Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Focus RS má srdce mustangu a poprvé pohon všech kol

Nový Focus RS už žhaví gumy. Zesílil, má pět dveří a hlavně má pohon všech kol. Elektronika prý zajistí hodně zábavy včetně přetáčivosti, ale žádnou nedotáčivost. Motor už není z Volva, ale od amerického příbuzného Fordu Mustang.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a76n 76D15l51o24u84h60ý 7804209330969

Zdechlina z mustangu dela paradu ve focusu (mozna). Proste 4 valec do ponny car nepatri! Zajimalo by me ktery pako z fordu za to muze. Za ty same penize mustangu mate 6ti valcovej challenger nebo charger, popripade Camaro!!! Tohle je jenom motor, ktery plni statistiky pro moznost prodeje v EU.

0/0
12.2.2015 7:23

J12i43ř61í 41S21c18h47w42a49c83h 8518844408726

Prý zdechlina... ;-D

Další názorný příklad omylů ve kterém žijí "staromilci počtu válců a objemů".

V6 v US verzi Mustangu má na maximu asi 10 koní méně a krouťák o cca 10-15% nižší v celé spodní polovině otáčkového spektra, takže to je evidentně větší "zdechlina" než ten 4-válec. To že má 6-válec navíc jeden a půl litru objemu a 2 válce v jeho "zdechlosti" nehraje žádnou roli.

0/0
12.2.2015 9:47

J76a46n 21D59l84o95u40h60ý 7354879290509

Tak je jasne, ze je to mineno obrazne. Ponny car je obecne levne auto s vice-valcovym motorem, nahonem na zadni napravu a dostupnou cenou. V US se mustang kupuje treba proto, ze ten V6 ma dost velke rezervy a da se ladit. EcoBoost se nijak zasadne ladit neda, neni kam posouvat vykony, protoze uz je to nHoneme z vyroby.

0/0
13.2.2015 8:54

J16i20ř41í 48S73c84h33w25a19c60h 8178374748246

no kroutíš se jak pijavice s tou "obrazností"....;-) 

a jinak ten turbomotor se dá ladit taky. 

Například baworácký čtyřválec z roku 62 1500ccm (56 kW ;-))  skončil nakonec v F1 díky přeplňování na 1400 konících. Ano je to extrém extrémů. Ale ladit turbomotor, třeba jen změnou plnícího tlaku může být jednodušší, než u atmosféry. Takže dostat z turba 2300ccm 350-400 koní nemusí být ještě extra problém. Samozřejmě kdo se bude honit takto za koníky nemůže očekávat že se současně bude zachovávat životnost, to ani u toho 6válu.;-) 

P.S. Motory stejně ladí jen menšina řidičů.

0/0
13.2.2015 21:39

P14a96v58e67l 92B35u30š21e50k 8181242685602

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale univerzálnost motoru v Focusu RS si představuju teda rozhodně jinak, než že bude mít o 20% nižší spotřebu naměřenou někde v laboratoři. To auto stejně nebude jezdit míň než za 12 litrů, spíš půjde vysoko nad. Přece jen 235kW nepojede za 7 litrů. :-)

A další věc, když si koupím Focus RS, kterej je jasně zaměřenej na výkon a super svezení, budu koukat na spotřebu? Já teda ne.

+1/0
11.2.2015 15:32

J48i10ř70í 81S35c53h91w67a41c32h 8178454778106

Na jízdu po okresce 90 po rovině potřebuješ cca 12-15 kW, kolik myslíš, že to v té chvíli bude žrát? Myslím tak okolo 5 na 100, možná i méně.

Normovaná spotřeba samozřejmě nepředpokládá akceleraci se zapojením maximálního výkonu motoru. Takže při lehké noze se celkově klidně pod 10, 9,.... litrů může dostat, při jízdě plyn-brzda někde v kopcích, nebude problém se dostat někam k třicítce.;-)

0/0
11.2.2015 16:45

P16e56t67r 84B14á31č19a 8805366625765

Ja taky ne. Moje auto jezdi za nejakych 12-16l na sto a mam to v pazi.

Kdyz se chce clovek poradne svezt spotrebu neresi.

0/0
11.2.2015 17:23

P30a36t25r84i98k 89M40a58r25e72k 8752197898346

coz ale neznamena ze velky objem/vykon samo sobe musi mit velkou spotrebu,  jezdim v prumeru za 13 coz na 4.0 V8 je docela slusny  a ne ze bych jezdil pomalu ,  I kdyz samo sebou na dalnici mame v USA limity vyrazne nizsi nez v Evrope , takze to urcite dela docela rozdil

0/0
11.2.2015 20:33

J12i31ř32í 46S65c36h59w57a56c29h 8148924508386

velký objem znamená velkou spotřebu a to hlavně ve městě. Jelikož je v Evropě město na každým druhým kroku z toho plyne vír v nádrži. Při cenách benzínu v Evropě znamená 13 l na sto stejné náklady jako cca dvojnásobek v USA  a to se ani moc nepovozí. Protože kdyby se chtěl povozit (jako Báča), tak je na 25 a krát 2 to znamená 50 US litrů, a to se ani většině amíků nebude líbit. ;-)

0/0
11.2.2015 23:22

J64a38n 39D28l44o29u58h33ý 7644519550339

Bude to zrat okolo 8 litru, kdyz pojedes s lehkou nohou. Tuto spotrebu maji v podstate +- vsechny benzinaky s obsahem okolo 2 litru EU6

0/0
12.2.2015 7:18

S26t14a28n84i43s79l57a94v 78C29h86y58t88r96a 3494693787679

Srdce z Mustangu? Spíše by bylo lepší napsat, že srdce z Focusu má Mustang. 4 válec v Mustangu moc slávy neudělá, pokud si to u Fordu myslí. Již tam sice v minulosti byl, ale dneska již takový rozdíl ve spotřebě není, jako byl dříve. V8 k mustangu prostě patří a ne R4, to je úlet.

+2/0
11.2.2015 15:03

J65i93ř95í 89S30c60h43w46a89c55h 8158534978676

Tabulkové spotřeby 2.3 a 5,0 u Mustanga město/mimo město/kombinovaná:

10,1 / 6.8 / 8.0

20,1 /9.6 / 13,5

Mě to tedy nepřipadá jako malý rozdíl, zvláště to město ;-)

0/0
11.2.2015 17:07

P93a19t13r42i52k 38M44a69r23e91k 8432847198516

kdyby ten 4 valec nemel turbo, tak pri takovem vykonu bude mit spotrebu rozhodne vyssi

turbo proste tlaci spotrebu dolu  ( 200kW bez turba a 200kW s turbem, tak turbo bude mit nizsi spotrebu)

0/0
11.2.2015 20:24

P69a54t31r18i62k 85M82a89r38e30k 8242967338106

kazdopadne turbo at si strci nekam ,

+1/0
11.2.2015 20:25

J43a66n 48D72l74o88u89h94ý 7864469370359

Myslite si ze se ponny car kupuje na jizdu po meste?! To je jako tvrdit, ze kamion ma ve meste spotrebu 60l/ 100km a ze to je jfuza :-D

0/0
13.2.2015 8:56

J39i30ř33í 82S96c86h74w33a93c30h 8118824458446

bydlí-li majitel ve městě (a bude to určitě naprostá většina) tak těžko bude nechávat svůj ponny car někde za městem a domů jezdit MHD...;-)

0/0
14.2.2015 0:09

K80a21r29e73l 22V37a40c20h69u78t 9343932219443

Nemít  "tlamajznu" té škaredé ryby, mohlo to být docela pěkné a povedené auto! :-/

+1/−2
11.2.2015 14:21

I62v78a59n 44R70á34m59e53š 4699147464269

Konečně další poctivě vypadající alternativa k Impreze a již se nevyrábějícímu Lancer Evolutionu...

0/0
11.2.2015 13:28
Foto

K20a58m76i49l 46Ř47e89h39á53k 4189834675729

Ta barva se mi moc líbí.

0/0
11.2.2015 12:27

M25i97l97a19n 63K14r72á91l 8623888411501

Stejná jak Tvá upocená košile;-D

0/0
11.2.2015 13:33

M51i48l73o19s31l66a58v 69U74r21b30a61n 4928399860563

Baví se dva chlapi při pohledu z okna, co dostali k Vánocům. Ten jeden povídá: "Vidíš tam dole to BMW?", "Nekecej, to je fakt tvoje?", "Ne, ale přesně v takové barvě jsem dostal tepláky.";-)

+2/0
11.2.2015 14:02
Foto

K31a14m18i69l 75Ř75e97h19á61k 4559594505429

My jsme spolu pásli husy? Rodiče udělali ve výchově chybu, že?

0/0
12.2.2015 21:03

V53á27c94l86a18v 94J94a50n65o43c86h 1266185131497

Po zkušenostech se služebním Tranzitem bych od Fordu nechtěl ani tříkolku. Pokud bych chtěl něco jako Focus RS, tak bych si raději počkal Civic Type-R 9G.

+2/−1
11.2.2015 11:43

J86a77n 57D70l74o84u45h40ý 7844329800759

Sam jsem neveril, koupil noveho forda a dopadl po 5 letech stejne. Forda uz nikdy!

0/0
13.2.2015 8:59

J71a75n 10K69o20n98v28a42l66i12n65k15a 5300911601805

Pro každodenní použití to není nejlepší volba, i když se s tím dá jezdit do práce i po nákupech. 

Motor Volvo nebyl špatný. Naopak. Někteří odpůrci Fordu tvrdí, že to bylo to nejlepší, co se kdy pod kapotou s modrým oválem objevilo. Uvidíme, co tenhle "baby mustang" dokáže.

Co se týče jízdních vlastností, bude to motokára křížená s raketou na kolech. Chtěl bych ho aspoň půjčit na víkend.

0/0
11.2.2015 10:25

L48u73d82v58í67k 94K68u73c77h12a78r66i67č 4806649128840

Myslím, že nejlepší motor ve Fordu byl třílitr v ST220. Vlastní čtyřletá zkušenost. Nádherný zvuk a klasická atmosféra, vůbec bylo estéčko parádní auto. Budu na něj vždycky vzpomínat jenom v nejlepším.

+1/0
11.2.2015 13:18

T24o29m78a88s 43V27a15r19g83a 1165294746905

bože to je slint. článek i auto. že bude v prodeji za rok ? to je asi ftip

Fordem tam, vlakem zpátky ;-)

0/−5
11.2.2015 9:56

J53o92s83e59f 45Č58i97h27á14k 7801409940426

Opravdu hloupé.

+1/0
11.2.2015 11:06

V95l49a75d98i30m11í12r 45B76e41n11e58š 2392655524583

Jen tak pro zajímavost...kolikrát se ti to stalo?

+1/0
11.2.2015 11:32

J21a62n 54D13l20o23u23h74ý 7964149650359

Me dvakrat behem prvnich 5 let. A oprava byla pekne draha. Takze ford nikdy uz!!!

0/0
13.2.2015 9:02

I26v12a74n18a 12V31e72s22e43l40á 2301533899615

hlupak, nic jinyho ...

0/0
11.2.2015 18:04

R17o25m52a57n 86Š28í42m73a 9541694775491

Pěkný auto, určitě to bude pěkné svezení. Líbí se me na youtube video, kde ho testuje Ken Block. k závodnímu speciálu to má už hodně blízko...konečně 4kolka. Ale Subaru je subaru.

+4/0
11.2.2015 8:07

T39o85m35á61š 33K33u95c45h19a60ř 3397361498371

Já nevím, fakt je vhodné, aby se motor do RS jmenoval "EcoBoost"? Takto si nazývejte motory do nějakých ekoprdítek. :-P

+9/0
11.2.2015 7:32

J43i79ř45í 76S31c34h59w29a60c15h 8588534558786

jmenuje se to stejně, protože jde o stejné motory lišící se v podstatě jen objemem a jak je vidět (tedy ty to asi nevidiš) o žádná "prdítka"  se nejedná :-P

názory lidí, co mají na očích klapky s nápisem "OBJEM" mě vždycky pobavíRv

0/−4
11.2.2015 9:23

L17a82d37i29s48l34a80v 42M36i18k77a 1951299934264

Ale co jsem četl, tak on se baví o názvu a o objemu ani slůvko, jinak taky mě už všechny ty eko-názvy od ekopošuků jdou na nervy a protiví se  mi.

+3/0
11.2.2015 9:46

J97i63ř23í 31S46c90h97w93a19c91h 8558254798656

no ty ve slově ekoprdítko (jako) nevidíš objem, a já název považuji za naprosto nepodstatný "parametr" motoru. ;-)

0/0
11.2.2015 10:22

R73u56d74o78l49f 66H12r76a11z17d11í12r61a 1465199673538

tak jestě, že to zatím není BIO.

+4/0
11.2.2015 10:45

Z37d39e35n44ě17k 93F40l34i42n25t84a 9432203551784

Tak jste si hned takhle při ránu zanadával, ale otázka byla zcela oprávněná - i přestože se může jednat sebevíc o stejnou techniku, ta tři písmenka ECO jsou pro motor RS verze jakéhokoliv vozu naprosto nevhodná. Navíc pan Kuchař o objemu neřekl ani slovo...... ale jak říkám, hlavně že jste si zkazil den, že? :-P

+3/0
11.2.2015 9:50

J64i62ř69í 43S31c30h49w53a59c94h 8858214238456

Aha, ve slově ekoprdítko pana Kuchaře objem nevidíš, ale v mém příspěvku nějaký nadávky ano? Není tvé čtení "mezi řádky" nějaké jednostranné? (na netu všem tykám)

0/0
11.2.2015 9:56

Z88d45e56n98ě34k 12F86l49i39n38t48a 9792473241334

Pan Kuchař napíše, že tento motor není žádné ekoprdítko a vy mu vytknete, že se o žádné "prdítko" nejedná..... chápete, že rozporujete jeho rozpor ? ;-D  (netykám nikomu, s kým jsem si nepotykal - ani na netu)

0/0
11.2.2015 10:17

J85i91ř67í 96S54c32h95w83a49c33h 8318174898806

....nic nerozporuju. Protože nevíš co Kuchař pod pojmem "ekoprdítko" myslel, tak ti to vysvětlím:

Já v podstatě napsal , že je tento 2.3EB  stejné "ekoprdítko" jako například 1.5 EB (cca 160koní!) co se dává jako základ do "ekoprdítka" nového Mondea, jen tento Focus prostě má větší objem (protože je potřeba dostat větší výkon). Nedávno (před několika měsíci) se tu o novém Mondeu psalo a diskuze pod článkem byla plná "ekoprdítek" od "milovníků objemu". A má narážka na objem směřovala víceméně tímto směrem, k těm, pro které je 160 (!) koňový motor "ekoprdítko" protože objem je přece jen pouhých 1500ccm. 

Pokud se motor přejmenuje, tak to z něj jiný motor prostě neudělá. Bude to jen přejmenované "ekoprdítko"....;-)

0/0
11.2.2015 11:44

P84a21t18r29i20k 96M36a48r85e20k 8312767778226

ja si myslim ze to opravdu nechapate, mu slo o nazev ECO,

takova Tesla S nema zadny objem, takze by se to taky dalo povazovat za ECOprditko, .. nicmne tu vykonou verzi nazyvaji Performance a ne Ekopower nebo tak neco

+1/0
11.2.2015 20:31

J39a14n 81K50o11n39v35a19l93i52n26k89a 5650481711595

Jediný, kdo použil slovo objem, jsi byl ty. 

A když už jsme u toho objemu, pověz nám zaslepeným, v čem spatřuješ výhody menších přeplňovaných agregátů oproti větším atmosférickým?

Jako referenční vzorek pojďme vzít například nový motor 1.8 tsi (132 Kw) od Škodovky a starší motor 2,5i od BMW (141 Kw).

0/0
11.2.2015 10:20

J10i79ř79í 59S57c53h37w71a28c13h 8368584538806

nemluvím o turbomotorech jako o jednoznačně a ve všech ohledech lepším řešení, ale o minimálně rovnocenném řešení na rozdíl od milovníků atmosfér, kteří snad z neznalosti, turbomotory považují za něco zcela "podřadného" viz sekačky, ekoprdítka apod. 

Takže jaké vidím výhody a nevýhody turbomotorů oproti srovnatelně výkonným atmosférám obecně(nebudu srovnávat běžný TSI motor jen se špičkovou atmosférou která by dnes měla asi tak dvakrát vyšší cenu):

+ průběh kroutícího momentu ve spodní polovině otáčkového spektra (cca 1500-3000(4000) ot)

+ spotřeba při běžném použití (klidné jízdě), srovnatelná klidná jízda u turba je 1500-2500 ot, u atmostféry je to 2000-3000, v tomto režimu atmosféra dodá stejný výkon (někdy by se měla točit i trochu výše) 

+ nižší hmotnost, většinou i nižší cena

+/- spotřeba v horní polovině otáček je s atmosférou stejná a závislá především na dodávaném výkonu. To že prý turbo žere více jsou internetem šířené nesmyslné pohádky.

+/- životnost motoru, ano pokud se srovnává 4válec se 6válcem tak na tom atmosféra nejspíše bude lépe, pokud se srovnává 1.4T a 1.8A to už je dost problém protože pokud 1.4T dá max výkon při 4tisících a 1.8 v 6 tisících a budu tyto režimy hodně využívat tak nejsem jednoznačně přesvědčen o tom, co vydrží déle. 

Nejúžasnější srovnání životnosti jsou ty výkřiky, které srovnávají nějaký starší opečovávaný kousek co z několika milionů vyrobených kusů přežil do dneška a má třeba přes půl mega s něčím co dnes odešlo po 100-200 tisících, přičemž další tisíce těchto motorů jezdí dál a při náležité péči se toho půl mega mohou dožít také.... ;-)

0/0
11.2.2015 16:31

J85i32ř55í 28S71c19h29w48a65c87h 8518594128236

- zapomněl jsem na "točivost" atmosféry, ano nad 4000 ot je atmosféra o něčem jiném, což je minus turbomotoru.

0/0
11.2.2015 16:53

P75a93t16r70i10k 24M60a31r95e96k 8612807608546

nadruhou stranu kdyz se neco v motoru "kousne" tak oprava atmosfery bude vyrazne levnejsi nez oprava moderniho turbomotoru, .. to same je i udrzba atp

+1/0
11.2.2015 20:36

T77o82m35á98š 59K50u71c39h66a19ř 3297101508801

Máte problém přečíst s porozuměním dvě krátké věty? Neřeším objem ani výkon, jen název, jen prostý fakt, že když si kupuji RSo, tak to "eko" asi není mojí prioritou a není to, co chci v označení motoru slyšet. Nedej Bože by to bylo napsáno vzadu na kufru. Nic víc, nic míň.

0/0
11.2.2015 23:55

O41n24d71ř16e93j 34M57a51r19e29k 9872530667359

Trochu mi uniká smysl toho auta - kde se to dá použít? Za stejné peníze mám BMW 228i.

+1/−14
11.2.2015 6:16

R11o58m30a19n 37Š67í92m86a 9141264595521

Mě zase uniká tvůj smysl. BMW je oproti tomuto pixla. Jde o rally auto, o tom se BMX může jen zdát....

+8/−1
11.2.2015 7:59

I72g14n63á49c 60M79r23k19v50i64č82k88a 2748662309305

lol, co je na tom "rallye"

0/0
11.2.2015 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.