Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vědci vylepšili povrch kovu. Mohla by vzniknout opravdu nereznoucí auta

Auto s ocelovou karoserií, která nezrezne, si zatím opravdu nekoupíme. Ale vědci přišli na to, jak vyrobit kovový materiál, který odpuzuje vodu tak intenzivně, že se na něm neudrží ani kapička vody. V autech by to mohlo možná pomoci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F75r46a60n51t31i42š62e75k 28K40o27z78e60l 9358772407719

To je suprová zpráva, jen aby to vědcům vyšlo, a auta nebyla o moc dražší.

0/0
13.2.2015 0:39

T10o47m44á62š 22B81u63r66a 4732106174

Otázkou je, co na to producenti aut (a dalších produktů - samozřejmě) v konfekční kvalitě. Oni je dnes většinou vyrábí, aby tato vydržela předem propočítanou dobu. Myslím, že "to dělá" zhruba 5 - 7 let. Není v zájmu těchto firem aby po světě jejich výrobky jezdily déle.

0/0
10.2.2015 23:40

M59a11r70t16i62n 50K31ř14í23ž 9353852520127

to by se hodilo spíš na okýnka, ne? Jediné auto, které vám zaručeně nezrezne, byl a je Trabant :-)

0/0
10.2.2015 20:51

O82n57d30ř78e72j 37Č10a27p91k23a 6391151723184

Trabant hnije taky, jen ne viditelně ;-)

+2/0
10.2.2015 22:32

P62e63t95r83a 56Z41r55u26b26e68c21k25á 3200131730270

Pozdě. Už zrezlo.

+2/0
10.2.2015 20:21

J45i24ř94í 42S79o63u61č84e93k 5466107889679

Pokud vím, tak byla auta, která měla části karoserie z nějaké nereznoucí slitiny. Tohle ale fungovat nemůže jinde než v laboratoři. Jakmile se povrch zapráší, přestane povrchová úprava fungovat a výhody jsou v tahu...

0/0
10.2.2015 19:51

J86a41n 11F88i41a67l50a 7264507385219

Třeba Trabant. ;-D

0/0
10.2.2015 20:11

M55a66r40t61i67n 57K26ř95í53ž 9743762250207

"Tahle auta nereznou, mami." "Tak tos koupil dobře...."

0/0
10.2.2015 20:52

J40o38s97e12f 21V89a20l40a 9650583393373

nereznouci auta lze vyrobit uz takovych 30-40 let. A vsechny automobilky se toho boji jako cert krize, protoze by prisly o prodeje novych vozu

+3/0
10.2.2015 19:38

9191354770457

;-D ano rez je přesně to, proč lidé mění svá auta. Motory, podvozky a jiné namáhané části vůbec neodchází mnohem rychleji. Krom toho se automobilky bojí tak strašně moc, že na prorezivění karoserie dávají většinou 10, někdy 12 a někteří (Mercedes) dokonce 50 let záruku.

+1/−2
10.2.2015 19:42

J33o10s93e84f 82V85a22l33a 9980273463293

posledni auto jsem prodaval ve jeho 8-letech s ´najezdem 370.000 km. Krome nekolika vymen lozisek prednich kol, 2 akumulatoru a brzdoveho valecku a vahy vzduchu se nic jineho neopravovalo. Ale zacinalo nenapadne reznout. A bezne najezdim 45.000 km rocne s auty ruznych znacek ( MB, Audi, Octavia, Golf)

0/0
10.2.2015 20:01

J13o45s91e19f 26V89a58l13a 9680473153603

za 10 let neprorezne (skrz)  ani Fiat zaparkovany na morske plazi

+1/0
10.2.2015 20:05

J28i79ř89í 18Z11ý34k57a 9319483601290

FIAT možná ne, ale taková Mazda ...

0/0
10.2.2015 23:21
Foto

P74ř82e39m36y53s25l 74Č12e92j53p 8898377298656

Chevrolet je v tomhle machr, ten to zvládne do 5let :o))

0/0
11.2.2015 5:49

T29o20m29á76š 74B75u84r94a 4432666134

Pokud jde o dražší cenové kategorie - tak tam samozřejmě platí co jste napsal. Ovšem pak  jsou tu značky orientované zcela nebo zčásti na levný konfekční lidový produkt (např. FIAT, Citroen), kdy toto neplatí. A objem této produkce je mnohem vyšší, než objem té dražší. Tito - a další jim podobní - producenti chtějí své šlapohyby sekat jak Baťa cvičky. A tudíž pro ně musí mít odbyt. A příliš dlouhá trvanlivost jejich produktů by šla v tomto smyslu proti jejich ekonomickým zájmům. A nejen jejich. I států, kde vyrábí.

0/0
10.2.2015 23:54

P95e14t31r 74Z69d24e80n51ě25k 2274369864

Vize budoucnosti: v auťáku se vymění slaboučký motůrek a může se drandit dál;-)

0/0
10.2.2015 20:08

P62a14v86e92l 45M21a17r37e52š 2693518811231

" A komu tím prospějete?..."

Myslíte, že automobilky mají zájem aby auta nerezla 8-o ?

+2/0
10.2.2015 19:21

V37l54a72d84i44m79í48r 71K33u57č21e53r36a 7337384192858

Alespoň po dobu záruky, jistě...

0/0
10.2.2015 19:33

J13o48s91e33f 65V71a87l81a 9480823363393

na zadnem aute neuplatnite zaruku "rzi", protoze nejde o stopy rzi (na to neni zadna zaruka), ale v zaruce je "proreznuti", cili dira. Pokud nebudete koupat bezne auto casto v morske vode, tak do 10 let od vyroby "prorezne" jenom zcela vyjimecne

+3/0
10.2.2015 19:40

P60e35t62r 48M61i41c69h17a66l 2800464871242

To už by vyšel levněji hliník. A jak už někdo psal, i současný pozink vydrží klidně 20 let (při troše péče).

+2/0
10.2.2015 19:01

J38i56n75d49ř19i86c77h 27Š66k65o12p89e88k 4705811830125

když je dobře udělaný a mechanicky se nepoškodí, vydrží

+1/0
10.2.2015 19:05

J94i95n22d41ř72i31c57h 14Š73k90o68p11e28k 4325111140195

;-D;-D;-D jasně, určitě budou mít automobilky zájem vyrábět auto, co vydrží déle, když už cca od roku 2000 se čím dál více kvalita mění na provedení "přežít záruku"

+1/0
10.2.2015 19:01

P37a25v22e42l 39M95a57r22e93š 2683598581721

Nesmíte kupovat Dačii :-P

Můj negarážovanej 13 let starej Ford Focus I, je z hlediska koroze skoro jako novej. Akorát jednou za tři roky dostane nástřik dutin

0/0
10.2.2015 19:24

J70a86n 32F63i84a50l74a 7824647345279

Moje garážovaná manželka nástřik dutin ráda neměla, taxem jí vyměnil za novější model.

+5/0
10.2.2015 20:10

P44a44v94e19l 25M47a43r11e84š 2793438661711

No nevím, novější modely bývají horší.Teda u modelů aut.Co se týče manželek, tam nemám zkušenost, zatím jsem se k upgrade z milenky neodhodlal.

0/0
10.2.2015 20:35

M68i65c10h63a29l 78S61e97v55e11r30s80k78ý 4640478609389

:-)O nic nepřicházíte - zprvu se zdá, že jsou lépe laděné vstřiky, ale po pár měsících či letech (záleží na nadstandartní výbavě k základní funkci) zjistíte, že to stejně začne připomínat klasický karburátor, co znáte z předchozího modelu, jen vás to stálo pár zbytečných tisícovek navíc, abyste k tomuhle závěru došel ;-D

+3/0
10.2.2015 21:30

J36a71n 90F93i97a93l10a 7484957555359

:-)

0/0
10.2.2015 23:45

M58a72r92e36k 30V59o94k28á49l 1206624845719

A komu tím prospějete ?? :-)

0/0
10.2.2015 18:55

Š29t87ě43p73á37n 46V81a94n49ě56k 3533709757777

Nemohla...není to cílem výrobců.

+1/0
10.2.2015 18:44

R69o70m10a25n 33H32o35r49n81í17k 2935602284691

Co když dojde k narušení této vrstvičky, která bude tenká pravděpodobně jen pár mikrometrů? Odpovím si sám, ono místo velmi rychle vyžere zub koroze.

Za starých časů, kdy se nezinkovalo, ten plech vydržel desítky let, viz staré škůdky. Teď, co se zinkuje, a nejspíš se používá na plechy lacinější ocel, která vůči korozi není odolná, plechy po narušení zinkové vrstvy velmi rychle korodují.

U této technologie to jiné nebude, hydrofobní bude povrch jen nepoškozený, ale jak dojde k narušení této vrstvičky, auto bude hnít před očima.

+1/0
10.2.2015 18:43

J28i20n28d72ř85i28c74h 19Š60k35o20p58e72k 4405181260495

hlavně dříve to byl silný plech, dnes je plechovka od piva silnější než blatník auta

+2/0
10.2.2015 19:05

J64o53s81e34f 56S49t94r39á61s45k79ý 5162353794768

"Autoři vynálezu například hovoří o toaletách, které by zůstávaly čisté i bez použití vody, která je v mnoha místech tak vzácná."

Otázka je jestli vynálezci už zkusili na povrch nas*at.

+20/−1
10.2.2015 18:40

Z22d75e38n37ě79k 84Z56a12j59í20č73e14k 2733592948405

To není nic nového, před par lety jsem viděl nějaký sajrajt z USA, který se nastříkal na cokoliv a to následně odpuzovalo jakoukoliv tekutinu.. Stříkali to na gumovky, se kterýma se pak brodily bahnem a to bahno se jich vlastne ani nedotklo.. Kydali různé kecup a hořčicí po stole a následně to steklo... Jen nevím, co by se stalo, kdyby si to někdo nastříkal do podpaží :-D by se asi utopil v potu;-D

+1/0
10.2.2015 18:01

T65o67m38á16š 45J44u70r70e33č43k33a 3813942139343

Ano to je fakt, bohužel tato nástřiková vrstva nemá výdrž a po několika namočeních ztrácí účinek.

0/0
11.2.2015 6:27

M54a43r39t59i63n 78J87i68r79o96u79s73e46k 7746895645128

To neprojde. Jsou žádána auta, která shnijí krátce po konci prodloužené záruky na kastli.

+5/−1
10.2.2015 17:54

M49i48l50o66š 51K69r82u77m15p 2674147454

Já myslel, že nereznoucí auta vymysleli už soudruzi z NDR.

+16/0
10.2.2015 17:47

J60a74r17o56s84l28a69v 43G98r41o60s76s98m57a19n65n 2701342944424

Dobré no, ale při provozu do karoserie naráží kamínky, písek z posypaných silnic a co já vim co všecko. Takto upravený povrch by se asi brzo znehodnitil. Leda by se nejvíce vystavené podvozkové části kryly třeba nějakým plastem.

A stejně, těch 15 možná 20 při aspoň trochu slušném zacházení karoserie vydrží. Pak před další stk pude do šrotu, stejně to bude zastaralý krám.

0/0
10.2.2015 17:38

V77a30c41l55a62v 66M13e72d56e81k 5571212825325

auta obvykle nekorodují na lakovaných vnějších částech, ale uvnitř různých dutin. A žádný sebelepší nanopovrch nedonutí vlhkost, aby z prahu utekla do kopce nahoru.

+9/0
10.2.2015 17:26

M29a31r71t27i60n 55J29i30r13o18u87s72e67k 7926605275168

Proto jsou v prazích otvory pro odtok sražené vlhkosti.

0/0
10.2.2015 17:55
Foto

P79a71v71e66l 39P42o60k92o28r25n96ý 2866264820492

Ve sci-fi již dávno byla u aut skla, která nepotřebovala stěrače. To by bylo zajímavější, než ty pitomé stěrače.

0/0
10.2.2015 17:18

P92a75v38e86l 92Š53e72d49i22v57ý 6275339672892

Neco jako nano povrchy. Ze?

0/0
10.2.2015 17:16

Lubos 5979206221390

chtel bych videt automobilku, ktera to pouzije .. jak by se pak vydelavalo na nahradnich dilech? .. a diky faktu, ze soucasne motory odejdou vyrazne drive, nez staci zreznout kastle, vidim pouziti v automobilovem prumyslu jako temer nulove

0/0
10.2.2015 17:09

P74a76v48e21l 65S88o88b20o33t42k40a 5320434

Auta dnes už nerezaví. Povrchová ochrana, technologie, výpočty,... jsou na takové úrovni, že na karosérii vám dávají XX letou záruku a ta skutečně funguje.

Co se vám ale po šesti sedmi letech začne kazit jsou různé nepodstatné díly - rozpadnou se vám plasty, odejde tu sonda, jinde pohon, stahování oken,... ano, dokážeme to dnes spočítat velice přesně - aby se vám auto nevyplatilo opravovat a každých 7 let jste si kupoval nové.

+5/0
10.2.2015 17:15

J86a34n 48H78e91r63o72u33d62e17k 9328582193221

Je fakt ze karoserie je dneska už to co na aute po koupi výrobci nevydelava tak jako ostatní věci.

+1/0
10.2.2015 17:21

M18a92r13t29i15n 83S56p50e15v10a81k 4203496974814

nebudu nahradne diely, ale upgrady

0/0
10.2.2015 17:27

V30á40c18l89a23v 40Č98e28r20m16á55k 4483150227694

A jako bonus by to nemuselo odrářet paprsek fízláckého laseru ;-)>

+1/0
10.2.2015 17:04

V26á62c55l75a79v 26Č29e22r35m47á86k 4453280477964

fuj ... odrážet ...

0/0
10.2.2015 17:04

J81i24n74d51ř42i75c23h 67Š95k81o19p74e92k 4235581450515

proč ? máš problém dodržovat pár jasných pravidel ?

+2/−1
10.2.2015 19:07

J38a45n 83H29e63r72o27u64d10e27k 9828512353931

Haha čekám která automobilka koupi patent a zevre jej hluboko do trezoru.

+3/−1
10.2.2015 16:49

J79a79r23o33s41l72a63v 78K92o12t93l58a93b70a 3510367

Takové věci nepomáhají

1) Patent je dočasný

2) Patent je veřejný

0/0
10.2.2015 16:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.