Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vodíková Toyota Mirai míří do prodeje, podívali jsme se na ni zblízka

Na veletrhu CES v Las Vegas se japonská Toyota pochlubila sériovou podobou svého prvního masového vodíkového modelu Mirai. Už na první pohled je to hodně nezvyklé auto, bližší pohled pak odhalil řadu dalších specifik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a23n 91F33r38o89l83í94k 6626900215744

Všechna auta na vodík se potýkala s problémem nádrží a rozvodů. Škoda, že nám článek neodtajnil co Japonci v tomto směru vymysleli.

0/0
21.1.2015 18:12

P48a85v48e39l 46K87u96r47a82l 5741494390560

No myslim ze nic... patent na material co to vydrzi by je zabezpecil na 50 let dopredu i bez vyroby aut

0/0
24.1.2015 15:17

J26i94ř19í 27Č54e32r52m54á51k 6922722225790

Toyota nezverejnila podrobnosti? Veskere udaje tykajici se vodikoveho pohonu dala Toyota k dispozici i konkurencnim automobilkam...

0/0
20.1.2015 22:29


J55i87ř33í 15S13c78h15w53a76c84h 8218614558876

tak si to tam přečti!

0/0
21.1.2015 22:54
Foto

P43e35t26r 72J61a76n13o73v87s85k45ý 1468880312928

Hnusny design, kolečka malinkatý a možná by se ten vodík mohl rovnou spalovat a netahat sebou agregát + baterie ! Ktere se budou muset měnit!!RvRvRv

+1/−1
20.1.2015 16:07

V44í55t 65O33ž17a51n59a 1588688455604

Nic se měnit nebude. Ty baterky to auto klidně přežijí.

+1/0
20.1.2015 21:40

P73e18t35r 54N87e39h68a59s21i98l 4782705664304

No tak jestli na jednu nádž ujede 480km, tak to už se vyplatí neztrácet elektřinu výrobou vodíku, ale rovnou ji načepovat do baterek ne? Proč platit a tahat s sebou tak složité zařízení jako je tenhl eagregát. Místo toho to auto po technické stránce mohlo být o ten vodík jednodušší a mít jen motor plus baterky. To co je jednoduché je většinou i nejspolehlivější a nejlevnější.

Aneb proč to dělat jednoduše když to jde složitě, že?

0/−1
20.1.2015 14:55

P80e51t37r 60Z97a35s52k77o91č20i19l 2545572318599

Protože baterky jsou strašně drahý vyrobit. Proto Tesla buduje Gigafactory, ale ani z ní nebudou baterky "zadarmo".

0/−1
20.1.2015 15:38

V88í28t 44O70ž85a33n13a 1108488175764

Zato palivové články stojí 11,50 Kč za kus, že?

+1/0
20.1.2015 21:39

V33l64a57s56t40i68m11i27l 95T45e52n86c56e86r 4310400427440

Já jsem pořád skeptik - zatím není nad benzín nebo naftu. Natankuji bez problému, kde chci. Dojezd vůči elektro nebo tomuto vodíku mnohem větší. Zatím je to všechno ve stádiu vývoje, ale že bych se do toho hrnul jako běžný zákazník, tak to ne. To je pro příští generace.

+2/0
20.1.2015 12:26

P78e84t20r 37Z60a19s60k35o95č43i81l 2765502878529

Akorát to smrdí a prdí. Ale kdyz vám to stačí... S elektromobilem bych nemusel v zimě otvírat okna, když přijedu do garáže, mohl bych si nechat otevřený dveře do baráku, když z garáže nosím nákup, splodiny by se mi netáhly do bytu. Taky by auto s elektromotorem nemuselo řadit, a to ani automatem. Je jenom otázka, jestli ten komfort je za přijatelný peníze, zatím je jen pro málo lidí.

+2/0
20.1.2015 15:41

P30e11t86r 29B44á78č49a 8535406355235

Chapu, ze na tom aute je nejzajimavejsi motor, ale krabice je to teda skareda radne.

+1/−1
20.1.2015 11:51

A82n64d92r70e65j 69O32l65e94k13s48a 3955141727661

To je věc vkusu. Mě se líbí, podobá se např. i40ce.

0/0
20.1.2015 12:00

P44e28t93r 64B44á35č84a 8445206965645

Kdyz uz tak spis Prius a ten je na tom  s "krasou" asi tak podobne :-)

0/0
20.1.2015 12:44

P38e40t79r 12M47i71k29e47s 9238782870168

no, nastesti nepodoba. I40 je podle meho velmi pekne auto. Tohle je fakt strasne...

0/0
20.1.2015 13:56

V82l80a48s74t76i85m94i17l 28T81e95n61c96e30r 4820720117410

To je věc vkusu - někomu se to líbí, nškomu ne. Ta pohonná jednotka se může namontovat do Lady Niva nebo do Mustangu. Brrr. Co to píšu. Mustang a něco alternativího, eko, vodík, bla, bla. :-/

0/0
20.1.2015 13:08

R91o84b91e65r75t 75S65e59d87l55á21r 4197462

Hmmm... " a šejkové nebudou mít co žrát "....;-(

0/0
20.1.2015 11:27

V25í70t 77O60ž38a58n89a 1608548835934

Písku mají kolem sebe více než dost ;-D

0/0
20.1.2015 12:38

V29l89a33s85t25i58m15i43l 83T84e37n78c23e27r 4140710187270

Šejkové už mají dávno vymyšleno co budou dělat za byznys, až nebude ropa.

0/0
20.1.2015 13:03

Z97b49y95n18ě44k 80J90u28r68a54č24k21a 3797464105976

Dobrá věc - formu bych neřešil, to je otázka vkusu, provozní náklady taky moc ne - faktem je, že ropa za chvíli dojde a je jí třeba i na jiné věci, než na pohonné hmoty, kdežto vodíku je nevyčerpatelné množství.

0/0
20.1.2015 10:43

Z46b85y52n79ě43k 39J50u76r34a60č86k90a 3647434335856

Pobavilo srování s Pasatem - ten je fajn, ale nic naplat, za 50 let nebude mít na co jezdit.

0/0
20.1.2015 10:43

J80i43ř55í 44S97c20h54w52a93c96h 8888594298726

Pobavilo srovnání dneška s tím co bude za 50 let....;-)

0/0
20.1.2015 10:47

Z15b89y77n25ě80k 28J29u37r82a68č97k28a 3827824925106

No, jedno je jisté, vodík tady jistě bude :)  Jestli tu budou auta, nebo lidi, to je věc druhá, taky tu můžou jezdit opice na oslech :)

0/0
20.1.2015 10:53

P63e35t30r 37K39r46a90t65i98n35a 1401106854466

A jak víte, že brzo dojde? Já si pamatuju, jak se kdysi psalo, že dojde v 90. letech. :-)

Ale naprosto souhlasím s tím, že takto cennou surovinu je barbarství spalovat. To je jako využít peníze k ohřevu tak, že udělám ohníček z bankovek.

0/0
21.1.2015 22:26

P49e89t57r 61N55ě96m22e48č62e15k 1662534602863

Ten, co to kreslil asi ujížděl na něčem hodně silném...strašný Rv

+1/−1
20.1.2015 10:36

A45l79e36x70a58n93d42r 63K39o91s43t68k98a 8222268546874

Chladič ukazuje, jak moc palivové články hřejí. Ono tam probíhá oxidace vodíku. Sice na katalyzátoru, ale stále je to v podstatě plamen autogenu.

0/0
20.1.2015 10:34

M28i50c45h28a18l 70H31o37r95k86ý 9255725254699

Promintě pane redaktore,ale tady jde o revoluční automobil,co se týče pohonu a od Vás se člověk dozví je srovnání s passatem,velikost a použité materiáli interiéru.Mě by spíš zajímalo něco víc o tom vodíkovém pohonu pod kapotou.

+9/−1
20.1.2015 9:39

R84i85c13h29a29r98d 68T50r91e13f85i60l 4641285869970

Nejspíš Toyota žádné podrobnosti nezveřejnila. Což je normální dnes i u "obyčejných" aut. Vymlátit z výrobců technické údaje je dnes titánská práce.

0/0
20.1.2015 10:28

A10n32d17r26e47j 12O24l67e37k18s14a 3435621167271

Takže jsme se opět dověděli, že VW Passat je lepší, co lepší, je to srovnávací etalon pro jakékoli podobně velké auto, které by si trouflo nabízet jiné hodnoty, než německou strohost a konzervativní řešení. Nepřipadáte si pane redaktore jako vlajkonoš?

+2/−2
20.1.2015 9:24

J90i23ř31í 57S82c94h91w95a55c28h 8778584428426

božínku a s čím bys to tak raději chtěl srovnat s nějakou u nás obvyklejší čínskou limuzínou?

0/0
20.1.2015 10:51

A49n96d86r92e64j 97O31l82e70k44s91a 3205931347861

S jakýmkoli podobně velkým sedanem, nebo hatchbackem. Například s Hondou, Mazdou, Toyotou :-) 

Oni snad Japonci nevyrábějí auta se spalovacím motorem?

+1/0
20.1.2015 10:58

J84i85ř94í 46S43c69h14w12a17c35h 8618974698526

a výsledek srovnání by snad byl jiný?

0/0
20.1.2015 11:26

A81n35d80r13e11j 92O64l28e34k35s25a 3985741217591

Určitě. Už proto, že by srovnával někdo jiný, nezaměřený na ikonostas německých výrobců. Nesrovnával by kapsy ve dveřích, ale specifika jízdy například :-)

0/0
20.1.2015 11:38

J10i85ř60í 92S89c72h55w46a19c71h 8428454938786

specifika jízdy u něčeho co zatím jen bylo k vidění na výstavě? To asi dost těžko....

0/0
20.1.2015 11:43

J66i12ř10í 61S39c88h19w20a16c91h 8418324658606

Koncern haters si najdou svou "konspirační teorii" snad i na rohlíku s máslem Rv

0/0
20.1.2015 10:53

A68n31d43r94e92j 52O17l48e11k14s78a 3785351877701

Koncern lovers se udělají i nad novým víčkem od nádrže R^

+1/0
20.1.2015 11:01

J41i68ř56í 69S49c66h32w24a47c44h 8318494888786

lepší je "se udělat" vidím v tom pozitivní přístup k životu,  hledat neustále nějaká negativa musí být tak stresující....přitom "se udělat" prostě nedá.....;-)

0/0
20.1.2015 11:36

A67n61d67r17e94j 77O87l37e46k52s51a 3715281117941

Já jsem tím novým autem od Toyoty nadšenej, vy ne? Je skvělý, že je na světě takovej inovátor, jako byla svýho času společnost Sony například.;-)

0/0
20.1.2015 11:41

J81i59ř63í 30S49c74h33w83a61c26h 8938464168956

OK, tak do toho nadšení příště nemíchej "pesimistický" řeči o Passatech a vlajkonoších.....můžeme se shodnout mnohem dříve ;-)

0/0
20.1.2015 14:10

A60n70d12r27e68j 42O52l21e71k39s20a 3815141317141

Vy jste ten článek psal? Já se pozastavoval nad autorem textu, kterej nedokáže zapřít milovníka německých vozů a vše ostatní jimi poměřuje. Jinak mě se prasoň taky líbí...jako náhrobní deska na Olšanech...

0/0
20.1.2015 15:16

P28e76t48r 30Z28a64s84k66o29č49i14l 2435762168899

Četl jsem, že vodík je potvora, protože je malej, proleze vším, takže s časem nádrže, ventily, trubky a vsechno zkřehne a rozpadne se. Nebylo tam ale, za jak dlouho. Jakou to auto má tedy životnost?

0/0
20.1.2015 9:19

P11e40t80r 41T85o80p48k54a 6586680523700

Jak ekologická je výroba paliva pro tento typ vozu?

0/0
20.1.2015 8:42

P86e33t20r 66Z69a12s79k42o49č54i25l 2865412758139

4x méně než pro elektromobily.

0/−1
20.1.2015 9:08
Foto

J77a64r97o74s15l81a38v 78V10o72j45t32ě79c32k88ý 4613758924966

10x více než výroba elektřiny

používají se bakterie

0/−1
20.1.2015 9:22

T43o18m81á43š 41V96a72ň50o 1558258936985

Vodíku je údajně habaděj, prakticky jistý nadbytek - je to vedlejší produkt řady činností (třeba těžby ropy) - to mi alespoň tvrdil člověk, co dělá ve vývoji...

0/0
20.1.2015 10:17

V20í77t 65O75ž92a69n77a 1658158945404

chachacha, bakterie leda tak v laboratoři

výroba vodíku je dnes z 90% z ropy

0/0
20.1.2015 12:41

P66e96t65r 56Z62a26s64k63o21č47i77l 2695732958309

"the bus will effectively use four times as much electricity to travel 100 km and as a result produce four times the CO2 from the grid as the direct electric bus." - http://cleantechnica.com/2014/08/11/electric-buses-overall-best-co2-health-price-hydrogen-worst/ - teď vyGooglováno, někde jsem to dřív četl o normálních autech. Elektřinou je nejdřív třeba rozložit vodu, pak vodík zkomprimovat do nádrže pumpy, pak ho opět zkomprimovat do nádrže auta, a nakonec ještě z něj opět vyrobit elektřinu, tak ta ztráta 75% mi příjde docela logická. Ztráta dobití+vybití baterky auta je jednak nějak do 5% a jednak u vodíkových aut je to to samé.

0/0
20.1.2015 10:49

O66n76d41ř40e82j 63Č16a72p35k54a 6231551953904

Pokud chtějí vodík vyrábět elektrolýzou při pokojové teplotě, tak určitě. Výroba vysokoteplotní elektrolýzou v jaderné elektrárně se bude blížit tomu zemnímu plynu (2x horší, než elektromobil), ale zase s tím bonusem, že mi stačí dodělat stojany na vodík na stávajících pumpách. Úprava rozvodné sítě a výstavba rychlonabíjecích stanic pro elektromobily by v tomhle vyšla o dost dráž.

0/0
20.1.2015 12:08

V37í90t 47O77ž25a45n74a 1498208335894

"Natáhnou dráty" vyjde mnohem levněji než vybudovat od nuly infrastrukturu pro distribuci vodíku. Není to jen tak převážet a skladovat vodík na čerpacích stanicích.

Výroba vysokoteplotní elektrolýzou stále ještě věc budoucnosti.

0/0
20.1.2015 12:45

P61e81t61r 41Z17a90s79k72o13č10i33l 2735212768599

Supercharger stojí 10x míň než benzínová pumpa. A těch benzínovejch tu máme hodněkrát víc, než je potřeba pro minimální pokrytí. Konkrétně dle USA cen Supercharger 100-200 tisíc USD, pumpa 1-2 miliony USD.

0/0
20.1.2015 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.