Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodíková Toyota Mirai míří do prodeje, podívali jsme se na ni zblízka

Na veletrhu CES v Las Vegas se japonská Toyota pochlubila sériovou podobou svého prvního masového vodíkového modelu Mirai. Už na první pohled je to hodně nezvyklé auto, bližší pohled pak odhalil řadu dalších specifik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a77n 68F42r27o19l93í78k 6276490625694

Všechna auta na vodík se potýkala s problémem nádrží a rozvodů. Škoda, že nám článek neodtajnil co Japonci v tomto směru vymysleli.

0/0
21.1.2015 18:12

P21a51v50e11l 92K79u79r43a59l 5781184910120

No myslim ze nic... patent na material co to vydrzi by je zabezpecil na 50 let dopredu i bez vyroby aut

0/0
24.1.2015 15:17

J77i51ř24í 14Č42e72r12m59á84k 9290127399484

Toyota nezverejnila podrobnosti? Veskere udaje tykajici se vodikoveho pohonu dala Toyota k dispozici i konkurencnim automobilkam...

0/0
20.1.2015 22:29

J83i80ř23í 71S86c59h42w72a29c70h 8658684708816

tak si to tam přečti!

0/0
21.1.2015 22:54
Foto

P94e75t89r 25J27a88n34o35v16s26k36ý 1128450302968

Hnusny design, kolečka malinkatý a možná by se ten vodík mohl rovnou spalovat a netahat sebou agregát + baterie ! Ktere se budou muset měnit!!RvRvRv

+1/−1
20.1.2015 16:07

V19í90t 64O80ž90a49n40a 1588778655454

Nic se měnit nebude. Ty baterky to auto klidně přežijí.

+1/0
20.1.2015 21:40

P14e52t44r 78N94e42h75a14s40i77l 4892535214244

No tak jestli na jednu nádž ujede 480km, tak to už se vyplatí neztrácet elektřinu výrobou vodíku, ale rovnou ji načepovat do baterek ne? Proč platit a tahat s sebou tak složité zařízení jako je tenhl eagregát. Místo toho to auto po technické stránce mohlo být o ten vodík jednodušší a mít jen motor plus baterky. To co je jednoduché je většinou i nejspolehlivější a nejlevnější.

Aneb proč to dělat jednoduše když to jde složitě, že?

0/−1
20.1.2015 14:55

P30e94t56r 87Z64a70s32k40o37č97i73l 2555762168109

Protože baterky jsou strašně drahý vyrobit. Proto Tesla buduje Gigafactory, ale ani z ní nebudou baterky "zadarmo".

0/−1
20.1.2015 15:38

V13í35t 58O65ž49a33n87a 1308638805574

Zato palivové články stojí 11,50 Kč za kus, že?

+1/0
20.1.2015 21:39

V17l12a53s91t77i22m73i36l 78T35e20n63c31e76r 4790420297140

Já jsem pořád skeptik - zatím není nad benzín nebo naftu. Natankuji bez problému, kde chci. Dojezd vůči elektro nebo tomuto vodíku mnohem větší. Zatím je to všechno ve stádiu vývoje, ale že bych se do toho hrnul jako běžný zákazník, tak to ne. To je pro příští generace.

+2/0
20.1.2015 12:26

P50e95t68r 30Z37a34s77k85o28č61i57l 2805702678679

Akorát to smrdí a prdí. Ale kdyz vám to stačí... S elektromobilem bych nemusel v zimě otvírat okna, když přijedu do garáže, mohl bych si nechat otevřený dveře do baráku, když z garáže nosím nákup, splodiny by se mi netáhly do bytu. Taky by auto s elektromotorem nemuselo řadit, a to ani automatem. Je jenom otázka, jestli ten komfort je za přijatelný peníze, zatím je jen pro málo lidí.

+2/0
20.1.2015 15:41

P10e88t74r 32B34á54č80a 8775636425725

Chapu, ze na tom aute je nejzajimavejsi motor, ale krabice je to teda skareda radne.

+1/−1
20.1.2015 11:51

A34n10d48r12e27j 56O17l86e44k76s16a 3215431337641

To je věc vkusu. Mě se líbí, podobá se např. i40ce.

0/0
20.1.2015 12:00

P53e44t86r 18B26á76č38a 8915636195795

Kdyz uz tak spis Prius a ten je na tom  s "krasou" asi tak podobne :-)

0/0
20.1.2015 12:44

P53e53t80r 25M51i86k51e72s 9908142610288

no, nastesti nepodoba. I40 je podle meho velmi pekne auto. Tohle je fakt strasne...

0/0
20.1.2015 13:56

V23l55a63s24t59i79m65i22l 67T21e90n30c26e33r 4280540647180

To je věc vkusu - někomu se to líbí, nškomu ne. Ta pohonná jednotka se může namontovat do Lady Niva nebo do Mustangu. Brrr. Co to píšu. Mustang a něco alternativího, eko, vodík, bla, bla. :-/

0/0
20.1.2015 13:08

R32o20b20e62r46t 37S43e89d95l90á69r 4567812

Hmmm... " a šejkové nebudou mít co žrát "....;-(

0/0
20.1.2015 11:27

V91í61t 40O35ž89a13n31a 1738768135384

Písku mají kolem sebe více než dost ;-D

0/0
20.1.2015 12:38

V23l40a85s68t34i30m69i27l 53T45e49n52c94e12r 4440100767320

Šejkové už mají dávno vymyšleno co budou dělat za byznys, až nebude ropa.

0/0
20.1.2015 13:03

Z46b74y26n76ě51k 44J47u34r71a87č29k73a 3157104455426

Dobrá věc - formu bych neřešil, to je otázka vkusu, provozní náklady taky moc ne - faktem je, že ropa za chvíli dojde a je jí třeba i na jiné věci, než na pohonné hmoty, kdežto vodíku je nevyčerpatelné množství.

0/0
20.1.2015 10:43

Z59b18y23n12ě14k 36J65u48r85a63č47k25a 3907814935106

Pobavilo srování s Pasatem - ten je fajn, ale nic naplat, za 50 let nebude mít na co jezdit.

0/0
20.1.2015 10:43

J85i73ř98í 80S91c48h24w18a27c89h 8818454558656

Pobavilo srovnání dneška s tím co bude za 50 let....;-)

0/0
20.1.2015 10:47

Z26b74y47n93ě65k 12J50u68r18a43č69k89a 3207134575836

No, jedno je jisté, vodík tady jistě bude :)  Jestli tu budou auta, nebo lidi, to je věc druhá, taky tu můžou jezdit opice na oslech :)

0/0
20.1.2015 10:53

P85e55t96r 47K79r14a24t71i42n77a 1261746874956

A jak víte, že brzo dojde? Já si pamatuju, jak se kdysi psalo, že dojde v 90. letech. :-)

Ale naprosto souhlasím s tím, že takto cennou surovinu je barbarství spalovat. To je jako využít peníze k ohřevu tak, že udělám ohníček z bankovek.

0/0
21.1.2015 22:26

P18e75t65r 49N18ě81m98e25č43e98k 1442834332393

Ten, co to kreslil asi ujížděl na něčem hodně silném...strašný Rv

+1/−1
20.1.2015 10:36

A72l57e77x34a96n24d41r 97K59o98s67t77k94a 8432798936684

Chladič ukazuje, jak moc palivové články hřejí. Ono tam probíhá oxidace vodíku. Sice na katalyzátoru, ale stále je to v podstatě plamen autogenu.

0/0
20.1.2015 10:34

M71i52c42h55a73l 80H44o46r18k75ý 9135555804139

Promintě pane redaktore,ale tady jde o revoluční automobil,co se týče pohonu a od Vás se člověk dozví je srovnání s passatem,velikost a použité materiáli interiéru.Mě by spíš zajímalo něco víc o tom vodíkovém pohonu pod kapotou.

+9/−1
20.1.2015 9:39

R79i69c39h48a12r15d 67T96r63e97f93i43l 4661895189230

Nejspíš Toyota žádné podrobnosti nezveřejnila. Což je normální dnes i u "obyčejných" aut. Vymlátit z výrobců technické údaje je dnes titánská práce.

0/0
20.1.2015 10:28

A31n30d10r28e49j 24O60l86e40k11s14a 3525621767331

Takže jsme se opět dověděli, že VW Passat je lepší, co lepší, je to srovnávací etalon pro jakékoli podobně velké auto, které by si trouflo nabízet jiné hodnoty, než německou strohost a konzervativní řešení. Nepřipadáte si pane redaktore jako vlajkonoš?

+2/−2
20.1.2015 9:24

J32i55ř53í 86S74c24h73w50a55c65h 8668844458916

božínku a s čím bys to tak raději chtěl srovnat s nějakou u nás obvyklejší čínskou limuzínou?

0/0
20.1.2015 10:51

A75n85d10r78e27j 66O89l34e60k12s60a 3295241867251

S jakýmkoli podobně velkým sedanem, nebo hatchbackem. Například s Hondou, Mazdou, Toyotou :-) 

Oni snad Japonci nevyrábějí auta se spalovacím motorem?

+1/0
20.1.2015 10:58

J73i65ř91í 20S44c26h20w44a43c64h 8368554158366

a výsledek srovnání by snad byl jiný?

0/0
20.1.2015 11:26

A77n93d57r92e11j 93O19l38e66k61s96a 3155641657281

Určitě. Už proto, že by srovnával někdo jiný, nezaměřený na ikonostas německých výrobců. Nesrovnával by kapsy ve dveřích, ale specifika jízdy například :-)

0/0
20.1.2015 11:38

J35i71ř62í 54S35c67h50w91a28c52h 8818404688896

specifika jízdy u něčeho co zatím jen bylo k vidění na výstavě? To asi dost těžko....

0/0
20.1.2015 11:43

J44i83ř12í 62S77c54h75w82a34c66h 8938234798566

Koncern haters si najdou svou "konspirační teorii" snad i na rohlíku s máslem Rv

0/0
20.1.2015 10:53

A63n52d81r29e14j 79O77l45e10k83s51a 3815521367171

Koncern lovers se udělají i nad novým víčkem od nádrže R^

+1/0
20.1.2015 11:01

J11i82ř51í 37S96c96h71w62a31c61h 8128494808956

lepší je "se udělat" vidím v tom pozitivní přístup k životu,  hledat neustále nějaká negativa musí být tak stresující....přitom "se udělat" prostě nedá.....;-)

0/0
20.1.2015 11:36

A79n29d68r72e36j 22O70l87e38k57s49a 3845641157651

Já jsem tím novým autem od Toyoty nadšenej, vy ne? Je skvělý, že je na světě takovej inovátor, jako byla svýho času společnost Sony například.;-)

0/0
20.1.2015 11:41

J61i93ř12í 93S39c96h58w92a40c37h 8298654558206

OK, tak do toho nadšení příště nemíchej "pesimistický" řeči o Passatech a vlajkonoších.....můžeme se shodnout mnohem dříve ;-)

0/0
20.1.2015 14:10

A65n82d27r75e94j 29O86l71e61k83s62a 3805871227621

Vy jste ten článek psal? Já se pozastavoval nad autorem textu, kterej nedokáže zapřít milovníka německých vozů a vše ostatní jimi poměřuje. Jinak mě se prasoň taky líbí...jako náhrobní deska na Olšanech...

0/0
20.1.2015 15:16

P97e49t56r 86Z97a25s94k49o54č77i11l 2505322198799

Četl jsem, že vodík je potvora, protože je malej, proleze vším, takže s časem nádrže, ventily, trubky a vsechno zkřehne a rozpadne se. Nebylo tam ale, za jak dlouho. Jakou to auto má tedy životnost?

0/0
20.1.2015 9:19

P95e83t51r 32T81o47p82k11a 6466390703420

Jak ekologická je výroba paliva pro tento typ vozu?

0/0
20.1.2015 8:42

P16e40t42r 54Z43a77s14k27o74č30i26l 2975322678669

4x méně než pro elektromobily.

0/−1
20.1.2015 9:08

J31a35r50o51s85l30a39v 73V81o83j13t69ě40c26k11ý 4733848604856

10x více než výroba elektřiny

používají se bakterie

0/−1
20.1.2015 9:22

T34o17m47á46š 68V94a87ň41o 1758778196305

Vodíku je údajně habaděj, prakticky jistý nadbytek - je to vedlejší produkt řady činností (třeba těžby ropy) - to mi alespoň tvrdil člověk, co dělá ve vývoji...

0/0
20.1.2015 10:17

V15í82t 24O25ž44a25n14a 1298898305194

chachacha, bakterie leda tak v laboratoři

výroba vodíku je dnes z 90% z ropy

0/0
20.1.2015 12:41

P13e80t60r 92Z11a57s43k14o24č34i47l 2175802958279

"the bus will effectively use four times as much electricity to travel 100 km and as a result produce four times the CO2 from the grid as the direct electric bus." - http://cleantechnica.com/2014/08/11/electric-buses-overall-best-co2-health-price-hydrogen-worst/ - teď vyGooglováno, někde jsem to dřív četl o normálních autech. Elektřinou je nejdřív třeba rozložit vodu, pak vodík zkomprimovat do nádrže pumpy, pak ho opět zkomprimovat do nádrže auta, a nakonec ještě z něj opět vyrobit elektřinu, tak ta ztráta 75% mi příjde docela logická. Ztráta dobití+vybití baterky auta je jednak nějak do 5% a jednak u vodíkových aut je to to samé.

0/0
20.1.2015 10:49

O12n14d27ř35e51j 42Č16a16p92k49a 6351421863574

Pokud chtějí vodík vyrábět elektrolýzou při pokojové teplotě, tak určitě. Výroba vysokoteplotní elektrolýzou v jaderné elektrárně se bude blížit tomu zemnímu plynu (2x horší, než elektromobil), ale zase s tím bonusem, že mi stačí dodělat stojany na vodík na stávajících pumpách. Úprava rozvodné sítě a výstavba rychlonabíjecích stanic pro elektromobily by v tomhle vyšla o dost dráž.

0/0
20.1.2015 12:08

V44í81t 14O26ž27a37n65a 1248368485744

"Natáhnou dráty" vyjde mnohem levněji než vybudovat od nuly infrastrukturu pro distribuci vodíku. Není to jen tak převážet a skladovat vodík na čerpacích stanicích.

Výroba vysokoteplotní elektrolýzou stále ještě věc budoucnosti.

0/0
20.1.2015 12:45

P30e74t26r 89Z58a75s18k62o29č85i27l 2855132838619

Supercharger stojí 10x míň než benzínová pumpa. A těch benzínovejch tu máme hodněkrát víc, než je potřeba pro minimální pokrytí. Konkrétně dle USA cen Supercharger 100-200 tisíc USD, pumpa 1-2 miliony USD.

0/0
20.1.2015 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.