Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zvolte Volt II a bude lépe. Americký hybrid přichází v nové verzi

Relativně neobvyklý hybrid Chevrolet Volt přichází v druhé generaci. Automobilka ho představila na autosalonu v Detroitu. Novinka je uhlazenější, větší a má vylepšený pohonný systém. Navíc docela výrazně zhubla. Ale do Evropy se už druhá generace asi nedostane.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G26e63o80r43g 81K21o52m34b40e43r37e65c 9724271726701

tak to bych spis sahl po Toyota Mirai. Palivove clanky (pohon ciste na elektriku), zadnej dodatecnej spalovaci motor, dojezd 500km, 155 k, 335Nm. V tohle vidim budoucnost. Az se jednou doladi studena fuze tak bude elektriny dostatek i pro elektrolyzu a tim dostatek levneho vodiku.

0/0
26.1.2015 15:22

V54l64a35s43t38i47m69i87l 19T10e26n65c66e72r 4950700717850

Nechci takové auto. "Mámo, kolikrát budeme dobíjet, než dojedeme do Popradu?"

0/0
26.1.2015 10:22

M37a91r24t69i63n 73K22a70r72á34s63e78k 9208593268858

staci jendou natankovat...

0/0
26.1.2015 11:47

S23v50a66t48o97p60l96u18k 46S21i48l66n95ý 4472296669128

Pro moje potřeby by to bylo vlastně naprosto ideální auto. Asi si ho nechám dovézt :-)

+1/0
24.1.2015 22:30

P98a15v11e96l 29S10o55b33o78t30k82a 5740674

To je přesně to co bys měl udělat - a pak poznáš, jak moc to byly vyhozené peníze. ;-D

+2/−1
24.1.2015 23:13

S67v15a75t87o33p60l47u70k 95S75i50l95n70ý 4232656719368

Proč by to měly být vyhozené peníze? To mi tedy pověz ;-)

+1/0
24.1.2015 23:24

P43a78v63e36l 47S64o39b75o98t16k30a 5920904

Kup si ho... dole to počítám, v autech se všichni honí za výkonem a tady se bavíme o polovině výkonu staré Škoda 1000 MB... 

Je to všechno o reklamě, stejně tak si lidi koupí vysavač za 100 000 Kč nebo hrnce za 30 000 Kč, ale je to jen o té lidské naivitě.

+2/−1
24.1.2015 23:49

S28v44a90t43o70p47l22u84k 55S73i72l59n51ý 4702336969808

Jaká polovina výkonu? Já tam čtu 75 kW spalovák, 111 kW elektromotor (nebo nějaká podobná čísla).

Ano, je to pořád drahé auto a z čistě finančního hlediska se určitě nevyplatí, ale ne vždy finanční hledisko musí být to nejdůležitější ;-)

+1/0
25.1.2015 1:28

P84a73v35e11l 50S23o85b67o95t81k21a 5400174

Tak tedy ještě jednou:

"18.4 kWh v baterii znamená, že pokud budete spotřebovávat u auta těžkého 1,6 tuny celkem na vše jen 18,4 kW (na pohon, světla, klimatizace/topení), pak můžete jet (pokud nepočítáme účinnost) maximálně jednu hodinu."

0/−1
25.1.2015 12:03

J71a58r55o77s56l13a22v 24S68k81r80i29v27a34n71e16k 6705980

Ano, ostatne v clanku pisou dojezd 80 km pouze na elektrinu, takze to te hodine odpovida. A ted otazka - kolik casu stravi prumerny clovek behem prumerneho pracovniho dne rizenim auta?

+1/0
25.1.2015 14:55

P91a24v63e81l 83S85o45b33o59t35k97a 5870664

Kolik času stráví denně průměrný zaměstnanec dojížděním do práce v automobilu za 800 000 Kč?

To je velice snadná otázka - 0 minut!!

0/−1
25.1.2015 15:14

S16v97a70t59o44p82l87u52k 77S62i40l22n66ý 4642116589978

Tak třeba já mám zrovna auto za 850 tisíc a přesto bych se považoval v podstatě za průměrného zaměstnance ;)

+1/0
25.1.2015 16:21

P32a84v21e95l 75S17o56b45o59t66k21a 5500144

Ale koupila vám ho firma... ale to je jedno - kolikpak takových lidí je??

Ale jak píšu na začátku - jděte do toho, není nad vlastní zkušenost (když už nejste technik a ani ve škole jste nedával ve fyzice pozor ;-D )

0/−1
25.1.2015 17:10

S51v63a33t98o91p75l49u71k 41S92i13l44n89ý 4642646599988

Kdyby to auto bylo firemní, tak bych asi o něm nepsal jako o mém, že ;)

Ale třeba vás uklidní, že už jsem ho kupoval jako ojetinu za méně než poloviční cenu. Nicméně jako nové stálo 850 tisíc (VW Passat). Však já bych si tenhle Chevrolet taky nekupoval jako úplně nový, ale počkal bych pár let, až bude k mání jako ojetina ;)

A ty vaše rejpance o tom, že jsem nedával ve škole pozor beru jen jako takovou snahu mít prostě za každou cenu navrch, i když nemáte argument ;)

+1/0
25.1.2015 17:19

P78a61v38e10l 94S57o65b18o80t58k88a 5600114

Houbeles, argumenty jsem tu uvedl, ale vy si melete svou navzdory všem fyzikálním zákonům.

0/−1
25.1.2015 17:20

S23v68a80t73o60p65l67u43k 66S34i22l31n35ý 4592146669968

Žádný opravdu relevantní argument jsem nečetl, jen že se to nevyplatí". Jistě, když to srovnáváte třeba s Dacii, tak se to určitě nevyplatí, ale srovnávat cenově má smysl jen s autem stejné velikosti a výbavy včetně síly a výkonu motoru ;)

A to nemluvě o tom  že tu jsou i další nefinanční faktory, jako třeba nezatěžovat ovzduší ve městě, kam dojíždím a pod.

0/0
25.1.2015 17:27

P37a21v54e56l 84S55o52b49o12t25k47a 5570724

Tak jo - jděte do toho ;-D

0/0
25.1.2015 17:44

J34a16r49o57s84l74a20v 17S60k30r80i43v46a44n41e48k 6685170

jeste jde i o cenu paliva. Za deset let pri dennim najezdu 80 kilometru da clovek za benzin nejakych 370 000Kc (pocitam spotrebu 5l, cena 35Kc, 22 pracovnich dnu), zatimco za elektriku pri 18,4 kWh denne je to 194 000Kc (pri cene 4Kc/kWh).

0/0
25.1.2015 17:59

M21a91r12e95k 48H70r53u75b33y 6287422621678

Az bude k mani jako ojetina, tak kvuli cene za vymenu opotrebovanych baterii bude nejspis neprodejny :-P

0/0
27.1.2015 15:14

A61n82t62o14n78í62n 52S62e84b57e41r22a 7583238630629

Za auto to jsou vždy vyhozené peníze. No investice to rozhodně není.

Pokud člověk nekoupí veterána.

0/0
25.1.2015 15:02

V13l38a74d44i41m64i56r 11B87l16á93h27a 3230367547551

Co je na něm ideálního ? Kdejaké auto žere méně nafty a je levnější. A na čistě elektrický pohon jsou zase lepší.

0/0
24.1.2015 23:27

S51v27a89t83o59p83l16u56k 58S25i57l38n98ý 4672736369228

Ideální je právě v tom, že čistě na elektřinu ujede dostatečnou vzdálenost,  aby to stačilo na denní dojíždění do práce a přitom spotřeba je dost nízká na to, aby to bylo výhodné i na občasné delší cesty. 

Žádný jiný takový hybrid neexistuje. Snad kromě BMW i3 REx. Ale tohle auto je mnohem větší.

+3/0
24.1.2015 23:31

P20a75v27e54l 56S72o43b69o35t59k32a 5210354

Jak často dojíždíte do práce, že se vám zaplatí rozdíl v ceně?

0/−1
25.1.2015 12:04

S71v10a96t57o16p12l63u47k 15S73i39l16n69ý 4152516459348

Každý den tam i zpět 76 km. Ale rozdíl v ceně to určitě nezaplatí.

+1/0
25.1.2015 16:22

S69v60a47t54o78p66l28u94k 29S16i64l21n58ý 4852586499568

Ještě pro úplnost - ani dnes rozhodně nejezdím nejlevnějším autem na trhu, takže nějaké rozdíly v ceně jsou pro mě irelevantní ;-)

0/0
25.1.2015 16:23

S60v19a33t34o38p66l65u17k 67S39i91l83n95ý 4352886909688

Elektromotoru pro dobíjení se obvykle říká generátor ;)

+3/0
24.1.2015 22:26

P41e36t91r 28Z17a88s48k70o56č61i17l 2865942508149

To je recenze na hlavu. Samozřejmě klíčová feature je těch "80 kilometrů jízdy čistě na elektrický pohon". Když to recenzent pojme jako auto na benzín se spotřebou 5,7 litrů, tak to tu recenzi nemusel psát, to pak nedává smysl. Ale tak recenze na elektomobily na automobilovejch sites nikdy nefungovaly, ty se daj číst na IT sites, kde ale zase o hybridech na půl cesty nikdo psát nebude.

0/0
24.1.2015 21:56

V77l13a48d44i77m93í77r 75F51i28b88i74g58e63r 5914241451144

Se spotřebou 5,7l to je zbytečné auto. S podobnou se dá jezdit i na fosilní paliva s podobně velkým autem. Navíc 3 druhy pohodnu to je 3x větší pravděpodobnost že se něco porouchá. Systém navigace, která bude odkazovat na nejbližší dobíjecí stanice je fajn.

+1/−1
24.1.2015 21:47

J69a46r86o92s93l52a32v 38S83k33r87i61v67a33n61e97k 6165290

jenze 90% lidi najezdi 90% svych dennich cest (domov - prace - obchod) do 80 km. Takze z tech 90% budou jezdit pouze na elektriku, na benzin pak jen nekam na chatu, dovolenou etc.

+2/0
24.1.2015 22:39

J83i70ř12í 92K81o72u98t14n70ý 7849789335686

To je prostě holý nesmysl . Tak komplikované a při tom žádný zázrak, co se ekonomiky týče. 8-o

+3/−2
24.1.2015 15:07

P67a23v44e72l 21S30o54b24o86t75k53a 5420794

Jenže automobilky nemají co prodávat.. .tak vyrábí auta s omezenou životností na 6 let (moc dobře se to dá načasovat hlavně u plastů) a elektromobily a hybridy... ale je to jen past na hejly, pokud nebudeme počítat dotace a spotřební daně vychází benzín a nafta levněji než LPG, CNG a dokonce i než elektřina.

0/−3
24.1.2015 21:44

S68v31a44t27o72p65l81u29k 24S40i42l83n67ý 4622336359398

Jenže spotřební daň nepočítat nemůžeš. Takže CNG i LPG vyjde určitě líp než nafta nebo benzín ;)

+2/−1
24.1.2015 22:16

P87a65v71e13l 43S47o80b57o18t64k36a 5590614

Jenže to právě musíš.

Stejně jako když dealeři rozdávají drogy před šklolou, dnes si stát a lobby a plynaři a elektrikáři vyrábějí spotřebitele.

Ale jakmile to pro stát bude zajímavé a zákazníci přesvědčení atd, bude spotřební daň a LPG, CNG i elektromobilech - a není problém danit kwh stejně jako se dnes plombovaným elektroměrem měří spotřeba.

Tím neříkám že dnes LPG není výhoda pokud hodně jezdíš, ale všeho do času.

0/−1
24.1.2015 23:12

S35v83a29t26o89p79l89u40k 52S93i65l16n44ý 4862146839558

Nechápu, co jako musím? 

Prostě dnes LPG a CNG je buď bez spotřební daně nebo jen s minimální, takže jsou výhodnější. Až se daň zvýší tak, že budou stejně drahé jako benzín, tak výhodně prostě přestanou být a nebude žádný důvod si kupovat auta na tenhle pohon. 

A mimochodem na elektřinu do aut se nikdy spotřební daň neuvalí, protože to prostě je neproveditelné. I kdyby stát nařizoval speciální elektroměry do garáží, tak si vždycky můžu natáhnout šlahoun třeba z obýváku.  Jedině, že by se uvalila daň všeobecně na elektřinu a to je taky neprůchodné už jen kvůli důchodcům a pod. Takže případné výpadky příjmů spíš nahradí nějaké úplně jiná daň nebo se zvýší DPH.

+1/0
24.1.2015 23:23

P57a51v80e48l 93S94o34b24o41t70k82a 5910884

To se právě pleteš, stejně jako je elektronické mýtné nebo máš elektroměr s plombou v baráku tak budeš mít to samý v autě.

0/−1
24.1.2015 23:50

S45v64a38t43o50p12l41u72k 96S27i90l52n82ý 4802266559918

Nepletu, tohle řešení je nesmysl. Co když mám vlastní solární elektrárnu nebo třeba větrnou turbínu a z ní dobíjím? Nemůže stát zdanit spotřební daní něco, co vůbec neprošlo tržní směnou.

+1/0
25.1.2015 1:15

P66a41v62e22l 40S22o28b89o52t90k40a 5790344

I ty naivo. Měřák budeš mít povinně namontovaný v autě - stejně jako krabičku na mýto nebo registrační pokladnu atd.

0/−1
25.1.2015 12:02

J51a56n 88S50t61a91r19ý 8277950612115

Muže to byt i jednodušší. Statní kasy mohou začít žít z jiných daní, např. se muže zavést nějaký druh silniční daně nebo mýtného nebo nám stoupne DPH na 40% a stát pojede dál.

0/0
25.1.2015 13:15

S74v40a94t87o81p62l42u21k 82S29i52l91n49ý 4962156849138

Viděl bych to spíš na tu silniční daň, aby se výpadek ze spotřební daň z PHM zaplatil opět jen od těch, kdo jezdí autem.

+1/0
25.1.2015 16:26

S91v93a22t90o20p14l18u72k 56S30i78l50n24ý 4952776589108

Ne, nedostanu a jsem si tím stoprocentně jist, ty cyniku ;)

+1/0
25.1.2015 16:24

J78a28n 39S97t46a59r51ý 8427730492475

Ouu, tomu říkám design! Fantastický exteriér i interiér R^R^ Z vnějšku mi hodně připomíná novou Elantru

+1/0
24.1.2015 15:04

P63a94v37e70l 80S14o19b32o15t80k94a 5890804

18.4 kWh v baterii znamená, že pokud budete spotřebovávat u auta těžkého 1,6 tuny celkem na vše jen 18,4 kW (na pohon, světla, klimatizace/topení), pak můžete jet (pokud nepočítáme účinnost) maximálně jednu hodinu.

0/−2
24.1.2015 13:20

J90a13n 13S41t41a63r88ý 8537550882555

Blbost. Všechny světla v autě, pokud budou alespoň částečně v LED vám seberou max. 0,1-0,2 kW. Klimatizací o příkonu 1kW uchladíte v pohodě velkou místnost, 1kW topením rovněž. Takže kolik bude potřeba příkonu topení/chlazení na 1-2 m3 vzduchu v  interiéru auta? A příkon motoru auta při jízdě určitě nebude vyšší než jednotky kilowatů.

0/−2
24.1.2015 15:17

J72a20n 62S53t39a26r62ý 8497320132635

Což nic nemění na tom, že hybridy jsou slepá větev.

+3/−1
24.1.2015 15:20

P33a24v97e55l 34S24o85b55o96t47k86a 5740194

Příkon auta o hmotnosti 1600 Kg, s 200kg osádky k tomu, nebude vyšší než jednotky kilowatů?? To si děláte legraci??

Schválně takové auto zkuse táhnout Jawa 21, která má, pro srovnání, VÝKON motoru 2,2 kW.

Nebo srovnejte se Škodou MB 1000, která měla výkon motoru přes 30kW ;-D

To bylo žihadlo, co?? A to vážila jen necelých 800kG, tj. polovinu...

Jednotky kilowatů ;-D;-D

0/−3
24.1.2015 17:50

J92i14ř61í 86S11c38h83w20a65c21h 8178414808156

existují dva rozdílné režimy (jízda po rovině):

1. akcelerace - čím větší tím větší potřeba výkonu a tedy i spotřeba energie, vyšší hmotnost také potřebuje vyšší výkon.

2. jízda stálou rychlostí - hmotnost prakticky nemá vliv na spotřebu, hlavní vliv na spotřebu má aerodynamický odpor, který roste s mocninou rychlosti, tedy čím větší rychlost a tím větší spotřeba. 

Z maximální rychlosti auta (pokud tedy nemá omezovač) se dá orientačně zjistit, jaký výkon spotřebuje při maximální rychlosti. Např. Š100 31kW, maximum 125km/hod. 

Orientačně: poloviční rychlosti 62km/hod odpovídá čtvrtinový výkon  7,8 kW. 

Takže ano například při jízdě po rovině řekněme do nějakých 70km hod může být spotřeba opravdu jen jednotky kW (hodně záleží na velikosti čelní plochy a součiniteli odporu). Při akceleraci, jízdě do kopce a vysokých rychlostech ale spotřeba může vzrůst na násobky těchto hodnot.

+4/0
24.1.2015 18:40

P67a80v65e96l 44S56o75b27o57t44k93a 5760244

Zkuste si to nějdříve nastudovat, pěkné obrázky a grafy jsou například zde:

is.mendelu.cz/zp/portal_zp.pl?prehled=vyhledavani;podrobnosti=26747;download_prace=1

hmotnost má samozřejmě vliv, viz valivé odpory, a velikost vozidla také, viz čelní plocha pro odpor vzduchu, a výkon potřebný při jízdě ustálenou rychlostí určitě nemáte v jednotkách kilowat - tedy pokud nejedete krokem. Viz reálné měření a graf v závěru.

0/−2
24.1.2015 21:41

J44i61ř84í 92S84c18h33w68a28c59h 8518424908316

Díky za odkaz, je to zajímavé. Ale výsledky v té zprávě nejsou příliš jiné než k jakým jsem dospěl já.

Chyby jsem se dopustil v tom, že jsem velikost vzdušného odporu počítal jako závislost na druhé mocnině rychlosti, ve zprávě čtu, že je to dokonce třetí mocnina.

Uvedl jsem, že můj výpočet je orientační, takže valivý odpor a vliv hmotnosti jsem zanedbal, jelikož valivý odpor roste jen lineárně a se zvyšujicí se rychlostí jeho podíl na spotřebovaném výkonu klesá. Abych pravdu řekl, myslel jsem si, že jeho podíl bude i v rychlostech pod 100km menší než v té práci je uvedeno

Pro mne je pojem "jednotky kW" něco v rozmezí 1-9, pro zjednodušení vezmeme hranici 10kW není to až taková odchylka. A z té zprávy z výpočtového grafu 3.22 odčítám, že na rovině při spotřebě výkonu 10kW odpovídá rychlost vozidla 23 m/s, tj cca 83 km/hod.

Z grafu 4 reálného měření odčítám, že celkový ztrátový výkon 10 kW je dokonce někde okolo 90km/hod. 

To tedy podle mne na jízdu krokem nevypadá a svým orientačním výpočtem jsem se až tak nespletl. ;-)

Elektromobily mají navíc dost často pneumatiky s minimalizovaným valivým odporem a minimalizovanou čelní plochu.

Tedy závěrečný "axiom" vy klidně mohl znít:

Pokud dobře vyřešený elektromobil pojede po rovině konstantní rychlostí menší jako 80 km/hod bude jeho "spotřeba" v řádu jednotek kilowattů, tedy do 10 kW.

+2/0
24.1.2015 22:50

P57a64v43e42l 57S89o67b19o37t49k13a 5910974

Se závěrem bych víceméně souhlasil, záleží na Cx, nahuštění pneumatik atd, + rekuperace pokud jedu z kopce a brzdím a zrychluji, ale mínus účinnosti.

Ale je možno se na to podívat i jednodušeji - energetická škála je jasná - atomová syntéza, rozpad, chemická syntéza (oxidace) a potom až elektrochemické děje, takže palivové články nebo akumulátory ze své chemické/fyzikální podstaty nikdy nemohou dodat energie získávané z nafty nebo benzínu.

A pohony a optimalizace... vše je možné udělat i u aut se spalovacím motorem, takže elektromobily a hybridy budou vždy tahat za kratší konec provazu.

0/−1
24.1.2015 23:20

S93v57a51t76o93p25l30u59k 50S46i60l65n98ý 4892836209258

"palivové články nebo akumulátory ze své chemické/fyzikální podstaty nikdy nemohou dodat energie získávané z nafty nebo benzínu."

Co je to za pofiderní výrok? Jak jako nemůžou dodávat energie získané z nafty? Jestli tím myslíte ze stejné hmotnosti, tedy že baterie budou mít vždy nižší kWh/kg, pak zřejmě ano. Ale zapomínáte na jednu podstatnou věc - baterie, tedy akumulátor, je jen úložištěm energie, nikoliv jejím primárním zdrojem.

+1/0
25.1.2015 1:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.