Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BMW, kterému se řetězy dávají na přední kola, se natahuje

BMW 2 Active Tourer je v nabídce mnichovské značky exot. Má totiž poháněná přední kola a je to MPV. Připravuje nás taky na to, že podobné modely budou v nabídce BMW přibývat. Active Tourer se protáhl o dvě místa na Grand Tourer. Premiéra bude v Ženevě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66i74ř71í 72S77c57h46w94a15c43h 8728534448516

Mě se to celkem líbí. 

Pokud někdo chce jako vyčítat BMW, nebo třeba Porsche, že rozšiřují svoje aktivity mimo svoje typické "segmenty", tak pokud by se toto nedělo, tak by dodnes spousta výrobců motorek a aut dělalo do bicyklů a Lamborghini do traktorů..... ;-)

0/0
11.2.2015 22:59

J84i96ř47í 20S42c36h86w19a41c70h 8608394478526

Jen si neodpustím malé rýpnutí:

Ač je to poměrně velké a drahé MPV tak na druhé lavici je jen 2,5 místa stejně jako v Roomsterovi (či Fabii) který je o 12 cm užší ;-)

0/0
11.2.2015 23:06

V84í92ť47a 28N62o92v47á97k 1158213315371

Mám 3. rok MB B ...toto je jediná konkurence..a interier BMW je poslední dobou před MB. Je to krásné auto.

0/0
11.2.2015 22:18

C45y80r90i36l 27P58a25v74e80l12k14a 4796392138865

No to se jim ale nepovedlo. Obyčejná MPV tuctovka! Když na to dáte jiný znak, ano by vás nenapadlo, že je to BMW!

+3/−1
11.2.2015 20:22

O56n42d10ř22e47j 20M92o20r21a95v54e90c 1503145853910

Zrovna jsem to chtěl napsat, byl jste asi o pikosekundu rychlejší. :-)

Ale přece jen, ten interiér je lepší než tuctovka.

0/0
11.2.2015 21:10

P35a87v14e89l 15M28a14r52e12š 2243728701811

Klasické BMW motor vpředu, zadní náhon, jaké to má proboha výhody, že se toho automobilka pořád drží?

Vše vzadu jako u embečka, to chápu, že má nevýhodu nemožnosti karosářských variant, koncepce BMW je zbytečně komplikovanější, ( náhon pod celým spodkem, ) na sněhu a ledu to je nad hnanou nápravou moc lehké. Výhodou snad může být jen konstrukčně jednodušší přední náprava.

Je to jen tradice, nebo to má nějaký význam? Pokud vím tak většina automobilek tuto koncepci dávno opustila

0/−1
11.2.2015 19:30

J88a66n 88V59o16t89a65v14a 3984820277519

výhodou je lepší rozložení hmotnosti a tudíž i lepší jízdní vlastnosti, například. nevýhod je taky pár, mimo jiné to zmenšuje využitelnost kufru vzadu.

+1/0
11.2.2015 20:00

P70a78v40e72l 67M73a69r94e20š 2773908341221

potom musí být převodovka vzadu. Samotná hnaná náprava asi neváží stejně jako těžký motor

0/0
11.2.2015 20:51

J80a38n 37V56o19t33a47v32a 3374310387649

Budete se divit, nemusí. Najděte si fakta třeba o modelové řadě E46

0/0
12.2.2015 8:47

J41a43n 23S30l86a36v15í86k 2481449480736

Fuj, hnusný, toto není BMW ale nějaký Galaxy od Forda...nebrat.;-€

0/−1
11.2.2015 18:54

A79n44t49o12n75í71n 20S75e63b46e35r61a 7373568880589

Já osobně bych si BMW dneska nekoupil. Za značka nebudí zrovna důvěru. Možná tak před 30 roky to byl pojem. Ale dneska?

+2/−4
11.2.2015 18:32

K78a29r42e57l 11K17o36n40e55č73n32ý 9517853474736

Podle titulku jsem čekal, že se natahuje na klíček...

0/0
11.2.2015 16:51

J45a88n 62Š76e74b83e45s55t65a 6217620110935

Já zase, že pokud mu dáte řetězy na předek, protáhne se a bude delší....

+2/0
11.2.2015 19:58

P18e61t91r 40M46a55l17i28š11k90a 6721725171193

Po předčtení nadpise, jsem se lek, že se jedná o nějakou konstrukční vadu.

+3/0
11.2.2015 16:21

9111484670887

Kdyby to byla nová generace Opelu Zafira, tak řeknu, že je to fakt povedené auto....ale BMW? Pro radost z jízdy? Vážně? :-/

+1/0
11.2.2015 16:12

J25a72n 88J71a73n79e23č74e43k 9720763460486

Divný :-P

+1/0
11.2.2015 15:23

I15g42o31r 93J81a91n15í39č39e54k 5443977899143

zajímalo by mě, co je na tom krátkém hatchbacku to "active" a "tourer" :-D

0/0
11.2.2015 15:13

P66a74v88e54l 26M52a72r84e30š 2283888271591

To se pod 50.000 € asi nekoupi...

Odhaduji tak 70-80.000Euro

0/−1
11.2.2015 14:48

J33a80n 73V55o33t54a33v66a 3744860617299

to si nemyslím. Active tourer začíná někde kolem 700 tis. Kč, jestli se dobře pamatuju.

0/0
11.2.2015 18:04

Z55d62e59n85ě28k 54D72u82f75e55k 2984544288

Pěkné a má to i motor  dokonce čtyřválec:-)

0/0
11.2.2015 14:25
Foto

M59a92r74t30i22n 13V14y63s42t80r58č65i98l 1209537668

S-MAX je lepší :)  Ikdyž BMW se mi taky líbí, jen je užší, nemá plnohodnotné 3sedadla jak Maxik.

+1/−1
11.2.2015 14:25

P46e91t87r 37B35ř70é88ť23a 98N11o72v25á44k 8830763806290

to je jako napsat mondeo je lepší než bmw 1 porovnáváš o třídu jiná auta

+1/−2
11.2.2015 15:21

L36u73k60á58š 46M62u82l56l64e23r 2807102292295

Mě se to nelíbí :( vypadá to jako Kia Ceed... :-( Myslím, že kombíkem měla být jen BMW3 a výše..

+6/−1
11.2.2015 14:20

O29n26d38ř63e21j 26P92a88n14z61a30r 3208395877295

me se teda Ceed libi :) az na najeke drobnosti v elektronice.... :)

+1/0
11.2.2015 14:42

I57g14o77r 46J71a46n92í17č10e38k 5143797699573

nebyl cé apostrof dé navržen náhodou taky v Německu? :)

0/0
11.2.2015 15:13

M17a22r78e81k 37K95a27l55i23n68a 3129434835568

No konečně, přední náhon je mnohem lepší a pohodlnější...

+1/−2
11.2.2015 14:19

M95i25r52o53s67l45a64v 76H32r82u56š97k36a 2185388359173

Ale houby... ;)

0/−1
11.2.2015 14:35

M45i32l41a95n 48W51e38l11s91e11r 5122898188431

Alespoň na sněhu ano.  Kamarád má sedmičkovou řadu a pořád ho odněkud vytlačovat........

0/0
11.2.2015 14:55

J37a61n 45F20r84o84l60í22k 6336910405894

Kdysi dávno jsem jezdil na lyže se Š 120 a ve stoupání na Ramzovou koukal na ty předokolky zahrabané ve sněhu.;-D

+2/0
11.2.2015 14:59

M94i34l39a69n 18W27e87l61s65e20r 5522608578721

Tak tuhle situaci jsem před cca 17 lety zažil na vlastní kůži.

Jenže škodovka měla motor vzadu. Kdežto BMW má těžký motor vpředu a tak na sněhu hrabe a hrabe....

+1/0
11.2.2015 15:07

L23u51k74a44s 62V85o24l48f 4299462898965

A proto je potřeba hodit do kufru pytel cementu a nebo zatravňovací

dlaždice,ale ty betonové plastové moc nepomáhají ;-)

0/0
11.2.2015 15:20

M52i49l56a33n 98W49e64l57s55e14r 5712328928841

Před 25 lety se v zimě ve škodě 1203 běžně vozily pytle s pískem. Stejný problém jako u BMW. Motor vepředu, zadek lehkej.

0/0
11.2.2015 15:29

M12i55r77o27s18l84a62v 21H71r18u46š88k38a 2535758569153

Až na to že BMW má v převážné většině poměr hmotnosti 50:50, nebo velmi podobný. Je vidět že o BMW a zadním náhonu víte houby.

+4/0
11.2.2015 15:45

M92i78l20a73n 47W15e42l21s13e94r 5982278198781

Jediné co vím o BMW 750i je, že ho každou zimu na dovolené v Alpách vytlačujeme a vytlačujeme a vytlačujeme.  Loni dokonce i v česku na parkovišti u supermarketu. Ten poměr hmotnosti asi není úplně 50:50. 

Všechna ostatní auta na sněhu jezdí úplně normálně.

+1/0
11.2.2015 16:11

P52e50t77r 82J67o70r12d37á15n 1445417776470

Bohužel, to 50:50 nestačí. MB to má obdobně a zadokolka je v zimě problém. Přední náhon a motor vpředu je na zimu, resp. na sněhu jednoznačně praktičtější a většinou nezklame. U BMW nebo MB klasické koncepce (zadokolka) tu jistotu nikdy nemáte.

0/0
11.2.2015 16:17

M85i20r20o20s81l98a97v 78H53r81u21š64k50a 2455158159883

Pravda 50:50 nestačí, nepopírám že přední náhon na sněhu je blbuvzdornejsi. K zadnímu náhonu je potřeba umět řídit a ne jen šlapat na plyn, pokud řidič tento náhon zvládne, je pak auto mnohem lépe řiditelné než s předním. A v zimě za cca 10let co jsem měl různá BMW, jsem nikdy nezapadl.

0/0
11.2.2015 16:29

P62e92t61r 39J93o47r60d70á17n 1845137646730

To není o blbuvzdornosti, ale o fyzice. Zatížené hnaná náprava je na kluzkém povrchu (sněhu) lepší než nezatížená hnaná náprava. Trakce je zkrátka lepší. Pokud jedete, není výrazný rozdíl. Ale když potřebujete vyjet např ze zasněženého parkoviště, tak Vaše sebelepší řidičské umění nepomůže. Takže přední náhon+motor ve předu je větší jistota, že nezůstanete někde hloupě stát.

0/0
11.2.2015 17:52

J74a41n 69V67o55t10a91v83a 3274270217989

Jediná situace, kdy má přední náhon s velmi těžkým předkem navrch, je při rozjezdu na velmi kluzkém povrchu. Ve všech ostatních jízdních situacích má navrch zadní náhon s poměrem hmotností předek:zadek obvykle kolem 50:50. Ale taky musíte umět řídit... Pan instruktor ve Vysokém Mýtě byl taky moc a moc překvapen, když jsem to téměř vždycky v trojkovém BMW nandal na výjezdu do kopce kolegům je Focusech, kteří měli mít papírově navrch..

0/0
11.2.2015 18:10

P98e68t65r 28J27o34r95d31á25n 1815477266170

A vo tom to je. Při rozjezdu je předokolka jistější. Většinou jedete za nějakým cílem, někde musíte zastavit a zaparkovat. Rozjet se na křižovatce, dát přednost na hlavní. A to jsou situace, kdy je předokolka jistější. Při vlastní jízdě je to skoro jedno, hlavně že obě auta dojedou do cíle.

0/0
11.2.2015 19:32

J91a71n 58V49o74t23a94v23a 3784160787939

Pro někoho je jízda jenom rozjezd. My ostatní i zatáčíme, brzdíme, vyhýbáme se překážkám. Tam všude je výhodou rozložení váhy na přední a zadní kola v poměru cca 1:1, což je poměr, kolem kterého se často pohybují auta se zadním náhonem a motorem vepředu. A mimochodem, předokolka má při rozjezdu navrch jen někdy, jen když to opravdu klouže. V létě, nebo na mokru, ani náhodou.

0/0
11.2.2015 19:57

M82i89r14o23s15l45a74v 49K39r94a78h93u51l88í59k 6167434584

tak to mu řekněte, aby se naučil řídit. Poslat BMW na sněhu mimo vozovku může fakt jen někdo kdo má v těch rukách víte co...

Měl jsem BMW cca 7 let a zima pro mě bylo nejlepší období pro řízení. Se zadním náhonem je kopec srandy a "ustřelující" zadek je velice snadno čitelný a ovladatelný, nehledě na to, že u moderních BMW musíte ještě vypnout ty elektronické pomůcky, které zamezují smyk...

Jediné co je opravdu zákeřné je LED pod sněhem. Na ten když najedete s tím, že jedete po čistém sněhu tak to může opravdu vést k nehodě. 

A ještě je jedna důležitá věc u náhonu na zadek - pneumatiky. Jeden rok jsem chtěl ušetřit a koupil nejeté ale opravdu staré pneu. Tak jsem si ověřil, že zimní pneumaticky skutečně ztrácejí vlastnosti se stářím!  Auto pak klouže jak pominuté. Když jsem měl nové pneu to drželo vždy jak přibité a nikdy jsem neměl problém vyjet jakýkoli kopec.

Ty nesmysly o tom jak se tam má hodit pytel cementu jsou v dnešní době opravdu úsměvné a musí to jít z hlav opravdu starších ročníků a někoho kdo BMW v životě neřídil...

Každopádně rozšíření nabídky BMW o vozidla s předním náhonem chápu. Chtějí k sobě přilákat i část zákazníků, kterým se BMW libí, ale mají strach ze zadního náhonu. Takže tím rozhodně pouze získají.

+3/0
11.2.2015 16:19

M92i92l53a59n 63W38e42l44s51e14r 5252858298611

Nikoliv mimo vozovku. Sníh na vozovce. Sníh kolem chalupy. Sníh na neudržovaném parkovišti.

0/0
11.2.2015 16:26

J86a33n 44V44o90t18a20v45a 3714750777959

Můžu vám říct, že vždycky, když jedu v Passatu, a zejména v zimě, tak jsem mnohem ostražitější než, když jedu v BMW. Je mnohem čitelnější a dává řidiči mnohem lepší zpětnou vazbu, než auto s přetíženým předkem a příliš do lehka působícím posilovačem řízení. Nemluvě o kvalitě podvozku.

0/0
11.2.2015 18:24

M92i64l96a85n 62W87e79l30s22e85r 5502328368751

Ještě nikdy jsem nevlastnil BMW (zejména sedmičkovou řadu, o které se tady zmiňuji). Nevím, jak jezdí na běžných silnicích. Ale v zimě...

Když celou noc sněží a ráno všechna auta odjíždí od chalupy k lanovce, tak BMW má problémy. I ta levná Dacie nebo 15 let starý VW vyjedou bez problémů.

0/0
11.2.2015 19:53

J79a69n 92V70o34t53a75v27a 3174270537259

no vidíte, já to BMW na rozdíl od vás vlastním :) hodně lidí mluví o něčem, o čem jenom slyšelo, bohužel.

0/0
11.2.2015 20:03

M25i34l48a57n 30W77e80l66s44e77r 5462658508361

Ty studené ruce, kdy musíte kamarádovi toho bavoráka vytlačit od chalupy, nejsou něco, o čem se slyšelo...To je zážitek na vlastní kůži (ruce)

0/0
11.2.2015 20:49

M15i98r48o10s82l22a18v 24K38r49a51h11u50l34í30k 6757564794

nevím proč si váš kamarád kupuje BMW a pak mu nekoupí ani zimní pneu. To co tu píšete je totiž naprostý nesmysl. Lépe řečeno výmysl.

Jezdil jsem s BMW i na hory(v zimě pro rýpaly :) ) a nikdy jsem nikde nezapadl neuvízl.

Jediné co se může stat je to že přes moc napadne příliš mnoho snehu a je nutné odhrabat cestu pro výjezd, ale to plati i pro jakékoli auto. Protože neznám nikoho kdo by se snažil projet sněhem, který je nad nárazník ;)

0/0
12.2.2015 7:32

J42i47ř72í 54K81o64c64u71r51e68k 6415114335378

A jak se rozjížděl? Jednička, plný kotel, ať se to pořádně liská? Nebo na dvojku a opatrně s plynem?

První způsob vede k zapadnutí téměř vždy a někdy dokonce i na úplné rovince. Druhým způsobem se toho dá hodně zachránit.

0/0
12.2.2015 18:18

9301964470757

A povedzte mi, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom lepší a pohodlnější?

0/0
11.2.2015 16:14

J77a16n 43V41o16t10a95v97a 3154290367569

fakt? a v čem?

0/0
11.2.2015 18:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.