Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na dvoutaktním nafťáku pro Renault pracovalo české ČVUT

České vysoké učení technické v Praze má výrazný podíl na vzniku dvoutaktního naftového motoru, jehož prototyp v prosinci představila automobilka Renault. Tato univerzita byla jedním z partnerů evropského projektu Powerful, který probíhal od ledna 2010 do června 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R40o76m63a93n 26H12o28r35n57í91k 2975302104531

A co životnost motoru? U dvoutaktů je nižší vzhledem k tomu, že při konkrétních otáčkách za určitý čas vykonají dvojnásobek kompletních pracovních cyklů. Jen aby se ty motory (i vlivem aplikace zlevňujících nebo životnost zkracujících kurvítek) dožily třeba 200000km bez generálky.

0/0
20.2.2015 15:18

M40a68r14t93i90n 95K89l20u75v94á43n13e14k 9852628593433

Dvojtaktné diesle sa pouzivaly aj počas 2SvV. V bombardéroch.

0/0
8.1.2015 18:16

P95e30t53r 59H94á77j56e56k 4360452231154

nějaký odkaz?

0/0
13.1.2015 21:54

M52a74r18t64i67n 74K62l25u53v55á91n60e30k 9112678603223

UTFG.....

http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_111

http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_diesel_engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_205

0/0
15.1.2015 13:55

A97n41t71o97n57í12n 10S55e92b45e89r57a 7463648600769

No když to budou cpát jen do toho auta za 100 tisíc, tak ok.

+1/0
8.1.2015 14:56

M15i32c30h34a47l 46H21o10r43n88o49f 3377920399936

No takový objev to zase nebude, když dvoutaktní diesel měly traktory Holder.

+1/−1
8.1.2015 12:40

B19o94h43u38m13i50r 16M93a71l18ý 6192736397712

A vyráběly se už před asi 55 lety.

0/0
8.1.2015 14:10

M66i16r90o41s82l24a77v 47D36i73o60p30a71n 2636689618722

A ruské lokomotivy Sergej.;-)

+1/0
8.1.2015 14:29
Foto

M61a63r50t79i61n 12K35o56u35b97e37k 3579267388726

Ještě, že to titiulek takhle pěkně rozvádí, nejdřív jsem se lekl, že to mohlo být třeba Indické České vysoké učení technické.

+3/0
8.1.2015 12:11

B81o38h75u81m58i94r 19M24a25l71ý 6682696767822

Myslím že srovnání s trabantem trochu pokulhává. Trabant byl benzínový dvoutakt a olej se dával do benzínu. Poměr asi 1 : 40 Také to bylo patřičně cítit.

+2/0
8.1.2015 11:55

J78i51ř35í 20N45o56v19o87t90n15y 2148641843579

1:33 ze začátku, po modernizaci 1:50

+1/0
9.1.2015 17:37

T25o50m89á20š 45Z87e48m43a86n 3855138764525

udělejte to jako 4válec o objemu 1,5L a jdu do toho - de-facto by to jelo jako 4taktní osmiválec díky tomu, že každý zdvih je u dvoutaktu pracovní.

+3/0
8.1.2015 11:48

J48i35ř18í 91H42o58r73t 6566551117474

No ono to nejsou tak jednoduché počty, ale teoreticky se to tak počítat dá.

+1/0
8.1.2015 11:55

P79e81t62r 92H46á70j77e92k 4200612981744

trivalec s "posunem" o 120° a mate to jako sestivalec ctyrtakt...

+1/0
13.1.2015 21:54

J80o58s33e88f 43V45o64s49i16c67k13y 4703617816223

Cesi nevi co chteji ! Kdyz dostavame evropske dotace na podporu vyzkumu a vybaveni laboratori, tak vsichni drzkuji ! Pristroje pro nemocnice, to same! . . .  Co se motoru tyce, tak by neradeji ty smradlave 4 valce, ktere zerou 8 L !

0/−6
8.1.2015 11:14

J70a16n 20D10l68o48u52h39ý 7634349540959

Muj 4 valec jezdi na benzin za 5.6l na 100km :-P

0/0
9.1.2015 8:18

J26i17r20k65a 89S49a59s37a 4435180694395

Ty seš ale vtipnej... 8 l spotřeba no to je přece hrozný :D  a ty bys radši 2 taktni diesel jo? tak to příjemnou jízdu :D

0/0
20.2.2015 14:46

M21i90l61a40n 21Š77v91a41g64r58o17v86s98k60ý 9392369375288

To české ČVUT technické? :)

0/0
8.1.2015 10:34

M69i63l88a48n 47Š41v95a11g22r30o11v53s77k61ý 9462809885768

To české ČVUT technické? :)

+1/0
8.1.2015 10:34

P85e22t27r 84M42i23c40h67a10l 2320654391202

Naftový dvoutakt - nové tékáčko. :-)

0/0
8.1.2015 10:02

M33a98r25t48i15n 50H71o53r30ň44á20k 7641701392

já bych chtěl centra měst bez aut, jen zásobování a obyvatelé

+1/−12
8.1.2015 9:33

L20a79d54i50s28l71a61v 49S25o11k83o30l 1740172795402

To je bohužel asi utopie..

+1/0
8.1.2015 9:36

P72a44v82e20l 77K54u62r23a40l 5391264330650

výsledek takového pokusu je absolutně mrtvé město v kterém prakticky všechno v centru zkrachuje a služby přestanou existovat úplně. 

Příkladů najdete po Evropě stovky... přežít to má šanci maximálně nějaké velkoměsto a milionech lidí a to jen za podmínky že to není v celém centru.

+9/0
8.1.2015 10:00

P76a17v30e71l 83K30u86r55a81l 5471664570820

To zásobování lze tedy zakázat rovnou taky - během pár měsíců totiž v tom centru nebude potřeba nic zásobovat.

+9/0
8.1.2015 10:00

J83a23n 63D84l74o63u72h89ý 7704749800609

Vzdycky se takovych blaznu ptam: proc bydlite ve meste, kdyz mate problem s dopravou?! Je logicke ze cim je koncentrace lidi vetsi na mensi prostor, tim hustejsi bude doprava a obzvlaste to plati v oblastech, kde bydleni je drahe ( clovek ktery na to ma, ma vzdy i na to auto)

+3/0
9.1.2015 8:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.