Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prohledejte babiččinu stodolu. Stará tatrovka se prodává za 14 milionů

Tatra 77 je neobyčejné auto. V tomto provedení jich vzniklo jen necelých 250, přežilo jen pár. Kompletní kousek určený k renovaci je jednou z hvězd veteránského autosalonu Retromobile v Paříži. Cenovka: 500 tisíc eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O26l33d63ř28i54c95h 73L44e22b54e28d25a 5767915481880

Třeba někoho bude zajímat tohle auto Aero Minor II

http://www.kp.ru/daily/26154/3043374/

http://www.kp.ru/daily/26351.7/3233385/

0/0
25.3.2015 21:31

J98a71n 31D23l45o66u47h39ý 7534769500299

14 micu za nerestaurovanou tatru neda ani to muzeum v Koprivnici :-D

0/0
9.2.2015 7:45

J27i37ř26í 27E96r66b36e87n 1913164146387

Jen taková drobnost: "Tatra 77 je první sériově vyráběný aerodynamický vůz na světě" - tak to tedy rozhodně není. A ani automobilka to nikdy oficiálně netvrdila, i když se nikdy žádné propagandě ve svůj prospěch nebránila. Například Němci totiž svůj Tropfenwagen vyráběli už ve 20. letech a počátkem 30. let se v Československu vyráběl Wikov 35, byť jen malosériově.

Správně to totiž má být, že "Tatra 77 je první sériově vyráběný aerodynamický vůz bez stupaček a se vzduchem chlazeným motorem vzadu."

+4/0
7.2.2015 22:19


R84a37d91e39k 11F31o61l58p21r22e32c13h84t

Ale k tomu bychom zase museli dodat, že Wikov 35 v aerodynamické verzi byl postaven pouze ve třech kusech. Program Tropfenwagen pak byl z hlediska uživatelského neúspěšným pokusem a z hlediska technického řešení slepou cestou vývoje, neboť aerodynamický tvar karoserie byl řešen (pouze) ve vodorovné rovině (z toho důvodu nemohl mít například zakryta kola). Bylo jich sice vyrobeno podobné množství jako Tater 77, ale skoro nikdo je nechtěl kupovat. Po nějaké době prý část odstavených a zahálejících vozů od výrobce levně zakoupil nějaký nadšenec, a plánoval jejich využití v taxislužbě. Pokusil se o to, ale potenciální zákazníci se těmto neortodoxním vozům vyhýbali jak čert kříži, a proto splakal nad výdělkem.

+3/0
8.2.2015 0:03

J58i13ř76í 43E64r55b33e81n 1383774746257

Souhlasím, jen jsem zpřesňoval to označení "první sériové aerodynamické auto na světě".

0/0
8.2.2015 13:48

B74l48a35h72o31m60í81r 53S33k56o18u77p54ý 8327480488641

Nejsem si 100% jistý, ale osmiválec v T77 nebyl boxer (jak tvrdí informace na autě - při dražbě - fotka č. 8) - ale véčko..

Pletu se?

0/0
9.2.2015 12:32

R91a35d97e25k 95F45o17l25p75r69e13c28h79t

Samozřejmě se nepletete, ta cedulka je nějaká chybová...

+1/0
9.2.2015 16:59

V59o57j74t54a 97S78u30k 3427465167381

Stejne ty Sudetaci meli hlavy a celkem vymysleli dost dobre veci no a Cesi pod taktovkou dilenskych mistru umeli udelat.Dnes jste tam zase v te situaci zase ze SKODOU.Proste nemci umi......R^!!

+8/−1
7.2.2015 11:42

J32a40n 55B82u82c12h10a35r 9299101302926

Třeba plynový komory, to je taky prima německej vynález...

Rv;-€

0/−6
7.2.2015 14:22

D35a10n70i79e94l 62Š65e57v86č49í92k 7116840289308

Obávám se, že nemáš pravdu.

+1/0
7.2.2015 18:23

T67o82m41á76š 32V69a96v66e85r81k39a 7621740802574

Jasně, třeba Sodomka, nebo Škoda

+1/0
7.2.2015 19:04
Foto

L50u14k74á91š 52M97a53c11h41á25č22e12k 1460607592595

Tatra Kopřivnice, Jawa, Poldi SONP Kladno, ČKD, Walter, Avia Letňany, Škoda Plzeň, Liaz... Místo podniků ruiny, za to všude rostou pracáky, banky, zastavárny a herny. :-/

+7/−2
7.2.2015 11:05

P30e26t53r 22M84i35c98h45a74l 2140414861482

Většinu těchto podniků zruinoval bolševik.

+16/−2
7.2.2015 11:11

T28o39m94á59š 30T62a20t71í32č52e49k 5200422370128

Ano, ano... Říkali to v televizi.

+1/−4
7.2.2015 13:24

T40o26m98á22š 84B50u23ž49e71k 3436950897539

To je fakt.

+4/0
7.2.2015 17:02

T54o74m98á84š 67T74a42t79í47č96e15k 5730212410898

To říkali v televizi?

+1/−3
7.2.2015 17:53

J30i92ř91í 31K25o37c23u31r64e31k 6545214255988

Tatíčku, ty vole. Výrobu lidových osobních automobilý v Tatře ukončil kdo a kdy? Výrobu atomobilů ve Waltrovce ukončil kdo a kdy?

V Poldovce došlo uhlí, železná ruda tam nikdy nebyla. To by se komunistům asi nestalo, žeano.

Škoda Plzeň je v ruinách, žejo, ty tramvaje v Praze (a nejen tam) padají z nebe.

Co nezmínit rovnou Ringhoffera? Toho taky zničila privatizace v 89? Největší vagonka na světě...

+2/0
7.2.2015 21:31

T78o60m17á77š 69T57a81t80í15č23e51k 5820572640278

Než začneš točit modlitební mlýnky, přečti si příště vlákno, prosím.

0/−2
8.2.2015 14:52

J24i54ř20í 17S42c11h73w38a32c78h 8218634548156

Na to nepotřebuji žádnou televizi, na to mi stačí vlastní paměť, o kterou jsi ty "tatíčku" evidentně přišel!:-P

Nebo jsi tu dobu nezažil a pak ti asi tvůj "tatíček" do hlavy nalil nějaké pohádky. Ale pak se k této problematice raději nevyjadřuj, protože se jen zesměšňuješ! Rv

+2/0
7.2.2015 17:46

T92o46m59á15š 66T26a42t82í28č10e26k 5900512420838

S tvým nekritickým postojem patříš mezi ty, kteří se v 50: letech ženili ve svazáckým kroji, tak nepoučuj a nedělej blbý narážky na moje krásný jméno. To dělali moji nejhloupější spolužáci tak do 4. třídy.

0/−3
7.2.2015 17:53

J53i54ř78í 40S50c59h17w13a37c67h 8438604468626

Opravdu byli ti tvoji spolužáci nejhloupější ve třídě? ;-)

+2/0
7.2.2015 18:10

T67o61m24á79š 16T75a90t72í71č92e20k 5210302180608

No, měl jsem takový pocit, že su extrémní hlupák, když do té školy mezi ty normální hlupáky furt chodím. :-)

Ale vážněji. Teď jsem byl zase dlouho mimo republiku, vrátím se do Brna a potkávám staré přátele a stará místa. Kamošovi jsem pomáhal tahat věci do skladu, které má v bývalé fabrice Vlněna. Ta byla 3. největší přádelna v Evropě. Tak jsem se tam okolo Křenové v duchu rozhlídl: tam se tomu říkalo Moravský Manchester. Kousek od Vlněny byla Mosilana, dál po Křence byly obrovský papírny, Šmeralky, První Brněnská... A ti komáři to jaksi nenechali upadat. Novou Mosilanu postavili koncem 70. let mezi Staréma a Novéma Černovicama. Ta kupodivu ještě funguje. Ale jinak bys v té průmyslové části Brna mohl brečet nebo řvat vztekem nebo shánět kalašnikov.

Nene, nezhuntovali to všecko ti komunisti. Připomenu to na nejznámějším příkladu: Škodovka. Volkswagen po tom hrábl jak ztracenec na poušti po vodě. Míň známá už je tehdejší situace okolo Tatry. Tatra nevyvážela jenom do CCCP a třetího světa. V Norimberku, když kvůli metru vyhrabali obrovské kráter na Plärreru, tak exulanti nevěřili vlastním očím, když se spolu se starousedlíkama dívali do jámy: po spirále jezdily Tatrovky. Ovšem hnedle v roce 1991 se (na čí popud asi?) Evropská komise rozhodla, že Tatrovky nesplňují nějakou směrnici, týkalo se to detailu ohledně chlazení vzduchem, už jsem tu kličku zapomněl. Pár let nemohla rozjetá fabrika vyvážet na kýžené trhy a vypadá dnes tak jak vypadá.

Ono to ničení podniků totiž bylo provozováno i novou politickou gardou - zpětně k té Tatře. Podnik přišel o ty socialisticko-tradiční trhy, ale proč? Před převratem se obchody ve stylu dodávka 100 ks náklaďáků odehrávaly na ministerské úrovni. Zakázka byla dojednána, podnik dostal prostředky pro její uskutečnění. Po převratu mohl náměstek dohodnout kolik aut chtěl, banky neposkytly finance na realizace, protože chyběla záruka, že bude

+2/−2
7.2.2015 19:00

T12o75m84á41š 54T13a77t94í72č12e72k 5180912140358

dodávka uhrazena. Velký Ekonom Klaus východní a jižní trhy odepsal, přitom německý stát už od počátku pěrestrojky poskytoval např. pojištění dodávek do zemí Ostblocku, speciálně do Svazu, ale i do zemí třetího světa v rámci tzv. programu Hermes právě takové pojištění. Stát se zaručil, že odkoupí nedobytnou pohledávku, aby ji potom mohl vymáhat vezmei určení. Německému průmyslu to úžasně prospělo - to bylo to, co mu otevřelo dveře na východ. Ale Velký Ekonom Klaus jednal přesně opačně. Tím, že něm. stát podporoval firmy i při sjednávání barterových obchodů, už skončím. Vývoz do Ruska padl téměř na nulu (zatímco Němci objevili nový trh), protože "Rusáci nemajó prachy". Ale to platilo pro ty Němce stejně - ale stát jim pomohl to řešit tak, že firma N dodala firmě R zboží, státní ruský monopol dodal do Německa vánek plynu a přes německé odběratele byl požadavek firmy N uspokojen. Německé konzul nebo hospodářské atašé to ohlídali, aby k tomu došlo. Zatímco Zeman prodal naše pohledávky vůči Rusku za desetinu ceny.

Tvrď si jak chceš, že všechno zničili komunisti. Málokdy mám náladu na dlouhé líbesbrífy, takže většinou si z tebe udělám čurinu stylem, že moc čumíš na Novu. ;-)

+4/−1
7.2.2015 19:01

T36o74m82á75š 25T72a57t56í90č95e31k 5850912630598

vezmei = v zemi

0/0
7.2.2015 19:05

J44i82ř26í 40S65c74h32w48a25c54h 8168594488946

Rozepsal jsi se pěkně....

.....no našly by se příklady, kdy k likvidaci firmy po revoluci došlo nějakým špatným rozhodnutím vládnoucí garnitury po "sametové revoluci" - třeba v oblasti zbrojního průmyslu.

Ale spousta problémů, které velké socialistické firmy měli způsobilo těch 40 let života "v rezervaci". Asi jako když vychováš zvíře v zoo a pak ho pustíš do volné přírody. Například lev (pokud se ihned nenaučí lovit) prostě chcípne hladem ;-)

Ad socialistický textilní průmysl:

ten těžil vyloženě z toho života v rezervaci, poté co byl "vypuštěn" na volný trh, padly trhy v RVHP, padly umělé kurzy koruny neměl šanci na přežití. Rozhodně bych jeho přežívání za socíku nedával jako plus komárům ale jako minus a víš proč? Protože bylo to těch cca 40 let odtržení od normálního vývoje. To byla jenom a jenom jejich vina. Nebýt jich tak by se brněnský Manchestr celkem klidně trasformoval, a v roce 89 by neexistoval a stalo by se to v průběhu 20-30 let celkem v poklidu běžného vývoje ;-)

Ad státní záruky pro vývoz do Ruska: no myslím že by to vůbec nedopadlo dobře. V Německu kontinuita vývoje jaksi zaručuje (jak bych to jen nazval) nějakou právní funkčnost  trhu. A u nás opět po 40 letech života v rezervaci divoký kapitalismu (sám přece vidíš jak to vypadalo a vypadá) podvodníků a zlatokopů víc než je zdrávo. Komunista co si výhodně převedl firmu do soukromého vlastnictví by vyvezl do Ruska a přes své kontakty by společně vymýšleli jak ten stát oškubat na obou stranách. Ve státní správě naopak nebyli ti "zkušení konzulové a ataše" opět právě díky těm 40 letům monopolu.... Kdo je hlavní viník? Já opět vidím toho stejného.

+3/0
7.2.2015 20:04

J73i31ř86í 93S75c29h18w48a21c25h 8558754488196

....Během cca 10 "porevolučních" roku jsem poznal situaci ve dvou malých a jedné větší firmě. Malé firmy se nové situaci přizpůsobovali mnohem pružněji, ty velké mnohem pomaleji a obtížněji. Spousta těch nejschopnějších je opouštěla a zakládala svůj vlastní byznys a to je také poškozovalo (ta velká firma už dnes samozřejmě neexistuje). Kdo za to mohl? Já tvrdím, že hlavní příčinou bylo opět těch 40 let v rezervaci!;-)

+2/0
7.2.2015 20:05

T58o78m87á15š 46T25a21t75í86č16e21k 5710752400108

Tak tady s tím přilepeným příspěvek souhlasím od A do Z. Přesně tak to mám v paměti. Příklad velkofirmy, která zkrachovala na neschopnosti svéch papalášů, je OP Prostějov. Ti měli všecko, dokonce ještě v první polovině 90. let byli konkurenceschopní, ale...

+2/0
7.2.2015 20:21

T58o84m16á82š 33T51a79t76í78č41e25k 5640692610398

Nojo, to nemá smysl vyvracet, že čs. průmysl za první republiky měl mezinárodně úplně jiný postavení než v 80. letech. Nicméně tvrdím, že za jeho většinový úpadek v průběhu 90. let nemůžou prostě jenom ti bolševici, jak se to tak často velmi zjednodušeně a tendenčně prezentuje.

Ale vykašlime se na to - přílišná zahleděnost do minulosti je na dvě věci. (Ono už je to taky fakt minulost, takže je to takový to polemizování "co by bylo, kdyby...) 

Čest práci! :-)

0/−2
7.2.2015 20:17

T45o88m54á24š 98B13u38ž60e83k 3986840257519

Je to škoda, většina těch firem mělo perfektně našlápnuto ale komouši to viděli jinak. Ale pořád mají hubu plmou keců, i když je jasné že jediné co umí je poslat věci do háje.

+3/0
7.2.2015 17:05

J98i87ř38í 13E96r72b34e19n 1443144716777

Obávám se, že to byl právě bolševik, kdo tyto podniky rozšiřoval, vybavoval novými technologiemi a pomáhal jim s odbytem...

0/−3
7.2.2015 22:22

J57o29s12e97f 63R91i68c95h19a36r78d 55P21l70i48s29k48a 4279389198516

opravdu velká paráda..

+5/0
7.2.2015 10:05

V76á47c28l57a25v 78H53o19r40á57k 4601500279364

Jó. Tenkrát byl soused z Nošovic tááááákhle maličký.

+26/0
7.2.2015 8:49

P77e29t25r 79M36i16c66h32a95l 2880744211372

Soused z Nošovic tehdy ještě ani netušil, že auta vůbec existují. :-)

0/−1
7.2.2015 11:10

L75e25o81š 64K57ř60e17n 2198981620800

Tedy že délku Vašeho vedení takhle veřejně demonstujete...:-/

+1/0
7.2.2015 11:50

J35i81ř27í 29S70c18h31w40a42c26h 8398884908666

No tak jelikož "sousedova matka" Hyundai v Korei "se narodila" o nějakých 13 let později, tak má v podstatě pravdu předsedo..... 

Takže jak jste na tom s tím vedení vy? ;-)

0/0
7.2.2015 17:56

L86e90o24š 97K28ř12e76n 2878711850850

Vy také opravdu nechápete že pan Horák to myslel jako vtípek? Na který není potřeba kromě kladných kliknutí nijak reagovat? Myslíte že se opravdu najde někdo od mateřské školy výše kdo neví, že "naše" automobilka je starší než kterákoliv asijská? Sancta simplicitas...;-)

+1/0
7.2.2015 19:03

J43i67ř84í 38S89c59h62w46a60c32h 8758984568326

Ad vtípek: reagovat na vtípek je zakázáno?

Ad tvoje "prostota":

Hmm, myslím, že v článku není řeč o stáří automobilek a tedy o roku založení Tatry, ale o jejím modelu z roku 1934 k tomuto roku tedy "vtípek" směřoval. A to i dětí v mateřské školce vědí, že v Asii automobilky už existovaly. ;-)

0/0
7.2.2015 21:18

L42e18o48š 38K20ř56e53n 2738421270280

Toto je marné...:-(

0/0
8.2.2015 8:03

L89e79o20š 71K24ř47e90n 2128301510150

Ano tu samolepku mého dětství poznávám. Ale není to samolepka, je to "obtisk" uvolňovaný  z původního papíru pomocí vody...:-)R^

+8/0
7.2.2015 8:30

L53e51o69š 40K52ř54e32n 2808571110630

...a až se ve vodě uvolnila, tak se přes nosný papír se kousíček přetáhl...chytit na nový podklad...povede se...nepovede...pokrčí se...nepokrčí...huráR^! Přesně tu postavičku jsem lepil do tatinkovy Š100...V

+1/0
7.2.2015 16:10

V44á81c50l54a22v 71S38v63o10b59o45d10a 5786138199

Jó obtisky,pamatuju na ně z mého mládí,lepilo se to kam to šlo,třeba cestovatelé si je lepili na kufry,aby bylo vidět,kde všude byli a ve kterých hotelech spali.;-D

0/0
14.2.2015 10:43

M71i27c14h57a19l 76H22o70r92s10k47y 2182356116680

:-Pmožná má tahle nějaký příběh jako že je nejstarší ale viděl sem je zrenovovaný kolem 2 m.:-P

0/0
7.2.2015 8:29

L88u74b57o58š 37M64a48c43h89á88l47e85k 6698637974399

něco jako... http://www.sportscardigest.com/forgotten-baillon-collection-artcurial-retromobile-2015/ ;-)

+1/0
7.2.2015 8:24

P96e11t88r 54K72r44a57t31k60ý 1358197333507

Kdo to zná, ten se tomu nediví. Je to tak, že cenovku tam můžou dát jakoukoli. Jde jen o to, zda to za to někdo koupí. Zřejmě asi ne.

+7/0
7.2.2015 8:16

R63a61d61o50s39l65a44v 61K70l76a17u13d38a 5384108594482

Já nic prohledávat nemusím. O takový majetek nás připravili 25. února 1948 komouši. :-)

+13/−3
7.2.2015 7:30

J56i31ř59í 20S58m69e49t41a14n89a 7455599572478

To jsme ještě uměli dělat auta.

+6/0
7.2.2015 7:21

J20i75ř97í 42E66r85b59e59n 1403574756447

A dneska snad neumíme?

0/0
7.2.2015 22:09

V48á47c24l16a98v 95K60o83p27ř15i93v21a 1634120235931

Já bych prohledal deděčkovu. Babička moc s Tatřičkama nejezdila.;-D

+7/0
7.2.2015 6:42

M17i16c34h13a10l 37T75r97i47s92k49a 2120107462557

nesahat, nechat byt.

+4/0
7.2.2015 0:33

S61e77i90d83l 88P80e73t42r 1691251195104

Přesně tak.:-)

Max. tak zasklít, promazat, vyčistit, opravit s citem co nefunguje a nechat jak je!

Načančat/"zrenovovat" znova od šroubku /či dokonce postavit komplet repliku  dnes není v zásadě problém (je to čistě jen o financích) ale "sleeping beautties" to je jiná káva!:-)

+9/0
7.2.2015 0:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.