Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvolte Volt II a bude lépe. Americký hybrid přichází v nové verzi

Relativně neobvyklý hybrid Chevrolet Volt přichází v druhé generaci. Automobilka ho představila na autosalonu v Detroitu. Novinka je uhlazenější, větší a má vylepšený pohonný systém. Navíc docela výrazně zhubla. Ale do Evropy se už druhá generace asi nedostane.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G32e75o56r92g 72K79o27m16b56e98r71e41c 9344691616331

tak to bych spis sahl po Toyota Mirai. Palivove clanky (pohon ciste na elektriku), zadnej dodatecnej spalovaci motor, dojezd 500km, 155 k, 335Nm. V tohle vidim budoucnost. Az se jednou doladi studena fuze tak bude elektriny dostatek i pro elektrolyzu a tim dostatek levneho vodiku.

0/0
26.1.2015 15:22

V34l47a80s16t14i19m17i68l 41T53e65n71c60e14r 4710760647580

Nechci takové auto. "Mámo, kolikrát budeme dobíjet, než dojedeme do Popradu?"

0/0
26.1.2015 10:22

M74a82r42t52i86n 44K23a60r56á19s96e33k 9258963878428

staci jendou natankovat...

0/0
26.1.2015 11:47

S41v14a44t96o69p22l68u87k 60S28i23l55n54ý 4512366939758

Pro moje potřeby by to bylo vlastně naprosto ideální auto. Asi si ho nechám dovézt :-)

+1/0
24.1.2015 22:30

P74a93v78e90l 81S60o46b91o52t62k97a 5700184

To je přesně to co bys měl udělat - a pak poznáš, jak moc to byly vyhozené peníze. ;-D

+2/−1
24.1.2015 23:13

S37v67a82t28o72p67l42u67k 88S62i23l53n90ý 4672306679158

Proč by to měly být vyhozené peníze? To mi tedy pověz ;-)

+1/0
24.1.2015 23:24

P14a81v13e56l 49S13o19b51o58t53k97a 5140264

Kup si ho... dole to počítám, v autech se všichni honí za výkonem a tady se bavíme o polovině výkonu staré Škoda 1000 MB... 

Je to všechno o reklamě, stejně tak si lidi koupí vysavač za 100 000 Kč nebo hrnce za 30 000 Kč, ale je to jen o té lidské naivitě.

+2/−1
24.1.2015 23:49

S58v70a27t52o90p54l71u36k 78S68i61l17n85ý 4412646469898

Jaká polovina výkonu? Já tam čtu 75 kW spalovák, 111 kW elektromotor (nebo nějaká podobná čísla).

Ano, je to pořád drahé auto a z čistě finančního hlediska se určitě nevyplatí, ale ne vždy finanční hledisko musí být to nejdůležitější ;-)

+1/0
25.1.2015 1:28

P91a25v34e46l 57S25o66b60o87t64k73a 5760234

Tak tedy ještě jednou:

"18.4 kWh v baterii znamená, že pokud budete spotřebovávat u auta těžkého 1,6 tuny celkem na vše jen 18,4 kW (na pohon, světla, klimatizace/topení), pak můžete jet (pokud nepočítáme účinnost) maximálně jednu hodinu."

0/−1
25.1.2015 12:03

J23a43r63o71s13l52a36v 48S76k74r94i78v35a22n51e49k 6635710

Ano, ostatne v clanku pisou dojezd 80 km pouze na elektrinu, takze to te hodine odpovida. A ted otazka - kolik casu stravi prumerny clovek behem prumerneho pracovniho dne rizenim auta?

+1/0
25.1.2015 14:55

P53a14v68e61l 81S79o78b10o54t59k90a 5130894

Kolik času stráví denně průměrný zaměstnanec dojížděním do práce v automobilu za 800 000 Kč?

To je velice snadná otázka - 0 minut!!

0/−1
25.1.2015 15:14

S97v59a64t54o27p53l23u37k 21S20i50l24n50ý 4382676329138

Tak třeba já mám zrovna auto za 850 tisíc a přesto bych se považoval v podstatě za průměrného zaměstnance ;)

+1/0
25.1.2015 16:21

P25a21v33e92l 29S71o53b61o61t82k92a 5120974

Ale koupila vám ho firma... ale to je jedno - kolikpak takových lidí je??

Ale jak píšu na začátku - jděte do toho, není nad vlastní zkušenost (když už nejste technik a ani ve škole jste nedával ve fyzice pozor ;-D )

0/−1
25.1.2015 17:10

S75v56a73t83o96p28l69u66k 33S94i49l43n41ý 4932276479418

Kdyby to auto bylo firemní, tak bych asi o něm nepsal jako o mém, že ;)

Ale třeba vás uklidní, že už jsem ho kupoval jako ojetinu za méně než poloviční cenu. Nicméně jako nové stálo 850 tisíc (VW Passat). Však já bych si tenhle Chevrolet taky nekupoval jako úplně nový, ale počkal bych pár let, až bude k mání jako ojetina ;)

A ty vaše rejpance o tom, že jsem nedával ve škole pozor beru jen jako takovou snahu mít prostě za každou cenu navrch, i když nemáte argument ;)

+1/0
25.1.2015 17:19

P51a21v77e51l 44S79o78b96o77t87k20a 5920654

Houbeles, argumenty jsem tu uvedl, ale vy si melete svou navzdory všem fyzikálním zákonům.

0/−1
25.1.2015 17:20

S69v30a34t23o44p93l49u65k 40S48i61l45n90ý 4252836589868

Žádný opravdu relevantní argument jsem nečetl, jen že se to nevyplatí". Jistě, když to srovnáváte třeba s Dacii, tak se to určitě nevyplatí, ale srovnávat cenově má smysl jen s autem stejné velikosti a výbavy včetně síly a výkonu motoru ;)

A to nemluvě o tom  že tu jsou i další nefinanční faktory, jako třeba nezatěžovat ovzduší ve městě, kam dojíždím a pod.

0/0
25.1.2015 17:27

P77a36v23e30l 41S81o34b56o41t75k94a 5860294

Tak jo - jděte do toho ;-D

0/0
25.1.2015 17:44

J40a58r73o67s35l28a19v 28S58k33r97i74v20a71n25e16k 6525640

jeste jde i o cenu paliva. Za deset let pri dennim najezdu 80 kilometru da clovek za benzin nejakych 370 000Kc (pocitam spotrebu 5l, cena 35Kc, 22 pracovnich dnu), zatimco za elektriku pri 18,4 kWh denne je to 194 000Kc (pri cene 4Kc/kWh).

0/0
25.1.2015 17:59

M93a48r89e19k 83H78r44u37b48y 6107662121278

Az bude k mani jako ojetina, tak kvuli cene za vymenu opotrebovanych baterii bude nejspis neprodejny :-P

0/0
27.1.2015 15:14

A53n77t21o18n13í70n 32S89e64b49e68r28a 7133258540319

Za auto to jsou vždy vyhozené peníze. No investice to rozhodně není.

Pokud člověk nekoupí veterána.

0/0
25.1.2015 15:02

V19l18a49d87i21m11i48r 39B30l73á93h33a 3960797187611

Co je na něm ideálního ? Kdejaké auto žere méně nafty a je levnější. A na čistě elektrický pohon jsou zase lepší.

0/0
24.1.2015 23:27

S56v15a53t95o98p63l21u44k 29S73i38l98n30ý 4902806629898

Ideální je právě v tom, že čistě na elektřinu ujede dostatečnou vzdálenost,  aby to stačilo na denní dojíždění do práce a přitom spotřeba je dost nízká na to, aby to bylo výhodné i na občasné delší cesty. 

Žádný jiný takový hybrid neexistuje. Snad kromě BMW i3 REx. Ale tohle auto je mnohem větší.

+3/0
24.1.2015 23:31

P16a38v90e26l 24S16o52b39o81t86k38a 5750984

Jak často dojíždíte do práce, že se vám zaplatí rozdíl v ceně?

0/−1
25.1.2015 12:04

S92v84a40t17o71p96l71u57k 32S55i95l15n68ý 4462716499188

Každý den tam i zpět 76 km. Ale rozdíl v ceně to určitě nezaplatí.

+1/0
25.1.2015 16:22

S39v92a41t42o90p50l27u44k 41S98i11l66n26ý 4752826679298

Ještě pro úplnost - ani dnes rozhodně nejezdím nejlevnějším autem na trhu, takže nějaké rozdíly v ceně jsou pro mě irelevantní ;-)

0/0
25.1.2015 16:23

S80v53a67t23o28p82l90u42k 82S81i93l20n54ý 4682796899728

Elektromotoru pro dobíjení se obvykle říká generátor ;)

+3/0
24.1.2015 22:26

P56e44t44r 66Z11a43s22k71o39č96i70l 2905152798239

To je recenze na hlavu. Samozřejmě klíčová feature je těch "80 kilometrů jízdy čistě na elektrický pohon". Když to recenzent pojme jako auto na benzín se spotřebou 5,7 litrů, tak to tu recenzi nemusel psát, to pak nedává smysl. Ale tak recenze na elektomobily na automobilovejch sites nikdy nefungovaly, ty se daj číst na IT sites, kde ale zase o hybridech na půl cesty nikdo psát nebude.

0/0
24.1.2015 21:56

V47l48a64d28i80m93í20r 20F49i10b17i68g32e34r 5864401301754

Se spotřebou 5,7l to je zbytečné auto. S podobnou se dá jezdit i na fosilní paliva s podobně velkým autem. Navíc 3 druhy pohodnu to je 3x větší pravděpodobnost že se něco porouchá. Systém navigace, která bude odkazovat na nejbližší dobíjecí stanice je fajn.

+1/−1
24.1.2015 21:47

J52a29r47o32s62l79a19v 54S50k88r84i29v50a76n12e80k 6725160

jenze 90% lidi najezdi 90% svych dennich cest (domov - prace - obchod) do 80 km. Takze z tech 90% budou jezdit pouze na elektriku, na benzin pak jen nekam na chatu, dovolenou etc.

+2/0
24.1.2015 22:39

J13i61ř18í 78K45o34u94t65n93ý 7749899475526

To je prostě holý nesmysl . Tak komplikované a při tom žádný zázrak, co se ekonomiky týče. 8-o

+3/−2
24.1.2015 15:07

P66a49v24e61l 59S74o24b84o84t19k35a 5520314

Jenže automobilky nemají co prodávat.. .tak vyrábí auta s omezenou životností na 6 let (moc dobře se to dá načasovat hlavně u plastů) a elektromobily a hybridy... ale je to jen past na hejly, pokud nebudeme počítat dotace a spotřební daně vychází benzín a nafta levněji než LPG, CNG a dokonce i než elektřina.

0/−3
24.1.2015 21:44

S34v29a58t39o65p51l60u79k 36S68i66l73n82ý 4222376959848

Jenže spotřební daň nepočítat nemůžeš. Takže CNG i LPG vyjde určitě líp než nafta nebo benzín ;)

+2/−1
24.1.2015 22:16

P43a64v13e46l 28S79o36b25o51t15k58a 5310274

Jenže to právě musíš.

Stejně jako když dealeři rozdávají drogy před šklolou, dnes si stát a lobby a plynaři a elektrikáři vyrábějí spotřebitele.

Ale jakmile to pro stát bude zajímavé a zákazníci přesvědčení atd, bude spotřební daň a LPG, CNG i elektromobilech - a není problém danit kwh stejně jako se dnes plombovaným elektroměrem měří spotřeba.

Tím neříkám že dnes LPG není výhoda pokud hodně jezdíš, ale všeho do času.

0/−1
24.1.2015 23:12

S52v82a35t24o10p74l17u63k 18S47i86l71n39ý 4802566879768

Nechápu, co jako musím? 

Prostě dnes LPG a CNG je buď bez spotřební daně nebo jen s minimální, takže jsou výhodnější. Až se daň zvýší tak, že budou stejně drahé jako benzín, tak výhodně prostě přestanou být a nebude žádný důvod si kupovat auta na tenhle pohon. 

A mimochodem na elektřinu do aut se nikdy spotřební daň neuvalí, protože to prostě je neproveditelné. I kdyby stát nařizoval speciální elektroměry do garáží, tak si vždycky můžu natáhnout šlahoun třeba z obýváku.  Jedině, že by se uvalila daň všeobecně na elektřinu a to je taky neprůchodné už jen kvůli důchodcům a pod. Takže případné výpadky příjmů spíš nahradí nějaké úplně jiná daň nebo se zvýší DPH.

+1/0
24.1.2015 23:23

P61a85v87e98l 74S70o49b84o16t49k31a 5240244

To se právě pleteš, stejně jako je elektronické mýtné nebo máš elektroměr s plombou v baráku tak budeš mít to samý v autě.

0/−1
24.1.2015 23:50

S46v11a58t19o26p83l48u67k 22S62i88l31n34ý 4272266739878

Nepletu, tohle řešení je nesmysl. Co když mám vlastní solární elektrárnu nebo třeba větrnou turbínu a z ní dobíjím? Nemůže stát zdanit spotřební daní něco, co vůbec neprošlo tržní směnou.

+1/0
25.1.2015 1:15

P97a79v37e73l 52S71o42b27o76t22k84a 5390934

I ty naivo. Měřák budeš mít povinně namontovaný v autě - stejně jako krabičku na mýto nebo registrační pokladnu atd.

0/−1
25.1.2015 12:02

J34a84n 48S93t10a84r23ý 8307640712485

Muže to byt i jednodušší. Statní kasy mohou začít žít z jiných daní, např. se muže zavést nějaký druh silniční daně nebo mýtného nebo nám stoupne DPH na 40% a stát pojede dál.

0/0
25.1.2015 13:15

S19v49a33t98o77p49l52u33k 21S28i51l51n86ý 4492926399258

Viděl bych to spíš na tu silniční daň, aby se výpadek ze spotřební daň z PHM zaplatil opět jen od těch, kdo jezdí autem.

+1/0
25.1.2015 16:26

S90v48a71t62o37p28l37u14k 81S40i26l40n59ý 4662436179878

Ne, nedostanu a jsem si tím stoprocentně jist, ty cyniku ;)

+1/0
25.1.2015 16:24

J64a13n 47S43t49a36r68ý 8617280742825

Ouu, tomu říkám design! Fantastický exteriér i interiér R^R^ Z vnějšku mi hodně připomíná novou Elantru

+1/0
24.1.2015 15:04

P42a61v53e17l 54S96o39b25o10t84k80a 5300944

18.4 kWh v baterii znamená, že pokud budete spotřebovávat u auta těžkého 1,6 tuny celkem na vše jen 18,4 kW (na pohon, světla, klimatizace/topení), pak můžete jet (pokud nepočítáme účinnost) maximálně jednu hodinu.

0/−2
24.1.2015 13:20

J94a94n 19S36t91a60r60ý 8177440972845

Blbost. Všechny světla v autě, pokud budou alespoň částečně v LED vám seberou max. 0,1-0,2 kW. Klimatizací o příkonu 1kW uchladíte v pohodě velkou místnost, 1kW topením rovněž. Takže kolik bude potřeba příkonu topení/chlazení na 1-2 m3 vzduchu v  interiéru auta? A příkon motoru auta při jízdě určitě nebude vyšší než jednotky kilowatů.

0/−2
24.1.2015 15:17

J89a90n 81S51t22a12r11ý 8197520542705

Což nic nemění na tom, že hybridy jsou slepá větev.

+3/−1
24.1.2015 15:20

P30a85v19e85l 61S37o27b16o12t82k81a 5520484

Příkon auta o hmotnosti 1600 Kg, s 200kg osádky k tomu, nebude vyšší než jednotky kilowatů?? To si děláte legraci??

Schválně takové auto zkuse táhnout Jawa 21, která má, pro srovnání, VÝKON motoru 2,2 kW.

Nebo srovnejte se Škodou MB 1000, která měla výkon motoru přes 30kW ;-D

To bylo žihadlo, co?? A to vážila jen necelých 800kG, tj. polovinu...

Jednotky kilowatů ;-D;-D

0/−3
24.1.2015 17:50

J53i26ř42í 69S66c24h74w96a62c68h 8278624258866

existují dva rozdílné režimy (jízda po rovině):

1. akcelerace - čím větší tím větší potřeba výkonu a tedy i spotřeba energie, vyšší hmotnost také potřebuje vyšší výkon.

2. jízda stálou rychlostí - hmotnost prakticky nemá vliv na spotřebu, hlavní vliv na spotřebu má aerodynamický odpor, který roste s mocninou rychlosti, tedy čím větší rychlost a tím větší spotřeba. 

Z maximální rychlosti auta (pokud tedy nemá omezovač) se dá orientačně zjistit, jaký výkon spotřebuje při maximální rychlosti. Např. Š100 31kW, maximum 125km/hod. 

Orientačně: poloviční rychlosti 62km/hod odpovídá čtvrtinový výkon  7,8 kW. 

Takže ano například při jízdě po rovině řekněme do nějakých 70km hod může být spotřeba opravdu jen jednotky kW (hodně záleží na velikosti čelní plochy a součiniteli odporu). Při akceleraci, jízdě do kopce a vysokých rychlostech ale spotřeba může vzrůst na násobky těchto hodnot.

+4/0
24.1.2015 18:40

P13a96v83e70l 77S50o33b74o33t27k15a 5970334

Zkuste si to nějdříve nastudovat, pěkné obrázky a grafy jsou například zde:

is.mendelu.cz/zp/portal_zp.pl?prehled=vyhledavani;podrobnosti=26747;download_prace=1

hmotnost má samozřejmě vliv, viz valivé odpory, a velikost vozidla také, viz čelní plocha pro odpor vzduchu, a výkon potřebný při jízdě ustálenou rychlostí určitě nemáte v jednotkách kilowat - tedy pokud nejedete krokem. Viz reálné měření a graf v závěru.

0/−2
24.1.2015 21:41

J89i38ř94í 11S17c48h43w96a94c69h 8418514388796

Díky za odkaz, je to zajímavé. Ale výsledky v té zprávě nejsou příliš jiné než k jakým jsem dospěl já.

Chyby jsem se dopustil v tom, že jsem velikost vzdušného odporu počítal jako závislost na druhé mocnině rychlosti, ve zprávě čtu, že je to dokonce třetí mocnina.

Uvedl jsem, že můj výpočet je orientační, takže valivý odpor a vliv hmotnosti jsem zanedbal, jelikož valivý odpor roste jen lineárně a se zvyšujicí se rychlostí jeho podíl na spotřebovaném výkonu klesá. Abych pravdu řekl, myslel jsem si, že jeho podíl bude i v rychlostech pod 100km menší než v té práci je uvedeno

Pro mne je pojem "jednotky kW" něco v rozmezí 1-9, pro zjednodušení vezmeme hranici 10kW není to až taková odchylka. A z té zprávy z výpočtového grafu 3.22 odčítám, že na rovině při spotřebě výkonu 10kW odpovídá rychlost vozidla 23 m/s, tj cca 83 km/hod.

Z grafu 4 reálného měření odčítám, že celkový ztrátový výkon 10 kW je dokonce někde okolo 90km/hod. 

To tedy podle mne na jízdu krokem nevypadá a svým orientačním výpočtem jsem se až tak nespletl. ;-)

Elektromobily mají navíc dost často pneumatiky s minimalizovaným valivým odporem a minimalizovanou čelní plochu.

Tedy závěrečný "axiom" vy klidně mohl znít:

Pokud dobře vyřešený elektromobil pojede po rovině konstantní rychlostí menší jako 80 km/hod bude jeho "spotřeba" v řádu jednotek kilowattů, tedy do 10 kW.

+2/0
24.1.2015 22:50

P72a66v26e90l 32S46o49b23o18t28k21a 5140124

Se závěrem bych víceméně souhlasil, záleží na Cx, nahuštění pneumatik atd, + rekuperace pokud jedu z kopce a brzdím a zrychluji, ale mínus účinnosti.

Ale je možno se na to podívat i jednodušeji - energetická škála je jasná - atomová syntéza, rozpad, chemická syntéza (oxidace) a potom až elektrochemické děje, takže palivové články nebo akumulátory ze své chemické/fyzikální podstaty nikdy nemohou dodat energie získávané z nafty nebo benzínu.

A pohony a optimalizace... vše je možné udělat i u aut se spalovacím motorem, takže elektromobily a hybridy budou vždy tahat za kratší konec provazu.

0/−1
24.1.2015 23:20

S24v78a92t24o63p68l89u83k 68S66i66l19n24ý 4802896189368

"palivové články nebo akumulátory ze své chemické/fyzikální podstaty nikdy nemohou dodat energie získávané z nafty nebo benzínu."

Co je to za pofiderní výrok? Jak jako nemůžou dodávat energie získané z nafty? Jestli tím myslíte ze stejné hmotnosti, tedy že baterie budou mít vždy nižší kWh/kg, pak zřejmě ano. Ale zapomínáte na jednu podstatnou věc - baterie, tedy akumulátor, je jen úložištěm energie, nikoliv jejím primárním zdrojem.

+1/0
25.1.2015 1:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.