Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Sněhová kalamita na silnicích. Když to klouže, hledejte závěj

Zimní obutí má být samozřejmostí už dva měsíce, jízda po ledu a sněhu má však svá pravidla. Jízda má být rozvážná: opatrně na plynu i na brzdě a levačku pořád ve střehu na spojce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

P90e83t36r 52M45i69c35h52a89l

28. 1. 2015 15:14

Řekl bych, že mnohe, lepší než všechny články je věnovat hodinku tomuto videu:

https://www.youtube.com/watch?v=Kgz_qehXbv0

Podstatné je, že má celoroční platnost, nespecializuje se jen na zimu.

1 0
možnosti
Foto

Když už píšete článek pro začátečníky (protože každý trochu zkušenější by vše napsané měl znát), byl bych opatrný s tvrzením, že z kopce je lepší podřazovat, než brzdit. Ona to pravda je, ale až tam nezkušený pilot v osmdesáti krkne trojku (aby dle vaší rady plynule přibrzdil) nedočká se lepšího výsledku, než kdyby se svým ABS klidně přibržďoval. S ostatními tvrzeními v článku plně souhlasím.

0 0
možnosti
PJ

Především - jízdu na sněhu a kluzku si musí každý vyzkoušet, a ti co už něco odjeli, by měli ty méně zkušené respektovat a myslet za ně několikrát víc než za sucha.

V článku je jedna neustále opakovaná chyba  a to pomoci se ruční brzdou. To dnes platí jen pro minimum aut a to se zadním pohonem. Princip přibrždění je, že klouzající kolo brzy (pokud brzdí stejnoměrně) ho lehce přibrzdí a někdy se tím přenese síla na kolo co neklouže. U předokolky někdy lze lehounce přišlápnout přední brzdu, ale zpravidla to nepomůže.

A jinak - jezdit na sněhu a náledí co nejvíc - zkušenosti u internetu nezískáme.

0 0
možnosti
PB

P16e22t82r 35B98á43č46a

28. 1. 2015 14:29

To by melo byt spis v kategorii ona.idnes ne, kdyz uz ne autoskola :-)

0 2
možnosti
VT

Docela dobré je vozit v kufru sněhové řetězy a taky 10 kg pytel písku se může někdy hodit (pod kola). :-)

0 0
možnosti
PJ

Tchýni na zatlačení - v případě, že se auto rozjede, lze ji nechat na místě a doma to nějak zdůvodnit - třeba, upraveným příběhem Červené Karkulky.

1 0
možnosti
PM

Když tak čtu některé příspěvky, nedivím se tomu, jak to na našich silnicích vypadá.

0 0
možnosti
JM

Je zajimavé, že hřeby do pneu jsou povoleny i v Řecku. Jenom u nás bohužel nic.

1 0
možnosti
DJ

Tak nevim, sice zimní obudí je povinností, s tím že tam je ale. Ano, každej člověk aspoň trochu při smyslech si v momentě, kdy začne být zima dá i zimní pneu, ale to že padne 1. listopadu a teplota bude 20 °C neznamená aby člověk přezouval na zimáky. Hledat závěje je taky krásný, ale lepší je se udrřet na silnici. Ze zkušenosti a ze školy smyků jsem si dost dobře vyzkoušel, že u předokolky (která je jak všichni vědí nedotáčivá) když v zatáčce nemám adhesi na zadní nápravě, stačí otočit volant trochu na druhou stranu a trochu přidat plyn. S hnanou zadní nápravou je to už jiná. Každopádně pro všechny by mělo být lepší si dostatečně odbrzdit před zatáčkou než v zatáčce, ale tvrzení, že když je 0,000000001mm sněhu na silnici znamená že rychlost klesne minimmálně o 50% jak je dobrým zvykem.

0 0
možnosti
JS

taky mam tu zkusenost, ze z kopce pri klouzani me dostalo vytoceni volantu a pridani plynu

0 0
možnosti
RH

Prostě a jednoduše:

* Když se auto nemůže díky prokluzu rozjet na jedničku, zkuste to na dvojku, na trojku, na spojku s citem!

* Za jízdy motor moc netočte, snažte se jet do kopce a po rovině na o stupeň vyšší kvalt, než obvykle; vyšší kvalt = menší krouťák do kol = menší pravděpodobnost prokluzu.

* Za jízdy, pokud pojedete pomalu a zároveň před vámi ani za vámi nejede, a zároveň máte-li ABS, dupněte na brzdu, ať víte, jak se vaše vozidlo na tom, po čem jedete, chová.

A na závěr zlatá rada: Kdo v tomhle neumí jezdit a jezdit nemusí, ať radši nejezdí. Strach a zmatkování jsou řidičovi velkým nepřítelem.

5 0
možnosti
RH

"...a levačku pořád ve střehu na spojce."

Aha, i sebemenší sešlápnutí spojky za jízdy znamená, že se mechanismus spojky poměrně rychle ničí. Vskutku dobrá rada.

1 0
možnosti
PM

Takže je lepší rozbít auto?

0 0
možnosti
LV

To jsou rady! Sešlápnutí spojky před zatáčkou je zajímavé řešení, ale nehnaná kola potřebují dost energie na to aby se otáčela a dost často to znamená utržení předních kol a tečné opuštění zatáčky. Zatímco hnaná přední náprava lehce pod plynem může auto ze zatáčky vytáhnout. Kdysi jsem byl na škole smyků a jejich rady byli takové, že jsme skoro všichni odjížděli s auty rozbitými o sněhové bariéry. Nejlepší je si jízdu ve sněhu vyzkoušet a naučit se ji.

1 0
možnosti
TB

"nehnaná kola potřebují dost energie na to aby se otáčela a dost často to znamená utržení předních kol"

To myslíte vážně? Tedy teoreticky to možné je, ale prakticky nikdy nebudete schopen regulovat plyn tak, aby ten odpor byl menší než při vyšlápnuté spojce. To prostě nejde. A když už se budeme pouštět do takových teorií, tak když tedy ta nehnaná kola mají takový odpor, tak vám přece přenosem váhy musí naopak přilnavost zlepšit, ne? ;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...