Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volvo do zásuvky má kouzelné tlačítko, které dává hybridu smysl

Volvo má jeden z nejvychytanějších hybridů současnosti, po dálnici umí svištět až stodvacítkou jen na elektřinu. Městem na ni ujede k padesáti kilometrům. Je to snad první hybrid, ve kterém nemáte pocit, že si auto dělá úplně co chce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30a11v57e29l 52P79a77u80l48i27k34a 9945820747826

Objem kufru: 305 / 1126 l je u kombika a to u Volva opravdu vysmech;-D. Kde jsou ty doby, kdy Volvo Kombi (240, 740, 760, 940, 960, 850, V70, V90) mely kufr k pohledani. To byly jeste Volva.

0/0
18.2.2015 7:56

R31o66m42a13n 81K12u53b64a45l53a 6455942289137

Jo, jo, Volvo prostě kupují "jiní" lidi a je zajímavé že i když s autem mají problém za problémem....tak když se rozhodnou pro nové auto...koupí si, teda většinou, zase... Volvo...jsou prostě "jiní".... 8mi letá vlastní zkušenost, byli jsme z Volvem ve stejné budově a kazdý den po dobe těch dlouhých 8mi let jsem toho byl svědkem...

0/0
15.2.2015 19:55

L51u80d94v69í57k 86G76a72j42d68o53š26í95k 2215833834312

Zajímalo by mě, o jakých problémech to vlastně mluvíte. Za 15 let jsem nezažil u čtyř aut problém ani jediný.

+1/0
16.2.2015 2:02


R71o55m94a76n 51K61u10b17a83l17a 6585762729627

Gratuluji, jste "světlá vyjímka"..!!!:)

0/0
16.2.2015 2:31

M59a12r90t23i70n 48K68l93u77v31á70n69e37k 9242788223613

Podľa mňa musí byť pekný humus jazdiť raz s

dieslovou predokolkou

po prepnutí s elektrickou zadokolkou

a po dalsom prepnuti s hybridnou 4kolkou, kde sa moment zadnej nápravy zapína podľa nálady nej krabičky so záludnosťami zabudovanými do kremíku.

0/0
15.2.2015 17:57

L81u44k70á22š 57O48m54á58č82k76a 5461654981906

Já bych to neviděl tak tragicky. To není na závody.

+1/0
15.2.2015 19:17

M57a28r92t30i87n 54K21l32u88v12á61n27e55k 9792908723913

Od 200kW dvojtonového auta za 1,5M by som očakával akúsi predvídateľnosť jazdných vlastností.

Na závody to naozaj nieje. Ale potom načo 200kW?

0/0
15.2.2015 19:30

J46i12n62d46r63i87c70h 32K37u77c39e22r50a 7448935901675

Zajimave by bylo srovnani s novou generaci hybridnich Lexusu (300h aXh),ktere jsou oproti predrazenemu Volvo o generaci dal a hlavne o pul milionu levnejsi

0/0
15.2.2015 14:27

J49a58n 54D67l60o40u91h73ý 7674209840419

Za ty prachy je to exklusivni asi jako predrazena svickova, radoby v nobl restauraci :-D To auto je jak cenou, tak svym ucelem uplne mimo...

+5/0
14.2.2015 8:49

L29u37k55á27š 34O18m57á43č28k79a 5331494251676

Věř, že si kupce najde. ;-)

0/0
14.2.2015 16:19

P89a66v74e43l 92S23o88b76o66t59k91a 5240364

To samozřejmě věřím.

Stejně tak jako si lidi koupí vysavač za 100 000 Kč nebo hrnce za 30 000 Kč.

Hejlové jsou tu od toho, aby byli škubáni ;-D

0/0
14.2.2015 17:24

L87u37k90á75š 15O27m81á87č28k43a 5561604461146

Hrnce si koupí hloupý člověk. Tohle Volvo fanda, který to prostě CHCE. Pro tebe nepochopitelné, pro jiné běžná věc, že si kupují věci, které prostě chtějí.

+1/−1
15.2.2015 19:18

T60o64m43á88š 65V73a81l74d35e47r 7303550779

Je to Volvo.

0/0
14.2.2015 16:49

J82a55r19o28s30l13a23v 40D58u92n98d71a 1263932406900

"Z 16amperové zásuvky nabijete už za tři hodiny, z normální domácí kolem osmi."

Co je to normální domácí zásuvka? Vždycky jsem myslel že 230V/16A, ale zřejmě je to jinak.

+5/0
14.2.2015 8:23

F39r89a69n22t74i67š78e82k 68M46i28c42h55a97l28i26c29a 8986518635336

Autor článku zřejmě myslel z třífázové 16-ti ampérové zásuvky.

0/0
14.2.2015 9:08

J80a39k69u94b 22Š74a24f68a30n12d67a 7685357341361

Pak ale nerozumím, proč to z té "domácí" trvá 8 hodin když z ní jde cucat něco pčes 3,6kW

0/0
14.2.2015 10:17

J73i30ř54í 61S75c23h54w16a28c75h 8808174638556

protože nabíječka v autě je nejspíše konstruována tak, aby ji "utáhly" i starší jednofázově rozvody, kde bývají jen 10A jističe. ;-)

0/−1
14.2.2015 15:33

L23u82k91á86š 28O70m79á26č60k39a 5841704481516

Samozřejmě, že není, nechápu, kde bereš tu informaci. Nabíječka v autě potřebuje příkon 3600 W (16 A) u všech elektro aut. Když tedy nemluvím o 3fázovém nabíjení pomocí wallboxu.

0/0
14.2.2015 16:20

J18i62ř70í 31S61c44h21w37a36c25h 8988694128906

Samozřejmě, že je! 

A kde beru tu informaci? Stačí použít to, co máš na krku:

Účinnost nabíjení akumulátorů se uvádí okolo 80%

Pokud je pravda, že baterie v tomto Volvu mají 11,2kWh tak nabíječka musí dostat na vstup 11,2kWh / 0,8 = 14 kWh.

Pokud je pravda, že nabíjení tohoto Volva z jednofázové zásuvky trvá 8 hodin tak potřebný příkon je 14kWh / 8 = 1,75 kW.

Pokud je napětí zásuvce 240 V tak proud bude 1750W/240V= 7,3A

Jak prosté......:-P

+1/0
15.2.2015 14:18

L65u61k21á45š 55O63m81á74č95k21a 5521974261276

Chlape, ty jsi v životě žádné elektro auto neměl... Jinak bys takhle neblábolil. Tím bych diskusi ukončil.

0/−1
15.2.2015 18:52

J61i74ř20í 96S18c55h85w78a38c46h 8658124858566

Ne nikdy jsem žádné elektro auto neměl a nikdy jsem to netvrdil. 

Já jen prostě tvrdím, že TOTO VOLVO při nabíjení z jednofázového zdroje NEPOTŘEBUJE zásuvku 240V/16A, ale klidně se spokojí s 240/10A (které prostě ve starších domech jsou!). A ty si můžeš mít elektro-aut kolik chceš (toto Volvo evidentně nemáš), stejně s tím nic nenaděláš.

Jen si tě zařazuji do skupiny diskutérů, kteří na konkrétní důkazy, odmítnou uznat, že se v něčem zmýlili....:-P

0/0
15.2.2015 20:05

L75u86k57á68š 87O71m94á76č73k34a 5921874361866

Takže kecáš a přitom jsi žádné elektro ještě nenabíjel... Nabíječka v autě mění proudový odběr v závislosti na vybití baterie (tak jako mobil). Rozpočítat to do průměru může s prominutím jen hlupák. Jak jsem již napsal, elektro automobil potřebuje běžnou 16 A zásuvku (která je NORMOU (!) v dnešní době na všechny (!) zásuvkové okruhy v bytě). Tímto diskusi s člověkem, který viděl elektro auto maximálně na obrázku a přesto pouští do světa svá moudra, ukončuji.

0/−1
16.2.2015 10:04

J73i19ř19í 45S93c19h73w49a88c71h 8928454688856

ale proč to nabíjení trvá 8 hodin mi prostě nevysvětlíš!:-(

0/0
16.2.2015 22:26

J33i74ř79í 52E76r35b98e19n 1633834206547

Pochybuji, že by majitel půldruhamilionového Volva bydlel v něčem, co má poslední elektrickou revizi z roku 1985 a černé bakelitové jističe řady ITM v plechovém rozváděči Papcel Opava :-)

Zásuvkové rozvody se na 16 A dimenzují někdy od poloviny 80. let, v souladu s nově zaváděnými soubory ČSN 33 2000, jestli se nemýlím.

+1/0
16.2.2015 20:08

J83a11r84o14s30l29a97v 14D28u37n30d17a 1753812356970

Já myslím, že problém je v tom, že autor článku nerozumí tomu, o čem píše...

+3/0
14.2.2015 14:18

L84u74k52á12š 18O53m97á54č50k20a 5111874641556

Přesně tak. Plete si 3fázovou zásuvku s 16A jističem na běžné zásuvce.

0/−1
14.2.2015 16:20

L34u35k49á86š 88O48m13á67č71k26a 5691804141466

Samozřejmě, psal jsem to již níže.

0/0
14.2.2015 15:47

J58a44n 10K52r72p20e77c 5186663514232

jinymi slovy celou dobu toto vozidlo ssebou taha 300kg kramu ktere se musi zahrivat a pak chladit, zvysuji spotrebu a pak se na tu elektrinu uzete courat po meste... jasne, u 3. semaforu jste s vybityma baterkama zpatky na nafte.

+6/−1
14.2.2015 8:14

S40t12a40n62i20s28l19a49v 72R12o93s67e88c92k86ý 9945279121369

Má smysl takový projekt  ve vazbě na poměr ceny a výkonu a ekologického (ne)přínosu?

0/0
14.2.2015 6:51

P15a19v57e25l 53S77o26b67o96t72k58a 5450724

Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu.

0/0
14.2.2015 2:45

J85a67k94u37b 56Š61a38f65a45n46d58a 7385167931241

To je ale nesmyslný výpočet. To je jako byste změřil spotřebu benzínového motoru když jede na plný výkon a pak řekl, že v tomto režimu vystačí nádrž na 1 hodinu.

+3/0
14.2.2015 10:20

P45a92v47e64l 12S37o90b81o34t13k28a 5110704

To jste asi nepochopil o čem píšu (že to auto váží 2 tuny a tak s 5kW určitě nepojede) a tak sám zkuste odhadnout, jak velký vokon potřebujete.

Pro srovnání tedy co znamená 50 kW výkon motoru:

"Tahač bude mít stejný základ jako sériový N-Box, tedy motor 0,66 litru s přeplňováním a výkonem 46 kW.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/mikrotahac-honda-mikrokaravan-de3-/ak_aktual.aspx?c=A150209_012543_ak_aktual_ada"

0/0
14.2.2015 14:56

J64i67ř76í 74S97c81h40w76a55c93h 8658874988246

1 tunové osobní auto pro konstantní rychlost 80 km/hod (po rovině) potřebuje nějakých 10kW výkonu. U 2 tunového  to bude odhadem 13-15 kW,

0/0
14.2.2015 15:28

P12a32v14e83l 92S44o78b55o34t59k94a 5840704

A o tom to je - o té konstantní 80 km rychlosti po rovině bez předjíždění a zastavování. Tedy s Vašimi čísly:

11,2 kWh / 15kW * 60min = 44,8 minuty jízdy na elektrický pohon, tj. dojezd za takto ideálních podmínek kdy jedete po rovině a jste na silnici sám je 60 km.

Tj. 3/4 hodiny jedete a pak 3 hodiny nabíjíte.

Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie.

+1/0
14.2.2015 16:06

J33i37ř60í 67S11c77h68w83a39c33h 8638474898986

výkon elektromotoru se neuvádí proto aby se z něj dal počítat dojezd, ale proto aby se daly "odhadnout" dynamické vlastnosti auta při jízdě v čistě elektrickém módu, či jak vypomůže spalováku s dynamikou v kombinovaném módu

0/0
15.2.2015 14:24

M81a76r13t22i41n 20K65a11r95á96s85e71k 9328963288738

Jn a stejne tak u benzinaku nema smysl uvadet vykon motoru ale jen objem nadrze....

0/0
15.2.2015 21:48

T32o45m90á83š 69V37a36l41d23e81r 7123830719

Max. výkon mám kolem 90kW a na pětku využívám cca 25-45kW. Jsou režimy kdy využiji cca 85kW, ale jen chvilkově.Že neovládáte fyziku, nemusíte dokazovat dohady, když už to napíšete v prvním příspěvku. Je jasné, že se využívá kinetická energie, brzdíte elektricky, když stojíte máte minimální spotřebu, klima se použije přerušovaně a inteligentně apod. Topení může využít tepla baterek a motoru a hlavně je tam spalovací motor. Do zaměstnání cca 15km je to dobrý systém (naftě trvá skoro celou dobu než se zahřeje). Pak věřím dojezdu co píšou. Nebo při jízdě cca 50-70km se jede na naftu a po městě na elektřinu a náklady budou nižší než u klasického hybridu, který si nenechá mluvit jak využít elektřinu.

0/−1
14.2.2015 16:48

P58a18v81e38l 95S55o50b67o86t10k50a 5520854

Právě že ovládám fyziku, tak jsem si to schopen spočítat.

0/0
14.2.2015 17:08

J80a26k79u47b 95Š72a60f84a36n39d28a 7175977321881

Mám auto co váží asi 1300kg s motorem 52kW, když ho naložím rodinou tak má skoro ty 2t (takže je řekněme o 200kg lehčí než to Volvo). A že bych musel jet na plný plyn? To ani náhodou. Takže ano, váš výpočet je nesmysl.

0/0
14.2.2015 17:46

P23a22v24e46l 39S34o90b57o75t20k24a 5320774

Tak to jste si měl pořídit Škoda 1000MT, ta má jen 30 kW.

A asi neumíte číst:

"Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu."

"A o tom to je - o té konstantní 80 km rychlosti po rovině bez předjíždění a zastavování. Tedy s Vašimi čísly:

11,2 kWh / 15kW * 60min = 44,8 minuty jízdy na elektrický pohon, tj. dojezd za takto ideálních podmínek kdy jedete po rovině a jste na silnici sám je 60 km.

Tj. 3/4 hodiny jedete a pak 3 hodiny nabíjíte.

Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie."

0/0
14.2.2015 18:36

P62a31v97e33l 60S69o80b56o22t92k47a 5760594

...1000MB..

0/0
14.2.2015 18:37

J94a61k48u33b 80Š87a67f71a45n82d78a 7105867241111

Stále nechápu, o co vám jde. Kdybych chtěl s autem letět tak mi to taky poletí jen těch 50m z mostu do údolí...

Nějaký výpočet s výdrží na plný plyn je nicneříkající. Výkon elektromotoru se uvádí proto, aby byla představa jak moc to na ten elektromotor bude zrychlovat (třeba). Kdyby tam dali 2kW a řekli, že je to pouze na popojíždění v kolonách tak vy to vědět nechcete? Nebo u auta vás nezajímá výkon spalovacího motoru ale jen velikost nádrže? Dojezd 60km, proč ne? Mě by to třeba stačilo na cestu do práce. A opravil bych vás, toto NENÍ elektromobil. Tohle je hybrid. Tedy elektrický pohon zde má primárně jiné určení než u elektromobilu.

+1/0
14.2.2015 18:45

P47a94v20e89l 10S63o19b58o36t25k47a 5120964

Lidé, čtěte ;-D

"Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie."

0/0
14.2.2015 19:39

J61a60k53u24b 94Š70a88f81a25n81d50a 7235807521131

Ano. Něco jste plácnul. A jste schopen to nějak doložit?

0/−1
14.2.2015 19:47

P74a16v26e78l 95S76o98b50o57t33k27a 5770194

Ale vždyt to tu počítám... vy jste asi neměl z fyziky jedničky, že?

0/0
14.2.2015 21:33

J79a37k49u85b 81Š66a54f61a18n31d32a 7105887611191

Jedničku jsem měl po celou dobu co jsem fyziku měl, tedy až do konce gymplu. Ale vy asi máte mezery.

0/0
14.2.2015 22:30

T21o28m23á18š 46V44a21l64d82e21r 7243530119

Vraťme se na začátek Vaší poznámky.

Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu.

Co tím chtěl autor říci? Že lepší je v koloně stát s běžícím naftovým motorem. V zácpě lépe popojíždět s naftovým motorem. Hybrid je vlastně k ničemu, zvláště když má delší dojezd na alternativní energii, kterou si mohu spořit.

 Výkon pohonu je vždy důležitý parametr. U lokomotiv se taky nepsal objem uhláku :-). Ten se psal v tendrech;-)

Výpočet mi připomíná příklad 2+3x4=. Jedni napíšou 20, jiní co přemýšlí  14.

0/0
14.2.2015 21:52

P81a32v29e18l 28S88o31b30o82t57k53a 5120914

Výkon u spalovacího motoru je důležitý, u elektromotoru také, ale zatímco u spalovacího motoru jste ho schopen využít, u elektroauta vám radikálně snižuje dojezd, takže vám je silný elektromotor téměř k ničemu. O nějaké aktivní nebo sportovní jízdě si nemůžete nechat ani zdát, totéž že byste táhl například přívěs nebo si na střechu dal futrál s lyžemi nebo kola.

Tj. užitné vlastnoci elektromobilů jsou velice limitované naprosto nedostatečnou zásobo uelektřiny kterou sebou vezou, tj. vracíme se s výkony někde pod Škoda 1000MB, a k tomu odpovídajícím jízdním vlastnostem, zhoršeným výrazne i hmotností 2 tuny (oproti méně než poloviční hmotnosti Škovky).

proto píšu i toto:

"Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie.""

0/0
15.2.2015 13:40

T31o42m71á22š 44V71a31l56d45e90r 7203630669

Všiml jste si, že nepolemizuji o kapacitě zásobníku energie? V tomto případě o akku. Je zcela jasné, že u V60 jde o doplňkový pohon. U vozu Tesla, kde akku dovolí velmi slušný dojezd a také díky výkonu motoru i slušně rychlou jízdu.

  Elektro pohon nemůže zastoupit spalovací motory, ale může je doplňovat. A to vám tady všichni ve vláknu naznačují a vaši demagogii chtějí vyvrátit. A vy pořád tu svou. Co budete říkat až se přejde na vodík a CNG? Jelikož motory na benzín, natož naftu už nebudou umět splňovat velmi, ale velmi přísné ekologické normy  budoucnosti? Neříkám, že to nastane hned, ale vývoj situace ukazuje kam to povede. Co když nová generace elektromobilů bude mít jiné zdroje el. energie?

 A nyní co jste napsal: Lidé, čtěte ;-D Tj. u elektromobilů nemá 

naprosto smysl uvádět výkon motoru...Výkon u spalovacího motoru je důležitý, u elektromotoru také,..

Takže výkon důležitý je, ale nemá smysl jej uvádět .  Vidíte a mne třeba u benzínu také zajímá jak velkou má nádrž, jaký výkon a jakou spotřebu a udělám si názor na dojezd, jak se bude řídit a kolik mne bude stát provoz v mém režimu. Protože jezdím s rodinou a velkým psem a tudíž využiji celé spektrum režimu vozu. Na přehled mám tabulku, kde se ukazuje výkon na jednotlivé stupně + Nm a jasně vidím i předpokládanou spotřebu a tím i náklady vozu. U motoru totiž je důležitější měrná spotřeba na válec, než v nějakém simulovaném režimu pro ekologické normy. Děkuji ,bavím se a proto se i takto rozepisuji.

0/0
15.2.2015 19:02

T40o62m85á15š 19Z58e11m89a75n 3255818314775

Po kolika ujetých km se vyplatí příplatek za hybrid?

Já jen že s podobnou spotřebou jezdí i stejně těžké avšak výrazně větší a levnější XC70..

0/0
14.2.2015 1:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.