Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pojišťovny: nejhorší řidič je mladý muž

Největší škody způsobují v autopojištění mladí řidiči, kteří nemají zkušenosti, jezdí rychle a riskantně, takže jejich nehody často končí tragicky. Velké rozdíly mezi nehodovostí mužů a žen se pomalu stírají, vyplývá to ze statistik pojišťoven Allianz a UNIQA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T26o73m94á16š 55K40u28c30h24a83ř 3627181118151

V zásadě je velkou chybou, že v případě povinného ručení či pojištění není povinná výrazná spoluúčast. Takto lidé jezdí s vědomím, že když se něco stane, tak to zacvaká pojišťovna, a podle toho to na silnici vypadá. Ve srovnání s možnou způsobenou škodou jsou případné malusy (i díky boji o zákazníka) směšné. Povinné ručení má sloužit k tomu, aby poškozený bez zbytečných odkladů a soudů dostal náhradu škody, ne k tomu, aby jeho poplatník nezodpovídal za způsobené škody.

+1/−1
9.2.2015 23:20

P28e10t23r 66M36i45c45h92a48l 2690404381462

Povinná spoluúčast - proč ne, ale ne při první nehodě. Spíš by měla být až při opakování (místo malusů). A hlavně spoluúčast by viník hradil pojišťovně, nikoli poškozenému, pak by to mohlo fungovat. A klidně ji řešit procenty jako u malusů (za nehodu malus 15% a za každý bezeškodní rok o 5% snížit, takže po 3 letech by byla spoluúčast opět nula). Ale taky by ji to chtělo nějak zastropovat, protože v případě vážného zranění by spoluúčast mohla být likvidační a následky by nesla celá rodina.

Sakra, nenavrhneme změnu zákona?

0/0
11.2.2015 17:07

P88e97t52r 67T93. 94D61v60o95ř49á73k 4704848223

to se to státu utahují šrouby, když ovce nadšeně békají.

0/0
12.2.2015 15:53

P55e82t79r 57M72i22c17h95a68l 2640254281142

Proč státu? Tady jde o pojišťovny. Proč mají slušní řidiči v povinném ručení doplácet na lemply, kteří roztřískají auto pomalu každý rok? Kdyby byli lidi finančně zainteresovaní na tom, jak budou řídit, mohlo by ubýt zbytečných nehod.

0/0
12.2.2015 16:11

T58o32m34á35š 74K26u92c39h31a70ř 3267681238491

Smozřejmě, že spoluúčast je pouze věcí pjišťovny. Poškozený dostane v každém případě jen to, na co má nárok. Věcí pojišťovny potom je, kolik si vezme od škůdce.

S tím likvidačním limitem to není jednoduché. Už nyní vás před vším ručení také nechrání, také má strop. Muselo by to mít ztah k příjmům a majetku škůdce, to by se ale hodně lidem nelíbilo. Opět by celkem právem tvrdili, že "socky" nic platit nemusí. Nebo obráceně by to mohlo vést k tomu, že vás pojišťovna nepojistí, pokud nemáte majetek minimálně za 2 Mega a stálý příjm.. Což by také jistou logiku mělo, ale populární by to určitě nebylo.:-)

0/0
16.2.2015 9:00

P53e32t60r 48M94a51l33i89š20k67a 6211675251393

Ještě by mohli udělat statistiku ve kterých značkách a modelech se nejčastěji bourá.

0/−1
9.2.2015 20:16

K92a38r86e51l 74J90o12a37c71h24i97m53s90t81á33l 8216632877596

dobrej kec

0/−1
9.2.2015 15:23

P72e63t73r 18B25á30č75a 8795676225655

Nejhorsi ridici jsou ti svatecni ve starych kramech jako Felicie apod.

+2/−4
9.2.2015 15:22

P23e17t11r 63M46i92c83h73a92l 2310474251592

To přece není pravda. Ne že by "dušičkáři" byli nějací extra řidiči a že by nezpůsobovali nehody. Taky způsobují zmatky a kolony bezdůvodně pomalou jízdou. To všechno pravda. je. Ale když vidím cvoky, kteří předjíždějí (i mě, a to jezdím běžně kolem povoleného limitu, takže mimo obec kolem 100 km/h na tachometru) na plné čáře, v nepřehledných zatáčkách, vytlačují auta v protisměru do odstavného pruhu atd. atd., tak tihle jsou mnohem nebezpečnější. A mnohem závažnější jsou také následky jejich nehod.

0/0
11.2.2015 17:12

V45a50c51l59a50v 66M97e14d33e18k 5521742285295

ve statistice chybí jedna zásadní věc - ženy řídí méně než muži. Není už to tak velký rozdíl, jako třeba před 20 lety, ale pořád je. Zatímco muž-neřidič je téměř rarita, mezi ženami je to stále běžný jev. A i u řidiček bývá výrazně menší počet najetých kilometrů, tudiž nižší pravděpodobnost nehody.

Takže pokud v některých kategoriích mají ženy srovnatelně nehod jako muži, v přepočtu na ujeté kilometry jich mají mnohonásobně víc.

A i pokud jde o udávanou výši škody - je celkem jasné, že při cestě vyzvednout děti ze školy a nakoupit v nejbližším supermarketu obvykle totální nehoda nehrozí.

+11/−1
9.2.2015 14:50

T71e31r98e20z44a 25H16a11j90k52o37v45a 5397372884930

Protoze nekdo daleko vic cvici jizdu, tak musi udelat vic chyb nez ten, kdo tak casto necvici?

+1/0
9.2.2015 18:02

P37e34t47r 23K72n74ě77b26o39r10t 3231600

Všichni řidiči byli jednou mladí.

+3/0
9.2.2015 14:12

T89o97m57á87š 27K73u21c52h93a20ř 3127101538441

Ale jen někteří z nich zestárli..;-)

+3/−1
9.2.2015 14:41

J58a98n 32P14r36o70v24a38z79n27í37k 6158564960521

Podle podobné statistiky je z hlediska požární bezpečnosti nejlepší vlastnit na Praze 1 horskou chatu.

+11/0
9.2.2015 14:08

J81i80ř43í 12S54c21h91w93a48c28h 8658254468106

jeden o klokanicích za volantem, druhý o horských chatách v Praze. Prodám vrak Titaniku na dně Botiče. Lacino! Nekoupíš?

+1/−2
9.2.2015 14:51

T26o31m46á68š 38K25u78c92h34a73ř 3517461618271

Chápejte, název článku zní "Pojišťovny: nejhorší řidič je mladý muž " Nezní "Nejhorší klient" nebo "Nejhorší pojištěnec". Kdyby to napsali takto pravdivě, určitě by to tak neprovokovalo.

+2/0
9.2.2015 15:11

J40i59ř21í 27S24c98h21w39a68c96h 8988334668146

Ano máš pravdu, ale po přečtení článku je snad jasné, že to jsou statistiky pojišťoven, což naznačuje i ten nadpis....a že se tedy jedná o statistiky a hodnocení řidičů coby jejich klientů, takže tam mají to co potřebuji....

+1/0
9.2.2015 15:19

V83a85c70l54a77v 37M63e94d89e45k 5271802735885

celou dobu je řeč o "nejhorším řidiči". Je nejhorší řidič ten, kdo udělá 2 nehody za 100.000 km, a nebo ten, kdo udělá 1 nehodu za 1000 km?

0/0
9.2.2015 15:38

J69i59ř17í 58S73c62h87w16a48c11h 8468874868626

protože ten první ty dvě nehody udělá na prvních 500 km tak za a) je správně ;-)

0/0
9.2.2015 16:47

J49i69n14d58r73i19c47h 12K96o67l33a63r 7440690755983

A presne tu vam pojistovny radi a levno pojisti. Clanek je o statistikach relevantnich pro pojistovnu.

+3/0
9.2.2015 15:09

J42a35n 32K82r98p46e90c 5736913514942

naprosto zbytečný článek který neříká nic o nehodovosti jednotlivých skupin nebo pohlaví. pokud tyto "statistiky" a porovnání nejsou vztaženy na počty ujetých kilometrů, tak jsou naprosto mimo mísu. pakliže by se někdo takovým porovnáním obtěžoval, tak by se mohlo klidně přijít na to že nejnebezpečnější je řidička seniorka, protože způsobí dopravní nehodu každých 10 ujetých kilometrů, což je přesně naopak než vyplývá z těchto pojišťovacích "statistik".

+11/0
9.2.2015 13:59

T78o31m53á40š 49K76u42c50h75a23ř 3327981798181

Kdo ví, jestli by podobná statistika byla genderově, sociálně , věkově, rasově a kdo ví jak ještě korektní..;-)

+3/0
9.2.2015 14:46

J66i62n48d35r20i27c28h 40K49o67l21a65r 7140620125773

No jo, ale pojistovny pojistuji na cas (mesic, rok) a ne na kilometry, takze pro ne je to naprosto relevantni informace.

0/0
9.2.2015 15:08

T65o32m23á68š 80K53u37c82h86a12ř 3287981858201

To je zase gulášová statisktika. Ještě mi tam chybí, že nejbezpečněji  jezdí klokanice ve věku 3..5 let, protože pojišťovny u nás ještě nezaznamenaly jediný případ, kdy by nehodu způsobila takto stará klokanice za volantem.:-P

+9/−2
9.2.2015 13:37

J35i52ř73í 42S83c51h47w81a33c76h 8488814848286

a na kolik procent pojištěnců ty mladé klokanice odhaduješ? A můžeš tam zahrnout u ty starší.....;-)

0/0
9.2.2015 13:46

T79o48m96á81š 65K76u65c49h84a19ř 3217521328251

Mě by více než procenta pojištěnců docela zajímala nehodovost jednotlivých skupin v přepočtu na ujeté km.

0/0
9.2.2015 14:40

J10i40ř63í 56S85c23h39w29a28c36h 8928824988466

možná tebe to zajímá, ale nezajímá to pojištovny neb pojistné se neplatí od najetého kilometru ;-)

0/0
9.2.2015 14:48

T29o98m67á18š 98K23u32c79h12a13ř 3537571858341

Což je divné.;-)

0/0
9.2.2015 14:57

J73i40ř94í 58S17c76h18w27a37c42h 8708424598306

spíše obtížněji realizovatelné a ti co najezdí velmi hodně kilometrů by se asi nedoplatili.

0/0
9.2.2015 15:12

T70o88m82á77š 28K29u85c51h12a52ř 3187921298371

Realizovatelné poměrně snadno - vložit povinné ručení do daně z pohonných hmot, včetně bonusů/malusů. I kdyby se někde šmelilo, bylo by to spravedlivější než dnes, kdy ten co najede 3000 Km platí stejně jako ten co najede 100 000, nebo kdy se zcela nesmyslně platí podle objemu motoru.

Jednoduchým hrubým propočtem zjistíte, že rozdíl ceny by byl pod 50 hal/litr, takže by to ani za šmelení nestálo.

Doplnil bych to spoluúčastí cca 10%, aby si všicni rozmysleli jen tak beztrestně bourat.

0/0
9.2.2015 17:44

Z60b13y37n36ě15k 71B53í94l96ý 1337900691215

jo jo, když opravdu omylem vytlačíte do příkopu náklaďák s novými auty, to si s těmi 10 procenty můžete jít rovnou prodat barák :)

0/0
12.2.2015 23:28

J80a40n 75B38i80r71o58š 8416231705798

Statistika je velmi ošemetná věc, kde hodně záleží na interpretaci výsledků. Statisticky jsou třeba nemocnice nejnebezpečnější místo na světě, protože v nich umírá statisticky nejvíc lidí.

Netvrdím, že jsou v tom mladí řidiči nevinně, ale úplně jim nepomáhá třeba fakt, že drtivá většina jich za prací dojíždí. Já i můj mladší bratr spadáme přesně do škatulky "nejnebezpečnějších řidičů". Věk pod 28, auta o obsahu víc než 1.8. Denně jezdíme každý služebně přes 120 km, oba bez nehod a nemyslím, že bychom si o srážku kdy koledovali.

0/−2
9.2.2015 13:24

J66i14ř70í 32S37c52h50w24a56c79h 8668344148436

a nejnebezpečnější kus nábytku je postel.....nejraději do ní vůbec neuléhat....

....ty jsi tu statistiku zdeformoval excelentně!

Věta, která tvrdí, že mladí jsou nehodově nejrizikovější nevylučuje, že jsou i tací, kteří nikdy nehodu nezpůsobí a nejspíše jich bude i většina.;-)

Na druhou stranu to co tvrdíš ty o sobě a bratrovi určitě tvrdila většina těch možná ještě minutu před tím, než nějakou tragickou nehodu způsobili. ;-)

+3/0
9.2.2015 13:56

J37a87n 75B74i90r58o86š 8586181145218

Ale přesně takhle statistiku deformují pojišťovny - nezohledňují referenční vzorky dat, interpretují si ji dost volně... Podle té statistiky by taky šlo zjistit, že nejbezpečněji řídí ženy nad 80 let. Která z nich má na sebe hlášené auto a platí povinné ručení? Žádná - a proto taky nebourají ;)

Statistiku nehodovosti beru od PČR, ÚAMK nebo třeba asistenček. Takhle si někdo sumarizoval pojistná plnění a hned tu máme sondu do silničního provozu.

Věte před bouračkou zní úplně jinak: to zvládnu, to je v pohodě :). A tipnu si, že určovat stáří řidiče podle najetých kilometrů bez nehody, budu možná věkově tak za vašeho tatínka :)

+2/0
9.2.2015 14:45

J36i23ř37í 30S69c95h46w41a56c68h 8108104318676

předpokláddám, že statistiky pojišťoven slouží k porovnání příjmů z pojistek určitých skupin řidičů/řidiček s výdaji na plnění. Takže pokud žádná 80-letá řidička neplatí u dané pojišťovny pojistné tak se uvedená skupina v jejich statistice neobjeví jako nebourající a proto jsou naprosto irelevantní příměry k nemocnicím coby nebezpečným stavbám, klokanicím za volantem nebo "nehořlavým" horským chatám v Praze....;-)

+1/0
9.2.2015 16:59

R54o82m75a23n 41H24r15o70n93z52a 5836821656328

20-25 letý v ojetém golfu a nesmírnou sebedůvěrou....

+3/0
9.2.2015 13:06

M22i92l18a95n 66Š21v11a38g22r92o85v82s30k92ý 9562749375868

... a aktivním životním stylem.

0/0
9.2.2015 13:11

9541164460747

Mně je 25 let, nemám sice ojetého Golfa, ale sebědůvěru mám, asi jako každý normální člověk. Jenže když najezdím 2000 km měsíčně, tak úplně nemám tendence si sebedůvěru dokazovat na silnici. A přesto jsem podle mnohých ten mladej kluk za volentem a potenciální nebezpečí, i když nacouváno mám více, než většina řidičů má naježděno dopředu a celou dobu bez nehod a jedinou pokutu, co jsem platil bylo za parkování v době čištění komunikace.

0/0
9.2.2015 13:16

P20e45t75r 89M15i64c28h84a45l 2860404231282

Statistika ale přece neříká, že to platí o všech v dané kategorii.

+2/0
9.2.2015 13:29

9631594130437

Statistika ne...pan Hronza tak trochu ano ;-)

0/−1
9.2.2015 13:30

M19i66l25o70s81l36a58v 92U22r23b29a25n 4968379580843

Tak to vám upřímně gratuluji, ale takových je vás málo.

+1/0
9.2.2015 13:37

R46o82m72a30n 75H16r45o20n37z56a 5976521166738

Z toho co jste napsal nevyplývá, že do té skupiny nezapadáte. On si svou "výjiměčnost" uvědomuje malokterý takový "suverén v teplákách". Nic proti Vám nemám - ani Vás neznám. Ale za tím, co jsem o té skupině napsal, si stojím - halt ta zkušenost řidiče středního věku :-).

+1/0
9.2.2015 20:49

P92e24t33r 53K44e49ř 8303144372188

Vidíš a v tom je právě kámen úrazu. Jsi přesvědčen o tom, že máš hodně najeto a že jsi dobrý řidič při 24tis.km/rok. Co když Ti řeknu, že běžný řidič povoláním najíždí přes 100tis.km/rok. Jak bude vypadat Tvé hodnocení nyní?? A to takřka každý jistě denně pronese větu: "Tak to jsem ještě neviděl/nezažil"!

0/0
18.2.2015 10:22

9271954910507

staří, mladí, bohatí, chudí, silná auto, slabá auta, muži, ženy....všechno je úplně úplně jedno. Vždy záleží pouze na osobnosti a inteligenci řidiče/řidičky. Pokud například nedokáže pochopit, že je ta zatáčka moc prudká na to, aby do ní vletěl 180km/h a nebo nechápe, že sníh na silnici klouže, pak by neměl vůbec mít oprávnění řídit. Ale škatulkovat podle věku nebo pohlaví je stejně, jako kdekoliv jinde, blbost.

0/−2
9.2.2015 13:05

P98e68t48r 58M80i38c80h80a86l 2820664131302

To není škatulkování, ale statistika.

+7/0
9.2.2015 13:07

J15a43r34o38s16l85a48v 30L14e90b53e92d18a 3646429557630

A co na to říká český dopravní odborník Jiří Landa? ;-D

Závěry ze statistiky, kde není uvedeno ani o jaký druh pojištění se jedná, jsou úplně, ale opravdu k ničemu.

0/0
9.2.2015 12:44

M12i78l23o94s20l67a18v 49U70r77b91a22n 4368499850403

S určitostí se jedná o pojištění vozidel a to s převládající složkou povinného ručení.:-/

+1/0
9.2.2015 13:33

T29o24m70á12š 79M21a20l53ý 5303936763

A co teprve Standa Huml?

0/0
9.2.2015 19:18

P94a65v71e73l 48S35o33b80o86t89k34a 5930744

A ještě bych doplni, že nehorší řidička je mladá žena.

+9/−3
9.2.2015 12:22

M26a88r44t18i55n 18L76a51c66o 7613886498

;-D

+4/0
9.2.2015 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.