Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes ukazuje budoucnost aut: bez řidiče a tankovat budou vodík

Německý koncern Daimler představil prototyp luxusního futuristického vozu. K jízdě nepotřebuje řidiče, takže se sedadla v interiéru dají otáčet tak, aby čtveřice pasažérů mohla sedět proti sobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46a56r46t14i33n 11H64a65v43l67í20k 4240315477843

Auto na vodík není problém. Problém je spíš, kde brát taková kvanta vodíku.

0/0
14.1.2015 11:59

M39a82r14t30i82n 19H24o21c66e20k 5779605744987

kolik bude stát plná nádrž ( 3l ) 8-o budou vůbec pumpy na vodík 8-o spíš bych si tipnul, že si někde koupíte tu plnou nádrž 3l a prohodíte si to jako sifonovou bombičku ;-D

0/0
14.1.2015 1:17

M96a70r87e53k 62S89ý66k76o21r83a 9793780786196

Hlavně je srandovní jak se tam všichni uvnitř spolu baví otočeni k sobě, žádné pásy, žádné airbagy. To je fakt jen futurologie.

+1/0
14.1.2015 0:49

A31n62t23o21n20í75n 69S16á95d78l63í43k 7788459673523

Je to spíše sci-fi. Nepočítají totiž,že stále budou jezdit auty s "řidičem"!

Pak bude to bez řidiče velmi zranitelné!

Osobně se divím,že se daleko více nepracuje na autech "elektromobil",

nebo asopoň hybrid. Ale za dostupnou cenu! A budování energetických

rozvodných sítí,které by zátěž vydržely! A zdokonalení batrií!

0/0
14.1.2015 22:36

R94a54d23e56k 34H64o70d73a55ň 9136357511723

Na zdokonalování akumulátorů se pracuje prakticky od doby, co byl první elektromobil představen - tzn. zhruba 180 let. Posledních cca 60 let jsou na to všemožné granty, a dělají na tom desítky týmů po světě. Jen to jaksi nenese moc výsledky, všechna zlepšení jsou v zásadě o malá procenta a často buď příliš drahá kvůli požadavkům na čistotu nebo na materiál. Třeba Toyota na zlepšování aku vypisuje celosvětově granty minimálně 20 let.

0/0
16.1.2015 8:23

F87r60a96n54t98i11š90e68k 12S27c16h54l73i26c31h23t29s 9185262831335

Jak se budou řešit havárie s autem bez řidiče?

0/0
14.1.2015 0:06

J64i61ř95í 97S52c47h64w72a43c64h 8328904138456

no to se musí teprve vymyslet....

0/0
14.1.2015 0:48

E34d45a 65D61r88á10b49e88k 7109492393127

prostě počkáte až se auta nějak dohodnou a někoho pro vás případně pošlou

0/0
19.1.2015 15:06

A50l50e65š 38Z29e12l85i21n91k61a 1544162446

A jak ten vodík budou skladovat aby neunikal?

0/0
13.1.2015 22:01

D38a56v13i78d 36B12o18u48c79h65a60l 8409180769

Je v tom přihrádka s dostatečnou zásobou indulony?

0/0
13.1.2015 21:56

P94a32v25e31l 93Č56e11r81m36á53k 8414787215976

Z pohledu chemie a chemika:

- auto na vodík je ekologické

- v případě havárky na silnici shoří vše co je uvnitř:-P. Nevypustí xy l nafty do okolní půdy.

- vodík je lehko sehnatelný a zpracovatelný. Závisí však na domluvě států EU, USA, Asie.........

To co píši je veřejným tajemstvím z 90.let 20stol.R^!!

Tak co politici kurníík dělají???8-oEU[>-];-€

+2/−2
13.1.2015 21:34

D51a90v27i11d 36B15o84u30c23h85a90l 8109590459

To, co píšete je nesmysl, protože kdyby to bylo reálné, už by to někdo vyráběl a vydělal by neskutečné peníze. I kdyby to měli být Číňani.

Je to nebezpečné, technologicky velmi složité a ty havárie bych nechtěl vidět.

+1/0
13.1.2015 21:56

P89a20v56e61l 33Č78e70r88m97á14k 8524347175846

Pane Bouchale,

nikdo nechce viděl havárie. Ale přece vodík je bezpečný.R^

0/0
13.1.2015 22:20

R25a34d67e37k 60H27o31d78a39ň 9556547861623

Tvrzení že je auto na vodík "ekologické" je směšné. Ano, z toho auta jde jen vodní pára, ale jen proto, protože spalování proběhlo už předtím. Navíc průmyslově se vodík vyrábí spalováním zemního plynu, takže to rozhodně neřeší ani potenciální problém s fosilními palivy, ani tu ekologii.

+1/0
13.1.2015 23:22

O19n41d24ř71e57j 66Č89a34p74k29a 6621181313104

Zatím je nejlevnější cesta získávat ho ze zemního plynu. Pokud zelená lobby definitivně nezabije jadernou energetiku a jednoho dne dojde na reaktory IV. generace, začne být zajímavá i elektrolýza (při teplotách kolem 700-800 stupňů je účinnost podstatně vyšší). A v takovém případě to ekologické opravdu bude, nepůjde jen o přesun emisí z města ven.

0/0
14.1.2015 0:52

V46l47a91d92i51m88í60r 61Š85n34e72k 9784798166431

Auto bez řidiče by mělo být také vybaveno záchranou brzdou a možností se katapultovat....;-)

+1/0
13.1.2015 21:28

P65a68v97e24l 46M55o26r49a46v61e10c 1424645624267

Tak auto bez řidiče existuje i dnes, stačí když za volantnem sedí žena 😁😁😁😁

+1/−2
13.1.2015 21:03

M45a36r23t79i38n 84F87r65i93č 4352761838

Správně, je to auto bez řidiče.

Ale je to auto s řidičkou. ;-)

+1/0
13.1.2015 22:58

P67a44v90e50l 32V34o64h75n15í25k 4617145593986

už vidím, jak mu do těch dveří s displeji najede někdo s traktorem, to bude švanda :-P

0/−2
13.1.2015 20:30

M84a91r60e85k 36S44ý25k58o21r92a 9493940286776

Tohle nadšení brzy opadne po prvním velkém průšvihu. Takovém, jako měla před pár lety Toyota, kdy auto stále zrychlovalo a protože bylo startování na tlačítko, nešlo ani vypnout zapalování. Člověk mohl dupat na brzdu jak chtěl, ale motor byl silnější, auto furt zrychlovalo. Byl to automat a nešlo ani vyřadit rychlost. Člověk mohl jen točit volantem u stále víc zrychlujícího auta a čekat na náraz. Hned přibylo pár mrtvých. Úplná vzpoura robotů.

+2/−7
13.1.2015 20:17

F43r31a39n78t20i35š98e23k 37M44o66r59a47v63e40c 8757234942

A od té doby přibylo mnoho aut s bezklíčovým zapalováním a automatem. ;-)

0/0
13.1.2015 21:58

R46a34d11e38k 58H19o27d72a74ň 9936957321543

Tvrzení že "motor je silnější než brzda a proto nejde zpomalit" je absolutní nesmysl. Zkuste si někdy v autě sešlápnout současně plyn a brzdu, a uvidíte že je naprosto evidentní, že motor nemá nejmenší šanci brzdu přervat.

0/0
13.1.2015 23:19

M62a31r54t74i45n 50S78e60d84o57n57a 2925366886799

U automatu to tak vzdy neplati.

0/0
13.1.2015 23:38

P84e82t96r 96B13á70č26a 8485226345135

Ja tuhle budoucnost ale nechci !!

+5/−3
13.1.2015 15:10

P66a13v25l38a 76H68r73a23d21i83l11o22v61a 3247371471874

Kdyby to melo dramaticky snizit pocet dopravnich nehod, tak ja chci.

+6/−1
13.1.2015 15:47

D40a74v48i77d 34B44o74u77c90h35a15l 8169500969

To už by těch nehod musel být záporný počet...

Řešte úmrtí následkem chlastu a přežírání. Tam je mnohem více prostoru k vylepšování, Matko Terezo. Rozhodně ne tím, že budete chtít do provozu zavést hrůzu, která při každé poruše zabije ještě mnohem více lidí.

0/0
13.1.2015 21:58

O50n17d42ř35e50j 83Č26a82p43k81a 6511871673324

Automat, který půjde kdykoliv vypnout, bych bral všema deseti. Řízení je zábava někde na okresce, případně na volné dálnici, když tam není úsekové měření - ale zácpu ve městě nebo kolonu před uzavírkou, to ať si klidně vyžere počítač a já si alespoň zatím něco přečtu nebo pustím film :-)

+2/0
14.1.2015 0:56

P67e68t59r 24V39í51t 5985435989682

Vidím to jako logický předstupeň auta i bez pasažérů.

+5/−1
13.1.2015 14:19
Foto

P90a35v34e13l 70P61o32d26e70š75v67a 5869207399

Po tom, co jsem viděl film "Já, robot" tak chci své auto vždy řídit sám.

+3/−2
13.1.2015 14:04

P21e63t54r 58S32t60a20r11o75s16t27a 6756948620178

Doufám, že to budoucnost nebude a auto si budu řídit sám.

+7/−4
13.1.2015 9:39

P16a96v81l25a 17H10r47a22d63i60l27o20v74a 3307791221374

To si rikam taky. Ale myslim, ze to neni daleko a fakt se budou v ulicich prohanet auta bez soferu. Muz dela ve vyvoji pro automobilky a obcas nestacim zirat, co vsechno za futuristicke vize je uz vlastne realizovano, sice zatim jen laboratorne, ale jde to strasne rychle dopredu.

+1/0
13.1.2015 12:56

J57a95n 69F80r29o48l32í97k 6916840185584

Zatím bych se spokojil, kdyby tady futuristicky postavili nějaké silnice bez dír a vlnovek  a opravili ty co nám tady postavili za Marie Terezie pro dostavníky.

+9/−1
13.1.2015 14:36

M17i18c54h25a28l 87K60r60e86j72č26í 1566120361473

A proč byste to dělal? Myslím si, že jednoho dne budou manuálně řízená auta zcela zakázána, protože počitač bude zkrátka řídit spolehlivěji a bezpečněji.

+7/0
13.1.2015 13:14

J56a39r40o88s48l57a30v 15F24r43a67n83t97i89š39e98k 50B40r14ü19m44m98e32r 1241696923480

Jde o kontrolu. Pravděpodobnější bude hybridní systém řízení, jako v Demolition Mann.

0/0
13.1.2015 13:37

M11i92c43h43a71l 18K91r19e53j37č86í 1536920731853

Možná ano, v případě nouze/nebezpečí. Počítač pak v případě přepnutí na manuál možná pošle zprávu policii a vy pak budete muset vysvětlovat, proč jste přepnul (popř. vás kontaktují v reálném čase a napojí se na vaši palubní kameru). :-)

+2/0
13.1.2015 13:41

H30u97b30e60r45t 42Ž22í47t67k37o 4249418693465

Pěkné.

Hrklo ve mně, že by snad měla budoucnost aut opravdu vypadat tak, jak si ji představuje Google.

+3/0
13.1.2015 9:20

M49a37r56t36i70n 79V71o59k90o88u46n 9128213963476

Vodikova auta jsou vlhkym snem ropne lobby uz dlouho, protoze vodik se vyrabi zejmena z rooy, elektrolyza je velmi neefektivni. Proto vodikova auta prosazovala bushova administrativa na ukor elektromobilu GM EV-1, více v dokumentu who killed the electric car. Budoucnost je samozřejmě v elektromobilech, jak ukazuje tesla

0/−11
13.1.2015 8:27

M39a32r12i77o 34T93r18n57k16a 6970633358160

lobby funguje aj tu. pozri ako ta dominuskovali;-D

+6/0
13.1.2015 20:37

Z28d39e47n55e69k 25B80e60d82n22a12r 7367506417609

Zajímavé. Jak je řešena bezpečnost posádky u točících se sedadel?

0/0
13.1.2015 7:39

J27o49s47e94f 81V25a64l58a 9890473613883

plne otocna sedadla jsou dneska priplatkovou vybavou u luxusnejsich vanu ( napr. MB Viano) nebo u camperu. Teoreticky je sedadlo umistene zady ke smeru jizdy pro cestujiciho mnohem bezpecnejsi nez pri bezne montazi

+7/0
13.1.2015 8:23

J42a39n 91J11a64n61e41č22e45k 9280303310606

...prakticky je to však nebezpečné pro ostatní spolucestující, neboť hrozí poblití ;-D

+1/−1
13.1.2015 10:03

J24o35s37e94f 61V46a72l76a 9680193213253

je zajimave, ze vsechny futuristicke projekty vypadaji uz tak od r 1970 skoro stejne. Jen tenkrat se uvazovalo, ze budou jeste letat. A na vodik jako zdroj energie lze v dobe odstavovani jadernych elektraren zcela zapomenout-totiz vodik neumi rust na poli.......

+9/0
13.1.2015 6:51

D48a69l56i37b91o85r 66P37r85o87c58h27á59z69k24a 5151228406952

Na druhé straně, pro získávání vodíku by se daly konečně rozumně využít ty větrníky a soláry, které dělají v rozvodné soustavě jenom bordel.

+4/−1
13.1.2015 7:26

J87o33s69e54f 29V13a21l27a 9690913783303

nejak....nedaji. Zatim se testuje pouze verze s vyrobou metanu ( tzv EE plyn), nejak ale zatim nefunguje. Pokud by to proslo, bude zpatky klasicky spalovaci motor, jeno s tim rozdilem, ze na plyn, cili neco podobneho CNG

+1/0
13.1.2015 7:39
Foto

P23a53v40e17l 33P49o35d78e90š44v42a 5119957749

Ekonomičtější využití vodíku je v palivových článcích.

0/0
13.1.2015 14:03

J66o80s56e33f 42V79a79l85a 9510703283653

pokud neni to zakladni = vodik, je pak uplne jedno, kde je jeho spalovani ekonomictejsi.......

+1/0
13.1.2015 16:54
Foto

P45a20v31e92l 86P16o72d43e28š20v35a 5309877359

Základní co? Vodík jak asi většina lidí ví se netěží, ale vyrábí z vody. Tedy slouží jako transfer energie. Zatím nejekonomičtější výroba je z jádra, pokud se nejedná o Norsko, kde mají vhodné podmínky pro vodní el. Počítám, že s nástupem reaktorů IV. generace bude využívání vodíku zajímavé.

+1/0
13.1.2015 19:30

J31o94s63e86f 37V93a86l47a 9560863843893

no a protoze z hlediska hromadne prepravy nejsou na svete nikde ani kapacity na elektrolyzu a v nejblizsich 30 letech nebudou ani prebytky elektricke energie a vyroba vodiku z fosilnich paliv je naprosty ekologicky nesmysl, tak schazi to zakladni = vodik

0/0
14.1.2015 8:07

P22a92t78r51i34k 73Z70i23m27a 2427907842717

A proto budou smart grids, aby nedělaly. Žádný problém.

0/0
13.1.2015 20:57

L97i82b84o49r 45U91r30b12a46n 1264929582571

To je mazec !! Ale věřím,že takové auta jezdící na vodík tu budou docela brzo. Přece jenom už byly dávno vyrobeny tuším Fordem...ale na přání šejků a ropných magnátů zničeny.A to bylo tuším už před 30-ti lety!!

+1/−6
13.1.2015 6:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.