Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Focus RS má srdce mustangu a poprvé pohon všech kol

Nový Focus RS už žhaví gumy. Zesílil, má pět dveří a hlavně má pohon všech kol. Elektronika prý zajistí hodně zábavy včetně přetáčivosti, ale žádnou nedotáčivost. Motor už není z Volva, ale od amerického příbuzného Fordu Mustang.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a43n 34D71l27o45u94h86ý 7984849540629

Zdechlina z mustangu dela paradu ve focusu (mozna). Proste 4 valec do ponny car nepatri! Zajimalo by me ktery pako z fordu za to muze. Za ty same penize mustangu mate 6ti valcovej challenger nebo charger, popripade Camaro!!! Tohle je jenom motor, ktery plni statistiky pro moznost prodeje v EU.

0/0
12.2.2015 7:23

J34i39ř18í 63S63c32h86w13a18c60h 8198694248106

Prý zdechlina... ;-D

Další názorný příklad omylů ve kterém žijí "staromilci počtu válců a objemů".

V6 v US verzi Mustangu má na maximu asi 10 koní méně a krouťák o cca 10-15% nižší v celé spodní polovině otáčkového spektra, takže to je evidentně větší "zdechlina" než ten 4-válec. To že má 6-válec navíc jeden a půl litru objemu a 2 válce v jeho "zdechlosti" nehraje žádnou roli.

0/0
12.2.2015 9:47

J27a77n 73D22l41o80u34h69ý 7954909150409

Tak je jasne, ze je to mineno obrazne. Ponny car je obecne levne auto s vice-valcovym motorem, nahonem na zadni napravu a dostupnou cenou. V US se mustang kupuje treba proto, ze ten V6 ma dost velke rezervy a da se ladit. EcoBoost se nijak zasadne ladit neda, neni kam posouvat vykony, protoze uz je to nHoneme z vyroby.

0/0
13.2.2015 8:54


J29i87ř18í 85S39c81h59w36a76c52h 8808294688346

no kroutíš se jak pijavice s tou "obrazností"....;-) 

a jinak ten turbomotor se dá ladit taky. 

Například baworácký čtyřválec z roku 62 1500ccm (56 kW ;-))  skončil nakonec v F1 díky přeplňování na 1400 konících. Ano je to extrém extrémů. Ale ladit turbomotor, třeba jen změnou plnícího tlaku může být jednodušší, než u atmosféry. Takže dostat z turba 2300ccm 350-400 koní nemusí být ještě extra problém. Samozřejmě kdo se bude honit takto za koníky nemůže očekávat že se současně bude zachovávat životnost, to ani u toho 6válu.;-) 

P.S. Motory stejně ladí jen menšina řidičů.

0/0
13.2.2015 21:39

P58a37v79e10l 33B63u56š26e28k 8261232865522

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale univerzálnost motoru v Focusu RS si představuju teda rozhodně jinak, než že bude mít o 20% nižší spotřebu naměřenou někde v laboratoři. To auto stejně nebude jezdit míň než za 12 litrů, spíš půjde vysoko nad. Přece jen 235kW nepojede za 7 litrů. :-)

A další věc, když si koupím Focus RS, kterej je jasně zaměřenej na výkon a super svezení, budu koukat na spotřebu? Já teda ne.

+1/0
11.2.2015 15:32

J73i38ř63í 42S27c57h32w12a98c93h 8328314378206

Na jízdu po okresce 90 po rovině potřebuješ cca 12-15 kW, kolik myslíš, že to v té chvíli bude žrát? Myslím tak okolo 5 na 100, možná i méně.

Normovaná spotřeba samozřejmě nepředpokládá akceleraci se zapojením maximálního výkonu motoru. Takže při lehké noze se celkově klidně pod 10, 9,.... litrů může dostat, při jízdě plyn-brzda někde v kopcích, nebude problém se dostat někam k třicítce.;-)

0/0
11.2.2015 16:45

P96e54t52r 16B32á95č89a 8945676515835

Ja taky ne. Moje auto jezdi za nejakych 12-16l na sto a mam to v pazi.

Kdyz se chce clovek poradne svezt spotrebu neresi.

0/0
11.2.2015 17:23

P13a69t91r71i51k 38M85a97r22e20k 8622707458316

coz ale neznamena ze velky objem/vykon samo sobe musi mit velkou spotrebu,  jezdim v prumeru za 13 coz na 4.0 V8 je docela slusny  a ne ze bych jezdil pomalu ,  I kdyz samo sebou na dalnici mame v USA limity vyrazne nizsi nez v Evrope , takze to urcite dela docela rozdil

0/0
11.2.2015 20:33

J58i42ř57í 78S94c52h67w91a53c29h 8678444458506

velký objem znamená velkou spotřebu a to hlavně ve městě. Jelikož je v Evropě město na každým druhým kroku z toho plyne vír v nádrži. Při cenách benzínu v Evropě znamená 13 l na sto stejné náklady jako cca dvojnásobek v USA  a to se ani moc nepovozí. Protože kdyby se chtěl povozit (jako Báča), tak je na 25 a krát 2 to znamená 50 US litrů, a to se ani většině amíků nebude líbit. ;-)

0/0
11.2.2015 23:22

J41a73n 47D59l16o48u97h39ý 7124599780989

Bude to zrat okolo 8 litru, kdyz pojedes s lehkou nohou. Tuto spotrebu maji v podstate +- vsechny benzinaky s obsahem okolo 2 litru EU6

0/0
12.2.2015 7:18

S34t88a21n63i43s83l16a83v 72C62h42y26t71r97a 3254203257719

Srdce z Mustangu? Spíše by bylo lepší napsat, že srdce z Focusu má Mustang. 4 válec v Mustangu moc slávy neudělá, pokud si to u Fordu myslí. Již tam sice v minulosti byl, ale dneska již takový rozdíl ve spotřebě není, jako byl dříve. V8 k mustangu prostě patří a ne R4, to je úlet.

+2/0
11.2.2015 15:03

J14i17ř91í 44S66c47h71w13a63c96h 8338294408966

Tabulkové spotřeby 2.3 a 5,0 u Mustanga město/mimo město/kombinovaná:

10,1 / 6.8 / 8.0

20,1 /9.6 / 13,5

Mě to tedy nepřipadá jako malý rozdíl, zvláště to město ;-)

0/0
11.2.2015 17:07

P98a95t28r78i80k 88M85a83r38e60k 8762777418306

kdyby ten 4 valec nemel turbo, tak pri takovem vykonu bude mit spotrebu rozhodne vyssi

turbo proste tlaci spotrebu dolu  ( 200kW bez turba a 200kW s turbem, tak turbo bude mit nizsi spotrebu)

0/0
11.2.2015 20:24

P86a18t33r86i23k 39M54a71r16e88k 8322727908396

kazdopadne turbo at si strci nekam ,

+1/0
11.2.2015 20:25

J29a18n 60D52l32o44u26h75ý 7784469390369

Myslite si ze se ponny car kupuje na jizdu po meste?! To je jako tvrdit, ze kamion ma ve meste spotrebu 60l/ 100km a ze to je jfuza :-D

0/0
13.2.2015 8:56

J85i30ř78í 40S66c87h16w51a25c55h 8738454168106

bydlí-li majitel ve městě (a bude to určitě naprostá většina) tak těžko bude nechávat svůj ponny car někde za městem a domů jezdit MHD...;-)

0/0
14.2.2015 0:09

K52a36r89e39l 55V17a97c55h63u29t 9103332559963

Nemít  "tlamajznu" té škaredé ryby, mohlo to být docela pěkné a povedené auto! :-/

+1/−2
11.2.2015 14:21

I13v21a38n 85R57á86m53e34š 4929747314449

Konečně další poctivě vypadající alternativa k Impreze a již se nevyrábějícímu Lancer Evolutionu...

0/0
11.2.2015 13:28
Foto

K66a49m23i73l 44Ř25e46h32á90k 4899844495899

Ta barva se mi moc líbí.

0/0
11.2.2015 12:27

M31i37l39a66n 59K40r43á42l 8183478141271

Stejná jak Tvá upocená košile;-D

0/0
11.2.2015 13:33

M86i86l29o55s28l43a24v 17U21r50b57a41n 4888839830863

Baví se dva chlapi při pohledu z okna, co dostali k Vánocům. Ten jeden povídá: "Vidíš tam dole to BMW?", "Nekecej, to je fakt tvoje?", "Ne, ale přesně v takové barvě jsem dostal tepláky.";-)

+2/0
11.2.2015 14:02
Foto

K32a15m23i35l 87Ř95e36h58á23k 4669424445879

My jsme spolu pásli husy? Rodiče udělali ve výchově chybu, že?

0/0
12.2.2015 21:03

V12á57c12l19a55v 56J37a27n75o72c55h 1706415781797

Po zkušenostech se služebním Tranzitem bych od Fordu nechtěl ani tříkolku. Pokud bych chtěl něco jako Focus RS, tak bych si raději počkal Civic Type-R 9G.

+2/−1
11.2.2015 11:43

J79a97n 76D74l55o55u19h13ý 7334779390909

Sam jsem neveril, koupil noveho forda a dopadl po 5 letech stejne. Forda uz nikdy!

0/0
13.2.2015 8:59

J60a69n 42K60o10n79v29a19l92i55n32k43a 5370561691565

Pro každodenní použití to není nejlepší volba, i když se s tím dá jezdit do práce i po nákupech. 

Motor Volvo nebyl špatný. Naopak. Někteří odpůrci Fordu tvrdí, že to bylo to nejlepší, co se kdy pod kapotou s modrým oválem objevilo. Uvidíme, co tenhle "baby mustang" dokáže.

Co se týče jízdních vlastností, bude to motokára křížená s raketou na kolech. Chtěl bych ho aspoň půjčit na víkend.

0/0
11.2.2015 10:25

L41u67d64v55í27k 55K77u25c89h67a87r41i91č 4536779418260

Myslím, že nejlepší motor ve Fordu byl třílitr v ST220. Vlastní čtyřletá zkušenost. Nádherný zvuk a klasická atmosféra, vůbec bylo estéčko parádní auto. Budu na něj vždycky vzpomínat jenom v nejlepším.

+1/0
11.2.2015 13:18

T65o75m56a43s 22V54a90r22g68a 1865344746435

bože to je slint. článek i auto. že bude v prodeji za rok ? to je asi ftip

Fordem tam, vlakem zpátky ;-)

0/−5
11.2.2015 9:56

J47o98s85e61f 70Č65i23h82á73k 7151909260696

Opravdu hloupé.

+1/0
11.2.2015 11:06

V42l90a86d26i48m76í89r 26B70e79n22e22š 2292225724423

Jen tak pro zajímavost...kolikrát se ti to stalo?

+1/0
11.2.2015 11:32

J57a68n 53D49l56o30u87h54ý 7394829220289

Me dvakrat behem prvnich 5 let. A oprava byla pekne draha. Takze ford nikdy uz!!!

0/0
13.2.2015 9:02

I43v91a70n64a 27V51e22s98e34l52á 2471563849265

hlupak, nic jinyho ...

0/0
11.2.2015 18:04

R52o49m49a25n 46Š46í75m23a 9211134415851

Pěkný auto, určitě to bude pěkné svezení. Líbí se me na youtube video, kde ho testuje Ken Block. k závodnímu speciálu to má už hodně blízko...konečně 4kolka. Ale Subaru je subaru.

+4/0
11.2.2015 8:07

T64o64m71á82š 78K18u56c94h76a10ř 3727181158301

Já nevím, fakt je vhodné, aby se motor do RS jmenoval "EcoBoost"? Takto si nazývejte motory do nějakých ekoprdítek. :-P

+9/0
11.2.2015 7:32

J96i64ř39í 53S67c80h89w41a68c77h 8928754348276

jmenuje se to stejně, protože jde o stejné motory lišící se v podstatě jen objemem a jak je vidět (tedy ty to asi nevidiš) o žádná "prdítka"  se nejedná :-P

názory lidí, co mají na očích klapky s nápisem "OBJEM" mě vždycky pobavíRv

0/−4
11.2.2015 9:23

L50a38d10i95s91l65a81v 90M22i43k96a 1201269534734

Ale co jsem četl, tak on se baví o názvu a o objemu ani slůvko, jinak taky mě už všechny ty eko-názvy od ekopošuků jdou na nervy a protiví se  mi.

+3/0
11.2.2015 9:46

J52i76ř41í 20S25c49h21w83a66c44h 8598954338946

no ty ve slově ekoprdítko (jako) nevidíš objem, a já název považuji za naprosto nepodstatný "parametr" motoru. ;-)

0/0
11.2.2015 10:22

R93u88d12o83l39f 54H48r98a76z25d48í47r15a 1515949563578

tak jestě, že to zatím není BIO.

+4/0
11.2.2015 10:45

Z64d46e66n26ě11k 60F64l18i77n39t54a 9432603411694

Tak jste si hned takhle při ránu zanadával, ale otázka byla zcela oprávněná - i přestože se může jednat sebevíc o stejnou techniku, ta tři písmenka ECO jsou pro motor RS verze jakéhokoliv vozu naprosto nevhodná. Navíc pan Kuchař o objemu neřekl ani slovo...... ale jak říkám, hlavně že jste si zkazil den, že? :-P

+3/0
11.2.2015 9:50

J58i95ř28í 53S93c35h85w98a35c52h 8988264718766

Aha, ve slově ekoprdítko pana Kuchaře objem nevidíš, ale v mém příspěvku nějaký nadávky ano? Není tvé čtení "mezi řádky" nějaké jednostranné? (na netu všem tykám)

0/0
11.2.2015 9:56

Z43d68e87n20ě86k 94F58l66i77n92t38a 9472753601244

Pan Kuchař napíše, že tento motor není žádné ekoprdítko a vy mu vytknete, že se o žádné "prdítko" nejedná..... chápete, že rozporujete jeho rozpor ? ;-D  (netykám nikomu, s kým jsem si nepotykal - ani na netu)

0/0
11.2.2015 10:17

J92i65ř26í 82S78c88h19w32a51c61h 8318774478406

....nic nerozporuju. Protože nevíš co Kuchař pod pojmem "ekoprdítko" myslel, tak ti to vysvětlím:

Já v podstatě napsal , že je tento 2.3EB  stejné "ekoprdítko" jako například 1.5 EB (cca 160koní!) co se dává jako základ do "ekoprdítka" nového Mondea, jen tento Focus prostě má větší objem (protože je potřeba dostat větší výkon). Nedávno (před několika měsíci) se tu o novém Mondeu psalo a diskuze pod článkem byla plná "ekoprdítek" od "milovníků objemu". A má narážka na objem směřovala víceméně tímto směrem, k těm, pro které je 160 (!) koňový motor "ekoprdítko" protože objem je přece jen pouhých 1500ccm. 

Pokud se motor přejmenuje, tak to z něj jiný motor prostě neudělá. Bude to jen přejmenované "ekoprdítko"....;-)

0/0
11.2.2015 11:44

P73a11t44r92i40k 44M69a65r32e72k 8462207918276

ja si myslim ze to opravdu nechapate, mu slo o nazev ECO,

takova Tesla S nema zadny objem, takze by se to taky dalo povazovat za ECOprditko, .. nicmne tu vykonou verzi nazyvaji Performance a ne Ekopower nebo tak neco

+1/0
11.2.2015 20:31

J35a25n 56K58o35n83v41a86l82i42n91k87a 5330451461585

Jediný, kdo použil slovo objem, jsi byl ty. 

A když už jsme u toho objemu, pověz nám zaslepeným, v čem spatřuješ výhody menších přeplňovaných agregátů oproti větším atmosférickým?

Jako referenční vzorek pojďme vzít například nový motor 1.8 tsi (132 Kw) od Škodovky a starší motor 2,5i od BMW (141 Kw).

0/0
11.2.2015 10:20

J65i26ř21í 35S14c90h92w53a45c26h 8538364428526

nemluvím o turbomotorech jako o jednoznačně a ve všech ohledech lepším řešení, ale o minimálně rovnocenném řešení na rozdíl od milovníků atmosfér, kteří snad z neznalosti, turbomotory považují za něco zcela "podřadného" viz sekačky, ekoprdítka apod. 

Takže jaké vidím výhody a nevýhody turbomotorů oproti srovnatelně výkonným atmosférám obecně(nebudu srovnávat běžný TSI motor jen se špičkovou atmosférou která by dnes měla asi tak dvakrát vyšší cenu):

+ průběh kroutícího momentu ve spodní polovině otáčkového spektra (cca 1500-3000(4000) ot)

+ spotřeba při běžném použití (klidné jízdě), srovnatelná klidná jízda u turba je 1500-2500 ot, u atmostféry je to 2000-3000, v tomto režimu atmosféra dodá stejný výkon (někdy by se měla točit i trochu výše) 

+ nižší hmotnost, většinou i nižší cena

+/- spotřeba v horní polovině otáček je s atmosférou stejná a závislá především na dodávaném výkonu. To že prý turbo žere více jsou internetem šířené nesmyslné pohádky.

+/- životnost motoru, ano pokud se srovnává 4válec se 6válcem tak na tom atmosféra nejspíše bude lépe, pokud se srovnává 1.4T a 1.8A to už je dost problém protože pokud 1.4T dá max výkon při 4tisících a 1.8 v 6 tisících a budu tyto režimy hodně využívat tak nejsem jednoznačně přesvědčen o tom, co vydrží déle. 

Nejúžasnější srovnání životnosti jsou ty výkřiky, které srovnávají nějaký starší opečovávaný kousek co z několika milionů vyrobených kusů přežil do dneška a má třeba přes půl mega s něčím co dnes odešlo po 100-200 tisících, přičemž další tisíce těchto motorů jezdí dál a při náležité péči se toho půl mega mohou dožít také.... ;-)

0/0
11.2.2015 16:31

J45i68ř96í 91S96c35h14w71a52c62h 8988854288126

- zapomněl jsem na "točivost" atmosféry, ano nad 4000 ot je atmosféra o něčem jiném, což je minus turbomotoru.

0/0
11.2.2015 16:53

P11a52t20r33i29k 73M17a29r97e65k 8222447328126

nadruhou stranu kdyz se neco v motoru "kousne" tak oprava atmosfery bude vyrazne levnejsi nez oprava moderniho turbomotoru, .. to same je i udrzba atp

+1/0
11.2.2015 20:36

T23o18m39á15š 53K39u95c33h89a40ř 3487201538921

Máte problém přečíst s porozuměním dvě krátké věty? Neřeším objem ani výkon, jen název, jen prostý fakt, že když si kupuji RSo, tak to "eko" asi není mojí prioritou a není to, co chci v označení motoru slyšet. Nedej Bože by to bylo napsáno vzadu na kufru. Nic víc, nic míň.

0/0
11.2.2015 23:55

O73n57d36ř27e71j 90M52a91r16e29k 9172670457269

Trochu mi uniká smysl toho auta - kde se to dá použít? Za stejné peníze mám BMW 228i.

+1/−14
11.2.2015 6:16

R69o40m78a61n 13Š12í57m44a 9321924415881

Mě zase uniká tvůj smysl. BMW je oproti tomuto pixla. Jde o rally auto, o tom se BMX může jen zdát....

+8/−1
11.2.2015 7:59

I15g77n62á78c 84M18r30k24v55i50č39k93a 2718412599305

lol, co je na tom "rallye"

0/0
11.2.2015 11:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.