Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První svezení s novým Subaru Outback: skvěle jezdí a má druhé oči

Nové Subaru Outback je auto ze staré školy, ale to je pochvala. Je úžasně tiché, pohodlné, s dokonalým podvozkem. Ale protože do něj všichni budou chtít turbodiesel, je třeba je varovat: žádný závodník to s ním není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T89o39m80á27š 79V75a39l90d70e21r 7693890679

Co nemá benzín klasické 4x4 a manual, tak už to není modla Subaru, ale obyčejný auto s občasným 4x4. Možná je bytelnější, není tak okoukané. Ale ty obraty designerů. Jedna generace krásná, další hrůza. Snad jediný Forester unikl kolísavé náladě vedení a desingnérů.

0/0
30.1.2015 21:24

M61a97r17e34k 79J70a63n85e71č94k43a 1717626273361

S tím vnějším designem u nových generací vozů u Subaru, především Legacy je to fakt bída, ale tento nový Outback mi připadá, že se vrací ke své dravější štíhlosti. Až mi doslouží 4 generace Legacy combi v automatu v plné výbavě, což je dle mě spolehlivý krasavec, 5 ani 6 generací jej nenahradím, protože se to nafouklo a už to nemá ani ten náznak sportovního ladění. Starší Outbacky se mi z důvodu své výšky nelíbili, ale tahle nová vypadá povedeně. Jinak se Subaru max. spokojenost, bezpečnost, jízdní vlastnosti a výhled i do stran nemá chybu a ta pořádná zpětná zrcátka a ne parodie na zpětná zrcátka. Mám jej od novky v LPG a šlape jako hodinky a najeto kolem 126 000km a spotřeba v LPG 11,5 až 12L, což je v ceně benzínu kolem 5,5 až 6 L :-) Kdo v těchto vozech nikdy nejel, nemá smysl aby se k těmto autům kromě designu vyjadřoval. Se Škodovkou se to nedá srovnávat, protože ty jízdní vlastnosti jsou naprosto úžasné a to i na sněhu s ledem pod ním. Tam, kde jiní jedou z důvodu klimatických podmínek max. 40, Subaru nemá problém a stále krásně zvládá se držet na cestě. Jediné, kde mám u Subaru výtku je málo odkládacích prostor a neposuvná loketní opěrka a naprosto blbě řešený palubní počítač a umístění ovládání pro vyhřívání sedaček, tohle kluci japonští aspoň u 4 generace nevychytali. Ale ten zvuk boxeru je doslova návyková záležitost. Brzdění automatickou převodovkou z kopce je hnus nad hnus, tohle jsem zažil u Passata, takže za mě jednoznačně výhoda, že tohle do Subaru výrobce netlačí. Stejně tak chápou, že když chce řidič u spolujezdce otevřít okénko, nepojede mu jak je dnes standardem jako v blbákově až dolů, ale podle toho jak dlouho se drží tlačítko.

A ti co tady chválíte benzínové motory u Škodovky třeba zmiňovaného Superba, asi nevíte, že výměna vstřiků, které po nájezdu přes 100 000km jdou pomalu, ale jistě do kytek a nejdou jednoduše vyměnit, musí se dělat G.O. motoru

+1/0
28.1.2015 12:59

P24e96t26r 48N51ě42m16e30č70e59k 1582114122733

A´t se na mě nikdo nezlobí, ale jak zvenku, tak uvnitř neuvěřitelně ošklivý vůz.....u Subaru se evudentně zastavili v devadesátých letech Rv

0/−1
28.1.2015 11:19

P21a95v13e71l 86D72o32b88e64š 3786693468931

Je to otázka vkusu. Mám Outbacka a pokud nepůjdu do něčeho většího tak v létě opět kupuji Outback.

+1/0
28.1.2015 11:48

L56u66d28v98í52k 60G41a73j32d69o36š82í46k 2895483574322

No jo. Opět "Chytrá Horákyně z iDnesu".

Skvělé, úžasné nejlepší, ale když se začtete podrobněji, tak zjistíte, že to asi zase taková pecka nebude.

Má osobní zkušenost se Subaru - po 3 letech provozu nového Legacy jsem byl rád, že jsem se toho auta zbavil a už nikdy...

0/0
27.1.2015 17:05

J76o95s52e89f 68N32o56v97a40k 5378712456368

Rozveďte to, proč jste byl rád? Co vám nevyhovovalo? Jako potenciální zájemce o subaru nadšený z pohodlí a jízdních vlastností mě to fakt zajímá!

0/0
6.2.2015 14:04

M79i53c94h75a87l 31F27r98ý26d37a 1792149833222

Pane Dvořáku, vás překvapuje, že naftový motor ve vyšších otáčkách nemá dostatečný točivý moment? No potěš koště...Rv

+4/0
27.1.2015 16:44

J65i81ř48í 25S98c21h67w35a78c77h 8718984688866

"koště" asi moc nepotěším... autor to nejspíš dobře ví, ale ten 2.0 diesel od Subaru je v tomto dost velký extrém. Má vynikající maximum 350Nm, ale začíná vadnout extrémně brzy již od 2500 ot! Srovnatelný 2.0 TDI/110 kW má maximum "jen" 320 Nm ale vydrží s ním do 3000 ot. Takže když na dálnici ty motory při 130 točí okolo 2200-2300 ot. Tak prostě Subaru začne docházet dech extrémně brzo (maximální výkony pak mají při 3600/4000 otáčkách.) ;-)

0/0
28.1.2015 16:46

P70e80t25r 15K93u77l73i60c93h 9250711482405

výběr tohohle auta je spíš sňatek z vášně než z rozumu.

proti gustu...

0/0
27.1.2015 12:46

A94l96e91š 67L76e12w50i18c82k40i 5265139191568

Právě sňatek z rozumu to je, ne z vášně, tyto auta se nekazí, nekradou, ale zase nevypadají úplně top, záleží na preferencích...

+1/0
27.1.2015 13:57

P11e81t95r 16K10u59l46i83c21h 9430121402325

já bych spíš řekl, že za ty (velké) peníze lze na trhu najít hodně lepších variant, a že po Subaru Outback spíš sáhne fanda značky a jejich "boxera".

0/0
27.1.2015 14:00

A27l50e19š 98L83e13w24i75c66k12i 5755309901848

Subaru má největší věrnost mezi zákazníky, kdo si jednou koupí jejich skvostný výrobek, z nějakých 90% si opět pořídí další...Holt vlastníkem Subaru je Toyota, a ta jejich spolehlivost je nakažlivá.

0/0
27.1.2015 14:06

L55u54d76v15í57k 91G95a77j53d93o64š35í64k 2285613944602

Ani bych neřekl... :-)

+1/0
27.1.2015 17:07

P45e58t60r 41P19o97s37p11í36š51i54l 4358604156316

To nekazící se auto máme ve firmě. Je tři roky staré a loni se do jeho opravy dalo téměř 200 tisíc (vysypaný motor s 80 tisíci km). Fakt bych nebyl rád, kdyby se touto "spolehlivostí" nakazilo i jiné auto.

0/0
27.1.2015 17:25

Z53d14e68n77ě63k 50H16a62n77z33l 1851826432644

Za milion by měla

0/0
27.1.2015 20:55

M51a29r24e31k 52H24r88u81b86y 6287532501638

"lepsich" je subjektivni. Rozhodne jsou hezci auta, ale pokud mate srovnavat v kategoriich spolehlivost, fortelnost, kvalita ci dokonce pouziti rozumu ori konstrukci - uz moc konkurentu nenajdete ;-)

+1/0
27.1.2015 15:06

L12u65k44á72š 32S49k60o65p86a64l 9206888975661

Tak to jste asi nikdy žádné Subaru neměl :) Zvláště pak dieslový motor v předchozím Outbacku je lahůdka. Spotřeba oleje, FAP filtr, který se neustále regeneruje a když začne, musíte jet několik kilometrů konstantní rychlostí, v konstantních otáčkách, jinak oranžová kontrolka (má to spešl kontrolku na FAP filtr) a hurá do servisu ... ve 100tis km už se FAP regeneruje téměř pořád, nabídnou Vám výměnu, která stojí 70tis za filtr+práce ... to je těžce o vášni ;)

0/0
27.1.2015 15:57

L35u74k57á74š 43S84k80o21p30a11l 9216708335431

Ale teda zapomněl jsem říct, že se tím jezdí opravdu příjemně. Velké těžké auto, klasická mechanická čtyřkolka, není to jako u VW 2+2 v nouzi alias HALDEX, ten dieslový motor, jelikož je to boxer tak běží moc pěkně, tiše .. škoda jen, že polovinu času jste s ním v servisu. Takže když už, tak benzín a ideálně s automatem ;)

+1/0
27.1.2015 16:00

P34e60t28r 24K60u84l70i88c54h 9820341272555

tolik ke spolehlivosti....

0/0
27.1.2015 16:12

M10a40r40e26k 63H27r48u41b16y 6537432711388

Dyzl je ulitba Subaru Evrope...:-/

0/0
27.1.2015 16:55

M43i11r54o72s49l87a24v 98J46a72r14o35š 6270182219517

Tak mi v tom článku chybí obligátní srovnání s VW nebo Škodou ;-D.

0/0
27.1.2015 11:41

Z49d40e28n42ě53k 50H94a65n82z71l 1391266892904

Srovnává se je Hyundai se Škodou obcas s Mazdou

0/0
27.1.2015 12:08

J87i89ř80í 59S39c96h49w65a67c34h 8798824958156

srovnání se Škodou tu není, protože by pro Subaru (značku, prezentující se jako sportovní) Outback nedopadlo v některých parametrech příliš lichotivě, a ten úsměv by ti ztuhnul....:-(

Pokud by se srovnávalo s dynamikou odpovídajícím motorem, tak by proti stál Superb / TSI 1.4, ano s tím legendárním motůrkem do sekačky,  cena o cca 200 tisíc lacinější....

.... nebo  něco s cenou jen blížící se ceně Outbacku - Sup / TSI 2.0 s automatem (-100 tisíc), což je ale oproti Outbacku raketa....

.... nebo s cenou stejnou jako Outback - Sup / 3.6FSI (s automatem a 4x4), což je ale raketa ještě větší....

Nemluvě o tom, že dvouspojkové automaty VW jsou jiná liga než nudné variátory...a pokud nebude možnost volby manuálu, tak to je další mínus....

+1/0
27.1.2015 13:19

M23i17r51o75s98l10a86v 20J88a31r42o76š 6270812439327

Mně by nic nemrzlo. Poznámka nebyla proti VW, spíš proti autorům, kteří občas srovnávají nesrovnatelné a problém s nejlepším autem na světě je asi stejný jako s vejcem a slepicí. O tom to je ;-D

0/0
27.1.2015 13:47

A97l33e21š 56L91e54w94i30c68k55i 5825249601458

Subaru se nikdy neprezentuje jako sportovní, max Impreza, jinak jsou vyhlášení spolehlivostí a pohonem 4×4,takže leda je srovnávat s jinými běžnými čtyřkolkami od Audi nebo BMW...

+1/0
27.1.2015 14:01

M46a48r37e87k 23H17r72u38b39y 6797112651578

No, za srovnavani staleho 4x4 s nahrazkou typu Haldex by vas subaristi ukamenovali ;-)

0/0
27.1.2015 15:04

J13i41ř56í 63S27c67h44w23a33c90h 8508194928476

v článku je zmínka o mezinápravové lamelové spojce, obdobné Haldexu

0/0
27.1.2015 15:32

M95a91r83e49k 51J72a50n93e53č63k20a 1197146923271

Vás zajímá u vozu pouze zrychlení z 0 na 100? Někteří to holt pochopí až v náročnějším terénu nebo při dosti zhoršených jízdních podmínkách, nebo při nehodě. Zažil jsem blázny v Rapidech nebo rozdrážděných Octávkách, co netuší, že fyzika platí pro Škodovky mnohem dříve, než pro Subaru a pak se ta stabilita na vozovce opravdu hodí :-) Pravda, cena vozů u Subaru je dosti vysoká a náhr. díly taky, to je fakt. Ale pokud se člověk o auto stará, lije tam olej jaký má a v pravidelných intervalech a mění poctivě všechny filtry, pak šlape jako hodinky a jízda je za každého počasí prostě s prstem v nose :-)

0/0
28.1.2015 13:11

P31a55v97e87l 22K48o65n51e86č47n11ý 1370539947

To že není na EU trhu Outback s 3.6 benzínem a 2.0t benzínem ale můžeš přičíst úchylné EU normě, ne Japoncům. Krom toho, zkus se svézt v Superbu a pak v Outbacku, zjistíš, že jde o úplně jinou ligu, kde Škodovka bude tiše plakat v rohu. Dvojspojka je super, tomu není co vytknout. Variátor je taky výborný a rozhodně mechanicky jednodušší.

0/0
28.1.2015 14:00

J38i43ř50í 26S24c88h88w87a17c60h 8708144498316

V Evropě podléhají úchylným normám všichni výrobci. A u auta za milion očekávám, že když šlápnu na plyn tak to prostě bude mít dynamiku auta za milion a ne něčeho za 300 tisíc. A pak mu to nějaké "drncnutí" klidně odpustím ;-)

0/0
28.1.2015 17:10
Foto

M47i58r33o49s23l67a34v 12S38t70e36i95n19e53r 6818224963765

Málo platné, v té cenové kategorii je dost velký výběr. Subaru je fixovaný na boxery s vodním chlazením, ty mají technicky problém s dlouhými trubkami. Další problém je jednostranné opotřebení válců, nahoře se olej moc nedrží, dole je ho moc a písty svojí vahou tlačí  na spodní stranu válce. Řadový čtyřválec dosáhl zatím nesrovnatelně větší životnosti i úspornosti. O spotřebě totiž rozhoduje i vnitřní tření motoru-  hydraulický odpor oleje brání vytáčení do vyšších otáček, různé vačkové hřídele spotřebují svým pohonem také energii.

Haldex je také odpověď na reálné poměry- do terénu se dnes jede, když není zbytí, pak ale musí ta elektronika bez ohledu na spotřebu zajistit bezpečné projetí. Trvalé používání Haldexu vede k rychlému opotřebení- na to není konstruován. A přibrzďování stojí také palivo navíc, samozřejmě tím trpí i brzdy. V terénu často používané vozy mají mít systém diferenciálů a jejich uzávěrek, třeba jako Lada Niva.

+3/0
27.1.2015 10:35

L21u59k12á46š 94S30k25o15p20a70l 9836938485901

Neznám jedinou starší oktávku, kde by 2+2 v nouzi, alias HALDEX ještě fungoval. Oprava v ceně zbytku auta...

0/0
27.1.2015 16:04

P10a16v27e46l 34K43o12n50e66č67n17ý 1530179707

Tak to opotřebení válců dole, protože boxer, to mě opravdu pobavilo ;-D

Nedá se točit do otáček, taky výborný fór ;-D

Boxery svou životností a možností točit strčí do kapsy ten tvůj řadový čtyřválec s úsměvem na rtu. O kultivovanosti chodu, nízkém těžišti a rovnoměrném rozložení hmotnosti nemluvě.

0/0
28.1.2015 13:56
Foto

M16i75r89o39s48l20a11v 12S36t26e43i28n39e52r 6828404633465

Není to nic nového, milión VW "brouků" s Ledwinkovým Tatra- motorem, ale 4 válci, ty boxery učinily obecně známými. I VW 1200 neb 1300 ccm byl motor stavěný na nějakých 120 tisíc km, poté se  běžně  vyměnil za motor po výbrusu. To bylo v 70. letech už málo, proto přešel VW s pomocí techniků od NSU na řadové čtyřválce umístěné příčně nad hnací nápravou.

Nějaký důvod to asi mít bude, proč nejsou boxery převažující konstrukční technikou.

Současně nejmodernější motory má Honda- podařilo se podstatně snížit vnitřní tření i pohyblivé masy v motoru- Honda má rekordně nízkou spotřebu.

0/0
28.1.2015 20:06

J69i29ř78í 71P29a48n19t55l19í53k 8523583394343

Me se novy outback hodne libi. Mel jsem Forestera i imprezu. Po novem outbacku pokukuju. Tady v USA je i s motorem 3.6 litru sesti valec. Manual se tady neprodava, ale v Kanade ano.... mozna bych sel i do 2.5 motoru kdybych mohl mit manual. Cena zacina kousek pres 25 000 dolaru a podle modelu se splha kousek pod 40 000 dol.

+1/0
27.1.2015 6:32

P24e49t24r 79Č31e72r91n46ý 2648829724972

Taky o něm s 3.6 motorem uvažuju (také v USA). Předchozí generace s tímhle motorem jezdila výborně. Za nějakých $34,000 i s Eye Sight, to je dobrá cena.

+1/0
27.1.2015 10:34

I17g81o59r 71P86ř29a96d87k74a 1444501669650

Mě zajímá jen jedna věc, zda ty jejich povedené diesely, vydrží max. 150000 jako u jejich předchůdce? Subaru s dieselem prakticky neprodejné auto z druhé ruky.;-(

+2/0
27.1.2015 3:01

P44e29t93r 67P52o72s12p12í93š13i58l 4308204476276

Tak to vydrží ještě dost. Ten 2,5 litr benzín nevydrží ani těch 100 tisíc. Snad to ale u nového 2,5 litru už zlepšili, když tvrdí, že přepracovali 80%dílů.

0/0
27.1.2015 7:02

P81a86v55e79l 64D46o88b47e67š 3896563638821

Nevím kde jste nato přišel. Já mám Outback 2006 2,5l nyní mám naněm 301000km a zatím žádná oprava jen spotřební díly. Vše v pořádku.

+3/0
27.1.2015 8:58

K93a82r56e82l 79V60a36c14h49u72t 9613802789933

Všechno to záleží na stylu jízdy ;-) ... Kdo si myslí, že může všechno všude projet jako drak, tak potom musí počítat s menší životností.

0/0
27.1.2015 9:14

J57a60k48u34b 69F46e20i41f94a79r 7149769286759

Tak tak, a razantní jízdou trpí především turbodiesely.

0/0
27.1.2015 10:27

M39i47c13h68a77l 28H54r20u33b97o93š 4160967532295

Máte vlastnú skúsenosť, alebo to povedal Honza u piva, tak to musí byť pravda?

+1/0
27.1.2015 7:14

M15a76r84e16k 84H49r22u97b52y 6457322871248

Fakt, ze Subaru z druhe ruky v rozumnem stavu prakticky nekoupite, neni dane tim, ze by bylo neprodejne ;-)

+2/0
27.1.2015 15:07

M78a79r64e14k 30J87a10n79e94č43k35a 1687706593661

Tak v tom případě by soused musel mít u svého Forestera v dieselu již aspoň druhý motor nebo GO prvního, ale nic takového :-)

0/0
28.1.2015 13:28

J42i36ř26í 26S14c63h19w72a28c36h 8158764868116

Tak jsem měl takovou "utkvělou představu", že auto za milion nikdy nemůže v dynamice zaostávat za autem s třetinovou cenou, bohužel jsem se mýlil.:-(

0/0
27.1.2015 0:55

L74a54d29i77s15l15a27v 57S85o79k18o24l 1560282175842

Tak TSI to není, no...:D

+3/0
27.1.2015 6:55

M35i41c67h77a50l 59P52a59v36l42á85t 9293973414929

U auta se nepletete, ale tohle je tank. V dobrem i spatnem slova smyslu. Neco za neco..

0/0
27.1.2015 11:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.