Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes ukazuje budoucnost aut: bez řidiče a tankovat budou vodík

Německý koncern Daimler představil prototyp luxusního futuristického vozu. K jízdě nepotřebuje řidiče, takže se sedadla v interiéru dají otáčet tak, aby čtveřice pasažérů mohla sedět proti sobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69a27r59t55i46n 14H71a51v34l12í61k 4760875517293

Auto na vodík není problém. Problém je spíš, kde brát taková kvanta vodíku.

0/0
14.1.2015 11:59

M17a54r73t64i15n 64H31o62c90e81k 5979615484357

kolik bude stát plná nádrž ( 3l ) 8-o budou vůbec pumpy na vodík 8-o spíš bych si tipnul, že si někde koupíte tu plnou nádrž 3l a prohodíte si to jako sifonovou bombičku ;-D

0/0
14.1.2015 1:17

M95a78r95e14k 12S44ý57k12o25r89a 9223190756546

Hlavně je srandovní jak se tam všichni uvnitř spolu baví otočeni k sobě, žádné pásy, žádné airbagy. To je fakt jen futurologie.

+1/0
14.1.2015 0:49

A44n50t20o84n95í68n 53S41á38d24l72í75k 7868289963163

Je to spíše sci-fi. Nepočítají totiž,že stále budou jezdit auty s "řidičem"!

Pak bude to bez řidiče velmi zranitelné!

Osobně se divím,že se daleko více nepracuje na autech "elektromobil",

nebo asopoň hybrid. Ale za dostupnou cenu! A budování energetických

rozvodných sítí,které by zátěž vydržely! A zdokonalení batrií!

0/0
14.1.2015 22:36

R21a18d92e55k 30H10o27d28a84ň 9366387931453

Na zdokonalování akumulátorů se pracuje prakticky od doby, co byl první elektromobil představen - tzn. zhruba 180 let. Posledních cca 60 let jsou na to všemožné granty, a dělají na tom desítky týmů po světě. Jen to jaksi nenese moc výsledky, všechna zlepšení jsou v zásadě o malá procenta a často buď příliš drahá kvůli požadavkům na čistotu nebo na materiál. Třeba Toyota na zlepšování aku vypisuje celosvětově granty minimálně 20 let.

0/0
16.1.2015 8:23

F96r19a70n23t21i76š94e22k 54S30c20h20l32i12c18h85t14s 9375462931325

Jak se budou řešit havárie s autem bez řidiče?

0/0
14.1.2015 0:06

J44i91ř19í 58S36c58h24w80a90c60h 8708434708256

no to se musí teprve vymyslet....

0/0
14.1.2015 0:48

E13d95a 80D73r72á76b95e10k 7849892473437

prostě počkáte až se auta nějak dohodnou a někoho pro vás případně pošlou

0/0
19.1.2015 15:06

A88l80e89š 13Z93e12l35i48n82k21a 1974392856

A jak ten vodík budou skladovat aby neunikal?

0/0
13.1.2015 22:01

D44a51v21i59d 93B17o36u30c43h22a36l 8419460199

Je v tom přihrádka s dostatečnou zásobou indulony?

0/0
13.1.2015 21:56

P41a96v57e23l 69Č54e68r20m85á87k 8344327595596

Z pohledu chemie a chemika:

- auto na vodík je ekologické

- v případě havárky na silnici shoří vše co je uvnitř:-P. Nevypustí xy l nafty do okolní půdy.

- vodík je lehko sehnatelný a zpracovatelný. Závisí však na domluvě států EU, USA, Asie.........

To co píši je veřejným tajemstvím z 90.let 20stol.R^!!

Tak co politici kurníík dělají???8-oEU[>-];-€

+2/−2
13.1.2015 21:34

D26a72v19i46d 32B61o27u11c91h57a68l 8139310689

To, co píšete je nesmysl, protože kdyby to bylo reálné, už by to někdo vyráběl a vydělal by neskutečné peníze. I kdyby to měli být Číňani.

Je to nebezpečné, technologicky velmi složité a ty havárie bych nechtěl vidět.

+1/0
13.1.2015 21:56

P57a44v80e71l 96Č53e22r78m38á52k 8864537965196

Pane Bouchale,

nikdo nechce viděl havárie. Ale přece vodík je bezpečný.R^

0/0
13.1.2015 22:20

R29a60d98e77k 44H27o83d20a59ň 9196397541613

Tvrzení že je auto na vodík "ekologické" je směšné. Ano, z toho auta jde jen vodní pára, ale jen proto, protože spalování proběhlo už předtím. Navíc průmyslově se vodík vyrábí spalováním zemního plynu, takže to rozhodně neřeší ani potenciální problém s fosilními palivy, ani tu ekologii.

+1/0
13.1.2015 23:22

O71n92d35ř54e21j 20Č86a48p88k44a 6221521313174

Zatím je nejlevnější cesta získávat ho ze zemního plynu. Pokud zelená lobby definitivně nezabije jadernou energetiku a jednoho dne dojde na reaktory IV. generace, začne být zajímavá i elektrolýza (při teplotách kolem 700-800 stupňů je účinnost podstatně vyšší). A v takovém případě to ekologické opravdu bude, nepůjde jen o přesun emisí z města ven.

0/0
14.1.2015 0:52

V38l29a22d36i13m10í27r 33Š56n40e84k 9924708596281

Auto bez řidiče by mělo být také vybaveno záchranou brzdou a možností se katapultovat....;-)

+1/0
13.1.2015 21:28

P88a28v98e14l 27M66o66r27a64v48e63c 1624965754397

Tak auto bez řidiče existuje i dnes, stačí když za volantnem sedí žena 😁😁😁😁

+1/−2
13.1.2015 21:03

M91a48r25t14i56n 17F59r90i15č 4962311868

Správně, je to auto bez řidiče.

Ale je to auto s řidičkou. ;-)

+1/0
13.1.2015 22:58

P10a64v94e92l 30V67o48h84n26í54k 4847135513896

už vidím, jak mu do těch dveří s displeji najede někdo s traktorem, to bude švanda :-P

0/−2
13.1.2015 20:30

M64a58r39e36k 70S34ý83k41o35r37a 9853210676226

Tohle nadšení brzy opadne po prvním velkém průšvihu. Takovém, jako měla před pár lety Toyota, kdy auto stále zrychlovalo a protože bylo startování na tlačítko, nešlo ani vypnout zapalování. Člověk mohl dupat na brzdu jak chtěl, ale motor byl silnější, auto furt zrychlovalo. Byl to automat a nešlo ani vyřadit rychlost. Člověk mohl jen točit volantem u stále víc zrychlujícího auta a čekat na náraz. Hned přibylo pár mrtvých. Úplná vzpoura robotů.

+2/−7
13.1.2015 20:17

F91r96a22n13t62i71š73e95k 95M98o78r46a52v89e35c 8497584592

A od té doby přibylo mnoho aut s bezklíčovým zapalováním a automatem. ;-)

0/0
13.1.2015 21:58

R54a27d79e87k 66H31o65d94a58ň 9246527361803

Tvrzení že "motor je silnější než brzda a proto nejde zpomalit" je absolutní nesmysl. Zkuste si někdy v autě sešlápnout současně plyn a brzdu, a uvidíte že je naprosto evidentní, že motor nemá nejmenší šanci brzdu přervat.

0/0
13.1.2015 23:19

M38a70r35t80i62n 81S21e17d55o89n84a 2225866456449

U automatu to tak vzdy neplati.

0/0
13.1.2015 23:38

P83e35t80r 79B20á15č32a 8115896365125

Ja tuhle budoucnost ale nechci !!

+5/−3
13.1.2015 15:10

P63a88v20l45a 91H67r35a72d97i82l69o78v28a 3937671741424

Kdyby to melo dramaticky snizit pocet dopravnich nehod, tak ja chci.

+6/−1
13.1.2015 15:47

D39a43v53i81d 94B83o24u47c18h29a35l 8899120679

To už by těch nehod musel být záporný počet...

Řešte úmrtí následkem chlastu a přežírání. Tam je mnohem více prostoru k vylepšování, Matko Terezo. Rozhodně ne tím, že budete chtít do provozu zavést hrůzu, která při každé poruše zabije ještě mnohem více lidí.

0/0
13.1.2015 21:58

O71n90d51ř46e28j 48Č30a26p86k38a 6261661263894

Automat, který půjde kdykoliv vypnout, bych bral všema deseti. Řízení je zábava někde na okresce, případně na volné dálnici, když tam není úsekové měření - ale zácpu ve městě nebo kolonu před uzavírkou, to ať si klidně vyžere počítač a já si alespoň zatím něco přečtu nebo pustím film :-)

+2/0
14.1.2015 0:56

P66e16t47r 80V71í78t 5285945519862

Vidím to jako logický předstupeň auta i bez pasažérů.

+5/−1
13.1.2015 14:19
Foto

P25a80v89e19l 12P65o66d11e16š40v33a 5599787729

Po tom, co jsem viděl film "Já, robot" tak chci své auto vždy řídit sám.

+3/−2
13.1.2015 14:04

P50e87t13r 22S75t36a91r38o77s76t66a 6466508160948

Doufám, že to budoucnost nebude a auto si budu řídit sám.

+7/−4
13.1.2015 9:39

P59a80v56l20a 61H36r26a82d62i25l79o96v92a 3177461261254

To si rikam taky. Ale myslim, ze to neni daleko a fakt se budou v ulicich prohanet auta bez soferu. Muz dela ve vyvoji pro automobilky a obcas nestacim zirat, co vsechno za futuristicke vize je uz vlastne realizovano, sice zatim jen laboratorne, ale jde to strasne rychle dopredu.

+1/0
13.1.2015 12:56

J28a43n 67F94r52o36l65í73k 6196580435494

Zatím bych se spokojil, kdyby tady futuristicky postavili nějaké silnice bez dír a vlnovek  a opravili ty co nám tady postavili za Marie Terezie pro dostavníky.

+9/−1
13.1.2015 14:36

M13i17c15h85a53l 95K78r95e43j95č19í 1356170151283

A proč byste to dělal? Myslím si, že jednoho dne budou manuálně řízená auta zcela zakázána, protože počitač bude zkrátka řídit spolehlivěji a bezpečněji.

+7/0
13.1.2015 13:14

J68a88r74o22s59l42a97v 51F97r79a38n85t70i96š76e22k 33B18r76ü76m70m83e28r 1961726503160

Jde o kontrolu. Pravděpodobnější bude hybridní systém řízení, jako v Demolition Mann.

0/0
13.1.2015 13:37

M89i20c38h48a36l 62K60r53e24j76č59í 1916510331773

Možná ano, v případě nouze/nebezpečí. Počítač pak v případě přepnutí na manuál možná pošle zprávu policii a vy pak budete muset vysvětlovat, proč jste přepnul (popř. vás kontaktují v reálném čase a napojí se na vaši palubní kameru). :-)

+2/0
13.1.2015 13:41

H29u24b56e28r66t 72Ž34í28t42k63o 4329868313945

Pěkné.

Hrklo ve mně, že by snad měla budoucnost aut opravdu vypadat tak, jak si ji představuje Google.

+3/0
13.1.2015 9:20

M48a68r31t48i14n 59V25o44k28o83u71n 9938473843696

Vodikova auta jsou vlhkym snem ropne lobby uz dlouho, protoze vodik se vyrabi zejmena z rooy, elektrolyza je velmi neefektivni. Proto vodikova auta prosazovala bushova administrativa na ukor elektromobilu GM EV-1, více v dokumentu who killed the electric car. Budoucnost je samozřejmě v elektromobilech, jak ukazuje tesla

0/−11
13.1.2015 8:27

M10a39r57i61o 24T64r60n33k48a 6310733368860

lobby funguje aj tu. pozri ako ta dominuskovali;-D

+6/0
13.1.2015 20:37

Z50d26e40n23e91k 32B74e71d10n76a16r 7147936577309

Zajímavé. Jak je řešena bezpečnost posádky u točících se sedadel?

0/0
13.1.2015 7:39

J18o43s95e72f 93V70a79l48a 9670353973563

plne otocna sedadla jsou dneska priplatkovou vybavou u luxusnejsich vanu ( napr. MB Viano) nebo u camperu. Teoreticky je sedadlo umistene zady ke smeru jizdy pro cestujiciho mnohem bezpecnejsi nez pri bezne montazi

+7/0
13.1.2015 8:23

J27a93n 93J60a62n42e83č31e36k 9600953310466

...prakticky je to však nebezpečné pro ostatní spolucestující, neboť hrozí poblití ;-D

+1/−1
13.1.2015 10:03

J17o63s94e45f 98V40a15l30a 9640603533593

je zajimave, ze vsechny futuristicke projekty vypadaji uz tak od r 1970 skoro stejne. Jen tenkrat se uvazovalo, ze budou jeste letat. A na vodik jako zdroj energie lze v dobe odstavovani jadernych elektraren zcela zapomenout-totiz vodik neumi rust na poli.......

+9/0
13.1.2015 6:51

D93a86l29i24b28o83r 94P96r37o23c18h67á91z83k77a 5421618986712

Na druhé straně, pro získávání vodíku by se daly konečně rozumně využít ty větrníky a soláry, které dělají v rozvodné soustavě jenom bordel.

+4/−1
13.1.2015 7:26

J35o41s76e58f 71V48a42l46a 9700463123673

nejak....nedaji. Zatim se testuje pouze verze s vyrobou metanu ( tzv EE plyn), nejak ale zatim nefunguje. Pokud by to proslo, bude zpatky klasicky spalovaci motor, jeno s tim rozdilem, ze na plyn, cili neco podobneho CNG

+1/0
13.1.2015 7:39
Foto

P10a16v41e48l 23P10o35d38e32š81v22a 5789257789

Ekonomičtější využití vodíku je v palivových článcích.

0/0
13.1.2015 14:03

J27o12s47e41f 43V94a32l82a 9940873543543

pokud neni to zakladni = vodik, je pak uplne jedno, kde je jeho spalovani ekonomictejsi.......

+1/0
13.1.2015 16:54
Foto

P81a53v80e80l 37P96o31d81e69š54v91a 5579497199

Základní co? Vodík jak asi většina lidí ví se netěží, ale vyrábí z vody. Tedy slouží jako transfer energie. Zatím nejekonomičtější výroba je z jádra, pokud se nejedná o Norsko, kde mají vhodné podmínky pro vodní el. Počítám, že s nástupem reaktorů IV. generace bude využívání vodíku zajímavé.

+1/0
13.1.2015 19:30

J78o86s92e20f 61V59a55l33a 9170983513473

no a protoze z hlediska hromadne prepravy nejsou na svete nikde ani kapacity na elektrolyzu a v nejblizsich 30 letech nebudou ani prebytky elektricke energie a vyroba vodiku z fosilnich paliv je naprosty ekologicky nesmysl, tak schazi to zakladni = vodik

0/0
14.1.2015 8:07

P63a17t79r55i61k 58Z93i41m28a 2977407112107

A proto budou smart grids, aby nedělaly. Žádný problém.

0/0
13.1.2015 20:57

L51i34b33o31r 76U92r68b54a50n 1834699332491

To je mazec !! Ale věřím,že takové auta jezdící na vodík tu budou docela brzo. Přece jenom už byly dávno vyrobeny tuším Fordem...ale na přání šejků a ropných magnátů zničeny.A to bylo tuším už před 30-ti lety!!

+1/−6
13.1.2015 6:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.