Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvolte Volt II a bude lépe. Americký hybrid přichází v nové verzi

Relativně neobvyklý hybrid Chevrolet Volt přichází v druhé generaci. Automobilka ho představila na autosalonu v Detroitu. Novinka je uhlazenější, větší a má vylepšený pohonný systém. Navíc docela výrazně zhubla. Ale do Evropy se už druhá generace asi nedostane.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G47e17o20r88g 53K30o62m76b78e91r58e80c 9664841746661

tak to bych spis sahl po Toyota Mirai. Palivove clanky (pohon ciste na elektriku), zadnej dodatecnej spalovaci motor, dojezd 500km, 155 k, 335Nm. V tohle vidim budoucnost. Az se jednou doladi studena fuze tak bude elektriny dostatek i pro elektrolyzu a tim dostatek levneho vodiku.

0/0
26.1.2015 15:22

V20l64a63s11t30i95m89i92l 77T87e31n78c33e13r 4640740237570

Nechci takové auto. "Mámo, kolikrát budeme dobíjet, než dojedeme do Popradu?"

0/0
26.1.2015 10:22

M74a62r59t61i42n 12K13a55r64á31s29e31k 9838643218758

staci jendou natankovat...

0/0
26.1.2015 11:47


S76v28a86t74o37p57l50u15k 23S79i55l64n91ý 4612456929948

Pro moje potřeby by to bylo vlastně naprosto ideální auto. Asi si ho nechám dovézt :-)

+1/0
24.1.2015 22:30

P54a36v76e81l 86S13o42b56o56t16k70a 5690184

To je přesně to co bys měl udělat - a pak poznáš, jak moc to byly vyhozené peníze. ;-D

+2/−1
24.1.2015 23:13

S86v95a50t67o85p18l57u50k 59S84i77l32n82ý 4352376349458

Proč by to měly být vyhozené peníze? To mi tedy pověz ;-)

+1/0
24.1.2015 23:24

P30a41v96e96l 35S29o87b19o73t42k60a 5480804

Kup si ho... dole to počítám, v autech se všichni honí za výkonem a tady se bavíme o polovině výkonu staré Škoda 1000 MB... 

Je to všechno o reklamě, stejně tak si lidi koupí vysavač za 100 000 Kč nebo hrnce za 30 000 Kč, ale je to jen o té lidské naivitě.

+2/−1
24.1.2015 23:49

S82v86a79t84o14p62l97u33k 50S10i59l74n93ý 4502976589148

Jaká polovina výkonu? Já tam čtu 75 kW spalovák, 111 kW elektromotor (nebo nějaká podobná čísla).

Ano, je to pořád drahé auto a z čistě finančního hlediska se určitě nevyplatí, ale ne vždy finanční hledisko musí být to nejdůležitější ;-)

+1/0
25.1.2015 1:28

P76a14v31e21l 84S38o72b21o61t75k62a 5570224

Tak tedy ještě jednou:

"18.4 kWh v baterii znamená, že pokud budete spotřebovávat u auta těžkého 1,6 tuny celkem na vše jen 18,4 kW (na pohon, světla, klimatizace/topení), pak můžete jet (pokud nepočítáme účinnost) maximálně jednu hodinu."

0/−1
25.1.2015 12:03

J56a26r69o96s57l16a73v 52S85k45r75i38v34a61n72e25k 6485180

Ano, ostatne v clanku pisou dojezd 80 km pouze na elektrinu, takze to te hodine odpovida. A ted otazka - kolik casu stravi prumerny clovek behem prumerneho pracovniho dne rizenim auta?

+1/0
25.1.2015 14:55

P16a16v55e38l 94S98o15b97o35t87k30a 5970724

Kolik času stráví denně průměrný zaměstnanec dojížděním do práce v automobilu za 800 000 Kč?

To je velice snadná otázka - 0 minut!!

0/−1
25.1.2015 15:14

S96v52a20t50o85p19l14u42k 45S33i77l87n89ý 4452516159848

Tak třeba já mám zrovna auto za 850 tisíc a přesto bych se považoval v podstatě za průměrného zaměstnance ;)

+1/0
25.1.2015 16:21

P59a25v38e80l 53S62o19b27o30t69k91a 5590804

Ale koupila vám ho firma... ale to je jedno - kolikpak takových lidí je??

Ale jak píšu na začátku - jděte do toho, není nad vlastní zkušenost (když už nejste technik a ani ve škole jste nedával ve fyzice pozor ;-D )

0/−1
25.1.2015 17:10

S84v31a87t71o78p84l24u21k 85S15i44l75n70ý 4822766509148

Kdyby to auto bylo firemní, tak bych asi o něm nepsal jako o mém, že ;)

Ale třeba vás uklidní, že už jsem ho kupoval jako ojetinu za méně než poloviční cenu. Nicméně jako nové stálo 850 tisíc (VW Passat). Však já bych si tenhle Chevrolet taky nekupoval jako úplně nový, ale počkal bych pár let, až bude k mání jako ojetina ;)

A ty vaše rejpance o tom, že jsem nedával ve škole pozor beru jen jako takovou snahu mít prostě za každou cenu navrch, i když nemáte argument ;)

+1/0
25.1.2015 17:19

P63a63v91e49l 38S15o68b91o52t89k10a 5320644

Houbeles, argumenty jsem tu uvedl, ale vy si melete svou navzdory všem fyzikálním zákonům.

0/−1
25.1.2015 17:20

S49v21a81t63o47p56l10u28k 65S65i90l73n72ý 4192936159828

Žádný opravdu relevantní argument jsem nečetl, jen že se to nevyplatí". Jistě, když to srovnáváte třeba s Dacii, tak se to určitě nevyplatí, ale srovnávat cenově má smysl jen s autem stejné velikosti a výbavy včetně síly a výkonu motoru ;)

A to nemluvě o tom  že tu jsou i další nefinanční faktory, jako třeba nezatěžovat ovzduší ve městě, kam dojíždím a pod.

0/0
25.1.2015 17:27

P78a42v76e25l 15S38o66b40o56t26k28a 5790354

Tak jo - jděte do toho ;-D

0/0
25.1.2015 17:44

J94a23r87o31s65l32a92v 16S44k29r49i85v96a96n11e75k 6645940

jeste jde i o cenu paliva. Za deset let pri dennim najezdu 80 kilometru da clovek za benzin nejakych 370 000Kc (pocitam spotrebu 5l, cena 35Kc, 22 pracovnich dnu), zatimco za elektriku pri 18,4 kWh denne je to 194 000Kc (pri cene 4Kc/kWh).

0/0
25.1.2015 17:59

M73a86r69e20k 66H55r48u43b82y 6257322901398

Az bude k mani jako ojetina, tak kvuli cene za vymenu opotrebovanych baterii bude nejspis neprodejny :-P

0/0
27.1.2015 15:14

A80n48t40o69n76í84n 51S52e70b21e76r44a 7223368390179

Za auto to jsou vždy vyhozené peníze. No investice to rozhodně není.

Pokud člověk nekoupí veterána.

0/0
25.1.2015 15:02

V40l64a64d90i31m53i91r 65B84l56á41h81a 3310497767821

Co je na něm ideálního ? Kdejaké auto žere méně nafty a je levnější. A na čistě elektrický pohon jsou zase lepší.

0/0
24.1.2015 23:27

S53v89a68t47o66p36l34u90k 23S51i13l74n92ý 4742536299198

Ideální je právě v tom, že čistě na elektřinu ujede dostatečnou vzdálenost,  aby to stačilo na denní dojíždění do práce a přitom spotřeba je dost nízká na to, aby to bylo výhodné i na občasné delší cesty. 

Žádný jiný takový hybrid neexistuje. Snad kromě BMW i3 REx. Ale tohle auto je mnohem větší.

+3/0
24.1.2015 23:31

P36a51v59e67l 98S18o37b55o74t83k30a 5520684

Jak často dojíždíte do práce, že se vám zaplatí rozdíl v ceně?

0/−1
25.1.2015 12:04

S30v31a43t92o90p32l67u91k 50S13i40l72n76ý 4782506279728

Každý den tam i zpět 76 km. Ale rozdíl v ceně to určitě nezaplatí.

+1/0
25.1.2015 16:22

S20v12a22t71o94p96l27u25k 53S81i41l90n90ý 4522146479548

Ještě pro úplnost - ani dnes rozhodně nejezdím nejlevnějším autem na trhu, takže nějaké rozdíly v ceně jsou pro mě irelevantní ;-)

0/0
25.1.2015 16:23

S30v80a40t98o83p31l60u27k 85S47i29l93n32ý 4382856389128

Elektromotoru pro dobíjení se obvykle říká generátor ;)

+3/0
24.1.2015 22:26

P73e27t39r 95Z35a34s26k77o46č50i36l 2105582608369

To je recenze na hlavu. Samozřejmě klíčová feature je těch "80 kilometrů jízdy čistě na elektrický pohon". Když to recenzent pojme jako auto na benzín se spotřebou 5,7 litrů, tak to tu recenzi nemusel psát, to pak nedává smysl. Ale tak recenze na elektomobily na automobilovejch sites nikdy nefungovaly, ty se daj číst na IT sites, kde ale zase o hybridech na půl cesty nikdo psát nebude.

0/0
24.1.2015 21:56

V35l32a58d69i85m72í35r 79F60i54b19i58g97e30r 5304521541614

Se spotřebou 5,7l to je zbytečné auto. S podobnou se dá jezdit i na fosilní paliva s podobně velkým autem. Navíc 3 druhy pohodnu to je 3x větší pravděpodobnost že se něco porouchá. Systém navigace, která bude odkazovat na nejbližší dobíjecí stanice je fajn.

+1/−1
24.1.2015 21:47

J88a77r85o17s57l94a56v 24S31k46r80i34v26a37n86e91k 6685100

jenze 90% lidi najezdi 90% svych dennich cest (domov - prace - obchod) do 80 km. Takze z tech 90% budou jezdit pouze na elektriku, na benzin pak jen nekam na chatu, dovolenou etc.

+2/0
24.1.2015 22:39

J79i25ř52í 38K48o47u77t51n26ý 7749289565256

To je prostě holý nesmysl . Tak komplikované a při tom žádný zázrak, co se ekonomiky týče. 8-o

+3/−2
24.1.2015 15:07

P96a80v48e68l 82S49o27b73o63t23k70a 5510874

Jenže automobilky nemají co prodávat.. .tak vyrábí auta s omezenou životností na 6 let (moc dobře se to dá načasovat hlavně u plastů) a elektromobily a hybridy... ale je to jen past na hejly, pokud nebudeme počítat dotace a spotřební daně vychází benzín a nafta levněji než LPG, CNG a dokonce i než elektřina.

0/−3
24.1.2015 21:44

S98v36a38t80o71p15l61u30k 72S38i19l59n39ý 4482386169778

Jenže spotřební daň nepočítat nemůžeš. Takže CNG i LPG vyjde určitě líp než nafta nebo benzín ;)

+2/−1
24.1.2015 22:16

P80a94v73e30l 82S52o77b67o14t52k50a 5350254

Jenže to právě musíš.

Stejně jako když dealeři rozdávají drogy před šklolou, dnes si stát a lobby a plynaři a elektrikáři vyrábějí spotřebitele.

Ale jakmile to pro stát bude zajímavé a zákazníci přesvědčení atd, bude spotřební daň a LPG, CNG i elektromobilech - a není problém danit kwh stejně jako se dnes plombovaným elektroměrem měří spotřeba.

Tím neříkám že dnes LPG není výhoda pokud hodně jezdíš, ale všeho do času.

0/−1
24.1.2015 23:12

S12v80a86t59o47p51l23u44k 13S23i93l94n34ý 4522386189528

Nechápu, co jako musím? 

Prostě dnes LPG a CNG je buď bez spotřební daně nebo jen s minimální, takže jsou výhodnější. Až se daň zvýší tak, že budou stejně drahé jako benzín, tak výhodně prostě přestanou být a nebude žádný důvod si kupovat auta na tenhle pohon. 

A mimochodem na elektřinu do aut se nikdy spotřební daň neuvalí, protože to prostě je neproveditelné. I kdyby stát nařizoval speciální elektroměry do garáží, tak si vždycky můžu natáhnout šlahoun třeba z obýváku.  Jedině, že by se uvalila daň všeobecně na elektřinu a to je taky neprůchodné už jen kvůli důchodcům a pod. Takže případné výpadky příjmů spíš nahradí nějaké úplně jiná daň nebo se zvýší DPH.

+1/0
24.1.2015 23:23

P11a87v67e84l 41S74o76b67o25t82k59a 5230674

To se právě pleteš, stejně jako je elektronické mýtné nebo máš elektroměr s plombou v baráku tak budeš mít to samý v autě.

0/−1
24.1.2015 23:50

S62v20a93t56o35p37l71u79k 10S86i91l43n77ý 4812796359588

Nepletu, tohle řešení je nesmysl. Co když mám vlastní solární elektrárnu nebo třeba větrnou turbínu a z ní dobíjím? Nemůže stát zdanit spotřební daní něco, co vůbec neprošlo tržní směnou.

+1/0
25.1.2015 1:15

P10a48v59e60l 50S62o67b40o70t16k20a 5900314

I ty naivo. Měřák budeš mít povinně namontovaný v autě - stejně jako krabičku na mýto nebo registrační pokladnu atd.

0/−1
25.1.2015 12:02

J67a62n 31S44t60a82r10ý 8777260112455

Muže to byt i jednodušší. Statní kasy mohou začít žít z jiných daní, např. se muže zavést nějaký druh silniční daně nebo mýtného nebo nám stoupne DPH na 40% a stát pojede dál.

0/0
25.1.2015 13:15

S72v10a10t75o50p62l91u96k 41S66i82l21n62ý 4162216579368

Viděl bych to spíš na tu silniční daň, aby se výpadek ze spotřební daň z PHM zaplatil opět jen od těch, kdo jezdí autem.

+1/0
25.1.2015 16:26

S25v64a31t61o87p77l29u38k 22S42i31l95n34ý 4802836479238

Ne, nedostanu a jsem si tím stoprocentně jist, ty cyniku ;)

+1/0
25.1.2015 16:24

J87a49n 61S91t88a17r23ý 8237590632835

Ouu, tomu říkám design! Fantastický exteriér i interiér R^R^ Z vnějšku mi hodně připomíná novou Elantru

+1/0
24.1.2015 15:04

P51a67v38e48l 35S72o61b60o79t83k83a 5310804

18.4 kWh v baterii znamená, že pokud budete spotřebovávat u auta těžkého 1,6 tuny celkem na vše jen 18,4 kW (na pohon, světla, klimatizace/topení), pak můžete jet (pokud nepočítáme účinnost) maximálně jednu hodinu.

0/−2
24.1.2015 13:20

J46a38n 30S70t10a17r85ý 8987720492285

Blbost. Všechny světla v autě, pokud budou alespoň částečně v LED vám seberou max. 0,1-0,2 kW. Klimatizací o příkonu 1kW uchladíte v pohodě velkou místnost, 1kW topením rovněž. Takže kolik bude potřeba příkonu topení/chlazení na 1-2 m3 vzduchu v  interiéru auta? A příkon motoru auta při jízdě určitě nebude vyšší než jednotky kilowatů.

0/−2
24.1.2015 15:17

J70a94n 44S36t56a18r48ý 8387230442865

Což nic nemění na tom, že hybridy jsou slepá větev.

+3/−1
24.1.2015 15:20

P53a14v81e70l 60S28o32b67o39t13k28a 5800544

Příkon auta o hmotnosti 1600 Kg, s 200kg osádky k tomu, nebude vyšší než jednotky kilowatů?? To si děláte legraci??

Schválně takové auto zkuse táhnout Jawa 21, která má, pro srovnání, VÝKON motoru 2,2 kW.

Nebo srovnejte se Škodou MB 1000, která měla výkon motoru přes 30kW ;-D

To bylo žihadlo, co?? A to vážila jen necelých 800kG, tj. polovinu...

Jednotky kilowatů ;-D;-D

0/−3
24.1.2015 17:50

J60i86ř51í 22S51c76h84w77a27c20h 8778394388346

existují dva rozdílné režimy (jízda po rovině):

1. akcelerace - čím větší tím větší potřeba výkonu a tedy i spotřeba energie, vyšší hmotnost také potřebuje vyšší výkon.

2. jízda stálou rychlostí - hmotnost prakticky nemá vliv na spotřebu, hlavní vliv na spotřebu má aerodynamický odpor, který roste s mocninou rychlosti, tedy čím větší rychlost a tím větší spotřeba. 

Z maximální rychlosti auta (pokud tedy nemá omezovač) se dá orientačně zjistit, jaký výkon spotřebuje při maximální rychlosti. Např. Š100 31kW, maximum 125km/hod. 

Orientačně: poloviční rychlosti 62km/hod odpovídá čtvrtinový výkon  7,8 kW. 

Takže ano například při jízdě po rovině řekněme do nějakých 70km hod může být spotřeba opravdu jen jednotky kW (hodně záleží na velikosti čelní plochy a součiniteli odporu). Při akceleraci, jízdě do kopce a vysokých rychlostech ale spotřeba může vzrůst na násobky těchto hodnot.

+4/0
24.1.2015 18:40

P14a71v44e55l 17S46o58b83o25t87k39a 5550664

Zkuste si to nějdříve nastudovat, pěkné obrázky a grafy jsou například zde:

is.mendelu.cz/zp/portal_zp.pl?prehled=vyhledavani;podrobnosti=26747;download_prace=1

hmotnost má samozřejmě vliv, viz valivé odpory, a velikost vozidla také, viz čelní plocha pro odpor vzduchu, a výkon potřebný při jízdě ustálenou rychlostí určitě nemáte v jednotkách kilowat - tedy pokud nejedete krokem. Viz reálné měření a graf v závěru.

0/−2
24.1.2015 21:41

J75i15ř20í 24S52c24h88w74a68c65h 8358854458586

Díky za odkaz, je to zajímavé. Ale výsledky v té zprávě nejsou příliš jiné než k jakým jsem dospěl já.

Chyby jsem se dopustil v tom, že jsem velikost vzdušného odporu počítal jako závislost na druhé mocnině rychlosti, ve zprávě čtu, že je to dokonce třetí mocnina.

Uvedl jsem, že můj výpočet je orientační, takže valivý odpor a vliv hmotnosti jsem zanedbal, jelikož valivý odpor roste jen lineárně a se zvyšujicí se rychlostí jeho podíl na spotřebovaném výkonu klesá. Abych pravdu řekl, myslel jsem si, že jeho podíl bude i v rychlostech pod 100km menší než v té práci je uvedeno

Pro mne je pojem "jednotky kW" něco v rozmezí 1-9, pro zjednodušení vezmeme hranici 10kW není to až taková odchylka. A z té zprávy z výpočtového grafu 3.22 odčítám, že na rovině při spotřebě výkonu 10kW odpovídá rychlost vozidla 23 m/s, tj cca 83 km/hod.

Z grafu 4 reálného měření odčítám, že celkový ztrátový výkon 10 kW je dokonce někde okolo 90km/hod. 

To tedy podle mne na jízdu krokem nevypadá a svým orientačním výpočtem jsem se až tak nespletl. ;-)

Elektromobily mají navíc dost často pneumatiky s minimalizovaným valivým odporem a minimalizovanou čelní plochu.

Tedy závěrečný "axiom" vy klidně mohl znít:

Pokud dobře vyřešený elektromobil pojede po rovině konstantní rychlostí menší jako 80 km/hod bude jeho "spotřeba" v řádu jednotek kilowattů, tedy do 10 kW.

+2/0
24.1.2015 22:50

P18a36v93e14l 40S32o93b27o95t93k57a 5200434

Se závěrem bych víceméně souhlasil, záleží na Cx, nahuštění pneumatik atd, + rekuperace pokud jedu z kopce a brzdím a zrychluji, ale mínus účinnosti.

Ale je možno se na to podívat i jednodušeji - energetická škála je jasná - atomová syntéza, rozpad, chemická syntéza (oxidace) a potom až elektrochemické děje, takže palivové články nebo akumulátory ze své chemické/fyzikální podstaty nikdy nemohou dodat energie získávané z nafty nebo benzínu.

A pohony a optimalizace... vše je možné udělat i u aut se spalovacím motorem, takže elektromobily a hybridy budou vždy tahat za kratší konec provazu.

0/−1
24.1.2015 23:20

S95v75a71t63o81p94l20u19k 71S17i95l35n24ý 4482586449158

"palivové články nebo akumulátory ze své chemické/fyzikální podstaty nikdy nemohou dodat energie získávané z nafty nebo benzínu."

Co je to za pofiderní výrok? Jak jako nemůžou dodávat energie získané z nafty? Jestli tím myslíte ze stejné hmotnosti, tedy že baterie budou mít vždy nižší kWh/kg, pak zřejmě ano. Ale zapomínáte na jednu podstatnou věc - baterie, tedy akumulátor, je jen úložištěm energie, nikoliv jejím primárním zdrojem.

+1/0
25.1.2015 1:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.