Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prohledejte babiččinu stodolu. Stará tatrovka se prodává za 14 milionů

Tatra 77 je neobyčejné auto. V tomto provedení jich vzniklo jen necelých 250, přežilo jen pár. Kompletní kousek určený k renovaci je jednou z hvězd veteránského autosalonu Retromobile v Paříži. Cenovka: 500 tisíc eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O69l48d14ř82i95c86h 86L84e72b79e95d64a 5377885561120

Třeba někoho bude zajímat tohle auto Aero Minor II

http://www.kp.ru/daily/26154/3043374/

http://www.kp.ru/daily/26351.7/3233385/

0/0
25.3.2015 21:31

J42a61n 67D11l37o15u87h36ý 7884129310539

14 micu za nerestaurovanou tatru neda ani to muzeum v Koprivnici :-D

0/0
9.2.2015 7:45

J64i95ř70í 44E28r90b35e19n 1883944926777

Jen taková drobnost: "Tatra 77 je první sériově vyráběný aerodynamický vůz na světě" - tak to tedy rozhodně není. A ani automobilka to nikdy oficiálně netvrdila, i když se nikdy žádné propagandě ve svůj prospěch nebránila. Například Němci totiž svůj Tropfenwagen vyráběli už ve 20. letech a počátkem 30. let se v Československu vyráběl Wikov 35, byť jen malosériově.

Správně to totiž má být, že "Tatra 77 je první sériově vyráběný aerodynamický vůz bez stupaček a se vzduchem chlazeným motorem vzadu."

+4/0
7.2.2015 22:19

R83a83d10e13k 49F44o64l90p67r12e92c50h35t

Ale k tomu bychom zase museli dodat, že Wikov 35 v aerodynamické verzi byl postaven pouze ve třech kusech. Program Tropfenwagen pak byl z hlediska uživatelského neúspěšným pokusem a z hlediska technického řešení slepou cestou vývoje, neboť aerodynamický tvar karoserie byl řešen (pouze) ve vodorovné rovině (z toho důvodu nemohl mít například zakryta kola). Bylo jich sice vyrobeno podobné množství jako Tater 77, ale skoro nikdo je nechtěl kupovat. Po nějaké době prý část odstavených a zahálejících vozů od výrobce levně zakoupil nějaký nadšenec, a plánoval jejich využití v taxislužbě. Pokusil se o to, ale potenciální zákazníci se těmto neortodoxním vozům vyhýbali jak čert kříži, a proto splakal nad výdělkem.

+3/0
8.2.2015 0:03

J37i59ř63í 59E76r93b92e64n 1433304756187

Souhlasím, jen jsem zpřesňoval to označení "první sériové aerodynamické auto na světě".

0/0
8.2.2015 13:48

B61l45a46h63o47m23í47r 67S88k27o52u15p83ý 8857530468401

Nejsem si 100% jistý, ale osmiválec v T77 nebyl boxer (jak tvrdí informace na autě - při dražbě - fotka č. 8) - ale véčko..

Pletu se?

0/0
9.2.2015 12:32

R84a61d13e29k 18F90o40l70p58r21e11c98h23t

Samozřejmě se nepletete, ta cedulka je nějaká chybová...

+1/0
9.2.2015 16:59

V49o63j33t93a 86S97u28k 3377295887551

Stejne ty Sudetaci meli hlavy a celkem vymysleli dost dobre veci no a Cesi pod taktovkou dilenskych mistru umeli udelat.Dnes jste tam zase v te situaci zase ze SKODOU.Proste nemci umi......R^!!

+8/−1
7.2.2015 11:42

J82a46n 20B17u58c75h90a49r 9569331572686

Třeba plynový komory, to je taky prima německej vynález...

Rv;-€

0/−6
7.2.2015 14:22

D72a87n52i54e16l 91Š88e12v45č67í74k 7766880809888

Obávám se, že nemáš pravdu.

+1/0
7.2.2015 18:23

T97o54m28á13š 65V72a56v46e70r80k33a 7211810292604

Jasně, třeba Sodomka, nebo Škoda

+1/0
7.2.2015 19:04
Foto

L52u88k90á94š 60M15a43c53h22á44č39e85k 1190247712425

Tatra Kopřivnice, Jawa, Poldi SONP Kladno, ČKD, Walter, Avia Letňany, Škoda Plzeň, Liaz... Místo podniků ruiny, za to všude rostou pracáky, banky, zastavárny a herny. :-/

+7/−2
7.2.2015 11:05

P27e77t86r 91M94i37c30h91a94l 2260514811732

Většinu těchto podniků zruinoval bolševik.

+16/−2
7.2.2015 11:11

T81o80m17á81š 83T24a84t84í93č29e82k 5630112160678

Ano, ano... Říkali to v televizi.

+1/−4
7.2.2015 13:24

T35o85m46á31š 98B47u15ž42e94k 3376650247689

To je fakt.

+4/0
7.2.2015 17:02

T98o98m44á63š 61T79a39t63í32č13e35k 5980852560338

To říkali v televizi?

+1/−3
7.2.2015 17:53

J57i13ř37í 93K31o61c65u19r78e29k 6815354765478

Tatíčku, ty vole. Výrobu lidových osobních automobilý v Tatře ukončil kdo a kdy? Výrobu atomobilů ve Waltrovce ukončil kdo a kdy?

V Poldovce došlo uhlí, železná ruda tam nikdy nebyla. To by se komunistům asi nestalo, žeano.

Škoda Plzeň je v ruinách, žejo, ty tramvaje v Praze (a nejen tam) padají z nebe.

Co nezmínit rovnou Ringhoffera? Toho taky zničila privatizace v 89? Největší vagonka na světě...

+2/0
7.2.2015 21:31

T21o54m28á10š 26T84a94t84í29č12e30k 5760142130818

Než začneš točit modlitební mlýnky, přečti si příště vlákno, prosím.

0/−2
8.2.2015 14:52

J21i31ř23í 90S81c83h90w98a71c92h 8178434898646

Na to nepotřebuji žádnou televizi, na to mi stačí vlastní paměť, o kterou jsi ty "tatíčku" evidentně přišel!:-P

Nebo jsi tu dobu nezažil a pak ti asi tvůj "tatíček" do hlavy nalil nějaké pohádky. Ale pak se k této problematice raději nevyjadřuj, protože se jen zesměšňuješ! Rv

+2/0
7.2.2015 17:46

T43o79m54á62š 26T20a58t16í98č69e70k 5380722830358

S tvým nekritickým postojem patříš mezi ty, kteří se v 50: letech ženili ve svazáckým kroji, tak nepoučuj a nedělej blbý narážky na moje krásný jméno. To dělali moji nejhloupější spolužáci tak do 4. třídy.

0/−3
7.2.2015 17:53

J72i54ř56í 62S36c67h97w68a44c93h 8628294548556

Opravdu byli ti tvoji spolužáci nejhloupější ve třídě? ;-)

+2/0
7.2.2015 18:10

T16o18m51á15š 30T84a31t75í23č87e91k 5330142310538

No, měl jsem takový pocit, že su extrémní hlupák, když do té školy mezi ty normální hlupáky furt chodím. :-)

Ale vážněji. Teď jsem byl zase dlouho mimo republiku, vrátím se do Brna a potkávám staré přátele a stará místa. Kamošovi jsem pomáhal tahat věci do skladu, které má v bývalé fabrice Vlněna. Ta byla 3. největší přádelna v Evropě. Tak jsem se tam okolo Křenové v duchu rozhlídl: tam se tomu říkalo Moravský Manchester. Kousek od Vlněny byla Mosilana, dál po Křence byly obrovský papírny, Šmeralky, První Brněnská... A ti komáři to jaksi nenechali upadat. Novou Mosilanu postavili koncem 70. let mezi Staréma a Novéma Černovicama. Ta kupodivu ještě funguje. Ale jinak bys v té průmyslové části Brna mohl brečet nebo řvat vztekem nebo shánět kalašnikov.

Nene, nezhuntovali to všecko ti komunisti. Připomenu to na nejznámějším příkladu: Škodovka. Volkswagen po tom hrábl jak ztracenec na poušti po vodě. Míň známá už je tehdejší situace okolo Tatry. Tatra nevyvážela jenom do CCCP a třetího světa. V Norimberku, když kvůli metru vyhrabali obrovské kráter na Plärreru, tak exulanti nevěřili vlastním očím, když se spolu se starousedlíkama dívali do jámy: po spirále jezdily Tatrovky. Ovšem hnedle v roce 1991 se (na čí popud asi?) Evropská komise rozhodla, že Tatrovky nesplňují nějakou směrnici, týkalo se to detailu ohledně chlazení vzduchem, už jsem tu kličku zapomněl. Pár let nemohla rozjetá fabrika vyvážet na kýžené trhy a vypadá dnes tak jak vypadá.

Ono to ničení podniků totiž bylo provozováno i novou politickou gardou - zpětně k té Tatře. Podnik přišel o ty socialisticko-tradiční trhy, ale proč? Před převratem se obchody ve stylu dodávka 100 ks náklaďáků odehrávaly na ministerské úrovni. Zakázka byla dojednána, podnik dostal prostředky pro její uskutečnění. Po převratu mohl náměstek dohodnout kolik aut chtěl, banky neposkytly finance na realizace, protože chyběla záruka, že bude

+2/−2
7.2.2015 19:00

T29o53m21á17š 73T98a47t59í80č62e96k 5450212190678

dodávka uhrazena. Velký Ekonom Klaus východní a jižní trhy odepsal, přitom německý stát už od počátku pěrestrojky poskytoval např. pojištění dodávek do zemí Ostblocku, speciálně do Svazu, ale i do zemí třetího světa v rámci tzv. programu Hermes právě takové pojištění. Stát se zaručil, že odkoupí nedobytnou pohledávku, aby ji potom mohl vymáhat vezmei určení. Německému průmyslu to úžasně prospělo - to bylo to, co mu otevřelo dveře na východ. Ale Velký Ekonom Klaus jednal přesně opačně. Tím, že něm. stát podporoval firmy i při sjednávání barterových obchodů, už skončím. Vývoz do Ruska padl téměř na nulu (zatímco Němci objevili nový trh), protože "Rusáci nemajó prachy". Ale to platilo pro ty Němce stejně - ale stát jim pomohl to řešit tak, že firma N dodala firmě R zboží, státní ruský monopol dodal do Německa vánek plynu a přes německé odběratele byl požadavek firmy N uspokojen. Německé konzul nebo hospodářské atašé to ohlídali, aby k tomu došlo. Zatímco Zeman prodal naše pohledávky vůči Rusku za desetinu ceny.

Tvrď si jak chceš, že všechno zničili komunisti. Málokdy mám náladu na dlouhé líbesbrífy, takže většinou si z tebe udělám čurinu stylem, že moc čumíš na Novu. ;-)

+4/−1
7.2.2015 19:01

T62o89m13á59š 91T60a29t33í52č97e13k 5950402680698

vezmei = v zemi

0/0
7.2.2015 19:05

J12i62ř75í 24S24c50h50w22a80c56h 8678584708516

Rozepsal jsi se pěkně....

.....no našly by se příklady, kdy k likvidaci firmy po revoluci došlo nějakým špatným rozhodnutím vládnoucí garnitury po "sametové revoluci" - třeba v oblasti zbrojního průmyslu.

Ale spousta problémů, které velké socialistické firmy měli způsobilo těch 40 let života "v rezervaci". Asi jako když vychováš zvíře v zoo a pak ho pustíš do volné přírody. Například lev (pokud se ihned nenaučí lovit) prostě chcípne hladem ;-)

Ad socialistický textilní průmysl:

ten těžil vyloženě z toho života v rezervaci, poté co byl "vypuštěn" na volný trh, padly trhy v RVHP, padly umělé kurzy koruny neměl šanci na přežití. Rozhodně bych jeho přežívání za socíku nedával jako plus komárům ale jako minus a víš proč? Protože bylo to těch cca 40 let odtržení od normálního vývoje. To byla jenom a jenom jejich vina. Nebýt jich tak by se brněnský Manchestr celkem klidně trasformoval, a v roce 89 by neexistoval a stalo by se to v průběhu 20-30 let celkem v poklidu běžného vývoje ;-)

Ad státní záruky pro vývoz do Ruska: no myslím že by to vůbec nedopadlo dobře. V Německu kontinuita vývoje jaksi zaručuje (jak bych to jen nazval) nějakou právní funkčnost  trhu. A u nás opět po 40 letech života v rezervaci divoký kapitalismu (sám přece vidíš jak to vypadalo a vypadá) podvodníků a zlatokopů víc než je zdrávo. Komunista co si výhodně převedl firmu do soukromého vlastnictví by vyvezl do Ruska a přes své kontakty by společně vymýšleli jak ten stát oškubat na obou stranách. Ve státní správě naopak nebyli ti "zkušení konzulové a ataše" opět právě díky těm 40 letům monopolu.... Kdo je hlavní viník? Já opět vidím toho stejného.

+3/0
7.2.2015 20:04

J32i48ř20í 65S55c34h11w30a53c39h 8918104308686

....Během cca 10 "porevolučních" roku jsem poznal situaci ve dvou malých a jedné větší firmě. Malé firmy se nové situaci přizpůsobovali mnohem pružněji, ty velké mnohem pomaleji a obtížněji. Spousta těch nejschopnějších je opouštěla a zakládala svůj vlastní byznys a to je také poškozovalo (ta velká firma už dnes samozřejmě neexistuje). Kdo za to mohl? Já tvrdím, že hlavní příčinou bylo opět těch 40 let v rezervaci!;-)

+2/0
7.2.2015 20:05

T18o69m13á17š 90T20a60t43í69č95e94k 5270222770328

Tak tady s tím přilepeným příspěvek souhlasím od A do Z. Přesně tak to mám v paměti. Příklad velkofirmy, která zkrachovala na neschopnosti svéch papalášů, je OP Prostějov. Ti měli všecko, dokonce ještě v první polovině 90. let byli konkurenceschopní, ale...

+2/0
7.2.2015 20:21

T13o33m12á57š 80T29a59t92í39č84e43k 5680812180468

Nojo, to nemá smysl vyvracet, že čs. průmysl za první republiky měl mezinárodně úplně jiný postavení než v 80. letech. Nicméně tvrdím, že za jeho většinový úpadek v průběhu 90. let nemůžou prostě jenom ti bolševici, jak se to tak často velmi zjednodušeně a tendenčně prezentuje.

Ale vykašlime se na to - přílišná zahleděnost do minulosti je na dvě věci. (Ono už je to taky fakt minulost, takže je to takový to polemizování "co by bylo, kdyby...) 

Čest práci! :-)

0/−2
7.2.2015 20:17

T32o24m30á80š 14B21u53ž60e66k 3606890887789

Je to škoda, většina těch firem mělo perfektně našlápnuto ale komouši to viděli jinak. Ale pořád mají hubu plmou keců, i když je jasné že jediné co umí je poslat věci do háje.

+3/0
7.2.2015 17:05

J23i70ř38í 22E33r97b50e15n 1893514486497

Obávám se, že to byl právě bolševik, kdo tyto podniky rozšiřoval, vybavoval novými technologiemi a pomáhal jim s odbytem...

0/−3
7.2.2015 22:22

J58o75s72e32f 57R50i78c35h33a73r79d 95P40l73i20s58k72a 4449969898396

opravdu velká paráda..

+5/0
7.2.2015 10:05

V79á78c67l55a30v 45H83o66r40á41k 4711800419544

Jó. Tenkrát byl soused z Nošovic tááááákhle maličký.

+26/0
7.2.2015 8:49

P44e79t38r 19M19i21c62h54a49l 2900414811592

Soused z Nošovic tehdy ještě ani netušil, že auta vůbec existují. :-)

0/−1
7.2.2015 11:10

L86e91o41š 55K54ř57e19n 2778951150750

Tedy že délku Vašeho vedení takhle veřejně demonstujete...:-/

+1/0
7.2.2015 11:50

J36i15ř93í 67S91c41h17w25a98c28h 8758774448356

No tak jelikož "sousedova matka" Hyundai v Korei "se narodila" o nějakých 13 let později, tak má v podstatě pravdu předsedo..... 

Takže jak jste na tom s tím vedení vy? ;-)

0/0
7.2.2015 17:56

L86e77o75š 34K39ř76e24n 2488851960740

Vy také opravdu nechápete že pan Horák to myslel jako vtípek? Na který není potřeba kromě kladných kliknutí nijak reagovat? Myslíte že se opravdu najde někdo od mateřské školy výše kdo neví, že "naše" automobilka je starší než kterákoliv asijská? Sancta simplicitas...;-)

+1/0
7.2.2015 19:03

J98i85ř27í 33S31c76h47w74a61c81h 8148274948626

Ad vtípek: reagovat na vtípek je zakázáno?

Ad tvoje "prostota":

Hmm, myslím, že v článku není řeč o stáří automobilek a tedy o roku založení Tatry, ale o jejím modelu z roku 1934 k tomuto roku tedy "vtípek" směřoval. A to i dětí v mateřské školce vědí, že v Asii automobilky už existovaly. ;-)

0/0
7.2.2015 21:18

L17e82o26š 81K40ř21e23n 2968291660780

Toto je marné...:-(

0/0
8.2.2015 8:03

L42e52o66š 37K61ř86e28n 2968911920550

Ano tu samolepku mého dětství poznávám. Ale není to samolepka, je to "obtisk" uvolňovaný  z původního papíru pomocí vody...:-)R^

+8/0
7.2.2015 8:30

L89e91o76š 50K37ř13e82n 2528821600800

...a až se ve vodě uvolnila, tak se přes nosný papír se kousíček přetáhl...chytit na nový podklad...povede se...nepovede...pokrčí se...nepokrčí...huráR^! Přesně tu postavičku jsem lepil do tatinkovy Š100...V

+1/0
7.2.2015 16:10

V71á31c93l97a65v 54S84v61o12b65o60d53a 5876338809

Jó obtisky,pamatuju na ně z mého mládí,lepilo se to kam to šlo,třeba cestovatelé si je lepili na kufry,aby bylo vidět,kde všude byli a ve kterých hotelech spali.;-D

0/0
14.2.2015 10:43

M46i10c94h85a29l 12H69o61r92s34k15y 2892826196230

:-Pmožná má tahle nějaký příběh jako že je nejstarší ale viděl sem je zrenovovaný kolem 2 m.:-P

0/0
7.2.2015 8:29

L76u83b27o61š 80M44a43c63h30á72l21e40k 6908887384479

něco jako... http://www.sportscardigest.com/forgotten-baillon-collection-artcurial-retromobile-2015/ ;-)

+1/0
7.2.2015 8:24

P87e27t55r 65K82r57a95t41k78ý 1128697103737

Kdo to zná, ten se tomu nediví. Je to tak, že cenovku tam můžou dát jakoukoli. Jde jen o to, zda to za to někdo koupí. Zřejmě asi ne.

+7/0
7.2.2015 8:16

R60a64d11o51s87l88a75v 35K36l51a45u13d45a 5734228174702

Já nic prohledávat nemusím. O takový majetek nás připravili 25. února 1948 komouši. :-)

+13/−3
7.2.2015 7:30

J78i72ř63í 85S26m71e37t53a40n29a 7865859812788

To jsme ještě uměli dělat auta.

+6/0
7.2.2015 7:21

J74i42ř88í 68E18r19b87e12n 1103614216617

A dneska snad neumíme?

0/0
7.2.2015 22:09

V74á20c62l46a82v 83K33o17p32ř96i46v86a 1444910735971

Já bych prohledal deděčkovu. Babička moc s Tatřičkama nejezdila.;-D

+7/0
7.2.2015 6:42

M56i68c88h49a53l 72T70r69i56s14k13a 2960827752717

nesahat, nechat byt.

+4/0
7.2.2015 0:33

S11e74i63d96l 27P90e93t46r 1121611745554

Přesně tak.:-)

Max. tak zasklít, promazat, vyčistit, opravit s citem co nefunguje a nechat jak je!

Načančat/"zrenovovat" znova od šroubku /či dokonce postavit komplet repliku  dnes není v zásadě problém (je to čistě jen o financích) ale "sleeping beautties" to je jiná káva!:-)

+9/0
7.2.2015 0:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.