Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První svezení s novým Subaru Outback: skvěle jezdí a má druhé oči

Nové Subaru Outback je auto ze staré školy, ale to je pochvala. Je úžasně tiché, pohodlné, s dokonalým podvozkem. Ale protože do něj všichni budou chtít turbodiesel, je třeba je varovat: žádný závodník to s ním není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T50o19m58á68š 35V15a14l44d92e53r 7413530859

Co nemá benzín klasické 4x4 a manual, tak už to není modla Subaru, ale obyčejný auto s občasným 4x4. Možná je bytelnější, není tak okoukané. Ale ty obraty designerů. Jedna generace krásná, další hrůza. Snad jediný Forester unikl kolísavé náladě vedení a desingnérů.

0/0
30.1.2015 21:24

M65a26r55e26k 35J88a24n41e48č69k96a 1887796383501

S tím vnějším designem u nových generací vozů u Subaru, především Legacy je to fakt bída, ale tento nový Outback mi připadá, že se vrací ke své dravější štíhlosti. Až mi doslouží 4 generace Legacy combi v automatu v plné výbavě, což je dle mě spolehlivý krasavec, 5 ani 6 generací jej nenahradím, protože se to nafouklo a už to nemá ani ten náznak sportovního ladění. Starší Outbacky se mi z důvodu své výšky nelíbili, ale tahle nová vypadá povedeně. Jinak se Subaru max. spokojenost, bezpečnost, jízdní vlastnosti a výhled i do stran nemá chybu a ta pořádná zpětná zrcátka a ne parodie na zpětná zrcátka. Mám jej od novky v LPG a šlape jako hodinky a najeto kolem 126 000km a spotřeba v LPG 11,5 až 12L, což je v ceně benzínu kolem 5,5 až 6 L :-) Kdo v těchto vozech nikdy nejel, nemá smysl aby se k těmto autům kromě designu vyjadřoval. Se Škodovkou se to nedá srovnávat, protože ty jízdní vlastnosti jsou naprosto úžasné a to i na sněhu s ledem pod ním. Tam, kde jiní jedou z důvodu klimatických podmínek max. 40, Subaru nemá problém a stále krásně zvládá se držet na cestě. Jediné, kde mám u Subaru výtku je málo odkládacích prostor a neposuvná loketní opěrka a naprosto blbě řešený palubní počítač a umístění ovládání pro vyhřívání sedaček, tohle kluci japonští aspoň u 4 generace nevychytali. Ale ten zvuk boxeru je doslova návyková záležitost. Brzdění automatickou převodovkou z kopce je hnus nad hnus, tohle jsem zažil u Passata, takže za mě jednoznačně výhoda, že tohle do Subaru výrobce netlačí. Stejně tak chápou, že když chce řidič u spolujezdce otevřít okénko, nepojede mu jak je dnes standardem jako v blbákově až dolů, ale podle toho jak dlouho se drží tlačítko.

A ti co tady chválíte benzínové motory u Škodovky třeba zmiňovaného Superba, asi nevíte, že výměna vstřiků, které po nájezdu přes 100 000km jdou pomalu, ale jistě do kytek a nejdou jednoduše vyměnit, musí se dělat G.O. motoru

+1/0
28.1.2015 12:59

P51e12t35r 10N53ě84m94e12č85e29k 1452204912833

A´t se na mě nikdo nezlobí, ale jak zvenku, tak uvnitř neuvěřitelně ošklivý vůz.....u Subaru se evudentně zastavili v devadesátých letech Rv

0/−1
28.1.2015 11:19


P24a27v96e46l 39D63o43b28e95š 3336393368581

Je to otázka vkusu. Mám Outbacka a pokud nepůjdu do něčeho většího tak v létě opět kupuji Outback.

+1/0
28.1.2015 11:48

L12u48d60v78í55k 75G62a91j89d27o41š98í10k 2695243694952

No jo. Opět "Chytrá Horákyně z iDnesu".

Skvělé, úžasné nejlepší, ale když se začtete podrobněji, tak zjistíte, že to asi zase taková pecka nebude.

Má osobní zkušenost se Subaru - po 3 letech provozu nového Legacy jsem byl rád, že jsem se toho auta zbavil a už nikdy...

0/0
27.1.2015 17:05

J88o77s32e57f 33N52o10v51a49k 5748162326158

Rozveďte to, proč jste byl rád? Co vám nevyhovovalo? Jako potenciální zájemce o subaru nadšený z pohodlí a jízdních vlastností mě to fakt zajímá!

0/0
6.2.2015 14:04

M12i70c27h36a92l 63F35r50ý89d43a 1382909333982

Pane Dvořáku, vás překvapuje, že naftový motor ve vyšších otáčkách nemá dostatečný točivý moment? No potěš koště...Rv

+4/0
27.1.2015 16:44

J65i47ř39í 93S29c58h10w43a60c14h 8118774958606

"koště" asi moc nepotěším... autor to nejspíš dobře ví, ale ten 2.0 diesel od Subaru je v tomto dost velký extrém. Má vynikající maximum 350Nm, ale začíná vadnout extrémně brzy již od 2500 ot! Srovnatelný 2.0 TDI/110 kW má maximum "jen" 320 Nm ale vydrží s ním do 3000 ot. Takže když na dálnici ty motory při 130 točí okolo 2200-2300 ot. Tak prostě Subaru začne docházet dech extrémně brzo (maximální výkony pak mají při 3600/4000 otáčkách.) ;-)

0/0
28.1.2015 16:46

P36e15t11r 56K69u84l25i69c81h 9730761592445

výběr tohohle auta je spíš sňatek z vášně než z rozumu.

proti gustu...

0/0
27.1.2015 12:46

A55l98e43š 93L66e98w53i44c14k19i 5795859731158

Právě sňatek z rozumu to je, ne z vášně, tyto auta se nekazí, nekradou, ale zase nevypadají úplně top, záleží na preferencích...

+1/0
27.1.2015 13:57

P67e19t23r 35K24u66l74i23c83h 9420811312485

já bych spíš řekl, že za ty (velké) peníze lze na trhu najít hodně lepších variant, a že po Subaru Outback spíš sáhne fanda značky a jejich "boxera".

0/0
27.1.2015 14:00

A82l94e64š 64L26e69w24i53c43k27i 5195439781528

Subaru má největší věrnost mezi zákazníky, kdo si jednou koupí jejich skvostný výrobek, z nějakých 90% si opět pořídí další...Holt vlastníkem Subaru je Toyota, a ta jejich spolehlivost je nakažlivá.

0/0
27.1.2015 14:06

L25u31d94v30í69k 94G78a57j60d68o48š62í91k 2695413254112

Ani bych neřekl... :-)

+1/0
27.1.2015 17:07

P22e44t60r 69P48o49s54p63í26š59i60l 4338914136906

To nekazící se auto máme ve firmě. Je tři roky staré a loni se do jeho opravy dalo téměř 200 tisíc (vysypaný motor s 80 tisíci km). Fakt bych nebyl rád, kdyby se touto "spolehlivostí" nakazilo i jiné auto.

0/0
27.1.2015 17:25

Z45d24e58n91ě87k 21H21a35n69z35l 1431956262634

Za milion by měla

0/0
27.1.2015 20:55

M76a54r22e28k 25H96r97u28b81y 6767812501668

"lepsich" je subjektivni. Rozhodne jsou hezci auta, ale pokud mate srovnavat v kategoriich spolehlivost, fortelnost, kvalita ci dokonce pouziti rozumu ori konstrukci - uz moc konkurentu nenajdete ;-)

+1/0
27.1.2015 15:06

L53u45k27á33š 68S65k56o27p77a20l 9496378885111

Tak to jste asi nikdy žádné Subaru neměl :) Zvláště pak dieslový motor v předchozím Outbacku je lahůdka. Spotřeba oleje, FAP filtr, který se neustále regeneruje a když začne, musíte jet několik kilometrů konstantní rychlostí, v konstantních otáčkách, jinak oranžová kontrolka (má to spešl kontrolku na FAP filtr) a hurá do servisu ... ve 100tis km už se FAP regeneruje téměř pořád, nabídnou Vám výměnu, která stojí 70tis za filtr+práce ... to je těžce o vášni ;)

0/0
27.1.2015 15:57

L19u89k44á14š 53S37k98o48p14a48l 9156758155911

Ale teda zapomněl jsem říct, že se tím jezdí opravdu příjemně. Velké těžké auto, klasická mechanická čtyřkolka, není to jako u VW 2+2 v nouzi alias HALDEX, ten dieslový motor, jelikož je to boxer tak běží moc pěkně, tiše .. škoda jen, že polovinu času jste s ním v servisu. Takže když už, tak benzín a ideálně s automatem ;)

+1/0
27.1.2015 16:00

P27e42t80r 19K46u54l66i89c51h 9110741392695

tolik ke spolehlivosti....

0/0
27.1.2015 16:12

M46a98r43e72k 90H36r95u88b37y 6467712381238

Dyzl je ulitba Subaru Evrope...:-/

0/0
27.1.2015 16:55

M66i14r40o78s28l91a59v 63J10a44r38o39š 6900432439297

Tak mi v tom článku chybí obligátní srovnání s VW nebo Škodou ;-D.

0/0
27.1.2015 11:41

Z47d43e39n23ě66k 62H49a70n75z23l 1491196132884

Srovnává se je Hyundai se Škodou obcas s Mazdou

0/0
27.1.2015 12:08

J94i19ř80í 32S86c62h58w72a82c82h 8798154468636

srovnání se Škodou tu není, protože by pro Subaru (značku, prezentující se jako sportovní) Outback nedopadlo v některých parametrech příliš lichotivě, a ten úsměv by ti ztuhnul....:-(

Pokud by se srovnávalo s dynamikou odpovídajícím motorem, tak by proti stál Superb / TSI 1.4, ano s tím legendárním motůrkem do sekačky,  cena o cca 200 tisíc lacinější....

.... nebo  něco s cenou jen blížící se ceně Outbacku - Sup / TSI 2.0 s automatem (-100 tisíc), což je ale oproti Outbacku raketa....

.... nebo s cenou stejnou jako Outback - Sup / 3.6FSI (s automatem a 4x4), což je ale raketa ještě větší....

Nemluvě o tom, že dvouspojkové automaty VW jsou jiná liga než nudné variátory...a pokud nebude možnost volby manuálu, tak to je další mínus....

+1/0
27.1.2015 13:19

M14i43r10o91s62l69a88v 13J41a25r55o14š 6640692139147

Mně by nic nemrzlo. Poznámka nebyla proti VW, spíš proti autorům, kteří občas srovnávají nesrovnatelné a problém s nejlepším autem na světě je asi stejný jako s vejcem a slepicí. O tom to je ;-D

0/0
27.1.2015 13:47

A52l50e60š 20L49e29w57i67c56k80i 5695749591568

Subaru se nikdy neprezentuje jako sportovní, max Impreza, jinak jsou vyhlášení spolehlivostí a pohonem 4×4,takže leda je srovnávat s jinými běžnými čtyřkolkami od Audi nebo BMW...

+1/0
27.1.2015 14:01

M42a61r25e85k 66H41r23u56b56y 6427102901768

No, za srovnavani staleho 4x4 s nahrazkou typu Haldex by vas subaristi ukamenovali ;-)

0/0
27.1.2015 15:04

J65i75ř82í 97S88c69h77w39a39c53h 8368244848846

v článku je zmínka o mezinápravové lamelové spojce, obdobné Haldexu

0/0
27.1.2015 15:32

M41a45r80e10k 24J52a84n81e93č87k77a 1127706903941

Vás zajímá u vozu pouze zrychlení z 0 na 100? Někteří to holt pochopí až v náročnějším terénu nebo při dosti zhoršených jízdních podmínkách, nebo při nehodě. Zažil jsem blázny v Rapidech nebo rozdrážděných Octávkách, co netuší, že fyzika platí pro Škodovky mnohem dříve, než pro Subaru a pak se ta stabilita na vozovce opravdu hodí :-) Pravda, cena vozů u Subaru je dosti vysoká a náhr. díly taky, to je fakt. Ale pokud se člověk o auto stará, lije tam olej jaký má a v pravidelných intervalech a mění poctivě všechny filtry, pak šlape jako hodinky a jízda je za každého počasí prostě s prstem v nose :-)

0/0
28.1.2015 13:11

P92a28v20e57l 51K91o91n72e82č79n14ý 1810269137

To že není na EU trhu Outback s 3.6 benzínem a 2.0t benzínem ale můžeš přičíst úchylné EU normě, ne Japoncům. Krom toho, zkus se svézt v Superbu a pak v Outbacku, zjistíš, že jde o úplně jinou ligu, kde Škodovka bude tiše plakat v rohu. Dvojspojka je super, tomu není co vytknout. Variátor je taky výborný a rozhodně mechanicky jednodušší.

0/0
28.1.2015 14:00

J17i88ř71í 81S56c80h21w74a42c84h 8478914828816

V Evropě podléhají úchylným normám všichni výrobci. A u auta za milion očekávám, že když šlápnu na plyn tak to prostě bude mít dynamiku auta za milion a ne něčeho za 300 tisíc. A pak mu to nějaké "drncnutí" klidně odpustím ;-)

0/0
28.1.2015 17:10
Foto

M94i29r85o98s85l44a45v 35S25t65e42i91n49e71r 1975295198693

Málo platné, v té cenové kategorii je dost velký výběr. Subaru je fixovaný na boxery s vodním chlazením, ty mají technicky problém s dlouhými trubkami. Další problém je jednostranné opotřebení válců, nahoře se olej moc nedrží, dole je ho moc a písty svojí vahou tlačí  na spodní stranu válce. Řadový čtyřválec dosáhl zatím nesrovnatelně větší životnosti i úspornosti. O spotřebě totiž rozhoduje i vnitřní tření motoru-  hydraulický odpor oleje brání vytáčení do vyšších otáček, různé vačkové hřídele spotřebují svým pohonem také energii.

Haldex je také odpověď na reálné poměry- do terénu se dnes jede, když není zbytí, pak ale musí ta elektronika bez ohledu na spotřebu zajistit bezpečné projetí. Trvalé používání Haldexu vede k rychlému opotřebení- na to není konstruován. A přibrzďování stojí také palivo navíc, samozřejmě tím trpí i brzdy. V terénu často používané vozy mají mít systém diferenciálů a jejich uzávěrek, třeba jako Lada Niva.

+3/0
27.1.2015 10:35

L67u78k85á97š 16S30k23o19p83a28l 9846348195591

Neznám jedinou starší oktávku, kde by 2+2 v nouzi, alias HALDEX ještě fungoval. Oprava v ceně zbytku auta...

0/0
27.1.2015 16:04

P19a19v77e63l 92K15o94n81e66č81n73ý 1150489647

Tak to opotřebení válců dole, protože boxer, to mě opravdu pobavilo ;-D

Nedá se točit do otáček, taky výborný fór ;-D

Boxery svou životností a možností točit strčí do kapsy ten tvůj řadový čtyřválec s úsměvem na rtu. O kultivovanosti chodu, nízkém těžišti a rovnoměrném rozložení hmotnosti nemluvě.

0/0
28.1.2015 13:56
Foto

M41i48r75o22s75l76a33v 13S94t95e22i65n84e76r 1605275498903

Není to nic nového, milión VW "brouků" s Ledwinkovým Tatra- motorem, ale 4 válci, ty boxery učinily obecně známými. I VW 1200 neb 1300 ccm byl motor stavěný na nějakých 120 tisíc km, poté se  běžně  vyměnil za motor po výbrusu. To bylo v 70. letech už málo, proto přešel VW s pomocí techniků od NSU na řadové čtyřválce umístěné příčně nad hnací nápravou.

Nějaký důvod to asi mít bude, proč nejsou boxery převažující konstrukční technikou.

Současně nejmodernější motory má Honda- podařilo se podstatně snížit vnitřní tření i pohyblivé masy v motoru- Honda má rekordně nízkou spotřebu.

0/0
28.1.2015 20:06

J55i82ř82í 39P93a44n35t13l74í85k 8223133344113

Me se novy outback hodne libi. Mel jsem Forestera i imprezu. Po novem outbacku pokukuju. Tady v USA je i s motorem 3.6 litru sesti valec. Manual se tady neprodava, ale v Kanade ano.... mozna bych sel i do 2.5 motoru kdybych mohl mit manual. Cena zacina kousek pres 25 000 dolaru a podle modelu se splha kousek pod 40 000 dol.

+1/0
27.1.2015 6:32

P81e58t76r 44Č51e71r58n41ý 2358159244802

Taky o něm s 3.6 motorem uvažuju (také v USA). Předchozí generace s tímhle motorem jezdila výborně. Za nějakých $34,000 i s Eye Sight, to je dobrá cena.

+1/0
27.1.2015 10:34

I50g37o30r 28P31ř48a41d82k58a 1644801129540

Mě zajímá jen jedna věc, zda ty jejich povedené diesely, vydrží max. 150000 jako u jejich předchůdce? Subaru s dieselem prakticky neprodejné auto z druhé ruky.;-(

+2/0
27.1.2015 3:01

P41e86t72r 12P47o90s90p71í20š82i35l 4988254756776

Tak to vydrží ještě dost. Ten 2,5 litr benzín nevydrží ani těch 100 tisíc. Snad to ale u nového 2,5 litru už zlepšili, když tvrdí, že přepracovali 80%dílů.

0/0
27.1.2015 7:02

P41a23v57e76l 25D22o92b97e82š 3556633728711

Nevím kde jste nato přišel. Já mám Outback 2006 2,5l nyní mám naněm 301000km a zatím žádná oprava jen spotřební díly. Vše v pořádku.

+3/0
27.1.2015 8:58

K51a51r26e76l 74V89a20c84h84u38t 9873232329193

Všechno to záleží na stylu jízdy ;-) ... Kdo si myslí, že může všechno všude projet jako drak, tak potom musí počítat s menší životností.

0/0
27.1.2015 9:14

J40a53k93u28b 15F72e63i50f45a17r 7149859416479

Tak tak, a razantní jízdou trpí především turbodiesely.

0/0
27.1.2015 10:27

M88i89c56h82a28l 29H29r68u66b58o34š 4350657912565

Máte vlastnú skúsenosť, alebo to povedal Honza u piva, tak to musí byť pravda?

+1/0
27.1.2015 7:14

M83a69r63e92k 13H62r53u87b36y 6577982181108

Fakt, ze Subaru z druhe ruky v rozumnem stavu prakticky nekoupite, neni dane tim, ze by bylo neprodejne ;-)

+2/0
27.1.2015 15:07

M16a18r72e88k 58J71a95n94e81č14k93a 1127886703861

Tak v tom případě by soused musel mít u svého Forestera v dieselu již aspoň druhý motor nebo GO prvního, ale nic takového :-)

0/0
28.1.2015 13:28

J45i93ř79í 17S70c93h60w47a49c92h 8388844458116

Tak jsem měl takovou "utkvělou představu", že auto za milion nikdy nemůže v dynamice zaostávat za autem s třetinovou cenou, bohužel jsem se mýlil.:-(

0/0
27.1.2015 0:55

L29a34d28i21s28l61a58v 84S44o75k92o95l 1600122645682

Tak TSI to není, no...:D

+3/0
27.1.2015 6:55

M89i23c90h66a52l 42P77a91v47l16á55t 9693323954309

U auta se nepletete, ale tohle je tank. V dobrem i spatnem slova smyslu. Neco za neco..

0/0
27.1.2015 11:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.