Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pojišťovny: nejhorší řidič je mladý muž

Největší škody způsobují v autopojištění mladí řidiči, kteří nemají zkušenosti, jezdí rychle a riskantně, takže jejich nehody často končí tragicky. Velké rozdíly mezi nehodovostí mužů a žen se pomalu stírají, vyplývá to ze statistik pojišťoven Allianz a UNIQA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T19o53m66á96š 81K81u88c66h52a71ř 3227541598171

V zásadě je velkou chybou, že v případě povinného ručení či pojištění není povinná výrazná spoluúčast. Takto lidé jezdí s vědomím, že když se něco stane, tak to zacvaká pojišťovna, a podle toho to na silnici vypadá. Ve srovnání s možnou způsobenou škodou jsou případné malusy (i díky boji o zákazníka) směšné. Povinné ručení má sloužit k tomu, aby poškozený bez zbytečných odkladů a soudů dostal náhradu škody, ne k tomu, aby jeho poplatník nezodpovídal za způsobené škody.

+1/−1
9.2.2015 23:20

P28e48t74r 61M25i64c93h41a13l 2720804281102

Povinná spoluúčast - proč ne, ale ne při první nehodě. Spíš by měla být až při opakování (místo malusů). A hlavně spoluúčast by viník hradil pojišťovně, nikoli poškozenému, pak by to mohlo fungovat. A klidně ji řešit procenty jako u malusů (za nehodu malus 15% a za každý bezeškodní rok o 5% snížit, takže po 3 letech by byla spoluúčast opět nula). Ale taky by ji to chtělo nějak zastropovat, protože v případě vážného zranění by spoluúčast mohla být likvidační a následky by nesla celá rodina.

Sakra, nenavrhneme změnu zákona?

0/0
11.2.2015 17:07

P68e34t97r 92T57. 48D66v36o77ř14á92k 4354278313

to se to státu utahují šrouby, když ovce nadšeně békají.

0/0
12.2.2015 15:53


P29e65t34r 71M20i68c48h73a40l 2170384171262

Proč státu? Tady jde o pojišťovny. Proč mají slušní řidiči v povinném ručení doplácet na lemply, kteří roztřískají auto pomalu každý rok? Kdyby byli lidi finančně zainteresovaní na tom, jak budou řídit, mohlo by ubýt zbytečných nehod.

0/0
12.2.2015 16:11

T76o67m24á39š 85K61u58c15h37a26ř 3707451928451

Smozřejmě, že spoluúčast je pouze věcí pjišťovny. Poškozený dostane v každém případě jen to, na co má nárok. Věcí pojišťovny potom je, kolik si vezme od škůdce.

S tím likvidačním limitem to není jednoduché. Už nyní vás před vším ručení také nechrání, také má strop. Muselo by to mít ztah k příjmům a majetku škůdce, to by se ale hodně lidem nelíbilo. Opět by celkem právem tvrdili, že "socky" nic platit nemusí. Nebo obráceně by to mohlo vést k tomu, že vás pojišťovna nepojistí, pokud nemáte majetek minimálně za 2 Mega a stálý příjm.. Což by také jistou logiku mělo, ale populární by to určitě nebylo.:-)

0/0
16.2.2015 9:00

P45e12t23r 17M42a17l62i65š79k30a 6491295961493

Ještě by mohli udělat statistiku ve kterých značkách a modelech se nejčastěji bourá.

0/−1
9.2.2015 20:16

K94a92r90e64l 50J31o88a67c63h74i16m72s67t25á91l 8496622367276

dobrej kec

0/−1
9.2.2015 15:23

P33e13t70r 26B98á95č98a 8625216875925

Nejhorsi ridici jsou ti svatecni ve starych kramech jako Felicie apod.

+2/−4
9.2.2015 15:22

P88e65t64r 19M19i44c34h16a94l 2700554771482

To přece není pravda. Ne že by "dušičkáři" byli nějací extra řidiči a že by nezpůsobovali nehody. Taky způsobují zmatky a kolony bezdůvodně pomalou jízdou. To všechno pravda. je. Ale když vidím cvoky, kteří předjíždějí (i mě, a to jezdím běžně kolem povoleného limitu, takže mimo obec kolem 100 km/h na tachometru) na plné čáře, v nepřehledných zatáčkách, vytlačují auta v protisměru do odstavného pruhu atd. atd., tak tihle jsou mnohem nebezpečnější. A mnohem závažnější jsou také následky jejich nehod.

0/0
11.2.2015 17:12

V48a10c68l49a47v 72M40e67d23e11k 5731462345755

ve statistice chybí jedna zásadní věc - ženy řídí méně než muži. Není už to tak velký rozdíl, jako třeba před 20 lety, ale pořád je. Zatímco muž-neřidič je téměř rarita, mezi ženami je to stále běžný jev. A i u řidiček bývá výrazně menší počet najetých kilometrů, tudiž nižší pravděpodobnost nehody.

Takže pokud v některých kategoriích mají ženy srovnatelně nehod jako muži, v přepočtu na ujeté kilometry jich mají mnohonásobně víc.

A i pokud jde o udávanou výši škody - je celkem jasné, že při cestě vyzvednout děti ze školy a nakoupit v nejbližším supermarketu obvykle totální nehoda nehrozí.

+11/−1
9.2.2015 14:50

T35e75r64e90z71a 84H67a43j46k53o13v77a 5967772634590

Protoze nekdo daleko vic cvici jizdu, tak musi udelat vic chyb nez ten, kdo tak casto necvici?

+1/0
9.2.2015 18:02

P17e97t74r 34K83n98ě47b40o92r39t 3821230

Všichni řidiči byli jednou mladí.

+3/0
9.2.2015 14:12

T32o47m25á76š 37K65u94c21h94a17ř 3227671328601

Ale jen někteří z nich zestárli..;-)

+3/−1
9.2.2015 14:41

J30a13n 89P77r69o69v18a35z77n18í56k 6318114150901

Podle podobné statistiky je z hlediska požární bezpečnosti nejlepší vlastnit na Praze 1 horskou chatu.

+11/0
9.2.2015 14:08

J45i86ř11í 96S45c89h77w32a25c20h 8988554848216

jeden o klokanicích za volantem, druhý o horských chatách v Praze. Prodám vrak Titaniku na dně Botiče. Lacino! Nekoupíš?

+1/−2
9.2.2015 14:51

T84o88m47á45š 62K36u97c80h14a86ř 3727151978281

Chápejte, název článku zní "Pojišťovny: nejhorší řidič je mladý muž " Nezní "Nejhorší klient" nebo "Nejhorší pojištěnec". Kdyby to napsali takto pravdivě, určitě by to tak neprovokovalo.

+2/0
9.2.2015 15:11

J81i81ř16í 66S42c89h98w87a82c27h 8558174458696

Ano máš pravdu, ale po přečtení článku je snad jasné, že to jsou statistiky pojišťoven, což naznačuje i ten nadpis....a že se tedy jedná o statistiky a hodnocení řidičů coby jejich klientů, takže tam mají to co potřebuji....

+1/0
9.2.2015 15:19

V22a63c81l24a34v 40M91e59d78e85k 5641892455325

celou dobu je řeč o "nejhorším řidiči". Je nejhorší řidič ten, kdo udělá 2 nehody za 100.000 km, a nebo ten, kdo udělá 1 nehodu za 1000 km?

0/0
9.2.2015 15:38

J47i53ř81í 15S19c45h34w83a48c72h 8498494668176

protože ten první ty dvě nehody udělá na prvních 500 km tak za a) je správně ;-)

0/0
9.2.2015 16:47

J57i95n17d11r46i34c53h 76K72o24l91a20r 7770170585293

A presne tu vam pojistovny radi a levno pojisti. Clanek je o statistikach relevantnich pro pojistovnu.

+3/0
9.2.2015 15:09

J12a74n 72K95r95p88e82c 5206283294832

naprosto zbytečný článek který neříká nic o nehodovosti jednotlivých skupin nebo pohlaví. pokud tyto "statistiky" a porovnání nejsou vztaženy na počty ujetých kilometrů, tak jsou naprosto mimo mísu. pakliže by se někdo takovým porovnáním obtěžoval, tak by se mohlo klidně přijít na to že nejnebezpečnější je řidička seniorka, protože způsobí dopravní nehodu každých 10 ujetých kilometrů, což je přesně naopak než vyplývá z těchto pojišťovacích "statistik".

+11/0
9.2.2015 13:59

T68o39m76á27š 28K15u78c26h98a12ř 3127191718581

Kdo ví, jestli by podobná statistika byla genderově, sociálně , věkově, rasově a kdo ví jak ještě korektní..;-)

+3/0
9.2.2015 14:46

J93i21n36d86r50i81c52h 57K32o34l70a29r 7570910485973

No jo, ale pojistovny pojistuji na cas (mesic, rok) a ne na kilometry, takze pro ne je to naprosto relevantni informace.

0/0
9.2.2015 15:08

T97o21m22á85š 29K21u83c69h87a68ř 3267701848671

To je zase gulášová statisktika. Ještě mi tam chybí, že nejbezpečněji  jezdí klokanice ve věku 3..5 let, protože pojišťovny u nás ještě nezaznamenaly jediný případ, kdy by nehodu způsobila takto stará klokanice za volantem.:-P

+9/−2
9.2.2015 13:37

J10i64ř11í 47S12c77h56w33a77c47h 8408204178516

a na kolik procent pojištěnců ty mladé klokanice odhaduješ? A můžeš tam zahrnout u ty starší.....;-)

0/0
9.2.2015 13:46

T55o97m57á86š 76K11u13c89h95a84ř 3397821368651

Mě by více než procenta pojištěnců docela zajímala nehodovost jednotlivých skupin v přepočtu na ujeté km.

0/0
9.2.2015 14:40

J97i80ř64í 81S72c64h34w16a28c19h 8898704518746

možná tebe to zajímá, ale nezajímá to pojištovny neb pojistné se neplatí od najetého kilometru ;-)

0/0
9.2.2015 14:48

T43o74m55á18š 14K42u23c88h20a39ř 3927831638191

Což je divné.;-)

0/0
9.2.2015 14:57

J67i26ř17í 28S50c89h34w95a81c57h 8478524268496

spíše obtížněji realizovatelné a ti co najezdí velmi hodně kilometrů by se asi nedoplatili.

0/0
9.2.2015 15:12

T79o47m95á16š 58K38u56c31h38a31ř 3787931518191

Realizovatelné poměrně snadno - vložit povinné ručení do daně z pohonných hmot, včetně bonusů/malusů. I kdyby se někde šmelilo, bylo by to spravedlivější než dnes, kdy ten co najede 3000 Km platí stejně jako ten co najede 100 000, nebo kdy se zcela nesmyslně platí podle objemu motoru.

Jednoduchým hrubým propočtem zjistíte, že rozdíl ceny by byl pod 50 hal/litr, takže by to ani za šmelení nestálo.

Doplnil bych to spoluúčastí cca 10%, aby si všicni rozmysleli jen tak beztrestně bourat.

0/0
9.2.2015 17:44

Z70b35y88n87ě10k 24B47í11l12ý 1707290601495

jo jo, když opravdu omylem vytlačíte do příkopu náklaďák s novými auty, to si s těmi 10 procenty můžete jít rovnou prodat barák :)

0/0
12.2.2015 23:28

J47a92n 96B69i61r25o73š 8186711425868

Statistika je velmi ošemetná věc, kde hodně záleží na interpretaci výsledků. Statisticky jsou třeba nemocnice nejnebezpečnější místo na světě, protože v nich umírá statisticky nejvíc lidí.

Netvrdím, že jsou v tom mladí řidiči nevinně, ale úplně jim nepomáhá třeba fakt, že drtivá většina jich za prací dojíždí. Já i můj mladší bratr spadáme přesně do škatulky "nejnebezpečnějších řidičů". Věk pod 28, auta o obsahu víc než 1.8. Denně jezdíme každý služebně přes 120 km, oba bez nehod a nemyslím, že bychom si o srážku kdy koledovali.

0/−2
9.2.2015 13:24

J34i34ř62í 46S86c84h49w55a47c25h 8348554688586

a nejnebezpečnější kus nábytku je postel.....nejraději do ní vůbec neuléhat....

....ty jsi tu statistiku zdeformoval excelentně!

Věta, která tvrdí, že mladí jsou nehodově nejrizikovější nevylučuje, že jsou i tací, kteří nikdy nehodu nezpůsobí a nejspíše jich bude i většina.;-)

Na druhou stranu to co tvrdíš ty o sobě a bratrovi určitě tvrdila většina těch možná ještě minutu před tím, než nějakou tragickou nehodu způsobili. ;-)

+3/0
9.2.2015 13:56

J51a11n 12B78i44r34o85š 8976881185378

Ale přesně takhle statistiku deformují pojišťovny - nezohledňují referenční vzorky dat, interpretují si ji dost volně... Podle té statistiky by taky šlo zjistit, že nejbezpečněji řídí ženy nad 80 let. Která z nich má na sebe hlášené auto a platí povinné ručení? Žádná - a proto taky nebourají ;)

Statistiku nehodovosti beru od PČR, ÚAMK nebo třeba asistenček. Takhle si někdo sumarizoval pojistná plnění a hned tu máme sondu do silničního provozu.

Věte před bouračkou zní úplně jinak: to zvládnu, to je v pohodě :). A tipnu si, že určovat stáří řidiče podle najetých kilometrů bez nehody, budu možná věkově tak za vašeho tatínka :)

+2/0
9.2.2015 14:45

J40i60ř27í 77S77c10h97w91a12c63h 8758614108236

předpokláddám, že statistiky pojišťoven slouží k porovnání příjmů z pojistek určitých skupin řidičů/řidiček s výdaji na plnění. Takže pokud žádná 80-letá řidička neplatí u dané pojišťovny pojistné tak se uvedená skupina v jejich statistice neobjeví jako nebourající a proto jsou naprosto irelevantní příměry k nemocnicím coby nebezpečným stavbám, klokanicím za volantem nebo "nehořlavým" horským chatám v Praze....;-)

+1/0
9.2.2015 16:59

R27o31m72a22n 34H22r46o38n21z19a 5236701396378

20-25 letý v ojetém golfu a nesmírnou sebedůvěrou....

+3/0
9.2.2015 13:06

M17i10l35a45n 53Š19v56a34g32r77o69v25s36k63ý 9662949745498

... a aktivním životním stylem.

0/0
9.2.2015 13:11

9111644270137

Mně je 25 let, nemám sice ojetého Golfa, ale sebědůvěru mám, asi jako každý normální člověk. Jenže když najezdím 2000 km měsíčně, tak úplně nemám tendence si sebedůvěru dokazovat na silnici. A přesto jsem podle mnohých ten mladej kluk za volentem a potenciální nebezpečí, i když nacouváno mám více, než většina řidičů má naježděno dopředu a celou dobu bez nehod a jedinou pokutu, co jsem platil bylo za parkování v době čištění komunikace.

0/0
9.2.2015 13:16

P22e84t63r 95M90i12c49h17a64l 2160694701832

Statistika ale přece neříká, že to platí o všech v dané kategorii.

+2/0
9.2.2015 13:29

9111374390177

Statistika ne...pan Hronza tak trochu ano ;-)

0/−1
9.2.2015 13:30

M90i66l91o98s94l52a19v 85U82r71b25a44n 4738689740193

Tak to vám upřímně gratuluji, ale takových je vás málo.

+1/0
9.2.2015 13:37

R14o87m50a80n 57H27r54o84n25z22a 5626541646788

Z toho co jste napsal nevyplývá, že do té skupiny nezapadáte. On si svou "výjiměčnost" uvědomuje malokterý takový "suverén v teplákách". Nic proti Vám nemám - ani Vás neznám. Ale za tím, co jsem o té skupině napsal, si stojím - halt ta zkušenost řidiče středního věku :-).

+1/0
9.2.2015 20:49

P64e66t45r 41K20e96ř 8353144262428

Vidíš a v tom je právě kámen úrazu. Jsi přesvědčen o tom, že máš hodně najeto a že jsi dobrý řidič při 24tis.km/rok. Co když Ti řeknu, že běžný řidič povoláním najíždí přes 100tis.km/rok. Jak bude vypadat Tvé hodnocení nyní?? A to takřka každý jistě denně pronese větu: "Tak to jsem ještě neviděl/nezažil"!

0/0
18.2.2015 10:22

9541204170397

staří, mladí, bohatí, chudí, silná auto, slabá auta, muži, ženy....všechno je úplně úplně jedno. Vždy záleží pouze na osobnosti a inteligenci řidiče/řidičky. Pokud například nedokáže pochopit, že je ta zatáčka moc prudká na to, aby do ní vletěl 180km/h a nebo nechápe, že sníh na silnici klouže, pak by neměl vůbec mít oprávnění řídit. Ale škatulkovat podle věku nebo pohlaví je stejně, jako kdekoliv jinde, blbost.

0/−2
9.2.2015 13:05

P33e72t89r 46M94i61c79h23a86l 2580594721222

To není škatulkování, ale statistika.

+7/0
9.2.2015 13:07

J17a82r81o88s63l30a14v 17L58e97b41e58d76a 3836989707170

A co na to říká český dopravní odborník Jiří Landa? ;-D

Závěry ze statistiky, kde není uvedeno ani o jaký druh pojištění se jedná, jsou úplně, ale opravdu k ničemu.

0/0
9.2.2015 12:44

M36i46l20o24s60l52a32v 25U59r13b97a50n 4798859810463

S určitostí se jedná o pojištění vozidel a to s převládající složkou povinného ručení.:-/

+1/0
9.2.2015 13:33

T84o27m30á43š 52M90a89l13ý 5323746733

A co teprve Standa Huml?

0/0
9.2.2015 19:18

P58a87v28e76l 79S52o78b32o22t62k96a 5550404

A ještě bych doplni, že nehorší řidička je mladá žena.

+9/−3
9.2.2015 12:22

M59a73r14t26i15n 65L77a22c58o 7213906658

;-D

+4/0
9.2.2015 12:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.