Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

BMW, kterému se řetězy dávají na přední kola, se natahuje

BMW 2 Active Tourer je v nabídce mnichovské značky exot. Má totiž poháněná přední kola a je to MPV. Připravuje nás taky na to, že podobné modely budou v nabídce BMW přibývat. Active Tourer se protáhl o dvě místa na Grand Tourer. Premiéra bude v Ženevě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J28i11ř46í 52S40c20h65w49a90c97h 8788254178466

Mě se to celkem líbí. 

Pokud někdo chce jako vyčítat BMW, nebo třeba Porsche, že rozšiřují svoje aktivity mimo svoje typické "segmenty", tak pokud by se toto nedělo, tak by dodnes spousta výrobců motorek a aut dělalo do bicyklů a Lamborghini do traktorů..... ;-)

0/0
11.2.2015 22:59

J98i85ř56í 78S38c12h66w75a79c43h 8318864658186

Jen si neodpustím malé rýpnutí:

Ač je to poměrně velké a drahé MPV tak na druhé lavici je jen 2,5 místa stejně jako v Roomsterovi (či Fabii) který je o 12 cm užší ;-)

0/0
11.2.2015 23:06

V52í83ť26a 66N22o75v79á92k 1588543365681

Mám 3. rok MB B ...toto je jediná konkurence..a interier BMW je poslední dobou před MB. Je to krásné auto.

0/0
11.2.2015 22:18


C92y57r61i12l 85P12a22v36e54l30k26a 4126322678925

No to se jim ale nepovedlo. Obyčejná MPV tuctovka! Když na to dáte jiný znak, ano by vás nenapadlo, že je to BMW!

+3/−1
11.2.2015 20:22

O30n53d53ř57e95j 16M80o21r12a40v66e15c 1373115523680

Zrovna jsem to chtěl napsat, byl jste asi o pikosekundu rychlejší. :-)

Ale přece jen, ten interiér je lepší než tuctovka.

0/0
11.2.2015 21:10

P18a24v77e57l 28M73a38r63e32š 2673248441541

Klasické BMW motor vpředu, zadní náhon, jaké to má proboha výhody, že se toho automobilka pořád drží?

Vše vzadu jako u embečka, to chápu, že má nevýhodu nemožnosti karosářských variant, koncepce BMW je zbytečně komplikovanější, ( náhon pod celým spodkem, ) na sněhu a ledu to je nad hnanou nápravou moc lehké. Výhodou snad může být jen konstrukčně jednodušší přední náprava.

Je to jen tradice, nebo to má nějaký význam? Pokud vím tak většina automobilek tuto koncepci dávno opustila

0/−1
11.2.2015 19:30

J11a78n 25V92o73t48a66v76a 3574570387429

výhodou je lepší rozložení hmotnosti a tudíž i lepší jízdní vlastnosti, například. nevýhod je taky pár, mimo jiné to zmenšuje využitelnost kufru vzadu.

+1/0
11.2.2015 20:00

P65a80v94e98l 10M31a98r31e13š 2983518861161

potom musí být převodovka vzadu. Samotná hnaná náprava asi neváží stejně jako těžký motor

0/0
11.2.2015 20:51

J81a85n 56V78o43t94a11v94a 3614570387219

Budete se divit, nemusí. Najděte si fakta třeba o modelové řadě E46

0/0
12.2.2015 8:47

J76a72n 19S72l41a36v37í48k 2271529720526

Fuj, hnusný, toto není BMW ale nějaký Galaxy od Forda...nebrat.;-€

0/−1
11.2.2015 18:54

A64n15t11o83n15í26n 29S69e22b87e33r32a 7523838950839

Já osobně bych si BMW dneska nekoupil. Za značka nebudí zrovna důvěru. Možná tak před 30 roky to byl pojem. Ale dneska?

+2/−4
11.2.2015 18:32

K27a55r20e54l 18K36o34n52e43č10n32ý 9127403334396

Podle titulku jsem čekal, že se natahuje na klíček...

0/0
11.2.2015 16:51

J48a79n 55Š86e26b98e18s50t12a 6277130250455

Já zase, že pokud mu dáte řetězy na předek, protáhne se a bude delší....

+2/0
11.2.2015 19:58

P83e82t33r 44M72a43l95i98š63k94a 6711825641903

Po předčtení nadpise, jsem se lek, že se jedná o nějakou konstrukční vadu.

+3/0
11.2.2015 16:21

9301564410957

Kdyby to byla nová generace Opelu Zafira, tak řeknu, že je to fakt povedené auto....ale BMW? Pro radost z jízdy? Vážně? :-/

+1/0
11.2.2015 16:12

J66a42n 12J77a15n54e11č72e24k 9600353770776

Divný :-P

+1/0
11.2.2015 15:23

I57g20o97r 83J49a85n10í69č76e26k 5833117479963

zajímalo by mě, co je na tom krátkém hatchbacku to "active" a "tourer" :-D

0/0
11.2.2015 15:13

P68a46v37e74l 56M95a20r47e18š 2623878931891

To se pod 50.000 € asi nekoupi...

Odhaduji tak 70-80.000Euro

0/−1
11.2.2015 14:48

J35a11n 14V33o47t73a60v46a 3154980847289

to si nemyslím. Active tourer začíná někde kolem 700 tis. Kč, jestli se dobře pamatuju.

0/0
11.2.2015 18:04

Z37d77e88n98ě65k 77D82u86f86e51k 2984314728

Pěkné a má to i motor  dokonce čtyřválec:-)

0/0
11.2.2015 14:25
Foto

M97a60r78t66i58n 46V63y94s23t75r53č55i63l 1609327888

S-MAX je lepší :)  Ikdyž BMW se mi taky líbí, jen je užší, nemá plnohodnotné 3sedadla jak Maxik.

+1/−1
11.2.2015 14:25

P54e93t65r 20B49ř96é18ť32a 29N40o82v49á16k 8640103106410

to je jako napsat mondeo je lepší než bmw 1 porovnáváš o třídu jiná auta

+1/−2
11.2.2015 15:21

L68u63k82á48š 75M87u63l14l94e27r 2737632982735

Mě se to nelíbí :( vypadá to jako Kia Ceed... :-( Myslím, že kombíkem měla být jen BMW3 a výše..

+6/−1
11.2.2015 14:20

O21n89d98ř61e59j 66P74a64n41z17a73r 3838715697515

me se teda Ceed libi :) az na najeke drobnosti v elektronice.... :)

+1/0
11.2.2015 14:42

I35g53o71r 65J97a15n26í54č39e34k 5403447479663

nebyl cé apostrof dé navržen náhodou taky v Německu? :)

0/0
11.2.2015 15:13

M91a51r15e40k 22K67a60l40i30n52a 3349464145318

No konečně, přední náhon je mnohem lepší a pohodlnější...

+1/−2
11.2.2015 14:19

M74i74r91o25s92l61a69v 73H12r96u10š68k93a 2455688379283

Ale houby... ;)

0/−1
11.2.2015 14:35

M32i37l96a49n 64W68e53l58s12e89r 5932328288411

Alespoň na sněhu ano.  Kamarád má sedmičkovou řadu a pořád ho odněkud vytlačovat........

0/0
11.2.2015 14:55

J61a11n 93F79r64o41l25í50k 6846960285494

Kdysi dávno jsem jezdil na lyže se Š 120 a ve stoupání na Ramzovou koukal na ty předokolky zahrabané ve sněhu.;-D

+2/0
11.2.2015 14:59

M17i39l53a72n 25W71e92l33s12e18r 5162818198161

Tak tuhle situaci jsem před cca 17 lety zažil na vlastní kůži.

Jenže škodovka měla motor vzadu. Kdežto BMW má těžký motor vpředu a tak na sněhu hrabe a hrabe....

+1/0
11.2.2015 15:07

L47u65k90a71s 75V50o82l65f 4479662988645

A proto je potřeba hodit do kufru pytel cementu a nebo zatravňovací

dlaždice,ale ty betonové plastové moc nepomáhají ;-)

0/0
11.2.2015 15:20

M13i94l13a80n 51W98e31l25s60e23r 5152388738311

Před 25 lety se v zimě ve škodě 1203 běžně vozily pytle s pískem. Stejný problém jako u BMW. Motor vepředu, zadek lehkej.

0/0
11.2.2015 15:29

M38i94r38o53s93l22a70v 58H93r58u58š23k31a 2765668519913

Až na to že BMW má v převážné většině poměr hmotnosti 50:50, nebo velmi podobný. Je vidět že o BMW a zadním náhonu víte houby.

+4/0
11.2.2015 15:45

M86i72l60a67n 97W29e30l65s17e60r 5932558338601

Jediné co vím o BMW 750i je, že ho každou zimu na dovolené v Alpách vytlačujeme a vytlačujeme a vytlačujeme.  Loni dokonce i v česku na parkovišti u supermarketu. Ten poměr hmotnosti asi není úplně 50:50. 

Všechna ostatní auta na sněhu jezdí úplně normálně.

+1/0
11.2.2015 16:11

P62e96t53r 22J87o36r93d72á86n 1935547116530

Bohužel, to 50:50 nestačí. MB to má obdobně a zadokolka je v zimě problém. Přední náhon a motor vpředu je na zimu, resp. na sněhu jednoznačně praktičtější a většinou nezklame. U BMW nebo MB klasické koncepce (zadokolka) tu jistotu nikdy nemáte.

0/0
11.2.2015 16:17

M32i38r76o53s57l18a31v 28H64r23u63š40k74a 2175868869613

Pravda 50:50 nestačí, nepopírám že přední náhon na sněhu je blbuvzdornejsi. K zadnímu náhonu je potřeba umět řídit a ne jen šlapat na plyn, pokud řidič tento náhon zvládne, je pak auto mnohem lépe řiditelné než s předním. A v zimě za cca 10let co jsem měl různá BMW, jsem nikdy nezapadl.

0/0
11.2.2015 16:29

P75e13t69r 97J94o25r77d64á78n 1245977236850

To není o blbuvzdornosti, ale o fyzice. Zatížené hnaná náprava je na kluzkém povrchu (sněhu) lepší než nezatížená hnaná náprava. Trakce je zkrátka lepší. Pokud jedete, není výrazný rozdíl. Ale když potřebujete vyjet např ze zasněženého parkoviště, tak Vaše sebelepší řidičské umění nepomůže. Takže přední náhon+motor ve předu je větší jistota, že nezůstanete někde hloupě stát.

0/0
11.2.2015 17:52

J65a22n 95V75o97t36a39v16a 3454460127419

Jediná situace, kdy má přední náhon s velmi těžkým předkem navrch, je při rozjezdu na velmi kluzkém povrchu. Ve všech ostatních jízdních situacích má navrch zadní náhon s poměrem hmotností předek:zadek obvykle kolem 50:50. Ale taky musíte umět řídit... Pan instruktor ve Vysokém Mýtě byl taky moc a moc překvapen, když jsem to téměř vždycky v trojkovém BMW nandal na výjezdu do kopce kolegům je Focusech, kteří měli mít papírově navrch..

0/0
11.2.2015 18:10

P96e83t89r 80J22o29r16d85á35n 1275517416540

A vo tom to je. Při rozjezdu je předokolka jistější. Většinou jedete za nějakým cílem, někde musíte zastavit a zaparkovat. Rozjet se na křižovatce, dát přednost na hlavní. A to jsou situace, kdy je předokolka jistější. Při vlastní jízdě je to skoro jedno, hlavně že obě auta dojedou do cíle.

0/0
11.2.2015 19:32

J36a23n 98V88o78t92a33v14a 3784560507439

Pro někoho je jízda jenom rozjezd. My ostatní i zatáčíme, brzdíme, vyhýbáme se překážkám. Tam všude je výhodou rozložení váhy na přední a zadní kola v poměru cca 1:1, což je poměr, kolem kterého se často pohybují auta se zadním náhonem a motorem vepředu. A mimochodem, předokolka má při rozjezdu navrch jen někdy, jen když to opravdu klouže. V létě, nebo na mokru, ani náhodou.

0/0
11.2.2015 19:57

M98i18r59o56s54l39a65v 66K65r97a40h86u82l65í93k 6907374604

tak to mu řekněte, aby se naučil řídit. Poslat BMW na sněhu mimo vozovku může fakt jen někdo kdo má v těch rukách víte co...

Měl jsem BMW cca 7 let a zima pro mě bylo nejlepší období pro řízení. Se zadním náhonem je kopec srandy a "ustřelující" zadek je velice snadno čitelný a ovladatelný, nehledě na to, že u moderních BMW musíte ještě vypnout ty elektronické pomůcky, které zamezují smyk...

Jediné co je opravdu zákeřné je LED pod sněhem. Na ten když najedete s tím, že jedete po čistém sněhu tak to může opravdu vést k nehodě. 

A ještě je jedna důležitá věc u náhonu na zadek - pneumatiky. Jeden rok jsem chtěl ušetřit a koupil nejeté ale opravdu staré pneu. Tak jsem si ověřil, že zimní pneumaticky skutečně ztrácejí vlastnosti se stářím!  Auto pak klouže jak pominuté. Když jsem měl nové pneu to drželo vždy jak přibité a nikdy jsem neměl problém vyjet jakýkoli kopec.

Ty nesmysly o tom jak se tam má hodit pytel cementu jsou v dnešní době opravdu úsměvné a musí to jít z hlav opravdu starších ročníků a někoho kdo BMW v životě neřídil...

Každopádně rozšíření nabídky BMW o vozidla s předním náhonem chápu. Chtějí k sobě přilákat i část zákazníků, kterým se BMW libí, ale mají strach ze zadního náhonu. Takže tím rozhodně pouze získají.

+3/0
11.2.2015 16:19

M47i69l64a30n 70W22e39l27s66e52r 5772378288371

Nikoliv mimo vozovku. Sníh na vozovce. Sníh kolem chalupy. Sníh na neudržovaném parkovišti.

0/0
11.2.2015 16:26

J20a55n 38V79o87t85a73v87a 3384820217159

Můžu vám říct, že vždycky, když jedu v Passatu, a zejména v zimě, tak jsem mnohem ostražitější než, když jedu v BMW. Je mnohem čitelnější a dává řidiči mnohem lepší zpětnou vazbu, než auto s přetíženým předkem a příliš do lehka působícím posilovačem řízení. Nemluvě o kvalitě podvozku.

0/0
11.2.2015 18:24

M23i97l41a76n 28W18e79l78s78e47r 5462278378721

Ještě nikdy jsem nevlastnil BMW (zejména sedmičkovou řadu, o které se tady zmiňuji). Nevím, jak jezdí na běžných silnicích. Ale v zimě...

Když celou noc sněží a ráno všechna auta odjíždí od chalupy k lanovce, tak BMW má problémy. I ta levná Dacie nebo 15 let starý VW vyjedou bez problémů.

0/0
11.2.2015 19:53

J23a87n 38V79o13t47a46v51a 3834450977799

no vidíte, já to BMW na rozdíl od vás vlastním :) hodně lidí mluví o něčem, o čem jenom slyšelo, bohužel.

0/0
11.2.2015 20:03

M59i83l90a41n 42W39e28l21s52e53r 5462608988281

Ty studené ruce, kdy musíte kamarádovi toho bavoráka vytlačit od chalupy, nejsou něco, o čem se slyšelo...To je zážitek na vlastní kůži (ruce)

0/0
11.2.2015 20:49

M68i66r44o72s18l21a51v 24K72r84a59h58u79l72í68k 6707244954

nevím proč si váš kamarád kupuje BMW a pak mu nekoupí ani zimní pneu. To co tu píšete je totiž naprostý nesmysl. Lépe řečeno výmysl.

Jezdil jsem s BMW i na hory(v zimě pro rýpaly :) ) a nikdy jsem nikde nezapadl neuvízl.

Jediné co se může stat je to že přes moc napadne příliš mnoho snehu a je nutné odhrabat cestu pro výjezd, ale to plati i pro jakékoli auto. Protože neznám nikoho kdo by se snažil projet sněhem, který je nad nárazník ;)

0/0
12.2.2015 7:32

J77i47ř57í 95K87o46c14u17r98e26k 6305684515778

A jak se rozjížděl? Jednička, plný kotel, ať se to pořádně liská? Nebo na dvojku a opatrně s plynem?

První způsob vede k zapadnutí téměř vždy a někdy dokonce i na úplné rovince. Druhým způsobem se toho dá hodně zachránit.

0/0
12.2.2015 18:18

9791834780787

A povedzte mi, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom lepší a pohodlnější?

0/0
11.2.2015 16:14

J17a20n 36V85o38t45a21v15a 3804820597549

fakt? a v čem?

0/0
11.2.2015 18:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.