Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení s novým Subaru Outback: skvěle jezdí a má druhé oči

Nové Subaru Outback je auto ze staré školy, ale to je pochvala. Je úžasně tiché, pohodlné, s dokonalým podvozkem. Ale protože do něj všichni budou chtít turbodiesel, je třeba je varovat: žádný závodník to s ním není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T14o58m22á58š 93V25a49l74d75e85r 7473200719

Co nemá benzín klasické 4x4 a manual, tak už to není modla Subaru, ale obyčejný auto s občasným 4x4. Možná je bytelnější, není tak okoukané. Ale ty obraty designerů. Jedna generace krásná, další hrůza. Snad jediný Forester unikl kolísavé náladě vedení a desingnérů.

0/0
30.1.2015 21:24

M19a90r17e76k 61J39a11n71e93č90k98a 1307916553621

S tím vnějším designem u nových generací vozů u Subaru, především Legacy je to fakt bída, ale tento nový Outback mi připadá, že se vrací ke své dravější štíhlosti. Až mi doslouží 4 generace Legacy combi v automatu v plné výbavě, což je dle mě spolehlivý krasavec, 5 ani 6 generací jej nenahradím, protože se to nafouklo a už to nemá ani ten náznak sportovního ladění. Starší Outbacky se mi z důvodu své výšky nelíbili, ale tahle nová vypadá povedeně. Jinak se Subaru max. spokojenost, bezpečnost, jízdní vlastnosti a výhled i do stran nemá chybu a ta pořádná zpětná zrcátka a ne parodie na zpětná zrcátka. Mám jej od novky v LPG a šlape jako hodinky a najeto kolem 126 000km a spotřeba v LPG 11,5 až 12L, což je v ceně benzínu kolem 5,5 až 6 L :-) Kdo v těchto vozech nikdy nejel, nemá smysl aby se k těmto autům kromě designu vyjadřoval. Se Škodovkou se to nedá srovnávat, protože ty jízdní vlastnosti jsou naprosto úžasné a to i na sněhu s ledem pod ním. Tam, kde jiní jedou z důvodu klimatických podmínek max. 40, Subaru nemá problém a stále krásně zvládá se držet na cestě. Jediné, kde mám u Subaru výtku je málo odkládacích prostor a neposuvná loketní opěrka a naprosto blbě řešený palubní počítač a umístění ovládání pro vyhřívání sedaček, tohle kluci japonští aspoň u 4 generace nevychytali. Ale ten zvuk boxeru je doslova návyková záležitost. Brzdění automatickou převodovkou z kopce je hnus nad hnus, tohle jsem zažil u Passata, takže za mě jednoznačně výhoda, že tohle do Subaru výrobce netlačí. Stejně tak chápou, že když chce řidič u spolujezdce otevřít okénko, nepojede mu jak je dnes standardem jako v blbákově až dolů, ale podle toho jak dlouho se drží tlačítko.

A ti co tady chválíte benzínové motory u Škodovky třeba zmiňovaného Superba, asi nevíte, že výměna vstřiků, které po nájezdu přes 100 000km jdou pomalu, ale jistě do kytek a nejdou jednoduše vyměnit, musí se dělat G.O. motoru

+1/0
28.1.2015 12:59

P94e70t93r 36N52ě49m20e48č13e31k 1662624422223

A´t se na mě nikdo nezlobí, ale jak zvenku, tak uvnitř neuvěřitelně ošklivý vůz.....u Subaru se evudentně zastavili v devadesátých letech Rv

0/−1
28.1.2015 11:19

P11a32v82e95l 46D39o51b41e45š 3466683658751

Je to otázka vkusu. Mám Outbacka a pokud nepůjdu do něčeho většího tak v létě opět kupuji Outback.

+1/0
28.1.2015 11:48

L23u58d91v65í48k 61G54a14j80d58o93š70í61k 2705873844192

No jo. Opět "Chytrá Horákyně z iDnesu".

Skvělé, úžasné nejlepší, ale když se začtete podrobněji, tak zjistíte, že to asi zase taková pecka nebude.

Má osobní zkušenost se Subaru - po 3 letech provozu nového Legacy jsem byl rád, že jsem se toho auta zbavil a už nikdy...

0/0
27.1.2015 17:05

J97o96s87e70f 71N17o13v82a62k 5148312586348

Rozveďte to, proč jste byl rád? Co vám nevyhovovalo? Jako potenciální zájemce o subaru nadšený z pohodlí a jízdních vlastností mě to fakt zajímá!

0/0
6.2.2015 14:04

M35i70c76h36a60l 56F46r82ý14d18a 1382419513372

Pane Dvořáku, vás překvapuje, že naftový motor ve vyšších otáčkách nemá dostatečný točivý moment? No potěš koště...Rv

+4/0
27.1.2015 16:44

J22i44ř75í 50S66c31h47w48a79c94h 8138154548186

"koště" asi moc nepotěším... autor to nejspíš dobře ví, ale ten 2.0 diesel od Subaru je v tomto dost velký extrém. Má vynikající maximum 350Nm, ale začíná vadnout extrémně brzy již od 2500 ot! Srovnatelný 2.0 TDI/110 kW má maximum "jen" 320 Nm ale vydrží s ním do 3000 ot. Takže když na dálnici ty motory při 130 točí okolo 2200-2300 ot. Tak prostě Subaru začne docházet dech extrémně brzo (maximální výkony pak mají při 3600/4000 otáčkách.) ;-)

0/0
28.1.2015 16:46

P13e44t40r 95K79u55l86i27c43h 9100231512115

výběr tohohle auta je spíš sňatek z vášně než z rozumu.

proti gustu...

0/0
27.1.2015 12:46

A14l89e67š 56L28e43w93i68c17k21i 5465989211848

Právě sňatek z rozumu to je, ne z vášně, tyto auta se nekazí, nekradou, ale zase nevypadají úplně top, záleží na preferencích...

+1/0
27.1.2015 13:57

P54e75t72r 30K16u47l43i48c73h 9210581852645

já bych spíš řekl, že za ty (velké) peníze lze na trhu najít hodně lepších variant, a že po Subaru Outback spíš sáhne fanda značky a jejich "boxera".

0/0
27.1.2015 14:00

A20l77e43š 61L98e64w26i56c80k33i 5755689201858

Subaru má největší věrnost mezi zákazníky, kdo si jednou koupí jejich skvostný výrobek, z nějakých 90% si opět pořídí další...Holt vlastníkem Subaru je Toyota, a ta jejich spolehlivost je nakažlivá.

0/0
27.1.2015 14:06

L11u90d96v40í84k 94G11a21j54d23o93š75í17k 2615403774192

Ani bych neřekl... :-)

+1/0
27.1.2015 17:07

P70e63t33r 26P34o55s22p80í81š63i14l 4308984136196

To nekazící se auto máme ve firmě. Je tři roky staré a loni se do jeho opravy dalo téměř 200 tisíc (vysypaný motor s 80 tisíci km). Fakt bych nebyl rád, kdyby se touto "spolehlivostí" nakazilo i jiné auto.

0/0
27.1.2015 17:25

Z30d46e51n51ě42k 36H63a84n52z65l 1641496842904

Za milion by měla

0/0
27.1.2015 20:55

M12a85r77e70k 62H22r45u93b60y 6547782251588

"lepsich" je subjektivni. Rozhodne jsou hezci auta, ale pokud mate srovnavat v kategoriich spolehlivost, fortelnost, kvalita ci dokonce pouziti rozumu ori konstrukci - uz moc konkurentu nenajdete ;-)

+1/0
27.1.2015 15:06

L30u90k79á21š 50S14k72o39p65a20l 9966518555851

Tak to jste asi nikdy žádné Subaru neměl :) Zvláště pak dieslový motor v předchozím Outbacku je lahůdka. Spotřeba oleje, FAP filtr, který se neustále regeneruje a když začne, musíte jet několik kilometrů konstantní rychlostí, v konstantních otáčkách, jinak oranžová kontrolka (má to spešl kontrolku na FAP filtr) a hurá do servisu ... ve 100tis km už se FAP regeneruje téměř pořád, nabídnou Vám výměnu, která stojí 70tis za filtr+práce ... to je těžce o vášni ;)

0/0
27.1.2015 15:57

L20u67k60á83š 69S30k78o94p84a42l 9676858675241

Ale teda zapomněl jsem říct, že se tím jezdí opravdu příjemně. Velké těžké auto, klasická mechanická čtyřkolka, není to jako u VW 2+2 v nouzi alias HALDEX, ten dieslový motor, jelikož je to boxer tak běží moc pěkně, tiše .. škoda jen, že polovinu času jste s ním v servisu. Takže když už, tak benzín a ideálně s automatem ;)

+1/0
27.1.2015 16:00

P68e90t71r 35K83u16l72i14c41h 9240601762555

tolik ke spolehlivosti....

0/0
27.1.2015 16:12

M35a90r88e36k 24H75r12u76b42y 6757842581468

Dyzl je ulitba Subaru Evrope...:-/

0/0
27.1.2015 16:55

M62i44r57o21s34l82a88v 13J48a92r84o22š 6450822809777

Tak mi v tom článku chybí obligátní srovnání s VW nebo Škodou ;-D.

0/0
27.1.2015 11:41

Z52d10e17n24ě94k 86H16a58n27z90l 1821896802924

Srovnává se je Hyundai se Škodou obcas s Mazdou

0/0
27.1.2015 12:08

J15i23ř88í 31S70c24h92w16a41c70h 8728174418166

srovnání se Škodou tu není, protože by pro Subaru (značku, prezentující se jako sportovní) Outback nedopadlo v některých parametrech příliš lichotivě, a ten úsměv by ti ztuhnul....:-(

Pokud by se srovnávalo s dynamikou odpovídajícím motorem, tak by proti stál Superb / TSI 1.4, ano s tím legendárním motůrkem do sekačky,  cena o cca 200 tisíc lacinější....

.... nebo  něco s cenou jen blížící se ceně Outbacku - Sup / TSI 2.0 s automatem (-100 tisíc), což je ale oproti Outbacku raketa....

.... nebo s cenou stejnou jako Outback - Sup / 3.6FSI (s automatem a 4x4), což je ale raketa ještě větší....

Nemluvě o tom, že dvouspojkové automaty VW jsou jiná liga než nudné variátory...a pokud nebude možnost volby manuálu, tak to je další mínus....

+1/0
27.1.2015 13:19

M75i90r41o94s34l34a42v 67J70a62r59o55š 6850392299507

Mně by nic nemrzlo. Poznámka nebyla proti VW, spíš proti autorům, kteří občas srovnávají nesrovnatelné a problém s nejlepším autem na světě je asi stejný jako s vejcem a slepicí. O tom to je ;-D

0/0
27.1.2015 13:47

A91l18e20š 42L78e94w90i73c67k87i 5715219391448

Subaru se nikdy neprezentuje jako sportovní, max Impreza, jinak jsou vyhlášení spolehlivostí a pohonem 4×4,takže leda je srovnávat s jinými běžnými čtyřkolkami od Audi nebo BMW...

+1/0
27.1.2015 14:01

M16a62r79e40k 66H85r95u58b65y 6487342441608

No, za srovnavani staleho 4x4 s nahrazkou typu Haldex by vas subaristi ukamenovali ;-)

0/0
27.1.2015 15:04

J39i75ř84í 84S72c64h48w62a61c74h 8618214848266

v článku je zmínka o mezinápravové lamelové spojce, obdobné Haldexu

0/0
27.1.2015 15:32

M73a17r61e22k 12J33a63n98e78č25k28a 1537336913361

Vás zajímá u vozu pouze zrychlení z 0 na 100? Někteří to holt pochopí až v náročnějším terénu nebo při dosti zhoršených jízdních podmínkách, nebo při nehodě. Zažil jsem blázny v Rapidech nebo rozdrážděných Octávkách, co netuší, že fyzika platí pro Škodovky mnohem dříve, než pro Subaru a pak se ta stabilita na vozovce opravdu hodí :-) Pravda, cena vozů u Subaru je dosti vysoká a náhr. díly taky, to je fakt. Ale pokud se člověk o auto stará, lije tam olej jaký má a v pravidelných intervalech a mění poctivě všechny filtry, pak šlape jako hodinky a jízda je za každého počasí prostě s prstem v nose :-)

0/0
28.1.2015 13:11

P68a85v96e28l 65K24o88n81e24č16n71ý 1760829417

To že není na EU trhu Outback s 3.6 benzínem a 2.0t benzínem ale můžeš přičíst úchylné EU normě, ne Japoncům. Krom toho, zkus se svézt v Superbu a pak v Outbacku, zjistíš, že jde o úplně jinou ligu, kde Škodovka bude tiše plakat v rohu. Dvojspojka je super, tomu není co vytknout. Variátor je taky výborný a rozhodně mechanicky jednodušší.

0/0
28.1.2015 14:00

J11i68ř54í 50S21c87h95w52a45c11h 8808604598596

V Evropě podléhají úchylným normám všichni výrobci. A u auta za milion očekávám, že když šlápnu na plyn tak to prostě bude mít dynamiku auta za milion a ne něčeho za 300 tisíc. A pak mu to nějaké "drncnutí" klidně odpustím ;-)

0/0
28.1.2015 17:10
Foto

M65i40r48o72s22l92a75v 76S42t54e69i37n90e91r 6558504353495

Málo platné, v té cenové kategorii je dost velký výběr. Subaru je fixovaný na boxery s vodním chlazením, ty mají technicky problém s dlouhými trubkami. Další problém je jednostranné opotřebení válců, nahoře se olej moc nedrží, dole je ho moc a písty svojí vahou tlačí  na spodní stranu válce. Řadový čtyřválec dosáhl zatím nesrovnatelně větší životnosti i úspornosti. O spotřebě totiž rozhoduje i vnitřní tření motoru-  hydraulický odpor oleje brání vytáčení do vyšších otáček, různé vačkové hřídele spotřebují svým pohonem také energii.

Haldex je také odpověď na reálné poměry- do terénu se dnes jede, když není zbytí, pak ale musí ta elektronika bez ohledu na spotřebu zajistit bezpečné projetí. Trvalé používání Haldexu vede k rychlému opotřebení- na to není konstruován. A přibrzďování stojí také palivo navíc, samozřejmě tím trpí i brzdy. V terénu často používané vozy mají mít systém diferenciálů a jejich uzávěrek, třeba jako Lada Niva.

+3/0
27.1.2015 10:35

L97u20k69á77š 41S44k94o82p32a84l 9266678165641

Neznám jedinou starší oktávku, kde by 2+2 v nouzi, alias HALDEX ještě fungoval. Oprava v ceně zbytku auta...

0/0
27.1.2015 16:04

P32a50v74e43l 59K82o17n63e67č23n84ý 1220309947

Tak to opotřebení válců dole, protože boxer, to mě opravdu pobavilo ;-D

Nedá se točit do otáček, taky výborný fór ;-D

Boxery svou životností a možností točit strčí do kapsy ten tvůj řadový čtyřválec s úsměvem na rtu. O kultivovanosti chodu, nízkém těžišti a rovnoměrném rozložení hmotnosti nemluvě.

0/0
28.1.2015 13:56
Foto

M50i12r20o60s58l62a48v 89S87t98e14i77n38e69r 6908604743475

Není to nic nového, milión VW "brouků" s Ledwinkovým Tatra- motorem, ale 4 válci, ty boxery učinily obecně známými. I VW 1200 neb 1300 ccm byl motor stavěný na nějakých 120 tisíc km, poté se  běžně  vyměnil za motor po výbrusu. To bylo v 70. letech už málo, proto přešel VW s pomocí techniků od NSU na řadové čtyřválce umístěné příčně nad hnací nápravou.

Nějaký důvod to asi mít bude, proč nejsou boxery převažující konstrukční technikou.

Současně nejmodernější motory má Honda- podařilo se podstatně snížit vnitřní tření i pohyblivé masy v motoru- Honda má rekordně nízkou spotřebu.

0/0
28.1.2015 20:06

J15i14ř49í 27P22a89n51t42l67í39k 8953843644213

Me se novy outback hodne libi. Mel jsem Forestera i imprezu. Po novem outbacku pokukuju. Tady v USA je i s motorem 3.6 litru sesti valec. Manual se tady neprodava, ale v Kanade ano.... mozna bych sel i do 2.5 motoru kdybych mohl mit manual. Cena zacina kousek pres 25 000 dolaru a podle modelu se splha kousek pod 40 000 dol.

+1/0
27.1.2015 6:32

P48e53t80r 22Č33e66r15n67ý 2738449514702

Taky o něm s 3.6 motorem uvažuju (také v USA). Předchozí generace s tímhle motorem jezdila výborně. Za nějakých $34,000 i s Eye Sight, to je dobrá cena.

+1/0
27.1.2015 10:34

I64g30o22r 26P13ř92a75d78k18a 1794771389210

Mě zajímá jen jedna věc, zda ty jejich povedené diesely, vydrží max. 150000 jako u jejich předchůdce? Subaru s dieselem prakticky neprodejné auto z druhé ruky.;-(

+2/0
27.1.2015 3:01

P67e27t90r 32P51o14s32p86í64š33i57l 4578664926696

Tak to vydrží ještě dost. Ten 2,5 litr benzín nevydrží ani těch 100 tisíc. Snad to ale u nového 2,5 litru už zlepšili, když tvrdí, že přepracovali 80%dílů.

0/0
27.1.2015 7:02

P79a40v68e96l 55D56o68b39e26š 3636463308161

Nevím kde jste nato přišel. Já mám Outback 2006 2,5l nyní mám naněm 301000km a zatím žádná oprava jen spotřební díly. Vše v pořádku.

+3/0
27.1.2015 8:58

K56a40r70e25l 68V54a15c75h81u25t 9693222649163

Všechno to záleží na stylu jízdy ;-) ... Kdo si myslí, že může všechno všude projet jako drak, tak potom musí počítat s menší životností.

0/0
27.1.2015 9:14

J41a72k64u58b 19F33e94i47f48a81r 7329809516389

Tak tak, a razantní jízdou trpí především turbodiesely.

0/0
27.1.2015 10:27

M11i36c85h30a97l 75H55r93u18b87o13š 4600267862635

Máte vlastnú skúsenosť, alebo to povedal Honza u piva, tak to musí byť pravda?

+1/0
27.1.2015 7:14

M70a56r42e49k 25H94r73u66b54y 6237352671178

Fakt, ze Subaru z druhe ruky v rozumnem stavu prakticky nekoupite, neni dane tim, ze by bylo neprodejne ;-)

+2/0
27.1.2015 15:07

M58a47r43e27k 25J14a49n95e94č71k45a 1187216323841

Tak v tom případě by soused musel mít u svého Forestera v dieselu již aspoň druhý motor nebo GO prvního, ale nic takového :-)

0/0
28.1.2015 13:28

J61i96ř91í 45S40c76h91w48a81c65h 8558634438806

Tak jsem měl takovou "utkvělou představu", že auto za milion nikdy nemůže v dynamice zaostávat za autem s třetinovou cenou, bohužel jsem se mýlil.:-(

0/0
27.1.2015 0:55

L72a93d40i67s96l55a73v 70S86o56k76o89l 1680982205342

Tak TSI to není, no...:D

+3/0
27.1.2015 6:55

M37i91c20h22a68l 61P76a93v89l24á19t 9643773704619

U auta se nepletete, ale tohle je tank. V dobrem i spatnem slova smyslu. Neco za neco..

0/0
27.1.2015 11:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.