Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BMW, kterému se řetězy dávají na přední kola, se natahuje

BMW 2 Active Tourer je v nabídce mnichovské značky exot. Má totiž poháněná přední kola a je to MPV. Připravuje nás taky na to, že podobné modely budou v nabídce BMW přibývat. Active Tourer se protáhl o dvě místa na Grand Tourer. Premiéra bude v Ženevě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47i77ř52í 46S47c93h90w97a67c64h 8458134518736

Mě se to celkem líbí. 

Pokud někdo chce jako vyčítat BMW, nebo třeba Porsche, že rozšiřují svoje aktivity mimo svoje typické "segmenty", tak pokud by se toto nedělo, tak by dodnes spousta výrobců motorek a aut dělalo do bicyklů a Lamborghini do traktorů..... ;-)

0/0
11.2.2015 22:59

J44i13ř96í 98S65c80h77w30a19c50h 8978934368646

Jen si neodpustím malé rýpnutí:

Ač je to poměrně velké a drahé MPV tak na druhé lavici je jen 2,5 místa stejně jako v Roomsterovi (či Fabii) který je o 12 cm užší ;-)

0/0
11.2.2015 23:06

V51í70ť61a 67N40o98v87á48k 1538463795781

Mám 3. rok MB B ...toto je jediná konkurence..a interier BMW je poslední dobou před MB. Je to krásné auto.

0/0
11.2.2015 22:18

C74y53r90i72l 26P83a87v34e93l49k33a 4736742588785

No to se jim ale nepovedlo. Obyčejná MPV tuctovka! Když na to dáte jiný znak, ano by vás nenapadlo, že je to BMW!

+3/−1
11.2.2015 20:22

O85n19d22ř46e59j 54M47o61r87a84v70e59c 1593105273290

Zrovna jsem to chtěl napsat, byl jste asi o pikosekundu rychlejší. :-)

Ale přece jen, ten interiér je lepší než tuctovka.

0/0
11.2.2015 21:10

P19a74v70e41l 54M56a43r90e29š 2183268511141

Klasické BMW motor vpředu, zadní náhon, jaké to má proboha výhody, že se toho automobilka pořád drží?

Vše vzadu jako u embečka, to chápu, že má nevýhodu nemožnosti karosářských variant, koncepce BMW je zbytečně komplikovanější, ( náhon pod celým spodkem, ) na sněhu a ledu to je nad hnanou nápravou moc lehké. Výhodou snad může být jen konstrukčně jednodušší přední náprava.

Je to jen tradice, nebo to má nějaký význam? Pokud vím tak většina automobilek tuto koncepci dávno opustila

0/−1
11.2.2015 19:30

J21a17n 30V78o21t12a77v93a 3854780607549

výhodou je lepší rozložení hmotnosti a tudíž i lepší jízdní vlastnosti, například. nevýhod je taky pár, mimo jiné to zmenšuje využitelnost kufru vzadu.

+1/0
11.2.2015 20:00

P43a25v11e84l 38M40a89r13e30š 2243568321541

potom musí být převodovka vzadu. Samotná hnaná náprava asi neváží stejně jako těžký motor

0/0
11.2.2015 20:51

J66a77n 88V43o35t56a75v53a 3744180347259

Budete se divit, nemusí. Najděte si fakta třeba o modelové řadě E46

0/0
12.2.2015 8:47

J25a43n 97S41l89a78v83í67k 2211399100216

Fuj, hnusný, toto není BMW ale nějaký Galaxy od Forda...nebrat.;-€

0/−1
11.2.2015 18:54

A46n61t39o36n18í78n 63S40e75b13e13r76a 7613778510809

Já osobně bych si BMW dneska nekoupil. Za značka nebudí zrovna důvěru. Možná tak před 30 roky to byl pojem. Ale dneska?

+2/−4
11.2.2015 18:32

K29a64r63e40l 43K73o98n40e77č65n67ý 9847293234756

Podle titulku jsem čekal, že se natahuje na klíček...

0/0
11.2.2015 16:51

J12a47n 22Š39e31b78e23s74t32a 6377150600605

Já zase, že pokud mu dáte řetězy na předek, protáhne se a bude delší....

+2/0
11.2.2015 19:58

P67e89t48r 16M11a52l53i79š96k70a 6581915241773

Po předčtení nadpise, jsem se lek, že se jedná o nějakou konstrukční vadu.

+3/0
11.2.2015 16:21

9561834270117

Kdyby to byla nová generace Opelu Zafira, tak řeknu, že je to fakt povedené auto....ale BMW? Pro radost z jízdy? Vážně? :-/

+1/0
11.2.2015 16:12

J79a75n 71J11a26n48e25č61e73k 9250343410306

Divný :-P

+1/0
11.2.2015 15:23

I54g59o79r 94J18a92n15í45č28e28k 5293217589553

zajímalo by mě, co je na tom krátkém hatchbacku to "active" a "tourer" :-D

0/0
11.2.2015 15:13

P17a21v58e83l 21M53a85r45e77š 2323468451871

To se pod 50.000 € asi nekoupi...

Odhaduji tak 70-80.000Euro

0/−1
11.2.2015 14:48

J35a15n 44V60o73t61a51v40a 3714120287119

to si nemyslím. Active tourer začíná někde kolem 700 tis. Kč, jestli se dobře pamatuju.

0/0
11.2.2015 18:04

Z76d15e51n95ě64k 28D24u80f70e92k 2244374378

Pěkné a má to i motor  dokonce čtyřválec:-)

0/0
11.2.2015 14:25
Foto

M98a36r85t92i84n 28V53y76s30t12r26č27i51l 1249687628

S-MAX je lepší :)  Ikdyž BMW se mi taky líbí, jen je užší, nemá plnohodnotné 3sedadla jak Maxik.

+1/−1
11.2.2015 14:25

P89e87t96r 77B22ř27é38ť57a 17N78o95v59á51k 8120173616660

to je jako napsat mondeo je lepší než bmw 1 porovnáváš o třídu jiná auta

+1/−2
11.2.2015 15:21

L40u71k45á34š 88M57u43l65l20e88r 2187732822465

Mě se to nelíbí :( vypadá to jako Kia Ceed... :-( Myslím, že kombíkem měla být jen BMW3 a výše..

+6/−1
11.2.2015 14:20

O89n65d72ř91e96j 64P85a35n90z73a29r 3628235817295

me se teda Ceed libi :) az na najeke drobnosti v elektronice.... :)

+1/0
11.2.2015 14:42

I87g72o68r 59J16a61n15í93č78e52k 5963407149303

nebyl cé apostrof dé navržen náhodou taky v Německu? :)

0/0
11.2.2015 15:13

M30a72r71e81k 86K31a40l87i87n34a 3429774665128

No konečně, přední náhon je mnohem lepší a pohodlnější...

+1/−2
11.2.2015 14:19

M84i28r36o51s48l86a66v 90H77r68u62š26k27a 2935908149743

Ale houby... ;)

0/−1
11.2.2015 14:35

M34i97l46a65n 41W50e95l20s95e10r 5602308308721

Alespoň na sněhu ano.  Kamarád má sedmičkovou řadu a pořád ho odněkud vytlačovat........

0/0
11.2.2015 14:55

J48a70n 37F34r26o36l79í45k 6236250545484

Kdysi dávno jsem jezdil na lyže se Š 120 a ve stoupání na Ramzovou koukal na ty předokolky zahrabané ve sněhu.;-D

+2/0
11.2.2015 14:59

M73i44l30a89n 89W91e76l37s41e26r 5462818228781

Tak tuhle situaci jsem před cca 17 lety zažil na vlastní kůži.

Jenže škodovka měla motor vzadu. Kdežto BMW má těžký motor vpředu a tak na sněhu hrabe a hrabe....

+1/0
11.2.2015 15:07

L64u24k23a70s 40V20o41l55f 4469702778305

A proto je potřeba hodit do kufru pytel cementu a nebo zatravňovací

dlaždice,ale ty betonové plastové moc nepomáhají ;-)

0/0
11.2.2015 15:20

M83i84l44a16n 68W38e10l33s58e37r 5832318958161

Před 25 lety se v zimě ve škodě 1203 běžně vozily pytle s pískem. Stejný problém jako u BMW. Motor vepředu, zadek lehkej.

0/0
11.2.2015 15:29

M16i12r17o59s95l78a78v 64H12r25u67š41k68a 2145678759913

Až na to že BMW má v převážné většině poměr hmotnosti 50:50, nebo velmi podobný. Je vidět že o BMW a zadním náhonu víte houby.

+4/0
11.2.2015 15:45

M88i65l42a49n 53W20e30l40s75e19r 5702158278431

Jediné co vím o BMW 750i je, že ho každou zimu na dovolené v Alpách vytlačujeme a vytlačujeme a vytlačujeme.  Loni dokonce i v česku na parkovišti u supermarketu. Ten poměr hmotnosti asi není úplně 50:50. 

Všechna ostatní auta na sněhu jezdí úplně normálně.

+1/0
11.2.2015 16:11

P90e74t18r 25J86o15r12d73á62n 1785917946770

Bohužel, to 50:50 nestačí. MB to má obdobně a zadokolka je v zimě problém. Přední náhon a motor vpředu je na zimu, resp. na sněhu jednoznačně praktičtější a většinou nezklame. U BMW nebo MB klasické koncepce (zadokolka) tu jistotu nikdy nemáte.

0/0
11.2.2015 16:17

M72i29r84o88s12l28a61v 74H59r89u87š71k21a 2425518799903

Pravda 50:50 nestačí, nepopírám že přední náhon na sněhu je blbuvzdornejsi. K zadnímu náhonu je potřeba umět řídit a ne jen šlapat na plyn, pokud řidič tento náhon zvládne, je pak auto mnohem lépe řiditelné než s předním. A v zimě za cca 10let co jsem měl různá BMW, jsem nikdy nezapadl.

0/0
11.2.2015 16:29

P73e62t38r 62J87o49r73d36á93n 1555177986630

To není o blbuvzdornosti, ale o fyzice. Zatížené hnaná náprava je na kluzkém povrchu (sněhu) lepší než nezatížená hnaná náprava. Trakce je zkrátka lepší. Pokud jedete, není výrazný rozdíl. Ale když potřebujete vyjet např ze zasněženého parkoviště, tak Vaše sebelepší řidičské umění nepomůže. Takže přední náhon+motor ve předu je větší jistota, že nezůstanete někde hloupě stát.

0/0
11.2.2015 17:52

J24a86n 77V60o39t51a13v97a 3384630467529

Jediná situace, kdy má přední náhon s velmi těžkým předkem navrch, je při rozjezdu na velmi kluzkém povrchu. Ve všech ostatních jízdních situacích má navrch zadní náhon s poměrem hmotností předek:zadek obvykle kolem 50:50. Ale taky musíte umět řídit... Pan instruktor ve Vysokém Mýtě byl taky moc a moc překvapen, když jsem to téměř vždycky v trojkovém BMW nandal na výjezdu do kopce kolegům je Focusech, kteří měli mít papírově navrch..

0/0
11.2.2015 18:10

P27e21t79r 62J98o64r37d46á67n 1325837946230

A vo tom to je. Při rozjezdu je předokolka jistější. Většinou jedete za nějakým cílem, někde musíte zastavit a zaparkovat. Rozjet se na křižovatce, dát přednost na hlavní. A to jsou situace, kdy je předokolka jistější. Při vlastní jízdě je to skoro jedno, hlavně že obě auta dojedou do cíle.

0/0
11.2.2015 19:32

J58a41n 16V38o71t75a57v75a 3304360507299

Pro někoho je jízda jenom rozjezd. My ostatní i zatáčíme, brzdíme, vyhýbáme se překážkám. Tam všude je výhodou rozložení váhy na přední a zadní kola v poměru cca 1:1, což je poměr, kolem kterého se často pohybují auta se zadním náhonem a motorem vepředu. A mimochodem, předokolka má při rozjezdu navrch jen někdy, jen když to opravdu klouže. V létě, nebo na mokru, ani náhodou.

0/0
11.2.2015 19:57

M92i30r70o27s91l18a34v 90K93r64a64h77u22l45í23k 6107704904

tak to mu řekněte, aby se naučil řídit. Poslat BMW na sněhu mimo vozovku může fakt jen někdo kdo má v těch rukách víte co...

Měl jsem BMW cca 7 let a zima pro mě bylo nejlepší období pro řízení. Se zadním náhonem je kopec srandy a "ustřelující" zadek je velice snadno čitelný a ovladatelný, nehledě na to, že u moderních BMW musíte ještě vypnout ty elektronické pomůcky, které zamezují smyk...

Jediné co je opravdu zákeřné je LED pod sněhem. Na ten když najedete s tím, že jedete po čistém sněhu tak to může opravdu vést k nehodě. 

A ještě je jedna důležitá věc u náhonu na zadek - pneumatiky. Jeden rok jsem chtěl ušetřit a koupil nejeté ale opravdu staré pneu. Tak jsem si ověřil, že zimní pneumaticky skutečně ztrácejí vlastnosti se stářím!  Auto pak klouže jak pominuté. Když jsem měl nové pneu to drželo vždy jak přibité a nikdy jsem neměl problém vyjet jakýkoli kopec.

Ty nesmysly o tom jak se tam má hodit pytel cementu jsou v dnešní době opravdu úsměvné a musí to jít z hlav opravdu starších ročníků a někoho kdo BMW v životě neřídil...

Každopádně rozšíření nabídky BMW o vozidla s předním náhonem chápu. Chtějí k sobě přilákat i část zákazníků, kterým se BMW libí, ale mají strach ze zadního náhonu. Takže tím rozhodně pouze získají.

+3/0
11.2.2015 16:19

M47i38l12a39n 12W11e83l14s18e91r 5292608188861

Nikoliv mimo vozovku. Sníh na vozovce. Sníh kolem chalupy. Sníh na neudržovaném parkovišti.

0/0
11.2.2015 16:26

J88a67n 43V10o59t34a32v19a 3824340317209

Můžu vám říct, že vždycky, když jedu v Passatu, a zejména v zimě, tak jsem mnohem ostražitější než, když jedu v BMW. Je mnohem čitelnější a dává řidiči mnohem lepší zpětnou vazbu, než auto s přetíženým předkem a příliš do lehka působícím posilovačem řízení. Nemluvě o kvalitě podvozku.

0/0
11.2.2015 18:24

M13i14l98a68n 73W73e71l22s44e31r 5682838438811

Ještě nikdy jsem nevlastnil BMW (zejména sedmičkovou řadu, o které se tady zmiňuji). Nevím, jak jezdí na běžných silnicích. Ale v zimě...

Když celou noc sněží a ráno všechna auta odjíždí od chalupy k lanovce, tak BMW má problémy. I ta levná Dacie nebo 15 let starý VW vyjedou bez problémů.

0/0
11.2.2015 19:53

J66a71n 55V80o52t89a35v20a 3954700327739

no vidíte, já to BMW na rozdíl od vás vlastním :) hodně lidí mluví o něčem, o čem jenom slyšelo, bohužel.

0/0
11.2.2015 20:03

M64i40l26a67n 79W25e29l74s20e68r 5122108228321

Ty studené ruce, kdy musíte kamarádovi toho bavoráka vytlačit od chalupy, nejsou něco, o čem se slyšelo...To je zážitek na vlastní kůži (ruce)

0/0
11.2.2015 20:49

M95i86r28o17s43l96a97v 85K63r98a46h48u72l81í11k 6937584514

nevím proč si váš kamarád kupuje BMW a pak mu nekoupí ani zimní pneu. To co tu píšete je totiž naprostý nesmysl. Lépe řečeno výmysl.

Jezdil jsem s BMW i na hory(v zimě pro rýpaly :) ) a nikdy jsem nikde nezapadl neuvízl.

Jediné co se může stat je to že přes moc napadne příliš mnoho snehu a je nutné odhrabat cestu pro výjezd, ale to plati i pro jakékoli auto. Protože neznám nikoho kdo by se snažil projet sněhem, který je nad nárazník ;)

0/0
12.2.2015 7:32

J47i34ř61í 65K83o30c59u63r69e88k 6655324745578

A jak se rozjížděl? Jednička, plný kotel, ať se to pořádně liská? Nebo na dvojku a opatrně s plynem?

První způsob vede k zapadnutí téměř vždy a někdy dokonce i na úplné rovince. Druhým způsobem se toho dá hodně zachránit.

0/0
12.2.2015 18:18

9931874890887

A povedzte mi, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom lepší a pohodlnější?

0/0
11.2.2015 16:14

J32a88n 31V78o15t87a78v43a 3274580457539

fakt? a v čem?

0/0
11.2.2015 18:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.