Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodíková Toyota Mirai míří do prodeje, podívali jsme se na ni zblízka

Na veletrhu CES v Las Vegas se japonská Toyota pochlubila sériovou podobou svého prvního masového vodíkového modelu Mirai. Už na první pohled je to hodně nezvyklé auto, bližší pohled pak odhalil řadu dalších specifik.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a91n 72F32r16o21l45í31k 6596970905764

Všechna auta na vodík se potýkala s problémem nádrží a rozvodů. Škoda, že nám článek neodtajnil co Japonci v tomto směru vymysleli.

0/0
21.1.2015 18:12

P89a79v96e31l 20K76u10r26a83l 5781634680500

No myslim ze nic... patent na material co to vydrzi by je zabezpecil na 50 let dopredu i bez vyroby aut

0/0
24.1.2015 15:17

J20i71ř40í 85Č48e16r85m53á30k 9170397329804

Toyota nezverejnila podrobnosti? Veskere udaje tykajici se vodikoveho pohonu dala Toyota k dispozici i konkurencnim automobilkam...

0/0
20.1.2015 22:29

J77i75ř49í 61S15c40h50w35a25c96h 8818564828816

tak si to tam přečti!

0/0
21.1.2015 22:54
Foto

P17e30t38r 13J80a94n48o15v44s21k91ý 1158330682718

Hnusny design, kolečka malinkatý a možná by se ten vodík mohl rovnou spalovat a netahat sebou agregát + baterie ! Ktere se budou muset měnit!!RvRvRv

+1/−1
20.1.2015 16:07

V66í97t 38O80ž75a47n17a 1388128635204

Nic se měnit nebude. Ty baterky to auto klidně přežijí.

+1/0
20.1.2015 21:40

P68e45t25r 88N66e58h12a71s22i86l 4112295984104

No tak jestli na jednu nádž ujede 480km, tak to už se vyplatí neztrácet elektřinu výrobou vodíku, ale rovnou ji načepovat do baterek ne? Proč platit a tahat s sebou tak složité zařízení jako je tenhl eagregát. Místo toho to auto po technické stránce mohlo být o ten vodík jednodušší a mít jen motor plus baterky. To co je jednoduché je většinou i nejspolehlivější a nejlevnější.

Aneb proč to dělat jednoduše když to jde složitě, že?

0/−1
20.1.2015 14:55

P85e72t40r 38Z69a10s16k80o62č57i97l 2525752178439

Protože baterky jsou strašně drahý vyrobit. Proto Tesla buduje Gigafactory, ale ani z ní nebudou baterky "zadarmo".

0/−1
20.1.2015 15:38

V98í90t 36O49ž69a35n13a 1888558535424

Zato palivové články stojí 11,50 Kč za kus, že?

+1/0
20.1.2015 21:39

V12l61a56s84t65i78m39i79l 88T73e76n10c41e62r 4140870827660

Já jsem pořád skeptik - zatím není nad benzín nebo naftu. Natankuji bez problému, kde chci. Dojezd vůči elektro nebo tomuto vodíku mnohem větší. Zatím je to všechno ve stádiu vývoje, ale že bych se do toho hrnul jako běžný zákazník, tak to ne. To je pro příští generace.

+2/0
20.1.2015 12:26

P89e23t82r 93Z37a22s94k74o79č38i73l 2825822838839

Akorát to smrdí a prdí. Ale kdyz vám to stačí... S elektromobilem bych nemusel v zimě otvírat okna, když přijedu do garáže, mohl bych si nechat otevřený dveře do baráku, když z garáže nosím nákup, splodiny by se mi netáhly do bytu. Taky by auto s elektromotorem nemuselo řadit, a to ani automatem. Je jenom otázka, jestli ten komfort je za přijatelný peníze, zatím je jen pro málo lidí.

+2/0
20.1.2015 15:41

P36e97t54r 33B76á90č29a 8235946275685

Chapu, ze na tom aute je nejzajimavejsi motor, ale krabice je to teda skareda radne.

+1/−1
20.1.2015 11:51

A32n90d93r85e65j 47O29l31e65k40s59a 3175331447891

To je věc vkusu. Mě se líbí, podobá se např. i40ce.

0/0
20.1.2015 12:00

P90e98t10r 16B16á90č91a 8255156645585

Kdyz uz tak spis Prius a ten je na tom  s "krasou" asi tak podobne :-)

0/0
20.1.2015 12:44

P63e15t75r 70M98i87k75e67s 9888132790938

no, nastesti nepodoba. I40 je podle meho velmi pekne auto. Tohle je fakt strasne...

0/0
20.1.2015 13:56

V72l36a62s60t28i53m76i89l 31T88e86n10c29e23r 4870200777400

To je věc vkusu - někomu se to líbí, nškomu ne. Ta pohonná jednotka se může namontovat do Lady Niva nebo do Mustangu. Brrr. Co to píšu. Mustang a něco alternativího, eko, vodík, bla, bla. :-/

0/0
20.1.2015 13:08

R75o88b30e16r82t 24S55e94d40l70á40r 4647542

Hmmm... " a šejkové nebudou mít co žrát "....;-(

0/0
20.1.2015 11:27

V85í20t 15O36ž79a53n39a 1728718375744

Písku mají kolem sebe více než dost ;-D

0/0
20.1.2015 12:38

V37l74a28s74t50i85m98i65l 89T58e37n90c72e65r 4520480157330

Šejkové už mají dávno vymyšleno co budou dělat za byznys, až nebude ropa.

0/0
20.1.2015 13:03

Z22b15y59n66ě44k 10J88u24r85a17č66k48a 3667144605556

Dobrá věc - formu bych neřešil, to je otázka vkusu, provozní náklady taky moc ne - faktem je, že ropa za chvíli dojde a je jí třeba i na jiné věci, než na pohonné hmoty, kdežto vodíku je nevyčerpatelné množství.

0/0
20.1.2015 10:43

Z78b17y95n79ě53k 53J70u74r74a94č58k29a 3417704365156

Pobavilo srování s Pasatem - ten je fajn, ale nic naplat, za 50 let nebude mít na co jezdit.

0/0
20.1.2015 10:43

J34i49ř58í 31S25c70h40w27a85c36h 8108904978506

Pobavilo srovnání dneška s tím co bude za 50 let....;-)

0/0
20.1.2015 10:47

Z91b33y39n27ě85k 44J51u34r78a67č44k83a 3917484515696

No, jedno je jisté, vodík tady jistě bude :)  Jestli tu budou auta, nebo lidi, to je věc druhá, taky tu můžou jezdit opice na oslech :)

0/0
20.1.2015 10:53

P81e24t80r 60K24r26a54t39i39n18a 1761776934276

A jak víte, že brzo dojde? Já si pamatuju, jak se kdysi psalo, že dojde v 90. letech. :-)

Ale naprosto souhlasím s tím, že takto cennou surovinu je barbarství spalovat. To je jako využít peníze k ohřevu tak, že udělám ohníček z bankovek.

0/0
21.1.2015 22:26

P52e78t75r 33N12ě35m88e24č83e91k 1622104702893

Ten, co to kreslil asi ujížděl na něčem hodně silném...strašný Rv

+1/−1
20.1.2015 10:36

A86l40e77x90a75n26d53r 85K20o47s36t75k77a 8102868776674

Chladič ukazuje, jak moc palivové články hřejí. Ono tam probíhá oxidace vodíku. Sice na katalyzátoru, ale stále je to v podstatě plamen autogenu.

0/0
20.1.2015 10:34

M73i39c60h24a64l 17H67o45r25k79ý 9675405884969

Promintě pane redaktore,ale tady jde o revoluční automobil,co se týče pohonu a od Vás se člověk dozví je srovnání s passatem,velikost a použité materiáli interiéru.Mě by spíš zajímalo něco víc o tom vodíkovém pohonu pod kapotou.

+9/−1
20.1.2015 9:39

R24i55c64h51a98r39d 84T12r77e72f66i68l 4381955369570

Nejspíš Toyota žádné podrobnosti nezveřejnila. Což je normální dnes i u "obyčejných" aut. Vymlátit z výrobců technické údaje je dnes titánská práce.

0/0
20.1.2015 10:28

A87n36d16r33e88j 69O19l74e31k32s20a 3545591457851

Takže jsme se opět dověděli, že VW Passat je lepší, co lepší, je to srovnávací etalon pro jakékoli podobně velké auto, které by si trouflo nabízet jiné hodnoty, než německou strohost a konzervativní řešení. Nepřipadáte si pane redaktore jako vlajkonoš?

+2/−2
20.1.2015 9:24

J55i31ř49í 22S29c22h57w87a47c81h 8708614878576

božínku a s čím bys to tak raději chtěl srovnat s nějakou u nás obvyklejší čínskou limuzínou?

0/0
20.1.2015 10:51

A95n77d71r19e67j 90O40l33e64k18s53a 3465891297751

S jakýmkoli podobně velkým sedanem, nebo hatchbackem. Například s Hondou, Mazdou, Toyotou :-) 

Oni snad Japonci nevyrábějí auta se spalovacím motorem?

+1/0
20.1.2015 10:58

J29i40ř52í 41S86c21h46w88a83c16h 8448404478676

a výsledek srovnání by snad byl jiný?

0/0
20.1.2015 11:26

A51n27d17r30e27j 35O53l47e45k90s53a 3545311667401

Určitě. Už proto, že by srovnával někdo jiný, nezaměřený na ikonostas německých výrobců. Nesrovnával by kapsy ve dveřích, ale specifika jízdy například :-)

0/0
20.1.2015 11:38

J67i82ř32í 38S21c27h51w28a29c10h 8458594888876

specifika jízdy u něčeho co zatím jen bylo k vidění na výstavě? To asi dost těžko....

0/0
20.1.2015 11:43

J12i32ř60í 91S64c23h89w45a25c71h 8938314808936

Koncern haters si najdou svou "konspirační teorii" snad i na rohlíku s máslem Rv

0/0
20.1.2015 10:53

A60n86d41r89e78j 57O25l32e22k11s35a 3505981987871

Koncern lovers se udělají i nad novým víčkem od nádrže R^

+1/0
20.1.2015 11:01

J30i81ř75í 64S59c42h67w92a61c65h 8538494328676

lepší je "se udělat" vidím v tom pozitivní přístup k životu,  hledat neustále nějaká negativa musí být tak stresující....přitom "se udělat" prostě nedá.....;-)

0/0
20.1.2015 11:36

A59n44d89r45e56j 66O42l68e54k79s40a 3715781207581

Já jsem tím novým autem od Toyoty nadšenej, vy ne? Je skvělý, že je na světě takovej inovátor, jako byla svýho času společnost Sony například.;-)

0/0
20.1.2015 11:41

J66i24ř23í 90S57c94h89w27a66c31h 8608914938796

OK, tak do toho nadšení příště nemíchej "pesimistický" řeči o Passatech a vlajkonoších.....můžeme se shodnout mnohem dříve ;-)

0/0
20.1.2015 14:10

A33n35d17r92e64j 61O66l45e14k52s41a 3545611367951

Vy jste ten článek psal? Já se pozastavoval nad autorem textu, kterej nedokáže zapřít milovníka německých vozů a vše ostatní jimi poměřuje. Jinak mě se prasoň taky líbí...jako náhrobní deska na Olšanech...

0/0
20.1.2015 15:16

P34e86t63r 57Z43a94s51k40o58č73i72l 2685262338249

Četl jsem, že vodík je potvora, protože je malej, proleze vším, takže s časem nádrže, ventily, trubky a vsechno zkřehne a rozpadne se. Nebylo tam ale, za jak dlouho. Jakou to auto má tedy životnost?

0/0
20.1.2015 9:19

P94e74t47r 87T30o53p32k78a 6246570903300

Jak ekologická je výroba paliva pro tento typ vozu?

0/0
20.1.2015 8:42

P19e69t59r 12Z42a63s31k41o43č96i44l 2595832818949

4x méně než pro elektromobily.

0/−1
20.1.2015 9:08
Foto

J58a28r91o91s50l22a89v 56V66o17j72t15ě51c11k18ý 4493988514736

10x více než výroba elektřiny

používají se bakterie

0/−1
20.1.2015 9:22

T41o69m97á70š 39V15a94ň90o 1808978396875

Vodíku je údajně habaděj, prakticky jistý nadbytek - je to vedlejší produkt řady činností (třeba těžby ropy) - to mi alespoň tvrdil člověk, co dělá ve vývoji...

0/0
20.1.2015 10:17

V13í48t 58O73ž59a32n64a 1508188295234

chachacha, bakterie leda tak v laboratoři

výroba vodíku je dnes z 90% z ropy

0/0
20.1.2015 12:41

P92e94t69r 58Z78a40s34k57o45č17i19l 2495352598579

"the bus will effectively use four times as much electricity to travel 100 km and as a result produce four times the CO2 from the grid as the direct electric bus." - http://cleantechnica.com/2014/08/11/electric-buses-overall-best-co2-health-price-hydrogen-worst/ - teď vyGooglováno, někde jsem to dřív četl o normálních autech. Elektřinou je nejdřív třeba rozložit vodu, pak vodík zkomprimovat do nádrže pumpy, pak ho opět zkomprimovat do nádrže auta, a nakonec ještě z něj opět vyrobit elektřinu, tak ta ztráta 75% mi příjde docela logická. Ztráta dobití+vybití baterky auta je jednak nějak do 5% a jednak u vodíkových aut je to to samé.

0/0
20.1.2015 10:49

O61n86d54ř30e18j 58Č36a29p68k66a 6921371573264

Pokud chtějí vodík vyrábět elektrolýzou při pokojové teplotě, tak určitě. Výroba vysokoteplotní elektrolýzou v jaderné elektrárně se bude blížit tomu zemnímu plynu (2x horší, než elektromobil), ale zase s tím bonusem, že mi stačí dodělat stojany na vodík na stávajících pumpách. Úprava rozvodné sítě a výstavba rychlonabíjecích stanic pro elektromobily by v tomhle vyšla o dost dráž.

0/0
20.1.2015 12:08

V43í11t 65O21ž55a15n74a 1688568265594

"Natáhnou dráty" vyjde mnohem levněji než vybudovat od nuly infrastrukturu pro distribuci vodíku. Není to jen tak převážet a skladovat vodík na čerpacích stanicích.

Výroba vysokoteplotní elektrolýzou stále ještě věc budoucnosti.

0/0
20.1.2015 12:45

P55e49t92r 79Z92a97s33k23o12č69i77l 2945862218649

Supercharger stojí 10x míň než benzínová pumpa. A těch benzínovejch tu máme hodněkrát víc, než je potřeba pro minimální pokrytí. Konkrétně dle USA cen Supercharger 100-200 tisíc USD, pumpa 1-2 miliony USD.

0/0
20.1.2015 15:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.