Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodíková Toyota Mirai míří do prodeje, podívali jsme se na ni zblízka

Na veletrhu CES v Las Vegas se japonská Toyota pochlubila sériovou podobou svého prvního masového vodíkového modelu Mirai. Už na první pohled je to hodně nezvyklé auto, bližší pohled pak odhalil řadu dalších specifik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a41n 73F44r60o76l69í38k 6406320135744

Všechna auta na vodík se potýkala s problémem nádrží a rozvodů. Škoda, že nám článek neodtajnil co Japonci v tomto směru vymysleli.

0/0
21.1.2015 18:12

P53a14v62e83l 20K85u70r36a96l 5581964940830

No myslim ze nic... patent na material co to vydrzi by je zabezpecil na 50 let dopredu i bez vyroby aut

0/0
24.1.2015 15:17

J20i19ř83í 89Č58e11r60m57á15k 9530557169334

Toyota nezverejnila podrobnosti? Veskere udaje tykajici se vodikoveho pohonu dala Toyota k dispozici i konkurencnim automobilkam...

0/0
20.1.2015 22:29

J59i77ř22í 61S93c97h70w75a36c63h 8748164588446

tak si to tam přečti!

0/0
21.1.2015 22:54
Foto

P46e80t84r 43J89a22n47o17v62s94k35ý 1538970702608

Hnusny design, kolečka malinkatý a možná by se ten vodík mohl rovnou spalovat a netahat sebou agregát + baterie ! Ktere se budou muset měnit!!RvRvRv

+1/−1
20.1.2015 16:07

V17í33t 56O25ž72a92n27a 1678218305954

Nic se měnit nebude. Ty baterky to auto klidně přežijí.

+1/0
20.1.2015 21:40

P56e79t37r 54N46e12h95a38s15i10l 4102905154854

No tak jestli na jednu nádž ujede 480km, tak to už se vyplatí neztrácet elektřinu výrobou vodíku, ale rovnou ji načepovat do baterek ne? Proč platit a tahat s sebou tak složité zařízení jako je tenhl eagregát. Místo toho to auto po technické stránce mohlo být o ten vodík jednodušší a mít jen motor plus baterky. To co je jednoduché je většinou i nejspolehlivější a nejlevnější.

Aneb proč to dělat jednoduše když to jde složitě, že?

0/−1
20.1.2015 14:55

P54e22t46r 86Z77a75s69k95o38č57i30l 2795152898249

Protože baterky jsou strašně drahý vyrobit. Proto Tesla buduje Gigafactory, ale ani z ní nebudou baterky "zadarmo".

0/−1
20.1.2015 15:38

V53í63t 27O31ž68a26n90a 1368348495884

Zato palivové články stojí 11,50 Kč za kus, že?

+1/0
20.1.2015 21:39

V51l12a41s55t16i32m65i20l 85T47e14n30c33e52r 4300850827980

Já jsem pořád skeptik - zatím není nad benzín nebo naftu. Natankuji bez problému, kde chci. Dojezd vůči elektro nebo tomuto vodíku mnohem větší. Zatím je to všechno ve stádiu vývoje, ale že bych se do toho hrnul jako běžný zákazník, tak to ne. To je pro příští generace.

+2/0
20.1.2015 12:26

P95e26t31r 89Z48a89s56k46o73č82i26l 2375302198629

Akorát to smrdí a prdí. Ale kdyz vám to stačí... S elektromobilem bych nemusel v zimě otvírat okna, když přijedu do garáže, mohl bych si nechat otevřený dveře do baráku, když z garáže nosím nákup, splodiny by se mi netáhly do bytu. Taky by auto s elektromotorem nemuselo řadit, a to ani automatem. Je jenom otázka, jestli ten komfort je za přijatelný peníze, zatím je jen pro málo lidí.

+2/0
20.1.2015 15:41

P37e85t28r 93B95á12č23a 8565486785375

Chapu, ze na tom aute je nejzajimavejsi motor, ale krabice je to teda skareda radne.

+1/−1
20.1.2015 11:51

A15n58d95r97e25j 94O15l52e35k53s71a 3295211927641

To je věc vkusu. Mě se líbí, podobá se např. i40ce.

0/0
20.1.2015 12:00

P59e85t91r 36B68á20č83a 8215706245435

Kdyz uz tak spis Prius a ten je na tom  s "krasou" asi tak podobne :-)

0/0
20.1.2015 12:44

P66e88t13r 93M13i73k51e68s 9618502870768

no, nastesti nepodoba. I40 je podle meho velmi pekne auto. Tohle je fakt strasne...

0/0
20.1.2015 13:56

V84l11a41s25t65i37m83i24l 98T82e12n46c62e70r 4560520677940

To je věc vkusu - někomu se to líbí, nškomu ne. Ta pohonná jednotka se může namontovat do Lady Niva nebo do Mustangu. Brrr. Co to píšu. Mustang a něco alternativího, eko, vodík, bla, bla. :-/

0/0
20.1.2015 13:08

R74o83b36e11r61t 47S63e31d59l68á54r 4697342

Hmmm... " a šejkové nebudou mít co žrát "....;-(

0/0
20.1.2015 11:27

V13í19t 97O24ž51a67n77a 1678548435404

Písku mají kolem sebe více než dost ;-D

0/0
20.1.2015 12:38

V28l67a16s11t57i49m13i93l 25T92e54n22c91e57r 4980790777120

Šejkové už mají dávno vymyšleno co budou dělat za byznys, až nebude ropa.

0/0
20.1.2015 13:03

Z15b33y54n53ě22k 76J42u53r72a41č10k10a 3277174395926

Dobrá věc - formu bych neřešil, to je otázka vkusu, provozní náklady taky moc ne - faktem je, že ropa za chvíli dojde a je jí třeba i na jiné věci, než na pohonné hmoty, kdežto vodíku je nevyčerpatelné množství.

0/0
20.1.2015 10:43

Z69b42y78n56ě30k 12J28u51r74a18č19k63a 3847314935676

Pobavilo srování s Pasatem - ten je fajn, ale nic naplat, za 50 let nebude mít na co jezdit.

0/0
20.1.2015 10:43

J96i89ř51í 37S16c73h24w92a33c24h 8958404628256

Pobavilo srovnání dneška s tím co bude za 50 let....;-)

0/0
20.1.2015 10:47

Z92b36y15n62ě63k 39J46u97r54a83č31k35a 3117474675336

No, jedno je jisté, vodík tady jistě bude :)  Jestli tu budou auta, nebo lidi, to je věc druhá, taky tu můžou jezdit opice na oslech :)

0/0
20.1.2015 10:53

P88e86t20r 15K41r29a26t86i65n62a 1681646624966

A jak víte, že brzo dojde? Já si pamatuju, jak se kdysi psalo, že dojde v 90. letech. :-)

Ale naprosto souhlasím s tím, že takto cennou surovinu je barbarství spalovat. To je jako využít peníze k ohřevu tak, že udělám ohníček z bankovek.

0/0
21.1.2015 22:26

P86e32t21r 22N92ě25m37e79č68e40k 1382604902963

Ten, co to kreslil asi ujížděl na něčem hodně silném...strašný Rv

+1/−1
20.1.2015 10:36

A52l84e47x22a55n65d89r 17K52o51s19t61k17a 8872748966754

Chladič ukazuje, jak moc palivové články hřejí. Ono tam probíhá oxidace vodíku. Sice na katalyzátoru, ale stále je to v podstatě plamen autogenu.

0/0
20.1.2015 10:34

M76i42c90h86a43l 13H89o34r73k17ý 9615175504749

Promintě pane redaktore,ale tady jde o revoluční automobil,co se týče pohonu a od Vás se člověk dozví je srovnání s passatem,velikost a použité materiáli interiéru.Mě by spíš zajímalo něco víc o tom vodíkovém pohonu pod kapotou.

+9/−1
20.1.2015 9:39

R12i68c34h89a22r77d 31T52r17e40f96i25l 4671695829630

Nejspíš Toyota žádné podrobnosti nezveřejnila. Což je normální dnes i u "obyčejných" aut. Vymlátit z výrobců technické údaje je dnes titánská práce.

0/0
20.1.2015 10:28

A29n90d92r42e62j 82O58l15e65k50s43a 3315311907811

Takže jsme se opět dověděli, že VW Passat je lepší, co lepší, je to srovnávací etalon pro jakékoli podobně velké auto, které by si trouflo nabízet jiné hodnoty, než německou strohost a konzervativní řešení. Nepřipadáte si pane redaktore jako vlajkonoš?

+2/−2
20.1.2015 9:24

J54i45ř11í 44S58c47h62w83a84c96h 8558894838556

božínku a s čím bys to tak raději chtěl srovnat s nějakou u nás obvyklejší čínskou limuzínou?

0/0
20.1.2015 10:51

A46n86d32r64e89j 53O41l26e57k41s49a 3845751847561

S jakýmkoli podobně velkým sedanem, nebo hatchbackem. Například s Hondou, Mazdou, Toyotou :-) 

Oni snad Japonci nevyrábějí auta se spalovacím motorem?

+1/0
20.1.2015 10:58

J37i86ř30í 85S49c24h69w31a68c48h 8158804378186

a výsledek srovnání by snad byl jiný?

0/0
20.1.2015 11:26

A57n64d37r67e30j 19O14l55e98k65s10a 3385231297531

Určitě. Už proto, že by srovnával někdo jiný, nezaměřený na ikonostas německých výrobců. Nesrovnával by kapsy ve dveřích, ale specifika jízdy například :-)

0/0
20.1.2015 11:38

J12i18ř62í 85S98c37h69w67a69c97h 8168314278106

specifika jízdy u něčeho co zatím jen bylo k vidění na výstavě? To asi dost těžko....

0/0
20.1.2015 11:43

J94i51ř48í 59S87c48h83w84a56c18h 8648474338406

Koncern haters si najdou svou "konspirační teorii" snad i na rohlíku s máslem Rv

0/0
20.1.2015 10:53

A31n29d48r85e56j 12O25l46e95k28s50a 3195291937691

Koncern lovers se udělají i nad novým víčkem od nádrže R^

+1/0
20.1.2015 11:01

J96i31ř12í 81S38c97h70w58a88c62h 8408144278336

lepší je "se udělat" vidím v tom pozitivní přístup k životu,  hledat neustále nějaká negativa musí být tak stresující....přitom "se udělat" prostě nedá.....;-)

0/0
20.1.2015 11:36

A15n77d44r88e46j 36O48l78e66k44s69a 3975791147511

Já jsem tím novým autem od Toyoty nadšenej, vy ne? Je skvělý, že je na světě takovej inovátor, jako byla svýho času společnost Sony například.;-)

0/0
20.1.2015 11:41

J41i46ř38í 63S90c86h20w42a45c50h 8128324588896

OK, tak do toho nadšení příště nemíchej "pesimistický" řeči o Passatech a vlajkonoších.....můžeme se shodnout mnohem dříve ;-)

0/0
20.1.2015 14:10

A96n92d70r20e29j 72O22l72e73k39s57a 3435581527441

Vy jste ten článek psal? Já se pozastavoval nad autorem textu, kterej nedokáže zapřít milovníka německých vozů a vše ostatní jimi poměřuje. Jinak mě se prasoň taky líbí...jako náhrobní deska na Olšanech...

0/0
20.1.2015 15:16

P47e68t10r 89Z53a46s31k93o74č62i41l 2285662128539

Četl jsem, že vodík je potvora, protože je malej, proleze vším, takže s časem nádrže, ventily, trubky a vsechno zkřehne a rozpadne se. Nebylo tam ale, za jak dlouho. Jakou to auto má tedy životnost?

0/0
20.1.2015 9:19

P94e34t25r 30T76o47p76k36a 6686840783290

Jak ekologická je výroba paliva pro tento typ vozu?

0/0
20.1.2015 8:42

P73e63t33r 42Z53a60s88k10o13č42i32l 2675452598709

4x méně než pro elektromobily.

0/−1
20.1.2015 9:08
Foto

J76a44r65o40s92l15a71v 85V61o18j42t32ě67c98k90ý 4723308684676

10x více než výroba elektřiny

používají se bakterie

0/−1
20.1.2015 9:22

T12o29m20á38š 98V74a16ň22o 1538918906925

Vodíku je údajně habaděj, prakticky jistý nadbytek - je to vedlejší produkt řady činností (třeba těžby ropy) - to mi alespoň tvrdil člověk, co dělá ve vývoji...

0/0
20.1.2015 10:17

V61í40t 87O15ž58a34n28a 1488358685914

chachacha, bakterie leda tak v laboratoři

výroba vodíku je dnes z 90% z ropy

0/0
20.1.2015 12:41

P47e80t44r 27Z66a42s13k51o58č47i76l 2905672568349

"the bus will effectively use four times as much electricity to travel 100 km and as a result produce four times the CO2 from the grid as the direct electric bus." - http://cleantechnica.com/2014/08/11/electric-buses-overall-best-co2-health-price-hydrogen-worst/ - teď vyGooglováno, někde jsem to dřív četl o normálních autech. Elektřinou je nejdřív třeba rozložit vodu, pak vodík zkomprimovat do nádrže pumpy, pak ho opět zkomprimovat do nádrže auta, a nakonec ještě z něj opět vyrobit elektřinu, tak ta ztráta 75% mi příjde docela logická. Ztráta dobití+vybití baterky auta je jednak nějak do 5% a jednak u vodíkových aut je to to samé.

0/0
20.1.2015 10:49

O36n41d27ř98e59j 42Č68a27p49k70a 6361211843234

Pokud chtějí vodík vyrábět elektrolýzou při pokojové teplotě, tak určitě. Výroba vysokoteplotní elektrolýzou v jaderné elektrárně se bude blížit tomu zemnímu plynu (2x horší, než elektromobil), ale zase s tím bonusem, že mi stačí dodělat stojany na vodík na stávajících pumpách. Úprava rozvodné sítě a výstavba rychlonabíjecích stanic pro elektromobily by v tomhle vyšla o dost dráž.

0/0
20.1.2015 12:08

V95í49t 29O76ž60a28n90a 1278408875554

"Natáhnou dráty" vyjde mnohem levněji než vybudovat od nuly infrastrukturu pro distribuci vodíku. Není to jen tak převážet a skladovat vodík na čerpacích stanicích.

Výroba vysokoteplotní elektrolýzou stále ještě věc budoucnosti.

0/0
20.1.2015 12:45

P20e87t49r 43Z24a63s95k46o12č10i91l 2165172688429

Supercharger stojí 10x míň než benzínová pumpa. A těch benzínovejch tu máme hodněkrát víc, než je potřeba pro minimální pokrytí. Konkrétně dle USA cen Supercharger 100-200 tisíc USD, pumpa 1-2 miliony USD.

0/0
20.1.2015 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.