Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pojišťovny: nejhorší řidič je mladý muž

Největší škody způsobují v autopojištění mladí řidiči, kteří nemají zkušenosti, jezdí rychle a riskantně, takže jejich nehody často končí tragicky. Velké rozdíly mezi nehodovostí mužů a žen se pomalu stírají, vyplývá to ze statistik pojišťoven Allianz a UNIQA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T47o11m62á66š 25K88u35c58h48a40ř 3317251658491

V zásadě je velkou chybou, že v případě povinného ručení či pojištění není povinná výrazná spoluúčast. Takto lidé jezdí s vědomím, že když se něco stane, tak to zacvaká pojišťovna, a podle toho to na silnici vypadá. Ve srovnání s možnou způsobenou škodou jsou případné malusy (i díky boji o zákazníka) směšné. Povinné ručení má sloužit k tomu, aby poškozený bez zbytečných odkladů a soudů dostal náhradu škody, ne k tomu, aby jeho poplatník nezodpovídal za způsobené škody.

+1/−1
9.2.2015 23:20

P36e72t66r 12M66i89c59h75a76l 2950564761592

Povinná spoluúčast - proč ne, ale ne při první nehodě. Spíš by měla být až při opakování (místo malusů). A hlavně spoluúčast by viník hradil pojišťovně, nikoli poškozenému, pak by to mohlo fungovat. A klidně ji řešit procenty jako u malusů (za nehodu malus 15% a za každý bezeškodní rok o 5% snížit, takže po 3 letech by byla spoluúčast opět nula). Ale taky by ji to chtělo nějak zastropovat, protože v případě vážného zranění by spoluúčast mohla být likvidační a následky by nesla celá rodina.

Sakra, nenavrhneme změnu zákona?

0/0
11.2.2015 17:07

P93e72t94r 26T24. 54D86v97o63ř38á33k 4354658493

to se to státu utahují šrouby, když ovce nadšeně békají.

0/0
12.2.2015 15:53

P50e39t33r 12M52i69c95h55a66l 2430714981782

Proč státu? Tady jde o pojišťovny. Proč mají slušní řidiči v povinném ručení doplácet na lemply, kteří roztřískají auto pomalu každý rok? Kdyby byli lidi finančně zainteresovaní na tom, jak budou řídit, mohlo by ubýt zbytečných nehod.

0/0
12.2.2015 16:11

T44o92m24á64š 13K86u65c98h92a97ř 3887901908631

Smozřejmě, že spoluúčast je pouze věcí pjišťovny. Poškozený dostane v každém případě jen to, na co má nárok. Věcí pojišťovny potom je, kolik si vezme od škůdce.

S tím likvidačním limitem to není jednoduché. Už nyní vás před vším ručení také nechrání, také má strop. Muselo by to mít ztah k příjmům a majetku škůdce, to by se ale hodně lidem nelíbilo. Opět by celkem právem tvrdili, že "socky" nic platit nemusí. Nebo obráceně by to mohlo vést k tomu, že vás pojišťovna nepojistí, pokud nemáte majetek minimálně za 2 Mega a stálý příjm.. Což by také jistou logiku mělo, ale populární by to určitě nebylo.:-)

0/0
16.2.2015 9:00

P96e65t76r 20M45a32l27i59š95k41a 6131425221553

Ještě by mohli udělat statistiku ve kterých značkách a modelech se nejčastěji bourá.

0/−1
9.2.2015 20:16

K16a17r94e32l 26J64o94a16c98h40i67m58s54t14á27l 8226732167206

dobrej kec

0/−1
9.2.2015 15:23

P66e63t43r 20B37á64č14a 8565286375285

Nejhorsi ridici jsou ti svatecni ve starych kramech jako Felicie apod.

+2/−4
9.2.2015 15:22

P57e14t56r 96M50i48c92h71a78l 2270574851972

To přece není pravda. Ne že by "dušičkáři" byli nějací extra řidiči a že by nezpůsobovali nehody. Taky způsobují zmatky a kolony bezdůvodně pomalou jízdou. To všechno pravda. je. Ale když vidím cvoky, kteří předjíždějí (i mě, a to jezdím běžně kolem povoleného limitu, takže mimo obec kolem 100 km/h na tachometru) na plné čáře, v nepřehledných zatáčkách, vytlačují auta v protisměru do odstavného pruhu atd. atd., tak tihle jsou mnohem nebezpečnější. A mnohem závažnější jsou také následky jejich nehod.

0/0
11.2.2015 17:12

V22a76c34l93a62v 54M49e23d74e23k 5631512595195

ve statistice chybí jedna zásadní věc - ženy řídí méně než muži. Není už to tak velký rozdíl, jako třeba před 20 lety, ale pořád je. Zatímco muž-neřidič je téměř rarita, mezi ženami je to stále běžný jev. A i u řidiček bývá výrazně menší počet najetých kilometrů, tudiž nižší pravděpodobnost nehody.

Takže pokud v některých kategoriích mají ženy srovnatelně nehod jako muži, v přepočtu na ujeté kilometry jich mají mnohonásobně víc.

A i pokud jde o udávanou výši škody - je celkem jasné, že při cestě vyzvednout děti ze školy a nakoupit v nejbližším supermarketu obvykle totální nehoda nehrozí.

+11/−1
9.2.2015 14:50

T54e83r32e92z26a 87H51a54j68k45o76v79a 5327592284650

Protoze nekdo daleko vic cvici jizdu, tak musi udelat vic chyb nez ten, kdo tak casto necvici?

+1/0
9.2.2015 18:02

P96e90t49r 78K68n77ě54b59o71r95t 3431120

Všichni řidiči byli jednou mladí.

+3/0
9.2.2015 14:12

T68o61m11á38š 14K70u23c48h28a98ř 3907881178721

Ale jen někteří z nich zestárli..;-)

+3/−1
9.2.2015 14:41

J96a64n 26P17r94o76v27a41z21n93í88k 6578794490221

Podle podobné statistiky je z hlediska požární bezpečnosti nejlepší vlastnit na Praze 1 horskou chatu.

+11/0
9.2.2015 14:08

J18i54ř96í 88S60c64h60w72a78c25h 8168514328886

jeden o klokanicích za volantem, druhý o horských chatách v Praze. Prodám vrak Titaniku na dně Botiče. Lacino! Nekoupíš?

+1/−2
9.2.2015 14:51

T79o59m37á83š 78K30u74c19h59a86ř 3887141788111

Chápejte, název článku zní "Pojišťovny: nejhorší řidič je mladý muž " Nezní "Nejhorší klient" nebo "Nejhorší pojištěnec". Kdyby to napsali takto pravdivě, určitě by to tak neprovokovalo.

+2/0
9.2.2015 15:11

J46i77ř41í 91S97c41h76w75a12c19h 8568444228846

Ano máš pravdu, ale po přečtení článku je snad jasné, že to jsou statistiky pojišťoven, což naznačuje i ten nadpis....a že se tedy jedná o statistiky a hodnocení řidičů coby jejich klientů, takže tam mají to co potřebuji....

+1/0
9.2.2015 15:19

V95a42c85l27a39v 52M17e24d87e20k 5121182305205

celou dobu je řeč o "nejhorším řidiči". Je nejhorší řidič ten, kdo udělá 2 nehody za 100.000 km, a nebo ten, kdo udělá 1 nehodu za 1000 km?

0/0
9.2.2015 15:38

J22i30ř22í 58S55c13h37w65a39c20h 8198454708496

protože ten první ty dvě nehody udělá na prvních 500 km tak za a) je správně ;-)

0/0
9.2.2015 16:47

J17i30n69d89r19i71c10h 39K75o75l82a66r 7520890735133

A presne tu vam pojistovny radi a levno pojisti. Clanek je o statistikach relevantnich pro pojistovnu.

+3/0
9.2.2015 15:09

J35a68n 31K66r40p40e68c 5496243524932

naprosto zbytečný článek který neříká nic o nehodovosti jednotlivých skupin nebo pohlaví. pokud tyto "statistiky" a porovnání nejsou vztaženy na počty ujetých kilometrů, tak jsou naprosto mimo mísu. pakliže by se někdo takovým porovnáním obtěžoval, tak by se mohlo klidně přijít na to že nejnebezpečnější je řidička seniorka, protože způsobí dopravní nehodu každých 10 ujetých kilometrů, což je přesně naopak než vyplývá z těchto pojišťovacích "statistik".

+11/0
9.2.2015 13:59

T85o69m85á87š 63K76u33c57h45a30ř 3377151938511

Kdo ví, jestli by podobná statistika byla genderově, sociálně , věkově, rasově a kdo ví jak ještě korektní..;-)

+3/0
9.2.2015 14:46

J90i63n81d27r86i63c23h 22K44o33l49a59r 7820850405963

No jo, ale pojistovny pojistuji na cas (mesic, rok) a ne na kilometry, takze pro ne je to naprosto relevantni informace.

0/0
9.2.2015 15:08

T21o54m87á43š 94K44u33c83h29a83ř 3347131208881

To je zase gulášová statisktika. Ještě mi tam chybí, že nejbezpečněji  jezdí klokanice ve věku 3..5 let, protože pojišťovny u nás ještě nezaznamenaly jediný případ, kdy by nehodu způsobila takto stará klokanice za volantem.:-P

+9/−2
9.2.2015 13:37

J22i33ř96í 26S80c56h82w19a26c41h 8498974358906

a na kolik procent pojištěnců ty mladé klokanice odhaduješ? A můžeš tam zahrnout u ty starší.....;-)

0/0
9.2.2015 13:46

T53o39m91á13š 72K21u26c27h25a81ř 3277921468111

Mě by více než procenta pojištěnců docela zajímala nehodovost jednotlivých skupin v přepočtu na ujeté km.

0/0
9.2.2015 14:40

J70i13ř53í 95S80c93h35w23a68c39h 8558474928476

možná tebe to zajímá, ale nezajímá to pojištovny neb pojistné se neplatí od najetého kilometru ;-)

0/0
9.2.2015 14:48

T42o70m26á78š 61K16u89c82h82a62ř 3987651928411

Což je divné.;-)

0/0
9.2.2015 14:57

J39i71ř12í 21S26c36h71w33a92c17h 8368194218906

spíše obtížněji realizovatelné a ti co najezdí velmi hodně kilometrů by se asi nedoplatili.

0/0
9.2.2015 15:12

T33o12m30á89š 57K27u60c32h50a87ř 3317431888531

Realizovatelné poměrně snadno - vložit povinné ručení do daně z pohonných hmot, včetně bonusů/malusů. I kdyby se někde šmelilo, bylo by to spravedlivější než dnes, kdy ten co najede 3000 Km platí stejně jako ten co najede 100 000, nebo kdy se zcela nesmyslně platí podle objemu motoru.

Jednoduchým hrubým propočtem zjistíte, že rozdíl ceny by byl pod 50 hal/litr, takže by to ani za šmelení nestálo.

Doplnil bych to spoluúčastí cca 10%, aby si všicni rozmysleli jen tak beztrestně bourat.

0/0
9.2.2015 17:44

Z76b81y72n86ě86k 98B14í56l48ý 1327450721575

jo jo, když opravdu omylem vytlačíte do příkopu náklaďák s novými auty, to si s těmi 10 procenty můžete jít rovnou prodat barák :)

0/0
12.2.2015 23:28

J83a53n 64B55i21r27o68š 8486921195318

Statistika je velmi ošemetná věc, kde hodně záleží na interpretaci výsledků. Statisticky jsou třeba nemocnice nejnebezpečnější místo na světě, protože v nich umírá statisticky nejvíc lidí.

Netvrdím, že jsou v tom mladí řidiči nevinně, ale úplně jim nepomáhá třeba fakt, že drtivá většina jich za prací dojíždí. Já i můj mladší bratr spadáme přesně do škatulky "nejnebezpečnějších řidičů". Věk pod 28, auta o obsahu víc než 1.8. Denně jezdíme každý služebně přes 120 km, oba bez nehod a nemyslím, že bychom si o srážku kdy koledovali.

0/−2
9.2.2015 13:24

J83i29ř53í 52S72c97h64w77a13c35h 8598454328816

a nejnebezpečnější kus nábytku je postel.....nejraději do ní vůbec neuléhat....

....ty jsi tu statistiku zdeformoval excelentně!

Věta, která tvrdí, že mladí jsou nehodově nejrizikovější nevylučuje, že jsou i tací, kteří nikdy nehodu nezpůsobí a nejspíše jich bude i většina.;-)

Na druhou stranu to co tvrdíš ty o sobě a bratrovi určitě tvrdila většina těch možná ještě minutu před tím, než nějakou tragickou nehodu způsobili. ;-)

+3/0
9.2.2015 13:56

J53a64n 78B15i42r80o95š 8486941755138

Ale přesně takhle statistiku deformují pojišťovny - nezohledňují referenční vzorky dat, interpretují si ji dost volně... Podle té statistiky by taky šlo zjistit, že nejbezpečněji řídí ženy nad 80 let. Která z nich má na sebe hlášené auto a platí povinné ručení? Žádná - a proto taky nebourají ;)

Statistiku nehodovosti beru od PČR, ÚAMK nebo třeba asistenček. Takhle si někdo sumarizoval pojistná plnění a hned tu máme sondu do silničního provozu.

Věte před bouračkou zní úplně jinak: to zvládnu, to je v pohodě :). A tipnu si, že určovat stáří řidiče podle najetých kilometrů bez nehody, budu možná věkově tak za vašeho tatínka :)

+2/0
9.2.2015 14:45

J95i44ř58í 45S33c74h72w55a22c50h 8638264608906

předpokláddám, že statistiky pojišťoven slouží k porovnání příjmů z pojistek určitých skupin řidičů/řidiček s výdaji na plnění. Takže pokud žádná 80-letá řidička neplatí u dané pojišťovny pojistné tak se uvedená skupina v jejich statistice neobjeví jako nebourající a proto jsou naprosto irelevantní příměry k nemocnicím coby nebezpečným stavbám, klokanicím za volantem nebo "nehořlavým" horským chatám v Praze....;-)

+1/0
9.2.2015 16:59

R68o27m12a91n 60H45r57o87n52z24a 5826201136688

20-25 letý v ojetém golfu a nesmírnou sebedůvěrou....

+3/0
9.2.2015 13:06

M43i58l38a16n 12Š87v55a46g73r19o85v33s66k84ý 9852339645228

... a aktivním životním stylem.

0/0
9.2.2015 13:11

9641324320767

Mně je 25 let, nemám sice ojetého Golfa, ale sebědůvěru mám, asi jako každý normální člověk. Jenže když najezdím 2000 km měsíčně, tak úplně nemám tendence si sebedůvěru dokazovat na silnici. A přesto jsem podle mnohých ten mladej kluk za volentem a potenciální nebezpečí, i když nacouváno mám více, než většina řidičů má naježděno dopředu a celou dobu bez nehod a jedinou pokutu, co jsem platil bylo za parkování v době čištění komunikace.

0/0
9.2.2015 13:16

P36e14t46r 47M95i92c56h12a97l 2590654861312

Statistika ale přece neříká, že to platí o všech v dané kategorii.

+2/0
9.2.2015 13:29

9541654760917

Statistika ne...pan Hronza tak trochu ano ;-)

0/−1
9.2.2015 13:30

M94i78l13o94s78l24a34v 40U21r50b56a30n 4368179140193

Tak to vám upřímně gratuluji, ale takových je vás málo.

+1/0
9.2.2015 13:37

R76o70m16a60n 46H21r62o51n93z15a 5896531526598

Z toho co jste napsal nevyplývá, že do té skupiny nezapadáte. On si svou "výjiměčnost" uvědomuje malokterý takový "suverén v teplákách". Nic proti Vám nemám - ani Vás neznám. Ale za tím, co jsem o té skupině napsal, si stojím - halt ta zkušenost řidiče středního věku :-).

+1/0
9.2.2015 20:49

P55e22t24r 64K43e94ř 8253714272378

Vidíš a v tom je právě kámen úrazu. Jsi přesvědčen o tom, že máš hodně najeto a že jsi dobrý řidič při 24tis.km/rok. Co když Ti řeknu, že běžný řidič povoláním najíždí přes 100tis.km/rok. Jak bude vypadat Tvé hodnocení nyní?? A to takřka každý jistě denně pronese větu: "Tak to jsem ještě neviděl/nezažil"!

0/0
18.2.2015 10:22

9751404440567

staří, mladí, bohatí, chudí, silná auto, slabá auta, muži, ženy....všechno je úplně úplně jedno. Vždy záleží pouze na osobnosti a inteligenci řidiče/řidičky. Pokud například nedokáže pochopit, že je ta zatáčka moc prudká na to, aby do ní vletěl 180km/h a nebo nechápe, že sníh na silnici klouže, pak by neměl vůbec mít oprávnění řídit. Ale škatulkovat podle věku nebo pohlaví je stejně, jako kdekoliv jinde, blbost.

0/−2
9.2.2015 13:05

P44e48t56r 65M60i95c76h12a15l 2310794801232

To není škatulkování, ale statistika.

+7/0
9.2.2015 13:07

J69a98r63o51s16l13a45v 19L21e72b90e67d57a 3536269737380

A co na to říká český dopravní odborník Jiří Landa? ;-D

Závěry ze statistiky, kde není uvedeno ani o jaký druh pojištění se jedná, jsou úplně, ale opravdu k ničemu.

0/0
9.2.2015 12:44

M57i40l88o82s70l80a45v 90U89r10b52a52n 4758149530693

S určitostí se jedná o pojištění vozidel a to s převládající složkou povinného ručení.:-/

+1/0
9.2.2015 13:33

T14o56m24á73š 20M11a12l86ý 5263556653

A co teprve Standa Huml?

0/0
9.2.2015 19:18

P84a83v25e15l 86S12o62b78o13t75k68a 5980934

A ještě bych doplni, že nehorší řidička je mladá žena.

+9/−3
9.2.2015 12:22

M16a37r42t91i43n 17L34a56c44o 7123716688

;-D

+4/0
9.2.2015 12:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.