se dával do benzínu. Poměr asi 1 : 40 Také to bylo patřičně cítit.

+2/0
8.1.2015 11:55

J26i52ř93í 77N95o62v37o64t70n34y 2938291723149

1:33 ze začátku, po modernizaci 1:50

+1/0
9.1.2015 17:37

T55o73m71á62š 74Z30e29m60a22n 3265378924195

udělejte to jako 4válec o objemu 1,5L a jdu do toho - de-facto by to jelo jako 4taktní osmiválec díky tomu, že každý zdvih je u dvoutaktu pracovní.

+3/0
8.1.2015 11:48

J10i93ř83í 65H21o89r83t 6626191617304

No ono to nejsou tak jednoduché počty, ale teoreticky se to tak počítat dá.

+1/0
8.1.2015 11:55

P58e98t48r 37H64á52j27e41k 4240452411704

trivalec s "posunem" o 120° a mate to jako sestivalec ctyrtakt...

+1/0
13.1.2015 21:54

J62o21s51e55f 32V59o40s13i93c43k53y 4743437216343

Cesi nevi co chteji ! Kdyz dostavame evropske dotace na podporu vyzkumu a vybaveni laboratori, tak vsichni drzkuji ! Pristroje pro nemocnice, to same! . . .  Co se motoru tyce, tak by neradeji ty smradlave 4 valce, ktere zerou 8 L !

0/−6
8.1.2015 11:14

J55a91n 18D61l37o42u57h26ý 7434589650499

Muj 4 valec jezdi na benzin za 5.6l na 100km :-P

0/0
9.1.2015 8:18

J69i70r14k42a 78S95a98s49a 4215450554715

Ty seš ale vtipnej... 8 l spotřeba no to je přece hrozný :D  a ty bys radši 2 taktni diesel jo? tak to příjemnou jízdu :D

0/0
20.2.2015 14:46

M37i62l68a22n 96Š70v16a79g47r18o67v74s74k75ý 9692669305428

To české ČVUT technické? :)

0/0
8.1.2015 10:34

M55i55l82a48n 93Š56v32a15g89r16o31v24s63k49ý 9222709525698

To české ČVUT technické? :)

+1/0
8.1.2015 10:34

P66e81t50r 72M91i45c16h23a25l 2310934831482

Naftový dvoutakt - nové tékáčko. :-)

0/0
8.1.2015 10:02

M76a43r31t39i34n 56H73o23r56ň50á54k 7111481962

já bych chtěl centra měst bez aut, jen zásobování a obyvatelé

+1/−12
8.1.2015 9:33

L96a45d75i39s67l61a54v 45S35o57k16o77l 1480262645322

To je bohužel asi utopie..

+1/0
8.1.2015 9:36

P74a41v75e58l 79K69u62r10a24l 5721164930360

výsledek takového pokusu je absolutně mrtvé město v kterém prakticky všechno v centru zkrachuje a služby přestanou existovat úplně. 

Příkladů najdete po Evropě stovky... přežít to má šanci maximálně nějaké velkoměsto a milionech lidí a to jen za podmínky že to není v celém centru.

+9/0
8.1.2015 10:00

P23a87v28e56l 19K58u17r46a81l 5761294260110

To zásobování lze tedy zakázat rovnou taky - během pár měsíců totiž v tom centru nebude potřeba nic zásobovat.

+9/0
8.1.2015 10:00

J11a54n 79D53l86o20u23h41ý 7764479170219

Vzdycky se takovych blaznu ptam: proc bydlite ve meste, kdyz mate problem s dopravou?! Je logicke ze cim je koncentrace lidi vetsi na mensi prostor, tim hustejsi bude doprava a obzvlaste to plati v oblastech, kde bydleni je drahe ( clovek ktery na to ma, ma vzdy i na to auto)

+3/0
9.1.2015 8:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.