Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát by mohl začít vyplácet příspěvek za likvidaci autovraků

Stát by brzy mohl začít majitelům autovraků vyplácet příspěvek za jejich trvalé vyřazení z provozu. Jeho výše by mohla být tři až pět tisíc korun za auto. Uvedl to ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek. Návrh ministerstva průmyslu a obchodu ještě musí projít připomínkovým řízením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33i73n80d64ř42i81c38h 57Š45k74o55p58e34k 4665531920525

řek bych, že nazvat auto vozidlech s ukončenou životností lze tehdy, když ho není možné opravit (rozsah poškození nebo nedostupné ND), ale určitě to není označení pro auto se stářím X let, kde hodnotu X vymyslí od stolu nějaký bruselský či český úředník

0/0
17.1.2015 16:30

J77i58ř19í 36E52r85b41e93n 1253354666987

Nevím, zda rozdýcháte to, že "vozidlo s ukončenou životností" je terminus technicus zavedený Směrnicí EP č. 2000/53 ;-)

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?qid=1421508809037&uri=CELEX:32000L0053

Vozidlem s ukončenou životnosí je vozidlo, které naplňuje definici odpadu. Není tím myšleno vozidlo dosáhnuvší nějakého stáří. Dobová vozidla, to znamená historická vozidla nebo vozidla se sběratelskou hodnotou nebo určená pro muzea, která jsou udržovaná řádným způsobem slučitelným s ochranou životního prostředí buď v provozuschopném stavu, nebo rozebrané na součásti, nejsou zahrnuta v definici odpadu.

0/0
17.1.2015 16:39

J72i31n91d82ř87i43c34h 47Š53k88o11p74e17k 4115291630895

vždyť to víceméně píšu, označení vymyšlené nějakým úředníkem. Je zajímavé, že vozidlo, které naplňuje definici odpadu, je spíše autovrak, přičemž autovrak je nepojízdné vozidlo, nikoli jakékoli starší auto v provozu

0/0
17.1.2015 16:51

J78i37ř52í 55E38r12b30e64n 1633804866487

No ano, a vrak je de facto i de iure odpadem.

0/0
17.1.2015 20:59

J70i27ř55í 71E58r71b53e63n 1743464336287

Nápad na první pohled dobrý, na druhý už ne. Pokud už dnes vrakoviště vyplácejí majitelům za autovrak peníze, pak je státní příspěvek zbytečný. Povede to akorát k tomu, co se dělo v Německu nebo na Slovensku: do šrotu šly velice zachovalé favority, nablýskané stodvacítky a semtam nabouraná felicie... Třeba za tohle auto by milovník zaplatil víc než ten vrakáč: https://www.youtube.com/watch?v=cOLTheOzbSs

Skutečné vraky ze silnic odstraní jen a pouze přísný inspektor na STK. Pokud je auto zachovalé, svítí, brzdí, nekouří, netrčí z něj rez, je ho hloupost šrotovat.

0/0
17.1.2015 16:28

J54a97r87o57m43í29r 50K65r77á13l 4450979234529

Nejekologičtější auto je to, které se nemusí vyrobit.  Ale ona lobby výrobců je silná. :-/

+1/0
16.1.2015 9:15

J43i29ř70í 27E33r61b47e97n 1823714546137

Na druhou stranu - kdyby neměli zákazníky, tak nemají co a proč vyrábět. Normální člověk se auta zbavuje tehdy, když ho nepotřebuje, když mu nevyhovuje (velikostí apod.) nebo když je rozumným způsobem neopravitelné. Ne, že si budu kupovat každých osm měsíců nové jen proto, že je na něj úžasná televizní reklama jako na tablet či mobil :-)

+1/0
17.1.2015 16:31

J58a38n 74K98r24p42e13c 5346103394232

proc by mel stat platit za sesrotovani auta? to ma nekoho motivovat aby sve funkcni auto, ktere provozuje zrejme proto ze na lepsi nema anebo ho ma rad, sesrotuje koupi si novejsi? provozovatle vrakovist nadavaji ze je jich moc a musi za vraky lidem platit, no to je fakt hruza ze se musi chovat trzne v konkurecnim prostredi. to je zase takova hovadina jako s prevody vozidel a ekologickou dani...

+5/0
16.1.2015 8:26

R72o31m44a39n 30Š70í66m81a 9561574155371

To aby jsme otevreli nejaka nova autovrakoviste, protoze ty stavajici budou naslapany. Jak znam cechacka, tak padne tak 2-3 sesrotovany auta na hlavu. Uz vidim, jak vzdoste obchod s autovraky....koupim za litr, dostanu 5x tolik.

0/0
16.1.2015 7:05

I34v91a57n 22S71o79t 6569244256128

lobisti máte u mně jedničku s hvězdičkou

+1/−1
16.1.2015 6:04

P39a69v22e89l 77M87o12r94a87v52e14c 3152969952888

Nevíte o nějakém levném starém autě? Rád bych jej koupil, počkal si až ten deilní zákon začne platit, a za zlikvidování auta bych dostal dvojnásobek od státu.

Co je to za nesmysl, dávat peníze lidem za to, že po sobě uklidí? To je jako dávat pejskařům pětikorunu za každé lejno co po svém mazlíčkovi seberou..

+2/−2
15.1.2015 23:04

J31i27ř37í 26P89u96d54i52l 8100508173668

;-€ Příští rok bude renda Vuž veteránem,tak ho přeci za tak mrzký peníz nesešrotuju !! Ten ještě najezdí km !! ;-D

+1/0
15.1.2015 20:25

V30l40a54d53a 25S96i69m90o73n27i39k 3919773783615

Kdyby zavedli daň z vozidla podle stáří a exhalací, je po vracích jedna dvě. A ještě mne jako poplatníka to nebude nic stát.

+2/−5
15.1.2015 20:13

F69r61a33n29t93i61š32e49k 62N28o97v35o15t84n26ý 3214495708311

nejste podnikatel s komunistickou minulostí, normální člověk tohle neřekne.

+2/−2
15.1.2015 22:31

V81l63a43d98a 88S18i37m15o24n14i87k 3459473213455

Vy jste docela vtipný. Ne, nejsem podnikatel s komunistickou minulostí. Pro Vaši informaci - je celých 25 let po změně režimu, co máte pořád s těmi komunisty?  

Takže Vy raději necháte stat zaplatit z peněz poplatníků šrotovné, namísto abyste majitele těch vraků domutil pomocí jejcih vlastních peněz, aby se postarali o likvidaci.

+2/−1
16.1.2015 9:03

P84a89v76e31l 22M15o96r90a91v34e26c 3712649152578

To víte, když dojdou argumenty, nastupují osobní inektivy. Ideálně takové obecné typu "zloděj", "modropták" nebo "komunista" ;-D.

Takové trolly je nejlepší ignorovat, aspoň duševně..

+1/0
16.1.2015 9:42

P16a88v30e56l 96M96o36r62a44v21e66c 3562189452738

R^R^R^

0/0
16.1.2015 9:41

J82i59n24d68ř10i35c44h 28Š58k26o83p72e51k 4735711460715

ona taková daň z nízkého IQ by byla v případě některých taky docela významná výdajová položka, že Simonik ;-D

0/0
17.1.2015 16:35

V98l66a97d97a 24S90i24m47o57n37i41k 3199543573885

Není mi známo, že 132 by byla nízká hodnota. Mně by úplně stačilo, kdybyste se namísto hloupoučkých invektiv pustil do nějaké argumentace a sdělil mi, co je na mé úvaze špatně. Obzvláště, když toto schéma je ověřené a funguje. Máte slovo...

0/0
17.1.2015 16:55

J55i27n50d65ř56i95c15h 31Š70k69o71p39e22k 4345841880715

132 tvrdíte vy......

Ale k věci, neexistuje žádný fakt, že starší auto opotřebovává infrastrukturu více než nové (první důvod, že rozdílné zdanění je nesmysl)

Pokud zahrneme i vliv na ŽP, je zde vyšší o něco vyšší spotřeba starších aut (díky tomu majitel odvede více na spotřební dani, majitel je již trestán) a o něco vyšší exhalace starších aut nevyrovnají emise vzniklé výrobou nového (pokud by se např. nařídilo, že max. věk vozidla pro provoz může být 10 let). Samozřejmě novější auto jsou náchylnější na poruchy řešené nikoli opravou problémového dílu, ale spíše jeho výměnou. Výroba ND taky nese nějakou ekologickou stopu

Dle vaší zvrácené logiky by po zdanění automobilů dle stáří mělo následovat zdanění obyvatel dle stáří spotřebičů, které doma využívají (starší sice více vydrží, nechají se opravit, ale spotřebují o něco více elektřiny) a úprava daně z nemovitosti dle její energetické spotřeby.

Co říkáte na toto ?

+1/0
17.1.2015 17:07

V74l94a56d51a 47S75i68m68o10n31i51k 3979123183135

Netvrdím, že starší auto opotřebovává více  infrastrukturu. Je ovšem prokazatelně horší v exhalacích, spotřebách PHM a také podstatně horší v parametrech bezpečnosti. Střet Š 120 a moderního vozu stejné velikosti má ve Š 120 fatální následky.  Nové auto je kvalitativně také někde jinde, když dodavatelé předvádějí  kvalitu na úrovni 5 pp. Tolik k poruchám. Za posledních ca 15 let jsem vystřídal ca 9 aut, s každým nájezd do 120-140k km. Problémy veškeré žádné.   A jak říkám, je to model fungující, vyzkušený ... jednoduchý fiskální efekt způsobuje, že zvláště staré diesely jsou ve velkém prodávány do Čech, kde na jednoduchou eliminaci nebezpečných vraků a šrotů ze silnic ještě nepřišli. nevím přesně , ale myslím, že stáří českého parku je někde okolo 14,5 roku. Průměr , takže jsou v něm všechny nové vozy. Ta druhá strana spektra je tragédie, která už skutečně do provozu nepatří.

0/−1
17.1.2015 17:19

V67l94a27d33a 32S16i88m75o93n44i36k 3379523603115

5 ppm

0/0
17.1.2015 17:20

P23a72v48e68l 44O59d11r46a17z50i81l 6964569747620

Jestli vám dodavatelé dodají 5 kvalitních dílů z milionu, tak byste asi měli celé oddělení nákupu nechat popravit:-P

0/0
17.1.2015 23:14

V32l68a61d67a 71S27i17m60o65n65i84k 3299623163205

Pane Odrazile, budete se divit, ale ono je to naopak - 5 neshodných z milionu.

0/0
18.1.2015 9:54

J47i26n17d97ř17i77c59h 42Š72k53o66p57e19k 4815501180415

exhalace souvisí se spotřebou PHM, takže za ně již majitel auta platí.

Otázka bezpečnosti jde taky pouze k tíži majitele/provozovatele

Pokud se jednalo o nové či zánovní auto, nájezd který uvádíte musí auto zvládnout naprosto bez zásadních oprav a investic

Komu vadí starší diesel 1,9 bez turba či s ním ? Majiteli určitě ne, protože vzhledem ke kvalitně PHM je to zlatý motor (mnohem lepší než moderní, papírově lepší nízkoobjemové motory)

Politici nemůžou čekat, že když v ČR jsou (částečně i jejich nečinností) západoevropské ceny a východoevropské platy, tak se bude vozový park měnit tak rychle, že průměr bude 10 let či ještě méně,

Pokud jste příznivcem trestání někoho za to, že nemá peníze na nový vůz, prosím vaše vyjádření i k úpravě dalších daní (v mé první odpovědi). Ale tipuju, že budete souhlasit

+1/0
17.1.2015 17:31

V11l40a22d67a 75S83i88m83o16n22i81k 3139593403475

Nemám rád čoudící, nebezpečné a neudržované hromady šrotu na silnici. Tím se lišíme. S nebezpečností nemáte až ta úplně pravdu, protože na zdravotní péči těžce zraněným platíte i vy nemalé částky. Nemůžu za to, že průměrná mzda v ČR je €900, ale ani to nic nemění na situaci, že vozy, zcela neodpovídající dnešnímu provozu, patří do muzea, do stodoly  nebo do šrotu.

Nechci se s Vám přít o jiné daně. Jenom říkám, že namísto toho, aby stát platil někomu  sešrotování auta ( šrotovné v jiné podobě už tu bylo v roce 2009 a nic zásadního nepřineslo) , má raději regulovat stáří parku  tak, aby nemusel nic platit a účelu bylo dosaženo. To je celé.

0/−1
17.1.2015 17:46

J39i95n13d65ř88i57c66h 84Š72k35o87p23e14k 4685961770245

směšujete rozdílné věci, ale to se při obhajově populistických rozhodnutí stává

Nikde nepíšu, že mám rád nebezpečná auta, která svým technickým stavem nepatří do provozu. Vy souhlasíte se sankcionováním vozidel jen dle roku výroby, ne technického stavu. Dovolím si tvrdit, že 20 let staré auto, které najede ročně pár stovek km je v mnohem lepším stavu než pár let staré auto s půlmilionem km na tachometru.

Vozy, které svým stavem nesplňují podmínky pro provoz na silnici nepatří, ale podmínky pro provoz na silnici se řídí trochu jinými věcmi, než je rok výroby

0/0
17.1.2015 17:50

V56l53a27d32a 93S52i70m41o27n24i11k 3659763393235

O sankcionování hovoříte Vy. Téma bylo  dané - stát by mohlo přispívat na likvidaci autovraků. Toto řešení se mi zdá neskutečně hloupé, nic nepřinese a navíc stojí peníze - veřejné. Dvacet let starý vůz může mít pět nálepek z STK a přesto je na silnici reálně nebezpečnější. Jakou jinou než peněžní regulaci byste si představoval, když budete chtít mít jakž takž přijatelný vozový park z pohledu stáří.

Mimo zmiňované exhalace nevládne dvacetileté auto tak vysokou aktivní a pasivní bezpečností. S 20 let starým vozem se mnoha městech západní Evropy nesvezete - prostě nemůžete splnit požadavky na exhalace.

0/−1
17.1.2015 18:03

J23i28n28d22ř78i83c29h 82Š44k54o48p41e87k 4695831240185

no já nevím, kdo začal o sankcionování, ale já to nebyl "Kdyby zavedli daň z vozidla podle stáří a exhalací, je po vracích jedna dvě." Jestli není tohle sankcionování, tak nevím:-)

Mě nejde o vozový park, jehož nejvyšším a jediným parametrem je průměrné stáří. Úplně by stačilo, pokud by auta (bez ohledu na věk), která nesplňují technické podmínky pro provoz, neprošla STK a z provozu zmizela. A jestli bude jezdit 20 let staré zachovalé auto, je to mínus pouze pro majitele/dotyčného řidiče

Naposled se vás ptám, zda když souhlasíte se sankcemi za provoz starších aut (ve jménu ekologie), souhlasíte i s vyšší daní z nemovitosti s vyšší spotřebou energie (taky ve jménu ekologie)

Závěrem mi přijde maximálně pokrytecké řešit pár g zplodin starších vozů a zároveň obchodovat se státy typu Čína, kde ekologie je sprosté slovo a doprava zboží přes půl světa je o několik řádů škodlivější než provoz všech starších vozů na našich silnicích. Ale tohle by byl spíše námět pro politiky

0/0
17.1.2015 18:14

V44l67a55d15a 22S25i45m52o41n34i70k 3439643293945

Stáří není jediným parametrem, ale parametrem, který má nesporně velkou vypovídací schopnost.

Daně z nemovitostí neřeším, jelikož jsou v ČR ve srovnání se zahraničím tak malé, že nestojí za to se o nich bavit. U domu ale také  není podstatné stáří, ale lokalita. Není důvod spojovat danění aut s daněním domů.

To že mají v Čině ekologickou katastrofu nemusí nutně znamenat, že v Evropě musíme ausgerechnet mít stejně zdravé povětří, ne ?  Srovnání s Čínou je trochu nepatřičné.

Možná by Vás třeba mohlo zajímat kosmas.cz -

www.kosmas.cz/...skoda.../automobily-skoda-technicke-a-serizovaci-hod...

0/0
17.1.2015 18:45

V94l73a10d85a 50S83i97m40o37n69i82k 3769543213825

Omlouvám se, vložil jsem nesprávný odkaz. tady je informace, že nejde o pár kg exhalací .

portal.sda-cia.cz/clanky/.../2012-03-Tech_zprava_TUV_SUD-2012.pdf

0/0
17.1.2015 18:47

J70i42n10d91ř30i19c83h 17Š10k13o81p68e46k 4595571490785

něco odkazu chybí, nefuknční

0/0
17.1.2015 18:54

V35l53a46d23a 69S97i73m33o45n37i27k 3459383473895

Zkuste tohle ,druhý odkaz na titulní stránce hovoří o stáří aut, k němu je doplněná studie pdf. Myslím si, že RW TUV není žádná pofiderní instituce.

http://portal.sda-cia.cz/

0/0
17.1.2015 19:06

J41i58n62d37ř42i71c97h 85Š20k65o98p81e67k 4255611790795

článek jsem dohledal, otázkou je, jak moc spolehlivá jsou data od TUV, která víceméně z automprůmyslu žije a taky v jejím zájmu, aby životnost auta byla co nejmenší a oběh nových aut co nejrychlejší

0/0
18.1.2015 14:42

J29i14n50d11ř73i68c11h 44Š35k68o84p81e66k 4715711650915

podobnost s návrhem zdanění nemovitosti se snažím přiblížit rovněž s ekologickým postupem, který bude trestat majitele nehospodárných domů, stejně jako váš návrh má trestat staré automobily.......

k té Číně - opět nechápete souvislosti s lpíte pouze na textu, nikoli jeho myšlence. Je kravina snižovat emise v určitém objemu v EU, když díky přesunu výroby a podpoře obchodu s Čínou vzniknou emise např. o řád, dva vyšší, než je naše snížení

0/0
17.1.2015 18:50

V36l87a95d29a 16S16i37m67o35n56i69k 3259153183835

Přesun výroby by včera tam, dnes už je zase směr  nazpátek. A zítra zase jinak.

Chápu, co chcete říct, ale já nechci žít v Evropě plné smradu, když je možné a reálně dosažitelné  nastavit solidní standardy, které se budou stále zpevňovat. V tom  nevidím ani tak sankcionování jako spíš normální vývoj. Zkuste se podívat na tu studii zplodin a uvidíte, že opravdu nejde o zanedbatelné hodnoty.

0/0
17.1.2015 19:01

P56a46v25e34l 95O88d66r89a61z92i17l 6134229147530

IQ 132 nemáte ani ve snu. Stáří vozidla nic o jeho exhalacích nevypovídá. V Evropě je smrad prostě proto, že tu těch aut jezdí moc.

0/0
17.1.2015 23:15

V93l37a26d75a 87S73i82m60o23n96i23k 3439483213405

A z těch moc aut je hodně starých vraků. Podívejte se na http://portal.sda-cia.cz/ , ať nemlátíme prázdnou slámu.

0/−1
18.1.2015 9:56

P28a30v60e11l 34O30d55r46a68z12i69l 6964449357980

Podle exhalací klidně, podle stáří je to absurdní pitomost.

0/0
17.1.2015 23:12

V13l24a62d81a 61S42i98m39o30n19i73k 3849123373825

A jakpak by Škoda 120 plnila EURO5 ? Souvislost mezi stářím a exhalacemi tady nepochybně je, exaktně spočítaná a doložená.

0/−1
18.1.2015 9:58

J54i28ř77í 31E73r86b52e21n 1783324486897

Euro 5 mnohdy neplní ani deset let staré auto. Chcete tedy sešrotovat všechny ty superby, passaty, transity, mondea, vectry, focusy a xsary jen proto, že jsou "staré"?

Souvislost mezi stářím a exhalacemi je hodně volná, rozhodně není exaktně spočítaná. Kdyby to evropské homologační předpisy povolovaly, nacpu do zachovalé kastle Š120 motor 1,2 TSI / 77 kW, splním i Euro 6 a na dálnici budu všem ukazovat záda ;-D

0/0
19.1.2015 9:53

J56i72ř28í 75G48a35l23a93m97b79o66š 8588966293892

To se cikáni pomějí.:-P

+1/0
15.1.2015 19:42

J40i90ř60í 45D53v19o85ř57á50k 5298223608220

Další verze "šrotovného ".Nikde to nepřineslo prakticky nic dobrého , ale u nás se to změní.

+2/0
15.1.2015 19:16

P60a13v83e58l 23D51e51n65k 9118433349596

No majitelé vrakovišť si tak mužou stěžovat.... z auta co tam necháte za dax, očešou náhradní díly, které dobře zpeněží a že jich tam je, poté ještě zbyde hromada plechu, cena 1 kg železa je asi 5kč . Pokud z vraku vymontuju např. převodovku + jiné díly a prodám ji na inzerát, na vrakáči mi zgarba na kterém i tak vyrýžují nechcou vzít, jak je to možné ?? Asi malý zisk ..

+6/0
15.1.2015 18:39

B87o43ř83e74k 61Ž29a33n54d95a 1220306289866

Někdy před deseti lety se na vrakovišti prodávaly díly na Favorit a Felicii kolem 1000 Kč za kus : světlomet přední za 1000 Kč, zadní 500 - 1000 Kč, převodovka nebo kompletní topení z Felicie 1000 - 2000 Kč, karburátor Ecotronic 500 - 1000 Kč, dveře boční 500, dveře zadní 1000 - 2000 Kč.

+1/0
15.1.2015 20:31

A94u80g69u25s76t 56F35o73r11m42á94n94e17k 6445549760336

Šrotovné už tady bylo, ale Kalousek to zatrh.

0/0
15.1.2015 18:38

M38i56c35h84a64l 75K12o81z88d98e88r16k26a 4470815651

Zase se řeší zbytečný hovadiny. :-(

Vozový park je u nás v mnohem lepším stavu než silnice, školství, zdravotnictví... A navíc se reguluje sám, není vůbec potřeba do něj zasahovat.

A pořád do toho budou šťourat, do skutečných problémů se jim asi nechce, byla by s tím práce.

+9/0
15.1.2015 17:55

P71e28t70r 81M50i34c86h98a84l 2860104871782

To už budou zase nějaké volby? 8-o

0/0
15.1.2015 17:23

J54i83n77d77ř71i83c72h 91Š11k40o15p67e42k 4865561460675

trochu rozpor, ne ? ;-D

    "Stát by mohl v blízké době začít vyplácet majitelům autovraků příspěvek za jejich trvalé vyřazení z provozu. Jeho výše by se mohla pohybovat kolem 3000 až 5000 korun za auto"

   

    "Příspěvek by měl podle Šípka pomoci k odstranění nejstarších neekologických aut z tuzemských silnic"

Tak bude stát platit za to,že si uklidím ze zahrady zbytek auta nebo že člověk nechá sešrotovat fuknční, ale starší auto ?

+1/0
15.1.2015 17:17

J84a94k22u39b 44Š26a83f94a82n13d69a 7355107761751

Asi za trvalé vyřazení, ne? Píšou o odstranění ze silnic, vaše zahrádka je nezajímá.

0/−1
15.1.2015 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.