Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mercedes ukazuje budoucnost aut: bez řidiče a tankovat budou vodík

Německý koncern Daimler představil prototyp luxusního futuristického vozu. K jízdě nepotřebuje řidiče, takže se sedadla v interiéru dají otáčet tak, aby čtveřice pasažérů mohla sedět proti sobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65a81r96t27i36n 17H31a63v12l12í44k 4830585937223

Auto na vodík není problém. Problém je spíš, kde brát taková kvanta vodíku.

0/0
14.1.2015 11:59

M47a52r81t76i18n 89H57o36c94e24k 5179125284377

kolik bude stát plná nádrž ( 3l ) 8-o budou vůbec pumpy na vodík 8-o spíš bych si tipnul, že si někde koupíte tu plnou nádrž 3l a prohodíte si to jako sifonovou bombičku ;-D

0/0
14.1.2015 1:17

M50a92r69e64k 20S72ý70k26o21r43a 9633620976726

Hlavně je srandovní jak se tam všichni uvnitř spolu baví otočeni k sobě, žádné pásy, žádné airbagy. To je fakt jen futurologie.

+1/0
14.1.2015 0:49


A73n80t63o88n94í95n 11S41á11d77l35í18k 7548129123283

Je to spíše sci-fi. Nepočítají totiž,že stále budou jezdit auty s "řidičem"!

Pak bude to bez řidiče velmi zranitelné!

Osobně se divím,že se daleko více nepracuje na autech "elektromobil",

nebo asopoň hybrid. Ale za dostupnou cenu! A budování energetických

rozvodných sítí,které by zátěž vydržely! A zdokonalení batrií!

0/0
14.1.2015 22:36

R15a12d36e60k 18H74o28d47a31ň 9506307411483

Na zdokonalování akumulátorů se pracuje prakticky od doby, co byl první elektromobil představen - tzn. zhruba 180 let. Posledních cca 60 let jsou na to všemožné granty, a dělají na tom desítky týmů po světě. Jen to jaksi nenese moc výsledky, všechna zlepšení jsou v zásadě o malá procenta a často buď příliš drahá kvůli požadavkům na čistotu nebo na materiál. Třeba Toyota na zlepšování aku vypisuje celosvětově granty minimálně 20 let.

0/0
16.1.2015 8:23

F22r55a90n83t35i30š43e53k 22S32c40h49l61i67c86h83t64s 9255242181245

Jak se budou řešit havárie s autem bez řidiče?

0/0
14.1.2015 0:06

J58i59ř71í 22S92c98h62w25a66c54h 8758694928886

no to se musí teprve vymyslet....

0/0
14.1.2015 0:48

E68d74a 91D79r95á21b56e16k 7419622663357

prostě počkáte až se auta nějak dohodnou a někoho pro vás případně pošlou

0/0
19.1.2015 15:06

A16l32e33š 62Z94e29l71i41n31k80a 1374552776

A jak ten vodík budou skladovat aby neunikal?

0/0
13.1.2015 22:01

D63a79v68i78d 63B49o40u94c41h48a48l 8659790749

Je v tom přihrádka s dostatečnou zásobou indulony?

0/0
13.1.2015 21:56

P10a45v91e31l 61Č10e28r68m46á68k 8354377245616

Z pohledu chemie a chemika:

- auto na vodík je ekologické

- v případě havárky na silnici shoří vše co je uvnitř:-P. Nevypustí xy l nafty do okolní půdy.

- vodík je lehko sehnatelný a zpracovatelný. Závisí však na domluvě států EU, USA, Asie.........

To co píši je veřejným tajemstvím z 90.let 20stol.R^!!

Tak co politici kurníík dělají???8-oEU[>-];-€

+2/−2
13.1.2015 21:34

D86a59v87i47d 46B11o41u41c86h37a76l 8239350399

To, co píšete je nesmysl, protože kdyby to bylo reálné, už by to někdo vyráběl a vydělal by neskutečné peníze. I kdyby to měli být Číňani.

Je to nebezpečné, technologicky velmi složité a ty havárie bych nechtěl vidět.

+1/0
13.1.2015 21:56

P73a83v83e95l 24Č53e70r95m39á58k 8754547585946

Pane Bouchale,

nikdo nechce viděl havárie. Ale přece vodík je bezpečný.R^

0/0
13.1.2015 22:20

R42a98d53e36k 35H78o17d81a60ň 9116297781433

Tvrzení že je auto na vodík "ekologické" je směšné. Ano, z toho auta jde jen vodní pára, ale jen proto, protože spalování proběhlo už předtím. Navíc průmyslově se vodík vyrábí spalováním zemního plynu, takže to rozhodně neřeší ani potenciální problém s fosilními palivy, ani tu ekologii.

+1/0
13.1.2015 23:22

O68n57d64ř53e48j 74Č87a94p62k84a 6381221703894

Zatím je nejlevnější cesta získávat ho ze zemního plynu. Pokud zelená lobby definitivně nezabije jadernou energetiku a jednoho dne dojde na reaktory IV. generace, začne být zajímavá i elektrolýza (při teplotách kolem 700-800 stupňů je účinnost podstatně vyšší). A v takovém případě to ekologické opravdu bude, nepůjde jen o přesun emisí z města ven.

0/0
14.1.2015 0:52

V90l30a38d71i91m51í46r 97Š87n82e49k 9864558326911

Auto bez řidiče by mělo být také vybaveno záchranou brzdou a možností se katapultovat....;-)

+1/0
13.1.2015 21:28

P33a81v76e45l 20M11o47r74a15v36e78c 1694105784237

Tak auto bez řidiče existuje i dnes, stačí když za volantnem sedí žena 😁😁😁😁

+1/−2
13.1.2015 21:03

M25a24r64t87i25n 60F31r39i37č 4362961708

Správně, je to auto bez řidiče.

Ale je to auto s řidičkou. ;-)

+1/0
13.1.2015 22:58

P69a80v14e60l 28V65o12h39n13í61k 4767605883536

už vidím, jak mu do těch dveří s displeji najede někdo s traktorem, to bude švanda :-P

0/−2
13.1.2015 20:30

M55a33r44e22k 81S46ý28k73o67r35a 9323660166416

Tohle nadšení brzy opadne po prvním velkém průšvihu. Takovém, jako měla před pár lety Toyota, kdy auto stále zrychlovalo a protože bylo startování na tlačítko, nešlo ani vypnout zapalování. Člověk mohl dupat na brzdu jak chtěl, ale motor byl silnější, auto furt zrychlovalo. Byl to automat a nešlo ani vyřadit rychlost. Člověk mohl jen točit volantem u stále víc zrychlujícího auta a čekat na náraz. Hned přibylo pár mrtvých. Úplná vzpoura robotů.

+2/−7
13.1.2015 20:17

F11r51a48n18t23i40š76e92k 10M74o59r13a96v49e20c 8637464142

A od té doby přibylo mnoho aut s bezklíčovým zapalováním a automatem. ;-)

0/0
13.1.2015 21:58

R98a71d14e96k 93H25o54d59a51ň 9946227781383

Tvrzení že "motor je silnější než brzda a proto nejde zpomalit" je absolutní nesmysl. Zkuste si někdy v autě sešlápnout současně plyn a brzdu, a uvidíte že je naprosto evidentní, že motor nemá nejmenší šanci brzdu přervat.

0/0
13.1.2015 23:19

M60a59r70t37i60n 22S67e46d57o75n61a 5327683610779

U automatu to tak vzdy neplati.

0/0
13.1.2015 23:38

P48e78t63r 14B87á28č67a 8435366135575

Ja tuhle budoucnost ale nechci !!

+5/−3
13.1.2015 15:10

P63a62v88l81a 80H31r46a97d53i36l22o58v50a 3777661511944

Kdyby to melo dramaticky snizit pocet dopravnich nehod, tak ja chci.

+6/−1
13.1.2015 15:47

D51a73v35i62d 76B20o72u40c18h89a19l 8929260439

To už by těch nehod musel být záporný počet...

Řešte úmrtí následkem chlastu a přežírání. Tam je mnohem více prostoru k vylepšování, Matko Terezo. Rozhodně ne tím, že budete chtít do provozu zavést hrůzu, která při každé poruše zabije ještě mnohem více lidí.

0/0
13.1.2015 21:58

O33n13d87ř14e83j 68Č93a80p11k31a 6621341223664

Automat, který půjde kdykoliv vypnout, bych bral všema deseti. Řízení je zábava někde na okresce, případně na volné dálnici, když tam není úsekové měření - ale zácpu ve městě nebo kolonu před uzavírkou, to ať si klidně vyžere počítač a já si alespoň zatím něco přečtu nebo pustím film :-)

+2/0
14.1.2015 0:56

P14e62t20r 61V25í47t 5835385319702

Vidím to jako logický předstupeň auta i bez pasažérů.

+5/−1
13.1.2015 14:19
Foto

P72a40v37e15l 36P91o87d55e62š73v81a 5829117709

Po tom, co jsem viděl film "Já, robot" tak chci své auto vždy řídit sám.

+3/−2
13.1.2015 14:04

P13e98t51r 96S15t36a54r79o57s77t77a 6596938800278

Doufám, že to budoucnost nebude a auto si budu řídit sám.

+7/−4
13.1.2015 9:39

P26a41v51l52a 18H69r93a57d96i30l77o58v10a 3457781421464

To si rikam taky. Ale myslim, ze to neni daleko a fakt se budou v ulicich prohanet auta bez soferu. Muz dela ve vyvoji pro automobilky a obcas nestacim zirat, co vsechno za futuristicke vize je uz vlastne realizovano, sice zatim jen laboratorne, ale jde to strasne rychle dopredu.

+1/0
13.1.2015 12:56

J22a65n 28F70r44o53l20í24k 6276600785374

Zatím bych se spokojil, kdyby tady futuristicky postavili nějaké silnice bez dír a vlnovek  a opravili ty co nám tady postavili za Marie Terezie pro dostavníky.

+9/−1
13.1.2015 14:36

M58i41c92h74a45l 56K49r40e57j62č12í 1186500541753

A proč byste to dělal? Myslím si, že jednoho dne budou manuálně řízená auta zcela zakázána, protože počitač bude zkrátka řídit spolehlivěji a bezpečněji.

+7/0
13.1.2015 13:14

J30a47r88o84s82l64a88v 38F11r87a59n63t20i29š88e76k 82B46r72ü27m10m91e28r 1931646223880

Jde o kontrolu. Pravděpodobnější bude hybridní systém řízení, jako v Demolition Mann.

0/0
13.1.2015 13:37

M78i91c87h92a31l 32K24r39e72j40č82í 1976130341363

Možná ano, v případě nouze/nebezpečí. Počítač pak v případě přepnutí na manuál možná pošle zprávu policii a vy pak budete muset vysvětlovat, proč jste přepnul (popř. vás kontaktují v reálném čase a napojí se na vaši palubní kameru). :-)

+2/0
13.1.2015 13:41

H37u70b32e32r90t 21Ž80í25t23k44o 4169898313135

Pěkné.

Hrklo ve mně, že by snad měla budoucnost aut opravdu vypadat tak, jak si ji představuje Google.

+3/0
13.1.2015 9:20

M53a65r43t86i29n 26V32o17k27o73u84n 9738603603766

Vodikova auta jsou vlhkym snem ropne lobby uz dlouho, protoze vodik se vyrabi zejmena z rooy, elektrolyza je velmi neefektivni. Proto vodikova auta prosazovala bushova administrativa na ukor elektromobilu GM EV-1, více v dokumentu who killed the electric car. Budoucnost je samozřejmě v elektromobilech, jak ukazuje tesla

0/−11
13.1.2015 8:27

M54a38r56i26o 48T69r14n43k60a 6520143458350

lobby funguje aj tu. pozri ako ta dominuskovali;-D

+6/0
13.1.2015 20:37

Z40d60e59n84e93k 92B79e15d86n72a34r 7317236797259

Zajímavé. Jak je řešena bezpečnost posádky u točících se sedadel?

0/0
13.1.2015 7:39

J19o66s72e11f 56V47a18l86a 9910873303663

plne otocna sedadla jsou dneska priplatkovou vybavou u luxusnejsich vanu ( napr. MB Viano) nebo u camperu. Teoreticky je sedadlo umistene zady ke smeru jizdy pro cestujiciho mnohem bezpecnejsi nez pri bezne montazi

+7/0
13.1.2015 8:23

J88a24n 66J66a24n67e18č41e44k 9470633350896

...prakticky je to však nebezpečné pro ostatní spolucestující, neboť hrozí poblití ;-D

+1/−1
13.1.2015 10:03

J50o34s85e84f 14V65a63l59a 9840173403853

je zajimave, ze vsechny futuristicke projekty vypadaji uz tak od r 1970 skoro stejne. Jen tenkrat se uvazovalo, ze budou jeste letat. A na vodik jako zdroj energie lze v dobe odstavovani jadernych elektraren zcela zapomenout-totiz vodik neumi rust na poli.......

+9/0
13.1.2015 6:51

D20a29l74i43b49o29r 58P79r58o26c98h63á44z72k64a 5561748446762

Na druhé straně, pro získávání vodíku by se daly konečně rozumně využít ty větrníky a soláry, které dělají v rozvodné soustavě jenom bordel.

+4/−1
13.1.2015 7:26

J10o23s87e28f 40V27a32l46a 9870123123143

nejak....nedaji. Zatim se testuje pouze verze s vyrobou metanu ( tzv EE plyn), nejak ale zatim nefunguje. Pokud by to proslo, bude zpatky klasicky spalovaci motor, jeno s tim rozdilem, ze na plyn, cili neco podobneho CNG

+1/0
13.1.2015 7:39
Foto

P16a36v79e13l 48P43o97d93e27š15v54a 5419347359

Ekonomičtější využití vodíku je v palivových článcích.

0/0
13.1.2015 14:03

J32o49s40e10f 16V83a50l40a 9400713323103

pokud neni to zakladni = vodik, je pak uplne jedno, kde je jeho spalovani ekonomictejsi.......

+1/0
13.1.2015 16:54
Foto

P44a25v27e81l 69P77o55d21e91š37v63a 5699267239

Základní co? Vodík jak asi většina lidí ví se netěží, ale vyrábí z vody. Tedy slouží jako transfer energie. Zatím nejekonomičtější výroba je z jádra, pokud se nejedná o Norsko, kde mají vhodné podmínky pro vodní el. Počítám, že s nástupem reaktorů IV. generace bude využívání vodíku zajímavé.

+1/0
13.1.2015 19:30

J75o50s58e93f 68V56a93l14a 9940813163863

no a protoze z hlediska hromadne prepravy nejsou na svete nikde ani kapacity na elektrolyzu a v nejblizsich 30 letech nebudou ani prebytky elektricke energie a vyroba vodiku z fosilnich paliv je naprosty ekologicky nesmysl, tak schazi to zakladni = vodik

0/0
14.1.2015 8:07

P94a27t62r74i95k 18Z80i47m98a 2827757442457

A proto budou smart grids, aby nedělaly. Žádný problém.

0/0
13.1.2015 20:57

L76i84b22o42r 94U85r69b83a92n 1174109812451

To je mazec !! Ale věřím,že takové auta jezdící na vodík tu budou docela brzo. Přece jenom už byly dávno vyrobeny tuším Fordem...ale na přání šejků a ropných magnátů zničeny.A to bylo tuším už před 30-ti lety!!

+1/−6
13.1.2015 6:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.