Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo do zásuvky má kouzelné tlačítko, které dává hybridu smysl

Volvo má jeden z nejvychytanějších hybridů současnosti, po dálnici umí svištět až stodvacítkou jen na elektřinu. Městem na ni ujede k padesáti kilometrům. Je to snad první hybrid, ve kterém nemáte pocit, že si auto dělá úplně co chce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67a21v90e82l 26P60a82u18l72i25k73a 9915930837516

Objem kufru: 305 / 1126 l je u kombika a to u Volva opravdu vysmech;-D. Kde jsou ty doby, kdy Volvo Kombi (240, 740, 760, 940, 960, 850, V70, V90) mely kufr k pohledani. To byly jeste Volva.

0/0
18.2.2015 7:56

R24o96m95a10n 20K11u92b73a14l10a 6235342959307

Jo, jo, Volvo prostě kupují "jiní" lidi a je zajímavé že i když s autem mají problém za problémem....tak když se rozhodnou pro nové auto...koupí si, teda většinou, zase... Volvo...jsou prostě "jiní".... 8mi letá vlastní zkušenost, byli jsme z Volvem ve stejné budově a kazdý den po dobe těch dlouhých 8mi let jsem toho byl svědkem...

0/0
15.2.2015 19:55

L34u98d60v49í63k 15G43a67j10d24o97š93í10k 2845553454812

Zajímalo by mě, o jakých problémech to vlastně mluvíte. Za 15 let jsem nezažil u čtyř aut problém ani jediný.

+1/0
16.2.2015 2:02

R89o53m98a86n 31K27u47b12a85l74a 6465862819137

Gratuluji, jste "světlá vyjímka"..!!!:)

0/0
16.2.2015 2:31

M36a85r86t47i25n 23K52l39u77v18á55n95e80k 9112258113173

Podľa mňa musí byť pekný humus jazdiť raz s

dieslovou predokolkou

po prepnutí s elektrickou zadokolkou

a po dalsom prepnuti s hybridnou 4kolkou, kde sa moment zadnej nápravy zapína podľa nálady nej krabičky so záludnosťami zabudovanými do kremíku.

0/0
15.2.2015 17:57

L27u67k28á32š 80O95m43á12č81k22a 5461764401956

Já bych to neviděl tak tragicky. To není na závody.

+1/0
15.2.2015 19:17

M80a28r21t71i18n 22K46l39u32v38á60n74e89k 9412358453453

Od 200kW dvojtonového auta za 1,5M by som očakával akúsi predvídateľnosť jazdných vlastností.

Na závody to naozaj nieje. Ale potom načo 200kW?

0/0
15.2.2015 19:30

J86i84n66d28r28i62c80h 54K89u53c44e43r10a 7168615461225

Zajimave by bylo srovnani s novou generaci hybridnich Lexusu (300h aXh),ktere jsou oproti predrazenemu Volvo o generaci dal a hlavne o pul milionu levnejsi

0/0
15.2.2015 14:27

J73a76n 69D38l17o87u69h87ý 7454889710159

Za ty prachy je to exklusivni asi jako predrazena svickova, radoby v nobl restauraci :-D To auto je jak cenou, tak svym ucelem uplne mimo...

+5/0
14.2.2015 8:49

L16u11k76á45š 75O59m91á72č76k62a 5641404261276

Věř, že si kupce najde. ;-)

0/0
14.2.2015 16:19

P67a12v95e31l 32S97o37b77o66t57k75a 5170784

To samozřejmě věřím.

Stejně tak jako si lidi koupí vysavač za 100 000 Kč nebo hrnce za 30 000 Kč.

Hejlové jsou tu od toho, aby byli škubáni ;-D

0/0
14.2.2015 17:24

L95u95k40á81š 73O18m49á83č51k66a 5971334551696

Hrnce si koupí hloupý člověk. Tohle Volvo fanda, který to prostě CHCE. Pro tebe nepochopitelné, pro jiné běžná věc, že si kupují věci, které prostě chtějí.

+1/−1
15.2.2015 19:18

T73o44m21á22š 39V21a88l30d67e90r 7233650729

Je to Volvo.

0/0
14.2.2015 16:49

J76a37r44o29s68l68a79v 94D75u45n79d90a 1313762436250

"Z 16amperové zásuvky nabijete už za tři hodiny, z normální domácí kolem osmi."

Co je to normální domácí zásuvka? Vždycky jsem myslel že 230V/16A, ale zřejmě je to jinak.

+5/0
14.2.2015 8:23

F44r96a96n75t37i63š43e55k 45M46i94c89h75a38l49i68c17a 8446718555176

Autor článku zřejmě myslel z třífázové 16-ti ampérové zásuvky.

0/0
14.2.2015 9:08

J47a38k63u75b 73Š96a97f41a30n18d44a 7545147331921

Pak ale nerozumím, proč to z té "domácí" trvá 8 hodin když z ní jde cucat něco pčes 3,6kW

0/0
14.2.2015 10:17

J26i89ř45í 23S92c87h82w32a73c89h 8298474958216

protože nabíječka v autě je nejspíše konstruována tak, aby ji "utáhly" i starší jednofázově rozvody, kde bývají jen 10A jističe. ;-)

0/−1
14.2.2015 15:33

L82u85k14á87š 17O95m68á42č10k63a 5651444241246

Samozřejmě, že není, nechápu, kde bereš tu informaci. Nabíječka v autě potřebuje příkon 3600 W (16 A) u všech elektro aut. Když tedy nemluvím o 3fázovém nabíjení pomocí wallboxu.

0/0
14.2.2015 16:20

J37i59ř44í 71S15c55h51w27a98c58h 8618284638156

Samozřejmě, že je! 

A kde beru tu informaci? Stačí použít to, co máš na krku:

Účinnost nabíjení akumulátorů se uvádí okolo 80%

Pokud je pravda, že baterie v tomto Volvu mají 11,2kWh tak nabíječka musí dostat na vstup 11,2kWh / 0,8 = 14 kWh.

Pokud je pravda, že nabíjení tohoto Volva z jednofázové zásuvky trvá 8 hodin tak potřebný příkon je 14kWh / 8 = 1,75 kW.

Pokud je napětí zásuvce 240 V tak proud bude 1750W/240V= 7,3A

Jak prosté......:-P

+1/0
15.2.2015 14:18

L89u84k54á59š 12O29m47á31č40k66a 5951364341826

Chlape, ty jsi v životě žádné elektro auto neměl... Jinak bys takhle neblábolil. Tím bych diskusi ukončil.

0/−1
15.2.2015 18:52

J88i81ř56í 58S73c68h93w23a54c56h 8428504688646

Ne nikdy jsem žádné elektro auto neměl a nikdy jsem to netvrdil. 

Já jen prostě tvrdím, že TOTO VOLVO při nabíjení z jednofázového zdroje NEPOTŘEBUJE zásuvku 240V/16A, ale klidně se spokojí s 240/10A (které prostě ve starších domech jsou!). A ty si můžeš mít elektro-aut kolik chceš (toto Volvo evidentně nemáš), stejně s tím nic nenaděláš.

Jen si tě zařazuji do skupiny diskutérů, kteří na konkrétní důkazy, odmítnou uznat, že se v něčem zmýlili....:-P

0/0
15.2.2015 20:05

L85u54k35á88š 42O62m52á24č18k15a 5421934761166

Takže kecáš a přitom jsi žádné elektro ještě nenabíjel... Nabíječka v autě mění proudový odběr v závislosti na vybití baterie (tak jako mobil). Rozpočítat to do průměru může s prominutím jen hlupák. Jak jsem již napsal, elektro automobil potřebuje běžnou 16 A zásuvku (která je NORMOU (!) v dnešní době na všechny (!) zásuvkové okruhy v bytě). Tímto diskusi s člověkem, který viděl elektro auto maximálně na obrázku a přesto pouští do světa svá moudra, ukončuji.

0/−1
16.2.2015 10:04

J29i77ř75í 77S30c68h38w27a12c13h 8548944208766

ale proč to nabíjení trvá 8 hodin mi prostě nevysvětlíš!:-(

0/0
16.2.2015 22:26

J40i96ř27í 60E60r81b44e84n 1413174936707

Pochybuji, že by majitel půldruhamilionového Volva bydlel v něčem, co má poslední elektrickou revizi z roku 1985 a černé bakelitové jističe řady ITM v plechovém rozváděči Papcel Opava :-)

Zásuvkové rozvody se na 16 A dimenzují někdy od poloviny 80. let, v souladu s nově zaváděnými soubory ČSN 33 2000, jestli se nemýlím.

+1/0
16.2.2015 20:08

J40a74r72o50s25l79a90v 87D92u76n80d63a 1293982366680

Já myslím, že problém je v tom, že autor článku nerozumí tomu, o čem píše...

+3/0
14.2.2015 14:18

L52u31k43á46š 51O74m83á20č87k80a 5431944701446

Přesně tak. Plete si 3fázovou zásuvku s 16A jističem na běžné zásuvce.

0/−1
14.2.2015 16:20

L45u67k83á58š 38O62m53á60č86k73a 5131324821626

Samozřejmě, psal jsem to již níže.

0/0
14.2.2015 15:47

J25a63n 40K60r54p75e41c 5196723564282

jinymi slovy celou dobu toto vozidlo ssebou taha 300kg kramu ktere se musi zahrivat a pak chladit, zvysuji spotrebu a pak se na tu elektrinu uzete courat po meste... jasne, u 3. semaforu jste s vybityma baterkama zpatky na nafte.

+6/−1
14.2.2015 8:14

S64t89a61n62i43s45l95a27v 57R40o23s78e69c70k73ý 9245919431699

Má smysl takový projekt  ve vazbě na poměr ceny a výkonu a ekologického (ne)přínosu?

0/0
14.2.2015 6:51

P43a29v91e30l 94S33o50b82o50t93k12a 5350944

Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu.

0/0
14.2.2015 2:45

J37a40k73u71b 91Š96a53f38a17n15d34a 7315127831691

To je ale nesmyslný výpočet. To je jako byste změřil spotřebu benzínového motoru když jede na plný výkon a pak řekl, že v tomto režimu vystačí nádrž na 1 hodinu.

+3/0
14.2.2015 10:20

P88a80v61e49l 75S13o22b98o72t68k66a 5390924

To jste asi nepochopil o čem píšu (že to auto váží 2 tuny a tak s 5kW určitě nepojede) a tak sám zkuste odhadnout, jak velký vokon potřebujete.

Pro srovnání tedy co znamená 50 kW výkon motoru:

"Tahač bude mít stejný základ jako sériový N-Box, tedy motor 0,66 litru s přeplňováním a výkonem 46 kW.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/mikrotahac-honda-mikrokaravan-de3-/ak_aktual.aspx?c=A150209_012543_ak_aktual_ada"

0/0
14.2.2015 14:56

J62i54ř32í 55S15c27h51w39a95c11h 8328934898406

1 tunové osobní auto pro konstantní rychlost 80 km/hod (po rovině) potřebuje nějakých 10kW výkonu. U 2 tunového  to bude odhadem 13-15 kW,

0/0
14.2.2015 15:28

P35a24v66e98l 91S49o79b92o69t42k62a 5590914

A o tom to je - o té konstantní 80 km rychlosti po rovině bez předjíždění a zastavování. Tedy s Vašimi čísly:

11,2 kWh / 15kW * 60min = 44,8 minuty jízdy na elektrický pohon, tj. dojezd za takto ideálních podmínek kdy jedete po rovině a jste na silnici sám je 60 km.

Tj. 3/4 hodiny jedete a pak 3 hodiny nabíjíte.

Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie.

+1/0
14.2.2015 16:06

J24i40ř11í 13S34c67h59w74a61c82h 8788264848426

výkon elektromotoru se neuvádí proto aby se z něj dal počítat dojezd, ale proto aby se daly "odhadnout" dynamické vlastnosti auta při jízdě v čistě elektrickém módu, či jak vypomůže spalováku s dynamikou v kombinovaném módu

0/0
15.2.2015 14:24

M40a92r79t39i54n 85K71a86r84á15s69e74k 9888233698848

Jn a stejne tak u benzinaku nema smysl uvadet vykon motoru ale jen objem nadrze....

0/0
15.2.2015 21:48

T88o92m54á35š 36V98a94l97d96e36r 7393650739

Max. výkon mám kolem 90kW a na pětku využívám cca 25-45kW. Jsou režimy kdy využiji cca 85kW, ale jen chvilkově.Že neovládáte fyziku, nemusíte dokazovat dohady, když už to napíšete v prvním příspěvku. Je jasné, že se využívá kinetická energie, brzdíte elektricky, když stojíte máte minimální spotřebu, klima se použije přerušovaně a inteligentně apod. Topení může využít tepla baterek a motoru a hlavně je tam spalovací motor. Do zaměstnání cca 15km je to dobrý systém (naftě trvá skoro celou dobu než se zahřeje). Pak věřím dojezdu co píšou. Nebo při jízdě cca 50-70km se jede na naftu a po městě na elektřinu a náklady budou nižší než u klasického hybridu, který si nenechá mluvit jak využít elektřinu.

0/−1
14.2.2015 16:48

P40a86v82e17l 16S49o98b89o13t17k73a 5300374

Právě že ovládám fyziku, tak jsem si to schopen spočítat.

0/0
14.2.2015 17:08

J55a94k42u58b 77Š46a14f75a92n85d70a 7595157411961

Mám auto co váží asi 1300kg s motorem 52kW, když ho naložím rodinou tak má skoro ty 2t (takže je řekněme o 200kg lehčí než to Volvo). A že bych musel jet na plný plyn? To ani náhodou. Takže ano, váš výpočet je nesmysl.

0/0
14.2.2015 17:46

P80a41v28e55l 15S22o53b28o86t67k82a 5730694

Tak to jste si měl pořídit Škoda 1000MT, ta má jen 30 kW.

A asi neumíte číst:

"Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu."

"A o tom to je - o té konstantní 80 km rychlosti po rovině bez předjíždění a zastavování. Tedy s Vašimi čísly:

11,2 kWh / 15kW * 60min = 44,8 minuty jízdy na elektrický pohon, tj. dojezd za takto ideálních podmínek kdy jedete po rovině a jste na silnici sám je 60 km.

Tj. 3/4 hodiny jedete a pak 3 hodiny nabíjíte.

Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie."

0/0
14.2.2015 18:36

P94a85v84e80l 15S98o52b10o64t47k57a 5920614

...1000MB..

0/0
14.2.2015 18:37

J96a47k10u21b 57Š11a17f12a18n71d87a 7275247241111

Stále nechápu, o co vám jde. Kdybych chtěl s autem letět tak mi to taky poletí jen těch 50m z mostu do údolí...

Nějaký výpočet s výdrží na plný plyn je nicneříkající. Výkon elektromotoru se uvádí proto, aby byla představa jak moc to na ten elektromotor bude zrychlovat (třeba). Kdyby tam dali 2kW a řekli, že je to pouze na popojíždění v kolonách tak vy to vědět nechcete? Nebo u auta vás nezajímá výkon spalovacího motoru ale jen velikost nádrže? Dojezd 60km, proč ne? Mě by to třeba stačilo na cestu do práce. A opravil bych vás, toto NENÍ elektromobil. Tohle je hybrid. Tedy elektrický pohon zde má primárně jiné určení než u elektromobilu.

+1/0
14.2.2015 18:45

P75a55v90e94l 71S43o79b17o11t89k53a 5160874

Lidé, čtěte ;-D

"Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie."

0/0
14.2.2015 19:39

J96a26k92u69b 62Š53a25f15a27n74d20a 7805657671861

Ano. Něco jste plácnul. A jste schopen to nějak doložit?

0/−1
14.2.2015 19:47

P23a95v63e89l 83S50o33b19o56t61k30a 5270264

Ale vždyt to tu počítám... vy jste asi neměl z fyziky jedničky, že?

0/0
14.2.2015 21:33

J40a98k31u13b 93Š29a14f90a77n27d64a 7695987951581

Jedničku jsem měl po celou dobu co jsem fyziku měl, tedy až do konce gymplu. Ale vy asi máte mezery.

0/0
14.2.2015 22:30

T79o80m23á16š 75V92a92l14d35e63r 7323460739

Vraťme se na začátek Vaší poznámky.

Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu.

Co tím chtěl autor říci? Že lepší je v koloně stát s běžícím naftovým motorem. V zácpě lépe popojíždět s naftovým motorem. Hybrid je vlastně k ničemu, zvláště když má delší dojezd na alternativní energii, kterou si mohu spořit.

 Výkon pohonu je vždy důležitý parametr. U lokomotiv se taky nepsal objem uhláku :-). Ten se psal v tendrech;-)

Výpočet mi připomíná příklad 2+3x4=. Jedni napíšou 20, jiní co přemýšlí  14.

0/0
14.2.2015 21:52

P17a46v17e41l 36S97o74b28o53t17k86a 5450624

Výkon u spalovacího motoru je důležitý, u elektromotoru také, ale zatímco u spalovacího motoru jste ho schopen využít, u elektroauta vám radikálně snižuje dojezd, takže vám je silný elektromotor téměř k ničemu. O nějaké aktivní nebo sportovní jízdě si nemůžete nechat ani zdát, totéž že byste táhl například přívěs nebo si na střechu dal futrál s lyžemi nebo kola.

Tj. užitné vlastnoci elektromobilů jsou velice limitované naprosto nedostatečnou zásobo uelektřiny kterou sebou vezou, tj. vracíme se s výkony někde pod Škoda 1000MB, a k tomu odpovídajícím jízdním vlastnostem, zhoršeným výrazne i hmotností 2 tuny (oproti méně než poloviční hmotnosti Škovky).

proto píšu i toto:

"Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie.""

0/0
15.2.2015 13:40

T94o45m77á97š 29V83a54l74d38e74r 7483230509

Všiml jste si, že nepolemizuji o kapacitě zásobníku energie? V tomto případě o akku. Je zcela jasné, že u V60 jde o doplňkový pohon. U vozu Tesla, kde akku dovolí velmi slušný dojezd a také díky výkonu motoru i slušně rychlou jízdu.

  Elektro pohon nemůže zastoupit spalovací motory, ale může je doplňovat. A to vám tady všichni ve vláknu naznačují a vaši demagogii chtějí vyvrátit. A vy pořád tu svou. Co budete říkat až se přejde na vodík a CNG? Jelikož motory na benzín, natož naftu už nebudou umět splňovat velmi, ale velmi přísné ekologické normy  budoucnosti? Neříkám, že to nastane hned, ale vývoj situace ukazuje kam to povede. Co když nová generace elektromobilů bude mít jiné zdroje el. energie?

 A nyní co jste napsal: Lidé, čtěte ;-D Tj. u elektromobilů nemá 

naprosto smysl uvádět výkon motoru...Výkon u spalovacího motoru je důležitý, u elektromotoru také,..

Takže výkon důležitý je, ale nemá smysl jej uvádět .  Vidíte a mne třeba u benzínu také zajímá jak velkou má nádrž, jaký výkon a jakou spotřebu a udělám si názor na dojezd, jak se bude řídit a kolik mne bude stát provoz v mém režimu. Protože jezdím s rodinou a velkým psem a tudíž využiji celé spektrum režimu vozu. Na přehled mám tabulku, kde se ukazuje výkon na jednotlivé stupně + Nm a jasně vidím i předpokládanou spotřebu a tím i náklady vozu. U motoru totiž je důležitější měrná spotřeba na válec, než v nějakém simulovaném režimu pro ekologické normy. Děkuji ,bavím se a proto se i takto rozepisuji.

0/0
15.2.2015 19:02

T33o46m94á94š 48Z71e82m40a83n 3405198324435

Po kolika ujetých km se vyplatí příplatek za hybrid?

Já jen že s podobnou spotřebou jezdí i stejně těžké avšak výrazně větší a levnější XC70..

0/0
14.2.2015 1:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.