Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Focus RS má srdce mustangu a poprvé pohon všech kol

Nový Focus RS už žhaví gumy. Zesílil, má pět dveří a hlavně má pohon všech kol. Elektronika prý zajistí hodně zábavy včetně přetáčivosti, ale žádnou nedotáčivost. Motor už není z Volva, ale od amerického příbuzného Fordu Mustang.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a66n 29D75l96o83u71h76ý 7714929250919

Zdechlina z mustangu dela paradu ve focusu (mozna). Proste 4 valec do ponny car nepatri! Zajimalo by me ktery pako z fordu za to muze. Za ty same penize mustangu mate 6ti valcovej challenger nebo charger, popripade Camaro!!! Tohle je jenom motor, ktery plni statistiky pro moznost prodeje v EU.

0/0
12.2.2015 7:23

J70i87ř75í 58S23c69h29w24a92c53h 8528494188856

Prý zdechlina... ;-D

Další názorný příklad omylů ve kterém žijí "staromilci počtu válců a objemů".

V6 v US verzi Mustangu má na maximu asi 10 koní méně a krouťák o cca 10-15% nižší v celé spodní polovině otáčkového spektra, takže to je evidentně větší "zdechlina" než ten 4-válec. To že má 6-válec navíc jeden a půl litru objemu a 2 válce v jeho "zdechlosti" nehraje žádnou roli.

0/0
12.2.2015 9:47

J60a74n 71D29l76o22u38h90ý 7894659750669

Tak je jasne, ze je to mineno obrazne. Ponny car je obecne levne auto s vice-valcovym motorem, nahonem na zadni napravu a dostupnou cenou. V US se mustang kupuje treba proto, ze ten V6 ma dost velke rezervy a da se ladit. EcoBoost se nijak zasadne ladit neda, neni kam posouvat vykony, protoze uz je to nHoneme z vyroby.

0/0
13.2.2015 8:54

J66i68ř31í 46S47c84h35w75a82c97h 8598734678266

no kroutíš se jak pijavice s tou "obrazností"....;-) 

a jinak ten turbomotor se dá ladit taky. 

Například baworácký čtyřválec z roku 62 1500ccm (56 kW ;-))  skončil nakonec v F1 díky přeplňování na 1400 konících. Ano je to extrém extrémů. Ale ladit turbomotor, třeba jen změnou plnícího tlaku může být jednodušší, než u atmosféry. Takže dostat z turba 2300ccm 350-400 koní nemusí být ještě extra problém. Samozřejmě kdo se bude honit takto za koníky nemůže očekávat že se současně bude zachovávat životnost, to ani u toho 6válu.;-) 

P.S. Motory stejně ladí jen menšina řidičů.

0/0
13.2.2015 21:39

P20a30v80e57l 42B25u31š21e52k 8101582645342

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale univerzálnost motoru v Focusu RS si představuju teda rozhodně jinak, než že bude mít o 20% nižší spotřebu naměřenou někde v laboratoři. To auto stejně nebude jezdit míň než za 12 litrů, spíš půjde vysoko nad. Přece jen 235kW nepojede za 7 litrů. :-)

A další věc, když si koupím Focus RS, kterej je jasně zaměřenej na výkon a super svezení, budu koukat na spotřebu? Já teda ne.

+1/0
11.2.2015 15:32

J11i15ř21í 19S90c53h47w82a75c18h 8278754658206

Na jízdu po okresce 90 po rovině potřebuješ cca 12-15 kW, kolik myslíš, že to v té chvíli bude žrát? Myslím tak okolo 5 na 100, možná i méně.

Normovaná spotřeba samozřejmě nepředpokládá akceleraci se zapojením maximálního výkonu motoru. Takže při lehké noze se celkově klidně pod 10, 9,.... litrů může dostat, při jízdě plyn-brzda někde v kopcích, nebude problém se dostat někam k třicítce.;-)

0/0
11.2.2015 16:45

P36e86t17r 54B67á65č91a 8565426575505

Ja taky ne. Moje auto jezdi za nejakych 12-16l na sto a mam to v pazi.

Kdyz se chce clovek poradne svezt spotrebu neresi.

0/0
11.2.2015 17:23

P54a54t24r68i72k 80M23a82r30e64k 8732167168356

coz ale neznamena ze velky objem/vykon samo sobe musi mit velkou spotrebu,  jezdim v prumeru za 13 coz na 4.0 V8 je docela slusny  a ne ze bych jezdil pomalu ,  I kdyz samo sebou na dalnici mame v USA limity vyrazne nizsi nez v Evrope , takze to urcite dela docela rozdil

0/0
11.2.2015 20:33

J83i50ř52í 91S53c24h47w16a38c23h 8658834438656

velký objem znamená velkou spotřebu a to hlavně ve městě. Jelikož je v Evropě město na každým druhým kroku z toho plyne vír v nádrži. Při cenách benzínu v Evropě znamená 13 l na sto stejné náklady jako cca dvojnásobek v USA  a to se ani moc nepovozí. Protože kdyby se chtěl povozit (jako Báča), tak je na 25 a krát 2 to znamená 50 US litrů, a to se ani většině amíků nebude líbit. ;-)

0/0
11.2.2015 23:22

J18a90n 53D64l66o64u76h84ý 7744129620359

Bude to zrat okolo 8 litru, kdyz pojedes s lehkou nohou. Tuto spotrebu maji v podstate +- vsechny benzinaky s obsahem okolo 2 litru EU6

0/0
12.2.2015 7:18

S96t21a91n13i29s60l33a14v 25C72h48y41t94r51a 3214403877399

Srdce z Mustangu? Spíše by bylo lepší napsat, že srdce z Focusu má Mustang. 4 válec v Mustangu moc slávy neudělá, pokud si to u Fordu myslí. Již tam sice v minulosti byl, ale dneska již takový rozdíl ve spotřebě není, jako byl dříve. V8 k mustangu prostě patří a ne R4, to je úlet.

+2/0
11.2.2015 15:03

J34i16ř72í 31S39c65h96w18a39c30h 8598814868266

Tabulkové spotřeby 2.3 a 5,0 u Mustanga město/mimo město/kombinovaná:

10,1 / 6.8 / 8.0

20,1 /9.6 / 13,5

Mě to tedy nepřipadá jako malý rozdíl, zvláště to město ;-)

0/0
11.2.2015 17:07

P94a41t32r43i85k 76M89a61r67e69k 8272757958126

kdyby ten 4 valec nemel turbo, tak pri takovem vykonu bude mit spotrebu rozhodne vyssi

turbo proste tlaci spotrebu dolu  ( 200kW bez turba a 200kW s turbem, tak turbo bude mit nizsi spotrebu)

0/0
11.2.2015 20:24

P52a35t76r46i59k 67M38a40r95e41k 8232837728976

kazdopadne turbo at si strci nekam ,

+1/0
11.2.2015 20:25

J11a51n 27D97l77o16u19h60ý 7644449500369

Myslite si ze se ponny car kupuje na jizdu po meste?! To je jako tvrdit, ze kamion ma ve meste spotrebu 60l/ 100km a ze to je jfuza :-D

0/0
13.2.2015 8:56

J71i64ř88í 95S35c36h22w71a41c92h 8708914528566

bydlí-li majitel ve městě (a bude to určitě naprostá většina) tak těžko bude nechávat svůj ponny car někde za městem a domů jezdit MHD...;-)

0/0
14.2.2015 0:09

K30a63r27e48l 69V86a75c48h44u68t 9913202659443

Nemít  "tlamajznu" té škaredé ryby, mohlo to být docela pěkné a povedené auto! :-/

+1/−2
11.2.2015 14:21

I46v17a83n 50R74á94m77e41š 4149687284519

Konečně další poctivě vypadající alternativa k Impreze a již se nevyrábějícímu Lancer Evolutionu...

0/0
11.2.2015 13:28
Foto

K51a79m37i18l 97Ř69e77h24á87k 4709894775689

Ta barva se mi moc líbí.

0/0
11.2.2015 12:27

M12i91l12a72n 77K40r90á89l 8153878901281

Stejná jak Tvá upocená košile;-D

0/0
11.2.2015 13:33

M75i23l20o51s61l44a75v 95U89r58b66a49n 4738909760323

Baví se dva chlapi při pohledu z okna, co dostali k Vánocům. Ten jeden povídá: "Vidíš tam dole to BMW?", "Nekecej, to je fakt tvoje?", "Ne, ale přesně v takové barvě jsem dostal tepláky.";-)

+2/0
11.2.2015 14:02
Foto

K93a53m68i48l 80Ř57e71h31á98k 4119234785239

My jsme spolu pásli husy? Rodiče udělali ve výchově chybu, že?

0/0
12.2.2015 21:03

V62á60c61l61a93v 87J28a25n78o21c74h 1106285111627

Po zkušenostech se služebním Tranzitem bych od Fordu nechtěl ani tříkolku. Pokud bych chtěl něco jako Focus RS, tak bych si raději počkal Civic Type-R 9G.

+2/−1
11.2.2015 11:43

J27a20n 94D55l45o46u30h65ý 7164429550539

Sam jsem neveril, koupil noveho forda a dopadl po 5 letech stejne. Forda uz nikdy!

0/0
13.2.2015 8:59

J24a18n 37K82o31n22v45a38l96i72n60k55a 5750971201295

Pro každodenní použití to není nejlepší volba, i když se s tím dá jezdit do práce i po nákupech. 

Motor Volvo nebyl špatný. Naopak. Někteří odpůrci Fordu tvrdí, že to bylo to nejlepší, co se kdy pod kapotou s modrým oválem objevilo. Uvidíme, co tenhle "baby mustang" dokáže.

Co se týče jízdních vlastností, bude to motokára křížená s raketou na kolech. Chtěl bych ho aspoň půjčit na víkend.

0/0
11.2.2015 10:25

L53u50d47v28í40k 61K36u52c64h76a57r56i56č 4276159178790

Myslím, že nejlepší motor ve Fordu byl třílitr v ST220. Vlastní čtyřletá zkušenost. Nádherný zvuk a klasická atmosféra, vůbec bylo estéčko parádní auto. Budu na něj vždycky vzpomínat jenom v nejlepším.

+1/0
11.2.2015 13:18

T78o89m42a56s 98V38a71r30g38a 1115714446965

bože to je slint. článek i auto. že bude v prodeji za rok ? to je asi ftip

Fordem tam, vlakem zpátky ;-)

0/−5
11.2.2015 9:56

J45o26s91e79f 28Č87i12h93á26k 7701529590346

Opravdu hloupé.

+1/0
11.2.2015 11:06

V73l65a28d32i88m92í81r 64B42e50n21e90š 2812295184263

Jen tak pro zajímavost...kolikrát se ti to stalo?

+1/0
11.2.2015 11:32

J67a26n 38D17l48o84u77h38ý 7684259210909

Me dvakrat behem prvnich 5 let. A oprava byla pekne draha. Takze ford nikdy uz!!!

0/0
13.2.2015 9:02

I18v35a40n17a 82V42e20s48e40l45á 2291163119565

hlupak, nic jinyho ...

0/0
11.2.2015 18:04

R34o35m19a60n 19Š70í43m76a 9861634145741

Pěkný auto, určitě to bude pěkné svezení. Líbí se me na youtube video, kde ho testuje Ken Block. k závodnímu speciálu to má už hodně blízko...konečně 4kolka. Ale Subaru je subaru.

+4/0
11.2.2015 8:07

T56o45m95á12š 21K97u83c55h34a34ř 3677771798431

Já nevím, fakt je vhodné, aby se motor do RS jmenoval "EcoBoost"? Takto si nazývejte motory do nějakých ekoprdítek. :-P

+9/0
11.2.2015 7:32

J87i72ř96í 61S25c81h82w23a75c26h 8288974818436

jmenuje se to stejně, protože jde o stejné motory lišící se v podstatě jen objemem a jak je vidět (tedy ty to asi nevidiš) o žádná "prdítka"  se nejedná :-P

názory lidí, co mají na očích klapky s nápisem "OBJEM" mě vždycky pobavíRv

0/−4
11.2.2015 9:23

L13a54d31i65s60l46a45v 17M36i42k60a 1721819754884

Ale co jsem četl, tak on se baví o názvu a o objemu ani slůvko, jinak taky mě už všechny ty eko-názvy od ekopošuků jdou na nervy a protiví se  mi.

+3/0
11.2.2015 9:46

J55i54ř75í 71S46c72h81w61a15c79h 8898974398266

no ty ve slově ekoprdítko (jako) nevidíš objem, a já název považuji za naprosto nepodstatný "parametr" motoru. ;-)

0/0
11.2.2015 10:22

R97u30d77o94l38f 33H68r73a30z41d71í16r55a 1215339783488

tak jestě, že to zatím není BIO.

+4/0
11.2.2015 10:45

Z92d36e68n98ě54k 81F34l10i80n96t73a 9412663301304

Tak jste si hned takhle při ránu zanadával, ale otázka byla zcela oprávněná - i přestože se může jednat sebevíc o stejnou techniku, ta tři písmenka ECO jsou pro motor RS verze jakéhokoliv vozu naprosto nevhodná. Navíc pan Kuchař o objemu neřekl ani slovo...... ale jak říkám, hlavně že jste si zkazil den, že? :-P

+3/0
11.2.2015 9:50

J47i86ř58í 46S32c49h23w11a67c23h 8828694268346

Aha, ve slově ekoprdítko pana Kuchaře objem nevidíš, ale v mém příspěvku nějaký nadávky ano? Není tvé čtení "mezi řádky" nějaké jednostranné? (na netu všem tykám)

0/0
11.2.2015 9:56

Z48d12e22n21ě53k 31F98l84i44n72t30a 9952963631914

Pan Kuchař napíše, že tento motor není žádné ekoprdítko a vy mu vytknete, že se o žádné "prdítko" nejedná..... chápete, že rozporujete jeho rozpor ? ;-D  (netykám nikomu, s kým jsem si nepotykal - ani na netu)

0/0
11.2.2015 10:17

J12i53ř10í 93S83c56h18w88a83c65h 8478344238856

....nic nerozporuju. Protože nevíš co Kuchař pod pojmem "ekoprdítko" myslel, tak ti to vysvětlím:

Já v podstatě napsal , že je tento 2.3EB  stejné "ekoprdítko" jako například 1.5 EB (cca 160koní!) co se dává jako základ do "ekoprdítka" nového Mondea, jen tento Focus prostě má větší objem (protože je potřeba dostat větší výkon). Nedávno (před několika měsíci) se tu o novém Mondeu psalo a diskuze pod článkem byla plná "ekoprdítek" od "milovníků objemu". A má narážka na objem směřovala víceméně tímto směrem, k těm, pro které je 160 (!) koňový motor "ekoprdítko" protože objem je přece jen pouhých 1500ccm. 

Pokud se motor přejmenuje, tak to z něj jiný motor prostě neudělá. Bude to jen přejmenované "ekoprdítko"....;-)

0/0
11.2.2015 11:44

P39a38t56r84i96k 68M85a30r20e66k 8452847738666

ja si myslim ze to opravdu nechapate, mu slo o nazev ECO,

takova Tesla S nema zadny objem, takze by se to taky dalo povazovat za ECOprditko, .. nicmne tu vykonou verzi nazyvaji Performance a ne Ekopower nebo tak neco

+1/0
11.2.2015 20:31

J62a48n 67K56o20n57v67a29l97i22n17k45a 5640461741855

Jediný, kdo použil slovo objem, jsi byl ty. 

A když už jsme u toho objemu, pověz nám zaslepeným, v čem spatřuješ výhody menších přeplňovaných agregátů oproti větším atmosférickým?

Jako referenční vzorek pojďme vzít například nový motor 1.8 tsi (132 Kw) od Škodovky a starší motor 2,5i od BMW (141 Kw).

0/0
11.2.2015 10:20

J40i45ř68í 55S86c87h32w36a21c43h 8818444178246

nemluvím o turbomotorech jako o jednoznačně a ve všech ohledech lepším řešení, ale o minimálně rovnocenném řešení na rozdíl od milovníků atmosfér, kteří snad z neznalosti, turbomotory považují za něco zcela "podřadného" viz sekačky, ekoprdítka apod. 

Takže jaké vidím výhody a nevýhody turbomotorů oproti srovnatelně výkonným atmosférám obecně(nebudu srovnávat běžný TSI motor jen se špičkovou atmosférou která by dnes měla asi tak dvakrát vyšší cenu):

+ průběh kroutícího momentu ve spodní polovině otáčkového spektra (cca 1500-3000(4000) ot)

+ spotřeba při běžném použití (klidné jízdě), srovnatelná klidná jízda u turba je 1500-2500 ot, u atmostféry je to 2000-3000, v tomto režimu atmosféra dodá stejný výkon (někdy by se měla točit i trochu výše) 

+ nižší hmotnost, většinou i nižší cena

+/- spotřeba v horní polovině otáček je s atmosférou stejná a závislá především na dodávaném výkonu. To že prý turbo žere více jsou internetem šířené nesmyslné pohádky.

+/- životnost motoru, ano pokud se srovnává 4válec se 6válcem tak na tom atmosféra nejspíše bude lépe, pokud se srovnává 1.4T a 1.8A to už je dost problém protože pokud 1.4T dá max výkon při 4tisících a 1.8 v 6 tisících a budu tyto režimy hodně využívat tak nejsem jednoznačně přesvědčen o tom, co vydrží déle. 

Nejúžasnější srovnání životnosti jsou ty výkřiky, které srovnávají nějaký starší opečovávaný kousek co z několika milionů vyrobených kusů přežil do dneška a má třeba přes půl mega s něčím co dnes odešlo po 100-200 tisících, přičemž další tisíce těchto motorů jezdí dál a při náležité péči se toho půl mega mohou dožít také.... ;-)

0/0
11.2.2015 16:31

J30i27ř93í 69S31c36h54w88a66c92h 8878264308216

- zapomněl jsem na "točivost" atmosféry, ano nad 4000 ot je atmosféra o něčem jiném, což je minus turbomotoru.

0/0
11.2.2015 16:53

P30a60t93r98i89k 74M97a88r97e85k 8442357368346

nadruhou stranu kdyz se neco v motoru "kousne" tak oprava atmosfery bude vyrazne levnejsi nez oprava moderniho turbomotoru, .. to same je i udrzba atp

+1/0
11.2.2015 20:36

T74o75m50á52š 98K79u28c47h23a37ř 3907841298461

Máte problém přečíst s porozuměním dvě krátké věty? Neřeším objem ani výkon, jen název, jen prostý fakt, že když si kupuji RSo, tak to "eko" asi není mojí prioritou a není to, co chci v označení motoru slyšet. Nedej Bože by to bylo napsáno vzadu na kufru. Nic víc, nic míň.

0/0
11.2.2015 23:55

O56n51d34ř74e66j 70M42a22r52e17k 9462280257439

Trochu mi uniká smysl toho auta - kde se to dá použít? Za stejné peníze mám BMW 228i.

+1/−14
11.2.2015 6:16

R82o67m42a96n 61Š78í48m23a 9931174975821

Mě zase uniká tvůj smysl. BMW je oproti tomuto pixla. Jde o rally auto, o tom se BMX může jen zdát....

+8/−1
11.2.2015 7:59

I96g92n68á18c 79M53r27k55v63i33č29k72a 2918242809675

lol, co je na tom "rallye"

0/0
11.2.2015 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.