Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes ukazuje budoucnost aut: bez řidiče a tankovat budou vodík

Německý koncern Daimler představil prototyp luxusního futuristického vozu. K jízdě nepotřebuje řidiče, takže se sedadla v interiéru dají otáčet tak, aby čtveřice pasažérů mohla sedět proti sobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51a91r49t75i21n 17H33a14v58l15í54k 4460185887163

Auto na vodík není problém. Problém je spíš, kde brát taková kvanta vodíku.

0/0
14.1.2015 11:59

M15a65r72t71i87n 26H53o69c80e81k 5929785414627

kolik bude stát plná nádrž ( 3l ) 8-o budou vůbec pumpy na vodík 8-o spíš bych si tipnul, že si někde koupíte tu plnou nádrž 3l a prohodíte si to jako sifonovou bombičku ;-D

0/0
14.1.2015 1:17

M57a87r97e90k 25S45ý46k69o64r45a 9643720656916

Hlavně je srandovní jak se tam všichni uvnitř spolu baví otočeni k sobě, žádné pásy, žádné airbagy. To je fakt jen futurologie.

+1/0
14.1.2015 0:49

A85n31t58o10n66í69n 84S51á94d17l36í40k 7358489783943

Je to spíše sci-fi. Nepočítají totiž,že stále budou jezdit auty s "řidičem"!

Pak bude to bez řidiče velmi zranitelné!

Osobně se divím,že se daleko více nepracuje na autech "elektromobil",

nebo asopoň hybrid. Ale za dostupnou cenu! A budování energetických

rozvodných sítí,které by zátěž vydržely! A zdokonalení batrií!

0/0
14.1.2015 22:36

R38a24d54e71k 94H57o66d48a27ň 9736707681953

Na zdokonalování akumulátorů se pracuje prakticky od doby, co byl první elektromobil představen - tzn. zhruba 180 let. Posledních cca 60 let jsou na to všemožné granty, a dělají na tom desítky týmů po světě. Jen to jaksi nenese moc výsledky, všechna zlepšení jsou v zásadě o malá procenta a často buď příliš drahá kvůli požadavkům na čistotu nebo na materiál. Třeba Toyota na zlepšování aku vypisuje celosvětově granty minimálně 20 let.

0/0
16.1.2015 8:23

F17r35a32n52t86i77š93e60k 44S77c74h91l72i45c13h83t88s 9145202311855

Jak se budou řešit havárie s autem bez řidiče?

0/0
14.1.2015 0:06

J50i35ř58í 20S29c89h72w91a61c48h 8958234828976

no to se musí teprve vymyslet....

0/0
14.1.2015 0:48

E98d10a 18D81r60á10b11e77k 7789762963137

prostě počkáte až se auta nějak dohodnou a někoho pro vás případně pošlou

0/0
19.1.2015 15:06

A84l30e44š 43Z84e65l57i74n30k84a 1954932766

A jak ten vodík budou skladovat aby neunikal?

0/0
13.1.2015 22:01

D58a13v86i52d 25B35o95u58c61h14a83l 8879950389

Je v tom přihrádka s dostatečnou zásobou indulony?

0/0
13.1.2015 21:56

P70a84v48e57l 78Č43e32r86m87á70k 8274157215576

Z pohledu chemie a chemika:

- auto na vodík je ekologické

- v případě havárky na silnici shoří vše co je uvnitř:-P. Nevypustí xy l nafty do okolní půdy.

- vodík je lehko sehnatelný a zpracovatelný. Závisí však na domluvě států EU, USA, Asie.........

To co píši je veřejným tajemstvím z 90.let 20stol.R^!!

Tak co politici kurníík dělají???8-oEU[>-];-€

+2/−2
13.1.2015 21:34

D35a33v77i24d 21B87o83u51c96h89a36l 8619700179

To, co píšete je nesmysl, protože kdyby to bylo reálné, už by to někdo vyráběl a vydělal by neskutečné peníze. I kdyby to měli být Číňani.

Je to nebezpečné, technologicky velmi složité a ty havárie bych nechtěl vidět.

+1/0
13.1.2015 21:56

P36a68v39e58l 95Č69e28r14m45á45k 8474247435366

Pane Bouchale,

nikdo nechce viděl havárie. Ale přece vodík je bezpečný.R^

0/0
13.1.2015 22:20

R25a98d80e97k 30H83o11d35a80ň 9166727831503

Tvrzení že je auto na vodík "ekologické" je směšné. Ano, z toho auta jde jen vodní pára, ale jen proto, protože spalování proběhlo už předtím. Navíc průmyslově se vodík vyrábí spalováním zemního plynu, takže to rozhodně neřeší ani potenciální problém s fosilními palivy, ani tu ekologii.

+1/0
13.1.2015 23:22

O85n43d50ř67e52j 80Č60a79p60k11a 6861551243864

Zatím je nejlevnější cesta získávat ho ze zemního plynu. Pokud zelená lobby definitivně nezabije jadernou energetiku a jednoho dne dojde na reaktory IV. generace, začne být zajímavá i elektrolýza (při teplotách kolem 700-800 stupňů je účinnost podstatně vyšší). A v takovém případě to ekologické opravdu bude, nepůjde jen o přesun emisí z města ven.

0/0
14.1.2015 0:52

V16l28a42d77i72m72í49r 25Š81n89e54k 9634508326351

Auto bez řidiče by mělo být také vybaveno záchranou brzdou a možností se katapultovat....;-)

+1/0
13.1.2015 21:28

P42a58v52e32l 85M77o27r11a94v79e70c 1614745454487

Tak auto bez řidiče existuje i dnes, stačí když za volantnem sedí žena 😁😁😁😁

+1/−2
13.1.2015 21:03

M79a20r73t68i23n 29F62r72i93č 4202761468

Správně, je to auto bez řidiče.

Ale je to auto s řidičkou. ;-)

+1/0
13.1.2015 22:58

P28a68v77e96l 27V20o57h35n68í38k 4137905103386

už vidím, jak mu do těch dveří s displeji najede někdo s traktorem, to bude švanda :-P

0/−2
13.1.2015 20:30

M11a41r82e92k 11S87ý49k45o51r74a 9523750626216

Tohle nadšení brzy opadne po prvním velkém průšvihu. Takovém, jako měla před pár lety Toyota, kdy auto stále zrychlovalo a protože bylo startování na tlačítko, nešlo ani vypnout zapalování. Člověk mohl dupat na brzdu jak chtěl, ale motor byl silnější, auto furt zrychlovalo. Byl to automat a nešlo ani vyřadit rychlost. Člověk mohl jen točit volantem u stále víc zrychlujícího auta a čekat na náraz. Hned přibylo pár mrtvých. Úplná vzpoura robotů.

+2/−7
13.1.2015 20:17

F23r95a78n38t75i10š80e82k 35M11o73r44a64v86e23c 8217814702

A od té doby přibylo mnoho aut s bezklíčovým zapalováním a automatem. ;-)

0/0
13.1.2015 21:58

R77a22d89e60k 41H20o26d74a57ň 9776327361313

Tvrzení že "motor je silnější než brzda a proto nejde zpomalit" je absolutní nesmysl. Zkuste si někdy v autě sešlápnout současně plyn a brzdu, a uvidíte že je naprosto evidentní, že motor nemá nejmenší šanci brzdu přervat.

0/0
13.1.2015 23:19

M73a44r94t23i54n 41S33e62d34o37n29a 2575576906379

U automatu to tak vzdy neplati.

0/0
13.1.2015 23:38

P53e84t57r 37B63á69č15a 8845976325445

Ja tuhle budoucnost ale nechci !!

+5/−3
13.1.2015 15:10

P47a27v58l34a 32H14r12a74d51i69l30o91v98a 3657491461244

Kdyby to melo dramaticky snizit pocet dopravnich nehod, tak ja chci.

+6/−1
13.1.2015 15:47

D87a62v41i82d 62B34o47u14c92h74a97l 8679130389

To už by těch nehod musel být záporný počet...

Řešte úmrtí následkem chlastu a přežírání. Tam je mnohem více prostoru k vylepšování, Matko Terezo. Rozhodně ne tím, že budete chtít do provozu zavést hrůzu, která při každé poruše zabije ještě mnohem více lidí.

0/0
13.1.2015 21:58

O19n24d32ř96e85j 45Č75a12p95k53a 6551261843824

Automat, který půjde kdykoliv vypnout, bych bral všema deseti. Řízení je zábava někde na okresce, případně na volné dálnici, když tam není úsekové měření - ale zácpu ve městě nebo kolonu před uzavírkou, to ať si klidně vyžere počítač a já si alespoň zatím něco přečtu nebo pustím film :-)

+2/0
14.1.2015 0:56

P64e65t38r 96V29í67t 5705205699132

Vidím to jako logický předstupeň auta i bez pasažérů.

+5/−1
13.1.2015 14:19
Foto

P63a63v33e86l 28P20o37d76e83š65v90a 5819847439

Po tom, co jsem viděl film "Já, robot" tak chci své auto vždy řídit sám.

+3/−2
13.1.2015 14:04

P52e60t77r 21S59t44a39r17o18s61t30a 6386198680698

Doufám, že to budoucnost nebude a auto si budu řídit sám.

+7/−4
13.1.2015 9:39

P83a69v48l13a 61H92r31a81d51i25l77o42v27a 3487111271724

To si rikam taky. Ale myslim, ze to neni daleko a fakt se budou v ulicich prohanet auta bez soferu. Muz dela ve vyvoji pro automobilky a obcas nestacim zirat, co vsechno za futuristicke vize je uz vlastne realizovano, sice zatim jen laboratorne, ale jde to strasne rychle dopredu.

+1/0
13.1.2015 12:56

J82a53n 63F76r17o91l98í20k 6686340555254

Zatím bych se spokojil, kdyby tady futuristicky postavili nějaké silnice bez dír a vlnovek  a opravili ty co nám tady postavili za Marie Terezie pro dostavníky.

+9/−1
13.1.2015 14:36

M35i96c81h28a17l 23K81r30e43j80č80í 1586390951693

A proč byste to dělal? Myslím si, že jednoho dne budou manuálně řízená auta zcela zakázána, protože počitač bude zkrátka řídit spolehlivěji a bezpečněji.

+7/0
13.1.2015 13:14

J43a65r95o88s69l59a13v 64F35r25a15n17t62i56š14e51k 34B95r35ü36m89m79e60r 1981406873440

Jde o kontrolu. Pravděpodobnější bude hybridní systém řízení, jako v Demolition Mann.

0/0
13.1.2015 13:37

M51i48c71h82a27l 77K95r38e75j12č38í 1666540741933

Možná ano, v případě nouze/nebezpečí. Počítač pak v případě přepnutí na manuál možná pošle zprávu policii a vy pak budete muset vysvětlovat, proč jste přepnul (popř. vás kontaktují v reálném čase a napojí se na vaši palubní kameru). :-)

+2/0
13.1.2015 13:41

H26u91b90e18r74t 67Ž86í75t38k33o 4429698423535

Pěkné.

Hrklo ve mně, že by snad měla budoucnost aut opravdu vypadat tak, jak si ji představuje Google.

+3/0
13.1.2015 9:20

M85a45r89t38i71n 67V23o86k53o32u88n 9838593743756

Vodikova auta jsou vlhkym snem ropne lobby uz dlouho, protoze vodik se vyrabi zejmena z rooy, elektrolyza je velmi neefektivni. Proto vodikova auta prosazovala bushova administrativa na ukor elektromobilu GM EV-1, více v dokumentu who killed the electric car. Budoucnost je samozřejmě v elektromobilech, jak ukazuje tesla

0/−11
13.1.2015 8:27

M32a67r68i80o 24T85r43n17k48a 6790693828610

lobby funguje aj tu. pozri ako ta dominuskovali;-D

+6/0
13.1.2015 20:37

Z94d53e92n44e35k 94B31e26d92n75a25r 7137356137159

Zajímavé. Jak je řešena bezpečnost posádky u točících se sedadel?

0/0
13.1.2015 7:39

J47o84s84e83f 36V10a62l11a 9740113613393

plne otocna sedadla jsou dneska priplatkovou vybavou u luxusnejsich vanu ( napr. MB Viano) nebo u camperu. Teoreticky je sedadlo umistene zady ke smeru jizdy pro cestujiciho mnohem bezpecnejsi nez pri bezne montazi

+7/0
13.1.2015 8:23

J98a11n 81J89a91n97e39č34e57k 9770953480346

...prakticky je to však nebezpečné pro ostatní spolucestující, neboť hrozí poblití ;-D

+1/−1
13.1.2015 10:03

J79o53s15e73f 91V64a21l59a 9400123103933

je zajimave, ze vsechny futuristicke projekty vypadaji uz tak od r 1970 skoro stejne. Jen tenkrat se uvazovalo, ze budou jeste letat. A na vodik jako zdroj energie lze v dobe odstavovani jadernych elektraren zcela zapomenout-totiz vodik neumi rust na poli.......

+9/0
13.1.2015 6:51

D84a98l35i93b90o90r 69P33r43o91c27h90á92z35k20a 5371728806892

Na druhé straně, pro získávání vodíku by se daly konečně rozumně využít ty větrníky a soláry, které dělají v rozvodné soustavě jenom bordel.

+4/−1
13.1.2015 7:26

J17o88s44e12f 30V18a95l10a 9190953283483

nejak....nedaji. Zatim se testuje pouze verze s vyrobou metanu ( tzv EE plyn), nejak ale zatim nefunguje. Pokud by to proslo, bude zpatky klasicky spalovaci motor, jeno s tim rozdilem, ze na plyn, cili neco podobneho CNG

+1/0
13.1.2015 7:39
Foto

P69a79v88e97l 22P39o97d62e85š14v77a 5109457609

Ekonomičtější využití vodíku je v palivových článcích.

0/0
13.1.2015 14:03

J87o82s97e39f 10V32a67l30a 9200853943643

pokud neni to zakladni = vodik, je pak uplne jedno, kde je jeho spalovani ekonomictejsi.......

+1/0
13.1.2015 16:54
Foto

P33a73v81e93l 69P24o47d73e77š30v22a 5469227249

Základní co? Vodík jak asi většina lidí ví se netěží, ale vyrábí z vody. Tedy slouží jako transfer energie. Zatím nejekonomičtější výroba je z jádra, pokud se nejedná o Norsko, kde mají vhodné podmínky pro vodní el. Počítám, že s nástupem reaktorů IV. generace bude využívání vodíku zajímavé.

+1/0
13.1.2015 19:30

J42o81s36e31f 83V65a11l84a 9560183273203

no a protoze z hlediska hromadne prepravy nejsou na svete nikde ani kapacity na elektrolyzu a v nejblizsich 30 letech nebudou ani prebytky elektricke energie a vyroba vodiku z fosilnich paliv je naprosty ekologicky nesmysl, tak schazi to zakladni = vodik

0/0
14.1.2015 8:07

P65a27t26r12i58k 77Z21i27m74a 2737887132197

A proto budou smart grids, aby nedělaly. Žádný problém.

0/0
13.1.2015 20:57

L18i84b97o86r 19U61r84b92a86n 1184349482831

To je mazec !! Ale věřím,že takové auta jezdící na vodík tu budou docela brzo. Přece jenom už byly dávno vyrobeny tuším Fordem...ale na přání šejků a ropných magnátů zničeny.A to bylo tuším už před 30-ti lety!!

+1/−6
13.1.2015 6:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.