Diskuze

Motory GM ušetří až 15 % paliva. Válce se budou vypínat „náhodně“

Divize GM Ventures investovala v roce 2012 do malé společnosti Tula Technology a teď chce z této investice sklízet ovoce. Do praxe zavede systém dynamického vypínání válců, který Tula od počátku své existence vyvíjí a v souvislosti s ním již získala řadu patentů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jak koukám, bude asi nutné koupit auto s atmosférickým benziňákem a ještě jeden totožný do zásoby, kdyby první odešel a věřit, že než se porouchají oba, EU klekne

0 0
možnosti

historie vypínání válců je stará cca 30 let, hlavní roli v ní hrály firmy z USA a Japonska a kromě současné aktivity VW to s EU nemělo nic společného. V podstatě šlo a jde o vývoj technologie na omezení spotřeby velkých motorů (6-8 válců)....a dělo a děje se to (hlavně) na autech pro jiné než evropské trhy, dost často v kombinaci s variabilním časováním proti kterému coby potencionálnímu "kurvítku" (motor s ním je určitě složitější) nikdo neřekne ani popel....

0 0
možnosti

J33a27n 62G30a87z73d97a

6. 2. 2015 15:15

Nepřijde mi to jako příliš dynamické a sofistikované řešení. Z čistě technického hlediska za toto považuji hybridný systémy např. u Toyoty, kdy menší spalovací motor běží v optimálním zatížení a při akceleraci a potřebě větší síly si pomůže hybridním elektromotorem integrovaným se startérem, alternátorem a vlastně i tlumičem torzních kmitů a spojkou. Tohle by byla už pouze třešnička na dortu. Nicméně lidé kupují rádi auta s velkým motorem nikoliv z technických pohnutek, ale kvůli zvuku a možná nějakým pocitům. Pro tohle podobný systém "stačí".

0 0
možnosti

P41e91t32r 49L12a26n30d21a

5. 2. 2015 20:23

Použití před zatáčkou může náklady ještě navýšit ;-)

0 0
možnosti

Titulek je klamavý, válce nevypínají náhodně, článek přece sám uvádí, že válce vypínají podle momentálně nejvýhodnějšího stavu, tedy zřejmě podle jakéhosi algoritmu, který hledá v daný okamžik válec nejvhodnější pro vypnutí. Nejzajímavější by tedy bylo vědět, podle jakých kritérií ten algoritmus pracuje.

Tohle je jakési řešení fyzikálního faktu, že spalovací motor pracuje nejúčinněji pouze blízko otáček max.zatížení, je to ryze technický problém, to není politika ani nějaká "kurvítka" jak nám někteří sugerují.

1 0
možnosti

Tak nejlepší by bylo podle zahřátí válců, pokud by bylo zahřátí nadměrné "přepne" na méně vytížené a zahřáté

0 0
možnosti

Pokud výrobní a provozní náklady budou nižší než daná úspora a bude to fungovat naprosto spolehlivě tak jedině R^

0 0
možnosti

Daleko příjemnější řešení, než jezdit v Evropě s litrovými vozítky se zvukem zahradní sekačky.

0 0
možnosti

Snižování emisí za cenu zmrvených jízdních vlastností, nižší spolehlivosti, dražší výroby i servisu, mě jaksi neláká a tohle vypadá dost podobně nesmylsně, jako start-stop systém. Jen to nemrví baterku a startér, ale samotný motor. Už se těším až se to začne kazit. Technici v Opelu mi nebyli schopni opravit kolísající volnoběh ani na běžném dieselu s elektronickým vstřikem. Asi spíš zaplatím až 15% paliva. což v praxi znamená reálně tak polovinu, než mít v autě další zbytečné kurvítko. Jo možná když tam nebudou cpát zbytečnosti, bude auto lehčí a uspoří těch reálných 8% taky.

4 0
možnosti

V Německu se prý mezi řidiči traduje, že z každého auta je nakonec Opel...;-)

0 0
možnosti

Tohle především ukazuje nesmyslnost dnešních patentů, kdy si můžete patentovat kdejakou kravinu, která je přitom jen důsledkem klasické konstrukce a optimalizace. Kravinu, kterou "vymyslí" každý, kdo se do  problému jenom lehce ponoří. Typicky: "Hele Franto, když mi motor pojede jen na pět válců místo šesti a nepustím do šestého palivo, snížím výkon, ale ušetřím víc, než kdybych všechny válce jen škrtil, je to tak?"

"Asi jo Pepo, můžem to zkusit změřit na motorové stolici"

"No jo, ale když budeme vypínat furt stejný válec, tak se ostatní opotřebují a tenhle se skoro furt fláká, navíc to bručí jaksi nepříjemně, Franto"

"No tak Pepo vypínej ty válce pořád dokola, opotřebuješ je stejně"

"Jo, to jo, ale pořád to má jakousi divnou harmonicku frekvenci, když je přepínám prvidelně dokola"

"No tak tam Pepo hoď elektroniku, která to bude vypínat náhodně, ale přitom rovnoměrně. Všechny válce se budou opotřebovávat stejně a divná harmonická ve zvuku zmizí."

"Jasně Franto, klasika, tohle si musíme honem utíkat patentovat".

1 0
možnosti

no vidíte... je to táááák jednoduché.... že jste nebyl první kdo to vymyslel. Už jste mohl být milionář. Vím, vím jste to na ten patentový úřad prostě jen nestihl doběhnout...

Ono to bude asi trošku složitější že?

5 0
možnosti

Jak to tak vypada tak je asi opravdu na case koupit si budto 2015 Corvette Stingray V8 6.2L 460HP, nebo 2015 Ford Mustang GT V8 5.0L 435HP, protoze kdyz jsem v roce 1998 trade in moje posledni Americky auto, Cadillac Seville a od te doby jsem mel 8 novych Japonskych a Nemeckych aut, tak by me nikdy nenapadlo ze se k Americke znacce jeste nekdy vratim ale clovek ma stale mensi a mensi vyber protoze diesel nikdy, turbo motory moc nemusim (rok a pul jsem vlastnil 2010 BMW 535i) Hybrid taky nechci a z dostupnych aut toho na trhu ze "slusnym" motorem moc neni a do budoucna to vypada hur a hur....8-o

1 0
možnosti

To se chlubíš a nebo si stěžuješ ? Že nám tady vypisuješ svůj vozový park.

0 0
možnosti

J77a34n 37B40u86r82i21a18n

5. 2. 2015 11:52

Já bych tak kritický nebyl. Chápu, že když válec dostane "plný" příděl paliva, tak jeho využití je lepší než když ho dostává třeba 30 %.

Válec sice skoro pořád pojede na 100 %, ale zároveň si poměrně často odpočne (jestli to dobře chápu, tak v "době odpočinku" bude nad pístem vakuum). Na životnost motoru by to nemuselo mít negativní vliv.

Otázkou je, jak jakou životnost a poruchovost bude mít ten systém jako takový.

0 0
možnosti