Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo do zásuvky má kouzelné tlačítko, které dává hybridu smysl

Volvo má jeden z nejvychytanějších hybridů současnosti, po dálnici umí svištět až stodvacítkou jen na elektřinu. Městem na ni ujede k padesáti kilometrům. Je to snad první hybrid, ve kterém nemáte pocit, že si auto dělá úplně co chce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53a56v84e22l 23P28a42u16l26i70k29a 9395970467406

Objem kufru: 305 / 1126 l je u kombika a to u Volva opravdu vysmech;-D. Kde jsou ty doby, kdy Volvo Kombi (240, 740, 760, 940, 960, 850, V70, V90) mely kufr k pohledani. To byly jeste Volva.

0/0
18.2.2015 7:56

R26o62m23a34n 75K61u65b65a69l96a 6495962249387

Jo, jo, Volvo prostě kupují "jiní" lidi a je zajímavé že i když s autem mají problém za problémem....tak když se rozhodnou pro nové auto...koupí si, teda většinou, zase... Volvo...jsou prostě "jiní".... 8mi letá vlastní zkušenost, byli jsme z Volvem ve stejné budově a kazdý den po dobe těch dlouhých 8mi let jsem toho byl svědkem...

0/0
15.2.2015 19:55

L40u71d93v20í70k 58G61a38j33d16o41š88í82k 2455653654722

Zajímalo by mě, o jakých problémech to vlastně mluvíte. Za 15 let jsem nezažil u čtyř aut problém ani jediný.

+1/0
16.2.2015 2:02

R41o11m25a71n 81K42u74b67a48l91a 6895292519257

Gratuluji, jste "světlá vyjímka"..!!!:)

0/0
16.2.2015 2:31

M77a45r91t87i39n 56K44l86u74v80á64n34e89k 9282448713823

Podľa mňa musí byť pekný humus jazdiť raz s

dieslovou predokolkou

po prepnutí s elektrickou zadokolkou

a po dalsom prepnuti s hybridnou 4kolkou, kde sa moment zadnej nápravy zapína podľa nálady nej krabičky so záludnosťami zabudovanými do kremíku.

0/0
15.2.2015 17:57

L29u14k41á76š 65O22m23á68č89k60a 5451134191686

Já bych to neviděl tak tragicky. To není na závody.

+1/0
15.2.2015 19:17

M47a14r63t25i20n 47K53l77u35v26á95n23e49k 9892278173833

Od 200kW dvojtonového auta za 1,5M by som očakával akúsi predvídateľnosť jazdných vlastností.

Na závody to naozaj nieje. Ale potom načo 200kW?

0/0
15.2.2015 19:30

J48i14n30d17r98i46c83h 11K79u78c74e69r65a 7838515711715

Zajimave by bylo srovnani s novou generaci hybridnich Lexusu (300h aXh),ktere jsou oproti predrazenemu Volvo o generaci dal a hlavne o pul milionu levnejsi

0/0
15.2.2015 14:27

J94a86n 85D63l28o60u45h75ý 7364159590699

Za ty prachy je to exklusivni asi jako predrazena svickova, radoby v nobl restauraci :-D To auto je jak cenou, tak svym ucelem uplne mimo...

+5/0
14.2.2015 8:49

L59u51k31á62š 78O29m79á68č79k16a 5631674561926

Věř, že si kupce najde. ;-)

0/0
14.2.2015 16:19

P25a71v92e94l 27S43o71b67o42t96k56a 5680854

To samozřejmě věřím.

Stejně tak jako si lidi koupí vysavač za 100 000 Kč nebo hrnce za 30 000 Kč.

Hejlové jsou tu od toho, aby byli škubáni ;-D

0/0
14.2.2015 17:24

L67u77k69á89š 93O64m52á32č51k88a 5951764561106

Hrnce si koupí hloupý člověk. Tohle Volvo fanda, který to prostě CHCE. Pro tebe nepochopitelné, pro jiné běžná věc, že si kupují věci, které prostě chtějí.

+1/−1
15.2.2015 19:18

T94o30m65á81š 79V48a11l27d65e65r 7853720639

Je to Volvo.

0/0
14.2.2015 16:49

J91a93r44o94s89l93a79v 55D40u79n48d78a 1323712316680

"Z 16amperové zásuvky nabijete už za tři hodiny, z normální domácí kolem osmi."

Co je to normální domácí zásuvka? Vždycky jsem myslel že 230V/16A, ale zřejmě je to jinak.

+5/0
14.2.2015 8:23

F97r32a82n82t12i88š33e49k 95M37i16c65h59a13l34i18c90a 8886198595936

Autor článku zřejmě myslel z třífázové 16-ti ampérové zásuvky.

0/0
14.2.2015 9:08

J60a80k66u16b 24Š74a34f12a40n69d77a 7555447961871

Pak ale nerozumím, proč to z té "domácí" trvá 8 hodin když z ní jde cucat něco pčes 3,6kW

0/0
14.2.2015 10:17

J50i79ř39í 88S14c21h54w92a66c73h 8888804758246

protože nabíječka v autě je nejspíše konstruována tak, aby ji "utáhly" i starší jednofázově rozvody, kde bývají jen 10A jističe. ;-)

0/−1
14.2.2015 15:33

L69u40k82á21š 19O13m70á12č25k95a 5741584251936

Samozřejmě, že není, nechápu, kde bereš tu informaci. Nabíječka v autě potřebuje příkon 3600 W (16 A) u všech elektro aut. Když tedy nemluvím o 3fázovém nabíjení pomocí wallboxu.

0/0
14.2.2015 16:20

J95i45ř86í 14S68c37h29w50a18c79h 8698894498356

Samozřejmě, že je! 

A kde beru tu informaci? Stačí použít to, co máš na krku:

Účinnost nabíjení akumulátorů se uvádí okolo 80%

Pokud je pravda, že baterie v tomto Volvu mají 11,2kWh tak nabíječka musí dostat na vstup 11,2kWh / 0,8 = 14 kWh.

Pokud je pravda, že nabíjení tohoto Volva z jednofázové zásuvky trvá 8 hodin tak potřebný příkon je 14kWh / 8 = 1,75 kW.

Pokud je napětí zásuvce 240 V tak proud bude 1750W/240V= 7,3A

Jak prosté......:-P

+1/0
15.2.2015 14:18

L72u48k50á85š 52O36m25á98č47k72a 5321864831786

Chlape, ty jsi v životě žádné elektro auto neměl... Jinak bys takhle neblábolil. Tím bych diskusi ukončil.

0/−1
15.2.2015 18:52

J77i23ř92í 39S61c39h98w69a37c11h 8768164868496

Ne nikdy jsem žádné elektro auto neměl a nikdy jsem to netvrdil. 

Já jen prostě tvrdím, že TOTO VOLVO při nabíjení z jednofázového zdroje NEPOTŘEBUJE zásuvku 240V/16A, ale klidně se spokojí s 240/10A (které prostě ve starších domech jsou!). A ty si můžeš mít elektro-aut kolik chceš (toto Volvo evidentně nemáš), stejně s tím nic nenaděláš.

Jen si tě zařazuji do skupiny diskutérů, kteří na konkrétní důkazy, odmítnou uznat, že se v něčem zmýlili....:-P

0/0
15.2.2015 20:05

L89u74k40á49š 23O31m75á51č56k33a 5721714671806

Takže kecáš a přitom jsi žádné elektro ještě nenabíjel... Nabíječka v autě mění proudový odběr v závislosti na vybití baterie (tak jako mobil). Rozpočítat to do průměru může s prominutím jen hlupák. Jak jsem již napsal, elektro automobil potřebuje běžnou 16 A zásuvku (která je NORMOU (!) v dnešní době na všechny (!) zásuvkové okruhy v bytě). Tímto diskusi s člověkem, který viděl elektro auto maximálně na obrázku a přesto pouští do světa svá moudra, ukončuji.

0/−1
16.2.2015 10:04

J46i49ř40í 45S49c45h71w39a66c75h 8608864958736

ale proč to nabíjení trvá 8 hodin mi prostě nevysvětlíš!:-(

0/0
16.2.2015 22:26

J78i22ř83í 75E29r38b58e57n 1973914476707

Pochybuji, že by majitel půldruhamilionového Volva bydlel v něčem, co má poslední elektrickou revizi z roku 1985 a černé bakelitové jističe řady ITM v plechovém rozváděči Papcel Opava :-)

Zásuvkové rozvody se na 16 A dimenzují někdy od poloviny 80. let, v souladu s nově zaváděnými soubory ČSN 33 2000, jestli se nemýlím.

+1/0
16.2.2015 20:08

J56a12r70o45s15l88a67v 41D88u89n60d45a 1693472146280

Já myslím, že problém je v tom, že autor článku nerozumí tomu, o čem píše...

+3/0
14.2.2015 14:18

L44u73k72á62š 43O79m77á76č20k87a 5941474511876

Přesně tak. Plete si 3fázovou zásuvku s 16A jističem na běžné zásuvce.

0/−1
14.2.2015 16:20

L91u42k53á11š 73O24m37á94č39k54a 5971384411896

Samozřejmě, psal jsem to již níže.

0/0
14.2.2015 15:47

J31a32n 39K59r89p53e39c 5626283744182

jinymi slovy celou dobu toto vozidlo ssebou taha 300kg kramu ktere se musi zahrivat a pak chladit, zvysuji spotrebu a pak se na tu elektrinu uzete courat po meste... jasne, u 3. semaforu jste s vybityma baterkama zpatky na nafte.

+6/−1
14.2.2015 8:14

S23t32a91n68i93s10l71a93v 46R12o68s12e25c45k40ý 9135179771429

Má smysl takový projekt  ve vazbě na poměr ceny a výkonu a ekologického (ne)přínosu?

0/0
14.2.2015 6:51

P17a45v50e45l 86S88o65b65o86t60k43a 5620794

Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu.

0/0
14.2.2015 2:45

J35a36k64u11b 14Š12a70f59a96n65d47a 7525297631361

To je ale nesmyslný výpočet. To je jako byste změřil spotřebu benzínového motoru když jede na plný výkon a pak řekl, že v tomto režimu vystačí nádrž na 1 hodinu.

+3/0
14.2.2015 10:20

P43a54v23e35l 54S49o41b10o76t80k56a 5800154

To jste asi nepochopil o čem píšu (že to auto váží 2 tuny a tak s 5kW určitě nepojede) a tak sám zkuste odhadnout, jak velký vokon potřebujete.

Pro srovnání tedy co znamená 50 kW výkon motoru:

"Tahač bude mít stejný základ jako sériový N-Box, tedy motor 0,66 litru s přeplňováním a výkonem 46 kW.

Zdroj:http://auto.idnes.cz/mikrotahac-honda-mikrokaravan-de3-/ak_aktual.aspx?c=A150209_012543_ak_aktual_ada"

0/0
14.2.2015 14:56

J44i16ř16í 84S68c16h32w89a19c74h 8128134748706

1 tunové osobní auto pro konstantní rychlost 80 km/hod (po rovině) potřebuje nějakých 10kW výkonu. U 2 tunového  to bude odhadem 13-15 kW,

0/0
14.2.2015 15:28

P56a47v83e97l 43S68o11b38o52t16k30a 5370344

A o tom to je - o té konstantní 80 km rychlosti po rovině bez předjíždění a zastavování. Tedy s Vašimi čísly:

11,2 kWh / 15kW * 60min = 44,8 minuty jízdy na elektrický pohon, tj. dojezd za takto ideálních podmínek kdy jedete po rovině a jste na silnici sám je 60 km.

Tj. 3/4 hodiny jedete a pak 3 hodiny nabíjíte.

Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie.

+1/0
14.2.2015 16:06

J84i93ř64í 33S32c55h88w54a62c59h 8408674608566

výkon elektromotoru se neuvádí proto aby se z něj dal počítat dojezd, ale proto aby se daly "odhadnout" dynamické vlastnosti auta při jízdě v čistě elektrickém módu, či jak vypomůže spalováku s dynamikou v kombinovaném módu

0/0
15.2.2015 14:24

M14a53r45t47i32n 51K74a70r53á38s95e58k 9468453428768

Jn a stejne tak u benzinaku nema smysl uvadet vykon motoru ale jen objem nadrze....

0/0
15.2.2015 21:48

T63o78m47á78š 96V15a24l20d78e79r 7283800129

Max. výkon mám kolem 90kW a na pětku využívám cca 25-45kW. Jsou režimy kdy využiji cca 85kW, ale jen chvilkově.Že neovládáte fyziku, nemusíte dokazovat dohady, když už to napíšete v prvním příspěvku. Je jasné, že se využívá kinetická energie, brzdíte elektricky, když stojíte máte minimální spotřebu, klima se použije přerušovaně a inteligentně apod. Topení může využít tepla baterek a motoru a hlavně je tam spalovací motor. Do zaměstnání cca 15km je to dobrý systém (naftě trvá skoro celou dobu než se zahřeje). Pak věřím dojezdu co píšou. Nebo při jízdě cca 50-70km se jede na naftu a po městě na elektřinu a náklady budou nižší než u klasického hybridu, který si nenechá mluvit jak využít elektřinu.

0/−1
14.2.2015 16:48

P84a34v66e75l 18S54o33b98o69t81k14a 5810194

Právě že ovládám fyziku, tak jsem si to schopen spočítat.

0/0
14.2.2015 17:08

J33a20k93u36b 96Š52a18f29a81n76d88a 7225777171471

Mám auto co váží asi 1300kg s motorem 52kW, když ho naložím rodinou tak má skoro ty 2t (takže je řekněme o 200kg lehčí než to Volvo). A že bych musel jet na plný plyn? To ani náhodou. Takže ano, váš výpočet je nesmysl.

0/0
14.2.2015 17:46

P30a37v52e71l 55S88o50b53o71t90k70a 5370874

Tak to jste si měl pořídit Škoda 1000MT, ta má jen 30 kW.

A asi neumíte číst:

"Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu."

"A o tom to je - o té konstantní 80 km rychlosti po rovině bez předjíždění a zastavování. Tedy s Vašimi čísly:

11,2 kWh / 15kW * 60min = 44,8 minuty jízdy na elektrický pohon, tj. dojezd za takto ideálních podmínek kdy jedete po rovině a jste na silnici sám je 60 km.

Tj. 3/4 hodiny jedete a pak 3 hodiny nabíjíte.

Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie."

0/0
14.2.2015 18:36

P53a63v18e65l 73S24o94b89o98t83k52a 5310384

...1000MB..

0/0
14.2.2015 18:37

J92a64k51u88b 86Š94a75f26a61n48d53a 7605207631441

Stále nechápu, o co vám jde. Kdybych chtěl s autem letět tak mi to taky poletí jen těch 50m z mostu do údolí...

Nějaký výpočet s výdrží na plný plyn je nicneříkající. Výkon elektromotoru se uvádí proto, aby byla představa jak moc to na ten elektromotor bude zrychlovat (třeba). Kdyby tam dali 2kW a řekli, že je to pouze na popojíždění v kolonách tak vy to vědět nechcete? Nebo u auta vás nezajímá výkon spalovacího motoru ale jen velikost nádrže? Dojezd 60km, proč ne? Mě by to třeba stačilo na cestu do práce. A opravil bych vás, toto NENÍ elektromobil. Tohle je hybrid. Tedy elektrický pohon zde má primárně jiné určení než u elektromobilu.

+1/0
14.2.2015 18:45

P69a50v63e15l 80S80o40b38o23t79k56a 5140914

Lidé, čtěte ;-D

"Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie."

0/0
14.2.2015 19:39

J51a40k38u68b 29Š34a59f56a87n30d11a 7835417221361

Ano. Něco jste plácnul. A jste schopen to nějak doložit?

0/−1
14.2.2015 19:47

P12a68v21e22l 14S41o55b39o42t88k25a 5570224

Ale vždyt to tu počítám... vy jste asi neměl z fyziky jedničky, že?

0/0
14.2.2015 21:33

J33a22k75u16b 48Š71a34f19a18n25d91a 7895387831221

Jedničku jsem měl po celou dobu co jsem fyziku měl, tedy až do konce gymplu. Ale vy asi máte mezery.

0/0
14.2.2015 22:30

T62o43m14á96š 48V28a11l20d21e44r 7903860209

Vraťme se na začátek Vaší poznámky.

Výkon elektromotoru 50kW, akumulátor 11,2 kWh

Tj. pokud byste chtěli tento výkon opravdu použít, pojedete pouhých 11,2 kWh / 50kW * 60min = 13 minut než vám dojde elektřina. A to nepočítám světla a topení/klimatizaci, která si také ukousne z dojezdu.

Co tím chtěl autor říci? Že lepší je v koloně stát s běžícím naftovým motorem. V zácpě lépe popojíždět s naftovým motorem. Hybrid je vlastně k ničemu, zvláště když má delší dojezd na alternativní energii, kterou si mohu spořit.

 Výkon pohonu je vždy důležitý parametr. U lokomotiv se taky nepsal objem uhláku :-). Ten se psal v tendrech;-)

Výpočet mi připomíná příklad 2+3x4=. Jedni napíšou 20, jiní co přemýšlí  14.

0/0
14.2.2015 21:52

P83a97v35e39l 19S12o44b63o18t35k76a 5910494

Výkon u spalovacího motoru je důležitý, u elektromotoru také, ale zatímco u spalovacího motoru jste ho schopen využít, u elektroauta vám radikálně snižuje dojezd, takže vám je silný elektromotor téměř k ničemu. O nějaké aktivní nebo sportovní jízdě si nemůžete nechat ani zdát, totéž že byste táhl například přívěs nebo si na střechu dal futrál s lyžemi nebo kola.

Tj. užitné vlastnoci elektromobilů jsou velice limitované naprosto nedostatečnou zásobo uelektřiny kterou sebou vezou, tj. vracíme se s výkony někde pod Škoda 1000MB, a k tomu odpovídajícím jízdním vlastnostem, zhoršeným výrazne i hmotností 2 tuny (oproti méně než poloviční hmotnosti Škovky).

proto píšu i toto:

"Tj. u elektromobilů nemá naprosto smysl uvádět výkon motoru, který u elektromotoru jste schopen udělat klidně i 200 kW, ale jen a pouze má smysl uvádět kapacitu baterie.""

0/0
15.2.2015 13:40

T12o91m59á94š 30V23a12l71d27e79r 7553210609

Všiml jste si, že nepolemizuji o kapacitě zásobníku energie? V tomto případě o akku. Je zcela jasné, že u V60 jde o doplňkový pohon. U vozu Tesla, kde akku dovolí velmi slušný dojezd a také díky výkonu motoru i slušně rychlou jízdu.

  Elektro pohon nemůže zastoupit spalovací motory, ale může je doplňovat. A to vám tady všichni ve vláknu naznačují a vaši demagogii chtějí vyvrátit. A vy pořád tu svou. Co budete říkat až se přejde na vodík a CNG? Jelikož motory na benzín, natož naftu už nebudou umět splňovat velmi, ale velmi přísné ekologické normy  budoucnosti? Neříkám, že to nastane hned, ale vývoj situace ukazuje kam to povede. Co když nová generace elektromobilů bude mít jiné zdroje el. energie?

 A nyní co jste napsal: Lidé, čtěte ;-D Tj. u elektromobilů nemá 

naprosto smysl uvádět výkon motoru...Výkon u spalovacího motoru je důležitý, u elektromotoru také,..

Takže výkon důležitý je, ale nemá smysl jej uvádět .  Vidíte a mne třeba u benzínu také zajímá jak velkou má nádrž, jaký výkon a jakou spotřebu a udělám si názor na dojezd, jak se bude řídit a kolik mne bude stát provoz v mém režimu. Protože jezdím s rodinou a velkým psem a tudíž využiji celé spektrum režimu vozu. Na přehled mám tabulku, kde se ukazuje výkon na jednotlivé stupně + Nm a jasně vidím i předpokládanou spotřebu a tím i náklady vozu. U motoru totiž je důležitější měrná spotřeba na válec, než v nějakém simulovaném režimu pro ekologické normy. Děkuji ,bavím se a proto se i takto rozepisuji.

0/0
15.2.2015 19:02

T72o15m21á64š 94Z14e80m47a98n 3345268654605

Po kolika ujetých km se vyplatí příplatek za hybrid?

Já jen že s podobnou spotřebou jezdí i stejně těžké avšak výrazně větší a levnější XC70..

0/0
14.2.2015 1:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.