Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prohledejte babiččinu stodolu. Stará tatrovka se prodává za 14 milionů

Tatra 77 je neobyčejné auto. V tomto provedení jich vzniklo jen necelých 250, přežilo jen pár. Kompletní kousek určený k renovaci je jednou z hvězd veteránského autosalonu Retromobile v Paříži. Cenovka: 500 tisíc eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O86l36d73ř22i52c11h 81L97e22b97e72d82a 5817315371350

Třeba někoho bude zajímat tohle auto Aero Minor II

http://www.kp.ru/daily/26154/3043374/

http://www.kp.ru/daily/26351.7/3233385/

0/0
25.3.2015 21:31

J36a33n 45D80l77o70u20h77ý 7324969270759

14 micu za nerestaurovanou tatru neda ani to muzeum v Koprivnici :-D

0/0
9.2.2015 7:45

J69i49ř91í 20E13r17b56e19n 1683114986637

Jen taková drobnost: "Tatra 77 je první sériově vyráběný aerodynamický vůz na světě" - tak to tedy rozhodně není. A ani automobilka to nikdy oficiálně netvrdila, i když se nikdy žádné propagandě ve svůj prospěch nebránila. Například Němci totiž svůj Tropfenwagen vyráběli už ve 20. letech a počátkem 30. let se v Československu vyráběl Wikov 35, byť jen malosériově.

Správně to totiž má být, že "Tatra 77 je první sériově vyráběný aerodynamický vůz bez stupaček a se vzduchem chlazeným motorem vzadu."

+4/0
7.2.2015 22:19

R58a64d64e76k 71F35o83l18p64r64e87c22h47t

Ale k tomu bychom zase museli dodat, že Wikov 35 v aerodynamické verzi byl postaven pouze ve třech kusech. Program Tropfenwagen pak byl z hlediska uživatelského neúspěšným pokusem a z hlediska technického řešení slepou cestou vývoje, neboť aerodynamický tvar karoserie byl řešen (pouze) ve vodorovné rovině (z toho důvodu nemohl mít například zakryta kola). Bylo jich sice vyrobeno podobné množství jako Tater 77, ale skoro nikdo je nechtěl kupovat. Po nějaké době prý část odstavených a zahálejících vozů od výrobce levně zakoupil nějaký nadšenec, a plánoval jejich využití v taxislužbě. Pokusil se o to, ale potenciální zákazníci se těmto neortodoxním vozům vyhýbali jak čert kříži, a proto splakal nad výdělkem.

+3/0
8.2.2015 0:03

J93i64ř75í 57E50r24b35e34n 1213584296867

Souhlasím, jen jsem zpřesňoval to označení "první sériové aerodynamické auto na světě".

0/0
8.2.2015 13:48

B69l75a34h22o67m34í36r 68S85k25o23u93p48ý 8527480888621

Nejsem si 100% jistý, ale osmiválec v T77 nebyl boxer (jak tvrdí informace na autě - při dražbě - fotka č. 8) - ale véčko..

Pletu se?

0/0
9.2.2015 12:32

R21a81d36e54k 26F48o40l97p68r54e75c73h52t

Samozřejmě se nepletete, ta cedulka je nějaká chybová...

+1/0
9.2.2015 16:59

V10o44j76t17a 94S10u71k 3497405377281

Stejne ty Sudetaci meli hlavy a celkem vymysleli dost dobre veci no a Cesi pod taktovkou dilenskych mistru umeli udelat.Dnes jste tam zase v te situaci zase ze SKODOU.Proste nemci umi......R^!!

+8/−1
7.2.2015 11:42

J36a31n 80B70u37c14h12a34r 9729221382316

Třeba plynový komory, to je taky prima německej vynález...

Rv;-€

0/−6
7.2.2015 14:22

D73a69n30i45e36l 52Š23e57v61č26í84k 7806450869528

Obávám se, že nemáš pravdu.

+1/0
7.2.2015 18:23

T52o75m49á31š 83V62a10v33e45r76k12a 7931650292124

Jasně, třeba Sodomka, nebo Škoda

+1/0
7.2.2015 19:04
Foto

L61u23k77á69š 16M85a59c73h28á35č81e74k 1120507502445

Tatra Kopřivnice, Jawa, Poldi SONP Kladno, ČKD, Walter, Avia Letňany, Škoda Plzeň, Liaz... Místo podniků ruiny, za to všude rostou pracáky, banky, zastavárny a herny. :-/

+7/−2
7.2.2015 11:05

P83e84t61r 35M84i50c38h74a31l 2500344521422

Většinu těchto podniků zruinoval bolševik.

+16/−2
7.2.2015 11:11

T41o86m93á55š 10T12a17t20í39č10e91k 5770572230498

Ano, ano... Říkali to v televizi.

+1/−4
7.2.2015 13:24

T19o60m58á82š 11B92u27ž41e39k 3436610327479

To je fakt.

+4/0
7.2.2015 17:02

T55o29m81á42š 27T41a41t41í36č73e10k 5430402150828

To říkali v televizi?

+1/−3
7.2.2015 17:53

J91i83ř77í 71K10o29c24u72r67e32k 6595244105568

Tatíčku, ty vole. Výrobu lidových osobních automobilý v Tatře ukončil kdo a kdy? Výrobu atomobilů ve Waltrovce ukončil kdo a kdy?

V Poldovce došlo uhlí, železná ruda tam nikdy nebyla. To by se komunistům asi nestalo, žeano.

Škoda Plzeň je v ruinách, žejo, ty tramvaje v Praze (a nejen tam) padají z nebe.

Co nezmínit rovnou Ringhoffera? Toho taky zničila privatizace v 89? Největší vagonka na světě...

+2/0
7.2.2015 21:31

T59o92m76á63š 60T89a56t67í74č46e26k 5810232440608

Než začneš točit modlitební mlýnky, přečti si příště vlákno, prosím.

0/−2
8.2.2015 14:52

J24i52ř95í 19S35c57h61w71a60c13h 8338814608586

Na to nepotřebuji žádnou televizi, na to mi stačí vlastní paměť, o kterou jsi ty "tatíčku" evidentně přišel!:-P

Nebo jsi tu dobu nezažil a pak ti asi tvůj "tatíček" do hlavy nalil nějaké pohádky. Ale pak se k této problematice raději nevyjadřuj, protože se jen zesměšňuješ! Rv

+2/0
7.2.2015 17:46

T81o12m40á83š 80T42a95t45í82č49e57k 5250262460618

S tvým nekritickým postojem patříš mezi ty, kteří se v 50: letech ženili ve svazáckým kroji, tak nepoučuj a nedělej blbý narážky na moje krásný jméno. To dělali moji nejhloupější spolužáci tak do 4. třídy.

0/−3
7.2.2015 17:53

J88i86ř83í 63S58c25h36w49a88c52h 8938874428736

Opravdu byli ti tvoji spolužáci nejhloupější ve třídě? ;-)

+2/0
7.2.2015 18:10

T40o77m38á97š 84T71a15t41í11č79e47k 5240412120488

No, měl jsem takový pocit, že su extrémní hlupák, když do té školy mezi ty normální hlupáky furt chodím. :-)

Ale vážněji. Teď jsem byl zase dlouho mimo republiku, vrátím se do Brna a potkávám staré přátele a stará místa. Kamošovi jsem pomáhal tahat věci do skladu, které má v bývalé fabrice Vlněna. Ta byla 3. největší přádelna v Evropě. Tak jsem se tam okolo Křenové v duchu rozhlídl: tam se tomu říkalo Moravský Manchester. Kousek od Vlněny byla Mosilana, dál po Křence byly obrovský papírny, Šmeralky, První Brněnská... A ti komáři to jaksi nenechali upadat. Novou Mosilanu postavili koncem 70. let mezi Staréma a Novéma Černovicama. Ta kupodivu ještě funguje. Ale jinak bys v té průmyslové části Brna mohl brečet nebo řvat vztekem nebo shánět kalašnikov.

Nene, nezhuntovali to všecko ti komunisti. Připomenu to na nejznámějším příkladu: Škodovka. Volkswagen po tom hrábl jak ztracenec na poušti po vodě. Míň známá už je tehdejší situace okolo Tatry. Tatra nevyvážela jenom do CCCP a třetího světa. V Norimberku, když kvůli metru vyhrabali obrovské kráter na Plärreru, tak exulanti nevěřili vlastním očím, když se spolu se starousedlíkama dívali do jámy: po spirále jezdily Tatrovky. Ovšem hnedle v roce 1991 se (na čí popud asi?) Evropská komise rozhodla, že Tatrovky nesplňují nějakou směrnici, týkalo se to detailu ohledně chlazení vzduchem, už jsem tu kličku zapomněl. Pár let nemohla rozjetá fabrika vyvážet na kýžené trhy a vypadá dnes tak jak vypadá.

Ono to ničení podniků totiž bylo provozováno i novou politickou gardou - zpětně k té Tatře. Podnik přišel o ty socialisticko-tradiční trhy, ale proč? Před převratem se obchody ve stylu dodávka 100 ks náklaďáků odehrávaly na ministerské úrovni. Zakázka byla dojednána, podnik dostal prostředky pro její uskutečnění. Po převratu mohl náměstek dohodnout kolik aut chtěl, banky neposkytly finance na realizace, protože chyběla záruka, že bude

+2/−2
7.2.2015 19:00

T93o18m20á10š 81T72a29t69í33č45e32k 5420232870888

dodávka uhrazena. Velký Ekonom Klaus východní a jižní trhy odepsal, přitom německý stát už od počátku pěrestrojky poskytoval např. pojištění dodávek do zemí Ostblocku, speciálně do Svazu, ale i do zemí třetího světa v rámci tzv. programu Hermes právě takové pojištění. Stát se zaručil, že odkoupí nedobytnou pohledávku, aby ji potom mohl vymáhat vezmei určení. Německému průmyslu to úžasně prospělo - to bylo to, co mu otevřelo dveře na východ. Ale Velký Ekonom Klaus jednal přesně opačně. Tím, že něm. stát podporoval firmy i při sjednávání barterových obchodů, už skončím. Vývoz do Ruska padl téměř na nulu (zatímco Němci objevili nový trh), protože "Rusáci nemajó prachy". Ale to platilo pro ty Němce stejně - ale stát jim pomohl to řešit tak, že firma N dodala firmě R zboží, státní ruský monopol dodal do Německa vánek plynu a přes německé odběratele byl požadavek firmy N uspokojen. Německé konzul nebo hospodářské atašé to ohlídali, aby k tomu došlo. Zatímco Zeman prodal naše pohledávky vůči Rusku za desetinu ceny.

Tvrď si jak chceš, že všechno zničili komunisti. Málokdy mám náladu na dlouhé líbesbrífy, takže většinou si z tebe udělám čurinu stylem, že moc čumíš na Novu. ;-)

+4/−1
7.2.2015 19:01

T91o10m32á14š 14T20a58t39í54č41e29k 5870162450488

vezmei = v zemi

0/0
7.2.2015 19:05

J27i22ř87í 55S79c42h93w16a68c54h 8708534918756

Rozepsal jsi se pěkně....

.....no našly by se příklady, kdy k likvidaci firmy po revoluci došlo nějakým špatným rozhodnutím vládnoucí garnitury po "sametové revoluci" - třeba v oblasti zbrojního průmyslu.

Ale spousta problémů, které velké socialistické firmy měli způsobilo těch 40 let života "v rezervaci". Asi jako když vychováš zvíře v zoo a pak ho pustíš do volné přírody. Například lev (pokud se ihned nenaučí lovit) prostě chcípne hladem ;-)

Ad socialistický textilní průmysl:

ten těžil vyloženě z toho života v rezervaci, poté co byl "vypuštěn" na volný trh, padly trhy v RVHP, padly umělé kurzy koruny neměl šanci na přežití. Rozhodně bych jeho přežívání za socíku nedával jako plus komárům ale jako minus a víš proč? Protože bylo to těch cca 40 let odtržení od normálního vývoje. To byla jenom a jenom jejich vina. Nebýt jich tak by se brněnský Manchestr celkem klidně trasformoval, a v roce 89 by neexistoval a stalo by se to v průběhu 20-30 let celkem v poklidu běžného vývoje ;-)

Ad státní záruky pro vývoz do Ruska: no myslím že by to vůbec nedopadlo dobře. V Německu kontinuita vývoje jaksi zaručuje (jak bych to jen nazval) nějakou právní funkčnost  trhu. A u nás opět po 40 letech života v rezervaci divoký kapitalismu (sám přece vidíš jak to vypadalo a vypadá) podvodníků a zlatokopů víc než je zdrávo. Komunista co si výhodně převedl firmu do soukromého vlastnictví by vyvezl do Ruska a přes své kontakty by společně vymýšleli jak ten stát oškubat na obou stranách. Ve státní správě naopak nebyli ti "zkušení konzulové a ataše" opět právě díky těm 40 letům monopolu.... Kdo je hlavní viník? Já opět vidím toho stejného.

+3/0
7.2.2015 20:04

J52i57ř26í 51S18c79h25w20a36c91h 8888634628776

....Během cca 10 "porevolučních" roku jsem poznal situaci ve dvou malých a jedné větší firmě. Malé firmy se nové situaci přizpůsobovali mnohem pružněji, ty velké mnohem pomaleji a obtížněji. Spousta těch nejschopnějších je opouštěla a zakládala svůj vlastní byznys a to je také poškozovalo (ta velká firma už dnes samozřejmě neexistuje). Kdo za to mohl? Já tvrdím, že hlavní příčinou bylo opět těch 40 let v rezervaci!;-)

+2/0
7.2.2015 20:05

T79o92m65á82š 30T16a33t44í86č42e55k 5940852400778

Tak tady s tím přilepeným příspěvek souhlasím od A do Z. Přesně tak to mám v paměti. Příklad velkofirmy, která zkrachovala na neschopnosti svéch papalášů, je OP Prostějov. Ti měli všecko, dokonce ještě v první polovině 90. let byli konkurenceschopní, ale...

+2/0
7.2.2015 20:21

T43o60m27á82š 86T95a24t76í79č36e30k 5380902300978

Nojo, to nemá smysl vyvracet, že čs. průmysl za první republiky měl mezinárodně úplně jiný postavení než v 80. letech. Nicméně tvrdím, že za jeho většinový úpadek v průběhu 90. let nemůžou prostě jenom ti bolševici, jak se to tak často velmi zjednodušeně a tendenčně prezentuje.

Ale vykašlime se na to - přílišná zahleděnost do minulosti je na dvě věci. (Ono už je to taky fakt minulost, takže je to takový to polemizování "co by bylo, kdyby...) 

Čest práci! :-)

0/−2
7.2.2015 20:17

T90o27m63á23š 22B12u71ž49e47k 3686400657249

Je to škoda, většina těch firem mělo perfektně našlápnuto ale komouši to viděli jinak. Ale pořád mají hubu plmou keců, i když je jasné že jediné co umí je poslat věci do háje.

+3/0
7.2.2015 17:05

J70i56ř32í 49E46r75b75e73n 1153754666637

Obávám se, že to byl právě bolševik, kdo tyto podniky rozšiřoval, vybavoval novými technologiemi a pomáhal jim s odbytem...

0/−3
7.2.2015 22:22

J12o23s39e61f 91R25i13c45h94a25r91d 80P72l37i16s93k22a 4579529318806

opravdu velká paráda..

+5/0
7.2.2015 10:05

V52á30c57l85a83v 61H25o55r92á24k 4601980209984

Jó. Tenkrát byl soused z Nošovic tááááákhle maličký.

+26/0
7.2.2015 8:49

P72e19t56r 32M65i94c69h98a78l 2750584211402

Soused z Nošovic tehdy ještě ani netušil, že auta vůbec existují. :-)

0/−1
7.2.2015 11:10

L81e62o25š 62K53ř84e20n 2818641520770

Tedy že délku Vašeho vedení takhle veřejně demonstujete...:-/

+1/0
7.2.2015 11:50

J39i98ř56í 51S79c64h91w69a73c64h 8958464888916

No tak jelikož "sousedova matka" Hyundai v Korei "se narodila" o nějakých 13 let později, tak má v podstatě pravdu předsedo..... 

Takže jak jste na tom s tím vedení vy? ;-)

0/0
7.2.2015 17:56

L56e61o81š 73K53ř98e73n 2538791610400

Vy také opravdu nechápete že pan Horák to myslel jako vtípek? Na který není potřeba kromě kladných kliknutí nijak reagovat? Myslíte že se opravdu najde někdo od mateřské školy výše kdo neví, že "naše" automobilka je starší než kterákoliv asijská? Sancta simplicitas...;-)

+1/0
7.2.2015 19:03

J39i69ř74í 88S37c43h29w41a27c32h 8198524888436

Ad vtípek: reagovat na vtípek je zakázáno?

Ad tvoje "prostota":

Hmm, myslím, že v článku není řeč o stáří automobilek a tedy o roku založení Tatry, ale o jejím modelu z roku 1934 k tomuto roku tedy "vtípek" směřoval. A to i dětí v mateřské školce vědí, že v Asii automobilky už existovaly. ;-)

0/0
7.2.2015 21:18

L86e16o83š 56K43ř45e73n 2338151910120

Toto je marné...:-(

0/0
8.2.2015 8:03

L46e38o65š 78K33ř59e47n 2268221190880

Ano tu samolepku mého dětství poznávám. Ale není to samolepka, je to "obtisk" uvolňovaný  z původního papíru pomocí vody...:-)R^

+8/0
7.2.2015 8:30

L13e41o39š 45K64ř29e65n 2828131710470

...a až se ve vodě uvolnila, tak se přes nosný papír se kousíček přetáhl...chytit na nový podklad...povede se...nepovede...pokrčí se...nepokrčí...huráR^! Přesně tu postavičku jsem lepil do tatinkovy Š100...V

+1/0
7.2.2015 16:10

V86á47c24l27a19v 44S87v16o33b77o72d52a 5986768509

Jó obtisky,pamatuju na ně z mého mládí,lepilo se to kam to šlo,třeba cestovatelé si je lepili na kufry,aby bylo vidět,kde všude byli a ve kterých hotelech spali.;-D

0/0
14.2.2015 10:43

M17i66c84h91a40l 79H54o83r73s54k21y 2782266176490

:-Pmožná má tahle nějaký příběh jako že je nejstarší ale viděl sem je zrenovovaný kolem 2 m.:-P

0/0
7.2.2015 8:29

L11u30b64o58š 89M51a60c23h25á59l19e87k 6418267594419

něco jako... http://www.sportscardigest.com/forgotten-baillon-collection-artcurial-retromobile-2015/ ;-)

+1/0
7.2.2015 8:24

P61e94t56r 61K80r89a72t90k92ý 1138727693157

Kdo to zná, ten se tomu nediví. Je to tak, že cenovku tam můžou dát jakoukoli. Jde jen o to, zda to za to někdo koupí. Zřejmě asi ne.

+7/0
7.2.2015 8:16

R40a28d80o66s32l56a17v 92K18l35a88u93d51a 5354818524472

Já nic prohledávat nemusím. O takový majetek nás připravili 25. února 1948 komouši. :-)

+13/−3
7.2.2015 7:30

J37i33ř42í 91S26m32e63t35a58n38a 7385719552278

To jsme ještě uměli dělat auta.

+6/0
7.2.2015 7:21

J81i55ř81í 95E77r52b65e83n 1183664326367

A dneska snad neumíme?

0/0
7.2.2015 22:09

V15á61c19l55a18v 30K53o64p78ř40i76v88a 1184630545171

Já bych prohledal deděčkovu. Babička moc s Tatřičkama nejezdila.;-D

+7/0
7.2.2015 6:42

M92i28c45h46a90l 53T43r21i54s56k39a 2860637282657

nesahat, nechat byt.

+4/0
7.2.2015 0:33

S19e65i20d69l 53P79e50t18r 1841161755854

Přesně tak.:-)

Max. tak zasklít, promazat, vyčistit, opravit s citem co nefunguje a nechat jak je!

Načančat/"zrenovovat" znova od šroubku /či dokonce postavit komplet repliku  dnes není v zásadě problém (je to čistě jen o financích) ale "sleeping beautties" to je jiná káva!:-)

+9/0
7.2.2015 0:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.