Diskuze

První svezení s novým Subaru Outback: skvěle jezdí a má druhé oči

Nové Subaru Outback je auto ze staré školy, ale to je pochvala. Je úžasně tiché, pohodlné, s dokonalým podvozkem. Ale protože do něj všichni budou chtít turbodiesel, je třeba je varovat: žádný závodník to s ním není.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TV

Co nemá benzín klasické 4x4 a manual, tak už to není modla Subaru, ale obyčejný auto s občasným 4x4. Možná je bytelnější, není tak okoukané. Ale ty obraty designerů. Jedna generace krásná, další hrůza. Snad jediný Forester unikl kolísavé náladě vedení a desingnérů.

0 0
možnosti
MJ

S tím vnějším designem u nových generací vozů u Subaru, především Legacy je to fakt bída, ale tento nový Outback mi připadá, že se vrací ke své dravější štíhlosti. Až mi doslouží 4 generace Legacy combi v automatu v plné výbavě, což je dle mě spolehlivý krasavec, 5 ani 6 generací jej nenahradím, protože se to nafouklo a už to nemá ani ten náznak sportovního ladění. Starší Outbacky se mi z důvodu své výšky nelíbili, ale tahle nová vypadá povedeně. Jinak se Subaru max. spokojenost, bezpečnost, jízdní vlastnosti a výhled i do stran nemá chybu a ta pořádná zpětná zrcátka a ne parodie na zpětná zrcátka. Mám jej od novky v LPG a šlape jako hodinky a najeto kolem 126 000km a spotřeba v LPG 11,5 až 12L, což je v ceně benzínu kolem 5,5 až 6 L :-) Kdo v těchto vozech nikdy nejel, nemá smysl aby se k těmto autům kromě designu vyjadřoval. Se Škodovkou se to nedá srovnávat, protože ty jízdní vlastnosti jsou naprosto úžasné a to i na sněhu s ledem pod ním. Tam, kde jiní jedou z důvodu klimatických podmínek max. 40, Subaru nemá problém a stále krásně zvládá se držet na cestě. Jediné, kde mám u Subaru výtku je málo odkládacích prostor a neposuvná loketní opěrka a naprosto blbě řešený palubní počítač a umístění ovládání pro vyhřívání sedaček, tohle kluci japonští aspoň u 4 generace nevychytali. Ale ten zvuk boxeru je doslova návyková záležitost. Brzdění automatickou převodovkou z kopce je hnus nad hnus, tohle jsem zažil u Passata, takže za mě jednoznačně výhoda, že tohle do Subaru výrobce netlačí. Stejně tak chápou, že když chce řidič u spolujezdce otevřít okénko, nepojede mu jak je dnes standardem jako v blbákově až dolů, ale podle toho jak dlouho se drží tlačítko.

A ti co tady chválíte benzínové motory u Škodovky třeba zmiňovaného Superba, asi nevíte, že výměna vstřiků, které po nájezdu přes 100 000km jdou pomalu, ale jistě do kytek a nejdou jednoduše vyměnit, musí se dělat G.O. motoru

1 0
možnosti
PN

A´t se na mě nikdo nezlobí, ale jak zvenku, tak uvnitř neuvěřitelně ošklivý vůz.....u Subaru se evudentně zastavili v devadesátých letech Rv

0 1
možnosti
PD

P84a19v86e63l 27D58o82b30e64š

28. 1. 2015 11:48

Je to otázka vkusu. Mám Outbacka a pokud nepůjdu do něčeho většího tak v létě opět kupuji Outback.

1 0
možnosti
LG

No jo. Opět "Chytrá Horákyně z iDnesu".

Skvělé, úžasné nejlepší, ale když se začtete podrobněji, tak zjistíte, že to asi zase taková pecka nebude.

Má osobní zkušenost se Subaru - po 3 letech provozu nového Legacy jsem byl rád, že jsem se toho auta zbavil a už nikdy...

0 0
možnosti
JN

Rozveďte to, proč jste byl rád? Co vám nevyhovovalo? Jako potenciální zájemce o subaru nadšený z pohodlí a jízdních vlastností mě to fakt zajímá!

0 0
možnosti
MF

Pane Dvořáku, vás překvapuje, že naftový motor ve vyšších otáčkách nemá dostatečný točivý moment? No potěš koště...Rv

4 0
možnosti
JS

"koště" asi moc nepotěším... autor to nejspíš dobře ví, ale ten 2.0 diesel od Subaru je v tomto dost velký extrém. Má vynikající maximum 350Nm, ale začíná vadnout extrémně brzy již od 2500 ot! Srovnatelný 2.0 TDI/110 kW má maximum "jen" 320 Nm ale vydrží s ním do 3000 ot. Takže když na dálnici ty motory při 130 točí okolo 2200-2300 ot. Tak prostě Subaru začne docházet dech extrémně brzo (maximální výkony pak mají při 3600/4000 otáčkách.) ;-)

0 0
možnosti
PK

P35e49t69r 30K19u59l93i32c23h

27. 1. 2015 12:46

výběr tohohle auta je spíš sňatek z vášně než z rozumu.

proti gustu...

0 0
možnosti
AL

Právě sňatek z rozumu to je, ne z vášně, tyto auta se nekazí, nekradou, ale zase nevypadají úplně top, záleží na preferencích...

1 0
možnosti
MJ

Tak mi v tom článku chybí obligátní srovnání s VW nebo Škodou ;-D.

0 0
možnosti
ZH

Srovnává se je Hyundai se Škodou obcas s Mazdou

0 0
možnosti
Foto

Málo platné, v té cenové kategorii je dost velký výběr. Subaru je fixovaný na boxery s vodním chlazením, ty mají technicky problém s dlouhými trubkami. Další problém je jednostranné opotřebení válců, nahoře se olej moc nedrží, dole je ho moc a písty svojí vahou tlačí  na spodní stranu válce. Řadový čtyřválec dosáhl zatím nesrovnatelně větší životnosti i úspornosti. O spotřebě totiž rozhoduje i vnitřní tření motoru-  hydraulický odpor oleje brání vytáčení do vyšších otáček, různé vačkové hřídele spotřebují svým pohonem také energii.

Haldex je také odpověď na reálné poměry- do terénu se dnes jede, když není zbytí, pak ale musí ta elektronika bez ohledu na spotřebu zajistit bezpečné projetí. Trvalé používání Haldexu vede k rychlému opotřebení- na to není konstruován. A přibrzďování stojí také palivo navíc, samozřejmě tím trpí i brzdy. V terénu často používané vozy mají mít systém diferenciálů a jejich uzávěrek, třeba jako Lada Niva.

3 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
JP

Me se novy outback hodne libi. Mel jsem Forestera i imprezu. Po novem outbacku pokukuju. Tady v USA je i s motorem 3.6 litru sesti valec. Manual se tady neprodava, ale v Kanade ano.... mozna bych sel i do 2.5 motoru kdybych mohl mit manual. Cena zacina kousek pres 25 000 dolaru a podle modelu se splha kousek pod 40 000 dol.

1 0
možnosti

P77e76t66r 19Č77e83r62n24ý

27. 1. 2015 10:34

Taky o něm s 3.6 motorem uvažuju (také v USA). Předchozí generace s tímhle motorem jezdila výborně. Za nějakých $34,000 i s Eye Sight, to je dobrá cena.

1 0
možnosti
IP

Mě zajímá jen jedna věc, zda ty jejich povedené diesely, vydrží max. 150000 jako u jejich předchůdce? Subaru s dieselem prakticky neprodejné auto z druhé ruky.;-(

2 0
možnosti
PP

Tak to vydrží ještě dost. Ten 2,5 litr benzín nevydrží ani těch 100 tisíc. Snad to ale u nového 2,5 litru už zlepšili, když tvrdí, že přepracovali 80%dílů.

0 0
možnosti