Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát by mohl začít vyplácet příspěvek za likvidaci autovraků

Stát by brzy mohl začít majitelům autovraků vyplácet příspěvek za jejich trvalé vyřazení z provozu. Jeho výše by mohla být tři až pět tisíc korun za auto. Uvedl to ředitel Sdružení automobilového průmyslu Antonín Šípek. Návrh ministerstva průmyslu a obchodu ještě musí projít připomínkovým řízením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23i15n51d80ř52i17c96h 83Š25k22o95p26e19k 4315641730395

řek bych, že nazvat auto vozidlech s ukončenou životností lze tehdy, když ho není možné opravit (rozsah poškození nebo nedostupné ND), ale určitě to není označení pro auto se stářím X let, kde hodnotu X vymyslí od stolu nějaký bruselský či český úředník

0/0
17.1.2015 16:30

J36i95ř45í 77E68r91b28e49n 1703364126787

Nevím, zda rozdýcháte to, že "vozidlo s ukončenou životností" je terminus technicus zavedený Směrnicí EP č. 2000/53 ;-)

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?qid=1421508809037&uri=CELEX:32000L0053

Vozidlem s ukončenou životnosí je vozidlo, které naplňuje definici odpadu. Není tím myšleno vozidlo dosáhnuvší nějakého stáří. Dobová vozidla, to znamená historická vozidla nebo vozidla se sběratelskou hodnotou nebo určená pro muzea, která jsou udržovaná řádným způsobem slučitelným s ochranou životního prostředí buď v provozuschopném stavu, nebo rozebrané na součásti, nejsou zahrnuta v definici odpadu.

0/0
17.1.2015 16:39

J85i77n62d87ř35i69c35h 17Š53k65o14p46e11k 4165301410825

vždyť to víceméně píšu, označení vymyšlené nějakým úředníkem. Je zajímavé, že vozidlo, které naplňuje definici odpadu, je spíše autovrak, přičemž autovrak je nepojízdné vozidlo, nikoli jakékoli starší auto v provozu

0/0
17.1.2015 16:51

J45i50ř77í 31E37r44b36e89n 1493774366817

No ano, a vrak je de facto i de iure odpadem.

0/0
17.1.2015 20:59

J87i33ř67í 35E56r23b42e19n 1483554426387

Nápad na první pohled dobrý, na druhý už ne. Pokud už dnes vrakoviště vyplácejí majitelům za autovrak peníze, pak je státní příspěvek zbytečný. Povede to akorát k tomu, co se dělo v Německu nebo na Slovensku: do šrotu šly velice zachovalé favority, nablýskané stodvacítky a semtam nabouraná felicie... Třeba za tohle auto by milovník zaplatil víc než ten vrakáč: https://www.youtube.com/watch?v=cOLTheOzbSs

Skutečné vraky ze silnic odstraní jen a pouze přísný inspektor na STK. Pokud je auto zachovalé, svítí, brzdí, nekouří, netrčí z něj rez, je ho hloupost šrotovat.

0/0
17.1.2015 16:28

J14a13r28o52m78í73r 31K90r22á28l 4390539654389

Nejekologičtější auto je to, které se nemusí vyrobit.  Ale ona lobby výrobců je silná. :-/

+1/0
16.1.2015 9:15

J18i55ř35í 52E98r78b84e39n 1273834256227

Na druhou stranu - kdyby neměli zákazníky, tak nemají co a proč vyrábět. Normální člověk se auta zbavuje tehdy, když ho nepotřebuje, když mu nevyhovuje (velikostí apod.) nebo když je rozumným způsobem neopravitelné. Ne, že si budu kupovat každých osm měsíců nové jen proto, že je na něj úžasná televizní reklama jako na tablet či mobil :-)

+1/0
17.1.2015 16:31

J43a80n 72K27r49p35e11c 5316873974402

proc by mel stat platit za sesrotovani auta? to ma nekoho motivovat aby sve funkcni auto, ktere provozuje zrejme proto ze na lepsi nema anebo ho ma rad, sesrotuje koupi si novejsi? provozovatle vrakovist nadavaji ze je jich moc a musi za vraky lidem platit, no to je fakt hruza ze se musi chovat trzne v konkurecnim prostredi. to je zase takova hovadina jako s prevody vozidel a ekologickou dani...

+5/0
16.1.2015 8:26

R32o70m96a98n 61Š60í96m21a 9481954135571

To aby jsme otevreli nejaka nova autovrakoviste, protoze ty stavajici budou naslapany. Jak znam cechacka, tak padne tak 2-3 sesrotovany auta na hlavu. Uz vidim, jak vzdoste obchod s autovraky....koupim za litr, dostanu 5x tolik.

0/0
16.1.2015 7:05

I14v11a92n 30S89o38t 6349274886358

lobisti máte u mně jedničku s hvězdičkou

+1/−1
16.1.2015 6:04

P94a57v18e57l 41M55o21r14a39v36e85c 3662369212768

Nevíte o nějakém levném starém autě? Rád bych jej koupil, počkal si až ten deilní zákon začne platit, a za zlikvidování auta bych dostal dvojnásobek od státu.

Co je to za nesmysl, dávat peníze lidem za to, že po sobě uklidí? To je jako dávat pejskařům pětikorunu za každé lejno co po svém mazlíčkovi seberou..

+2/−2
15.1.2015 23:04

J17i87ř40í 64P33u28d11i93l 8830698693448

;-€ Příští rok bude renda Vuž veteránem,tak ho přeci za tak mrzký peníz nesešrotuju !! Ten ještě najezdí km !! ;-D

+1/0
15.1.2015 20:25

V33l18a11d97a 68S16i14m81o71n13i14k 3519493793925

Kdyby zavedli daň z vozidla podle stáří a exhalací, je po vracích jedna dvě. A ještě mne jako poplatníka to nebude nic stát.

+2/−5
15.1.2015 20:13

F83r98a27n76t24i35š92e77k 61N26o39v58o70t71n39ý 3174625568841

nejste podnikatel s komunistickou minulostí, normální člověk tohle neřekne.

+2/−2
15.1.2015 22:31

V51l68a15d28a 84S68i67m15o72n35i26k 3369593803775

Vy jste docela vtipný. Ne, nejsem podnikatel s komunistickou minulostí. Pro Vaši informaci - je celých 25 let po změně režimu, co máte pořád s těmi komunisty?  

Takže Vy raději necháte stat zaplatit z peněz poplatníků šrotovné, namísto abyste majitele těch vraků domutil pomocí jejcih vlastních peněz, aby se postarali o likvidaci.

+2/−1
16.1.2015 9:03

P30a11v10e69l 51M67o19r81a17v29e17c 3882739322108

To víte, když dojdou argumenty, nastupují osobní inektivy. Ideálně takové obecné typu "zloděj", "modropták" nebo "komunista" ;-D.

Takové trolly je nejlepší ignorovat, aspoň duševně..

+1/0
16.1.2015 9:42

P41a74v44e86l 33M17o42r39a22v58e39c 3662359722888

R^R^R^

0/0
16.1.2015 9:41

J89i23n32d20ř89i60c85h 61Š56k25o98p11e95k 4455771490595

ona taková daň z nízkého IQ by byla v případě některých taky docela významná výdajová položka, že Simonik ;-D

0/0
17.1.2015 16:35

V25l97a12d25a 93S83i46m90o96n92i66k 3409383183785

Není mi známo, že 132 by byla nízká hodnota. Mně by úplně stačilo, kdybyste se namísto hloupoučkých invektiv pustil do nějaké argumentace a sdělil mi, co je na mé úvaze špatně. Obzvláště, když toto schéma je ověřené a funguje. Máte slovo...

0/0
17.1.2015 16:55

J25i81n55d28ř98i60c10h 89Š50k24o57p35e76k 4915421380255

132 tvrdíte vy......

Ale k věci, neexistuje žádný fakt, že starší auto opotřebovává infrastrukturu více než nové (první důvod, že rozdílné zdanění je nesmysl)

Pokud zahrneme i vliv na ŽP, je zde vyšší o něco vyšší spotřeba starších aut (díky tomu majitel odvede více na spotřební dani, majitel je již trestán) a o něco vyšší exhalace starších aut nevyrovnají emise vzniklé výrobou nového (pokud by se např. nařídilo, že max. věk vozidla pro provoz může být 10 let). Samozřejmě novější auto jsou náchylnější na poruchy řešené nikoli opravou problémového dílu, ale spíše jeho výměnou. Výroba ND taky nese nějakou ekologickou stopu

Dle vaší zvrácené logiky by po zdanění automobilů dle stáří mělo následovat zdanění obyvatel dle stáří spotřebičů, které doma využívají (starší sice více vydrží, nechají se opravit, ale spotřebují o něco více elektřiny) a úprava daně z nemovitosti dle její energetické spotřeby.

Co říkáte na toto ?

+1/0
17.1.2015 17:07

V23l61a27d74a 57S89i86m96o37n35i53k 3689883673885

Netvrdím, že starší auto opotřebovává více  infrastrukturu. Je ovšem prokazatelně horší v exhalacích, spotřebách PHM a také podstatně horší v parametrech bezpečnosti. Střet Š 120 a moderního vozu stejné velikosti má ve Š 120 fatální následky.  Nové auto je kvalitativně také někde jinde, když dodavatelé předvádějí  kvalitu na úrovni 5 pp. Tolik k poruchám. Za posledních ca 15 let jsem vystřídal ca 9 aut, s každým nájezd do 120-140k km. Problémy veškeré žádné.   A jak říkám, je to model fungující, vyzkušený ... jednoduchý fiskální efekt způsobuje, že zvláště staré diesely jsou ve velkém prodávány do Čech, kde na jednoduchou eliminaci nebezpečných vraků a šrotů ze silnic ještě nepřišli. nevím přesně , ale myslím, že stáří českého parku je někde okolo 14,5 roku. Průměr , takže jsou v něm všechny nové vozy. Ta druhá strana spektra je tragédie, která už skutečně do provozu nepatří.

0/−1
17.1.2015 17:19

V83l69a91d26a 29S94i92m41o26n46i12k 3359523693885

5 ppm

0/0
17.1.2015 17:20

P65a29v11e34l 11O23d93r27a97z17i97l 6374219627720

Jestli vám dodavatelé dodají 5 kvalitních dílů z milionu, tak byste asi měli celé oddělení nákupu nechat popravit:-P

0/0
17.1.2015 23:14

V63l96a54d67a 66S87i17m71o45n98i93k 3659343433405

Pane Odrazile, budete se divit, ale ono je to naopak - 5 neshodných z milionu.

0/0
18.1.2015 9:54

J52i84n71d83ř65i63c13h 68Š65k64o82p56e97k 4975311870935

exhalace souvisí se spotřebou PHM, takže za ně již majitel auta platí.

Otázka bezpečnosti jde taky pouze k tíži majitele/provozovatele

Pokud se jednalo o nové či zánovní auto, nájezd který uvádíte musí auto zvládnout naprosto bez zásadních oprav a investic

Komu vadí starší diesel 1,9 bez turba či s ním ? Majiteli určitě ne, protože vzhledem ke kvalitně PHM je to zlatý motor (mnohem lepší než moderní, papírově lepší nízkoobjemové motory)

Politici nemůžou čekat, že když v ČR jsou (částečně i jejich nečinností) západoevropské ceny a východoevropské platy, tak se bude vozový park měnit tak rychle, že průměr bude 10 let či ještě méně,

Pokud jste příznivcem trestání někoho za to, že nemá peníze na nový vůz, prosím vaše vyjádření i k úpravě dalších daní (v mé první odpovědi). Ale tipuju, že budete souhlasit

+1/0
17.1.2015 17:31

V13l15a83d39a 71S54i25m30o97n41i93k 3619643233105

Nemám rád čoudící, nebezpečné a neudržované hromady šrotu na silnici. Tím se lišíme. S nebezpečností nemáte až ta úplně pravdu, protože na zdravotní péči těžce zraněným platíte i vy nemalé částky. Nemůžu za to, že průměrná mzda v ČR je €900, ale ani to nic nemění na situaci, že vozy, zcela neodpovídající dnešnímu provozu, patří do muzea, do stodoly  nebo do šrotu.

Nechci se s Vám přít o jiné daně. Jenom říkám, že namísto toho, aby stát platil někomu  sešrotování auta ( šrotovné v jiné podobě už tu bylo v roce 2009 a nic zásadního nepřineslo) , má raději regulovat stáří parku  tak, aby nemusel nic platit a účelu bylo dosaženo. To je celé.

0/−1
17.1.2015 17:46

J61i73n72d66ř83i35c89h 87Š97k43o50p97e11k 4325331240475

směšujete rozdílné věci, ale to se při obhajově populistických rozhodnutí stává

Nikde nepíšu, že mám rád nebezpečná auta, která svým technickým stavem nepatří do provozu. Vy souhlasíte se sankcionováním vozidel jen dle roku výroby, ne technického stavu. Dovolím si tvrdit, že 20 let staré auto, které najede ročně pár stovek km je v mnohem lepším stavu než pár let staré auto s půlmilionem km na tachometru.

Vozy, které svým stavem nesplňují podmínky pro provoz na silnici nepatří, ale podmínky pro provoz na silnici se řídí trochu jinými věcmi, než je rok výroby

0/0
17.1.2015 17:50

V10l72a77d39a 39S35i68m55o10n38i49k 3439143373715

O sankcionování hovoříte Vy. Téma bylo  dané - stát by mohlo přispívat na likvidaci autovraků. Toto řešení se mi zdá neskutečně hloupé, nic nepřinese a navíc stojí peníze - veřejné. Dvacet let starý vůz může mít pět nálepek z STK a přesto je na silnici reálně nebezpečnější. Jakou jinou než peněžní regulaci byste si představoval, když budete chtít mít jakž takž přijatelný vozový park z pohledu stáří.

Mimo zmiňované exhalace nevládne dvacetileté auto tak vysokou aktivní a pasivní bezpečností. S 20 let starým vozem se mnoha městech západní Evropy nesvezete - prostě nemůžete splnit požadavky na exhalace.

0/−1
17.1.2015 18:03

J12i27n42d96ř46i56c24h 36Š29k78o92p50e73k 4215731320965

no já nevím, kdo začal o sankcionování, ale já to nebyl "Kdyby zavedli daň z vozidla podle stáří a exhalací, je po vracích jedna dvě." Jestli není tohle sankcionování, tak nevím:-)

Mě nejde o vozový park, jehož nejvyšším a jediným parametrem je průměrné stáří. Úplně by stačilo, pokud by auta (bez ohledu na věk), která nesplňují technické podmínky pro provoz, neprošla STK a z provozu zmizela. A jestli bude jezdit 20 let staré zachovalé auto, je to mínus pouze pro majitele/dotyčného řidiče

Naposled se vás ptám, zda když souhlasíte se sankcemi za provoz starších aut (ve jménu ekologie), souhlasíte i s vyšší daní z nemovitosti s vyšší spotřebou energie (taky ve jménu ekologie)

Závěrem mi přijde maximálně pokrytecké řešit pár g zplodin starších vozů a zároveň obchodovat se státy typu Čína, kde ekologie je sprosté slovo a doprava zboží přes půl světa je o několik řádů škodlivější než provoz všech starších vozů na našich silnicích. Ale tohle by byl spíše námět pro politiky

0/0
17.1.2015 18:14

V18l69a46d27a 23S37i82m43o43n41i24k 3799893593575

Stáří není jediným parametrem, ale parametrem, který má nesporně velkou vypovídací schopnost.

Daně z nemovitostí neřeším, jelikož jsou v ČR ve srovnání se zahraničím tak malé, že nestojí za to se o nich bavit. U domu ale také  není podstatné stáří, ale lokalita. Není důvod spojovat danění aut s daněním domů.

To že mají v Čině ekologickou katastrofu nemusí nutně znamenat, že v Evropě musíme ausgerechnet mít stejně zdravé povětří, ne ?  Srovnání s Čínou je trochu nepatřičné.

Možná by Vás třeba mohlo zajímat kosmas.cz -

www.kosmas.cz/...skoda.../automobily-skoda-technicke-a-serizovaci-hod...

0/0
17.1.2015 18:45

V98l45a70d38a 30S15i80m49o62n25i63k 3129193563745

Omlouvám se, vložil jsem nesprávný odkaz. tady je informace, že nejde o pár kg exhalací .

portal.sda-cia.cz/clanky/.../2012-03-Tech_zprava_TUV_SUD-2012.pdf

0/0
17.1.2015 18:47

J15i36n26d75ř21i17c28h 11Š65k10o29p69e63k 4235791940145

něco odkazu chybí, nefuknční

0/0
17.1.2015 18:54

V97l12a89d25a 22S37i60m67o87n63i64k 3769593223285

Zkuste tohle ,druhý odkaz na titulní stránce hovoří o stáří aut, k němu je doplněná studie pdf. Myslím si, že RW TUV není žádná pofiderní instituce.

http://portal.sda-cia.cz/

0/0
17.1.2015 19:06

J40i33n83d49ř74i63c42h 80Š87k38o51p37e64k 4155611790985

článek jsem dohledal, otázkou je, jak moc spolehlivá jsou data od TUV, která víceméně z automprůmyslu žije a taky v jejím zájmu, aby životnost auta byla co nejmenší a oběh nových aut co nejrychlejší

0/0
18.1.2015 14:42

J11i83n17d15ř57i71c24h 20Š14k47o59p49e40k 4465101330685

podobnost s návrhem zdanění nemovitosti se snažím přiblížit rovněž s ekologickým postupem, který bude trestat majitele nehospodárných domů, stejně jako váš návrh má trestat staré automobily.......

k té Číně - opět nechápete souvislosti s lpíte pouze na textu, nikoli jeho myšlence. Je kravina snižovat emise v určitém objemu v EU, když díky přesunu výroby a podpoře obchodu s Čínou vzniknou emise např. o řád, dva vyšší, než je naše snížení

0/0
17.1.2015 18:50

V57l44a81d56a 20S64i33m48o57n43i33k 3989193403335

Přesun výroby by včera tam, dnes už je zase směr  nazpátek. A zítra zase jinak.

Chápu, co chcete říct, ale já nechci žít v Evropě plné smradu, když je možné a reálně dosažitelné  nastavit solidní standardy, které se budou stále zpevňovat. V tom  nevidím ani tak sankcionování jako spíš normální vývoj. Zkuste se podívat na tu studii zplodin a uvidíte, že opravdu nejde o zanedbatelné hodnoty.

0/0
17.1.2015 19:01

P58a13v96e60l 20O44d33r28a36z76i60l 6534389437380

IQ 132 nemáte ani ve snu. Stáří vozidla nic o jeho exhalacích nevypovídá. V Evropě je smrad prostě proto, že tu těch aut jezdí moc.

0/0
17.1.2015 23:15

V88l21a89d64a 81S91i31m63o29n37i95k 3509343333655

A z těch moc aut je hodně starých vraků. Podívejte se na http://portal.sda-cia.cz/ , ať nemlátíme prázdnou slámu.

0/−1
18.1.2015 9:56

P75a79v48e50l 18O16d87r95a35z18i46l 6104579387830

Podle exhalací klidně, podle stáří je to absurdní pitomost.

0/0
17.1.2015 23:12

V87l71a94d28a 10S94i20m96o49n68i76k 3219743963895

A jakpak by Škoda 120 plnila EURO5 ? Souvislost mezi stářím a exhalacemi tady nepochybně je, exaktně spočítaná a doložená.

0/−1
18.1.2015 9:58

J17i36ř77í 11E52r93b76e57n 1943874796147

Euro 5 mnohdy neplní ani deset let staré auto. Chcete tedy sešrotovat všechny ty superby, passaty, transity, mondea, vectry, focusy a xsary jen proto, že jsou "staré"?

Souvislost mezi stářím a exhalacemi je hodně volná, rozhodně není exaktně spočítaná. Kdyby to evropské homologační předpisy povolovaly, nacpu do zachovalé kastle Š120 motor 1,2 TSI / 77 kW, splním i Euro 6 a na dálnici budu všem ukazovat záda ;-D

0/0
19.1.2015 9:53

J12i67ř55í 82G83a62l70a98m22b61o61š 8388476743842

To se cikáni pomějí.:-P

+1/0
15.1.2015 19:42

J38i52ř68í 47D20v84o59ř21á56k 5928303598820

Další verze "šrotovného ".Nikde to nepřineslo prakticky nic dobrého , ale u nás se to změní.

+2/0
15.1.2015 19:16

P44a77v27e70l 15D16e39n91k 9478103319376

No majitelé vrakovišť si tak mužou stěžovat.... z auta co tam necháte za dax, očešou náhradní díly, které dobře zpeněží a že jich tam je, poté ještě zbyde hromada plechu, cena 1 kg železa je asi 5kč . Pokud z vraku vymontuju např. převodovku + jiné díly a prodám ji na inzerát, na vrakáči mi zgarba na kterém i tak vyrýžují nechcou vzít, jak je to možné ?? Asi malý zisk ..

+6/0
15.1.2015 18:39

B89o43ř29e18k 24Ž25a48n24d56a 1120716669446

Někdy před deseti lety se na vrakovišti prodávaly díly na Favorit a Felicii kolem 1000 Kč za kus : světlomet přední za 1000 Kč, zadní 500 - 1000 Kč, převodovka nebo kompletní topení z Felicie 1000 - 2000 Kč, karburátor Ecotronic 500 - 1000 Kč, dveře boční 500, dveře zadní 1000 - 2000 Kč.

+1/0
15.1.2015 20:31

A21u66g91u81s94t 71F37o69r49m48á38n26e83k 6205759690786

Šrotovné už tady bylo, ale Kalousek to zatrh.

0/0
15.1.2015 18:38

M97i60c31h47a88l 57K69o77z36d84e16r44k43a 4300305251

Zase se řeší zbytečný hovadiny. :-(

Vozový park je u nás v mnohem lepším stavu než silnice, školství, zdravotnictví... A navíc se reguluje sám, není vůbec potřeba do něj zasahovat.

A pořád do toho budou šťourat, do skutečných problémů se jim asi nechce, byla by s tím práce.

+9/0
15.1.2015 17:55

P98e48t71r 28M35i55c27h35a65l 2620724781692

To už budou zase nějaké volby? 8-o

0/0
15.1.2015 17:23

J84i97n63d13ř80i41c92h 67Š83k88o29p12e34k 4355921110845

trochu rozpor, ne ? ;-D

    "Stát by mohl v blízké době začít vyplácet majitelům autovraků příspěvek za jejich trvalé vyřazení z provozu. Jeho výše by se mohla pohybovat kolem 3000 až 5000 korun za auto"

   

    "Příspěvek by měl podle Šípka pomoci k odstranění nejstarších neekologických aut z tuzemských silnic"

Tak bude stát platit za to,že si uklidím ze zahrady zbytek auta nebo že člověk nechá sešrotovat fuknční, ale starší auto ?

+1/0
15.1.2015 17:17

J43a13k94u95b 62Š94a76f31a16n79d34a 7745297621901

Asi za trvalé vyřazení, ne? Píšou o odstranění ze silnic, vaše zahrádka je nezajímá.

0/−1
15.1.2015 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.